نتایج جستجو برای عبارت :

منطق مظفر

ششمین همایش سالانه انجمن مطق ایران، با همکاری پژوهشگاه دانش‌های بنیادی طی روزهای ۱۰ و ۱۱ بهمن در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

 
حوزه های پژوهشی این سمینار مرتبط عبارت اند از: 
 
۱. منطق ریاضی؛ ۲. منطق فلسفی؛ ۳. فلسفه ریاضیات؛ ۴. فلسفه
منطق؛ ۵. منطق قدیم؛ ۶.تاریخ منطق؛ ۷. منطق و علوم رایانه؛ ۸. منطق
کاربردی؛ ۹. منطق و روش شناسی و ۱۰. آموزش منطق.
دانلود آهنگ مهرداد مظفر لیلی | کیفیت عالی
همینک ترانه جدید مهرداد مظفر با نام لیلی را از جاز موزیک دریافت کنید
Exclusive Song: Mehrdad Mozaffar – Leyli With Text And Direct Links In jazzMusic.blog.ir
متن آهنگ مهرداد مظفر لیلی
مرا به هر شبت بخوان که آسمان تو پر از ستاره استنگاه تو کجاست ببین نبودنت غمی دوبار استبگو چرا نگاه من به باد میدهی هوای خانه رابه گریه گفتمت کنار من بمان تو میروی کجادل از دل من نکن به چشمانت قسمکه بی تو در این جهان به تنهایی قسمنفس نفسم تویی نگیر جان مرانبو
جزوه اصول فقه 1 علامه مظفر
 
 
دانلود جزوه اصول فقه 1 علامه مظفر
 
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیدنتایج وب
دانلود خلاصه کتاب اصول فقه علامه مظفر pdf | یاوران ... - یاوران ...www.yavaranfile.ir › downloads › دانلود-خلاصه-کتاب-ا...۲۷ مهر ۱۳۹۸ - دانلود خلاصه کتاب اصول فقه علامه مظفر pdf | یاوران فایل. ... اطلاعیه شماره 1لینک دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه به نمایش در می آید و همزمان به ...
شرح اصول فقه جلد 1 علامه مظفر - بان
بسیاری از مسائلی که ما و جوامع ما امروزه درگیر آن است به دلیل نبود منطق است و به همین دلیل است که پس از طی طریقی طولانی تازه به موضوعی برمی خوریم که از اساس نامفهوم و غیر منطقی است جواب ساده ای که برای این مطلب است این است که این ما و جوامع ماست که از دروغ های به اصطلاح خوب پر شده و در نهایت دست و پای ما را بسته و مانند تار به دور خودمان تنیده شده است بله منطق اساسی که برای هر فرد و جامعه ای پیشنهاد می شود صداقت و راستی است و غیر از این را اگر جستجو
امروز چهارتا کتاب سفارش دادم دوتاش فارسی که میشه منطق نوشتهٔ محمد رضا مظفر و دیگری هم در باب دوستی نوشتهٔ دومنتنی و دوتای دیگه که انگلیسی هستن هری پاتر جلد یکش و ماتیلدا ^___^ حالا لابد میگی نه به منطق خوندنت نه به ماتیلدا خوندنت :دی خب چون سطح زبانم هنوز مونده که بیاد بالا باید به کمک کتاب خوندن بهترش کنم و یاد بگیرم حرف زدن رو اینو یه عزیزی بهم گفت و یادم داد در نتیجه باید کتابهایی رو بخونم که برای بچه ها و نوجوانها نوشته شدن و سخت نیست متنشون
جزوه فلسفه و منطق
دانلود جزوه فلسفه و منطق، در قالب فایل pdf و در 237 صفحه، بصورت تایپ شده و منظم. بهترین و روانترین جزوه فلسفه و منطق، ویژه دانش آموزان و داوطلبان کنکور. با مطالعه این جزوه و استفاده از تکنیکیها و روشهای ذکر شده به سادگی درس فلسفه و منطق را قورت دهید!
جزوه فلسفه و منطق
دانلود جزوه فلسفه و منطق، در قالب فایل pdf و در 237 صفحه، بصورت تایپ شده و منظم. بهترین و روانترین جزوه فلسفه و منطق، ویژه دانش آموزان و داوطلبان کنکور. با مطالعه این جزوه و استفاده از تکنیکیها و روشهای ذکر شده به سادگی درس فلسفه و منطق را قورت دهید!
ﺷﻬﺪ ﻋﻠ‌ﺭﺿﺎ ﻣﻈﻔﺮ ﺻﻔﺎﺕ
ﺑﺎ ﺑﻪ‌ﻫﺎ ﻓﺎﻣﻞ، ﻨﺎﺭ ﻧﻬﺮ ﺁﺏ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﺎﺯ ﺑﻮﺩ ﻪ ﺳﺐ ﻗﺮﻣﺰ ﻭ ﺩﺭﺷﺖ ﺍﺯ ﺁﺏ ﺭﺩ ﺷﺪ. ﺑﻪ‌ﻫﺎ ﺳﻴﺐ ﺭﺍ ﺮﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺗﻘﺴﻤﺶ ﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺧﻮﺭﺩﻧﺪ؛ ﺍﻣﺎ ﻋﻠ‌ﺭﺿﺎ ﻧﺨﻮﺭﺩ. ﻔﺖ: ﻣﻦ ﻧﻤ‌ﺧﻮﺭﻡ. ﺷﺎﺪ ﺻﺎﺣﺒﺶ ﺭﺍﺿ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺑﻪ‌ﻫﺎ ﻧﻔﻬﻤﺪﻧﺪ  ﻔﺖ! ﻭﻟ ﺪﺭ ﺍﺯ ﺧﻮﺵ‌ﺣﺎﻟ ﺑﺎﻝ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩ؛ ﻭﻗﺘ ﺩﺪ ﺴﺮ ﻮﺶ ﺍﻦ‌ﻗﺪﺭ ﺣﻼﻝ ﻭ ﺣﺮﺍﻡ ﺳﺮﺵ ﻣ‌ﺷﻮﺩ!
«ﻓﺮ ﺑﺮ ﺧﺪﺍ»، ﺹ70
قوانین همه جا هستن و بعضیهاشون غیر قابل شکستن!
قوانینی هستن که ثبت نشدن اما یک منطق بزرگ پشتشونه
یک منطق درست و غیر قابل انکار که بهت میگه
میتونی دوسش داشته باشی اما فقط توی دلت
قبلا هم شنیده بودم بعضیهارو میشه دوست داشت اما نمیشه باهاشون زندگی کرد
معنی اون نمیشه حالا برام روشن شده
شکافها تا توشون نیافتادی کوچیکن اما وقتی بیافتی تازه میبینی چقدر عمیق بودن
میشه بیرون شکاف بود و خاطرات خوب داشت
یا پشت کرد به منطق و افتاد توش و یه جهنم بی انتها
سوالات آزمون ورودی موسسه امام خمینی (ره)
پنج دوره نمونه سوالات آزمون ورودی موسسه امام خمینی (ره) قم(1388-1392 نوع فایل: پی دی اف تعداد فایل: 5 منابع ازمون: اصول مظفر شرح لمعه منطق مظفر ادبیات فارس بر بال قلم ادبیات عرب زبان خارجه طونل ارتباطی: الفsanavi.ir@gmail.com- ب- 09217174991 ...
دریافت فایل
تصمیم هایی هست که یک نفر میگیره و به نظر خودش بهترین فکر رو کرده اما وقتی یکی دیگه به تصمیم اون نگاه میکنه میگه که احمقانه ترین کار رو کرده! جالبه که مگه منطق دو نفر چجوری انقدر فرق دارن پس! اولش که همه مثل هم بودن چی باعث شده منطق یکی برای اون یکی خنده دار باشه؟! تشخیص خوب و بد از هم چقدر سخته؟ اصلا کدوم یکی درست میگن؟ شاید ربطی به منطق نداشته.. شاید همه میدونن چه تصمیمی درسته اما تو شرایط خودشون نمیتونن انجامش بدن، بعد نفر دوم با شرایط خودش اول
و قد لقی علم المنطق من کثیر من الفقهاء مهاجمة شدیدة حتى قال قائلهم من تمنطق تزندق و افتى ابن الصلاح المتوفى سنة ٦٤٣ ه‍‌ بحرمة تعلیمه و تعلمه و ان على ولی الامر أن یخرج المنطقی من المدارس و ان یعرضهم على السیف حتى یستتیبوا
مرحوم کاشف الغطاء در کتاب نقد الآراء المنطقیین در تاریخچه منطق مطلبی میارن که جالبه که خلاصه‌ش این میشه که کثیر از فقها، هجمه سنگینی علیه منطق کردند تا جایی که بعضی گفتن که هر کی منطق ورزی کنه، زندیق شده!
بعضی فتوا به حرمت

دوست داشتن، هیچ‌وقت زورکی نبوده و نیست؛ نمی‌توانی با مهربانی‌ات کسی‌ را مدیونِ خودت کنی که دوستت داشته ‌باشد. دوست داشتنی که از روی دِین و تشکر باشد دوست داشتن نیست؛ اصلا نمی‌توانی کسی‌ را مجبور کنی تپش قلبش را با حرارتِ دست‌های تو تنظیم کند، که در شلوغیِ شهر یک‌باره به یادت بیفتد و دلش قنج برود! من این را خوب فهمیده‌ام! دوست داشتن منطق نمی‌شناسد و عشق دلیل. اگر که روزی فهمیدی، پُشت دوستت دارم‌های رابطه‌ات دلیل است، منطق است، دِین
به نام خدای مهدی عج



امام خمینی:با ریختن خون عزیزان ما، تأیید شد انقلاب ما. این انقلاب باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست. بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از مرگ نمی‌ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی شب، متفکران ما را می‌کشید. برای اینکه منطق ندارید. اگر منطق داشتید که صحبت می‌کردید؛ مباحثه می‌کردید. لکن منطق ندارید
قم/ مؤسسه کلام منطق نه بخشی شامل چه بخش هایی است.فنون نه گانهاى که در منطق شفاء مطرح شده اند، عبارتند از: 1- ایساغوجى یا مدخل منطق که در آن از معرفى منطق و سایر علوم؛ فایده و موضوع منطق؛ تعریف لفظ مفرد ومرکب؛ بررسى نظریات گوناگون در مورد ذاتى و عرضى؛ بررسى نظرات گوناگون در باره آنچه بر ماهیت دلالت مى کند؛ تقسیم لفظ مفرد کلى به اقسام پنجگانه؛ جنس؛ نوع؛ بررسى تعاریف نوع؛ کلى طبیعى، عقلى و منطقى؛ فصل؛ عرض خاص و عام؛ اشتراکات و اختلافات کلیات خمس
نام کتاب

جایگاه کتاب

نسخه مورد تدریس

سال تدریس

تعداد کل صوت های این قسمت

هزینه خرید لینک دانلود


المنطق علامه مظفر

منطق غیر استدلالی
توصیه می شود این کتاب را بعد از منطق یک استاد منتظری مقدم تحصیل نمایید.

المقرر فی شرح منطق المظفر (سید رائد حیدری)

98

تدریس این کتاب به تازگی آغاز شده است.

رایگان




.
المنطق

جدول دانلود صوت های این صفحه بصورت یک جا (با کیفیت خوب)



فایل زیپ

به زودی...







.

جدول دانلود صوت ها به تفکیک جلسات (با کیفیت عالی)


پاورپوینت درس 2 منطق پایه دهم انسانی لفظ و معنا
نوع فایل: power point
فرمت فایل: ppt and pptx
قابل ویرایش 21 اسلاید
 
 
قسمتی از متن پاورپوینت:
برای بیان و انتقال افکار خود به دیگران از الفاظ استفاده می‌کنیم. از آنجا که خطای در الفاظ و معنای آنها می‌تواند باعث خطا در اندیشیدن (تعریف و استدلال) شود، به مبحث الفاظ در منطق توجه خاصی می‌شود. علم منطق وابسته به زبانی خاص نیست و لذا در این بحث وارد قواعد صرفی و نحوی نمی‌شویم؛ بلکه به بررسی اصول کلی‌ای می‌پردا
توضیحات فایل
درس مباحث اصول ۲ (جزوه و سوالات)
خلاصه اصول فقه ۲ رشته ارشد الهیات شامل:
نمونه سوالات پایان ترم درس اصول فقه ۲،مباحث اصول ۲ با پاسخنامه رشته الهیات و معارف اسلامی،فقه و حقوق خصوصی،فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه پیام نور
نمونه سوالات تشریحی اصول فقه ۲ منبع اصول فقه علامه محمدرضا مظفر
۳۰ سوال تستی به همراه جواب و ذکر منبع درس مباحث اصل (۲) فقه و مبانی حقوق اسلامی
خلاصه نویسی اصول ۲ در ۱۱۲ صفحه رشته کارشناسی ارشد الهیات
نکات مهم مب
امام خمینی (ره) در مورد شهادت می فرمایند:
 
انسان تا زمانی که در حصار مادی خود و زمانش فرو رفته باشد، نمی تواند دم از منطق شهید بزند. چرا که او را در حریم این معنا راهی نیست مگر به عشق، این لطیفۀ الهی. بنابر گفتۀ استاد بزرگوار شهید مرتضی مطهری:
«منطق شهید را به منطق افراد معمولی نمی شود سنجید. شهید را نمی شود در منطق افراد معمولی گنجاند. منطق او بالاتر است. منطقی است آمیخته با منطق عشق...»[1]
تازه آن را هم که راهی شد و به جایی رسید و چیزی فهمید «کل لس
پاورپوینت درس 4 منطق دهم فرمت فایل دانلودی: .rarفرمت فایل اصلی: RARتعداد صفحات: 30حجم فایل: 6253قیمت: 12000 تومانبخشی از متن:پاورپوینت کامل و تکمیل شده کتاب منطق چاپ سال 97
 درس چهارم اقسام و شرایط تعریف

پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
دانش‌آموخته فیزیک میاد کوانتوم رو به اخلاق و انصاف و منطق! ربط می‌ده. :)))) من چی بگم خدایا؟!
حالا اخلاق و انصاف که به کنار. کوانتوم حتی با منطق روزمره ما هم سازگار نیست. 
واقعا کاش خوددارتر بودم. ولی خب نیستم، بعضی وقتا فوران می‌کنم. در حد خودم، نمی‌تونم اجازه بدم آدما با هر چرت و پرتی بیان و ادعا کنن.
 
 
یکم پیش دوباره داشتم فکر می‌کردم چقدر از قضاوت شدن می‌ترسم. اصلا همین که خیلی چیزا رو علنی نکردم برای همینه.
پاورپوینتی زیبا و جذاب در 21 اسلاید قابل ویرایش به همراه تصاویر جهت آموزش و یادگیری بهتر دانش آموزان
برای بیان و انتقال افکار خود به دیگران از الفاظ استفاده می‌کنیم. از آنجا که خطای در الفاظ و معنای آنها می‌تواند باعث خطا در اندیشیدن (تعریف و استدلال) شود، به مبحث الفاظ در منطق توجه خاصی می‌شود. علم منطق وابسته به زبانی خاص نیست و لذا در این بحث وارد قواعد صرفی و نحوی نمی‌شویم؛ بلکه به بررسی اصول کلی‌ای می‌پردازیم که اطلاع از آنها در حیطهٔ
منطق: نه ، به هیچ وجه ....
 
احساس:صبر کن منطق ، یه فرصت بهش بده
 
منطق: آزموده را آزمودن خطاست؟؟؟
 
احساس: تو کی آزمودی که ما ندیدیم... لا اقل سوال کن ازش...
 
منطق : چو دانی و پرسی سوالت خطاست...
 
احساس: تو هم حالا شروع کردی به ضرب المثل ردیف کردن...لا اقل صبر کن... 
 
منطق : چیزی که عیان هست چه حاجت به بیان است...
احساس : می دونم حرفت درسته...کلا خیلی جاها منو نجات دادی...تو هرچی باشی از تجربه درس می گیری ... ولی باز هم ازت خواهش می کنم صبر کن ببینیم چی می شه...
م
سیر علمی وعملی به طلاب حوزه علمیه  
 
خلاصه ایی از مطالب کتاب (حامل اسرار )اثر حضرت  استاد صمدی آملی
کتابهایی که در سیر علمی باید خوانده شود
گلستان وبوستان وکلیله ودمنه وحشر با دواوین شعرای اصیل مثل بابا طاهر
علوم ظاهر
اما در ادبیات عرب(صرف)
۱-نصاب الصبیان ابونصر فراهی (با تصحیح وتحشیه حضرت علامه حسن زاده آملی) این کتاب همراه با کتب صرفی خوانده شود
۲-امثله وشرح امثله
۳-صرف میر جناب میر سید شریف حسینی آملی
۴-شرح تصریف جناب تفتازانی
۵-شرح نظام
د
همین تا بال وا کردم، به دیوار قفس خوردم
جهان بی منطق الطیر است، عطاری نمیبینم

 آنان که هوای دانه کردند اسیر دام ماندند. (منطق الطیر عطار)
 
از عددی که رند نباشه و علاوه بر اون فرد هم باشه و  عدد اول هم  باشه(البته ۴۹ عدد اولدنیست)  بدم  میاد ترجیح میدم زوج و رند باشه تعداد دنبال کننده هام 49 نفر هستش که بد جور روی اعصابمه تعداد کم یا زیادش برام مهم نیست ولی یه نفر دیگه دنبالم کنه که این 49بشه 50 اینقدر رو اعصابم نباشه........
میدونم حساسیت بی منطقانه
در دیدار جمعی از موکب داران عراقی: راهپیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد. چشمهای مردم دنیا به این حرکت دوخته شده است/ منطق حسین(ع) منطق دفاع از حق، ایستادگی دربرابر ظلم، و طغیان در مقابل گمراهی و استکبار است. پیام امام حسین، پیام نجات دنیا است. حرکت عظیم اربعین دارد این پیام را منتشر میکند و این حرکت باید تقویت شود. این خون حسین بن علی است که بعد از ۱۴۰۰سال دارد میجوشد.
در مواجهه با حرفهای بی منطق و رفتار آدمای نادان و کم عقل،قرآن منطق قشنگی داره.
میفرماید که و "اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما"
وقتی کسی با نادانی با اونها (عبادالرحمن:بندگان خدای مهربان) حرف میزنه یا رفتار زننده ای میکنه، با بزرگواری و بی اعتنایی ازش دور میشن.
سلام در این آیه به معنی خداحافظی و ترک کردنه، البته نه با جسارت و درشتی و پرخاش، بلکه با سلامت نفس و آرامش.
پس وقتی پستت به آدم بی شعور و ناجوری خورد، انقدر خودتو زجر نده، انقد خودخوری ن
yin & yang
 
 
 
منطقی که طب چینی بر آن بنا نهاده شده فرضیه ی یین و یانگ است.
در این منطق فرض بر این است که یک قسمت وقتی تمیز داده می شود که روابطش با کل درک گردد.
این منطق را گفتگویی یا ((دیالکتیک)) نیز می توان نامید.
این مساله به زیر بنای پزشکی چند هزار ساله ی چینی بر میگردد، یعنی هنگامیکه عقاید و افکار طبیعت شناسی و تائوئیست ریخته شد. منطق استدلالی که روابط بین جز و کل، الگوها و تغییرات را در طبیعت شرح می دهد به نام ((یین و یانگ)) نامیده می شود.
 
( آمو
چند دامنه که برداشت زانوهایش شل شدند و افتاد. آهی کشید. بلند شد و باز هم از دیوار پشته کشید. دفعه ی اختتام مظفر شد و روبه روی آینه ایستاد. ناگهان از دید قیافه اش یکه خورد. ولی ناامید نشد. قیچی و شانه را برداشت و دست به امر شد. موهایش را کوتاه و صورتش را اصلاح کرد.کارش که تمام شد به آینه لبخندی زد و با خودش گفت: «حالا شد.» از فردای آن روز، عنکبوتِ پیر، مشت نوه اش را می گرفت و به مدرسه می برد.
«بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم»
.
«اصول الفقه»
.
فایل های متنی که تقدیم محضر شما می شود، تقریرات درس اصول فقه مرحوم مظفر است که از روی صوت تدریس استاد بزرگوار حجة الاسلام حسین بغدادی (زید عزه) پیاده شده است. این تقریرات هر چند با نهایت دقت پیاده سازی شده، ولی زیر نظر استاد نبوده و تقریر شخصی محسوب می شود. لذا لازم است حتما صوت کلاس ها را گوش دهید..
صوت تدریس را می توانید از کانال ایتا این درس از اینجا دانلود بفرمایید.
.
دانلود متن تقریر بخش مق
«بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم»
.
«اصول الفقه»
.
فایل های متنی که تقدیم محضر شما می شود، تقریرات درس اصول فقه مرحوم مظفر است که از روی صوت تدریس استاد بزرگوار حجة الاسلام حسین بغدادی (زید عزه) پیاده شده است. این تقریرات هر چند با نهایت دقت پیاده سازی شده، ولی زیر نظر استاد نبوده و تقریر شخصی محسوب می شود. لذا لازم است حتما صوت کلاس ها را گوش دهید..
صوت تدریس را می توانید از کانال ایتا این درس از اینجا دانلود بفرمایید.
.
دانلود متن تقریر بخش مق
سلام بر عباس، سلام بر منطق عباس .... منطق عباس چیست که این گونه عاشق می طلبد؟؟ قبل از اینکه ببینیم منطق عباس چیست باید دید مکتبی که عباس از آن تاثیر گرفت چه بوده است؟ عباس از کودکی در خاندان علی پرورش یافت، خاندانی که مکتبی بنا کرده اند علمی برداشته اند تفکراتی چه حقیر چه عزیز ، چه عاشق چه دشمن و همه و همه به عشق مرام این مکتب عاشقانه سینه زدند ؛ مکتبی که سنگ بنایش آزادگی است، مرامش آزاد زادگی است ... بی شک کسی که از چنین مکتبی پرورش یابد مرد مردان
پاورپوینت با موضوع سیستم امتیـازدهی و معـرفی منطق RADAR در مدیریت تولید
د انلود پاورپوینت با موضوع سیستم امتیـازدهی و معـرفی منطق  RADAR در مدیریت تولید، در قالب ppt و در 18 اسلاید، قابل ویرایش، شامل :   منطق RADAR  چیست ؟ چرخه دمینگ و مقایسه آن با منطق رادار ماتریس امتیازدهی RADAR عناصر و ویژگی‌های منطق  RADAR ارزیابی معیارهای توانمندساز ماتریس امتیازدهی: توانمندسازها ارزیابـی معیارهـای نتایـج   قسمتی از متن: منطق RADAR می‌گوید هر سازمان نیاز دارد نتا
خوشا بحالت که در لباس پیامبر صلی الله علیه و آله به دیار باقی شتافتی...
خوشا بحالت که وقت جان دادنت مزین به لباس مولایمان امیر المومنین علی علیه السلام و با بدنی خونین چون حسین شهید دنیا را ترک کردی...
خوشا به حالت که لباس اهل علم را به تن داشتی و موجب خشم دشمنان را فراهم آوردی...
آری دشمنان گاهی در لباس دوستان نادان این لباس را ریا خواندند ...
حالا باید ببینند که این لباس لباس صادقان و راستگویان است گرچه بعض افراد ناباب نیز آن را به تن دارند...
ای د
یک.
بعضاً وقتی به افراد می‌گم که من خود علم رو به خاطر خودش دوست دارم می‌گن انسان عجیبی هستی!
و حرف بعدی استفهام از اینه که از کجا میاری می‌خوری؟
جواب واضحه: نسبت به عامه مردم هم سبک‌تر می‌پوشم و هم غذام نازل‌تره اون هم غذای دانشگاه که اصلاً اسم نازل رو نمی‌شه روش گذاشت!
دو.
فاصله بین بیداری صبح و خواب شبم چیزی حدود ۳ ساعته.
قبلاً خواب در کل روزم رو به حدود ۵ ساعت هم تقلیلش دادم ولی الان چیزی حدود ۷ ساعته و ایضاً در برنامه قبلاً بود به ۴ ساعت
سیستم خبره پیش بینی وضع هوای یک شهر با استفاده از منطق فازی با کلیپس
سیستم خبره فازی کلیپس برای پیش بینی وضعیت آب و هوای یک شهر
 سیستم خبره پیش بینی وضع هوای یک شهر با استفاده از منطق فازی با کلیپس
 
مطالب مرتبط در ادامه
 
 
پاورپوینت فوق العاده پیش بینی عددی وضع هوا - 37 اسلاید
پاورپوینت پیش بینی عددی وضع هوا
پاورپوینت در مورد پیش بینی عددی وضع هوا -38 اسلاید
پاورپوینت فوق العاده پیش بینی عددی وضع هوا - 37 اسلاید
 
 
ادامه مطلب
سلام دوستان
امروز میخوام یک پست تخصصی تر بذارم و اون هم در مورد درس مدار منطقی هست. در این پست به طور مختصر و مفید میخوایم با منطق منفی مدارهای منطقی آشنا بشیم. دونستن این مطلب به شما در تبدیل و حل مسائل مدار منطقی کمک زیادی میکنه.
ادامه مطلب
 
سه تا سخنرانی خیلی خوب از استاد پناهیان
 
 
درباره رابطه دختر و پسر و منطق لذت با حجم کم برای دانلود
.
رابطه دختر و پسر 1
http://s3.picofile.com/file/7576767632/D_P_1.mp3.html
.
رابطه دختر و پسر 2
http://s2.picofile.com/file/7576777632/D_P_2.mp3.html
.
منطق لذت
http://s2.picofile.com/file/7920890963/MantegheLezzat_panahiyan.mp3.html
تمام ایده ها از ایده های دیگر برمی خیزند. منطق فازی برخلاف ادعای مطبوعات عمومی، به یکباره ساخته و پرداخته و به جهان علم و مهندسی نیامده است.
نام «فازی» بیان کننده یک ایده یا خانواده ای از ایده هاست که بسیار کهنسال و دارای ریشه های متعددی است. سایه های خاکستری، مرزهای مبهم، ناحیه خاکستری، متضادهای متعادل، هم درست هم نادرست، تناقض، مستدل غیرمنطقی همگی ایده های مختلفی هستند که مبین نام «منطق فازی» هستند.
تاریخ قدیم حالت فازی به دو شاخه در منط
مجموعه نمودار منطق - بر اساس منطق 1 نظام جدید آموزشی حوزه - مرحله ابتدایی
مجموعه جهار نمودار کامل مبحث ألفاظ به صورت سه فرمت VSD و JPG فرمت Vsd کاملا قابل ویرایش است (با نرم افزار Microsoft Visio)   توجه داشته باشید این نمودار ها از اول بحث مفهوم تا آخر بحث تداخل می باشد و مبحث استدلال غیر مباشر را ندارد تهیه شده از جزوه منطق کلاس استاد ربانی همدانی، استاد منطق با تجربه 15 ساله موفق در تدریس منطقاین نمودار به صورت کاملاً تایپی با ألفاظ و دسته بندی صحیح ...د
«بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم»
.
«اصول الفقه»
.
فایل های متنی که تقدیم محضر شما می شود، تقریرات درس اصول فقه مرحوم مظفر است که از روی صوت تدریس استاد بزرگوار حجة الاسلام حسین بغدادی (زید عزه) پیاده شده است. این تقریرات هر چند با نهایت دقت پیاده سازی شده، ولی زیر نظر استاد نبوده و تقریر شخصی محسوب می شود. لذا لازم است حتما صوت کلاس ها را گوش دهید..
صوت تدریس را می توانید از کانال ایتا این درس از اینجا دانلود بفرمایید.
.
دانلود متن تقریر بخش (مج
 منطق مورچه ای دارای 4 قسمت است:
  اولین بخش آن این است : « یک مورچه هرگز تسلیم  نمیشود. »
اگر آنها به سمتی پیش بروند و شما سعی کنید متوقف شان کنید به دنبال راه دیگری میگردند. 
بالا میروند ، پایین میروند ، دور میزنند.
 آنها به جستجوی خود برای یافتن راه دیگر ادامه می دهند.
 بخش دوم این است : « مورچه ها کل تابستان را  زمستانی می اندیشند. »
این نگرش مهمی است. نمیتوان اینقدر ساده لوح بود که گمان کرد تابستان برای همیشه ماندگار است.
 پس مورچه ها وسط تابس
"رییس‌جمهور در مجلس: اگر نسبت به این موضوع (گشایش‌های برجام در زمینه‌ اقتصادی) تا دیروز تردید وجود داشت، امروز تردیدی در این گشایش‌ها نداریم. امروز که شرکت‌های خارجی می‌روند بنابراین یک روزی وارد کشور شده‌اند که امروز می‌روند؛ پس به چه صورت می‌روند؟ اگر می‌گویید فلان بانک از دیروز با ما کار نمی‌کند، معلوم است که دیروز کار می‌کرده."
همه منطق و استدلال جناب روحانی در این جملات خلاصه می‌شود و تنها ایشان می‌توانند یک شکست و دستاوردِ تق
این روزها به دلیلِ مشغله‌ی بلاحَدّم اصلا
فرصت تمرکز روی موضوع منطق ریاضی ندارم اما الان دوباره فرصتی دست داد تا یک ساعتی
موضوع را ادامه بدهم (صد البته کنار مترو-اتوبوس خوانی این کتاب).

 
راستش کلا موضوع منطق ریاضی برایم سوال
بود، غیر از دانستن قواعد ترکیب صدق و کذب جمله با فصل و عطف و شرط و شرط دو طرفه
و نقض، چه چیز بیشتری باید بدانیم؟ نکته دقیقا همین است: هیچی! موضوع منطق ریاضی چیزی
کاملا درونِ ریاضی است، راجع به منطق نیست، می‌گوید اگر بشود
«آدم باید به بزرگترها احترام بذاره» از نظر من جزو منفعت طلبانه‌ترین حرفاییه که میشه زد. آیا وقتی از کسی میخوای به بزرگترها احترام بذاره منظورت اینه که اجازه داره به کوچیکترها فحش رکیک بده و توهین کنه؟ معلومه که نه! چیزی که ما در قالب احترام به بزرگترها از دیگران توقع داریم در واقع احترام و ادب و این قبیل مسائل نیست، که اگر بود دیگه حرف از کوچیک و بزرگ بی‌معنی بود. این احترام مورد انتظار در واقع یک جور امتیازِ بدون منطقه که ازت میخواد به صرف
در منطق قرآن، عزت واقعی و کامل متعلق به خداوند و متعلق به هر کسی است که در جبهه‌ی خدائی قرار میگیرد. در مصاف بین حق و باطل، بین جبهه‌ی خدا و جبهه‌ی شیطان، عزت متعلق به کسانی است که در جبهه‌ی خدائی قرار میگیرند. این، منطق قرآن است. در سوره‌ی فاطر میفرماید: «من کان یرید العزّة فللّه العزّة جمیعا».(۱) در سوره‌ی منافقون میفرماید: «و للّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین و لیکنّ المنافقین لایعلمون»؛(۲) عزت متعلق به خداست، عزت متعلق به پیامبر و به مؤم
امروز از این حجم از حماقت و ناآگاهی که دارم تعجب کردم، و البته ترسیدم وقتی آدم هایی را دیدم که تقریبا همه چیز می دانند. و حالا به لطف افراد آگاهی که ویدیو های آموزشی میگذارند و کتاب بزرگانی که به روشنی به این موضوع پرداخته اند، دلیل خطایم را دانستم و با شما به اشتراک میگذارم.
...
عقل باید راهنمایت باشد
فکر کردن زیاد، نشان دهنده ی عاقل بودن نیست. بلکه نشانه ی وسواس و درخودماندگیست. اولین خطای ما در زندگی همین است که عقل را با افکار وسواسی مان اشت
دیشب درمورد اینکه کی بریم دانشگاه تو گروه حرف میزدیم و جالب اینجا بود ک همه با هم موافق بودیم اما بچه ها محض احتیاط یک نظرسنجی گذاشتن تا همه شرکت کنن و کسی جانمونه. اتفاقا تو نظرسنجی هم همه با هم موافق بودن اما همون وجود گزینه ی دوم باعث شد ز بیاد تو گروه دخترونه و شروع کنه ب داد و بیداد ک چرا میخاین زودتر برین و چرا با بقیه هماهنگ نیستین و توهین کرد..من هم ک دلم پر بود از این طرز رفتارای بچگانه اش باهاش بخاطر لحن صحبتش دعوا کردم و....اونم بدتر با
میرزا محمد تقی خوان  فراهانی زاده 1186 هزاوه اراک، درگذشت 20 دی 1230 کاشان مشهور به امیر کبیر، یکی از صدر اعظم های ایران در زمان نصرالدین شاه قاجار بود. امیر کبیر همسر عزت الدوله، خواهر نصر الدین شاه قاجار بود و سبب ازدواج دخترش تاج الملوک با مظفر الدین شاه قاجار، پنجمین شاه از دودمان قاجار، پدربزرگ ششمین پادشاه قاجار، محمدعلی شاه، نیز شمار می رود...
ادامه مطلب
مطالب برگزیده به انتخاب فیشنگار |link|


یکی از دوستان دانش‌آموز پرسیده بود فلسفه و منطق چیست؟
منطق  شامل روش هایی هست که انسان فکر می‌کند و آگاهی کسب می‌کند.
یعنی اون آگاهی که از راه درستش به دست بیاید منطقی است.
فلسفه هم دانشی است که باید از راه منطق به دست بیاید.
به خاطر همین همانطور که ما علم صحیح و غلط داریم
فلسفه هم می‌تواند صحیح و غلط باشد.
در واقع. فلسفه‌ی هر فیلسوفی روشی است که فکر می‌کند و به سؤال‌های بشر پاسخ می‌دهد. مثلا فلسفه ملاص
 
حضرت امام خمینی سلام‌الله‌علیه پس از شهادت شهیدان محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و محمدجواد باهنر نخست‌وزیر می‌فرمایند: 
«منطق ما، منطق ملت ما منطق مومنین و منطق قرآن است. انا ‌لله و ‌انا الیه ‌راجعون. با این منطق هیچ قدرتی نمی‌تواند مقابله کند. جمعیتی که، ملتی که خود را از خدا می‌دانند، همه چیز خود را از خدا می‌دانند و رفتن از اینجا را بسوی محبوب خود مطلوب خود می‌دانند با این ملت نمی‌توانند مقابله کنند. آنکه شهادت را در آغوش، همچون عزی
دانلود جزوه منطق دهم انسانی
دانلود جزوه دهم
دانلود اختصاصی از سایت نمره پلاس
جزوه منطق دهم : امروز یکی دیگر از مطالب نمره پلاس را برای شما قرار داده ایم . جزوه منطق دهم برای رشته انسانی تهیه شده است . شما دانش آموزان عزیز رشته انسانی دهم میتوانید این جزوه بسیار عالی را در این مطلب دریافت نمایید . جزوه منطق دهم انسانی به صورت رایگان میباشد.
مطالب پیشنهادی :
دانلود گام به گام منطق دهم 
برای دریافت دانلود جزوه منطق دهم انسانی روی لینک زیر کلیک ن
 
 
 دیگر دیر است برای چنین حرفی ولی اگر یکبار تنها یکبار به عقب برمی‌گشتم بکوب درس می‌خوانم، از همان راهنمایی حتّی، مثل خر می‌خوانم، شبانه‌روز می‌خوانم، دیگر چیزی را به استعداد و محفوظات و قدرت قلم حواله نمی‌کردم، چرت‌ترین درس‌ها را هم شونصدبار می‌خواندم که ملکه‌ی ذهنم شود... همیشه به مقدار کفایت و حتّی کمتر از کفایت خواندم و از آنجایی که خیلی از مطالب را علم لاینفع می‌دانستم، بی‌رغبتی کردم و پشتکار به خرج ندادم و حال از این بابت ن
همسایه روبه‌رویی‌مون، ارتیسته. یه خونه دو طبقه اونجاست با پنجر‌ه‌های بزرگ که قبلا یه شرکت متروک بود، چند ماه قبل اومدن دستی به سر و روش کشیدن یه کم و تابلو‌های نقاشی و ابزار این طرف اون طرف گذاشتن. حدس این بود که نقاش باشه اما کمی بعد که همه چی سر و سامون گرفت، یه تیکه گچ بزرگ وسط محیط طبقه‌ی دوم بود که اروم اروم به مجسمه‌ی یه ادم نشسته تبدیل می‌شد. گاهی دو سه تا مرد و یه زن جوون هم اونجا دیده میشه. این پسر ارتیست، یه سگ سیاه بزرگ پشمالو و
 
بهش گفتم :
تو با منطق شادی ولی با عشق یه ادم افسرده خاک برسر :)
تازه منطق دنبال خودش عشقم میاره چون عشق نمیتونه بی کار بمونه.بهش که توجه نکنی خودش میاد و به زور خودشو یه جایی جا میکنه.
گفت :
یه جایی خوندم ادمای منطقی ترسوان :)
و زندگی با عشق قشنگه !
 
 
فیلسوفان_گرانقدر !
 
 
 
پ.ن : "....."
 
پ.ن 2: امیدوارم همه خوب باشن :) کلی ستاره هست که لاشونو باز نکردم :)
 
 
 
 
 
 
 
درس منطق المظفر

منطق  (مولف شیخ مظفر) کے ابتدا سے اردو زبان میں دروس (/2020 02/04) مدرس : سید احمد علی نقوی
                  الجزء الاوّل: التصورات

          المدخل و المقدمة
درس 01: منطق کی ضرورت/ علم منطق کی تعریف
                                   (عبارت: خلق الله الانسان مفطورا على التفکیر...)
درس 02: علم حصولی اور علم حضوری/ حصولی کے اقسام
                                   (عبارت: المنطق آلة: و انظر الى کلمة (آلة) فی .)
درس 03: علم اور اقسام علم کی عبارت کی تطبیق
     
زندگی مثل یک سفر طولانی به هم پیوسته در چهار فصل سال است. هر منطقه‌ای به فراخور شرایطی که دارد و آب و هوایش، رفتاری را می‌طلبد. کوه در زمستان یک اقتضایی دارد، دریا در تابستان، یا جنگل در هوای بارانی چیز دیگری. منطق ما اگر حرکت بر طبق عقلانیت و منطق باشد، برای هر کدام فکری می‌کنیم و آماده می‌شویم. فکر نمی‌کنم دیگران در مورد کسی که با لباس شنا می‌رود کوه و با کیف کوهنوردی می‌پرد توی دریا قضاوت جالبی داشته باشند، گذشته از آن، وقتی همه جا پوشی
#خلاصه_کتاب:  تولید علم و علوم انسانی 
از دکتر #ابراهیم_فیاض
بخش سوم: مردم شناسی دینی فلسفه
فلسفه = دانشی بشری = تنشیم کننده دیگر دانش‌های بشر —» روش = منطق
فلسفه = محتوا / منطق = صورت —» نسبت فلسفه به بقیقه علوم بشری = نسبت منطق با فلسفه
دانش‌های بشری = محتوا / فلسفه صورت
مذهب —» جهان پدیداری (جهان‌بینی) —» تولید معنا
معنا در ذهن = تولید مفهوم —» چهارچوب بندی مفاهیم با فلسفه
—» فسلفه تابعی از دین / تنظبم کننده دین و دیگر دانش‌ها

تنظیم مذهب / دا
تابستان است. هوا خیلی گرم است. صورتم زیر اشعه های فرابنفش هر روز آب میشود و به روزهای پیری نزدیک تر میشود. آدم ها و شرایط جدید را تجربه می‌کنم.
وجودم دو تکه شده. یک تکه متعلق به شرق. یک تکه متعلق به غرب.
به کتابخانه می‌رم. هر روز. حتی اگر مطالعه ای نکنم. باز هم به کتابخانه می‌روم. حتی اگر بخوابم. به کتابخانه می‌روم. بهرحال دیدن عکس مریم میرزاخانی به من امید می‌دهد. به کتابخانه می‌روم. سرم را می‌گذارم روی میز میخوابم.
از شدت گرما در هوا معلق هستم
تابستان است. هوا خیلی گرم است. صورتم زیر اشعه های فرابنفش هر روز آب میشود و به روزهای پیری نزدیک تر میشود. آدم ها و شرایط جدید را تجربه می‌کنم.
وجودم دو تکه شده. یک تکه متعلق به شرق. یک تکه متعلق به غرب.
به کتابخانه می‌رم. هر روز. حتی اگر مطالعه ای نکنم. باز هم به کتابخانه می‌روم. حتی اگر بخوابم. به کتابخانه می‌روم. بهرحال دیدن عکس مریم میرزاخانی به من امید می‌دهد. به کتابخانه می‌روم. سرم را می‌گذارم روی میز میخوابم.
از شدت گرما در هوا معلق هستم
بسم الله الرحمن الرحیم
 
بهائیت یک دین است ؟ پاسخ منفیست ، پس چرا به آن دین میگویند ؟ دلیلش این است که پیروانش آنرا هماننده یک دین جلوه داده اند ، دلیل اینکه میگوییم دین نیست این است که اصولاً بهائیت ریشه خود را به اسلام میرساند و خود را ادامه دهنده راه اسلام معرفی میکند اما اسلام بطور کامل انرا نفی میکند ، اصولاً اسلام هر دین و پیامبر پس از خود را باطل کرده است ، برای همین است که بهائیت دین نیست چون ریشه ای ندارد ، پشتوانه ای ندارد ، بنیانگذار
خب خوشبختانه فصل منطق مرتبه ۲ سریع تمام شد تا یک سال و دو هفته دست به گریبان بودنم با این موضوع تا حدی پایان یابد و بالاخره بتوانم به سراغ کتابهای دیگری که در کتابخانه خاک می‌خورند بروم. البته دلیل سریع تمام شدنش غیر از نحیف بودن این فصل این هم بود که قبلا پیش پیش خوانده بودم. راستش موضوع زیادی دستگیرم نشد که بنویسم چون هر دو کتاب خیلی خلاصه و سربسته نوشته بودند. اما چیزهایی که فهمیدم را می‌نویسم تا داشته باشم:
 
در منطق مرتبه دو سورها به جای
چندین و چند روز است که احوالات بد - و بعضا خیلی بد - را پشت سر می‌گذارم ، بی‌دلیل آشکار دلم سخت گرفته است و ملولم . عصبانی‌ام ، انگار از دنده‌ی چپ بلند شده باشم ، انگار دلیل قاطعی برای این همه ناراحتی و عصبانیت داشته‌باشم . گاه و بی‌گاه حس می‌کنم می‌خواهم بزنم زیر گریه و این درد بی‌درمان را تسکین دهم ، اما نمی‌توانم ، اشک‌هایم خشک شده‌اند ، درد ها فاصله‌شان با درمان را حفظ می‌کنند و تن به دوا شدن ، به التیام ، نمی‌دهند.
این روزها معیار سن
خب خوشبختانه فصل منطق مرتبه ۲ سریع تمام شد تا یک سال و دو هفته دست به گریبان بودنم با این موضوع تا حدی پایان یابد و بالاخره بتوانم به سراغ کتابهای دیگری که در کتابخانه خاک می‌خورند بروم. البته دلیل سریع تمام شدنش غیر از نحیف بودن این فصل این هم بود که قبلا پیش پیش خوانده بودم. راستش موضوع زیادی دستگیرم نشد که بنویسم چون هر دو کتاب خیلی خلاصه و سربسته نوشته بودند. اما چیزهایی که فهمیدم را می‌نویسم تا داشته باشم:
 
در منطق مرتبه دو سورها به جای
معرفی آزاد...خانم زهرا پورسعید
1
کتاب دعبل و زلفا اثر نویسنده ی توانمند، آقای مظفر سالاری می باشد.
داستان حول محور عاشقانه های شاعری با نام "دعبل خزاعی" در دوران امام رضا (علیه السلام) می چرخد؛ عاشقانه هایی همراه با شرم و حیا و انتظار و بلا.
در لابه لای این داستانِ عاشقانه به اوضاع تاریخی آن زمان و ظلم و جور حاکمان هم پرداخته می شود.
سختی های راه وصال عاشق و معشوق به زیبایی به تصویر کشیده شده و ادبیات نویسنده کشش خوبی دارد.
 اگر کتاب "رویای نیمه ش
وقتی دست از اعتقاد به افکارتان بر می دارید، افکارتان تسلیم می شوند و ذهن تان به احساس آرامش و امنیت بیشتری دست می یابد.
کاری که ذهن ما مدام انجام میده فکر کردنهگاهی این فکر کردن براساس منطق پیش میره و گاهی خوراک ذهن ما تنها افکار بی‌منطق و پوچ میشنعلاقه، ترس و عوامل دیگه‌ای مثل اینا تاثیر زیادی روی این عملکرد دارن که در نهایت یا مارو به موفقیت می‌رسونن و یا وضعیتمون رو مثل یک کشتیِ در گِل نشسته تبدیل می‌کنن (شبیه وضعیت کشتی توی فصل اول سریا
زندگی نامه معلم شهید گرانقدر جهانبخش آخری
نام: جهانبخش
نام خانوادگی: آخری
نام پدر: مظفر
محل تولد: مراغه
تاریخ تولد: 1334/07/25
تاریخ شهادت: 1362/08/13
محل شهادت: پنجوین عراق
محل دفن: گلزار شهدای علی آباد
ایشان پنجم مهرماه  هزار و سیصد سی و چهار در شهرستان مراغه به دنیا آمده اند نام پدرش مظفر و نام مادرش سریّه بود  الایی است که با مشورت با یکدیگر  نام او را جهانبخش می گذراند تعداد اعضای خانواده آنها هشت نفره  بوده وضعیت اقتصادی آنها در این دوران از حد مط
یزد ‌، شهری است کهن تاریخ و با اصالت که لقب اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان را به خود اختصاص داده است. دیدنی های یزد ، یادگاری از تاریخ باشکوه این شهر می باشند. شهر جهانی یزد تا قبل از آمدن اسکندر مقدونی به ایران، منطقه ای آباد و مهم از نظر راهداری، نظامی و بازرگانی بوده که در زمان آل مظفر، دوباره رو به گسترش و شکوفایی نهاد. دورانی که پدید آورنده آثار زیبا، ‌مدرسه های بزرگ، مسجدهای باشکوه، معماری اصیل شهری و مکان های تاریخی و دیدنی شه
رمان آخرین انار دنیا با عنوان اصلی «دواهه‌مین هه‌ناری دونیا» اثر نویسنده کُرد، بختیار علی است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ در کشور سوئد چاپ شد. بختیار علی که پرکارترین و پرتیراژترین نویسنده کرد لقب گرفته است در سال ۱۹۶۱ در سلیمانیه کردستان عراق به دنیا آمد.
بختیار علی در مصاحبه‌ای درمورد آخرین انار دنیا گفته است: اگر بمیرم و به من اجازه دهند که تنها یک کتاب با خودم به آن دنیا ببرم، از میان تمام کتاب‌هایی که نوشته‌ام، آخرین انار دنیا را ب
این کتاب قطعا یکی از بهترین کتاب‌هایی خواهد بود که در مورد فرایند تصمیمات و رفتارهای بی‌منطق هر روز انسان خواهید خواند. دن آریلی با قلمی روان و لحنی شفاف و با تکیه بر تحقیقات و آزمایش‌های انجام شده در زمینه اقتصاد رفتاری، به توضیح این موضوع که چرا اغلب اوقات بی‌منطقی بر منطق چیره شده و درصد زیادی از رفتارها و تصمیمات انسان نسبی است حتی در مواقعی که نباید باشد، می‌پردازد و نگاهی عمیق به رفتارهای عجیب و غیر‌منطقی می‌اندازد.
مدیران، مشاور
زوزه بکش حیدر
حقته ...حقته ... حقته ...
تو طلایی با روکش لجن ... 
گریه کن برای بخت سیاه خودت ...
زار بزن برای صراط غیر مستقیمی که انتخابش کردی ولی میدونی "راه" از اونوره ... 
داری چی رو با چی معاوضه میکنی؟ 
عین پدرت حضرت آدم، بهشت رو میدی که زمین رو بخری؟ 
چرا اینجوری بودیم از اول؟ چرا ما انسانها اینقدر حساب کتابمون ضعیفه، چرا پادشاهی رو با گدایی معاوضه میکنی؟ چرا پاکی رو میدی که ناپاکی به دست بیاری؟ چرا طلا رو میدی که لجن بگیری؟ چرا سعادت رو دو دستی تق
خلف حضرت زهرائی و از خوبانی
در غدیر خم تاریخ جهان پیمانی
نور خورشیدی و بر شاه و گدا می تابی
قاصد خوبی و خیر از طرف جانانی
مهربان تر ز پدر مثل برادر یاری
سربلندتر ز قلل ، صخره کوهستانی
سخنانت همه با منطق قرآن زیبا
سیّد و سرور و سردار خداجویانی
معین که مدال زر و نقره مسابقات قهرمانی جودو استان تهران را تو ترازنامه ورزشی خویشتن دارد، بازی را از ۷ سالگی و از باشگاه «یاسینی» آغاز کرده است. این همسایه مظفر و انباشته تلاش ما که سکوهای قهرمانی بزرگی انتظارش را می کشند باور دارد با برنامه ریزی صحیح میان ورزش کردن و درس خواندن می قابلیت به موفقیت رسید. معلوم داخل این باره می گوید: «پیش از درگاه در باشگاه، همه تکالیف و کارهای دبیرستان را اجرا می دهم تا با تفکر راحت و ذهن بازتری تمرین کنم. به
کانال های ایتا
کانال من یک طلبه ام
https://eitaa.com/talabe_am
کانال درس اصول 1 الموجز استاد حسین بغدادی
https://eitaa.com/almujazbaghdadi
کانال درس اصول 2 اصول مظفر استاد حسین بغدادی
https://eitaa.com/OSTADBAGHDADI
کانال استاد بغدادی (سایر صوت ها و فایل ها مرتبط)
https://eitaa.com/Baghdadi
گاهی وقت ها نون توی متفاوت بودنه. حالا این نون می‌تونه هر چی باشه، توجه، پول، احترام و اعتماد به نفس کاذب یا غیرکاذب. نتیجه هم می‌تونه هر چی باشه، مثبت باشه یا منفی ! خیلی وقت‌ها می‌بینی شخصی برای هر چیزی که پیش میاد، حتی یه چیز خیلی عادی که شاید بازخوردها و فیدبک‌های تقریبا مشابه داشته باشه (با وجود تمام تفاوت‌هایی که موجوده)، میاد تا اصل موضوع رو نقض کنه. تا این‌جا مشکلی نیست، چون سلیقه ها، افکار و برداشت‌های آدم‌ها متفاوت هست. مشکل از
در حالی که دارم به خودم لعنت میفرستم که به عقاید دیگران احترام بذار، یواشکی حرص میخورم که چطور یه عده افسانه های دینالیزه!  [ دین +alized] رو باور میکنن؟! اسم دین که میاد انگار مهر ساکت شو روی مغز و منطق شون میخوره، حتی اگه به محدود شدن و محدودتر شدنشون ختم بشه... 
آل مظفر سلسله‌ای بود که در قرن هشتم هجری بیشتر بر جنوب ایران و گاه بر تمام ایران بزرگ بجز خراسان حکومت می‌کرد.
سرسلسله این دودمان سلطان مبارز الدین محمد بن شرف الدین مظفر - (؟ -۷۶۵)یا امیر مبارزالدّین محمد بود. اجداد او از اهالی سلامه از توابع شهرستان خواف بودند. پدر او که شرف الدین مظفر بن منصور میبدی نام داشت، نزد پادشاهان مغول به مراتب بالایی رسید. پس از مرگ پدر، امیر مبارزالدین محمد مورد توجه سلطان ابوسعید قرار گرفت و منصب پدر را به انضما
اینچنین به نظر می‌رسد که عملیات تعمیر، مرمت و ساخت در نارین‌ قلعه، در دوران حکومت آل مظفر به پایان رسیده است. ازجمله این بازسازی‌ها را می‌توان در بخش شاه‌نشین، مردم‌نشین، برج و باروها و خندق مشاهده کرد. البته معماران معتقد هستند مرمت‌هایی که در این قسمت‌ها صورت گرفته، بدون درنظر گرفتن اصول درست معماری و غیر مستحکم بوده که به صورت دیوارهایی به صورت چینه و خشت مشاهده می‌شود. آن‌ها معتقد هستند سازندگان، این مرمت‌های غیر اصولی را با شت
به امید خدا فعلا کار رو با بارگذاری صوتهای تدریسی که ضبط شدن و برخی جزوات که تقریر خودم هست شروع می کنم؛ تا ببینیم در ادامه خدا چی بخواد...
محتواهایی که فعلا آماده در اختیارم هست و ان شاء الله به تدریج بارگذاری میشه ، عبارتند از:
ادبیات:
جزوه نحو 4 استاد شامیری (حفظه الله)
صوت های تدریس و جزوه تجزیه ترکیب استاد شامیری (حفظه الله)
فقه:
صوت های تدریس فقه 3 ( کتاب المتاجر، کتاب البیع و کتاب الدین) استاد مفتخر (حفظه الله)
صوت های تدریس فقه 2 (کتاب الصوم
اصل فازی بیان می دارد که همه چیز نسبی است.
حالت فازی نامی رسمی در علوم دارد که عبارت است از حالت چند ارزشی. مخالف
حالت فازی، حالت دو ارزشی یا دو مقداری است که در آن برای هر سوالی دو
پاسخ می تواند وجود داشته باشد: درست یا نادرست، یک یا صفر.

فازی بودن به معنای چند ارزشی بودن است. این بدان معنا است که در پاسخ به هر سوال سه انتخاب یا بیشتر وجود دارد، و شاید طیف نامحدودی از انتخاب ها به جای فقط دو انتخاب نهایی وجود داشته باشد. این بدان معنا است که ما
با معاون پژوهشی دانشگاه جلسه داشتیم؛ شاکی بود که اساتید شدن مثل معلم مدرسه و تمام کارشون شده سر کلاس رفتن و ... باید کار پژوهشی باشه. باید هر استاد حداقل سالانه 50 تومن آورده پژوهشی از طرح های برون دانشگاهی داشته باشه و .... گفتم: آقای دکتر شما درست می فرمایید ولی من نمیدونم چقدر بین معاونتا تعامل هست. الان معاونت آموزشی هم به شدت تأکید داره که ما 4 روز در هفته کلاس داشته باشیم یک روز هم لازمه برای آماده شدن برای انن کلاسها. دیگه زمان و انرژی میمون
مولانا شیخ محمد فقیه اناری،فقیه و مجتهد و از شاگردان شیخ بهایی بوده و نزد او علوم دینی،حدیث،هندسه،منطق،ریاضی،طب و علوم غریبه را فرا گرفته بود و ازشیخ بهایی اجازه روایت حدیث و اجتهاد و صدور فتوا داشت.
شیخ بهایی دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری که در دانش های فلسفه،منطق،هیعت و ریاضیات تبحر داشت.در حدود 95 کتاب و رساله از او در سیاست،حدیث،ریاضی،اخلاق،نجوم،عرفان،فقه،مهندسی و هنر و فیزیک بر جای مانده است.یونسکو به پاس خدمات وی به علم ستار
یکی از مقاصد انبیا به طور کلی و به طور قطع این است که آزادی اجتماعی را تامین کنند و با انواع بندگی ها و بردگی های اجتماعی و سلب آزادی هایی که در اجتماع هست، مبارزه کنند. دنیای امروز هم آزادی اجتماعی را یکی از مقدسات خودش می شمارد. اگر مقدمه اعلامیه جهانی حقوق بشر را خوانده باشید، این را می فهمید. در آنجا می گوید: علة العلل تمام جنگ ها، خونریزی ها و بدبختی ها که در دنیا وجود دارد، این است که افراد بشر به آزادی دیگران احترام نمی گزارند.
آیا منطق ا
یکی از مقاصد انبیا به طور کلی و به طور قطع این است که آزادی اجتماعی را تامین کنند و با انواع بندگی ها و بردگی های اجتماعی و سلب آزادی هایی که در اجتماع هست، مبارزه کنند. دنیای امروز هم آزادی اجتماعی را یکی از مقدسات خودش می شمارد. اگر مقدمه اعلامیه جهانی حقوق بشر را خوانده باشید، این را می فهمید. در آنجا می گوید: علة العلل تمام جنگ ها، خونریزی ها و بدبختی ها که در دنیا وجود دارد، این است که افراد بشر به آزادی دیگران احترام نمی گزارند.
آیا منطق ا
ثقیف قرابه های شراب را از سرداب آورد و گوشه حیاط، کنار چاه فاضلاب گذاشت. دعبل کتاب را کنار گذاشت. از روی دیواره ی حوض برخاست و رفت درِ چاه را برداشت. پارچه های گِل اندود سر قرابه ها را کند و یکی یکی شرابشان را سرازیر چاه کرد. «چیزی را که خدا حرام کرده، به درد همین چاه می خورد.» ثقیف پرسید: «چرا می خواهی دیگر نمی خوری؟» «دیشب به دیدن زلفا رفتم. وقتی گفت از این کارم دلگیر است، خجالت کشیدم. بعد فهمیدم که از خدا و حجت او باید بیشتر خجالت بکشم.»
+ دعبل و
مولانا شیخ محمد فقیه اناری،فقیه و مجتهد و از شاگردان شیخ بهایی بوده و نزد او علوم دینی،حدیث،هندسه،منطق،ریاضی،طب و علوم غریبه را فرا گرفته بود و ازشیخ بهایی اجازه روایت حدیث و اجتهاد و صدور فتوا داشت.
شیخ بهایی دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری که در دانش های فلسفه،منطق،هیعت و ریاضیات تبحر داشت.در حدود 95 کتاب و رساله از او در سیاست،حدیث،ریاضی،اخلاق،نجوم،عرفان،فقه،مهندسی و هنر و فیزیک بر جای مانده است.یونسکو به پاس خدمات وی به علم ستار
منطق فهم حدیث (در باب دینشناسى و نقد احادیث ضعیف و راه رفع تناقض بین احادیث)الحکم الزاهره و تحف العقول و میزان الحکمه و غرر الحکم و نهج الفصاحه (در باب احادیث موضوعى)اخلاق نظرى و معراج السعاده و حلیة المتقین (در علم اخلاق و آداب
در سال 1965،
آقای لطفیزاده، معلم دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، فقط به این دلیل که مقاله ای در
مورد پخش مجدد کرکی منتشر کرد. از آن نقطه به جلو، بسیاری از نقاط زیاد و نقاط ضعف
و ثروت از منطق کرکی وجود دارد. اساسا، منطق کرکی شبیه شیوه ای است که در آن افراد
منطق و سودمندی را اعمال می کنند. چند مدل اساسی می تواند منطق کرکی را آشکار و
ساده بیان کند. به عنوان مثال، یک روز گرم درخشان از یک روز گرم درک می شود؟ لبه
برای افرادی که تشخیص دهند گرم و گرم هستند، بر لب
«راستش یکی را دارم که به نظرم بعید است او را خوب بشناسی. قدرت و نفوذ فوق العاده ای دارد. همه ی بغداد برای او عددی نیست.» 
لبخند به لبان بازرگان نشست. «من خیلی از کله گنده ها و سرشناس ها را می شناسم. نامش چیست؟ بگو تا بگویم.» 
دعبل از نزدیک به طبیب چشم دوخت. «نام مبارکش، رب العالمین است. واقعاً او را می شناسی که ثروت را تنها در درهم و دینار می بینی؟ من در سال های سمنگان سعی کردم به مردم ستم نکنم و خدایم را از دست ندهم. ضرر کرده ام؟»
+ دعبل و زلفا - مظفر
«راستش یکی را دارم که به نظرم بعید است او را خوب بشناسی. قدرت و نفوذ فوق العاده ای دارد. همه ی بغداد برای او عددی نیست.» 
لبخند به لبان بازرگان نشست. «من خیلی از کله گنده ها و سرشناس ها را می شناسم. نامش چیست؟ بگو تا بگویم.» 
دعبل از نزدیک به طبیب چشم دوخت. «نام مبارکش، رب العالمین است. واقعاً او را می شناسی که ثروت را تنها در درهم و دینار می بینی؟ من در سال های سمنگان سعی کردم به مردم ستم نکنم و خدایم را از دست ندهم. ضرر کرده ام؟»
+ دعبل و زلفا - مظفر
توقع نابجای بسیار زیاد و غیرمنصفانه دارید، ولی قبول ندارید. 
 
مقابله کردن، بی نتیجه ست. کانه به دو زبان غیر هم ریشه از دو نقطه ی دوووووور دنیا گفتگو می کنیم. منطق ها، سریرت ها، ذات سینه ها، آنقدر دور از هم هستند که من فقط خسته و ناامیدم از کمترین اثر حرف...
 
خدایا، اینجا حمایت تو رو لازم دارم...
بازار ایران جای فوق‌العاده جذابیه. آقای لطیف مرد دلنشینی بود، دلنشین‌تر بود اگر کتاب زیر و رو بهمون نمی‌داد. معاشرت جالبی بود.
در لحظه‌ای که احساس می‌کردم چه قدر مردمان بی‌منطقن و دغدغه‌های سطحی دارن، خدا زد پس کله‌م و دغدغه‌ی سطحی‌دار شدم و هم بی‌منطق.
عرض دیگری ندارم. جز تلگرافی‌نوشتنم هم نمی‌آد.
 
 
انسان دادگرا، در پی معشوق یکسره عنان به دست دل نمی سپارد؛
می کوشد خواهش وجدان را در قالبی معقول بریزد و روش کار خود را قانونمند سازد...
احساس عدالت، شاهین فکر را  به سوی خود می کشد و هدف را تعیین می کند.
حقوقدان باید آنچه را به اشراق دریافته با منطق مرسوم حقوقی اثبات کند و به قانونگذار نسبت دهد.
دکتر ناصر کاتوزیان
خشایار الوند متولد 1346 در تهران، نویسنده و کارگردان است
دانش آموخته کارگردانی می باشد و فعالیت خود را با نویسندگی شروع کرد و با همکاری مهران مدیری به اوج شهرت رسید و حالا خود در سودای کارگردانی بود

خانواده هنری
خشایار برادر کوچکتر کارگردان سرشناس سیروس الوند می باشد، خواهرزاده خشایار نیز خانم ماهور الوند از بازیگران نوظهور سینما می باشد
پدرش مرحوم عیسی الوند، فرهنگی و مدیر مدرسه بود
علاقه به نویسندگی
علاقه خشایار به فعالیت هنری بخاطر بر
#مادرمادر نوشته می شودفرشته خوانده می شود..مادر اگر منطق داشت، مادر نمی‌شدنمی‌شود با منطقآن‌قدر عاشق بود!#دوستت_دارم_فرشته_بانوی_من ❤❤..#کاپ_کیک_براونی_مرطوب#ژله_رنگین_کمون#به_مناست_روز_مادر#نسرین_پز#به_عشق_مامان #دختر_پز
وقتی در اعماق وجودم پرسه می‌زنم و به خودم نگاه می‌کنم ، همیشه متوجه این موضوع می‌شوم که احساساتم بر منطقم غلبه داشته است. و حالا لشکری از منطق در مقابلِ گردانِ احساساتم صف آرایی کرده است. جنگی تمام عیار در وجودم بر پاست. و بازنده منم!
 
حضرت امام خمینی سلام‌الله‌علیه پس از شهادت شهیدان محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و محمدجواد باهنر نخست‌وزیر می‌فرمایند:
«منطق ما، منطق ملت ما منطق مومنین و منطق قرآن است. انا ‌لله و ‌انا الیه ‌راجعون. با این منطق هیچ قدرتی نمی‌تواند مقابله کند. جمعیتی که، ملتی که خود را از خدا می‌دانند، همه چیز خود را از خدا می‌دانند و رفتن از اینجا را بسوی محبوب خود مطلوب خود می‌دانند با این ملت نمی‌توانند مقابله کنند. آنکه شهادت را در آغوش، همچون عزیز
در ابتدا این سوال را مطرح کنیم که تست جعبه سفید چیست؟
نام جعبه سفید این استراتژی به نوعی نمادین می‌باشد، فقط در جهت هماهنگی با جعبه سیاه و حس تضاد به چنین اسمی معروف است، در غیر این‌صورت باید آن را جعبه شفاف یا شیشه‌ای نامید (Transparent-Box Testing Strategy). این استراتژی یکی از روش‌های برجسته طراحی موارد تست یا آزمون نرم‌افزار است که هدف اصلی آن بررسی منطق درونی نرم‌افزار است. در واقع طی این تست روال منطقی برنامه دنبال خواهد شد. در استراتژی جعبه سفی
محتسب آن مرد را می‌زد به‌زور // مرد گفت ای محتسب کم کن تو شور
زانکه کز نام حرام این جایگاه // مستی آوردی و افگندی ز راه
بودیی تو مست‌تر از من بسی // لیک آن مستی نمی‌بیند کسی
در جفای من مرو زین بیش نیز // داد بِستان اندکی از خویش نیز

منطق‌الطیر ( فریدالدین محمد عطار نیشابوری )
محتسب آن مرد را می‌زد به‌زور // مرد گفت ای محتسب کم کن تو شور
زانکه کز نام حرام این جایگاه // مستی آوردی و افگندی ز راه
بودیی تو مست‌تر از من بسی // لیک آن مستی نمی‌بیند کسی
در جفای من مرو زین بیش نیز // داد بِستان اندکی از خویش نیز

منطق‌الطیر ( فریدالدین محمد عطار نیشابوری )
بادوستان استدلال ،باهمسران
مدارا
همسرتوهم مباحث تونیست که خیال
کنی همه زندگی رابایدباعقل ومنطق به بحث وجدل بپردازی وازاین طریق به زندگی مطلوب
برسی .اوشریک زندگی وهمراه وهمیاری است که می تواندتورابه کمال برساندواین الزاما
ازطریق منطق وبحث های جدلی اتفاق نمی افتد.
عقل ومنطق همیشه لازم است ،ولی بالاترازآن
مدارایی است که مبنایش عقل باشدامیرالمومنین علی علیه السلام تاکیدمی کندکه همین
مدارااست که زندگی راشیرین می کند.
قال علی علیه الس
یه وقتایی، یه چیزی توت، هی می‌گه که همه چی خرابه و تو بهش بی‌توجهی می‌کنی. بیشتر بی‌توجهی می‌کنی، بیشتر می‌گه؛ بیشتر می‌گه، بیشتر بی‌توجهی می‌کنی و نتیجه‌ی اون چی می‌شه؟ سیستم زندگیت اختلال‌های جدی و زیادی بهش وارد می‌شه.
شاید این حرف از منطق خاصی پیروی نکنه، یا شاید هم من منطقش رو نمی‌دونم، ولی خب تجربه‌ت نشون داده که به حسای واقعیت باید اعتماد کنی. :)
اینجا سرآغاز جایی ست برای نوشتن ها و حرفایی که از دل میاد. احساسات آدمیزاد بهانه به دستش میده که همیشه کارهای اشتباهی بکنه، کارهای اشتباه بد نیستن ولی نتایج بدی دارن و به آدم میفهمونن که دیگه نباید این کار رو کرد. احساسات آدمیزاد باید حکم چراغ راهنما داشته باشن فقط، فقط باید بهمون سیگنال بدن که آقا یا خانم آدم، من احساس میکنم که این کار اشتباهه و یا اینکه من احساس میکنم که اینکار درسته و انجامش بده. 
احساسات همواره آدم رو به جاهای خوبی نکشون
رهبرانقلاب:
در منطق حکومت علوی اگر کسی به خاطر مسئولیتش دارای امتیاز و احترامی شد، این موضوع نباید اخلاق و رفتار او را با مردم تغییر بدهد و او را از مردم دور کند.
۹۷/۷/۲۳
پ‌ن: با این معیار، تشخیص مسئولین #علوی و #اموی از یکدیگر کار سختی نیست.
وی در سال ۱۳۱۳ در بنهنگ از توابع شهرستان تربت حیدریه به دنیا آمد. در سال ۱۳۲۶ وارد حوزه علمیه آن شهر شد و پس از ۸ سال تحصیل در سال ۱۳۳۲ در ایام سقوط مصدق و برگشتن محمدرضا پهلوی از عراق و کودتای ۲۸ مرداد، به حوزه مشهد آمد.
حاشیه ملاعبدالله را نزد «محمد امین راشد» فراگرفت. بخشی از مباحث معانی بیان کتاب مطول را پیش «عبدالله امامی»[۱] و مغنی را هم نزد «سید محمدباقر طباطبایی» خواند.[۲]
مطول را پیش ادیب نیشابوری تمام کرد. از جمله اساتیدش می‌توان به ه

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها