نتایج جستجو برای عبارت :

آیا کتک زدن کودکان برای تربیت آنها لازم است؟

انشای بسیار زیبای یکی از دوستام، حتما بخونیدش!
مستی به وقت نیمه شب
درست در تکاپو برای یافتنی اوجی دردناک برای این سری که گرمای پرواز بر فراز نوشته را بال بزند و بعد در نقطه ای که انتظارش را ندارید با ترس سقوط آشنا کند.

ادامه مطلب
کنجکاوی و پرسشگری کودکان
گر چه کنجکاوی را می توان از جمله ویژگی هایی دانست که در اغلب کودکان دیده می شود اما این موضوع در سال های اخیر غفلت شده است. این که کنجکاوی کودکان چه تعریفی دارد و این کنجکاوی تا کجا طبیعی است و چه نقشی در رشد و پرورش کودک می تواند داشته باشد جای این سؤالات زیادی را برای ما ایجاد می کند برای پی بردن به کاربردهای بالقوه این نوع کنجکاوی لازم است درک صحیحی از کنجکاوی کودکان داشته باشیم.
 دیدگاه خانواده و معلمان به عنوان اف
مراجعه به دندانپزشکی حداقل سالی یک بار لازم و ضروری است.
اما بعضی از افراد به دلیل داشتن ترس از دندانپزشکی تا زمانی که دندان های آن ها دچار درد نشود مراجعه به دندانپزشک را به تعویق می اندازند.
این ترس در کودکان زیاد دیده می شود.دلیل ترس کودکان از رفتن به دندانپزشکی کاملا واضح است، اما می توان تدابیری اندیشید تا این ترس برای همیشه به شجاعت تبدیل شود. 
اولین تجربه کودکان از رفتن به دندانپزشکی: اولین تجربه و اتفاقاتی که می افتد بسیار مهم است و ب
راه های آموزش نظم به کودکان
 آموزش نظم به کودکان و تربیت کودک منظم برای والدین یک امر مهم است ولی اکثر آنها از اینکه کودکشان از نظم و انظباط زیاد استقبال نمی کنند گله مندند. در این بخش 8 اصل و راه مهم تربیت کودک منظم را خواهید خواند.آموزش نظم به کودکان
ادامه مطلب
خلاقیت نعمتی است که همه کودکان با آن متولد می‌شوند. بیش از ۹۰درصد کارهای کودکان خلاقانه است و همین کارهای کوچک همراه با خلاقیت و پشتکار است که باعث می‌شود کودکان به سرعت تمام مهارت‌هایی را که برای زندگی آینده‌شان لازم است، فراگیرند.
حفظ تعادل، یادگیری مهارت‌های حرکتی، راه رفتن و حرف زدن از جمله مهارت‌هایی است که کودک در چند سال اول زندگی خود به آنها مسلط می‌شود.
ادامه مطلب...
سوختگی پای کودکان در اثر اسهال عارضه‌ای است که آرام‌ و قرار را از آنها می‌گیرد و پدر و مادرها را به دلهره می‌اندازد؛ بنابراین باید جدی گرفته شود. دو بیماری رایج در میان کودکان وجود دارد که اسهال یکی از علائمشان است. در بخش ابتدایی مطلب، اطلاعات کافی درباره این بیماری ها و روش‌های درمان و پیشگیری از آنها را در اختیارتان می‌گذاریم. بخش دوم مطلب را هم به درمان سوختگی پای کودکان در اثر اسهال اختصاص داده‌ایم و در آن، از راهکارهای درمانی مناس
 در تعریف کودکان کار آمده است؛ کودکی که به صورت مداوم از او کار کشیده می‌شود. حمایت از کودکان کار یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد دغدغه‌مند به خصوص ساکنین کلان شهرهاست. چطور می‌توانیم از کودکان و خیابان در ایران حمایت کنیم، آدرس مدرسه کودکان کار و انجمن حمایت از کودکان کار را در اختیارشان قرار دهیم. در این یادداشت ما به شما خواهیم گفت که چگونه به کودکان کار کنیم.
ادامه مطلب
مشکلات یادگیری در کودکان ناشی از چیست؟
بخش سلامت کودک - آیا کودک شما در یادگیری مشکل دارد؟  این کودکان به تدریج درمی‌یابند که سایر کودکان از نظر وضع درسی بهتر از آنها هستند و احساس حقارت را تجربه می‌کنند
به ادامه بروید
ادامه مطلب
از زمانی که دندان های شیری کودکان رشد می کند تا حدود سن 10 یا 12 سالگی نیاز به دندانپزشک کودکان دارند.
دندان های شیری کودکان تا 6 یا 7 سالگی رشد می کند و بعد از آن دندان های دائمی در دهان رشد می کنند.
بسیاری از افراد بر این باور هستند که دندان های شیری در دهان باقی نمی مانند پس مراقبت از آنها لزومی ندارد. این باور کاملا اشتباه است عدم مراقبت از دندان های شیری باعث پوسیدگی و در نهایت افتادن آنها می شود، در صورتی که دندان های شیری زودتر از موعد خود بی
جای تعجب نیست که کودکان وقت زیادی را در اتاق خواب خود می گذرانند. برای خوابیدن ، بازی کردن و کار کردن از آنها استفاده می شود ، بدین ترتیب فضای آنها باید منعکس کننده شخصیت های کمی آنها باشد. در دنیای فضای داخلی کودکان گم شدن آسان است. ازاتاق کودک شما می تواند. شیک باشد یا شاد،عملی ، سرگرم کننده و یا دنج و راحت. همه این موارد به انتخاب شما و شناختتان از روحیات کودک خود بستگی  دارد.
انتخاب ما از ایده های تزئین اتاق خواب کودکان باعث می شود بچه ها از
پاورپوینت اخلاق در مشاوره با کودکان
55 اسلاید قابل ویرایش در خصوص اخلاق در مشاوره با کودکان. مشاوره با کودکان برخی ویژگیهای زیر را داراست: برای اینکه کودکان ترغیب شوند که از مشاوره استفاده کنند لازم است نوع خاصی از رابطه مشاور- مراجع استفاده شود. فرایند مشاوره با کودکان لازم است از فرایندی که برای نوجوانان و بزرگسالان استفاده ...
پاورپوینت اخلاق در مشاوره با کودکان
55 اسلاید قابل ویرایش در خصوص اخلاق در مشاوره با کودکان. مشاوره با کودکان برخی ویژگیهای زیر را داراست: برای اینکه کودکان ترغیب شوند که از مشاوره استفاده کنند لازم است نوع خاصی از رابطه مشاور- مراجع استفاده شود. فرایند مشاوره با کودکان لازم است از فرایندی که برای نوجوانان و بزرگسالان استفاده ...
بررسی علل ترس کودکان در سنین مختلف:
ترس در کودکان یا داشتن فوبیا نسبت به مسئله‌ای در کودکان ۱ تا ۶ سال می‌تواند تا حدودی طبیعی و بخاطر تجربه نکردن کودکان از کاری که انجام نداده می‌باشد. اما ممکن است فرزند شما مسئله‌ی جدی‌تری را داشته باشد و ترس او کمی نگران کننده برای والدین باشد.
ادامه مطلب
بصیرت:شاید تاکنون کودکان یتیم و بی سرپرست و یا بدسرپرستی را دیده باشید که به دور از آغوش پر مهر مادر و نوازشهای ارزشمند پدر محتاج محبت از هر انسان نجیب و شرافتمندی هستند. کودکانی که بعضا در حسرت یک اخم و دعوای پدر و مادر نیز مانده اند اما دریغ از دعوای مادرانه و اخمی پدرانه که برای این کودکان بسیار شیرین و دوست داشتنی جلوه می کند!البته این کودکان و نوجوانان نمی خواهند مردم به آنها از روی ترحم محبت کنند همین که به آنها همانند یک انسان عادی نگاه
روانشناسی نقاشی کودکان
 
کودکان از طریق نقاشی های خود، نظرات و تفسیرهایشان را بیان می کنند‎
 
روانشناسی نقاشی کودکان و خردسالان بسیاری از حرفه ای ها را در زمینه آموزش و پرورش جذب کرده و علاقه مند می کند.
محققان، روانشناسان، معلمان و والدین تحقیقات مختلفی را برای روشن ساختن مفهوم و تفسیر نقاشی های کودکان انجام داده اند.
از طریق بررسی و تحلیل نقاشی کودکان ، می توان بینش آنها را در مورد توسعه اجتماعی / احساسی، فیزیکی و فکری هر کودک به دست آورد.
اینكه سلاح فروخته شده دراثرتعویض محل فروش یامدت زمانی بالاارزش بالایی میافت برای دونالدوحشت آفرین بود.
اوهمیشه ازیادآورشدن عبارت كاغذفاقدارزش واهمه نداشت.معاهدات اسلحه وغیره بیشترزیان نصیبش میكردند.
امكان داشت كشورهاسلاح هارامهندسى معكوس كنند.ازآن جهت تحمیل قوانین استفاده كنندیاازآن بعنوان جانشین طلاودلاراستفاده كنند.
فكراوسراسرسودآورى نداشت دركل بروزبودن همه سلاح هادركشورهاراخواستارنبود.
علل ریزش مو در کودکان و راه‌های درمانـی
  
علت ریزش مو در کودکان
 
یکی از مواردی که ممکن است برای کودکان اتفاق بیفتد، ریزش مو است. که باعث نگرانی بسیاری از والدین شده است و دنبال چرایی و همچنین راه درمان برای ریزش موی فرزندشان هستند. در این مقاله ما دلایل ریزش موی کودکان و همچنین روش های درمان ریزش موی کودکان را گردآوری نموده ایم با آگاهی بیشتر با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
کودکی کودکان کار مثل کودکی ما نیست. ما بازی می کنیم و با آنها بازی می شود، ما در آغوش پدرمان لبخند می زنیم آنها اگر پدری داشته باشند چون معتاد است کتک می خوردند، مادر ما برایمان خوراک تهیه می کند و مادر آنها برای تهیه پول خوراک آنها  را اجاره می دهد. ما درطول سال درس می خوانیم و آنها در خیابان برای جلب ترحم عابران کتاب فارسی اول دبستان را بغل می کنند و ای کاش تفاوت های ما فقط به همینجا ختم شود و به آزارها و سو استفاده های جنسی و بدنی و روانی نرسد.
از مراقبت ها و دخالت های بیش از
حد در زندگی کودکان اجتناب کنید.
 
وظیفه والدین و مربیان این است که
این قابلیت را در او زنده نگاه دارند
و به کودکان اجازه دهند بعضی
اوقات مطابق سلیقه خود اشیاء
را کشف کنند. 
مراقبت ها و دخالت های زیاد از
حد بزرگسالان در زندگی و رفتارهای
کودکان، قابلیت یادگیری مبتکرانه آنها
را تضعیف می کند.
اهمیت به کودکان
 
در سفر خود به وان نگران مشغول شدن کودکان و خرید برای آنها نباشید. وان ای وی ام با محیا کردن فضای مخصوص بازی و سرگرم کننده برای کودکان و همچنین چندین فروشگاه پوشاک و 2 فروشگاه جذاب اسباب بازی، مکان مناسبی برای خرید و تفریح فرزندان شما است. برندهایی نظیر ال سی وایکیکی ، پانچو ، ای-ببک ، کارتال یوواسی ، تویزشاپ و تورو اینترتینمنت، پوشاک و اسباب بازی کودکان را با کیفیت عالی ارائه داده اند.
 
منبع : تور زمینی وان از تبریز
 
دلایل درد دور ناف در کودکان
 
 

گاهی درد ناف در کودکان به علت عفونت مجاری ادراری ایجاد می شود
 
درد دور ناف در کودکان، بسیار متداول است و دلایل آن میتواند از استرس مدرسه تا یک بیماری جدّی، متغیر باشد.
درد دور ناف در کودکان
دلایل زیادی برای درد شکم در کودکان وجود دارد. بعضی از این دلایل کاملا جدّی و بعضی دیگر جزیی هستند. با این حال، با تشخیص درست و درمان مناسب، درد میتواند کاملاً و به سرعت بهبود یابد.
ادامه مطلب
 
زنگ خطرهای سلامت کودکانیکی از نشانه های والدین خوب سلامتی فرزندان شما است.زیرا بدن کودکان هنوز در حال قوی سازی سیستم ایمنی خود است.ممکن است آنها اغلب اوغات بیمار شوند و مراجعه به پزشک به یکی از کار های روزانه شما تبدیل شود.
ادامه مطلب
آبله مرغان در کودکان
 
 

آبله مرغان، بیماری ویروسی ای است که ویروس واریسلا زوستر آن را ایجاد می کند
 
یک یا دو روز پیش از پدید آمدن جوش های آبله مرغان، برخی از کودکان دچار تب ، درد شکم، گلو درد، سردرد شده یا احساس ضعف می کنند.
ادامه مطلب
شاید تاکنون کودکان یتیم و بی سرپرست و یا بدسرپرستی را دیده باشید که به دور از آغوش پر مهر مادر و نوازشهای ارزشمند پدر محتاج محبت از هر انسان نجیب و شرافتمندی هستند. کودکانی که بعضا در حسرت یک اخم و دعوای پدر و مادر نیز مانده اند اما دریغ از دعوای مادرانه و اخمی پدرانه که برای این کودکان بسیار شیرین و دوست داشتنی جلوه می کندالبته این کودکان و نوجوانان نمی خواهند مردم به آنها از روی ترحم محبت کنند همین که به آنها همانند یک انسان عادی نگاه و به آ
شاید تاکنون کودکان یتیم و بی سرپرست و یا بدسرپرستی را دیده باشید که به دور از آغوش پر مهر مادر و نوازشهای ارزشمند پدر محتاج محبت از هر انسان نجیب و شرافتمندی هستند. کودکانی که بعضا در حسرت یک اخم و دعوای پدر و مادر نیز مانده اند اما دریغ از دعوای مادرانه و اخمی پدرانه که برای این کودکان بسیار شیرین و دوست داشتنی جلوه می کند!البته این کودکان و نوجوانان نمی خواهند مردم به آنها از روی ترحم محبت کنند همین که به آنها همانند یک انسان عادی نگاه و به آ
طرز برخورد با کودکان پرخاشگر
طرز برخورد با کودکان پرخاشگر به این صورت است کودک با رفتار پرخاش گر خود در واقع قصد دارد
به هدفش برسد. دلیل آن این است که او قبلا مورد اذیت قرار گرفته و خشم خود را نتوانسته نشان دهد
و حالا به وسیله پرخاش گری اضطراب خود را کم می کند.
والدین پرخاشگر
والدینی پرخاشگر توانایی تربیت آرام فرزندان را ندارند ، کودکانی که اختلافات والدین را
می بینند بعضی از خصوصیات آنها را به دست می آورند ، همچنین کودکانی که با آنها جر و بحث
بسم الله الرحمن الرحیمشادی کودکان یعنی شادی نسل‌های آینده، یعنی پرورش نسلی پرانرژی و آماده برای رسیدن به موفقیت. اما تعدادی از کودکان حتی به نیازهای اولیه جسمی همچون غذا، پوشاک و سرپناهی مناسب دست نمی یابند. نیاز کودکان علاوه بر این موارد به محبت و بهره‌مندی از آموزش مناسب نیز محدود نمی‌شود. بلکه کودکان ما نیاز مهم دیگری هم دارند که شاید کمتر شناخته شده و مورد توجه قرار گرفته باشد. نیاز به شادی!متاسفانه کودکان کار هر کدوم بسته به شرایط ک
بررسی علل ترس کودکان در سنین مختلف:
ترس در کودکان یا داشتن فوبیا نسبت به مسئله‌ای در کودکان ۱ تا ۶ سال می‌تواند تا حدودی طبیعی و بخاطر تجربه نکردن کودکان از کاری که انجام نداده می‌باشد. اما ممکن است فرزند شما مسئله‌ی جدی‌تری را داشته باشد و ترس او کمی نگران کننده برای والدین باشد.
ادامه مطلب
کتک زدن کودک به طور موقت سوءرفتار را متوقف کرده ولی برای تقویت مسئولیت‌پذیری و تصمیم‌گیری درونی کودک و اصلاح بدرفتاری کودکان کمکی نمی‌کند.
کتک زدن کودک یک نوع تنبیه است اما آیا می‌تواند شکل قابل قبولی از تنبیه کودک باشد؟ بسیاری از والدین در مورد کتک زدن یا نزدن بچه در سرگشتگی به سر می‌برند. این مقاله به شما کمک می‌کند تا به کارگیری کتک زدن برای تربیت فرزندان را ارزیابی کنید.
ادامه مطلب
ز
کودکان نوپا شجاع‌اند، به همین دلیل است که کارهایی چون گرفتن دم گربه و چرخاندن آن، راه رفتن بر لبه ارتفاع یا رقابت با کودکان بزرگ‌تر از خود را انجام می‌دهند. اما نگران نباشید آنها احتیاط را یاد خواهند گرفت. بنابراین تا جایی که امنیت برقرار است آنها را آزاد بگذارید تا کشف کنند.
آنها افکار خود را بیان می‌کنند کودکان هیچ فیلتری ندارند، بنابراین آن چه می‌اندیشند را بیان می‌کنند که حتی ممکن است موجب شرمندگی شما شود. نگران نباشید، او به زودی
طبق تحقیقات انجام شده
کودکان اغلب ترس‌ها و فوبی‌های پدر و مادر را یاد می‌گیرند
و بعضی اوقات این ترس‌ها به شکل قوی‌تری در کودکان بروز می‌کند
مثلا مادرانی که از سوسک یا مارمولک می‌ترسند
معمولا فرزندانشان هم با این ترس بزرگ خواهند شد.
▫️موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران:بررسی گزارش‌های همه‌گیری بیماری کرونا نشان می‌دهد کودکان نیز ممکن است به این بیماری مبتلا شوند اما میزان و شدت ابتلای آنها نسبت به بزرگسالان کمتر است 
▫️بر اساس مطالعات صورت گرفته روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا، از بیش از ۴۴ هزار مورد تایید شده در چین، تنها ۴۱۶ مورد (کمتر از ۱ درصد)، کودکان نه ساله یا کمتر بودند
+ کودکان مبتلا به ویروس کرونا، اغلب علایمی شبیه سرماخوردگی مانند تب، آب
بازی خلاقانه برای کودکان 
ابزار ساده‌ای برای تولید صدا و ریتم
وسایل مورد نیاز: بطری‌های پلاستیکی گردن باریک،برنج،لوبیا،ارزن،ماکارونی،نوار چسب.

روش انجام کار:بطری‌ها را پر از برنج،لوبیا،ماکارونی و ارزن کنید.در آنها را محکم با نوار چسب ببندید. با نوار چسب برایشان دستگیره بسازید.بهتر است برای هر کودک دو عدد از آنها تهیه کنید.حال اجازه دهید کودکان آنها را به دست بگیرند و تشویق‌شان کنید تا با تکان دادن و به هم زدن دست‌ها صدا تولید کنند.می
شکستن خانواده اغلب برای کودکان مشکل است. والدین می توانند با ارائه توضیحات صادقانه و حمایت احساسی از بچه ها کمک بگیرند.
کودکان در تمام سنین طیف وسیعی از احساسات خجالت زده را در زمانی که والدین خود را جداگانه میبینند خواهند داشت.
این ممکن است غم، خشم، ترس، حسادت و ناامیدی را شامل شود.
ظرفیت فرزند خود را برای درک آنچه که در اطراف آنها اتفاق می افتد، نادیده نگیرید.


ادامه مطلب
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کودکان کار و خیابانی افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است و آنها در بسیاری از معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی مشاهده می‌شوند، افزود: حضور کودکان کار و خیابانی در جامعه ضمن اینکه وجهه نامطلوبی به شهر داده، باعث ناراحتی مردم و بر هم زدن امنیت روانی شهروندان شده است.
ادامه مطلب
این بیماری معمولا بدون علامت است و اغلب اوقات به طور اتفاقی کشف می شود . به خصوص کبد چرب در کودکان به ندرت دیده می شود که یکی از آنها را با علائم کبد چرب به پزشک ارجاع دهند. علائم معمولا چند دهه (یکی- دو دهه یا بیشتر) بعد از ابتلا مشاهده می شود.کبد چرب یکی از بیماری های بی سروصدا و موذی در کودکان و بزرگسالان است که تعداد مبتلایان هر دو گروه سنی به آن رو به افزایش است. دانشمندان علت بروز کبد چرب را در افراد شیوه زندگی مدرن و ارتباط نزدیک آن با وزن اف
توصیه می شود از گوش دادن و خواندن اخبار مربوط به بیماری در حضور کودکان اجتناب شود. در طی روز زمانهایی ٢٠ تا ٣٠ دقیقه ای به بازیهای دونفره با کودکانمان اختصاص دهیم و بازیهایی را که کودکمان از آنها لذت میبرد انجام دهیم. اگر کودکمان خواست در راجع به اضطراب ها و نگرانی‌هایش در مورد بیماری صحبت کند حتما استقبال کنیم و اجازه بدهیم با بیان آنها هیجانات منفی خود را تخلیه کند.
از روش‌هایی مثل کشیدن نقاشی یا نوشتن نامه نیز برای بیان هیجانات و احساسات
توصیه می شود از گوش دادن و خواندن اخبار مربوط به بیماری در حضور کودکان اجتناب شود. در طی روز زمانهایی ٢٠ تا ٣٠ دقیقه ای به بازیهای دونفره با کودکانمان اختصاص دهیم و بازیهایی را که کودکمان از آنها لذت میبرد انجام دهیم. اگر کودکمان خواست در راجع به اضطراب ها و نگرانی‌هایش در مورد بیماری صحبت کند حتما استقبال کنیم و اجازه بدهیم با بیان آنها هیجانات منفی خود را تخلیه کند.
از روش‌هایی مثل کشیدن نقاشی یا نوشتن نامه نیز برای بیان هیجانات و احساسات
خوردن ناخن یکی از مشکلاتی است اغلب کودکان در برهه ای از زمان به آن دچار می شوند و عده ای ممکن است به مدت طولانی درگیر آن شوند. این مشکل در کودکان می تواند علل مختلفی داشته باشد. در ادامه در نیک صالحی می خواهیم چند علت ناخن جویدن کودکان را بررسی کنیم.

ادامه مطلب
دوره تخصصی آموزش زبان انگلیسی کودکان در اصفهان در آموزشگاه تخصصی زبان انگلیسی مخصوص کودکان در شهر اصفهان.
در این روش آموزش زبان انگلیسی کودکان از متد های جدید و روش بازی با کودک جهت یادگیری زبان انگلیسی استفاده میشود ابزار های مختلفی برای در حین آموزش زبان در اختیار بچها قرار گرفته میشود که راهنمایی بهتری برای یادگیری آنها می باشد.
شما میتوانید با مراجعه به وب سایت ما در فرم ثبت نام کودک خود را ثبت نام کرده و بعد از هماهنگی آموزشگاه حضورا ت
کودکان کار
کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند که این امر آنها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربۀ دوران کودکی بی‎بهره می‌سازد و سلامت روحی و جسمی آنها را تهدید می‌کند. کار کودک نزد بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی فعالیتی استثماری تلقی می‌شود.
کار کودکان بسیار معمول است و می‌تواند شامل کار در کارخانه، معدن، روسپی‌گری، کشاورزی، کمک در کسب و کار والدین، داشتن کسب و کار
رفتار با کودکان طلاق از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است چرا که این کودکان نسبت به سایرین آسیب‌پذیری روانی بالاتری دارند و بیشتر در معرض انواع مشکلات رفتاری هستند. جدایی والدین برای کودکان رویدادی بسیار استرس‌زا است و سازگاری با آن نیاز به مراقبت و توجه جدی از جانب اطرافیان دارد. به همین خاطر لازم است که پدر و مادرها قبل از طلاق و پس از آن در مورد نیازهای ویژه فرزندشان آگاهی کافی داشته باشند و نحوه رفتار با کودک خود را بیاموزند. مشاوره طلا
در دهکده ای دوردست زمین لرزه شدیدی رخ داده بود و تعداد زیادی کودک بی سرپرست مانده بودند. این کودکان در معیت یک بزرگتر پای پیاده به سمت مدرسه شیوانا به راه افتادند و بعد از هفته ها پیاده روی و سختی سرانجام به دهکده شیوانا رسیدند. سراغ مدرسه را گرفتند و پشت مدرسه منتظر ماندند تا برای کمک به آنها چاره ای اندیشیده شود. اتفاقا وقتی کودکان به مدرسه رسیدند ، شیوانا در دهکده نبود و تا یک هفته هم نمی آمد. مردم دهکده قرار گذاشتند که هر کسی یک یا چند تا از
روانشناسی در تربیت صحیح کودکان
بسیاری افراد در زندگی خود خیلی حق انتخاب نداشتند و چون زندگی همیشه به آنها تحمیل شده است و حالا هم فکر می کنند وقتی آزاد هستند و انتخاب می کنند باز هم تحمیلی است. روانشناسی کودک کمک می کند که مهم ترین عامل در تربیت فرزندان ایفای تقش صحیح پدر و مادر است تا کودک بتواند تغییرات روانی صحیح از بدو تولد تا زمان بزرگسالی داشته باشد ونقض سالمی در خانواده وجامعه ایفا نماید.
روانشناسی در تربیت صحیح کودکان
ادامه مطلب
آیا تا به حال متوجه علل تقلید کودکان از دیگران شده‌اید؟ تقلید در کودکان از چه سنی شروع می‌شود؟ یکی از عوامل مؤثر در رشد ذهنی کودک، توانایی او در تقلید از دیگران است. زیرا تقلید راه مؤثری برای یادگیری اعمال جدید است. تقلید کودکان پدیده‌ای همگانی و مربوط به توانایی‌های اوست که در ذات نوع بشر وجود دارد. در حقیقت تقلید در نوزاد و کودک مثل شناکردن ماهی و پرواز پرندگان نمایان‌گر توانایی‌های اولیه‌ای است که در مراحل ابتدایی رشد ظاهر می‌شود.
 
بیماری‌های کلیه کودکان؛ مثانه و مجاری ادرار در کودکان (نفرواورولوژی کودکان) از سال 1966 میلادی کودکان مبتلا به انواع بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار در ایران تحت نظر و ویزیت نفرولوژیست‌ها قرار می‌گرفتند. از سال 1990 برنامه‌ریزی برای گرفتن دستیار فوق تخصص نفرولوژی کودکان آغاز شد.
ادامه مطلب
۱. بازی‌کردن تمرکز کودکان را افزایش می‌دهدازآنجایی‌که کودکان در هنگام بازی‌، مطالب زیادی را یاد می‌گیرند، بهتر است کاری کنیم فعالیت‌هایشان بیشتر شبیه بازی‌کردن باشد. تلفن هوشمند، تبلت و رایانه را از آنها دور نگاه دارید و اجازه دهید کودکان، با اسباب‌بازی‌های معمولی بازی کنند و همچنین بازی‌هایی که تمرکز آنها را بیشتر می‌کند را انجام دهند و تمرکزکردن را تمرین کنند.تحقیقات نشان داده‌ است تلفن‌های هوشمند می‌توانند مدت‌زمان تمرکز ک
 سه پایه وینزوری کودکان ،برای کودکان یا معلولینی که توانایی ایستادن ندارن ،ویا مهد کودکانی که تمایل به آموزش نقاشی دارند ،طراحی شده است ،ارتفاع این سه پایه حدود ۸۵ سانتیمتر است ،و میتوان به عنوان سه پایه رو میزی نیز از آن استفاده کرد.
دختر بودن را دوست دارم
کودکان ما از سنین مدرسه و حتی پیش از آن، در معرض پیام های بی شمار رسانه های جمعی، خانواده، مدرسه، گروه های همسالان و محیط عمومی اطراف خود درباره هویت و سوگیری های جنسی، قرار می گیرند و صحبت، آگاه سازی و همراهی کردن با آنها در فراز و نشیب های احساسی و عملکردی شان کمک می کند تا کمتر با مشکل مواجه شوند و چنانچه مسیر را به اشتباه رفتند، با حمایت مادر و پدر به مسیر سلامت خود باز گردند. پس لازم است به عنوان والدین آگاه و مراقب،
میز غذای خانوادگی از اهمیت زیادی برخوردار است. کودکان نه تنها گرسنگی خود را سر میز غذا رفع می کنند، بلکه هم زمان خویشتن داری، ارزشهای خانوادگی، مهارتهای گفتاری و تعارف به میهمان را می آموزند. ما آداب خاص غذا خوری از جمله چگونگی استفاده از قاشق و چنگال را به کودک خود یاد می دهیم ، اما در واقع آموزش آنها اهمیت غذا خوردن جمعی را به عنوان یک مراسم فرهنگی مشخص می کند. 
 
 
ادامه مطلب
دکتر مهران آقامحمدپور بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان
کودکان و نوزادان در صورت داشتن مشکلات و بیماریهایی مانند اختلال خواب ، اختلال حرکتی ، اشکال در تکلم ، تشنج خواب ، صرع ، تشنج ، بیش فعالی ، افسردگی ، اضطراب ، فلج مغزی ، میکروسفالی ، بزرگ بودن دور سر نوزاد ، اتیسم ، میگرن ، سردرد ،نقص توجه ، هیپوکسی نیاز به معاینه و تشخیص سریع بیماری دارد تا در سنین پایین درمان لازم شروع شده و نتیجه مناسب را دریافت کرد .
دکتر آقامحمدپور بهترین فوق تخصص م
درمان تیک در کودکان 
حتما کودکانی را دیده اید که در مواقعی شروع به بر هم زدن چشم ها و یا بالا انداختن شانه های خود می کنند و حتی توصیه های مکرر و مستقیم شما هم بر روی آنها اثری 
ندارد. این حرکات معمولا در پی تشنجات خانوادگی نیز تشدید می شود.

ادامه مطلب
تکنیک های اصلی دفاع شخصی برای بزرگسالان و کودکان بسیار مفید است. مهاجمان کودکان را اهداف بدون دردسری در نظر می گیرند و هنگامی که با آنها مبارزه می کنند شگفت زده خواهند شد. اطمینان حاصل کنید که تمام خانواده خود را در مورد تکنیک های دفاع شخصی آموزش دهید و آنها را تا آنجا که ممکن است تمرین کنید. تمرین به شما کمک خواهد کرد تا در شرایط واقعی به درستی حمله کنید.مشاور دفاع شخصی
علایم ضربه مغزی در کودکان
کودکان بسیار پرانرژی و پرتحرک‌اند و در ساعات بیداری مدام در حال جنب‌وجوش و جست‌وخیز هستند. آنها با مفهوم خطر، برخورد با اشیاء و سقوط و... آشنایی ندارند و در صورت 
یک لحظه غفلت والدین، احتمال زمین خوردن و آسیب‌دیدن آنها بسیار بالاست که گاهی میتواند خطرناک باشد به خصوص ضرباتی که به سر آنها وارد میشود در ادامه در خصوص 
علائم ضربه مغزی برای شما توضیح داده ایم با ما همراه باشید.

ادامه مطلب
دوره تخصصی آموزش زبان انگلیسی کودکان در اصفهان در آموزشگاه تخصصی زبان انگلیسی مخصوص کودکان در شهر اصفهان.
در این روش آموزش زبان انگلیسی کودکان از متد های جدید و روش بازی با کودک جهت یادگیری زبان انگلیسی استفاده میشود ابزار های مختلفی برای در حین آموزش زبان در اختیار بچها قرار گرفته میشود که راهنمایی بهتری برای یادگیری آنها می باشد.
شما میتوانید با مراجعه به وب سایت ما در فرم ثبت نام کودک خود را ثبت نام کرده و بعد از هماهنگی آموزشگاه حضورا ت
بصیرت:شاید تاکنون کودکان یتیم و بی سرپرست و یا بدسرپرستی را دیده باشید که به دور از آغوش پر مهر مادر و نوازشهای ارزشمند پدر محتاج محبت از هر انسان نجیب و شرافتمندی هستند. کودکانی که بعضا در حسرت یک اخم و دعوای پدر و مادر نیز مانده اند اما دریغ از دعوای مادرانه و اخمی پدرانه که برای این کودکان بسیار شیرین و دوست داشتنی جلوه می کند!البته این کودکان و نوجوانان نمی خواهند مردم به آنها از روی ترحم محبت کنند همین که به آنها همانند یک انسان عادی نگاه
خودباوری کودکان و روش هایی تقویت برای خوشحالی آنها
1- تقویت نقاط قوت کودک و افزایش اعتماد به نفس
خانواده ‌ها باید الگوی خوبی برای کودکان باشند. تقلید و الگو برداری یکی از فراگیرترین روش ‌های یادگیری در کودکان است. تحقیقات نشان می‌ دهد، یکی از بهترین راه‌ های تقویت خودباوری کودکان، برخوردار بودن از والدینی است که خود نیز از خودباوری بالایی برخوردار باشند.
خودباوری کودکان
اگر والدین (پدر و مادر) در عمل الگوی خوبی برای فرزندان باشند، از این
لذت آشپزی کردن برای کودکان
همانطور که می‌دانید آشپزی کردن یک تجربه لذت بخش است چون در رویدادی که ممکن است از ابتدا تا انتهای آن کمتر از یکساعت طول بکشد اتفاقات زیادی می‌افتد که هر لحظه آن دنیایی از هیجان را برای کودکان دارد. ممکن است آشپزی کردن برای ما امری طبیعی باشد اما برای کودکان یک تجربه علمی است. لذا والدین باید با نهایت دقت و حوصله در آشپزخانه کنار فرزند خود باشند و این امکان را به آنها بدهند که با رعایت نکات ایمنی، غذایی با دستان خود
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : والدین و مربیان کودک معمولا در مورد رفتار خود ارضایی کودکان سوال های زیادی دارند و ممکن است نگران این رفتار کودکان بشوند. آیا خود ارضایی در کودکان طبیعی است؟ در چه سنی بیشتر رخ می دهد؟ آیا خودارضایی نشانه یک اختلال روانی است؟
ادامه مطلب
رفتار امام حسن مجتبی با کودکانروزی امام حسن(ع) از کوچه ای عبور می کرد. به کودکانی که مشغول بازی بودند برخورد. بچه ها ضمن بازی از نانی که در مقابل شان بود می خوردند.چشمشان که به حضرت افتاد از وی خواستند پیاده شود و با آنان غذا بخورد. آن بزرگوار بدون درنگ همراه آنان مشغول خوردن شد.پس از اندکی حضرت نیز آن کودکان را به خانه خود برد و با دادن غذا و لباس و... از آنان پذیرایی کرد و فرمود:در این بذل و بخشش دو طرفه باز هم برتری با این کودکان است زیرا آنها هر
 
«بازی کار کودکان است» ماریا مونتسوری
بازی برای رشد سلامت کودکان و نوجوانان ضروری می باشد. تحقیقات نشان داده است که 75 درصد از رشد مغزی پس از تولد رخ می دهد. فعالیت هایی که کودکان درگیر آنها می شوند باعث تحریک و تاثیر روی الگوهای ارتباطی سلول های عصبی مغز آنها می شود. این روند در رشد حرکتی ظریف و درشت، زبانی، اجتماعی شدن، خود آگاهی، بهزیستی هیجانی، خلاقیت، حل مسئله و یادگیری مهارت ها تاثیر می گذارد.
بیشترین نقشی که بازی می تواند در کودکان داش
 
شاید تاکنون کودکان یتیم و بی سرپرست و یا بدسرپرستی را دیده باشید که به دور از آغوش پر مهر مادر و نوازشهای ارزشمند پدر محتاج محبت از هر انسان نجیب و شرافتمندی هستند. کودکانی که بعضا در حسرت یک اخم و دعوای پدر و مادر نیز مانده اند اما دریغ از دعوای مادرانه و اخمی پدرانه که برای این کودکان بسیار شیرین و دوست داشتنی جلوه می کند!البته این کودکان و نوجوانان نمی خواهند مردم به آنها از روی ترحم محبت کنند همین که به آنها همانند یک انسان عادی نگاه و به
کرونا و کودکان
چون بعلت قرنطینه اجازه برگزاری مراسم وجود ندارد در منزل شرایطی فراهم کنید که کودک سوگواری کند ، اگر می‌خواهد گریه کند اجازه بدهید گربه کند و خودتان هم گریه های خود را از آنها مخفی نکنید ، اما گریه های بیش از حد هم آسیب رسان است .
 
میتوانید برای کودک جعبه ای بسازید به نام جعبه احساسات و از آنها بخواهید احساسات خود را بنویسند و یا نقاشی کنند و داخل آن جعبه بیاندازند و اگر دوست داشتند به شما اجازه دیدن نقاشی یا خواندن احساسات خود
‌این روزها همه ما نگران شیوع ویروس کرونا هستیم. حق هم داریم، نگران سلامتی خودمان و اطرافیانمان هستیم و می‌خواهیم هر طور شده پیشگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام دهیم. اما آیا حواسمان به کودکان و نوجوان‌هایمان هست؟! حواسمان هست که این فضای مضطرب و نگران، چه تاثیری بر امنیت روانی آنها دارد؟
ادامه مطلب
 امروزه با دور شدن خانواده از هم و رشد کردن تکنولوژی ، کودکان هم بازی ندارند و در این جور مواقع
باید والدین دست به کار بشوند.
کودکان به وسیله بازی می توانند طرز برنامه ریزی و برطرف کردن مشکل یاد بگیرند . بازی باعث می شود
مهارت زبانی ، ارتباط و نیروی تخیل آنها تقویت شود.آموزش درست مصرف کردن به کودکان
والدین بعضی اوقات باید امکان باختن فرزندشان را آماده کنند. اگر والدین با فرزند خود بازی می کنند نباید
آنها را همیشه پیروز کنند بلکه گاهی اوقات با
شاید تاکنون کودکان یتیم و بی سرپرست و یا بدسرپرستی را دیده باشید که به دور از آغوش پر مهر مادر و نوازشهای ارزشمند پدر محتاج محبت از هر انسان نجیب و شرافتمندی هستند. کودکانی که بعضا در حسرت یک اخم و دعوای پدر و مادر نیز مانده اند اما دریغ از دعوای مادرانه و اخمی پدرانه که برای این کودکان بسیار شیرین و دوست داشتنی جلوه می کند!البته این کودکان و نوجوانان نمی خواهند مردم به آنها از روی ترحم محبت کنند همین که به آنها همانند یک انسان عادی نگاه و به آ
توجه به کودکان یک تکنیک حیاتی و مهم در تـربیت کودکان است و لازم است تا خانواده ها و والدین تکنیک ها و سبک های درست تـوجه به کودکان را بیاموزند. اگر پدر و مادرها بتوانند به خوبی از روش های توجه به کودکان بهره بگیرند می توانند مشکلات بسیاری را در روابط میان خود و کودکان خود حل نموده و کاهش دهند و موجبات افزایش اعتماد و حس اعتماد به نفس را در کودکان از همان دوران کودکی فراهم نمایند چرا که ثابت شده است که افزایش اعتماد به نفس در افراد باید در همان
عوارض لاک ناخن برای کودکان
کودکان نسبت به افراد بزرگسال بیشتر به مواد شیمیایی حساس هستند و مواد شیمیایی تاثیر بیشتری روی کودکان می گذارد.لاک ناخن هم به خاطر داشتن مواد شیمیایی می تواند برای کودک شما عوارض داشته باشد
به ادامه بروید
ادامه مطلب
مختار ویسانی، روانشناس کودک و نوجوان درباره اظهار کرد: نرخ شیوع دیرآموزی حدود ۹ درصد در جامعه بوده ، یعنی در هر کلاس ۳۰ نفره، معمولا بین ۲ تا ۳ نفر کودک دیرآموز وجود دارد. در مدارس حاشیه شهر معمولا از هر کلاس ۳۰ نفره، گاهی تا ۵ نفر دیرآموز هم دیده می شود، در حالیکه در مناطق با سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی بیشتر، میزان این اختلال کمتر به چشم می‌خورد.
او در ادامه گفت: این کودکان باید در مدارس عادی ثبت نام کنند البته آنها از همان روز‌های اول مدرسه
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : بی اختیاری مدفوع در کودکان یکی از شایع‌ترین مسائل مربوط به کودکان می‌باشد. این که کودک گاهی کنترل مدفوع و ادرار خود را از دست دهد، مشکل تلقی نمی‌شود و برای بسیاری از کودکان اتفاق می‌افتد اما زمانی که کودک به صورت مداوم اختیار خود را از دست می‌دهد و برای مدت
ادامه مطلب
درج کاشت ایمپلنت یک روش توانبخشی در کودکان و نوجوانان محسوب می شود. با استفاده از این دوره شانس بیشتری میتوان برای موفقیت بعد از قرار دادن ایمپلنت در کودکان و نوجوانان ایجاد کرد هرچه هارمونی فیزیولوژیکی که در دندان ها ایجاد می شود و استخوان آلوئول رشد بیشتری داشته باشد، احتمال قرارگیری ایمپلنت موفقیت آمیز تری در کودکان داریم.

ادامه مطلب
برگزاری نخستین کارگاه اموزشی «رفتار با کودکان خیابانی، کودکان کار و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست» کشور در گیلان
با حضور مدیرکل و جمعی از کتابداران کتابخانه های عمومی استان گیلان نخستین کارگاه آموزشی «رفتار با کودکان خیابانی، کودکان کار و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست» کشور، ویژه کتابداران کتابخانه های عمومی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
 
اعتبارات کودکان کار باید در مناطق حاشیه ای هزینه شوددبیر مرجع ملی کودک وزارت دادگستری نیز معتقد است: برای مقابله با معضل کودکان کار ، اجرای طرح هایی مانند جمع آوری کودکان کار ، موثرنیست بلکه باید اعتبارات را در جاهایی مانند مناطق حاشیه ای که لازم است، هزینه کنیم.مظفر الوندی تاکید کرد: رویکرد ما به کودکان درست نیست و حق مدارانه کار نمی کنیم.وی خاطرنشان شد: آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان، بهترین مبنای قانونی در رویکرد به کودک ، بهتر
پولیش و واکس 3 اکستریم هایبریدنت سوناکس : 

پودر اکسید آلومینیومی بسیار ریز باعث رفع نور Verkratzungen ، لایه های خشک شده و صاف شدن رنگ می شود.
براق عمیق و براق ، ترمیم و ترمیم شدید رنگ کارایی دارد.
مناسب برای بدنه
براق کننده، محافظت کننده، پولیش کاری،تشکیل لایه‌ای با دوام بر روی رنگ خودرو

شناسه محصول : 202200
 بهداشت کودکان و طریقه شستشوی شیشه شیر و وسایل کودک
بهداشت کودکان
از ۵-۶ ماهگی بچه‌ها به جاروبرقی خانه بدل می‌شوند! هر چیزی که می‌بینند را در دهان می‌کنند و سعی
می‌کنند از طریق لب‌ها و زبان، وسایل و ابزار دو روبرشان را شناسایی کنند.البته دندان در آوردن یکی از
دلایل این کار است؛ خارش و درد لثه‌ها علاقه و نیازی را در آنها ایجاد می‌کند که هرچه را می‌بینند روی
لثه‌های کوچک‌شان بکشند. به همین دلیل شست‌وشو و تمیز نگه داشتن خانه و وسایل، به خ
علت بروز وسواس در کودکان چیست؟ علائم وسواس دوران کودکی کدام‌اند؟ وسواس از جمله اختلالات روانی مشترک بین کودکان و بزرگسالان است که اغلب با ایجاد افکار و احساسات آزارنده، رنج روانی بسیاری را برای فرد فراهم می‌کند. از آنجایی که کودکان ظرفیت روانی کمتری برای تحمل اضطراب دارند ابتلا به وسواس می‌تواند منجر به مشکلات مضاعفی در آن‌ها شود و در نتیجه عملکرد بزرگسالی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. آگاهی از نشانه‌ها و علل بروز وسواس در کودکان برای وال
یک متخصص بیماری‌های عفونی درباره جلوگیری از مبتلا نشدن کودکان به ویروس کرونا راهکارهای مفیدی را ارائه داد.

با وجود اینکه تا کنون موردی از ابتلای کودکان زیر ۱۴ سال و دانش‌آموز به ویروس کرونا در کشور گزارش نشده، رعایت نکات بهداشتی و اصول ایمنی فردی باعث پیشگیری از هر گونه بیماری می‌شود.
در راستای جلوگیری از ابتلای کودکان به بیماری باید مراقبت‌های لازم از آن‌ها انجام شود. در همین زمینه مسعود مردانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و
تکنیک های اصلی دفاع شخصی برای بزرگسالان و کودکان بسیار مفید است. مهاجمان کودکان را اهداف بدون دردسری در نظر می گیرند و هنگامی که با آنها مبارزه می کنند شگفت زده خواهند شد. اطمینان حاصل کنید که تمام خانواده خود را در مورد تکنیک های دفاع شخصی آموزش دهید و آنها را تا آنجا که ممکن است تمرین کنید. تمرین به شما کمک خواهد کرد تا در شرایط واقعی به درستی حمله کنید.مشاور دفاع شخصی
 
 
 
 
نویسنده: علی نیازی
منبع: http://aliniyazi.ir/
 
1 - رشد اخلاقی کودکان یک موضوعی است که به تدریج اتفاق می‌افتد لذا، صبر و حوصله یکی از شاخص‌های اصلی است که والدین باید به این موضوع توجه داشته باشند
2 - رشد اخلاقی باعث پذیرش مسولیت وپاسخ گویی در مقابل یک رفتار را ایجاد می کند لذا باید به کودکان مسئولیت هایی را سپرد وپاسخ گویی را درآنها تقویت کرد .
3 - نتیجه رشد اخلاقی فرد را حقیقت‌طلب بار می‌آورد بنا‌بر‌این به منظور رسیدن به این هدف بایستی به کودکان حقیقت را گفت تا آنها از این طریق رشد و پر
متخصصان روان شناسی ، قصه کودکانه گفتن را برای تکامل مغز نوزادان و کودکان لازم می دانند و می‌گویند: با قصه‌ های کودکانه گویی ، علاوه بر شناساندن صدای والدین ، صحبت کردن برای کودک راحت می‌شود و کلمات را صحیح و کامل ادا می‌کند
 
دکتر"نرگس کچوئی " روان شناس، در گفت و گو با ایرنا گفت: والدین براین باورند که نوزاد هیچ چیز را متوجه نمی‌شود و لازم نیست با او حرف بزنند، این در حالی که مغز نوزاد آماده برای پذیرش و یادگیری است و دوست دارد صدای والدین خ
این مرکز، تحقیقی را روی 565 خانواده در سیاتل انجام دادند. نیمی از آنها به کودکان 3 تا 5 سال خود اجازه تماشای برنامه های آموزنده را به جای برنامه های پرخشونت دادند. نتیجه این کار با کودکانی مقایسه شد که والدین آنها به جای تماشای تلویزیون به آنها غذای سالم می دادند. در عرض شش ماه، هر دو گروه این کودکان نتایج امیدوارکننده ای داشتند. حتی گروهی که برنامه های آموزنده تماشا کرده بودند تغییر رفتار بهتری از خود نشان دادند.
خواندن ادامه مطلب در مرکز خدما
هر چه دنیا را برای کودکان امن‌تر بکنیم
و ترس، اضطراب و دلهره را کمتر درون آن‌ها نهادینه کنیم،
کودکان بیشتر می‌توانند دوری پدر و مادر را برای ساعاتی تحمل کنند،
زیرا چنین کودکانی محبت والدین خود را در ذهن دارند
و دنیا را به خاطر این محبت، امن می‌بینند.
جایگزین موبایل برای کودکان با بازی های مناسب و درمان اعتیاد به موبایل در کودکان – 4 دقیقه زمان مطالعه این مطلب است.
گرایش به بازی های ویدئویی در دنیای امروز بر اساس یک سری دلیل واضح است:
بازی ها سرگرمی هستند و نیازمند عملکرد سریع، هم چنین چالش برانگیز هستند.
کودکان و نوجوانان زمان زیادی را به بازی با گوشی یا کنسول ها اختصاص می دهند، در حالیکه می توانند این زمان را به بودن در کنار خانواده، ورزش کردن و یادگیری مهارت های مختلف اختصاص دهند.
جایگز
به گزارش بهداشت نیوز: یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه آکسفورد صورت گرفته بیانگر آن است که نباید برای سرفه و سرماخوردگی کودکان آنتی بیوتیک تجویز کنند زیرا این امر احتمال ابتلا آنها به بیماری را در آینده افزایش می‌ دهد.
دانشمندان این دانشگاه آکسفورد باور دارند که آنتی بیوتیک‌ ها باکتری ‌های مفیدی را از بین می ‌برند که می‌ تواند کودکان نو پا را در مقابله با سایر بیماری‌ها و عفونت ‌ها کمک کند.
ادامه مطلب
به گزارش بهداشت نیوز: یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه آکسفورد صورت گرفته بیانگر آن است که نباید برای سرفه و سرماخوردگی کودکان آنتی بیوتیک تجویز کنند زیرا این امر احتمال ابتلا آنها به بیماری را در آینده افزایش می‌ دهد.
دانشمندان این دانشگاه آکسفورد باور دارند که آنتی بیوتیک‌ ها باکتری ‌های مفیدی را از بین می ‌برند که می‌ تواند کودکان نو پا را در مقابله با سایر بیماری‌ها و عفونت ‌ها کمک کند.
ادامه مطلب
پس از جنگ جهانی کتابی به نام «فانتزی های جنسی
مردان»، نوشته شد. به نظر نویسنده، سربازانی که جهان را در جنگ جهانی به آتش
کشیدند و آن جنایت ها را انجام دادند، محصول تربیت خشک، آمارنه و غلط آلمانی بودند
که مدام به زندگی کودکان تجاوز می کرد. کودکان نیز انتقام گرفتند. فاشیسم، ارتباط
عمیقی با تربیت کودکان دارد. کسانی که به تربیت کودکان مشغولند، بالاترین وظیفه را
در آینده هر کشوری دارند. والدین و معلمان با مراوده و ارتباط درست با کودکان، می
توانند
کودکان سرشار از کنجکاوی و انرژی هستند و چه خوب می‌شود اگر این دو مورد را به سمتی هدایت کنیم که برای‌شان مفید باشد. بهتر است در ابتدا برای افزایش اعتماد به نفس کودکان از چیستان‌های راحت شروع کنید و اجازه دهید به اندازه کافی فکر کنند و لذت پیدا کردن جواب را بچشند. اگر تا به حال این بازی را با کودکان نکرده‌اید بهتر است برای اولین بار یک جایزه به عنوان پاداش در نظر بگیرید و وقتی جواب درست را داد آنها را تشویق کنید.
ادامه مطلب
از دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن اجتناب کنیم. اگر زمانهایی کودک احساس کند حوصله اش سر رفته میتوان سرگرمی هایی مثل ساختن کاردستی ، آشپزی و پخت کیک و خواندن کتاب و قصه استفاده کرد. متناسب با سن کودک میتوان ساعاتی را به تماشای تلویزیون یا بازیهای رایانه ای اختصاص داد( حداکثر دو ساعت در روز) .اگر کودک علایمی از بیماری نشان داد در درجه اول حفظ خونسردی اهمیت زیادی دارد و از واکنشهای احساسی شدید اجتناب کرد تا اضطراب کودک زیاد نشود. در تمام مراحل تشخیص
 
این پاورپوینت در 17 اسلاید به شکل زیبا و منحصر به فرد طراحی و اسلاید بندی شده است در این پاورپوینت مطالبی از علل زخم معده در کودکان،آزمایش های تشخیص زخم معده،انواع زخم معده،بررسی روش های درمان زخم معده کودکان و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد زخم معده کودکان از معتبرترین منابع پزشکی روز در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید 
 
 
 
دانلود فایل
والدین به کودکان خود یاد می دهند باید از برخی چیزها بترسند و در مقابل خطرهای خاصی احتیاط کنند، مانند آتش یا رد شدن از خیابان. در این مثال ها اضطراب می تواند برای شما مفید باشد زیرا کمک می کند کودک از آسیب دیدن مصون بماند. با این وجود کودکان ممکن است از اشیا و موقعیت هایی ترس داشته باشند که اصلا نیازی به ترسیدن ندارد و بزرگترها آن را تهدیدکننده نمی دانند.

ادامه مطلب
کتاب اعتماد به نفس کودک من: بخوانید برای تقویت اعتماد به نفس فرزندتان
کتاب اعتماد به نفس کودک من : محمدصادق فیاض، محمدرضا جهانگیرزادهموسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی
معرفی:
در این کتاب خواهید خواند:راه های افزایش اعتماد به نفس کودکان و نوجوانانعوامل موثر در ضعف اعتماد به نفس کودکانتوصیه های پیشگیری و مقابله با ضعف اعتماد به نفس کودکراهکارهای عملی برای رشد اعتماد به نفس کودکان… .
بریده کتاب:
راهکارهای عملی برای رشد اعتماد به نفس کودکان:۱- آ
پس از جنگ جهانی کتابی به نام «فانتزی های جنسی
مردان»، چاچ نوشته شد. به نظر نویسنده، سربازانی که جهان را در جنگ جهانی به آتش
کشیدند و آن جنایت ها را انجام دادند، محصول تربیت خشک، امارنه و غلظ آلمانی بودند
که مدام به زندگی کودکان تجاوز می کرد. کودکان نیز انتقام گرفتند. فاشیسم ارتباط
عمیقی با تربیت کودکان دارد. کسانی که به تربیت کودکان مشغولند بالاترین وظیفه را
در آینده هر کشوری دارند. والدین و معلمان با مراوده و ارتباط درست با کودکان می
توانند
علائم اوتیسم در کودکان چیست؟ اختلال اوتیسم از جمله اختلالات نافذ رشدی است که بررسی آن به صورت یک طیف رفتاری انجام می‌گیرد. افراد مبتلا به اوتیسم دارای نقص در تعامل اجتماعی، مشکلات زبانی و رفتارهای محدود و کلیشه‌ای هستند. والدین اولین افرادی هستند که متوجه تفاوت کودک خود با سایر کودکان می‌شوند. با این حال برای تشخیص این اختلال در کودکان به نظر روانشناس و متخصص نیاز است. ما در ادامه مطلب به بررسی بیشتر در زمینه علائم اوتیسم در کودکان خواهی
دلیل سرماخوردگی مکرر کودکان چیست؟
دلیل
سرماخوردگی مکرر کودکان چه می تواند باشد؟ آیا مشکلی داخلی موجب این تکرر
در ابتلابه سرماخوردگی است یا اینکه که رفتار و عادتی غلط دلیل سرماخوردگی
زیاد کودکان است؟
مواردی که باید در مورد سرماخوردگی مکرر کودکان بدانید
 
ادامه مطلب
یک فعال حوزه زنان و کودک با بیان اینکه ادبیات عامه تجارب انباشته مردم را در زوایای مختلف و در قالب قصه و رخدادها به کودکان منتقل می‌کند، می‌گوید: قرار است این کودکان مسائل آینده جامعه را حل کنند و اگر محتوای خوبی به آنها انتقال ندهیم نباید انتظار آینده روشنی هم داشته باشیم.
ادامه مطلب
با دانلود کتاب های تاریخ ادبیات کودکان خارجی گروه ای است که شما در آن می‌توانید : با تاریخ کهن کودکان خارجی آشنا گردید . سیر فرهنگ وتمدن این مملکت را بشناسید . به دیدار کودکان اهل ایران تا کهن ترین روزگاران بروید . مهمتر از کلیه با دانلود کتاب خارجی، ادبیات کودکان کشور ایران از زمانه باستان تا زمان معاصر آشنا گردید .درین این شرکت نوشته با اهمیت به همراه سندهای برگزیده آورده شده‌است تا شما خوبتر با مورخ و ادبیات کشور‌ایران آشنا نمایید . شما ب
علائم سرطان در کودکان
از علائم شایع سرطان درکودکان می توان به تب های پایدار و طلانی مدت که پاسخ به درمان نداشته باشند، کاهش وزن، بی اشتهایی شدید، تعریق، خارش شبانه، اختلال در دید، سردرد اشاره کرد که والدین باید از این علائم اطلاع کافی داشته باشند
  برای حمایت از کودکان سرطانی به کدام موسسه باید اعتماد کرد؟
همانطور که می دانید موسسه محک به عنوان بزرگترین موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان است. حال موسسات زیادی در تمامی استان ها بنا شده
از چه سنی برای کودکان موبایل بگیریم؟
از
چه سنی برای کودکان موبایل بگیریم؟ آیا استفاده از موبایل و تبلت برای
کودکان در سنین پایین خطرناک است ؟ برای اینکه بدانید بهترین سن خرید تلفن
همراه و تبلت چه سنی است با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با بیان اینکه استرس می‌تواند موجب تهوع به‌ویژه در دانش‌آموزان شود، گفت: باید به عادات و ترکیب غذایی کودکان، دقت و نظارت کافی داشته باشیم.


به گزارش : تیرنگ نیستانی، افزود: گاهی کودکان دبستانی در صبحگاه حالت تهوع و دل به هم خوردگی دارند که اکثراً یکی از عوامل این بی‌میلی به خوردن صبحانه استرس است.
ادامه مطلب
متخصصان روان شناسی ، قصه گفتن را برای تکامل مغز نوزادان و کودکان لازم می دانند و می‌گویند: با قصه‌گویی ، علاوه بر شناساندن صدای والدین ، صحبت کردن برای کودک راحت می‌شود و کلمات را صحیح و کامل ادا می‌کند
قصه کودکانه
قصه های کودکانه
قصه صوتی کودک
دکتر"نرگس کچوئی " روان شناس، در گفت و گو با ایرنا گفت: والدین براین باورند که نوزاد هیچ چیز را متوجه نمی‌شود و لازم نیست با او حرف بزنند، این در حالی که مغز نوزاد آماده برای پذیرش و یادگیری است و دوست
مکمل آهن کودکان
آهن برای بدن کودکان بسیار نیاز است .  معمولا برای کودکان از ۶ ماهگی به بعد به صورت قطره فروسولفات ۱۵ قطره تجویز می شود. البته نباید با قطره آهن چای یا شیر مصرف شود. همچنین از یک سالگی به بعد می توانند با آبمیوه های مختلف مانند اب پرتقال ، اب لیمو شیرین که اسیدی هستند مصرف کرد تا جذب بهتری شود.آهن نیز برای جلوگیری از کم‌خونی و آسیب‌در برابر عفونت‌ها، بهتر شدن اختلالات یادگیری و حافظه بخصوص در کودکانی که به کم‌خونی مبتلا هستن
«هدهد سفید» کتابچه ای با موضوع کتاب برای نوجوانان و کودکان است که با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به نوجوانان و کودکان در زمینه کتاب، ترویج، فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان و ترغیب آنان به مطالعه و انس بیشتر با کتاب و تعمیق دیدگاه مطالعاتی کودکان و نوجوانان در مواجهه با کتاب منتشر می‌شود.مخاطب هدف این کتاب نوجوانان( وکودکان) عضو کتابخانه های عمومی سراسر کشور، مراجعان کودک و نوجوان کتابخانه ها و دانش آموزان مدارس هستند که
«مواردی از ازدواج اجباری کودکان بعد از شیوع کرونا و بیکاری خانواده‌ها گزارش شده است کمتر از دو ماه از شیوع کرونا در ایران می‌گذرد و هر روز زوایای جدیدی از میزان آسیب‌زایی این ویروس برملا می‌شود.» زهرا رحیمی مدیرعامل جمعیت امام علی (علیه السلام) با بیان این مطلب درباره بلایی که کرونا سر خانواده های آسیب دیده آورده است، صحبت کرد. اینکه این افراد حالا در چه شرایطی به سر می‌برند و کرونا چه تأثیری بر آنها داشته موضوعی است که در نشست آنلاین جم
درمان سریع و خانگی سرفه کودکان
سرفه
های خشک شبانه یا سرفه های شدید همراه با خس خس سینه در بچه ها باعث
نگرانی والدین می شود ، در این شرایط از روش های طبیعی و سریع درمان سرفه
کودکان غافل نشوید.
نشانه های سرفه کودکان و راههای درمان آن
ادامه مطلب
امشب ویدئویی پخش شد از دختری به نام گرتا که در سازمان ملل از محیط زیست گفت و از کشتار مردم توسط ثروتمندان و سیاست مداران جهان. اولین بار سخنرانیش را در یکی از همین شبکه های اجتماعی دیدم. قبل از لود شدن فکر می کردم که این همه تحصیل کرده محیط زیست این همه آدم دغدغه مندی که در این راه کشته شدند زجر کشیدند زندگیشان نابود شد چرا از آن ها یک سخنرانی در این باب نمی شنویم. چرا یک بچه ؟ به این نتیجه رسیدم شانتاژ خبری است نه بیشتر و چون کودکان معصوم تراند

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها