نتایج جستجو برای عبارت :

کشکول ملیله کاری

کشکول ملیله کاری سایز کوچک با ارتفاع 16 سانتی متر نمونه زیبایی از صنایع دستی ملیله می باشد. کشکول نقلی ملیله کاری پایه دار را به عنوان شکلات خوری ملیله کاری نیز می شناسند چرا که در این ظرف می توان آجیل , شیرینی , شکلات و ... سرو نمود. کشکول پایه دار ملیله کاری شده با ظرافت خاص طراحی و تولید شده تا نظر هر شخصی را به خود جلب کند.  
کشکول ملیله کاری سایز کوچک
ارتفاع این کشکول در حدود 16 سانتی متر بوده و دهانه آن 9 *15 سانتی متر و وزن آن در حدود 195 گرم می ب
کشکول ملیله کاری سایز بزرگ یکی از زیباترین محصولات صنایع دستی با ظاهری لوکس می باشد. کشکول ملیله کاری می تواند در ویترین شما به زیبایی بدرخشد و دکوراسیون شما را زیباتر کند. کشکول ملیله کاری موردی مناسب برای هدیه دادن و جهیزیه نوعروسان می باشد. ظروف ملیله کاری قیمت مناسبی داشته و قابل تهیه برای همه اقشار جامعه می باشد. ملیله کاری اصفهان از مرغوبیت خاصی برخوردار است که بر همین اساس مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. 
کشکول ملیله ک
ست کشکول و گلدان بزرگ ملیله کاری بسیار زیبا و کاربردی برای بانوان عزیز می باشد. از ست کشکول و گلدان ملیله کاری برای سرو انواع خوراکی ها و نگهداری گل های طبیعی و مصنوعی بهره می برند. شما هم می توانید گلدان و کشکول ملیله کاری را در ویترین منزل خود قرار داده و هم می توانید در زمان مهمانی از آنها برای تزئین و پذیرایی استفاده کنید. خرید ظروف ملیله کاری بصورت 24 ساعته برای تمامی هموطنان عزیز از هر کجای کشور امکان پذیر است. برای خرید بیشتر مشتریان قیم
ست کشکول و گلدان کوچک ملیله کاری مجموعه ایی کوچک و زیبا از سری محصولات صنایع دستی ملیله سازی اصفهان است. ظاهر گلدان و کشکول ملیله کاری با یکدیگر هماهنگی داشته و می تواند جلوه زیبایی به ویترین منزل شما بدهد. کشکول ملیله کاری می تواند برای سرو انواع خوراکی ها مانند آجیل و شیرینی و همچنین گلدان ملیله کاری برای نگه داشتن گلهای طبیعی و مصنوعی استفاده شود . بر خلاف ظرافت ساخت ظروف ملیله , استحکام بالای آنها باعث شده تا بانوان عزیز قادر به استفاده ا
نامدارترین اثر بهایی «الکشکول»، معروف به کشکول شیخ بهایی
است که مجموعه گران بهایی از علوم و معارف مختلف است و آینه معلومات و
مشرب بهایی محسوب می‌شود. اثر منحولی نیز به نام «مخلاه» به سبک کشکول، ولی
خلاصه‌تر و سست‌تر از آن به نام بهایی منتشر شده است.

ادامه مطلب
کشکول ملیله کاری دسته زنبیلی سایز بزرگ از سری محصولات زیبای صنایع دستی ملیله کاری اصفهان است. کشکول ملیله سایز بزرگ برای سرو انواع خورکی ها مورد استفاده قرار می گیرد. صنایع دستی ملیله سازی با ارائه ظروف شیک و کاربردی نظر بانوان ایرانی را به خود جلب نموده. کشکول ملیله کاری مسی هم اثر دست هنرمندان با ذوق و نمادی از هنرهای اصفهان است. کشکول ملیله دسته زنبیلی ظرافت و کیفیت را به شما ارائه می دهد. قدمت ملیله سازی اصفهان به صدها سال قبل باز می گر
دلیل این که چند ماه پیش به بیان بازگردیدم همونطور که اون وقت گفتم دو چیز بود یکی بحث نگارش درمانی و دلیل دیگری که اون موقع توضیحی درباره ش ندادم.
نگارش درمانی پس از چندی به پایان رسید هر چند تمام نشد و هنوز هم مفید است چون کلی موضوع مفید درباره نوشتن به آدم میدهد و کار من هم نیست که بخواهم تعریفش را بکنم.
اما دلیل دیگر بعد از نگارش درمانی خود به خود مشخص شد و آن بحث دیوار نویسی بود و به مرور مشخص شد که دیوار نویسی چیست.
هدف از دیوار نویسی دو
 آیا با گشتن زمین به دور خورشید سن ما زیاد می شود؟
ملاک سن افراد گشتن زمین به دور خورشید نیست، اگر کسی ۵۰ مطلب فهمید ۵۰ سالش است.
فروردین ما چه زمانی است؟؛ عمر هر کسی به فهم اوست.
وجود مبارک امام صادق به مفضّل فرمود ۴ تا کتاب بنویس که بعد از مرگ تو، بچه های تو کتاب‌های تو را به ارث ببرند، نه کتابی که خریدی و در اتاق گذاشتی!
زمین به دور خورشید می‌گردد عمر زمین زیاد می شود، نه عمر ما!
عمر هر کسی به اندازه درس و بحث اوست.
کشکول علم نیست، اطلاعات علم
دارایی و اموال انسان نمی‌تواند ملاک خوبی برای سنجش میزان زهد و بی رغبیتی کسی به دنیا باشد چرا که زهد یعنی تزکیه دل انسان از اغیار و ماسوی‌اللّه که این حرکت و این اتفاق در قلب انسان رخ می‌دهد و از دید دیگران پنهان است.نقل می‌کنند که مرحوم ملا احمد نراقی کاشانی، نویسنده کتاب اخلاقی«معراج السعادهًْ»، ساکن در کاشان بود. درویشی که کتاب معراج السعادة و بخش زهد و پارسایی آن کتاب را خوانده بود، نزد ملا احمد نراقی آمد و دید ملا احمد زندگی و دستگاه
کشکول شیخ بهایی کتابی جُنگ‌ مانند از شیخ بهایی شامل شعرها و نثرهای مورد علاقه او است. برخی از این شعرها و نثرها از خود وی و برخی نیز گردآوری او از دیوان‌ها و کتاب‌های مورد علاقه‌اش هستند. مطالب این کتاب، مضامینِ دینی، تاریخی، ادبی، ریاضی و نجومی دارند. این مطالب اغلب بی‌هیچ نظم خاصی به دنبال هم آمده‌اند. با این حال این اثر بیش از سایر تالیفات وی خواننده را به ضمیر فکری شیخ بهایی نزدیک می‌کند.
***نسخه ای که اکنون برای دانلود قرار داده ایم نس
 
دیوار اشعار  هر روز کمی ایده و دلنوشته و شعر و داستان از شما و در آخر یک کشکول پر و پیمون داریم و کلی درس زندگی یاد میگیریم.
خیلی ممنون که سعی میکنید این دیوار اشعار را تمیز نگه دارید و چیزی رو ش نمی نویسید ولی لطفا روش بنویسید این طوری خیلی قشنگ تره.
پیشنهاد موضوع بعدی را شما بدید. من ذهنم یاری نمیکنه میدونید که سوخته مخم. اما ول کن هم نیست. پس پیشنهاد بدید.
 
موضوعی بخوانید ...
دیوار اشعار هدفش این بود و هست که خیلی خودمانی هر حرفی برای گفتن داریم بزنیم و از هم یادبگیریم و یک دفتر دلنوشته ها و کشکول جمعی درست کنیم. فقط هم به نظرم نباید محدود به ادبیات باشه.
اما این طور که من شعر و اون هم با موضعات محدود انتخاب کنم شاید بهترین انتخاب نباشه و شاید خیلی دست را باز نذاره.
خواهش میکنم که اگر ایده‌ای برای بهتر شدن وضع این دیوار دارید حتماً اعلام کنید.
@ دو خواننده و البته نویسنده خیلی خوبی که این مدت مطالب خیلی خوبی به دیوار
اکبر گلپایگانی
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.

 
درسی که امشب گرفتم و تجربه ای شد برای فردا ...
( با شماهم قسمت میکنم )
.
داستان عارف و درویش
عارف و درویشی با هم دوست بودند. عارف بسیار ثروتمند بود اما درویش از مال دنیا فقط یک کشکو
پاییز یک
سلام
 
طبق سنتی مسبوق*، همین اول فصلی کشکولی ارائه می‌دهیم تا که قبول افتد و که در نظر آید
در درایو E لب‌تاپ، یک پوشه دارم از فیلم‌های دانلودی! دیشب هواشناس رو دیدم. قشنگ بود. (ورزش تیر و کمان، شیک است ها)
در این فیلم، مراسم سوگواری در زمان حیات هم جالب انگیز بید.
"... اینجا جاییه که دوستان و اقوام دور هم جمع شدن. درست همانطور که میرن به مراسم سوگواری، فقط با این تفاوت که اون فرد زنده است تا بتونه همه رو ببینه" 
 
اینم یک خاظره جالب ا
اسامی و القاب و کنیه‌های امام زمان علیه السلام و وجه تسمیه آن‌ها
چهارم: ایزدشناس
پنجم: ایزدنشان
در کتاب مذکور، مسطور است که این دو، نام آن جناب است در نزد مجوس و شیخ بهایی رحمه الله در «کشکول» فرموده که: «فارسیان، آن جناب را ایزدشناس و ایزدنشان گویند.»
نجم ثاقب، تالیف میرزای نوری، جلد ۱، صفحه ۸۹، چاپ انتشارات کتاب جمکران
عرب‌ها یک اصطلاح دلنشین دارند بجای «التماس دعا». وقتی کوله‌ات را بسته‌ای و می‌گویی عازمم؛ فی‌الفور دعا را گردنبندی می‌کنند و می‌اندازند گردنت تا پای هر عمود، هر وقت چشم‌هایت پر اشک شد، دلت شکست، چانه‌ات لرزید، دستت به ضریح رسید، چشمت به گنبد افتاد، دست بکشی روی گردنبند و یادشان کنی. عرب‌ها بجای التماس دعا، لطیف و شاعرانه می‌گویند«اقلدک الدعا»*. تو هم در جواب بجای «اگر لایق و قابل باشم چشم» باید بگویی «و انت من اهل الدعا» یعنی تو هم د
خرید برنامه قدیمی رادیو
رادیو ابزاری است که با چرخاندن پیچ آن وارد دنیای جذابش می شوید. دنیایی که در آن فقط صداها را می شنوید و به وسیله‌ی همین صداها با دنیای درون آن ارتباط برقرار می کنید. دنیایی که به وسیله‌ی کلام، موسیقی، طنز و .... پیام خود را منتقل می کند. در گذشته نه چندان دور برنامه های قدیمی رادیو مخاطب میلیونی داشتند به طوری که در اصطلاح به بعضی از آن ها برنامه های خیابان خلوت کن می گفتند زیرا افراد مشغول گوش سپردن به این برنامه ها میش
 ✍سگ من باش و چون سگان بانگ کن! شبلی عارف معروف به مسجدی رفت که دو رکعت نماز بخواند. در آن مسجد کودکان درس می خواندند و وقت نان خوردن کودکان بود. دو کودک نزدیک شبلی نشسته بودند.یکی پسر ثروتمندی بود و دیگری پسر فقیری. در زنبیل پسر ثروتمند پاره ای حلوا بود و در زنبیل پسر فقیر نان خشک. پسر فقیر از او حلوا میخواست.آن کودک می گفت: اگر خواهی که پاره ای حلوا به تو دهم، سگ من باش و چون سگان بانگ کن.آن بیچاره بانگ سگ کرد و پسر ثروتمند پاره ای حلوا بدو می داد
اکبر گلپایگانی








متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.
توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد
با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.






param name="AutoStart" value="False">











درسی که امشب گرفتم و تجربه ای شد برای فردا ...
( ب
شرح_دروس_معرفت_نفس 4
استاد_صمدی_آملی
**************************
♦️ حالا دارد تفسیر_انفسی می کند؛ 
اردک، نماد خسیس بودن نفس است، یعنی نفسی که خسیس و پست است. 
♦️ هر انسانی که صفت پستی دارد، می گویند مثل اردک است! نخیر، آزاد مرد باشید! 
♦️ لذا این بیت می گوید تا زمانی که نفست خسیس است و پستی، بدان که اردک صفتی، بطّی! خوب، حالا بطّی، چی هستی و کجائی هستی؟ با لای و لجن در بحر و شطی. اگر در دریا هم باشد باز می رود در یک گوشه ای که لجن بخورد. 
♦️ در دریا! در دریا م
 
نقل است که روزی یکی از اهل حال، در جمع اصحاب خود نشسته، آرزوی خویش را با ایشان در میان می گذاشت. می گفت: اگر خدای تعالی، مرا بین ورود به بهشت و خواندن دو رکعت نماز مخیر سازد، دو رکعت نماز را بر ورود به بهشت ترجیح می دهم. چون علت را از وی پرسیدند، گفت: زیرا در ورود به بهشت به حظّ خود و در دو رکعت نماز، به حق قادرِ بی نیاز مشغولم. این کجا و آن کجا...؟
 
منبع: کشکول شیخ بهایی ص 27 و 28
مردم ما زندگانی را از صدای باد میگیرند
مهربانی و محبت را
از پرستو یاد میگیرند
مردم ما، با صدای اب
غصه را از قلب میشویند
چشمه را وقتی که میبینند
یک سلام گرم میگویند
مردم ما شاپرکها را مثل گلها دوست میدارند
روی سنگ کوه هم حتی
دانه های عشق میکارند
مردم ما دوستی ها را
مثل بوی یاس میدانند
با گروه کبک ها در کوه همصدا آواز میخوانند
مردم ما مهربان هستند
در ده ما زندگی زیباست
مثل شبنم روی یک گلبرگ
آسمان در چشمشان پیداست
جعفر ابراهیمی
 
دیوار اشعار  هر
مرکز ساخت ظروف فیروزه کوب
هنر فیروزه کوبی سابقه چندان زیادی ندارد و طبق گفته برخی از صاحب نظران از حدود 70 سال پیش به دست شخصی به نام یوسف حکیمیان در مشهد انجام می‌شده است. این هنر 20 سال بعد توسط حاج داداش به اصفهان آورده شده و در حال حاضر بیشتر در اصفهان انجام می‌شود.فیروزه کوبی در ابتدا بر روی زیورآلات انجام می‌شده است مانند دستبند، گوشواره، گردنبند و غیره. اما امروزه با گذشت زمان و پیشرفت صنعت این هنر بر روی ظروف مسی انجام می‌شود و ظروف ز
این زبان چون سنگ و فم آهن وشست
وانچ بجهد از زبان چون آتشست
سنگ و آهن را مزن بر هم گزاف
گه ز روی نقل و گه از روی لاف
زانک تاریکست و هر سو پنبه‌زار
درمیان پنبه چون باشد شرار
ظالم آن قومی که چشمان دوختند
زان سخنها عالمی را سوختند
عالمی را یک سخن ویران کند
روبهان مرده را شیران کند
جان ها در اصل خود عیسی‌دمند
یک زمان زخمند و گاهی مرهمند
گر حجاب از جان ها بر خاستی
گفتِ هر جانی مسیح‌آساستی
گر سخن خواهی که گویی چون شکر
صبر کن از حرص و این حلوا مخور
صبر
این مطلب ضمیمه مطلب قبله.
اما باز هم نظرات کم یا به عبارتی فقط یک نظر بدستم رسید.
و این نظر را هم باز تحرف کردم و نتیجه یک پیشنهاد دیگه از خودم شد.
دوباره ذکر میکنم که لازمه این مطلب درک مفهوم آن محفل و کشکول و گلچینی است. به عبارت غربی اش میشود شبیه انجمن شاعران مرده.
اما پیشنهاد
دوستان علاقه مند در صورت تمایل هر یک، یک روز و زمان از هفته را مشخص کنند و هر هفته آن روز یک قطعه کوتاه ادبی در یک حیطه ای که خودشان انتخاب می‌کنند در وبلاگ خودشان با ذک
مرکز ساخت ظروف فیروزه کوب
هنر فیروزه کوبی سابقه چندان زیادی ندارد و طبق گفته برخی از صاحب نظران از حدود 70 سال پیش به دست شخصی به نام یوسف حکیمیان در مشهد انجام می‌شده است. این هنر 20 سال بعد توسط حاج داداش به اصفهان آورده شده و در حال حاضر بیشتر در اصفهان انجام می‌شود.فیروزه کوبی در ابتدا بر روی زیورآلات انجام می‌شده است مانند دستبند، گوشواره، گردنبند و غیره. اما امروزه با گذشت زمان و پیشرفت صنعت این هنر بر روی ظروف مسی انجام می‌شود و ظروف ز
راستی شعر چیست؟
آیا شعر جز ثبت لحظه های حس شده است؟
آیا شعر جز حسی است که در لحظه ها اتفاق میافتد؟
لحظه هایی که شعر به سراغ شاعر میآید چه لحظه هایی است؟
آیا آن لحظه ها به اختیار شاعر است؟
وقتی نوجوان بودم همیشه از خودم میپرسیدم که چرا همه شاعر نیستند؟
چرا بعضیها میتوانند دنیا را شاعرانه ببینند و بعضی نمیتوانند؟
و بعد به خودم میگفتم کاش همه شاعر بودند.
آن وقت از خودم میپرسیدم لحظه هایی که شعر به سراغ شاعر میآید شاعر چه حالی دارد؟
به نقل از جعفر
خدا به زمین سرد بزنه اونی که تصمیم گرفت از طریق العلما نجف تا کربلا رو طی کنیم! 
عجب جاده ای! حالا نه که علامه مجلسی و شیخ طوسی هم هستیم! با این اکیپی که ما راه انداختیم!
اول فکر کنم بهتره یه تعریفی از گروهمون بدم. ما یه کشکول بودیم، از همه قشر آدمی بینمون بود. اسمش این بود که از بچه های هیئتیم ولی درواقع بینمون همه جور آدمی پیدا میکردی... بچه دار...مجرد... پیر...جوون...عروس و دوماد... مطلقه... پلیس... دزد (نه ببخشید دزد بینمون نبود!) وسواسی...شلخته...شکمو...ه
کلاه دوچرخه سوار کشکول اوست. آن هنگام که دوچرخه را همچون اسبی به گردن درختی سرسبز یا لوله ای تنها می بندد، کلاه از سر برمی دارد و آن را همچون کشکول به دست می گیرد. کشکول درویش حاوی تمام ادوات لازم برای زندگی او بود. کشکولی کوچک که نمادی بود از بی نیازی درویش. و کلاه دوچرخه سوار هم کاملا شبیه کشکول درویش است. دوچرخه سوار آن را به دست می گیرد. کیف کمری و کاور و ادوات لازم برای یک روز پرسه در شهر را در آن قرار می دهد و بعد می نشیند در کلاس درس یا پشت م
کلاه دوچرخه سوار کشکول اوست. آن هنگام که دوچرخه را همچون اسبی به گردن درختی سرسبز یا لوله ای تنها می بندد، کلاه از سر برمی دارد و آن را همچون کشکول به دست می گیرد. کشکول درویش حاوی تمام ادوات لازم برای زندگی او بود. کشکولی کوچک که نمادی بود از بی نیازی درویش. و کلاه دوچرخه سوار هم کاملا شبیه کشکول درویش است. دوچرخه سوار آن را به دست می گیرد. کیف کمری و کاور و ادوات لازم برای یک روز پرسه در شهر را در آن قرار می دهد و بعد می نشیند در کلاس درس یا پشت م
سلام
عرض ادب، احترام و فروتنی دارم خدمت همه عزیزانی که در این وبلاگ همراه بنده هستند... کسانی که پیش‌ترها بنده رو میشناسند، میدونند که من وبلاگ‌نویس و طراح مذهبی بودم و سالها پیش بصورت فعال در شبکه بلاگفا بودم و روزگار می‌گذارندم ❤
 
و باید بگویم که چه دوست‌های خوبی که پیدا نکردم
و چه روزها و خاطرات دلنشینی را که نگذراندم
 
اما اکنون باید بگویم که پس از سالها دوری از این فضا و حال و هوا، ناگزیر راهی رو جز اینجا پیدا نکردم! در دنیایی که کتا
 
صوفیه دشمن اهلبیت علیهم السلام هستند:
 
▪️ به سند صحیح از « احمد بن محمد بزنطی » روایت کرده اند که مردی به امام صادق(علیه السلام) عرض کرد : در این زمان قومی پیدا شده اند که به آنها صوفی می گویند، درباره آنها چه می فرمایید؟ امام (علیه السلام) در پاسخ فرمود :
«انهم اعداءُنا فمن مال الیهم فهو منهم و یحشر معهم سیکون اقوام یدّعون حبّنا و یمیلون الیهم و یتشبهون بهم و یلقبون انفسهم بلقبهم و یأوّلون اقوالهم ألا فمن مال الیهم فلیس منّا و إنّا منهم برآ
خرید برنامه شب بخیر کوچولو
داستان و داستان سرایی  از گذشته های دور در فرهنگ ما ایرانیان نقش به سزایی داشته است. به طوری که بسیاری از مسائل و پندهای اجتماعی در قالب داستان نقل می‌شده است. در دنیای امروز نیز تاثیر داستان بر آموزش و پرورش کودکان به اثبات رسیده است. برنامه شب بخیر کوچولو برنامه ای شامل قصه های کوتاه، آموزنده، جذاب و شنیدنی است. این داستان ها مناسب گروه سنی ب و ج است. با تلاش فراوان عوامل برنامه شب بخیر کوچولو این برنامه هر شب روی
پست قبلی رو که نوشتم در مورد موصطافا جان
رفتم به دوران کودکی و قصه های بابا و مامان بزرگ
قصه روباه دم بریده- قصه مرد تنبل- قصه شنگول و منگول به روایت ترکیش - اوزون ولی- همین موصطافا جان و ...
من قصه موصطافاجان رو به لحاظ بار طنزی که داره خیلی دوست دارم
ولی واقعا طولانی هست و در این مُقال نمی گنجد:دی
بنابراین دومین قصه محبوبم رو اینجا می نویسم:
ی مرد تنبل بود که همش تو خونه بود و کلی قرض بالا آورده بودند
زنش هی بهش غر میزد که آخه مرد برو کار میکن مگو
پرویزخان بلند شو!✍ علیرضا خانی
✅سال ۱۳۶۶ شمسی است. بازی‌های فوتبال مقدماتی جام ملت‌های آسیا. کاتماندو پایتخت کشور فقیر نپال. تیم فوتبال ایران با تیم میزبان در حال بازی است. در نیمه دوم، در حالی که بازیکنان ایران بازی را از حریف، تا اینجای کار برده‌اند، مرتضی کرمانی مقدم بازیکن ستاره مهاجم تیم ملی در زمین خوش‌ می‌درخشد و نیمکت‌نشینان بازی برجسته او را تشویق می‌کنند. ناگهان مرحوم پرویز دهداری مدیر فنی تیم ملی به رضا وطن‌خواه سرمربی تیم
کتاب «امام رضا(ع)» مروری بر زندگی و زمانۀ حضرت رضا(ع) به زبان ساده و کودکانه است که با معرفی نجمه‌خاتون، مادر بزرگوار امام رضا(ع) شروع شده و با روایت مسمومیت و شهادت آن حضرت پایان می‌یابد.
کتاب: امام رضا علیه السلام
نویسنده: زهرا عبدی
انتشارات: جمکران
احسان رضایی- در بین نویسندگان معاصر، دو زهرا عبدی داریم؛ یکی نویسندۀ رمان «ناتمامی» برای بزرگسالان و یکی نویسندۀ مجموعه ­ای از داستان‌های کودک. این یکی زهرا عبدی، متولد ۱۳۶۳ است و از سال ۱۳۸۶
۱. ذهن‌خوانی mind reading: فکر می‌کنید، بدون شواهد کافی می‌دانید که دیگران به چه چیزی فکر می‌کنند. مثل: «جواب سلامم را نداد، پس حتما از دست من ناراحت است.»
۲. پیش‌گویی  furtune telling : پیش‌بینی می‌کنید که حوادث آینده، بد از آب در می‌آیند یا این که خطرات زیادی شما را تهدید می‌کند. مثل : «در امتحان شکست می‌خورم» یا «کاری گیر من نخواهد آمد.»
۳. فاجعه‌سازی catastrophizing: معتقدید هر چه اتفاق افتاده یا خواهد افتاد به شدت افتضاح، ناخوشایند و غیر قابل تحمل است. م
خرید کامل قصه ظهر جمعه رادیو
رادیو پس از کتاب بیش ترین نزدیکی را به قصه و قصه گویی دارد و عناصر گوش وکلام که پایه های قصه و قصه خوانی می باشد، را دارد. برنامه قصه ظهر جمعه رادیو از یک ماه پس از آغاز به کار رادیو و یک هفته پس از شروع پخش اخبار سراسری رادیو آغاز به کار کرد. اولین قصه گوی برنامه‌ی قصه ظهر جمعه آقای فضل الله مهتدی ( صبحی ) بود.
پس از ایشان افرادی نظیر علی جواهر کلام، حمید عاملی، ایرج گل سرخی، مصطفی موسوی گرما رودی و ... این وظیفه را بر
سرود ولادت امام
رضا علیه السلام
مجتبی صمدی شهاب
از آسمونا باز امشب می باره ستاره دوباره
به خاک پای یه دلبر آسمون سرش میزاره
دلم شد از سینه رها
روحم شد از بدن جدا
مرغم و بال بال میزنم
شدم کبوتر جلد امام رضا
(گل حیدر)۲ علی
علی علی علی موسی الرضا
******
بازم به پنجره فولاد گره میزنم پنجه هامو
تاکه تو عالم مستی ببینم جمال آقا مو
زول میزنم به سر تاپاش
جون می گیرم با یک نگاش
اگه ببینم آقا مو
مثه آهو میزارم سر روی پاش
(گل حیدر)۲ علی
علی علی علی موسی الرضا
***
نمی‌دانم شما هم این طور هستید یا نه اما انگار شب ها بیشتر حال و هوای نوشتن به سراغ ذهن مشوش انسان می‌آید. گاهی برایم سوال پیش می‌آمد که برخی ها چطور خودکشی می‌کنند. به چه نقطه ای می‌رسند که به جان خود تعرض می‌کنند و بدن بی جانشان را بیشتر از حال قبل از مرگشان می‌پسندند. در چند ماه اخیر وقتی چندین بار کشکول زندگی ام از امید تهی شد هر بار حس مردگی جالب توجهی را بر روند زندگی ام حاکم دیدم تا حدی وضعیت و موقعیتشان برایم آشکار شد اما از طرف دیگر
شرح دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان از آیت الله مجتهدی (ره)
 
اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ إِلَی مَرْضَاتِکَ دَلِیلاً؛
خدایا! یک راهی برای من پیدا بشود که تو از من راضی بشوی.
 در حدیث آمده است که اگر می خواهید بدانید که آیا خدا از شما راضی هست یا نه؟ به خودت نگاه کن ببین که آیا از خدا راضی هستی یا نه؟ اگر تو از خدا راضی هستی، خدا هم از تو راضی هست و اگر راضی نیستی و ته دلت اعتراض داری که چرا فلانی دارد و من ندارم، بدان که خدا هم از تو راضی نیست.
1- در 18 روز اول تابستان سال 1397، از منظر شاخص اوزون تهران 7 روزش ناسالم برای گروه های حساس بود. در 18 روز اول تابستان 1398، این رقم برا اوزون 9 روز ناسالم برای گروه های حساس و 1 روز ناسالم برای تمام گروه ها بود. یعنی 10 روز هوای ناسالم و خطرناک.  یعنی 42 درصد افزایش آلودگی هوای شهر تهران.
اوزون آلاینده ای است که توسط خودروها تولید می شود. چه مرگ مان شده است؟ تغییر نحوه ی تردد ماشین ها در شهر باعث شده که ملت بیشتر ماشین سوار شوند؟ یک بطری نیم لیتری آب معندی
1- در 18 روز اول تابستان سال 1397، از منظر شاخص اوزون تهران 7 روزش ناسالم برای گروه های حساس بود. در 18 روز اول تابستان 1398، این رقم برا اوزون 9 روز ناسالم برای گروه های حساس و 1 روز ناسالم برای تمام گروه ها بود. یعنی 10 روز هوای ناسالم و خطرناک.  یعنی 42 درصد افزایش آلودگی هوای شهر تهران.
اوزون آلاینده ای است که توسط خودروها تولید می شود. چه مرگ مان شده است؟ تغییر نحوه ی تردد ماشین ها در شهر باعث شده که ملت بیشتر ماشین سوار شوند؟ یک بطری نیم لیتری آب معندی
  بسم الله الرحمن الرحیم
فضیل بن عیاض، پیش از آن که با شنیدن آیه اى از آیات قرآن توبه کند راهزن بود.وى در بیابان مرو خیمه زده بود و پلاسى پوشیده و کلاه پشمین بر سر و تسبیح در گردن افکنده و یاران بسیار داشت، همه دزد و راهزن.هر مال و جنس دزدیده شده اى که نزد او مى بردند، میان دوستان راهزن تقسیم مى کرد و بخشى هم خود برمى داشت.
روزى کاروانى بزرگ مى آمد، در مسیر حرکتش آواز دزد شنید.ثروتمندى در میان کاروان، پولى قابل توجه داشت.برگرفت و گفت در جایى پنه
انسان، لحظه‌هایی را فلسفی زندگی می‌کند و اهمیت این لحظات حیات تا بدان‌جاست که حتی می‌توان گفت هستی انسان در چنین لحظه‌هایی شکوفا می‌شود و از سوی دیگر هر گونه روکردن به اصل‌ها و بنیاد چیزها گام نهادن به قلمرو فلسفه است. بنابراین فلسفه همگانی است و منحصر به فلاسفه نیست (نقیب‌زاده، ۱۳۷۴). سؤالی که این‌جا مطرح می‌شود این است که اگر فلسفه همگانی است، بنابراین چرا کودکان نتوانند درگیر آن شوند؟ اگر چه قدرت تمیز، داوری، مفهوم‌سازی و استدلال
یک اصل مهم در سخنرانی، توانایی سخنرانی ناگهانی است.
ما نام این نوع از سخنرانی را بداهه میگوییم.
گاهی ممکن است به علت های مختلفی، از ما بخواهند که سخنرانی
کنیم، مثلا؛ وقتی در یک جلسه ای به عنوان میهمان حاضر شده ایم و از ما درخواست
میشود که چند دقیقه ای را سخنرانی کنیم. و یا ممکن است در هنگام سخنرانی یا اجرا،
به ما بگوییند که برنامه بعدی آماده نشده و ما باید به سخنرانی خود ادامه دهیم.
تمرین سخنرانی بداهه، به ما کمک میکند که در چنین شرایطی یک
سخنر
دکان اینترنتی ساک ورزشی هایپرجیم دخل زمینه فروش ساک ورزشی فعالیت دارد و با دیدن الگو های دمادم ساک ورزشی سر این دکان می توانید خرید ساک ورزشی موقع نظرتان را به قصد صورت نویس حضوری یا حتی غیر حضوری اجرا دهید. قیمت ساک ورزشی رزق سوپر اینترنتی هایپرجیم بسیار منصفانه داخل راء ی عبوس شده است و با دیدن انواع ساک ورزشی درب این سوپر و سایت بلوا می توانید بهترین خرید ساک ورزشی با بهترین قیمت را خبرگی کنید. قیمت یک کوله پشتی پیاده روی و راهپیمایی با مو
برای دمای پایین مناسب نیست بنابراین، اگر پاییز بیگانه خو باشد، بهتر است یک کیسه خواب زنگ یک زمره زمستانی را کیسه خواب گایا منیریه (123kif.shop) گزیدن کنید. اگر تو یک کیسه خواب باریک باشند زانوها، رانها و لگن آنها جرم عایق را دردانه نقاط گرم فشرده می­کند. هر کدام از آنها مزایای برجسته خود را دارند و گاهی اوقات ترکیبی از این دو عایقبندی، امکانات بهتری برای لیاقت میآورد. اگه تصمیم گرفتید از خشک کن زیان نکنید، بهتره وجه یه جای صیقلی و تمیز، زیر نور غی
کیسه منفذ بیماری است از زیان و زیان نیز خبر می دهد. مراقبت کنید که کیسه خواب را خلوت نشین زمانی که واقعا دربایست است بشویید، مشابه زمانی که سوگند به وضوح حسن شمیم شده و یا آنگاه از یک کوچ طولانی و بی طاقت کننده. درنتیجه برای گلچین کیسه خواب باید به طرف این اعداد، میزان شکیبایی دمایی بدن خود و محلی که فکسنی است ناقوس لمحه شب مانی داشته باشید امعان کنید. ستیهنده سوگند به اندازه و سن طولانی و استمرار بالایی که دارد بسیار مرحله مایل کوهنوردان حرف
اﺯ ﺑﺮﺗﺮﺍﻧﺪ ﺭﺍﺳﻞ ﺮﺳﺪﻧﺪ :
ﺮﺍ ﺁﺩﻡ ﻣﺘﻌﺼﺐ ﻣ ﺗﺮﺳﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺗﺶ ﺷ ﻨﺪ ﻭ ﺭﺍﻫﺶ ﺭﺍ ﺍﺻﻼﺡ ﻨﺪ ..؟
ﺟﻮﺍﺏ داد : ﻮﻥ ﻫﻤﺸﻪ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﻓﺮ ﻣ ﻨﺪ ؛ ﻪ گونه ﻣ ﺗﻮﺍﻧﻢ ﺑﻪ ﺗﺎﻭﻟﻬﺎ ﻒ ﺎﻢ ﺑﻮﻢ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺴﺮ ﺭﺍ ﻪ ﺁﻣﺪﻩﺍﻡ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ
ﺍﻦ ﻣﺼﺒﺖ ﺑﺰﺭ ﺍﺳﺖ
ﻪ ﺍﺜﺮ ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺮﻓﺘﺎﺭﺵ ﻣ ﺷﻮﻧﺪ
ترس از تغییر ...
فیلسوف معاصر
✍ #برتراند_راسل
---------------------------------------
من مشکلات زیادی در زندگی دارم
اما لب های م
در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت کیسه خواب آمریکایی (123kif.shop) - www.123kif.shop - .
برای شروع دوخت کیسه خواب کودک ابتدا هر کدام از پارچهها را از بانگ چین کنید همین که دو قطع پارچه دولا با طول حدود ۱۴۰ سانتیمتر داشته باشید، گفتار هر کدام هم بستر باید حدود ۹۰ سانتیمتر باشد. الگوی پیشوا را که جمان تصویر بالا می بینید مروارید درآمد پایه مطبوع پرینت تیره یا بکشید سپس روی پارچه دولا هال داده و ببرید. 1- کیسه خوابهای سنتی یا تابستانه: این نوع مخصوص کمپینگ درای ه
داخل خرید ساک مسافرتی چمدان و حتی گوهر تعیین بین چمدان و ساک مسافرتی باید برای نکاتی توجه ویژهای داشته باشید به محض اینکه برگزیدن صحیحی انتها دهید. باقیمانده باید ساکی را انتصاب کنید که امکان وضع پرداختن دم زنگ باکس مذکور را داشته باشید چهارضلعی چهارپا هزینه اضافهبار از مالیات غم هماره بدتر است. لذا باید ساکی را تعیین کنید که امکان میثاق قرارگاه بخشیدن حین جلاجل باکس مذکور را داشته باشید از این رخسار این نتیجه مناسب برای داخل کابین هواپیم
در آخر الزمان کارها برعکس می شود

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) (صلی اله علیه و آله)
می فرماید :«از نشانه های آخرالزمان و نزدیکی ظهور امام زمان آن است که :
اغلب مردم باسواد میشوند ولی عده ی مردم دانا و آگاه کمتر می شود؛
فرمانروایان و حاکمان و مامورین بیشتر می شوند ولی افراد امین و مورد
اعتماد مردم کمتر می شوند؛ باران ها در همه جا افزایش می یابد ولی سبزه ها و
گیاهان کمتر می شود.» (تحف العقول صفحه ی 63)

 

 

بیماری ها

امام صادق نقل می کند که پیامب
به علت وحشیانه نویسیِ امشبم، فقط یکی از عناوین را بخوانید...
«آش شله قلم کار یا مقدمه»
کشکول‌م را ببرم پیش خزانه دار کلماتم تا آن را پر کند و پستی داشته باشم در این نیمه شبِ خسته!
اگر کارما واقعیت داشت، در زندگی قبلی‌ام در چه کالبدی زندگی می‌کردم؟ شاید إبن سینا بودم که الآن در شرایطی دیگر متولد شده‌ام، با سردی جات ضعفِ حافظه دارم و حتی یک بیت شعر را نمی‌توانم حفظ کنم، نه من علاقه‌ای دارم و نه آن بخشی که در ذهنم مشغولِ حفظِ شعر است شعور کافی
راهنمای سفر به استانبول
استانبول از بزرگترین و توریستی ترین شهرهای کشور ترکیه است. مراکز خرید متعدد و جشنواره های جذابی که در این شهر برگزار می گردد باعث شده تا گردشگران زیادی از سراسر دنیا استانبول را برای سفر انتخاب کنند. همچنین موقعیت جغرافیایی و آب و هوای خوب این شهر زیبا از عوامل تاثیر گذار این موضوع بوده است. با تمام این تفاسیر عده ای از مسافران برای این که بخواهند به استانبول بروند نیاز به اطلاعاتی نظیر اینکه چه هتلی را برای اقامتشان
امیرمؤمنان علی علیه السلام :
درباره ی یکی از نشانه های آخرالزمان می فرماید :«اولین فتنه از دویست فتنه ای که به پا می شود آن وقت است که قدرت و حکومت و زمام امور و سرنوشت مردم به دست جاهلان و نا اهلان و بی خردان می افتد و تمامی مقدرات مردم بازیچه ی آنها خواهد شد پس آنگاه است که مرگ علما و صالحین فرا می رسد و آنوقت است که ظلم و ستم و بیداد و قتل عام های مظلومانه سادات و مومنین در بغداد زیاد می شود»
بعد از نابودی داعش توسط کشورهای منطقه و ائتلاف و شاد
موقعیت جغرافیایی استانبول 
شهر استانبول در شمال غربی منطقه مرمر ترکیه قرار گرفته است. مساحت استانبول ۱٫۸۳۱ کیلومتر مربع است. بخش قدیمی استانبول روی هفت تپه ساخته شده که همگی در میان دیوار دفاعی شهر قرار‌ داشته‌اند. بلندترین نقطه استانبول تپه کاملیکا (Camlica Hill) یا به ترکی چاملیچا تِپِسی(Çamlıça Tepesi) است که حدود ۲۶۷ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. جمعیت این شهر طبق آمار سرشماری که در  سال ۲۰۱۶ انجام شده، ۱۴۸۰۴۱۱۶ نفر بوده است.
مختصری از تاریخ شهر ا
مطلب زیر تقسیم بندی مشخص است از ادبیاتی غنی هندو که مملو از عناصر و اجزا و نماد ها و الوان  گوناگون و متعدد است و هر کدام از این المان ها در شاکله فرهنگ شرق موثّر و متاثّر بوده است
این محتوا خلاصه ایست از مقاله ای با مشخصات زیر:
موحدیان عطار، علی / متون دینی هندو /  ادیان، مذاهب و عرفان :: هفت آسمان :: بهار 1384 ، سال هفتم - شماره 25
https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/138461
 
متون هندویی
متون هندویی درون مایه دین هندویى را مى سازد. کسى که بخواهد آیین هندو را بشن
        بچگی   تا  یبچارگی            بقلم        شهروز براری صیقلانی      شین براری‌
نمیدانم خارج از خوشبختی های کودکانه چه چیزایی در انتظارم است نمیدانم آینده‌ی من زیبا و یا وحشت انگیز خواهد شد!..
تراژدی چیزیه که آدمها رو شکل میده، البته برخی از افراد رو. و رویا چیزیه که آدمها رو برای ادامه‌ی مسیر سخت و صعب‌ العبورِ زندگی تشویق میکنه. هر درام با یه رویا آغاز میشه، اینها چیزهایی بود که باباحمید سالها قبل وقتی که فقط شش سالم بود بهم گفت. اون دا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها