نتایج جستجو برای عبارت :

حیف تو تبارک آفرین

1امام  باقر ع فرمود بلندی و کوتاه وکلید  ودر همه چیز و  خرسندی خدای  رحمان تبارک وتعلی  اطاعت  اما مست بعداز معرفت او  سپس فرمود خدای تبارک میفرماید83 سوره 4 هرکه  اطاعت یمعمبر نماید اطاعت خدا کرده وهر که رو گرداند  ورا رها کن  زیرا  ما ترا نگهبان او نفرستادیم 
امام باقر فرمود بلندی و کو هان و کلید و درهمه چیز و خرسندی خدای رحمان تبارک و تعالی اطاعت امام است بعد از معرفت او سپس فرمود خدای تبارک و تعالی می فرماید 83 سوره 4 وهر که اطاعت پیغمبر نماید اطاعت خدا کرده وهر که که رو گرداند اورا رها کن زیرا ما ترا نگهبان او نفرستادیم
اینكه سلاح فروخته شده دراثرتعویض محل فروش یامدت زمانی بالاارزش بالایی میافت برای دونالدوحشت آفرین بود.
اوهمیشه ازیادآورشدن عبارت كاغذفاقدارزش واهمه نداشت.معاهدات اسلحه وغیره بیشترزیان نصیبش میكردند.
امكان داشت كشورهاسلاح هارامهندسى معكوس كنند.ازآن جهت تحمیل قوانین استفاده كنندیاازآن بعنوان جانشین طلاودلاراستفاده كنند.
فكراوسراسرسودآورى نداشت دركل بروزبودن همه سلاح هادركشورهاراخواستارنبود.
امام صادق ع فرمود خدای تبارک و تعالی  در فران بیان هر چیز را فرو فرستاده تا انجاکه بخدا سوگند چیزیاز احتیجات بندگان فرو گذار نفرموده و تا انجا که هیچ بنده ای نتواند بگوید ایکاش این در قران امده بود جز انکه در قران فرو فرستاده است 2 امام باقر ع میفرمودخدای تبارک وتعالی چیزی از احتیاجات امت را وانگذاشت جز انکه
 انرادر قرانش فروفرستاد وبرای رسولش بیان فرمود و برای هر چیز اندازه. و مرزی فرار داد و برای  رهنمایی ان رهبری گماشت برای کسیکه از ان مر
 وعرمود همانا مومن برای زیارت برادرش خارج میشود خدای عزوجل فرشته ای بر او گمارد که یک بال در زمین ویک بال در اسمان نهد تا اورا سایه اندازد و چون بمنزلش در اید خدای تبارک وتعالی ندا کند که ای بنده ایکه حقم را بزرگداشتی واز اثار  پیغمبرم پیروی. کردی.بزرگداشت تو حقی است بر من از من بخواه تا بتو دهم دعاکن تا اجابت کنم خاموش باش تا من بسود تو اغاز کنم مچون برگردد همان فرشته بدرقه اشکند وبا پرش بر او سایه اندازد تا بپمنزلش وارد شود سپس خدای تبارک وت
اجمد بن محمد عبدالله آز یکی از ایمه ع نقل مکند که فرمود تمام دنیاو انچه در انست از ان خدآی تبارک و   تعلی و پیغمبرش واز ان ماست پس هرکه بر قسمتی از دنیا ظفر یابد باید از خدا پرواکند و حق خدای تبارک و تعلی را از زکات و خمس و خراچ ادا کند  وبابرادرانش نیکی نماید واگر چنین نکند خدا ورسولش وما ازاو بیزاریم 3  عمر بن یزبد گوید مسمع را در مدینه دیدم واو در انسال وجهی را خد مت امام صادق ع برد. و انحضرت نپذیرفته بود من باو گفتم چرا امام صادق  ع وجهی را ک
بیت دوم گلشن راز شیخ محمود شبستری رحمه الله علیه
ز فضلش هر دو عالم گشت روشنز فیضش خاک آدم گشت گلشن
ابتدا باید در مورد صفات فضل و فیض سخن بگوییم، فضل در مصراع اول به کار رفته است که هر دو عالم را روشن می کند و فیض در مصراع دوم گفته شده است که خاک آدم را گلشن کرده است.فضل عنوانی است که به صفت رحمان بر می گردد و فیض صفتی است که به رحیم باز می گردد. و رحمان و رحیم هر دو از صفات جمالی حق تعالی هستند.حق تبارک و تعالی نسبت به تمامی موجودات بخشنده است، و بن
برخی از ماه‎ها و ایام سال، نزد خداوند تبارک و تعالی از ویژگی خاصی
برخوردارند. از آنجا که ماه رمضان، ماه جاری شدن برکات و خیرات الهی به سوی
بندگان خویش است و از طرفی ماه توبه و بازگشتن و قبولی آن در درگاه خداوند
و ماه نزول قرآن کریم برای هدایت و راهنمایی بشر و نیز ماه نزول سایر
کتاب‎های آسمانی می‎باشد، بر تمام ماه‎های دیگر قمری شرافت و فضیلت دارد و
به همین جهت، خداوند تبارک و تعالی این ماه را مختص به خودش می‎داند. قرآن
کریم، ماه رمضان را،
الإمام الرّضا «ع»: إنّ اللَّه- تبارک و تعالى- لم یبح أکلا و لا شربا، إلّا ما فیه المنفعة و الصّلاح، و لم یحرّم إلّا ما فیه الضّرر و التّلف و الفساد، فکلّ نافع مقوّ للجسم، فیه قوّة للبدن، فهو حلال … «2»
امام رضا «ع»: خداوند تبارک و تعالی هیچ خوردنى و آشامیدنى را مباح قرار نداده است مگر اینکه منفعت و صلاحى در آن باشد، و هیچ چیز را حرام نفرموده است مگر اینکه در آن زیان و تلف و فسادى باشد، پس هر چیز سودمندى که به تن قوّت دهد، و بر نیروى بدن بیفزاید،
امام صادق علیه السلام فرمود خدای تبارک و تعالی دو گونه علم است ا علمی که ملائکه و پیغمبران و رسولان و پیغمبرانشان بان آگاه ساخته ما هم میدانیم علمی که برخودش اختصاص داده و هر گاه در موضوعی ازآن علم بدا حاصل شود مارا آگاه سازد و بر امامان پیش از ماهمعرصه شود
امام على علیه السلام ـ در پاسخ به زندیق فرمود : 
خداى تبارک و تعالى، کارها را هر گونه که بخواهد تدبیر مى کند و از آفریدگان خود، هر که را بخواهد به هر کارى که بخواهد مى گمارد. ملک الموت را در خصوص هر یک از آفریدگانش که بخواهد مى گمارد و فرستادگانِ از فرشتگانش را مخصوص هر کس از آفریدگانش که بخواهد مى گمارد و فرشتگانى را که خداوند عزّ و جلّ نامشان را برده است نیز مخصوص هر که از آفریدگانش که خود خواهد مى گمارد. خداى تبارک و تعالى، امور را هر گونه که
اینكه سلاح فروخته شده دراثرتعویض محل فروش یامدت زمانی بالاارزش بالایی میافت برای دونالدوحشت آفرین بود.
اوهمیشه ازیادآورشدن عبارت كاغذفاقدارزش واهمه نداشت.معاهدات اسلحه وغیره بیشترزیان نصیبش میكردند.
امكان داشت كشورهاسلاح هارامهندسى معكوس كنند.ازآن جهت تحمیل قوانین استفاده كنندیاازآن بعنوان جانشین طلاودلاراستفاده كنند.
فكراوسراسرسودآورى نداشت دركل بروزبودن همه سلاح هادركشورهاراخواستارنبود.شایدبرایش دنیاجوردیگری معنی پیدامینمو
عن الإمام الصادق(علیه السلام): إذا کان یوم القیامة نشر اللّه تبارک و تعالىٰ رحمته حتى یطمع إبلیس فی رحمته! زمانی که قیامت برپا شود، خداوند آنقدر رحمتش را منتشر می‌کند تا اینکه حتی ابلیس هم نسبت به رحمت خدا طمع می‌کند! الأمالی للشیخ الصدوق(ره)؛ ص۲۷۴
مناجات شعبانیه
مناجاتی که در ماه شعبان هست و من در نظر ندارم که در هیچ یک از ادعیه گفته شده باشد که ادعیه مال همه ائمه است؛ این دعای شعبان، مناجات شعبان، مناجات همه ائمه است و در این، مسائل بسیار هست؛ معارف بسیار هست و ادب این که انسان چه جور باید با خدای تبارک وتعالی مناجات کند. ما غافلیم از این معانی که وضع چی است. مسئله این است که در مقابل خدا ایستادند آنها. آنها می دانند که در مقابل چه عظمتی ایستادند. آنها معرفت دارند به خدای تبارک و تعالی و
#حدیث_مهدوی
امام صادق(ع)
«ان الله تبارک و تعالی خلق اربعة عشر نورا قبل خلق الخلق باربعة عشر الف عام، فهی ارواحنا. فقیل: یا ابن رسول الله و من الأربعة عشر؟ فقال: محمد و علی و فاطمة و الحسن و الحسین و الأئمة من ولد الحسین (علیه‌السلام) آخرهم القائم (عجل الله فرجه) الذی یقوم بعه غیبته، فیقتل الدجال و یطهر الأرض من کل جور و ظلم».
«خدای تبارک و تعالی چهارده هزار سال پیش از آفرینش جهان خلقت، چهارده نور آفرید، که آنها ارواح ما می باشد. گفته شد: ای فرزند
این
کتاب مستطاب کلماتی است ملیل صاحب معانی بزرگ که کلمات را در علم رمل پس
اگر بوده باشد، از هر علمی راهی بسوی معرفت خداوند تبارک و تعالی و از برای
حوادث است. قبل از حصول الحوادث و این علم اول از کسی که بروز کرده شااست
بنابر چیزی که روایت شده است از اهل این علم حضرت آدم علی نبینا و علیه
السلام بوده است که بعداز آن بروز از شیث بعداز آن بروز کرد از شعیا بعداز
آن لقمان و ختم شده به حضرت دنیال نبی علیهم السلام و روایت شده است از ابن
عباس و ابن عباس
از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است که:«المومن اعظمُ حرمةً مِن الکعبة؛ حرمت مؤمن از کعبه بالاتر است.»[1]و همچنین از حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه واله نقل شده است که: «قال الله تبارک‌وتعالی، مَن اَهان لی ولیا فقد ارصد لمحاربتی؛ خداوند تبارک‌وتعالی فرموده است: هر کس دوستی از دوستان مرا خوار کند، در کمین جنگ با من نشسته است.»[2][1]. بحارالانوار، ج ۶۸ ص ۱۶.[2]. الکافی، ج ۲، ص ۳۵۱.لینک مطلب: https://nidamat.com/ABR
//
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«مفضل بن عمر می گوید: از امام صادق (علیه‌السلام) شنیدم که فرمود:- «هنگامی که خداوند به قائم (عجل الله فرجه الشریف) اذن ظهور دهد، بر فراز منبر قرار گرفته، مردم را به سوی خدای تبارک و تعالی فرا می خواند و آنها را از خدا بیم می دهد. و به سوی
ادامه مطلب
امیرالمومنین ص فرمود خدای تبارک و تعالی ما را پاکیزه نمود و نگهداری فرمود و ما را بر خلقش گواه ساخت و در زمینش حجت نهاد و ما را همراه قرآن و قرآن را همراه ما قرار داد نه ما از آن جدا شویم نه کردار و گفتار ما با حقیقت معانی و مضامین قرآن منطبق است و جدایی ممکن نیست زیرا ما سر مویی از قرآن تجاوز نمی کنیم. 
 
 
مام صادق ع فرمود خدای عزوجل بموسی ع و  حی فرمودی ای موسی آیا میدانی چرا از میان همه مخلو قم ترابری سخن گفتن با خود بر گزیدم ع رصکردم  برای چه بود خدای تبارک و تعالی باو کرد که ای موسی من بندگانم را زیرو رو کردم بررسی  کامل نمودمدر میان انعکاسی را از تو فروتن تر در برابر خود ندیدم ای موسی تو چون نماز میگساری چهره خویش  روی خاک یا گفت روی زمین میتهی
 
 
امام باقر ع فرمود بخدا سوگند که گذاردن یک حج نزد من از اینکه یک بنده اراد کنم تا برسد به ده بنده و هفتاد بنده محبوتر است واگر یک خانواده از مسلمین را کفالت کنم که انها را از گرسنگی برهانم و پیکر شانرا بپوشانم تا ابروی انهارا نزد مردم حعظ کنم نزد من از گزاردن حجیو حجی تا برسد بده حج و هفتاد حج محبوتراست این لف خدای تبارک  تعالی ای حقوق بشر ااسلامی
ابو حمزه گوید  شنیدم امام باقر ع میفرمود همانا علی ع دریست که خدا انرا بروی بندگانش گشوده هرکه از ان در وارد شود مومن است و هرکه از ان خارج شود کافر است وهر کس  نه داخل شود و نه خارج شود بیطرف باشد با انحضرت را نشناید در زمره کسانی است که خدای تبارک و تعلی در باره ایشان فرموده است من د.ر باره انها بخواست خود رفتار کنم یا ببهشت وبابدوزخشان برم
قال رسول اللّه صلى الله علیه و آله:
إنَّ أبوابَ السَّماءِ تُفتَحُ فی أوَّلِ لَیلَةٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ و لاتُغلَقُ إلى آخِرِ لَیلَةٍ مِنهُ.
درهاى آسمان در شب اوّل ماه رمضان گشوده مى شود و تا آخرین شب این ماه بسته نمى شود.
بحار الأنوار، ج ۹۶، ص ۳۴۴.
برخی از ماه‎ها و ایام سال، نزد خداوند تبارک و
تعالی از ویژگی خاصی برخوردارند. از آنجا که ماه رمضان، ماه جاری شدن برکات
و خیرات الهی به سوی بندگان خویش است و از طرفی ماه توبه و بازگشتن و
قبولی آن در
#حدیث_مهدوی 
امام حسین(ع)
«ان الله مأدبه بقرقیسیا، یطلع مطلع من السماء، فینادی: یا طیر السماء! و یا سباع الأرض! هلموا الی الشیع من لحوم الجبارین».
-«خدای تبارک و تعالی یک سفره ی گسترده و مهمانی عمومی در «قرقیسا» دارد که منادی آسمانی بانگ بر می آورد: ای پرندگان آسمان! و ای درندگان بیابان! بیایید تا با گوشت ستمگران شکمی از عزا درآورید».
عقد الدرر/ ص87
عبدالواحد بن مختارگوید از امام باقر ع فرمود ای عبدالواحد مردی که دارای این عقیده مذهب تشیع باشد هر چه در باره او گویند زیانی باو نرساند اگر چه بگوبند. دیوانه است و اگر بر سر کوهی هم باشدخدا را عبادت کند تا مرگش برسد 2 رسولخدا ص فرمود دای تبارک وتعالی فرماید اگر در روی زمبن جز یک مومن نباشد باو از همه مخلوقم بی نیازی جویم واز ایمانش همدمی برای او سازم که بهیچ کس محتاج نباشد 
 
 
امام چهارم ع فرمود اگر مردم بدانند در طلب علم چه فایده است  انرا میطلبیدند اگر چه با ریختن خون دل و فرو رفتن در گردابها باشد خداوند تبارک و تعالی بدانیال وحی فرمود که منفور ترین بند گانم نزد من نادانی است  که حق علما را سبک شمرد و پیرو ی از ایشان نکند  و محبوترین بند گانم پر هیز کاریستکه طالب ثواب بزرگ و ملازم علما پیرو خوبشتن داران و پذریرنده حکما باشد
#سالروز_ازدواج_پیامبر_اکرم_حضرت_خدیجه
بر همه عالم تهنیت بادا
جشن پیوندت یا رسول الله
ذکر جان ،کوثر و حمد و تبارک
یا خدیجه یا محمد مبارک
سالروز پاکترین، زلالترین، شادترین و مقدس ترین پیوند هستی مبارکباد . 
کانال خبرهای بروز موسسه قرآنی شیفتگان وحی♦پیام رسان سروشhttps://sapp.ir/shifteganvahy♦پیام رسان ایتاhttps://eitaa.com/qom_02537233390
 حصرت باقر ع در تفسیر گفتار خدای تبارک و تعالی و میپذیرد از آنانکه ایمان آورده و کردار نیک کردند و بیفزاید برای ایشان از فصل خویش  سوره شورایی 25 فرمود مقصود مو منی است که برای برادر دینی خود در پشت سر اودعاکند پس فرشته برای دعای او امین گوید وخدا  عزیز جبار فرماید برای تو است دو برابر آنچه برای برادرت در خواست کردی بخاطر اینکه  اورادوست داشتی بتو داده شد ودعای در حق او مستجاب شد
امام صادق ع فرمود  خدای تبارک و تعلی ملایم است و ملایمت را دوست دارد از ملایمت او نسبت به بندگانش بیرون ساختن کینه ها مخالفت هوسها ودلهایشانست ونیز از ملایمت و نسبت و به بند گان اینستکه امری را که میخواهدمردم را از ان بر کنار کند وبرای  ملایمت  با انها ایشان را با ان امر وامیگذارد.  که طبق عادت رفتار کنند واز ابتدا بر ان سخت نمیگبردتا سنگینی امر ایمان یکباره بر انهانیفتد که ناتوان گردند و چون اراده بر کناریانهاکند ان امر را با مرد یگری نسخ ف
 جابر گوید امام باقر ع بمن فرمود  ای جابر خدا ترا از کاستی و تقصیر بیرون نبراد  شرح یکی از علما کوفه گوید یعنی خدا تو فیقت دهد که همیشه عبادتت را ناقص و خود را مقصر دانی 3 حضرت ابولحسن ع فرمود مردی در بنی اسراییل چهل سال عبادت خدا کرد وسپس  قربانی نمود و از او پذیرفته نشد با خود گفت این وضع از خودت پیش امد  وغیراز تو گناهکار نبست  امام فرمود خدای تبارک و تعالی باو وحی نمود که نکوهشی که از خود کردی از عبادت چهل سالت بهتر بود 
قال الله تبارک و تعالی:
یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون.
خداوند تبارک و تعالی می فرماید:
ای کسانی که ایمان آورده اید روزه بر شما نوشته (واجب) شد، چنانکه بر آنان که پیش از شما بوده اند واجب شده بود باشد که پرهیزگار شوید.
سوره بقره آیه 183
1-پایه های اسلام
قال الباقر علیه السلام:
بنی الاسلام علی خمسة اشیاء، علی الصلوة و الزکاة و الحج و الصوم و الولایه.
امام باقر علیه السلام فرمود:
ادامه مطلب
☘ روایت شده از امام صادق علیه السلام که رسول خدا فرمودند: خدای تبارک و تعالی میفرمایند: 
هیچ بنده گنهکاری را وارد بهشت نمیکنم، مگر اینکه: او را به مرض و بیماری مبتلا میکنمتا کفاره گناهانش باشدو اگر گناهانش با آن بیماری پاک نشد
ادامه مطلب
و نیز حضرت صادق ع فرمود پدرم می فرمود پنج دعا است که از درگاه پروردگار تبارک و تعالی محجوب نگردد  و پرده و حائلی نیست که جلوش را بگیرد 1 دعای امام عادل 2 دعای ستمدیده که خدای عزوجل فرماید هر اینه بطور مسلم انتقام اورا از سیمکارت بگیرم گرچه پس از زمانی باشد  دعای فرزند صالح و نیکوکار برای پدر و مادر علی پدر صالح برای فرزندش 5 دعای مومن برای دادرس در پشت سر او خدا فرماید برای تو باد مانند آن 
امام صادق ع فرمود همانا قسمتی از عبادت ترس از خدای عزوجل است خدا می فرماید تنها بندگان دانشمند خدا ز او می‌ترسد 28 سوره 65 ونیز خدای جل ثنافرماید از مردم نترسید و از من بترسید 44سو ره 5 و باز خدای تبارک و تعالی فرماید و هرکه از خداپرست کند برایش راه  نجاتی مقرر دارد 2 سوره 65 و امام صادق ع فرمود حب جاه و شهرت در دل ترسان و بیمناک نباشد پس  کسیکه از خدا ترسد حب ریاست و شهرت ندارد
ازگیاه تا کاغذ :برگی از برگه را پاره کنید و بر حاشیه آن نگاهی بیندازید . شما می توانید صدها موی زیاد کوچک شبیه به فیبر را مشاهده نمایید .آنها سلولز یا فیبرهای گیاهی می باشند و در کلیه گیاهان وجود دارا‌هستند . وظیفه تولید کننده کاغذ این است که مواد گیاهی را به فیبرهای جدا تبدیل کند ،آن را مواد شیمیایی طراحی کارت ویزیت  مخصوصی شستشو دهد و آن را به ورقه های صاف و منزه برگه تبدیل نماید .
اکثر وقت ها کاغذها از خمیر چوب یا این که علف اسپارتو ، یا این ک
امام صادق ع فرمودای حفص هر که صبر کند اندکی صبر کرده و هرگاه بیتابی کند اندکی بیتابی کرده زیرا عمر کوتاهست و مصببات کوتاه تر  سپس فرمود در هر کاری صبر را از دست مده زبرا خدای عزوجل محمد ص را مبعوث فرمود واورا امر بصبر و مدارا کرد و فرمود بر انچه میگویند صبر کن  واز انها ببر بربدنی نیکو  مرا با تکدیب کنان نعمت دار وا،گذار 11 سوره 73 و باز خدای تبارک وتعالی فرمود و بدی را بانچه  نبکو تر است دفع کن تا انکه میان تو و او دشمنی است مانند دوستی مهربان شو
 اما محمد تقی ع فرمود ای گروه شیعه  با سوره اناانزلنابا اهل سنت مخاصمه و مباحثه کنید تا پبروز شوید بخدا که ان سوره پس از پیغمبر حجت خدای تبارک و تعالی است بر مردم و ان سوره سرور دین شماست بزر گترین دلبل مذهب  شماست و نهایت دانش ماست زیرا کاشف از شب قدر است و در ان شب مکنونات علمی برای ما هویدا مبگردد ای  گروه شیعه  با با ایات وحم و الکتاب المبین  اناانزلناه فی لیله  مبارکه انا کنامنذرین مخاسمه گنید زیرا ای ایات مخصوص  والیان امر امامت است بع
امام صادق ع راجع بقول خدای عزوجل 273 سوره 2 بهر که حکمت. دادند خیر بسیاری دادند و فرمود مراد بحکمت اطاعت  خدا ومعرعت امام است 12 در باره قول خدای تبارک وتعالی 123 سوره 3 ایا کسبکه مرده بود و ما اورا زنده کردیم وباو نوری دادیم که میان مردم راه رود فرمود مرده کسی است که بچیزی معرفت نداشته باشد و نوریکه با ان میان مردم راخ رود امامی است کخ از او پیروی میکند واینکه فرماید  پمانند کسی است کخ دد ظلمات باشد ونتواند از ان بدر رود کسی است که امام رانشناسد
بیت اول گلشن راز شیخ محمود شبستری رحمه الله علیه
بنام آنکه جان را فکرت آموختچراغ دل به نور جان برافروخت
شیخ محمود شبستری، این عارف بزرگوار ابتدای این گلشن و باغ بزرگ حکمی خود را که الحق از شاهکارهای ادبیات فارسی و ادبیات عرفانی و حکمت است را با حمد، خدای تبارک و تعالی آغاز می کند. شیخ در مصراع اول از دو هدیه بزرگ الهی سخن می گوید. یکی جان است و یکی فکرت. حکیم ابوالقاسم فردوسی اعلی الله مقامه الشریف نیز اثر بزرگ شاهنامه را با به نام خداوند جان و
ایشان اولیاخدا و یاران دین بودند مردم را بکا ر خیر ترغیب.   نموده وامر میفرمودندمن بخردسال و بزر گسالشان. بهر کس از انها  که. یاد کردم ویاد تکردم ایمان اوردم و بخدای تبارک و تعالی. پروردگار جها نیانست ایمان اوردم سپس زنار صلیب طلابی راکه بگردن داشت برید و بشگست و گفت از قبیله قیس بن ثعلبه میباشد واوهم مانند تو در نعمت  اسلا م است با یگدیگر مواسات و همسایگی کنید و من از حق اسلامی شما دریغ نخواهم کرد او گفت اصلحک الله  بخدا که من ثروتمندم ودر مح
امام باقر ع فرمود خدای  عزوجل بموسیوحی فرمود همانااز جمله بنگانم کسی که بوسیله حسنه بمن تقرب جوید و من اورا در بهشت حاکم سازم بهشت را در اختیاراو گذارم  موسی عر ض کرد پروردگارا ان حسنه چیست فرمود اینکه همراه براد. مومنش درراه براوردن حاجت او گام بردارد چه انکه براورده شود یانشود 14 امام باقر ع فرمود همانا مومن حاجتی از برادرش باو مراجعه میشود که نمی تواند انجام دهد دهد ولی بدان همت میگماردو دل میبندد خدای تبارک وتعالی اورا بسبب همتش ببهشت و
حضرت صادق ع خوش همسایکی و خوش رفتاری با همسایهروزی را زیاد کند  4 کاهلی گوید حضرت صادق ع  میفرمودکه چون بنامین از دست یعقوب رفت عرضکرد بار پروردگارا بمن رحم نمیکنی چشم را گر فتی وفرزندم را که را که بردی پس خدای تبارک وتعالی باوحی کرد که اگر من اندورا یعنی یوسف وبنیامین را میرانده باشم برایت زنده شان  میکنم  ولی ایا بیا داری ان گوسفند که سر بریدی و بریان کردی و خوردی و فلان و فلان در همسایگی. تو روزه بودند و چیزی از ان بانها ندادی 6 ودر روایت دب
ای روح لیلة القدر ، حتی مطلع الفجر
شب از چشم تو، آرامش را به وام دارد
و طوفان از خشم تو ، خروش را
کلام تو ، گیاه را بارور می کند
و از نفست گل می روید
چاه، از آن زمان که تو در آن گریستی ،
جوشان است....
فتبارک الله، تبارک الله
تبارک الله احسن الخالقین
خجسته باد نام خداوند
که نیکوترین آفریدگان است
و نام تو که نیکوترین آفریدگانی!
 
              قل تولوا فقل حسبی الله لا اله الا هو علیه توکلت وهو العرش العظیم
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
1. نماز شب اول: چهار رکعت و در هر رکعت یک مرتبه حمد و 15 مرتبه توحید
 
1.الف. نماز روز اول: دو رکعت که در رکعت اول سوره حمد و فتح و در رکعت دوم سوره حمد و یک
سوره دلخواه
2. نماز شب دوم: چهار رکعت که بعد ازحمد بیست مرتبه قدر
 
3. نمازشب سوم : دو رکعت که بعد از حمد 50 بار توحید
 
4. نماز شب چهارم: هشت رکعت که بعد از حمد بیست بار سوره قدر
 
5. نماز شب پنجم: د
امام صادق ع فرمود تا معرفت نیابید صالح نشوید تا تصدیق نکنیدمعرفت نیابید و تا جهار دریرا که نحستینشان جز باخرشان اصلاخ نشود نگیربد تصدیق یابید1 محدثاسترابادی گوید مقصود از چهار در اقرار بخدا وپیغمبر و انچه پیغمبر اورده ومتر جمین انها ایمه معصومین علیهمالسلام است      همراهان سه در گمراه گشته ودر بیراهه دوری افتادند خدای تبارک وتعالی جز عمل صالح را نپذیرد وخدا جز وفای بشروط و پیمانهارا نپذریردو هرکه بشروط خدا وفا کند وانچه را در پبمانش شر
یکی از نشانه های محبت خداوند نسبت به بنده این است که غیرت داشته باشد چراکه امام صادق علیه السلام می‌فرمایند:
«إِنَّ اللَّهَ تبارک‌وتعالی غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیُورٍ وَ لِغَیْرَتِهِ حَرَّم‏ الْفَوَاحِشَ ظَاهِرَهَا وَ بَاطِنَهَا؛ به‌درستی
که خداوند تبارک‌وتعالی باغیرت است و مردان غیور را هم دوست دارد و به
خاطر غیرت است که، فحشاء و گناهان جنسی آشکار و پنهان را حرام کرده است.»[1]
لذا اگر مردان می‌خواهند که خداوند آن‌ها
را دوست داشته
یکی از نشانه های محبت خداوند نسبت به بنده این است که غیرت داشته باشد چراکه امام صادق علیه السلام می‌فرمایند:
«إِنَّ اللَّهَ تبارک‌وتعالی غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیُورٍ وَ لِغَیْرَتِهِ حَرَّم‏ الْفَوَاحِشَ ظَاهِرَهَا وَ بَاطِنَهَا؛ به‌درستی
که خداوند تبارک‌وتعالی باغیرت است و مردان غیور را هم دوست دارد و به
خاطر غیرت است که، فحشاء و گناهان جنسی آشکار و پنهان را حرام کرده است.»[1]
لذا اگر مردان می‌خواهند که خداوند آن‌ها
را دوست داشته
خدایا! کوچکتر، حقیرتر، به دردنخورتر از من بنده‌ای داری؟! دورافتاده‌تر و پرت‌تر و ... حیف‌نون کامل.. من در عجبم که تو کار بی‌حکمت که نمیکنی، خلق این موجود بی‌ارزش ز چه رو؟ بود و نبودش نه فرقی میکنید، یعنی ببین فاجعه را که نه اینکه یک طرف بچربد بر آن یکی، تساوی کامل و حتمی و قطعی است، وجوده کالعدم... بیحاصلتر از من، بیچاره‌تر از من.. حیف این نان و آب که در اسید معده او هضم میشود و لباسی که بر تن او مندرس میشود... حیف حیف... حیف... بیچاره آنان که گرفتا
خدایا! کوچکتر، حقیرتر، به دردنخورتر از من بنده‌ای داری؟! دورافتاده‌تر و پرت‌تر و ... حیف‌نون کامل.. من در عجبم که تو کار بی‌حکمت که نمیکنی، خلق این موجود بی‌ارزش ز چه رو؟ بود و نبودش نه فرقی میکنید، یعنی ببین فاجعه را که نه اینکه یک طرف بچربد بر آن یکی، تساوی کامل و حتمی و قطعی است، وجوده کالعدم... بیحاصلتر از من، بیچاره‌تر از من.. حیف این نان و آب که در اسید معده او هضم میشود و لباسی که در تن او مندرس میشود... حیف حیف... حیف... بیچاره آنان که گرفتا
امام محمّد باقر (علیه السلام):« بِنا عُبِدَ الله و بِنا عُرِفَ الله و بِنا وُحّدَ الله تبارک و تعالی »( به وسیله ی ما (اهل بیت) خدا (حقیقتاً) پرستش می شود و به وسیله ی ما خدا شناخته شده و یگانه دانسته می شود.)اصول کافی، ج1، ص145به کانال ما در ایتا بپیوندید : pedaremehraban@
حضرت باقر ع فرمودروز قیامت قران ببهترین صورت بیاید وبر مسلمین گذر کند انها گویند این مرد از ما است از ان بگذردو نزد پیغمبران اید انها نیز کویند از ما است از ما است از انها نیز بگذردو نزد فرشتگان مقرب اید انان هم گویند از ما است تا ابنکه بدرگاه پروردگار عزت رسد وب. گویدپروردگارا فلانکس پسر فلان را من در دنیا روزهای گرمش را بتشنگی کشانده وشبهایش را به بیداری و فلانکس پسر فلان را نه روزهایش را به تشنگی بردم  ونه شبش را به بیداری  پس خدای تبارک و
بسم‌ الله الرحمن الرحیم قال الله تبارک و تعالی اعوذ‌ بالله من الشیطان الرجیم‌ و اذا اصابتهم‌ مصیبه‌ قالوا‌ انا لله و انا الیه راجعون 
برادر بزرگوارم‌ جناب آقای محمد گلدوست اعلی الله مقام‌ الشریف:
سلام‌ علیکم؛
مصیبت‌ وارده(درگذشت پدر پزرگوارتان) موجب‌ تاثر خاطر گردید.
اینجانب‌ این مصیبت‌ را به شما و خانواده تسلیت‌ عرض می نمایم.
از خداوند متعال برای مرحوم‌ رحمت‌ و مغفرت‌ و برای خانواده صبر مسئلت‌ دارم.
۲۲اسفند۹۸- سیدمحمدجواد حسی
به اسناد مفضل به عمر قال ابا عبدالله علیه سلام و بعد روایت از حضرت امام صادق علیه السلام هست که فرمودند:
               
ان الله تبارک و تعالی ضمن المومنین ضمانا: خداوند تبارک و تعالی برای مومنین یک ضمانتی کرده است،
قال قلت و ما هو؟ پرسید آن ضمانت چی هست؟ قال ضمن لهو ان هو اقر له بالربوبیه لمحمد صلی الله علیه و آله بالنبوه و لعلی علیه السلام بالامامه و ادی ما افترض علیه ان یسکنه فی جواره ضمانتی که خداوند فرموده است این هست که اگر انسان اقرار کند
#حدیث_مهدوی 
امام زین العابدین(ع)
«ابو خالد کابلی می گوید: به خدمت امام زین‌العابدین علیه‌السلام وارد شدم و عرض کردم: ای فرزند پیامبر! به من خبر ده از کسانی که خداوند اطاعت آنها را بر من واجب کرده و محبت آنها را بر من فرض نموده، و بر همگان واجب است که بعد از رسول اکرم صلی الله علیه و آله از آنها پیروی کنند. فرمود:«ای کنگر! «اولی الأمر» که خدای تبارک و تعالی آنها را بر مردم، امام واجب الاطاعه قرار داده، امیر مومنان علی بن ابی طالب علیه‌السلام، س
 
 
عن النبى(صلی الله علیه و آله و سلم):
یقول الله تبارک و تعالى:ولایة على بن ابى طالب حصنى،
فمن دخل حصنى امن من نارى....
جامع الاخبار: 52، ح 7.
پیامبر اکرم(ص) فرمودند:
خداوند مى‏ فرماید: ولایت على بن ابیطالب دژ محکم من است، پس هر کس داخل قلعه من گردد، از آتش دوزخم محفوظ خواهد بود.
 
حضرت ابوالحسن ع هر که برادرمومنش براب حاجتی نزد اواید  رجمتی باشد که خدای تبارک وتعالی بسوی او کشانیده  پس اگر انرا بپزرد بولایت ما پبوستن داده وولایت مابولایت خدا  پیوسته است و اگر با وجود انکه توانایی بر قضا حاجت او دارد اورا رد کند خدا در فبرش ماری از اتش باو مسلط کند که روز قیامت اورا بکزدچه انکه امرزبده یا معذب گناه. دیگری داشته یا نداشنه باشد  واگر حاجت خواه اورا معذور دارد وضعش بدتر است شرح یعنی علاوه بر گزیدن مار عذابش بیشترش  کنند
 رسول خدا ص فرمود خدای تبارک وتعالی فرماید انها که برای ثواب من عملی میکنند نباید باعمالیکه انجام میدهند تکیه کنند زیرا ایشان اگر در تمام عمر خویش کوشش کنند ودر راه عباتم خودرابزحمت اندازندباز مقصر باشند در عبادت خود بکنه بندگیم نرسند نسبت بانچه از من طلب مبکنند که کرامت و نعمت در بهشت ورفعت بدرجات عالی در جوارم باشد ولی تنها برحمتم  بابد اعتماد کنند و بفضلم امیدوار باشند و بحسن ظن بمن اطمینان کنند انگاه است که رحمتم ایشان را در یاتد ورضو
 پس پیغمبر ص خودرا بصبر ملزم ساخت تا انها تجاوز کردند و خدای تبارک وتعالی را بزبان اوردند و اورا تکذیب کردند پیغمبر ص در باره خودم و خاندان و ابرویم صبر کردم ولی نسبت ببد گفتن معبودم صبر ندارم خدای عزوجل نازل فرمود که ما اسمانهاو زمین  فضارادر شش روز افریدیم و هیچ  خستگی بما نرسد و انچه. میگویند  صبر کن 38 سوره 5 پس  پیغمبر ص در همه احوال صبر کرد تا بامامان از عترتش باو مژده ودادند و انهارا بصبر معرفی کردند و خدا جل وثنا فرمودچون  صابر بودند و
حضرت ابوالحسن ع قرموده هرکه برادر مومنش  برای حاجتی نزد او اید رحمتی باشد که خدای تبارک وتعالی بسوی او کشانبده پس اگر انرا بپذیردبولایت ما پیوستن داده وولایت ما بولایت خدا پیوسته است و اگر با وجود انکه توانابی بر قضاحاجت او دارداورا رد کند خدا در قبرش ماری از اتش باو مسلط کند که تا روز قیامت اورا بگزد وچه انکه امرزیده باشدیا معدب گناه دیگری داشته باشد یا نداشته باشد  واگر حاجت حواه اورا معذو ر دارد وضعش بدتر است  شرح یعنی علاوه بر گردن مار
چون خدای تبارک و تعالی خواست جان ابراهیم را بگیرد ملک الموت را فرستاد و او گفت: یا ابراهیم درود بر تو. ابراهیم فرمود: ای عزرائیل برای دیدن من آمدی یا برای مرگم؟ گفت: برای مرگ و باید اجابت کنی. ابراهیم گفت: دیدی که دوستی دوست خود را بمیراند؟ خطاب آمد: ای عزرائیل به ابراهیم بگو: دوستی را دیدی که ملاقات دوستش را بد بدارد؟ براستی که هر دوستی خواهان ملاقات دوست است.
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
کتاب وسائل الشیعه
مولایمان امام صادق علیه‌ الاف السلام فرمودند: خداوند تبارک و تعالی کتابی از کتابهایش را بر پیامبری از پیامبرانش فرو فرستاد و در آن کتاب آورد که :
بزودی گروهی از آفریدگان من پا به عرصه وجود خواهند گذاشت که دنیارابوسیله دین می لیسند و پوستهای میش را بر خود می پوشند ولی قلب‌هایی همچون قلب گرگ ها دارند دلهایی که از صبر زرد هم تلخ ترند و زبان هایشان شیرین تر از عسل و کرد
#حدیث_مهدوی 
امام کاظم(ع)
«یقم القائم بلاسفیانی؟ ان امر القائم حتم من الله، و امر السفیانی حتم من الله، و لا یکون قائم الا بسفیانی قلت: جعلت فداک فیکون فی هذه السنة؟ قال: ما شاء الله. قلت: یکون فی السنة التی یلیها؟ قال: یفعل الله ما یشاء».
«مگر ممکن است که بدون خروج سفیانی، قائم (عجل الله فرجه) قیام کند؟! نه هرگز. ظهور قائم (ارواحنا فداه) از طرف خدا حتمی است و خروج سفیانی نیز از طرف خدا قطعی است، هرگز قائم (علیه‌السلام) بدون سفیانی نخواهد بود».ابن
 
"خداوند تبارک و تعالی از رازها و خبرهای درونی مطلع است .او به همه چیز احاطه دارد و برهرچیزی مسلط و تواناست.
پس هریک از شما باید در روزهایی که فرصت هست و اجل فرانرسیده و وقت کافی وجود دارد و هنوز گرفتار نشده کاری بکند و به وظایف خویش عمل نماید.
در روزهایی که نفس بالا می آید و راه آن را نبسته اند و می تواند برای خود قدمی بردارد و از پیش برای جهان آخرت توشه آماده سازد.
 
خداوند تبارک وتعالی شما را عبث وبیهوده خلق نفرمود و شما را به حال خودتان نگذاش
 
"خداوند تبارک و تعالی از رازها و خبرهای درونی مطلع است .او به همه چیز احاطه دارد و برهرچیزی مسلط و تواناست.
پس هریک از شما باید در روزهایی که فرصت هست و اجل فرانرسیده و وقت کافی وجود دارد و هنوز گرفتار نشده کاری بکند و به وظایف خویش عمل نماید.
در روزهایی که نفس بالا می آید و راه آن را نبسته اند و می تواند برای خود قدمی بردارد و از پیش برای جهان آخرت توشه آماده سازد.
 
خداوند تبارک وتعالی شما را عبث وبیهوده خلق نفرمود و شما را به حال خودتان نگذاش
محمدبن سنان گوید نزد امام محمد تقی ع بودم و اختلاف شیعه را مطرح کردم حضرت فرمود ای محمد همانا خدای بارک وتعالی  همواره بیگانکی خود یکتا بود یگانه ای عیر او نبود سپس محمد وعلی فاطمه را افرید انها هزار دوران بماندند سپس چیز های دیگر را افریدوایشان را بر افرینش انها گواه گرفت واطاعت ایشانرا در میان مخلوق جاری ساخت بر انها واجب کرد و کارهای مخلوقرا بایشان واگذاشت پس ایشان راهر چه خواهند حلال کنند وهرچه را خواهند حرام سازند ولی هرگز جز انچه خدا
تفسیر البرهان فى فضل سورة یس: الشیخ فى مجالسه باسناده قال قال ابو عبد الله علیه السلام علموا اولادکم یس فانها ریحانة القرآن.
و فى الامالى عن على علیه السلام قال الحسن و الحسین علیهما- السلام ریحانتا رسول الله (ص) (روح من سفینة البحار).
و فى مسند احمد بن حنبل (ج 5 ص 51) باسناده عن مبارک بن فضالة فى الحسن اخبرنى ابوبکرة ان رسول الله (ص) کان یصلى فاذا سجد وثب الحسن على ظهره و على عنقه فیرفع رسول الله رفعا رفیقا لئلا یصرع قال فعل ذلک غیر مرة فلما قضى‏ 
هشام بن حکم گوید موس بن جعفر علهم السلام بمن فرمود ای هشام خدای تبارک و تعالی صاحب عقل و فهم را در کتاب مزده داده 20 سوره 39 ان بنداگانم را که هر سحن راشنوند و از نیکوترش پیروی کنند مرده بده ایشانند که خدا هدایتشان کرده و ایشانند صاحبان عقل ای هشام همانا خدای متعال بواسطه عقل حجت را برای مردم تمام کرده و پیعمبرانرا بوسیله بیان یاری کرده وبسبب برهان هابربوبیت خویش دلالتشان نموده و فرموده است 160سوره 20 خدای شما خداییست یگانه که جز او خدایی نیست رح
اصبغ بن نباته از حضرت علی (ع) روایت کرده که پیغمبر خدا (ص)، به من فرمود: یا علی آیا می‏دانی معنی شب‏ قدر چیست؟ عرض کردم: نه یا رسول الله! پیغمبر (ص) فرمود: خداوند تبارک و تعالی در آن شب به تقدیر و سرنوشتی که در روز قیامت خواهد بود، قضا و حکم، و اندازه‏گیری کرده، و در آنچه خدای عز و جل فرمان داد ولایت تو بود، و نیز ولایت امامان از نژاد تو، تا روز قیامت.امام جواد از پدرش از پدران بزرگوارشان از امیر المومنان حضرت علی (ع) روایت کند که گفت: از رسول خدا (ص)
   1 عبدالرحمن بن حماد در ح دیثی مرفوع برخی از اصحابش نقل کند که امیرالمومنین  ع در کوفه بر منبر  بر آمد خدا را سپاس  گفت ستایش کرد سپس فرمود ای مردم همانا گناهان سه کو نه اند این را فرمود  و خاموش نشست  واز سخن گفتن خودداری کرد حبه عرنی که یکی از اصحاب آنحضرت بود بوی عرصکرد ای امیر مومنان فرمودی گناهان سه گونه اند دم ف و بستی فرمود  من انهارایاد نکردم جز اینکه میخواستم  شرح دهم ولی تنگی نفسی بر من عارض شد که میان  من و سخن محافل شد آری گناهان 
دوستی با کفار از منظر قرآنخداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم میفرماید:" لا یَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکافِرینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنینَ وَ مَنْ یَفْعَلْ ذلِکَ فَلَیْسَ مِنَ اللَّهِ فی‏ شَیْ‏ء" 1 یعنی: مؤمنان نباید کافران را به جاى اهل ایمان، سرپرست و دوست بگیرند؛ و هر کس چنین کند در هیچ پیوند و رابطه‏اى با خدا نیست‏. مرحوم علامه طباطبایی قدس الله سره در تفسیر این آیه شریفه می فرماید که: « کلمه اولیا جمع کلمه" ولى" است، که از ما
دوستی با کفار از منظر قرآنخداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم میفرماید:" لا یَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکافِرینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنینَ وَ مَنْ یَفْعَلْ ذلِکَ فَلَیْسَ مِنَ اللَّهِ فی‏ شَیْ‏ء" 1 یعنی: مؤمنان نباید کافران را به جاى اهل ایمان، سرپرست و دوست بگیرند؛ و هر کس چنین کند در هیچ پیوند و رابطه‏اى با خدا نیست‏. مرحوم علامه طباطبایی قدس الله سره در تفسیر این آیه شریفه می فرماید که: « کلمه اولیا جمع کلمه" ولى" است، که از ما
#حدیث_مهدوی
امام حسن عسگری(ع)

«هنگامی که زبیری (فردی که قصد داشت امام را به شهادت برساند) کشته شد، از امام حسن عسکری علیه‌السلام نامه ای صادر شد که در آن مرقوم فرموده بود:«هذا جزأ من اجترء علی الله فی اولیائه، زعم انه یقتلنی و لیس لی ولد، فکیف رای قدرة الله فیه».«این است سزای کسی که بر خداوند تبارک و تعالی در مورد دوستانش جسور باشد. او می پنداشت که مرا می کشد و برای من فرزندی نمی ماند. قدرت خدا را در حق خود چگونه یافت؟»احمد بن محمد بن عبدالله (را
نافع بن ارزق بامام باقر ع عرضکردم بمن بفرماییدخدا  از چه زمانی بوده  فرمود مگر چه زمانی نبوده تا بتو گویم از چه زمانی بوده  منزه باد انکه همیشه  بوده و همیشه باشد  یکتا بی نیاز است همسر و فرزند  نگیرد 2 مردی از پشت نهر بلخ امد و خدمت حضرت رصا ع رسید و عرضکردمن از شما مساله ای میپرسم اکر  چنانچه میدانم جواب گویی بامامنتت معتقد شوم  امام فرمود هرچه خواهی  بپرس عرضکرد بمن بگو پروردگارت  از کی بوده و کجا بوده وچگونه بوده وتکیه اش بر چیست امام فرم
آنچه در ادامه خواهید خواند روایتی پیرامون نماز و عبادت بر گرفته از کتاب «آداب الصلاه» امام راحل می باشد. توجه در این روایت بلاشک افق های روشنی پیش چشم حق جویان و اهل تفکر می گشاید:
« خداوند عزیز جبّار بر پیامبر محملى از نور فرستاد که چهل نوع از انواع نور در آن بود که بر اطراف عرش خداوند تبارک و تعالى حلقه زده بودند. چنانکه چشم هر بیننده را خیره مى‏ساخت. یکى از آنها نور زرد بود، ...
ادامه مطلب
#حدیث_مهدوی 
امام کاظم(ع)
«یغیب عن ابصار الناس شخصه و لا یغیب عن قلوب المومنین ذکره، و هو الثانی عشر منا، یسهل الله له کل عسیر و یذلل له کل صعب و یظهر له کنوز الأرض و یقرب له کل بعید، و یبیر به کل جبار عنید، و یهلک علی یده کل شیطان مرید. ذاک ابن سیدة الاماء الذی یخفی علی الناس ولادته، و لا یحل لهم تسمیته، حتی یظهره الله عزوجل، فیملأ به الأرض قسطا و عدلا، کما ملئت جورا و ظلما».
«شخص او از دیدگان ناپدید می شود ولی یاد او هرگز از خاطره ی مومنان فرامو
#حدیث_مهدوی 
امام کاظم(ع)
«یغیب عن ابصار الناس شخصه و لا یغیب عن قلوب المومنین ذکره، و هو الثانی عشر منا، یسهل الله له کل عسیر و یذلل له کل صعب و یظهر له کنوز الأرض و یقرب له کل بعید، و یبیر به کل جبار عنید، و یهلک علی یده کل شیطان مرید. ذاک ابن سیدة الاماء الذی یخفی علی الناس ولادته، و لا یحل لهم تسمیته، حتی یظهره الله عزوجل، فیملأ به الأرض قسطا و عدلا، کما ملئت جورا و ظلما».
«شخص او از دیدگان ناپدید می شود ولی یاد او هرگز از خاطره ی مومنان فرامو
دعای قرآنی فروش ملک و زمین
در این مطلب دعایی قرانی برای فروش آپارتمان و ملک بیان میشود که مجرب است.
برای
فروش زمین یا ملک خود ، هفت بار آیه شریفه ذیل را بر کاسه ای از آب بخواند
و آب را در زمین یا در ملک خود بپاشد . به اذن خداوند تبارک و تعالی ،
زمین یا ملکش به فروش میرسد.
. بسیار مجرب است .
ادامه مطلب
ابوالصباح گوید از امام صادق ع  قول خدای عزوجل و یا بمردم نسبت خدا از کرمش بانها داده حسد میبرند پرسیدمفرمود ای اباصباح بخدا ما هستیم ان مردم حسد برده شده  5 برید عجلی  گوید امام باقر ع در باره قول خدای تبارک و تعالی و بال ابراهیم کتاب وحکمت و ملک بزرک دادیم فرمود خدا پیغمبرانو رسولانو امامان را از ال ابراهیم قرار داد کتاب و حکمت و ملک بزرگ دادیم فرمود خدا پیغمبران  و رسولات وامامان را از ال ابراهیم قرار داد پس چگونه این مردم  نسبت بال ابراهی

«ابوهاشم جعفری می گوید: در محضر امام جواد علیه السلام بودیم، صحبت از سفیانی شد و این جمله بازگو شد که: «امر سفیانی از حتمیات است»، به خدمت امام جواد علیه السلام گفتم: «آیا ممکن است در مورد یک امر حتمی نیز برای خدای تبارک و تعالی بدا حاصل شود؟ فرمود: آری. گفتم: می ترسیم در مورد قائم (علیه السلام) نیز برای خداوند بدا حاصل شود! فرمود:«القائم من المیعاد و الله لا یخلف المیعاد».«ظهور قائم (عجل الله فرجه) میعاد است (یعنی: خداوند توسط پیامبر اکرم صلی
جمهوری اسلامی از چند تیر و طایفه که سابق بر این در ایران حکومت کردند و دور یک سفره جمع شده اند تشکیل شده است که به هم نون قرض می دهند .
اگه رای ندی معلوم نمیشه مال چه قبیله ای هستی اما اگر رای دادی حتما" جزو همان قوم خواهی بود و با ایشان محشور می شوی ان شاء الله تبارک و تعالی.
می شه گفت خر تو خر ترین انتخابات های جهان در ایران است چرا که در طول سال چشممان به جمال هر جک و جانوری در سیما می افتد و صدای هر چیزی در رادیول می آید اما ما بجز آقو و عده ای معد
عیدسعیدغدیرخم عیدولایت وامامت برتمام رهپویان راه حق وحقیقت مبارک باد
قال الله تبارک وتعالی فی القرآن الکریم :یاایهاالرسول بلغ ماانزل الیک من ربک وان لم تفعل فمابلغت رسالته والله یعصمک من الناس ان الله لایهدی القوم الکافرین سوره مبارک مائده آیه 67
این آیه مبارکه 3مرتبه برپیامبراکرم نازل شدوتمام زحمات پیامبرمبتنی برتعیین جانشینش دروادی غدیرخم قرارگرفت وآن بزرگواربازیبایی کامل درطول دوساعت خطبه خوانی (خطبه غدیریه) امیرالمومنین علی علیه
یک حدیث قدسی هست که آدم را از خجالت آب میکند.
خداوند تبارک و تعالی میفرماید:
یا مُطْلَقاً فِی وِصٰالِنا، اِرْجِع!
وَ یا مُحلفا عَلی هجرنا، کَفَر!
إنَّما ابعَدنا اِبْلیس لِانَه لَمْ یَسْجُد لَکَ، فَواعَجَبا کَیْفَ صَالَحته وَ هَجَرتَنا.
ای کسی که وصال ما را ترک کرده‌ای، برگرد!
و ای کسی که بر جدایی از ما سوگند خورده‌ای، 
سوگند خود را بشکن!
ما ابلیس را برای این از خود راندیم که بر تو سجده نکرد.
پس چقدر عجیب است که تو او را دوست خود گرفته‌ای و ما
عَنْ‏ أبی بَصیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ: «إِنَّ اللَّهَ (تَعَالَى) أَمْهَرَ فَاطِمَةَ رُبعَ‏ الدُّنْیَا، فَرُبعُهَا لَهَا، وَ أَمْهَرَهَا الْجَنَّةَ وَ النَّارَ، تُدْخِلُ أَعْدَاءَهَا النَّارَ، وَ تُدْخِلُ أَوْلِیَاءَهَا الْجَنَّةَ، وَ هِیَ الصِّدِّیقَةُ الْکُبْرَى، وَ عَلَى مَعْرِفَتِهَا دَارَتِ الْقُرُونُ الْأولَی [الْأُوَلُ]».
ترجمه:
ابو ‌بصیر از امام صادق(علیه السلام) روایت کرده که فرمود: همانا خداوند تبارک و تعالى مهریّ
 سلیم بن قیس گوید شنیدم علی علیه السلام میفرمود  واین هنگامی بود که مردی نزدان حضرت امده بود باو عرضکرد کمتر  چیزی که بنده بسبب ان مومن  شود چیست  وکمتر چیزی که بنده  بوسیله ان کافر گردد  چیست. حضرت باو فرمود پرسیدی پس  پاسخش  دقت کن و بفهم اما کمتر چیزیکه که بنده بدان مومن است انست که خدای تبارک وتعالی خودش را بان بنده بشناساند پس ان بنده بفرمانبرداری برای او اقرار کند و سپس پیغمبرش ص را باو بشناساند پس بفرمانبرداری او نیز اقرار کند و هم چن
 
...عَنْ حَفْصِ بْنِ غِیَاثٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ:
«إِنْ‏ قَدَرْتُمْ‏ أَنْ‏ لَا تُعْرَفُوا فَافْعَلُوا وَ مَا عَلَیْکَ إِنْ لَمْ یُثْنِ النَّاسُ عَلَیْکَ وَ مَا عَلَیْکَ أَنْ تَکُونَ مَذْمُوماً عِنْدَ النَّاسِ إِذَا کُنْتَ مَحْمُوداً عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى...»
 الکافی، ج‏۸، ص۱۲۸
 
از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است:
«اگر می‌توانید (طوری رفتار کنید) که شناخته نشوید، این کار را بکنید. این‌که مردم تو را ا
#حدیث_مهدوی
امام جواد(ع)

«ابوهاشم جعفری می گوید: در محضر امام جواد علیه السلام بودیم، صحبت از سفیانی شد و این جمله بازگو شد که: «امر سفیانی از حتمیات است»، به خدمت امام جواد علیه السلام گفتم: «آیا ممکن است در مورد یک امر حتمی نیز برای خدای تبارک و تعالی بدا حاصل شود؟ فرمود: آری. گفتم: می ترسیم در مورد قائم (علیه السلام) نیز برای خداوند بدا حاصل شود! فرمود:«القائم من المیعاد و الله لا یخلف المیعاد».«ظهور قائم (عجل الله فرجه) میعاد است (یعنی: خداوند
 عمربن یزید گوید مسمع را در مدبنه دیدم واو انسال وجهی را خدمت امام صادق ع بردهو انحضرت نپذیرفته بود من باو گفتم چرا امام صادق وجهی را که برایش بردی بتو رد کرد گفت چون ان وجه را که خدمتش بردم عرضکردم غواصی دریای بحرین بمن واگذار شده و من چهععرمود ارصد درهم استفاده کرده ام وخمس ان را که 80 هزار رهم است برای شما اودده امن نخواستم این وجه را که حق شمااست خداب تبارک تعالی در امواا لما قرار داده از شماباز دارموود تصرف کنم حضرت فرمود مگر ما از زمبن و ا
#حدیث_مهدوی
امام کاظم(ع)
«یقم القائم بلاسفیانی؟ ان امر القائم حتم من الله، و امر السفیانی حتم من الله، و لا یکون قائم الا بسفیانی قلت: جعلت فداک فیکون فی هذه السنة؟ قال: ما شاء الله. قلت: یکون فی السنة التی یلیها؟ قال: یفعل الله ما یشاء».
«مگر ممکن است که بدون خروج سفیانی، قائم (عجل الله فرجه) قیام کند؟! نه هرگز. ظهور قائم (ارواحنا فداه) از طرف خدا حتمی است و خروج سفیانی نیز از طرف خدا قطعی است، هرگز قائم (علیه‌السلام) بدون سفیانی نخواهد بود».ابن ا
با سلام و عرض ادب محضر انور تمامی مخاطبان فرهیخته ی این وبگاه ، بدینوسیله فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان عالم ، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را خدمتتان تسلیت و تعزیت عرض می کنیم . رجاء واثق و امید شائق داریم که در این ایام از برکات وجودی آن امام همام برخوردار گردیم . ان شاء الله تعالی .
اکنون و الآن شورشی در خلق عالم افتاده و نوحه و گریه و زاری و ماتم در همه ی اقطار عالم امکان به پاست . این شورش مقدمه ای برای پویش راه حسین علیه ال
قرآن از افرینش انسان اولیه و انسانهای بعد سخن می گوید!به یقین انسان را از عصاره‏ اى از گل  افریدیم.سپس او را [به صورت] نطفه‏ اى در جایگاهى استوار قرار دادیم (۱۳) آنگاه نطفه را به صورت علقه درآوردیم پس آن علقه را [به صورت] مضغه گردانیدیم و آنگاه مضغه را استخوانهایى ساختیم بعد استخوانها را با گوشتى پوشانیدیم آنگاه [جنین را در] آفرینشى دیگر پدید آوردیم آفرین باد بر خدا که بهترین آفرینندگان است سوره ۲۳ آیه های ۱۲ الی ۱۵پزشک نامدار ایران در بخشی ا
 
ثواب زیارت امام حسین ع به قصد تقرب به خدا
 
 
امام صادق (علیه السلام) فرمودند:پدرم ازیکی از دوستانش سؤال کرده بود مقصودت زیارت قبر امام حسین (علیه السلام) است چیست و چه کسى را با این زیارت اراده مى نمائى ؟ یعنى : با این زیارت قصد تقرّب به چه کسى را دارى ؟
عرض کرد: مراد و مقصودم خداوند تبارک و تعالى است ، یعنى قصدم تقرّب به خدا مى باشد .
حضرت فرمودند: کسى که بدنبال زیارت یک نماز بخواند و با این نماز قصد تقرّب خدا را داشته باشد، در روزى که خدا را مل
بیهقی از امام شافعی روایت کرده که:
(الله تبارک و تعالی یاران رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم را در قرآن، تورات و انجیل مورد ستایش قرار داده و فضیلت آنها را بر دیگران بر زبان رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم بیان کرد، پس الله به آنها رحم کرد و به جهت رساندن آنها به بالاترین درجات صدیقین، شهداء و صالحین به آنها شادباش گفت). آنها سنتهای رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم را به ما رساندند و رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم و وحیی
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
فلا ظهور إلاّ بعد إذن الله تعالی ذکره وذلک بعد طول الأمد وقسوة القلوب وامتلاء الأرض جور
 
ای شیعه ما اکنون زمان غیبت کامل فرا رسیده است، دیگر تا آن روزی که خدای تبارک و تعالی بخواهد، ظهوری نخواهد بود، و آن پس از مدت درازی خواهد بود که دل‌ها را سختی و قساوت فرا گیرد و زمین از ستم و بیداد پر گردد.
 
منابع:توقیع امام زمان به علی بن محمد سمریالغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 395 / ذکر أمر أبی الحسن علی بن محمد ا
اقتدای حضرت عیسی علیه السلام به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه (به اعتراف اهل تسنن)
مولوی سید زاده از علمای بزرگ اهل تسنن ایران می‌نویسد:
از احادیث صحیح ثابت است که الله تبارک و تعالی در آخر الزمان خلیفه‌ای عادل از آل رسول به این امت مرحمت می‌فرماید و پس از او دجال و سائر علامات قیامت ظاهر می‌شوند آن گاه عیسی فرود می‌آید و دجال را می‌کشد و در نماز به مهدی اقتدا می‌کند.
احسن المقصود فی توحید المعبود، تالیف مولوی سید زاده، صفحه ۷۸
آنچه از این
بعد از مطلب قبل که فهمیدیم برما واجب است که اماممان را بشناسیم ، حال میخواهیم ببینیم یک امام صفاتش چیست.
چه کسی بهتر از یک امام میتواند صفات یک امام را به ما بگوید.خبر صحیح خطبه ای از ابوعبدالله صادق (علیه السلام) روایت شده است : به راستی که خداوند_عزّوجلّ_به وسیله ی امامان برحق از خاندان پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) از دین خویش پرده برداری کرده و به وجود آنان راه و روش خود را آشکار ساخته،و از درون چشمه ی دانش خویش به وسیله ی ایشان عطا فرمود
‍♂ نجاری بود که زن زیبایی داشت که پادشاه را مجذوب خود کرده بود
پادشاه بهانه ای از نجار گرفت و حکم اعدام او را صادر کرد و گفت نجار رافردا اعدام کنید 
نجار آن شب نتوانست بخوابد ...
همسر نجار گفت :                             مانند هر شب بخواب ...    پروردگارت یگانه است و درهای گشایش بسیار "
کلام همسرش آرامشی بر دلش ایجاد کرد و چشمانش سنگین شد و خوابید ...
صبح صدای پای سربازان را شنید...چهره اش دگرگون شد و با نا امیدی، پشیمانی و افسوس به همسرش نگاه کرد که د
ادریس بن عبدالله گوید از امام صادق ع تفسیر این ایه را پرسیدم و چه چیز شما را بدوزخ کشانید گو بند ما نماز گزار نبودیم 42 سوره 74  فرمود مقصود اینستکه پیروی نکردیم از امامانیکه هدای تبارک وتعلیدر باره ایشان فرموده است و پیشروان پیشرو انها یند مقربان 11 سوره سوره 56  م،ر نمیببنی که مردم اسبی را که در مسابقه پشت سر سابق است مصلی نامند همین معنی مقصود است در انجا که فرمایدو ما از مصلین نبودیم یعنی پبرو پیشرروان نبودیم.  شرح از جمله مسابقاتیکه با شرط
1- کرانه های کیهان
خداوند تبارک و تعالی درحالی که انسانها وجنیان رابه مبارزه دعوت می کند می فرماید :
ای گروه جنّ و انس! اگر می‌توانید از مرزهای آسمانها و زمین بگذرید، پس بگذرید، ولی هرگز نمی‌توانید، مگر با نیرویی (فوق العاده)! (الرحمن/33)
این یک اصل ثابت علمی است که خروج انسان به خارج از کیهان برای او غیر ممکن است ؛ زیرا مسافت هایی که ما را از دورترین کهکشان قابل رؤیت جدامی کند بیشتر از 20 میلیارد سال نوری با ما فاصله دارد و اگر انسان بتواند با سر
بسم الله الرحمن الرحیم
قَالَ یَا آدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ ۖ فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُلْ لَکُمْ إِنِّی أَعْلَمُ غَیْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا کُنْتُمْ تَکْتُمُونَ
فرمود: ای آدم، ملائکه را به اسماء این حقایق آگاه ساز. چون آگاه ساخت، خدا فرمود: آیا شما را نگفتم که من بر غیب آسمانها و زمین دانا و بر آنچه آشکار و پنهان دارید آگاهم؟
وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِکَةِ ا
 علی بن ابی حمزه گوید ابو بصیر از امام صادق ع پرسبد و من حاضر  عرضکرد قربانت  پیغمبر ص چند مرتبه بمعراج بردند فرمود دو مرتبه  وجرییل اورا در مقا،می نگه داشت و گعت در جایت بایست ای محمد ص زیرا در جایی ایستاده یی که هرگز هیچ فرشته و گفت میفرماید سبوح قدوس منم پردوردگار ملایکه وروح که رحمتم بر غضبم پیشی دارد  پیغمبرص فرمود ار خدایادر گذشت خواهم در گذشترا خواهم  امام فرمود و همچنان بود که خدا عرمایدپیغمبر بمقام قاب قوسن او ادنی رسبد 9 یوره 53 شرح
نافع بن ارزق بامام باقر  ع عرضکرد بمن بفرمایید خدا از چه زمانی نبوده تا بتو گویم از چه زمانی  بوده  منزه باد انکه همیشه بوده نه کمی نه کمی و همیشه باشد یکتا و بی نیازاست همسر و فرزند نگیرد  2 مردی از پشت بلخ امد خدمت حضرت رضا ع رسید و عرضکرد من از شما مساله ای میپرسم. میدانم جواب گویی بامامت معتقد شوم امام فرمود هر چه خواهی بپرس  عرض کرد بمن بگو. پروردگارت از  کی بوده وکجا بوده و چگونه بوده وتکهیه اش بر چیست امام فرمودخدای تبارک وتعالی  مکانرا
1- کرانه های کیهان
خداوند تبارک و تعالی درحالی که انسانها وجنیان رابه مبارزه دعوت می کند می فرماید :
" ای گروه جن وانس ! اگرمی توانید ازکرانه های آسمانها وزمین خارج شوید ؛ پس بیرون روید ؛ خارج نمی شوید مگربا سلطان ( نیروی برتر) .  (الرحمن/33)
این یک اصل ثابت علمی است که خروج انسان به خارج از کیهان برای او غیر ممکن است ؛ زیرا مسافت هایی که ما را از دورترین کهکشان قابل رؤیت جدامی کند بیشتر از 20 میلیارد سال نوری با ما فاصله دارد و اگر انسان بتواند با سر
از حضرت امام صادق علیه السلام روایت هست که إنَّ الله تبارک و تعالی : که خداوند تبارک و تعالی برای مومن یک چیزی را ضمانت کرده ، اگر کسی اقرار کند به ربوبیت خدا و اقرار کند به نبوت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و اقرار کند به امامت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و آن چیزی را که خدا به او واجب کرده انجام دهد خداوند او را در جوار خودش قرار دهد. 
این مسئله جوار خداوند یعنی چه ؟ اینجا بحثی در عرفان مطرح است به نام مسئله قرب ، قرب را عرفا به دو
که پادشاه را مجذوب خود کرده بودپادشاه بهانه ای از نجار گرفت و حکم اعدام او را صادر کرد و گفت نجار رافردا اعدام کنیدنجار آن شب نتوانست بخوابد .همسر نجار گفت :مانند هر شب بخواب .پروردگارت یگانه است و درهای گشایش بسیار کلام همسرش آرامشی بر دلش ایجاد کرد و چشمانش سنگین شد و خوابید .صبح صدای پای سربازان را شنید.چهره اش دگرگون شد و با نا امیدی، پشیمانی و افسوس به همسرش نگاه کرد که دریغا باورت کردم .با دست لرزان در را باز کرد و دستانش را جلو برد تا سرب
وصیه می کنیم برای این که پاکت طومار شما در چاپ، مبتلا افت کیفیت نشود، مسلما نکات و رویه‌های طراحی ذیل را مرور نموده و آن ها را در طراحی پاکت خویش بکار بگیرید . پاکت طومار خود را در یک عدد از اندازه‌های زیر و با توجه به طرح گسترده آن پباده سازی کنید، همینطور برای انجام این فعالیت میتوانید قالب های فراهم شده پاکت نامه را از وب سایت ما دانلود کرده (در فرمت های PSD, Ai, CDR) و آن را مبنای طراحی خود قرار دهید . 
۱) 
پاکت طومار تبارک A4، برای برگه و ورقه ها A4

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها