نتایج جستجو برای عبارت :

مصرف توت خشک : فواید و مضرات یک

کالای ایرانی مصرف کنیم. تصمیم بگیریم؛ مؤسّسات بزرگ، خود دولت، دیگران، همه تصمیم بگیرند که از کالای [ایرانی حمایت کنند]. ما تعصّب علیه دیگران نداریم، نمی‌خواهیم دشمنی کنیم؛ ما می‌خواهیم فرزند خودمان، جوان خودمان و کارگر خودمان را وادار کنیم به کار؛ می‌خواهیم او را سرگرم اشتغال کنیم، می‌خواهیم او را از مضرّات بیکاری نجات بدهیم. بیکاری خیلی مضرّات دارد؛ مضرّات اجتماعی دارد، مضرّات امنیّتی دارد، مضرّات اخلاقی دارد، انواع و اقسام مضرّات د
قارچ یا گیاه گانودرما؛  گانودرما یکی از گیاهان دارویی است با خواص شگفت انگیز در درمان بسیاری از بیماریها. به همین منظور خواص، مضرات و روش های استفاده از آن را برای شما کاربران عزیز بیان کردیم.
اینک در این بخش به دستور تهیه قهوه گانودرما، خواص و مضرات آن نیز می پردازیم.
ادامه مطلب
خواص و مضرات ترب سیاه
ترب سیاه یک گیاه مفید برای سلامتی می باشد که بومی کشورهای آسیا و اروپایی است ، ترب اسپانیایی بسیار معروف می باشد. دلیل اینکه به این گیاه ترب سیاه می گویند آن است که رنگ آن سیاه یا بنفش مایل به سیاه است. گوشت این گیاه سفید رنگ است.
در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات ترب سیاه را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص ترب سیاه و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی هم
مصرف الکلدر مورد مصرف الکل یک جمله ی معروف وجود دارد که می گوید ” شما می خورید و می بازید” مضرات مصرف الکل زیاد است و بدترین آن کاهش میل جنسی می باشد . یک نوشیدنی می تواند میل جنسی شما را افزایش دهد ، اما مصرف زیاد الکل میل جنسی شما را نابود می کند . مست بودن می تواند میل جنسی همسر شما را تحت تاثیر قرار بدهد .
ادامه مطلب
عصر شهروند | رب گوجه‌فرنگی آماده بر خلاف ظاهر خوش رنگی که برای غذاهای ما ایرانیان ایجاد می‌کند، مضراتی برای بدن دارد.

به علت جوشیدن زیاد، تمام آنزیم‌ها و ویتامین‌های مفید گوجه از بین
رفته و به یک غذای کثیف و غلیظی تبدیل می‌شود که ذره ای ارزش غذایی ندارد.
به علت اسیدی بودن گوجه‌فرنگی به طور طبیعی، مقداری از آلومینیوم ظرف در آن حل شده و کندی ذهن و شعور (آلزایمر) را به همراه می‌آورد.
در رب‌های کارخانه‌ای و صنعتی و به قولی صد درصد بهد
مصرف الکلدر مورد مصرف الکل یک جمله ی معروف وجود دارد که می گوید ” شما می خورید و می بازید” مضرات مصرف الکل زیاد است و بدترین آن کاهش میل جنسی می باشد . یک نوشیدنی می تواند میل جنسی شما را افزایش دهد ، اما مصرف زیاد الکل میل جنسی شما را نابود می کند . مست بودن می تواند میل جنسی همسر شما را تحت تاثیر قرار بدهد .
ادامه مطلب
مضرات تبلت و گوشی موبایل برای کودکان
مضرات
تبلت برای کودکان جدی است! برای فرزندتان تبلت می خرید و با سرگرم شدن او
می گویید که عجب خوب است این تکنولوژی، کودکم ساعتها آرام و بیصدا می
نشیدند غافل از اینکه این هدیه شما چه بلایی سر کودکتان می اورد.
ادامه مطلب
چای ترش یا چای مالمیر یا چای مکه یا چای روزل یا چای قرمز از کاسبرگ گیاه چای ترش تهیه می‌شود و در بسیاری از مناطق دنیا به صورت نوشیدنی گرم یا سرد مصرف دارد. در آمریکای لاتین و بخصوص در جامائیکا مصرف آن متداول است. مزه آن ترش است و معمولاً با شکر نوشیده می‌شود.
 
مضرات چای ترش چیست؟
فشار خون
کسانی که فشار خون پایین دارند، می‌بایست در مصرف چـای ترش احتیاط لازم را داشته باشند تا دچار کاهش ناگهانی فشار و بروز مشکلاتی به‌مانند سرگیجه و حالت خفگی ن
غلامرضا حیدری، با بیان این مطلب که سیگارهای الکترونیکی در جهان با هدف کاهش مصرف سیگارهای سنتی وارد بازار شدند، گفت: برخلاف تصور افراد این سیگارها برای سلامتی انسان ضرر دارد و طبق هشدار سازمان جهانی بهداشت مواد معطر موجود در سیگارهای الکترونیکی به سلامت افراد آسیب می‌رساند.
رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات بیمارستان مسیح دانشوری، افزود: سیگارهای الکترونیکی نه تنها باعث ترک دخانیات نمی‌شود، بلکه عاملی برای شروع مصرف سیگارهای س
مضرات عسل خام شامل چه مواردی می باشد؟ عسل اغلب به عنوان یک جایگزین سالم به جای شکر تصفیه شده مصرف می شود و به طور عمده به علت خواص کثرت که پیوسته با محتوای آنتی اکسیدانی آن است برای مصارف درمانی باره بهره‌گیری پیمان می گیرد. زنبورها شهد را جمع آوری می کنند و سپس آن را برای فرآوری عسل به تو کندو می برند. عسل در ساختارهای موم مانند سلول های اساسی اندوخته شده و بدست انسان از کندو استحصال می شود.
ما در این مقاله برای شما مضرات و مزایای عسل خام را با
مصرف الکلدر مورد مصرف الکل یک جمله ی معروف وجود دارد که می گوید ” شما می خورید و می بازید” مضرات مصرف الکل زیاد است و بدترین آن کاهش میل جنسی می باشد . یک نوشیدنی می تواند میل جنسی شما را افزایش دهد ، اما مصرف زیاد الکل میل جنسی شما را نابود می کند . مست بودن می تواند میل جنسی همسر شما را تحت تاثیر قرار بدهد .
ادامه مطلب
گزنه سفید و خواص و مضرات آن
هدف ما در این مقاله برای شما، آشنایی با گزنه سفید و خواص و مضرات آن است
این سری اگر به شهر های شمالی سفر کردین (در ایام اردیبهشت) به دقت می توانید به جستجو بپردازید؛ از کجا معلوم شاید که گزنه سفید پیدا کردید.
اگر علاقه مندید اطلاعاتی از این گیاه من باب خواص، زیستگاه، مضرات و.. بدانید به مطالعه کردن ادامه دهید.

ادامه مطلب
خواص تخم شربتی و مضرات تخم شربتی
فواید تخم شربتی برای سلامتی بسیار است. یکی از مهمترین خواص تخم شربتی لاغری و کاهش وزن است. همچنین شما میتوانید در روزهای گرم سال و ایام ماه رمضان برای
 رفع تشنگی از تخم شربتی استفاده کنید. همچنین مصرف تخم شربتی کلسیم زیادی را به بدن شما می رساند. در این بخش از سایت برفانک درباره فواید تخم شربتی اطلاعاتی
 را تقدیم می کنیم.

ادامه مطلب
یکی از عادات ما ایرانی‌ها، عادت به مصرف "آب یخ" است! شیخ‌الرئیس "ابوعلی سینا" در کتاب خود همگان را به‌شدت از نوشیدن "آب یخ" پرهیز داده و گفته...
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ صحیح نوشیدن آب در آموزه‌های طب سنتی از اهمیت زیادی برخوردار است و متأسفانه درباره میزان مصرف آب و کم‌وکیف آن، باورهای غلطی بین مردم رایج است از جمله این باور بی‌مبنا و غلط که "باید روزانه 8 تا 12 لیوان آب نوشید!".


ادامه مطلب
قهوه برای چه کسانی مضر است؟
اگر شما نیز مانند من عاشق قهوه هستید خوب است با مضرات قهوه نیز آشنا شوید. قهوه با تمام حس خوبی که به ما می دهد اما مضراتی هم با خود به همراه دارد. در این مقاله شما را با مضرات قهوه برای مردان و همچنین مضرات قهوه برای زنان و بدتر از آن مضرات قهوه برای قلب بیشتر آشنا می کنیم. سپس بررسی می کنیم که قهوه برای چه کسانی مضر است؟ همچنین به بررسی راه های جلوگیری از مضرات قهوه می پردازیم. پس با ما همراه باشید.
 
 
مواردی که در مقا
مصرف توت خشک در بارداری
برخی از پزشکان سلامت و متخصصان تغذیه بر این باورند که بهتر است در دوران بارداری از مصرف توت تازه خودداری شود چرا که مصرف توت در این دوران باعث ایجاد حساسیت هایی شده و ممکن است به مادر و جنین آسیب وارد کند .
همچنین به دلیل خواص درمانی موجود در توت توصیه شده است که این میوه به صورت خشک تهیه و مصرف شود تا در عین بهره مندی از فواید آن از بروز آلرژی نیز جلوگیری شود و همچنین مادران شیرده می توانند برای افزایش شیر از نوع تازه و
خُرما یا رطب گیاهی تک‌لپه‌ای و گرمسیری جزو تیره نخل‌ها است که میوه‌اش خوراکی و دارای هسته‌ای سخت و پوست نازک و طعم شیرین که به شکل خوشه‌ای بزرگ از شاخه آویزان می‌گردد و برگ‌های آن بزرگ است. ارتفاع نخل به ۱۰ تا ۲۰ متر یا بیشتر می‌رسد.
رطب مرحله قبل از رسیدگی کامل خرماست که رطوبت بیشتر و قند کمتری نسبت به خرمای کاملاً رسیده دارد.
میوه خرما جزو میوه‌های سته می‌باشد یعنی تمام قسمت باریکاری آن گوشتی و حاوی مواد غذایی است. خرما از دورانِ باست
مضرات عسل تا چه حد واقعیت دارد؟
در این وبلاگ تاکنون درباره ی شناخت عسل, خواص عسل, انواع عسل و عسل طبیعی گفته شده است اما در این پست قصد داریم درباره ی مضرات عسل بگوئیم.بله درست شنیده اید مضرات عسل. بیشتر شنیده ها در حیطه ی خواص و فواید عسل بوده اما در این جا قصد داریم از زاویه ی دیگری این اکسیر طبیعی را بررسی کنیم.

همانطور که قبلا هم گفته شد عسل ماده ی غذایی سالمی است، اما باید بخاطر داشت که حتی در چیزهای خوب هم نگه داشتن حد تعادل اهمیت دارد. خور
فواید و عوارض مصرف تخمه هندوانه
تخمه هندوانه
تخمه هندوانه سرشار از ویتامین مانند تیامین، نیاسین، اسید فولیک، و مواد معدنی مثل منیزیم، پتاسیم، منگنز، آهن، روی، فسفر و مس است. علاوه بر این دانه هندوانه یک منبع بزرگ از کالری است.
در هر 100 گرم تخمه هندوانه، حدود 600 گرم کالری می باشد.
تخمه هندوانه، بو داده شده به عنوان یک میان وعده یا برای بعضی از سالاد ها استفاده می شود.
در نیجریه تخمه هندوانه، در یک نوع سوپ خاص استفاده می شود. روغن تخمه هندوانه،
مصرف قهوه در دوران بارداری یکی از سوال هایی است که ممکن است تمام خانم های باردار از پزشکان خود بپرسندکه در این متن به این موضوع می پردازیمقهوه از فواید بسیاری برخوردار است و افراد زیادی به آن علاقه دارند ولی اگر شما باردار هستیدو یا قصد بارداری دارید به شما توصیه میکنیم قبل از خوردن قهوه این مقاله را مطالعه کنید
مصرف قهوه در دوران بارداری چگونه است ؟
 
مصرف قهوه ممکن است برای خانم های باردار ضررهای زیادی داشته باشد و تحقیقات زیادی در رابطهب
برخی مضرات و عوارض احتمالی اختلال خود زشت انگاری عبارتند از:
افسردگی یا دیگر اختلالات جدی روانی
افکار خودکشی یا اقدام به آن
اختلالات اضطرابی
مشکلات سلامتی ناشی از رفتارهایی همچون کندن پوست
اختلال وسواسی اجباری
اختلالات خوردن
مصرف مواد مخدر
استفاده
از دوچرخه‌ی ثابت یا دوچرخه‌های موجود در سالن‌های ورزشی توجه مردم را در
سال‌های اخیر به خود جلب کرده است. این ورزش به شما اطمینان می‌دهد که با
هر دوره پدال زنی سریع می‌توانید بیش از ۶۰۰ کالری را بسوزانید! اما آیا
از مضرات ورزش اسپینینگ اطلاع دارید؟ در این مقاله به دنبال پاسخی برای
این سوال خواهیم بود.
ادامه مطلب
هندوانه
خواص دارویی و مضرات هندوانه ترکیبات شیمیایی : هندوانه دارای اسید آمینه ای بنام سیترولین و موادی بنام کاروتن و لیکوپن و نوعی قند بنام مانیتول می باشد.
در صد گرم هندوانه مواد زیر موجود است آب ۹۲ گرم پروتئین ۰/۵ گرم مواد چربی ۰/۲ گرم نشاسته ۶ گرم کلسیم ۰/۷ میلی گرم فسفر ۱۰ میلی […]

ادامه مطلب
سنا که به نام سنای اسکندریه هم شناخته می شود، گیاهی دارویی بومی مناطق گرمسیری است که بیشتر ازگل، برگ ها و میوه های آن برای درمان بیماری ها استفاده می شود.
دمنوش سنا بیشتر به عنوان یک ملین طبیعی برای درمان یبوست و گاهی بواسیر شناخته می شود، همچنین در طب سنتی از این دمنوش برای لاغری و کاهش وزن هم استفاده می شود.
 
عوارض و مضرات برگ سنا
آلرژی و حساسیت
زیاده روی در مصرف دمنوش سنا ممکن است باعث گرفتگی خفیف شکم، اسهال شدید، حالت تهوع و ضعف ش
خواص روغن سیاه دانه 
خواص سیاه دانه برای لاغری به دلیل ترکیبات موجود در آن است که به عنوان چربی سوز عمل می کنند. سیاه دانه در تقویت دستگاه گوارش نیز موثر بوده و از بیماری های مربوط به گوارش جلوگیری می کند. در این مطلب به چند روش موثر برای لاغری با سیاه دانه می پردازیم. در طب سنتی به روش های لاغری با سیاه دانه تاکید شده و با به کارگیری آن می توان در مدت کم مقدار قابل قبولی وزن را کاهش داد.
سیاه دانه و عسل
برای بهره بردن از خواص سیاه دانه برای لاغ
متاستفانه امروزه افراد بسیاری به دلایلی متعدد مجبور به مصرف کورتون ها هستند و اطلاعات کافی در مورد نحوه مصرف این دارو را ندارند. کورتون‌ها از داروهای پرمصرف در بین مردم بوده که مصرف آن‌ها روز به روز در حال افزایش است. این داروها در کنار مزایای زیاد و مؤثری که دارند، دارای عوارض جانبی متعددی نیز هستند که متأسفانه کمتر کسی به این عوارض و معایب توجه می‌کند. مصرف زیاد و بیش از اندازه داروهای کورتون دار بر سیستم قلب و عروق بدن تأثیر منفی گذاشته
خواص سیب زمینی
عکس سیب زمینی
سیب زمینی گیاهی یک ساله است که ما از غده موجود در آن استفاده می کنیم و ساقه و برگ های آن حاوی مواد سمی بنام سولانین است که نباید مصرف شود. 9 تا 25 درصد سیب زمینی حاوی نشاسته است که نشاسته برای تامین انرژی و سلامتی بدن ماده بسیار مفید است. برای اینکه مواد مغذی موجود در سیب زمینی از بین نرود بهتر است آن را به صورت آب پز یا کبابی بخورید و از سرخ کردن سیب زمینی تا حد ممکن خودداری کنید.
در مورد تاریخچه سیب زمینی جالب است بد
متاستفانه امروزه افراد بسیاری به دلایلی متعدد مجبور به مصرف کورتون ها هستند و اطلاعات کافی در مورد نحوه مصرف این دارو را ندارند. کورتون‌ها از داروهای پرمصرف در بین مردم بوده که مصرف آن‌ها روز به روز در حال افزایش است. این داروها در کنار مزایای زیاد و مؤثری که دارند، دارای عوارض جانبی متعددی نیز هستند که متأسفانه کمتر کسی به این عوارض و معایب توجه می‌کند. مصرف زیاد و بیش از اندازه داروهای کورتون دار بر سیستم قلب و عروق بدن تأثیر منفی گذاشته
شاید برایتان جالب باشد که بدانید که مصرف روزانه آجیل می تواند خیلی از بیماری ها را در شما رفع کند خوردن آجیل، درمانی عالیست برای بیخوابی و دیابت و … .
 
 
 
 
فواید و مضرات آجیل شیرین و آجیل شورآجیل شور و اجیل شیرین برای همه ی افراد مناسب نیست. افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی نباید نوع شور آن را مصرف کنند زیرا به دلیل بودادن و نمک سودشدن کلسترول و فشارخون این افراد را بالا می برد.
  افراد دچار بیماری های کلیوی نباید به سراغ مصرف آجیل شور
مضرات مکمل بنزین برای خودرو
مکمل و اکتان دو ماده متفاوت ازهم هستند و قیمت اکتان بسیار گرانتر از مکمل سوخت میباشد 
اکثر مکمل ها و شاید همه انها فاقد استاندارد و گواهینامه معتبر میباشند و معمولا بعلت مواد غیر اصلی استفاده شده در ان موجب خرابی و‌یا سوختن پمپ میگردند و حتی در ماشینهای شامل گارانتی که پمپ بنزین انها سوخته است درصورتیکه آثار مکمل در باک مشاهده گردد تعهدی درقبال تعویض و جبران خسارت ندارند 
از چه راهیمیتوان پی برد که پمپ .....
ادام
هندوانه گیاهی گرمسیری یا نیمه گرمسیری است و برای رشد به دمایی بالاتر از حدود ۲۵ درجه سانتیگراد نیاز دارد. در مقیاس باغ، دانه‌ها معمولاً در گلدان‌هایی دارای پوشش کاشته می‌شوند و به زمین خوب زهکشی شده با pH بین ۵٫۵ و ۷ و سطوح متوسط نیتروژن منتقل می‌شوند.
 
بیش از ۱۲۰۰ رقم هندوانه وجود دارد که از نظر وزن از کمتر از یک کیلو تا بیش از ۹۰ کیلوگرم متفاوت هستند، گوشت آن‌ها می‌تواند به رنگ قرمز، صورتی، نارنجی، زرد یا سفید باشد.
 
ارزش غذایی هندوانه
خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد
خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد در سایت جسارت
نعناع و فشار خون,نعناع کاهش فشار خون,عرق نعنا و فشار خون,عرق نعنا فشار خون,عرق نعنا برای فشار خون,تاثیر نعناع بر فشار خون,اثر نعناع بر فشار خون,تاثیر نعناع در فشار خون,چای نعناع برای فشار خون
خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد
در این مطلب از فشارخون، از بیماری خود آگاه نیستند، توصیه بر کنترل منظم آن وجود دارد، زیرا این ب
خواص گشنیز و فواید تخم گشنیز و نسخه های دارویی عرق گشنیز و مضرات گشنیز خام و خشکگشنیز، گیاهی است که به میزان فراوان در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که بومی جنوب غرب آسیا و غرب تا شمال آفریقاست به طور گسترده ای در خاورمیانه، منطقه مدیترانه، هند، آسیای جنوبی، آمریکای لاتین، چین و آفریقا مورد مصرف قرار می گیرد. گشنیز علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست.خواص گشنیز
فواید و خواص گشنیز خشک و خامگش
جنبه های منفی مصرف شیرین کننده های مصنوعی
شیرین کننده های بدون کالری و یا مصنوعی که به آن ها جایگزین شکر نیز گفته می شود، مواد شیمیایی و یا طبیعی هستند که به جای شکر معمولی در غذاها و انواع نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند. زیاده روی در مصرف شکر معمولی و افزایش وزن ناشی از آن، عاملی شد تا تولید و استفاده از این گونه شیرین کننده ها در صنعت غذا آغاز شود.
نتایج یک مطالعه جدید در کانادا، بر خطرات مصرف شیرین کننده های مصنوعی برای سلامت تاکی
آلوئه ورا یاAloe vera گیاه آلوورا خواص آلوئه ورا فواید آلوئه ورا مضرات آلوئه ورا خاصیت آلوئه ورا دارای ویتامین‌هایی نظیر: B1،B2،B6،C,E و اسیدفولیک و مواد معدنی مانند: کلسیم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم  می باشد.
تاریخچه
گیاه «آلوئه ورا» گیاهی است که به طور عمده در مناطق خشک رشد می کند. آلوئه ورا با اینکه به خانواده زنبق تعلق دارد اما در ظاهر شباهت بسیار زیادی به کاکتوس دارد. در بین بیش از ۲۴۰ گونه آلوئه ورا چهار نمونه آلوئه ورا تشخیص داده شده که دار
خواص درمانی و مضرات گل گاوزبان 
به گزارش گروه سلامت بولتن نیوز، گیاه گاوزبان به عنوان یکی از غنی‌ترین منابع اسیدهای چرب اصلی بشمار می‌رود بطوریکه از آن به عنوان غنی‌ترین منبع شناخته‌شده برای 
(Gamma Linoenic Acid (GLA در نزد بشر معرفی شده‌است. گل گاوزبان یک گیاه علفی یک ساله‌است که از اردیبهشت تا شهریور گل می‌دهد.گاوزبان گیاهی است علفی و 
یکساله که ارتفاع ساقه آن تا ۶۰ سانتیمتر می‌رسد ساقه آن شیاردار و خاردار می‌باشد. برگ‌های این گیاه ساده و پو
دانلود پاورپوینت مضرات مصرف الکل الکل اثرات اولیه الکل مضرات مصرف الکل الکل وزنان الکل وحاملگی




دسته بندی
پزشکی

فرمت فایل
ppt

حجم فایل
2707 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
27

اثرات اولیه الکل
o باعث یک حالت سرخوش و خوب بودن می شود
o فرد به راحتی حرف می زند و اجتماعی می شود .
o مهار ها بر روی او کمتر می شود مثلا کمتر خجالت می کشد و می ترسد و بنابراین حرف هایی میزند یا
کارهایی را می کند که در حالت عادی محال است انجام دهد .
 
عدم تعادل و تلوتلو خوردن
آسیب ب
جنبه های منفی مصرف شیرین کننده های مصنوعی
شیرین کننده های بدون کالری و یا مصنوعی که به آن ها جایگزین شکر نیز گفته می شود، مواد شیمیایی و یا طبیعی هستند که به جای شکر معمولی در غذاها و انواع نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند. زیاده روی در مصرف شکر معمولی و افزایش وزن ناشی از آن، عاملی شد تا تولید و استفاده از این گونه شیرین کننده ها در صنعت غذا آغاز شود.
نتایج یک مطالعه جدید در کانادا، بر خطرات مصرف شیرین کننده های مصنوعی برای سلامت تاکی
تولید ظروف یکبارمصرف کاغذی بسیار سودآور و در حال گسترش است. تحقیقات انجام شده میگوید مواد پلاستیکی حدودا ۳۰۰ سال در طبیعت باقی می‌مانند و برخی دیگر گفته اند حدودا ۵۰۰ سال در طبیعت می‌مانند و تجزیه نمی‌شوند، اما برخی کارشناسان صنعت پلاستیک محاسبات را غیرواقعی می‌دانند و می‌گویند مدت تجزیه مواد پلاستیکی  نهایتا 100 سال است. با این حال فارغ از اینکه کدام عدد به واقعیت نزدیک ‌تر است باید بدانیم استفاده از ظروف یکبارمصرف پلاستیکی اتفاق خطر
با ما همراه شوید تا با خواص بی شمار و البته موارد احتیاط و مضرات دارچین بیشتر آشنا شوید…
 
ارزش غذایی دارچین
 
بر طبق دپارتمان کشاورزی ایالات متحده، 10 گرم دارچین حاوی:
24.7 کیلوکالری انرژی
0.12 گرم چربی
8.06 گرم کربوهیدرات
0.4 گرم پروتئین می‌باشد.
ادامه مطلب
فواید تنیس
به اعتقاد متخصصان، تنیس از پنج نظر روی سلامتی انسان تاثیر زیادی دارد:
1. تاثیر بازی تنیس بر سلامت قلب و عروقبیورن بورگ به درستی تنیس را «ورزشی پر از هزاران مسابقه دو» تعریف کرد. حرکات سریع ناهوازی که ورزش تنیس طلب می کند، چربی را سوزانده، ضربان قلب را افزایش داده و مصرف انرژی را افزایش می‌دهد. یک بازی تنیس معمولی می تواند یک تا دو ساعت به طول بیانجامد که برای بهبود حداکثری سلامت قلب و عروق و کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و سکته ضروری ا
همه چیز هایی که باید در مورد روغن دنبه بدانید
 
روغن دنبه به یکی از روغن‌های طبیعی گفته می‌شود که از چربی گوسفند که در دم حیوان قرار دارد، ساخته می‌شود. روغن دنبه خواص و مضراتی دارد که در طب سنتی از آن بسیار یاد شده؛ استفاده از روغن دنبه با توجه به صحبت‌های ضدونقیضی که درباره آن وجود دارد، باید با احتیاط انجام شود. مصرف کردن روغن دنبه برای افرادی که تحرک فیزیکی کمی دارند، توصیه نمی‌شود. همچنین، استفاده از این روغن برای بیماران قلبی و سال
 مضرات و علت سمی بودن نیترات
 
نیترات یک ماده شیمیایی به فرمول NO3 - است،نیترات اکسیده ترین شکل نیتروژن است که در سیستم های طبیعی یافت میشود، نیتروژن یک یون با بار منفی (آنیون) است که به یونهای بار مثبت(کاتیون) ترکیب میشود و به صورت نمک های نیترات پتاسیم یا نیترات سدیم درمی آید و بصورت کودهای شیمیایی بکارمیرد.
نیترات یک تهدید بالقوه سلامتی بخصوص برای نوزادان است ،چراکه باعث بیماری " سندروم نوزاد کبود "میشود، این عارضه اگر نوزاد از شیرخشک رقیق
از قهوه چه چیزی می دانید
خواص
و مضرات قهوه سبز و ترک و تلخ و فوری و گانودرما ، خواص و مضرات قهوه در
طب سنتی برای پوست و مو و لاغری ، خواص قهوه برای پوست صورت و موی سر و
زنان و کبد ، خواص قهوه برای سرماخوردگی و قلب و مردان.
مضرات
قهوه برای کبد و زنان و مردان و کودکان ، مضرات قهوه برای قلب و معده و
کلیه ، مضرات قهوه برای خانم و زنان باردار و زنان شیرده.در این مطلب از پارسی زی سعی نموده ایم به تمام سوالات شما در مورد خواص و مضرات قهوه پاسخ دهیم.
توضی
قلیان کشیدن یکی از عادات فرهنگی ما ایرانی ها است که توانسته در جریان کشمکش ها و تغییرات فرهنگی خود را به نسل ما برساند. درباره اینکه قلیان کشیدن چقدر مضر است مقالات زیادی نوشته شده و توصیه های بسیار شده است. حتی در جایی خواندم که نوشته بود هر وعده قلیان که مصرف می شود اندازه 5 پاکت سیگار دود وارد ریه های فرد مصرف کننده می کند.
همچنین مقاله ای خواندم که در مورد اهمیت فرهنگی و اقتصادی قلیان نوشته بود، اینجا می توانید بخوانید که چطور قلیان می توا
با ما همراه شوید تا با خواص و مضرات این گیاه معطر بیشتر  آشنا شوید…
خواص داروئی:
هل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است
جویدن دانه های هل پس از صرف غذا ضمن کمک به هضم و گوارش بهتر غذا، می تواند بوی نامطبوع دهان(مثل بوی سیر و پیاز) را نیز خنثی کند.
دانه های هل خواص گرمابخشی داشته و معده و روده ها را تقویت می کنند.
هل اشتها را تحریک می کند و عمل هضم غذا را بهبود می بخشد.
نوشیدن دم کرده ی داغ آن موجب تسکین کولیت، سوءهاضمه، باد نفخ، حالت تهوع و بی حالی ش
با ما همراه شوید تا با خواص و مضرات این گیاه معطر بیشتر  آشنا شوید…
خواص داروئی:
هل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است
جویدن دانه های هل پس از صرف غذا ضمن کمک به هضم و گوارش بهتر غذا، می تواند بوی نامطبوع دهان(مثل بوی سیر و پیاز) را نیز خنثی کند.
دانه های هل خواص گرمابخشی داشته و معده و روده ها را تقویت می کنند.
هل اشتها را تحریک می کند و عمل هضم غذا را بهبود می بخشد.
نوشیدن دم کرده ی داغ آن موجب تسکین کولیت، سوءهاضمه، باد نفخ، حالت تهوع و بی حالی ش
قرص کم کاری تیروئید  یا تیروکسین  که در ایران به اسامی تجاری  لووتیروکسین یا  لووکسین  یا یوتیروکس و... موجود است در مصرف این قرص باید نکات زیر رعایت شود :
1- مصرف قرص لووتیروکسین باید حتما با معده خالی و ناشتا انجام شود در غیر این صورت جذب خوبی نداشته و اثرات درمانی لازم را نخواهد داشت توصیه میشود قرص لووتیروکسین صبح ناشتا و با اب مصرف شود و حداقل تا نیم ساعت بعد مصرف ان غذا یا داروی دیگری مصرف نشود .
2- دارو را با اب میوه یا شیر مصرف نکنید .
3- اگ
تابستون که میاد با خودش چیزهایی رو میاره. مهمترینش همین گرماست. و البته میوه های تابستونه. آلبالو و گیلاس یه طرف و توت فرنگی یه طرف دیگه. ببین اصلا میتونی اینها رو ببینی و وسوسه نشی؟
حالا اگه یک خوشگل هم ور دلت باشه یکی برداری و بزاری لای لبهاش که وووووووووی

داشتم بررسی می کردم که جز این رنگ جذاب و ظاهر سکسی و رمانتیکش، توت فرنگی دیگه چی داره که داستان جذاب شد. البته هم فواید و هم مضرات داره. دیگه اینجا نگذارم، خودتون بخونید: فواید و مضرات توت
خواص و مضرات گوجه فرنگی
 
 
گوجه فرنگی از دسته سبزیجات سرد است. این سبزی برای تقویت بینایی بسیار مفید و موثر است همچنین به رشد و ترمیم استخوان ها بخصوص در کودکان کمک زیادی میکند...
گوجه فرنگی از دسته سبزیجات سرد است.  این سبزی برای تقویت بینایی بسیار مفید و موثر است همچنین به رشد و ترمیم استخوان ها بخصوص در کودکان کمک زیادی میکند. کسانی که درد های عصبی دارند میتوانند با مصرف این میوه تا حد زیادی درد خود را تسکین دهند.
ادامه مطلب
خواص و مضرات سویا
سویا گیاه بومی آسیای شرقی است اما امروزه به طور عمده در آسیا و آمریکای شمالی و جنوبی کشت می شود. خواص و مضرات سویادر بین مردم بحث برانگیز است. محصولات مختلفی از سویا تهیه می شوند. آرد سویا، پروتئین سویا، توفو، شیر سویا، سس سویا و روغن سویا از جمله محصولات متنوعی هستند که از این دانه ی با ارزش تهیه می شود.
دانه ی سویا حاوی مواد آنتی اکسیدان و فیتومغذی است و می تواند فواید بسیاری برای سلامتی داشته باشد. اما مصرف آن باید طبق ملاح
 کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد
و تبیین مضرات ناشی از مصرف مواد افیون
با توجه به ضرورت بالا بردن سطح آگاهی دانشجویان در مورد پیشگیری از اعتیاد و تبیین تبعات و مضرات ناشی از مصرف مواد افیونی، کارگاه آموزشی با حضور جناب سرهنگ شاهوردی، رئیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مراغه، در دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار گردید.
مشروح مطالب مطروحه در این کارگاه آموزشی:
ادامه مطلب
خب فواید و مضرات چای رو میخوایم بگیم
اول فواید
1- تشنه نشدن در ماه رمضان
2- ارامش
3- رفع خستگی
4- رفع تشنگی
5- گرم شدن بدن برای گرم ماندن در زمستان
6- سرگرمی
مضرات خوردن چای
1- وقتی که بدن احساس تشنگی نکنه ... اب بدن کم میشه و کم شدن اب بدن مساوی با کم شدن اب سلول و احساس ضعف
2- وقتی که چای داغ میخورید با برخورد چای داغ به دندان ها و سرد و گرم شدن دندان باعث خرابی دندان
 
مخلفات و اضافه های چایی برای خوشبو و بهتر شدن
1- اضافه کردن زعفران به چای
2- اضافه کردن
نوشیدن قهوه چه مزایایی دارد؟
خیلی از افراد ترجیح می دهند به جای چای قهوه استفاده کنند. در خیلی از رژیم‌های غذایی هم نوشیدن قهوه توصیه شده است. همچنین ورزشکاران هم به میزان زیادی قهوه مصرف می کنند چرا که باعث افزایش سوخت و ساز بدن میشود. اما با این وجود همه افراد تصور می کنند قهوه مضرات زیادی داشته و نوشیدن زیاد آن می‌تواند برای بدن مضر باشد. این تصور اشتباه است چرا که قهوه خواص متعددی دارد. پس توصیه می‌کنیم نوشیدن آن را از برنامه غذایی خود ح
قرص اورژانسی در مواردی که رابطه جنسی محافظت نشده صورت بگیرد و امکان بارداری هستی داشته باشد، مصرف می شود الی از بارداری ناخواسته بازداری شود. مصرف این قرص در سال بیش از ۲ بار مجاز نیست. تاثیر قرص اورژانسی در دوران شیردهی به شرح ذیل است.
تاثیر قرص اورژانسی در دوران شیردهی
قرص های ضد بارداری در بر گیرنده هورمون های ساختگی استروژن و پروژسترون هستند و باعث می شوند پریودی سیکل منظمی را داشته باشد.
علاوه بر این ها قرص های هورمونی دیگری هم هستی دار
طبق گزارشات وزارت نیرو، با شیوع کرونا و متعاقب آن مراقبت های شخصی و بهداشتی، مصرف آب تا 40 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که کشور ما با بحران جدی آب مواجه است و این افزایش مصرف می تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد. تابستان نزدیک است و اگر مصرف به همین رویه ادامه یابد در تابستان ممکن است با قطعی های پی‌درپی آب مواجه شویم. از طرفی نمی توان انتظار داشت که مردم به خاطر صرفه جویی در مصرف آب از مراقبت و شستشو در برابرکرونا صرف نظر کنند.
ام
گجت نیوز - حسین مرادی: لامپ‌ های کم‌ مصرف مدت زیادی است که جای لامپ‌های پرمصرف رشته‌ای را گرفته‌اند، اما همواره شایعه سرطان‌زا بودن آن موجب نگرانی شده است. در این مقاله سعی داریم تمامی عوارض‌های این لامپ‌‌ها را بررسی کنیم.

ادامه مطلب
چه کسانی نباید گوجه سبز بخورن ؟
کد مطلب : 67124زمان مطالعه : 3 دقیقه
گوجه سبز یکی از میوه های پرطرفدار در فصل بهار به شمار میرود که برخی از افراد باید در خوردن آن مراقب باشند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.خوردن گوجه سبز برای چه افرادی ضرر دارد؟
گوجه سبز را کمتر کسی دوست ندارد . این میوه ترش مزه و آبدار خواص بسیاری دارد اما برخی از افراد نباید آن را استفاده کنند ، چرا که در صورت خوردن گوجه سبز دچار مشکلاتی خواهند شد ، مصرف گوجه سبز حتی محدودیت سنی
حتما اسم آب گازدار به گوش‎تان خورده است، اما آیا از مضرات آن گاهی دارید؟
آب یکی از خوراکی‎های بدون کالری بوده و ارمغانی از طبیعت است. آب می‎تواند سیستم عملکرد بدن را بهبود داده و باعث شادابی و نشاط گردد. اما در این بین برخی از محصولات مانند آب‎های گازدار در بازار خودنمایی می‎کنند که تقریباً خواص مشترکی با آب ندارد.
سودا، آب گازدار یا آب کربناته، آبی است که در آن کربن دی‌اکسید، تحت فشار حل شده است. این آب اغلب توسط فروشندگان تبلیغ می‎شود و
هندوانه
زمان مصرف: درست بعد از تمرینات
علت مصرف:
اگر چه میگویند میوه را قبل از تمرین مصرف کنید اما برخی از میوه ها دارای هضم کند می باشند. اما هندوانه یکی از میوه هایی است که سریع الهضم می باشد. یعنی موجب متوقف کردن سطح انسولین می شود که بعنوان کربوهیدرات خوب بعد از تمرین محسوب می شود.
محتوای قرمز و بخصوص پوست سفید سرشار از سیترولین آمینو اسید است که به راحتی در بدن به آرزنین تبدیل می شود و آرژنین درون بدن را حتی بهتر از مصرف خود مکمل افزایش می
 
۱.استشمام دود اسفند و کندر 
۲.خوردن سیر 
۳.مصرف سرکه در غذا
۴.مصرف نمک دریا قبل و بعد غذا
۵.مصرف روغن زیتون در غذاها
۶.مصرف عسل 
۷.استشمام گل نرگس
۸.تربت الحسین در ابتدای تولد
۹.روغن مالی بدن با روغن زیتون
۱۰.مداومت به خوردن سیب
۱۱.مصرف شلغم
۱۲.قرائت آیه الکرسی و معوذتین هر روز
۱۳.تنقیه 
۱۴.عطسه 
۱۵ .خوردن نیم خورده مسلمان 
16ـ صدقه دادن
ضرورت توجه به مضرات کسیه های پلاستیکی
ﺴﻪﻫﺎی ﻼﺳﺘ از ﺳﺎل 1970 ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺗﻐﺮ ﺷﻞ و روﻪ ﺧﺮﺪ ﺟﻮاﻣﻊ ﻣﺪرن وارد ﺣﺎت روزﻣﺮه اﻧﺴﺎنﻫﺎ ﺷﺪهاﻧﺪ. اﻣﺮوزه اﺳﺘﻔﺎده از اﻦ ﺴﻪﻫﺎ ﺑﻪﺻﻮرت ﺴﺘﺮده و ﻓﺰاﻨﺪه ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻗﻤﺖ ﺎﻦ و ﺎرا ﻏﺮﻗﺎﺑﻞاﻧﺎرﺷﺎن در ﺸﻮرﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﻬﺎن رواج دارد. ﻧﻈﺮ ﺑﻪ اﻨﻪ اﻦ ﺴﻪﻫﺎ، ﺗﻮﺳﻂ ﺻﺎﺣﺒﺎن ﺴﺐوﺎر ﺑﻪﺻﻮرت راﺎن در اﺧﺘﺎر ﺧﺮﺪاران ﻗﺮار ﻣﺮد، ﻣﺼﺮفﻨﻨﺪﺎن اﻏﻠﺐ ﻣﺤﺪودﺘ ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده
ضرورت توجه به مضرات کسیه های پلاستیکی
ﺴﻪﻫﺎی ﻼﺳﺘ از ﺳﺎل 1970 ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﺗﻐﺮ ﺷﻞ و روﻪ ﺧﺮﺪ ﺟﻮاﻣﻊ ﻣﺪرن وارد ﺣﺎت روزﻣﺮه اﻧﺴﺎنﻫﺎ ﺷﺪهاﻧﺪ. اﻣﺮوزه اﺳﺘﻔﺎده از اﻦ ﺴﻪﻫﺎ ﺑﻪﺻﻮرت ﺴﺘﺮده و ﻓﺰاﻨﺪه ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻗﻤﺖ ﺎﻦ و ﺎرا ﻏﺮﻗﺎﺑﻞاﻧﺎرﺷﺎن در ﺸﻮرﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﻬﺎن رواج دارد. ﻧﻈﺮ ﺑﻪ اﻨﻪ اﻦ ﺴﻪﻫﺎ، ﺗﻮﺳﻂ ﺻﺎﺣﺒﺎن ﺴﺐوﺎر ﺑﻪﺻﻮرت راﺎن در اﺧﺘﺎر ﺧﺮﺪاران ﻗﺮار ﻣﺮد، ﻣﺼﺮفﻨﻨﺪﺎن اﻏﻠﺐ ﻣﺤﺪودﺘ ﺟﻬﺖ اﺳﺘﻔﺎده
همه آنچه که باید درمورد خربزه بدانید را درادامه ببینید.
خواص خربزه بیشمار است و مصرف خربزه از سوی امامان نیز توصیه شده است. خربزه رفع کننده یبوست و کمک کننده به هضم غذا، افزاینده ادرار و دفع کننده کم خونی و سنگ مثانه و تولیدکننده عرق در بدن. به طور کامل به خواص و فواید و در عین حال به مضرات خوردن خربزه می پردازیم.

ادامه مطلب
 کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد
و تبیین مضرات ناشی از مصرف مواد افیون
با توجه به ضرورت بالا بردن سطح آگاهی دانشجویان در مورد پیشگیری از اعتیاد و تبیین تبعات و مضرات ناشی از مصرف مواد افیونی، کارگاه آموزشی با حضور جناب سرهنگ شاهوردی، رئیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مراغه، در دانشکده علوم قرآنی مراغه برگزار شد.وی با بیان این که علل گرایش به اعتیاد را می توان در سه قلمرو فردی، خانوادگی و اجتماعی مطرح کرد، گفت: مشکلات روانی، کنجکاوی، ضعف ار
دستگاه تولید ماسک پزشکی یکبار مصرف
ماسک های چند لایه یکی از انواع ماسک های پزشکی یکبار مصرف است که از پارچه اسپان باند و ملت بلون تشکیل می شود.
شرح لایه های مصرفی در ماسک یپزشکی یکبار مصرف
1. لایه های اسپان بند : جهت جلوگیری از ورود ذرات معلق در هوا به داخل مجاری تنفسی می باشد.
2. لایه ملت بلون : به عنوان لایه اصلی ماسک عمل می کند. ماسک پزشکی یکبار مصرف حدود 2 الی 4 ساعت در برابر عوامل بیماری زا محافظت دارند و بعد از گذشت این زمان باید ماسک تعویض گرد
مسمومیت غذایی
این خطر وجود دارد که عسل میتواند با میکروب های گیاهی و زنبورها آلوده شود. مسئله آلودگی نیز در طول جمع آوری، تولید و پردازش وجود دارد. اکثر باکتری های مضر قادر به زنده ماندن و یا تکثیر نیستند اما باکتری هایی که از اسپور استفاده میکنند، ممکن است زنده بمانند. پس عسل را از زنبورداران واقعی و مطمئن تهیه کنید.
بوتولیسم نوزادان
عسل خام یک منبع بالقوه اسپورهای کلاستریدیوم بوتولینوم می باشد. با توجه به مراکز کنترل بیماری، به نوزادان زی
۵ فایده مصرف سرکه سیب هنگام صبح
افزودن یک قاشق سرکه سیب به یک سوم فنجان آب و شستشوی دهان با این ترکیب برای مدت زمان ۲۰ ثانیه به برطرف کردن بوی بد دهان کمک می‌کند. اما در این مطلب بررسی شده که مصرف این خوردنی در هنگام صبح چه فوائدی برای بدن به همراه دارد؟
سایت "مدیکال دیلی" در مطلبی به برخی از فوائد مصرف سرکه سیب به هنگام صبح اشاره کرده‌ که به شرح زیر است:
ادامه مطلب
هدفون ها چه بلایی سر سلامتی مان می آورند؟
 
همه ما عاشق هدفون هایمان هستیم و از خلوتی که هنگام استفاده از هدفون ها داریم لذت می بریم اما همزمان باید از مضرات هدفون نیز آگاه باشیم. افراد بسیاری هنگام استفاده از هدفون ها درجه صدا را تا حد غیر استاندارد بالا می برند که این کار در دراز مدت باعث آسیب دیدن حس شنوایی شان می شود.
بزرگترین مزیت هدفون ها این است که شنونده با هدفون می تواند کوچکترین جزئیات موسیقی را بشنود و آن را درک کند. به همین دلیل افر
 
برای هر متر مکعب بتن ۲٫۲ تن شن و ماسه مصرف می شود 
برای هر متر مکعب ملات دیوار چینی ۱٫۸ تن ماسه مصرف می شود 
برای هر متر مکعب اندود افقی یا قائم، ۱٫۸۵ تن ماسه مصرف می شود 
برای هر متر مکعب ملات فرش کف (سنگ وسرامیک)، ۱٫۶۷ تن ماسه مصرف می شود.
ایبوپروفن می تواند برای بعضی افراد سم باشد!
هزینه های درمان و یا توجه نداشتن به سلامتی خود باعث شده است برخی افراد هنگام بیماری به پزشک مراجعه نکنند و با خود درمانی بیماری خود را برطرف می کنند اما این کار می تواند عواقب ناخوش آیندی داشته باشد زیرا افراد عام از عوارض بعضی داروها مطلع نیستند و با مصرف آن ممکن است مشکلات جدی تری را ایجاد کنند. در این بخش به شرایطی که مصرف ایبو پروفن خطرناک قلمداد می شود می پردازیم.

مضرات مصرف ایبوپروفن برای مشک
با پیشرفت تکنولوژی و استفاده مدام افراد از آن در اشکال مختلف باعث شده تا انرژی که مصرف می شود بسیار بیشتر از گذشته باشد. برق یکی از عواملی است که بشر به صورت حیاتی به آن نیاز دارد و نبود باعث نابودی خیلی از چیزها می شود. 
با قابلیت جدیدی که در  چند وقت اخیر به روی کار آمده است و با ساخت پنل خورشیدی بسیاری از مشکلات مصرف انرژی در زمان هایی که برق قطع می شود، شاید بتوان گفت به خوبی این مشکل نبود برق هم حل شده است.
اما آیا در واقعیت هم همینطور است؟!
خاصیت گوشت بوقلمون برای بدنسازیافرادی که ورزش های سنگین انجام می‌دهند می بایست از گوشت بوقلمون مصرف نمایند. به دلیل آنکه این گوشت دارنده پروتئین و کربوهیدرات عالی است و همینطور چربی آن نادر می باشد. گوشت بوقلمون دارنده حدود ۳۰ گرم پروتئین هست
ماشین جوجه کشی
که به تولید ماهیچه های تن شما امداد می نماید. در شرایطی‌که ورزش سنگین میکنید و در ادامه یک منشا انرژی عالی میباشید از گوشت بوقلمون میل فرمایید. مواد پرخاصیت جانور در‌این گوشت بعداز تم
موضوع مقاله: شراب خواری، مسئله ای که بی خردی آتئیست ها را اثبات می کند! 
1 مقدمه:لابد شما هم دیده اید آتئیستها در فضای مجازی ادعا می کنند خردگرا هستند. آزمودن این ادعا بسیار ساده است. باید دید آنجایی که خردگرایی با لذت گرایی در تضاد قرار می گیرد کدام یک اصالت می یابد؟ لذت گرایی یا خرد گرایی؟!2  مضرات شراب خواری:خوردن شراب نه تنها برای رشد مغز بسیار خطرناک است بلکه عملکرد مغز در نسل‌های آینده را نیز تحت تاثیر قرار میدهد آنها را در معرض اختلالات
جواب پرسش صفحه 62 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان برق
سوال:
آیا لامپ هایی که به عنوان کم مصرف شناخته می شوند، در روشنایی خانگی بهترین گزینه است؟ اگر جواب منفی است دلیل آن چیست؟ در مورد راه حل جایگزین بیندیشید
جواب :
لامپ های کم مصرف نسبت به لامپ های پر مصرف قدیمی گزینه های بهتری برای روشنایی منزل هستند چون باعث صرفه جویی و کم شدن هزینه خانواده می شود .
اما امروزه این لامپ ها به هیچ عنوان گزینه ی ایده آل و فیکسی برای روشنایی منازل نیست : زیرا
1- ا
مضرات قهوه برای زنان
The Disadvantages of Coffee for Women One of the most important issues during pregnancy is pregnancy for a very stressful and stressful mother. If you talk to pregnant women. You hear something like that. Does Pasteurized Cheese Hurt My Kids? Is the fish high in mercury and may cause the child to develop cancer? Can Canned Products Abort? And questions like… ..The disadvantages of coffee for womenPregnant women who are accustomed to drinking coffee daily may be concerned about the effects of caffeine in coffee and the harms of coffee for women and the fetus. That is a very logical concern. Unfortunately, not everyone can give a rational answer without sympathetic or downplaying Sterstone. If you want to get a scientific answer to your question, come
▪️ رمز دوم یکبار مصرف از اول خرداد برای خرید اینترنتی الزامی می‌شود. البته نه به این معنی که برای هر خرید اینترنتی یک سر به بانک بزنیم و رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنیم، رمز دوم یکبار مصرف خودش به سراغمان می‌آید. حالا یا با پیامک، یا از طریق اپلیکیشن‌های موبایل‌بانک.
▪️ اینطور که بانک مرکزی اعلام کرده رمز دوم ایستا تا آخر اردیبهشت اعتبار دارد و در این دو هفته باقی مانده، باید برای فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف یک سر به شعبه بانک بزنیم. رمز
درباره میتره
شرکت «صنایع تولیدی رادویرانور» با توجه به نیاز اساسی کشور به کالاهای باکیفیت در زمینه محصولات روشنایی و با رویکردی به ماموریت سازمانی خود که بهینه سازی در مصرف انرژی و همچنین حفاظت از محیط زیست است، مهمترین هدف خود رادر حال حاضر ارایه محصولات و در در آینده ای نزدیک ساخت و تولید این محصولات با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا قرار داده است.
 لامپ ال ای دی میتره
لامپ ال ای دی تولیدی این شرکت با نام تجاری «میتره»، با در نظر گرفتن اس
✅مصرف باتری سیستم شما موضوعی بسیار مهم است و میزان آن به عوامل زیادی بستگی دارد. اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌ها در مصرف زیاد باتری موثر هستند. برخی از آن‌ها حجم زیادی از شارژ باتری را مصرف می‌کند اما این مصرف کنترل‌شدنی است.
در این مقاله نحوه مدیریت مصرف باتری برنامه‌ها در ویندوز ۱۰ را به شما آموزش می‌دهیم.
ادامه مطلب
مصرف دیفن هیدرامین برای نوزاد
طی تحقیقات بعمل آمده توسط فوق تخصصان گوارش نوزادان والدین و پرستار نوزاد برای درمان سرماخوردگی نباید خودسرانه دارو تجویز کنند. بعنوان مثال مصرف داروی دیفن هیدرامین می تواند برای نوزاد موجب اختلال یادگیری در آینده شود. پاییز فصل شیوع بیماریهای ویروسی است که موجب بیماری های تنفسی و گوارشی می شود. بیماری های تنفسی با نشانه هایی مثل آبریزش بینی، عطسه، سرفه، خارش حلق و ترشحات و بیماری های گوارشی به شکل اسهال خود
باتوجه به اینکه روی یک جزء طبیعی سلول‌های پوست است، هنگامی که این کرم به کار برده می‌شود، مواد مغذی به آسانی جذب پوست می‌گرددبه گزارش بهداشت نیوز،  کرم زینک اکسید، پماد نام آشنایی است که معمولا در زمان سوختگی پوست<Skin> و یا جلوگیری از آفتاب سوختگی و .. مورد استفاده افراد قرار می گیرد و امروز  قصد داریم تا به موارد مصرف و فواید و مضرات آن بپردازیم.
مصارف کرم چند منظوره زینک اکسیدکرم زینک اکسید، از جمله کرم های چند منظوره محسوب می شود که دا
عوارض مصرف هروئین
همانطور که در کمپتو گفته شد، عوارض مصرف هروئین را می‌توان به دو دسته کلی عوارض کوتاه‌مدت و عوارض بلندمدت تقسیم کرد. از جمله عوارض کوتاه مدت مصرف هروئین، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
احساس رخوت سستی اندام‌ها
احساس خارش شدید
کاهش اشتها
آبریزش از بینی و چشم‌ها
اضطراب و نگرانی
کاهش سرعت تنفس
کاهش ضربان قلب
خواب‌آلودگی
اختلال در حافظه
تهوع و استفراغ
انواع ملین‌های دارویی و طبیعی و تاثیر ملین‌ها بر بیماری‌های نشیمنگاهی
ملین ها موادی هستند که به رفع یبوست کمک می کنند. ملین ها را می توان در ردیف مواد طبیعی و یا داروهای اسهال آور جستجو نمود. ملین ها بسته به عملکرد های متفاوتی که در جهت رفع یبوست دارند، در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. بهتر است برای انتخاب ملین مناسب با توجه به نوع مشکل ایجاد شده و عملکردی که دارو دارد، با مشورت پزشک داروی مناسب را انتخاب نمایید. میزان مصرف این د
انواع ملین‌های دارویی و طبیعی و تاثیر ملین‌ها بر بیماری‌های نشیمنگاهی
ملین ها موادی هستند که به رفع یبوست کمک می کنند. ملین ها را می توان در ردیف مواد طبیعی و یا داروهای اسهال آور جستجو نمود. ملین ها بسته به عملکرد های متفاوتی که در جهت رفع یبوست دارند، در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. بهتر است برای انتخاب ملین مناسب با توجه به نوع مشکل ایجاد شده و عملکردی که دارو دارد، با مشورت پزشک داروی مناسب را انتخاب نمایید. میزان مصرف این د
رژیم غذایی تاثیر بسیار زیادی در سلامتی ارگان‌های حیاتی بدن دارد.
اگر اخیراً بیشتر با فراموشی مواجه می‌شوید، ممکن است نیازمند تغییراتی در رژیم غذایی خود باشید. برخی از محبوب‌ترین مواد غذایی در رژیم غذایی مدرن، اثری مخرب و فاجعه‌بار بر مغز دارند.
به گزارش مجله دلتا به نقل از بهداشت نیوز ، غذا می‌تواند بهترین دوست یا بدترین دشمن انسان باشد و این مسئله تنها به اندازه دور کمر شما مربوط نمی‌شود. رژیم غذایی اثری چشمگیر بر عملکرد و بهره‌وری م
زرده تخم مرغ چه خواص و چه مضراتی دارد؟
تخم مرغ حاوی انواع مواد مغذی مهم و حیاتی است که اکثر افراد آن را در برنامه غذایی خود دارند و مرتب مصرف می کنند. البته میزان مصرف تخم مرغ در افراد متغیر است.

خواص و تاثیرات زرده تخم مرغ
تخم مرغ دارای سه قسمت جداگانه؛ پوسته، سفید و زرده است. زرده تخم مرغ قسمتی از تخم مرغ است که رویان در حال رشد را تغذیه می کند. به عنوان یک غذا، زرده منبع عمده ای از ویتامین ها و مواد معدنی است. ترکیبات زرده حاوی چربی و کلسترو
بودزوناید چه نوع دارویی است؟ قبل از مصرف آن چه نکاتی لازم است؟ در چه مواردی مصرف می شود و عوارض آن چیست؟ شاید شما بخواهید از این نوع دارو استفاده کنید. در ادامه این مطلب به تمام سئوالات شما در رابطه با بودزوناید پاسخ داده می شود. با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
مسلماً مصرف نکردن مواد مخدر منطقی‌ترین راه برای پیشگیری از اوردوز است. اما اگر خود یا یکی از نزدیکان‌تان به دام اعتیاد گرفتار شده‌اید یا با رفتارهای دردسرساز ناشی از وابستگی به مواد دست و پنجه نرم می‌کنید، رعایت توصیه‌های زیر احتمال اوردوز را کاهش می‌دهد:
افزایش آگاهی درباره نشانه‌ها و خطرهای مصرف زیاد مواد مخدر
شناخت مخدر مصرفی و تعیین دوز ایمن مصرف دارو
اجتناب از مصرف هم‌زمان چند مخدر. هیچ گاه هم‌زمان با مصرف مخدر، مشروبات الکلی ن
خوردن هندوانه باعث شادابی فرد می‏ شود و از آنجا که هندوانه حاوی 92 درصد آب است، آب بدن را به خوبی تأمین می‏ کندو مصرف این میوه در فصل تابستان بسیار مفید است.
به گزارش روز شنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران، هندوانه گیاهی است یک ساله و یک پایه، ساقه آن خزنده بر روی زمین قرار دارد و برگ‏ های آن پهن با بریدگی‏ های عمیق می‏ باشد. میوه هندوانه آبدار و خوشمزه است. نژادهای مرغوب و متنوعی از آن در نواحی مختلف ایران پرورش می‏ یابد.
هندوانه دارای و
خوردن گردو ضمن کاهش خطر مرگ ناگهانی ناشی از اختلالات قلبی و عروقی، از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا نیزجلوگیری کرده و از تصلب شرایین پیشگیری می کند، چربی‌های مفید موجود در گردو، کلسترول بد خون را نیز کاهش می دهد.
 
امیر المومنین (ع) فرمودند: خوردن گردو در تابستان سبب گرمی و حرارت جسم شده و موجب پیدایش جوش های چرکین در بدن می شود اما مصرف آن در زمستان کلیه ها را گرم نگه می دارد و سردی و برودت را از بدن دفع می کند.
 
 
مزاج گردو از منظر طب سنتی، گر
عوارض مصرف زیره سیاه
مضرات زیره سیاه اروپایی و مقدار مصرف عوارض جانبی و روش نگهداری زیره سیاه در این مقاله توضیح داده می شود. محرک، مقوی معده، اشتهاآور، آسان کننده قاعدگی، ضد نفخ، ضد اسپایسم، شیر افزا، بادشکن، درمان یبوست، درمان اختلالات گوارشی به ویژه در قولنج نفخی (Flatulent Colic) کودکان و التهابات دستگاه تنفسی استفاده می شود.
مصرف عمده زیره سیاه به عنوان عطر در صنایع عطرسازی و ادویه و چاشنی در صنایع غذایی است. برای تهیه نوشابه های الکلی وغ
عوارض جانبی مصرف سبوس برنج و محدودیت ها
 
 
مصرف سبوس برنج به صورت خوراکی برای افرادی که مبتلاء به زخم معده و روده و کولیت عصبی روده هستند مضر است.
مصرف سبوس برنج به صورت خوراکی برای زنان باردار ، شیرده ،نوزادان و کودکان توصیه نمی شود.
مصرف زیادی آن باعث انسداد روده ، التهاب دیورتیکول روده و اسهال می شود.
توصیه می شود که مایعات و آب زیاد پس از مصرف سبوس برنج نوشیده شود.
برای شستشوی پوست و موی سر با محلول سبوس برنج ۲۴ ساعت قبل کمی از محلول را روی
 ⚜ خواص گردو در روایات ⚜اولین چیزی که روایات تاکید می‌کنند برای درمان سردی و کم کاری کلیه مغز #گردو است. از روایات استفاده می‌شود که مغز گردو برای کلیه حیاتی است.روایتی می‌فرماید:أَکْلُ‌ الْجَوْزِ فِی‌ شِدَّةِ الْحَرِّ یُهَیِّجُ الْحَرَّ فِی الْجَوْفِ وَ یُهَیِّجُ الْقُرُوحَ فِی الْجَسَدِ وَ أَکْلُهُ فِی الشِّتَاءِ یُسَخِّنُ الْکُلْیَتَیْنِ وَ یَدْفَعُ الْبَرْدخوردن گردو در هوای گرم سبب هیجان گرمی درون است و سبب به وجود آمدن جوش
جایگزینی لیوان‌های شیشه‌ای به جای لیوان‌های پلاستیکی، همراه داشتن لیوان، قاشق و چنگال شخصی و جایگزینی ظرف‌های چند بار مصرف با ظروف یکبار مصرف توصیه‌هایی ساده و قابل اجرا برای برگزاری مراسم محرم محیط زیستی است.
ادامه مطلب
کتاب شادخواری در رابطه با ارتباط غذا و گروه خونی منتشر شد غذاهایی که با هم نباید خورد مثل لوبیا با تخم مرغ یا لوبیا با پیاز یا لوبیا با سیر که در باغچه هم نباید در کنار هم کاشته شود مصرف غذاهایی که سبب کمبود مواد معدنی در بدن می شود مثلا قهوه سبب کمبود پتاسیم و کاهش روی یا زینک در بدن می شود کمبود پتاسیم سبب تپش قلب و اسپاسم عضله می شود و کمبود روی باعث کاهش حس چشایی و بویایی می شود که باعث می شود مصرف نمک و فلفل به غذا زیاد مصرف شود اما مهمترین ض
یکی از مشکلاتی که درسال های اخیر گریبانگیر مردم شده، مصرف انواع فست فودها، گوشت گاو، مواد غیر طبیعی،‌ اسنک ها و نوشابه های رنگارنگی است که سرمنشاء انواع بیماری ها به شمار می آیند. امروزه، عادت غذایی بسیاری از مردم جامعه به استفاده از پیتزاها، سوسیس، کالباس و... تغییر کرده است،‌همچنین رواج استفاده از نوشابه های رنگارنگ غیر طبیعی،‌ گازها و افزودنی تولید می شوند، که در سبد غذایی خانوار قرار گرفته، موجب اختلالات بسیاری در سیستم عصبی افراد م
موارد مصرف زینک
سولفات روی به عنوان مکمل در پیشگیری و درمان کمبود روی مصرف می شود. نیاز به این ماده معدنی درحالاتی از قبیل سوختگی ها، سیروز کبدی، دیابت، بی اشتهایی گاسترکتومی، اختلالات ژنتیکی، نوزادان نارس، عفونت های مزمن، بیماریهای روده، بیماری لوزالمعده، بیماری کلیوی، اختلالات پوستی، استرس و ضربه ممکن است افزایش یابد.
ادامه مطلب
نفخ شکم می‌تواند به دلیل مشکلات سلامتی همانند سندرم روده تحریک‌پذیر، انسداد یا سایر بیماری‌های گوارشی باشد یا تنها یک عادت ساده اشتباه در غذا خوردن آن را به وجود آورد. در هر صورت اگر نفخ شکم به یک عادت متداول تبدیل شد می‌بایست این مشکل را با پزشک در میان بگذارید.
اگر برای درمان نفخ شکم به پزشک مراجعه کرده باشید سؤالات متداولی در مورد خوردن غذای بیش از حد، بلعیدن هوا به هنگام غذا خوردن، یبوست، عدم تحمل لاکتوز یا آلرژی غذایی از شما پرسیده م
اسفناج
زمان مصرف: به عنوان سالاد در کنار ناهار یا شام
علت مصرف:
اسفناج نه تنها سلامتی را با منابع غنی از آنتی اکسیدان بالا می برد بلکه حاوی موادی است که قدرت و سایز غضلات را بالا می برد.
منبغ بزرگ گلوتامین است، اسید آمینهای که برای رشد عضلات، عملکرد سیستم دفاعی و سلامت گوراش و همچنین افزایش سطح هورمون رشد حتی میزان سوخت و ساز ضروری است 
مقدار مصرف:
10 اونس اسفناج خام: 65 کالری، 8 گرم پروتئین، 10 گرم کربوهیدرات، 1 گرم فیبر
خواص گشنیز و فواید تخم گشنیز و نسخه های دارویی عرق گشنیز و مضرات گشنیز خام و خشک
گشنیز، گیاهی است که به میزان فراوان در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که بومی جنوب غرب آسیا و غرب تا شمال آفریقاست به طور گسترده ای در خاورمیانه، منطقه مدیترانه، هند، آسیای جنوبی، آمریکای لاتین، چین و آفریقا مورد مصرف قرار می گیرد. گشنیز علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست.
فواید و خواص گشنیز خشک و خام
گشنیز ح
جوانه گندم
زمان مصرف: 30 دقیقه قبل از تمرین و هر زمان از روز که می خواهید کربوهیدرات را هضم کنید.
علت مصرف:
گندم غنی از زینک، آهن، سلنیوم، پتاسیم و ویتامین B و پروتئین بالا با یک مقدار اسید آمین، آرزین و گلوتامین است. دارای فیبر بالاست و بزرگترین منبع کربوهیدرات های کند هضم می باشد.
مقدا مصرف:
1/2 فنجان جوانه گندم: 207 کالری، 13 گرم پروتئین، 30 گرم کربوهیدرات، 6 گرم چربی
امروز به طور اتفاقی دیدم بابام اینستا نصب کرده ، بعدش داشت تک تک عکس ها و فیلم ها رو باز میکرد و نگاه میکرد یعنی اصلا یه ذره هم رحم نمیکرد به اینترنت بیچاره D: ، میگم تازگی اینترنت خیلی زود تموم میشه.
هیچ وقت خانوادتونو با تکنولوژی آشنا نکنید وگرنه مصرف اینترنت به طرز وحشتناکی میره بالا و جالبه هیچ کدوم زیر بار نمیرن بابت مصرف بی رویه ، مامانم میگه بابات زیاد مصرف میکنه بابام میگه مامانت همش فیلم دانلود میکنه و این وسط منم که باید هر هفته اینت
خطرات و عوارض احتمالی قارچ گانودرما
 
باوجود شهرت خوب قارچ گانودرما برخی افراد سلامت آن را زیر سؤال می‌برند اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که به‌مدت ۴ ماه از قارچ گانودرما استفاده می‌کنند، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض بروز عوارض هستند اما بااین‌حال این تأثیرات خفیف بوده و به‌صورت افزایش اندک احتمال ناراحتی معده و مشکلات گوارشی بروز می‌کند. همچنین هیچ تأثیر منفی‌ای بر سلامت کبد گزارش نشده است.
این مطلب را از دست ندهید: خطرا
خطرات تاتو کردن برای سلامتی
 
 
اغلب اوقات هپاتیت نوع C و گاهی نیز هپاتیت نوع B به صورت مزمن باقی مانده و می تواند به نارسایی کبد و نیز سرطان این عضو
 
حیاتی منجر شود هر دو نوع این هپاتیت از طریق خون منتقل می شوند ولی تحقیقات گسترده نشان می دهدکه تاتو می تواند یکی از
 
روشهای انتقال هپاتیت به خصوص هپاتیت نوع C باشد.
 
 
همچنین کسانی که خالکوبی می کنند 9 برابر بیشتر از سایر افراد درمعرض خطر ابتلا به هپاتیت C قرار دارند درحالی که در افراد بدون
 
خالک
رابطه مقعدی نوع عمل جنسی است که مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه کاربرد دارد. در این رابطه آلت تناسلی مردانه وارد مقعد می شود. البته این نوع رابطه جنسی مضرات بسیاری را به همراه داشته و به هیچ عنوان توصیه نمی شود. یکی از مشکلات شایعی که برقراری مکرر رابطه جنسی مقعد دارد، ابتلا به بیماری یا هموروئید است. ورود آلت مردانه به داخل مقعد می تواند عضله اسفنکتری و نیز عروق خونی را تحت فشار قرار دهد و این امر نتیجه ای جز آسیب به عروق مقعد و پاره شدن بالشتک

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها