نتایج جستجو برای عبارت :

با «استرس» سرطان را در آغوش می‌گیرید

استرس مزمن به عنوان عاملی که اثر منفی بر روی بدن می‌گذارد، شناخته شده و می‌تواند باعث التهاب و بیماری‌های قلبی و عروقی شود.
براساس گزارش «مدیکال دیلی»، مطالعات پیشین نشان داده که استرس می‌تواند پیشرفت بیماری‌ها را افزایش دهد اما آیا می‌تواند عامل اصلی ابتلا به سرطان باشد؟
موسسه ملی سرطان در گزارشی اعلام کرد که مطالعات جدید ارتباط مستقیم میان سرطان و استرس را ثابت کرده است.
عوامل زیادی وجود دارد که خطرات ابتلا به سرطان و استرس را به یکد
یکی از دغدغه های مردان با بالا رفتن سن مشکلات پروستات در آنهاست. مشکلات پروستات به دلایل مختلفی در مردان رخ می دهد. امروز می خواهیم در نیک صالحی ارتباط بین استرس و سرطان پروستات در مردان را بررسی کنیم. شما هم اگر میخواهید درباره این بیماری اطلاعات بیشتری کسب کنید با ما همراه باشید

ادامه مطلب
نه معشوقه ای سیاسی بودی 
نه پنجه در پنجه با سرطان 
نه با مین رفته بود
پاهایت 
نشسته بودی
در ایوانی سنتی 
گونه هایت گناه بود 
دست هایت گناه
چشم هایت گناه 
نمیتوانم در پارک های تهران آرام بگیرم 
دو نفر 
چند نفر 
چندین نفر 
یک دیگر را شکل مه و دره در آغوش کشیده اند
و ما سالهاست مرده ایم 
سالهاست
پشت پنجره ها
پشت سیم های رابط 
صداهایمان همدیگر را در آغوش می کشند 
بگذار لااقل فکر کنم
معشوقه ای سیاسی هستی 
سرطان هم داری 
و پاهایت با مین رفته اند. 
سرطان سینه چیست؟
سرطان سینه نوعی بیماری است که در آن سلولهای پستان از کنترل خارج می شوند. انواع مختلفی از سرطان سینه وجود دارد. نوع سرطان سینه بستگی به این دارد که سلول های سینه به سرطان تبدیل می شوند.
سرطان سینه می تواند در قسمت های مختلف پستان آغاز شود.
ادامه مطلب
1-ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد
رژیم های غذایی حاوی سبزیجات خانواده کلم با خطر کم تر رو به رو شدن با سرطان های خاص ارتباط دارند.
محققان ترکیبات حاوی گوگرد را در درون آن ها شناسایی کرده اند که ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشند، که شامل گلوکوزینولات ها و محصولات جانبی آن ها مانند ایندول و ایزوتیوسیانات ها است.
آنتی اکسیدان ها در جوانه های بروکسل مانند کامپرفرول نیز به کاهش استرس اکسیداتیو بر روی سلول ها برای مقابله با سلول های سرطا
علائم اولیه ی سرطان سینه را جدی بگیرید
 
 

تغییرات ایجاد شده در اندازه ی سینه ها می تواند نشان دهنده ی وجود سرطان باشد
 
9 علامت احتمالی سرطان سینهسرطان سینه یکی از رایج ترین سرطان ها در دنیاست که علائم خود را دارد، اما اکثر افراد نسبت به برخی از این علائمی که بدن بروز می دهد بی توجه بوده و اعلام خطر بدن را نادیده می گیرند. درست است که نیازی به نگرانی های بی مورد و وسواسی در مورد سلامتی نیست، اما نباید علائم جدی را نادیده گرفت.
ادامه مطلب
 
عصاره این میوه از بروز سرطان پوست به نام ملانوما پیشگیری می کند. لوتئین موجود در این میوه از بروز سرطان ریه و پروستات پیشگیری می کند.کاروتینوئید لوتئین موجود در کیوی، با بی اثرکردن اشعه ماورای بنفش خورشید و خنثی سازی رادیکال های آزاد شبکیه چشم، باعث تقویت بینایی می شود.
فواید کیوی : پادزهر سیگارسیگاری ها به ویتامین C بیشتری نیاز دارندو زیرا مواد سمی مخصوصاً رادیکالهلی آزاد موجود در دود سیگار ویتامینها را از بین می برد. بنابراین سیگاریها ب
استرس یکی از مهم‌ترین علل بروز اختلالات جسمی و روانی است؛ بررسی‌های گوناگون نشان دهنده این است که 70 تا 90 درصد بیماری‌ها با استرس ارتباط دارند؛ فهرست بیماری‌های ناشی از استرس، سرطان، بیماری قلبی، آسم و میگرن را در برمی‌گیرد.
 
علل فیزیکی محیطی و اجتماعی استرس را اصطلاحاً عوامل استرس زا گویند؛ برخی استرس را پاسخ غیراختصاصی بدن به هر موقعیتی می‌دانند که نیاز به سازگاری داشته باشد؛ خواه موقعیت خوشایند باشد (ارتقای شغلی) و خواه ناخوشایند (
بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، دومین علت مرگ ایرانی ‌ها سرطان است و سالانه 56 هزار نفر بر اثر ابتلا به سرطان فوت می ‌کنند.


به گزارش : آنچه اهمیت موضوع را پر رنگ می‌ کند، ابتلای تعداد زیادی از این افراد به سرطان ‌های دستگاه گوارش است که در این میان سرطان معده در رتبه نخست و پس از آن سرطان روده در رتبه دوم قرار دارد.
ادامه مطلب
اگر بتوانید علایم سرطان ریه را در مراحل اولیه تشخیص دهید احتمال درمان آن را به مقدار بسیار زیادی بالا می برید ریه های شما دو عضور اسفنجی در قفسه سینه هستند که که هنگام دم  اکسیژن هوا را به خون منتقل کرده و هنگام بازدم دی اکسید خون را از بدن دفع می کنند. سرطان ریه عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده در بین مردان و زنان است. میزان مرگ و میر توسط سرطان ریه بیشتر از سرطان های روده بزرگ، پروستات، تخمدان و پستان است.

ادامه مطلب
 
ول این که شیوع آن زیاد است؛ مثلا تعداد بیشتری از مردم درگیر سرطان کلون به نسبت سرطان کیسه صفرا می‌شوند. بر طبق آمار‌های رسمی سالانه بیش از یک میلیون نفر در جهان به سرطان روده مبتلا می‌شوند که سالانه به این مقدار افزوده می‌شود. در ایالات متحده سالانه بیش از ۱۵۰ هزار مورد جدید سرطان روده بزرگ کشف که حدود ۴۵ هزار مورد آن منجر به مرگ و میر می‌شود. همجنین شیوع آن در مردان بیش از زنان بوده و در بیشتر موارد در افراد بالای ۵۰ سال رخ می‌دهد.
راه‌ه
سرطان رحم ( به انگلیسی : Uterine cancer ) با رشد و پیشرفت می تواند علایم و نشانه های مختلفی ایجاد کند. سایر مشکلات پزشکی هم هستند که می توانند علایمی مشابه سرطان رحم ایجاد کنند. رشد غیر طبیعی سلول های دیواره داخلی رحم یا اندومتر منجر به ایجاد سرطان زحم  می شود  که به نام سرطان اندومتریوز هم شناخته می شود و  اغلب با خونریزی غیر طبیعی از واژن همراه است.اگر علائم سرطان رحم در مراحل اولیه  جدی گرفته شده با مراجعه به پزشک سرطان رحم تشخیص داده شود قابل
تشخیص سرطان پروستات با یک آزمایش خون

سرطان پروستات شایع ترین سرطان مردان است که در صورت تشخیص علائم و اقدام به موقع، شانس درمان و پیشگیری از پیشرفت سرطان پروستات افزایش می باید . سرطان پروستات ( Prostate cancer ) که با نام چنگار پروستات نیز شناخته می شود، در پروستاتاست که غده ای در دستگاه تناسلی مردان است رشد می کند .
سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان هایی است که مردان را مبتلا می کند و در سطح جهان دومین گونه سرطان رایج و پنجمین عامل مرگ و میر مربو
پژوهشگران تایوانی بین بیماری سرطان و اشعه ساطع شده هنگام سی تی اسکن رابطه معناداری پیدا کردند. آنها تشخیص دادند که افراد قرار گرفته در معرض تشعشع با احتمال بیشتری به سرطان تیروئید ، لوسمی و سرطان غدد لنفاوی غیر هادکین مبتلا می شوند.
ادامه مطلب
پژوهشگران تایوانی بین بیماری سرطان و اشعه ساطع شده هنگام سی تی اسکن رابطه معناداری پیدا کردند. آنها تشخیص دادند که افراد قرار گرفته در معرض تشعشع با احتمال بیشتری به سرطان تیروئید ، لوسمی و سرطان غدد لنفاوی غیر هادکین مبتلا می شوند.
ادامه مطلب
فرارو- سرطان سینه به طور کلی در مراحل اولیه هیچ نشانه مشخصی را به وجود نمی‌آورد، اما کشف به موقع می‌تواند وضعیت فرد مبتلا به سرطان سینه را از قربانی به نجات یافته تغییر بدهد. سرطان سینه یکی از متداول‌ترین سرطان‌ها است. به استثنا مرگ و میر بالای ناشی از این بیماری، سرطان سینه از جمله بیماری‌های قابل پیش گیری است و تاکید بر این امر که به جز مرگ و میر، این سرطان موجب از کار افتادگی و حتی در برخی مواقع از دست رفتن نیروی کار و ضرر‌های سنگینی به
آغوش ام اس چگونه دردی است؟
شما ممکن است این درد را در زیر قفسه سینه خود و یا در هر نقطه بین گردن و کمر خود احساس کنید. آغوشMS می تواند کسل کننده و دردناک، تیز، یا سوزشی باشد و معمولا از چند ثانیه تا چند ساعت و در موارد نادر، چند روز طول می کشد.
آغوش در حالیکه می تواند منبع آرامش و امنیت باشد وقتهایی هم می تواند ناشی از رنج و درد باشد و “آغوش ms” این منظور را بیان می کند.
اگر شما مبتلا به بیماری MS باشید ممکن است یک گروه از درد را در اطراف نیم تنه خود ا
مادر مثل هوا می مونه، دائم در هوای محبت خالصانه و بدون توقعش نفس کشیدی، گاهی حتی از همه بیشتر بهش اعتماد داری بدون اینکه بفهمی و بدانی...
اونقدر در این هوایی که گاهی ممکنه فراموشش کنی، تا اینکه نفست تنگ بشه از مدتی دریافت نکردنش...
اگر به عقب برگردم، حددداقل تواضعم در برابرت هزار چندان میشه مادرم...

+شاید شبیه ترین آغوش به آغوش خدا بعد از آغوش رسول الله و امام زمان، آغوش مادر باشه...
درمان های مورد استفاده برای سرطان کولورکتال ممکن است شامل برخی از جراحی ها ، پرتودرمانی ، شیمی درمانی و درمان هدفمند باشد. سرطان هایی که در دیواره روده بزرگ قرار دارند ممکن است با عمل جراحی قابل درمان باشند ، در حالی که سرطان که به طور گسترده گسترش یافته است ، معمولاً قابل درمان نیست ، با مدیریت جهت بهبود کیفیت زندگی و علائم هدایت می شود. میزان بقای پنج ساله در ایالات متحده حدود 65٪ است.
 
 احتمال بقاء فرد بستگی به پیشرفت سرطان دارد ، آیا با جر
بغل کردن کودکان از بدو تولد یکی از مهم‌ترین نیازهای عاطفی و روانی کودکان است. در واقع کودک در هنگام تولد وارد دنیای بیگانه‌ای می‌شود و هنگامی که در آغوش مادر قرار می‌گیرد به نوعی امنیت و آرامش به او بازمی‌گردد. در آغوش گرفتن کودک باعث ایجاد پیوند عاطفی عمیق میان مادر و کودک می‌شود که این مسئله از بسیاری استرس‌ها، اضطراب‌ها، رفتارهای نابهنجار و اختلالات روانی در بزرگسالی جلوگیری می‌کند. در نتیجه شناخت فواید و تاثیرات در آغوش گرفتن کو
اگرچه استرس صبحگاهی یک اصطلاح پزشکی نیست، به بیدار شدن با احساس استرس و نگرانی اشاره دارد.
اگر صبح ها با اضطراب بیش از حد، استرس، و اضطراب روبرو می شوید، احتمال زیادی وجود دارد که شما هم استرس فراگیر داشته باشید.
اضطراب و استرس صبحگاهی
استرس صبحگاهی صبحگاهی چیست؟ 
ادامه مطلب
آزمونی برای تشخیص سرطان های زنانه
 
 

بیشتر انواع سرطان قابل پیشگیری هستند
 
 امروزه اغلب خانم ها آگاهی هایی هر چند اندک درباره سرطان پستان دارند و اغلب آنها هم بیش از حد از این سرطان می ترسند اما شاید با سایر سرطان هایی که بین زنان شایع است، کمتر آشنا باشند و از مواردی که خطر ابتلای آنها را به سایر سرطان ها زیاد می کند، بی اطلاع باشند. این آزمون به شما کمک می کند دریابید کدام یک از سرطان های شایع زنان بیشتر در کمین شماست و برای مقابله با آنها
هووووف ب کنکور ده روز مونده خیلی استرس دارم نمیدونم چیکار کنم کم مونده سکته کنم.....خدا بهمه کنکوریا کمک کنه.....اینچروزم چجوریه سرمیشه خدامیدونه....این استرس بگذره استرس اعلام نتایج شروع میشه...بعضی وقتا از استرس میشینم گریه میکنم....من فقط گریه میکنم یا بچه های کنکوری شمام گریه میکنین؟
لاغر شوید تا سرطان سینه نگیرید
کاهش وزن می تواند فواید زیادی داشته باشد از تناسب اندام و زیبایی گرفته تا نگرفتن سرطان سینه.در ادامه مطلبی درباره رابطه کاهش وزن و فاصله گرفتن از سرطان سینه در خانم ها می خوانید
به ادامه بروید
ادامه مطلب
درمان استرس و اضطراب
در این مطلب می‌خوانید: درمان استرس با داروهای گیاهی,درمان استرس و اضطراب شدید,درمان دلشوره و اضطراب,درمان استرس با طب سنتی,درمان استرس و 
افسردگی,درمان دارویی استرس,درمان استرس و تپش قلب,برای درمان استرس چه بخوریم


ادامه مطلب
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از مندل : تشخیص سرطان پستان در زمان بارداری شایع نیست.  تخمین زده می شود که این اتفاق حدود  1 در 1.000 تا 1 در 10،000 بارداری رخ میدهد.سرطان پستان دوران بارداری شامل سرطان پستانی است که در هر زمان در دوران بارداری یا در سال اول پس از زایمان تشخیص داده می شود.
ادامه مطلب
به نظر می رسد مولکول های مهندسی شده مبتنی بر طلا نسبت به روش های درمان مبتنی بر پلاتین، گزینه ای موثرتر و ایمن‌تر برای مبارزه با سرطان هستند.


به گزارش : طی چند دهه گذشته، سیس‌پلاتین مبتنی بر پلاتین یکی از گزینه های درمان رایج برای بسیاری از انواع سرطان بوده است. این دارو به ویژه در متوقف کردن سرطان بیضه با نرخ موفقیت بیش از ۹۰ درصد، بسیار موثر عمل کرده است.
ادامه مطلب
 
سرطان یک بیماری تنها و منحصر به فرد نیست. سرطان انواع و اقسام گوناگون دارد. ویژگی های هر یک از سرطان ها و سرعت رشد آنها متفاوت است. یک دارو یا یک ماده غذایی ممکن است یک نوع سرطان را بهبود بخشد، اما به درمان گونه دیگری از سرطان کمک نکند. بقراط، حکیم یونانی دو هزار سال قبل مصرف سیر را برای درمان سرطان مفید اعلام کرد، اما تا قرن بیستم طول کشید تا دانشمندان دریافتند چگونه ممکن است سیر در بیماری سرطان موثر واقع شود.
همان طور که خواهید خواند دانشمن
سرطان سینه چه نشانه هایی دارد؟
هر بیماری نشانه هایی دارد.سرطان سینه هم علائمی دارد که باید خانم ها با مشاهده این علائم و نشانه ها حتما به پزشک مراجعه کنند . در این مطلب می خواهیم درباره سرطان سینه با شما صحبت کنیم
به ادامه بروید
ادامه مطلب
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : راه های کاهش استرس آن هم بعد از یک روز پر تنش و استرس‌زا امری است که خیلی‌ها در جامعه امروزی به دنبال آن هستند. حدودی از استرس که به جدیت و پیگیری امور روزمره منجر شود، پیامدهای مثبتی برای انسان دارد. اما در صورتی که استرس بیش از حد باشد و کنترل نشود، جنبه‌ی
ادامه مطلب
سرطان معده پنجمین سرطان شایع در جهان است. اگرچه این سرطان در ایالات متحده شایع نیست، ولی دارای شیوع بیشتری در میان مهاجران (به خصوص از کشورهای شرق آسیا) می باشد. سرطان معده در مجموع یکی از کشنده ترین سرطان ها در جهان است، زیرا متوسط طول عمر افرادی که این بیماری در آنها تشخیص داده می شود، تنها ۲۴ ماه است و شانس زنده ماندن فرد بیمار به مدت پنج سال پس از تشخیص و درمان نیز تنها حدود ۱۰ درصد است. با فرا رسیدن ماه نوامبر، ماه اطلاع رسانی در مورد سرطان
علائم استرس از اولین راه های درمان انواع استرس هستند. با شناخت نشانه های استرس است که می توانیم آن را درمان و در آینده از آنها پیشگیری کنیم. در این مطلب سایت روانشناسی ویکی روان به علائم اصلی استرس از دید روانشناسی می پردازیم.
استرس را معمولا به عنوان فشار روانی و یا عاطفی ناشی از شرایط نامساعد تعریف می کنند که اکثر افراد دچار این وضعیت هستند. فارغ از اینکه اصلا استرس چیست، مطالعات نشان داده است که ۳۳ درصد از بزرگسالان در معرض سطوح بالای
 
سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین تاثیرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. مطالعات زیادی در این زمینه نشان داده است که مصرف سیاه دانه در درمان انواع سرطان‌ها مانند سرطان لوزالمعده، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ، سرطان پوست و سرطان دهانه رحم مفید است. در واقع ترکیبات موجود در سیاه دانه می‌تواند بسیاری از سلول‌های سرطانی بدن را از بین ببرد.
 
 
ترکیبات موجود در سیاه دانه، دارای خاصیت آنتی
آیا می‌دانید استرس چه تاثیرات مخربی دارد و درمان استرس شدید چگونه امکان پذیر است؟ همه افراد در طول روز با عوامل استرس‌زای بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند. استرس‌هایی که ظاهرا کوچک هستند اما تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی بر سلامت جسم و روان انسان می‌گذارند. به همین دلیل لازم است که برای مقابله با استرس چاره‌ای اندیشید. عوامل بسیار زیادی در بروز استرس نقش دارند که شناسایی آن‌ها به مقابله با استرس و درمان آن کمک می‌کند. در ادامه مقاله به توضیح
همه چیز درباره سرطان پوست (سرطان پوست غیر ملانوم یا سرطان کراتینوسیت)
سرطان پوست یک بیماری سرطانی (بدخیم) و مخرب پوستی است. این بیماری از سلول هایی که در امتداد غشا قرار دارد و لایه سطحی پوست را از لایه های عمیق تر جدا می 
کند سرچشمه می گیر. بر خلاف ملانوما بدخیم پوست، اکثریت قریب به اتفاق این نوع از سرطان های پوست دارای پتانسیل محدودی برای گسترش به سایر نقاط بدن
 (متاستاز) و تبدیل به بیماری کشنده هستند.


ادامه مطلب
مرا محکم در آغوش بگیر ...
این روزها بیش از هر وقت دیگر احساس شکستن دارم...
....
راه علاج ندارد...
دلی که بدجور هوایت دیوانه اش کرده ...
جز زنجیر بازوهات ...
....
تو دور و من دور تر ‌...
و هر دو خسته از روزگار ...
کاش .‌‌..
کاش ...
صبحم با تو بخیر میشد !
.....
دلم تنگ است ...
 
طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شده است: «با افزایش سن به دلیل ضعیف تر شدن بدن و سبک زندگی ناسالم، احتمال ابتلا به این سرطان در افراد بیشتر می شود؛ اما نکته قابل تامل این است که سرطان خون شایع ترین نوع سرطانی است که افراد زیر ۱۵ سال را در بر می‌گیرد!»

ادامه مطلب
اگر سرطان کوچک باشد و جراح بتواند تمام آن را بردارد شانس زنده ماندن بیمار بیشتر خواهد بود . اما اگر بیماری در زمان تشخیص پیشرفت کرده باشد عمل جراحی آن امکان پذیر نخواهد بود.
سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است که سرطان معده، کشنده ترین آنها  محسوب می شود. شیوع این بیماری در مردان دوبرابر زنان بوده و چهارمین سرطان شایع در جهان محسوب می‌گردد. سرطان معده در مردان پس از سرطان ریه شایعترین سرطان است حال آنکه در زنان سرطان پستان شایع ترین سرطا
به تو که فکر می کردم جهان به هم می ریخت منطق وجود نداشت و مردم آدمک هایی بودند در حال حرکت، جاده ها ساخته شده بودند تا مرا به تو برسانند، ابرها انتظار می کشیدند در لحظه ی موعود ببارند، دست ها و سازها تلاش می کردند احساسم را بنوازند، پاهایم می دویدند برای وصالت، چشم هایم می چرخیدند دنیا را، برای تماشا کردنت و دست هایم... دست هایم و آغوش تو... همه چیز به کنار فقط آغوش تو.
-آغوش گرمم رو پذیرا باش، تولدت مبارک!+مرسیی[با ذوق!][بغل و اینا!]-دیگه پول نداشتم خب، فقط آغوش گرم داشتم!!+همین آغوش کلی از پول بهتره!نتیجه اخلاقیم نداره، خودتون نتیجه بگیرید!
سر کلاس بحث شد که خانم فلانی قراره پدرمونو دربیاره، یهو معصومه با یه لحن خیلی جالب و مخصوص به خودش گفت "اونایی که پدر ندارن چی‌شونو می‌خواد در بیاره؟!"
سرطان پوست
سرطان پوست (رشد غیرطبیعی سلول‌های پوست) اغلب در پوست‌هایی ایجاد می‌شود که در معرض آفتاب قرار دارند. البته، این نوعِ شایعِ سرطان در ناحیه‌هایی از پوست که 
معمولاً در معرض آفتاب نیستند نیز بروز می‌کند. می‌توان از طریق قرار نگرفتن در معرض اشعه فرابنفش یا محدود کردن زمان آن، خطر بروز سرطان پوست را کم کرد. بررسی مرتب 
تغییرات مشکوک پوست به تشخیص زود هنگام سرطان پوست کمک می‌کند. تشخیص زود هنگام سرطان پوست شانس درمان موفقیت‌آمیز آ
اگر فرد مبتلا به مرحله ۴ سرطان پستان است، این به این معنی است که سلول های سرطانی به اندام های دیگر بدنشان مانند ریه ها، گره های لنفاوی، استخوان، پوست، کبد یا مغز گسترش می یابد.
مراحل سرطان از ۱ به ۴ و نشان دهنده میزان بیماری است.
یک پزشک همچنین ممکن است به مرحله ۴ مراجعه کند به عنوان سرطان پیشرفته یا متاستاتیک پستان .
سرطان پستان دومین شایعترین سرطان در زنان است.
در این مقاله، در مورد نشانه های مرحله ۴ سرطان پستان، و نیز گزینه های درمان یاد می
اگر فرد مبتلا به مرحله ۴ سرطان پستان است، این به این معنی است که سلول های سرطانی به اندام های دیگر بدنشان مانند ریه ها، گره های لنفاوی، استخوان، پوست، کبد یا مغز گسترش می یابد.
مراحل سرطان از ۱ به ۴ و نشان دهنده میزان بیماری است.
یک پزشک همچنین ممکن است به مرحله ۴ مراجعه کند به عنوان سرطان پیشرفته یا متاستاتیک پستان .
سرطان پستان دومین شایعترین سرطان در زنان است.
در این مقاله، در مورد نشانه های مرحله ۴ سرطان پستان، و نیز گزینه های درمان یاد می
رابطه مستقیم مصرف خودسرانه "ژلوفن" و "سرطان معده" !
▫️استفاده خودسرانه از داروهایی همچون ژلوفن موجب ایجاد زخم در دستگاه گوارش می شود که به مرور زمان سرطان معده را به همراه دارد
+ محققان دریافتند کسانی که طی جوانی به دلیل اعتیاد آور بودن استامینوفن کدئین، ژلوفن را انتخاب کرده اند در بزرگسالی دچار مشکلات فشارخون بالا و درد‌های کلیوی شده اند
بیشتر از آن چیزی که فکر کنید غذاهای استرس زا اطراف ما به وفور پیدا می شوند. قبلا در مطلبی به بررسی انواع غذاهای ضد استرس پرداختیم. اما در این مطلب قصد داریم غذاهای استرس زا را از دید روانشناسی و سلامت روانی معرفی کنیم تا با دوری از آنها در کاهش استرس موفق تر باشید.
مهمترین غذاهای استرس زا کدامند؟
منبع: لیستی از مهم ترین غذاهای استرس زا
ادامه مطلب
" این نانوذرات ، ژن ایجاد کننده سرطان را در سلولهای سرطانی جستجو می کنند و با استفاده از مقداری DNA اضافی که باعث اشتباه خوانده شدن ژن و توقف ساخت آن میشود ، ژن را ویرایش می کنند."
این روش مانند اضافه کردن چند حرف اضافه به یک کلمه است ، بنابراین کلمه در نوشتار تشخیص داده نمیشود. از آنجا که سرطان باید این ژن را تولید کند ، پس از ویرایش ژن سرطان می میرد.
وی افزود : "در مطالعه ما ، موشهای تحت درمان 100٪ زنده مانده و هیچ توموری نداشتند. موشها علائم بالینی
اولین نکته در مورد تاثیر استرس بر قلب این است که داشتن استرس بیش از حد، برای سلامت قلب شما بسیار بد است. اگر اغلب استرس دارید و نمی توانید به خوبی آن را کنترل کنید، بیشتر احتمال دارد که دچار بیماری قلبی، فشار خون بالا، درد قفسه‌ سینه، یا ضربان قلب نامنظم شوید.
 
در ادامه به بررسی تمام جانبه تاثیرات استرس و نگرانی بر سلامت قلب انسان می پردازیم. 
ادامه مطلب
بسان رویایی شگرف در آغوش میگیرمت میچرخم و از این توهم محض دیوانه وارمیخندم ...
کلمات دچار دلهره میشوند و من دستپاچه میشوم که چطور این بزم را توصیف کنم ...
مادرانه ای دستچین خیال....
من و رویای کودکی که در قلبم جوانه زده و نمیدانم به آغوش میرسد یا نه!


آدنا
سلام ماه قشنگم :)
از روز بیست و یکم برایت می نویسم...
ماه مهمانی جانانم... این روزها بیشتر از هر روز دیگری به مرگ فکر می کنم، به آغوش یار...اینطور فکر میکنم که مرگ زیباست، قدرت خاصی دارد، مشتاقش میشوم، دلم میخواهد خیلی خوب زندگی کنم و بعد با عشق به آغوش مرگ بروم، آری مرگ زیباست :) 
دریافت-مولانا محمد عمرعنوان: سرطان هرگز من را نخواهد کشتحجم: 130 کیلوبایتتوضیحات: داستانی واقعی از زندگی مولانا محمد عمر سربازیواقعه ای که به اوج ایمان و اعتقاد اشاره می کند.
هنگامی که پزشک معالج ایشان اعلام می کند که مولانا دچار سرطان شده اند، اما ایشان....
برای خواندن ادامه داستان بر روی «لینک-مولانا محمد عمر» کلیک کنید.
 این مطالعه نشان داد که اگر شما قبل از 40 سالگی دارای اضافه وزن باشید ، خطر ابتلا به سرطان های زیر با درصد های مختلف در شما افزایش میابد :
70 درصد برای سرطان اندومتر
58 درصد برای سرطان سلول کلیوی در مردان
29 درصد برای سرطان کولون در مردان
15 درصد برای تمام سرطان های مربوط به چاقی ( هر دو جنس )
پروفسور Tone Bjorge در بخش سلامت و مراقبت عمومی دانشگاه Bergen ، میگوید : " چاقی یک عامل خطر تایید شده برای چند سرطان میباشد. در این مطالعه ، ما بر روی درجه ، زمان و مدت اض
از وقتی راهنمایی میرفتیم و مشکلات احساسی باید توی مدرسه روی میز پینگ پنگ ، موقع خوردن نون پنیر خیار ، با درد و دل کردن حل میشد ، من نقش آغوش رو داشتم . یعنی همونطور که سعی میکردم یجوری زورکی صبحونه مو تموم کنم که ظهر با مامانم درگیر نشم ، گوشام یا خودم رو هم آغوش میکردم واسه حرف های دوستم که داشت برام از مشکلاتش میگفت . تو دبیرستان کم کم آغوش کلامی پیدا کردم . یعنی حتی اگه توی دلم فکر میکردم چقد شرایط دوستم سخته سعی میکردم جوری حرف بزنم که طرف ام
نمیدانم چگونه است که لحظات بی تو اینقدر آهسته میروند، اما چون که هستی این قدر شتاب میگیرند. 
نمیدانم شاید آنها هم به انتظار نشسته‌اند و چون تو یا نسیمت آیی و آید تندتر میتپند. شاید در آغوش آنها هم،
قلبی هست که خیال آمدنت ضرباهنگ‌شان بالا می‌یرد. شاید آنها هم تا بحال در آغوش تو 
جای گرفته باشند و آهنگ تندشان آرام گرفته باشد. شتاب‌شان آرام گیرد و در بی‌نهایتت غوطه‌ور شوند.
در حضور تو انگار ثانیه‌ها هم طعم بی‌نهایت شدن را می‌چشند. بی‌نها
یکی از بیماری های سختی که اغلب ،مردان به آن دچار می شوند سرطان معده است، و متاسفانه در مراحل اولیه قابل تشخیص نبوده و علائم چندانی ندارد. سرطان معده یکی از شایع ترین سرطان ها در میان مردان و زنان است که تا کنون علت مشخصی برای آن عنوان نشده است.

ادامه مطلب
همه ما می‌دانیم که چگونه از نظر ذهنی می‌توان بر بدن و جسم تاثیر گذاشت. به همین دلیل وقتی در رابطه با به یک بیماری جدی مانند سرطان صحبت می‌کنیم فکر می‌کنیم تنها راه درمان از طریق دارو است. اما براساس مقاله جدیدی که در مجله Trends in Cancer منتشر شده است، نشان می‌دهد که توانمندسازی بیماران برای تغییر ذهنیت در مورد تشخیص سرطان می‌تواند به آنها در مراقبت بهتر و بهبود یا درمان بیماری کمک کند.
ادامه مطلب
نوبل پزشکی ۲۰۱۸ به درمان سرطان با ایمونوتراپی رسید 
 جایزه نوبل پزشکی سال 2018 به جیمز پی آلیسون آمریکایی و تاسوکو هونجو از ژاپن به دلیل کشف یک روش نوین در درمان سرطان با استفاده از سیستم ایمنی تعلق گرفت. این دستاورد تکه گمشده پازلی است که محققان یک قرن به دنبال آن بودند.
ادامه مطلب
تاثیر استرس بر جنین می تواند خیلی بیشتر از چیزی باشد که تصورش را می کنید. کلا استرس در دوران بارداری که قبلا در ویکی روان درباره آن صحبت کردیم، ممکن است روی جنین تا 17 هفته بعد از لقاح تاثیر داشته باشد و براساس تحقیقات جدید روانشناسی، اثرات مضری روی مغز و رشد او دارد. این اولین مطالعه ای درباره تاثیر استرس مادر بر جنین است که نشان می دهد نوزادان متولد نشده در مراحل اولیه بارداری در معرض هورمون های استرس مادر خود قرار می گیرند.
لینک مقاله : تا
معنی استرس چیست ؟ کلمه استرس در حقیقت برای دانشمندان یک اصطلاح کاربردی نمی باشد زیرا مسئله ی استرس یک اتفاق بسیار فردی است و در هر فرد یک تعریف خاصی دارد.
اگر ما نتوانیم استرس را تعریف کنیم، چگونه می توان میزان آن را اندازه گیری کرد؟
در جواب سوال استرس چیست باید گفت واژه ی استرس که در سال 1936 توسط Hans Selye انتخاب شده است، بدین شرح می باشد.
یک واکنش عمومی بدن برای ایجاد هر گونه تغییر
در ادامه به جواب سوال  میپردازیم.
منبع: استرس چیست ؟ آشنایی با مع
طی سالها تحقیق در کانادا در بین گروه کثیری از  آتش نشانها مشخص شده که چند بیماری در بین این گروه شغلی به نسبت بالاتر از سایر مشاغل دیده میشود.  محققین ارتباطی  بین  این بیماریها و استنشاق گازها و بخارات ناشی از حریق  کشف کرده اند که عبارتند از :1- سرطان ریه بخصوص در آتش نشانهای با سابقه شغلی بالاتر و مصرف سیگار2- سرطان کلیه و مجاری ادرار3- سرطان استخوان و سیستم عصبی4- بیماریهای قلبی5-نارسائی آئورت6-بیماریهای ریوی
ماموران آتش نشانی بیشتر در خطر
آیا شما هم به دنبال راهی برای درمان استرس می‌گردید؟ گاه استرس در زندگی آنقدر شدید می شود که احساس می کنید هیچ ساعتی از روز آرامش نداشته و باید برای غلبه بر آن از دارو یا کسی کمک بگیرید. اما باید بدانید استرس یک احساس طبیعی است که در زندگی هر کسی وجود دارد و نمی توان آن را به طور کامل حذف کرد. در عوض می توان برای کنترل استرس از تکنیک های مختلفی استفاده کرد. برای اطلاع از روش های کنترل استرس کلیک کنید. در صورتی که  شدت استرس به حدی باشد که عملکر
پتوی گرم ابرها تمام شهر را در آغوش کشیده. به دور دست‌ها که می‌نگرم، هیچ چیز نمی‌بینم، جز تودهٔ سیمابگونی که گویی تا بی‌نهایت ادامه دارد. یک‌جور عدم که دلم می‌خواهد در آن حل شوم و تمام این لاوجود را در آغوش بگیرم.
اما هرچه جلوتر می‌روم هستی بیشتر توی چشم و چالم فرو می‌رود. زمین، درختان، ماشین‌ها، دیوارها، آدم‌ها، آدم‌ها، آدم‌ها... و همهٔ ما محکومیم به بودن.
کمتر از دو روز دیگه کنکور ارشده.
استرس دارم. میدونم قبول میشم. استادم دیشب بهم میگفت رتبه ت به احتمال زیاد تک رقمی میشه.
ولی میترسم. استرس دارم... خیلی خیلی.
مغزم خسته س. میترسم برم خونه حمید اینا. آخه میدونم اونجا بهم میگن اصلا استرس نداشته باش. فوقش سال دیگه میخونی..
بنده های خدا میخوان استرس منو کم کنن ولی نمیدونن با این حرفشون نه تنها استرسم کم نمیشه بلکه واقعا ناراحت میشم. آخه هیچ کس نمیدونه من چه تلاشی کردم و چقدر خوندم
ولی وقتی بهم میگن ایش
افزایش سن، آلودگی هوا، تابش نورآفتاب، عادات تغذیه‌ای نادرست و همچنین ضعف سیستم ایمنی بدن ازجمله عواملی هستند که می‌توانند در بروز طیف وسیعی از بیماری‌ها دخیل باشند، به بیان دیگر، به دلیل افزایش آلودگی هوا، استعمال مواد دخانی و آلودگی‌های مواد غذایی شیوع این دسته از تومورها در کشورمان رو به افزایش است.شیوع سرطان‌های سر و گردن به عوامل مختلفی باز می‌گردد سرطان حفره دهان و حلق در سنین بالا و افرادی که مواد دخانی و الکل و بویژه مواد مخدر
در بسیاری از افراد استرس و حالت تهوع به دنبال هم بروز پیدا می‌کنند. تهوع و استفراغ از نشانه‌های بارز اضطراب و استرس هستند که حس ناخوشایندی به فرد می‌دهند. حالت تهوع ناشی از استرس به دلیل تغییرات مختلف بدن در مواجه با شرایط بحرانی بروز می‌دهد و راه‌حل آن کاهش استرس است. استرس در زندگی روزمره و با وجود مشغله‌های فراوان امری شایع و انکارناپذیر است که حتی بسیاری از افراد را به سمت مصرف قرص سوق می‌دهد. در ادامه توضیح داده‌ایم که راه‌های منا
سرطان پروستات
به عنوان یکی از شایع ترین سرطان هایی که گریبان گیر مردان در تمام دنیا
هست شناخته می شود ۱۵% از کل سرطان های تشخیص داده شده دردنیا رو سرطان پروستات
تشکیل داده است و در جوامع غربی و آمریکای شمالی شایع ترین سرطان مردان
است در ایران سومین عامل بروز سرطان در مردان ایرانی شناخته می شود که شیوع
آن ۱۸ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر در هر سال می باشد .علائم بیماری در سنین
کهنسالی اتفاق می افتد هر چند که شروع بیماری از سن بالای ۵۰ سالگی است و
ا
یکی از راه‌های کاهش استرس و بدست آوردن آرامش نفس کشیدن به صورت عمیق است. به اینصورت که در هنگام دم نفس عمیق بکشید و سه ثانیه صبر کنید و از طریق دهان بازدم انجام دهید اینکار بسیار در کاهش استرس مفید وافع می‌شود.
به موسیقی گوش فرا دهید، از روانشناس کمک بگیرید، ارتباطات خود را قوی کنید تا بتوانید به راحتی به استرس غلبه کنید.
قارچ بخورید؛ سرطان نگیرید
▫️محققان ژاپنی با بررسی وضعیت سلامت ۳۶۵۰۰ مرد در مدت طولانی متوجه شدند که خوردن قارچ به طور مرتب باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات می شود.▫️کسانی که هفته‌ ای یک یا دو بار قارچ می‌خورند، ۸ ٪ کمتر خطر ابتلا به آنکولوژی دارند. دانشمندان تأکید می کنند که حتی مصرف اندک قارچ‌ ها در رژیم غذایی، مزایای ملموس برای سلامتی انسان در آینده به همراه خواهد داشت.
قارچ را می توانید با تخم مرغ صبحانه و یا در سالاد استفاده کنید
ای صدایم همه با موج تو تنظیم شده
دوستت دارم و ماه شبِ هستیم شده
روزگار من از آن روز که تو آمده ای
با نگاه های مه آلود تو تقویم شده
من که محکوم به جرم تو شدم باز  ولی
جرم زیبایی ات آیا به تو تفهیم شده؟
دور از آغوش تو دلتنگ ترینم آری
پهلوانی که به آغوش تو تسلیم شده
بی تو با هرچه که باشد همه محکوم شدم
مثل مظلوم ترین کشور تحریم شده
نه فقط این غزل تازه سید ، بلکه  
دفتر عاشقی من به تو تقدیم شده
 
در یک مطالعه بین المللی با راهنمایی دانشگاه Bergen، محققان قصد داشتند پی ببرند که چگونه اضافه وزن ( BMI بالای 25 ) و چاقی (BMI بالای 30 ) خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان را افزایش میدهند.
 این مطالعه نشان داد که اگر شما قبل از 40 سالگی دارای اضافه وزن باشید ، خطر ابتلا به سرطان های زیر با درصد های مختلف در شما افزایش میابد :
70 درصد برای سرطان اندومتر
58 درصد برای سرطان سلول کلیوی در مردان
29 درصد برای سرطان کولون در مردان
15 درصد برای تمام سرطان های مربوط به
تشخیص سرطان حنجره
حنجره یک اندام اساسی در بدن انسان است که وظیفه تولید صدا را بر عهده دارد. لذا هر تغییر در صدای انسان می تواند از علائم ابتلا به بیماری سرطان حنجره باشد. می توان گفت هر گونه تغییری در صدای انسان می تواند از علائم اولیه تشخیص سرطان حنجره باشد.


ادامه مطلب
پاورپوینت سرطان خون
دانلود پاورپوینت با موضوع سرطان خون، در قالب ppt و در 19 اسلاید، قابل ویرایش. بخشی از متن پاورپوینت: سرطان خون (لوسمی) چیست؟ خون از مایع لزجی به نام پلاسما و یاخته های شناور آن که توسط مغز استخوان تولید می شود تشکیل شده است. مغز استخوان ماده ای نر
یادگیری مهارت‌ها و راه های کاهش استرس از جمله موارد مهم در زندگی است. تمام انسان‌ها بارها در زندگی خود استرس‌هایی را تجربه می‌کنند. ممکن است دچار استرس امتحان شوید و یا در روابطتان مدام درگیر استرس باشید. استرس‌های مداوم و مدیریت نشده شما را با چالش‌های جسمانی و روحی در زندگی روبه‌رو می‌کند به همین خاطر لازم است تا راه‌هایی را برای کاهش استرس خود بلد باشید و سلامت جسمی و روحی خود را تضمین کنید. در ابتدا لازم است تا منشا استرس خود را  بی
کاش آغوشت عضوی از تنم بود 

مثلا آغوشت پاهایم بود 

که بی آن قدم از قدم برنمیداشتم 

یا دست هایم بود 

که هرجا میرفتم در آغوش تو میرفتم 

در آغوش تو به خواب میرفتم 

در آغوش تو به بیداری می آمدم... 

یا مثلا آغوشت چشم هایم بود 

که این جهان تاریک و خالی را آبی آسمانی میدیدم... 

خوب بود آغوشت پشتم بود 

که بال در می آوردم مدام 

اما کاش آغوشت قلبم بود 

نبودش... . 





حسنا میرصنم
در کبد سرطان‌هایی‌ نیز یافت‌ می‌شوند که‌ از نقاط‌ دیگر منشأ گرفته‌ به‌ کبد گسترش‌ یافته‌اند. سرطان‌ کبد معمولاً در ارتباط‌ با یک‌ بیماری‌ زمینه‌ای‌ در کبد مثل‌ سیروز کبد رخ‌ می‌دهد.درباره سرطان کبد چه می دانید؟کبد نقش بسیار مهمی در متابولیسم پروتئین ها، چربی ها، کربوهیدرات ها و هورمون ها بازی می‌کند. کبد به کمک صفرایی که می‌سازد، باعث هضم چربی ها و حذف بیلی روبین ها (ضایعات هموگلوبین) می‌شود.کبد نقش بسیار مهمی در متابولیسم پرو
وقتی فشار روانی خیلی زیاد بشه ... از همه جهت فکرت مشغول باشه ... فشار خونت میشه مثل من و میره ۱۴ رو ۱۰ ! ضربان قلبت مثل من از ۱۰۰ پایین نمیاد! سر کلاس اصلا نمیتونی تمرکز‌کنی و گوش بدی! 
تو این شرایط حتی حضور گنگ آدم ها هم استرس زاست! چه برسه به فکر یک لحظه نبودن یا بی خبری ازشون! 
چی بنویسم که همه چیز تو همین ۲ خط بالاست ... 
+ همه این استرس ها برام شیرینه !!!
 
سرطان پروستات چیست و چگونه درمان می شود؟
واژه ی تقریبا نام آشنا و تلخ سرطان پروستات که امروزه آمار بالایی را در میان مردان بالای 40 الی 50 سال دارد مثل تمام بیماری های دیگر با علائم و نشانه هایی در بدن ایجاد می شود ، نشانه هایی که با شناخت آنها می توان مانع از بروز و پیشروی بزرگ شدن پروستات شد . در این مسیر مراقبت ها ، تغییرات در سبک زندگی و انتخاب بهترین گزینه درمان که توسط پزشک متخصص تشخیص داده می شود مهم ترین قدم ها محسوب می شوند.
 
سرطان پروست
سرطان حنجره
سرطان حنجره، رشد خارج از کنترل سلول های بدخیم در حنجره و بافت های اطراف آن می باشد. حنجره، اندام تولید صدا در انسان است. حنجره یک عضو توخالی و متشکل از
چندین غضروف، در جلوی گردن می باشد که تارهای صوتی را در خود جای داده است .
حنجره در نفس کشیدن، صحبت کردن و بلع غذا نقش مهمی ایفا می نماید. تشخیص هر چه سریع تر سرطان حنجره در مراحل اولیه، باعث موفقیت بیشتر درمان و کاهش عوارض
آن می گردد.
 
ادامه مطلب
در مقوله استرس و مدیتیشن برای کنترل استرس باید یادآوری کنم که مدیتیشن و بقیه روش ها فقط برای استرسی کاربرد داره که اومده و رفته وگرنه شما یه غولی به نام استرس جلوت نشسته باشه و شما چشاتو ببندی و نفس عمیق بکشی وقتی باز کنی چشماتو دوباره همون غول رو میبینی که جلوته و دوباره بهم میریزی. در نتیجه این متد جواب نمیده اصلا و شما باید اون غول رو از سره راهتون بردارین و الا میشینه جلوت و نگات میکنه تا از پا دربیای...
 
 
+ هنوزم زل زده بهم و داره نگام میک
فکر میکنم از اون فشار عصبی ای هم که دزد اومد خونمون هم باشه،علاوه بر استرس کنکور :چند روزه جای کمرم به نظرم سیاتیک باشه به قدری درد میگیره که بی طاقتم کرده. نه میتونم پاشم، نه میتونم راه برم نه میتونم از پله ها برم بالا یا بیام پایین هیچ کار نمیتونم بکنم. 
من گناه دارم جِدَّنی! چقدر باید استرس تحمل کنم آخه؟ :(
کاهش استرس شغلی از آن جهت اهمیت دارد که استرس در محیط کار باعث کاهش عملکرد و فرسودگی و در نتیجه تخریب سلامت روانی و جسمی فرد خواهد شد. استرس شغلی با مجموعه‌ای از علائم مانند بی خوابی، حواس‌پرتی، خستگی، ناامیدی، افسردگی و ... همراه است. در صورتی که استرس شما به صورت مزمن ادامه پیدا کند، محیط خانه و خانواده هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و فضایی پر تنش ایجاد می‌شود که به وخیم‌تر شدن شرایط دامن می‌زند. در این مقاله شما را با راهکارهای موثر برای کاه
میخوام سعی کنم از این به بعد آرامش داشته باشم
و آروم آروم سعی کنم چیزایی که بلد نیستم رو یاد بگیرم و استرس الکی نداشته باشم. 
امشب کلی استرس داشتم و به جایی نرسیدم. همین الان اومدم بخوابم، یهو به خودم اومدم دیدم برای فردا و اینکه این همه درس رو کی بخونم دارم دچار استرس میشم و بعدش به این فکر میکنم که وای قراره دوشنبه برگردم تهران و فلان و بهمان. بعدش به این فکر کردم که چرا خب واقعا؟ استرس بکشم که مریض شم؟ نشد؟ نرسیدم؟ خسته بودم؟ اصلا عشقم کشید د
بسم الله الرحمن الرحیم
طبق اخرین تحقیقات از منبع ncbi و مقاله منتشر شده در ان ، همچنین سایت های دیگر همانند medical news today ، تایید شد که هسته انگور حاوی مقدار قابل توجهی انتی اکسیدان و یون های فعال است که باعث میشود روند بهبودی سرطان تا 67% بدون نیاز به شیمی درمانی صورت گیرد.
عصاره تهیه شده از این دانه ها ، با سلول های سرطانی مقابله می کنند و به خاطر داشتن خاصیت اسیدی ، این سلول ها را از بین می برند.

همچنین باید توجه کرد که میتوان از روی فرمول بالا ، دا
دوران بارداری با تغییرات زیادی برای مادران همراه است. یکی از این تغییرات به وجود آمدن استرس در دوران بارداری است که توجه به آن از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد چرا که عدم کنترل استرس می‌تواند سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد. در واقع احساس استرس در دوران بارداری بسیار شایع است، اما اگر شدت آن زیاد باشد می‌تواند برای مادر مشکلات بزرگی را ایجاد کند. البته جای نگرانی نیست و روش‌های مختلفی برای کاهش استرس در این دوران وجود دارد که لازم است
" هیچ وقت نمی‌فهمی کی آخرین باره، کی آخرین دفعه‌ایه که داری در آغوش میگیریش، بغلش می‌کنی، فشارش میدی، عطرش رو بو می‌کنی و …. لحظه‌ای که متوجه می‌شی آخرین بار رو هم از دست دادی، لحظه‌ای که متوجه می‌شی دیگه نمی‌تونی دوباره تو آغوشت بگیریش. اون لحظه، لحظه "حسرت آغوش آخر"ه. لحظه‌ای که حسرت می‌خوری از اینکه آغوش آخر رو خاطره نکردی، ساده از کنارش گذشتی و مثل همهٔ دفعات به آغوش کشیدی‌ش."
 
آغوش آخر می‌تونه صبح موقع خدافظی برای رفتن به کار با
درمان سنتی با عسل برای پیشگیری از سرطان
 
عسل به عنوان ماده غذایی قابل نگهداری طبیعی شناخته می‌شود و ویتامین ها، شکر و مواد معدنی زیادی را در دل خود جای داده است. این خوراکی لذیذ فعالیت‌های آنتی  اکسیدانی بالایی دارد. در حال حاضر نرخ بروز سرطان در بسیاری از کشورهای دینا در چند سال اخیر پیشرفت زیادی داشته است. عواملی مانند سیستم ایمنی ضعیف، عفونت مزمن، التهاب مزمن، زخم‌های مزمن، سیگار کشیدن، چاقی و …. از عوامل ایجاد کننده سرطان به شمار می
آیا می دانید سرطان گوش چیست؟
سرطان، تقسیم و رشد غیر طبیعی سلول های بدن می باشد، تمام اندام های بدن من جمله گوش نیز از خطر این اتفاق مستثنی نیستند، سرطان گوش انواع مختلفی دارد که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. سرطان گوش مثل همه انواع سرطان ها امکان درمان در صورت خوش خیم بودن آن وجود دارد، اما در صورت تشخیص دیر تر و همچنین عدم پیگیری درمان،امکان مرگ بیمار وجود دارد. سرطان گوش در لایه های مختلف گوش بوجود می آید و در برخی موارد سرطان
پزشکان آمریکایی برای اولین‌بار، تکنیک قدرتمند ویرایش ژن را در افراد مبتلا به سرطان مورد آزمایش قرار دادند. این آزمایش که هدف آن ارزیابی بی‌خطر بودن تکنیک مذکور بود، گامی در مسیر هدف نهایی ویرایش ژن به‌منظور کمک به سیستم ایمنی بیمار برای مبارزه دربرابر سرطان است.
ادامه مطلب
لکه های پوستی خطرناک
سرطان پوست چیست؟ عکسهایی از انواع سرطان پوست و خالهای سرطانی

سرطان
پوست شامل تغییرات غیرعادی در لایه بیرونی پوست می‌شود. سرطان پوست متداول
ترین و شایع ترین نوع سرطان در تمام جهان بوده و ۷۵ درصد کل سرطان در جهان
را تشکیل می‌دهد و هرچند اکثر مبتلایان به سرطان پوست شفا می‌یابند، اما
بدلیل شیوع زیاد آن یکی از نگرانی‌های بزرگ افراد بحساب می‌آید. شما
می‌توانید با کاهش قرارگیری در برابر اشعه فرابنفش و یا عدم قرارگیری
دیروز عصروسط کلاس بود و هنوز در حال تدریس بودمدانشجویی نزد من اومد
خانمی که خودش مادر فرزندانی بود
اشک می ریخت
اشک
...
گفت: سرطان دارم
باز هم اشک ریخت
...
خیلی جا خوردم
نمی دونستم چی بگم ولی
به عنوان یه استاد، حس همدردی عجیبی دارم
دلم می خواد هر چه در توانم است براش دعای خیر کنم
یا اگه کاری از دستم بربیاد
همانند بزرگسالی استرس در کودکان نیز اتفاق می‌افتد. با این تفاوت که کودکان علائم استرس و اضطراب را به شیوه‌های دیگری نشان می‌دهند. برای مثال ممکن است بی‌قراری‌هایشان افزایش یابد و یا لجبازی بیشتری از خود نشان دهند. تجربه استرس در مدت زمان طولانی و یا به شدت زیاد در هر دوره‌ای عوارض و پیامدهای ناخوشایند بسیاری دارد. این عوارض در دوران کودکی از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که مغز و بدن کودک در این دوران در حال رشد و تکامل است و استرس می‌
توت فرنگی خاصیت ضد پیری دارد.
مصرف مداوم توت فرنگی از بروز سرطان مری پیشگیری می کند.
جوشانده برگ توت فرنگی برای استسقاء مفید است (هر چهار ساعت ۱ قاشق مرباخوری)
خوردن سه یا چند وعده توت فرنگی می تواند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا که در آن بینایی از دست می رود را کاهش دهد.
خوردن توت فرنگی بعضی از ویروس‌ها را از بین می‌برد.
توت فرنگی از سرطان جلوگیری می نماید.
توت فرنگی باعث کاهش کلسترول خون می‌شود.
کسانی که سرطان دارند سعی کنند توت فرنگی را در
خانومانه:
سرطان سینه یکی از سرطان هایی است که در جهان خیلی زود تشخیص داده می شود.
این بیماری مزمن زمانی به وجود می آید که سلول های بافت سینه به شکل غیر
معمول شروع به رشد می کنند. این سرطان در میان زنان رواج زیادی دارد زیرا
عوامل زیادی باعث بروز آن می شود. پیشرفت های پزشکی و تکنولوژیک برای بهبود
درمان ها بسیار موثر بوده اند. اما با همه این ها پزشکان توصیه می کنند که
نسبت به هر گونه علائمی هوشیار باشید. علاوه بر این، پزشکان پیشنهاد می
کنند که ی
طبق مطالعات انجام شده : «با افزایش سن به دلیل ضعیف تر شدن سیستم ایمنی بدن و سبک زندگی ناسالم، احتمال ابتلا به این سرطان در افراد بیشتر می شود؛ اما نکته اینجاست که سرطان خون شایع ترین نوع سرطانی است که افراد زیر ۱۵ سال را در بر می‌گیرد!»
 
ادامه مطلب
 روشی نوین و مؤثر در درمان سرطان روده بزرگ 
 بازدارندگی از ورود گلوکز به سلول توسط گلوکز اکسید از (GOx) برای ناتوان کردن تومورها، استراتژی جذابی است که با عنوان "cancerous starvation therapy" در درمان سرطان راه یافته است، اما این شیوه‌ درمانی با محدودیت‌هایی در فاز in vivo همراه است که به دلیل کاهش بسیار شدید در ورود GOx به سلول و اثرات خود محدود شونده‌ی درمان، ایجاد می‌شود.
ادامه مطلب
علائم سرطان در کودکان
از علائم شایع سرطان درکودکان می توان به تب های پایدار و طلانی مدت که پاسخ به درمان نداشته باشند، کاهش وزن، بی اشتهایی شدید، تعریق، خارش شبانه، اختلال در دید، سردرد اشاره کرد که والدین باید از این علائم اطلاع کافی داشته باشند
  برای حمایت از کودکان سرطانی به کدام موسسه باید اعتماد کرد؟
همانطور که می دانید موسسه محک به عنوان بزرگترین موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان است. حال موسسات زیادی در تمامی استان ها بنا شده
سال ها بعد،دانشمندان، یک سرطان جدید کشف می کنند
که برای اولین بار خودش را در بدن یک زن بیست و هفت ساله نشان داده است
دانشمندان می گویند به احتمال بسیار قوی،
این سرطان ریشه در بغض ناشی از صدا نکردن نام محبوب در لحظات سخت دارد...
دانشمندان اضافه خواهند کرد:
نامش را زیاد صدا کنید...حتی اگر محبوب، خود مایه ی بغض باشد...
چه عواملی باعث سرطان تخمدان می شود؟
تومورهایی
که در تخمدان شکل می گیرند، اغلب با علائمی همراه نیستند. زمانی که نخستین
علائم بروز کند نشان می دهد سرطان شکل گرفته و در مرحله ی پیشرفته ای است.
بنابراین باید نسبت به این بیماری و عوامل ابتلا به آن هوشیار بوده و
اطلاعات لازم را کسب کنید.
ادامه مطلب
دانشمندان دانشگاه گریفیت از CRISPR-Cas9 برای هدف گیری و درمان موفقیت آمیز تومورهای سرطان گردن رحم در داخل بدن (از طریق تزریق به موش های زنده و دارای تومور) با استفاده از نانوذرات استفاده کردند.پروفسور نیگل مک میلان محقق این پژوهش ، گفت : " این اولین درمان برای هرگونه سرطان میباشد که از این فناوری استفاده میکند."
" این نانوذرات ، ژن ایجاد کننده سرطان را در سلولهای سرطانی جستجو می کنند و با استفاده از مقداری DNA اضافی که باعث اشتباه خوانده شدن ژن و توق
 
همه ما تاکنون استرس را تجربه نموده ایم، هرچند نوع و شدت استرس می تواند از چالش های جزئی تا بحران های عمده متفاوت باشد. هنگامی که استرس بیش از حد شدید، مزمن و تحمل آن غیرممکن باشد، می تواند به سلامتی و آسایش ما لطمه بزند.
به همین دلیل است که کاهش استرس برای بازگرداندن آرامش درونی و سلامت جسمی ضروری است.
با این حال، یافتن کاهنده های استرسی که برای هر وضعیت استرس زا مناسب باشند می تواند امری چالش برانگیز باشد.
ادامه مطلب
برای مدیریت استرس چه باید کرد؟
مدیریت استرس به ما کمک می‌کند تا با استفاده از امکاناتی که در ما و محیطمان وجود دارد بر فشار روانی فایق آمده و آن را به سطح بهینه برسانیم.
استرس زمانی شروع می‌شود که بدن ما با شرایطی بیش از توان جسمی، روانی و یا احساسی خود روبه روست. در برخورد با شرایط استرس زا ابتدا با واکنش‌های فیزیکی و علایم جسمانی در بدنمان روبرو می‌شویم، مثل تپش قلب، تعریق، عضلات منقبض، تنگی نفس، بی‌اشتهایی، بی‌خوابی و... ؛ روان ما عصبی
جانانِ من، الان که برایت مینویسم، بیشتر از هرکسی دلتنگ خودم شده ام، خودِ واقعی ام که عاشق زندگی کردن است،خود واقعی ام که خوب بلد است عشق بورزد، میدانی جانانِ من خود واقعی ام را عجیب دوست دارم،مرا به آغوش بگیر تا باهم خود واقعی ام را پیدا کنیم، 
مرا در آغوش بگیر و برایم قصه ی دختری را تعریف کن که خیلی دوستش داری، مرا آرام کن...جانانِ من...
 
تنها پادتن تنهایی،در آغوش گرفتن تنهایی است.تنها پادتن ترسدر آغوش گرفتن ترس است.و تنها راه رهایی از رنج،روبرو شدن با آن و پذیرفتن آن.تا زمانی که از عمیق‌ترین دردهایت فرار کنی،التیام نخواهی یافت...دنیا جای رنج است اما جای رنجیدن نیست و امید بدون خوش‌بینی تنها راه زنده ماندن در این سیاره است..
استرس کاری از انواع استرس و به معنی استرسی است که از طریق کار به انسان وارد می شود.
میزان کنترلی که فرد شاغل بر مسائل کاری اش دارد، می تواند بر روی استرس کاری تاثیر داشته اشد.
با اینکه هر کاری استرس خاص خودش را دارد، اما استرس واقعی برای افرادی که از نظر احساسی و فیزیکی نمی توانند به فشار کاری واکنش نشان دهند، بسیار سخت تر است.
استرس کاری چیست؟
یک شغل سالم چه شغلی است؟
یک شغل مناسب و سالم شغلی است که فشاری را که بر فرد وارد می کند، برای میزان توا
شاید تا به حال  نمی دانستید که چشم هم دچار سرطان می شود! درست است! چشم هم مانند تمام اندام های بدن قابلیت سرطانی شدن را دارد. از بین انواع مختلف سرطان هایی که چشم را هدف قرار می دهند، ملانومای چشم بیشترین آمار ابتلا را دارد.

ادامه مطلب
استرس سخنرانی یکی از انواع اختلالات اضطرابی است که می‌تواند در زندگی اجتماعی افراد تاثیر منفی بگذارد. سخنرانی یک مهارت است که ارتباط مستقیمی با پیشرفت در شغل و تحصیلات دارد. سخنرانی و صحبت در جمع برای بسیاری از افراد اجتناب ناپذیر است و آن‌ها برای زندگی اجتماعی خود به این مهارت نیاز دارند. پس لازم است که برای غلبه بر آن چاره‌ای اندیشید. شناخت علائم و دلایل استرس سخنرانی به افراد کمک می‌کند تا راحت‌تر با آن مقابله کنند. در ادامه مقاله به ب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها