نتایج جستجو برای عبارت :

نهج البلاغة:خطبه31؛روانشناسی طلحه وزبیر

31-  و من کلام له (علیه السلام)
> لما أنفذ عبد الله بن عباس إلی الزبیر یستفیئه إلی طاعته قبل حرب الجمل <
لَا تَلْقَیَنَّ طَلْحَةَ فَإِنَّکَ إِنْ تَلْقَهُ تَجِدْهُ کَالثَّوْرِ عَاقِصاً قَرْنَهُ یَرْکَبُ الصَّعْبَ وَ یَقُولُ هُوَ الذَّلُولُ وَ لَکِنِ الْقَ الزُّبَیْرَ فَإِنَّهُ أَلْیَنُ عَرِیکَةً فَقُلْ لَهُ یَقُولُ لَکَ ابْنُ خَالِکَ عَرَفْتَنِی بِالْحِجَازِ وَ أَنْکَرْتَنِی بِالْعِرَاقِ فَمَا عَدَا مِمَّا بَدَا.
# قال السید الشر
9-  و من کلام له (علیه السلام)
> فی صفته و صفة خصومه و یقال إنها فی أصحاب الجمل <
وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَیْنِ الْأَمْرَیْنِ الْفَشَلُ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ حَتَّی نُوقِعَ وَ لَا نُسِیلُ حَتَّی نُمْطِرَ.
خطبه 009-درباره پیمان شکنان 
شناخت طلحه و زبیر (و اصحاب جمل) 
چون رعد خروشیدند، و چونان برق درخشیدند، اما کاری از پیش نبردند و سر انجام سست گردیدند، ولی ما اینگونه نیستیم، تا عمل نکنیم رعد و برقی نداریم، و تا نباریم سی
 بسم الله الرحمن الرحیم
بعضی از علمای اسلام عمری میگویند طبق فرموده عمر کسی که بر علیه خلیفه حتی اگر فاسق و ظالم باشد قیام‌کند به مرگ جاهلیت مرده است
طبق این فتوی
عایشه و طلحه و زبیر و معاویه و عمروعاص و مروان حکم و بعضی دیگر از اصحاب پیامبر رحمت به مرگ جاهلیت مرده اند
چگونه علمای اسلام عمری مقام اصحاب پیامبر پایین می آورند...
اگر شتر وارد سوراخ سوزن شد، طلحه و زبیر و اصحاب جمل هم وارد بهشت می‌شوند!
خدای عالم در آیه ۴۰ سوره اعراف می‌فرماید:
إنّ الّذین كذّبوا بآیاتنا واستكبروا عنها لا تفتّح لهم أبواب السّماء ولا یدخلون الجنّة حتّى یلج الجمل فی سمّ الخیاط وكذلك نجزی المجرمین .
همانا کسانی که آیات ما را دروغ پنداشتند و خود را برتر از ایشان شمردند درهای آسمان برایشان گشوده نمی‌شود و داخل در بهشت نمی‌گردند تا وقتی که شتر وارد سوراخ سوزن گردد و این چنین تبهکاران را س
219-  و من کلام له (علیه السلام)> لما مر بطلحة بن عبد الله و عبد الرحمن بن عتاب بن أسید و هما قتیلان یوم الجمل <لَقَدْ أَصْبَحَ أَبُو مُحَمَّدٍ بِهَذَا الْمَکَانِ غَرِیباً أَمَا وَ اللَّهِ لَقَدْ کُنْتُ أَکْرَهُ أَنْ تَکُونَ قُرَیْشٌ قَتْلَی تَحْتَ بُطُونِ الْکَوَاکِبِ أَدْرَکْتُ وَتْرِی مِنْ بَنِی عَبْدِ مَنَافٍ وَ أَفْلَتَتْنِی أَعْیَانُ بَنِی جُمَحَ لَقَدْ أَتْلَعُوا أَعْنَاقَهُمْ إِلَی أَمْرٍ لَمْ یَکُونُوا أَهْلَهُ فَوُقِص
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
از علمای اسلام عمری سؤال میکنم
اگر شخصی به شما بگوید(وقتی بمیری با همسرت ازدواج میکنم آیا به شما بی احترامی نکرده است؟)
چگونه است که طلحه به پیامبر رحمت چنین میگوید و شما میگویید باید به او احترام گذاشت و میتوان از او الگو گرفت
آیا میتوان از طلحه الگو بگیر و به هر که دوست داشتم بگویم بعد از مرگ شما با همسر شما ازدواج میکنم؟
(فدای مظلومیت پیامبر رحمت
قران می‌فرماید
پیامبرتنها از خدا میترسید
ولی در
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
اهل سقیفه از یک طرف معتقد که پیامبر رحمت فرمود که شقی ترین افراد امیرالمومنین علی علیه الاف السلام را به شهادت می رساند
از طرف دیگر میگویند ابن ملجم قاتل علی چون از صحابه بوده ،مورد رضای پروردگار است و اهل بهشت
حیرت و تعجب است که این جماعت دین خود را از قرآن گرفته اند یا پیامبر که آورنده قرآن بود،اگر پیامبر را قبول دارند که پیامبر می‌فرماید قاتل علی شقی ترین افراد است،(بگذریم از معا
دیدگاه مرحوم آیة الله سید عز الدین زنجانی در مورد فخر رازی، ابن عربی، غزالی و مولوی
آیة الله سید عز الدین زنجانی قدس سره می‌نویسند:
این فخر رازی و آن ابن عربی، آن هم غزالی و هم چنین مولوی و امثال او، به قدری گمراهند که ضلالتشان از عمیق‌ترین ضلالت‌هاست. اینها هم در علم و هم در ریاضت تلاش کرده‌اند، گاهی هذیان‌های عجیبی می‌گویند و تعریف‌های فراوانی از دشمنان خدا، مانند طلحه، زبیر و معاویه می‌کنند.
خواجه نصیر الدین طوسی می‌گوید: «و أمّا من
اذعان محمد بن طلحه شافعى به فضائل امام کاظم علیه السلام
 
محمد بن طلحه شافعى از علمای اهل سنت می‌نویسد:
 
✍ أبی الحسن موسى بن جعفر الکاظم ( علیهما السلام ) الإمام موسى الکاظم ( علیه السلام ) هو الإمام الکبیر القدر ، العظیم الشأن ، الکبیر المجتهد ، الجاد فی الاجتهاد ، المشهور بالعبادة ، المواظب على الطاعات ، المشهود له بالکرامات ، یبیت اللیل ساجدا وقائما ، ویقطع النهار متصدقا وصائما ، ولفرط حلمه وتجاوزه عن المعتدین علیه دعى کاظما، کان یجازى
در جنگ اُحُد،طلحه بن عثمان پرچم دار مشرکین ایستاد و گفت:ای یاران محمد،همانا گمان می کنید که خداوند با شمشیر شما ما را به جهنم و با شمشیر ما شما را به بهشت وارد می کند؟چه کسی می خواهد تا با شمشیرم او را به بهشت اندازم؟و یا او مرا به جهنم اندازد؟
علی بن ابی طالب رضی الله عنه ایستاد و گفت:سوگند به الله که جانم در دست اوست یا با شمشیرم تو را به جهنم خواهم انداخت یا تو با شمشیرت مرا به بهشت.
علی ضربتی بر او زده پای وی را قطع کرد و در نتیجه عورتش نمایان
امام صادق ع فرمود نه بخدا سوگند  این  امر خلافت هر گز در دودمان ابو بکر و عمر نگردد ونه هرگز در بنی امیه ونه درفرزندان  طلحه وزبیر باز اید برای انکه اینان قران را بیکسو نهادند و سنتهارا باطل کردند و احکام الهی را تعطیل کرده و مهمل گذاردن ورلخدا ص  فرموده قران راهنمای  وگمراهی  است و بینایی از هر کوری است و سبب گذشت از لغزشها است و روشی درهر تاریکی. است. و در پیشامدها و بدعتها پرتوی است ونگاهدارنده از هر هلاکتی است و ره جویی در هر گمراهی  است 
حضرت امیر المومنین علیه السلام، در هیچ کدام از جنگ‌های خلفای غاصب شرکت نکرد. (به اعتراف اهل تسنن)
منحرفین از خط ولایت معصومین علیهم السلام ادعا می‌کنند که امیر المومنین علیه السلام در جنگ‌ها به خلفای غاصب مشاوره می‌داده است.
شبکه‌های وهابی نیز ادعایی را مطرح کردند که حضرت علی علیه السلام در جنگ‌ها و فتوحات خلفا شرکت کرده و یک زنی گرفته و صاحب بچه شد و همین طور هر چرت و پرتی که به ذهن خبیثشان می‌رسد می‌گویند.
این ادعا را این شبکه‌ها در حا
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
چند سؤال دارم ازتمام علمای سقیفه
اگر کنار پیامبر ص بودید در احد آیا اورا تنها می‌گذاشتید و از کوه بالا می رفتید؟(مانند عمر و ابابکر)
اگر در غزوه احزاب کنار پیامبر بودید و از شما میخواست که به جنگ با عمرو بروید آیا در خواست پیامبر را اجابت نمیکردید؟(مانند عمر و ابابکر)
اگر در کنار پیامبر بودید و پیامبر به شما می‌فرمود به جیش اسامه بروید و خدا لعنت کند آنکه به جیش اسامه نرود آیا به درخو
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
 از نامه هاى آن حضرت علیه السَّلام است به معاویه
(که آنرا بوسیله جریر ابن عبد اللَّه بجلىّ بشام فرستاده، و در آن صحّت و درستى خلافت خود را اثبات و بیزاریش را از کشتن عثمان اظهار فرموده): 1 کسانیکه با ابو بکر و عمر و عثمان بیعت کردند (آنها را بخلافت گماشتند) بهمان طریق با من بیعت کرده عهد و پیمان بستند (زمام امور را بدست من دادند) پس (به عقیده شما که خلافت از جانب خدا و رسول تعیین نشده بلکه
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
درحکومت عثمان،علی که فضائلش را نمیتوان شماره کرد( مولود کعبه فاتح خیبر فاتح احزاب قاتل مرهب و...)باید چاه کنی کند و از مدینه اخراج شود و جوان زیربیست سالی که فامیل عثمان است حاکم کوفه شود که از مهمترین شهرهای حکومت اسلامی بود،
دراسلام عمری صحابه و سنت و فرمایشات پیامبر ارزشی ندارد
به نقل اهل سقیفه پیامبر فرمود هرکس مرا دوست دارد علی را دوست داشته باشد
ولی عایشه و طلحه و زبیر و معاویه و عمروعاص و مر
در ما غرور طلحه کشی پا گرفته است 
 وقتی زبیر خرده به مولا گرفته است 
 
اینجا که کوفه نیست که تنها شود علی 
 این سرزمین ، طنین اطعنا گرفته است
 
خفاش های خسته سر خورده از طلوع!
 خورشید بر بلند بقا جا گرفته است 
 
آن پیر مشرقی که طلوع ولایت است
 مهرش هماره نقش به دلها گرفته است
 
با سامری بگوی که موسای عشق ما 
 تأیید از خدای تعالی گرفته است
 
یا اشعری دچار تغافل شده است سخت
 یا غفلتش مسیر تماشا گرفته است
 
گو چشم بسته باز کند خوب بنگرد
 کاین قوم ،م
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
علمای عمری میگویند
پیامبر فرموده
وقتی کسی مرد عملش قطع میشود
و شیعه چون توسل به مرده میکند حدیث پیامبر را قبول ندارند و کافرند
پس چگونه است شما به کتابهای افراد مرده مراجعه میکنید 
شما میگویید
کسی که حدیث پیامبر را قبول ندارد کافر است
پس چگونه عمر رامسلمان میدانید که پیامبر را هزیان گو میداند
و به حرف پیامبر گوش نکرد ودر جیش اسامه حاضر نمیشود و 
چگونه عایشه و طلحه و زبیر و معاویه و عمروعاص و مروا
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
کتاب ینابیع المودة
القندورنی الحنفی،الحافظ سلیمان بن ابراهیم
پیامبر فرمودند
(یا علی...
تو از منی و من از تو،گوشت تو از گوشت من و خون تو از خون من و روح تو از روح من و نهان تو از نهان من و آشکار تو از آشکار من است،
آنکس که از تو اطاعت نماید سعادتمند و آنکه بر تو عصیان کند شقی خواهد بود
سود می برد کسی که از تو پیروی کندو زیان می بیند کسی که از تو بر گردد
کسی که در خدمت تو باشد نجات یابد و کسی ک
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
مغازی،واقدی،جلد دوم
مینویسد
در غزوه تبوک افرادی پیامبر را تنها گذاشتند
که پیامبر در موردشان فرمود
رهایش کنید،اگر در آنان خیری باشد خدا آنان را به ما بازمی‌گرداند والا همان بهتر که که بامانباشدوخدا شماراازشرآنهاراحت ساخته است
آیا اینان صحابی نبودند؟
اگر من بخواهم به عمل اینان اقتدا کنم_طبق نظر اهل سقیفه که میگویند از هر کدام از صحابه که پیروی کنیم درست است و اهل نجات هستیم_پیامبر
#ادبِ_حسینی
مروان بن حکم یک روز پس از اینکه والی مدینه- ولید بن عتبة- بیعت با یزید را به امام حسین علیه السلام عرضه می کند و امام علیه السلام نمی پذیرند، ایشان را می بیند و به حضرت عرض می کند: ای ابا عبدالله من برای تو ناصحی هستم، مرا اطاعت کن تا به رشد برسی.امام علیه السلام می فرماید: و ما ذاک، قل حتی اسمع. نصیحت تو چیست، بگو تا بشنوم.(1)
شخصیت مروان بن حکم:مروان فرزند حَکَم کسی که پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله او و پدرش را به طائف تبعید کرد و در
فرق میان ائمه عدل از آل محمد (صلوات الله علیهم) ائمه جور از غیر آن‌ها
محمد بن حسن صفار رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا احمد بن محمد عن الحسین بن سعید عن محمد بن اسمعیل عن منصور عن طلحة بن زید ومحمد بن عبد الجبار بغیر هذا الاسناد یرفعه إلى طلحة بن زید عن ابی عبد الله علیه السلام قال قرأت فی كتاب ابى الائمة فی كتاب الله امامان امام الهدى وامام الضلال فاما الائمة الهدى فیقدمون امر الله قبل امرهم وحكم الله قبل حكمهم واما ائمة الضلال فانهم ی
 
 
و من کتاب له (علیه السلام) إلى بعض أمراء جَیشه:فَإِنْ عَادُوا إِلَى ظِلِّ الطَّاعَةِ فَذَاکَ الَّذِی نُحِبُّ؛ وَ إِنْ تَوَافَتِ الْأُمُورُ بِالْقَوْمِ إِلَى الشِّقَاقِ وَ الْعِصْیَانِ، فَانْهَدْ بِمَنْ أَطَاعَکَ إِلَى مَنْ عَصَاکَ، وَ اسْتَغْنِ بِمَنِ انْقَادَ مَعَکَ عَمَّنْ تَقَاعَسَ عَنْکَ؛ فَإِنَّ الْمُتَکَارِهَ مَغِیبُهُ خَیْرٌ مِنْ مَشْهَدِهِ وَ قُعُودُهُ أَغْنَى مِنْ نُهُوضِه. 
***
مخالفان را (کسانى که فرمان تو را در مقاب
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
در اسلام عمر صحابه پیامبر رحمت هیچ ارج و قربی ندارند امنیت و احترامشان در حد صفر است
اباذر توسط عثمان به شام تبعید میشود ،معاویه اورا بر مرکبی بی جحاز گذاشته به مدینه بر می‌گرداند و عثمان او را به بیابان بی آب و علف ربزه تبعید میکند و حرام میکند که کسی حق ندارد با این صحابی پیامبر صحبت کند
عثمان صحابی پیامبر علی بن ابی طالب را از مدینه اخراج میکند
در زمان عمر و عثمان و ابابکر،علی که از اصحاب پیامبر
تقویم شیعه
نهم ربیع الاول
۱- قتل عمر بن خطاب
در آخر شب نهم ربیع الاول سال ۲۳ هجری قمری عمر بن الخطاب از دنیا رفته است، و قول اهل سنت روز چهارشنبه ۲۶ ذی الحجه است. 
این روز روز شادی اهل بیت علیهم السلام و انبیاء و ملائکه و ساکنان اعلی علیین و دوستان امیر المومنین علیه السلام و اولاد طاهرین ایشان است چرا که در این روز نفرین حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا علیها السلام به اجابت رسید. روزی عظیم الشأن است و روز سرور شیعه و عید بزرگ آن‌هاست. حضرت رسول صلی
بِسمِ رَبِّ روحُ الله(ره)
 
 
خسته شدی؟به این زودی؟ تو که نسل 3 یا 4 انقلابی...
هنوز کاری نکردی برای امام زمانت(عج) که!
میخوای جا بزنی؟
اولین توصیه امامت رو فراموش کردی؟(" اما پیش از همه چیز، نخستین توصیه من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است"  1398/11/22 )
این مسیری که واردش شدی،اتوبانی هست یک طرفه و بی انتها
یا باید مسیر را با ایمان به نصرت حق ادامه بدی یا دوربرگردانی وجود ندارد و
اگر
متوقف شوی،باخته ای
متوقف شوی،میشوی شمر زمانه ات
میشوی طلحه و ز
دروغی به نام دفاع امیر المومنین علیه السلام از عثمان
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر در پاسخ به این شبهه دروغین می‌نویسند:
 
ومما ثبت من أحوال هؤلاء الذین زعموا أنهم بعثوا أبنائهم للدفاع عن عثمان، وأنهم لم یفتأوا مناوئین له إلى أن قتل وبعد مقتله إلى أن قبر فی أشنع الحالات، أما علی أمیر المؤمنین فمن المتسالم علیه أنه لم یحضر مقتل الرجل فی المدینة فضلا عن دخوله علیه قبیل ذلك واستیذانه منه للذب عنه وبعد مقتله وبكاءه علیه وصفع
 1-  و من کتاب له (علیه السلام) 
>إلی أهل الکوفة عند مسیره من المدینة إلی البصرة<
مِنْ عَبْدِ اللَّهِ عَلِیٍّ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ إِلَی أَهْلِ الْکُوفَةِ جَبْهَةِ الْأَنْصَارِ وَ سَنَامِ الْعَرَبِ أَمَّا بَعْدُ فَإِنِّی أُخْبِرُکُمْ عَنْ أَمْرِ عُثْمَانَ حَتَّی یَکُونَ سَمْعُهُ کَعِیَانِهِ إِنَّ النَّاسَ طَعَنُوا عَلَیْهِ فَکُنْتُ رَجُلًا مِنَ الْمُهَاجِرِینَ أُکْثِرُ اسْتِعْتَابَهُ وَ أُقِلُّ عِتَابَهُ وَ کَانَ طَلْحَةُ
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
نقل یک روایت و چند نتیجه دردناک
اهل سقیفه در کتاب المستدرک علی الصحیحین روایتی قریب به این مضمون از قول حیان اسدی نقل میکنندج(سوم)که مولا میفرمایند
پیامبررحمت صل الله علیه وآله وسلم به من فرمودند یاعلی
بعد از من امت من در حالی به تو خیانت میکنند که تو بر اساس دین و سنت من زندگی می‌کنی و محاسنت از خون سرت رنگین میشود،وهرکس تورا دوست داشته باشد مرا دوست داشته وهر که تورادشمن دارد مرادش
 1-  و من کتاب له (علیه السلام) >إلی أهل الکوفة عند مسیره من المدینة إلی البصرة<مِنْ عَبْدِ اللَّهِ عَلِیٍّ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ إِلَی أَهْلِ الْکُوفَةِ جَبْهَةِ الْأَنْصَارِ وَ سَنَامِ الْعَرَبِ أَمَّا بَعْدُ فَإِنِّی أُخْبِرُکُمْ عَنْ أَمْرِ عُثْمَانَ حَتَّی یَکُونَ سَمْعُهُ کَعِیَانِهِ إِنَّ النَّاسَ طَعَنُوا عَلَیْهِ فَکُنْتُ رَجُلًا مِنَ الْمُهَاجِرِینَ أُکْثِرُ اسْتِعْتَابَهُ وَ أُقِلُّ عِتَابَهُ وَ کَانَ طَلْحَةُ
اولین کسى که از شاگردان اسلام درباره‌ی معانى قرآن سخن گفت و داناترین آنان به این کتاب آسمانى بود همانا على بن ابى‌طالب(ع) است.
ابن مسعود می‌گوید: قرآن بر هفت حرف نازل شد و نیست حرفى جز این‌که ظاهر و باطن دارد و علم ظاهر و باطن قرآن نزد على علیه‌السلام بود.
دوّمین مفسّر عبداللّٰه بن عباس است که او ترجمان قرآن و وارث دو سوّم از علوم رسول اکرم است و رسول اکرم برایش دعا کرد و گفت: خدایا او را در دین فهیم و فقیه گردان و به او علم به تأویل عنایت فرما
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-
جنابی  درخارج یک بلنگو بدست اورده است
نمیداندئچه دارد میگوید ایشان از جنابی روحانی وسید که درقم تحصیل کرده است بنام
اقای قپانجی – نقل میکند درقم مهدور دم شد یعنی 
کشتن اش حلال شد به تجف رفت به دانشگاهی رفت کتابی چاپ کرد وهیچ کس جرئت
نمیکرد درعراق کتاب ایشان را چاپ کند- ویک احمقی درلبنان کتاب  ایشان را چاپ کرد که تعدادی ساده لو ح احمق
پیروی ایشان شذند وحضرت عظما ایت اله اعظمی سیسا تای رحمت ا لله علیه وا
عاقبت منکر غدیر و نفرین امیر المومنین علیه السلام بر او (به روایت اهل تسنن)
عبد الحمید بن هبة الله بن ابی الحدید از علمای اهل تسنن می‌نویسد:
و ذكر جماعة من شیوخنا البغدادیین أن عدة من الصحابة و التابعین و المحدثین كانوا منحرفین عن علی ع قائلین فیه السوء و منهم من كتم مناقبه و أعان أعداءه میلا مع الدنیا و إیثارا للعاجلة فمنهم أنس بن مالك. ناشد علی ع الناس فی رحبة القصر أو قال رحبة الجامع بالكوفة أیكم سمع رسول الله ص یقول من كنت مولاه فعلی مولا
علی مظهر همه خوبی هاست
چراکه:
نخستین حاکم اسلامی است ؛ با رای قاطع مردم به قدرت رسید.
نخستین حاکم اسلامی است؛ تاپایان حاکمیت خویش به مردم گفت “در صحنه بمانید و اظهار نظر و انتقاد به حــق کنید که من ایمن از خطا نیستم مگر اینکه خدا نگهم دارد”.
نخستین حاکم اسلامی است؛ مخالف خویش ( سعد ابن ابی وقاص) راکه مشروعیت دولتش را نپذیرفت و بیـعت نکرد؛ مقابله نکرد و حتی علیه او سخن نگفت.
نخستین حاکم اسلامی است؛ به مخالف خویش(طلحه و زبیر) که عازم مـــکه بودن
چناب الوسی از لحاظ عقل- !!
 
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- وهابیت- عدم تعقل خودشان بخوبی اثبات کردند- من جمله احمقی بقول احمقها علامه الو سی—اقایان از اصحاب بصورت اجماع دفاع میکنند این اجماع باعث شدن است که اکثر علمای سنی به بیشاز چهل حدیث قبول نکنند این اصحاب اقایان است ودین اقایان است همه یادرچهل حدیث  حدیث راقبول دارند ودرمابقیه ساکت هستند که مجبور شدن مکتب رای را بپذیرنند که هیچ دلیل بردرست بودند جز عقل ناقص انها نیست پیامب
 
7 : محمدصل الله علیه و آله را در مکه ، همه امین می دانستند. حتی بعدها هم که پیامبر شد و خیلی ها مخالفش بودند ، باز هم وقتی میخواستند پول و کالاهایشان را دست کسی امانت بدهند ، می رفتند در خانه ی او . حتا اگر حرف هایش را قبول نداشتند. پیامبر صل الله علیه و آله  که میخواست از مکه برود سمت مدینه ، امانات را سپرد دست علی علیه السلام. خبر رفتن محمد صل الله و آله پیچید. آمدند سراغ امانتی هایشان. این میان ، نامردها یکی را فرستادند سراغ علی علیه السلام. -
♻️ بازخوانی تاریخ
تکرار سه فتنه زمان علی(ع) در زمانه ما
۱ . فتنه رنگی جمل: سهم خواهی- حبس خانگی – انحراف توسط فرزند (ناکثین)۲ . فتنه مذاکره: با شیطان بزرگ - فریب خوردن ابوموسی اشعری (قاسطین) ۳ . فتنه القای ناکارآمدی: القای عدم عدالت توسط مذهبی های بی بصیرت (مارقین یا خوارج)
در فتنه اول:یاران نزدیک پیامبر (طلحه و زبیر) که بعد از شهادت پیامبر اکرم، در سایه رانت به ثروت زیادی رسیده بودند، وقتی دیدند نمی توانند در حکومت امام علی (ع) به پست و مقام برسن
علت اسلام آوردن دروغین قریش در کلام امیر المومنین علیه السلام
ابن ابی الحدید روایتی را از امیر المومنین علیه السلام نقل کرده که حاوی نکات جالبی است:
٤١٤- قال له قائل یا أمیر المؤمنین أ رأیت لو كان رسول الله (صلى الله علیه وآله) ترك ولدا ذكرا قد بلغ الحلم و آنس منه الرشد أ كانت العرب تسلم إلیه أمرها قال لا بل كانت تقتله إن لم یفعل ما فعلت إن العرب كرهت أمر محمد ص و حسدته على ما آتاه الله من فضله و استطالت أیامه حتى قذفت زوجته و نفرت به ناقته مع عظ
مناظره شیخ مفید رضوان الله علیه با قاضی عبد الجبار بر سر حدیث غدیر و اثبات حقانیت امیر المومنین علیه السلام
 
آیت الله نمازی شاهرودی قدس سره می‌نویسد:
 
✍ وقال القاضی فی المجالس نقلا عن مصابیح القلوب قال: بینما القاضی عبد الجبار ذات یوم فی مجلسه فی بغداد ومجلسه مملو من علماء الفریقین، إذ حضر الشیخ وجلس فی صف النعال، ثم قال للقاضی: إن لی سؤالا فإن أجزت بحضور هؤلاء الأئمة. فقال له القاضی: سل. فقال: ما تقول فی هذا الخبر الذی ترویه طائفة من الشی
و من کلام له (علیه السلام) لابنه محمد ابن الحنفیة لما أعطاه الرایة یوم الجمل:
تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ، عَضَّ عَلَى نَاجِذِکَ، أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَکَ، تِدْ فِی الْأَرْضِ قَدَمَکَ، ارْمِ بِبَصَرِکَ أَقْصَى الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَکَ، وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ.
ترجمه

موضوع: آموزش نظامى
(در جنگ جمل سال 36 هجرى روز پنجشنبه 15 جمادى الآخر هنگام دادن پرچم به دست فرزندش محمد حنفیّه(1) فرمود):
اگر ک
 بسم الله  الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- اقباساز کتاب صیری کوتاه از ندگانی  زینب کبری  (ع) یا قهرمان  زنا حهان اضافه بشریت- ازجناب استادمعزز  حضرت محمود حکیمی رحمت الله علیه—دراین کتاب- میگوید- هنگامیکه علی علیه السلام برای سرکوبی پیمان شکنانی مانند طلحه وزبیر عازم بصره-کردید- ابتدا خطبه ای به شرح زیر خواند-: هنگامیکه خداوندمنان پیلمبر  خود را  قبض روح کرد- قریش باخودکامی –خودرا برمامقدم شمرده—مارا از حق خود باز داشت- ولی من دیدم که صبر
جبههٔ یهود برای نفوذ به درون حاکمیت، در پی کسی بودند که از عهدهٔ دو مأموریت برآید:
در کنار رسول‌خدا به‌گونه‌ای رفتار کند که مسلمانان او را شخصیتی برجسته و توانمند برای خلافت بشناسند.
سازمانی ایجاد کرده و کسانی را گرد هم آورد که حکومت او را به‌رسمیّت بشناسند؛ همچنین کسانی باشند که در حمایت از او تلاش کنند و مسلمانان را گرد او جمع نمایند.
ابوبکر بهترین گزینه برای انجام این مأموریت شناخته شد.
شرایط و جایگاه اجتماعی ابوبکر او را گزینهٔ مناسب
ماجرا از «تظاهر» گذشته است و کسانی که «رسما» مواضع اصلاح طلبانه دارند، یا خودشان را اصولگرا جا می زنند، و یا رسانه های اصلاح سعی می کنند آنها را به مخاطب اصولگرا معرفی کنند. اما چرا؟
ایسنا (که در حال حاضر با مدیریت اصلاح طلبان اداره می شود!) محمد مهاجری را «یک فعالی سیاسی و رسانه ای اصولگرا» معرفی کرده و با تیتر «مهاجری: اصولگرایان بدشان نمی آید که بین خودشان وزن کشی کنند!» به گفتگو با ایشان پرداخته است.
روشن است که بحث گفتگو نیست. اتفاقا رسانه
این یک امر تصادفی نیست، مربوط است به سلسله خطرات عظیمی که در عصر علی علیه السلام یعنی در دوران خلافت خلفا خصوصاً دوره ی خلافت عثمان که منتهی به دوره ی خلافت خود ایشان شد، متوجه جهان اسلام از ناحیه ی نقل و انتقالات مال و ثروت گردیده بود. علی علیه السلام این خطرات را لمس می کرد و با آنها مبارزه می کرد، مبارزه ای عملی در زمان خلافت خودش که بالأخره جانش را روی آن گذاشت، و مبارزه ای منطقی و بیانی که در خطبه ها و نامه ها و سایر کلماتش منعکس است.
فتوحا
تقویم شیعه
یکم رمضان
در شب اول ماه مبارک رمضان غسل و زیارت امام حسین علیه السلام وارد شده است.
۱- ولایتعهدی امام رضا علیه السلام
در هفتم رجب سال ۲۰۰ مأمون عباسی (لعنه الله) نامه‌ای به امام رضا علیه السلام نوشت، و آن بزرگوار را برای ولایتعهدی خویش به مرو فراخواند. در روز اول ماه رمضان سال ۲۰۱ هجری قمری مردم با حضرت رضا علیه السلام به ولایتعهدی بیعت کردند، و بعضی ششم این ماه نقل کرده‌اند.
۲- احتجاج اُبَی بن کعب بر ابو بکر
هنگامی که ابو بکر در روز
خطبه 22 نهج البلاغه
 
وَ قَالَ (علیه السلام):
حین بلغه خبر الناکثین ببیعته و فیها یذم عملهم و یلزمهم دم عثمان و یتهددهم بالحرب :
ذم الناکثین
أَلَا وَ إِنَّ الشَّیْطَانَ قَدْ ذَمَّرَ حِزْبَهُ وَ اسْتَجْلَبَ جَلَبَهُ لِیَعُودَ الْجَوْرُ إِلَى أَوْطَانِهِ وَ یَرْجِعَ الْبَاطِلُ إِلَى نِصَابِهِ وَ اللَّهِ مَا أَنْکَرُوا عَلَیَّ مُنْکَراً وَ لَا جَعَلُوا بَیْنِی وَ بَیْنَهُمْ نَصِفاً .
دم عثمان
وَ إِنَّهُمْ لَیَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَک
یامن له الدنیاوالاخره
 
 
مناسبت های جمادی الأولیروز اول : شیخ کاظم بغدادى معروف به اُزرى مداح اهل بیت ادیبى کامل و شاعرى فاضل و صاحب قصیده هائیه که قریب به هزار بیت است که صاحب جواهر اجر و ثواب اخروى آنرا بر اجر جواهر ترجیح مى داد و آرزو مى کرد کاش ثواب قصیده در نامه عمل او و ثواب جواهر در نامه عمل ازرى ثبت شود.در سال 1211 قمرى در حدود 80 سالگى در کاظمین وفات کرد و در سرابى که معروف به قبر مرحوم سید مرتضى است دفن گردید.روز پنجم :ولادت عقیلة العرب ز
پرسش :
چه نکته های مهمی از قضیه مباهله حضرت محمد(ص) به دست می آید؟
پاسخ :
واقعه مباهله ، از جهات مختلفى حائز اهمّیت و قابل تأمّل و بررسى است . مهم ترین و برجسته ترین نکاتى که در این رویداد ملاحظه مى شود، عبارت اند از :
۱ . اثبات حقّانیت اسلام در برابر مسیحیت
واقعه مباهله ، نشان داد که رهبران مسیحى نجران ، مانند دیگر علماى مسیحى معاصر پیامبر صلى الله علیه و آله ، علائم پیامبر خاتم را در کتب آسمانى خود، خوانده بودند و آنها را کاملاً بر شخصِ ایشان، م
بسم الله 
 
 
مناسبت های جمادی الأولیروز اول : شیخ کاظم بغدادى معروف به اُزرى مداح اهل بیت ادیبى کامل و شاعرى فاضل و صاحب قصیده هائیه که قریب به هزار بیت است که صاحب جواهر اجر و ثواب اخروى آنرا بر اجر جواهر ترجیح مى داد و آرزو مى کرد کاش ثواب قصیده در نامه عمل او و ثواب جواهر در نامه عمل ازرى ثبت شود.در سال 1211 قمرى در حدود 80 سالگى در کاظمین وفات کرد و در سرابى که معروف به قبر مرحوم سید مرتضى است دفن گردید.روز پنجم :ولادت عقیلة العرب زینب کبرى 5 ق ک
پرسش :
چه نکته های مهمی از قضیه مباهله حضرت محمد(ص) به دست می آید؟
پاسخ :
واقعه مباهله ، از جهات مختلفى حائز اهمّیت و قابل تأمّل و بررسى است . مهم ترین و برجسته ترین نکاتى که در این رویداد ملاحظه مى شود، عبارت اند از :
۱ . اثبات حقّانیت اسلام در برابر مسیحیت
واقعه مباهله ، نشان داد که رهبران مسیحى نجران ، مانند دیگر علماى مسیحى معاصر پیامبر صلى الله علیه و آله ، علائم پیامبر خاتم را در کتب آسمانى خود، خوانده بودند و آنها را کاملاً بر شخصِ ایشان، م
سرم گرم ِ خدا بود و دیگر هیچ نبود ِ چمران بود. تمام که شد داشتم فکر میکردم کتاب لبنانش را شروع کنم به خواندن. اما نمی دانستم سر از مناسبات سیاسی و جغرافی اش در خواهم آورد یا نه. به هوای امام موسی صدر دوست دارم بخوانمش. قدیم تر ها، امام برایم صرفا کسی بود که چمران او را دوست می داشت. این که برایم قابل احترام بود تنها به این دلیل بود که چمران به او تعلق خاطر داشته ... حالا اما وضعیت متفاوت است. چمران خوش بخت بود که امام را دید و شناخت و همراهی کرد ...هو
برنامه 
گروه  معارف و مناسبتهای رادیو ایران تقدیم میکند.
******************************************
به افق آفتاب
**********************************************
در یکی از بهترین روزهای ِ خدا ، روز ِ میلاد حضرت علی علیه السلام و روز ِ پدرهای ِ نازنین، با دنیایی از امید به رحمت و بخشش خدای ِ مهربان و به دل سپردن به محبته  آقا حضرت ِ علی علیه السلام ، در اوقات ِ نزدیک به اذان ظهر میهمان ِ شما  هستیم.
**************************************
ما امروز هم با شما همراهیم  و حضرت علی علیه السلام  رُ واسطه بین ِ خ
برنامه
برنامه
 
گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران با عرض ِ تسلیت و تعزیت در سالروز شهادت ِ حضرت امام حسن عسگری علیه السلام مولای ِ مهربان ، میزبان ِ دل ِ سوگوار شماست.دلی که امیدش قبول ِ این ارادت ِ ناچیز به آستان ِ کریمانه یازدهمین خورشید ِ پرفروغ ِ امامت ِ .*****************************************************************
با عرض ِ سلام و ارادت و سپاس ِ از خدای ِ بزرگ برای ِ اعطای ِ لیاقت ِ عزاداری ِ برای ِ  حضرت امام حسن عسگری علیه السلامبا شما و در خدمت ِ شما هستیم*****************
 
. ولادت و پرورش آن حضرت:
حضرت علی علیه السلام در روز جمعه سیزدهم ماه رجب سی سال بعد از عام الفیل در میان کعبه معظمه متولد شده اند.
پدر آن حضرت ابوطالب پسر عبدالمطلب بوده که با عبدالله پدر حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم برادر اعیانی (پدری و مادری) بوده
و مادر آن حضرت، فاطمه بنت اسد بن هاشم بن عبدمناف بوده است.
حضرت علی علیه السلام در خانه پیامبر صلی الله علیه و آله و در دامان او پرورده شدند و خود ایشان در این باره چنین می گویند: من بسان بچه ن
پرسش :
چه نکته های مهمی از قضیه مباهله حضرت محمد(ص) به دست می آید؟
پاسخ :
واقعه مباهله ، از جهات مختلفى حائز اهمّیت و قابل تأمّل و بررسى است . مهم ترین و برجسته ترین نکاتى که در این رویداد ملاحظه مى شود، عبارت اند از :
۱ . اثبات حقّانیت اسلام در برابر مسیحیت
واقعه مباهله ، نشان داد که رهبران مسیحى نجران ، مانند دیگر علماى مسیحى معاصر پیامبر صلى الله علیه و آله ، علائم پیامبر خاتم را در کتب آسمانى خود، خوانده بودند و آنها را کاملاً بر شخصِ ایشان،
من هیچ‌وقت با فیلم مختارنامه دلم صاف نشد، نه به خاطر سطح مسخره دیالوگ‌ها در مقایسه با سریال امام علی، نه به خاطر صحنه‌های جنگی شبیه جومونگ، بلکه به خاطر شخصیت پردازی بی‌نهایت ساده‌لوحانه و احمقانه! از هفت فرسخی مشخص بود که عمر سعد شخصیت منفی داستان است، سیاه و شرور و بی‌خود! در مقابل، مختار سفید و روشن، گاهی ممکن است اشتباهی بکند (هر ده قسمت یک بار! آن هم اشتباهی بسیار کوچک) اما در مجموع قهرمان سفیدِ داستان است.

با پدرم که حرف می‌زدم چرا
گوشه ای از زندگی نامه امام جعفرصادق(ع) از ولادت تا شهادت را در اینجا بخوانید.
 امام جعفر صادق(ع)، ششمین پیشوای شیعیان در هفدهم ربیع‌الاول متولد شدند که این حضرت در طول زندگی مبارک خود توانست نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع نماید و پایه‌های علمی مکتب شیعه را محکم کند تا جایی که از مذهب شیعه اثنی عشری با عنوان «مذهب جعفری» و از آن حضرت با عنوان رئیس این مذهب یاد می‌شود. 
ولادت
امام صادق(ع) بنا به نقل برخی منابع، در 17 ریبع الاول سال 80 هجری و به ن
زندگینامه امام حسن مجتبی
حضرت امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه رمضان سال سوم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری و در سن ۴۷ سالگی به شهادت رسید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِالسَّلامُ عَلَیْکَ یَا اَبا مُحَمَّدٍ یاحَسَنَ بنِ عَلِیِ اَیُّهَا المُجتَبی یَابنَ رَسوُلِ اللّهِیا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَنا وَ مَولانا ... یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه
 
 
 
 
در باغ ولایت، گل خوشب
شهادت حضرت جواد الائمه (ع)

امام محمد بن علی ، جواد الائمه علیه السلام در
ماه رجب سال صد و نود وپنج پای به عرصه جهان گذاشتند و در آخرین روز از ماه
ذی القعده سال ۲۲۰ به شهادت رسیدند . در عظمت ایشان سخن بسیار و قلم
ناتوان است تا آن جا که در زمان ولادت ایشان ، پدر بزرگوارشان حضرت رضا
علیه السلام ایشان را مولودی خواندند که هیچ مولود دیگری برای شیعه بابرکت
تر از ایشان نبوده است . نکته دیگری که در زندگی سراسر نور و خیر و رحمت و
برکت آن حضرت به چشم م
حکومت های متقارن
آرش دادگری *[1]
 
 
مقدمه
پس از شکست های حکومت ساسانیان در برابر اعراب مسلمان ، به خصوص پس از جنگ نهاوند
( ملقب به فتح الفتوح ) در سال ٢١ ه.ق معادل با ٦٤٢.م و سپس کشته شدن یزد گرد سوم در مرو در سال ٣١ه.ق معادل با ٦٥٢ .م ، سلسله ساسانیان منقرض و تمامی ایالات و ولایات ایران به غیر از طبرستان ( که تا نیمه دوم قرن دوم هجری قمری مععادل با ٧٦٩.م استقلال خود را حفظ کرد ) به تصرف اعراب در آمد.
البته بخش هایی دیگر از ایران مانند :ری نیز تا سال ١٤
ششمین پیشوای شیعیان در هفدهم ربیع الاول متولد شدند و در طول زندگی مبارک خود توانستند نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع نمایند و پایه های علمی مکتب شیعه را محکم کنند تا جایی که از مذهب شیعه اثنی عشری با عنوان «مذهب جعفری» و از آن حضرت با عنوان رئیس آن مذهب یاد می شود.



ولادت

امام صادق علیه السلام بنا به نقل برخی منابع، در 17 ریبع الاول سال 80 هجری و به نقل منابعی دیگر، در سال 83 هجری دیده به دنیا گشودند.
 ایشان در مدینه و در زمان عبدالملک بن مروان م
حضرت ذوالهلالین
باقرالعلوم  امام محمّد باقر(علیه السلام) متولد اوّل ماه رجب، یا سوم صفر سال 57 هجرى قمرى در مدینه است.
پدر بزرگوارش، حضرت على بن الحسین ، زین العابدین(علیه السلام)،
و مادر مکرّمه اش ، فاطمه معروف به «امّ عبدالله» دختر امام حسن مجتبى مى باشد.
از این رو، آن حضرت از ناحیه پدر و مادر به ذوالهلالین  بنى هاشم منسوب است.
 
 

آن حضرت یکى از اطفال اسیر فاجعه ی اسف بار  کربلا مى باشد که در آن وقت سه سال و شش ماه و ده روز از سنّ مبارکش گذشته
دیدگاه دانشمندان اهل سنت
۱ – ابن ابی‌الحدید معتزلی
این دانشمند حنفی مذهب در ذیل خطبه ۲۲۱ نهج البلاغه می‌ گوید: «این خطبه از عمقی عجیب برخوردار است و حاوی الفاظی بلیغ، مشکل و فصیح است که اگر کسی این فصل از نهج البلاغه را بررسی کند خواهد فهمید که آنچه معاویه گفته است که: «علی بلاغت را برای قریش بنیان‌گذاری کرده»، صحیح گفته است».
ابن ابی‌الحدید سپس می‌ گوید: «اگر تمام فصحای عرب در جایی جمع باشند و این خطبه بر آنان قرائت شود شایسته است همگی به
 
شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت رهبرفقه پویای جعفری و پیشوای آزادگان جهان
حضرت امام جعفر صادق را به محضر حضرت ولیعصر وشیعیان جهان وعموم ارادتمندان
وعلاقمندان خاندان اهل بیت عصمت وطهارت تسلیت وتعزیت عرض می نمائیم.
 
                               مدیریت وبگاه دایره ی مینا 
 
 
زندگینامه امام جعفرصادق(ع)
 
نام: جعفر (به معنى نهر جارى پرفایده( کنیه: ابو عبداللّه لقب: صادق نام پدر: حضرت محمد بن على (ع( نام مادر: معروف به ام فروه، دخت
 
 
مجموعه: زندگینامه بزرگان دینی

 
 
امام حسن (ع ) فرزند امیرمؤ منان على بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .
 
ولادت
 
امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوّم هجرت در مدینه تولد یافت . وى نخستین پسرى بود که خداوند متعال به خانواده على و فاطمه عنایت کرد. رسول اکرم (ص ) بلافاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش راستش ‍ اذان و در گوش چپش اقامه گفت . سپس براى او گوسفندى قربانى کرد، سرش را تراشید و هموزن موى سرش - که یک در
 
سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی
 
 
امام حسن (ع ) فرزند ارشد امیرمؤ منان على بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .
 
 
ولادت
 
امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوّم هجرت در مدینه تولد یافت . وى نخستین پسرى بود که خداوند متعال به خانواده على و فاطمه عنایت کرد. رسول اکرم (ص ) بلافاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش راستش ‍ اذان و در گوش چپش اقامه گفت . سپس براى او گوسفندى قربانى کرد، سرش را تراشید و هموزن موى سرش - که یک
سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی

امام حسن (ع ) فرزند ارشد امیرمؤ منان على بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است .
 

ولادت
 
امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال
سوّم هجرت در مدینه تولد یافت . وى نخستین پسرى بود که خداوند متعال به
خانواده على و فاطمه عنایت کرد. رسول اکرم (ص ) بلافاصله پس از ولادتش ، او
را گرفت و در گوش راستش ‍ اذان و در گوش چپش اقامه گفت . سپس براى او
گوسفندى قربانى کرد، سرش را تراشید و هموزن موى سرش - که یک در
جمع و تالیف قرآن جمع آوری قرآن در 3 مرحله انجام شده است: 1. مرحله نظم و چینش آیه ها در کنار هم که شکل سوره ها را پدید آورد. این کار در زمان خود پیامبر صلی الله علیه و آله و به دستور حضرت بوده است. جای هر آیه و اسم هر سوره را خود حضرت مشخص کردند. روایاتی که از پیامبر صلی الله علیه و آله در خصوص ثواب ختم قرآن، وارد شده؛ دلیل بر این است که ابتدا و انتهای قرآن، کاملا مشخص بوده است. در غیر این صورت سفارش ختم قرآن، بی معنا خواهد بود. 2. جمع کردن مصحف ها و صفحا
به بهانه شهادت جانسوز برترین آفرینش هستی و خاتم پیامبران و صاحب کوثر و مقام محمود یعنی محمد مصطفی (ص):
پیامبر اکرم(ص) نه تنها خود دارای اخلاق
ستوده و کامل بود که اساساً بر این باور بود که
فلسفه اصلی بعثت او برای تکمیل اخلاق است
و می فرمود: «انّما بعثت لاتمّم مکارم
الاخلاق؛ همانا من برای به سامان رساندن
فضائل اخلاقی مبعوث شده ام.»


شرف و جلال پیمبران بود از جلال محمّدی

سبب وجود جهانیان، همه از کمال محمّدی


نرسد خرد به کمال او نه بشر

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها