نتایج جستجو برای عبارت :

ما هو الحب ؟

سالتنی لمن تحبنی و المکتوب علینا هو الفراق
فقلت کیف یسمی الحب، عشق اذا لا یدوم و یعیش فی الفراق
پرسید چرا دوستم میداری، و میدانی که جدایی سرنوشت ماستگفتم، دوست داشتن چگونه عشق نامیده می شود اگر در جدایی پایدار نباشد و زنده نماند.
سخرونی الناس و نادونی لمن تحبها و هی امل بعیدا
ما ترید حضن دافئا و شم ریح حبیبتک من قریبا
فقلت انظروا الی الشمس هل هی بعیدا ام قریبا
هل تقدروا تنظروا، تعانقوا ام تحضنوها
کیف الشجر یحب الشمس و یرید الضوء و دفئ نورها
او الورود کیف تزهر تحت ضوء الشمس التی بعیدا
حبیبتی شمس حیاتی ما الفرق ان تکون قریبا او بعیدا
ان الحب یسافر الارض و یبحر الابحار اذا کان وفیا صدیقا
*******
مردم مرا مسخره کردند و گفتند چرا دوستش داری در حالی که آرزویی دور است
آیا آغوش گ
این شعر را الان در کانال mtr.mar خواندم، قبل از اینکه آهنگش را دانلود کنم. به نظرم شعرش خیلی قشنگ و لطیف است، و خواننده آنقدر ها خوب نخوانده. شعر را می‌گذارم تا شما هم لذت ببرید :)
(آهنگ را نمی‌گذارم چون دوستش نداشتم :دی )
أنا لیلٌ بِلا نَجمٍ ، بِلا بَدرٍ یُضَوینی
من شبی بی ستاره ام ، ماهى ندارم روشنم کند
أنا عتمٌ بِلا نورٍ، بْلا شَمسٍ تُغذینی
من تاریکى بى نورم ، بدون خورشیدى که به من جان دهد
أنا حزنٌ ، أنا شوقٌ، و طول الهجر یُبکینی
من غمم ، من شوق ا
بسم الله الرحمن الرحیم

#الحب_هو_الله_و_الله_هو_الحب
#الرسالة_الأولى
✅لایکشف العاشق عیوب معشوقه  لسبب حبه الحقیقی
"اللهمّ غَشّنی فِیهِ بالرّحْمَةِ "
(دعاء الیَوم التاسع والعِشرین من شهر رمضان) 
✅ لا شیء یمنع حب العاشق   لمحبوبه:
"مَا یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا(غافر،۲)
✅ حب العاشق للمعشوق  یسبق غضبه: 
 "یَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ "
(جزءٌ من دعاء الجوشن الکبیر)
 ✍️یبین الله سبحانه وتعالى فی هذ
اخذگلبی وثیقه واظمن الحب بی
وادخل بلعشگ واعرف معانیه
اذا حبیت واحد بی تشک ینساک
جربه ابکل صباحه اوکل لیالیه
اذا بلتجربه عشرین نمره انطاک
هاذه البی تثق ویسترک ابفیه
واذا ماسایراک او راد وحده ایروح
هاذه الی یخونک بس تطر فیه
احذرک بلعشگ اشکال والوان
اوقلیل البیهم الیحفظ قوافیه
(کلمات حبیب ابواحمدعبیداوی)
 
اکنون بعضی از آدمیان متابعت عقل چندان کردند که کلی ملک شدند و نور محض گشتند. ایشان انبیا و اولیااند، از خوف و رجا رهیدند که و لاخوف علیهم و لاهم یحزنون (یونس10). و بعضی را شهوت بر عقل شان غالب گشت تا به کلی حکم حیوان گرفتند. و بعضی در تنازع ماندند، و آن ها آن طایفه اند که ایشان را در اندرون رنجی و دردی و فغانی و تحسری پدید آید، و به زندگانی خویشتن راضی نیستند. این ها مومنان اند. اولیا منتظر ایشان اند که مومنان را در منزل خود رسانند، و چون خود کنند. و
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.

برای دانلود این اهنگ به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.
ادامه مطلب
إن مشاهد الرحمة والرأفة التی یعیشها الزائر خلال أسبوع فی مسیرة الأربعین أكثر فی كمّها وكیفها ممّا یشاهده الغربی فی بلده خلال عام.وأنّى للثقافة الرأسمالیّة والفكر الأومانی القائم على الأنانیّة وأصالة اللّذة أن یبلور فی الإنسان الخصال الإنسانیة النبیلة كالرحمة والرأفة والإیثار والجود والسخاء؟!مهما غُلّفت الأخلاقُ التجاریّة بغلاف مكارم الأخلاق فإنها لا تترك فی النفوس أثرها، بل تدع أبناء بیئتها البائسة متعطشین إلى جرعة أخلاق حقیقیة غی
هنگامی که کسی را دوست می داری...


امام صادق (علیه السلام)
فرمودند: هنگامی که کسی را دوست میداری، او را از این محبت آگاه کن، زیرا
این کار، دوستی بین شما را محکم تر می کند. (کافی ، ج 2 ، ص 644 ، حدیث 2)




نسبت دین و محبت
از نظر اسلام می توان به روایت امام باقر (علیه السلام) استناد کنیم که «هل الدین الا الحب» آیا دین جز محبت است؟ و می
توان آغازگر قرآن یعنی «بسم الله الرحمن الرحیم» را در سوره فاتحة الکتاب
دلیل این قرار دهیم که در اسلام همه چیز با رحمانیت
مسافت زیادی رو پیاده رفته بودتا مدینه...پاهاش تاول زده بود.خونی بود.رفته بود امام زمانش رو ببینه...امامِ باقر رو.وقتی رسید به حضرت فرمود: هیچی باعث نشده من اینهمه راه رو پیاده تا اینجا بیام، جز محبتم به شما.آقا جواب داده بود:هلِ الدینُ الا الحبّ؟دین چیزی غیر از این محبته؟**استاد می‌گفتبرای هر عملیشوق لازمهیعنی برای هر فعلیمیلی در انسان هست.میل های تو به چه سمت و سوئیه؟طلبِ وجود تو چیه؟**به هر چیزی محبت داشته باشی ازش کوچیکتر میشی...**من بیچاره ی
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
برای دانلود این اهنگ به ادامه مطلب مراجعه فرمایید
ادامه مطلب
جمع نشدن محبت اهل بیت علیهم السلام و دشمنانشان
علی بن ابراهیم قمی رضوان الله علیه مفسر و عالم بزرگ شیعه در تفسیر آیه چهارم سوره احزاب: «ما جعل الله لرجل من قلبین فی جوفه» (خداوند در درون هیچ شخصی دو قلب قرار ننهاده است.) روایت کرده است:
وفی روایة أبی الجارود عن ابی جعفر (علیه السلام) فیقوله: " ما جعل الله لرجل من قلبین فی جوفه " قال علی بن أبی طالب (علیه السلام): لا یجتمع حبنا وحب عدونا فیجوف إنسان ان الله لم یجعل لرجل من قلبین فی جوفه فیحب هذا ویبغ
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.

.

ادامه مطلب
بسم‌الله...
سلام!
+
آنفولانزا گرفته‌ام و توی خانه قرنطینه شده‌ام.
برای آدمی شبیه من که بیش از همه از جهت میزان صحبت کردن و ارتباط کلامی شبیه به آنه شرلی بودم و هستم، این قرنطینه از ابولا و جنون گاوی هم کشنده‌تر است!
بعد شما گمان کنید کسی از صبح به‌تان بگوید که عصری خواهد آمد که چیزی را به دست شما برساند.
بعد مثلاً بعد از غروب بیاید.
بعد مثلاً یک دسته‌ی نرگسِ کنف‌پیچ‌شده توی دستان‌ش باشد.
و کارش با شما همین باشد.
آمده باشد شما را ببیند و برای
ابیات شیخ یوسف بحرانی قدس سره در رد ادعای واهی شافعی
شافعی اشعاری دارد که در مشهورترین مصراع آن می‌گوید: «اگر محبت اهل بیت رفض هست، شاهد باشید که من رافضی هستم». شیخ یوسف بحرانی در پاسخ به ادعاهای او چنین می‌سراید:
كذبت فی دعواك یا شافعی / فلعنة الله على الكاذب
بل حب أشیاخك فی جانب / وبغض أهل البیت فی جانب
عبدتم الجبت وطاغوته / دون الاله الواحد الواجب
فالشرع والتوحید فی معزل / عن معشر النصاب یا ناصبی
قدمتم العجل مع السامری / على الأمیر ابن أبی
دانلود آهنگ عربی ناری ناری حبک ابد ما طفه
Downlaod Arabic Music Nari Nari Habak Abad
دانلود آهنگ عربی شاد و عاشقانه ناری ناری حبک ما طفه با لینک مستقیم 


دانلود آهنگ عربی ناری ناری حبک ابد ما طفه
متن آهنگ عربی ناری ناری حبک ابد ما طفه
ورده حمره و قلب الحبحبنه یبقی و للابدصوت همسک ، نبض القلبو انی الک ، بعد وبعد۱ ، ۲ ، ۳ناری ناری حبک ابد ما طفهناری ناریمشتعل شوک و وفهناری ناری





Nari Nari Habak Abad
خداوند  دوست می داشت که دوستی داشته باشه که اورا بنحو
اتم واکمل  درک کند.
 اوبه یک باره ازسر دوست داشتن هویت وژنوم ونقشه ی
انسان را نگاشت
 و آنگاه آسمان  وزیر ساختها وکل ملزومات کائنات و  همه چیز را برای   حضور بشر برافراشت وترازو گذاشت
وسپس  با نغمه ی  بیگ بنگ  (کن فیکون) زمین وزمان  را برای زندگی بشر به اذن خویش آماده فرمود
اوکه بی نیاز بود وهست. بی پدر ومادر  هست ودنبال زن وزندگی هم نبود ونیست. (سوره توحید)
 اما دوست داشت که دوست داشته شود و
صوفیه در کلام امام هادی علیه السلام
عنه [السیّد المرتضى الرازیّ] أیضا بسنده عن محمّد بن الحسین بن أبی الخطّاب قال: كنت مع الهادی علیّ بن محمّد علیهما السّلام فی مسجد النبیّ صلّى اللّه علیه و آله و سلّم، فأتاه جماعة من أصحابه منهم أبو هاشم الجعفری رضی اللّه عنه و كان رجلا بلیغا و كانت له منزلة عظیمة عنده علیه السّلام، ثمّ دخل المسجد جماعة من الصوفیة و جلسوا فی جانب مستدیرا و أخذوا بالتهلیل فقال علیه السّلام: لا تلتفتوا الى هؤلاء الخدّاعین فا
غزل شمارهٔ ۲۷۶                    یـا خـفـی الـحـسـن بـیـن الـنـاس یـا نـور الـدجی          انت شمس الحق تخفی بین شعشاع الضحی          کــاد رب الــعــرش یــخــفــی حــســنــه مـن نـفـسـه          غـــیـــره مـــنـــه عـــلـــی ذاک الـــکـــمـــال الـــمـــنـــتــهــی          لــــیــــتــــنــــی یــــومـــا اخـــر مـــیـــتـــا فـــی فـــیـــه          ان فــــی مــــوتــــی هــــنــــاک دولــــه لــــا تـــرتـــجــ
یلدا بر بازدیدکنندگان وبلاگ عصرظهور مبارک

#شب_یلدا
نظر اسلام در مورد شب یلدا چیست؟ 
 
واژه یلدا، از دوران ساسانیان که متمایل به، به کارگیری خط (الفبای از راست به چپ) {*} سُریانی شده بودند به کار رفته است. یلدا همان میلاد به معنای زایش- زاد روز یا تولد است که از آن زبان سامی وارد پارسی شده است. باید دانست که هنوز در بسیاری از نقاط ایران مخصوصاً در جنوب و جنوب خاوری برای نامیدن بلندترین شب سال، به جای شب یلدا از واژه مرکب شب چله استفاده می شود.
نظر
قصه ی عشق در قرآن
خداوند برای بهسازی و بازیابی  درک مردم و تقویت قوَه ی بالغ فکری بشر جهت تکامل از  ابزار قصه  در آموزه هایش استفاده کرده است که همه ی این قصه های حکمت آموز سربازان خدا محسوب شده و دارای رویکرد  مبانی تربیتی بسیار بالایی است
آیه 62 آل عمران:  إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ وَمَا مِنْ إِلَهٍ إِلَّا اللَّهُ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ
این همان سرگذشتِ واقعی (مسیح) است.  و هیچ معبودی، جز خداوند یگانه نی

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها