نتایج جستجو برای عبارت :

روشی نوین و مؤثر در درمان سرطان روده بزرگ

 روشی نوین و مؤثر در درمان سرطان روده بزرگ 
 بازدارندگی از ورود گلوکز به سلول توسط گلوکز اکسید از (GOx) برای ناتوان کردن تومورها، استراتژی جذابی است که با عنوان "cancerous starvation therapy" در درمان سرطان راه یافته است، اما این شیوه‌ درمانی با محدودیت‌هایی در فاز in vivo همراه است که به دلیل کاهش بسیار شدید در ورود GOx به سلول و اثرات خود محدود شونده‌ی درمان، ایجاد می‌شود.
ادامه مطلب
درمان های مورد استفاده برای سرطان کولورکتال ممکن است شامل برخی از جراحی ها ، پرتودرمانی ، شیمی درمانی و درمان هدفمند باشد. سرطان هایی که در دیواره روده بزرگ قرار دارند ممکن است با عمل جراحی قابل درمان باشند ، در حالی که سرطان که به طور گسترده گسترش یافته است ، معمولاً قابل درمان نیست ، با مدیریت جهت بهبود کیفیت زندگی و علائم هدایت می شود. میزان بقای پنج ساله در ایالات متحده حدود 65٪ است.
 
 احتمال بقاء فرد بستگی به پیشرفت سرطان دارد ، آیا با جر
 
ول این که شیوع آن زیاد است؛ مثلا تعداد بیشتری از مردم درگیر سرطان کلون به نسبت سرطان کیسه صفرا می‌شوند. بر طبق آمار‌های رسمی سالانه بیش از یک میلیون نفر در جهان به سرطان روده مبتلا می‌شوند که سالانه به این مقدار افزوده می‌شود. در ایالات متحده سالانه بیش از ۱۵۰ هزار مورد جدید سرطان روده بزرگ کشف که حدود ۴۵ هزار مورد آن منجر به مرگ و میر می‌شود. همجنین شیوع آن در مردان بیش از زنان بوده و در بیشتر موارد در افراد بالای ۵۰ سال رخ می‌دهد.
راه‌ه
اگر بتوانید علایم سرطان ریه را در مراحل اولیه تشخیص دهید احتمال درمان آن را به مقدار بسیار زیادی بالا می برید ریه های شما دو عضور اسفنجی در قفسه سینه هستند که که هنگام دم  اکسیژن هوا را به خون منتقل کرده و هنگام بازدم دی اکسید خون را از بدن دفع می کنند. سرطان ریه عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده در بین مردان و زنان است. میزان مرگ و میر توسط سرطان ریه بیشتر از سرطان های روده بزرگ، پروستات، تخمدان و پستان است.

ادامه مطلب
بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، دومین علت مرگ ایرانی ‌ها سرطان است و سالانه 56 هزار نفر بر اثر ابتلا به سرطان فوت می ‌کنند.


به گزارش : آنچه اهمیت موضوع را پر رنگ می‌ کند، ابتلای تعداد زیادی از این افراد به سرطان ‌های دستگاه گوارش است که در این میان سرطان معده در رتبه نخست و پس از آن سرطان روده در رتبه دوم قرار دارد.
ادامه مطلب
سرطان کولورکتال (CRC) ، همچنین به عنوان سرطان روده و روده بزرگ شناخته می شود ، پیشرفت سرطان از روده بزرگ یا روده بزرگ (بخش هایی از روده بزرگ) است.  سرطان رشد غیر طبیعی سلولهایی است که توانایی حمله یا گسترش به سایر قسمتهای بدن را دارند. علائم و نشانه ها ممکن است شامل خون در مدفوع ، تغییر حرکات روده ، کاهش وزن و احساس خستگی در تمام مدت باشد. 
 
بیشتر سرطانهای کولورکتال به دلیل عوامل سالخوردگی و شیوه زندگی ، و تعداد کمی از موارد به دلیل اختلالات ژنت
تعداد زیادی از افراد قهوه گانودرما را به خاطر خواص ضدسرطانی‌اش مصرف می کنند. قهوه گانودرما در پیشگیری و التیام برخی سرطان‌ها مانند سرطان سینه و سرطان پروستات مؤثر اسـت. این ویژگی از طریق کاهش التهابات و جلوگیری از رشد تومورها انجام می گیرد. دریک مطالعه بر روی ۴۰۰۰ زن مبتلا بـه سرطان پستان کـه درمان شده بودند، ۵۹٪ از آنان از قهوه حاوی قارچ گانودرما استفاده میکردند.
علاوه‌ براین در چند مطالعه‌ی درون کشتگاهی مشاهده شد قهوه خاوی قارچ گانودر
سرطان پروستات چیست و چگونه درمان می شود؟
واژه ی تقریبا نام آشنا و تلخ سرطان پروستات که امروزه آمار بالایی را در میان مردان بالای 40 الی 50 سال دارد مثل تمام بیماری های دیگر با علائم و نشانه هایی در بدن ایجاد می شود ، نشانه هایی که با شناخت آنها می توان مانع از بروز و پیشروی بزرگ شدن پروستات شد . در این مسیر مراقبت ها ، تغییرات در سبک زندگی و انتخاب بهترین گزینه درمان که توسط پزشک متخصص تشخیص داده می شود مهم ترین قدم ها محسوب می شوند.
 
سرطان پروست
یبوست به حرکات روده ای گفته می شود که نادر است و یا این که عبور آنان طاقت فرسا است . مدفوع اکثر اوقات دشوار و کم آب است . علامتها دیگر ممکن است دربرگیرنده دل درد , نفخ و شم نظیر این که فرد کاملا از تلاش روده عبور نکرده باشد . عارضه ها ناشی از یبوست ممکن است مشتمل بر بواسیر , شقاق مقعد یا این که انقباض مدفوع باشد . فرکانس ارگانیک جنبش روده در بزرگسالان در میان سه نفر طی روز و سه در هفته است . نوزادان معمولاً روزمره سه عدد چهار جنبش روده دارا هستند , در
 
سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین تاثیرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. مطالعات زیادی در این زمینه نشان داده است که مصرف سیاه دانه در درمان انواع سرطان‌ها مانند سرطان لوزالمعده، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ، سرطان پوست و سرطان دهانه رحم مفید است. در واقع ترکیبات موجود در سیاه دانه می‌تواند بسیاری از سلول‌های سرطانی بدن را از بین ببرد.
 
 
ترکیبات موجود در سیاه دانه، دارای خاصیت آنتی
به نظر می رسد مولکول های مهندسی شده مبتنی بر طلا نسبت به روش های درمان مبتنی بر پلاتین، گزینه ای موثرتر و ایمن‌تر برای مبارزه با سرطان هستند.


به گزارش : طی چند دهه گذشته، سیس‌پلاتین مبتنی بر پلاتین یکی از گزینه های درمان رایج برای بسیاری از انواع سرطان بوده است. این دارو به ویژه در متوقف کردن سرطان بیضه با نرخ موفقیت بیش از ۹۰ درصد، بسیار موثر عمل کرده است.
ادامه مطلب
سرطان رحم ( به انگلیسی : Uterine cancer ) با رشد و پیشرفت می تواند علایم و نشانه های مختلفی ایجاد کند. سایر مشکلات پزشکی هم هستند که می توانند علایمی مشابه سرطان رحم ایجاد کنند. رشد غیر طبیعی سلول های دیواره داخلی رحم یا اندومتر منجر به ایجاد سرطان زحم  می شود  که به نام سرطان اندومتریوز هم شناخته می شود و  اغلب با خونریزی غیر طبیعی از واژن همراه است.اگر علائم سرطان رحم در مراحل اولیه  جدی گرفته شده با مراجعه به پزشک سرطان رحم تشخیص داده شود قابل
مصرف حبوبات در برخی از بیماری ها مفید است و به درمان کمک می کند. حبوبات به پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، دیابت، سرطان روده و کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کنند.
 در طب چینی معتقدند که حبوبات به علت خاصیت دیورتیک برای کلیه ها مفید هستند.
 تصور می شود که حبوبات قرمز مثل لپه و لوبیای قرمز بر روی عملکرد قلب و روده کوچک مؤثرند و حبوبات زرد رنگ مثل لپه زرد و دانه سویا به عملکرد طحال، پانکراس و معده کمک می کنند.

ادامه مطلب
 
سرطان یک بیماری تنها و منحصر به فرد نیست. سرطان انواع و اقسام گوناگون دارد. ویژگی های هر یک از سرطان ها و سرعت رشد آنها متفاوت است. یک دارو یا یک ماده غذایی ممکن است یک نوع سرطان را بهبود بخشد، اما به درمان گونه دیگری از سرطان کمک نکند. بقراط، حکیم یونانی دو هزار سال قبل مصرف سیر را برای درمان سرطان مفید اعلام کرد، اما تا قرن بیستم طول کشید تا دانشمندان دریافتند چگونه ممکن است سیر در بیماری سرطان موثر واقع شود.
همان طور که خواهید خواند دانشمن
عضو هیات علمی دانشگاه علوم
پزشکی تهران گفت: بسیاری از محققان معتقدند که پیشرفت در ایمنوسل‌تراپی
انقلابی بزرگ برای درمان سرطان ایجاد می‌کند، در ایران نیز داروهایی در این
زمینه تولید می‌شود اما برای پیشرفت و حرکت سریع در این حوزه و
دستکاری‌های ژنتیکی به امکانات و آزمایشگاه‌های پیشرفته نیاز است.
ادامه مطلب
‍ 
خواص به لیمو

•    خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی
•    کمک به هضم غذا
•    تقویت سیستم عصبی
•    درمان تهوع و درد
•    تسکین اسپاسم معده و تحریک پذیری روده بزرگ
•    کاهش علائم نفخ و اسهال
•    رفع استرس ، خستگی و افسردگی
•    درمان اختلالات خواب و بی خوابی
•    تنظیم متابولیسم و کمک به کاهش وزن
•    کاهش تب ناشی از آنفلوآنزا
•    درمان سرماخوردگی و سرفه و آسم
•    درمان گرفتگی بینی و برونشیت
•    تسکین سیستم عصبی و درمان افسردگی خفی
انسداد روده چیست و چه عوارضی دارد ؟
 
 
علل
علائم
تشخیص
رفتار
عوارض
انسداد روده چیست؟
انسداد روده یک وضعیت بالقوه جدی است که در آن روده مسدود می شود. انسداد ممکن است جزئی یا کامل باشد ، در یک یا چند مکان اتفاق می افتد. هم روده کوچک و هم روده بزرگ به نام روده بزرگ می توانند مبتلا شوند. هنگامی که انسداد رخ می دهد ، غذا و نوشیدنی نمی توانند از بدن عبور کنند. موانع جدی هستند و باید سریعاً درمان شوند. آنها حتی ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشند.
عل
فرارو- سرطان سینه به طور کلی در مراحل اولیه هیچ نشانه مشخصی را به وجود نمی‌آورد، اما کشف به موقع می‌تواند وضعیت فرد مبتلا به سرطان سینه را از قربانی به نجات یافته تغییر بدهد. سرطان سینه یکی از متداول‌ترین سرطان‌ها است. به استثنا مرگ و میر بالای ناشی از این بیماری، سرطان سینه از جمله بیماری‌های قابل پیش گیری است و تاکید بر این امر که به جز مرگ و میر، این سرطان موجب از کار افتادگی و حتی در برخی مواقع از دست رفتن نیروی کار و ضرر‌های سنگینی به
راه های ساده برای پیشگیری و درمان نفخ
۹۹٪ از گازهای روده از عناصری مانند اکسیژن، نیتروژن، دی اکسید کربن، هیدروژن و متان تشکیل شده و بی بو هستند اما ۱٪ از گازهای روده بزرگ حاوی گوگرد است که توسط
 باکتری ها تولید شده و باعث بوی نامطبوع می شوند. دو منبع اصلی برای ایجاد گاز روده وجود دارد: گازی که از مصرف مواد ایجاد می شود و گاز تولید شده توسط باکتری که به
 طور معمول در روده بزرگ زندگی می کنند با یک فرآیندی به نام تخمیر ایجاد می شوند. نفخ به موردی ا
نوبل پزشکی ۲۰۱۸ به درمان سرطان با ایمونوتراپی رسید 
 جایزه نوبل پزشکی سال 2018 به جیمز پی آلیسون آمریکایی و تاسوکو هونجو از ژاپن به دلیل کشف یک روش نوین در درمان سرطان با استفاده از سیستم ایمنی تعلق گرفت. این دستاورد تکه گمشده پازلی است که محققان یک قرن به دنبال آن بودند.
ادامه مطلب
دیدن خون هنگام دفع می‌تواند هر کسی را نگران کند و اگر این خونریزی با درد، سوزش یا حتی دشواری در نشستن همراه شود، حتی نگران‌کننده‌تر هم به‌نظر می‌رسد. هموروئید یا بواسیر یکی از آزاردهنده‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های نشیمنگاه محسوب می‌شود، طوری که حدود نیمی از افراد تا 50سالگی حداقل یک‌بار عوارض آن را تجربه می‌کنند. در این بیماری، عروق انتهایی مقعد و روده بزرگ متورم شده و باعث درد، خارش و گاهی خونریزی می‌شود. 
اگرچه هموروئید می‌توان
تشخیص سرطان پروستات با یک آزمایش خون

سرطان پروستات شایع ترین سرطان مردان است که در صورت تشخیص علائم و اقدام به موقع، شانس درمان و پیشگیری از پیشرفت سرطان پروستات افزایش می باید . سرطان پروستات ( Prostate cancer ) که با نام چنگار پروستات نیز شناخته می شود، در پروستاتاست که غده ای در دستگاه تناسلی مردان است رشد می کند .
سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان هایی است که مردان را مبتلا می کند و در سطح جهان دومین گونه سرطان رایج و پنجمین عامل مرگ و میر مربو
بره موم در درمان سرطان معجزه می کند
بره موم یکی از تولیدات زنبور عسل است . بره موم ماده ای صمغی است که زنبور عسل این ماده را از روی درختان و گیاهان جمع آوری می کند. و زنبورهای عسل از بره موم مثل یک خمیر و سیمان برای ساختمان سازی درون کندو استفاده می کنند.
زنبورهای عسل با بره موم کندورا ضدعفونی می کنند، سوراخ های کندو را می بندند
و جلوی سرما و حشرات را می گیرند و خیلی کارهای دیگر. به بره مومpropolis   هم می گویند
فواید بره موم در طب سنتی  و طب جدید
طب گ
توضیحاتی در مورد تومور روده
سرطان روده بزرگ (به انگلیسی: Colorectal cancer) (که همچنین به نام‌های سرطان کولون،
سرطان رکتوم یا چنگار روده بزرگ نیز شناخته می‌شود) به رشد سلول‌های
سرطانی در کولون یا رکتوم (بخشی از روده بزرگ) گفته می‌شود. این بیماری به
دلیل رشد غیرطبیعی سلول‌ها اتفاق می‌افتد که می‌توانند به بافت‌های دیگر
بدن حمله کنند (متاستاز) یا در آن‌ها تکثیر یابند.  نشانه‌ها و علائم این
بیماری می‌تواند شامل مواردی همچون خون در مدفوع (هماتوش
ایسکمی روده هنگامی اتفاق می افتد که جریان شریان های اصلی که منبع تامین خون روده ها هستند، متوقف شود. در واقع اگر به دلیل انسداد روده جریان خون به روده نرسد، این عارضه به وجود می آید. ایسکمی هم برای روده بزرگ و هم برای روده کوچک می تواند اتفاق بیفتد. این بیماری بسیار جدی و خطرناک بوده و در موارد شدید، باعث می شود جریان خون به روده قطع شود و منجر به مرگ شود. اما خوشبختانه این بیماری گوارشی هم اکنون قابل درمان است (از طریق برگرداندن جریان کافی خون)
1-ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد
رژیم های غذایی حاوی سبزیجات خانواده کلم با خطر کم تر رو به رو شدن با سرطان های خاص ارتباط دارند.
محققان ترکیبات حاوی گوگرد را در درون آن ها شناسایی کرده اند که ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشند، که شامل گلوکوزینولات ها و محصولات جانبی آن ها مانند ایندول و ایزوتیوسیانات ها است.
آنتی اکسیدان ها در جوانه های بروکسل مانند کامپرفرول نیز به کاهش استرس اکسیداتیو بر روی سلول ها برای مقابله با سلول های سرطا
بسم الله الرحمن الرحیم
طبق اخرین تحقیقات از منبع ncbi و مقاله منتشر شده در ان ، همچنین سایت های دیگر همانند medical news today ، تایید شد که هسته انگور حاوی مقدار قابل توجهی انتی اکسیدان و یون های فعال است که باعث میشود روند بهبودی سرطان تا 67% بدون نیاز به شیمی درمانی صورت گیرد.
عصاره تهیه شده از این دانه ها ، با سلول های سرطانی مقابله می کنند و به خاطر داشتن خاصیت اسیدی ، این سلول ها را از بین می برند.

همچنین باید توجه کرد که میتوان از روی فرمول بالا ، دا
دکتر پیمان ادیبی فوق تخصص و استاد گوارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: زخم اثنی عشر در انتهای دهانه معده و در ابتدای روده باریک رخ می‌دهد؛ مخاط لوزالمعده (روده) بر خلاف مخاط معده پرزدار است که هضم غذا را راحت‌تر و آسانتر می‌کند.
این فوق تخصص گوارش درباره این سوال که علائم زخم اثنی عشر چیست، پاسخ داد: زخم اثنی عشر خوش خیم است و به سرطان و زخم بدخیم ختم نمی‌شود.
ادامه مطلب
پولیپ رشد غیرطبیعی بافت است که مانند برآمدگی های کوچک یا ساقه های کوچک قارچ بنظر میرسد. اکثر پولیپها کوچک هستند و عرض آنها کمتر از 1.5 سانتیمتر است. در این مطلب به طور کامل شما را با بولیپ آشنا می کنیم.
پولیپ کولون (روده ی بزرگ) بیشتر شایع است اما پولیپها میتوانند در اندامهای زیرهم تشکیل شوند:
کانال گوشمعده روده/کولون بینی رحم گلوبیشتر پولیپها خوش خیم یا بعبارت دیگر غیرسرطانی هستند ولی سرطان میتواند منشآ آن باشد. پزشک بااستفاده از بیوپسی (با
همه ما می‌دانیم که چگونه از نظر ذهنی می‌توان بر بدن و جسم تاثیر گذاشت. به همین دلیل وقتی در رابطه با به یک بیماری جدی مانند سرطان صحبت می‌کنیم فکر می‌کنیم تنها راه درمان از طریق دارو است. اما براساس مقاله جدیدی که در مجله Trends in Cancer منتشر شده است، نشان می‌دهد که توانمندسازی بیماران برای تغییر ذهنیت در مورد تشخیص سرطان می‌تواند به آنها در مراقبت بهتر و بهبود یا درمان بیماری کمک کند.
ادامه مطلب
" این نانوذرات ، ژن ایجاد کننده سرطان را در سلولهای سرطانی جستجو می کنند و با استفاده از مقداری DNA اضافی که باعث اشتباه خوانده شدن ژن و توقف ساخت آن میشود ، ژن را ویرایش می کنند."
این روش مانند اضافه کردن چند حرف اضافه به یک کلمه است ، بنابراین کلمه در نوشتار تشخیص داده نمیشود. از آنجا که سرطان باید این ژن را تولید کند ، پس از ویرایش ژن سرطان می میرد.
وی افزود : "در مطالعه ما ، موشهای تحت درمان 100٪ زنده مانده و هیچ توموری نداشتند. موشها علائم بالینی
سلامت روده چگونه بر شما تأثیر می گذارد ؟
 
میکروبیوم رودهپیچیدگی باورنکردنی روده و اهمیت آن برای سلامتی کلی ما موضوعی است که باعث افزایش تحقیقات در جامعه پزشکی می شود. مطالعات بیشمار در دو دهه گذشته ارتباط بین سلامت روده و سیستم ایمنی بدن ، خلق و خوی ، سلامت روان ، بیماری های خود ایمنی ، اختلالات غدد درون ریز ، شرایط پوستی و سرطان را نشان داده است.
در یک زمان ، سیستم گوارش ما یک سیستم بدن نسبتاً "ساده" در نظر گرفته می شد ، که اساساً از یک لوله ط
آیا می دانید سرطان گوش چیست؟
سرطان، تقسیم و رشد غیر طبیعی سلول های بدن می باشد، تمام اندام های بدن من جمله گوش نیز از خطر این اتفاق مستثنی نیستند، سرطان گوش انواع مختلفی دارد که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. سرطان گوش مثل همه انواع سرطان ها امکان درمان در صورت خوش خیم بودن آن وجود دارد، اما در صورت تشخیص دیر تر و همچنین عدم پیگیری درمان،امکان مرگ بیمار وجود دارد. سرطان گوش در لایه های مختلف گوش بوجود می آید و در برخی موارد سرطان
بهترین مواد غذایی برای سلامت روده
همانطور که رژیم‌غذایی می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی بر سلامت قلب، مغز و استخوان‌ها داشته باشد، سلامت عمومی روده‌های شما هم تحت‌تاثیر چیزهایی است که می‌خورید.روده بخش مهمی از دستگاه گوارش را تشکیل می‌دهد و وضعیت‌های مختلفی می‌تواند موجب بروز اختلال در آن شود. بعضی از این وضعیت‌ها بیماری‌های التهاب روده مثل کولیت اولسراتیو، بیماری کرون، بیماری دیورتیکولی، سندرم روده تحریک‌پذیر و سرطان روده بزرگ می
سرطان سینه چیست؟
سرطان سینه نوعی بیماری است که در آن سلولهای پستان از کنترل خارج می شوند. انواع مختلفی از سرطان سینه وجود دارد. نوع سرطان سینه بستگی به این دارد که سلول های سینه به سرطان تبدیل می شوند.
سرطان سینه می تواند در قسمت های مختلف پستان آغاز شود.
ادامه مطلب
طی سالها تحقیق در کانادا در بین گروه کثیری از  آتش نشانها مشخص شده که چند بیماری در بین این گروه شغلی به نسبت بالاتر از سایر مشاغل دیده میشود.  محققین ارتباطی  بین  این بیماریها و استنشاق گازها و بخارات ناشی از حریق  کشف کرده اند که عبارتند از :1- سرطان ریه بخصوص در آتش نشانهای با سابقه شغلی بالاتر و مصرف سیگار2- سرطان کلیه و مجاری ادرار3- سرطان استخوان و سیستم عصبی4- بیماریهای قلبی5-نارسائی آئورت6-بیماریهای ریوی
ماموران آتش نشانی بیشتر در خطر
سرطان معده پنجمین سرطان شایع در جهان است. اگرچه این سرطان در ایالات متحده شایع نیست، ولی دارای شیوع بیشتری در میان مهاجران (به خصوص از کشورهای شرق آسیا) می باشد. سرطان معده در مجموع یکی از کشنده ترین سرطان ها در جهان است، زیرا متوسط طول عمر افرادی که این بیماری در آنها تشخیص داده می شود، تنها ۲۴ ماه است و شانس زنده ماندن فرد بیمار به مدت پنج سال پس از تشخیص و درمان نیز تنها حدود ۱۰ درصد است. با فرا رسیدن ماه نوامبر، ماه اطلاع رسانی در مورد سرطان
آزمایش سرطان کلورکتال یکی از روشهای تشخیص به موقع این بیماری است. سرطان کلورکتال یا همان سرطان روده و رکتوم دومین سرطان کشنده در آمریکا بین زنان و مردان بالای ۵۰ سال میباشد. آزمایشات سرطان کلورکتال اگر درست انجام شوند میتوانند زندگی فرد را نجات دهند. خوبی این نوع سرطان در این است که وضعیت پیش سرطانی (پولیپ ها) قابل شناسایی و قابل درمان هستند چون برداشت پولیپ های پیش سرطانی از بروز سرطان جلوگیری میکند. علاوه براین اگر سرطان در مراحل اولیه شن
 دانلود پاورپوینت سندرم روده ی تحریک پذیر (IBS)
 
عنوان فایل : دانلود پاورپوینت سندرم روده ی تحریک پذیر (IBS)
حجم فایل : 1 مگ
توضیحات :
نوعی اختلال در عملکرد روده است که با درد مزمن در ناحیه شکم، احساس ناراحتی، نفخ و تغییرات در عادات روده‌ای، بدون هرگونه علت ارگانیک دیگری، مشخص می‌شود. اسهال یا یبوست می‌توانند علامت غالب باشند که ممکن است به صورت متناوب ظاهر شوند.
این مجموعه شامل
پاورپوینت سندرم روده ی تحریک پذیر (IBS) در 24 ص
فهرست :
IBSتعریف
تاریخ
1- درمان مشکلات روده: سیر به درمان مشکلات روده از جمله ورم مخاط روده بزرگ، اسهال و اسهال خونی کمک می کند. این گیاه به طور مؤثر تمام کرم های خطرناک موجود در روده را از بین می برد و هیچ تأثیری روی عملکرد میکروب های مفید روده ندارد. پس مقداری سیر به برنامه غذایی کودکتان اضافه کنید تا باکتری های مضر روده که سبب مشکلات روده در کودکان می شوند را از بین ببرید.
۲- درمان درد در گوش: قارچ دارای خاصیت ضد قارچ، آنتی بیوتیک و آنتی ویروسی است پس نقشی اساسی در د
این انسداد زمانی اتفاق می افتد که کل یا قسمتی از روده کوچک یا بزرگ بسته شود. این انسداد مانع عبور طبیعی غذا، مایعات و گاز ها از داخل روده شده و ممکن است با درد شدید و منقطع همراه باشد.
علل
این انسداد می تواند جزئی و کلی باشد. انسداد جزئی روده می تواند بدون جراحی درمان شود اما اکثر انسداد های کلی نیاز به جراحی روده دارند.
تشخیص
تشخیص  انسداد روده از طریق آزمایش یا معاینه فیزیکی انجام می شود.
صداهای روده: روده به طور طبیعی صداهایی مانند غار و غور
کولیت روده یا به طور کلی بیماری های التهابی روده، معمولا باعث مرگ بیمار نمی شوند ولی هنگامی که التهاب آنقدر زیاد شود که تمام روده را درگیر کرده و بدن بیمار به دارو جواب نداد، نیاز به عمل جراحی می باشد. در این حالت اگر بیمار از جراحی صرف نظر کند در عرض چند روز ممکن است جان خود را از دست بدهد.
این بیماری اگرچه درمان قطعی ندارد اما با مصرف دارو قابل کنترل است و می توان جلوی عوارض آن را گرفت. از آنجایی که کولیت روده دائما خاموش و فعال می شود، بیمار ن
نفخ یک حالت خوش خیم اما پردردسر است که البته می تواند عللی از عدم تحمل به لاکتوز گرفته تا ابتلا به سرطان را به همراه داشته باشد.
نفخ یک حالت خوش خیم اما پردردسر است که البته می تواند عللی از عدم تحمل به لاکتوز گرفته تا ابتلا به سرطان را به همراه داشته باشد. در برخی از شرایط نفخ دیگر یک علامت مزاحم نیست و می تواند علت های نگران کننده ای داشته باشد و به طوری که نیاز به توجه فوری پزشکی را ایجاد کند.
کاهش وزن یکی از علائم هشدار دهنده اصلی برای نفخ اس
سرطان پوست
سرطان پوست (رشد غیرطبیعی سلول‌های پوست) اغلب در پوست‌هایی ایجاد می‌شود که در معرض آفتاب قرار دارند. البته، این نوعِ شایعِ سرطان در ناحیه‌هایی از پوست که 
معمولاً در معرض آفتاب نیستند نیز بروز می‌کند. می‌توان از طریق قرار نگرفتن در معرض اشعه فرابنفش یا محدود کردن زمان آن، خطر بروز سرطان پوست را کم کرد. بررسی مرتب 
تغییرات مشکوک پوست به تشخیص زود هنگام سرطان پوست کمک می‌کند. تشخیص زود هنگام سرطان پوست شانس درمان موفقیت‌آمیز آ
سرطان حنجره
سرطان حنجره، رشد خارج از کنترل سلول های بدخیم در حنجره و بافت های اطراف آن می باشد. حنجره، اندام تولید صدا در انسان است. حنجره یک عضو توخالی و متشکل از
چندین غضروف، در جلوی گردن می باشد که تارهای صوتی را در خود جای داده است .
حنجره در نفس کشیدن، صحبت کردن و بلع غذا نقش مهمی ایفا می نماید. تشخیص هر چه سریع تر سرطان حنجره در مراحل اولیه، باعث موفقیت بیشتر درمان و کاهش عوارض
آن می گردد.
 
ادامه مطلب
دانشمندان دانشگاه گریفیت از CRISPR-Cas9 برای هدف گیری و درمان موفقیت آمیز تومورهای سرطان گردن رحم در داخل بدن (از طریق تزریق به موش های زنده و دارای تومور) با استفاده از نانوذرات استفاده کردند.پروفسور نیگل مک میلان محقق این پژوهش ، گفت : " این اولین درمان برای هرگونه سرطان میباشد که از این فناوری استفاده میکند."
" این نانوذرات ، ژن ایجاد کننده سرطان را در سلولهای سرطانی جستجو می کنند و با استفاده از مقداری DNA اضافی که باعث اشتباه خوانده شدن ژن و توق
 
به گفته محققان سطح سلول های ایمنی به نام ائوزینوفیل و سلول های آنتی بادی ایمونوگلوبولین (E-both) که معمولا هنگام بروز آلرژی و آسم افزایش می یابد، در موش های گروه دوم به نصف کاهش یافت .
 
فیبر موجود در میوه ها و سبزی ها علاوه بر کمک به درمان بیماری های روده از جمله سرطان روده بزرگ می تواند به کاهش علایم بیماری آسم که نوعی بیماری التهابی ریوی است، کمک کند.
به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ تعداد مبتلایان به آسم از سال ۱۹۶۰ میلادی تاکنون افزایش یافته اس
با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، باید نگاه دقیق‌تری به نوع تغذیه و تهیه غذاها داشته باشیم.
یکی از گروه‌های غذایی که بهتر است در این ماه کمتر استفاده شود، گروه چربی‌ها و غذاهای پرچرب است. به‌طورکلی بعد از مصرف غذای چرب، برای هضم و جذب چربی‌ها، صفرا ترشح می‌شود. براساس میزان مصرف چربی، مقدار ترشح صفرا متغیر خواهد بود البته مقداری از صفرا از طریق خون جذب می‌شود و مقداری از آن به نواحی انتهایی‌تر روده می‌رسد و در آنجا به وسیله میکروب‌های موج
طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شده است: «با افزایش سن به دلیل ضعیف تر شدن بدن و سبک زندگی ناسالم، احتمال ابتلا به این سرطان در افراد بیشتر می شود؛ اما نکته قابل تامل این است که سرطان خون شایع ترین نوع سرطانی است که افراد زیر ۱۵ سال را در بر می‌گیرد!»

ادامه مطلب
 
آپاندیسیت:در قدیم به آپاندیس روده اعور یا روده یک چشم می‌گفتند.‌‌نکته مهم:حدود20 درصد آپاندیس‌ها احتمال ترکیدن دارد و از این افراد حدود 5 درصد احتمال مرگ دارند.‌‌ بنابراین با دیدن علائم آپاندیس اصلاً نترسید و نگران مرگ نباشید!!
ادامه مطلب
۰۴خرداد


آیا آجیل بر سرطان روده تاثیر دارد؟
ممکن است شما هم با این پرسش روبرو شده باشید!
تغذیه سالم، نیازی ضروری برای برخورداری از زندگی سالم و پیشگیری از بیماری است. توجه به وضعیت غذایی می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات جسمی پیشگیری یا آنها را کنترل کند. تحقیقات وجود رابطه‌ای قوی بین رژیم غذایی و برخی انواع سرطان را تایید می‌کنند. برخی بررسی‌ها تخمین می‌زنند بیش از یک سوم سرطان‌ها مربوط به عادت‌های غذایی ماست. این عادات انند بر چگونگی
 
 
در برخی موارد، جای زخم یا التهاب ناشی از جراحی لاغری ممکن است راه ارتباطی معده و روده را باریک و تنگ کند. این تنگ شدگی معمولا ۴ تا ۶ هفته پس از جراحی لاغری اتفاق می افتد و کمتر از ۵ درصد از بیماران به آن مبتلا می شوند. بیمارانی که به این تنگ شدگی مبتلا می شوند، قادر نخواهند بود مانند قبل مایعات و غذا مصرف کنند. در این موارد ممکن است مشکوک به انسداد روده باشند.
انسداد روده چیست؟
این انسداد زمانی اتفاق می افتد که کل یا قسمتی از روده کوچک یا بزر
خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که میخوریم، می‌توانند عامل اصلی سرطان باشند؛ هرچند اعمال تغییراتی ساده در رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.
در کنار فهرست مواد غذایی که مصرف آن‌ها به دلیل سرطان‌زا بودن توصیه نمی‌شود افراد باید آگاه باشند چه مواد غذایی درحفظ سلامت بدن در برابر انواع مختلف سرطان نقش دارند. برخی از کارشناسان رژیم غذایی از بین برنده سلول‌های بنیادی سرطان را پیشنهاد می‌کنند.
این سلول‌های بنیادی از فرایند
قبل از هرچیز باید بدانید که در هر سنی به این بیماری مبتلا میشوید، اما با درمان های پیشرفته امروزی می تواند طول عمر طبیعی را داشته باشند.بطورکلی روش درمان با توجه به عامل‌های گوناگونی مانند موارد زیر انتخاب میگردد:
میزان پیشرفت سرطان و بزرگی تومور ،مرحله سرطان (انتشار یافتن آن) و وضعیت سلامت عمومی شخص
قبل از هرچیز اگر فکر می کنید در خطر ابتلا به سرطان معده میباشید  باید با پزشکتان سریع درمیان بگذارید. پزشک شما ممکن است بتواند به شما راه هایی
پاورپوینت بیماری های دستگاه گوارش فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: pptتعداد صفحات: 364حجم فایل: 2450 کیلوبایت قیمت: 34000 تومانمشخصات فایل:عنوان: پاورپوینت بیماری های دستگاه گوارشتعداد اسلاید: 364 اسلایدقالب بندی: پاورپوینتفهرست مطالب:مقدمهبیماری های مربوط به مریبیماری های مربوط به معدهبیماری های مربوط به رودهدیسفاژیعلل دیسفاژیپیشگیری از آسپیراسیونپیشگیری از ریزش آب دهانپیشگیری از بلع کند و ضعیفپیشگیری از کاهش ترشح بزاقپیشگیری از زخم
#چرا_چربی_شکمی؟
همه ما به چربی احشایی نیاز داریم. 
چربی شکمی به‌عنوان یک‌لایه محافظتی (یک بالشتک) در اطراف اندام‌های بدن عمل می‌کند. 
اما اگر چربی احشایی بسیار زیادی داشته باشید، ممکن است که به 
‼️فشارخون بالا
‼️دیابت نوع 2
‼️ بیماری قلبی
‼️سرطان‌های مشخصی همچون سرطان سینه و سرطان روده 
بزرگ مبتلا شوید.
چربی یک بخش فعال بدن شما است و مواد خطرناک زیادی تولید می‌کند.
 به‌عبارت‌دیگر، چربی حضور فعالی در بدن دارد.
 اگر وزن شما بیش‌ازحد
علائم اولیه ی سرطان سینه را جدی بگیرید
 
 

تغییرات ایجاد شده در اندازه ی سینه ها می تواند نشان دهنده ی وجود سرطان باشد
 
9 علامت احتمالی سرطان سینهسرطان سینه یکی از رایج ترین سرطان ها در دنیاست که علائم خود را دارد، اما اکثر افراد نسبت به برخی از این علائمی که بدن بروز می دهد بی توجه بوده و اعلام خطر بدن را نادیده می گیرند. درست است که نیازی به نگرانی های بی مورد و وسواسی در مورد سلامتی نیست، اما نباید علائم جدی را نادیده گرفت.
ادامه مطلب
قره‌قوروت حاوی ویتامین D بوده لذا سبب جذب کلسیم می‌شود و از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند، همچنین دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری‌های عفونی و آنفولانزا جلوگیری می‌کند !
کسانی که دارای مشکل لاغری هستند برای چاق شدن می‌توانند قره‌قروت مصرف کنند و به طور کلی می‌توان گفت کالری آن همچون نان بوده و سبب چاق شدن می‌شود
دقت کنید که قره‌قوروت حتما کم نمک باشه و بهداشتی.
 
شیمی درمانی نوع تهاجمی از داروهای شیمیایی است که برای از بین بردن سلولهای در حال رشد استفاده میشود. از آنجاییکه سلولهای سرطانی نسبت به دیگر سلولها رشد سریعتری دارند، برای درمان سرطان از این داروها استفاده میشود. به پزشک متخصص سرطان انکولوژیست میگویند. شیمی درمانی معمولا بهمراه درمانهای دیگر مانند جراحی، اشعه درمانی یا هورمون درمانی استفاده میشود. این به موارد زیر بستگی دارد:
مرحله و نوع سرطانسلامت کلی بدندرمانهای قبلی سرطانمحل سلولهای
1. ضد سرطانسیب ،دارای توانایی های ضدسرطان قوی است ،که بدن را از شر سلول های سرطانی ایمن نگه میدارد ؛ این، یکی از بهترین مزایای سیب است .دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا هم، موافق هستند که مصرف سیب می تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا 23 درصد کاهش دهد و همچنین چند ترکیب در پوست سیب، نشان می دهد که پوست سیب هم پتانسیل رشد در برابر سلولهای سرطانی را دارد که، توسط محققان دانشگاه کورنل مشخص شده است. علاوه بر این ،سرطان کولورکتال را می توان
قاتل خوشمزه فشار خون و کلسترول بد اینجا است؛ نه لیمو و نه آبلیمو؛ از این به بعد فقط آبغوره بخورید؛ با مجله دلتا همراه باشید.
آبغوره فقط چاشنی سوپ و سالاد نیست؛ قاتل فشار خون و کلسترول اینجا است! این ماده مغذی از خانواده بزرگ انگور، اسید های آلی مانند اسید مالیک، اسید فرمیک، اسید سوکسینیک، اسید اگزالیک، اسید گلوکولیک و قند دارد که در درمان بیماری‌ها بسیار مفید است.
مثلا بیماری اسکوربوت که به علت کمبود ویتامین c در بدن به وجود می‌آید، با غوره
با توجه به اینکه شیوع تومورهای بدخیم سرطانی در کشور رو به افزایش می باشد نیاز به پرتودرمانی به عنوان یک روش کارآمد و بسیار موثر در درمان 60 تا 70 درصد این بیماران جایگاه ویژه ای پیدا کرده است تا نیاز به مراکز تخصصی در این زمینه بیش از پیش احساس گردد.
بسیاری از متخصصان برای درمان سرطان از روش های مختلف چون شیمی درمانی ، پرتو درمانی و … استفاده می کنند و با استفاده از جدیدترین روش های درمان سرطان با روش های ترکیبی شما را درمان می کنند.

ادامه مطلب
قسمت سوم خواص دارویی اعجاب انگیز آلوورا 
برای مطالعه قسمت های قبلی به پست های پیشین وبلاگ مراجعه کنید 
برای خرید اینترنتی آلوورا به پیج اینستاگرام ما مراجعه فرمایید یا با یکی از شماره های زیر تماس حاصل فرمائید 
09900573006
09900573007
قسمت سوم :
آلوئه ورا در درمان زخم ها و جراحت ها و سوختگی:ژل این گیاه دارای آنزیم های گلوکوماناز، آرابینانز، گالاکتاز است که در درمان سوختگی و جراحات بسیار مناسب است. این ماده روند درمان بسیاری از جراحات پوستی از جمله زخ
حس سیر شدگی زودرس، وجود خون در استفراغ، سوء هاضمه و ترش کردن، کاهش اشتها، کاهش وزن، خستگی و ضعف طولانی مدت از علائم بروز سرطان معده است.
متاسفانه سرطان معده در کشور ما بسیار شایع است و میزان ابتلای ایرانیان به این نوع سرطان بیشتر از اکثر کشورهای جهان است.در بعضی بررسی‌های انجام شده سرطان معده به عنوان شایع‌ترین سرطان در مردان و یکی از سه سرطان شایع در زنان ایرانی شناخته شده است. علت این امر به خوبی مشخص نیست ولی عادات غذایی به احتمال فراوان
ایسکمی روده شامل شرایط مختلفی است که در اثر قطع و یا کاهش جریان خون رسانی به روده به علت انسداد رگ خونی و شریان ها ایجاد می شود. ایسکمی روده می تواند بر روده کوچک، روده بزرگ یا هر دو تأثیر بگذارد. ایسکمی روده یک بیماری جدی و مهلک است که می تواند باعث درد شدید شود و عملکرد طبیعی روده را دشوار کند. در موارد شدید، قطع جریان خونرسانی به روده می تواند به بافت روده آسیب برساند و خطر مرگ را درپی دارد. ایسکمی روده قابل درمان است ولی باید سریعاً مورد معا
یکی از بیماری های سختی که اغلب ،مردان به آن دچار می شوند سرطان معده است، و متاسفانه در مراحل اولیه قابل تشخیص نبوده و علائم چندانی ندارد. سرطان معده یکی از شایع ترین سرطان ها در میان مردان و زنان است که تا کنون علت مشخصی برای آن عنوان نشده است.

ادامه مطلب
آنچه در مورد آپاندیس باید بدانیم
● مرور کلی 
 
آپاندیس یک ساختار لوله ای شکل و کوچک است که به قسمت ابتدائی روده بزرگ متصل می باشد و در قسمت راست پائین شکم قرار دارد. این عضو هیچ عملکرد شناخته شده 
ای ندارد و برداشتن آن طی عمل جراحی هیچ اختلالی در هضم غذا ایجاد نمی کند. 
آپاندیسیت به معنی التهاب آپاندیس می باشد. این بیماری یک اورژانس جراحی است و هیچ درمان داروئی مؤثر ندارد و باید حتماً جراحی شود. 
در صورتیکه بیمار سریعاً جراحی شود، بیشتر بیمار
فواید و خواص زغال اخته
درمان آنفولانزاحاوی ویتامین C زیادی است که دارای خواص ضد التهابی ، ضد ویروسی و ضد باکتریایی است که در پیشگیری و درمان سرماخوردگی مؤثر است. علاوه بر موارد فوق ، این میوه یک تب طبیعی است که به درمان تب کمک می کند.کاهش وزن و کاهش وزنذغال سنگ به عنوان تنظیم کننده انسولین ، در نتیجه از افزایش تجمع چربی و کاهش چربی بدن و کاهش وزن با افزایش چربی بدن جلوگیری می کند. فیبر موجود در میوه نه تنها اشتها را در انسان کاهش می دهد بلکه رود
خرمالوی نارس با این که بسیار گس و قابض است و حالت جمع‌شدگی در دهان ایجاد می‌کند، بهترین و موثرترین دارو، برای تقویت معده و التیام بیماری‌های التهابی روده است.
خرمالویی که رسیده نباشد، حالت جمع شدگی در دهان ایجاد می‌کندکه نشانه قابض بودن آن است و برای پرزهای معده و تقویت عمل هضم بسیار مفید است.
همچنین افرادی که دچار بیماری های التهابی روده (IBD) مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو هستند، می‌توانند از خاصیت جمع‌کنندگی خرمالویی که قدری نار
حفظ استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندانها، درمان یبوست (Constipation)، رفع چاقی، پیشگیری از بروز سرطان روده و بیماری‌های قلبی عروقی از خواص نان سبوس دار است
نان سبوس دار نانی است تهیه شده از آرد سبوس دار که پس از فرآیند تخمیر اسیدفیتیک آن تخریب و کلیـه املاح و ویتامین‌های مغذی موجود در آن آزاد و جذب بدن می‌گردد. انواع نان سبوس د. ار شامل نان سبوس گندم و نام جو سبوس دار میباشد که هریک خواص مختص به خود را برای سلامت بدن دارا میباشند
ادامه مطلب
نوره، درمان سرطان است و افسردگی و اضطراب
ترس، افسردگی، اضطراب، وسواس، سرطان های مختلف شایع در میان زنان و مردان و … همه مشکلات بسیار حاد و رایج این روزگارند که گریبان بسیاری از ما را گرفته است و 
درطب اسلامی برای آن یک دستورالعمل ساده و موثر توصیه شده است : نوره درمانی.
درطب اسلامی برای  متعادل سازی قوای جسمی و روحی دستورات مهمی داده شده است که یکی از آنها نوره درمانی است.
در واقع بسیاری از بیماری ها می تواند به کمک این دستورالعمل در جسم و رو
پزشکان آمریکایی برای اولین‌بار، تکنیک قدرتمند ویرایش ژن را در افراد مبتلا به سرطان مورد آزمایش قرار دادند. این آزمایش که هدف آن ارزیابی بی‌خطر بودن تکنیک مذکور بود، گامی در مسیر هدف نهایی ویرایش ژن به‌منظور کمک به سیستم ایمنی بیمار برای مبارزه دربرابر سرطان است.
ادامه مطلب
رهبر کره شمالی کیم‌جونگ‌اون و نخبگانش برای پیشگیری از سرطان، زوال عقل و چاقی به خود طلا تزریق می‌کنند.
به نقل از تابناک، دانشمندان برجسته کره شمالی نوع جدیدی از داروهای براق را راه ساخته اند و ادعا می‌کنند از هر نوع داروی موجود در جهان غربی بهتر است و این استاندارد طلایی جدید از مراقبت‌های بهداشتی، فقط در دسترس کسانی خواهد بود که برگزیدگان پایتخت پیونگ یانگ به شمار می‌روند.
بر اساس گزارش‌های محلی، رهبر کره شمالی امیدوار است این داروها
قولنج‏:(Colitis) واژه یونانى، تازى شده آماس سخت روده بزرگ یا درد و دل‏پیچه‏ى روده‏اى است سپس واژه همگانى شده و بر هر درد دل‏پیچه‏اى آدمیان و یا از آماس آپاندیس یا روده‏ى كور یا آماس سخت كلیه و یا جز آن آمده است. پزشكان كهن نتوانستند میان آنها تفاوتى بگذارند، [...]
این نوشته قولنج چیست تعریف و تحقیق در این باب برای اولین بار ظاهر می شود در Wpesharat & پرتال جامع علوم صوتی اشارت.
ملاتونین هورمون ترشح شده از غده صنوبری (پینه آل) در مغز است که چرخه طبیعی بدن شما را در طول شبانه روز برنامه‌ریزی و کنترل می‌کند. اغلب افراد از ملاتونین خوراکی به عنوان بهبود دهنده خواب استفاده می‌کنند. فروش ملاتونین به صورت دارویی نیاز به نسخه پزشک دارد و داروخانه‌ها آن را با احتیاط به افراد عرضه می‌کنند. علاوه بر بهبود خواب، ملاتونین در عملکرد سیستم ایمنی بدن، فشار خون و میزان کورتیزول که نقش اساسی در احساس درد دارد، موثر است.
 
ملاتون
پژوهشگران تایوانی بین بیماری سرطان و اشعه ساطع شده هنگام سی تی اسکن رابطه معناداری پیدا کردند. آنها تشخیص دادند که افراد قرار گرفته در معرض تشعشع با احتمال بیشتری به سرطان تیروئید ، لوسمی و سرطان غدد لنفاوی غیر هادکین مبتلا می شوند.
ادامه مطلب
پژوهشگران تایوانی بین بیماری سرطان و اشعه ساطع شده هنگام سی تی اسکن رابطه معناداری پیدا کردند. آنها تشخیص دادند که افراد قرار گرفته در معرض تشعشع با احتمال بیشتری به سرطان تیروئید ، لوسمی و سرطان غدد لنفاوی غیر هادکین مبتلا می شوند.
ادامه مطلب
1- درمان سرماخوردگیاین چای گیاهی یکی از پرطرفدارترین و موثرترین داروهای ضد سرما خوردگی و سرفه است. خاصیت ضد ویروسی دارد و با عفونتها مقابله می کند. همچنین قدرت ایمنی بدن را افزایش می دهد. هنگامی که ایمنی شما قوی می شود، عفونت به آرامی از بین می روند. این یک راه خوب برای کاهش گلو درد است. چای شیرین بیان گرم باعث رفع التهاب و درد می شود و باعث می شود سرماخوردگی سریع تر رفع شود. خواص دفع کنندگی آن باعث باز شدن بینی می شود و همچنین ریه ها را پاکسازی م
1- درمان سرماخوردگیاین چای گیاهی یکی از پرطرفدارترین و موثرترین داروهای ضد سرما خوردگی و سرفه است. خاصیت ضد ویروسی دارد و با عفونتها مقابله می کند. همچنین قدرت ایمنی بدن را افزایش می دهد. هنگامی که ایمنی شما قوی می شود، عفونت به آرامی از بین می روند. این یک راه خوب برای کاهش گلو درد است. چای شیرین بیان گرم باعث رفع التهاب و درد می شود و باعث می شود سرماخوردگی سریع تر رفع شود. خواص دفع کنندگی آن باعث باز شدن بینی می شود و همچنین ریه ها را پاکسازی م
خواص گیاه گل گاوزبان
پیشگیری از نوسان های خلقی مرتبط با یائسگی
زنان یائسه که دچار نوسانات خلقی هستند می توانن به جای استفاده از درمان های هورمونی از مکمل های گل گاوزبان استفاده کنند
گل گاو زبان یک تقویت کننده اعصاب و روان
دمنوش گل گاو زبان تقویت کننده اعصاب و روان و حواس پنجگانه، و نشاط آور است واختلال حواسرا درمان می کند
درمان سرماخوردگی، تنگی نفس با گل گاو زبان
دمنوش گل گاو زبان به همراه کمی لیمو عمانی، عسل برای درمان سرماخوردگی، تنگی نف
طبق مطالعات انجام شده : «با افزایش سن به دلیل ضعیف تر شدن سیستم ایمنی بدن و سبک زندگی ناسالم، احتمال ابتلا به این سرطان در افراد بیشتر می شود؛ اما نکته اینجاست که سرطان خون شایع ترین نوع سرطانی است که افراد زیر ۱۵ سال را در بر می‌گیرد!»
 
ادامه مطلب
مزایا و خواص کاسنی برای سلامتی بدن
کاهش وزن و کاهش وزن
کاسنی حاوی اینولین و الیگو فروکتوز است. این مواد نقش مهمی در کاهش وزن دارند. غلظت اینولین در کاسنی بیشتر از سایر گیاهان است. اینولین یک سرکوب کننده اشتها بسیار قوی است. همچنین به دلیل کم بودن قند و کالری موجود در کاسنی ، مصرف آن باعث کاهش ولع مصرف غذا می شود و برای کسانی که اضافه وزن دارند و در عین حال کم کالری نیز محسوب می شود ، ماده مغذی است.درمان بی خوابیکاسنی می تواند اضطراب و بی خوابی ر
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از مندل : یک تحقیق بین المللی به رهبری استرالیا با کشف یک هدف جدید و در عین حال ناشناخته در سلول های سرطانی که میتوان داروهای درمانی را برای آن استفاده کرد ، زمینه های تازه ای در کشف درمانهای مؤثرتر برای سرطان نوروبلاستوم کودکان ایجاد کرده است.
ادامه مطلب
السرطان
السرطان (cancer) هو مصطلح طبّی یشمل مجموعة واسعة من الامراض التی تتمیز بنموّ غیر طبیعی للخلایا التی تنقسم بدون رقابة ولدیها القدرة على اختراق الأنسجة وتدمیر أنسجة سلیمة فی الجسم، وهو قادر على الانتشار فی جمیع أنحاء الجسم.ویعرف السرطان بأنه هو عبارة عن نمو غیر طبیعی لنسیج من أنسجة الجسم لذا فهو یصیب أنواعا مختلفة من الأعضاء وتختلف الأعراض عادة بإختلاف العضو أو النسیج المصاب وهناک أعراض عامة قد تظهر مع وجود المرض مثل فقدان الوزن وفقد
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد ورزش کردن می‌تواند از قلب در برابر عوارض شیمی‌درمانی حفاظت کند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شیمی درمانی می‌تواند تاثیرات بدی بر قلب داشته باشد اما برنامه‌های ورزشی اختصاصی به فرد کمک می‌کند تا برخی از این آسیب‌ها را کاهش دهد.
مشکلات قلبی از عوارض جانبی شایع در مبتلایان به سرطان است زیرا درمان سرطان عملکرد قلب را مختل کرده و خطر ابتلا به بیماری قلبی را به ویژه در بیمارانی که دچار فاکتورهای خطرزا از جم
آپاندیسیت:در قدیم به آپاندیس روده اعور یا روده یک چشم می‌گفتند.‌‌نکته مهم:حدود20 درصد آپاندیس‌ها احتمال ترکیدن دارد و از این افراد حدود 5 درصد احتمال مرگ دارند.‌‌بنابراین با دیدن علائم آپاندیس اصلاً نترسید و نگران مرگ نباشید!!
ادامه مطلب
سرطان مغز علائم مختلفی دارد شامل:
تشنج
بی خوابی
گیجی
تغییرات رفتاری
همه ی توده های مغزی سرطانی نیستند، و توده های خوش خیم هم ممکن است علائم مشابه داشته باشند.
سرطان های مغزی اولیه 
مغز از سلول های متفاوت بسیاری تشکیل شده است:
برخی از سرطان های مغزی زمانی رخ می دهد که نوعی سلول به اشکال غیر عادی تبدیل می شود.
وقتی که سلول ها تغییر می کنند، در مسیر های غیر عادی رشد می کنند و  تکثیر می شوند.
با رشد این سلول های غیر عادی، توده یا تومور ایجاد می شود.
علت دقیق سرطان پستان ناشناخته است اما عوامل خطر زیادی مانند سابقه ی خانوادگی احتمال ابتلا به آن را بالا میبرند. هر زنی میتواند در معرض سرطان سینه قرار داشته باشد بخصوص زنانی که بالای 40 سال سن دارند. اگر بیماری زود تشخیص داده شود، درمان موفقیت آمیز خواهد بود. معاینه ی منظم، فاکتور مهمی در تشخیص و درمان است. علایم و نشانه ها:
توده ی دردناک و سفت در پستان
خارش و دانه های پوستی اطراف نوک پستان
خونریزی یا ترشحات غیرمعمول از نوک پستان
متورم و ضخیم
اگر فرد مبتلا به مرحله ۴ سرطان پستان است، این به این معنی است که سلول های سرطانی به اندام های دیگر بدنشان مانند ریه ها، گره های لنفاوی، استخوان، پوست، کبد یا مغز گسترش می یابد.
مراحل سرطان از ۱ به ۴ و نشان دهنده میزان بیماری است.
یک پزشک همچنین ممکن است به مرحله ۴ مراجعه کند به عنوان سرطان پیشرفته یا متاستاتیک پستان .
سرطان پستان دومین شایعترین سرطان در زنان است.
در این مقاله، در مورد نشانه های مرحله ۴ سرطان پستان، و نیز گزینه های درمان یاد می
اگر فرد مبتلا به مرحله ۴ سرطان پستان است، این به این معنی است که سلول های سرطانی به اندام های دیگر بدنشان مانند ریه ها، گره های لنفاوی، استخوان، پوست، کبد یا مغز گسترش می یابد.
مراحل سرطان از ۱ به ۴ و نشان دهنده میزان بیماری است.
یک پزشک همچنین ممکن است به مرحله ۴ مراجعه کند به عنوان سرطان پیشرفته یا متاستاتیک پستان .
سرطان پستان دومین شایعترین سرطان در زنان است.
در این مقاله، در مورد نشانه های مرحله ۴ سرطان پستان، و نیز گزینه های درمان یاد می
الف – خواص دارویی سیاه دانه جهت استعمال بیرونی ( مالیدن روغن ):
سیاه دانه و روغن آن موثرترین و مفیدترین چیزی است که برای تقریباً هر بیماری، آلرژی یا حساسیت و حتی بیماری‌های جدی مانند نفس تنگی (asthma)، دیابت، اختلالات در سیستم دفاعی بدن، زردی یا (Hepatit)، ایدز (AIDS) و حتی سرطان دارو می‌باشد .
یکی از خاصیت های سیاه دانه برای مو بدن میباشد .
این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می‌کردند.
مصرف سیاه‌دانه بر
شاید تا به حال  نمی دانستید که چشم هم دچار سرطان می شود! درست است! چشم هم مانند تمام اندام های بدن قابلیت سرطانی شدن را دارد. از بین انواع مختلف سرطان هایی که چشم را هدف قرار می دهند، ملانومای چشم بیشترین آمار ابتلا را دارد.

ادامه مطلب
گاستروانتریت، که اغلب به آن آنفولانزای معده گفته می شود ، یک عفونت ویروسی ، باکتریایی یا انگلی دستگاه گوارش است. علائم آن مشابه با IBS (سندرم روده تحریک پذیر)، سرطان روده بزرگ و گاستریت است ، اما علت آن متفاوت بوده و این تشخیص صحیح را دشوار می کند.
 
عفونت های دستگاه گوارش نه تنها باعث درد و ناراحتی می شوند بلکه می توانند موجب کم آبی شدید شوند. این بیماریها با کاهش نبض و فشار خون، می توانند موجب سرگیجه شوند. میزان الکترولیتها نیز کاهش می یابد و ا
اگر 10 سال یا بیشتر از فارغ التحصیلان ماساژ بودید ، احتمالاً به شما گفته می شد که به هیچ وجه شکل و فرم خاصی برای ماساژ مشتری با یک مورد فعال سرطان وجود ندارد. ممکن است مربیان منفرد یا متخصص ماساژ درمانی باشند که در مورد مزایای ممکن بی سر و صدا صحبت می کردند ، اما همه این کارها بی سر و صدا و پشت درهای بسته انجام شد.
ادامه مطلب
علت بیماری تانسموس و روش های درمان پزشکی، دارویی و خانگی
تانسموس به زبان ساده حس ناخوشایند و مکرر نیاز به توالت است. این حس ممکن است زندگی فرد را شدیداً تحت شعاع خود قرار دهد و فرد را برای حضور در اجتماع دچار مشکل نماید. فرد مبتلا به تانسموس ممکن است با وجود روده خالی و حتی بعد از ۲۰ دقیقه خروج از توالت مجدداً این حس را داشته باشد که نیاز به توالت دارد. نکته مثبت این است که این بیماری قابل درمان است.
علت بیماری تانسموس
این بیماری از عوامل
 از بین بردن IBS (سندروم روده تحریک‌پذیر)
 
 
برنج حاوی نشاسته‌ی مقاوم است که پس از رسیدن به روده‌ها، باعث تحریک رشد باکتری‌های مفیدی می‌شود که به حرکت طبیعی روده‌ها کمک می‌کنند. این نشاسته‌های نامحلول همچنین در کاهش تأثیر بیماری‌هایی مثل سندروم روده تحریک‌پذیر و اسهال مؤثر هستند.
به گفته‌ی مؤسسه‌ی بین‌المللی تحقیقات برنج در فیلیپین، ارزش غذایی برنج باید تا حد امکان افزایش یابد تا مردم جهان بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. با ت
نواع دارو و موارد مصرف

AD3E   تقویت نطفه
Advocin   عفونت دستگاه تنفسی و گوارشی
Antiasma   درمان عفونت دستگاه تنفسی آسم
Antibiotico   سرماخوردگی، عطسه، اسهال سبز
Anticeplus   درمان ورم روده زمان جفت گیری
Antistress   پرندگان غشی و سکته ای، زمان جدا کردن جوجه
Antolin   درمان شقاق پا 
Avisanol   پرریزی نامنظم و بی موقع
B - Complex   تقویت سیستم دفاعی بدن، اشتها آور
Bactocid   درمان عفونت دستگاه تنفسی و گوارشی 
Badesalz   ضد پرکورک قناری
Baytrill   آنتی بیوتیک عمومی
Bioserin   جهت درمان عم
اطلاعات دارویی یدوکینول
 Iodoquinol
رده درمانی:ضد آمیب.
 
اشکال دارویی:قرص
 
موارد مصرف:آمیبیاز روده ای
 
قرص یدوکینول در درمان آمیب روده ای تاثیر گذار می باشد. آمیب در واقع انگلی است که در روده انسان زندگی می کند به غشای روده آسیب رسانده و از سلول های خونی تغذیه کرده و موجب پاره شدن دیواره روده شده و اسهال خونی را به وجود می آورد.
 

ادامه مطلب
کلم یک سبزی دوساله‌ی برگ‌دار سبز، قرمز یا سفید است که به‌صورت سالانه می‌روید. این سبزی به خانواده‌ی کلم‌ها تعلق دارد و شکلش یا گرد است یا بیضی. برگ‌های لایه‌های درونی آن نرم‌تر و روشن‌تر و برگ‌های لایه‌های بیرونی تیره‌تر و زمخت‌تر است. این سبزی در سرتاسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد و به دو شکل پخته در غذا یا خام در انواع سالاد سرو می‌شود. کلم ازنظر گیاه‌شناسی به گیاهانی مانند بروکلی، گل‌کلم و کلم بروکسل یا کلم دکمه‌ای شباهت ز
درمان سنتی با عسل برای پیشگیری از سرطان
 
عسل به عنوان ماده غذایی قابل نگهداری طبیعی شناخته می‌شود و ویتامین ها، شکر و مواد معدنی زیادی را در دل خود جای داده است. این خوراکی لذیذ فعالیت‌های آنتی  اکسیدانی بالایی دارد. در حال حاضر نرخ بروز سرطان در بسیاری از کشورهای دینا در چند سال اخیر پیشرفت زیادی داشته است. عواملی مانند سیستم ایمنی ضعیف، عفونت مزمن، التهاب مزمن، زخم‌های مزمن، سیگار کشیدن، چاقی و …. از عوامل ایجاد کننده سرطان به شمار می
تغذیه درست یکی از اصول اولیه حفظ سلامتی است.
  
غذایی که می‌خورید، بر جنبه‌های  گوناگون سلامتی و زندگی شما تأثیرگذار است، گاهی موجب ابتلا به بیماری‌ها  می‌شود و گاهی نیز در بهبود و پیشگیری آن‌ها تاثیر می‌گذارد. جالب است  بدانید در مورد سرطان ها نیز این مورد صدق می کند و داشتن تغذیه درست در  پیشگیری از سرطان موثر است.
در این مطلب خوراکی‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که در پیشگیری از سرطان مؤثر هستند. با مجله پیام دلتا همراه باشید.
۱. بروکل
به جابه جایی ارگان های و برجستگی های بدن را فتق شکم گفته می شود، فتق شکم انواع مختلفی دارد و برای درمان آن می توانید از روش های مانند عمل جراحی استفاده کرد.
انواع ،علائم و درمان فتق شکمی
فتق به طور کلی برجستگی و جابه جایی ارگان های بدن است و اگرچه مختص مردان نیست ولی نوع شکمی آن بین مردها شیوع بیشتری دارد.دیواره شکم که خود لایه ای محافظ در برابر روده و بافت داخلی است خاصیت نگه دارندگی خود را در برابر فشار احشاء از دست می دهد و روده های دستگاه گ
1.از خواص درمانی عسل می توان به درمان مشکلات پوستی با ماسک عسل اشاره کرد و همچنین در درمان مشکلات معده یکی از بهترین داروهای طبیعی استفاز عسل و زنجبیل است.
2.دردهای معده را از بین میبرد و زخمهای معده را درمان میکند. درصورتی که عسل با سایر غذاها مصرف شود، اسید معده را کاهش میدهد.
3.تنظیم عملکرد روده و درمان کولیت با عسل ممکن می شود و مصرف مرتب و مداوم عسل باعث کار منظم و طبیعی دستگاه گوارش میگردد.
4.عسل برای تقویت و نشاط بدن موثر است، نوشیدن یک لیو
دو داروی جدید برای درمان سرطان کلیه
کارشناسان کنگره سرطان اروپا معتقدند شناسایی دو روش درمانی جدید برای سرطان پیشرفته کلیه می‌تواند روند درمان این بیماری را متحول کند.
به گفته کارشناسان، دو داروی جدید می‌توانند شیوه موثری برای درمان نوع پیشرفته سرطان کلیه که به سختی درمان می‌شود و نیز کمکی برای افزایش طول عمر مبتلایان به آن باشند.یکی از این داروها، به اصطلاح ترمزهای سیستم ایمنی را برداشته و داروی دیگر سیگنال‌های رشد را در تومور سرطانی
 
سفرهای نوروزی به برخی از استان‌های کشور ممنوع شد
برف و باران ۳ روزه در ۱۶ استان/ هشدار کولاک برف
پشه عامل انتقال کرونا است؟
راهی جدید برای درمان سرطان روده
اعلام جدول زمانی برنامه‌های درسی روز جمعه شبکه آموزش
تولید داروی درمان آرتروز با زهر عقرب!
مدارس تا پایان سال تعطیل شد
روز درختکاری در مهربان 1397

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها