نتایج جستجو برای عبارت :

جدول | آنچه رهبر انقلاب درباره شروط تحقق رونق تولید گفتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ارزیابی مشکلات اقتصادی کشور و استفاده از نظر
کارشناسان، سال ۹۸ را به نام «رونق تولید» نامگذاری کردند. پایگاه
اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR ابعاد مختلفی را که رهبر انقلاب درباره رونق تولید در پیام نوروزی و بیانات در حرم مطهر رضوی مطرح کردند در این جدول منتشر میکند.
ادامه مطلب
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ارزیابی مشکلات اقتصادی کشور و استفاده از نظر کارشناسان سال ۹۸ را به نام «رونق تولید» نامگذاری کردند. نوجوان خامنه‌ای ابعاد مختلفی را که رهبر انقلاب درباره رونق تولید در پیام نوروزی و بیانات در حرم مطهر رضوی مطرح کردند در این اطلاع‌نگاشت منتشر می‌کند.
           
﷽ #بیانات.رهبر رهبر انقلاب: اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد؛ گرایش به شرق و غرب رخت برخواهد بست بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قزوین که در تاریخ ۱۴ آبان ۹۷ رهبر انقلاب اسلامی، شهدا را مایه رونق حیات معنوی در کشور و حفظ حرکت به سمت اهداف آرمان ها دانستند و افزودند: #
ادامه مطلب
#تبیین_و_تحلیل | رهبر انقلاب درباره توطئه جدید علیه ایران چه گفتند؟
*نقشه سه ضلعی دشمن* رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی با اشاره به مسائل رخ داده در برخی نقاط کشور پس از عملیاتی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت این اتفاقات را نه حرکتی مردمی که ناشی از یک طراحی امنیتی دانستند. ایشان در چند سال اخیر ابعاد اصلی نقشه‌ی دشمن برای تحت فشار گذاشتن ملت ایران و تسلیم جمهوری اسلامی را در دیدارها و سخنرانی‌ه
مصادیق کار عالمانه و مجاهدانه از نظر رهبر انقلاب
رهبر انقلاب اسلامی راه شکوفایی اقتصادی کشور برای تحقق رونق تولید را، کار مجاهدانه و عالمانه می‌دانند و در سخنرانی نوروزی در حرم مطهر رضوی (۹۸/۰۱/۰۱)  مصادیقی را برای این نوع کار، بیان کردند.نوجوان خامنه‌ای این موارد را در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌کند.
            
بارها در جلسات مختلفی که پیرامون بیانیه‌ی گام دوم انقلاب برگزارشده است عرض کرده‌ام که محتوای این بیانیه، حدود ۴۰سال است که در سخنرانی‌ها و مکتوبات رهبر انقلاب بیان شده، لکن متاسفانه به آنها توجه خاصی نشده است.رهبر انقلاب:در سخنرانی‌های ما، حرف‌های خوبی در گوشه و کنار هست.  منتهی غالباً دقت نمی‌شود و همینطور گم می شود. ۷۷/۲/۷
ادامه مطلب
 رهبر انقلاب در خطبه‌های #نمازجمعه27دی: در این منطقه تا قبل از این حادثه اینجور کارها، مخصوص رژیم صهیونیستی بود که افراد را ترور کند. رهبر حماس را ترور کردند و گفتند که ما ترور کردیم. رهبر جهاد را ترور کردند و گفتند ما ترور کردیم. ترور میکردند و میگفتند ما کردیم. آمریکاییها آدم خیلی کشتند، در عراق در افغانستان در جاهای دیگر هر چه توانستند آدم کشتند منتها اعتراف نمیکردند که ترور کردیم. اینجا اعتراف کردند که ترور کردیم. رئیس جمهور آمریکا به زبا
 شروط ۹ گانه رهبری و تصویب برجام  
پاسخ حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی رهبر معظم انقلاب به دانشجویی که تصویب برجام را به رهبری نسبت داد:
در صحبتها بود که تصویب برجام را به رهبری نسبت داده‌اند؛ خب شما چشم و گوش دارید و همه‌ چیز را می‌بینید. 
   نامه‌ای که درباره‌ی برجام نوشته شد و شرایطی که ذکر شده که در این صورت تصویب می‌شود را ببینید. منتها اگر این شرایط اجرا نشده، وظیفه‌ی رهبری این نیست که وارد بشود.
   نظر ما این است که رهبری وارد کا
گزارش توسط مهندس متین > بخش سیاسی سایت
 
رهبر معظم انقلاب صبح امروز در درس خارج فقه، نسبت به افزایش قیمت بنزین صحبت فرمودند.
 
به گزارش وب سایت مهندس متین ؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز در درس خارج فقه خود با اشاره به تصمیم دولت برای مدیریت مصرف سوخت، گفتند: در این کار سررشته ندارم و نظرات کارشناسان نیز متفاوت است، اما گفته بودم اگر سران سه قوّه تصمیم بگیرند، حمایت خواهم کرد.
ادامه مطلب
رهبر انقلاب در خطبه‌های #نمازجمعه27دی:یک مطلب راجع به انتخابات: برادران و خواهران عزیز، حضور ملت ایران مهمترین عامل اقتدار است، و این حضور در جاهای متعددی است، یکی از مهمترینش انتخابات است. در انتخابات حضور ملت ایران، کشور را بیمه می کند و دشمن را مایوس میکند.سعی و تلاششان بر این است که نگذارند با انواع و اقسام حیل، که مردم با شوق در انتخابات شرکت کنند.
من عرض می کنم مردم با شوق و ذوق باید در انتخابات شرکت کنند. حالا مسائل گوناگونی درباره انت
در پی شهادت دو تن از جوانان بحرینی توسط رژیم آل خلیفه بحرین، حساب توئیتر عربی پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی، موضعی از حضرت آیت الله خامنه ای در واکنش به این جنایت را منتشر کرد. رهبر انقلاب درباره این حادثه فرمودند: ظلم و زور پایدار نخواهد ماند و تصمیم و اراده ملتهای عدالت طلب سرانجام پیروز خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب: شما جانبازان، مجاهدان فداکار و شهیدان زنده‌اید
در سالروز ولادت با سعادت قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل‌العباس علیه‌السلام و روز جانباز، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی از مقام شامخ جانبازان انقلاب اسلامی تجلیل کردند. 
✍️متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
ادامه مطلب
دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، پیام عید فطر را اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی و بازگشت به مضمون «امت مسلمان» خواندند و گفتند: علاج مشکلات امروز دنیای اسلام بازگشت به خواسته‌ی قرآن کریم مبنی بر «اَشِدّاءُ علَی الکفّار» و «رُحَماءُ بَینَهُم» است و روشنفکران و علمای اسلامی برای تحق
1.    برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی معارف ادعیه و اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب2.    تدوین متون آموزشی پژوهشی معارف ادعیه و اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب3.    برگزاری مسابقات حفظ، ترجمه و مفاهیم ادعیه و صحیفه سجادیه4.    اجرای برنامه های فرهنگی سبک زندگی اسلامی و خانواده مبتنی بر معارف ادعیه و اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب5.    استفاده از ظرفیتهای رسانه ای و فضای مجازی در جهت ترویج معارف ادعیه و اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب
 
1.    برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی معارف ادعیه و اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب2.    تدوین متون آموزشی پژوهشی معارف ادعیه و اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب3.    برگزاری مسابقات حفظ، ترجمه و مفاهیم ادعیه و صحیفه سجادیه4.    اجرای برنامه های فرهنگی سبک زندگی اسلامی و خانواده مبتنی بر معارف ادعیه و اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب5.    استفاده از ظرفیتهای رسانه ای و فضای مجازی در جهت ترویج معارف ادعیه و اندیشه قرآنی رهبر معظم انقلاب
 
تصاویر کمتر دیده‌شده رهبر انقلاب در لباس پاسداری و ۱۰ تعبیر ایشان درباره سپاه
رهبر معظم انقلاب اسلامی:
۱. تنها نیرویی که قادر است از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، انقلابی دفاع کند، فقط سپاه است.
۲. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این افتخار را دارد که زاده‌ی انقلاب است و این خصوصیت را دارد که از درون دامان انقلاب روییده است. دیگران انقلابی شدند اما سپاه انقلابی به وجود آمد.
ادامه در لینک زیر
www.isna.ir/news/98012007060
@isna94
 
در مکان های مختلف خیلی ها  پیشنهاداتی به ما می دهند که به نفع ماست.بعضی وقت ها پدر ها،بعضی وقت ها مادرها،ویا پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما.ما هم برای اینکه به نفع ماتوصیه می کنند حتما عمل می کنیم.حال فکر کنید ولی فقیه یعنی رهبر انقلاب اسلامی که حتما خیر خواه ما هستند توصیه ای کنند.آن وقت آیا نباید عمل کنیم؟
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در چهلسالگی انقلاب توسط رهبر انقلاب به دست ما رسیده است بخش مهمی از توصیه های رهبر عزیزمان هست:
 
PDF دریاف
یکی از همراهان رهبر انقلاب نقل می‌کند: یک شب که به منزل شهیدی رفته بودیم، پس از احوالپرسی و گفتگو، موقع خداحافظی یکی از اعضای خانه جلو آمد و گفت: دو نفر از فرزندان شهدا که الان اینجا هستند، صیغه محرمیت خوانده‌اند، خیلی دوست دارند صیغه دائم آنان را شما بخوانید. فرمودند: اشکال ندارد، می‌گویم یک وقت مشخص کنند، بیایند دفتر. گفتند: دوست داریم همین الان انجام شود. فرمودند: مانعی ندارد. اما به شرطی که مهریه بیش از ۱۴سکه نباشد. گفتند: مهریه ۱۰۰سکه ب
کتاب صفت های بایسته یک رهبر نوشته ی جان سی مکسول توسط نشر پارسینه منتشر شده است. چه چیز موجب می شود تا مردم از یک رهبر پیروی کنند؟ چرا مردم با بی میلی از یک رهبر تبعیت می کنند حال آنکه از رهبر دیگری مشتاقانه تا آخر دنیا پیروی می کنند؟ چه چیزی نظریه پردازان رهبری را از رهبران موفق که در دنیای واقعی به گونه ای کارآمد رهبری می کنند، متمایز می کند؟ پاسخ در ویژگی های شخصیتی افراد نهفته است.
دوست من آیا می دانی آنچه را که برای تبدیل شدن به یک رهبر بزر
رهبرحکیم انقلاب اسلامی در تداوم نامگذاری سال، سال ۹۸ را سال رونق اقتصادی نامیده اند.
برای تحقق این مهم:
یک دسته از کارها را نباید انجام داد؛ همایش‌های کلیشه‌ای و تشریفاتی، تبلیغات محیطی و پرهزینه و غیرمفید، صدور بیانیه های حمایت آمیز، سخنرانی‌ها، خطبه‌ها و نوشته‌هایی که نوعی رفع تکلیف درآن دیده می‌شود و از همه مهم تر اجتناب رسانه ها به خصوص صداوسیما از کمی گرایی زیاد به موضوع که همه آفات تحقق اهداف سال هستند.
دسته دوم اقداماتی لازم، ضر
عصر امروز در دیدار اساتید: ما درباره مسائل ناموسی انقلاب مذاکره نمیکنیم؛ درباره توانایی نظامی مذاکره نمیکنیم/ مذاکره درباره اینجور مسائل، دو کلمه است: آنها میگویند این را میخواهیم، ما میگوییم نه! مثل قضیه آن خواستگاری که پرسیدند چه شد؟ گفت همه چیز پیش رفته غیر از دو چیز: ما میگوییم دختر شما را میخواهیم و آنها میگویند غلط میکنید!منظور اینها از مذاکره، مذاکره با آمریکاست که گفتیم مذاکره نمیکنیم؛ مذاکره هیچ فایده ای ندارد و ضرر هم دارد.
سند تحول در آموزش و پرورش یک ریل گذاری است. ابلاغ آن کافی نیست، باید انجام شود/ اولین چیزی که لازم است، روحیه انقلابی است. خداوند نخواهد گذشت از کسانی که با قلمشان روحیه انقلابی را تضعیف میکنند/ رضاخان را انگلیسیها و محمدرضا را انگلیس و آمریکا سر کار آوردند. انگلیسیها از رضاخان عصبانی شدند و به او گفتند برو و او رفت! خب اگر یک جو غیرت داری بگو نمیروم، بگذار تو را بکشند. انقلاب آمد این حکومت را سرنگون کرد. روحیه انقلابی، جان و روح این ملت است.
گفتگوی بی واسطه نماینده رهبر انقلاب با مردم ماهشهر
حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که به همراه برخی از معاونان خود ظهر امروز در شهرک طالقانی ماهشهر حضور پیدا کرده بود با مردم این منطقه دیدار و پای درد دل آنان نشست.
  قرار است وی از مناطق مختلف این شهرک دیدار کرده و پس از گفت‌وگو با مردم این منطقه، خواسته‌ها و گفته‌های آنان را به محضر رهبر معظم انقلاب منتقل نماید.
شهرک طالقانی یکی از مناطق محروم ماهشهر به شمار می‌رود که ح
آن کسانی که انقلاب را رها کردند و طبق خواست دشمن در مقابل انقلاب ایستادند، ضرر کردند. آنها خیال میکنند که اگر علیه انقلاب توطئه کنند، حرف بزنند و تحریک کنند، راه به جائی خواهند برد؛ این اشتباه است.
۱۳۸۸/۱۱/۲۸-رهبر انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «نخستین انقلاب بزرگ قرنهای اخیر است که توانسته خط مستقیم خود را در این مدت طولانی حفظ کند.»  ۱۳۸۳/۱۱/۱۹رهبر انقلاب معتقدند انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که توانسته بعد از گذشت مدت طولانی، خط مستقیم و جهت‌گیری خود را حفظ کند. پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR در پرونده‌ی «انقلابی که منحرف نشد» ویژگی‌ها و وقایع مرتبط با مهمترین انقلاب‌های معاصر را با استفاده از بیانات رهبر انقلاب در این اطلاع نگاشت بررسی می‌کند.
     
حکام مناسبتی عید فطر طبق نظر رهبر انقلاب را در اینجا بخوانید.
عید فطر روز اول ماه شوال و از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است. این روز در بیشتر کشورهای اسلامی، تعطیل رسمی است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. در این روز، روزه گرفتن حرام و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است. 
به همین منظور شما می‌توانید احکام مناسبتی عید فطر را طبق نظر رهبر انقلاب در ادامه مطلب بخوانید.
ادامه مطلب
صادقانه بگویم؛ خود من آخرین نماز جمعه‌ای که رفتم، پشت سر رهبر انقلاب در دانشگاه تهران بود: یک صبح خیلی زود با مترو رفتم تا در صف‌های اول باشم و رهبر را از نزدیک بتوانم ببینم؛ همان‌سالی بود که در مصر انقلاب شده بود!
ادامه مطلب
حضرت آقا در همین سه‌ماهه ابتدای سال۹۸ بیش از ۱۸ سخنرانی پراهمیت داشته اند. در هر یک از این سخنرانی‌ها نکات بسیار کاربردی بیان شده است که می‌بایست این نکات و موارد در نقشه تمدن اسلامی جایگذاری شود. سوال مهم این که براستی نسبت ما با تک‌تک این سخنرانی‌ها چیست؟ نقش ما در جایگذاری این مفاهیم کلیدی و در گفتمان سازی آنها چیست؟ ما خودمان را در تحقق گفتمان ولایت چقدر مسئول می‌دانیم؟ نکند فقط دغدغه داشته باشیم و بس...
عناوین سخنرانی‌های رهبر انقل
بسم الله
کاربران فضای مجازی با داغ کردن هشتگ #KhameneiTheGreat عشق و ارادت قلبی خود را به رهبر و مقتدای شیعیان ابراز کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم صلی‌الله علیه‌و آله و سلم روز گذشته به‌صورت زنده و مستقیم با ملت شریف ایران سخن گفتند.
سخنان حکیمانه ایشان و نقش بر آب کردن توطئه‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران به ویژه آمریکایی‌ها باعث عصبانیت صاحبان حساب‌های کاربری سعودی و آلبا
رونق اسلام وقرآن ارمغان انقلاب/دلسپاری برولایت شدنشان انقلاب/چهل سالی که گذشته افتخارواقتدار/عزتش شدجاودانه اززمان انقلاب/برشهیدانش سلامی تاقیامت میدهیم/هست درخط ولایت یاوران انقلاب/راه پرنورخمینی چلچراغ این نظام/میشود ملت سراسر درامان انقلاب/درتمام عرصه هاشدخادم اسلام ناب/صدهزاران آفرین برپیروان انقلاب/شدطلیعه برظهور مهدی و روزفرج/میشودیاران حضرت عاشقان انقلاب/
به نام خداسلام علیکم و رحمة الله و برکاتهمتاسفانه عده ای مدام دم از انقلابی بودن و پیروی از مقام معظم رهبری (حفظه الله ظله) می زنند ، ولی موضع گیری شان در مورد فساد در ایران ، همان موضع گیری دشمنان مقام معظم رهبری است.چرا قبل از سخن گفتن اندکی فکر نمی کنند؟چرا خود را انقلابی می نامند ولی نمی روند تا سخنان رهبر انقلاب را بیاموزند و فقط همان را ترویج دهند؟نظر رهبر انقلاب در مورد فساد این است :" البتّه نسبت فساد در میان کارگزاران حکومت جمهوری اسل
رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۹۸ ، این سال را «رونق تولید» نامگذاری کردند. در بخشی از پیام ایشان آمده است:
مشکل اساسی کشور، همچنان مشکل اقتصادی است؛ بخصوص در این ماه‌های اخیر، مشکلات معیشتی مردم زیاد شد. بخشی از اینها مربوط است به مدیریّتهای نارسا در زمینه‌ی مسائل اقتصادی که اینها حتماً بایستی جبران بشود. برنامه‌هایی وجود دارد، تدابیری اندیشیده شده که ان‌شاءالله این تدابیر در طول سال جاری، سالی که امروز از این لحظه شروع میشود -
وقتش رسیده، آماده‌اید؟
برداشتی از بیانات رهبر انقلاب درباره فصل متفاوت زندگی
«رجب، شعبان و رمضان بهار معنویّت است. شما هم، مظهر بهار انسانیّت هستید؛ چون در بهار عمر قرار دارید؛ از این بهار معنویّت هرچه می‌توانید استفاده کنید.»
۱۳۹۵/۲/۱- رهبر انقلاب
          
دستاوردهای این ماه عزیز را چگونه حفظ کنیم؟
برداشتی از بیانات رهبر انقلاب درباره مراقبت از ذخیره‌های معنوی رمضان
«عزیزان من! این ذخیره‌ تقوا، که در ماه رمضان به دست آوردیم، باید حفظ کنیم. این آذوقه‌ طول سال ماست.»
۱۳۸۳/۸/۲۴-رهبر انقلاب
              
️ شریعت نیوز- امام جمعه مسجد النبی(ص)اهل سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تحقق شعار سال «جهش تولید»از سوی رهبر معظم انقلاب تنها با همکاری، تعامل و همدلی بین مردم و مسوولان محقق می‌شود.
مولوی عبدالسلام ملازاده روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار شریعت نیوزاظهارداشت: رهبر معظم انقلاب همواره پس از تحویل سال، شعاری را با توجه به شرایط کشور و اهمیت موضوعات کلان مطرح می‌فرمایند که نشانگر توجه ایشان به اقتصاد و رونق تولید در کشور است. 
و
به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران برای یاری رساندن به عراق در مقابل این طراحی صد امنیت ملی دو کشور، وارد میدان شد و ظرفیت‌های محور مقاومت را نیز پای کار آورد. اما صدور فتوای مرجع عالی قدر، حضرت آیت الله سیستانی، خون تازه‌ای در شریان‌های عراق جاری ساخت. نقل خاطره‌ی آیت الله سید یاسین موسوی، امام جمعه‌ی بغداد از حمله‌ی داعش به سامرا و نزدیک شدن آن‌ها به دروازه‌ی بغداد زوایای دیگری از شیوه‌ی مبارزه‌ی آمریکا با تروریسم را نمایان می‌سازد:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸، سال جدید را سال «رونق تولید» نام‌گذاری کردند.سایت نوجوان خامنه ای پیام نوروزی رهبر انقلاب را در این مجموعه سخن‌نگاشت مرور می‌کند.
           
          
     
        
           
           
یک انقلاب دینی می‌گوید دین باید به عنوان پایگاه حرکت برای بشریت مطرح باشد. و این ادعای کوچکی نیست. و روشن است که بدون انقلاب اقتصادی (و تحقق عدالت راستین – اقامه قسط)، انقلاب فرهنگی نیز تحقق نخواهد یافت. این واقعیت الهی تاریخ را بارها یادآوری کرده‌ام که: اینکه پیامبران، انقلاب فرهنگی و انقلاب اقتصادی را با هم مطرح می‌کرده‌اند، و در کنار «أنِ اعبُدوا الله»، موضوع بسیار مهم «أوفوا الکَیلَ وَالمیزان» را پیش می‌کشیده‌اند، برای همین است که
انقلاب صنعتی چه بود و از کجا آغاز شد؟ 
 انقلاب صنعتی، ظهور ماشین‌های بخار تجاری و تأسیس کارخانه‌هایی است که شرایط اقتصادی بریتانیا را برای همیشه تغییر داد و به مرور زمان به سایر ...
 
انقلاب صنعتی 
تغییرات بزرگی که در قرن هجدهم در انگلستان رخ داد به نام انقلاب صنعتی شناخته می شود. اختراعات جدیدی مثل ماشین بخار کالاها را سریعتر و ارزانتر از قبل تولید می ...
 
انقلاب صنعتی چه بود و در چه دوره‌ای روی داد؟ 
اصطلاح انقلاب صنعتی یا Industrial Revolution
تفاوت بین رهبر و مدیر
موفقیت، کم و بیش در دسترس همه برندها  هست، اما قله موفقیت را کسانی فتح میکنند که از رهبری بیش از مدیریت  در سازمان برخورد هستند
حاصل  تحقیقات ادوارد دمینگ نشان میدهد که  حدود %۸۵ خطاها ناشی از وجود کاستی هایی در سیستم ها و فرایندهاست تا اینکه  ناشی از کارکنان باشد.
بجای آزار کارکنان برای بهتر انجام دادن  کارهای  بد؛ کارهای بهتری را برای انجام دادن به آنها بسپارید!
واین امر مستلزم برخورداری از رهبری است !
هر تیم به یک مد
• تبیین شعارهای انقلاب و روشنگری نسبت به عمق این شعارها، از لوازم اساسی تحقق جهاد کبیر است زیرا شعارهای انقلاب، همچون نشانه و شاخص، مسیر صحیح انقلاب و صراط مستقیم را نشان می‌دهند.
• اگر این مسائل با تعمیق و ژرف‌نگری تبیین شوند، قطعاً ایمان و باور افراد نسبت به این شعارها، از آن‌ها جدا نخواهد شد و ثبات دائمی خواهد داشت.۱۳۹۵/۳/۳
در خطبه های نماز عید فطر: مسئله فلسطین، اینروزها جزو مسائل درجه یک دنیای اسلام است/ اجلاس بحرین متعلق به آمریکاییهاست لکن حکام بحرین با ضعف و ناتوانی زمینه ساز این کار شده اند/ معامله قرن هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد و ما تشکر میکنیم از کشورهای عربی و گروه های فلسطینی که با آن مخالفت کردند و همچنین. امیدواریم که حکام بحرین و سعودی بفهمند پا در چه باتلاقی میگذارند.
⚠️⚠️توجه! توجه! توجه!⚠️⚠️
 
آیت الله شب زنده دار که این خواب رهبر رو نقل فرمودند در درس خارج فقه ۱۶ دی با این مضمون گفتند که اصل این خواب #درسته
ولی خواب برای چند روز پیش نیست و گویا برای سالها قبل هست.اگر این فایل صوتی رو جایی فرستادید این مطلب رو هم گوشزد کنید که اشتباه برداشت نشه
رهبر انقلاب خطاب به شهید حاج‌ قاسم‌ سلیمانی (۲۰ اسفند ۹۷):
ان‌شاءالله خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضّل کند و زندگی ایشان را با سعادت، و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد، البتّه نه حالا. هنوز سال‌ها جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد.
[عکس 800×799]
مشاهده مطلب در کانال
حضرت آیت‌الله شب‌زنده‌دار در جلسه درس خارج فقه با اشاره به دیدارشان با رهبر انقلاب(بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری) روایتی را از آنچه معظم له درباره  «بیانیه گام دوم انقلاب» گفته بودند نقل کرده است؛
 (حضرت آقا) فرمودند: «من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم» و فرمودند «من بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی می‌گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنند…»
دبیرخانه کن
در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره):یکی از خصوصیات امام مقاومت و ایستادگی است. آنچه امام را در هیئت یک مکتب و اندیشه و راه مطرح کرد، مقاومت است. امام در دروان مبارزه، محکم و بدون ذره ای عقب نشینی ایستاد. بعد از پیروزی انقلاب هم، امام باز اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد. تهدید و تطمیع و فریب، مطلقاً در امام اثر نمیگذاشت. دشمن نمیتوانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین مبین اسلام، دچار اختلال بکند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «اگر تولید رونق گرفت، آن وقت در بخشهای مختلفی تحوّل ایجاد خواهد شد؛ هم تأثیر میگذارد در اشتغال، هم تأثیر میگذارد در کم کردن تورّم، هم حتّی تأثیر میگذارد در وضع توازن بودجه، هم تأثیر میگذارد در بالا رفتن ارزش پول ملّی. ببینید، اینها همه مشکلات مهمّ اقتصادی ما است. صاحب‌نظران و کسانی که مطّلع از مسائل اقتصادی هستند، تصدیق میکنند، تأیید میکنند. [آنها] معتقدند که ظرفیّتهای کشور برای شکوفایی اقتصاد، ظرفیّتهای بسیار آ
◼️ آیا ملت ایران #سیلی خورد؟
❌ رهبر انقلاب: «اگر راه امام را گم کنیم ملّت ایران سیلی خواهد خورد..!» ▪️تعبیر «سیلی خوردن ملت» برایم بسیار سنگین بود آنجایی که رهبر انقلاب در خرداد ۹۴ گفته بود: «اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم،
ادامه مطلب
Contracting under STANDARD TERMS :انعقاد قرارداد تحت شروط استاندارد : In International Contracts standard terms are provisions which are prepared in advance for general and repeated use by one party and which are actually used without negotiations with the other party .در قراردادهای بین المللی شروط استاندارد مقرراتی هستند که پیشاپیش برای استفاده عمومی و مکرر از سوی یک طرف اماده شده اند و در عمل بدون مذاکره با طرف دیگر از انها استفاده می شود .Conflict between standard terms and non standard terms : In case of conflict between standard term and a term which is not a standard term the latter prevails .تعارض بین شرو
خاطره ای از رهبر معظم انقلاب: حجت الاسلام راشد یزدی ، در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتند از دیدار ایشان با خانواده های شهدا سوال کردند . رهبر معظم فرمودند اخیرا دیداری داشتم و پدر شهید اصرار داشت به ایشان قولی بدهم گفتم چه قولی ، گفتند قول بدهید بعد می گویم. رهبری فرمودند شاید نتوانم آن را انجام دهم شما اول بفرمایید چه خواسته ای دارید. بالاخره پدر شهید گفتند من دو پسردارم که مستاجرند لطفا بفرمایید ترتیبی داده شود تا صاحب خانه شوند ، مقام
1/ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار طلاب حوزه های علمیه: امروز وظیفه حوزه از گذشته سنگین تر است؛ علت هم این است که نیاز و قبول بیشتر است/ سابق شاید ایمانهای قرص وجود داشت لکن جلوه عملی نداشت. وسط تهران شیخ فضل الله را بر دار کشیدند، عده ای هم گوشه و کنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه رضاخانی هم سر کار نبود. این را مقایسه کنید با شهادت طلبه همدانی؛ چه غوغایی شد. اگر آن جنازه مطهر در تبریز و تهران و بقیه کشور هم می آمد همانطور تشییع میشد.
وقتی ارزشهای شخصی و واقعی زندگی خود را مشخص کردید، باید در زندگی روزمره‌ی خود دقت کنید ببینید چه عادتهایی دارید که شما را از آن ارزشها دور می‌کند و شاید چه عادتهای جدیدی برای تحقق ارزشهای خود نیاز دارید. من با هدف مرور و نهادینه کردن عادتهایی که پس از این به آن نیاز داریم یک جدول تهیه کرده ام که کمی با آنچه کتاب اثر مرکب پیشنهاد می‌دهد متفاوت است.(در اثر مرکب 5 عادت مطرح میشود و بنا بر سختگیری در رعایت آن است؛ اما در جدول من باید 20 عادت نوشته
محمدحسین آزادی دبیر سابق جامعه رسانه اسلامی دانشگاه صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامه برخی وزرا به رهبر انقلاب درباره FATF گفت: نامه هشت وزیر به رهبر انقلاب در خصوص لوایح FATF نتیجه چشم دوختن به بیرون برای حل مشکلات درونی است.وی ادامه داد: دولت یکبار و در توافق برجام در شرایطی که رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده با اطمینان از پایبند بودن طرف مقابل به تعهداتش خبر میدادند؛ چوب اعتماد به غرب را خورده و جای تعجب است
مقام معظم رهبری؛ ایشان در بخش پایانی سخنان خود در دیدار با هیئت دولت به موضوع کشمیر اشاره کردند و با ابراز ناراحتی از وضع مسلمانان این منطقه گفتند: ما با دولت هند روابط خوبی داریم اما انتظار و توقع از دولت هند این است که سیاستی منصفانه در قبال مردم نجیب کشمیر در پیش بگیرد و به مردم مسلمان این منطقه زور گفته نشود.رهبر انقلاب اسلامی وضعیت کنونی منطقه کشمیر و اختلافات هند و پاکستان در این زمینه را نتیجه اقدامات انگلیس خبیث به هنگام خروج از شبه
به نام خدای شنهای طبس




در حاشیه دیدار با مسئولین نظام در روز عید (جمعه ۲۴ آبان ۹۸)، رهبر انقلاب یک توصیه به روحانی داشتند که خوب است زودتر اجرایی شود. 
روحانی در حاشیه جلسه گزارشی مختصر از روند اجرای طرح سهمیه‌بندی به رهبر انقلاب ارائه می‌کنند.
 
حضرت
آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به رئیس جمهور گفتند: مناسب بود همزمان با اجرای
این طرح اولین پرداخت نقدی یارانه‌ها (بسته حمایتی) نیز صورت می‌گرفت؛ ولی
حالا که انجام نشده، لازم است زودتر اقدام کنی
بیانیه گام دوم، یک ترسیم کلی از گذشته و حال و آینده انقلاب است. 4نقطه اصلی در بیانیه: «عظمت حادثه انقلاب و ماندگاری آن»، «عظمت راه طی شده و کارکرد انقلاب تا امروز»، «چشم انداز پیش روی انقلاب» و «عظمت نقش نیروی جوان متعهد» است/ ما یک حرکت عمومی لازم داریم برای رسیدن به چشم انداز. این حرکت طبعاً با محوریت جوان متعهد انجام میشود. جوان هم لزوماً 22 و 25 ساله نیست. 35ساله و 40ساله ها هم جوانند و میتوانند در نظام مدیریت کشور، تحول عظیم ایجاد کنند.
رهبر معظم انقلاب اهمیت و جایگاه ویژه ای برا ی نخبگان کشو قائل  هستند و آنها را  هدایایی کم نظیر و نفیس و امانت های الهی به ملت و مسئولان می دانند. ایشان در این رابطه عنوان میکنند
یکه وظیفه مسئولان در قبال این هدایای گرانقدر الهی، مراقبت از آنها و تلاش برای شناسایی و پرورش نخبگان بیشتر است.
 
 
صفحه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو، پستی را به جوانان و نخبگان اختصاص داد و با باز نشر بخشی از بیانات مع
: اینکه آقای سیدحسن نصرالله می گوید من انشاءالله در مسجدالاقصی نماز می خوانم، برای ما یک امید کاملاً عملی و قابل تحقق است. اگر همه ما به وظایف خود عمل کنیم، وعده الهی قطعاً محقق خواهد شد.+ صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس: هرگونه اقدام خصمانه در مورد ایران در واقع اقدام خصمانه بر ضد فلسطین و جریان مقاومت است و ما خود را در خط مقدم حمایت از ایران میدانیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: تولید اگر راه بیفتد، میتواند مشکلات معیشتی را حل کند، استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، مشکل اشتغال را برطرف کند، و حتّی مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. ۱۳۹۸/۰۱/۰۱نوجوان خامنه‌ای براساس این بخش از پیام نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸، لوح «اگر تولید رونق بگیرد» را منتشر می‌کند.
         
         
رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۹۸ ، این سال را «رونق تولید» نامگذاری کردند. در بخشی از پیام ایشان آمده است:
مشکل اساسی کشور، همچنان مشکل اقتصادی است؛ بخصوص در این ماه‌های اخیر، مشکلات معیشتی مردم زیاد شد. بخشی از اینها مربوط است به مدیریّتهای نارسا در زمینه‌ی مسائل اقتصادی که اینها حتماً بایستی جبران بشود. برنامه‌هایی وجود دارد، تدابیری اندیشیده شده که ان‌شاءالله این تدابیر در طول سال جاری، سالی که امروز از این لحظه شروع میشود -
چرا انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های دنیا متفاوت است؟
«در تحولات دو سه قرن اخیر، که قرن انقلاب‌های بزرگ است، هرچه نگاه کردم موردی را پیدا نکردم که مثل انقلاب اسلامی، در دوره‌های بعد، با همان شکل و هدف‌ها، به‌سوی همان آرمان‌ها ادامه پیدا کند. یعنی انقلاب‌ها بر اثر عوامل گوناگون، یا از همان اول منحرف شدند، یا بعد از اندکی منحرف شدند.»
۱۳۹۰/۵/۱۹- رهبر انقلاب

            
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور از زیرساخت ها و ظرفیت های خوبی برخوردار است، گفتند: اقتصاد کشور از چند بیماری مزمن رنج می برد که اگر در شرایط تحریمی فعلی بتوان این بیماری‌ها را برطرف کرد، اقتصاد ایران حرکت جهشی خواهد کرد.                                                                                   ایشان یکی از راههای حل مشکلات اقتصادی را استفاده از ظرفیت وسیع مردمی کشور دانستند و با تأکید بر اینکه برخورد دولت با عوامل مخرب در ب
رهبر انقلاب اسلامی واکنش مردم به تحریمهای شدید آمریکا و اروپا را در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی واکنشی محکم و مقتدرانه برشمردند و افزودند: در عرصه سیاسی مظهر این واکنش راهپیمایی عظیم 22 بهمن و موضع‌گیری‌ها مردم در طول سال بود و در عرصه تقابل اقتصادی نیز با «افزایش ابتکارات علمی و فنی»، «افزایش چشمگیر شرکتهای دانش‌بنیان»، «افزایش تولیدات زیربنایی و اساسیِ داخلی مانند افتتاح فازهای متعدد گاز جنوب کشور و افتتاح پالایشگاه بزرگ بندرعباس»، مل
خواب آشفته آمریکایی‌ها تعبیر نخواهد شد
 
رهبر انقلاب اسلامی طی بیاناتی ضمن اشاره به نقشه‌ی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی فلسطین و قدس و توطئه‌ی موسوم به «معامله‌ی قرن» فرمودند: «یهودی‌سازی فلسطین خواب آشفته‌ای است که دیده‌اند؛ نه آن اتّفاق می‌افتد نه معامله‌ی قرن.» (۱۳۹۷/۴/۳۱)
این سخنان رهبر انقلاب را باید در ادامه‌ی موضع‌گیری‌های ایشان در رابطه با «مسئله‌ی فلسطین» و «توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم» مورد توجه قرا
عدالت خواهی در بستر انقلاب (۴)
عدالت خواهی در بستر انقلاب، یعنی نقد دلسوزانه وضعیت موجود همراه با پیشنهاد سازنده، یعنی همان نقد انقلاب در قالب نظام. 
امیدزا بودن، نقاط ضعف و قوت را در کنار هم دیدن، مطرح شدن نقد و پیشنهاد سازنده در کنار هم، از نشانه های این گفتمان و نقد است.
به عنوان نمونه می توان به نقد های  #مقام_معظم_رهبری در موضوعات مختلف اشاره کرد نقد ایشان به عملکرد نهادها و سازمان ها و عملکرد دولت از این جمله است. ایشان همیشه در سخنان خود
#سم_مضاعف  #فوری
چرا مذاکره نخواهیم کرد؟
پاسخ رهبر انقلاب(در _ سه شنبه)98/2/24
بعضی در داخل میگویند مذاکره چه عیبی دارد؟
مذاکره سم است، تا وقتی آمریکا این است که الان هست و مذاکره با دولت کنونی آمریکا یک سم مضاعف است.
مذاکره یعنی معامله و دادو ستد اما آنچه در نظر آمریکاست، نقاط قوت ماست.
میگویند مذاکره کنیم درباره‌ی سلاح دفاعی شما که چرا موشکی با فلان برد میسازید؛ این برد را کم کنید که اگر شما را زدیم نتوانید پایگاه ما را بزنید و جواب بدهید!
خب مع
هشتمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره امیر سپهد شهید علی صیادشیرازی و انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل سرخ»تقریظ رهبر معظم انقلاب: «این نمونه جالب و بی سابقه ای است از گزارش جنگ در ضمن داستان شیرین زندگی یکی از شخصیتهای آن/ البته برجستگیهای شخصیت شهید صیاد شیرازی را در نوشته و کتاب بدرستی نمیتوان نشان داد او حقاً نمونه ای از یک ارتشی مومن و شجاع و فداکار بود. رحمت خدا بر او.»http://farsi.khamenei.ir/message-con
       
                                      حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸، سال جدید را سال «رونق تولید» نام‌گذاری کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الابصار یا مدبّر اللّیل و النّهار یا محوّل الحول و الاحوال
 حوّل حالنا الی احسن الحال
خدا را شکرگزارم که مقدّر فرمود امسال هم عید نوروز را که با میلاد مسعود امیر مؤمنان و مولای متّقیان همزمان
به نام خدای شنهای طبس

شهید بهشتی(ره): در این انقلاب آنقدر کار هست که می توان انجام داد بی آنکه هیچ پست، سمت، حکم و ابلاغی درکار باشد...امام خمینی (ره) پس از شهادت ایشان فرمودند:« آنچه که من راجع به ایشان متأثر هستم (که) شهادت ایشان در مقابل او ناچیز
است و آن مظلومیت ایشان در این مخالفین انقلاب است… ایشان مورد هدف اجانب و
وابستگان به آنها در طول زندگی بود، تهمت های ناگوار به ایشان زدند.رهبر معظم انقلاب نیز شهادت را مکمل شخصیت ایشان دانستند:«شها
کاشت دو نهال توسط رهبر انقلاب در هفته منابع طبیعی

به‌مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) دو اصله نهال میوه غرس کردند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، کاشت درخت را حرکتی با برکت خواندند و در خصوص بیماری شایع شده در کشور، گفتند: همچنانکه قبلاً از پزشکان، پرستاران و مجموعه‌های درمانی صمیمانه تشکر کردم، لازم می‌دانم بار دیگر از این عزیزان که با کار بسیار با ارزش خود در حال جهاد در راه خد
رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۹۸ ، این سال را «رونق تولید» نامگذاری کردند. در بخشی از پیام ایشان آمده است:
مشکل اساسی کشور، همچنان مشکل اقتصادی است؛ بخصوص در این ماه‌های اخیر، مشکلات معیشتی مردم زیاد شد. بخشی از اینها مربوط است به مدیریّتهای نارسا در زمینه‌ی مسائل اقتصادی که اینها حتماً بایستی جبران بشود. برنامه‌هایی وجود دارد، تدابیری اندیشیده شده که ان‌شاءالله این تدابیر در طول سال جاری، سالی که امروز از این لحظه شروع میشود -
در صحبتها بود که تصویب برجام را به رهبری نسبت داده اند؛ خب شما چشم و گوش دارید و همه چیز را میبینید. نامه ای که درباره برجام نوشته شد و شرایطی که ذکر شده که در این صورت تصویب میشود را ببینید. منتها اگر این شرایط اجرا نشده، وظیفه رهبری این نیست که وارد بشود. نظر ما این است که رهبری وارد کار اجرایی نشود، مگر جایی که به حرکت کل انقلاب ضربه میزند. اما آنطور که برجام عمل شد، من خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به رئیس جمهور و وزیر خارجه گفتیم و تذکر داد
 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸، سال جدید را سال «رونق تولید» نام‌گذاری کردند.
 
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



 
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم میتواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم میتواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم میتواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی میتواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. لذاست که مسئله‌ی تولید به نظر من مسئله‌ی محوری امسال است؛ لذا من شعار را امسال این قرار دادم: «رونق تولید». باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند.» ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
نوجوان خامنه‌ای براسا
پس از انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص افزایش جمعیت، رسانه های اپوزیسیون و بیگانه تلاش کردند با ارائه «بخشی از حقیقت» مؤلفه های مهم مستتر در بحث جمعیت را وارونه نمایی کنند. فارغ از نیت های شوم معاندین نظام و هراس آنان از «ایرانِ پرجمعیت»، آنچه در پی می آید نشان می دهد بی تردید بیانات رهبر فرزانه انقلاب که با محوریت «جمعیت به عنوان مؤلفه اقتدار ایران» منتشر شد، کاملاًً رهنمودهایی کارشناسی شده و صحیح بوده است.

ادامه مطلب
 
عنوان کامل پایان نامه :
 
 بررسی رابطه رهبر عضو و اعتماد به همکاران با رضایت شغلی کارکنان گروه صنعتی فومن شیمی
 
قسمتی از متن پایان نامه :
 
 
ابعاد سبک رهبری مبادلة رهبر- پیرو
لیدن و ماسلین چهار بعد برای مبادلة رهبر پیرو پیشنهاد کردند که عبارت اند از: همکاری و مساعدت(به عنوان مثال: اجرای کار در ورای آنچه در شرح شغلی بیان شده است)، عواطف(مانند دوستی و علاقه)، وفاداری(مانند وفاداری و تعهد متقابل) و احترام حرفه ای(مانند احترام به توانایی های ح
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
رونق تولید و حمایت از کالای داخلی یکی از اساسی‌ترین راهکارها برای غلبه بر تحریم‌های اقتصادی است که لازمه تحقق اهداف این شعار توجه ویژه به مواردی هم چون اصلاح محیط کسب و کار، مهار نقدینگی، اصلاح نظام بانکداری و... است.
سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری برای سال ۹۸ انتخاب شد نامی که نشانگر اهمیت موضوع اقتصاد تولید محور برای توسعه جامعه و کشور است.
شعار سال ۹۸ در پیام نوروزی رهبر انقلاب اعلام شد: « سال رونق تولید». رهبر
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور از زیرساخت ها و ظرفیت های خوبی برخوردار است، گفتند: اقتصاد کشور از چند بیماری مزمن رنج می برد که اگر در شرایط تحریمی فعلی بتوان این بیماری‌ها را برطرف کرد، اقتصاد ایران حرکت جهشی خواهد کرد.                                                                                   ایشان یکی از راههای حل مشکلات اقتصادی را استفاده از ظرفیت وسیع مردمی کشور دانستند و با تأکید بر اینکه برخورد دولت با عوامل مخرب در ب
خلاصه بیانات در دیدار تولید کنندگان و فعالان اقتصادی:
- ملت ایران در عرصه جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی (مانند کارهایی که در این
چند روز بود و کارهای مردمی نبود) دشمن را عقب زده است و به فضل الهی در
جنگ اقتصادی هم دشمن را به‌طور قاطع عقب خواهد زد و با ادامه حرکت کنونی در
مسیر رونق تولید و پیشرفت اقتصادی، افق روشن آینده خود را محقق خواهد کرد.
- «استفاده از کالاهای داخلی»، «شرکت در سرمایه گذاری های مولد همچون
تعاونی ها و بورس» و «ترویج فرهنگ کار ج
رهبر معظم انقلاب صبح امروز در درس خارج فقه با اشاره به طرح مدیریت مصرف سوخت فرمودند در این کار سررشته ندارم و نظرات کارشناسی نیز متفاوت است اما گفته بودم اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند از آن حمایت می‌کنم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند سران قوا به پشتوانه کارشناسی یک تصمیمی گرفتند و طبعاً باید اجرا شود یقینا برخی مردم از این تصمیم نگران و ناراحت می شوند یا به ضرر آنهاست اما تخریب و آتش زدن کار مردم نیست کار اشرار است ضد انقلاب و دشمنان ایران
در دیدار اساتید: امسال راهپیمایی روز قدس مهمتر است بخاطر این کارهای خیانت باری که بعضی از دنباله های آمریکا دارند در منطقه انجام میدهند برای جا انداختن معامله قرن؛ که البته جا نخواهد افتاد و هرگز تحقق هم پیدا نخواهد کرد و حتما در این قضیه هم شکست خواهند خورد. منتها فرقش با گذشته ها این است که حالا صریحا میگویند میخواهیم مسئله فلسطین را از مسائل مطرح دنیا حذف کنیم؛ البته چنین کاری را نخواهند توانست و ناکام خواهند ماند.
یک ماه متفاوت برای اینکه حال دلت را خوب کنی
برداشتی از بیانات رهبر انقلاب به مناسبت فرا رسیدن ماه شعبان
«وارد ماه شعبان شدیم. ماه عبادت و توسل، فصل مناجات با خدای متعال، فصل مرتبط كردن این دل‌های پاک با معدن نور.»
۱۳۹۲/۳/۲۲- رهبر انقلاب
         
رونق تولید ۱۳۹۸


امسال مسئله‌ «تولید» مطرح است. می‌خواهم مسئله‌ تولید را به‌عنوان محور فعّالیّت قرار بدهم. که مسئله‌ تولید به نظر من مسئله‌ محوری امسال است؛ لذا من شعار را امسال این قرار دادم: «رونق تولید». باید همه تلاش کنند تولید در کشور رونق پیدا کند.
۱۳۹۸/۱/۱- رهبر انقلاب
             
 رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» با مرور تجربه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریه‌ی نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود.
ادامه مطلب
تشکر رهبر انقلاب از شرکتم در انتخابات
صبح امروز 16اردیبهشت91 که روز گذشته اش درانتخابات مجلس شرکت کرده بودم و با یاد سیدالشهدا خوابیده بودم ،درخواب دیدم که من از خیابان آزادی سمت انقلاب سوار اتوبوسی شدم که رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای راننده آن بودند و من که پشت سر دیگری وارد اتوبوس شدم و به ایشان سلام دادم وایشان درجواب فرمودند: سلام مسعود آقا ،اینگارمرا می شناختند و من درادامه عرض کردم : خسته نباشید وایشان خیلی محکم تشکر کردند. در اتوبوس ا
نگاه ما نسبت به غرب چگونه باید باشد؟
برداشتی از بیانات رهبر انقلاب با موضوع مواجهه با غرب
دو گرایش متضاد در مورد غرب هست که هر دو غلط است؛ یک گرایش، تحجّر و تعصّب بیجا و ندیدن مثبتات غرب و نقطه‌ مقابلش غرب‌زدگی است. اول فروردین ۱۳۹۸- رهبر انقلاب
         
مصرف کالای ایرانی به ‌عنوان گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی زمینه ساز اشتغال پایدار، رونق چرخه تولید، تداوم اقتصاد پویا و ماندگار است. به گفته کارشناسان اقتصادی، حمایت از تولیدات داخلی سه ویژگی بارز جلوگیری از خروج ارز، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال را به همراه دارد.
روزنامه روزان در یادداشتی به قلم هیوا رحیمی فعال اجتماعی آورده است: سال 1396 با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشت گذشت و رهبر انقلاب سال 1397 را مزین کردند به نام سال «حمایت از کالای ای
حسن رشوند طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت : رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود، با اشاره به نام‌گذاری سال 98 به رونق تولید و تحرکات مثبت انجام گرفته در سال گذشته، سال 99 را به نام جهش تولید نام‌گذاری کردند و درباره چرایی نام‌گذاری امسال به جهش تولید فرمودند:
«.. سال گذشته گفتیم «رونق تولید»، امسال بنده عرض می‌کنم «جهش تولید»؛ امسال سالِ جهشِ تولید است. این شد شعار امسال؛ کسانی که دست‏اندرکار هستند جوری عمل کنند که تولید ان‏شاء‏الله جه
 

   حقانیت رهبر معظّم انقلاب را نه رسانه های داخلی می توانند صد در صد اثبات کنند؛ و نه علمای دین؛ و نه حامیان نظام اسلامی در داخل و خارج از ایران.
   اثبات حقّانیت امام سید علی خامنه ای فقط از بی بی سی و صدای آمریکا و ایران اینترنشنال (بخوانید عربستان اینترنشنال) برمی آید ... جیره خوارانی که چون هیچ نقطه ضعفی در افکار و افعالِ رهبری عظیم الشّان نمی یابند، برای تخریب چهره او، دستاویزی جز دروغ و تهمت و شایعه پراکنی ندارند ...
 
   آنها که گفتند "ره
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی تسنیم، رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (جمعه) با حضور در منزل سردار بزرگ و پر افتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن تفقد از خانواده شهید، شهادت آن مجاهد مخلص و عالی‌مقام را تبریک و تسلیت گفتند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اخلاص و فداکاری شهید سلیمانی، گفتند: حاج قاسم بارها و بارها در معرض شهادت قرار گرفته بود اما در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد، از هیچ‌کس و هیچ چیز پروا نداشت.
رهبر انقلاب اسلامی، شهاد
در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی را تسلیت گفتند: ایشان عنصری خستگی ناپذیر در تبلیغ معارف اسلامی به وسیله ی نگارش مقالات و ترجمه ها و کتابهای متعدد در مدت ۶۰ سال از زندگی خویش بودند و انگیزه و همتی کم نظیر در تلاش برای تقریب مذاهب اسلامی و اتحاد مسلمین به کار می بردند. تلاشهای دیپلماسی در دوران جمهوری اسلامی در واتیکان و قاهره نیز بخش دیگری از مجاهدت این رفیق دیرین این جانب بود.
سال "رونق تولید" و نظراتی درباره آن







در
پی نام گذاری سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان " رونق تولید "
روسای سه قوه و تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی دیگر از چهره ها و مسولان
سیاسی کشور در این باره نظراتی را مطرح کرده اند که میتوانید در لینک های
زیر بخوانید.
به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خ
گویند قبل از انقلاب مردی در شهر خوی بود که به او تِرمان می‌گفتند .او  شیرین‌عقل بود و گاهی سخنان حکیمانه‌ی عجیبی می‌گفت .
روزی از او پرسیدند : « مصدق خوب است یا شاه ؟ بگو تا برای تو شامی بخریم . » ترمان گفت : 
« از دو تومنی که برای شام من خواهی داد ، دو ریال کنار بگذار و قفلی بخر بر لبت بزن تا سخن خطرناک نزنی !!! »


ادامه مطلب
بعضی در داخل میگویند مذاکره چه عیبی دارد؟ مذاکره سم است، تا وقتی آمریکا این است و مذاکره با دولت کنونی آمریکا یک سم مضاعف است/ میگویند مذاکره کنیم درباره عمق راهبردیتان در منطقه یا اینکه چرا موشکی با فلان برد میسازید.معلوم است که هیچ ایرانی غیرتمند و باشعوری درباره نقاط قوت خود معامله نمیکند/ اصل مذاکره غلط است، حتی با آدم حسابی. اینها که آدم حسابی هم نیستند و به هیچ چیز پایبند نیستند/ البته هیچکس در عقلای ما هم دنبال مذاکره نیست.
به‌علت توصیه‌های بهداشتی مسئولان و جلوگیری از شیوع کرونا؛ سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی برگزار نمی‌شود
دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم سخنرانی حضرت آیت الله خامنه‌ای که همه ساله در روز اول سال نو در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، امسال به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش بیماری ناشی از ویروس کرونا برگزار نخواهد شد و معظم‌له به مشهد مقدس سفر نخواهند کرد.
ادامه مطلب
رهبر معظم انقلاب با تبریک عید سعید نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) به همه مسلمانان جهان فرمودند: شاید در تاریخ بشر کمتر دوره‌ای اتّفاق افتاده باشد که آحاد بشری چه نخبگان و چه بسیاری از مردم در همه جای عالم به قدر امروز احساس نیاز به یک منجی داشته باشند.
ادامه مطلب
صبح امروز پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه: بعضی از ما به مجرّد اینکه یک مسندی، یکجایی، یا خالی میشود یا ممکن است خالی بشود، فوراً چشم میدوزیم که برویم آنجا! خب شما اوّل نگاه کن ببین میتوانی یا نمیتوانی. حالا بحث اسم نویسی برای انتخابات مجلس است، گفتند شروع شده، همینطور بدون محابا میروند! هر مسئولیّتی، هر سِمَتی، هر توانایی ای، در کنارش یک مسئولیّتی دارد، یک تعهّدی وجود دارد. باید دید که آیا میتوانید آن تعهّد را انجام بدهید یا نه؟http://farsi.khamenei.ir/s
 
رهبر معظم انقلاب :
امام زمان را فراموش نکنیم.مملکت ما، مملکت امام زمان است.انقلاب ما، انقلاب امام زمان است، زیراانقلاب اسلام است. یاد ولیّ الله اعظمرا در دل های خودتان داشته باشید. دعای《اللّهمَّ اِنّا نَرغَبُ اِلیکَ فی دَولهِکَریمَه》را با همه دل و با نیاز کاملبخوانید. هم روحتان در انتظار مهدیباشد، هم نیروی جسمی تان در این راهحرکت بکند. هر قدمی که در راه استواریاین انقلاب اسلامی برمیدارید، یک قدمبه ظهور مهدی’عج’ نزدیک تر می شوید.  
نگاه رهبر انقلاب به دو
عنصر خدمت و کار جهادی برای تحقق کارآمدی نظام اسلامی

پیش شرط تحقق
وظیفه امروز ما چیست؟
اول اینکه «روحیّه‌ی خدمت» باید داشته باشیم و باید
بدانیم که «اصلاً فلسفه‌ی وجود ما جز این نیست؛ ما آمده‌ایم خدمت کنیم به مردم و
هیچ چیز نباید ما را از این وظیفه غافل کند.»
دوّم اینکه «در زمینه‌ی خدمت، کار را باید جهادی کرد؛
جهادی به معنای بی‌قانونی نیست... معتقدم در همان چهارچوب قانون، دو جور می شود
کار کرد:
یک کار کار مرسوم اداری،
نگاه رهبر انقلاب به دو
عنصر خدمت و کار جهادی برای تحقق کارآمدی نظام اسلامی

پیش شرط تحقق
وظیفه امروز ما چیست؟
اول اینکه «روحیّه‌ی خدمت» باید داشته باشیم و باید
بدانیم که «اصلاً فلسفه‌ی وجود ما جز این نیست؛ ما آمده‌ایم خدمت کنیم به مردم و
هیچ چیز نباید ما را از این وظیفه غافل کند.»
دوّم اینکه «در زمینه‌ی خدمت، کار را باید جهادی کرد؛
جهادی به معنای بی‌قانونی نیست... معتقدم در همان چهارچوب قانون، دو جور می شود
کار کرد:
یک کار کار مرسوم اداری،
گزیده ای از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان خرداد 98:
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری توصیه های قبلی خود به مجموعه های دانشجویی در خصوص نهضت کتابخوانی و لزوم مطالعه مستمر، خاطرنشان کردند: متأسفانه این حرکت، روال مطلوبی ندارد و مجموعه های دانشجویی و هیأت های اندیشه‌ورز آنها باید نسبت به طراحی برنامه های مطالعاتی برای دانشجویان، اقدام کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه انقلاب در چهل سال گذشته در عرصه های گوناگون بشری و مل
معجزه اخلاص  : داماد بزرگ خانواده جواد روح اللهی که میاندار این ضیافت باشکوه شده از طرف خانواده شهید از رهبر انقلاب درخواستی می کند : "حاج آقا یک خواسته هم از شما داریم. می خواستیم یک قولی از شما بگیریم که فردای قیامت همه ما را که اینجا هستیم شفاعت کنید" آقای خامنه ای میگویند : "ما چه کاره ایم که شما را شفاعت کنیم ؟" و بعد با اشاره به پدرومادرشهیدمی گویند : "این خانم بایدمن وشماراشفاعت کند. این آقا و این خانم ... "داماد خانواده می پرد وسط حرف رهبر ان
با یه تحلیل ساده میشه فهمید : تو ماجرای گرونی بنزین و اغتشاشات، حسن روحانی و لاریجانی تصمیم رای به گران ماندن بنزین دادن.
میخواستن کاری کنن که رهبر بگه بنزین رو گرون نکنید
اما مشکل این کار کجاست ؟
اگر رهبری گفته بود که بنزین نباید گرون بشه ، بهونه ای می افتاد دست روحانی که بگه : ما هر کاری که میخواستیم بکنیم ، رهبر اجازه نداد...
بصیرت رهبر رو ببینید که تا چه حد زیاده؟ حیله های دشمن ها (چه داخلی چه خارجی ) رو در لحظه خنثی میکنه
ولی ما : هر چیزی که پش
صبح امروز در دیدار اعضای شورایعالی حوزه های علمیه: برای شناسایی و بکارگیری استعدادهای برتر فکری از میان طلاب جوان برنامه ریزی کنید. در بخشهای گوناگون کشور، بعضاً کارهای بزرگ و ابتکارات شگفت انگیزی به دست جوانان انجام میشود و در بخش حوزه و طلبگی نیز یقیناً چنین استعدادهایی وجود دارند/ دشمن برای شناسایی نقاط مؤثر انقلاب و ضربه زدن به مبانی اساسی آن برنامه دارد و از جمله مقاصد آنها حوزه های علمیه است. صیانت از شور انقلابی و طلاب جوان با توجه ب
قاعده حقوقی اغتفار یا بعبارتی  قاعده چشم پوشی در حقوق
قاعده اغتفار (یغتفرفی التوابع ما لایغتفرفی غیرها) جزو قاعده های فقهی است که دربین فقیهان امامیه واهل سنت مقبول لحاظ شده است. این قاعده که مبنای اصلی آن بنای عقلا است،رابطه میان تابع(فرع)ومتبوع (اصل)را تشریح میکند؛ به این ترتیب که آنچه رعایت آن درمتبوع الزامیمیباشد، ممکن است درتابع ضروری نباشد.قاعده اغتفار در بابهای گوناگون فقه و حقوق، به ویژه بحث شروط ضمن عقد قابل استناداست؛ زیرا شروط

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها