نتایج جستجو برای عبارت :

در اصطلاح شیعه عصر غیبت به چه معناست؟

هو الکریم
در ادامه آشنایی با مقالات ISI امروز به معرفی اصطلاح IM-RAD  می پردازیم.
این اصطلاح، مخفف این کلمات است؛ اصطلاحی که الگوی مادر است در نوشتن هر مقاله ای بالاخص مقاله ISI:

I- Introduction یا معرفی و مقدمه
M-Methods and Materials یا روش و مواد
R-Result یا نتیجه
A- And

D- Discussion and Conclusion بحث و جمع بندی
تفکرو سبک زندگی
 -نکات کلیدی را که در انتخاب اهداف مطالعه باید در نظر داشت باشیم بیان کنید ؟ 
 -مدیریت زمان به چه معناست؟
- هدف به چه معناست ًاهداف به چند دسته  تقسیم میشوند ؟ 
 -اهمیت برنامه ریزی و مدیریت زمان چیست ؟
سوالات کامل در قسمت ویژه دانش آموز
سلام بر دوستان عزیز .قصد اطاله کلام ندارم و فقط میخواهم به سمع و نظر شما اربابان معرفت برسانم که اینجانب در حال گرد آوری اصطلاحات انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی فلسفه غرب هستم . حدود 15هزاز اصطلاح گردآوری نموده ام و با انتشارات مرکز جهت چاپ هماهنگی به عمل آمده .
 
 
از شما دوستان و اربابان معرفت که دوست دارند این کتاب سریعتر جامع طبع بپوشد خواهشمند است که اگر علاقه من هستند در این راستا کمک نمایند و به گرد آوری اصطلاحات همت گمارند حتی یک ا
سلام بر دوستان عزیز .قصد اطاله کلام ندارم و فقط میخواهم به سمع و نظر شما اربابان معرفت برسانم که اینجانب در حال گرد آوری اصطلاحات انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی فلسفه غرب هستم . حدود 15هزاز اصطلاح گردآوری نموده ام و با انتشارات مرکز جهت چاپ هماهنگی به عمل آمده .
 
 
از شما دوستان و اربابان معرفت که دوست دارند این کتاب سریعتر جامع طبع بپوشد خواهشمند است که اگر علاقه من هستند در این راستا کمک نمایند و به گرد آوری اصطلاحات همت گمارند حتی یک ا
سئوال1: در گام نخست و به­ منظور تبیین مفهومی، بفرمائید
اصطلاح مردمسالاری دینی به چه معناست؟ آیا این اصطلاح را دو واژه ­ی مستقل می ­دانید
که از ترکیب لفظ دین و مردم­سالاری بدست آمده و یا نه، این­دو یک حقیقت ­اند؟
جواب: بله، ابتدا باید روشن شود این ترکیبی که الآن اینجا صورت
گرفته، این چه نوع ترکیبی است؟ آیا این ترکیب را بایستی به عنوان یک ترکیب انضمامی
و اضافی تلقّی کنیم، یا اینکه بایستی مردمسالاری دینی را یک واحد مستقلی در نظر
بگیریم و بگوییم
در اغلب جواهرات نقره عددی با شماره ۹۲۵ حک شده است که عیار نقره می باشد . ولی این عدد به چه معناست ؟
اگر به جواهرات نقره ای که خریداری کرده باشید یا دارید حتما متوجه یک عدد شده اید که روی نقره حک شده است .
عددی که اغلب بر روی جواهرات نقره حک شده عدد ۹۲۵ می باشد . البته در نقره های دست ساز ایرانی عدد ۹۵۰ یا ۹۹۹ هم گاهی اوقات مشاهده می شود .
حال سوالی که به ذهنمان می آید این عدد به چه معناست ؟ عیار ۹۲۵ در اصل عدد ۹۲٫۵ می باشد و بدین معناست که ۹۲٫۵% از فلز
علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه محمد تقی مجلسی قدس سره
ایشان در مورد علت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها می‌نویسند:
و شهادتها صلوات الله علیها كانت من ضرب عمر علیه اللعنة الباب على بطنها عند إرادة أمیر المؤمنین لبیعة أبی بكر لعنه الله و ضرب قنفذ غلام عمر، السوط علیها بإذنه و الحكایة مشهورة عند العامة و الخاصة و مفصلة فی كتاب لسلیم بن قیس الهلالی و سقط بالضرب غلام كان اسمه محسن‏ و هو مذكور فی ارشاد المفید رضی الله عنه.
و سبب ش
 
1.از آنجا که دین ادیان تحریف شده مسیحیت و یهودیت، با پیشرفت علم با چالش هایی جدی روبرو گردید ( از جمله عدم انطباق با امور علمی، علم ستیزی، عدم جوابگویی به نیازهای اساسی بشر و...) اندیشمندان حوزه علوم انسانی طرفداران این دین را بر آن داشت تا با تفلسف و فلسلفه بافی کمبودهای بسیار زیاد این ادیان از یک طرف و تناقضات آموزه های دینی از طرف دیگر را جبران کنند.2. برخی از به اصطلاح اندیشمندان غرب، با توجه به اینکه خودشان با خبر از پشت پرده بافته های دان
 
گرگ بالان دیده
آیا می‌دانستید که تقریباهمه ی فارسی زبانان، حتی بزرگانی از ادب فارسی، اصطلاح " گرگ بالان دیده " را که کنایه از افراد آزموده ، سرد و گرم چشیده و دنیا دیده است به غلط " گرگ باران دیده" می‌گویند و می نویسند ؟
 به کار بردن واژه ی باران در این اصطلاح اساسا نادرست است، زیرا همه‌ی گرگ ها  باران دیده هستند و اتفاقا در روزهای زمستانی و بارانی  بیشتر از لانه خارج می شوند و به شکار می پردازند و اگر باران دیدن علت با تجربه شدن گرگ باشد، ای
جمله برای چه چیزی ؟ (برای چی )
 
کازرونی : سی چه ؟
جمله این چیه؟
 
کازرونی :ای چِنَن ؟
 
واژه ببین 
 
کازرونی : سِی کو 
واژه شاید 
کازرونی : گاسم
 
واژه عصر 
 
کازرونی : پسین 
 
اصطلاح : در جایی کسی را وادار به ماندن کردن وخسته کردن
 
کازرونی : کُتُرُم 
 
اصطلاح بیخ گلو 
 
کازرونی : بُت خِر
 
در کتاب اصول تشیع آمده است:[1]
«در اصطلاح شیعه غیبت، اسم زمانی است که شیعیان نه دسترسی به پیغمبر دارند نه به امام ع و نه نائب­های خاص آن حضرت، بلکه امور شیعه در آن زمان به نائب­های عام واگذار شده است. و غرض از نائب­های عام این است که امام زمان(عج) یک صفاتی را به طور کلّی بیان فرموده و دستور داده است که هر کس دارای این صفات بود از او تقلید کنید.
و فقهای ما هنگامی که درباره این صفات بحث می­کنند آنها را به چند شرط که اهم آنها «افقهیت» یعنی در علم فقه د
امامتی که ادّعایش از جانب امام باقر علیه السلام برای هشام بن عبدالملک غیر قابل تحمل است، امامت به معنای حکومت است؛
و اساسا در اسلام و در اصطلاح قرآن و در اصطلاح حدیث، امام یعنی حاکم.
کسی که زمامدار امور است، در اصطلاح قرآن به او می گویند امام.
در اصطلاح حدیث هم به چنین کسی می گویند امام.
"ائمة یدعون الی النّار"
"و نجعلهم ائمةً و نجعلهم الوارثین"
من می گویم هشام بن عبدالملک آن روز، امام باقر علیه السلام را بهتر از شیعه ی امروز میشناخت؛
او می فهم
کتاب 101 اصطلاح انگلیسی امریکایی برای همۀ کسانی که می‌خواهند اصطلاحات رایج انگلیسی امریکایی را با شیوه‌ای جذاب بیاموزند. همراه با ترجمۀ فارسی روان و کاریکاتورهای جالب
خرید آنلاین کتاب 101 اصطلاح انگلیسی امریکایی
قیمت: 9500 تومان
DCQ/ ACQ/ MDCQ :اشنایی با سه اصطلاح در قراردادهای نفت و گاز DCQ :• Daily Contract Quantity (DCQ) – quantity of gas Seller is obliged to deliver to Buyer on a daily basisدی سی کیو :این عبارت در قراردادهای نفت و گاز مخفف عبارت Daily Contract Quantityو به معنای مقداری از گاز است که فروشنده در طول یک روز موظف به تحویل ان به خریدار می باشد .ACQ:• Annual Contract Quantity (ACQ) – maximum quantity to be delivered in any year ACQ = 365 X DCQای سی کیو :این اصطلاح در قراردادهای خرید و فروش نفت و گاز به معنای حداکثر میزان نفت و گاز تحویلی در مدت یکسال میباشد
شیرابه زباله چیست؟
شیرابه هر مایعی است که در طول گذر از ماده، حاوی جامد محلول یا معلق، و یا هر جزء دیگری از موادی است که از آن می گذرد. شیرابه یک اصطلاح به کار رفته در علوم زیست محیطی است . این اصطلاح، مفهوم خاصی از مایع است که حاوی ماده های مضر زیست محیطی است که که ممکن است به محیط زیست وارد شده و به آن آسیب بزنند.
ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.
کتاب 101 اصطلاح انگلیسی امریکایی برای همۀ کسانی که می‌خواهند اصطلاحات رایج انگلیسی امریکایی را با شیوه‌ای جذاب بیاموزند. همراه با ترجمۀ فارسی روان و کاریکاتورهای جالب
برای خرید آنلاین کتاب 101 اصطلاح انگلیسی امریکایی اینجا کلیک کنید
قیمت: 4000 تومان
کتاب 101 اصطلاح انگلیسی امریکایی برای همۀ کسانی که می‌خواهند اصطلاحات رایج انگلیسی امریکایی را با شیوه‌ای جذاب بیاموزند. همراه با ترجمۀ فارسی روان و کاریکاتورهای جالب
برای خرید آنلاین کتاب 101 اصطلاح انگلیسی امریکایی اینجا کلیک کنید
قیمت: 9500 تومان
اصطلاحات کاربردی در زبان گیلکی
بخش یکم (شماره ۱ تا ۵۰)
بخش دوم (شماره ۵۱ تا ۷۰)
بخش سوم (شماره ۷۱ تا ۸۰)
 
اصطلاح ۸۱ام✔️ «دیلء شیرین انار وأسئن»◼ مفهوم: ناجه دأشتن؛ خوش خیالی گودن جومله دل: هچی تی دیلء شیرین انار وأنسین! او لاکو تره نیا انی نؤکونه.(=هچی خؤرء اومیدوار نؤکون، ...)
اصطلاح ۸۲ام:✔️ «توک دأشتن»◼ مفهوم: سؤخؤن گوتنِ مئن خجالت نکشئن جومله دل: کیجه توکی دأره!(ف: دختره عجب زبونی داره‌!)
اصطلاح ۸۳ام:✔️ «توک توک گودن»◼ مفهوم: عصبی‌واری گو
سلام
من یه جستجویی توی لغت نامه ها کردم و متوجه شدم ریش رو به میزان زیاد موی صورت تفسیر کردند در حالی که ته ریش رو به میزان اندکی موی صورت تفسیر کردند، ولی خب اگه شما هر روز هم صورت تون رو بتراشید همیشه یه مقدار اندکی موی صورت دارید، یعنی با این تعریف بین این دو تا اصطلاح شش تیغ و ته ریش هیچ تفاوتی وجود نداره یا به عبارتی دیگه مردی که صورتش رو می تراشه یا مردی که ته ریش می ذاره تفاوتی ندارند، 
 به نظر شما تفاوت دقیق این سه تا اصطلاح ته ریش، ریش و
این بار در مورد اصطلاح جالب use it or lose it صحبت می‌کنیم.
این اصطلاح، یک اصطلاح غیر رسمی در زبان انگلیسی است و به این معنی است که اگر از آموخته‌ها استفاده نشوند ممکن است به فراموشی سپرده شوند و همچنین فرصت‌ها اگر استفاده نشوند ممکن است از بین بروند!
مفهوم این اصطلاح دقیقا در مورد یادگیری خود زبان انگلیسی هم صادق است. تمام جملات، سختارها و کلماتی که از کلاس، کتاب، فیلم، آهنگ، سایتها و ... یاد می‌گیرید اگر استفاده نشوند از بین می‌روند!
طبق منحنی ف
اصطلاح بازاریابی دیجیتال
 
یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد.
 
اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار می‌گیرد.
هزار بار تصورت کرد در لحظۀ خواندن، کاش می‌توانست خودش را ضمیمه کند به کاغذ، به تو. درین دم، چه بی‌معناست پیش و پس. آنچه به نیت تو آغازیدن گرفت، لاجرم کنار توست حتی پیش از آنکه بخوانیش. حتی دور از تو، عطر تو را می‌دهد...
 
مرقومه را بوسید و بویید و فرستاد.
                                                    در چند سال اخیر اصطلاح جدید "اقتصاد مقاومتی" به ادبیات اقتصادی کشور اضافه شده است. این اصطلاح برای نخستین بار توسط رهبر معظم انقلاب در شهریور 1389 مطرح گردید. ایشان با تکیه بر دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برای جهش»، «اقتصاد مقاومتی» را به معنا و مفهوم «کارآفرینی» معرفی نمودند.
ادامه مطلب
پیش بینی در روابط:
شما همین حالا می‌توانید بگویید در روابطتان چه داده‌اید. اگر رابطه‌ای عالی است، بدین معناست که شکرگزاری و عشقی که می‌دهید از نیروی منفی و گلایه‌های شما از آن رابطه بیشتر است. اگر رابطه‌ای بغرنج و پر کشمکش است، بدین معناست که احساسات منفی که ناخواسته و یا شاید حتی خواسته بروز می‌دهید بیشتر از عشق است.
سؤال:چگونه همین حالا رابطه ی عاشقانه ام ‌را جذب کنم؟
جواب:تمرینی به شما می دهم: با جستجوی چیزهایی که در آن شخص دوست دارید
چند راهی برق و سیم رابط یکی از پرکاربردترین وسایل الکتریکی در سال‌های اخیر به شمار می‌روند. برای مثال شما در طی روز ممکن است چندین بار به شارژ کردن گوشی نیاز داشته باشید. اغلب کابل‌های شارژرها نیز کوتاه هستند که در این صورت به یک چند راهی و سیم رابط برق نیاز پیدا می‌کنید.با توجه به اهمیت و کاربردهای زیادی که چند راهی برق و سیم رابط دارد، لازم است تا اطلاعات دقیقی در مورد این دو وسیله‌ی کاربردی داشته باشید. در ادامه به این موارد می‌پردازیم.
چگونه می‌توانم تعداد فالورهای خود را با واحد K (هزار نفر) نمایش دهم؟

این تغییر به‌صورت خودکار و پس از رسیدن فالورها به چند هزار نفر توسط اینستاگرام انجام شده و در اختیار شما نیست.
نقطه آبی در اینستاگرام در هنگام جستجو به چه معناست؟


این نقطه به معنای پست جدید و دیده نشده از سوی کاربر مورد نظر است و ارتباطی به فعال یا آنلاین بودن ندارد.
خطای Your account has been disabled for violating our terms به چه معناست؟

ادامه مطلب
استفاده از دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی
زبان انگلیسی بر خلاف زبان فارسی از نظر تعداد لغات و کلمات بسیار گسترده است و مثلا برای یک کلمه مثل راه رفتن چندین مدل و مفهوم وجود دارد و به همین دلیل نباید انتظار داشته باشیم که در هنگام ترجمه، فقط با استفاده از یک لغت ،بتوانیم کلمه ای را که در زبان ما وجود ندارد را عینا ترجمه کنیم. به همین علت بعضی از مترجمان می توانند از ترجمه و توضیحات لغت انگلیسی که در دیکشنری ها و لغتنامه های انگلیسی به انگلیسی
«نوگرائی» در برابر «سنّت­ گرائی» به کار گرفته شده است. این اصطلاحات بعدها در درون «جنبش احیای دینی» مطرح شدند و بیان­ کننده دو جریان عمده در درون جنبش است. هنگامی که جنبش یا نهضت احیای دینی با بُعد رسالت بیداریِ مسلمانها آغاز می ­شود و سپس به مرحله احیا یا بازسازی اندیشه دینی می­رسد، تدریجاً دو جریان پیدا می­شود.
نوگرائی به طور خلاصه کوششی است برای تطبیق اندیشه­ های دینی با شرائط روز و یافتن پاسخ­ ها و راهکارهای مناسب و جدید برای سؤالات و م
در روزهای اخیر مشاهده شده که بسیاری از کاربران ایرانی در اینستاگرام به اصطلاح بلاک شده‌اند.
به‌تازگی بسیاری از دوستان خود را دیده‌اید که در اینستاگرام به اصطلاح بلاک شده‌اند و در واقع از شما می‌خواهند برایشان کامنت انگلیسی بگذارید. اما دلیل و چاره چیست؟
هنگامی که با فیلترشکن یا VPN وارد اینستاگرام می‌شوید، این شبکه IP شما را در مکانی خارج از کشور قبلی تشخیص می‌دهد. در نتیجه احتمال می‌دهد که اکانت شما هک شده است.
ادامه مطلب
⭕️◻️حباب دارایی‌ها: از اقتصاد کلاسیک تا اقتصاد رفتاری
 
 
✍مصطفی نصراصفهانی
 
مردم عادی واژه حباب را برای زمانی به کار می‌برند که می‌خواهند بگویند قیمت یک دارایی بعد از افزایش مجددا کاهش خواهد یافت و این اصطلاح را برای وقتی که حباب مثبت باشد بکار می‌برند. واژه حباب در اصطلاح فنی آن به معنای فاصله گرفتن قیمت یک دارایی از ارزش بنیادی آن است(چه بیشتر و چه کمتر). البته هر انحراف قیمتی را نمی‌توان حباب دانست. حتی بعضی اقتصاددانان وجود چیزی
بخش نخست اصطلاحات/ شماره ۱ تا ۵۰
بخش دوم/ شماره ۵۱ تا ۷۰
 
اصطلاح ۷۱ام: «(یه‌نفر ٚ) دس ٚ کین هیسأن» مفهۊم: یکی شاگردی' گۊدن ؤ اۊن أجی کار آمۊتن. جۊمله دل: اۊن اۊسس ٚ رسۊل ٚ دس ٚ کین بئسئه. برق‌کشی سر واریده.(فارسی: اۊن شاگردی اۊستا رسۊل رؤ کرده. در برق‌کشی ماهره.)
 
اصطلاح ۷۲ام: «ادا کار» معنی: کاری که شایسته ؤ لایق ببۊن/ مقبۊل ببۊن جۊمله دل: أمی کار «ادا کار» نیئه. ویشتر وأنی هخسا گۊدن.(فارسی: کار ما شایسته ؤ قابل قبۊل نیست. بیشتر باید تلاش کرد.)
 
اص
 چندته اصطلاح گیلان ٚ گیلکی دل که «بۊرمه» مفهۊم ٚ وأسه استفاده بۊنن:
اۊشماره | اۊرۊشواره (اِ.)(فارسی: شیون ؤ ناله کردن) جۊمله دل:➖ زنهٰ‌کان قبر ٚ سر اۊشماره گۊدن.(=زن‌ها بر رۊی قبر ناله می‌کردن.)
 
فنار فنار (ق.)(فارسی: گریه زاری کردن) جۊمله دل:➖ وچهٰ‌کان فنار فنار بۊرمه گۊدن.(=بچه‌ها زار زار گریه می‌کردن.)
 
ونگ (اِ.)(فارسی: با صدای بلند گریه کردن) جۊمله دل:➖ زأک ٚ مۊرسؤن ونگ زئن.(=مثل بچه‌ها شیون می‌زدن.)
 
S4S چیست ؟
اینم مخففه Shout For Shout است. این عبارت به این معناست که هر کس شما را فالو کرده، شخص مورد نظر شما را هم فالو کند. در حقیقت شما از پیج شخص مورد نظر اسکرین شات می‌گیرید و در پیج خودتان قرار می‌دهید و فالوورهای خود را ترغیب می‌کنید که او را فالو کنند. در مقابل آن شخص همین کار را در مورد شما انجام می‌دهد.
Follow Back چیست؟
اگر کسی شما را فالو کند و شما نیز در پاسخ او را فالو کنید، به اینکار فالوبک می‌گویند.
Block چیست ؟
در صورتیکه نخواهید شخصی هیچ نشان
همانطور که قبلا در توضیحات به سمبل های زیادی اشاره کردیم، نمادهای زیادی که از دوران باستان به روزگار ما رسیده اند، عناصر غیرقابل اجتناب و زینتی کلیساها، معابد، خانه ها و مخصوصا لوازم قبور بوده اند. به همین دلیل بیشتر سمبل هایی که قصد توضیح و تفسیرشان را داریم، علایمی هستند که افراد خبره و به اصطلاح «گرگ »های صنعت گنج یابی که عمرشان را در این راه گذاشته اند، مورد تایید قرار داده اند. بعضی از این دیدگاه ها نیز اشتباه و نادرست هستند. حالا بیایی
وقتی دیدم که پست «نقطه ی عطف» یک تیک منفی خورده، بسیار ذوق زده شدم! می دانی چرا؟ آخر وقتی که پای یک پست تیک منفی میخورد، به این معناست که یک نفر واقعی و نه فیک و مجازی، صادقانه پست تو را خوانده و روی آن ایستاده و اندیشیده؛ هرچند به دلش ننشسته.
 
+ ای کسی که به پست «نقطه ی عطف» من منفی زدی، دمت گرم! چشم! از این به بعد، سعی می کنم تا بهتر و صادق تر بنویسم... 
انزال زودرس در مردان به چه معناست؟





امروزه
زوجین جوان زیادی به بنده مراجعه می کنند که از اختلال در نعوظ و مخصوصاً
انزال زودرس شاکی و نگران هستند. تعداد این مردان جوان که آمارها نشان می
دهد در رده سنی 25 الی 35 سال هستند روز به روز به علت های مختلف از جمله
افزایش استرس ها ی روحی فراوان، مشغولیت زیاد زندگی و غیره در حال افزایش
می باشد.
ادامه مطلب
 
 
اسلیو معده نوعی جراحی لاغری است که طی آن اندازه معده به منظور کمک به کاهش وزن، کوچک می شود. حدود ۸۰ درصد از معده به شکل غیر قابل بازگشتی، برداشته می شود و بخش لوله مانند معده باقی می ماند. گنجایش بخش باقی مانده معده تنها ۴ اُنس یا ۱۲۰ میلی لیتر است که بسیار کمتر از گنجایش طبیعی معده است.
نشتی اسلیو معده به چه معناست؟
نشتی معده یکی از عوارض اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از مع
احتمالا شما هم تا به حال اصطلاح اینترنت اشیا را شنیده اید. اینترنت اشیا به این معناست که تمامی دستگاهها به اینترنت متصل شده و بتوانند با ارسال و دریافت اطلاعات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این کار موجب هوشمند شدن دستگاهها شده و کاربرد های فراوانی دارد. برای مثال در یک مزرعه ی هوشمند شما می توانید با استفاده از سنسور رطوبت به اطلاعات مفیدی در مورد خاک و آب مورد نیاز آن دسترسی پیدا کنید. اگر این اطلاعات دریافتی به سیستم آبیاری ارسال شود این س
بنام خداوند بخشنده و مهربان
باسلام 
ارمیچر!
موتور الکتریکی،جزو اختراع بزرگ و حساس تاریخ می باشد! به کمک این وسیله مهم، امروزه برق تولید میشود و یا می توان وسیله های مختلف را به حرکت در اورد !
اصطلاح ارمیچر،یک اصطلاح عامیانه می باشد! که به نوعی موتورهای کوچک گفته میشود،که معمولا درون ماشین های اسباب بازی و لوازم اسباب بازی ساده پیدا میشود! این موتورها،تقریبا جزو ارزان ترین موتورهای الکتریکی جهان می باشد! که استاندار هم نیستن! و با هر ولتاژ و
ایجاد لکه بنفش روی صفحه نمایش j7 pro یکی از شایع ترین خرابی
های گزارش شده توسط کاربران این گوشی است که در این مطلب به بررسی علت این
موضوع خواهیم پرداخت :
صفحه نمایش گوشی های j7 pro از
نوع لمسی خازنی سوپر آمولد ( SUPER AMOLED ) است که مزیت آنها نسبت به نوع
دیگر صفحه نمایش ( LCD ) کاهش ضخامت نمایشگر ، رسیدن حداکثر میزان نور به
سطح نمایشگر ، تصاویر روشن تر و ایجاد زاویه دید بهتر است. البته اصطلاح ال
سی دی برای صفحه نمایش آمولد گوشی j7 pro نیز در میان مردم رایج اس
عرب‌ها یک اصطلاح دلنشین دارند بجای «التماس دعا». وقتی کوله‌ات را بسته‌ای و می‌گویی عازمم؛ فی‌الفور دعا را گردنبندی می‌کنند و می‌اندازند گردنت تا پای هر عمود، هر وقت چشم‌هایت پر اشک شد، دلت شکست، چانه‌ات لرزید، دستت به ضریح رسید، چشمت به گنبد افتاد، دست بکشی روی گردنبند و یادشان کنی. عرب‌ها بجای التماس دعا، لطیف و شاعرانه می‌گویند«اقلدک الدعا»*. تو هم در جواب بجای «اگر لایق و قابل باشم چشم» باید بگویی «و انت من اهل الدعا» یعنی تو هم د
تدوین فیلم به چه معناست؟!!
در مطلبی با عنوان ادیوس چیست در این وبلاگ توضیح دادیم که ادیوس یک نرم افزار برای تدوین فیلم و ویدئو هاست که برای سیستم عامل ویندوز عرضه شده است و درواقع ادیوس نرم افزاری برای تدوین فیلم هاست اما شاید این سوال مطرح شود که تدوین فیلم به چه معناست و کلا با نرم افزار ادیوس چه کار می توان کرد؟ در این پست قصد داریم کمی توضیح بدم که کلا تدوین کردن فیلم چیه و به چه معناست!
 
به عبارت خیلی ساده تدوین یعنی پشت سرهم قرار دادن
امروزه در زبان گیلکی «هاکش واکش گۊدن» به معنی «به سختی تلاش کردن» استفاده می‌شود. در متون قدیمی‌ زبان گیلکی این اصطلاح در ترجمه «جبذ (کشیدن)» اینطور آمده:
عربی: فجبذته جبذ التلعابة
گیلکی: ورا هاکش‌واکش بکدم هاکش‌واکش کده‌ناسا کاکی کنی
فارسی: اۊ را کشیدم چۊ کشیدن کسی که بسیار بازی می کند.
  چند اصطلاح دیگر که در زبان گیلکی برای مفاهیم «تلاش کردن، سعی کردن، کوشش کردن» استفاده می‌شود:
هاکش واکش گۊدن
فکش دکش گۊدن
هخسا گۊدن
کۊتوات گۊدن
کۊ
فشرده سازی تصویرتصاویر معمولاً فایلهای بسیار بزرگی هستند. این بدان معناست که داشتن تصاویر زیاد می تواند باعث کاهش سرعت سایت شما شود و منجر به بی حوصلگی افراد شود و قبل از بارگیری کامل آن را ترک کند. این به عنوان "تندرست" از صفحه شناخته شده است.
ادامه مطلب
بازاریابی دیجیتال "یک اصطلاح نسبتا جدید است که در دهه گذشته به سرعت برجسته شده است و همانطور که رون بورگوندی می گوید ..." این یک نوع معامله بزرگ است.
برای ارائه ساده ترین تعریف، بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح کلیدی برای بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از فناوری های دیجیتال است.
بازاریابی آنلاین بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال است. به عنوان کانال های سنتی مثل تلویزیون و رادیو کمتر و کمتر ارزشمند است، بازاریابی آنلاین همچنان بخش های بزرگتر و
تو این ایام کرونایی مادرم شروع کرده به آزمایش پخت انواع و اقسام کیک‌های مختلف! صد دفعه ما گفتیم ما همون کیک شکلاتی دوست داریم! ولی مادرم همچنان اصرار داره که مدل‌های جدید رو امتحان کنه!
القصه دیشب برای ما کیک انگلیسی درست کرده بود با سس نمیدونم چی! ‌
بعدش تعریف می‌کرد که دوستم شهرزاد که الان انگلیسه تو گروه گفته برای بچه‌هاش رنگینک درست کرده! بعد بچه‌هاش نمیخورن ‌ 
 
بهش گفتم رسم روزگارو میبینی؟ طرف رفته انگلیس، رنگینک درست میکنه :)  تو ا
امروز بیشتر از همیشه خاطرات تو سرم بود... داشتم زبان میخوندم، اصطلاح نوشته بود easy come, easy go. و من ادامه دادم: 
would you let me go? Bismillah, No! We will not let you go!
(Bohimian rhapsodyاز کویین ایشالا ک اسمشو درست نوشته باشم) یا مثلا اون ک میگفت too many cooks spoil the broth. باخودم میگفتم اگ ضرب المثل too many chiefs not enough Indains (یه عالمه رئیس قبیله داریم، اما به اتدازه کافی سرخ پوست نداریم) رو میزاشت بهتر بود! (حالا ربطش چیه من نمیدونم:/ فقط میدونم خعلی اصطلاح کیوتیه) و بعد یاد قُبّه افتادم:)
یادتو
بنام خداوند بخشنده و مهربان
باسلام 
ارمیچر!
موتور الکتریکی،جزو اختراع بزرگ و حساس تاریخ می باشد! به کمک این وسیله مهم، امروزه برق تولید میشود و یا می توان وسیله های مختلف را به حرکت در اورد !
اصطلاح ارمیچر،یک اصطلاح عامیانه می باشد! که به نوعی از موتورهای کوچک گفته میشود،که معمولا درون ماشین های اسباب بازی و لوازم اسباب بازی ساده می توان پیدا کرد! این موتورها،تقریبا جزو ارزان ترین موتورهای الکتریکی جهان می باشند! که استاندار هم نیستن! و با ه
بنام خداوند بخشنده و مهربان
باسلام 
ارمیچر!
موتور الکتریکی،جزو اختراع بزرگ و حساس تاریخ می باشد! به کمک این وسیله مهم، امروزه برق تولید میشود و یا می توان وسیله های مختلف را به حرکت در اورد !
اصطلاح ارمیچر،یک اصطلاح عامیانه می باشد! که به نوعی از موتورهای کوچک گفته میشود،که معمولا درون ماشین های اسباب بازی و لوازم اسباب بازی ساده می توان پیدا کرد! این موتورها،تقریبا جزو ارزان ترین موتورهای الکتریکی جهان می باشند! که استاندار هم نیستن! و با ه
اصطلاح نئومدرن برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ میلادی به کار برده شد و عمده کاربرد آن در سال مذکور، نامگذاری سبکی معماری بود که بعد از مدرنیسم شکل گرفت .(جنکس، ۸: ۱۹۹۳) یکی از منتقدین سرسخت مدرن، چارلز جنکس، در مقاله ای با عنوان «نئومدرنها »، تصویری روشن از سیر تحول معماری مدرن و گذار آن به حیطه ی مباحث مطرح شده ی بعد از مدرن ترسیم کرده است. او در کاربرد اصطلاح نئومدرن بر این عقیده است که، این اصطلاح دهن کجی به منتقدینی بود که اصطلاح پست مدرن را مطر
در این یادداشت سعی شده است اصطلاحاتی که در زبان گیلکی بسیار پرکاربرد است، لیست شود. اگر شما نمونه‌ای دیگر سراغ دارید، آن را ذکر کنید تا این مجموعه تکمیل گردد. بخش اول اصطلاحات را در پست شماره ۱۰۳ پی بگیرید.
اصطلاح ۵۱ام
✔️ «غۊ ئاگۊدن»
✔️ «غۊ' کندن»
مفهۊم: چیرشی یاتن؛ فائق همأن؛ بیچاره گۊدن
⚡️ جۊمله دل:
تره غۊ ئاکۊنم :: تی غۊ' کنم (=تی جی بؤرم.)
جنگ وکه آمریکا ایران ٚ غۊ' کنه. (=جنگ بشه آمریکا بر ایران فائق می‌آد.)
★★★★★
اصطلاح ۵۲ام
✔️ «دل' گ
تکنولو‍ژی جزء لاینفک زندگی بشر امروزی است. تکنولو‍ژی که امروز در قالب های گوناگون مانند تلفن همراه، اینترنت، تبلت و غیره وابستگی ایجاد و زندگی را متحول کرده است. لذا شناخت مفهوم تکنولوژی به تنهایی نگاه ما نسبت به آن را بینا و عمل مان را پاک می کند.حال به تیتر پاسخ دهیم. تکنولوژی چیست؟‌ تکنولوژی یا فناوری شیوه و شگرد ساخت و کاربرد ابزار، دستگاه‌ها، ماده‌ها و فرایندهایی است که معضل های انسان را برطرف می کند به عبارتی، تکنولوژی فعالیتی ان
اکبر ابدالیرهبر انقلاب در پیام نوروزی شان رونق تولید را کلید حل مشکلات کشور از جمله حل مشکل کاهش ارزش پول ملی بیان کردند. این بدان معناست که تورم یا همان کاهش قدرت خرید مردم (یا به اصطلاح عموم مردم گران شدن کالاها) در کشور با رونق تولید کنترل خواهد شد. در چند یادداشت این موضوع را بررسی می کنیم: یکی از دلایل اصلی کاهش ارزش پول ملی رشد بالای #نقدینگی است. وقتی رشد نقدینگی سریع‌تر و بیشتر از رشد #تولید_ملی باشد یعنی همین مشکلی که در چند سال اخیر با
سه امضا در چک دارای اهمیت است یک امضاء روی چک و دو امضاء در پشت چک اما معنای این امضا چیست؟


به گزارش ایبِنا، در چک سه امضا داریم که مهم هستند یک امضاء روی چک و دو امضاء در پشت چک یا به اصطلاح حقوقی در ظهر چک امضاء روی چک توسط صادر کننده چک صورت می گیرد و به آن معناست که به منظور پرداخت وجه، چک امضاء و تحویل دارنده چک می شود. اما امضای ظهرچک یا امضای ظهرنویسی است یا امضای ضمانت که به تعریف مختصر آن ها می پردازیم :

الف) امضاء به عنوان ظهر نویسی :
 اگ
فروش املاک صنعتی در برگیرنده هر نوع زمین یا ساختمانی که مجوز هرگونه فعالیت صنعتی اعم از تولید، انبار و یا توزیع را داشته باشد از قبیل کارخانجات، تعمیرگاهها و کارگاههای تولیدی ، می­شود.این نوع از املاک اکثراً در شهرک های صنعتی و یا مناطق خارج شهرها قرار دارند.حتی اگر بر اثر گسترش شهر، چنین ملکی داخل آن واقع گردد، معمولاً توسط دستگاههای مسئول و ذی ربط، حکم انتقال آن به خارج شهر داده می­شود. این روزها از زبان بسیاری از فروشندگان ملک یا مشاور
مولاژ از اصطلاح های تخصصی پرکاربرد در حیطه مد و فشن است. این اصطلاح ریشه فرانسوی دارد.
ترجمه لغت مولاژ به معنی قالب، ساختار و حجم سازی اشاره دارد. اصطلاح مولاژ را میشود به مانکن های مصنوعی مرتبط دانست.
اغلب اوقات مولاژ برای آموزش طراحی و الگو سازی استفاده می شود. از مولاژها همچنین برای ارائه دادن نمونه کار استفاده می شود.
 مولاژ لباس چیست؟
غالباً اندازه گیری لباس برای بسیاری از طراحان لباس چالش برانگیز و دردسر ساز است.
در روش مولاژ لباس طراح
مولاژ از اصطلاح های تخصصی پرکاربرد در حیطه مد و فشن است. این اصطلاح ریشه فرانسوی دارد.
ترجمه لغت مولاژ به معنی قالب، ساختار و حجم سازی اشاره دارد. اصطلاح مولاژ را میشود به مانکن های مصنوعی مرتبط دانست.
اغلب اوقات مولاژ برای آموزش طراحی و الگو سازی استفاده می شود. از مولاژها همچنین برای ارائه دادن نمونه کار استفاده می شود.
 مولاژ لباس چیست؟
غالباً اندازه گیری لباس برای بسیاری از طراحان لباس چالش برانگیز و دردسر ساز است.
در روش مولاژ لباس طراح
تدوین فیلم به چه معناست؟!!
قبل تر گفتیم که ادیوس یک نرم افزار برای تدوین فیلم و ویدئو هاست که برای سیستم عامل ویندوز عرضه شده است. پس ادیوس نرم افزاری برای تدوین فیلم هاست اما شاید این سوال مطرح شود که تدوین فیلم به چه معناست و کلا با نرم افزار ادیوس چه کار می توان کرد؟
 
به عبارت خیلی ساده تدوین یعنی پشت سرهم قرار دادن چند تا ویدئو یا تصاویر! (به این کار مونتاژ نیز می گویند) فرض کنید از یک محل تصویر برداری کردید چند تا تکه فیلم با نما های مختلف
برد مدار چاپی چند لایه از بیش از دو لایه ساخته شده است و این بدان معناست که این نوع PCBها حداقل سه لایه مسی رسانا دارند. برای محافظت از برد، مابین لایه ها از عایق استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که گرمای بیش از حد به هیچ یک از قطعات مدار آسیب نمی رساند.
طراحی این نوع PCB بسیار پیچیده است است و از فضای بسیار کم و مدار جمع و جوری استفاده می شود. این نوع PCB ها در سیستم های ماهواره ای، جی پی اس، تجهیزات پزشکی، سرور فایل و استوریج داده ها استفاده می شود
..::هوالرفیق::..
در بخش زنان و مامایی (OBGYN) روزهای دوشنبه معادل دو کشیک به حساب می‌آید چرا که بیماران اسکجول (Schedule) را در آن روز در بخش می‌خوابانند و این به آن معناست که این بیماران نوبت عمل دارند، بنابراین آزمایشات و پیگیری‌های قبل از عمل‌شان حسابی کار کشیک را زیاد می‌کند. البته یک نکته‌ی نانوشته‌ی دیگر هم دارد و تنها برای آن‌هایی که در بیمارستان فقیهی هستند صدق می‌کند: راند روزهای سه‌شنبه استاد پارسانژاد ساعت 7:30 صبح!
من هم دقیقا...
ادامه م
به دنیا آمدم. پیرمردی درویش از کنارم رد شد. به صورتم نگاهی انداخت. گریه‌ام بند آمد. برایش لبخند زدم. لبخند از لبش رخت بربست. به مادرم گفت. «این دختر پستی و بلندی زیادی دارد. دل پاک و بی‌آلایشی دارد. اما رنگ عشق را هیچ وقت نخواهد دید. زندگی بی‌عشق، بی‌معناست. تا در گهواره است و رنج عشق را به خودش نکشیده، ببرید و جایی سر به نیستش کنید. دردش کمتر است و زجر نمی‌کشد».
مادرم هیچی نگفت. نگاهش کردم. گرمی نگاه و امیدش، آرام آرام از گونه‌اش سرید. ریخت روی
عصب کشی که اصطلاحی عام است یکی از روش های عمومی در درمان دندان است. اصطلاح پزشکی آن روت کانال تراپی یا n2 می باشد.
برای اینکه دچار پوسیدگی دندان نشویم و به این درمان نیاز پیدا نکنیم باید دندان های خود را بعد از هر وعده غذایی مسواک کنیم همچنین از نخ دندان نیز کنار مسواک استفاده کنیم تا بتوانیم همیشه دندان هایی سالم و زیبا داشته باشیم.
در اثر رعایت نکردن بهداشت دندان ها ابتدا جرم و پلاک در امتداد خط لثه به وجود می آید.
با انباشته شدن آن ها باکتری ه
اصطلاحات زیادی وجود داره که تو شغل پرستاری استفاده می شه.
چند تا از این لغات رو اینجا می نویسم شما هم بدونید خوبه و می تونید پیش فامیل و اقوام یه کم کلاس بذارید
 
 
 
نوار قلبECG                 ای کی جی(مثلا ما زمان کاردانشجوییمون بهمون
می گفتن برو ای کی جی بگیر نمی گفتن برو نوار قلب بگیر)
 
 
 
 
نوار مغزEEG                   ای ای جی
 
 
 
 
گلبول سفید خونWBC     وایت بلاد سل(موقع گرفتن جواب آزمایش حداقل این مورد رو بدونید)
 
 
 
 
گلبول قرمز خونRBC      ر
اصطلاحات زیادی وجود داره که تو شغل پرستاری استفاده می شه.
چند تا از این لغات رو اینجا می نویسم شما هم بدونید خوبه و می تونید پیش فامیل و اقوام یه کم کلاس بذارید
 
 
 
نوار قلبECG                 ای کی جی(مثلا ما زمان کاردانشجوییمون بهمون
می گفتن برو ای کی جی بگیر نمی گفتن برو نوار قلب بگیر)
 
 
 
 
نوار مغزEEG                   ای ای جی
 
 
 
 
گلبول سفید خونWBC     وایت بلاد سل(موقع گرفتن جواب آزمایش حداقل این مورد رو بدونید)
 
 
 
 
گلبول قرمز خونRBC      ر
بازی 4 برگ در بهترین سایت شرط بندی ایرانی:
بازی به‌این رخ میباشد که هر باریکنی که نوبتش میباشد، می بایست یک ورق از ورق هایی که در دستش داراست را به دلخواه بر روی زمین بیندازد، در‌صورتی‌که که عده ورقی که انداخته و ورق هایی که روی زمین میباشد 11 شود (ممکن میباشد 2 ورق عده شان 11 شود یا این که یکسری ورق) آن ورق هایی که مجموع شان 11 گردیده را عده میکند تا در انتها طبق قانون ها بازی امتیازات احتساب شود. موزش بازی چهار برگ و اصطلاح سور زدن در چهاربرگ هنگ
◻️Second..................ثانیه◼️Minute..................دقیقه◻️Hour.....................ساعت◼️Day...........................روز◻️Week......................هفته ◼️Fortnight...........دو هفته◻️Month......................ماه◼️Monthly...............ماهانه◻️Bianuual.........شش ماهه◼️Year........................سال◻️Annual.................سالانه◼️Decade...................دهه◻️Century..................قرن◼️Millennium..........هزاره
Shirazart.blog.ir 
* این اصطلاح از دهه ی ۱۹۷۰ رواج یافت و توصیف گر : 
     ۱- نوعی هنر نمایشی است که در خیابان اجرا می شود و فاقد هر نوع صحنه پردازی رسمی ، و غالبا به جهت یک هدف سیاسی است .
      ۲- پوسترها و دیوارنگاری های غیر تجاری که معمولا در ارتباط با مسائل اجتماعی بومی است .
شاید بارها سوزش سر دل ، ترش کردن و یا به اصطلاح ریفلاکس را تجربه کرده اید، در جامعه امروزی افراد با وجود پدیده هایی مانند کم تحرکی و نداشتن برنامه غذایی مناسب این مسئله را بیشتر و بیشتر تجربه می کنند
بسیاری از افراد این مشکلات به ظاهر کوچک را نادیده می گیرند که این عمل باعث بروز مشکلات بعدی می شود، ریفلاکس یا به اصطلاح عامیانه” ترش کردن” حاصل برگشت غذا به همراه اسید معده، درست ساعاتی پس از صرف غذا است که باعث ایجاد سوزش در  نواحی مختلف و آسی
تعریف - معنی بوت استرپ چیست؟
بوت استرپ برنامه ای است که سیستم عامل (OS) را در هنگام راه اندازی اولیه می کند. اصطلاح بوت استرپ یا bootstrapping در اوایل دهه 1950 آغاز شد. این به یک دکمه بار بوت استرپ مربوط می شود که برای راه اندازی یک برنامه بوت استرپ سخت افزاری یا برنامه کوچکتر که یک برنامه بزرگتر مانند سیستم عامل را اجرا کرد، اشاره کرد. گفته شده است که این اصطلاح از عبارت "کشیدن خود را توسط bootstraps خود"، شروع برنامه های کوچک و بارگذاری یک بار در حالی که هر ب
زنده شدن مردگان در روز قیامت 


 
زنده شدن مردگان در روز قیامت
 

عـقـیـده
بـه رسـتـاخـیـز و زنـده شـدن مـردگـان، اصل خدشه ناپذیرى است که از اصول
دین شمرده شده است و تصور نمى کنم هیچ فردى، مسلمان و مؤمن به قرآن و اسلام
باشد و آنگاه با وجود صدها آیه قرآن و صدها روایت و دلایل مسلم عقلى، باز
هم به رستاخیز و مسئله معاد ایمان نیاورد.
رجعت به چه معناست:معاد
و بازگشت ارواح یکی از مهم ترین اصول اعتقادی است که در میان همه ی فرق
اسلامی مشتر
نشستم به صفحه ی گوشی که هر دفعه بهش نگاه می کنم نگاه میندازم و نگاه میندازم و آهنگ پلی شده بیشتر توی مغز استخونم رسوخ میکنه بی تابی درد پوچ گرایی همه به ذهنم هجوم میارن . "تقصیر" کلمه ی نا مفهومی شده که دلم نمی خواد موشکافیش  کنم . من دیگه گریه هم نکردم حتی ، دست از تلاطم برداشتم فقط بیشتر روی آهنگ تمرکز می کنم به تصورات بی سر و تهی که توی سرم پیچ و تاپ می خورن به چشم یک موجود خارجی که احراز هویت کرده و مثل همیشه تشنه ی جنگیدنه و من فقط با لبخند بغل
چطور بیزینس خودمون رو شروع کنیم؟!
قسمت اول
 
این عنوانِ مبحثیه که بهتون کمک میکنه تجارت خودتون رو از ابتدا شروع بکنید و دید مناسب تری نسبت به کسب و کارها و راه اندازی و ادامه شون پیدا کنید.
 
پس مستقیم بریم سراغ اصل مطلب
 
قدم اول:
 
قطعا هر کسب و کار و تجارتی با یک ایده شروع میشه!
وقتی ایده تون رو پیدا کردید ، باهاش بازی کنید!
تو گوگل راجع بهش سرچ کنید و تحقیقات روش انجام بدید!
اینکه موفق بوده یا نه!
اینکه توش رقابت هست یا نه!
و از این دست تحقیقات
 
1. تعریفهرمنوتیک (Hermeneutics) در تعریفی ابتدایی، علم تعبیر، تفسیر و تاویل، نام گرفته است. هرمنوتیک به معنای تعبیر و تفسیر برای دستیابی به معناست. (1) این واژه در فارسی «زندآگاهی » نیز ترجمه شده است. (2) پل ریکور، هرمنوتیک را فن تشریح و توضیح نمادها بخصوص نمادهایی که معنی صریح دارند می شناسد. (3) او در مقاله «رسالت هرمنوتیک » تعریف زیر را تعریف کارآمدی از هرمنوتیک تلقی می کند: هرمنوتیک نظریه عمل فهم است در جریان روابطش با تفسیر متون. (4)
ادامه مطلب
معادرا چه معناست؟                        مرا همین تمنا است
یعنی بشر تماما                             زنده شوند حتما
با روح وبا همین تن                         دوباره بعد مردن
فاعل هر نیک وبد                           سزای خویش بیند
آن که نماز خوانده                          شیطان ز خویش رانده
امر به خیر کرده                            نهی زبد نموده
چشم ز نامحرمان                         پوشیده در هر مکان
عمل به امر خدا                            کرده ارآن ابتدا
بود بهشت ج
چطور بیزینس خودمون رو شروع کنیم؟!
قسمت اول
 
این عنوانِ مبحثیه که بهتون کمک میکنه تجارت خودتون رو از ابتدا شروع بکنید و دید مناسب تری نسبت به کسب و کارها و راه اندازی و ادامه شون پیدا کنید.
 
پس مستقیم بریم سراغ اصل مطلب
 
قدم اول:
 
قطعا هر کسب و کار و تجارتی با یک ایده شروع میشه!
وقتی ایده تون رو پیدا کردید ، باهاش بازی کنید!
تو گوگل راجع بهش سرچ کنید و تحقیقات روش انجام بدید!
اینکه موفق بوده یا نه!
اینکه توش رقابت هست یا نه!
و از این دست تحقیقات
 
تبلیغات کلیکی به چه معناست؟
اگر در زمینه تبلیغات اینترنتی کمی اطلاعات مختصری داشته باشید، احتمالا می دانید که، یکی از راههای تبلیغات در سطح اینترنت، تبلیغات کلیکی است که نه تنها در ایران، بلکه در دنیا نیز بسیار متداول است.

کسب درآمد به دلار از سایت معتبر استار کلیکس
تبلیغات کلیکی، روشی می باشد که شرکت های تبلیغ کننده به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ شما، از شما هزینه دریافت خواهند کرد. برای مثال شما یک تبلیغی را به شرکتی میدهید که مثلا بصورت
کاش این به اصطلاح غول های تکنولوژی دنیا یک دستگاهی هم اختراع میکردند با کار کرد نگارش افکار. مثلا یک دایره قد باتری ساعت مچی میچسباندیم روی گیجگاهمان و فرت و فرت متن تایپ شده بود که از چاپگرمان تحویل میگرفتیم. آنوقت بی شک عنوان پر کار ترین نویسنده سال را من تصاحب میکردم!
#فقط حیف که حفظ امنیت و مالکیت معنوی اش خیلی سخت میشد.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ورزش کردن با شکم خالی اثرات مثبت "عمیقی" بر سلامتی داشته و به افراد کمک می‌کند تا میزان قند خون خود را در مقایسه با ورزش کردن بعد از خوردن غذا بیشتر بتوانند کنترل کنند.
به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا، بدن افرادی که با شکم خالی و پیش از خوردن غذا ورزش می‌کنند در استفاده از انسولین کارآمدتر می‌شود که این امر به اصطلاح "حساسیت به انسولین" خوانده شده و به طور کلی به عنوان نشانه‌ای از سلامتی در نظر گرفته می‌شود.
کن
چرا اکو آجر(پازلی)؟
این بدان معناست که به نوعی به محیط زیست کمک می کند. به طور خاص برای این مورد  ، همانطور که فرآیند پخت به شکل "رطوبت و استراحت" است تا به نقطه ایده آل مقاومت خود برسد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق کانال تلگرامی ما و سفارش آجر های پازلی نوشته زیر را لمس کنید
@ajor_pazeli
 
، ولی یه چیزی باید بگم
پدرها، مادرها، عزیزان لطفا لب بچتونو نبوسید. این کار از لحاظ روانشناختی و الگوی رفتاری اصلا مناسب نیست.
دیده شده خیلی از سلبریتی‌های به اصطلاح با سواد این کارو با پز فراوان انجام میدن. بعد دو تا ادم دنیا ندیده هم میبینن حالا بیا درستش کن
خب بعد مدتها بریم یه اصطلاح دیگه رو با هم یاد بگیریم (^-^)
اصطلاح weeaboo که گاهی weeb هم بهش گفته میشه 
این اصطلاح در واقع ژاپنی نیست و غربی هستش که تو کشورهای اروپایی و آمریکایی رواج پیدا کرده 
وییابوو به افراد غیر ژاپنی گفته میشه که شدیدا به فرهنگ ژاپن علاقه دارند 
ویب ها معمولا از طریق انیمه و مانگا با دنیای ژاپن آشنا میشند و دنیای واقعی ژاپن رو دقیقا مشابه با اون چیزی که تو انیمه ها دیدند تصور می کنند 
ویب ها به صورت افراطی از فرهنگ ژاپن حمایت م
را به انجام کاری وا دار کند که به آن خاتمه دهید .اما اگر کاری برای پایان دادن انجام ندهید به احتمال زیاد به این معناست که شما تیره  روزی را امری طبیعی می دانید و اساساًروان زندگی را این گونه می بینید .در این حالت شما گرفتار دردی مزمن هستید که برایتان بهنجار جلوه میکند. گاه گرفتار ی ما به دلایلی است که واقعا خارج از کنترل ماست.اما اگر دقت کنیم متوجه خواهیم شد که بیشتر ، عوامل درونی مانع از آن می شوند که ما به شرایط نامطلوب پایان دهیم ، نه عوامل ب
Shirazart.blog.ir 
*اسطوره عبارت است از : روایات یا جلوه ای نمادین درباره ی ایزدان، فرشتگان و موجودات فوق طبیعی و به طور کلی جهان شناختی که یک قوم به منظور تفسیر خود از هستی به کار می برد اسطوره سرگذشتی راست و مقدس است که در زمانی ازلی رخ داده و به گونه ای نمادین ، وهم انگیز ، تخیلی می گوید که چگونه چیزی پدید آمده ، هستی دارد و از میان خواهد رفت و به شیوه ای تمثیلی کاوشگر هستی است و بینش شهودی دارد. هر چه در ردیف حماسه ، افسانه و قصه های پریان قرار می گیرد
وقتی تو باشیزندگی برایم زیباست ؛ عاشقی برایم با معناستوقتی تو باشیقلبم بی آرزوست ، ای تنها آرزوی من در لحظه های تنهاییوقتی تو عزیز دلم باشیهمدمم باشیسر پناهم باشیطلوع آفتاب برایم آغاز یک روز پر خاطره دیگر با تو استتو هستی ، برای من هستی ، تا آخرش همه هستی ام هستیحالا من هستم و یک عشق پاک در قلبم !وقتی تو باشیعشق در وجودم همیشه زنده است
کنترل کارکنان به چه معناست ؟
کنترل کارکنان بخشی از 4 وظیفه اصلی یک مدیر است ( برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت و رهبری و کنترل ) است. کنترل کارکنان به عنوان یک وظیفه به مدیریت منابع انسانی سازمان تفویض می‌گردد و معنای آن قرارداد نیروی انسانی در یک چهارچوب اخلاقی و رفتاری بر اساس الگوی فرهنگی مدنظر سازمان و نظارت بر دستیابی به سطح مشخصی از کنترل است.
زمانی که کارکنان به مدیر خود احترام نمی‌گذارد ، آیا می‌توان کنترل کارکنان را مجددا به دست گ
ورود به سایت سامانه سهام عدالت www.samanese.ir برای ثبت شماره شبا, ثبت نام, مشاهده سود و صورتحساب سهام عدالت
جهت ورود روی عکس بالا کلیک کنید
 
کاربر گرامی
لطفا قبل از ورود به سیستم به نکات ذیل توجه فرمایید:
۱- در صورتی که دعوتنامه سهام عدالت را دریافت کرده اید برای ثبت نام می بایست به شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان ذیربط مراجعه نمایید در غیر اینصورت برای دریافت دعوتنامه به سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مربوطه مراجعه فرمایید.
۲- چنانچه پس از ورو
ورود به سایت سامانه سهام عدالت www.samanese.ir برای ثبت شماره شبا, ثبت نام, مشاهده سود و صورتحساب سهام عدالت
جهت ورود روی عکس بالا کلیک کنید
 
کاربر گرامی
لطفا قبل از ورود به سیستم به نکات ذیل توجه فرمایید:
۱- در صورتی که دعوتنامه سهام عدالت را دریافت کرده اید برای ثبت نام می بایست به شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان ذیربط مراجعه نمایید در غیر اینصورت برای دریافت دعوتنامه به سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مربوطه مراجعه فرمایید.
۲- چنانچه پس از ورو
اگر تا به حال بدنسازی کار کرده باشید یا حتی از کنار باشگاه بدنسازی هم رد شده باشید، قطعا اسم تخم مرغ و سفیده تخم مرغ و تاثیر آن بر بدن را شنیده اید. در این مطلب برای شما از خواص و مزیت های پودر سفیده تخم مرغ صحبت کرده ایم.
اگرچه سفیده تخم مرغ محتوی میزان بالایی پروتئین است اما زرده آن را نیز نباید نادیده بگیرید. یک تخم مرغ بزرگ ۳.۶ گرم پروتئین در سفیده و ۲.۷ گرم پروتئین در زرده خود دارد. این بدین معناست که ۶۰ درصد پروتئین موجود در تخم مرغ در سف
انتشارات حوض‌نقره منتشر کرد: آیا می‌دانستید وقتی که صورتتان سرخ می‌شود، همه‌ی بدنتان سرخ می‌شود..حتی داخل شکمتان؟ یا این‌که بیش از یک میلیارد نفر در جهان کرم روده دارند؟ این بدین معناست که روزانه 10 میلیون لیتر از خون مردم توسط آن‌ها مکیده می‌شود! دوست قصه‌گوی ما و دوستانش نشان خواهند داد که بدن شما چه‌قدر شگفت‌انگیز است، آن‌قدر که حتی تصورش را هم نمی‌کنید! حقایق شگفت‌آوری درباره‌ی آن‌چه در بدن می‌گذرد؛ مهاجمانی نامرئی که بدنتان
 
کلماتی که برای توصیف پروردگار به کار می‌بریم، همچون آینه‌ای است که خود را در آن می‌بینیم.
هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا اگر موجودی ترسناک و شرم‌آور به ذهنت بیاید، به این معناست که تو نیز بیشتر مواقع در ترس و شرم به سر می‌بری.
اگر هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا عشق و لطف و مهربانی به یادت بیاید، به این معناست که این صفات در وجود تو نیز فراوان است.
 
بشنوید
 
 
 
کلماتی که برای توصیف پروردگار به کار می‌بریم، همچون آینه‌ای است که خود را در آن می‌بینیم. هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا اگر موجودی ترسناک و شرم‌آور به ذهنت بیاید، به این معناست که تو نیز بیشتر مواقع در ترس و شرم به سر می‌بری. اگر هنگامی که نام خدا را می‌شنوی ابتدا عشق و لطف و مهربانی به یادت بیاید، به این معناست که این صفات در وجود تو نیز فراوان است.
 
بشنویم
حس و حال نوشتن ندارم انگار
البته هیچ اتفاق هیجان انگیزی هم نمی افته
منظورم هیجان مثبته
و گرنه روی ویبره هستیم کما فی السابق!
( آقا من از این اصطلاح متنفرم.. چرا آنقدر استفاده میشه؟؟
ی روز باید از لیستم براتون بگم)
اومدم چند خط بنویسم 
ادامه مطلب
کوتاهی قد کودکان به هر کودکی بر می گردد که قد او زیر حد نرمال نسبت به سن و جنسیت او است. اصطلاح “کوتاه بودن قد” بیشتر برای کودکانی استفاده می شود که قدشان وقتی با منحنی رشد در مطب متخصص اطفال مقایسه می شود، پایین تر از
ادامه مطلب
 که هراکلیتوس پایداری و ثبات در عنصرهای جهان را رد می‌کرد و معتقد بود همه چیز در جهان در سیلان است؛ تا آنجا که وی گفته‌است: "هیچکس نمی‌تواند در یک رودخانه دوبار گام بنهد".
... که طبق باور اگزیستانسیالیست‌ها زندگی بی‌معناست مگر اینکه خود شخص به آن معنا دهد؛ این بدین معناست که ما خود را در زندگی می‌یابیم، آنگاه تصمیم می‌گیریم که به آن معنا یا ماهیت دهیم.
... که نظریه فلسفی سهروردی (شیخ اشراق ) این بود که هستی غیر از نور چیزی نیست و هر چه در جهان
به ددلاین تحویل کارهای پژوهشیم نزدیک میشم و خیلی از کارها مونده. امروز برای یکی از کارها با شین صحبت می‌کردم. پذیرشش را برای دکترا گرفته و چند ماه دیگر می‌رود نیوزلند. چند روز پیش که با سین صحبت می‌کردیم، می‌گفت او هم دیگر دلش نمی‌خواهد برود. از جمع‌گرایی شرقی و ریشه دوانده شدنش در هویت و وجودمان می‌گفت و فردگرایی غربی. از تجربه‌های سخت مهاجرت و رفتن دوستانم می‌گفتم و او از پاره پاره شدن‌ها بعد از رفتن. امروز که صحبتم با شین تمام شد، ف
یه چند روزیه عذاب وجدان گرفتم که چرا انقدر پست های به درد نخور و به اصطلاح زرد تو وبلاگ منتشر میکنم، چرا پست هام جنبۀ آگاهی و اعتقادی و معرفتی نداره!؟ خیلی اذیتم میکنه! از اون طرف جالبه که این پست های زرد هم طرفدار دارن!از این به بعد سعی میکنم حق وبلاگ نویسی رو درست ادا کنم! به نظر شما پست های قبلی رو پاک کنم یا بذارم بمونه!؟
واژه «اجتهاد» در لغت به معنی نهایت تلاش و کوشش در انجام هر کاری است. بیشترین استعمال این کلمه در علم فقه و اصول می باشد. «اجتهاد» در اصطلاح فقها و اصولیین به معنای «تمام توان خود را در راه بدست آوردن حکم شرعى مبذول داشتن» است.

سید ابوالحسن اصفهانی در معنی اجتهاد می گوید : اجتهاد به کاربردن
تلاش و کوشش خویش در راه به دست آوردن احکام شرعی از راه ها و منابعی که
نزد فقیهان اسلام، معمول و متعارف است.
و شهید مطهری (ره) در این باره می گوید: اجتهاد به م
ذرت و کالوس به چه معناست ؟
 
ذرت و کالوس ها تکه هایی از پوست سخت و ضخیم هستند. آنها می توانند در هر نقطه از بدن شما ایجاد شوند ، اما به طور معمول در پاهای شما ظاهر می شوند.
ذرت دایره هایی کوچک و گرد از پوست ضخیم است. شما به احتمال زیاد ذرت هایی را در قسمت های بالای یا انگشتان پا یا کف پا ایجاد می کنید. آنها بیشتر در پاهای استخوانی رخ می دهند که فاقد بالشتک هستند.
کالوس ها لکه های پوستی سخت و خشن هستند. آنها به احتمال زیاد روی پاشنه یا توپ پای شما ظاه
به ددلاین تحویل کارهای پژوهشیم نزدیک میشم و خیلی از کارها مونده. امروز برای یکی از کارها با شین صحبت می‌کردم. پذیرشش را برای دکترا گرفته و چند ماه دیگر می‌رود نیوزلند. چند روز پیش که با سین صحبت می‌کردیم، می‌گفت او هم دیگر دلش نمی‌خواهد برود. از جمع‌گرایی شرقی و ریشه دوانده شدنش در هویت و وجودمان می‌گفت و فردگرایی غربی. از تجربه‌های سخت مهاجرت و رفتن دوستانم می‌گفتم و او از پاره پاره شدن‌ها بعد از رفتن. امروز که صحبتم با شین تمام شد، ف
تاریخچه عمران
تاریخچه ی مهندسی عمران  به قرن هجدهم باز می‌گردد. در آن زمان مهندسی عمران در مقابل مهندسی طراحی  قرار داشت. اصطلاحی که به همه ی امور مهندسی که به مسایل ساخت و ساز بناهای دست ساز بشر باز می‌گشت. مانند سدها، ساختمان ها، پل‌ها و کانال‌ها گفته می‌شد. البته طی گذشت سال های متمادی و با پیشرفت علم و تخصصی شدن علوم، به مرور علوم مختلف، از جمله مکانیک Civil engineering جدا شده اما این اصطلاح هم چنان نام خود را برای عمران حفظ مهندسی کرد. در کشو
عروق و رگ های ریوی ریوی وظیفه گردش خون را بر عهده دارند. این بدان معناست که آنها وظیفه حمل خون حاوی اکسیژن را از ریه ها به قلب و حمل خونی که اکسیژن آن دفع شده است را از قلب به ریه ها دارند. گردش خونی که حاوی اکسیژن است با خونی که اکسیژن آن دفع شده است نظر سیستمی متفاوت است. این تفاوت ناشی از این واقعیت است که هر رگ خونی که خون را از ریه به قلب منتقل می کند، رگ است، در حالی که رگی که خون را از قلب به ریه منتقل می کند شریان است. در این مقاله از بخش قلب و
 تعویض گلس گوشی چگونه انجام می شود
تعویض گلس گوشی
یکی از اقداماتی است که هر کاربری با عنوان آن آشنایی دارد، اما بهتر است
بدانید که تعویض گلس گوشی دارای دو مفهوم جداگانه است. این مفاهیم در
اصطلاح عموم و اصطلاح تخصصی کاملا از هم متفاوت هستند

، هر چند که فقط به
علت تشابه اسمی در بسیاری از مواقع به اشتباه جایگزین هم می شوند. برای هر
کاربر موبایل ضرورت دارد که درباره این مفاهیم اطلاعات هرچند جزئی کسب کند
تا دچار اشتباه و گمراهی نشود.
ادامه مطل
نوع خاصی از ثبت شخصیت حقوقی در قانون تجارت ایران وجود دارد که شرکت نسبت و اهداف تجاری را دنبال نمی کند ، این نوع شخصیت حقوقی به نام موسسات غیرتجاری در قانون تجارت تعریف می شود . موسسه غیرتجاری ماهیت تجاری ندارند و فعالیت تجاری انجام نمی دهند ، این بدین معناست که فعالیت های تجاری از قبیل خرید و فروش – واردات و صادرات – تولید و امور بازرگانی در موسسه غیرتجاری در موضوع فعالیت نمی توان ذکر نمود و صرفا جهت ارائه خدمات در زمینه های مختلف قابل ثبت
صنایع دستی , که گاه معمولی خیس تحت عنوان صنایع دستی یا صنایع دستی بیان می شود , گونه های متفاوتی از کارهایی است که در آن مفید و معمولی است . این یک بخش سنتی از هنر و صنعت است , و دربرگیرنده طیف گسترده ای از کار های خلاقانه و طراحی است که مرتبط با ساخت چیزهایی با دست و مهارت شخص است , از جمله کار با منسوجات , مواد قالب ریزی و محکم و طاقت فرسا , کاغذ , الیاف گیاهی و غیره . یکی معلولین کهن عالم Dhokra است . این فلز زیادی است که بیش از 4000 سال در هند مورد به کار
هنگام استفاده از کارت سوخت شخصی ممکن است با پیام‌هایی همچون «کد ۲۵» یا «کارت ابطال‌شده» مواجه شوید که این مساله به دلیل استفاده نادرست از کارت و مخدوش شدن فیزیک کارت است.
همچنین ممکن است مالک کارت آن را ابطال کرده باشد که درصورت دریافت این پیام، مالکان برای صدور المثنی کارت باید به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند/ ایسنا
دوشنبه ، ۴ آذر ۹۸@IrNews_24
مشاهده مطلب در کانال

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

زیباترین حج فیلم و سریال ایرانی و خارجی