نتایج جستجو برای عبارت :

دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان

 امشب شب اول ماه مبارک رمضان است، شبی که برای آن اعمال و ادعیه‌‌های مختلفی سفارش شده است.
امشب شب اول ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۱ هجری قمری است. شبی که برای آن اعمال مختلفی سفارش و توصیه شده است.
اعمال شب اول ماه مبارک
رؤیت هلال هنگام اذان از جمله اعمالی است که برخی علما آن را واجب می‌دانند. همچنین خواندن ادعیه‌های
ادامه مطلب
اى مردم؛ ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش
به شما رو کرده است، ماه رمضان  ماهى است که پیش خدا بهترین ماهها است و
روزهایش بهترین روزها و شبهایش ‍ بهترین شبها و ساعاتش بهترین ساعات است،
رمضان ماهى است که در آن دعوت شده اید به مهمانى خدا و اهل کرامت خدایید در
آن، نفسهاى شما در آن تسبیح است و خواب شما در آن عبادت است. کردارتان در
آن پذیرفته و دعایتان مستجاب، از خدا بخواهید با نیتهاى درست و دلهاى پاک
که شما را براى روزه در آن و خواندن قرآن موفق دارد.
اى مردم؛ ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است، ماه رمضان  ماهى است که پیش خدا بهترین ماهها است و روزهایش بهترین روزها و شبهایش ‍ بهترین شبها و ساعاتش بهترین ساعات است، رمضان ماهى است که در آن دعوت شده اید به مهمانى خدا و اهل کرامت خدایید در آن، نفسهاى شما در آن تسبیح است و خواب شما در آن عبادت است. کردارتان در آن پذیرفته و دعایتان مستجاب، از خدا بخواهید با نیتهاى درست و دلهاى پاک که شما را براى روزه در آن و خواندن قرآن موفق دارد. (فر
دریافتعنوان: دعاءحجم: 22.2 کیلوبایت

دعاى روز پنجم ماه مبارک رمضان





بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من
عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ
بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین.
خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان وقرار بده مرا در این
روز از بندگان شایسته وفرمانبردارت وقرار بده مرا در این رو
بهترین و خواندنی ترین اشعار به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان را برای شما عزیزان در ادامه این مطلب قرار داده ایم. اگر همه ی دیوان‌های شعر پارسی را کنار هم بگذاریم، شاید هیچ مضمونی در حیطه‌ مذهب به اندازه روزه، ماه مبارک رمضان و دیگر مضامین مرتبط با آن «مثل لیالی قدر» مورد توجه شاعران قرار نگرفته است.
ادامه مطلب
سلام
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه عبودیت و بندگی، ماه مفروش کردن قدوم شب‌های قدر با اشک‌های شوق برای درک «زیباترین لحظه حیات انسانی» مبارک باد.
لطفا در این شب‌های عزیز برای تمام بیمارانی که از نعمت سلامتی محروم هستند هم دعا کنیم. سلامتی بزرگترین نعمته :)
#رمضان_مبارک #التماس_دعا
ادامه مطلب
به گزارش ایسنا؛ غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تعطیلات سینماها در ایام شب های قدر و شهادت امام علی (ع) درون ماه مبارک رمضان بیان کرد: با توجه به آنکه حلول ماه میمون رمضان ۱۷ اردیبهشت ماه اعلام شد تاریخچه تعطیلی سینماهای بکلی کشور در ماه میمون رمضان بوسیله این شرح است: ثالث خردادماه (هجدهم رمضان و شب نوزدهم ماه فرخنده رمضان) و اولین شب عزت سینماهای بکلی کشور از ساعت ۱۸ تعطیل هستند. چهارم خردادماه (نوزدهم رمضان و روز ضربت خوردن ا
شرح دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان


در دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان آمده است: «در سایه استغفار انسان به موهبت‌های الهی دست پیدا می‌کند؛ «خدایا مرا از مستغفرین قرار بدهد» یعنی اینکه واقعاً استغفار کنم و اگر مال حرامی دارم، آن را حلال کنم، به گناهی که قبلاً کردم فکر نکنم و از آن لذت نبرم؛ خدایا من را از بندگان شایسته خودت قرار بده، فرمانبردار تو باشم، اطاعت تو را کنم، خدا آدم فرمانبردار را دوست دارد .»
بسم الله الرحمن الرحیم
« اللهمّ اجْعَلْ
عضو ستاد استهلال کشور: شنبه اول ماه مبارک رمضان است.حجت‌الاسلام موحدنژاد روز شنبه را اول ماه مبارک رمضان دانست.به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌‌الاسلام موحدنژاد، عضو ستاد استهلال کشور در سخنانی با اشاره به اینکه ظاهراً مشکلی نباشد که شنبه اول ماه مبارک رمضان باشد، افزود: در این‌طور موارد معمولاً از اینکه مطلب را بیان کنیم،‌ ابایی نداریم.
وی گفت: کارشناسان اتفاق نظر دارند پنجشنبه هلال دیده نمی‌شود، از این رو قطعاً جمعه اول ماه نمی
برای شبهای ماه مبارک رمضان دعاهایی (در مفاتیح ۵ دعا) وارد شده است این دعاها در همه شبها خوانده میشود و مخصوص یک شب خاص نیست.
ادعیه شبهای ماه مبارک: (به ترتیب از طولانی تر به کوتاه تر)
دعای افتتاح که با حمد خدا شروع میشود و با دعا برای امام زمان عج تمام می شود.
دعایی که با اللهم برحمتک فی الصالحین فادخلنا شروع میشود.
دعایی که با اللهم انی اسالک ان تجعل فیما تقضی و تقدر شروع میشود.
دعایی که با اللهم رب شهر رمضان الذی انزلت شروع میشود.
دعای کوتاه: اعو
به نام خدا
با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان احتیاج است تدابیری از قبل از ماه مبارک رمضان در نظر گرفت و تدابیری را در هنگام ماه مبارک رمضان ، به دلیل طولانی بودن رمان روزه داری و برخی مشکلات بدنی از جمله بیماری ها نیاز به تدابیری برای آن می باشد .
در  ماه مبارک رمضان برخی افراد با سبک اشتباه غذا خوری و روزه داری موجب خسران و زیان می شوند و صدمات را به خود وارد می کنند .
دوست عزیزی فایلی را تهیه کرده است که در ان به تدابیر صحیح ماه رمضان می پردازد و
به نام خدا
با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان احتیاج است تدابیری از قبل از ماه مبارک رمضان در نظر گرفت و تدابیری را در هنگام ماه مبارک رمضان ، به دلیل طولانی بودن رمان روزه داری و برخی مشکلات بدنی از جمله بیماری ها نیاز به تدابیری برای آن می باشد .
در  ماه مبارک رمضان برخی افراد با سبک اشتباه غذا خوری و روزه داری موجب خسران و زیان می شوند و صدمات را به خود وارد می کنند .
دوست عزیزی فایلی را تهیه کرده است که در ان به تدابیر صحیح ماه رمضان می پردازد و
رمضان ماه پر برکت
درباره ماه مبارک رمضان و درباره ی هدف از روزه، نتیجه روزه از نظر قرآن با شما صحبت می کنم. اولًا باید توجه داشته باشیم که ماه مبارک رمضان، ماه پر از خیر و برکت است و به اندازه ای خیر دارد، به اندازه ای برکت دارد که پیغمبر اکرم می فرمود: «شقی ترین آن افراد آن کسی که ماه مبارک رمضان بگذرد اما این سعادتمند نشده باشد، آفریده نشده باشد.»
نفس و خواب روزه دار عبادت
اگر کسی ماه مبارک رمضان بر او گذشت اما نتوانست دنیا و آخرت را برای خود ت
نکات بهداشتی برای روزه داران در ماه مبارک رمضان
بهترین شربت‌ها در ماه مبارک رمضان برای برطرف کردن عطش انسان شربت آبلیمو، شربت خاکشیر و شربت بیدمشک است بهتر است این شربت‌ها در سحر میل شوند.
زمان افطار تا سحر از عرقیات خنک مثل شاطره و کاسنی استفاده کنید تا حرارت کبد و قلبتان فروکش کند و تشنگیتان برطرف شود.
بدترین کاری که میتوانید با بدنتان انجام دهید نخوابیدن و خوردن مداوم از زمان افطار تا سحر استبهتر است شب‌های ماه مبارک رمضان زود بخوابی
همزمان با ماه مبارک رمضان؛
 
مسابقه بزرگ پیامکی «#کلام_وحی» برگزار می‌شود
 
مسابقه « کلام وحی » مربوط به آیات نماز در قرآن می شود که با هدف شناخت آیات نماز و تدبر و تأمل در آیات قرآن در قالب فایل های چند رسانه‌ای از مجموعه تفسیر قطره‌ای #حجت‌_الاسلام_قرائتی در ماه مبارک 'رمضان طراحی و برگزار می شود.
 
شرکت در این مسابقه برای عموم علاقمندان به فرهنگ نماز بلامانع است و شرکت کنندگان جهت دریافت سوالات می توانند هر روز به سایت NAMAZ.IR مراجعه و پاسخ
به ماه خدا نزدیک میشویم...
وقت بخشیدن و صاف کردن دلهاست 
پس اگر 
نگاهی ☞
صدایی ☞
زبــــانی ☞
ازمن موجب ناراحتی شما عزیزان شده
و بر دلتان تَرَکی انداخته,
به بزرگی میزبان این ماه مرا ببخشید. 
شاید فرصتی برای جبران نباشد...
حــــلالم کـــنید...

پیشاپیش ماه مبارک رمضان
بر شما دوستان مبارک باد
نوحه سرایی شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
توسط مهدی زارعی / معاون فرهنگی اوقاف شهرستان رباط کریم
 
در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ، آستان امامزاده عمادالدین (ع) ، به منظور بهره مندی زائران و مردم شهرستان رباط کریم از محتوای دینی و استفاده از نوحه سرایی ، اقدام به برگزاری مراسم روضه به صورت تهیه ی کلیپ روضه خوانی کرد. در اینن کلیپ شما مداحی خادم اهل بیت : جناب آقای معدی زارعی را میبینید
 
مشاهده ی فایل مداحی شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
 
 
 
آستان مقدس
به مناسبت ماه مبارک رمضان دفتر مقام معظم رهبری چندین سوال و استفتاء پیرامون احکام ماه مبارک رمضان به نام «احکام مناسبتی ماه مبارک رمضان» در پایگاه معظم له درج نموده است. در اینجا به مواردی از احکام مبتلابه روزه و روزه داری اشاره می شود.
ناتوانی از گرفتن روزه در آغاز بلوغ
سؤال۱. دختری که به سن تکلیف رسیده، ولی به علت ضعف جسمانی توانایی روزه گرفتن ندارد، و بعد از ماه مبارک رمضان هم نمی‌ تواند قضای آن را به جا آورد تا این‌که ماه رمضان سال بعد ف
ماه مبارک رمضان، بهار قرآن
خداوند همیشه سفره خود را پهن کرده است و ما
مهمان او هستیم و در این دو زمان و زمین ما را هم به ضیافت دعوت کرده است،
هم در ماه مبارک رمضان فرمود شما جزء ضیوف الرحمان هستید برای این زمان،
هم در سرزمین وحی فرمود جزء ضیوف الرحمان هستید، حاجیان و معتمران جزء
مهمانان خدا هستند اما هر مهمانی، هر دید یک بازدید هم دارد فرمود من شما
را به عنوان مهمان دعوت کرده ام؛ ولی شما اگر مرا دعوت کنید من می آیم من
منتظر میزبانی شما هستم.
حس من امروز این بوده که وارد ماهی شدیم که هرچه آرزو کنم و از خدا بخواهم برایم برآورده میکند و  از دیروز به این فکر میکردم که پارسال ماه رمضان از خدا چه خواستم و خدا چه کرد و همینجور که با خودم مرور میکردم میدیدم هرچه خواستم بهبهترین شکل عطا کرده است و امروز روز اول ماه رمضان با قوت و انگیزه بیشتر از خدا طلب حاجت  دارم...
اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین.خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان وقرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته وفرمانبردارت وقرار بده مرا در این روز ازدوستان نزدیکت به مهربانى خودت اى مهربان ترین مهربانان.
 
 
 
مشاهده ویدیو
چند روش ساده برای رفع تشنگی در ماه رمضان
رفع تشنگی و گرسنگی ماه مبارک رمضان راه و روشی اصولی را نیاز دارد تا در حین روزه داری ، بدن دچار کمبود و به دنبال ان مشکلات سلامتی به خصوص در بخش 
کلیه ها نشود.
 راههای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان به خصوص در سالهایی که این ایام در فصل گرم سال واقع شده اند راه نجاتی برای احساس تشنگی بدن است.


ادامه مطلب
چند روش ساده برای رفع تشنگی در ماه رمضان
رفع تشنگی و گرسنگی ماه مبارک رمضان راه و روشی اصولی را نیاز دارد تا در حین روزه داری ، بدن دچار کمبود و به دنبال ان مشکلات سلامتی به خصوص در بخش 
کلیه ها نشود.
 راههای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان به خصوص در سالهایی که این ایام در فصل گرم سال واقع شده اند راه نجاتی برای احساس تشنگی بدن است.
 
 
ادامه مطلب
         
دعای روز دوم ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِکَ وجَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ ونَقماتِکَ ووفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین.
خدایا، مرا در این ماه به خشنودی ات نزدیک کن و از خشم و انتقامت برکنار دار و به قرائت آیاتت موفق کن، ای مهربان ترین مهربانان.
 
اعمال مشترک ماه مبارک رمضان 
 
 
اعمال مشترک هر شب و روز
 
 
«سیّد بن طاووس» از امام صادق و امام کاظم (علیهما السلام) روایت کرده است که فرمودند:
 
از اوّل ماه تا آخر ماه مبارک - بعد از هر فریضه - این دعا را مى خوانى:
ادامه مطلب
یکی از نعمت های بزرگی که خداوند به ما عطا کرده است، همین ماه مبارک رمضان است. البته امثال بنده که عالم دینی نیستیم نمی توانیم خیلی در این باره صحبت کنیم و بنده هم قصد ندارم که بحث های تخصصی دینی مطرح بکنم و این مطلب بیشتر شبیه تذکری است برای خودم.
ادامه مطلب
رَمَضان یا رَمَضان‌ُ المُبارَک نام نهمین ماه سال قمری که روزه در آن بر مسلمانان واجب است. بنا بر برخی آیات، قرآن در این ماه و در شب قدر نازل شده است. این ماه تنها ماهی است که نام آن به صراحت در قرآن کریم آمده و گرامی داشته شده است.
این ماه، نزد مسلمانان احترام و جایگاه ویژه‌ای دارد. از مهم‌ترین عبادتهای این ماه، تلاوت قرآن، احیای شبهای قدر(شب زنده‌داری)، دعا و استغفار، افطاری دادن و  کمک به نیازمندان است.
حضرت علی(ع) نخستین امام شیعیان در بی
با حلول ماه مبار ک رمضان اقدامات ذیل انجام شد 
1-انجام امور تبلیغی شامل تهیه ونصب احادیث وآیات در مورد فواید روزه گرفتن 
2-سخنرانی مدیر ومعاون پرورشی در خصوص برکات روحی وجسمانی روزه گرفتن 
3-قرائت مقاله در مراسم آغازین با موضوع روزه وخواص آن 
4-اختصاص موضوعات انشاء کلاسها با هماهنگی دبیران محترم ادبیات استاد اسیوند و...
5-بیان احکام روزه ومسائل عبادی در مراسم آغازین 
6-پاسخ گویی به سئوالات دانش آموزان در مراسم آغازین وزنگهای استراحت در مورد ر
وقایع رمضان 
19 ماه رمضان1 ـ ضربت خوردن امیر المؤمنین علیه السلام
در 19 ماه رمضان سال 40 هـ در نماز صبح در مسجد کوفه با شمشیری مسموم به دست ناپاک ابن ملجم منافق بر فرق مبارک امیر المؤمنین علیه السلام ضربت وارد شد. (1)
در 13 ماه رمضان سال 40 هـ حضرت مولی الموحّدین علی بن ابی طالب امیر المؤمنین علیه السلام بعد از فارق شدن از جنگ نهروان از شهادت خود خبر دادند. (2)
ادامه مطلب
افاضات استاد صمدی آملی در ماه مبارک رمضان 98
از یکشنبه 15 اردیبهشت ماه به مدت 16 شب هر شب ساعت 22:00 تهران مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن(ع)، شمال تقاطع امام علی(ع) و شهید محلاتی
از دوشنبه 16 اردیبهشت ماه به مدت 15 روز هر روز بعد از نماز ظهر و عصر تهران مسجد جامع قلهک، خیابان شریعتی، جنب مترو قلهک
برای شبهای ماه مبارک رمضان دعاهایی (در مفاتیح ۵ دعا) وارد شده است این دعاها در همه شبها خوانده میشود و مخصوص یک شب خاص نیست.

ادعیه شبهای ماه مبارک: (به ترتیب از طولانی تر به کوتاه تر)

دعای افتتاح که با حمد خدا شروع میشود و با دعا برای امام زمان عج تمام می شود.

دعایی که با اللهم برحمتک فی الصالحین فادخلنا شروع میشود.

دعایی که با اللهم انی اسالک ان تجعل فیما تقضی و تقدر شروع میشود.

دعایی که با اللهم رب شهر رمضان الذی انزلت شروع میشود.


دعای کوتاه:
با سلام واحترام خدمت شما عزیزان
 موسسه قرآنی شیفتگان وحی به صورت مجازی برگزار میکند
ویژه ماه مبارک رمضان
بیاید در ماه مبارک رمضان با حفظ وتفسیر و تدبر در آیات در کنار قرآن بمانیم
دوره الف :سوره های ملک و  یس والرحمن
دوره ب:سوره های نور و واقعه
 همراه با اساتید مجرب
منتظر شما عزیزان هستیم
بیاید با شرکت در کلاسهای حفظ مشوق دوستان و فرزندان خود باشیم
شماره تماس 09109648321
09109613135
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در آستانه ماه مبارک رمضان خطبه مفصلی درباره اهمیت این ماه بیان کردند و در پایان این خطبه فرمودند: «....شیاطین در این ماه در زنجیرند، از خداوند بخواهید آنها را بر شما مسلّط نکند»؛ در این نوشتار می خواهیم بدانیم منظور پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) از زندانی شدن شیاطین چیست:
ادامه مطلب
فردا و پس‌فردا که بگذرد، چیزی از ماه مبارکش باقی نمی‌ماند. من می‌مانم و آرزوهای برباد رفته. همۀ اوقات فکریِ این خیالِ خامم که از فردایِ ماه رمضان، شروع می‌کنم به کارهایی که تویِ ماه مبارک از خدا خواسته‌ام موفقم بدارد در انجام دادن‌شان. 
آدمی همیشه در حال فریب‌دادن خودش است. اصلا تا خودت را نفریبی، نمی‌توانی دیگران را بفریبی. درست و حسابی که فکر کنی می‌بینی ماه رمضان، به‌ترین اوقاتی بوده که همان چیزهایی را که از خدا خواسته‌ای، شروع کن
دعاى روز پنجم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین. خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان وقرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته وفرمانبردارت وقرار بده مرا در این روز ازدوستان نزدیکت به مهربانى خودت اى مهربان ترین مهربانان.
اللهمّ ارْزُقنی فیهِ الذّهْنَ والتّنَبیهَ وباعِدْنی فیهِ من السّفاهة والتّمْویهِ واجْعَل لی نصیباً مِنْ کلّ خَیْرٍ تُنَزّلُ فیهِ بِجودِکَ یا أجْوَدَ الأجْوَدینَ. خدایا روزى کن مرا در آنروز هوش وخودآگاهى را ودور بدار در آن روز از نادانى وگمراهى وقرار بده مرا بهره وفایده از هر چیزى که فرود آوردى در آن به بخشش خودت اى بخشنده ترین بخشندگان.
 
مشاهده ویدیو
 
 
با تبریک ماه مبارک رمضان
روزه انست که انسان برای خداوند از آذان صبح تا مغرب از آنچه که مبطل است دوری کند .
اگر عمدا روزه را بخورد کفاره براو واجب می شود .
اگر با چیز حرام روزه را باطل کند کفاره جمع بر او واجب می شود .
کسانی که ضعف جسمانی دارند اگر نمی توانند روزه بگیرند واجب نیست ودر زمستان قضا کنند .
بخاطر درس خواندن نمی شود انسان ترک روزه کند .
کسی که می خواهد مسافرت برود قبل از حد ترخص نمی تواند مبطلی انجام دهد .
مسافر نمی توانددر سفر نیت روزه ک
#دعا
#رمضان_مبارک
دعای روز اول ماه مبارک رمضان
متن دعا
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الى مَرْضاتِکَ و جَنّبْنی فیهِ مِن سَخَطِکَ و نَقماتِکَ و وفّقْنی فیهِ لقراءهِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین. 
 
صوت_دعا
 
التماس دعای فراوان
 
گلچین مداحی ها در:
♨️ @golchine_maddahi ♨️ 
در تمام ماه های سال، ماهى به عظمت ماه پربرکت رمضان نیست؛ زیرا ماهى است که خداوند آن را جهت اهداى بالاترین هدیه خود به جهان بشریّت، یعنى «قرآن مجید» برگزیده است.از سوى دیگر، ماهى است که شب قدر در آن واقع شده، شبى که مقدّرات یکسال انسانها- بر حسب شایستگى‏ها و لیاقت‏هایشان- تعیین مى‏ گردد و عبادت آن برتر از عبادت هزار ماه است!از سوى سوم، بهار عبادت و ماه تعلیم و تربیت، ماه طهارت و پاکى، و ماه تقوا و خودسازى است؛ ماهى که مراحل قرب‏ الهى و سیر و س
دعای روز ششم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: «اَللّـهُمَّ
لا تَخْذُلْنى فیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ، وَلاتَضْرِبْنى بِسِیاطِ
نَقِمَتِکَ، وَزَحْزِحْنى فیهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِکَ، بِمَنِّکَ
وَاَیادیکَ، یا مُنْتَهى رَغْبَةِ الرّاغِبینَ خدایا در
این ماه به خاطر دست زدن به نافرمانیت خوارم مساز و تازیانه هاى عذابت را
بر من مزن و از موجبات خشمت بدان نعمت بخشى و الطافى که نسبت به بندگان
دارى دورم بدار اى آخرین حد اشتیاق مشتاقان.»
فرض کنید تمام دارایی شما پنج میلیون تومان است.
ناگهان متوجه می شوید که یک میلیون تومان از پولتان را از دست داده اید.
ناراحت می شوید؛ طبیعی است. چون به هر حال این که آدم ناگهان یک پنجم سرمایه اش را از دست بدهد جای ناراحتی هم دارد.
اما
حواستان می رود سمت آن چهار میلیون تومان باقی مانده. از این به بعد وسواس به خرج می دهید و حواستان را جمع می کنید که آن چهار میلیون را به راحتی از دست ندهید.
امروز ششمین روز ماه مبارک رمضان است.
یک پنجم ماه رمضان را از د
شرح دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان
آیت‌الله گرامی در شرح دعای بیست و پنجمین روز ماه مبارک رمضان به بیان جایگاه محبت در دین و نیز معنا و مفهوم عصمت پرداخته است.
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مُحِبّاً لِأَوْلِیَائِکَ وَ مُعَادِیاً لِأَعْدَائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنَّةِ خَاتَمِ أَنْبِیَائِکَ یَا عَاصِمَ قُلُوبِ النَّبِیِّین‏  
اى خدا، مرا در این روز محب دوستانت و عدو دشمنانت قرار ده و در راه و روش به طریقه و سنت خاتم پیغمبرانت بدار، اى
اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ«مراسم مجازی شب‌های ماه‌مبارک رمضان»شب های شنبه/ دوشنبه/ چهارشنبه ⏰ازساعت 21 از دوشنبه 8اردیبهشت‌ماه•پخش زنده از صفحات اینستاگرام  و آپارات قرارگاه خادم الشهدا شهرستان دارابآدرس صفحات:•  instagram.com/khademindarab•  aparat.com/khademindarab[ ان‌شاءالله جزئیات سایر مراسمات ماه مبارک رمضان از همین طریق اطلاع رسانی میشود.]
دعای روز ششم ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیماللهمّ لا تَخْذِلْنی فیهِ لِتَعَرّضِ مَعْصِتِکَ ولا تَضْرِبْنی بِسیاطِ نَقْمَتِکَ وزَحْزحْنی فیهِ من موجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنّکَ وأیادیکَ یا مُنْتهى رَغْبـةَ الرّاغبینَ.خدایا وا مگذار مرا در این روز در پى نافرمانیت روم ومزن مرا با تازیانه کیفر ودور وبرکنارم بدار از موجبات خشمت بحق احسان ونعمتهاى بى شمار تو اى حد نهایى علاقه واشتیاق مشتاقان.
 
 
مشاهده ویدیو
نسخه جدید اپلیکیشن نوای رمضان انتشار یافت.
این برنامه ویژه ماه مبارک رمضان طراحی شده و کارکرد زیادی برای این ماه بزرگ دارد.
ویژگی ها: نواهای ویژه ( شامل ربنا، اسما حسنی، دعای سحر، دعای افطار و ...)
بخش ادعیه ( دعاهای روزانه ماه رمضان، دعای صوتی جوشن کبیر ویژه شب قدر و ...)
بخش احکام ( احکام مربوط به روزه داری، بیش از 100 پرسش و پاسخ در رابطه با روزه و ماه رمضان و ...)
ویژگی های نسخه جدید:گالری ماه مبارک رمضان( شامل عکس ها و عکس نوشته های زیبا برای اشترا
خب عید فطر شما هم مبارک.ان شالله نماز ها و روزها و قیه عبادت هایتان مورد قبول خدا باشد و مهر تائیدش را گرفته باشد.
این ماه رمضان هم با تمام خوبی هایش گذشت، و کلی آه و حیف برای خودمان که بعضی از فرصت هایش را از دست دادیم.فرصت های
بیشتر دعا کردن و بیشتر با خدا حرف زدند و فقط میشه دعا کرد که ان شاالله سال دیگه هم باز ماه رمضان را ببینیم و جبران کمبودها را 
کنیم.
راستی 
باید یک دعای اساسی هم کنیم که تمام شدن ماه رمضان برایمان یک شروع بهتر و عالی تر و پ
شرح دعای روز دوم ماه مبارک رمضان
 
 
در دعای روز دوم ماه مبارک رمضان آمده است: «خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوی خشنودیت و برکنارم دار در آن از خشم و انتقامت.»
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏
"اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِکَ و جَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ و نَقماتِکَ و وفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین"
خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوی خشنودیت و برکنارم دار در آن از خشم و انتقامت و توفیق ده مرا د
عکس نوشته ماه رمضان برای پروفایل
عکس عربی ماه رمضان
جمله عکس ماه رمضان
نوشته ویژه ماه رمضان
رمضان کریم
عکس پروفایل ماه رمضان
عکس زیبای مذهبی ماه رمضان
ماه رمضان
عکس نوشته ماه رمضان
عکس پروفایل دعای ماه رمضان
عکس نوشته شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن
عکس شب قدر ماه رمضان
عکس زیبا با موضوع ماه رمضان ماه مهمانی خدا
عکس نوشته و عکس پروفایل ماه مهمانی خدا
عکس زیبا و نوشته دار برای ماه پربرکت 
عکس ویژه ماه رمضان
عکس پروفایل شروع ماه رمضان
جمله عکس
روزها، لحظات و هر ساعتی از ماه مبارک رمضان خاطرات شیرین و به یاد ماندنی ای را برای ما رقم میزند گاهی بعضی داستان ها هم شنیدنی است و هم نکات نابی رو در خودش پنهان کرده، حکایت چند جوان و پیره مرد هم از اون حکایت های شنیدنی هست که شنیدیدن و خوندنش خالی از لطف نیست.
ادامه مطلب
به فرموده پیامبر صلی الله علیه وآله ماه رمضان با برکت و رحمت و آمرزش سراغ انسان میآید.
سوال این است که برکت بودن ماه مبارک رمضان به چیست؟
وقتی بک چیز برکت دارد یعنی  فواید فراوان و آثار بسیار دارد.
در این ماه شریف خواندن یک آیه به اندازه یک ختم قرآن یعنی ۶۲۳۶ آیه ثواب دارد.
یک شب (شب قدر ) به اندازه هزار ماه (۷۲۰۰۰۰ساعت) اثر دارد.
نفس کشیدن و خوابیدن که کارهای عادی ما هستند مثل کارهای عبادی ما حساب میشوند.
به فرموده پیامبر صلی الله علیه وآله ماه رمضان با برکت و رحمت و آمرزش سراغ انسان میآید.
سوال این است که برکت بودن ماه مبارک رمضان به چیست؟
وقتی یک چیز برکت دارد یعنی  فواید فراوان و آثار بسیار دارد.
در این ماه شریف خواندن یک آیه به اندازه یک ختم قرآن یعنی ۶۲۳۶ آیه ثواب دارد.
یک شب (شب قدر ) به اندازه هزار ماه (۷۲۰۰۰۰ساعت) اثر دارد.
نفس کشیدن و خوابیدن که کارهای عادی ما هستند مثل کارهای عبادی ما حساب میشوند.
در بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان ، توضیح می دهیم: “همانگونه که دکتر صلاح بیمار را هرچه که هست ، قلمداد می کند ، بنابراین خداوند متعال هر چه را برای ما دارد بهتر می کند.” کمتر به یک و بیشتر به یکی می دهد و ما نباید اعتراض کنیم. اگر روح را پیدا کنیم که از آنچه خدا به ما می دهد راضی باشیم ، خداوند از ما راضی خواهد بود. اما اگر در دل خود شکایت کنیم که خداوند عده ای به ما داده است ، این بدان معنی است که خداوند نیز از ما…
ادامه این نوشته در کانال ت
نسخه جدید اپلیکیشن نوای رمضان انتشار یافت.
این برنامه ویژه ماه مبارک رمضان طراحی شده و کارکرد زیادی برای این ماه بزرگ دارد.
ویژگی ها: نواهای ویژه ( شامل ربنا، اسما حسنی، دعای سحر، دعای افطار و ...)
بخش ادعیه ( دعاهای روزانه ماه رمضان، دعای صوتی جوشن کبیر ویژه شب قدر و ...)
بخش احکام ( احکام مربوط به روزه داری، بیش از 100 پرسش و پاسخ در رابطه با روزه و ماه رمضان و ...)
ویژگی های نسخه جدید:گالری ماه مبارک رمضان( شامل عکس ها و عکس نوشته های زیبا برای اشترا
 
✳ اوقات شرعی ماه مبارک رمضان به افق رامهرمز - منطبق با فرمول مورد تائید مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران - با احتساب شنبه به عنوان روز اول (احتمالی) ماه مبارک
 
 
روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز
ما را در پیام رسان سروش دنبال کنید 
https://sapp.ir/rumezidoوبلاگ اداره تبلیغات اسلامی رامهرمزhttp://ramhormoztablighat.blog.ir
صفحه اینستاگرام اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز 
https://instagram.com/nehzat_ramhormoz
حلول ماه مبارک رمضان،مبااااااااارک
ختمِ سوره ی حمد جهتِ دفعِ بلا و دشمن ، و رسیدن به حاجات و خواسته ها .
از روزِ شنبه ( اوّلِ ماهِ مبـارک رمضان ) به این ترتیب شروع کنید :
۱- شنبه 70 بار
۲- یکشنبه 60 بار
۳- دوشنبه 50 بار
۴-سه شنبه 40 بار
۵- چهارشنبه 30 بار
۶- پنج شنبه 20 بار
۷- روز جمعه 10 بار
حاجت روا ان شاالله....
به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر کلیه خدمات تعمیرگاه با 12% تخفیف به شما
عزیزان ارائه خواهد شد.
 
ساعت کاری تعمیرگاه : 8 تا 13 و 15:30 تا 19
آدرس: شیراز بزرگراه امام خمینی 
تلفن: 07158018184 و 07158018179
موبایل پذیرش: 09031118806
موبایل تعمیرگاه: 09129175755
مدیر فروش: 09010846868
 سلام بر ماه با عظمت خداوند، ماه #رجب
 
همان ماهی که از مهتابِ نهر برتر از شیر و عسل #بهشت، سرچشمه می گیرد
 
این ماه شروع شکوفه زدن درخت ایمان برای مؤمنان است تا آنکه در #شعبان به باغ گل مغفرت بنشیند و در ماه مبارک #رمضان، میوه شیرین بهترین مقدرات الهی را ثمر دهد
 
ان شاءالله آغاز سراسر خیر و برکت این ماه با عظمت، شروع شیرینی برای فصل #بندگی خداوند باشد تا با جانی سرشار از شهد و شکر ایمان و استغفار به سفره پُربرکت ماه مبارک رمضان برسیم
 
 ❤️ طل
اللهمّ قوّنی فیهِ علی إقامَةِ أمْرِکَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ یـا أبْصَرَ النّاظرین.»
خدایا به من قوت بده در این روز برای به پا داشتن فرمانت و بچشان در آن شیرینی یادت و نیز به کـرم خودت مهیا کن مرا در این روز برای ادای شکرت و نگهدار مرا در این روز به نگاه‎داریت و پرده پوشی خودت ای بصیرترین بینایان.
 
مشاهده ویدیو
شرح دعای روز دوم ماه مبارک رمضان


در دعای روز دوم ماه مبارک رمضان آمده است: «خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوی خشنودیت و برکنارم دار در آن از خشم و انتقامت.»
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏
"اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِکَ و جَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ و نَقماتِکَ و وفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین"
خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوی خشنودیت و برکنارم دار در آن از خشم
اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ«مراسم مجازی شب‌های ماه‌مبارک رمضان»شب های شنبه/ دوشنبه/ چهارشنبه ⏰ازساعت 21 از دوشنبه 8اردیبهشت‌ماه•پخش زنده از صفحات اینستاگرام  و آپارات قرارگاه خادم الشهدا شهرستان دارابآدرس صفحات:•  instagram.com/khademindarab•  aparat.com/khademindarab[ ان‌شاءالله جزئیات سایر مراسمات ماه مبارک رمضان از همین طریق اطلاع رسانی میشود.]
دانلود آهنگ های ماه رمضان
گلچین بهترین آهنگ های ماه رمضان 98 با بهترین کیفیت منتشر شد
[ پخش اختصاصی از شهر موزیک + آپدیت روزانه ]

دانلود آهنگ های ماه رمضان
سوپرایز پایگاه شهر موزیک در این ماه !
گلچینی از منتخب بهترین آهنگ های ویژه ماه رمضان
جمع آوری شده از پرمخاطب ترین موزیک های ماه رمضان
آهنگ های مخصوص ماه رمضان 98 با بهترین کیفیت منتشر شد
+ گلچین آهنگ های ماه مبارک رمضان سال 1398
( این پست روزانه با بهترین آهنگ های بروز خواهد شد )
دانلود از لینک با
رسول خدا (صلى الله علیه و آله) فرمود: لو یعلم العبد ما فى رمضان لود ان یکون رمضان السنة؛ اگر بنده «خدا» مى‏دانست که در ماه رمضان چیست [چه برکتى وجود دارد] دوست مى‏داشت که تمام سال، رمضان باشد.
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را
به مسلمانان جهان تبریک می گوییم
سلام دوستان خوبم . طاعات و عبادات تون قبول حق باشه. 
از خاطرات خوب ماه رمضان بگید.
برای مثال خاطرات شیرین بچگی هاتون ،اولین روزهایی که روزه گرفتید، خاطرات بامزه و سوتی ها ، سختی هایی که تو سن کمتر به عشق روزه داری تحمل کردید ، دورهمی ها و مهمونی هایی که بوده ،سحرهای و افطاری های ماه مبارک و هر چی که به ذهن خودتون می رسه. 
منتظر خوندن خاطرات قشنگ تون هستم :)
مرتبط با ماه رمضان:
به خاطر ترس از ضعف بدنی تا الان موفق نشدم روزه بگیرم
ماه رمضان و فرصتی
همدلی مومنانهتهیه ارزاق مصرفی نیازمندان ویژه ماه مبارک رمضانپویش مردمی همدلی مومنانه
همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با همراهی شما خیرین گرامی قدمی برای رنگین کردن سفره های افطار خانواده های کم بضاعف برداریم.
مرکز نیکوکاری مسجد حجت عج6037997950116583
یک سفره افطار را شما رنگین کنید
بسم الله الرحمن الرحیماللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.خدایا در این روز برایم حب و دوستی دوستانت و دشمنی دشمنانت و پیروی کردن از سنت خاتم پیغمبرانت قرار بده؛ ای نگهدار دل‌های پیامبران.
 
 
مشاهده ویدیو
دومین ماه رمضان من در هلند از نیمه گذشته و من شکرگزار خدام. من نمیتونم روزه‌های ۱۹-۲۰ ساعته بگیرم و به همین خاطر با ساعات شرعی مکه روزه می‌گیرم. واقعیت اینه که این ماکزیمم حد توانمه و امیدوارم که خدا همین رو که ازم برمیاد بپذیره ازم.  خیلی خیلی عجیبه حس اینکه وقتی آسمون روشنه و هنوز خورشید تو آسمونه آدم افطار کنه! ولی دیگه به این هم عادت کردیم. فکر کنم حداقل تا یکی دو سال آینده مجبورم به همین سیستم پایبند بمونم تا روزها کوتاه‌تر بشن. مسئله‌ی
همدلی مومنانهتهیه ارزاق مصرفی نیازمندان ویژه ماه مبارک رمضانپویش مردمی همدلی مومنانه
همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با همراهی شما خیرین گرامی قدمی برای رنگین کردن سفره های افطار خانواده های کم بضاعف برداریم.
مرکز نیکوکاری مسجد حجت عج6037997950116583
یک سفره افطار را شما رنگین کنید
مسابقات فوتسال آقایان جام رمضان کاشمر ، با معرفی تیم های  برتر به کار خود پایان داد.
به گزارش پایگاه خبری ترشیز اسپرت از شهرستان کاشمر در گفتگو خبرنگار ما با ریاست محترم هیات فوتبال شهرستان کاشمر جناب اقای هادی پارسا کندری ایشان گفت : مسابقات فوتسال جام رمضان 1398 شهرستان کاشمر  با شرکت پانزده  تیم و در رده سنی آزاد از ابتدای ماه مبارک رمضان در سالن ورزشی انقلاب شهر کاشمر  برگزار شد.

ادامه مطلب
به نام خدا
سلام الان در ماهی هستیم که خیلی می تواند به اعمال ما کمک کند و خوب است که مواردی را که در ادامه می گویم را انجام بدیم .( من هم ازدعا های خیرتون محروم نکنید )
1) تلاوت قران کریم در ماه مبارک رمضان : پیامبر اکرم (ص): اگر کسى در این ماه یک آیه از قرآن تلاوت کند، ثوابش مثل کسى است که در غیر ماه رمضان یک ختم قرآن کرده است.
2) اعتکاف در ماه مبارک رمضان : پیامبر اکرم (ص): اعتکاف در یک دهه از ماه مبارک رمضان برابر با ثواب دو حج و دو عمره است
3) دعا و استغ
انس با قران در ماه مبارک رمضان توصیه شده است. مومن باید خیلی با نفس خودش از راه مدارا پیش برود. اگر به نفس خودش یکباره فشار بیاورد، این نفس پس می ‌زند و تمام داشته ‌های معنوی خودش را از دست می ‌دهد. در مسیر سیر و سلوک و قرب الهی، نیاز به مربی راه رفته آشنای با راه می ‌باشد.

ادامه مطلب
سفارشات عمومی بزرگان برای ماه مبارک رمضانغسل و نماز توبه (در اعمال یکشنبه ذی قعده)نماز اول وقت و با حضور قلبنماز شبمراقبه و توجه دایمیتوسلقرائت قرآن (حداقل یک جزء)دعای افتتاحدعای ابوحمزه (هرشب مقداری)دعای معروف سحرعصر جمعه ها یا هرشب: صدبار سوره قدردعاهای مخصوص هر روزتعقیبات و دعاهای مختص و مشترک (رجوع به مفاتیح)هرشب قرائت ده بند از جوشن کبیرهرشب یا سحر، یک سجده طولانی با ذکر یونسیه (حداقل چهل عدد الی چهارصد عدد)نافله های نمازهای یومیهصدقه
چگونگی مطالعه در ماه مبارک رمضاندوستانی
که روزه میگیرن حتما این توضیحات رو تا انتها دنبال کنید ، یه سری نکاتی
وجود داره که حتما باید بدونین تا درس خوندنتون در بازه ماه رمضان
استاندارد ادامه داشته باشه .توضیحات مهندس مهدی افشاریان مشاور تحصیلی
برای دانلود این کلیپ مشاوره روی لینک زیر کلیک کنید
لینک دانلود
رمضان ماه شریفی که پراز ایمان است/حق پرستی بشر جلوه ای از رحمان است/عاشق آل محمد شده هرشیعه درآن/زمزم حب علی گوهرهر انسان است/ماه زیبای مبارک گل رحمت دارد/عطرپاک رمضان هم نفس قرآن است/درسحر وقت دعا غنچه لبها زیباست/وقت افطارخدا خصلت او احسان است/شب قدررمضان گلشن باغ ملکوت/زعلی بخشش حق بهربشرآسان است/قطره اشکی بچکان فیض فراوان دارد/رمضان شورولایت به همه ایران است/کن دعابهرفرج یوسف حق منتظراست/مهدی فاطمه آن حجت بریزدان است/
در ماه مبارک رمضان در سفره گسترده مخصوص الهی بهره برید
در ماه خدا ظرفیت استفاده از قرآن چندین برابر می شود لذا از این فیض محروم نمانید و به تفسیر قرآن گوش سپارید
قرآن، مأدبة الله است یعنی غذای آماده الهی است که در ماه رمضان نازل شده است.
فایل های قرار داده شده یکی از بهترین تفسیر ها از آیه 17 سوره هود است که توسط حجت الاسلام دکتر سیدحسن عاملی در ماه مبارک چند سال متوالی بیان شده است :
http://darolershad.org  کلیک کنید
#دعا
#رمضان_مبارک
دعای روز دوم ماه مبارک رمضان
متن دعا
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏
 
"اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الی مَرْضاتِکَ و جَنّبْنی فیهِ من سَخَطِکَ و نَقماتِکَ و وفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین"
التماس دعای فراوان
صوت_دعا
 
گلچین مداحی ها در:
♨️ @golchine_maddahi ♨️ 
وقتی کاری را دسته جمعی انجام می‌دهیم، کار خیلی بهتر پیش می‌رود و تنبلی‌ها کم می‌شود و وقتی انگیزه‌مان کم می‌شود دیگر دوستانِ جمع  هُل‌مان می‌دهند. و اگر در میان راه کسی کم آورد ما به تلافی هُلی که دادند، دست‌شان را می‌گیریم و در مسیر هم قدم می‌شویم. مثل وقتی گروهی به کوه می‌رویم؛ حرفه‌ای‌ها باید گذشت کنند و مبتدی‌ها هم باید تلاش بیشتر، تا گروه یک دست باشد و با هم به قله برسیم.
یکی از مسائلی که شدیدا به آن نیاز داریم کار جمعی است که مت
یه حسی بهم میگه ماه رمضان امسال با ماه رمضان سالهای قبلی فرق میکنه / نه بخاطر شرایط بوجود اومده / شاید بخاطر کارهایی که کردم. نامۀ اعمالی دارم بسی سیاه / نیازمند آمرزش گناهان / خدایا اگه فکر کنم که منو بخشیدی یا نه گناه کردم (گناه ناامیدی) پس فکر میکنم که منو بخشیدی تا دیگه این گناه رو مرتکب نشم /ماه رمضان های پارسال اگر منصفانه باشم چیزی جز انجام یه تکلیف و گرسنگی نبود / امسال علاوه بر انجام تکلیف میخوام کمی هم به خدا و عالم غیب نزدیک تر بشم / تو م
باسلام و عرض ادب خدمت همشهریان عزیز  با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و عدم برگزاری مراسمات مذهبی در محل حسینیه فاطمیه بدلیل پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تصمیم بر این گرفته شد که احکام روزه و ماه رمضان در گروه درج گردد. ضمنا  سوالات  شرعی شمادر مورد روزه  از طریق همین کانال پاسخ داده خواهد شد. همچنین احکام روزه در وبلاگ حسینیه فاطمیه به آدرس :http://hoseiniehfatemiehkakhkiha.blog.irدرج خواهد گردید.                      با تشکر فراوان            شیخ محمدحس
گرچه اسلام در قرن اول هجری به منطقه آسیای دور راه یافت، ولی گسترش اسلام در ژاپن تا قرن ۱۷ میلادی به تأخیر افتاد.
بر اساس مستندات تاریخی اسلام در ژاپن تاریخی صد ساله دارد. انجمن اسلامی ژاپن کبیر[1] اولین سازمان رسمی اسلامی در ژاپن بود که در سال ۱۹۳۰ تشکیل شد. برای مشاهده کلیپ ماه مبارک رمضان در ژاپن به ادامه مطلب مراجعه کنید.
ادامه مطلب
اَللّهُمَّ اجْعَلْ صِیامى فیهِ صِیامَ الصّاَّئِمینَ وَقِیامى فیهِ خدایا قرار ده روزه‌ام را در این ماه روزه روزه‌داران واقعى و شب‌زنده‌داریم را قیامَ الْقاَّئِمینَ وَنَبِّهْنى فیهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغافِلینَ وَهَبْ لى جُرْمى فیهِ نیز همانند شب‌زنده‌داران و بیدارم کن در آن از خواب بی‌خبران و جنایتم را بر من ببخش یا اِلهَ الْعالَمینَ وَاعْفُ عَنّى یا عافِیاً عَنِ الْمُجْرِمینَ اى معبود جهانیان و درگذر از من اى درگذرنده از جنایتکارا
مقام معظم رهبری :
خودسازی، بزرگترین درس ماه رمضان
بزرگترین درس ماه رمضان، خودسازی است. اوّلین و مهمترین قدمِ خودسازی هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود با نظر انتقادی نگاه کند.
به هم رحم کنید تا خدای متعال به شما رحم کند. کسانی که زرنگی و هوش و امکانات و قدرت و مسؤولیت و توانایی های گوناگون فردی و اجتماعی دارند، از این توانایی ها در راه تعدّی به دیگران استفاده نکنند.
خود را بنده خدا بدانیم؛ در مقابل بقیه بندگان خدا، خود را موظّف
گرچه اسلام در قرن اول هجری به منطقه آسیای دور راه یافت، ولی گسترش اسلام در ژاپن تا قرن ۱۷ میلادی به تأخیر افتاد.
بر اساس مستندات تاریخی اسلام در ژاپن تاریخی صد ساله دارد. انجمن اسلامی ژاپن کبیر[1] اولین سازمان رسمی اسلامی در ژاپن بود که در سال ۱۹۳۰ تشکیل شد. برای مشاهده کلیپ ماه مبارک رمضان در ژاپن به ادامه مطلب مراجعه کنید.
ادامه مطلب
برخی زمانها آداب مخصوص به خود دارند. در روزهای اول فروردین و آغاز سال جدید ما ایرانی ها به صله رحم و دید و بازدید میپردازیم.
رمضان به عنوان ماه خدا نیز آدابی دارد. به فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله برخی از آداب این ماه عبارتند از:
۱. یاد تشنگی و گرسنگی قیامت
۲ صدقه دادن
۳. احترام به بزرگتر
۴. مهربانی با کوچکتر
۵. صله رحم
۶. حفظ زبان ازگناه
۷. نگاه حرام نکردن
۸.نشنیدن صدا و سخن حرام
۹ ترحم بر ایتام
۱۰. توبه
۱۱. دعا
حفص بن غیاث گوید از حضرت صادق ع در باره گفتار خدای عزوجل پدسیدم که فرماید وماه رمضان که فرود شددر ان قران سوره بقره ایه 185 ا اینکه قران از اول تا اخر در در ظرف مدت بیست سال نازل شده حضرت صادق ع فرمود همه قران یکجا درماه رمضان بیت المعمورنازل شده سپس در طول بیست سال تدریجان نازل شد سپس پیغمبر ص فرمود صحف ابراهیم ع در شب اول ماه رمضان نازل شده و تورات در شب ششم ماه  رمضان نازل شد و انجیل در شب سیزدهم نازل شد و زبور در شب هیجدهم ما رمضان و قران در بی
آهنگ چوب خط با صدای علی اکبر قلیچ با کیفیت عالی همراه با متن : خواننده و آهنگساز : علی اکبر قلیچ ترانه : سعید پاشازاده و علی اکبر قلیچ ... علی اکبر قلیچ _ چوب خط حرف دل من ... سامی یوسف - نام مرا صدا بزن (موزیک ویدئو رسمی). از ...
علی اکبر قلیچ - چوب خط (ویژه ماه مبارک رمضان) ... واقعا آقای قلیچ زیبا می خوونند من که طرفدار پروپاقرصشونم ،ممنون از شما ... سی سال،سی موسیقی، یک جایزه؛ 1370. از ...
آهنگ چوب خط - علی اکبر قلیچ. ... آهنگ جدید «چوب خط» به مناسبت ماه مبارک ر
حدود یک سال پیش در چنین روزی شخصی به نام "سه نقطه" پای به عرصه ی مجاز گذاشت . دقیقا پنج روز مانده به ماه مبارک رمضان با سری که به سنگ خورده بود حیران و سرگردان با خود گفت : "شاید حسابرسی در دنیای مجازی شروعی متفاوت و موثر باشد." با توبه ای دوباره و امیدی دوباره آغاز کرد . وبلاگ را راه اندازی نمود و در طول ماه مبارک رمضان هر روز می نوشت . و هر روز حس می کرد که چشمانش بینا تر شده اند . انگار اتفاق های پر از درس و پر از احساس او را احاطه کرده بودند و تا دیر
 
می شود این رمضان موعد فردا باشد
آخرین ماه صیام غم مولا باشد
می شود در شب قدرش به جهان مژده دهند
که همین سال ظهور گل نرگس باشد
 
السلام علیک یا ابا صالح المهدی
 
رمضان ماه عبادت فرصت بنده شدن
رمضان شوق اطاعت از گنه کنده شدن
رمضان بهار روح و به خدا پیوستن
رمضان شوکت زیبایی و زیبنده شدن
 
فرا رسیدن ماه رمضان بر شما مبارک
 
____________________________
http ://m-amozeshi.blog.ir
 
برنامه های مذهبی حسینیه فاطمیه کاخکی های مقیم مرکز در ماه مبارک رمضان تشریح شد.
حجت الاسلام درویش پور کاخکی امام
جماعت حسینیه فاطمیه گفت: برگزاری جلسه قرائت یک جزء از قرآن هرروز ساعت 18/30  بیان احکام و تفسیر قرآن قبل از اذان مغرب برگزاری نماز جماعت مغرب و
عشاء و افطارگشایی  و همچنین برگزاری مراسم لیالی قدر از جمله برنامه های
مذهبی در ماه میهمانی خداخواهد بود .وی ضمن تقدیر از همکاری مسئولین حسینیه
فاطمیه در این مراسمات از عموم همشهریان کاخ
ماه_شعبان فرصت آمادگی ورود به ماه رمضان
رهبرانقلاب: ماه رجب، ماه شعبان، یک آمادگاهی است برای اینکه انسان در ماه مبارک رمضان -که ماه ضیافت الهی است- بتواند با آمادگی وارد شود. آمادگی به چیست؟ در درجه‌ی اول، آمادگی به توجه و حضور قلب است؛ خود را در محضر علم الهی دانستن، در محضر خدا دانستن، همه‌ی حالات خود را، حرکات خود را، نیّات خود را، خطورات قلبی خود را در معرض و محضر علم الهی دانستن؛ در درجه‌ی اول، این مهم است. ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
"به نام خداوند مهربان"

دوستان و همراهان عزیز
به مناسبت ماه مبارک رمضان از 50 درصد تخفیف در کلیه سفارشات طراحی بهره مند شوید..
جهت سفارش می توانید در قسمت نظرات همین مطلب درخواست دهید
و یا در اینستاگرام و تلگرام | بهشت گراف | درخواست خود را برای ما ارسال کنید.


با تشکر |بهشت گراف|
در طول ماه مبارک رمضان، اینکه از چه مواد غذایی به هنگام سحر و یا قبل از سپیده دم استفاده می کنیم، فوق العاده مهم می باشد .ما در اینجا مواد غذایی را که باید از خوردن آنها اجتناب کنید و یا اینکه باید آنها را بیشتر مصرف کنید را برایتان آورده ایم.
 
خرما میوه ای کوچک است که حاوی قند، فیبر و مواد مغذی بوده و به علت انرژی زیادی که دارد مصرف آن به هنگام سحر بسیار توصیه شده است. حضرت محمد ( ص ) نیز فرموده اند : خرما بهترین بهترین ماده ی غذایی به هنگام سحر م
سلامی با ذوق فراوان و لبریز از سپاس از خالق یکتا
امروز سه شنبه 98/2/17 و اول ماه مبارک رمضان سالروز ولادت طاهاست.
طاهایم ، پسرم ، دلبندم تولدت مبارک.
ان شاءالله که سالیان سال با موفقیت پشت سر بگذاری.
از دیروز من و همسرم در تکاپوی برگزاری یک جشن تولد برای فرزندمان هستیم و چون مصادف شده با ماه رمضان مهمانان به صرف افطار دعوت شده اند.
پختن کیک تولد و ژله و تزئینات اتاق را دیروز انجام داده ایم . برای افطار هم خورش قیمه در نظر گرفته ایم و چون باتوجه به ک
از بیستم شعبان تا آخر ماه مبارک رمضان مناسب است که یک اربعین دعای عهد را بخوانید و ملتزم باشید.
این، یک نوع استقرار در محبت و ولایت می‌آورد. بعد از نماز صبح دعای عهد را انسان چهل روز ادامه بدهد، این دیگر می‌ماند. بعد هم اگر برایش ملکه شد، ادامه بدهد؛ ولی از هجدهم - بیستم ماه شعبان تا آخر ماه رمضان چهل روز بدون فاصله می توان دعای عهد را ادامه داد.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان و شرح آن  
 
 
اللهمّ قوّنی فیهِ علی إقامَةِ أمْرِکَ                              خدایا نیرومندم نما در آن روز به‌پاداشتن دستور فرمانت
 
واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ                                            و بچشان در آن شیرینی یادت را
وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ                              و مهیا کن مرا در آن روز برای انجام سپاسگزاریت به کـرم خودت
واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وس
سخنرانی پیرامون شب 19 ماه مبارک رمضان ( شب قدر )
سخنران : حجت الاسلام المسلمین حاج آقای چراغی
تولیت محترم آستان امامزاده عماد الدین (ع)
 
قسمتی از فرمایشات :
امشب که شب 19 ماه رمضان است ، شب قدر و شب ضربت خوردن حضرت امیر المونین علی (ع) ، در مورد شب قدر فضیلت شب قدر را همانطور که مستحضر هستید ، این شب قدر از هزار ماه بالاتر است . یعنی هرکار نیکو و پسندیده ای که انسان در این شب انجام میدهد به اندازه ی هزار ماه است .اگر کمک مالی کنید ؛ اگر صدقه ای بدهید
 
ماه رمضان به عنوان ماه مهمانی خدا دارای فیض و برکت خاصی است. ماهی سرشار از حس و حال معنوی که حسنات و فضیلت های فراوانی را دارد. به همین دلیل برای نشان دادن ارزش معنوی و جایگاه این ماه در بین سایر ماه ها امامان و پیامبران احادیث زیادی را مطرح کرده اند. ما نیز در این مطلب بر آن شدیم تا شما را با بهترین احادیث درباره فضیلت ماه مبارک رمضان آشنا نماییم و تعدادی از آنها را در وبلاگ به اشتراک بگذاریم.
ادامه مطلب
مجموعه ای از دلنوشته تولدم مبارک ، متن کوتاه تولدم مبارک ، متن تولدم مبارک جدید ، متن برای تولد خودم در اینستاگرام ،کپشن تولد خودم ، کپشن تولدم مبارک برای اینستا ، متن تولدم مبارک نیست ، متن تولدم مبارک طولانی را در ادامه می خوانید.
ادامه مطلب
مجموعه ای از دلنوشته تولدم مبارک ، متن کوتاه تولدم مبارک ، متن تولدم مبارک جدید ، متن برای تولد خودم در اینستاگرام ،کپشن تولد خودم ، کپشن تولدم مبارک برای اینستا ، متن تولدم مبارک نیست ، متن تولدم مبارک طولانی را در ادامه می خوانید.
ادامه مطلب
تمجید و احترام از قاتل امام امیرمؤمنان علی علیه السلام و اعتراض به سید جوانان اهل بهشت!در شب 19 مبارک رمضان سال 40 هجری، بدترین خلق خدا، ابن ملجم مرادی لعنه الله علیه که در بسیاری از روایاتی که خود اهل سنت نقل نموده اند، پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم او را شقی ترین انسانها خوانده اند(1)، در مسجد کوفه با شمشیر زهرآلود و مسموم خویش در حال نماز، ضربتی محکم بر سر مبارک امام امیرمؤمنان علی علیه السلام فرود آورد و حضرت را در محراب عبادت به خون غ
 امروز به لطف خداوند، روزه گرفتم و اسم خودمو به عنوان روزه گیر اولین روزِ ماه رمضان  ۹۸ ثبت کردم.
ترم دو کارشناسیم، هفته بعد، تموم می شه و امتحانات پایان ترم شروع می شود.
دیشب ساعت ۲۳:۰۰ با دوستام به خواب ناز رفتیم، ولی قبل ساعت یازده شب:
ساعت گوشی هامونو تنظیم کردم که ساعت چهار صبح برای سحره خوردن بیدار بشیم، من گفتم
ساعت سه و پنجاه و پنج دقیقه و دوستام ساعت ۴ گوشی هامون زنگ بخوره
و آخرش ساعت ۴ صبح، تمام هم خوابگاهی هام بیدار شدند و سحری خوردن
تقویم شیعه
ماه مبارک رمضان
ماه مبارک رمضان ماه پر خاطره ای است. روزهای ۱، ۳، ۴، ۶، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۳، ۲۴ یاد آور لحظاتی حساس از تاریخ اسلام است. هم یادمان‌های خوش و هم روزهای حزن انگیز در این ماه به چشم می‌خورد. ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام و معراج پیامبر صلی الله علیه و آله دو خبر سرور آفرین در این ماه است. مرگ ابو لهب، ابن ملجم، عایشه، مروان، زیاد بن ابیه، حجاج ثقفی نیز روزهای نابودی دشمنان اهل بیت علیهم السلام اس
دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان 
 
 بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ
اعنّی فیهِ على صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ
وارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بِدوامِهِ بتوفیقِکَ یا هادیَ المُضِلّین.
 
خدایا یارى کن مرا در این روز بر روزه
گرفتن و عبـادت و برکنارم دار در آن از بیهودگى و گناهان و روزیم کن در آن
یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان
مجموعه ای از دلنوشته تولدم مبارک ، متن کوتاه تولدم مبارک ، متن تولدم مبارک جدید ، متن برای تولد خودم در اینستاگرام ،کپشن تولد خودم ، کپشن تولدم مبارک برای اینستا ، متن تولدم مبارک نیست ، متن تولدم مبارک طولانی را در ادامه می خوانید.

ادامه مطلب
مجموعه ای از دلنوشته تولدم مبارک ، متن کوتاه تولدم مبارک ، متن تولدم مبارک جدید ، متن برای تولد خودم در اینستاگرام ،کپشن تولد خودم ، کپشن تولدم مبارک برای اینستا ، متن تولدم مبارک نیست ، متن تولدم مبارک طولانی را در ادامه می خوانید.

ادامه مطلب
من از رمضان‌های زیادی خاطره دارم. از رمضان‌های کودکی و نوجوانی که نور ایمان هنوز قلبم را روشن نگه داشته بود گرفته تا رمضان آن سال سیاه که همان روز دومش پدربزرگم را از دست دادم و نور ایمان خاموش شد و سال‌های بعدترش که به بی‌اعتقادی و دنبال جای دنج گشتن برای خوردن ناهار گذشت. با این همه اگر قرار باشد روزی برای بچه‌ای که معلوم نیست داشته باشم یا نه، خاطره‌ای از رمضان تعریف کنم، قصه‌ی رمضان آن سالی را تعریف می‌کنم که ایمان و اعتقادی برایم نم

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها