نتایج جستجو برای عبارت :

انتــخابات شورای دانش آموزی در مدرسه

با عرض سلام و ادب به آقای سلیمانی من میخواستم یک عرضی به شما برسم از نظر من در ساخت یک مدرسه ی شاد اولین کار باید از دانش آموزان سوال بپرسید که مدرسه شما چگونه مدرسه ای است و باید به آنها هم بگویید چگونه می توان یک مدرسه ی شاد درست کنیم من این پرسش هارا از دانش آموزان مدرسه سوال کردم و من ایده های آنها این بوده است :
موسیقی – غذای مجانی در ساعت زنگ تفریح و ساعت زنگ ورزش بالاتر شود اما من یک ایده ی جدید دارم این است که مسابقات بیشتری در مدرسه اجرا
در ژاپن توجه به احساس تعلق به مکانی به نام مدرسه زیاد است. یک معلم ژاپنی می‌گوید: دانش‌آموزان برای یادگیری به مدرسه نمی‌آیند. آنها برای دیدار با دوستانشان به مدرسه می‌آیند، بنابراین من بیشترین تلاش خود را برای کمک به دانش‌آموزان در پیدا کردن دوست صرف می‌کنم. وقتی دانش‌آموزی در یادگیری کند است تلاش می‌کنم که او با گروه‌های مختلفی از دانش‌آموزان ارتباط دوستانه برقرار کند و از آن لذت ببرد.
ادامه مطلب
 
خانواده
مدرسه ی شاد و باروح
شاداب سازی ظاهری مدرسه
فضاسازی وزیبا سازی حیاط مدرسه
زیباسازی ساختمان مدرسه
زیباسازی وتمیز بودن نمازخانه، کارگاه و کتابخانه
پوشش های ظاهری معلمان، مدیران وکارکنان
رعایت بهداشت
معلم شاد و با روحیه
جو مدرسه
شکوفایی خلاقیت درکلاس درس
جذب مشارکت دانش آموزان در اداراه ی مدرسه
 
مدرسه مونتسوری در لکنونای هند، با ۵۲۰۰۰ دانش‌آموز و حدود ۱۰۰۰۰ کلاس درس، به عنوان بزرگترین مدرسه جهان در کتاب رکورد گینس ثبت شده است. این مدرسه ۷۵۰۰ دانش‌آموز بین ۵ تا ۱۷۰ سال دارد و یکی از بهترین مدارس کشور هند، از لحاظ علمی است. دانش‌آموزان مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه این مجموعه، بعدها در ۲۰ دانشگاه شهر ادامه تحصیل خواهند داد.
مدرسه شاد
پیشنهادات به واحد های آموزشی برای شادی و نشاط در مدرسه
تشویق دانش آموزان به خلاقیت و نوآوری و ایجاد زمینه هایی برای بروز استعداد آن ها
استفاده از لباس های متنوع با رنگ های شاد
روی آوردن به بازی های پرورشی و سنتی در محیط مدارس و اجرای یک بازی جدید در هر روز یا هفته در زمانی مشخص و حدود 10 دقیقه ، که زنگ ها استراحت برای این موضوع پیشنهاد می شود .
برگزاری مسابقات ورزشی بین دانش آموزان به صورت کلاسی در رشته های مورد علاقه ی آنان
ایجاد تفکر
انتخابات شورای دانش آموزی مدرسه همزمان با سراسر کشور در روز دوم آبان ماه برگزار گردید و پانزده نفر از دانش آموزان مدرسه به رقابت با یکدیگر پرداختند.سرانجام آقایان محمدجواد خدابخشی با 73 رای، محمد همتی با65 رای، یاسین کیانی با 64 رای ، امیرمتین حاتمی با 63 رای،و حسن عسگر با 58 رای به عنوان اعضای شورای دانش آموزی مدرسه انتخاب شدند
 
جو مدرسه متکی بر نگرش و رویکرد افراد به مسائل، موضوعات، اشیاء و امکانات است، تعیین کننده فرایند آموزش درون مدرسه ای است. جو مدرسه می تواند بر اساس وفاداری و همدلی سازمان دهی شود یا افراد را در دو سوی یک دیوار بلند ناامنی و بی اعتمادی قرار دهد. داشتن فرصت های برابر، خودی محسوب شدن، پذیرفته شدن و تمایل به همکاری چند جانبه، از جمله مؤلفه های جو مدرسه می باشد
مطالعات حکایت از این دارند که پس از والدین مدیر و معلم مهمترین نقش دانش آموز رادر شکل گ
مدرسه ما از مدارس تمام تشکیلاتی سازمان دانش اموزی می باشد درسال تحصیلی جاری اموزشگاه برتر قرآنی درسطح منطقه معرفی شدیم با کسب 9 مقام اول مسابقات قرآنی عترت ونماز 5 مقام دوم وسه مقام سوم 
تلاش وکوشش دانش آموزان قرآنی باعث برتری مدرسه ما شد.
انتخابات شورای دانش آموزی مدرسه در روز چهارشنبه اول آبان ماه با حضور تمامی دانش آموزان برگزار گردید. 15 نفر از دانش آموزان کاندید شورا شدند و یک هفته به تبلیغ در فضای مدرسه پرداختند و بیشتر بصورت چهره به چهره با هم مدرسه ای های خود به بحث و تبادل نظر پرداخته و اهداف و برنامه های خود را تشریح کردند.همچنین در مراسم صبحگاه حضور یافته و هر کدام چند دقیقه ای با دانش آموزان صحبت کردند. در فایل پیوست گزارش کامل و جامعی ازین برنامه آمده است.دریافت فای
با سلام.
امروز صبح که نزدیک در مدرسه رسیدم دیدم که چند تا موتوری از مدرسه اومدن بیرون، وقتی به من رسیدن گفتن برگرد مدرسه تعطیله. من رفتم دیدم که 20 تا دانش آموز تو مدرسه ان.  دانش آموزهای من چهار تا بودن گفتن بریم یا بمونیم گفتم آدم یا میمونه یا میره. جالب اینه که همون کسایی اومده بودن که درس نخون بودن! 
تعطیلات بهتون خوش بگذره. 
آنقدر خورشید باش که اگر خواستی نتابی، نتوانی. 
یکی از دغدغه های مسئولین مدرسه در طی سال تحصیلی، ایجاد نشاط در مدرسه بین دانش آموزان است. ایجاد شور و شعف خود به خود به وجود نمی آید، بلکه برای ایجاد آن در مدرسه یک سری ابزار و لوازم و امکانات لازم داریم. مدیر مدرسه می تواند با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از امکانات موجود، با ایجاد یک محیط آموزشی با نشاط، توانایی یادگیری و انگیزه دانش آموزان را افزایش دهد. در زیر پیشنهاداتی از سوی دانش آموزان مدارس مختلف ارائه شده است که می تواند اید
ارسال گزارش گرامیداشت شب یلدا 
 ردیف       عنوان برنامه       زمان اجرا        مکان اجرا                     با مشارکت                 مخاطبین  هدف 
    1         جشن یلدا          98/9/30        نماز خانه مدرسه        شورای بسیج                دانش آموزان 
     2         پخت آش رشته    98/9/30        مدرسه                    همکاران                      دانش آموزان ودبیران 
      3          تهیه گاهنامه       98/9/28       --------                     شورای دانش اموزی        دانش اموزا
گروه مدرسه خواهرم من عضوم
طفلکی چه زجری می کشه
چه کادر داغونی داره مدرسه شون
مدرسه نمونه ست
خیرسرشون معلمان خوب شهرن مثلا
چرا در شان جایگاه یک معلم  معلم ها رو گزینش نمی کنن!
 
یادم میاد توی آزمایشگاه مجهز مدرسه ی سمپادی که هفت سال درس خوندم یه روز با دوستم درگیر بودیم و کنجکاوی و شیطنت می کردیم، استاد فیزیک هم نگاهمون می کرد، با حسرت عمیقی گفت، این مدرسه هم نمی تونه استعداداتونو پرورش یده، دلم براتون می سوزه...
برای افزایش یادگیری و ایجاد محیط مفرح و شاد برای تمامی دانش آموزان در همه پایه.اما در اینجا فقط پایه دبیرستانی هارا برایتان شرح میکنیم.(گزیده گزارش هایی که از دانش آموزان تهیه کردیم)
۱-ایجاد محیطی با فضای سبز در حیاط و موحطه مدرسه با گلها و درختان همیشه سبز مثل درخت کاج.
۲_پوشیدن لباس های ست و رنگی هم دانش آموزان و هم مدیران هم معاونان و کلیه دبیران.
۳_مهربان بودن تمامی حضار محترم در مدرسه اعم از دبیران و معاونان.
۴_گیر ندادن های الکی به هر چیزی
گزارشی تصویری از انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه
(برای دریـافت عکس ها کافیست روی آن ها کلیک کنید)
گوشه ایی از تبلیغات کاندیداها





برگزاری انتخابات




اعلام نتایج انتخابات


اولین جلسه شورا


اولین صورتجلسه شورا
(تعیین وظایف اعضا)
● ایجاد نشاط برای دانش آموزان
۱) تأسیس بانک جایزه و تشویق دانش آموزان با ارائه کارت امتیاز
۲) برپایی جشن های شادی و مسابقات مختلف
۳) تقویت و توسعه بازدیدهای علمی و تفریحی
۴) تشکیل نمایشگاه های متعدد با مشارکت دانش آموزان از دست سازهای کارهای تحقیقی امور آموزشی و پرورشی
۵) ورزش صبحگاهی به صورت دسته جمعی قبل از شروع کلاس
۶) دعوت از دانش آموزان موفق مدرسه جهت صحبت سرصف
۷) تشویق و تقدیر از فعالیت های کوچک و کم ارزش از نظر دیگران
۸) زیبا و جذاب کردن
در تاریخ 1398/08/19 نشست کتابخوان مدرسه  ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدرسه غیر انتفاعی پسرانه سما با حضور دانش آموزان کلاس پنجم برگزار شد. که در طی برگزاری این نشست 5 نفر از دانش آموزان کتابهای را که از قبل مطالعه کرده بودند برای سایر دانش آموزان معرفی کردند و در پایان هدایای به آنها تقدیم شد.
 روش های شادتر کردن مدرسه : 
‏- نمایش فیلم و تئاتر نمایش‌های عروسکی - موسیقی زنده مورد علاقه دانش‌آموزان
‏- بردن دانش‌آموزان به موزه، تئاتر، سینما، پارک و اردوگاه با کمک اولیای مدرسه و خانه‏
‏- تشکیل نمایشگاه کتاب‏
‏- افزایش مدت زنگ‌های تفریح
‏- برگزاری مسافرت‌ها و اردو‌های تفریحی - سیاحتی
- تشکیل گروه‌های درسی با حضور فعال دانش‌آموزان‏
‏- کنترل عوامل بازدارنده نشاط و تقویت عوامل تسهیل‌دهنده‏
‏- جلوگیری از هر نوع برخورد لفظی و بی
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: 112مدرسه در هشتمین دوره  طرح ملی دادرس یا دانش آموز آماده در روزهای سخت در سال تحصیلی 99 ـ 1398 در قم شرکت کردند.به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد مصباحی با اعلام این خبر عنوان کرد: طرح ملی دادرس یا دانش آموز آماده در روزهای سخت شامل آموزش امداد و کمک های اولیه به دانش آموزان مدارس استان است.معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: به طور کلی سهمیه آموزشی استان قم در این طر
اگر در کلاس و مدرسه رابطه نزدیکی بین خانواده و دانش‌آموز با معلم برقرار شود، پیشرفت علمی حاصل خواهد شد و مشکلات کشور کم می‌شود، اظهارکرد:‌ نباید اجازه دهیم که محیط کلاس دوقطبی شود و باید دولت، خانواده و معلمین و دانش‌آموزان تلاش کنند تا محیط مدرسه دلپذیرتر و شاداب‌تر برای همه شود
    مدرسه پس از گهواره مادر ، دومین خاستگاه پرورش ، تعلیم و تربیت فرزندان هر کشوریست که اگر بیشتر از مادر ، مهر و خیرخواهی نسبت به اطفال خویش نداشته باشد ، کمتر از وی نیز این احساس را ندارد. دوران مدرسه ، دوران دوستی بین دوستان ، تعلیم و تدریس معلمان ، ادب آموزی دانش آموزان و فرهیختگی پاره ی تنان کشورند. 
  مدرسه ، هرروز چشم خویش را به راه ها دوخته و منتظر رسیدن فرزندانش می شود تا آنها را با دستان پر مهر خویش نوازش کند و راه زندگانی را به آنان ب
    خب ، پس از طی همه ی این مراحل ، هنوز یک مرحله برای رسیدن به هدف -یعنی نشاط و شادابی در مدارس- باقیست ؛ گفتیم برای رسیدن به هدف باید همه ی عوامل دست به دست هم دهند و متحد شوند تا به نتیجه ی مطلوبی برسند . حال نوبت به دانش آموزان رسید تا وظایف آنها نیز در تبدیل کردن مدرسه ی خود به یک مدرسه ی با نشاط تعیین شود.
    یکی از عواملی که باعث ایجاد محیط شاد در مدرسه می شود ، رقابت سالم بین دانش آموزان در موضوعات محتلف مانند درس ، مسابقات و... است ، اصلا یکی
درتاریخ 98/08/26 اولین جلسه شورای دانش آموزی در این آموزشگاه برگزار شد وظایف اعضا تشریح شد حکم عضویت در شورای مدرسه به مدت یک سال تحصیلی به اعضاء داده شد ،در خصوص کمیته های دانش آموزی و وظایف آنان صحبت شد و هفت کمیته تشکیل و قرار بر آن شد اعضای مشخص شده ضمن ثبت نام از دانش آموزان علاقمند ، در جلسه بعد به صورت جداگانه با اعضای ثبت نام شده در هر کمیته، در خصوص فعالیت های ایشان در مدرسه صحبت شود و در پایان صورتجلسه تنظیم و در پوشه ی مدرسه نگه داشته شد
با توجه به اینکه در مطالب قبلی به این اشاره شد که دانش آموزان نقش بسیاری در بهبود فضای مدرسه و تبدیل آن به محیطی شاداب دارند حال می خواهیم بدانیم وظایف دانش آموزان برای دلپذیر کردن محیطی که در آن درس می خوانند و خانه دوم آنها محسوب می شود چسیت و چه کار هایی باید انجام دهند؟
1. حفظ زیبایی و پوشش ظاهری(مرتب بودن روپوش)
2. شرکت در مسابقات و انجام فعالیت هایی که دیگر دانش آموزان را به تلاش بیشتر ترغیب می کند.
3. خوش رویی و داشتن رفتاری مناسب با دیگر دا
سلام من در مدرسه شما درس میخوانم و از کلاس دوم تا ششم در مدرسه شما هستم من خیلی از شما و معلمان و بقیه همکاران راضی هستم و مدرسه خودم را دوست دارم.
از نظر من مدرسه خوب مدرسه ای است که زنگ تفریح غذاهای سلف سرویس داشته باشد. مدرسه خوب مدرسه ای است که معلمان خوبی مانند خانم نایبی و ... داشته باش. مدرسه خوب مدرسه ای است که در کلاس آن کولر اسپلیت و صندلی های بسیار بزرگ داشته باشد و در بوفه مدرسه همه نوع خوراکی را بیاورند و وسایل را به قیمت پایین تر بفرو
شادابی دانش آموز در مدرسه
دانش‌آموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه می‌گذرانند و اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود، به شاد زیستن فرزندان خود کمک کرده‌ایم.‏
 
شاداب سازی مدارس را باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد. همچنین برای دستیابی به تحقق آرمان‌های مربوط به شاداب سازی مدارس باید تحولی جدی در نگرش مدیران و مسئولان نظام آموزش و پرورش ایجاد شود.‏
 
براى این که سلامت جسمانى و روانى کودکان، دانش‌آموزان، اطرافیان و خودمان
به مدت ۵ سال تو مدارس نمونه دولتی بودم/ ولی سالی که گذشت افسردگی گرفتم و متاسفانه مدرسه ما واسه اینکه اسمی در کنه و تقریبا شخص دانش آموز واسشون مهم نیست خیلی فشار میاورد و مهم اینه که تو کنکور یا امتحانا همه نمره خوب بیارند که اسمشون بره بالا، تقریبا همه معلمامون جز معلم دینی و عربی مون همشون همینجورین/ و جالب این بود که فشار درسی که رو دانش اموزا هست از مدرسه تیزهوشانم بیشتره! و ساعتی که تو مدرسه بودیم از مدارس تیزهوشانم بیشتر بود! اصلا به فک
قبل از هر چیز از این که ما را برای خط کشی زمین مدرسه خود انتخاب کردید متشکریم.
 
اولین چیزی که پس از ورود اولیا، دانش آموزان و ناظران به مدرسه جلب توجه میکند حیاط مدرسه، تجهیزات و خط کشی داخل آن است. خط کشی تازه حس طراوت، تازگی و زنده بودن را به افراد منتقل میکند.
اگر خط کشی زمین ورزشی و صف دانش آموزان با استاندارد و دقت انجام شود میتواند در روحیه مدرسه و ورزش دانش آموزان حس قانون مداری، نظم و انظباط را به افراد القا کند. از این رو خط کشی های زم
بسم الله الرحمن الرحیم
اینجانب یوزارسیف(یوسف بخشنده)، کاندیدای شورای دانش آموزی مدرسه شهید افتخاری در راستای برنامه هایی که باید در قبال مدرسه خود انجام می دادم و جزء برنامه های آتی بنده در شورا بود را قبل از رای گیری شورای دانش آموزی به اجابت رسانده و خدمت همه ی شما دانش آموزان برای ورود به این وبلاگ خیر مقدم عرض می کنم!
این وبلاگ در حال حاضر متعلق به پایه دهم ریاضی بوده و ان شاالله در آینده ای نزدیک به کل مدرسه تعلق خواهد گرفت.
اگر برای شما هم جالب است بدانید ژاپنی های چه می کنند که اینقدر با هوشند و نظام آموزشی شان چگونه است این نوشته را بخوانید.اول از همه بد نیست بدانید که دانش آموزان ژاپنی در صه سال نخست مدرسه رفتنشان هیچ آزمون و امتخانی ندارند و بیشتر وقتشان صرف آداب معاشرت و رفتار درست میشود.فرهنگ ژاپنی‌ها حکم می‌کند که در سیستم آموزشی ژاپن آداب معاشرت مناسب به دانش آموزان جوان مهم‌تر از صرف انرژی کلاس برای این آزمون‌های استاندارد است. باور نهفته در نظام آم
سلام وعرض ادب! همکاران محترم توجه نمایند:
✍گزینه آزادسازی در سناد حذف شده است.
✍در صورت انتقال دانش آموز به مدرسه ای دیگر مدرسه جدید حتما باید درخواست انتقال را در سناد ثبت کند و مدرسه شما در سناد آن را تایید کند.
✍تاکید می شود دانش آموز انتقال رفته از این به بعد باید جزو دفتر آمار و امتحانات باشد.
✍برای اصلاح آدرس دانش آموران انتقالی از مناطق دیگر توجه لازم را داشته باشید.
✍اگرمشکلی پیش آمده و حتما باید دانش آموز آزادسازی شود با ذکر علت در
در تاریخ 1398/08/19 نشست کتابخوان مدرسه  ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدرسه غیر انتفاعی پسرانه سما با حضور دانش آموزان کلاس پنجم برگزار شد. که در طی برگزاری این نشست 5 نفر از دانش آموزان کتابهای را که از قبل مطالعه کرده بودند برای سایر دانش آموزان معرفی کردند و در پایان هدایای به آنها تقدیم شد.
طبق جلسه شورای مدرسه قرار شد در هر ماه جهت تقدیر از دانش آموزان برتر عرصه پرورشی و بخصوص حضور فعالانه در مراسمات نماز و صبحگاه مدرسه ، هر ماه از سه دانش آموز فعال این حوزه تقدیر شود. دانش آموزان برگزیده ماه مهر آقایان محمد همتی،محمد مراد رییسی و علی محمدی و برگزیدگاه ماه آبان آقایان محمد کرمی، امیرحسام میرزاییان و حسن عسگر بودند. 
محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد . این بخش شامل :
1- فظاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه : دیوار های تزئین شده با نقاشی های زیبا ومتناسب
با محیط مدرسه ، سطح زمین مناسب ، کاشت درخت و فظای سبز ، قرار دادننیمکت های
رنگی و زیبا ، تابلوی زیبا در سر در مدرسه ، مناسب بودن اندازه ی محیط مدرسه
2- زیباسازی ساختمان مدرسه : رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان ، نصب پرده های زیبا ،
زیباسازی راهروها ، کلاس ها و قرار دادن گل های طبیعی و مصنوعی در
الف) پیشنهاد به مدیران۱- نظارت مشارکتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه۲- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازی مدارس۳- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت۴- استفاده از مدیریت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار می شود.۵- برقراری روابط حسنه در مدرسه۶- افزایش عزت نفس در کارکنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق۷- تشکیل کمیته شاداب سازی مرکب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اولیاء
گر می خواهیم محیط مدرسه،محیطی شاد و دلپذیر باشد باید استیاق دانش آموزان را نسبت به آن جلب کرد.برای مثال می توان کار های زیر را انجام داد:
1-صبحگاه شادتر برگزار شود
می توانیم مدرسه را شادتر کنیم اما برخی موانع و چالش هایی در آموزش و پرورش دیده می شود که اجازه نمی دهم مدیر مدرسه فضا را برای دانش آموزان شاد کند و حتی می توان مراسم صبحگاهی را شادتر اما مدیر این اجازه را ندارد و برای همین هم اکنون شاهد این هستیم که محیط مدرسه شاد و دلپذیر نیست.از طرف
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه و پس از نواختن زنگ مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) همچنین با طرح پرسش مهر از دانش آموزان خواست به این پرسش پاسخ دهند که "آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد ، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟ و دولت، خانواده، معلمان و خود دانش آموزان چکار باید بکنند که این محیط شاداب تر ، دلپذیرتر و برای دانش آموزان امن تر و دوست داشتنی تر شود؟"
سلام من 12 سال دارم و قطعا می دانید که کلاس ششم هستم. من دوست دارم مدرسه ی شادی داشته باشم. مثلا درون مدرسه فضایی پراز گل و درخت داشته باشد که شما برای ما فراهم کردید.یا ساعت آزمایش در مدرسه بیشتر شود وآزمایش های زیادی داشته باشیم ،دانش آموزان را به اردوی تفریحی و علمی بیشتر ببرید ،مسابقات بین کلاسی ما بیشتر شود تا بچه ها شاد باشند ، ساعت های خلاقیت مانند هنر ، سازه های ماکارونی و ... که این هم برای ما فراهم کرده اید و درنهایت معلم های خوب و خوش اخ
7 دختر نوجوان پس از اینکه به اردوی دسته جمعی با اولیای مدرسه رفتند پس از بازگشت از اردو باردار به خانه برگشتند. این مدرسه ۲۸ نفر از دانش اموزان دختر را به این اردوی علمی در سارایوو(پایتخت صربستان) میبرد.ولی ۷ نفر از ان ها باردار به شهرشان برمیگردند.
 
۷ دختر بین ۱۳ و ۱۴ ساله بوسنیایی بعد از اردوی ۵ روزه مدرسه باردار به خانه هایشان برگشتند. این مدرسه که در شهر بانجا لوکا قرار دارد دانش اموزان خود را برای بازدید های علمی به مدت ۵ روز به پایتخت می
اگر در کلاس و مدرسه رابطه نزدیکی بین خانواده و دانش‌آموز با معلم برقرار شود، پیشرفت علمی حاصل خواهد شد و مشکلات کشور کم می‌شود، اظهارکرد:‌ نباید اجازه دهیم که محیط کلاس دوقطبی شود و باید دولت، خانواده و معلمین و دانش‌آموزان تلاش کنند تا محیط مدرسه دلپذیرتر و شاداب‌تر برای همه شود
اگر می خواهیم محیط مدرسه،محیطی شاد و دلپذیر باشد باید استیاق دانش آموزان را نسبت به آن جلب کرد.برای مثال می توان کار های زیر را انجام داد:
1-صبحگاه شادتر برگزار شود
می توانیم مدرسه را شادتر کنیم اما برخی موانع و چالش هایی در آموزش و پرورش دیده می شود که اجازه نمی دهم مدیر مدرسه فضا را برای دانش آموزان شاد کند و حتی می توان مراسم صبحگاهی را شادتر اما مدیر این اجازه را ندارد و برای همین هم اکنون شاهد این هستیم که محیط مدرسه شاد و دلپذیر نیست.از طر
سلام آقای سلیمانی من یکی از دانش آموزان کلاس ششم هستم به نظر من مدرسه ای شاد مدرسه ای است که در آن کتابخانه ی بزرگی داشته باشد تا ما بتوانیم که آن کتاب هارا امانت بگیریم یا حتی آنجا بشینیم و کتاب هارا بخوانیم میدانیم که کتاب باعث رشد مغزمان میشود و برای تمامی مردم جهان مفید است درخواست دیگر من این است که زمین چمن را مرتب کنید دیوار مدرسه را رنگ کنید حتی دروازه ی مدرسه را رنگ کنید با تشکر از آقای سلیمانی و همکارانش
 
سلام به همگی 
از عنوان مطلب معلوم است که صحبت من در باره ی پرسش مهر امسال رئیس جمهور ایران است
چند راهکار برای شادی در مدرسه
- تشخیص اهمیت مطالب غیرکلامی
‏-توجه به زیبایی محیط آموزشگاه و کلاس‌های درس
- نقل داستان‌هایی درباره مدرسه
- برگـــزاری جشـــن‌هــا ومراسم مذهبی
‏- پرورش روح دانش‌آموزان
- شناسایی علت‌ها به جای توبیخ‌ها
ادامه مطلب
امروزه همه ما از مدرسه بدون شوخی بدمان میاید. دلایل زیادی داره
 من اینجا چند تا دلیل کوتاه میگم شاید اموزش پروش به فکر ما  بچه هاشد و این انتقاد را پذیرفت 
  ما بچه ها معمولا  از نصف بیشتر   تو مدرسه ایم. چرا باید احساس بدی نسبت بهش داشته باشیم؟! اولین نکنه. اینه اکه  ما دوازدهمی ها  دیگه اب از سرمون گذشته دیگه نمیتونم بیایم  بعضی چیزا ساده رو  الان یاد بگیریم   منظورم کتاب های  مثل تحلیل مدیریت. سلامت هست. هرچیزی جای خود  دیگه ما ها موندیم درس
برای ایجاد محیطی امن تر در مدارس دبیران و مسئولان مدرسه باید نکاتی را رعایت کنند:
امنیت از لحاظ سلامت:
تمیز بودن وسایل و مدرسه:
آلودگی میز و نیمکت و وسایل مدرسه باعت مریضی دانش آموزان و همچنین مسئولان می شود. بنابراین باید وسایل مدرسه را تمیز نگه داشت تا باعث ایجاد مریضی در افراد نشود.
تمیز بودن سرویس بهداشتی:
سرویس بهداشتی باید تمیز باشد تا افراد از رفتن به آن خودداری نکنند. روشویی سرویس بهداشتی نیز باید تمیز نگه داشته شود و عواملی مانند مای
 آموزشگاه له روزه در سوئیس یکی از برترین آموزشگاه های جهان است. این آموزشگاه سال هاست از سرشناس ترین چهره های جهان میزبانی کرده است.این مدرسه شبانه روزی قدیمی ترین مدرسه شبانه روزی
بین المللی سوئیس است. این موسسه دارای دو آموزشگاه در دو مکان زیبا است که
بر اساس فصل های بهار و تابستان طراحی شده است.در زمستان، مدرسه به کلبه
های چوبی برای اسکی
و تفریح دانش آموزان کوچ می کند.این مدرسه به طور میانگین سالانه پذیرای ۴۰۰ دانش آموز با ۹۰ معلم ثبت ا
نکات مهم در انتقال دانش آموز
برای دانش آموز ورودی ابتدا باید مدرسه مقصد درخواست انتقال را ثبت نماید و سپس مدرسه مبدا ان را تایید کند. 
هر گونه ثبت نام دانش آموز در بین سال، الزاما باید با مجوز ثبت نام که توسط کارشناسی مربوطه صادر می گردد باشد. 
در دفتر آمار بعد از ثبت به صورت دستنویس و با خودکار مشکی شماره مجوز نیز وارد شده و حتما توسط مدیر آموزشگاه مهر و امضا گردد. 
انتقال فقط تا اول اردیبهشت ماه امکان پذیر است و بعد از این تاریخ هرگونه نقل و
فضای فیزیکی مدرسه بدون شک یکی از عناصر مهم آموزش و یادگیری دانش آموزان است. مکان و فضایی که دانش آموز در آن به کسب علم می پردازد، می بایستی در آن احساس آرامش و راحتی کند.
 
 در هر مدرسه تعداد زیادی کلاس درس و ساختمان وجود دارد که برای مقاصد مختلف آموزش برای دانش آموزان طراحی شده است.  می دانید که هر ساختمان یا محیطی را نمی توان به عنوان مدرسه در نظر گرفت، بلکه برای ساخت مدرسه، شرایط و ویژگی های خاصی برای ساختمان مدرسه و فضای فیزیکی آن مورد نی
سالها پیش وقتی بچه بودم و مدرسه می رفتم...وبا شایع شده بود ...یادمه مادرم آب رو می جوشوند و میریخت تو قمقمه...تاکید داشت از آب لوله کشی مدرسه و آبخوری آب نخوریم...همه مادرها اینطور بودند. همه دانش آموزا هم قمقمه می آوردند مدرسه. در انواع اقسام مدل ها...طرف کتاب ها رو با کش میبست و کیف نمیاورد ولی قمقمه رو حتما با خودش میاورد...وبا با اون اوضاع بهداشتی و فرهنگی دهه شصت و هفتاد، با همه دارو و امکانات نداشته، آسیبی به ما نزد...این که یه جور آنفولانزاست...
انسان های سالم همیشه به خودشون اهمیت میدن و سعی میکنن با دنبال کردن یک سبک زندگی سالم، از خودشون مراقبت کنن. یکی از عواملی که نقش مهمی در سلامتی ما بازی میکنه، تغذیه هست. از اونجایی که دانش آموزها ساعت های زیادی از روز رو در مدرسه میگذرونن، در این مطلب تعدادی از خوراکی های سالم مناسب مدرسه رو پیشنهاد کردیم. میتونین ازشون ایده بگیرین و برای سایر دانش آموزهایی که میشناسین بفرستین تا به سلامتی اون ها هم کمک کنین.
 
۱) تأسیس بانک جایزه و تشویق دانش آموزان با ارائه کارت امتیاز
۲) برپایی جشن های شادی و مسابقات مختلف
۳) تقویت و توسعه بازدیدهای علمی و تفریحی
۴) تشکیل نمایشگاه های متعدد با مشارکت دانش آموزان از دست سازهای کارهای تحقیقی امور آموزشی و پرورشی
۵) ورزش صبحگاهی به صورت دسته جمعی قبل از شروع کلاس
۶) دعوت از دانش آموزان موفق مدرسه جهت صحبت سرصف
۷) تشویق و تقدیر از فعالیتهای کوچک و کم ارزش از نظر دیگران
۸) زیبا و جذاب کردن محیط مدرسه و استفاده از رنگ ها
در دستیابی به هر هدفی دیدن نمونه های موفق تاثیر بسزایی دارد. یک نمونه موفق در ایجاد یک روز با نشاط برای دانش آموزان دبستانی در یکی از مدارس جزیره کیش را در این ویدئو میبینیم. آموزش مفاهیم درسی، کار کروهی و ایده پردازی از اهداف مهم این مدرسه شاد است.
دیگر عوامل و شور و نشاط دانش آموزان را می توانید در این گزارش کوتاه به صورت تصویری مشاهده نمایید: فیلم مدرسه
در مطلب و موضوع قبلی راه‌کارهایی را برای افزایش نشاط در مدرسه به مدیران و مسئولین مدرسه پیشنهاد دادیم. اما حال دانش آموزان چگونه میتوانند در محیط مدرسه پر نشاط باشند؟ در ادامه مطلب پاسخ این سوال را خواهیم داد.  ادامه مطلب...
ادامه مطلب
 
 
انتخابات دانش آموزی شورای مدرسه:
انتخابات شورای دانش آموزی در تاریخ یک آبان در مدرسه عفاف برگزار شد. قبل از شروع انتخابات تمامی کاندیداها معرفی شدند و تبلیغات خود را به صورت گسترده در مدرسه انتشار دادند. فضای تبلیغاتی مدرسه در این روزها بسیار دیدنی و مهیج بود.نتیجه انتخابات در همان روز مشخص شد.
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر ال سعود
در تاریخ :۱/۹/۱۳۹۸ تظاهرات بر ضد اقتشاشگران برگزار شد و ما دانش اموزان مدرسه امام علی‌(ع) از همه مردمی که حضور داشتن تشکر میکنیم
مدیر وبلاگ: مهدی حمیدی کلاس ۱۲ کامپیوتر مدرسه امام علی‌(ع)
✅پیاده کردن طرح شهردار مدرسه در دبستان هیئت امنایی باجغلی
در این طرح، دانش آموزی، به انتخاب و صلاحدید شورای مدرسه، به عنوان شهردار مدرسه، نصب و عزل می شود و وظیفه آن، انتخاب زیر گروه و مجموعه ی زُبده خود می باشد که کار آنها بهداشت و نظافت در زمینه (لباس، کلاس، محیط، سطل زباله) هست و برای آگاهی دانش آموزان و معلّمان خود کارت وظیفه درست می کنند.
با اجرا شدن طرح، کودکان از همان دوران کودکی و نوجوانی با مفاهیمی همچون مشارکت ، مدیریت و .... آشنا شون
یک مدرسه با محیط جذاب می تواند بیشترین شوق و ذوق را در دانش آموزان ایجاد کند، بلعکس محیطی که نشانی از نشاط و صحنه های روح انگیز در خود ندارد عاملی است برای کاهش انگیزه و نشاط دانش آموزان.
بعلاوه مدرسه باید موقعیتی فراهم کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند. محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. یک محیط شاداب شامل مو
 
بخشنامه های دست و پاگیر!!
 
  هر دو قشرمعلم و دانش آموز درگیر فضای آموزشی مدرسه هستند و زمانی مدرسه دلپذیر،شاد و پرنشاط است که معلم و دانش آموز راضی از محیط باشند.محیط شاد نیازمند معلم شاد و دانش آموز شاد می باشد.معلم محترم یک مدرسه علاوه بر ارتباط با دانش آموزان ، درگیر عمل به بخشنامه های مختلفی است که باید آن ها را اجرا نماید.مدیر و معاونان مدرسه نیز همین وضعیت برایشان وجود دارد. گاهی بالارفتن تعداد بخشنامه ها باعث مشقت فرهنگیان عزیز می ش
در روز دهم اردیبهشت 98 اعضای شورای دانش آموزی این آموزشگاه طرح یک روز برای فردا(اداره مدرسه توسط دانش آموزان) را اجرا کردند. در این روز ضمن اداره مدرسه توسط ایشان،تدریس برخی از دروس را نیز برعهده گرفتند. در اجرای این طرح ضمن آموزش و رفع اشکالات توسط انجمن علمی آموزشی ، مسئولیت پذیری و تصمیم گیری برای آینده را نیز آموختند.اجرای این طرح برای ایشان بسیار جالب بود.
 
 
 - تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس
 - تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها
 - توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس
 - بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر
- ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه
- شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس
 - ایجاد انگیزه و ترغیب مدیران جهت مطالعه در راب
نمودار ER مدرسه
 
دانلود
 
 
نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه  نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مد
چگونه مدرسه شاد داشته باشیم
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارت‌های زندگی مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگی خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگی اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام
 
یکی از دغدغه های مسئولان مدارس این است که چگونه در مدرسه محیطی شاداب داشته باشیم.
به نظر من شاداب کردن محیط مدرسه راه های زیادی دارد اما در ابتدا بسته به سن دانش آموزان دارد زیرا که خوشحالی ها و شادابی های افراد در سنین متفاوت مختلف است.
برای مثال دانش آموزان مدارس دوره ابتدایی با دادن جایزه ای کوچک و نا چیز بسیار خوشحال می شود اما در دوره دبیرستان دادن جایزه تحقیر کردن آنها به حساب می آید.
 
اولین مدرسه دولتی انار در سال 1314 هجری شمسی آغاز به کار کرد که در نهایت برای آن نام مدرسه سعدی انتخاب شد.بر سردر ساختمان مدرسه سعدی،سال احداث آن 1314 شمسی حک شده است.زمین این مدرسه را سیدعلی اکبر مهدوی یکی از خیرین و خوانین انار اهدا کرد.استاد خانی زاده از معماران یزدی به کمک دانش آموزان این مدرسه را بنا کرد.
بودجه ساخت مدرسه سعدی نیز توسط وزارت فرهنگ وقت تامین شد.آجرهای این مدرسه نیز از کوره های آجر پزی محی الدینی تامین می شد.مدرسه سعدی که در مح
پوشش های ظاهری معلم ها ، مدیر و کارکنان ،دانش آموزان
استفاده از روپوش های شاد برای دانش آموزان و همچنین  پوشش مرتب و استفاده از رنگهای شاد و روشن برای کارکنان مدرسه
بهداشت:تمیز بودن محیط مدرسه، کلاسها، بهداشت فردی، اجتماعی ، دانش آموزان
الف)معلم شاد و با روحیه:معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم میکند ،چانچه قرار باشد که روح دانش اموزان پرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد.
حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی
 
محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد . این بخش شامل :
۱-فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه : دیوار های تزئین شده با نقاشی های زیبا ومتناسب
با محیط مدرسه ، سطح زمین مناسب ، کاشت درخت و فظای سبز ، قرار دادننیمکت های
رنگی و زیبا ، تابلوی زیبا در سر در مدرسه ، مناسب بودن اندازه ی محیط مدرسه
۲- زیباسازی ساختمان مدرسه : رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان ، نصب پرده های زیبا ،
زیباسازی راهروها ، کلاس ها و قرار دادن گل های طبیعی و مصنوعی د
وظایف دانش آموزان

هرکدام از ما به عنوان افراد جامعه وظایفی داریم. مدیر، ناظم، معلم، کارمند بانک یا حتی دکتر و... اگر به خوبی از عهده وظایف خویش برنیایند باعث آشفتگی در زندگی شخصی و جامعه می‌شوند. دانش آموزان در طول سال تحصیلی (برای ساعاتی) ساکنان جامعه کوچکی به نام مدرسه هستند. آن‌ها می‌توانند جامعه کوچک خویش را به خوبی اداره کنند و یا باعث آشفتگی آن شوند. دانش آموزان در انجام وظایف نیازمند هدایت والدین و اولیای مدرسه هستند و اثر گذاری این
با سلام 
 
دانش آموزانی که از سال تحصیلی گذشته مانده حساب دارند لطفا جهت پرداخت شهریه مانده خود به مدرسه مراجعه و پرداخت نمایند . در غیر اینضورت هیچگونه خدماتی از مدرسه ارائه نخواهد شد. تعداد این افراد 17 نفر می باشد !!!!!
 
نخبگان برتر
اصول استاندارد بر فعالیت های یک مدرسه شاد
- مدیریت مشارکتی
- مشارکت دانش آموزان و معلمان در فعالیت های آموزشی و تربیتی
- مشارکت خانواده ها در فعالیت های آموزشی
- توجه به اصل نگرش ، اصل دانش و اصل توانایی
- پیگیری ، نظارت و اصلاح مداوم برنامه ها
- بهره گیری از فرصت های ویژه و همچنین ایجاد محیط شاداب با برقراری تمهیدات مناسبی چون بهره گیری از رنگ ها و ایجاد زمینه های مطلوب
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارت‌های زندگی مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگی خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگی اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
جلسه ستادی با حضور مدیریت و معاون پرورشی و شورای دانش آموزی در تاریخ 20|7|98دردبستان مشتاق برگزار گردیدو تصمیماتی مبنی بر برگزاری بهینه انتخابات اتخاذ شد.
1-کلیه دانش آموزان کلاس های سوم به بالا جهت برگزاری انتخابات توجیه شوند
2-شرایط عضویت به عنوان کاندیدا شدن برای دانش آموزان توضیح داده شود
3-کاندیداها در برنامه صبحگاه اهداف و نظرات خود را بیان کنند
4-دانش آموزان تراکت های تبلیغاتی خود را در معرض دید دانش آموزان قرار دهند.
5-شورای مدرسه صحت صل
این آموزشگاه به منظوور تبادل و تعامل با اولیای دانش آموزان کانال تلگرامی ایجاد نموده است که به صورت روزانه اطلاعیه های عمومی آموزشی و پرورشی را جهت اطلاع اولیا و دانش آموزان در این کانال نشر می نماید که به صورت جامع و کامل فعالیت ها ، رتبه های کسب شده ورزشی ، علمی ، فرهنگی و سایر موارد درآن اطلاع رسانی گردید.
آدرس کانال تلگرامی مدرسه صدرا ی فارسان دوره اول:
@sadra farsan
مدرسه مکان آموزشی است که برای آموزش دانش آموزان تحت رهبری معلمان طراحی شده است.در زبان امروزی به مکان‌های آموزشی پائین‌تر از سطح آموزش عالی که، آموزش عمومی در آن‌ها صورت می‌گیرد، گفته می‌شود. اکثر کشور ها سیستم آموزشی خاصی دارند،که طبق این سیستم شرکت در مدارس اجباری می باشد.نام مدارس در کشور های مختلف متفاوت است که عموما شامل مدارس ابتدایی برای کودکان و راهنمایی برای نوجوانانی که تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، می شود.
 
اهداف شوراهای دانش آموزی :
بررسی پیرامون چگونگی مشارکت دانش آموزان در فعالیت های آموزشی و پرورشی و اجرایی مدرسه و ارائه پیشنهاد به مدیر مدرسه و همکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبت های مذهبی و انقلابی در مدرسه و اداره نشریه های دانش آموزی و همکاری در اداره امور کتابخانه مدرسه .
ادامه مطلب
رئیس جمهور گرامی و با تدبر ایران برای پرسش مهر سال تحصیلی ۹۸-۹۹موضوع را اینگونه اعلام کرده اند: برای ایجاد محیطی شاداب تر،دلپذیر تر،امن تر،و دوست داشتی تر در مدارس چه کار هایی باید انجام داد. این سوال میتواند اینده ی بهتری برای دانش اموزان ما در فردا ایجاد کند در صورتی که به ان عمل شود. یک مدرسه ی بی عیب و نقص ویژگی های فراوانی دارد که مهم ترین انان برای مدرسه ای شاداب و دل پذیر تر برای یک دانش اموز محیط مدرسه است. محیط مدرسه مهم ترین نقش در این
سوفی با کفش‌های بلورین و وقف خود به انجام کارهای خوب، می‌داند که در مدرسه‌ی افسانه‌ای خوب‌ها نمرات بالایی کسب می‌کند و به مرتبۀ دانش‌آموزان پیشین مدرسه مثل سیندرلا، راپونزل و سفیدبرفی دست می‌یابد. آگاتا با کت بلند سیاه بی‌قواره و گربه‌ی سیاه خبیثش کاملاً برای پیوستن به شرورهای مدرسه‌ی بدها مناسب به نظر می‌رسد.هر دو دختر به زودی متوجه می‌شوند که سرنوشت‌شان عوض شده است. سوفی را به مدرسه‌ی بدها می‌برند تا در کلاس‌های زشت‌سازی، طل
الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه
۱- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سر در مدرسه، مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.
2- زیباسازی ساختمان مدارس: رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازی راهروها، کلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصنوعی در راهروها، مناسب بودن اندازه کلاس ها و...
3- زیباسازی و تمیز بودن نماز
محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد.
این بخش شامل:
۱- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سردر مدرسه، مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.
۲- زیباسازی ساختمان مدارس: رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازی راهروها، کلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصنوعی در راهروها، مناسب بودن
دانش آموزان مدرسه به همراه جمعی از دبیران در راپیمایی 13 آبان شرکت کردند.در این برنامه دانش آموزان با در دست داشتن پرچم و پلاکاردهایی در رابطه با این مناسبت مسیر مدرسه به میدان انقلاب و سپس به محل تجمع عموم واقع در میدان امامزاده شهرکرد پیاده روی کردند و شاهد اجرای برنامه توسط ستاد بزرگداشت 13 آبان شدند.
محمدعلی محمدیان. کارشناس مسائل آموزشی
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارت‌های زندگی مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگی خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگی اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه ع
سلام وقت همگی بخیر
نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها، لوازم، امکانات و محیط مناسب است تا به نشاط معنای واقعی بخشد. اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن ب
سلام به همگی
 
شورای دانش آموزی یکی از راه های شادی ایجاد کردن در مدرسه است
انجمن شورای دانش آموزی باید در امر اداره ی مدرسه به مدیر کمک کنیم
کسانی در شورای دانش آموزی رای می آورند که:
1- خوش قول باشند
2-از نظر انضباتی خوب باشن
3- رفتار و کردار خوبی داشته باشند
امروزه افراد زیادی در مدارس تحصیل میکنند ولی آیا علاقه ای به تحصیل دارند؟!یا از اینکه هر روز از خواب بیدار میشوند و برای رفتن به مدرسه آماده میشوند شوقی در آنها هست یا نه؟!اگر پاسخ خیر است چه راهکاری پیشنهاد میشود تا این شوق و هدف در کودک و نوجوان به وجود بیاید و چگونه مدرسه شاداب تری داشته باشیم.مدرسه دومین محیط تربیتی است که تاثیر مهمی در رشد و طریقه تفکر دانش آموز دارد و یکی از حساس ترین دوران است.محیط، کارکنان مدرسه، امکانات، رفاه، سرگرم
مدیر جان پارسال زنگ زد و گفت چرا جلسه ی آشنایی اولیای دانش آموزان پایه ی دهم با دبیران نیامدی؟!
گفتم اداره بودم و درگیر ثبت نام مدرسه ی پسرم.
گفت برای سال بعد چه میکنی؟
با احترام گفتم به دلیل نزدیکی به محل سکونتم مدرسه ی دوم را میروم. 
گفت محض اطلاع بگویم که خروجی ات را نمیدهم!
و تلفن را قطع کرد.
 
+ آخه این چه مدل دوست داشتن یه نیروی خوبه؟!
‍ 
بازی های ویژه معلولین در مدرسه استثنایی طلوع برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، به مناسبت هفته سلامت و با توجه به اهمیت و نقش بازی و فعالیت های فیزیکی در افزایش تحرک و انگیزه به ویژه در افراد معلول ، اداره سلامت این معاونت  در مدرسه دخترانه استثنایی طلوع یک روز پرنشاط را برای آن ها ایجاد کرد .
گفتنی است از جمله بازی های اجرا شده می توان به بوچیا از بازی های ویژه معلولین که توسط یکی از اعضای کانون معلولین اجرا شد و دارت و مارپل
از آنجا که هم دانش آموز و هم دبیر ساعات طولانی از روز خود را در مدرسه می گزرانند باید این محیط معلمان را به تدریس مشتاق کند و همچنین دانش آموزان با این محیط ارتباط برقرار کرده و با لذت و اشتیاق بیشتری به فراگیری علم بپردازند.
به عنوان  مثال:
مدارس باید دارای نمای زیبایی باشند:
دیوار های کلاس ها، پنجره ها،سرویس بهداشتی و اماکن دیگر درون مدرسه باید جلوه زیبایی داشته باشند.
بر روی برخی از دیوار ها مطالب علمی به صورت روزنامه دیواری چسبانده شده با
- مدرسه شاد و با روح مدرسه موقعیتی فراهم می کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند. الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. این بخش شامل: ۱- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا
 
دکتر حسن روحانی در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، بابیان اینکه اساس محیط مدرسه است و همه تلاش می‌کنیم تا شما از اول شهریور در عشق رسیدن به اول مهر باشید، گفت: این شما هستید که باید حس کنید در آینده معلم خوب، پزشک حاذق، استاد دانشگاه، مدیر عالی‌مقام و مهندس خوب باشید.
وی در ادامه سنت طرح پرسش مهر و در هفتمین پرسش خود از دانش‌آموزان سؤال کرد: آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟ برای ما بنویسید که محیط پرنشاط در مدرسه
نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها، لوازم، امکانات و محیط مناسب است تا به نشاط معنای واقعی بخشد. اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن به چنین هدفی باید به
_خانواده 
خانواده اولین نهادی است که انسان در آن رشد میکند و تاثیر مستقیم بر اعمال و رفتارها و نگرش ها و طرز تلقی های فرزندان دارد .برخی خانواده ها عموما دنیا را مکان قابل اعتماد،منظم،پیش بینی پذیر، قابل مهار میبینند.آنها خود را با کفایت میشمارند ،سایر خانواده ها اطراف خود را محیط خطرناک ،نا استوار و متزلزل ،غیر قابل پیش بینی و .....میبینند بنابر این دیدگاه خانواده و رفتار اعضای خانواده بر کودکان تاثیر فراوانی دارد
_مدرسه شاد و با روح
مدرسه م
من پسر 14ساله تمام بی علاقگی ها به محیط مدرسه را با چشمان خود دیده ام.
 تمام عشق نورزیدن هارا ،تمام دل زدگی ها از کتاب و مدرسه و امتحان را.
من پسری هستم که با تمام وجوداین بی علاقگی ها را حس کرده است،تمام تمامشان را.
وقتی ویدیو ای را از مدارس کشور های اروپایی را تماشا می کنم به آن ها غبطه می خورم. 
من فرزند شهری کم برخوردار امید دارم تا با مطالب این وبلاگ بتوانم مدارسی شاد در شهرم،استانم وحتی کشورم ،به وجود بیاورم
تا دانش آموزان برای رفتن به مدر
دیروز خیلی استرس رفتن به مدرسه را داشتم.بالاخره برای صبح روز مدرسه به سختی خوابیدم.خیلی خواب مدرسه رو می دیدم.صبح زود ساعت 5:30 بیدار شدم.نماز صبح خودم رو خوندم.صبحانه ام رو میل کردم.دندان هایم رو مسواک زدم.لباس های مدرسه ام رو پوشیدم و همچنین لوازم التحریرم رو در کیف گذاشتم.برای اینکه بدون استرس به مدرسه بروم در خانه دوستم رفتم.زنگ انها رو زدم.بعد از چند دقیقه در را باز کرد و به سمت مدرسه حرکت کردیم.بعد از یک ربع به مدرسه رسیدیم.دانش اموزان زیا
از نظر من محیط مناسب برای مدرسه محیطی است که در آن دانش آموزان علاقه به شرکت در مسابقات و مراسم مختلف داشته باشند،رابطه ی بین دانش آموزان و معلمان دوستانه باشد و دانش آموزان بتوانند به معلمان خود اعتماد کنند،کلاس های فوق برنامه برای کشف استعداد دانش آموزان برگزار شود،به زیبایی ظاهری فضای مدرسه اهمیت داده شود و برای دانش آموزان وقت گذاشته شود.
«هرچه بیشتر به دانش آموزان اهمیت داده شود آنها نیز انگیزه بیشتری برای درس پیدا خواهند کرد»
از نظر من محیط مناسب برای مدرسه محیطی است که در آن دانش آموزان علاقه به شرکت در مسابقات و مراسم مختلف داشته باشند،رابطه ی بین دانش آموزان و معلمان دوستانه باشد و دانش آموزان بتوانند به معلمان خود اعتماد کنند،کلاس های فوق برنامه برای کشف استعداد دانش آموزان برگزار شود،به زیبایی ظاهری فضای مدرسه اهمیت داده شود و برای دانش آموزان وقت گذاشته شود.
«هرچه بیشتر به دانش آموزان اهمیت داده شود آنها نیز انگیزه بیشتری برای درس پیدا خواهند کرد»
پیشنهاد به مدیران 
1_نظارت های مشارکتی بر فعالیت های اموزشی و پرورشی مدرسه
2_تبادل تجربه موفق مدیران  در رابطه با شاداب سازی مدارس 
3_مطالعه در خصوص شادی و جایگاه ان در تعلیم و تربیت 
4_استفاده از مدیریت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار میشود 
5_برقراری روابط حسنه در مدرسه 
6_افزایش عزت نفس در کارکنان و دامش اموزان با روش های صحیح تشویق
7_تشکیل کمیته شاداب سازی مرکب از مدیر ، مربی پرورشی ، دبیر ورزش ، هنر ، نماینده دبیران ، دانش اموزان  و انجمن ا
‍ مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند:
المپیاد ورزشی درون و برون مدرسه ای، پرمخاطب ترین برنامه ورزشی دانش آموزان است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند در آیین اختتامیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی برون مدرسه ای دانش آموزان دختر این شهرستان که با حضور معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت ، جمعی از کارشناسان حوزه ستادی مدیریت آموزش و پرورش و رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان در سالن سینما آزادی برگزار شد، گفت: المپیاد ورزشی درون و برون مدرسه ای، پر
سلام آقای مدیر من پنج ساله که در مدرسه شما فعالیت میکنم از کلاس 2 تا 6
کلاس دوم آقای اخگر و خانم خاتم نژاد تا خانم افراخته و خانم نایبی من از مدرسه شما راضی هستم و اینجارا خیلی دوست دارم.
می خواهم چیزی را به شما بگویم : من دلم میخواهد که شادی مدرسه ما بیشتر باشد امنیت در مدرسه ما بیشتر شود برای مثال : مدت زنگ تفریح ها را بیشتر کنید در ضمن یادم رفته بود که بگویم که من جز شورای دانش آموزی هم هستم. بریم سر اصل مطلب بچه ها را بیشتر به اردوهای تفریحی ببر
برخی معیار انسانیت را به علم و دانش دانسته اند و گفته اند آنچه موجب برتری می شود، علم است. هر اندازه که انسان آگاهی و دانش بیشتری پیدا کند، انسان تر است و هر اندازه که از علم و دانش بی بهره باشد، به همان میزان از انسانیت بی بهره تر است. بر اساس این تعریف، دانش آموز کلاس اول از کسی که هنوز به مدرسه نرفته انسان تر است و همین طور دانش آموز کلاس دوم از دانش آموز کلاس اول انسان تر است و هر کس معلوماتش بیشتر باشد انسان تر است.
روشن است که این معیار به تن
پست ثابت جهت استفاده ی کاربران عزیز
پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم :5- طالِبُ العِلمِ طالِبُ الرَّحمَةِ ،طالِبُ العِلمِ رُکنُ الإسلامِ ، ویُعطى أجرَهُ مَعَ النَّبِیّینَ ؛جویاى دانش ، جویاى رحمت است . جوینده دانش رکن اسلام است و پاداشش با پیامبران داده مى‏شود.کنز العمّال : ۲۸۷۲۹ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸
تا قبل از انقلاب عظیم جمهوری اسلامی واقعا مدارس کمتری در سطح شهر و استان قرار داشت ولی بعد از انقلاب مدارس جدیدی برای تحصیل دانش
نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود. چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش‌آموز به توانایی‌ها و شایستگی‌های کامل دست نخواهد یافت
مدرسه مکان آموزشی است که برای آموزش دانش آموزان تحت رهبری معلمان طراحی شده است.در زبان امروزی به مکان‌های آموزشی پائین‌تر از سطح آموزش عالی که، آموزش عمومی در آن‌ها صورت می‌گیرد، گفته می‌شود. اکثر کشور ها سیستم آموزشی خاصی دارند،که طبق این سیستم شرکت در مدارس اجباری می باشد.نام مدارس در کشور های مختلف متفاوت است که عموما شامل مدارس ابتدایی برای کودکان و راهنمایی برای نوجوانانی که تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، می شود.
سلام
● ایجاد نشاط برای دانش آموزان
۱) تأسیس بانک جایزه و تشویق دانش آموزان با ارائه کارت امتیاز
۲) برپایی جشن های شادی و مسابقات مختلف
۳) تقویت و توسعه بازدیدهای علمی و تفریحی
۴) تشکیل نمایشگاه های متعدد با مشارکت دانش آموزان از دست سازهای کارهای تحقیقی امور آموزشی و پرورشی
۵) ورزش صبحگاهی به صورت دسته جمعی قبل از شروع کلاس
۶) دعوت از دانش آموزان موفق مدرسه جهت صحبت سرصف
) تشویق و تقدیر از فعالیت های کوچک و کم ارزش از نظر دیگران
۸) زیبا و جذاب ک
 
بازگشایی مدارس نزدیک است و حالا بسیاری از والدین به فکر خریدن کیف مدرسه برای فرزندان خود هستند.
نمونه هایی از جدیدترین و زیباترین مدل کیف های مدرسه ای پسران
کیف مدرسه 
کیف مدرسه پسرانه 
مدل کیف پسرانه
عکس کیف مدرسه ای پسرانه
مدل های جدید کیف مدرسه پسرانه
 
مدل کیف مدرسه
منبع : تکناز
یکی از فراخوان‌ها و همایش‌هایی که در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ نیز همانند سال‌های گذشته برگزار می‌گردد پرسش مهر ۹۸-۹۹ رئیس جمهور است. امسال نیز همانند قبل رئیس جمهور محترم پرسش مهر ۹۹-۹۸ رئیس جمهور را در رابطه با مسائل روز جامعه برای قشر فرهنگی و دانش‌آموزان مطرح کرده است.تحقیق پرسش مهر ۹۹-۹۸ آیا محیط مدرسه دلپذیر، دلخواه و شاد است
حسن روحانی پرسش مهر سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را به موضوع وضعیت محیط مدارس اختصاص داد و از دانش آموزان سوال کرد: «محیط مد
تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و لزوم توجه به روحیات و ویژگی های نسل حاضر ایجاب می کند که اداره امور مدارس مبتنی بر افزایش قدرت تصمیم گیری استقلال نسبی انعطاف پذیری و روش های غیر متمرکز و مشارکت جویانه باشد تا بتواند فضای عمومی مدرسه را پویا پرنشاط و فعال نموده و توانمندی ها و خلاقیت های مدیران معلمان و دانش آموزان را به خوبی شکوفا و متجلی سازد در واقع شادی همانند ثروتی است که میتوان آن را از دست داد و یا اینکه بر آن افزود. . بنابراین هر یک از

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها