نتایج جستجو برای عبارت :

یکی کردن نیت و کردار

هدف دین، سالم سازی عمل انسان است؛ البته اما این سالم سازی و پاک سازی را از فکر او آغاز می نماید؛ پس کردار سالم انسانی همراه با فکر سالم است که مراد دین است و تحقق کردار از کانال فکر سالم برای دین ارزشمند خواهد بود.
ادامه مطلب
7نیز حضرت صادق ع  بمردی فرمو د دل خودرا بمنزله رفیقی خوش کردار یا فرزندی سپاسگزارقرار ده و کردارت را بمنزله پدری که از او پیروی کنی و نفس اماره خود را بجای دشمنی که بااو نبردمیکنی و مالت را بمنزله عاریتی که بر گردانی 8 واز نیز انحضرت ع فرمود خویشتن را از انچه زیانش رساند باز گیر ودست نفس را ازان کوتاه کن پیش از انکه از تو جدا شود و چنانچه در جستجوی روزی می کوشی در ر هایی ان بکوش زیرا نفس تو گرو کردار تو است
 آبونمان جعلی از حضرت باقر  ع  حیث کند که فرمود ای بونعمان مردم تو را بخودت مغرور نکنند و با مدح و ستایشت تو را از خودت غافل تکانند زیرا  سرای کار وارداتی بتو رسد نه بانها ورودت را چنین و چنان یعنی سخنان بیهوده بپایان مبر زیرا بات و کسی هست که کردار تو را بر تو نگهدارت و یاد داشت کند و نیکی کن و زیرا من ندیده ام چیزی را برای تدارک گناه گذشته و کهنه بهتر و شتابگر از کردار نیکی که تازه باشد
همان‌طور که ناب ساختن نیت برای بلند
شدن در مسیر کمال بس نیست. به کار گرفتن هنجارهای یکتاپرستی بدون انگیزه نیز به
کامیابی کشیده نمی‌شود؛ بلکه به کار گرفتن روش‌های یکتاپرستی تنها با نیتی بی‌آلایش
و خالص به سوی تعالی کارساز است.

نیّت ملاک درستی کردار است و کردار
نمایان‌گر همّت سالک در پیمودن مسیر است. نیّت پاک برانگیزنده‌ی انقیاد در آیین
یکتاپرستی است و ترازوی اعمال ارادتمندان شمرده می‌شود.

 دوراندیشان، کردار خود را به گونه ای بر می‌گز
امام چهارم ع فرمود شربفترین اعمال نزد  خدا عمل بسنت است اگر چه کم باشد 8 ابان بن تعلب گوید از امام باقر ع مساله پرسبده شد و حضرت پاسخ فرمود مرد سایل گفت چنین نگویبد فرمود وای بر تو تو هرگز فقیهی دبده ای فقیه حقیقی زاهد در دنیا مشتاق اخرت چنگ زننده بسنت پیغمبر ص است 9 رسولخدا ص فرمود هیچ گفتاری جز با کردار ارزش ندارد وهیچ گفتار و کردار جز بانیت ارزش ندارد وهیچ گفتار وکردار و نبتی جز با موافقت سنت ارزش ندارد
در زندگی تان با افرادی برخورد خواهید کرد که....
درست ترین حرف هارا...
در مناسب ترین زمان ها به شما خواهند گفت...
اما در انتها...
این همیشه اعمال آنهاست که باید...
معیار شما برای قضاوت کردن آنها...
قرار گیرد...
مهم...
کردار است...
نه گفتار...
 
خیلی در مورد پندار نیک و گفتار نیک و کردار نیک سخن شنیده می شود
در زیر یک نمونه از مجازات های ایران در زمان ساسانیان اورده می شود تا ادعای برخی که آیین انها محبت و مهربانی و .... است دیده شود
  انواع مجازات ها در ایران قدیم. برای ترسانیدن متهمین آلات و ادوات مختلف شکنجه را در برابر چشم آنها می گستراندند . زندانیان را گاهی با انگشت بنصر می آویختند. و گاهی واژگون و گاهی با یک پا سرنگون بردار می کردند و با تازیانه هایی بافته از پی گاو میزدند. در زخم
خیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ کے مطابق، اسرائیلی اخبار نے یہ دعویٰ کیا ہے کہ اسرائیل کا یمن کی جنگ میں کوئی کردار نہیں اور وہ صرف علاقے کے حالات کا جائزہ لینے پر اکتفا کرتا ہے۔اسرائیل اخبار نے یہ دعویٰ ایسے حال میں کیا ہے کہ ’’باحث‘‘ تحقیقاتی سنٹر نے یمن پر سعودیہ کی سرکردگی میں جاری یلغار میں صہیونی ریاست کے کردار کو مختلف دستاویزات اور قرآئن کے ذریعے ثابت کیا ہے۔اس مقالے میں تحریر کیا گیا ہے کہ یمن کی جنگ میں صہیونی ریاست کا کردار امکانات
امریکہ کے ذریعے جنرل قاسم سلیمانی کے قتل کے بعد، اسرائیل نے ابتدا میں اس اقدام کی تعریف کی اور امریکہ کی حمایت کا اعلان کیا۔ لیکن ایران میں محسن رضائی کے ٹویٹ، دیگر فوجی افراد کے تبصروں اور صہیونی ریاست کو دھمکی دئیے جانے کے بعد، صہیونی وزرا نے پریس کانفرنس میں کہا کہ وزیر اعظم نیتن یاہو نے کینسٹ کی مٹینگ میں کہا ہے:قاسم سلیمانی کا قتل اسرائیلی کاروائی نہیں بلکہ امریکی کاروائی تھی اور اس کا ہمارے ملک سے کوئی تعلق نہیں۔ لیکن کیا حقیقت میں اسر
علم اقتصاد درباره‌ی اشیاء و دارایی‌های مادی محسوس نیست، بلکه علم اقتصاد درباره‌ی انسان ها، درک آن‌ها و کنش‌های آنهاست. کالاها، محصولات، ثروت و دیگر وجوہ کرداری، عناصر طبیعت نیستند: آن‌ها مؤلفه‌های کردار و درک انسان اند. (وجود کردار انسان است که به آن‌ها معنا می‌دهد.) کسی که می‌خواهد به بررسی آن‌ها بپردازد، نباید به دنیای خارجی توجه کند، بلکه آن‌ها را باید در معنا، مفهوم و شناخت افراد کنشگر جست‌وجو کند.
وقتی کسی جلوی شما خمیازه می کشد، شما هم این کار را تکرار می کنید. 
مسبب این حالت سلولهای عصبی خاصی است در مغز که به آنها نورونهای آینه ای می گویند.
وظیفه این نورونها تقلید ناآگاهانه از رفتار و کردار دیگران است.
مراقب هم نشینان خود باشید!
نورونهای آینه ای مغزتان بدون آگاهی شما، شما را مشابه اطرافیانتان می کند...
امریکہ کے ذریعے جنرل قاسم سلیمانی کے قتل کے بعد، اسرائیل نے ابتدا میں اس اقدام کی تعریف کی اور امریکہ کی حمایت کا اعلان کیا۔ لیکن ایران میں محسن رضائی کے ٹویٹ، دیگر فوجی افراد کے تبصروں اور صہیونی ریاست کو دھمکی دئیے جانے کے بعد، صہیونی وزرا نے پریس کانفرنس میں کہا کہ وزیر اعظم نیتن یاہو نے کینسٹ کی مٹینگ میں کہا ہے:قاسم سلیمانی کا قتل اسرائیلی کاروائی نہیں بلکہ امریکی کاروائی تھی اور اس کا ہمارے ملک سے کوئی تعلق نہیں۔ لیکن کیا حقیقت میں اسر
امیرالمومنین ص فرمود خدای تبارک و تعالی ما را پاکیزه نمود و نگهداری فرمود و ما را بر خلقش گواه ساخت و در زمینش حجت نهاد و ما را همراه قرآن و قرآن را همراه ما قرار داد نه ما از آن جدا شویم نه کردار و گفتار ما با حقیقت معانی و مضامین قرآن منطبق است و جدایی ممکن نیست زیرا ما سر مویی از قرآن تجاوز نمی کنیم. 
 
 
ابونعمان عجلی از حضرت باقر ع حدیث کند که فرمود ای ابا نعمان  مردم تو را بخودت غافلر نکند زیرا سزای کار وکردارت بتو  رسد نه بانها رورزت را بچنین وچنان یعنی سخنان بیهوده بپایان مبر زیرا  باتو کسی هست که کردارتو را بر تو نگهدارد ویاد داشت کند ونیکی کن من ندیده ام چیزی رک برای تدارک گناه گذشته کهنه.  بهتر وشتابانتراز کردار نیکی که تازه باشد 
در همه‌ی دوره‌ها مردم نیک یافت می‌شوند ، اما در آن سال‌ها ، روزگاری که داستان ما در بستر آن روان است ، از این‌دست مردمان بیشتر یافت می‌شدند . چشم‌های مراقب هنوز مهلت نیکیِ ساده‌ی مردم را به‌خود ، از آن‌ها نگرفته بود . نیز نیکی گناه نبود . کردار نیک جسارت می‌خواهد . و در آن دوران ، هنوز این جسارتِ خجسته درهم نشکسته بود ، گرچه قوام هم نگرفته بود .
کلیدر ( محمود دولت‌آبادی )
در همه دوره ها مردم نیک یافت می شوند، اما در آن سال ها، روزگاری که داستان ما در بستر آن روان است، از این دست مردمان بیشتر یافت می شدند. چشم های مراقب هنوز مهلت نیکی ساده مردم را به خود، از آن ها نگرفته بود. نیز نیکی گناه نبود. کردار نیک جسارت می خواهد. و آن دوران هنوز این جسارت خجسته در هم نشکسته بود. 
 
از کتاب کلیدر نوشته محمود دولت آبادی
 حصرت باقر ع در تفسیر گفتار خدای تبارک و تعالی و میپذیرد از آنانکه ایمان آورده و کردار نیک کردند و بیفزاید برای ایشان از فصل خویش  سوره شورایی 25 فرمود مقصود مو منی است که برای برادر دینی خود در پشت سر اودعاکند پس فرشته برای دعای او امین گوید وخدا  عزیز جبار فرماید برای تو است دو برابر آنچه برای برادرت در خواست کردی بخاطر اینکه  اورادوست داشتی بتو داده شد ودعای در حق او مستجاب شد
درود بیکران خداوند بر فاطمه (س) که بهجت قلب و نور چشم رسول (ص) و عزیزترین انسان ها در پیشگاه او بود؛ وجودی که نور پیامبر(ص) سراسر او را احاطه نموده بود و از جهت شبیه ترین مردم در رفتار و کردار به رسول خدا بود. فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تسلیت باد.
        
«وَ الَّذِینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ»
مردم با ایمان کسانی هستند که از هر گفتار و نوشتار و عملکرد بیهوده و بی‌ثمر و بی‌اهمیت روی می‌گردانند. چراکه به باور آنان چنین گفتار و کردار بیهوده و زشت و ناپسند است و باید از آن دوری جست.
 
#صفات_فردی
#ویژگی_مومنان
هوالرئوف الرحسم
امروز از صبح ذهنم مشغول یه چیزه.
این فرد نه معصوم بود نه سادات. به فرمایش خودش، به کردار خودش؛ یک سرباز مخلص بود، این بود.
امام زمان جانم؛ به قربانش؛ چه کسی هست؟
 
 
 
 
الهمممممممم عجللللللللل لولیک الفرججججججج
 
 
 
 
 
 ابو حمزه گوید مومن عملش رابا خویشتن داری آمیخته است /می‌نشیند تا بیا مو زد رمجلسی میرود که چیزی بیاموزد میگوید تا بفهمد برای فهمیدن سوال میکند نه برای اظهار فصل امانتی که نزدش هست  دوستانش خبر نمیده و تا چه رسد دشمنان و شهادت خودرا ز دشمنانم پنهان نمیکند بنفع دشمنانش گواهی میدهد تاچه رسد ب دوستانش و هیچ امر حقی را بقصدخود نمایی انجام ندهد و از روی شرمساری ترک نکند  اگراورا بستایند  از گفتار انهابترسدو نسبت بان چه آنها نمی دانند از خدا آمر
 ✍امام رضا علیه السلام به خداوند خوشبین باش، زیرا هر که به خدا خوشبین باشد، خدا با گمانِ خوشِ او همراه است، و هر که به رزق و روزى اندک خشنود باشد، خداوند به کردار اندک او خشنود باشد، و هر که به اندک از روزى حلال خشنود باشد، بارش سبک و خانواده اش در نعمت باشد و خداوند او را به درد دنیا و دوایش بینا سازد و او را از دنیا به سلامت به دارالسّلامِ بهشت رساند. تحف العقول، ص۴۴۹ 
 ┄┅┅❅❅┅┅┄ 
از دروغ گفتن باکی ندارد. به خیال خود، گمان می کند سود می برد. به هر کس که می رسد از زرنگی خود در بهره بردن از فرصت ها، سخن می گوید. بیچاره نمی داند که خداوند نور و سود را در گفتار و کردار راست و درست قرار داده و او مدت هاست گرفتار سنت الهی امهال شده.قیامت که فرا رسید، در دادگاه عدل الهی، هر آن چه با دروغ و حیله از دیگری ربوده را از وی باز پس گیرند.
"هر که برای برادر مؤمن چاهی بکند، سرنگون در آن افتد."
تفسیر جوامع الجامع ج 2 ص 322
قلب میں اترا ہوا عشق علی گر ہوگا
دل سے پھر اترا ہوا دنیا کا سب زر ہوگا
عید کی خوشیاں منائے گا وہی پڑھ کے درود
مثل قنبر جو یہاں بندہ حیدر ہوگا
وہ بھی امریکہ سے بھڑ جائے گا رہبر کی طرح
نقشِ نعلینِ علی جس کے بھی دل پر ہوگا
چرس افیون ہیروئین شراب اور شباب
قبر میں پیٹتا سر اپنا قلندر ہوگا
باندھ کر جس کو بنے پھرتے ہوں کتّے عالم
ایسی دستار سے پیشاب بھی بہتر ہوگا
ایک نعرے پہ حلالی و حرامی جو بنائے
سرِ منبر ابوسفیان کا بندر ہوگا
نام رکھ لینے سے بنتا نہیں ک
 
جدایی همیشه هم مسبب غم نیست . این را امروز فهمیدم وقتی برای اولین بار جمله ای را با لهجه ی من درست و بی غلط ادا کرد تا درباره ی مسئله ای که از آن ناراحت بودم کمتر غصه بخورم و بخندم . خندیدم اما نه فقط به نمود تازه ی لهجه ی پر و پیچ و خم خراسانی ام در دستگاه شیرین واژگانی او ، بل به فراست به موقعی که به خرج داد تا مثقالی از اندوه کم کرده باشد . محدودیت ،محرومیت و سنگ گنده ای مثل جدایی گاهی می تواند اسباب نزدیکی شود اگر در گفتار و کردار و پندار به مخ
نفس در لغت به معنی جان ، روح ، روان و نشان دهنده زنده بودن است (دهخدا) .
در علوم اسلامی و قرآنی ، به عنوان جهت دهنده حرکت و اندیشه آدمی و مسبب بسیاری از کردار و رفتار معرفی می شود . قرآن کریم انسان را دارای پنج نفس معرفی نموده است ، به نظر فلاسفه می توان گفت :« نفس انسان یکی است ولی چهار جلوه و عمل از خودش نشان می دهد.» 
ادامه مطلب
بکیر بن امین گوید امام باقر ع میفرمود خدا از شیعیان ما پیمان ولایت گرفت در حالیکه مانند موران ریز بودند همان روزی که از ذره ها روزیکه همه بشر مانند ذره یعنی مورچه بودند پیمان گرفت و نیز بربوبیت خود و نبوت و محممدص اقرار گرفت راجع بعالم  ذر در کتاب ایمان وکفر بتفضیل بحث میشود 2عقبه گوید  امام باقر ع فرمود خدا مخلوق را افرید  وهر مخلوقی را که دوست میداشت از ماده که دوست داشت افرید انچه را دوست داست از گل بهشت افریدوهر مخلوقیرا که دوست نداشت از
میلاد امام حسن عسکری (ع) : با گرامی‌داشت و تبریک این میلاد خجسته، دو حدیث از امام حسن عسکری -علیه السّلام- تقدیم می‌دارم: 1. «از بلاهاى کمرشکن، همسایه‌اى است که اگر کردار خوبى را بیند نهانش سازد و اگر کردار بدى را بیند آشکارش نماید.» 2. «دوست نادان، مایه‌ی رنج است.» (منبع)
بهریاری ولایت مالک وعمار باش/فتنه هایی تابیاید بهراو بیدار باش/جنگ حق وباطل مامثل بدرونهروان/دردفاع رهبرخود دائما هشیارباش/لشکری راکن فراهم باتمام دلبری/پیش چشم دشمنانت قوتی بسیارباش/برامام وبرشهیدان اقتداکن درهدف/رهرو راه ولایت باهمه کردار باش/یاس ونومیدی دشمن سررسیده درجهان/چون سلیمانی برایش برترین سردارباش/میرسد کم کم ظهور مهدی صاحب زمان/خویش راگردان الهی مانع اغیارباش/
من ترسیده‌ام!  
 از این مواجهه‌ی صریح با "کلاری زاخاریان" درونم! از فکر این‌که من آدمم و به قول شوپنهاور از هیچ یک از مناسبات مختص آدمیان مبرا نیستم.  
 من ترسیده‌ام از آن شبی که آن‌قدر ساده و روشن فهمیدم: "پس منم یه کلاری زاخاریان‌م." بانویی با ظاهری متین، موقر و شکیل با باطنی که هیچ‌وقت رام گردش دنیا و تقدیر و دست تاثیر کردار آدم‌ها روی زندگی‌اش نشد که نشد... اما به جای این، یک عقده‌ی گنده‌ی کنارنَیا با صلح درون خود و خطای بیرون بقیه شد.
داستان شیطان چه مى کند؟
گویند در زمان دانیال نبى یک روز مردى پیش او آمد و گفت : اى دانیال امان از دست شیطان ، دانیال پرسید: مگر شیطان چه کرده ؟ مرد گفت : هیچى ، از یک طرف شما انبیاء و اولیاء به ما درس دین و اخلاق مى دهید و از طرف دیگر شیطان نمى گذارد رفتار ما درست باشد، کار خوب بکنیم و از بدیها دورى نماییم . دانیال پرسید: چطور نمى گذارد؟ آیا لشکر مى کشد و با شما جنگ مى کند و شما را مجبور مى کند که کار بد کنید. مرد گفت : نه ، این طور که نه ، ولى دایم ما را
زخم زمانه...ز مردم تا گران جانی بدیدم؛به القائات سبوحی رسیدم...هر آن زخمی که دیدم از زمانه؛برای فیض حق بودی بهانه...ز ادبار و ز اقبال خلایق؛ندیدم جز محبت های خالق...هر آن چیزی تو را کز آن گزند است؛برای اهل دل آن دل پسند است...بَدان را هست بر ما حق بسیار؛چو حق مردم پاکیزه کردار...عارف دلسوخته، حضرت علامه حسن زاده آملی حفظه الله
جفای خلق...این جفای خلق با تو در جهان؛گر بدانی گنج زر آمد نهان؛خلق را با تو چنین بدخو کند؛تا تو را ناچار رو آن سو کند...مولوی
در ایامی نه چندان پیش از این تر        سه خواهر بودی اندر شهر دختر
دو خواهر از یکی دیگر بزرگتر            یکی کوچکتر از آن هر دو خواهر
پدر بر هر سه عاشق تر ز مجنون         به عشق دختر کوچک که برتر
ز عشق بیش او بر دخت کوچک          دو خواهر دوست تر میداشت مادر
پدر چون رخت از این دنیا بدر کرد      حکومت گشت اندر دست مادر
ز ثروت آن دو خواهر را فزون داد       نصیب دختر کوچک که کمتر
چو آن دختر برفت از پیش مادر          به شوهر خار شد زآن کار مادر
تمام عمر با ای
حضرت صادق ع فرمود عبیسی بن مریم بقریی گذشت که اهل ان و پرندها و جاندارانش یکجا مرده بودند فرمود همانا اینها بخشم و عذاب خدا  هلاک شده اندو اگر بمرگ خود بتدربچ مرده بودندهر اینه یگدیگر را بخاک سپرده بودند حواریون عرضکردند یا روح الله از خدا اینان را برای ما زنده کند تا بما بگویندکردارشان چه بوده که باین عذاب گرفتار شده اند تا مااز ان دوری کنیم عیسی ع از پروردگار خود خواست  پس از فضا بدو  ندا شدکه انان را صدا بزن پس شب هنگام  عیسی ع شب همگام ب
بسم الله

ادله اى که نقش انسان را در مقدرات شب قدر ثابت مى کند به شرح زیر تقدیم مى گردد:1- حالات و دریافت هاى شخصى کسانى که اهل دعا و راز و نیاز و اهل شب قدر هستند, نقش خویش را در شب قدر به خوبى دریافته اند. گاهى این حالات آن چنان ژرف و تاثیرگذار است که تا شب قدر آینده و بلکه تا آخر عمر, در همه افکار, اخلاق, کردار و رفتار شخص رخنه کرده و آن را در یک خط و سیر معنوى قرار مى دهد.
ادامه مطلب
برای گام دوم انقلاب ...
سالهای بسیاری از سرمایه جوانی و عمر ما در عرصه های علمی آموزشی و نیز اجتماعی و سیاسی سپری می گردد. در این سالها به عقاید و حقایقی دست یافته و ناملایمات و ناصوابهای بسیاری می بینیم. در این گروه میخواهیم بر حسب مسئولیت الهی و انسانی خویش به بیان ظلم و فساد و بی عدالتی هایی که مشاهده می کنیم  و علل و عوامل آنها و راههای برون رفت از آنها بپردازیم زیرا که خداوند مفسدان را دوست ندارد و اجازه فرموده است فریاد بر ظلم و فساد را  و
احساس گناه :احساس مسئولیت برای رویداد های منفی که در زندگی شما یا سایرین اتفاق افتاده اند .اظهار تاسف برای کردار بد  واقعی یا واهی تان ، هم در گذشته و هم در حال .حس پشیمانی برای افکار ، احساسات یا نگرش هایی که در نظر شما یا دیگران منفی ، ناخوشایند یا غیر قابل قبول بوده یا هستید .اجباراً خود را لایق خوشحال بودن ، تسکین یافتن یا مورد کمک واقع شدن ندانیم .حس سردرگمی و اظهار ندامت  از آن که آن طور که باید عمل نکرده اید. حس پشیمانی و شرمساری برای نگفت

✔️پاکیزه شدن زمین از هر ستمگری 
امام علی علیه السّلام فرمودند: 
براستى او (امام مهدى علیه السّلام) قاضیان زشت کردار را بر کنار مى کند و حکمرانان ستمگر را بر مى دارد و زمین را از هر ستمگرى پاکیزه مى کند و خود به عدالت رفتار مى نماید.
 بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۱۲۰، حدیث ۲۳
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
امیر مؤمنان علی (ع) روزی با مردم سخن می‌ گفت و درباره‌ی رشد اخلاقی آنان صحبت می‌کرد، تا اینکه فرمود: «مراقب باشید آنچه را مردم پشت سر افراد می‌گویند، نپذیرید ( از شنیدن غیبت، برحذر باشید) سخنان باطل فراوان است؛ ولی سخنان باطل از بین رفتنی است و آنچه می‌ ماند کردار انسان است. چرا که خدا شنوا و شاهد است، بدانید که بین حق و باطل، بیش از چهار انگشت، فاصله نیست. یکی از حاضران پرسید: چگونه بین حق و باطل، بیش از چهار انگشت فاصله نیست؟ امام علی (ع) انگ
 امام جواد علیه السلام: 
مَوْتُ الاْءنسانِ بِالذُّنُوبِ أکْثَرُ مِنْ مَوْتِهِ بِالْأجَلِ وَحَیاتُهُ بِالْبِّرِ أکْثَرُ مِنْ حَیاتِهِ بِالْعُمْرِ.
 امام جواد علیه السلام فرمود: 
مرگ انسان به سبب گناه بیش از مگر با اجل است و زندگى به خاطر نیکوکارى بیش از زندگى عُمر و سال است (برخى از گناهان سبب کوتاهى عمر وبرخى از کارهاى نیک سبب طول عمر انسان مى شود). 
  الفصول المهمه ۲۷۴ ۲۷۵
 نکته: 
عامل اصلی بسیاری از مرگ ها گناهانی است که انسان را به فنا
سلام.
نیومدم عرض ارادت کنم و شرف یاب بشم جهت دستبوسی و ته حرفامم بگم آقا ازتون خواهشی دارم و ازتون یک انگشتر ، چفیه ، مهر و شال و... گدایی کنم.
من به اندازه وسعت کهکشان ها دلم از این روزگار و آدم هاش پره...اومدم چند کلمه حرف بزنم.
عرضم به حضورتون...شاید شما به خیال و باور خام خودتون فکر کنید و احساس گنید که از همهٔ امورات در مملکت و... با خبر و با اطلاع و آگاهید...ولی از خیل عظیمی از موارد و مطالب و موضوعات ناآگاه و نادانید. در مملکت اگر فساد باشد و به ش
امام صادق ع فرمود چون گناه بنده بسیار گردد و خدا بخواهد اورا پاک کند و چیزی از کردار نیک نداشته باشد که انرا جبران کند وکفاره انها شود اورا باندوه گرفتار سازد تا کفاره  گناهانش  گردد.  ونیز انحضرت ع فرمود که رسولخدا ص فرمود خدای عزوجل فرماید بعزت و جلالم سوگند من بنده ای که بخواهم رحمتشک کنم از دنیا بیرون نبرم  تا اینکه هر گناهی کرده است  عوضش را زا بوسیله بیماری در تنش یا در روزیش یا با ترس و هراس در دنیایش و اگر باز هم چیزی بماند مرگ را بد او
عبدالکریم بن عتبه  گویداز حضرت صادق ع شنیدم که میفرمود هرکه پش از زدن افتاب و هن پیش غروب افتاب ده بار لااله الا الله وحدهلا شریک له   له الملک وله الحمد  یحی  ویمیت و بمیت و یحیی وهو حی لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شی   قدیر  کفاره گناهان انروزش گردد   2 امام صادقع فرمود رسواخدا  ص. فرمود هرکه نماز صبح بخواند و پبش از انکه زانو ها راحرکت دهد یعنی از انحال که در وقت سلام نماز داشته تغییر نکند ده بار بگوید لا اله الا الله وحده  لا شریک له المل
 امام صادق ع فرمود چون گناه بنده. بسیار گردد وخدا بخواهد اورا پاک کند وچیزی از کردار نبک نداشته باشد که انرا جبران  کند و کفاره. انها. شود اورا باندوه گرفتار سازد تا کفاره گناهش گردد. ونیز انحضرت ع فرمود خدای عزوجل فرماید  بعزت و جلالم  سوگند من بنده. ای بخواهم رجمتش کنم از دنیابیرون نبرم تا اینکه هر گنا هی کرده. است   عوضش رایا بوسیله ببماری در تنش یا بتنگی در روزیش یا باترس و هراس در دنیایش و اگر باز  هم چیزی بماند مرگ را بر آو سخت کنمو بعزت و
جو عشق میں حیدر کے گرفتار ملے گا
اللہ و محمد کا وفا دار ملے گا
جو عزمِ ولایت کا علم دار ملے گا
باطل سے وہی بر سرِ پیکار ملے گا
جس شخص کے آئینہِ فطرت پہ نہیں گرد
خم خانہِ حیدر کا وہ مے خوار ملے گا
حیدر کی ولادت کی گھڑی آنے تو دیجے
در آپ کو در سینہِ دیوار ملے گا
پیدائشِ حیدر ہے یا معراج کی شب ہے
مطلوب جہاں طالبِ دیدار ملے گا
نیند آئے گی تلواروں کے سائے میں علی کو
جب نفس کا خالق سا خریدار ملے گا
یہ عشق کی وادی ہے سقیفہ نہیں واعظ
ہر شخص یہاں میثمِ تمار م
- آدمی در هر گوشه‌ای ازین هزارتوی زندگی که باشد چشمش به آن گوشه‌ی دیگر است. علتش هم ذات کمال طلب آدمی است. چاقوی تیز کمال طلبی اگرچه مصلح است اما گاه تنت را پاره پاره می‌کند. واقعیت این است که گوشه‌های این هزارتو اگرچه متفاوت ولی چشمگیر نیست "اگر از بیرون به آن نگاه کنی". 
- درک این مطلب نه به خواندن و حفظ کردن است که به تکرار در روزمه زندگی است. تکرار تا باور قلبی. آنقدر که اگر "همه" چیز را از ما گرفتند افسرده، غمگین و هراسان نشویم.
- "از کسانی نبا
در کتاب اصول تشیع آمده است:
سنت عبارت است از گفتار و کردار و امضای معصوم نسبت به عمل کسی؛ مثلاً گاهی رسول اکرم ص می­فرمایند: «نماز صبح دو رکعت است.»؛ گاهی خود آن حضرت ص نماز صبح را دو رکعت می­خوانند؛ و گاهی نیز شخصی در حضور آن حضرت ص نماز صبح را دو رکعت می­خواند و حضرت ص هم ملتفت می­شود به عمل او و چیزی نمی­گوید.[1]
 
[1] - اصول تشیع، انصاری زنجانی، ص 59
مهارت های لازم برای فروش حرفه ای

شغل فروشندگی به قدری اهمیت دارد که آن را به تمام کننده تیم (فوروارد) تشبیه کرده اند. در مقاله «یک روز فروشنده موفق» از لحظه ای که فروشنده چشم باز می کند تا پایان فعالیت روزانه و آخرین لحظات بیداری مورد بررسی قرار گرفته و سعـــی شده است تکنیک های فروشندگی حرفه ای و ویژگی های فروشندگان موفق در قالب اعمال و کردار روزانه او مورد توجه قرار گیرند.
ادامه مطلب
کدام وامدار ترید؟
دین به تو، یا تو بدان؟
هیچ دینی نیست که وامدار تو نیست.
دری که به باغ ِ بینش ما گشوده ای
هزار بار خیبری تر است.
مرحبا به بازوان اندیشه و کردار تو
شعر سپید من، رو سیاه ماند
که در فضای تو، به بی وزنی افتاد
هر چند، کلام از تو وزن می گیرد
وسعت تو را، چگونه در سخنِ تنگمایه، گنجانم؟
تو را در کدام نقطه باید بپایان برد؟
تو را که چون معنی نقطه مطلقی.
 
(علی موسوی گرمارودی)
سلام به همگی
 
شورای دانش آموزی یکی از راه های شادی ایجاد کردن در مدرسه است
انجمن شورای دانش آموزی باید در امر اداره ی مدرسه به مدیر کمک کنیم
کسانی در شورای دانش آموزی رای می آورند که:
1- خوش قول باشند
2-از نظر انضباتی خوب باشن
3- رفتار و کردار خوبی داشته باشند
فاطمه، سر منشأ اذکارِ اهل بیتی استروضه هایش رحمت سرشارِ اهل بیتی استآن قدر نامش بها دارد میان شاعراننام زهرا، زینتِ اشعار اهل بیتی استهر که می خواهد چنان "سلمان" شود، "مِنّا" شودحب زهرا، برترین کردار اهل بیتی استمهر زهرا را علی در سینه ی ما ریختهدل نگو این سینه ها، بازار اهل بیتی استاین که بر همسایه می بخشید نان خانه راگوشه ای از رحمتِ رفتار اهل بیتی استحاج قاسم را که دیدی سوخت پای رهبرشفاطمه، الگوی این سردارِ اهل بیتی استگریه بر زهرای مرضی
فاطمه، سر منشأ اذکارِ اهل بیتی استروضه هایش رحمت سرشارِ اهل بیتی استآن قدر نامش بها دارد میان شاعراننام زهرا، زینتِ اشعار اهل بیتی استهر که می خواهد چنان "سلمان" شود، "مِنّا" شودحب زهرا، برترین کردار اهل بیتی استمهر زهرا را علی در سینه ی ما ریختهدل نگو این سینه ها، بازار اهل بیتی استاین که بر همسایه می بخشید نان خانه راگوشه ای از رحمتِ رفتار اهل بیتی استحاج قاسم را که دیدی سوخت پای رهبرشفاطمه، الگوی این سردارِ اهل بیتی استگریه بر زهرای مرضی
"انسان کامل” کا مسئلہ ہمارے اصول دین کی دو اصلوں کے ساتھ مربوط ہے، ان میں سے ایک نبوّت اور دوسری امامت ہے اور "انسان کامل” ان دو اصلوں کا جامع اسم ہے۔ جب ہم ان دو اصلوں کی بات کرتے ہیں، تو ان کا جامع "انسان کامل” ہے، رہی یہ بات کہ اصول دین میں یہ ایک دوسرے سے علیٰحدہ ہیں تو اس کی وجہ وہ فرائض ہیں جو پیغمبر (ع) اور امام (ع) کے سپرد ہیں ورنہ دونوں کا منشا "انسان کامل” ہے، انسان کامل کسی مقام پر ظاہر ہو کر پیغمبر (ع) کا کردار ادا کرتا ہے اور کسی مقام پر
مقدمه
یکی از بیماریهای اخلاقی که سلامت جسمی و روحی فرد را به خطر انداخته و موجب اختلال و برهم ریختگی امور عادی زندگی می شود، «حسادت» است. حسادت، بحران روحی است که بیش از همه، خود حسود را آزار می دهد و تا حد عذاب، اضطراب دائم و به خطر افتادن سلامت جسمی نیز پیشرفت می کند. حسادت لایه های پنهان فراوانی دارد که گاه خود حسود نیز از آن غافل است. حسد در قالبهای مختلفی همچون: گفتار، کردار، رفتار، فعل و انفعالات روحی، و گاهی در اشکالی که تشخیص آن مشکل اس
بالویی 2:✅ تا میتونید بسم الله بگید:
در روایت آمده چون بنده را پای میزان حساب حاضر می کنند نامه اعمال او را در حالی که مملو از افعال و کردار زشت است به دست او میدهند، بنده در حین گرفتن نامه اعمال بنابر عادتی که در دنیا به گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» داشته آن را بر زبان جاری می‌کند و نامه اعمال را به دست می‌گیرد، چون نامه اعمال را می‌گشاید آن را سفید می‌بیند، در حالی که هیچ عمل بدی در او نوشته نشده است.
در این هنگام بنده عاصی به فرشتگانی که ح
«٢٢٧»وَ إِنْ‌ عَزَمُوا الطَّلاقَ‌ فَإِنَّ‌ اللّهَ‌ سَمِیعٌ‌ عَلِیمٌ‌ و اگر تصمیم به طلاق گرفتند(آن هم با شرائطش،مانعى ندارد.)همانا خداوند شنوا و داناست. نکته‌ها: این آیه‌ى کوتاه،در عین اینکه طلاق را بلامانع مى‌داند،ولى در مفهوم آن،این هشدار و تهدید نیز وجود دارد که اگر مردان تصمیم بر طلاق گرفتند،دیگر وعده‌ى مغفرت و رحمت در کار نیست و خداوند نسبت به کردار آنان شنوا و آگاه است و مى‌داند که آیا هواپرستى، شوهر را وادار کرده تا از قان
العدل: یعنی خداوند راست کردار و راست گفتار و دارنده هر چیزی بر حد و
مقدار انچیز است. هر که خواهد که دعوت این اسم کند باید با خدایتعالی عدل و احسان
پیش گیردو جز احسان و عدل از او سر نزند.و دعوت این اسم مختص کسانی است که بظلم
ظالمان گرفتار شده باشند 35 روز بصدق دل پیش از کلام گفتن بعد از ادای فرایض شام
5616 نوبت بخواند و قیام نماید. و یا بعد از نماز صبح به همین تعداد خوانده شود.
پرسش مهر 98-97 رئیس جمهور





شنبه 97/5/06،

نهاوند ،

(اخبار رسمی):
در رابطه با پرسش مهر 98-97 رئیس جمهور
یا همان پرسش مهر نوزدهم باید گفت که آنچه حائز اهمیت است این است که رئیس
جمهور هرساله با مطرح کردن این پرسش سعی در برقراری توازن اخلاقی ، رفتاری
و کردار نیکو در جامعه است و این امر
زرتشتی نیستم اما همیشه افتخار کردم به کسی که اسمش با سه عنوان ساده گره خورده: پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک

اساس این سه اصل بر اینه که: کسی که فکر سالم داشته باشه کلام نابه جا به کار نمیبره و کسی که پندار و گفتارش درست باشه در رفتارش هم دست از پا خطا نمیکنه!

اگه تمام دنیا فقط و فقط بر اساس همین سه اصل زندگی میکردن؛ اگه تنها چیزی که همه به بچه هاشون یاد میدادن این بود... به نظر شما؛ مردم آزاری، دزدی، دروغ، دورویی، خیانت و... وجود داشت؟
بازم کسی ا
سگ ژرمن شپرد و خصوصیات رفتاری این نژاد: سگ ژرمن شپرد یکی از نژادهای اصیل آلمانی است که برای اولین بار در سال ١٨٩٩ ثبت شد. سگی باهوش، شجاع و مناسب برای کارهای مختلف از جمله گله‌داری، نگهبانی، همراه خانواده، و جستجو و نجات است. همین اعمال و کردار است که سگ‌های ژرمن شپرد را در سراسر جهان مطرح کرده و از آن به عنوان یک سگ خانگی، سگ محافظ و حتی یک دوست، مراقبت و نگهداری به عمل می‌آید. ژرمن شپرد یک جنگجوی پر سر و صدا نیست بلکه سگ بی‌باکی است که در صو
وقتی یک دانشمند هندی شطرنج رو اختراع کرد تقدیم به پادشاه هند کرد و پادشاه هند شطرنج رو به ایران فرستاد تا یه جورایی پز دانشمند هاش رو به ایران بدهد.
پادشاه ایران انوشیروان خسرو به داناترین وزیرش بزرگمهر دستور داد تا او نیز بازی بسازد،‌ وزیر ایران که از دانشمندان بزرگ بود بازی زیبای تخته نرد را ساخت
 
فلسفه پیدایش و رموز تخته نرد:
 
30 مهره: نشانگر 30 شبانه روز یک ماه
24 خانه: نشانگر 24 ساعت شبانه روز
4 قسمت زمین: 4 فصل سال
5 دست بازی: 5 وقت یک شبانه رو
بــــــزن پاکیزه کن دنیای پراندوه و ناامید!
ببار ای ابربزن پاکیزه کن دنیای پر اندوه و ناامّیدبزن تا این جهان مرده و سرد و گره خورده شود زنده
ببار ای ابربزن تا آنکه با آن قطره های نازک و تندتشود سیلی به زیر پاکه میشوید با خود سنگلاخ های گل‌آلود و بزهکاربزن تا اینکه دریای جهان رابا آن کردار پاک خود کنی لبریزتا که شاید این غم و اندوه و نومیدیدر آن غرقه بسوی نیست و نابودی شناور‌‌‌…
ادامه مطلب
دانلود صوت شعر با نوای حاج آقا منصور ارضی _ فاطمیه اول ۹۸
فاطمه، سر منشأ اذکارِ اهل بیتی استروضه هایش رحمت سرشارِ اهل بیتی استآن قدر نامش بها دارد میان شاعراننام زهرا، زینتِ اشعار اهل بیتی استهر که می خواهد چنان "سلمان" شود، "مِنّا" شودحب زهرا، برترین کردار اهل بیتی استمهر زهرا را علی در سینه ی ما ریختهدل نگو این سینه ها، بازار اهل بیتی استاین که بر همسایه می بخشید نان خانه راگوشه ای از رحمتِ رفتار اهل بیتی استحاج قاسم را که دیدی سوخت پای رهب
حتی اگر چنان بخت یارت باشد که پاسخ منفی معشوق، اودیسه‌ی عاشقانه‌ات را همان وقت به پایان نرساند، در اوج شادمانی ناشی از نزدیکی، با هراس دشوار دیگری روبرویی : آیا همان اندازه که من دوستت دارم، دوستم می‌داری؟ ترس پشت این سوال امنیت را نشانه رفته است. آیا من می‌توانم با تو امن باشم؟ می‌خواهم که مرا با تمام دلت دوست بداری و برایت مهم باشم. ازینرو ناگهان چیزهای کوچک اهمیتی مضاعف می‌یابند : روز تولد مرا به یاد داشته‌ای؟ نوشته‌هایم را این‌سو و
مردم شناسیِ صدقه؛ مواجه انتقادی با محتواپرستی
 
گاهی اوقات اسلام را به یک مجموعه اعتقادات فلسفی تقلیل می دهیم، در واقع در این نگاه «محتوا» برای ما اصالت پیدا می کند و از «فرم» غافل می شویم. محتواگرایی باعث عدم فهم اقتضائات دنیای محقق شده پیرامونی ما می شود، چنان که گفته اند: «دو صد گفته چون نیم کردار نیست!» گفتار محتوا و کردار فرم است. محتوا در فرم تجسّد و تجسّم پیدا می کند، چنان که روح در جسم تجلّی پیدا می کند و این دو هرگز از یک دیگر قابل تفک
قسمت نخست / آشنایی با نفس و قوای آن 
امام علی (ع) نفس تو نزدیک ترین دشمن تو است . (غررالحکم / حدیث 9957)
بنابر حدیث فوق از امیر مومنان (ع) شناخت نفس ؛ نوعی دشمن شناسی است و برای غلبه بر دشمن بایستی ابتدا او را به درستی شناخت . 
نفس در لغت به معنی جان ، روح ، روان و نشاندهنده زنده بودن است (دهخدا) . 
در علوم اسلامی و قرآنی ، به عنوان جهت دهنده حرکت و اندیشه آدمی و مسبب بسیاری از کردار و رفتار معرفی می شود .
 قرآن کریم انسان را دارای پنج نفس معرفی نموده است
اندیش‌مندان می‌دانند
که شرط ثبات یکتایی قرینگی است. موشکافی در رسوم آیین یکتاپرستی، باریک بینان را شیفته‌ی
قرینگی هنجارهای آن می‌سازد این‌که در رسم بندگی برابر فرمان درستی، کردار درست دیگری
می‌آید؛  بنده‌ی خدا را وامی‌دارد که با کیاست در سایه‌ی عدل الهی درستی‌ها
را در جای خود بنشاند. دادوران می‌دانند که نگهداشتنِ میانه‌روی  با گرایش به نادرستی ها متفاوت است.
اندیش‌مندان می‌دانند
که شرط ثبات یکتایی قرینگی است. موشکافی در رسوم آیین یکتاپرستی، باریک بینان را شیفته‌ی
قرینگی هنجارهای آن می‌سازد این‌که در رسم بندگی برابر فرمان درستی، کردار درست دیگری
می‌آید؛  بنده‌ی خد را وامی‌دارد که با کیاست در سایه‌ی عدل الهی درستی‌ها
را در جای خود بنشاند. دادوران می‌دانند که نگهداشتنِ میانه‌روی  با گرایش به نادرستی ها متفاوت است.
 مفضل بن عمر گوید شننیدم امام صادق ع میفرمود چون رسولخد ص متولد شد سفیدی مملکت فارس وکاخهای شام برای مادرش امنه نمایان شد فاطمه بنت اسد مادر  امیرالمومنین ع خندان وشادان نزد ابوطالب امد و انچه را امنه گفته  بود باو خبر ابوطالب گفت از این تعجب میکنی همانا توهم ابستن شوی ووصی ووزیر اورا بزایی 4 اسید بن صفوان مصاحب رسول خداص واله گوید روزیکه امیرالمومنین  ع.وفات کرد گریه شهر را بلرزه در اورد  ومردم مانند روز وفات پیغمبر ص دهشت زده شدند مردی گر
"به نام مهربان ترین"
 
«آن قصه شنیدید که در باغ یکی روز                      از جور تبر زار بنالید سپیدار»   2 جمله خبری و پرسشیآن قصه ← مفعولشنیدید ← ماضیکه ← حرف ربطدر← حرف اضافهباغ← متممیکی روز← قید زماناز ← حرف اضافه ، تبر متممزار ← قید حالتبنالید ← فعل ماضیسپیدار ← نهادآرایه: تشخیص«کز من نه دگر بیخ و بنی ماند و نه شاخی                از تیشه ی هیزم شکن و اره ی نجار»   2 جمله (کلمه "نه" فعل منفی میشود)
کز (که از) ← حرف اضافهمن ← متممدگر ← قیدبی
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):کوشش در راه اصلاح توده مردم, ازکمال خوشبختی است.
امام صادق(علیه السلام):ملعون است ملعون است کسی که بگوید:ایمان , گفتاربدون کردار است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):ازجدل وخصومت بپرهیزید, زیرااین دوباعث دل مردگی وبیماری دل وعامل رشد نفاق اند.
امام رضا(علیه السلام):باعلماجدل مکن که تورا ازپای در می آورندونیزبا سفیهان جدل مکن که تورا به نادانی نسبت میدهند.
امام رضا(علیه السلام):هرگاه خداوندرایادکردیدبرمحمدوآل
۴۰۵ – عشق ازی و جوانی عشق بازی و جوانی و شراب لعل فام   مجلس انس و حریف همدمو شرب مدام ساقی شکر دهانو مطرب شیرین سخن     همنشینی نیک کردار و ندیمی نیکنام شاهدی از لطف و پاکی رشکآب زندگی   دلبری درحسن و خوبی غیرت اه تمام بزمگاهی دلنشان چون قصر … عشق ازی و جوانی – عشقبازی و جـوانـیّ و شــراب لعـل فام – غزل ۲۹۶ – ۴۰۵
منبع : فالگیر
به نام خداوند جان و خرد     کزین برتر اندیشه برنگذرد
دوستان درود و دوصد درود
این وبلاگ انعکاس دهنده ی  فعالیت های شورای دانش آموزی آموزشگاه متوسطه ی اول شهید استکی شوراب صغیر می باشد.لازم به ذکر می باشد کلیه ی فعالیت ها و برنامه های ارائه شده توسط دانش آموزان منتخب و همکاران دانش آموزشان در قالب انجمن های مختلف می باشد.امید است که این عزیزان آینده ساز بتوانند در آینده و در مسئولیت های مختلف شان خدمتگزارانی راستگو و درست کردار برای ایران عز
خیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ: مصری صدر جمہوریہ، انور السادات پہلے عرب حکمران تھے جنہوں نے “جنگ رمضان” کے عنوان شہرت پانے والی ۱۹۷۳ کی جنگ کے بعد، اسرائیل کے ساتھ سازباز کا راستہ اپنایا اور یہودی ریاست کو تسلیم کیا اور کیمپ ڈیویڈ نامی سازباز کی قرارداد منعقد کرکے جعلی ریاست کا مقابلہ کرنے اور فلسطین کی آزادی کے سلسلے میں عربی امت کی ناامیدی کے اسباب فراہم کئے۔حضرت امام خمینی (قُدِّسَ سِرُّه) نے فلسطینی کاز اور امت اسلامی کے ساتھ اس خیانت و غ
سومین دین مورد بحث آئین زرتشتی است که جزو ادیان توحیدی میباشد:
زرتشت معتقد به خدای یگانه است.خدای زرتشتی "اهورامزدا" نام دارد که خدای نیکی و مهربانی و خرد است.او کائنات را آفریده و آن را مدیریت میکند.در مقابل نیروی الهی و خیر محض،نیروی بدی و شیطانی نیز وجود دارد که "دیو" یا "اهریمن" نامیده میشود.از دیدگاه زرتشت انسان از دو بعد "تن و روان" تشکیل شده است.زرتشت روح را جاویدان میداند.به جهان آخرت و بهشت و جهنم معتقد است.زرتشت به پالایش روح و روان اعت
بر هرمسلمانى که مارا مى‏ شناسد، سزاوار است که کردارش را در هر شبانه روز بر خودعرضه دارد و به محاسبه آن‏ها بپردازد، تا اگر کار نیکى در آن‏هادید، برآن‏ها بیفزاید و اگر کردار بدى در اعمال خود مشاهده کرد،از آن‏ها توبه کند، تا دچار ذلت و خوارى روز قیامت نگردد.
هفت نام امیر المومنین علیه السلام در قیامت (به روایت اهل تسنن)
موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۳۲۳- وبهذا الاسناد عن الإمام محمد بن أحمد بن شاذان هذا ، حدثنا أبو محمد عبد الله بن الحسین الصالح ، عن محمد بن على الاعرج ، عن محمد بن الحسین ابن عبد الوهاب ، عن علی بن الحسین ، عن الربیع بن یزید الرقاشی ، عن أنس قال : قال رسول الله : إذا كان یوم القیامة ینادون علی بن أبی طالب بسبعة اسماء : یا صدیق ، یا دال ، یا عابد ، یا هادی ، یا مه
توهّم عمیق تنزّه و جهل مرکّب عقل؛ آنگاه که من اینم و تغییر نخواهم کرد! هر که خود بر حق پنداشت دیری نپایید که دود شد و خاکسترش بر باد. پندار خفتگان و گفتار خفتگان و کردار خفتگان؛ جنازگان معاش پست و بقای هرزه. 

مرگ می‌بلعد و زندگی می‌زاید. انسان می‌ستاند و روح می‌بخشد. قدرت می‌چلاند و عشق می‌گسترد. ابلیس زوزه می‌کشد در گوشه‌های تار، شاید که آواز خداوند به گوش‌ها نرسد. ای نادانسته دانش طرب! ای ننوشیده باده‌ی جان! ای کر! این آواز از درون است.

‍ هفت نام امیر المومنین علیه السلام در قیامت (به روایت اهل سنت عمری)
موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
✍ ۳۲۳ـ وبهذا الاسناد عن الإمام محمد بن أحمد بن شاذان هذا ، حدثنا أبو محمد عبد الله بن الحسین الصالح ، عن محمد بن على الاعرج ، عن محمد بن الحسین ابن عبد الوهاب ، عن علی بن الحسین ، عن الربیع بن یزید الرقاشی ، عن أنس قال : قال رسول الله : إذا کان یوم القیامة ینادون علی بن أبی طالب بسبعة اسماء : یا صدیق ، یا دال ، یا عابد
امیرالمومنین ص فرمود بر هر بنده یی چهل پرده کشیده  شده تا وقتی چهل گناه کبیره مرتکب شود چون مرتکب چهل کبیره شد پردها از او برداشته شود وانگاه خدا بان فرشته ها وحی فرماید که بنداه ام را با بالهای خود بپوشاند فرشتگان اورا با بالهای خود بپوشاند سپس ان بنده کارزشتی را نگذارند جز انکه مرتکب شود تا انجا که با ارتکاب زشتکاری میان مردم ببالد انگاه فرشتگان گویند پروردگارا این بنده تو هر عملی را مرتکب میشودو ما از کردار او خجالت میکشیم خدای عزوجل بان
"به نام مهربان ترین"
 
«آن قصه شنیدید که در باغ یکی روز                      از جور تبر زار بنالید سپیدار»
2 جمله خبری و پرسشیآن قصه ← مفعولشنیدید ← ماضیکه ← حرف ربطدر← حرف اضافهباغ← متممیکی روز← قید زماناز ← حرف اضافه ، تبر متممزار ← قید حالتبنالید ← فعل ماضیسپیدار ← نهادآرایه: تشخیص
«کز من نه دگر بیخ و بنی ماند و نه شاخی                از تیشه ی هیزم شکن و اره ی نجار»  
2 جمله (کلمه "نه" فعل منفی میشود)
کز (که از) ← حرف اضافهمن ← متممدگر ← قیدبیخ
صبح‌های زود که به دفتر تشکل آرمان در دانشگاه می‌رفتم و حدود یک ساعتی وقت برای استراحت داشتم، در میان کتاب‌های قدیمی و خاک گرفته‌ی کتابخانه، کتابی را پیدا کردم به نام «بلند تا باران» که مجموعه شعری بود از هوشنگ جهانشاهی.
چند روز را صبح‌ها به خواندن اشعار این شاعر عزیز پرداختم و لذت بردم؛ راستش چند باری هم بند دلم پاره شد. در اینترنت اسم ایشان را جستوجو کردم ولی متاسفانه هیچ اطلاعات خاصی موجود نبود.
با توجه به اینکه این کتاب در دهه 70 چاپ ش
حضرت محمد(صلی الله علیه وآله):به محبت وعشق به ما اهلبیت روی بیاورید, زیراکسی که خدارا با چنین خصلتی ملاقات کند داخل بهشت گرددوازشفاعت مابرخودارشود.قسم به خدایی که جانم در دست اوست جزءبامعرفت به حق ماهیچ کس ازعمل خودبهره ای نخواهدبرد.  امالی شیخ مفیدص۴۳
حضرت محمد(صلی الله علیه وآله):هرگاه بنده ای درمیان رکن ومقام هزارسال به عبادت خدا بپردازد تااز زیادی بندگی خدابه مشک خشکیده ای بماندوباخدادرحالی ملاقات کندکه کینه ی آل محمدرا دردل داردخد
{هزار و یک نکته پیرامون امام زمان(عج) - شماره 28}
 
آمادگی و انتظار
 
انتظار و آماده بودن نخستین شرط وفاداری است ، آراستگی رفتار و پیرایش کردار و همانند سازی جلوه های زندگی با الگوهای پذیرفته شده امام، نماد های آمادگی است.
امام صادق(ع): هر یک از شما خودش را برای خروج قائم اماده کند و لو با تهیه یک تیر، که اگر خداوند این امادگی را در نیت شما ببیند امیدوارم که خداوند در اجلتان مهلت دهد تا ظهور او را درک کرده از انصار آن بزرگوار باشید .
(بحارالانوار، ج
بنام خالق هستی
پیامبر اکزم صلی الله علیه و آله میفرمایند:
دشمن ترین تو همان نفسی است که درون توست
 
متاسفانه کمتر کسی به این نکته توجه دارد که دشمنی دارد از همه دشمن ها خطرناکتر زیرکتر و قوی تر
خودی که خود میپنداریم خود واقعی نیست این نفس است
اگر نفس را نشناختیم در هر رشته و موقعیتی که برای تحصیل برآییم داریم نفس را رشد میدهیم و نه خود واقعی را
چرا اینهمه تاکید شده است که عیوب خود را بشناس؟
چرا از ارکان توبه اعتراف است؟
در روایاتی از امیرالمون
#داستایفسکی زندگی را از پشت عینکی سیاه می نگرد و به همین روی است که همه ی قهرمانانش مردمی سیه کردار و سیه اندیشه و سیه رفتار هستند. او در درون هر انسانی هیولایی شیطان صفت می بیند که اگر فرصت و قدرت یابند ظهور می کنند‌، می درند، می سوزانند و همه چیز از جمله خودشان را به نابودی می کشانند، او به شیوه ی #توماس_هابز انسان را گرگِ انسان می داند._________________دیگر ویژگی آثار داستانی #داستایفسکی معرفی شخصیت هایی است که بیمارگونه اند و دچار نوعی روان پریشی.
رمضان ماه ضیافت الهی است و برای ورود به میهمانسرای الهی آدابی لازم است. امام خمینی (ره) آدابی را برای بهره برداری بیشتر از ماه رمضان بیان فرمود که ما به گوشه ای از آن اشاره می کنیم:
1. شما در این چند روزی که به ماه رمضان باقی مانده به فکر باشید خود را اصلاح کرده توجه به حق تعالی پیدا نمایید و از کردار و رفتار ناشایسته خود استغفار کنید. اگر خدایی نخواسته گناهی مرتکب شده اید، قبل از ورود به ماه مبارک رمضان توبه نمایید.
ادامه مطلب
من سوالی دارم میخوام اعضای فرهیخته و دانای وبلاگ جواب بدن؛
الان مردم چند روزی رفتن مسافرت، همیشه بعد از این داستان تعطیلات تو فضای مجازی نشون میدن که چقدر شمال کشور آشغال ریختن و خراب کردن، و یا میدونن برن میمونن تو ترافیک، با این وجود میرن،و یا مثلا در مورد خانم ها میگن متلک نندازین و این همه فرهنگ سازی در مورد زنان و مسائلی که باهاش درگیرن و شده معضل و یا مثلا یه چیزی کمیاب و گرون میشن هجوم میبرن برای خرید.
و یا بعضی ها تایید میکنن که کارشو
{پرسش و پاسخ و مهدوی - شماره 29}
 
اولین بار چه کسی با امام زمان بیعت کرده؟
 
پاسخ:
از روایات چنین استفاده میشود که اولین کسى که با حضرت مهدى بیعت کرده وبه دست مبارک آن جناب بوسه میزند، حضرت جبرئیل امین فرشته مقرب الهى است.
از امام صادق(ع) روایت است که فرمودند: (آنگاه که خداوند به حضرت قائم اجازه خروج دهد، آن حضرت به منبر رود، پس مردم را به سوى خویش دعوت کند، و به خداوند سوگندشان دهد، و به حق خویش آنها را بخواند، و به اینکه بین ایشان به رَوش رسول خد
درآینه
نگاه کن،

اگر صورتی
زیبا داری کاری مناسب جمالت انجام بده

واگرقیافه
ات نامناسب است،

زشتی
کرداررا به زشتی صورت میفزار
افلاطون
(صورت وجمال زیبا دلیل این نیست که همه عکس هات رو نشون دیگران بدی
 باید از این نعمت ؛از این هنر خداوند خوب استفاده کنی ،نه این که اوج بی
حیایی رو به رخ بکشانی.


اما هرچقدر هم قیافه زشت باشه بدتر از کردار و رفتار زشت نخواهد بود
.

خدایا به فریادمان برس .

الهی عاقبت بخیر بشیم)
-
پادشاه ایران انوشیروان خسرو به داناترین وزیرش بزرگمهر دستور داد تا او نیز بازی بسازد،‌ وزیر ایران که از دانشمندان بزرگ بود بازی زیبای تخته نرد را ساخت
فلسفه پیدایش و رموز تخته نرد:
30 مهره: نشانگر 30 شبانه روز یک ماه
24 خانه: نشانگر 24 ساعت شبانه روز
4 قسمت زمین: 4 فصل سال
5 دست بازی: 5 وقت یک شبانه روز
2 رنگ سیاه و سپید: شب و روز
هر طرف زمین 12 خانه دارد: 12 ماه سال
تخته نرد: کره زمین
زمین بازی: آسمان
تاس: ستاره بخت و اقبال
گردش تاس ها: گردش ایام
مهره ها: ا
اعمال روز دحو الارض۱. روزهروز دحوالارض از چهار روزی است که در تمام سال به فضیلت روزه گرفتن، ممتاز است و در روایتی آمده است که روزه اش مثل روزههفتاد سال است؛و در روایت دیگر کفاره هفتاد سال است و هر که این روز را روزه بدارد۲. نمازآن دو رکعت است در وقت چاشت در هر رکعت بعد از حمد پنج مرتبه سوره و الشمس بخواند و بعد از سلام نماز بخواند:لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلابِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ پس دعا کند و بخواند:یَا مُقِیلَ الْعَثَرَاتِ أَقِلْن
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 30}
 
برهان لزوم ضمانت اجرایی در قانون الهی (بخش دوم)
 
رکن دوم، ضمانت اجرایی قوانین و احکام الهی که شایسته است بدون دخل و تصرف همواره اجرا گردد. این ضامن اجرایی یعنی همان زمامدار جامعه که نوع الهی آن، انبیاء و پس از آنان امامان هستند که می‌توانند ولی امر و رهبری شایسته و بایسته برای انجام صحیح قوانین الهی باشند.
ناگفته پیداست کسانی میتوانند ضامن اجرای قوانین الهی و رهبر خوبی برای انجام صحیح آن باشند که در مرح
  دعای بیستم : 
برای مکارم اخلاق و کردار پسندیده
پروردگارا رحمت تو بر محمد و آل محمد(ص) الهی ایمان مرا به کاملترین مراحل ایمان برسان و یقین مرا به فاضل ترین مراتب یقین منتهی گردان. 
نیّت مرا بهترین نیّت ها و عمل مرا به بهترین اعمال برسان .
خداوندا نیّت خیر مرا وافر گردان و به لطف خود اندیشه ی پاک عنایت کن تا به یقین برسد .
ما را با صلاح حال خود نیرو و حمایت فرما تا آنچه تباه شده بصلاح برگردد.
خدایا رحمت بفرست بر محمّد و آل محمّد(ص) 
خدایا کفایت کن
  دعای بیستم : 
برای مکارم اخلاق و کردار پسندیده
پروردگارا رحمت تو بر محمد و آل محمد(ص) الهی ایمان مرا به کاملترین مراحل ایمان برسان و یقین مرا به فاضل ترین مراتب یقین منتهی گردان. 
نیّت مرا بهترین نیّت ها و عمل مرا به بهترین اعمال برسان .
خداوندا نیّت خیر مرا وافر گردان و به لطف خود اندیشه ی پاک عنایت کن تا به یقین برسد .
ما را با صلاح حال خود نیرو و حمایت فرما تا آنچه تباه شده بصلاح برگردد.
خدایا رحمت بفرست بر محمّد و آل محمّد(ص) 
خدایا کفایت کن
نعمت گفتار، اصلی ترین وسیله ارتباط بین انسان ها و طبیعی ترین راه
بیان انتقال اندیشه ها و مقاصد آدمی است.اما این نعمت و توانایی خدادادی، هم می
تواند در مسیر حق به کار گرفته شود و هم در مسیر باطل؛ لذا، انسان با گفتار نیکو و
حق می تواند سعادت خود را در هر دو جهان به دست آورد و بر عکس با سخن نکوهیده و
باطل موجب خواری خود در دنیا و عذابش در آخرت گردد.این دلیل، انسان را ملزم می
نماید تا همواره سخنی بگوید که تاثیر مثبت در اندیشه، کلام و کردار خود و دیگر
سلام بر علی استوار در سختی ها و صبور در خوشی ها ...(این بحث بسیار مهم است چرا با روشنگری مهمی برخوردار  است)... (شیوه این سخن مرور تاریخ است) ... هزاران و شاید میلیون ها سال است خداوند بشر را آفرید او را در زمین ساکن کرد و او را به حال خود رها نکرد بلکه در وجود همایون وی چیزی نهاد به نام فطرت انسانیت که سر رشته در هر چه پاکی و درستی است، این پروردگار فرقی هم نگذاشت بین عجم و عرب و فارس و ترک و اروپایی و.... همه را به یک اندازه از این فطرت عطا کرد ، اما وقت
ا-خانواده:از پدران و مادران انتظار میرود که به همان اندازه که برای آراسته کردن بچه های خود دقت و وسواس از خود نشان نشان میدهند لا اقل به همان اندازه هم در پرورش فکری و ذهنی و درونی طفلانشان تعمق کنندو بدانند که تربیت فکری و معنوی کودکان آنها به مراقبت دقیقتر و مهمتر از پرداختن به مسائل ظاهری آنهاست.والدین باید نقشی فعال در آموزش و برنامه معنوی مدرسه ایفا نمایند.
2.توارث
3.تغذیه
4.آرامش
5.مدرسه:
االف)معلمین ب)دانش آموزان ج) محیط مدرسه د)برنامه ری
خدایا، روز و شبم را در حالی سپری می­کنم که کار نیک خود را اندک می­بینم،
 و به گناه خود معترفم، و به خطای خود اقرار دارم.
من چون بر خویشتن ستم کرده ­ام ذلیل و خوارم. کردار من مرا به نابودی افکنده،
و هوای نفسِ من تباهم گردانیده، و شهوات مرا از خوبی ­ها بی­ بهره ساخته است.
اللَّهُمَّ إِنِّی أُصْبِحُ وَ أُمْسِی مُسْتَقِلًّا لِعَمَلِی،
مُعْتَرِفاً بِذَنْبِی، مُقِرّاً بِخَطَایَایَ،
 أَنَا بِإِسْرَافِی عَلَى نَفْسِی ذَلِیلٌ، عَمَلِی أَهْلَکَ
خدایا، روز و شبم را در حالی سپری می­کنم که کار نیک خود را اندک می­بینم،
 و به گناه خود معترفم، و به خطای خود اقرار دارم.
من چون بر خویشتن ستم کرده­ام ذلیل و خوارم. کردار من مرا به نابودی افکنده،
 و هوای نفسِ من تباهم گردانیده، و شهوات مرا از خوبی­ها بی­بهره ساخته است.
اللَّهُمَّ إِنِّی أُصْبِحُ وَ أُمْسِی مُسْتَقِلًّا لِعَمَلِی،
مُعْتَرِفاً بِذَنْبِی، مُقِرّاً بِخَطَایَایَ،
 أَنَا بِإِسْرَافِی عَلَى نَفْسِی ذَلِیلٌ، عَمَلِی أَهْلَکَن
خارج، حالت را خوب نخواهد کرد! رفیق! تو فکر می کنی اگر بیایی خارج، حالت خوب می شود؟به والله قسم نه! نمی شود.من اینقدر ایرانی حال خراب در همین خارج دیده ام که نگو و نپرس.آنها حال خرابشان را با خود به همه جا می برند؛ آنها دلشوره ها و ترس ها و اضطراب ها و بکن ها و نکن ها و بگیرها و ببندها و دروغ ها و فریب ها و تنگ نظری ها و خیانت ها و حسادت ها و نفاق ها و پشت هم اندازی ها و قانون‌گریزی ها و دور زدن ها و زیر آب زدن ها را با خود همه جا می برند. و هر کدام از ای
خیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ: اسرائیل کے قیام کے بعد جہاں دنیا بھر سے بہت سارے یہودیوں نے مقبوضہ فلسطین کا رخ کیا وہاں ہندوستان سے بھی ہجرت کرنے والے یہودیوں کی تعداد تقریبا ۲۵۰۰۰ بتائی جاتی ہے۔یہ تعداد اگر چہ ہندوستان کی آبادی کے مقابلے میں کچھ بھی نہیں ہے لیکن یہودی آبادی کے تناسب سے یہ تعداد اچھی خاصی ہے اس تعداد کے اسرائیل ہجرت کرنے سے دونوں ملکوں کے درمیان تعلقات کو ایک نیا رخ ملا۔یہودی قومیںہندوستان کے یہودی تین قوموں پر مشتمل تھے:الف:
بسم الله الرحمن الرحیم. 
حمد خدایی که عزت می بخشد هر که را بخواهد و ذلت هم. اما بعد؛ این صلح نامه ای است میان حسن بن علی بن ابیطالب و معاویه بن ابی سفیان، که حکومت واگذار می شود به معاویه تا به حکم خدا و سنت پیامبر عمل کند، به پنج شرط:
اول: برای خود جانشین نگمارد و حکومت بعد از او، از آن حسن بن علی باشد.
دوم: ناسزا و دشنام و لعنت امیرالمؤمنین، علی بن ابیطالب ترک کند، در قنوت و در همه حال؛ و امر دشنام هم، از والیان بردارد.
سوم: مردم، در شام و عراق و یم
دریاچه حلیمه جان رودباردریاچه عروس یا این که حلیمه جان که یکی‌از زیباترین مکان های ارگانیک در استان گیلان است , در روستای حلیمه جان از توابع بخش عفو و بخشش آباد و بلوکات شهرستان رودبار واقع شده‌است . این دریاچه که به دو رنگ بودن خویش مشهور است , با هنرمندی باد و جلبک های روی دریاچه تصویر زیبایی کردار می نماید , گذشته از ظهر رنگ بیشه و عصر رنگ اسمان در آن نمایان است . حلیمه جان مسیر جنگلی خارق العاده و زیبایی دارااست که پیاده
نحوه هلاکت معتز ملعون (قاتل امام هادی علیه السلام)
شیخ عباس قمی رضوان الله علیه می‌نویسد:
معتز را از بغاء (فرمانده قشون) بیم و دهشتی عظیم بود و از ترس او در شب و روز اسلحه در بر داشت و می‌گفت: بر این حالت می‌باشم تا گاهی که بدانم سر من برای بغاء است یا سر بغاء برای من. و چون بغاء کشته شد طائفة اتراک دیدند که معتز پیوسته حیله و تدبیر می‌کند بر کشتن سرکردگان اتراک، و در صدد فناء ایشان است و مغاربه و فراعنه را می‌خواهد مسلط بر ایشان کند، تمامی اتف

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها