نتایج جستجو برای عبارت :

شجره طیبه؛لقمه حرام مانع اجابت دعا

پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرگاه فردی ازشما دعا میکند, تقاضاهای بزرگ بنماید زیرا برخداوندهیچ چیزی بزرگ نمی آید.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هنگام آسایش خودرا به خدا بشناسان تاهنگام گرفتاری وسختی تورا بشناسد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):درآمدت راپاک کن تا دعایت مستجاب شود , زیرا هرگاه آدمی لقمه حرام به دهان خودببرد تا چهل روز دعایی از او پذیرفته نمی شود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):صلوات فرستادن شما برمن باعث رواشدن حاجت های شما است وخدا را
استاد فاطمی نیا:
 
عده ای میگویند علت اینکه دیگر اولیاء و بزرگانی همچون آیت الله قاضی و بهجت نداریم ، این است که لقمه ها خراب و حرام شده است!
اینها همیشه همه ی گناهان را به عهده ی #لقمه‌حرام می گذارند!
بله این حرف درست است ؛امادرصورتی غذا اثرظلمانی دارد که علم داشته باشی حرام است!
مساله ی مهم این است که هرگناهی اثرظلمانی دارد؛ بعضی ها که ازلقمه ی حرام می نالند، گناهانی میکنندکه پدرلقمه ی حرام است! مثلا میبینی نماز میخواند ، روزه میگیرد ، اما ب
 
 نان حلال خیلی خیلی خوب است.من نان حلال را خیلی دوست دارم. ما باید همیشه دنبال نان حلال باشیم، مثل آقا تقی. آقاتقی یک ماست‌بندی دارد.او همیشه پولِ آبِ مغازه را سر وقت می‌دهد تا آبی که در شیرها می‌ریزد، حلال باشد. آقا تقی می‌گوید: آدم باید یک لقمه نان حلال به زن و بچه‌اش بدهد تا فردا که سرش را گذاشت روی زمین و عمرش تمام شد، پشت سرش بد و بیراه نباشد .
دایی من  هم کارمند یک شرکت است. او می‌گوید: تا مطمئن نشوم که ارباب رجوع از ته دل راضی شده، از ا
اگر مردی به همسرش نسبت #زنا دهد نه تنها برای همیشه به هم #حرام میشوند، بلکه از یکدیگر #ارث هم نمی برند.نسبت دادن #جرم مذکور که به آن لعان میگویند با قسم های ویژه ای در نزد قاضی محقق میشود و پس از انجام این مراسم است که زن به مرد حرام ابدی و مانع ارث بردن از یکدیگر میشود.
✅نکته طلایی شانزدهم: تأثیر غذاى حرام در کودک‌
⬅️یکى از امورى که در تربیت فرزند تأثیر فراوان دارد، تغذیه از حلال و پرهیز از لقمه حرام است.⬅️به همین جهت امام سجاد علیه السلام مى‌فرماید: حق شکم این است که آن را ظرف حرام قرارش ندهی، چه کم و چه زیاد؛ حتى در حلال آن نیز میانه‌روى کنى و آن را از حدّ تقویت، به حدّ حقارت و ناجوانمردى مرسانى‏. (تحف العقول، ص258)⬅️همچنین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مى‌فرمایند: عبادت با تصرف حرام، مانند ساختمان س
وَ قَالَ (علیه السلام): أَلَا حُرٌّ یَدَعُ هَذِهِ اللُّمَاظَةَ لِأَهْلِهَا؟ إِنَّهُ لَیْسَ لِأَنْفُسِکُمْ ثَمَنٌ إِلَّا الْجَنَّةَ، فَلَا تَبِیعُوهَا إِلَّا بِهَا.
اللُماظَة: باقى مانده لقمه در دهان، ریزه هاى غذا در دهان.
بهاى جان آدمى (اخلاقى):و درود خدا بر او، فرمود: آیا آزاد مردى نیست که این لقمه جویده حرام دنیا را به اهلش واگذارد؟ همانا بهایى براى جان شما جز بهشت نیست، پس به کمتر از آن نفروشید.
اگر مردی به همسرش نسبت زنا دهد نه تنها برای همیشه به هم حرام میشوند، بلکه از یکدیگر ارث هم نمی برند.
نسبت دادن جرم مذکور که به آن لعان میگویند با قسم های ویژه ای در نزد قاضی محقق میشود و پس از انجام این مراسم است که زن به مرد حرام ابدی و مانع ارث بردن از یکدیگر میشود. 
پیامبر(صلی الله علیه وآله):در برآوردن نیازهای خودازکتمان کمک گیرید, زیراهرصاحب نعمتی محسود واقع میشود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):اخلاقت رانیکوگردان.خداوندحساب توراسبک میکند.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):اجابت دعایت رادیر مپندار وقتی باگناه راه اجابت آن را فرو بسته ای.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):هیچ لباسی زیباتر ازسلامت نیست.
امام صادق(علیه السلام):کدو مغزسر را زیاد میکند.      طب الکبیر
گفتم صبح ها سخت ترین کار جهان بیدار شدنه...دلیلش رو پیدا نمیکنم.
وسط کلی حرف گفتم و رد شدم. فردا صبحش حوالی ساعت 7 صبح پتوم رو از روی سرم کنار زد یه لقمه بربری داغ پر از شکلات صبحونه داد خوردم؛ لقمه لقمه بهم صبحانه میداد و من بی اینکه از روی تختم بلند بشم و صورت شسته باشم یا حتی چشمام رو باز کرده باشم میجویدم و لقمه بعد...گفت فاطمه ی همه ی دیشب فکر کردم یه دلیل خوب واست پیدا کنم؛ تا من و بربری و شکلات صبحونه و ملافه و بالشت خنک تو دنیا هست مگه میشه دل
سرو هر غذا یه بخش خیلی مهم از تهیه اون غذاست چون میتونه اون غذارو اشتها برانگیزتر کنه یا برعکس زیاد خوشمزه نشونش نده، پس باید در این زمینه خیلی دقت کنیم و سلیقه به خرج بدیم و سعی کنیم هر غذایی رو به بهترین نحو سرو کنیم. در این مطلب نحوه سرو کشک بادمجون به صورت لقمه ای رو براتون میذاریم که بهش حالت فینگر فود هارو میده و برای مهمونیاتون گزینه خیلی مناسبیه …
مطالب از سراسر وب
 

کشک بادمجان لقمه ای
ادامه مطلب
اولین اثر خوردن مال حرام این است که عبادت با چنین مالی مورد پذیرش خدای متعال قرار نمی گیرد.
قال رسول اللَّه صلی الله علیه و آله:
«الْعِبادَةُ مَعَ اکل الْحَرامِ کالْبَناءِ عَلَی الرَّمْلِ (الماءِ)»[1]
عبادت با مال حرام همانند ساختن چیزی بر شنزار است( بر آب است).
در برخی روایات به قبول نشدن عباداتی خاص تصریح شده است.
ادامه مطلب
در قبایل عرب همواره جنگ بود
اما مکه زمین حرام بود و ماه های رجب و ذی القعده ، ذی الحجه و محرّم
زمانِ حرام.
یعنی که در آن جنگ حرام است.
دو قبیله که با هم می جنگیدند، تا وارد ماه حرام می شدند جنگ را موقتا تعطیل میکردند
اما برای آنکه اعلام کنند که در حال جنگ اند و این آرامش از سازش نیست
ماه حرام رسیده است و چون بگذرد ، جنگ ادامه خواهد یافت.
سنت بود که بر قبه ی خیمه ی فرمانده قبیله پرچم سرخی بر می افراشتند تا
دوستان، دشمنان و مردم بدانند که : جنگ پایان
 حصرت صادق ع فرمود رسولخدا ص فرمود بترسید از دعای ستمدیده و مصلو،م زیرا که ان از ابرها و پرده های مانع از دعا بالا رود تا خدای عزوجل در ان بنگرد و فرماید آن را بالا برید تا برای او اجابت کنم و بپرهیزید از نفرین پدر که ان از شمشیر برنده تر است 
بر خلاف تصور عمومی، در خصوص افزایش دیه در ماه های حرام، که به تغلیظ دیه معروف است، سه مطلب مهم وجود دارد. 1- این افزایش فقط در خصوص دیه قتل است و ارتباطی به دیه اعضا ندارد. 2- در ماه های حرام، یک سوم مبلغ دیه کامل، به میزان دیه، افزوده می شود؛ یعنی دیه ماه حرام، دو برابر نیست. 3- این افزایش دیه به شرطی اتفاق می افتد، که هم جنایت و هم فوت، در ماه حرام واقع شود.
1 -    باریتعالی می‌فرماید:
و چون بندگان من از دوری ونزدیکی من پرسند بدانند که من به آنها نزدیک خواهم بود و هر که مرا خواند دعای او اجابت کنم. پس بایست دعوت مرا بپذیرند و به من بگروند باشد تا به سعادت راه یابند. سوره بقره – آیه 186
همانا خدا ازتو به تو نزدیکتر است و هنگامی که او را می‌خوانی او شنواست و دعای تو را اجابت می‌کند به شرط اینکه از روی پاکی نیت باشد که پاک بودن نیت یکی از مهمترین عوامل اجابت دعا می‌باشد.
حالا چگونه متوجه می‌شوید که دعا
روزی یکی از دوستان بهلول گفت: ای بهلول! من اگر انگور بخورم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: اگر بعد از خوردن انگور در زیر آفتاب دراز بکشم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: پس چگونه است که اگر انگور را در خمره ای بگذاریم و آن را زیر نور آفتاب قرار دهیم و بعد از مدتی آن را بنوشیم حرام می شود؟….
ادامه در لینک زیر:
کلیک کنید
((بسم الله الرحمن الرحیم))
 توضیحات تکمیلی شجره نامه باران زهی(بادینی رِند):
سردار باران خان ولد سردار بادین خان ولد میرحسن خان (داماد شاه کلات میرشیهک خان) ولد سردار بدرالدین خان ( فرزند قدرتمند سردار سردار بادین خان) ولد سردار بادین خان (سردار نوشکی) ولد سردار امیر باران خان رند بلوچ ولد میر نوذ (رخشان) یا میر نواز خان(پایه گذار قبیله رخشانی) ((in the name of God)) Drainage genealogy (Badini Rand):
Sardar Baran Khan Volod Sardar Badin Khan Vold Mir Hossein Khan (son-in-law of Shahlatat Miyashik Khan) Volod Sardar Badriddin
واکنش مردهای دور و بر موقع خوردن غذای همسر1- مرد همون طوری که لقمه اول به نیمه های زبونش رسیده: خانم. میگم جدیدا دستت لرزش پیدا کرده? یا شاید بازم موقع ریختن نمک ادویه غذا حرفای اقدس خانم از پشت تلفن حواست و پرت کرد?- خانم خونه: :/ :| میگم اصلا این غذا به پرزهای چشایی شما برخوردم کرد?2- مرد که در حال خوردن آخرین قاشق غذاشه میگه: الحمدلله.+ خانم خونه که از لقمه اول به دهان مبارک همسر خیره شده میگه: طعمش خوب بود? خوشمزه بود?- مرد خونه که لقمه اش رو قورت د
کباب لقمه ترکیه ای، یکی دیگر از کباب های خوشمزه و با طبخی ساده است که مزه ای متفاوت داشته و شما را از یکنواختی طعم کباب ها نجات می دهد.
مواد لازم:
گوشت چرخ کرده 500 گرمپیاز درشت 1 عددسبزی خشک معطر( ریحان و جعفری)1 قاشق غذاخوریزعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوریآرد سوخاری1 قاشق غذاخورینمک 1 قاشق چایخوریفلفل 1/2 قاشق چایخوریروغن مایع 4 قاشق غذاخوری

ادامه مطلب
۱. طرز تهیه رول پیتزا لقمه‌ ای
مواد لازم برای خمیر پیتزا
آب 
نیم لیتر

آرد سفید
۱ کیلوگرم

مایه خمیر
۵۰ گرم

نمک
۲ قاشق چای‌خوری

روغن (ترجیحا روغن زیتون)
 ۴ قاشق سوپ‌خوری
مواد لازم برای سس پیتزا
 گوجه‌فرنگی یا کنسرو گوجه‌فرنگی 
۱ قوطی کوچک

پیاز 
۱ عدد

سیر 
دو حبه

آویشن 
کمی

نمک
 نصف قاشق چای‌خوری
مواد لازم برای روی پیتزا
پنیر پیتزا
۶۰۰ گرم

پپرونی
۵۰ گرم

ژامبون
۵۰ گرم

زمان لازم برای آماده کردن پیتزا: ۲ ساعت 
 
ادامه مطلب
دستگاه بسته بندی گز لقمه ای دارای حافظه جهت ذخیره سازی تمامی پارامترهای 6 محصول بسته بندی می باشد که در صورت نیاز به تغییر محصول با انتخاب گزینه محصول مورد نظر بدون هرگونه تغییر مکانیکی در دستگاه آن محصول به بهترین شکل بسته بندی می گردد سیستم شمارنده ای که در روی دستگاه نعبیه شده است تعداد دقیق محصولات بسته بندی شده در هر شیفت کاری را شمارش می کند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هیچ رنجی ودردواندوهی وحتی نگرانی خاطری به مؤمن نرسدجزء اینکه خداوندبدان گناهانش رابزداید.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرگاه کاربدی کردی , کارخوبی انجام بده که آن بدی را پاک میکند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):چهارچیزاست که هرکس داشته باشداگرسرتا پا غرق گناه باشدخداوند آن گناهان رابه حسنه ونیکی تبدیل میکند؛ راستی , حیا , خوشخویی وسپاسگزاری.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):درپاسخ به مردی که پرسید:ای رسول خدا نجات درچی
منزوی و در خود فروریخته، بی‌خدا، با چند گوشه و چند آوای مرده خوش. خفته، سخت خفته، از خود بی‌خبر، از جهان بی‌خبر، در چنین انزوای سخت، مدّعی، بی‌هنر، مرده، بی‌ریشه. نه چنین بیش از این نمی‌‎توان مرده بود. بیش از این چنین نفس‌کشیدنی حرام است. 
چنین مردگی حرام است. چنین بی‌موسیقی زیستن، چنین پست، چنین زرپرست، چنین به دلّالی و حراج و تاراج زیستن. چنین حقارت حرام است، ای خر! حرام را تو خود می‌گویی، من از تو به تو می‌گویم. این چنین بی شرافت زیست
غذای
حلال تاثیر عجیبی روی بچه دارد، چنانچه غذای حرام در شقاوت اولاد تاثیر
عجیبی دارد. درباره حضرت زهرا (س) همه می دانید که هنگامی که بنا شد نور
حضرت زهرا (س) به حضرت خدیجه (س) منتقل شود به حضرت رسول دستور داده شد تا
۴۰ شبانه روز از مردم فاصله بگیرد و در کوه حرا به عبادت بپردازد. خدیجه
کبری هم بدون ارتباط با مردم در خانه عبادت می کرد. چهل شبانه روز که تمام
شد. جبرئیل آمد و فرمود: یا رسول ا…، به خانه برو. پیامبر به خانه بازگشت و
در زد. خدیجه گفت: چه
یک مؤسّسه‌ی غربی برای اینکه به این حقیر بدگویی
کند، یک چیزی گفته بود، اعتراف کرده بود که ایران پنجمین کشور ثروتمند دنیا
است؛ این حرفش درست است؛ ایران این جور است؛ ظرفیّتهای ما فوق‌العاده است.
غربی‌ها  این لقمه‌ی چرب و نرم را از دست دادند و عصبانیّت آنها به خاطر این بود و
البتّه این همچنان ادامه دارد.
✅ مال حرام توشه آتش جهنم  
♥️جهنم و عذاب‌های جهنم تجسم و نتیجه اعمال ما در دنیا هستند نه اینکه جریمه و تنبیهی از طرف خدا! به‌عبارت‌دیگر هر چه در دنیا کشت می‌شود در آخرت درو می‌گردد. حضرت محمد (صلی‌الله علیه و آله) درباره مال حرام فرمودند:   کسی که مالی را از راه غیر حلال به دست آورد، آن مال توشه و مرکب او به طرف آتش جهنم خواهد بود.۱ در روایت دیگری حضرت فرمودند:  ♥️خداوند متعال فرمود: کسی که برایش مهم نباشد که دینار و درهم (پول) را از چه راهی
دانلود آهنگ گجلریم حرام حرام اونا دین گلسین از تورال داوودلو + متن اهنگ 
Download Mp3 Music Tural Davutlu – Gecelerim Haram ona deyin gelsin 
دانلود اهنگ ترکی اذری گجلریم حرام حرام با صدای تورال داودلو با لینک مستقیم و کیفیت ۳۲۰ و ۱۲۸ از تهران دانلود 
متن آهنگ گجلریم حرام حرام حرام تورال داوودلو
گجلریم حرام حرام حرام اونا دین گلسین 
Gecelerim Haram ona deyin gelsin
نفس آلا بیلمیر داریخر آدام اونا دین گلسین
  بلکه ده منن جانمی آلماغ ایستیر او
 راضیم آلسین آلسین تمام اما دین گلسین
مفاهیم حلال
دستور از بالاست ، از مهربان بی همتا...
بخشنامه ای برای انسان از خدای بخشنده ی روزی رسان ...
باید نگاه کنی ، نه فقط با چشم سر که با چشم سرنیز... ریز بینانه و تیز بینانه.
باید بنگری هر لقمه ای را که بر دهان می بری ... هر لقمه ای را نمی شود به کام گذاشت و هر جرعه ای را نباید در جام جان ریخت...
 
جاده را نمی سازند برای توقف ... خیابان را نمی کشند برای ایستادن...
اصلا مسیر برای رفتن است ، برای رسیدن و رساندن.
حلالا همان اصل جاده است . حرام ها چراغ های
قبلا خونده بودم که خدا هیچ کدوم از خواسته های بنده هاشو بی جواب نمیذاره
واقعا هم درکش کرده بودم اما این دفعه توی شرایطی که چاره نداشتم خیلی با خدا حرف زدم و ازش خواستم واقعا کمکم کنه
امروز جواب دعامو گرفتم و واقعا خوشحال شدم...یاد گرفتم هیچکس ارزش این که بهش رو بزنی و نداره و فقط فقط یه چیزی و باید از خودش بخوای اگه میخواست بهت نده خودش دعوتت نمیکرد
بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را مگه میشه دعوتت کرده باشه و جوابتو نده آخه مگه داریم
 
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
بطور کلی خدمت دوستان عزیزم عرض میکنم
طبق مذهب مترقی شیعه هر گفتار و پندار و کرداری که برای جسم و جان زیان داشته باشد حرام و ممنوع است باعث فاصله گرفتن انسان از خداوند میشود....
به عنوان نمونه دکتر تشخیص داده حرف زدن برای شما زیان دارد 
گفتار شما حرام و ممنوع است...
واین حکم در شیعه بر هر حکمی ارحج است و احکام دیگر در ذیل این حکم تفسیر و تأویل میشوند
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر
عفاف و تقوا بر زن و مرد هر دو واجب است و بی‌عفتی بر هر دو حرام،  اما خراب شدن حصار تقوا، زن را بی‌دفاع و مرد را بلا‌مانع می‌سازد.
.
استاد شهید مطهری، یادداشت‌ها، ج ۱۱، ص ۵۲۳ .
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»
@motahari_ir
http://eitaa.com/joinchat/4195942404C5f2dd99752
شنیده‌ای که می‌گویند: نویسندگی باید ندارد؟! یعنی امکان ندارد که فقط یک قلم باشد و یک دفتر و تمام! دیگر می‌توانی بنویسی! بلکه برای نوشتن، باید یک
حرف نگفته‌ای نیز در نوک زبانت داشته باشی. باید ذهنت آماس کند، ورم بردارد؛ طوری که
مجبور شوی با چند سطر نوشتن و قلم‌زدن، دستمال خنکی بر رویش قرار دهی و درمانش کنی؛ درست عین کسی که لقمه‌ای داغ در دهان دارد و مدام آن را در داخل فضای دهان می چرخاند تا اینکه آن را می‌بلعد و خلاص می‌شود. برای قلم‌زدن ه
حبّابه‌الولبیه‌میگوید:ماهی‌جری(یا‌جریث،شبیه‌مارماهی‌است‌وفلس_پولک_ندارد،)
خریده‌بودم،برای‌برادرم‌بخاطر‌مرضی‌که‌در‌پشت‌او‌بود،حضرت‌علی‌علیه‌السلام‌مرا
دید‌وفرمودند:یا‌حبّابه‌ان‌الله‌لم‌یجعل‌الشفاء‌فیما‌حرّم.یعنی،خدا‌در‌چیز‌حرام‌شفاء
قرار‌نداده‌است.ومن‌‌ماهی‌راانداختم‌وگفتم،استغفر‌الله.
مردی به نام نجیح روایت کرده که گوید: حسن بن علی (علیه‌السّلام) را دیدم که غذا
می‌خورد و سگی نیز در پیش روی او بود که آن حضرت هر لقمه‌ای که می‌خورد لقمه دیگری
همانند آن را به آن سگ می‌داد. من که آن منظره را دیدم به آن حضرت عرض کردم: اجازه
می‌دهی من این سگ را با سنگ بزنم و از سر سفره شما دور کنم؟ در جواب من فرمود: «دعه
انی لاستحیی من الله (عزّوجلّ) ان یکون ذو روح ینظر فی وجهی و انا آکل ثم لا اطعمه؛
او را بحال خود واگذار که من از خدای (عزّوجلّ) شرم
رسولخدا ص فرمود مومن را بشما معرفی نکنم مومن  کسی است که مومنین اورا بر جان ومال خود امین دانند  مسلمان را برای شما معرفی نکنم او کسی است که مسلمانهااز زبان ودستش سالم باشد و مهاجر کسی است که بدیهارا کنار  گذارد و حرام خدا را ترک کند و بر مومن حرام است که
 نسبت بمومن ستم کند یا اورا واگذارد یا پشت سرش بد گویی بد گویی کند یا اورا از خود براند 
برخی زمانها آداب مخصوص به خود دارند. در روزهای اول فروردین و آغاز سال جدید ما ایرانی ها به صله رحم و دید و بازدید میپردازیم.
رمضان به عنوان ماه خدا نیز آدابی دارد. به فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله برخی از آداب این ماه عبارتند از:
۱. یاد تشنگی و گرسنگی قیامت
۲ صدقه دادن
۳. احترام به بزرگتر
۴. مهربانی با کوچکتر
۵. صله رحم
۶. حفظ زبان ازگناه
۷. نگاه حرام نکردن
۸.نشنیدن صدا و سخن حرام
۹ ترحم بر ایتام
۱۰. توبه
۱۱. دعا
بسا تو هم ودکه میان اینجا وانچه گذشت  که دعاهای پنهانی ثوابش بیشتر است منافات است و ممکن است بدو وجه جواب داده شود. اول اجنماعدر اجابت موثر تر است. گرچه ثوابش کمت  است   دوم این درجاتی است که از ریا و خود نمایی مامون باشد. وانچه در ان باب گذشت در صورتی است از ریا ایمن نیست و نیز حضرت صادق  ع فرمود  هیچ. گاه چهار نفر باهم اجنماع  نکرده اند که برای مطلبی  بدرگاه  خدا جز ابنکه با اجابت ان دعا از هم جداشده. اند 3 و نیز انحضرت ع فرمود هر گاه پیش امدی پ
خانوم جوانی بود. کنار دخترش که مشکل جسمی داشت نشسته بود. داشت به دخترک لقمه نون و پنیر می‌داد. دستش رو برد سمت کیفش که احتمالا لقمه‌ی دیگه‌ای بیرون بیاره همون حین خوابش برد. روی شونه‌هاش دوتا بال بزرگ سفید تصور کردم. 
+به آدم‌ها نگاه کنید. زل نزنید. فقط شاهد اون لحظه‌ از اتفاق‌هاشون باشید. کلی یاد می‌گیرید. کلی غصه می‌خورید. کلی شاد می‌شید. کلی حرص می‌خورید. کلی لذت می‌برید از هنر نگاه کردن.. 
حکمت حضور برخی جان برکفان مدافع دین خدا در جنگ نرم و سخت در آیه 251 سوره  بقره  آمده ، که خداوند  حکیم  و قادر برخی  را  برای مقابله  با انواع  فساد درزمین هدایت فرموده تا  اسلام وامور مسلمین به دست نااهلان  نیافتد:
"وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَـٰکِنَّ اللَّـهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِینَ" ٢٥١
"و اگر خداوند، بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع نمی کرد، زمین را فساد فرا می گرفت، و
پیامبر(صلی الله علیه وآله):ترک عبادت دل راسخت میکند.رها کردن یادخدا, جان را می میراند.
امام سجاد(علیه السلام):دعاهای مؤمن سه گونه است:یابرای اوذخیره میشودویا خیلی سریع اجابت میشودویابه واسطه آن دعابلایی که قرار بودبه اورسدازاو برطرف میگردد.
امام رضا(علیه السلام):برشمااست که ازسلاح پیامبران بهره بگیرید.به حضرت عرض شد سلاح انبیا چیست؟ حضرت فرمودند:دعا
امام صادق(علیه السلام):در دعا ابتدابایدخدا راستودسپس به گناهان اعتراف کردوآنگاه حا
کتاب های آموزشی کنکوری به صورت pdf فقط ۵۰۰۰ت
 
برای دریافت روی لینک زیر کلیک کنید در تلگرام به ادمین درخواست بدید
T.me//moohammadrezaa19
 
#مهروماه #گاج #خیلی_سبز #کلاغ_سپید #کانون_قلمچی  #گل_واژه
کتابکار های کنکوری مختلف و مختلط
 عبارت های طلایی لقمه طلایی زیست مهر و ماه نظام جدید
 عربی واژگان لقمه طلایی مهر و ماه
 زیست ترکیبی لقمه طلایی مهر و ماه
 زیست جانوری لقمه طلایی مهر و ماه
 دینی جامع گاج نظام جدید
 گرامر زبان لقمه طلایی مهر و ماه
شیمی جامع
با همه تهدیدهای دشمن، روزبه‌روز این شجره مبارکه رشد می‌کند
«چهل سال است که به‌طور دائم علیه نظام اسلامی، علیه ایران اسلامی دارد توطئه انجام می‌گیرد؛ میلیاردها پول خرج می‌شود؛ شخصیّت‌های فکری، دُور هم می‌نشینند برای اینکه به این نظام ضربه بزنند، برای اینکه این [نظام] را ریشه‌کن کنند؛ و خب چهل سال است که روز‌به‌روز این شجره‌ مبارکه، این شجره‌ طیّبه، دارد رشد می‌کند؛ این مایه‌ افتخار ما است.»
۱۳۹۶/۱۲/۱۷-رهبر انقلاب
             
       
 *امام مهدی(عج)* در نامه ای به #شیخ_مفید فرمودند :
 از برادران دینی ات(شیعیان) کسی که از مخالفت با خدایش دوری کند و تقوا پیشه کند(به واجبات و محرمات پایبند باشد و آلوده به گناه و لقمه حرام نشود) و #حق_الناس ها را ادا کند، این شخص در فتنه های گسترده ویرانگر سالم خواهد ماند.
 
کتاب الاحتجاج ج۲ ص۴۹۹
 
*#کانال_عارفانه *
@Arefaneh  
پیامبر(صلی الله علیه وآله):کسی که عمرخودرا درطلب دنیاصرف کند, دراین معامله زیان کرده وتوفیق را از دست داده است.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):نمازپرچم اسلام است. مؤمن واقعی کسی است که دل به آن دهدومراقب حدود و آداب وقت آن باشد.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):اگرنمازگزاربداندچه اندازه مشمول جلال الهی است هرگز راضی نمیشود که سراز سجده بردارد.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):هرکه ازحفظ راز خودناتوان باشد ازحفظ راز دیگری ناتوان تر است.
پیامبر(صل
عفاف و تقوا بر زن و مرد هر دو واجب است و بی‌عفتی بر هر دو حرام،  اما خراب شدن حصار تقوا، زن را بی‌دفاع و مرد را بلا‌مانع می‌سازد.
.
استاد شهید مطهری، یادداشت‌ها، ج ۱۱، ص ۵۲۳ .
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»
@motahari_ir
http://eitaa.com/joinchat/4195942404C5f2dd99752
بالاخره اون روی زندگی هم دیدم این هفته و اندکی اوضاع کیف پولم رو به بهبودی رفت.
طفلی کیف پولم دوماه بود بغض داشت!
شبا خوابش نمیبرد ، نگاش که میکردم حس میکردم داره بهم میگه " یه حالی دارم این روزا شاید مردم حواسم نیست"!!
بخاطر سلامتیش  باالکل ضدعفونیش که میکردم میگفت 
من آن نیم که حلال از حرام نشناسم ، شراب با تو حلالست وآب بی تو حرام.
مخاطب حرفای عاشقانه اش ریال بود!
بچم دلش پول میخواست، رفاه ، امنیت مالی 
ادامه مطلب
یکی از تصورات  اشتباهی که که در مورد دیه بین افکار عمومی رایج است این است که اگر جرمی در ماه های حرام واقع شود نرخ دیه مربوط به آن دو برابر خواهد بود.
این در حالی است که دیه در این ماه ها فقط یک سوم بیشتر از ماه های دیگر است نه به اندازه نصف آن.
چهار ماه از ماه های قمری حرام است؛رجب، ذی القعده، ذی الحجه و محرم 
پاسخ:۱-فلسفه وجودى ماههاى حرام :فلسفه وجودى ماههاى حرام از سوى خدا و به خاطر دست کشیدن از قتل و خون ریزى وجدال است، تا دامنه ی آرامش و امنیّت فراگیر شود و آدمیان در این مدّت با آسایش خاطر بتوانند در سایه عبادت و بندگى خدا سعادت خویش را تأمین نمایند.انسانى که مدتى نسبتاً طولانى سختى ها و گرفتارى هاى جنگ را پشت سر گذاشته، با خاموش شدن صداى چکاچک شمشیرها در ماههاى حرام فرصت پیدا مى کند به گذشته خود بیندیشد.اى بسا ترک جنگ دراین مدت عاملى براى برقر
‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏
✨حَلَالٌ بَیِّنٌ وَ حَرَامٌ بَیِّنٌ وَ شُبُهَاتٌ بَیْنَ ذَلِکَ فَمَنْ تَرَکَ الشُّبُهَاتِ نَجَا مِنَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ مَنْ أَخَذَ بِالشُّبُهَاتِ ارْتَکَبَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ هَلَکَ مِنْ حَیْثُ لَا یَعْلَمُ.✨
حلال روشن است و حرام هم مشخص، شبهات بین حلال و حرام است، هر که از شبهات پرهیز کند از محرمات سالم می‌ماند و هر که مرتکب شبهات شود داخل در محرمات شود و از راهی که نمی‌داند هلاک گردد.
الک
خیلی از مردم تصور می‌کنند که فقط مردها چشم‌چران هستند و چشم‌چرانی مردها حرام است درحالی‌که طبق نص قرآن هم زنان و هم مردان باید چشمان خود را از نگاه حرام فروببندند.[1] پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله درباره زنان چشم‌چران می‌فرمایند: «خشم خداوند سخت است بر زن شوهرداری که چشم خود را از غیر […]
نوشته چشم‌چرانی زنان اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
روزی فردی را در میدان بزرگ شهر شلاق میزدند که لقمان امد و از مامور حاکم پرسید که چرا این مرد بیچاره را شلاق میزنید؟
گفت: شراب خورده است.
لقمان:خوب که چه؟
مامور::حرام است.
لقمان:چرا حرام است؟
مامور:چون برای سلامتی مضر است.
لقمان:خدا را شکر که شلاق برای سلامتی ضرر ندارد.

تمام
خدایا ممنونم ازت بابت احساساتم
بابت حس لامسه ام
خدایا ممنونم بابت حس بینایی و چشایی ام
خدایا ازت هزاران بار ممنونم
بابت حس دلتنگی و حس شادی ام
 
خدایا ازت خیلی ممنونم بابت حس شنوایی ام
ازت ممنونم بابت حس تنهایی و حس ِ همدم بودن
 
بارالها ازت ممنونم که وعده هایت همه صادق است
ممنونم که گفتی بخوانید تا اجابت کنم شما را
ممنونم که برای اجابت دعاها و ارزوهامون اما و اگر نیاوردی و فیلتر نذاشتی
 
بارخدایا
میخاستم بگم بهم عطا کن درآمدی با میزان هفته ا
بهانه های خدا برای بخشش بی حساب:
۱.  روزه دار با خرمای حلال افطار کند ثواب نمازش ۴۰۰ برابر شود.
۲. در لقمه اول افطار بگوید بسم الله الرحمن الرحیم یا واسع المغفره اغفرلی تا خدا او را بیامرزد.
۳.برای آمرزش گناهان ۴۰ ساله هر شب این دعا(ی کوتاه) را بخواند : اللهم رب شهر رمضان...یا رحمن یا علام
۴. برای آمرزش ۷۰۰۰۰گناه هر شب ۲ رکعت نماز بخواند بعد از حمد ۳ توحید و دعای مختصر سبحان من هو حفیظ ... 
۵. برای داشتن ثواب کسی که در راه خدا در خونش بغلطد موقع افطار
در اسلام عمل نکردن به واجبات و نپیمودن راه تکامل هم حرام است. در اسلام راکد گذاشتن استعدادهای خود حتی در آنجائی که فقط به شخص خود او مربوط می‌شود و به اجتماع ربط پیدا نمی‌کند، ممنوع و حرام است. خودکشی، خودزنی و خودآزار رسانی هم ممنوع و حرام است. بنابراین یک انسان نمی‌تواند بگوید من اختیار خودم را دارم و به اختیار خودم می‌خواهم آزادی خودم را سلب کنم یا خودم را در اختیار دیگران قرار بدهم یا فلان تحمیل و زور را تحمل کنم یا روح خودم و دل خودم را
برنامه
گروه معارف و مناسبتهایِ رادیو ایران تقدیم میکند.
**********************************************
به افق آفتاب
**********************************************
به نام ِ خدایی که بخشنده و مهربانه
**********************************************
با امید ِ به خوبیها، در بهترین دقایق ِ روز با شما همراه هستیم.
******************************************  
نمیدونم شما چقدر به حرفی که میخوام بزنم باور دارین. بعضیا مثل ِ من عقیده دارن که توی ِ این دنیا همه چی به هم ربط داره. به قولی همون مثل ِ معروف که میگه اگه پروانه ای در گوشه ای
❓سؤال: آیا مسافرت در ایام کرونایی حرام است؟
✅ جواب: 
▫️این مسأله تابع قوانین است. اگر قانون منع مسافرت به جای خاصی کرده است، رعایت قانون الزامی و واجب است. 
▫️اگر کسی تخلف از قانون کند و مسافرت نماید، در صورتی که سفر او اضطراری و ضروری نباشد، معصیت کرده و نماز را باید تمام بخواند.
“مدفوع” واژه دیگری برای “اجابت مزاج” است. ممکن است که خونریزی از دستگاه گوارش به دو صورت در مدفوع دیده شود. خون قرمز روشن و مدفوع سیاه شبیه قیر.
خون قرمز روشن در این موارد ممکن است دیده شود:
• بر روی دستمال توالت پس از تمیز کردن خود• در کاسه توالت پس از اجابت مزاج• در سطح مدفوع یا مخلوط با مدفوع خوداما مدفوعهایی که شبیه قیر بنظر می رسند معمولا بواسطه خونریزی شدید در قسمت فوقانی سیستم گوارش ایجاد می شوند.
ادامه مطلب
بسم الله
 
در توقیع شریف امام عصر علیه‌السلام که صفات نواب ایشان بیان شده، یکی از این صفات «صائنا لنفسه» و دیگری «مخالفا لهواه» است. صیانت از نفس و مخالفت با هوای نفسی که نایب و حجت امام عصر باید داشته باشد بسیار فراتر از این است که مثلا لقمه‌ی حرام نخورد یا به نامحرم نگاه نکند!رفتار بسیار بزرگوارانه‌ی دیروز حضرت آقا را تنها در کنار سخنان روحانی در سفر یزد و کرمان بگذارید! اگر آقا - مثل خیلی‌ها - بر نفس‌شان کنترل نداشتند و خلاف هوای‌شان عم
بسم الله الرحمن الرحیم
و با شکم هایی که از مال حرام انباشته کرده باشند هیچگاه صدای بال ملائک را از خیمه حسین علیه السلام نمیشنوند
صم بکم عمی فهم لایعقلون
+ سلبریتی های معاویه، نقش هاشون رو خوب بازی می کردند.
+در کربلا همین بساط بود که: بزرگ و کوچک سر جنگ با حسین علیه السلام داشتند....
+هتاکی بعضی ها تازگی نداره...
+ نور خدا خاموش شدنی نیست...
 
ماه مُحَرّم یا محرم‌الحرام نخستین ماه تقویم اسلامی (هجری قمری) و به اعتقاد مسلمانان از جملهٔ ماه‌های حرام است. نام این ماه پیش از اسلام در دوران جاهلیت مؤتمر (در عربی: مُؤْتَمِر یا المُؤْتَمِر) بوده‌است و در زمان جاهلیت محرم (در عربی :المُحَرَّم) نامی بوده که به ماه صفرگفته می‌شد. محرم نخستین ماه از ماه‌های دوازده‌گانه قمری و یکی از ماه‌های حرام است که در دوران جاهلیت و نیز در اسلام، جنگ در آن تحریم شده بود.
شب و روز اول محرم به عنو
امام باقر(علیه السلام):شجره طیبه رسول خداست که اصل آن است وعلی فرع آن وفاطمه عنصرآن وائمه شاخه ها ومیوه ی آن وشیعیان برگهای آنند.
امام صادق(علیه السلام):شیعیان ماجزیی ازما هستندوازباقی مانده طینت ما خلق شده اندآنچه که مارا غمگین میکندآنان رانیز اندوهگین می نمایدوآنچه که مارا شادمان کندآنان رانیز مسرور می نماید.لذا هرکس که میخواهدبه ما رو کند, به شیعیان مارونمایدچراکه آنان وی رابه ما می رسانند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):زیان کار کسی است
بسم الله الرحمن الرحیم
توقع و نگاهمان را باید به دین درست کنیم
دین صرفا به معنای بد نشدن و گناه نکردن ما نیست اصلا هدف دین این نیست
هدف دین لذت عمیق انسان هاست
مگر لقاالله لذت نیست
مگر بابا علی لذت نمیبرد از گریه های شبانه اش...
الدین حبور...
دین کاری میکند ازساده ترین کارها لذت ببری
فلسفه دین لذت است دیندار کسی که حال میکند و کیف میکند به طوری که بقیه حسرت حال اورا میخورند
هرلذتی خیلی عمیق باشد حلال است شک نکن
هرلذتی عمیق نباشدخیلی کیف ندهد حرا
گروه تحقیقاتی و پژوهشی مدافعان حق ، با ایجاد نظر سنجی ، قصد دارد که مطالبی در رابطه با حرام بودن آواز زن جمع آوری کند . لطفا در این پروژه ما را یاری کنید . با تشکر ! ((گروه تحقیقاتی ، پژوهشی و اطلاعاتی مدافعان حق ))
چرا صدای زن در آواز خواندن ، حرام است ؟
( می توانید از دیدگاه های علمی ،اجتماعی ، اسلام و قرآن ، سیاست و همچنین فلسفه بررسی کنید)
(توجه : این سوال چالشی بوده و در واقع قوانین بشرگرایان و آزادی گرایان غیراسلامی را نقض میکند)
 
برای اولین بار قرار بود حسن فتحی سریالی درباره زندگی شمس و مولانا بسازه که حضرات فتوا دادن چون ممکن فرقه صوفیه تبلیغ بشه حرامه!!!چند سوال برام پیش امد: چطور در مورد معاملات شبهه دار و اختلاسها و ...فتوایی وجود نداره و اگه داره چرا هیچ اهمیتی داده نمیشه؟اساسا در هر مسئله ای استفتا لازمه؟مگر ما ادعا نداریم که بهترین و کامل ترین دین رو داریم‌پس چرا باید از شنیدن صدای متفاوت انقدر وحشت کنیم؟
ادامه مطلب
 
خرس خیاط صبح به صبح، وقتی همه مردم خوابند چند قطره اشک می ریزد. این قطره اشک همراه با سیلی از آب بینی و  درد قفسه سینه همراه است. 
گاهی وقتی لقمه پنیر و خیار مانده از شب قبل را می گذارد دهنش یک قطره اشک هم مانند سس روی لقمه اش می چکد و می خورد.
خرس خیاط عادت دارد دل برای خودش بسوزاند. چون هیچ کس خبر ندارد چه بر سر زندگی و روزگارش آمده. هیچ کس خبر ندارد در جزیره ی تنهایی اش چه می گذرد. همه از کم پیدا بودنش شاکی اند و فکری که خودشان دلشان می خواهد را
کتاب اسرار اجابت خواسته از طریق متافیزیک و ذکر
کتاب اسرار اجابت خواسته از طریق متافیزیک و ذکر نویسنده : استاد مهران موللی در این کتاب بهترین و سریعترین روش های رسیدن انسان به خواسته ها و آرزوهایش از دیدگاه متافیزیک به صورت علمی،عملی و دینی تشریح گردیده است . جنبه مهم دیگر این کتاب شیوه های پروش روح و تزکیه نفس است که در ...
دریافت فایل
شهر سوال ـ رقص مرد بنا بر احتیاط واجب حرام است و رقص زن براى زنان اگر
عنوان لهو بر آن صدق کند مثل این‌‌که جلسه زنانه تبدیل به مجلس رقص شود،
محل اشکال است و احتیاط واجب در ترک آن است؛ در غیر این‌صورت هم اگر
به‌‌گونه‏ اى باشد که باعث تحریک شهوت شده و یا مفسده ‏اى بر آن مترتب شود و
یا همراه با فعل حرام (مانند موسیقى و آواز حرام) باشد یا مرد نامحرمى
حضور داشته باشد، حرام است؛ و در حکم فوق تفاوتى بین مجلس عروسى و غیر آن
نیست و شرکت در مجالس رقص
پیامبر(صلی الله علیه وآله):بهره مندترین مردمان از اسلام , ایرانیان هستند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):ای مردم! به نظرشمافقیرکیست؟ عرض کردندمردی که ثروتی ندارد. فرمود:نه فقیرحقیقی کسی است که ازمال خود چیزی به حساب خدا پیش نفرستد.اگرچه پس از او مال بسیاری بماند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خانه ای که درآن قرآن خوانده میشود درنظراهل آسمان چنان می نماید که ستارگان درنظر اهل زمین.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):مؤمن را سه وقت است:وقتی که با پرو
پاسخ:
اگر مجسمه‌ انسانِ عریان به گونه‌ای باشد که معمولاً محرّک شهوت است، نگاه عمدی به آن‌ - بنابر احتیاط - جایز نیست.
پاسخ دفاتر مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[1]
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی):
اگر مستلزم مفسده و ریبه باشد، جایز نیست.
حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):
با شهوت جایز نیست، بلکه بدون شهوت بنابر احتیاط واجب جایز نمی‌باشد.
حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی (مد ظله العالی):
اگر نوعاً محرّک باش
سرِ صبح بود، از آشپزخانه صدا زدم:《آرزو کو 》، صدایش از اتاق آمد:
_چِنِه؟
_دو زرده است!
چند ثانیه بعد صدای صلوات و دعا به گوشم می‌رسید!
غروب بود، پرتقالی از جا میوه‌ای یخچال بیرون کشیدم، با دست دیگرم کاسه‌ی کثیف ماست و بسته‌ی خالی چیپس را از روی کابینت برداشتم و راهی آشپزخانه‌ شدم، کمی از پوستش را که جدا کردم سرخی پیچیده در نارنجی‌اش خودنمایی کرد، لبخند زدم؛ خیر است ، چشم‌هایم را بستم، صلوات دادم، آرزو کردم که تا آخر ماهِ رمضان اجابت شده با
مردم آزاری یعنی بری دم در کلاس
دوستت بگی با فلانی کار دارم، استاد میگه چیکارش داری، میگی مامانش واسش لقمه گرفته،
گفته بیام بش بدم.
آیا مردم‌آزاری کار خوبی است؟
یادش بخیر، چقدر باهاش خستگی در می‌کردیم (سایه خودش می‌آیه رو می‌گم) وبلاگ محذوفم
داوطلب می‌خواهیم برای سرشماری و آمارگیری: لینک
امام حسن(علیه السلام):هرکه خدا را بندگی کند, خداوندهمه اشیا رابنده اوگرداند.
امام حسن(علیه السلام):درجواب مردی که عرض کردمن ازشیعیان شماهستم فرمود:ای بنده خدا ! اگرمطیع اوامرونواهی ماباشی راست می گویی. ولی اگرچنین نباشی پس با ادعای چنین منزلت والایی که اهلش نیستی برگناهت میفزای.مگو من ازشیعیان شماهستم بلکه بگومن ازدوستداران شماودشمن دشمنان شما هستم.دراین صورت توآدم خوبی هستی وبه خوبی گرایش داری.
امام حسن(علیه السلام):احسان آن است که ت
آنکه خم شود به دستگیری کمتر از خود، آنکه سر به زیر کند، تن به زیر کند، نه به سجده‌ی ترس و اوهام و عذاب،‌ نه چون بزدلان، که همچو دلیران تن فرو کشد به دستگیری آنکه نمی‌تواند، بهر او بهشت‌ها سر خم می‌کنند و آسمان‌ها دامن می‌شکنند و به رقص در می‌آیند و آغوش می‌گشایند.
آنکه عربده‌کشی کند، و دامن و پرچم این و آن آتش زند و عوعو و عرعر کند و از دیوارها بالا رود، ادّعا و تظاهر و زاهدی و بوزینگی کند،‌ چنین پست و حقیر و «گریزان» - چنان که دیدید و خواه
این ایمانی که در خواستگار از طرف دین ملاک شمرده شده در چه حدی است؟ برای روشن شدن بحث مثالی میزنم؛
آقایی رو در نظر بگیرید که نماز نمیخوانند ولی روی حلال و حرام خیلی حساس هستند، آیا همین شاخصه حلال و حرام برای با ایمان بودن ایشان کافی نیست یا حتما باید نماز بخوانند ؟
تا به حال از چندین استاد این سوال رو پرسیدم و جواب آنها این بوده که نماز خیلی مهم است کسی که نماز نخواند مورد مناسبی نیست ولی اگر این اهمال در سایر امور دینی اش باشد که به زندگی مشت
 
من در مقطعی این توفیق و لیاقت را پیدا کردم که در جنگ با داعش در عراق، همرزم شهید هادی طارمی باشم. آنجا هادی را که دیدم، پرسیدم: از حاج قاسم چه خبر؟ گفت: "الحمدلله سالم و سلامت است." ▫️آن روز توانستم به دستبوسی سردار بروم. به هادی گفتم: حاج قاسم اجازه میده باهاش عکس بگیرم؟ گفت: "حاج قاسم بزرگتر از این حرف‌هاست. عکس که چیزی نیست. حتی اجازه میده باهاش غذا بخوری." هادی مرا پیش سردار برد و به‌عنوان یک مدافع حرم هم‌محله‌ای به ایشان معرفی کرد و حاج ق
در کنارِ همهء دغدغه هایِ زندگی
من دغدغهء دیگری دارم
بنام عِشق
حروفِ مقدسی که مجنونم میخوانند
و من به این جُنونِ پُرافتخار! دُچارم
در هر شبی که اشک همخوابه ام میشود
و هرروزی که با یادت راه می روم
می نشینم
بلند میشوم
صبحانه میخورم
لقمه دستت میدهم!
با من از دیوانگی حرف به میان نیار
که مجنون هم ،بیچاره مجنون!دوباره جُنون می یابَد
در هر سویی که من میتوانم وجود داشته باشم
شعری
برای توست
و سایه ای در روانم
و قدومی در این پُرسرو صداییِ اصوات که گُم ان
امشب دلم همون نقطه همیشگی امامزاده اس،همون نقطه که سقف بالای سرم آسمون شب و نگاهم به گنبد امامزاده  بود ولی‌‌...
امشب از کنج اتاقم صدایت میکنم خدای جانم،
امشب تنهایی دعای جوشن کبیر میخونم ،امشب یه جمع سه نفر میشه مراسم دعای قرآن بر سَر...
 خدا جونم  و قتی فکر میکنم به مهربونیت ذهنم قفل میشه آخه اونقدر  بی نهایت خوب و مهربانید  که نوشتن ازش سخته.
امشب اولین شب قدر که من بهش میگم انتخاب واحد آسمونی. یه شب واسه طلب بخشش و  گفتن دعا ها و خواسته ها
از هر طرف، به حال جوانان نگاه کن
پر می شوم ز درد ، ز هر سو بخوانی ام
وقتی به حال و روز خودم، فکر می کنم
دارد حرام می شود اینجا جوانی ام
مدرک، هنر، جوانی و سر زندگی، ولی
این ها ملاک سنجش کشور نبوده است
این حجم اختلاس، برای خدای ما
باور بکن که قابل باور نبوده است
من شرم می کنم ز غمِ مرد، سفره اش
گرچه درست، در گذر راه نفت بود...
اما چنان به فقر، دچار و اسیر بود
روزش دقیق، شکل همان چاه نفت بود
من شرم می کنم ز خجل بودن پدر
چون در وجود خسته ی او نان نمانده ا
بهای انسان
خودشناسی، مهم ترین عامل خوشبختی انسان در دنیا و آخرت است. بزرگان علم
اخلاق، با توجه به روایات و آموزه های دینی، از خودشناسی به عنوان
سودمندترین علوم یاد کرده و آن را نخستین مرحله در سیر و سلوک اخلاقی
برشمرده اند و همانگونه که در روایات اسلامی آمده است، خداشناسی هم از
خودشناسی آغاز می شود.

آری! کسی که خود را شناخت و ارزش و بهای این روح ملکوتی که خداوند به او
عطا نموده است را فهمید و دانست که قابلیّت آن را دارد که در مقام اشرف
مخلو
پنج دلیل برای خریدن سگ استاندارد با شجره نامه جهانی FCI
خرید آگاهانه :
فارغ از جثه وکاربرد سگ ، نژاد آن باید با دقت انتخاب شود . هر نژاد خصوصیات رفتاری و جسمانی منحصر به فردی دارد . شما باید نژادی را انتخاب کنید که متناسب با کار مورد نظر شما باشد ، اهمیتی ندارد که شما سگ را برای چه هدفی میخواهید ،محافظت از شخص یا مکان ، برای شرکت در مسابقات تربیتی یا نژادی ، شکار ، محافظت در مقابل حیوانات وحشی ، امداد ونجات ، سرویس پلیس و... هرچه بیشتر از شجره نا
پیامبر(صلی الله علیه وآله):خداوندازشخص تندرست بیکار که نه درکاردنیاست ونه سرگرم آخرت, نفرت دارد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هیچ عبادتی جزء بایقین ارزش ندارد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):سوگندبه خدایی که جزءاوخدایی نیست , هیچ بنده مؤمنی به خداگمان نیک نبرد, مگراینکه خداوندمطابق همان گمان بااوعمل کند, زیراخداوندکریم است وهمه خوبیهابه دست اوست وشرم داردازاینکه بنده مؤمنش به اوگمان نیک بردو اوخلاف گمان وامیدبنده رفتارکند.
امام حسن(علیه الس
امام باقر(علیه السلام):حریص به دنیاهمانندکرم ابریشم است که هرچه بیشتردورخود می تند خارج شدن ازپیله براوسخت تر میشودتاآنکه ازغصه میمیرد.
امام باقر(علیه السلام):اگرجوان شیعه ای رانزدمن بیاورندکه علم[دین] نمی آموزداورا تنبیه میکنم.
امام صادق(علیه السلام):مؤمن درسرستش دروغ وخیانت نیست ودوصفت است که درمنافق جمع نگردد: سیرت نیکو ودین شناسی.
امام صادق(علیه السلام):هرگاه فردی ازشماخواست دعایش مستجاب شود, درآمدش راحلال گرداندواز زیر بارحقوق
از شیخ هادی نجم ابادی پرسیدند :
_کدام موسیقی حرام است ؟!
وی جواب داد :
+آن موسیقی حرام است که از صدای کشیده شدن کفگیر بر ته دیگ پلوی همسایه غنی برخیزد و به گوش اطفال گرسنه همسایه فقیر
برسد.

*****
پ.ن : وقتی احساس میکنی بیش از حد ساده ای و باید عوض شی :)
پ.ن2 :دیالوگ :

 _یه غلط کوچیک منو با یه مجازات بزرگ جواب میده :(

+شاید چون میدونه تو قدرت کن فیکون کردن دنیا روداری :)

_شاید :)

( بعضی شوخی ها جدی تر از هر جدی ان )
امام صادق(علیه السلام):پسر(بچه) بایدهفت سال بازی کندهفت سال سوادبیاموزدوهفت سال حلال وحرام رایادبگیرد.
امام صادق(علیه السلام):خداونددردنیادوست خودرا آماج دشمن خویش قرارداده است.
امام صادق(علیه السلام):اولیا خدااز زمانیکه خداوندآدم را آفریده , همواره درضعف واقلیت بوده اند.
امام صادق(علیه السلام):هرگاه دنیایت به سامان شد دینت رامتهم ساز.
امام صادق(علیه السلام):هنگام خارج شدن ازحمام بر دوپای خودآب سردبریز. این کاربیماری را ازبدنت بیرون
موانع استجابت دعا 

امام على(ع) می ‏فرماید: «المعصیة
تمنع الاجابة؛(11) گناه مانع اجابت دعا است»
گناهان سه نوع تأثیر منفى در دعا می ‏گذارند: 
1-لذت دعا و مناجات را
سلب می کنند. 
انسان دعا می ‏کند، اما لذت نمی ‏برد و
رقت قلب پیدا نمی ‏کند. 
2-مانع استجابت دعا می ‏شوند. 
3-توفیق دعا کردن یا شرکت
نمودن در مجالس دعا را از انسان سلب می ‏کنند. 
برخى از گناهان در عدم اجابت دعا
تأثیر بیشتر دارند که در ذیل به نمونه‏اى از آن‏ها اشاره می ‏کنیم. 
امام سجاد(ع
✅شیخ جعفر کاشف الغطاء هنگامی که به ایران مسافرت نموده بود در جلسه‌ای که یکی از فرماندهان نظامی حضور داشت، ضمن صحبت‌های حکیمانه‌اش گفت: “هرگاه مؤمنی چهل شبانه‌روز از خوردن هر غذای حرام، خودداری کند، خداوند متعالی او را از خوردن غذای حرام نگه داشته و مصون می‌دارد".
 آن فرمانده، به دلیل بی‌ایمانی و خباثت درونی خود و به منظور بی‌ارزش کردن و نادرست نمایاندن سخن شیخ، فردای آن روز، به یکی از زیردستان خود دستور داد، گوسفندی را به زور، یعنی از
بسم الله الرحمن الرحیم
ساعت ١٢:٤٧ نیمه شب است. دارم میان وعده فردایشان را آماده می کنم؛ برای سه تا ظرف انار تاج خروسی درست می کنم؛ بادامها را بین سه تا ظرف تقسیم می کنم؛ سه تا نارنگی می شورم و سرشان را با چاقو کمی جدا می کنم؛ یواشکی برای علی بسکوییت می گذارم چون فقط مدرسه دخترها بسکوییت را ممنوع کرده و برنامه غذایی داده. ظرفهای هرکدامشان را میگذارم توی پاکت مخصوص توی کیفشان و همزمان سعی می کنم بخاطر بیاورم آخرین تصمیم زهرا برای لقمه صبحانه اش
ابوی گرامی فرمودند که چرا همش من برم نون بگیرم حال ندارم منم پیشنهاد دادم که باشه من میرم نون میگیرم امشب شما املت درست کن برگشتم شام بخوریم گفت واقعا میری نون بگیری گفتم آره به شرطی که درست کردن شام باشما گفت باشه تا بری بگیری و برگردی من املت درست کردم مامانمم گفته بود من شام نمیخورم هیچی هم درست نمیکنم من رفتم نون گرفتم رسیدم خونه دیدم  املت آمادست آقا چشمتون روز بعد نبینه اولین لقمه که خوردم اینقدر بد مزه بود نمیدونم چی چی بهش زده بود یک
بهای انسان
خودشناسی، مهم ترین عامل خوشبختی انسان در دنیا و آخرت است. بزرگان علم
اخلاق، با توجه به روایات و آموزه های دینی، از خودشناسی به عنوان
سودمندترین علوم یاد کرده و آن را نخستین مرحله در سیر و سلوک اخلاقی
برشمرده اند و همانگونه که در روایات اسلامی آمده است، خداشناسی هم از
خودشناسی آغاز می شود.

آری! کسی که خود را شناخت و ارزش و بهای این روح ملکوتی که خداوند به او
عطا نموده است را فهمید و دانست که قابلیّت آن را دارد که در مقام اشرف
مخلو
مادر/پدر اگر تو دوران کودکی نتونه به اندازه کافی به بچه محبت کنه، اگر نتونه باهاش حقیقتا دوست باشه طوری که کودک این دوست بودن و کاملا احساس کنه! و حس نکنه یه نفر هست ک مدام زیر نظرش داره که با هر خطا تنبیه یا سرزنشش کنه... تو نوجوانی و جوانی کلا بزرگسالی نباید و نمیتونه ادعای دوست بودن با فرزندش و داشته باشه! چون نتونسته به فرزندش امنیت لازم و بده و بچه یه جایی یاد گرفته که پنهانکاری کنه! یاد گرفته اگر مامان/بابا بفهمه عواقب خوبی نداره پس این مان
امام صادق(علیه السلام):مردم بیش ازآنکه باعمرخودزندگی کنندبااحسان ونیکوکاری خودزندگی میکنند وبیش ازآنکه به سبب فرارسیدن اجل خودبمیرند, براثرگناهان خویش میمیرند.
امام باقر(علیه السلام):درباره فردی کاری رابرمیدارداماخودش آن راانجام نمیدهدبلکه به دیگری واگذارمیکند ودراین میان سودمیبرد.فرمود:نه مگرآنکه خودش نیزمقداری ازآن کار راانجام دهد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):کسی که مزد کارگری راکم دهد, خداوندعملش راباطل میگرداندوبوی بهشت راکه
به استناد سایت حقوق کیفری دینا رئیس قوه قضاییه بخشنامه " نرخ دیه کامل در ماه‌های غیر حرام از ابتدای سال ۱۳۹۹ " را به تمامی مراجع قضایی ابلاغ کرد . با توجه به بررسی‌های بعمل آمده قیمت دیه کامله در ماه‌های غیر حرام از ابتدای سال ۱۳۹۹ ، مبلغ سه میلیارد و سیصد میلیون ریال تعیین می‌گردد . برای مشاهده ابلاغ بخش نامه نرخ کامل دیه می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :
 
www.heyvalaw.com/web/news/view/55/ابلاغ-بخش-نامه-نرخ-کامل-دیه.html
استمنا چیست؟ 
آیات عظام خامنه ای، صافی، فاضل، تبریزی، بهجت، مکارم، سیستانی و وحید: «استمنا» آن است که انسان با خود یا دیگری کاری کند که از او منی بیرون آید. انجام دادن آن حرام است  و در صورت خروج منی، غسل جنابت واجب می شود.(1)
 
حرمت خودارضایی
آیا خودارضایی در صورتی که به حد خروج منی نرسد، باز هم حرام است؟ 
آیات عظام خامنه ای، صافی، فاضل، بهجت، مکارم (به جز تبریزی، سیستانی و وحید): آری، حرام است، ولی غسل بر او واجب نمی شود.(2)
تبریزی، سیستانی و وح
 بیمه شخص ثالث چیست؟
هرگونه خسارت مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث در حوادث رانندگی به عهده بیمه شخص ثالث است. بر اساس قانون، خرید بیمه شخص ثالث برای تمام خودروها اجباری است و نداشتن این بیمه عواقب جبران ناپذیری برای دارندگان وسائل نقلیه به همراه خواهد داشت.
در قرارداد بیمه شخص ثالث:
    شخص اول صاحب بیمه‌نامه و مالک خودرو است که به آن شخص بیمه‌گذار گفته می‌‌شود.    شخص دوم یا ثانی شرکت ارائه‌دهنده‌ بیمه شخص ثالث است که بیمه‌گر خوانده
شهر سوال ـ فتواى فقها و مراجع عظام در مورد موسیقى این است که: موسیقى هاى
مستجهن و مهیج شهوت و مناسب با مجالس لهو و لعب و عیاشى حرام است ، ولى
موسیقى هاى عادى که انسان را از حالت عادى خارج نمى کند اشکالى ندارد.
بخش فلسفه احکام شهر سوال بر بال اندیشه ها
ادامه مطلب
 
هو الحی
.
#قسمت_پانزدهم
.
اون با ولع لقمه ی من رو می خورد
بچه ها از خنده قهقهه می زدن - چیه بخورش دیگه
- این دهنی توئه و من نمی خورمش
- من و تو نداریم که
نگاه چه لقمه ی خوشمزه ایه
- نخیرم تف مالیه
- اصلا اون مزه داده بهش
- اشلی: بسه کارن حالمون رو بهم زدی
- مگه دروغ می گم
یکی رو انتخاب کن
یا من خودم بگذارم دهنت یا اینکه خودت می خوریش
- هیچکدوم
- جدی گفتم
ادامه مطلب
 
یکروز وقتى کارمندان به اداره رسیدند، اطلاعیه بزرگى را در تابلوى اعلانات دیدند که روى آن نوشته شده بود: «دیروز فردى که مانع پیشرفت شما در این اداره بود درگذشت. شما را به شرکت در مراسم تشییع جنازه که ساعت ١٠ در سالن اجتماعات برگزار مى‌شود دعوت مى‌کنیم.»در ابتدا، همه از دریافت خبر مرگ یکى از همکارانشان ناراحت مى‌شدند امّا پس از مدتى، کنجکاو مى‌شدند که بدانند کسى که مانع پیشرفت آن‌ها در اداره مى‌شده کی بوده است.این کنجکاوى، تقریباً تمام ک
 

قیمت ریل آسانسور – نحوه ریل گذازی آسانسور – خرید و فروش ریل آسانسور با قیمت ارزان در بهترین کیفیت ارزان در کارخانه با کیفیت ایتالیا - ریل آسانسور با کیفیت ترک - ریل آسانسور با کیفیت چینی - ریل آسانسور با کیفیت اسپانیا
ادامه مطلب
{اهمیت و چرایی دعا برای ظهور - شماره 27}
 
مداومت بر دعا و توجه به آن
 
 حضرت باقر(ع) میفرمایند: به خدا سوگند هیچ بنده‏ اى در دعا پافشارى و اصرار به درگاه خداى عزوجل نکند جز اینکه حاجتش را برآورد.(اصول کافی، ج ٤، ص ٢٢٤)
حضرت صادق(ع) می‏فرمایند: خداى عزوجل اجابت نکند دعائى که از روى دل غافل باشد، پس هرگاه دعا کردى به دل توجه کن و یقین داشته باش که اجابت شود.(اصول کافی، ج ٤، ص ٢٢١)
 
طبق روایات، دعای روزانه برای فرج، امری ضروریست؛ اما این دعا کردن، ماد
 
از رسول خدا (صلی‌الله‌َعلیه‌وآله) نقل شده است:
«الْعِبَادَةُ مَعَ‏ أَکْلِ‏ الْحَرَامِ‏ کَالْبِنَاءِ عَلَى الرَّمْل.‏»
 عدةالداعی‌ونجاح‌الساعی، ص۱۵۳
 
«عبادت همراه با خوردن حرام؛ مانند بنا کردنِ (ساختمان) بر ماسه‌زار است.»
 
• هر جا هستید، هر که هستید، در هر لباسی هستید، در هر سنّی هستید؛ ای جوان! ای پسر و دختر جوان! ای مرد و زن میانسال! ای پیرمردان و پیرزنان! ای فقرا! ای اغنیا! ای علما! ای متوسّط السوادها! هر که هستید، اگر احساس نیاز به خدا می‌کنید - که هر انسانِ سالمی این احساس را می‌کند - بدانیدکه خدا نزدیک است! یک لحظه دلتان را به خدا متوجّه کنید؛ جواب را خواهید شنید. ممکن نیست کسی با خدا از روی دل حرف بزند، ولی جواب الهی را نشنود! خدا به ما جواب می‌دهد.• وقتی دیدی
برای دانلود آهنگ کلیک کنید
اولوی علیو گجلریم حرام
دانلود آهنگ ترکی اولوی علیو به نام گجلریم حرام
Ulvi Eliyev – Gecelerim Haram
دانلود آهنگ ترکی اولوی علیو به نام گجلریم حرام
دانلود آهنگ با دو کیفیت ۱۲۸و ۳۲۰
 
متن آهنگ ترکی اولوی علیو به نام گجلریم حرام

.:( دانلود تمامی آهنگ اولوی علیو ):.

کانال تلگرامی مدیس موزیک
https://t.me/medismusic
دانلود آهنگ جدید فارسی از سایت مدیس موزیک

.:( صفحه اصلی سایت ):.
برای دانلود آهنگ کلیک کنید
امام صادق علیهمالسلام  فرمود چیزی از علم از نزد خدای عزوجل خارج نشود جز اینکه بر سولخداصلی الله علیه واله آغاز شود  سپس امیرالمومنین علیه السلام رسد و سپس با مامان دیگر یکی پس از دیگری تا امام آخر از امام اول عالم تر نباشد توضیح در اینجا علامه مجلسی ره حدیث از  بصاییرالدرجات نقل میکند که حاصلش اینست افزایش علم پیغمبر صلی الله علیه واله و ائمه راجع بدست ور اجرا احکامست چنانچه در حدیث 644 ذکر شد نه آنکه راجع حلال و حرام باشد زیرا ایشان همیشه حل
کیف جا لقمه ای همراه یک محصول جدید و عالی است که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و طراحی عالی آن برای بردن انواع خوراکی، تغذیه، صبحانه و لقمه به سر کار، مدرسه، دانشگاه و کمپینگ عالی می باشد. این کیف مخصوص از دو لایه تهیه شده است که لایه داخلی از جنس سفره و لایه بیرونی از جنس پارچه می باشد.
 
 
 
 
وجود لایه سفره ای باعث می شود که نان شما خشک نگردد، زمانی که می خواهید خوراکی خود را میل نمایید کافی است زیپ کیف را کامل باز نمایید تا این کیف تبدیل به یک
کیف جا لقمه ای همراه یک محصول جدید و عالی است که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و طراحی عالی آن برای بردن انواع خوراکی، تغذیه، صبحانه و لقمه به سر کار، مدرسه، دانشگاه و کمپینگ عالی می باشد. این کیف مخصوص از دو لایه تهیه شده است که لایه داخلی از جنس سفره و لایه بیرونی از جنس پارچه می باشد.
 
 
 
 
وجود لایه سفره ای باعث می شود که نان شما خشک نگردد، زمانی که می خواهید خوراکی خود را میل نمایید کافی است زیپ کیف را کامل باز نمایید تا این کیف تبدیل به یک

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها