نتایج جستجو برای عبارت :

لایحه تقاضای صدور اجراییه

نرم افزار صدور فاکتور فروش ارزش افزوده
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نرم افزار صدور فاکتور فروش ارزش افزوده درحال | آرمانتwww.armanet.ir › software › نرم-افزار-صدور-فاکتور-فروش-ارزش-ا...نرم افزار صدور فاکتور فروش ارزش افزوده گروه نرم افزاری درحال ویژه دارایی برای صدور فاکتور ارزش افزوده، چاپ و نگهداری آن می باشد.
نرم افزار صدور فاکتور فروش ارزش افزوده - فــــــرافایلfarafile.ir › product › نرم-افزار-صدور-فاکتور-فروش-ارزش-افزودهنرم افزار صدور فا
 این جرم دارای جنبه خصوصی می باشد.مطابق ماده ۹ قانون صدور چک در صورتی که صادرکننده قبل از تاریخ شکایت کیفری وجه آن را نقداً به دارنده پرداخته یا به موافقت شاکی خصوصی ترتیبی برای آن داده باشد یا موجبات آنرا فراهم نماید قابل تعقیب کیفری نخواهد بود.در جرم صدور چک پرداخت نشدنی:➖در صورت پرداخت وجه  قبل از شکایت کیفری تعقیب کیفری را منتفی خواهد نمود.➖در صورت گذشت شاکی خصوصی قبل از صدور حکم قطعی قرار موقوفی تعقیب صادر خواهد شد.➖پرداخت وجه  و خسا
به استناد سایت حقوق کیفری دینا آراء به دو دسته قرار و حکم تقسیم می گردد که قرار به تصمیمات اتخاذ شده از سوی دادگاه اطلاق می شود و حکم نیز آرایی است که توسط دادگاه ها صادر می شوند . اما قانونگذار در خصوص زمان صدور رای و کیفیت رای صادره و لزوم درج کیفیت رای صادره در دادنامه قوانینی مختلفی را وضع کرده است . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صدور رای در دادگاه کیفری می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :
 
 
 
www.heyvalaw.com/web/articles/view/1911/صدور-رای-در-دادگاه-کی
ترجمه پروانه کسب
جهت صدور پروانه کسب , متقاضیان می توانند در صورت صدور اقدام به ایجاد شغل مورد نظر خود را یه صورت قانونی داشته باشند , لازم به ذکر است که متولی این امر سازمان نظارت و بر هیات های صنفی کشور بوده و یا همان سیت ایرانیان اصناف می باشد , برای صدور قانونی جواز شغلی و یا پروانه کسب متولی این امر اتاق اصناف می باشد که توسط واحد های صنفی آمار و اطلاعات کسبه محترم را داشته  و بنا به نیاز آنها اقدام به صدور جواز کسب نمایند .
لازم به ذکر است ص
صدور کارت کار با عنوان خوداظهاری همزمان با اجرای طرح آمایش ۱۴
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی: همزمان با اجرای طرح آمایش ۱۴و طرح غربال‌گری سلامت و بهداشت مهاجرین برای اولین بار صدور کارت کار با عنوان خوداظهاری در حال رخ دادن است.
به گزارش رنا از روزنامه”صبح امروز” سید علی قاسمی در نشست خبری با موضوع خدمات و اقدامات اجرایی در حوزه اتباع گفت: با شروع طرح آمایش ۱۴ چند اتفاق دیگر با این طرح در حوزه سلامت و اشتغال اتباع همراه می
– در صورت وقوع هر یک از موارد زیر، میتوان صادر کننده چک را تحت تعقیب کیفری قرار داد: ۱- نبودن وجه نقد یا عدم کفایت آن در حساب صادر کننده چک. ۲- خالی کردن حساب از تمام یا قسمتی از وجهی که به اعتبار آن چک صادر شده است. ۳- تنظیم چک به صورت نادرست: الف- عدم مطابقت امضا. ب- اختلاف در مندرجات چک ج- قلم خوردگی. ۴- دستور عدم پرداخت چک به بانک توسط صادر کننده چک. ۵- صدور چک از حساب مسدود.
 
مجازات صدور چک بلامحل در سه مبلغ قابل تقسیم است: 
۱. اگر مبلغ چک کمتر از ۱
 
از جمله مشکلاتی که در حال حاضر در کشور ما وجود دارد، موضوع چک است!
 
به دلیل عدم آشنایی مردم با قوانین مربوط به چک، صدور چک بلامحل، انواع کلاهبرداری و ... بسیار زیاد شده است.
به عنوان مثال صدور چک در وجه حامل که خطراتی را برای صادر کننده ی چک ایجاد می کند که در مطلب زیر به توضیح آن خواهیم پرداخت:
 
 
تعریف چک حامل
چک حامل به چکی گفته می شود که در قسمت حواله کرد آن کلمه حامل درج شده
و شخصی که حامل آن چک است، صاحب آن شناخته می شود.
 
صدور چک حامل چه خ
به منظور صدور کارت و برنامه ریزی آموزشی هنرجویان عزیز، خواهشمند است در اسرع وقت نسبت به تکمیل بانک اطلاعاتی خود اقدام نمایید، در ضمن برای صدور کارت پرسنلی یک قطعه عکس 3*4 به باشگاه تحویل دهید. در صورت لزوم با آقای آرین رجب پور هماهنگی نمایید.
ترجمه ریز نمرات 
صدور ریز نمرات در مرماکز آموزشی و دانشگاهی قابل انجام است , مراحل تایید زیر نمرات دانشگاهی حدودا کمتر از یک روز کاری زمان خواهد بود , , متولی این امر در دانشگاه های معمولا معاونت آموزشی بوده که قابلیت تائید صدور ریز نمرات را خواهند داشت .
دانشجویان محترم میتوانند برای دریافت ریز نمرات به سایت دانشگاه خود مراجعه نمایند و یا به صورت حضوری اقدام به دریافت ریز نمرات کنند .
صدور ریز نمرات طبق آئین نامه مصوب دانشجویی و دانشگاهی دا
مزایای دسته چک های صیاد کدامند؟
در مقایسه با دسته چک های قدیمی مزایای دسته چک صیاد بی شمار است.
یکی از دلایل عمده ی راه اندازی سامانه صیاد
و صدور دسته چک های صیاد کاهش تنش های اعتباری در این سیستم
و همین طور افزایش قدرت نظارت بر فرایند صدور چک ها می باشد
و راه اندازی این سیستم به طور کامل امکان رصد جریان چک ها را فراهم کرده است.
 
 
از جمله سایر مزیت هایی که دسته چک های جدید دارند؛
حذف شدن نقش شعب بانکی در صدور دسته چک ها می باشد.
 
با راه اندازی
قانون صدور چک، چک‌ برگشتی را چکی می‌داند که صادرکننده بدون موجودی حساب اقدام به صدور آن نماید. اصطلاحا این گونه چک‌ها را به نام چک بی‌محل نیز شناخته می‌شوند. در صورت صدور چک بی‌محل، چک به تقاضای دارنده برگشت می‌خورد. همین عامل مشکلات زیادی را برای صادرکننده ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر آثار سوء برای صادر کننده دارد. اخیرا بانک مرکزی برای رفع این آثار، شرایطی را پیش‌بینی کرده است که در این مطلب قصد داریم به نقش وکیل حقوقی و رفع سوءاثر از
 
 
مجازات صدور چک بی محل به مقدار مبلغ صادر شده توسط آن بستگی دارد
که در متن زیر به شرح آن خواهیم پرداخت.
 
 
در کل مجازات صدور چک بی محل بر اساس مبلغ آن ها به سه دسته تقسیم بندی می شود:
 
1. در صورتی که مبلغ چک کمتر از ده میلیون ریال (یک میلیون تومان) باشد؛
مجازات حداکثر شش ماه حبس برای وی در نظر گرفته می شود.
 
2. در صورتی که مبلغ چک از ده الی پنجاه میلیون ریال باشد؛
مجازات شش ماه الی یک یکسال برای فرد در نظر گرفته می شود.
 
3. در صورتی که مبلغ چک بیش
به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، یکی از قرارهای صادره از دادسرا قرار توقف تحقیقات است که با صدور قرار توقف تحقیقات ، تحقیقات و رسیدگی به پرونده متوقف می گردد . شرایط صدور قرار توقف تحقیقات در قانون آیین دادرسی کیفری بیان شده است . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط صدور قرار توقف تحقیقات بر روی لینک زیر کلیک کنید : 
 
 
 
 
www.heyvalaw.com/web/articles/view/765/قرار-توقف-تحقیقات-و-شرایط-صدور-آن.html
 
 
احتراماً قانون فوق الذکر بیان می‌دارد؛
بعد از ثبت غیرقابل پرداخت بودن یا کسری مبلغ چک در سامانه یکپارچه بانک مرکزی، این سامانه مراتب را به صورت بر خط به تمام بانکها و موسسات اعتباری اطلاع میدهد. پس از گذشت 24 ساعت کلیه بانکها و موسسات اعتباری حسب مورد مکلفند تا هنگام رفع سوء اثر از چک، محرومیت‌ها و محدودیت‌های احصاء شده در ذیل ماده یاد شده را نسبت به صاحب حساب اعمال نمایند.
 
محرومیت و محدودیت‌های اجرایی شامل موارد ذیل می‌باشند؛
الف - عدم
 تاریخ انتشار: 1398/11/8
اگر همچنان کد معرف را وارد نکرده اید کد باشگاه زیر را وارد کنید تا از مزایای معرف بهره مند شوید... 
کد باشگاه : CC1478
کد سوال: 9811018                 پاسخ: گزینه 4
سوال 9811018
 
مدت اعتبار اوراق تسه یا اوراق تسهیلات مسکن چگونه است؟ و شرایط تمدید آن به چه شکل است؟
(برای پیدا کرد جواب یه مطلب "اوراق تسه چیست؟" مراجعه کنید.)
 
❌گزینه 1: از زمان صدور به مدت 2 سال اعتبار دارد و حداکثر تا یک دوره 6 ماهه می شود.
❌گزینه 2: از زمان صدور به مدت 1 سال
صدور مستر کارت

با داشتن مستر کارت می توانید تراکنش های بین المللی خود
را از جمله انتقال وجه به خارج از کشور، خرید از فروشگاه های اینترنتی،
پرداخت هزینه های مربوط به ثبت نام در دوره های آموزشی و دریافت دستمزد
انجام کار برای افراد خارج از کشور، انجام دهید.


استفاده از از
مستر کارت
بسیار ساده بوده و در کمال راحتی به شما امکان تبادلات مالی با کشور های خارجی را می دهد. برای
صدور مس
به استناد سایت آیین دادرسی دینا شرایط و نحوه صدور قرار اتیان سوگند تکمیلی در دادگاه در قانون آیین دادرسی مدنی مورد تصریح قرار نگرفته است ؛ با این وجود با عنایت به مواد مختلفی از این قانون و رویه قضایی دادگاه ها در می یابیم که دادگاه رسیدگی کننده به دعوا در شرایطی اقدام به صدور قرار اتیان سوگند تکمیلی می نماید که بینه ارائه شده توسط مدعی ناقص باشد و دعوای مذکور ، جزء موارد مصرح در ماده 277 قانون آیین دادرسی مدنی باشد . علاوه بر این ، صدور قرار ا
صدور ویزا کارت

با داشتن ویزا کارت می توانید بدون محدودیت از تمامی
فروشگاه های اینترنتی خرید کنید. حتی بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به
صورت مستقیم به ایران ارسال دارند. علاوه بر این امکان حواله اینترنتی یا
انتقال وجه به دیگران بدون نیاز به پرداخت هزینه های اضافی مربوط به پرداخت
واسطه ای وجود دارد. خدمات
خرید ویزا کارت ، افتتاح ویزا کارت
های با نام و بی نام سریع در پی 98 از راهکارهای ساده و
سریع این مجموعه
مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد گفت: برای کمک به مردم در روزهای پایانی سال ۹۸ مبنی بر دریافت سند تک‌برگ ( کاداستر) ،قانون تعیین تکلیف ، مهلت صدور این اسناد و قانون یادشده تمدید شد. 
کارگروه ملی مطالبه گری طرح کاداستر، به نقل از ایرنا، به گزارش روزشنبه روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک یزد، علی کریمی  افزود: علاوه بر تمدید مهلت صدور سند تک برگ و قانون تعیین تکلیف تا خردادماه سال ۱۳۹۹ همچنین با تصویب شورای  شهر یزد و همکاری شهرداری ،  عوارض ش
 
وظایف قانونی صادر کننده چک
در صورتی که قصد صدور چک را دارید در ابتدا باید بگوییم که بهتر است تا در مورد قانین چک
و مسائل حقوقی پیرامون آن اطلاعات کافی داشته باشید تا از این بابت دچار مشکل نشوید.
 
در این مطلب قصد داریم تا شما را با وظایف قانونی صادر کننده چک آشنا سازیم
تا در صورت صدور چک همه ی جوانب قانونی آن را در نظر داشته باشید.
 
 
مطلب پیشنهادی ما: خطرات صدور چک در وجه حامل
 
_ در صورتی که قصد صدور چک را دارید، بایستی به میزان مبلغ چک صادر
بسم الله الرحمن الرحیم
قصد داریم تا در این پست، هدیه ای ویژه ای را به مناسبت شب یلدا تقدیم دیدگانتان نماییم، نمونه کد نرم افزاری تشخیص صحت کد ملی و همچنین بدست آوردن محل صدور از طریق شناسه ملی را بصورت هدیه ای ویژه و البته رایگان از طرف پایگاه سایبری استان خوزستان به همه کاربران گرامی می باشد.
این بسته هدیه شب یلدا بصورت یک پکیج نرم افزاری ساده به همراه سورس کد آن است که مدیریت پایگاه سایبری استان خوزستان جهت انتشار و البته استفاده مفید در ا
مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی:
بنا به گفته فرمانده قرارگاه مهارت آموزشی از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع می‌شود.
همه سربازان باید ۵ نوع آموزش عمومی و اجتماعی، امداد و نجات، کسب و کار و حقوقی، سبک زندگی- مالی و فضای مجازی کسب و کار و حداقل یک مهارت منجر به اشتغال را فرا گیرند./ مهر
پنج شنبه ، ۶ آذر ۹۸@IrNews_24
مشاهده مطلب در کانال
سیستم های صدور ژتون راه حل های نرم افزاری خلاقانه ای را برای مدیریت بیشتر روند فعالیت بخش های مختلف سازمان ها و دانشگاه ها، نظیر بخش رستوران ارائه کرده اند. تجربه نشان داده است، توسعه نرم افزار صدور ژتون منجر به ایجاد طیف وسیعی از راه حل های نرم افزاری با کیفیت برای حل مشکلات مرتبط با بی نظمی و عدم هماهنگی دریافت غذا در رستوران ها شده که همین امر به نوبه خود در کاهش بخشی از هزینه های کسب و کارها و سازمان ها موثر بوده است.
آشنایی با مزایای نر
قرار تامین خواسته به درخواست خواهان یا نماینده او صادر می گردد. در نتیجه درخواست کننده صدور قرار تامین خواسته باید نفع، سمت و اهلیت قانونی داشته باشد.خواسته باید قطعی و قابل مطالبه باشد و تحقق وجود آن موقوف به وقوع یا عدم وقوع حادثه‌ای در آینده نباشد. میزان خواسته باید معلوم یا عین معین باشد؛ یعنی خواسته باید مالی بوده و مستقیما قابل ارزیابی به پول باشد.
در حالی برخی شعب بانکی از امروز کارت‌های ملی قدیمی را برای انجام عملیات بانکی نمی‌پذیرند که مردم با چالش جدی در این زمینه روبرو شدند و باوجود ثبت نام برای دریافت کارت ملی جدید بیشتر از یکسال است در صف صدور این کارت هستند و جهت کارهای بانکی بلاتکلیف می باشند.
 
دولت از دو سال پیش، طرح کارت‌های ملی هوشمند را در دستور کار قرار داد و بر این اساس پایان اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا پایان سال ۱۳۹۷ تعیین شد، اما این در حالی است که به دلیل تأخیر در ف
#قانون_صدور_چک✅چک در نظام حقوقی ایران واجد امتیازات خاصی نسبت به سایر اسناد تجاری ازجمله سفته و برات می باشد. چک در ایران به عنوان یک سند عادی لازم الاجراء هم واجد حمایت کیفری (امکان اعمال مجازات برای صدور چک بلامحل) و هم دارای ضمانت اجرای حقوقی یا مدنی (امکان دادخواهی در دادگاه حقوقی) است. قانون اصلاح قانون صدور چک مصوب 1397 از لحاظ جنبه کیفری تفاوتی با قانون سابق برخود ندارد، اما از منظر حقوقی و مدنی واجد تغییرات و تحولات بسیاری شده است.تکلیف
لغو سفر به گرجستان
 
یکشنبه هفته پیش گرجستان مرز هوایی خود را با ایران بستسازمان هواپیمایی گرجستان جهت مقابله با ورود ویروس کرونا به این کشور با ارسال نامه ای از عدم صدور اجازه برای هواپیماهای ایرانی به مقصد تفلیس خبر دادروابط عمومی شرکت هواپیمایی قشم ایر نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل عدم صدور اجازه برای انجام سفر به تفلیس، پایتخت گرجستان کلیه پروازهای ورودی به شهر تفلیس تا اطلاع ثانوی لغو شده است وتنها پرواز بدون مسافر ای
◽️رئیس دیوان عدالت اداری روز گذشته از صدور رأیی مبنی بر مخالفت با صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان خبر داد.
◽️این در حالی است که چندی پیش، معاون فرهنگی قوه قضائیه گفته بود که دولت به شرط طراحی مناسب درباره موتورسواری بانوان لایحه‌ای را تحویل مجلس دهد، اگر این لایحه مورد تأیید مجلس و شورای نگهبان قرار گرفت، موتورسواری بانوان هم مجاز خواهد شد.
خبرهای:
#پاوه
#روانسر
#جوانرود
#ثلاث_باباجانی
#تازه_آباد_ثلاث
با سیروان پرس وقایع چهار شهرس
 
در زمان های گذشته صدور چک بی محل مجازات زندان داشت
و افرادی که اقدام به صدور چک های بی محل می کردند با مجازات زندان روبرو می شدند.
 
ولی در حال حاضر همه روزه چک های بسیاری برگشت می خورند ولی صادر کننده ی آن ها به زندان نمی افتند.
برخلاف برات و سفته چک نشان دهنده ی طلب شخصی به شخص دیگر نمی باشد.
و همین طور بر اساس قانون تجارت نمی توان برای چک محل در نظر گرفت.
 
 
برای استعلام چک صیاد می توانید از اپلیکیشن چک نما استفاده نمایید.
 
در قوانین قبلی
کهگیلویه و بویراحمد؛زمان خووب ، مدیر کل املاک و ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت: اوراق مالکیت در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده و مالکیت 5،100 خانه مسکن را به دست آورده است. خانه در منطقهوی با تأکید بر اینکه ثبت نام املاک استان آماده صدور پروانه املاک عمومی و دولتی در محدوده سطح شهر پس از دریافت مجوزها است ، با تأکید بر لزوم ایجاد دولت و اخذ اسناد زمین. اسناد و نقشه های خاص.کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل ثبت احوال و خدمات نقل و انتقال ، گ
روح الله مهرجو:وقتی اشتغال به یک دغدغه بزرگ جامعه‌ای
بدل شد که از نظر منابع طبیعی و خدادادی سرشار است، مشخص بود که برخی از
اقدامات به جای اینکه مرهمی بر زخم‌ها باشند، نمایشی بیش برای آمار سازی
نیستند؛ چرا که اگر قرار بود برنامه ریزی به خوبی انجام شود، از ثروت‌های
خدادادی به صورت بهینه استفاده می‌شد. یکی از این شوهای آمار سازی حذف
قانون حریم صنفی در زمان صدور پروانه کسب بود؛ تا پیش از اینکه این قانون
حذف شود، دو واحد صنفی همگون نمی‌توا
⭕️تامین مالی میانه یا بینابینmezzanine financing
این تامین مالی نه از محل بدهی است نه از محل سهامداران بلکه نوعی وام است که قابلیت تبدیل به سهام را در آینده دارد. برخی از استارتاپ ها قبل از اینکه وارد بورس شوند نیاز به توسعه دارند این تامین مالی از طریق صدور اوراق قابل تبدیل به سهام یا سهام ممتاز صورت می پذیرد و افرادی که در این مرحله سرمایه گذاری می کنند ریسک کمتری را تحمل نموده و قاعدتا سود کمتری نسبت به سرمایه گذاران ریسکی کسب خواهند کرد.
به عملی
( با مجوز رسمی از سازمان نظام مهندسی کشاورزی)
بنابر فعالیت های زیر آماده خدمت رسانی به کلیه علاقمندان و کشاورزان می باشد:
1- صدور پروانه ی انواع گلخانه ها
2- صدور پروانه دامپروری
3- صدور پروانه سالن پرورش قارچ
4-انجام امور اداری،اجرایی فنی و مشاوره
5- صدور پروانه سم فروشی ها
6- صدور حواله  سوخت تراکتورداران
 
 
نسل جدید چک ها که ما آن ها را با نام دسته چک صیاد می شناسیم، باعث شده اند
تا اطلاعات چک به شکل آنلاین در دسترس همه ی افراد قرار گرفته
و به طور کامل امکان شناسایی و اعتبارسنجی آن ها وجود داشته باشد.
 
در طی سال های گذشته چک یکی از مهم ترین ابزارهای نظام پرداخت بوده
و از جایگاه اعتباری بالایی نیز برخوردار بوده است اما به دلیل رشد فزاینده ی چک های برگشتی
طی این سال ها، تا حدود زیادی از اعتبار آن کاسته شده است.
 
یکی از کارهایی که برای کاهش این روند
به طور کلی مهریه زن از دو طریق قابلیت وصول دارد :
۱-از طرق جرای ثبت             ۲- از طریق دادگاه خانواده
اما آنچه موضوع بحث ماست بهترین روش به اجرا گذاشتن مهریه است که از نظر نویسنده و بیشتر وکلا بهترین روش برای به اجرا گذاشتن مهریه اقدام از طریق اجرای ثبت است .
اما چگونه باید از طریق اجرای ثبت مهریه را به اجرا گذاشت ؟
برای مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت ابتدا زوجه باید به دفتر ازدواجی که عقد رسمی در آنجا صورت گرفته مراجعه نماید و در خواست کت
جلسه کارگروه صدور مجوز زکات فطره برگزار گردید
با حضور موسوی نماینده امام جمعه، سلمانیان نماینده فرماندار، سرهنگ بابایاری جانشین فرمانده انتظامی شهرستان، مهندس نریمانی رئیس اداره بهزیستی و مهندس محمدی رئیس کمیته امداد و دبیر شورای زکات جلسه کارگروه بررسی صلاحیت موسسات خیریه برای جمع آوری زکات فطره برگزار گردید
یکی از نکات مهم در مورد ترخیص که در پاره‌ای مواقع سبب کند شدن فرآیند ترخیص یا اصطلاحاً توقف می‌شود، صدور مجوزهایی است که باید توسط سازمان‌ها و نهادهای مختلف صادر و توسط صاحبان یا نمایندگان آنها ارائه شود.
 
این مجوزها عموماً جنبه کنترلی و بازرسی دارند و هدف از صدور آنها این است که وارداتی غیراستاندارد از نظر سلامتی، بهداشتی، ایمنی، فرهنگی، زیست محیطی و سایر موارد وارد کشور نشود.
قابل ذکر است که در مورد ارائه مجوز تا زمانی که این مجوزها ا
به نقل از سایت مشاوره حقوقی دینا ،در پاسخ به این که حکم سرپرستی چیست باید گفت که زمانی که زن و شوهر تصمیم می گیرند که کودک را به فرزند خواندگی بگیرند باید که مراحل قانونی را سپری کنند که از جمله مراحل قانونی برای صدور حکم سرپرستی است . دادگاه در صورتی حکم سرپرستی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست را صادر خواهد نمود که درخواست کنندگان سرپرستی بر طبق ماده 5 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست از شرایط لازم برخوردار باشند . بر
یکی از انواع قرارهای که دردادگاه صادرمی شود ، قرارهای اعدادی یا مقدماتی هستند . قرار اعدادی یا مقدماتی برای این صادر می شود که پرونده را آماده صدور رای قطعی نماید . یکی از انواع قرارهای اعدادی یا مقدماتی را می توان تقسیم بندی آن به قرار قرینه یا تمهیدی در مقابل قرار ساده دانست . صدور قرار تمهیدی در واقع قرینه ای بر پذیرش دعوای خواهان می باشد ، در حالیکه قرار ساده نشانه پیروزی خواهان در دعوا نیست . به همین مناسبت ، در این مقاله به بررسی قرار قری
 به منظور رفاه حال شما بیمه گذاران محترم ؛
صدور  انواع رشته های  بیمه ای اعم از ؛
بیمه های عمر (آتیه و حوادث)
بیمه مسئولیت( کارفرمایان، مهندسی، تجاری، درمانی، پزشکی، پیراپزشکی، مدنی، مهد کودک، انبارها) 
بیمه آتش سوزی ( مسکونی، تجاری، صنعتی)
بیمه درمان مسافرتی
 بیمه حوادث انفرادی
 بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو با شرایط و تخفیفات خاص بیمه گذاران بیمه عمر و تامین آتیه، انجام می پذیرد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با  شماره 09385491718 تماس حاصل
به طور کلی مهریه زن از دو طریق قابلیت وصول دارد :
۱-از طرق جرای ثبت             ۲- از طریق دادگاه خانواده
اما آنچه موضوع بحث ماست بهترین روش به اجرا گذاشتن مهریه است که از نظر نویسنده و بیشتر وکلا بهترین روش برای به اجرا گذاشتن مهریه اقدام از طریق اجرای ثبت است .
اما چگونه باید از طریق اجرای ثبت مهریه را به اجرا گذاشت ؟
برای مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت ابتدا زوجه باید به دفتر ازدواجی که عقد رسمی در آنجا صورت گرفته مراجعه نماید و در خواست کت
هزینه دریافت روادید شنگن از ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی به ۸۰ یورو افزایش می‌باید.

شورای اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه افزایش ۳۳.۳ درصدی هزینه صدور روادید (ویزا) شنگن را تصویب کرد. بر پایه مصوبه این شورا، متقاضیان ویزای شنگن از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی باید به جای ۶۰ یوروی فعلی ۸۰ یورو برای اخذ این ویزا پرداخت کنند.
شورای اتحادیه اروپا هدف از تصویب این قانون را حصول اطمینان از پوشش هزینه صدور روادید توسط کشورهای عضو اتحادیه و طراحی مکانیزمی
وزارت دفاع؛ متولی امور رزمندگان (3)برابر بند چ ماده88 قانون برنامه ششم توسعه، قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی و مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌قضاییه مکلفند در سهمیه 30درصدی ایثارگران برای صدور دفاتر خدمات قضایی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت و مجوز کارشناسان رسمی دادگستری، رزمندگان را با داشتن حداقل 6ماه حضور در جبهه و فرزندان رزمندگان دارای حداقل 12ماه سابقه حضور داوطلبانه در جب
( با مجوز رسمی از سازمان نظام مهندسی کشاورزی)
 
عناوین فعالیت های  بخش خدمات غیر دولتی 
1- صدور پروانه ی انواع گلخانه ها
2- صدور پروانه دامپروری
3- صدور پروانه سالن پرورش قارچ
4-انجام امور اداری،اجرایی فنی و مشاوره
5- صدور پروانه سم فروشی ها
6- صدور حواله  سوخت تراکتورداران
 
 در سایت باشگاه خبرنگاران جوان درباره مشکلات طلاق توافقی بخوانید وبا اطلاعات وارد این راه شوید ما نیز این مشکلات را برای شما دراین بلاگ آورده ایم

مشکلات طلاق توافقی 
معمولا پس از صدور حکم طلاق توافقی، شوهر هیچ اجباری برای آمدن به محضر ندارد و چون این طلاق با توافق طرفین صورت می‌گیرد، به لحاظ قانونی رفتن به محضر هم باید با توافق طرفین باشد و نمی‌شود توافق طرفین را با الزام همراه کرد، بنابراین برای حل این مشکل شاید بهترین راهکار این باشد
قابلیت شخصی‌سازی فاکتوراین امکان کمک می‌کند تا بتوان فاکتورهایی دقیقا مشابه با نیاز هر کسب‌وکار طراحی کرد. در واقع منظور از شخصی‌سازی فاکتور امکان طراحی آن با سطرها، ستون‌ها و به‌طور کلی اطلاعات مدنظر است. این موضوع به‌خصوص هنگام طراحی فاکتورهای رسمی بسیار مهم است. چراکه طبق قانون فاکتورهای رسمی باید حاوی اطلاعات مشخصی باشند.
2- هماهنگی با زبان فارسیطبیعی است که استفاده از یک نرم‌افزار هماهنگ با زبان فارسی، می‌تواند در شکیل شدن و کا
به طور کلی ممنوع الخروج شدن اشخاص می تواند 5 دلیل داشته باشد که عبارتند از: 1- بدهکاران قطعی مالیاتی 2- بدهکارانی که به موجب صدور حکم قطعی از مراجع قضایی یا صدور اجرائیه توسط اداره ثبت بدهی آنان احراز گردد. 3- افرادی که در خارج از ایران به دلیل تکدی، ولگردی، سرقت، کلاهبرداری و... دارای سوء شهرت باشند. 4- اشخاصی که مسافرت آنها به خارج از کشور به تشخیص مقامات قضایی صالح مخالف با مصالح جمهوری اسلامی ایران باشد. 5- اشخاصی که اخذ گذرنامه و خروج از کشو
١. دستور جلب متهم بدون رعایت مقررات قانونی۲. صدور دستور متعارض و مبهم و کلی۳. صدور قرار کفالت و وثیقه بدون مشخص نمودن مبلغ۴. صدور قرارهای تامین نامتناسب۵. عدم پذیرش کفیل و وثیقه در قرارهای تأمین
۶. دستور نگهداری متهم در بازداشتگاه غیرقانونی پس از صدور قرارهای تأمین منجر به بازداشت۷. بازداشت غیرقانونی۸. عدم ثبت پرونده‌ها در دادسرا تا مرحله صدور قرار نهایی۹. عدم تمدید قرارهای بازداشت موقت در مواعد قانونی۱۰. عدم تمکین دادسرا پس از فک قرا
به نام خدا
و ان شاء الله برای رضای خدا
دانش آینده پژوهی را در علم مدیریت اینگونه تعریف کرده اند " آینده ­پژوهی مشتمل بر مجموعه تلاش‌هایی است که با استفاده از تجزیه و تحلیل منابع، الگوها و عوامل تغییر و یا ثبات، به تجسم آینده‌های بالقوه و برنامه ­ریزی برای آن­ها می‌پردازد. آینده ­پژوهی منعکس می‌کند که چگونه از دل تغییرات (یا تغییر نکردن) «امروز»، واقعیت «فردا» تولد می‌یابد."
 سه مرحله صدور فتوا درعلم فقه عبارت اند از 1) پیش از فتوا 2) خود فتو
منظور از اخذ کارت بازرگانی فوری چیست؟
منظور از  اخذ کارت بازرگانی فوری  که کارت یا گواهی  معتبری است که تمامی شرکت های تجاری، تعاونی،تولیدی  و خدماتی براساس قوانین گمرکی کشور برای  واردات یا صادرات کالا به آن نیازمند می باشند؛ لذا اخذ کارت بازرگانی فوری جزو الزامات این شرکت ها محسوب می شود. شرکت ها برای آنکه بتوانند در چارچوب قانون به فعالیت خود ادامه دهند موظف هستند برای اخذ کارت بازرگانی فوری اقدام نمایند و از این طریق مجوز لازم  را کسب
براساس قوانین گمرک در عرصه ی تجارت برای صادرات و واردات کالا لازم است که کلیه ی اشخاص حقیقی و حقوقی کارت بازرگانی اخذ کنند.در ابتدا باید بازرگانان موسسه ی خود را به ثبت
برسانند و سپس دارای دفاتر پلمپ باشند و در اتاق بازرگانی محل خود عضویت
داشته باشند.بازرگانانی خواستار صدور کارت بازرگانی می باشند  باید توسط
فرم های اتاق بازرگانی اطلاعات لازم در مورد تجارت خود را به اتاق بازرگانی
منتقل کنند و دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرف آنها باشند.
به استناد سایت آیین دادرسی دینا ، متن رای قرار ابطال دادخواست عبارت است از : در‌خصوص دعوای ............. به‌ طرفیت .............. به ‌خواسته صدور حکم دایر بر.............. ، نظر به اینکه اصحاب دعوا علی رغم صدور اخطاریه در جلسه دادرسی مقرر حاضر نگردیده و دادگـاه بـدون اخذ توضیـح از ایشـان قادر به اتخاذ تصمیم و صدور رای نمی‌باشد مستندا به ماده ۹۵ قانون آیین دادرسی مدنی دادگاه ، قرار ابطال دادخواست تقدیمی صادر و اعلام می‌گردد . رای صادره حضوری و قابل تجدید ن
کد بورسی با نام کد سهامداری نیز شناخته می‌شود و کسی که دارای کدبورسی است می‌تواند از طریق نرم افزار معاملات آنلاین که کارگزاری در اختیار وی می‌گذارد نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کند.
 
آیا کد بورسی واقعا لازم است؟
 
بله، وجود کد بورسی یکی از الزامات برای سرمایه گذاری در بورس و خرید اوراق بهادار از بازار سرمایه است.
شاید شما تصور کنید چون خرید و فروش اوراق بهادار بصورت آنلاین انجام می‌شود و کارگزار دخالت مستقیمی در آن ندارد، نیازی نیز ب
ریاست محترم دادگاه عمومی

با سلام

احتراما به استحضار می رساند 
با توجه به اینکه مدت ......... از غیبت آقا
/ خانم ................. گذشته است و تاکنون هیچ گونه خبری در خصوص حیات
یا فوت ایشان به دست نیامده و سن مشارالیه در حال حاضر ......... سال می
باشد ، لذا صدور حکم مبنی بر موت فرضی وی مورد استدعاست .
 
برسر راه طلاق مشکلاتی وجود دارد هم قانون هم طرفین این مشکلات را در این مسیر میگذارند پس اگر میخواهید پا در این مسیر پر پیچ وخم بگذارید بهتر است با تمام مشکلات واتفاقات بر سر راهتان آشنا شوید وبدانید باید چکار کنید برای روشن شدن مسیرتان به سایت باشگاه خبرنگاران جوان بروید وتمام این مسیر را بررسی کنید ما هم این مطلب را با شما به اشتراک گذاشته ایم
مشکلات طلاق توافقی 
معمولا پس از صدور حکم طلاق توافقی، شوهر هیچ اجباری برای آمدن به محضر ندارد
به گفته سرهنگ سید مسلم موسوی پناه رییس دایره آموزش همگانی پلیس راهور فاتب، چنانچه فردی خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف باشد، مانع از صدور گواهینامه برای فرد متقاضی می‌شود!
اگر فردی خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف و یا اثراتی از خودزنی بر تن داشته باشد، باید از نظر احتمال به برخی اختلالات روانی تاثیرگزار در رانندگی مورد بررسی و ارزیابی روانشناسان قرار ‌گیرد.
پس از بررسی و ارزیابی روانشناسان ر صورتی که فرد متقاضی صدور گواهینامه، موفق به گذرا
چک وعده دار
در خصوص چک وعده دار یا وعده دار بودن چک باید گفت که هرگاه تاریخ واقعی صدور چک مقدم بر تاریخ مندرج در متن چک باشد ، چک وعده دار تلقی می شود به عبارت دیگر چنانچه تاریخ مندرج در چک بعد از تاریخ واقعی صدور چک باشد چک وعده دار خواهد بود به عنوان مثال اگر چکی که امروز صادر می شود تاریخ یک ماه بعد درمتن چک درج شود چک وعده دار محسوب می گردد و در صورت اثبات وعده دار بودن چک ، صادر کننده چک به استناد به قسمت اخیر بند ه ماده 13 قانون صدور چک قابل ت
منع تعقیب انفرادیاز تاریخ صدور حکم ورشکستگی طلبکاران حق تعقیب انفرادی تاجر را ندارند.مدعی طلب باید دعوای خود را برعلیه مدیر تصفیه یا اداره تصفیه مطرح و یا به طرفیت او تعقیب کند(اقدامات اجرایی نیزمشمول همین قاعده است.)حال شدن دیون موجل:بعد از صدور حکم ورشکستگی قروض مهلت دار تاجر حال می شود. منع دریافت خسارت تأخیر تأدیه از دیون ورشکسته، به طلب ، طلبکاران ورشکسته بهره تعلق نمیگیردبه موجب رأی وحدت رویه براساس این رای طلبکاران ورشکسته اعم از ا
منظور از سفید امضاء بودن چک، امضاء نداشتن بر روی چک نمی باشد؛ زیرا در چنین صورتی سند مزبور چک نمی باشد (دارای اعتبار نمی باشد). بلکه چک سفید امضاء حالتی را بیان می کند که چک امضاء دارد؛ اما از جهت محتوا همانند مبلغ، تاریخ و سایر موارد سفید است.
 تعریف چک (سفید امضاء)
در مورد چک سفید امضاء‌تعاریف گوناگونی از سوی نویسندگان حقوقی ارائه شده است که به بعضی از آنها اشاره می شود: – چک سفید امضاء چکی است که صادر کننده آن را فقط امضاء کرده و به طرف مقابل
ریاست محترم شعبه.................دادگاه عمومی(حقوقی)............ با احترام به استحضار می رساند که اینجانب ...........فرزند........وکیل خواهان خانم و ٖقای............ فرزند.................. همراه فرزندانش ۱-.................۲-.................۳-..................که پرونده کلاسه......................به طرفیت خوانده سازمان ثبت احوال .........................دعوای به خواسته تصحیح شناسنامه طرح نموده ام ، دلایل خود را جهت اثبات ادعای موکلم به شرح ذیل اعلام می نمائیم: ۱-خلاصه ادعای موکلین اینجانب آن است که اداره ثبت احوال
خرید و فروش کارخانه 
همه میدانیم که از مهم ترین عواملی که بر اقتصاد هر کشور تاثیر گذار است شامل نفت ، دلار ، واردات صادرات و … میباشد، کارخانه نیز یکی دیگر از مهم ترین مکان هایی است که اقتصاد هر کشوری در آن شکل می گیرد و شکوفا می شود پس خرید و فروش کارخانه نیز در این دسته ی تاثیر گذار قرار میگیرد .
در واقع با داشتن کارخانه در حوزه های مختلف ، علاوه بر تولیدات داخلی می توان با گسترده کردن فعالیت های خود به یک برند جهانی تبدیل شد و محصولات خود را
جزئیات نظریهشماره نظریه : 7/98/1831شماره پرونده : 98-66-1831 عتاریخ نظریه : 1399/02/28
استعلام :نظر به این‌که برخی مالکین در محدوده قانونی و حریم شهر مرتکب تخلف ساختمانی می‌شوند و شهرداری برابر مفاد ماده صد قانون شهرداری‌ها مصوب 1334 با اصلاحات و الحاقات بعدی، تخلفات را به کمیسیون مذکور ارسال و رأی قطعی جریمه صادر می‌شود،اما به رغم ابلاغ و اخطارهای مکرر قانونی، مالکین حقوق قانونی شهرداری را پرداخت نمی‌کنند و بهره‌برداری از ملک نیز ادامه دارد و امکان
 
 
 

تعیین خواسته و بهای آن
صدور حکم مبنی بر الزام خوانده به ثبت واقعه رجوع
 

دلایل و منضمات دادخواست
۱۔ فتوکپی مصدق طلاق نامه، فتوکپی مصدق شناسنامه ها، شهود با مشخصات
 

ریاست محترم مجتمع قضایی خانواده…………………..با سلاماحتراما به استحضار می رساند:اینجانب (خواهان) به موجب طلاق نامه شماره …….. شماره ………….. در تاریخ ……………… از همسرم آقای…………. فرزند……………….. جدا شده بودم ولی در ایام عده رجوع واقع گردید. لیکن خوانده از ثبت واقعه رجو
 
♦کارت مهارت آموزی و اشتغال
 
به گزارش ایسنا، در راستای صدور کارتهای مهارت و گواهینامه‌ مهارت،
توزیع کارت اشتغال و مهارت آموزی نیز در دستور کار قرار گرفته و در قالب
آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه مقرر شده تا برنامه
عملیاتی صدور کارت مهارت آموزی و اشتغال دنبال شود.
 
کارت اشتغال و مهارت آموزی کارتی است که به بهبود وضعیت اشتغال در کشور و ساماندهی آمارهای اشتغال کمک می‌کند.
 
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه کار، صدور
سلام دوستان وقت بخیر
قصد صدور گذرنامه دارم، دوستانی که مثل من دانشجو هستند لطفا راهنمایی کنید. شرایطش چطوره؟، و از کجا باید شروع کنم، در ضمن من هنوز کارت پایان خدمت ندارم، آیا وثیقه هم لازمه یا وثیقه برای خارج شدن (سفر) هست؟، من فعلا قصد سفر ندارم تا چند ماه و فقط میخوام مدارکم کامل و آماده باشه.
مرتبط:
قصد دارم ویزای تحصیل در آلمان بگیرم
تجربیات شما در مورد ویزای توریستی و گردشگری
 
سازوکار صدور بیمه‌نامه در هر مدل از بیمه ای شباهت ها و تفاوت هایی دارد. برای اینکه سند بیمه ای امضا شود، باید یکسری از قوانین و مقررات رعایت شود. مدارک مورد نیازی باید تهیه شود و در نهایت پس از تنظیم قرارداد، نسبت به امضای آن اقدام شود. بیمه، امکان و امتیازی است که در مورد هر حادثه ای می تواند قابل اجرا باشد. در حالت کلی بیمه اشخاص، بیمه اشیا و اموال و بیمه مسئولیت سه شکل اصلی بیمه هستند که هر کدام زیر مجموعه های خاص خود را دارند و سازوکار صدو
مرور زمان تعقیب وصدور حکم:
((تعریف)):
آن مدت زمان قانونی که اگر سپری شود و اقدام تحقیقی و تعقیبی آغاز نشود یا بعد از آخرین اقدام تعقیبی و تحقیقی حکم صادر نشود ، عمل مشمول مرور زمان شده ومجازاتش ساقط می شود.

مبدا شروع مرور زمان تعقیب و رسیدگی
1مرور زمان تعقیب : مدت های مذکور از زمان وقوع جرم محاسبه می شود. یعنی از زمان وقوع جرم ، چند سال تعقیبی صورت نگرفته باشد.
در جرم آنی : از روز ارتکاب ، مرور زمان تعقیب شروع می شود.
در جرم مستمر: از لحظه قطع استمرا
روش های مطالبه مهریه
 
 
مهریه از دو طریق قابل مطالبه است. راهکار اول آن مراجعه به دادگاه خانواده و تقدیم دادخواست وصول مهریه است. در این حالت زوجه درخواستی  مبنی بر مطالبه مهریه به دادگاه ارائه داده و باید از شوهر مالی به دادگاه معرفی کند تا دادگاه با توقیف و فروش آن مهر زن را پرداخت کند. البته این مال نباید از مستثنیات دین باشد. اگر هم شوهر فاقد مال اما کارمند دولت باشد، زوجه می تواند تقاضا کند که یک سوم حقوق مرد تا پرداخت تمام مهر توقیف و به
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از روزیاتو، پیش تر، امکان دریافت ویزای شنگن به مدت حداکثر 90 روز در قالب TYPE C وجود داشت. اما طبق تغییرات جدید در صدور ویزای شینگن از سوی اتحادیه اروپا، متقاضیانی که سابقه خوب و مثبتی در دریافت ویزای شینگن داشته باشند و در مدت سفر به اروپا، سابقه منفی و تخلفی نداشته باشند، می توانند درخواست ویزای مولتی پل شنگن به مدت 1 تا 5 سال بدهند.
این به آن معنی است که به صورت پیش فرض، ویزا شنگن 5 ساله مولتی پل برای متقاضیان صادر نمی
 بیمه حمل و نقل کالا
بیمه ای است که به موجب آن بیمه گر در مقابل حق بیمه ای که از بیمه گذار دریافت می کند متعهد می شود در جریان حمل کالا از نقطه ای به نقطه دیگر در نتیجه وقوع خطرهای موضوع بیمه چنانچه، کالا تلف شده و یا دچار خسارت شود و یا بیمه گذار در رابطه با این خطرات هزینه ای متحمل شود، زیان وارده را بپردازد.
بیمه حمل و نقل به صورت شکلی به دو طریق ساده و عمومی (تابع قرارداد کلی) صادر می گردد:
    بیمه حمل و نقل ساده: بیمه حمل و نقل کالا، بیمه ای اس
صدور بارنامه تحت وب در سال 98
قائم مقام کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل کشور داوود فهندژ سعدی در راستای چشم اندازهای کانون در سال 98 اظهار کرد:
کانون در سال 98 برنامه دارد که نظام سیستم صدور بارنامه را به‌صورت شبکه تحت وب در آورد و برای ارتقاء این موضوع هماهنگی تمامی کانون‌ها و انجمن‌های سراسر کشور مورد انتظار است و بخش‌های بازارگاهی که در شبکه حمل‌ونقل ایجاد شده باید مورد ارزیابی قرار گیرند، امید می‌رود بتوان نظام هوشمند بارنام
ترجمه کارت ملی 
صدور کارت ملی برای افراد توسط متولی این امر یعنی سازمان ثبت احوال کشور بوده که با استفاده از خدمات نوین دولت الکترونیک اقدام به صدور کارت ملی هوشمند برای تمامی ایرانیان نموده است لازم به ذکر است در صورتی ه همچنان نیاز به کارت ملی هوشمند دارید میتوانید با مراجعه به ثبت احول این فرایند را انجام دهید اما بد نیست این نکته را بدانید درگاه الکترونیک دولت نیز با طراجی اپلیکیشن درگاه دولت این اقدام را به صورت غیر حضوری انجام می دهد
بسمه تعالی
ریاست محترم شعبه ………
با سلام ، و عرض ادب  احتراماً در خصوص کلاسه پرونده  ………. با موضوع ….. ………. به استحضار می رساند .
نظر به اینکه دادنامه شماره……..مورخ…….. به محکوم علیه ابلاغ گردیده است و در فرجه مقرر و قانونی نسبت به رای دادگاه اعتراض واصل نشده و دادنامه مذکور به قطعیت رسیده است مستندا به ماده ۲ قانون اجرای احکام مدنی مصوب ۱/۸/۱۳۵۶ درخواست صدور اجرائیه مورد استدعاست.
 با تجدید مراتب احترام
  امضاء
شرایط طلب مهریه
 
 
وصول مهریه چگونه است؟ به مجرد وقوع عقد،زن مالک مهر می شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن انجام دهد. (ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی). بنابراین مهریه در مالکیت زن مستقر شده و در مدیریت او قرار می گیرد. منتها ممکن است مهریه حال باشد یا موجل، عندالمطالبه باشد یا عندالاستطاعه، وصول مهریه منوط به اثبات استطاعت زوج است. در هر صورت به لحاظ استقرار مهریه در مالکیت زن، وی می تواند آن را مطالبه کند.در فرضی که موجل باشد با سر رسید حق مطا
+قراری که دعوا را در حدود موضوع خود خاتمه دهد و دادرس با صدور آن به نوعی فارغ از رسیدگی میشود را قرار قاطع گویند.
- این نوع قرارها بدون ورود به ماهیت دعوا صادر میگردد و پرونده را از دادگاه خارج می کند.
-این قرارها غالباً به دنبال ایراد خوانده مانند ایراد به اهلیت و با سمت خواهان و… صادر میشود و گاه بنابر تقاضای خواهان مبنی بر استرداد دادخواست یا استرداد دعوا صادر میگردد.
- به عبارتی قرارهای قاطع دعوا زمانی صادر می شوند که دادگاه نتواند در ماهیت
نوآوری قانون جدید صدور چک
ضرورت کارآمدسازی چک و بهره مندی بیشتر و بهتر آن در
مبادلات اقتصادی سبب شد تا قانون صدور چک مصوب 1355.04.16 پس از اصلاحات و الحاقات
1372 و 1382 بالاخره در 1397.08.13 با اصلاحات و نوآوری هایی به تصویب رسیده و در
1397.09.03 توسط ریاست جمهوری برای اجرا به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد ابلاغ گردد.
خوب یا بد بودن هر قانونی نیازمند تجربه آن در حوزه عمل می
باشد فلذا قبل از پیش داوری عملی و نظری در خصوص قانون جدید صدور چک مصوب
1397.08.13 در زیر به برخی از
صدور گواهی سلامت آسانسور
صدور گواهی سلامت آسانسور مانند مابقی تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی است که برای استفاده از آنها احتیاج به صدور گواهی سلامت دارند, اسانسور هم مستثنی نیست و باید برای گرفتن صدور گواهی سلامت آسانسور هرچه زودتر اقدام کنید.
مواردی که در صدور گواهی سلامت آسانسور حائز اهمیت است عبارتنداز: مدارک و مشخصات آسانسور- مشخصات محل نصب آسانسور – چک لیست های بازرسی شده توسط کارشناس صدور گواهی سلامت آسانسور- تست های مربوط به
 
چرا بیمه زندگی سرمد؟
 
تعهدات و پوشش های بیمه عمر وسرمایه گذاریشرکت بیمه سرمد با کمک گرفتن از کارشناسان با تجربه بیمه محصولی کامل تر از بیمه های زندگی متداول در بازار ارائه نمود که شامل هفت پوشش بیمه ای می باشد1- پوشش فوت به هر علت تا سقف 5.000.000.000 ریال از لحظه صدور بیمه نامه.2- پوشش فوت در اثر حادثه پرداخت تا 3 برابر سرمایه فوت به هر علت هز لحظه صدور بیمه نامه3- پوشش نقص عضو و از کار افتادگی دائم کامل و جزئی ناشی از حادثه تا سقف (2.000.000.000ریال).4- پوش
سندهای دفترچه‌ای و منگوله‌دار، تعداد صفحات زیادی داشتند که این امر باعث مصرف زیاد کاغذ می‎شد. به طور مثال، زمانیکه قرار بود از صفحات آن‎ها کپی گرفته شود، از حجم بسیار زیادی کاغذ استفاده می‎شد.

صدور سند تک‌برگ به جای سندهای مالکیت منگوله‌دار، چند سالی است که توسط ادارات ثبت اسناد اجرا می‌شود. این تصمیم برای حفظ امنیت روانی مردم اتخاذ شده است. نمونه اولیه سند تک‌برگ در اسفند ماه سال ۸۸ تنظیم و از سال ۹۰ این طرح در سراسر کشور به مرحله ا
مجازات صدور چک بلامحل
مجازات صدور چک بلامحل نسبت به صادر کننده آن قابل اعمال بوده و نسبت به ظهر نویسان ( پشت نویسان ) چک ، قابل اعمال نیست .
به موجب ماده 7 ( اصلاحی 1382,6,2 ) قانون صدور چک :
« هر کس مرتکب بزه صدور چک بلامحل گردد به شرخ ذیل محکوم خواهد شد :
الف – چنانچه مبلغ مندرج در متن چک کمتر از ده میلیون ( 10,000,000 ریال )  باشد به حبس تا حداکثر شش ماه محکوم خواهد شد .
ب – چنانچه مبلغ مندرج در متن چک از ده میلیون ( 10,000,000 ) ریال تا پنجاه میلیون ( 50,000,000 ) ریال ب
بسمه تعالی
سلام
  
سوال:
منظور از چک مدت‌دار چیست؟ چه زمانی چک باید پرداخت گردد؟ آیا اگر چکی برای دو ماه آینده صادر شود دارنده‌ی چک باید دو ماه صبر کند تا موعد پرداخت چک فرا برسد؟
پاسخ:
منظور از چک مدت‌دار این است که صادرکننده، پرداخت چک را برای هر زمانی غیر از روز صدور محول کند؛ که قانوناً  این کار ممنوع است. یعنی اگر وعده‌دار صادر شد، چک روز محسوب می‌شود. پرداخت چک نباید وعده داشته باشد و باید به محض ارائه به بانک کارسازی شود.
فایده‌ی چک ا
بسمه تعالی
سلام
  
سوال:
منظور از چک مدت‌دار چیست؟ چه زمانی چک باید پرداخت گردد؟ آیا اگر چکی برای دو ماه آینده صادر شود دارنده‌ی چک باید دو ماه صبر کند تا موعد پرداخت چک فرا برسد؟
پاسخ:
منظور از چک مدت‌دار این است که صادرکننده، پرداخت چک را برای هر زمانی غیر از روز صدور محول کند؛ که قانوناً  این کار ممنوع است. یعنی اگر وعده‌دار صادر شد، چک روز محسوب می‌شود. پرداخت چک نباید وعده داشته باشد و باید به محض ارائه به بانک کارسازی شود.
فایده‌ی چک ا
بسمه تعالی
سلام
  
سوال:
منظور از چک مدت‌دار چیست؟ چه زمانی چک باید پرداخت گردد؟ آیا اگر چکی برای دو ماه آینده صادر شود دارنده‌ی چک باید دو ماه صبر کند تا موعد پرداخت چک فرا برسد؟
پاسخ:
منظور از چک مدت‌دار این است که صادرکننده، پرداخت چک را برای هر زمانی غیر از روز صدور محول کند؛ که قانوناً  این کار ممنوع است. یعنی اگر وعده‌دار صادر شد، چک روز محسوب می‌شود. پرداخت چک نباید وعده داشته باشد و باید به محض ارائه به بانک کارسازی شود.
فایده‌ی چک ا
 به عنوان اولین سوال چه کسی در دادگستری وظیفه حمایت از حقوق محجوران، غایب مفقودالاثر و صغار را دارد؟برای پاسخ به این سوال لازم است بدانیم که در دادسرا یک اداره‌ای وجود دارد
به نام اداره امور سرپرستی که وظیفه رسیدگی به امور محجورین و غایبان
مفقودالاثر را بر عهده دارد. دادستان و دادسرا برای حفظ حقوق محجور و حمایت
از او نقش سازنده‌ای بر عهده دارد. به عبارت دیگر؛ حفظ حقوق اطفال، مجانین
و غایب ‌مفقودالاثر به‌طور کلی بر عهده دادستان است.
شرا
طرح مهردانا به عنوان اولین طرح بانک بیمه کشور طی تفاهم نامه بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و شرکت بیمه دانا برای اولین بار در قالب بانکداری اسلامی امکان خرید انواع بیمه نامه اقساطی را بدون سود و کارمزد برای همه افراد فراهم کرده است.
اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره چک
دارندگان دسته چک حتماً بخوانند
بانک مرکزی توضیحاتی را درباره «قانون اصلاح قانون صدور چک» به منظور اطلاع و آگاهی هم وطنان منتشر کرد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، باتوجه به اینکه قانون صدور چک پس از تصویب آن در 1355.4.16 طی ادوار مختلف و در چند مرحله در معرض تغییر بوده و اصلاحات یاد شده بر مبنای شرایط اقتصادی و اقتضائات حاکم آن دوره بوده است، طی سال‌های اخیر مجلس شورای اسلامی مجدد
ترجمه دیپلم 
صدور مدرک دیپلم به صورت قانونی توسط موسسات آموزشی زیر نظر وزارت آموزش و پروش آن استان انجام میگیرد , اما متاسفانه بارها دیده شده که مدارک تحصیلی توسط برخی سایت های سودجو به فروش می رسد آما اینکه این مدارک تا چه حد قابل تائییدات و استناد بوده در این مورد تنها این نکته بیان می باشد اگر در فرآیند ترجمه رسمی  و قانونی مدرک دیپلم خود  نمیخواهید به مورد مهمی شامل عدم تایید ترجمه و مدرک برخورد کنید همین امر جعلی بودن مدرک دیپلم شماست.
مکان نیوز  - ایرنا - رییس منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه با اشاره به اجرای طرح کاداستری در مراتع سهند گفت: در این طرح ۳۰ هزار و ۲۰۰ هکتار به دقت نقشه‌برداری و سند تک برگ این مراتع به نام دولت صادر شد.
ناصر شکری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح با هدف جلوگیری از تغییر کاربری، تصرف و تخریب انجام شده و با صدور سند مالکیت، هرگونه تخریب و تغییر کاربری این اراضی ممنوع بوده و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
وی گفت: مراتع سهند
آینده نزدیک است...⁦‼️⁩⁦
این برنامه ریزی است که آینده را زیبا خواهد کرد.....نه شانس❗
گذشته و آینده دزدان زمان هستند؛پس از همین امروز شروع کنیم``
هیچ وقت دیر نیست همین الان دست به کار شوید.....‌
آرامش شما،هدف ما
مشاور و صدور انواع بیمه نامه ها: عمر و تامین آتیه،حوادث،شخص ثالث،آتش سوزی و.....
محدودیت جغرافیایی نداریم.
نمایندگی آتش فشان
۰۹۲۲۱۷۸۴۶۱۸
۰۹۲۲۱۷۸۴۶۱۹⁦
 
دریافت
ویزای امارات متحده عربی
 
با اخذ ویزای امارات متحده عربی شما مجوز ورود به شهرهای  این کشور را خواهید داشت که در این بین ،شهرهای دبی-ابوظبی-شارچه-راس الخیمه و... به ترتیب مورد توجه ایرانیان می باشد.
این ویزا بصورت الکترونیکی بوده ولیبلی روی پاسپورت خورده نمیشود.
 
مدارک لازم جهت اخذ ویزای امارات
تا چندی پیش تنها داشتن اسکن پاسپورت با حداقل 7ماه اعتبار از زمان خروج کافی بود ولی از اواخر دسامبر 2019 مدارک ذیل لازم می باشد:
1-اسکن پاسپورت ب
نسخه ساده نرم افزار حسابداری و انبار داری انگاره نت همچون ورژن های قبلی این نرم افزار امکانات پایه ای و مورد نیاز برای دریافت  و پرداخت و صدور فاکتور و… را دارا می باشد.
ویژگی های نرم افزار:
سادگی در نصب و اجرا
سهولت در استفاده ( بدون نیاز به دانستن مفاهیم حسابداری)
صدور فاکتور های دریافت و پرداخت با نشان و آدرس صاحب نرم افزار
گزارش گیری های متنوع و کارا بر روی حساب ها،کالا ها، فاکتور ها ، اشخاص و….
ثبت و کنترل دریافت، پرداخت ،چک ، حواله و پول
ترجمه پروانه نظام پزشکی :
صدور پروانه نظام پزشکی برای  پزشکان به عنوان مجوز فعالیت مطب برای پزشکان و دندانپزشکان و پیرا پزشکان توسط نهاد متولی این امر سازمان نظام پزشکی کل کشور بوده و این امر باعث شده آشنایی از روند صدور  و ترجمه این جواز از اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده باشد .
در قانون سازمان نظام پزشکی کشور نیز بر اساس ماده 3 قانون اشتغال پزشکان منوط به داشتن پروانه کسب  و جواز پزشکی خواهد بود .
از طرفی داروخانه های کل کشور نیز برای ثبت جواز
#شهریار_زرشناس: عاملان مشکلات امروز طلبکار شده‌اند!
نقدی بر بیانیه اخیر حزب کارگزاران سازندگی
 
 
⭕️ حزب #کارگزاران_سازندگی در روزهای اخیر با صدور بیانیه‌ای به بررسی برخی اعتراضات کارگری در ماه‌های اخیر پرداخته و راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات کارگران ارائه کرده است.
 
ادامه مطلب
خواهان: خانم ...... فرزند...... شغل: خانه دار: با وکالت وکیل دادگستری به نشانی ..........
خوانده: آقای ...... شغل: آزاد
تامین خواسته و بهای آن : تامین خواسته (اقدام پیش از ابلاغ) به میزان 310 عدد سکه تمام بهار آزادی
 دلایل و منضمات:
1-وکالت نامه به شماره ---- مورخ 19/08/1394 میزان تمبر مالیاتی به مبلغ 15000ریال باطل شد.
2-شناسنامه به شماره --------- مورخ 23/6/1350
3- سند طلاق به شماره -------- مورخ 19/8/1394
شرح دادخواست:
ریاست محترم دادگاه عمومی و حقوقی
باسلام
احتراماً مراتب دادخواهی مو
تماس با پلیس 110.تنظیم صورت‌جلسه حادثه توسط عوامل کلانتری محل.تنظیم کروکی توسط عوامل راهور.مراجعه زیان‌دیده یا بستگان درجه یک زیان‌دیده یا متوفی به کلانتری محل جهت تنظیم شکوائیه علیه مقصر متواری. (در صورت که عوامل راهور در صحنه حضور نداشته باشند می‌بایست توسط رئیس کلانتری یک تقاضانامه ترسیم کروکی صحنه به هم خورده به حضور  قاضی دادگستری محل ارسال گردد)معرفی کارشناسان راهور یا کارشناس رسمی دادگستری جهت ترسیم کروکی صحنه به هم خورده. (در صو
همانطور که می دانید صدور فاکتور رسمی برای تمامی واحد های تجاری ضروری است. در مطالب قبل شما را با انواع فاکتور رسمی آشنا کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد فاکتور رسمی اطلاعات بیشتری به دست آورید.
فاکتور صوری نوعی ابزار غیرقانونی برای عملیات حساب سازی است. ماهیت آن با چهره قانونی یعنی صدور فاکتور رسمی اجرا می شود ولی نوع استفاده و کاربری تغییر می کند. متاسفانه برخی از شرکتها بدون توجه به این نکته مهم و خطرساز اقدام به استفاده از این
کشاورزی ارگانیک که تحت استانداردهای سختگیرانه دولتی قرار دارد، مستلزم آن است که محصولات حاوی برچسب آلی بدون استفاده از آفت کش هائی سمی و ماندگار و کودهای نیتروژن مصنوعی، آنتی بیوتیک ها، هورمون های مصنوعی، مهندسی ژنتیک یا سایر روش های منع شده، لجن فاضلاب یا تابش تولید می شود .
بر اساس این و دیگر استانداردها، ارگانیک ترین سیستم تولید و نظارت دقیق در ایالات متحده است.
کشاورزان ارگانیک متوجه میشوند که آنچه که در خاک وارد می کنید تأثیر زیادی ب
 
ویزای امارات متحده عربی
 
با اخذ ویزای امارات متحده عربی شما مجوز ورود به شهرهای  این کشور را خواهید داشت که در این بین ،شهرهای دبی-ابوظبی-شارچه-راس الخیمه و... به ترتیب مورد توجه ایرانیان می باشد.
این ویزا بصورت الکترونیکی بوده ولیبلی روی پاسپورت خورده نمیشود.
 
مدارک لازم جهت اخذ ویزای امارات
تا چندی پیش تنها داشتن اسکن پاسپورت با حداقل 7ماه اعتبار از زمان خروج کافی بود ولی از اواخر دسامبر 2019 مدارک ذیل لازم می باشد:
1-اسکن پاسپورت با حداقل
بوریس جانسون برای جذب استعداد های برتر و نخبگان جهان اعم از دانشمندان محققان و ریاضی دانان از راه اندازی نظام جدید مهاجرتی در دوره پسا برگزیت با عنوان ویزا استعداد های جهانی با هدف تسهیل صدور ویزا برای نخبگان جهان و کشاندن آنها به انگلیس خبر داد .گروه خدمات مسافرتی و جهانگردی اورانوس
صدور قرار تأمین درخصوص اطفال بزهکار نیز باید با انجام تشریفات خاص از جمله با اطلاع یا از طریق ولی یا سرپرست قانونی طفل انجام پذیرد تا حتی الامکان منجر به بازداشت طفل نگردد. در صورتیکه قرار تأمین صادره منجر به نگهداری طفل شود حسب مفاد تبصره 1 ماده 224 ق.آ.د.ک نوجوان بزهکار باید به…
ادامه مطلب
به نقل از سایت مشاوره حقوقی دینا ، مراحل گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه یا مراحلی که فرد برای دریافت گواهی عدم سوء سابقه باید انجام دهند به این ترتیب است که فردی که درخواست صدور این گواهی را دارد ابتدا به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده و  وپس از تکمیل فرم و ارائه مدارک باید هزینه های صدور گواهی سوء پیشینه را نیز پرداخت نماید . پس پرداخت هزینه ها گواهی عدم سو ءسابقه به آدرس متقاضی از طریق پست ارسال می گردد . برای دریافت
به استناد سایت آیین دادرسی دینا ، یکی از انواع قرارهای شبه قاطع ، قرار امتناع از رسیدگی می باشد که به موجب آن ، در صورت طرح شدن ایراد رد دادرس و یا در صورتی که دعوا قبلا در دادگاه دیگری مطرح و در حال رسیدگی باشد ، دادگاه قرار امتناع از رسیدگی صادر می کند و در این صورت ، دعوا در شعبه دیگری از دادگاه و یا دادگاه دیگر رسیدگی خواهد شد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص موارد صدور قرار امتناع از رسیدگی بر روی لینک زیر کلیک کنید :
 
 
 
www.heyvalaw.com/web/article
با صدور ابلاغیه ای ضمن موافقت با درخواست رییس جمهور برای آزادسازی سهام عدالت و با اشاره به نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده های کم درآمد، موارد سه گانه ای را به عنوان امور لازم الرعایه در این واگذاری ها مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: دولت هر چه زودتر اقدامات مقتضی را به عمل آورد تا مردم سریعتر از منافع سهام خود بهره مند شوند.متن ابلاغیه:https://bit.ly/3aMVDAE
نحوه اقدام در مواردی که در صدور اجراییه، اشتباهی حادث شده باشد. در مواردی ممکن است که با مراجعه کننده ای مواجه باشیم که مدعی است اجرائیه صادره از مرجع قضایی علیه وی به اشتباه صادر شده و مثلا به جای درج پلاک ثبتی معینی، پلاک ثبتی دیگری در اجرائیه قید شده و یا اینکه مدعی باشد علی رغم اینکه مبلغ محکوم به را به محکوم له پرداخت کرده و سند رسمی نیز دریافت داشته است؛ لیکن محکوم له علی رغم دریافت مبلغ محکوم به، درخواست صدور اجرائیه کرده و دادگاه نیز
در حال حاضر یکی از اسناد پر کاربرد که مردم از آن به وفور استفاده می کنند، چک است
که تبدیل به یکی از اسباب ضروری مبادلات تجاری شده است
و به همین خاطر قوانین حاکم بر آن روز به روز حساسیت و دقت بیشتری را نیز بر روی آن اعمال می کنند.
 
از جمله مواردی که احتمال رخ دادن آن برای چک زیاد است
مواردی چون جعل چک، سرقت چک، گم شدن و خیانت در امانت و ... می باشد.
 
که همین مسائل موجب شد تا قانون گذار با تنظیم قوانینی مانع از سو استفاده ی افراد از چک شود.
یکی از این

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها