نتایج جستجو برای عبارت :

شجاعت

امروز دوباره نگاهی انداختم به حواشی دیدار دانشجویان با رهبر در ماه مبارک رمضان امسالو آرزو کردم کاش نصف دانشجوی منتقد، سحر مهرابی جرات و شجاعت داشتم. میان آن همه دانشجوی مخالف حرف زدن جگر شیر می خواهد و سعه صدر
و می دانم که شجاعت به تنهایی کافی نیست بلکه باید همیشه حق را پیش روی خود ببینی تا شجاعت چون اسلحه ای به کار آید.
خدایا یاری ام کن تا چنان زندگی کنم که بعد از مرگ در مقابل تو و جان هایی که از آغاز پیدایش انسان تاکنون برای رضای تو و برپایی
شجاع باشید و رویا داشته باشید. شجاع باشید و رویاتون رو به واقعیت تبدیل کنید. شجاع باشید و لبخند بزنید. شجاع باشید و حرف بزنید. شجاع باشید و مخالفت کنید. شجاع باشید و حقتون رو بگیرید. شجاع باشید و عقیده تون رو فریاد بزنید. شجاع باشید و فرار کنید. شجاع باشید و دوست داشته باشید. شجاع باشید و از کسی که دوست دارید خواستگاری کنید.
 کامل نباشید اما شجاع چرا. خوشحال نباشید اما شجاع چرا. خسته باشید و شجاع. جنگجو باشید و شجاع. تنها باشید و شجاع. تنها نباشید
درد، مانع از به رسمیت شناختن روزمرگی نمی‌شود. روزمرگی شجاعت می‌خواهد و در این زندگی، چه چیزی جز شجاعت ارزش دارد...؟ [برگرفته از وبلاگ this is it]
پ.ن: وقتی روزمرگی‌هات به چرخه‌ای ثابت بدل می‌شه که باید بارها و بارها تکرارش کنی و در نهایت می‌رسی به یه نظم رباتیک. اما چه می‌شه کرد وقتی جز این گریزی نیست؟ این‌جا شجاعت، به دام خمودی و بلاتکلیفی نیافتادنه و به رسمیت شناختن همون برنامه...
امشب رفته بودم دانشگاه
دلم میخواست ببینمش
ولی ندیدمش
چون نیومده بود!!!!!! :))
چرا شو نمیدونم لابد داره با سگش وقت میگذرونه. یا مثلا با دوس دخترش.
دلم تنگ شده بود خو
حق ندارم؟؟؟؟؟؟
دوست داشتن شجاعت میخواد نه؟
شاید من شجاعتشو نداشتم
اینایی که عاشق میشن ... قلبشون میشکنه ولی بازم عاشق میمونن ... اینا خیلی شجاعن بنظرم
نمیخوام بگم من نمیتونم ... ولی تا حالا نتونستم که اینجوری ناگهانی عاشق کسی بشم که واقعیه و صدامو میشنوه و منو میبینه. چرا؟ چون یه بزدلم ص
ما سایه جنگ را دور کردیم!!! ترساندن مردم از جنگ از بین بردن اعتماد ملی و شجاعت یک ملت است!!! استاد ارجمندم  حضرت ایت الله احمد عابدی در درس خارج فقه با موضوع جهاد  در تاریخ 8اسفند ماه ضمن بحث  در باره اصول و قواعد بحث جهاد به نکات بسیار زیبا و ظریفی اشاره کردند که مناسب با برخی از حرف هایی است که برخی دولتمردان در این روزها به اشتباه مطرح می کنند.گزیده ای از سخنان ایشان این است:
امنیت با نظم و قدرت حاصل می شود. اگر قدرت باشد نظم هست وقتی نظم باشد ام
گاهی اوقات توی تصمیم های درستی که باد بگیرم دودل میشم و این منو خیلی اذیت میکنه نمیدونم شاید به قول استاد دچار کمال گرایی لعنتی میشم شایدم خیلی زیاد به حواشی اون توجه میکنم
ولی موقعی که انجامش میدم حس خوبی بهم میده 
حس قدرت حس شجاعت و نتیجه میگرم وقوی میخوام یه کار درستو انجام بدم فقط به روبروم نگاه کنم و اون کاری رو که باید انجام بدم رو انجامش بدم
 
شجاعت مستلزم این است که خودتان را وادار کنید کاری را که باید انجام بدهید را انجام دهید، با روبه رو شدن با ترس ها به جای دوری از آن ها.
مانع موفقیتبزرگترین مانع موفقیت در زندگی، ترس از شکست است.

تمرین تمرین و تمرین!داشتن شجاعت یک عادت است که با تمرین گسترش می یابد.

برو تو دل ترس- همانطور که Emerson گفته:« کاری را که از آن می ترسی انجام بده سپس مرگ ترس حتمی است.»

شجاعتدر خودت عادت مقابله با ترس به جای دوری از آن ایجاد کن. وقتی با ترس مقابله کنی و به سم
قسمت هشتم فصل دومِ 13 Reasons why جسیکا و الیویا دارن با هم حرف می‌زنن که الیویا می‌گه اگه هانا‌ می‌اومد و همه چیو بهم می‌گفت شاید همه چیز یه جور دیگه پیش می‌رفت. جسیکا جواب می‌ده که شاید واسش سخت بوده و با نگه‌داشتن همهٔ اون حرفا تو خودش می‌خواسته از خودش محافظت کنه و این نشون دهندهٔ شجاعتشه. اما مامان هانا می‌گه که نگه‌داشتن درد نشون‌دهندهٔ شجاعت نیست. این حس‌کردن و مواجه‌شدن باهاشه که جسارت می‌خواد.
اما می‌دونید چیه؟ درسته که مواجه‌شد
دیانت ،صداقت ، شجاعت و شرافت سردار سلیمانی را بگذارید در کنار دیانت ، صداقت ، شجاعت و شرافت کسانی که با مطرح کردن "دولت با تفنگ" ،سعی در تخریب سپاه داشتند!
بی شرافتی آنست که به شریف ترین رزمندگان کشور ،که عمری را در جبهه و خط مقدم مبارزه با دشمن گذراندند و امنیت را برای کشورشان به ارمغان آوردند، تهمت دولت با تفنگ بزنیم!
در 21 سالگی،وقتی شیراز بودیم،یروز رفتیم تیغ خریدیم و وایسادیم توی حموم و "میم 2" و "ر" همه ی موهامو زدن،با قیچی و تیغ.دوساعت درگیرش بودیم.و حالا از نتیجه راضی ایم.البته مقنعه سرکردن سخته خیلی برام ولی کنار میام."میم2" هی به سرم نگاه میکنه، هی با یه نگاه اندوه باری میگه موهاتو دوست داشتمنمیدونم چجوری دلشو داشت 2 ساعت وایساد برام تیغشون زد.
پ.ن:یکبار برای همیشه شجاعت به خرج دادم و ریسک کچا بودن به معنای واقعی رو پذیرفتم.همونجوری که چندسال پیش یکبار
در 21 سالگی،وقتی شیراز بودیم،یروز رفتیم تیغ خریدیم و وایسادیم توی حموم و "میم 2" و "ر" همه ی موهامو زدن،با قیچی و تیغ.دوساعت درگیرش بودیم.و حالا از نتیجه راضی ایم.البته مقنعه سرکردن سخته خیلی برام ولی کنار میام."میم2" هی به سرم نگاه میکنه، هی با یه نگاه اندوه باری میگه موهاتو دوست داشتمنمیدونم چجوری دلشو داشت 2 ساعت وایساد برام تیغشون زد.
پ.ن:یکبار برای همیشه شجاعت به خرج دادم و ریسک کچل بودن به معنای واقعی رو پذیرفتم.همونجوری که چندسال پیش یکبار
شجاعت،بعضی وقت ها خیلی واژه عجیبی به نظرم می رسه. 
یادمه وقتی بچه بودم از تکون خوردن برگ درخت ها تو شب میترسیدم. اما یه شب مامانم منو برد بیرون و گفت:«به نظرت چی میتونه لای شاخه ها باشه که بتونه بهت آسیب برسونه؟» گفتم نمیدونم. گفت:«دقیقا! همین ندونستنه که باعث ترست میشه. هر موقع ترسیدی جای فرار کردن یه نگاه دوباره بنداز. ببین چی کار میتونی بکنی که دیگه نترسی.» از اون موقع هر موقع ترسیدم سعی کردم ببینم آیا واقعا دلیلی واسه ترس هست یا نه. یه وقتای
رهبر انقلاب اسلامی:
مردم امام جمعه را مرکز مراجعات خود می دانند و حل معضلات خود را از او می خواهند. در دوره ای که حکومت در اختیار مسلمین است دشمن بیش از هر زمان دیگر برای زدودن مفاهیم اسلامی از اذهان تلاش می کند لازم است. ائمه جمعه در گردهمایی های خود به بررسی شیوه های درمان و حل مسائل و معضلات فکری و معنوی مردم بپردازند، زیرا نماز جمعه محلی است که دلها را محکم و ایمانها را قوی می کند و به سربازان و جنود خداوند شجاعت اقدام می بخشد.امامت جمعه به
آیا میدونید مجسمه میدون دربندتهران کدوم شخصیت قهرمان ایرانیه؟؟
زمستان ۵۲ سال پیش، یک گروه آمریکایی هواپیماشون در کوه های شمال تهران سقوط می کند! یک چترباز آلمانی رو برای نجات آمریکایی ها می فرستند اما او هم چترش به صخره ها گیر می کند و آویزان باقی می ماند!
در آن زمان یکی از کار آمدترین نیروهای ویژه استاد چتر، کایت و کوهنوردی ارتش، گروهبان "امیر قدم شاهی" برای نجات جان این گروه انتخاب می شود!
او قهرمانانه تمامی گروه را نجات می دهد و در آن زمان
انسان ها به اندازه شجاعت درونشان،بخشنده و به اندازه ترسی که درونشان است بی رحم هستند.
ملاک شجاعت بخشنده بودن است اما بخشنده بودن با احمق بودن تفاوت دارد.
 
 
 
/اگر یگ گرگ زخمی پیدا کردی اول دست و پایش را ببند،بعداً درمانش کن.
/...
یادداشت‌های توی گوشیم رو مرور می‌کردم که متنی به تاریخ 98/1/18 نظرم رو جلب کرد. 
شجاعت همیشه توی آغاز کردن و به دلِ ماجرا زدن خلاصه نمی‌شه، شجاعت می‌تونه به معنای پایان دادن به انتظار و بلاتکلیفی‌های زندگی‌مون باشه. امروز اولین نه‌ی شجاعانه‌ی 98 رو گفتم و پاش وایسادم. دوس داشتم با همین قاطعیت و استواری متن اداش می‌کردم ولی، با لرزش صدا همراه بود و بند رفتنِ نفس، اما یه نه بود. و همین رو به عنوان اولین قدم از خودم می‌پذیرم. 
به قول شاهین کلان
یادداشت‌های توی گوشیم رو مرور می‌کردم که متنی به تاریخ 98/1/18 نظرم رو جلب کرد. 
شجاعت همیشه توی آغاز کردن و به دلِ ماجرا زدن خلاصه نمی‌شه، شجاعت می‌تونه به معنای پایان دادن به انتظار و بلاتکلیفی‌های زندگی‌مون باشه. 
امروز اولین نه‌ی شجاعانه‌ی 98 رو گفتم و پاش وایسادم. دوس داشتم با همین قاطعیت و استواری متن اداش می‌کردم ولی، با لرزش صدا همراه بود و بند رفتنِ نفس، اما یه نه بود. و همین رو به عنوان اولین قدم از خودم می‌پذیرم. 
به قول شاهین کلا
یا حق مطلق
شاید بارزترین نشانه اخلاص ، عمل کردن و حرف نزدن باشد.
همان که سردار دلها داشت حرف زدن از عمل خیر و درست ، انسان را در دلها جای نمی دهد آنچه انسان را در دلها جای می دهد رضایت حق از عمل است کسی که فقط بخواهد برای او فرمانبری کند خدا هم جواب آنرا به موقع و در عالی ترین رده به او عطاء می کند. اگر لازم باشد حتی خون او را برکت و خیر قرار میدهد.
این روزها که ارتش تروریست آمریکا یک فرمانده مخلص ما را شهید کرده در تمام مدت این نشانه ها هویدا شده.
ک
کلمه امسال من " شجاعت"ـه .
از روزی هم که این کلمه رو به عنوان شعار امسالم انتخاب کردم،هر لحظه منتظرم سوسک ببینم  و به جای فرار به بالاترین نقطه ممکن و جیغ کشیدن؛دخلشو بیارم.
بگذریم از اینکه چقدر نبات بیچاره (پرنده مون) رو بخاطر عملی کردن شعار امسالم ترسوندم.من بترس و اون بترس.کِی بترس و کِی نترس.
ترس به عنوان یکی از غرایز ما از ما در برابر خطرات فیزیکی محافظت می کند ؛ غریزه ما به ما می گوید که از خودمان محافظت نموده و اجازه ندهیم که توسط شکارچی کشته شویم. با این حال، امروزه در غیاب چنین شکارچیانی و با وجود خانه های سرپوشیده و محافظت شده، ماشین ها و سبک های فرزندپروری مدرن — ترس به یکی از تنش های زندگی نوین تبدیل شده، که می تواند منجر به بروز احساسات منفی ای در مورد خود نظیر شرم، صدمه به خود و یا افسردگی شود.
این تجربیات در پس زمینه روح
۱-قاطعیت:هر لحظه منتظر توپ و حمله ای باشد
۲-چابکی:برای دفاع از دروازه باید زمین بخورد،بپرد و انعطاف داشته باشد
۳-جرات و شجاعت: باید شجاعت پریدن و شیرجه زدن بین آن همه بازیکن را داشته باشد
۴-خونسردی:خونسرد و متمرکز روی بازی پس از یک کوقعیت خطرناک یا اشتباه
۵-ارتباط خوب:باید ارتباط خوب و محکمی با اعضای تیم داشته و به دستورات تیمی سرمربی عمل کند
۶-تجربه و مهارت:باید در مقابله با موقعیت های مختلف تجربه و در تمرینات مهارت های خود را افزایش دهد
۷-اس
روزی روزگاری چهار ابر قهرمان به نام‌های آیلا، ایجا، کای و جک بودند. اون‌ها خیلی شجاع بودند و با هم زندگی می‌کردند. یک روز آن‌ها سوار موشک شدند.
آیلا، رییس ایجا و کای، رییس جک بود. آن‌ها شش سال پیش زندگی و پدر و مادرشان را از دست دادند و بعد به یک سفر در کشور فرانسه رفتند.
 
آیلا گفت: بهتره یه کلبه بسازیم.ایجا، کای و جک گفتند: باشه. بعد آن‌ها به کمک هم یک کلبه ساختند. 
 
دشمن آن‌ها پرسی بود. پِرسی یکی از مدال‌های آیلا را دزدیده بود. آن‌ها با کم
یکى کودکِ تازه متولد شده اش را رها میکند کنار خیاباندیگرى شریکِ زندگى اش را میسپرد به فراموشیآن یکى پدر و مادرش را به خانه سالمندان! و ما از کودکى با ترس بزرگ میشویم...ترس از تنها شدنترس از رها شدنیک نفر بیاید و شجاعت را یادمان دهد!
❤️ازشهدا یادگرفتم : ..از ابراهیم هادی ، پهلوانی را ..از حاج همت ، اخلاص را ..ازجهان آرا،شجاعت را ..از باکری ها ، گمنامی را ..از علی خلیلی ، امر به معروف را ..از مجید بقایی ، فداکاری را ..از حاجی برونسی ، توسل را ..از مهدی زین الدین ، سادگی را ..  از حسین همدانى ، جوانمردى و اخلاق را 
بااین همه نمیدانم چرا ، موقع عمل که میرسد ، شرمنده ام !! ..نه این شرمندگی نیست ☘☘☘☘
زبان به صورت کاملا مستقیم میزان شعور و ادب و شخصیتتونو نشون میده و تصویری ازتون ارائه میده که شاید هیچ وقت نتونید اصلاحش کنید 
پس یاد بگیریم کنترلش کنیم!
اینکه هرچی دلمون خواست ب زبون بیاریم الزاما نشانه رک بودن و شجاعت و صمیمیت نیست دقیقا نشانه ی نفهمی و حماقته :)
استاد زبانم به پدرم گفته بهترین کاری که توی زندگیت کردی تربیت کردن لیمو بوده!یک عالمه تعریف و تمجید که صدالبته لطف داشته و در آخر گفته : این دختر واسه خودش یه مَررررده!

ملاک خوبی و شجاعت و به به و چه چه در جامعه و عرفمون مرد بودنه 
نمیبینن زن هایی رو که از صدتا مررررد مرد ترن. (قطعا خودم رو نگفتم دیگه!)
۱-قاطعیت:هر لحظه منتظر توپ و حمله ای باشد
۲-چابکی:برای دفاع از دروازه باید زمین بخورد،بپرد و انعطاف داشته باشد
۳-جرات و شجاعت: باید شجاعت پریدن و شیرجه زدن بین آن همه بازیکن را داشته باشد
۴-خونسردی:خونسرد و متمرکز روی بازی پس از یک کوقعیت خطرناک یا اشتباه
۵-ارتباط خوب:باید ارتباط خوب و محکمی با اعضای تیم داشته و به دستورات تیمی سرمربی عمل کند
۶-تجربه و مهارت:باید در مقابله با موقعیت های مختلف تجربه و در تمرینات مهارت های خود را افزایش دهد
۷-اس
۱-قاطعیت:هر لحظه منتظر توپ و حمله ای باشد
۲-چابکی:برای دفاع از دروازه باید زمین بخورد،بپرد و انعطاف داشته باشد
۳-جرات و شجاعت: باید شجاعت پریدن و شیرجه زدن بین آن همه بازیکن را داشته باشد
۴-خونسردی:خونسرد و متمرکز روی بازی پس از یک موقعیت خطرناک یا اشتباه
۵-ارتباط خوب:باید ارتباط خوب و محکمی با اعضای تیم داشته و به دستورات تیمی سرمربی عمل کند
۶-تجربه و مهارت:باید در مقابله با موقعیت های مختلف تجربه و در تمرینات مهارت های خود را افزایش دهد
۷-اس
۵ ترم علوم پایه هم تموم شد:)فکر نمیکردم یه روزی این جمله رو بنویسم:)، برام خیلی دور بود ترم ۵! ترم اول که بودم، فکر میکردم به ترم ۵ که برسم قراره خیلی خفن، شاخ، عاقل و بالغ بشم! 
تو این ۵ ترم سعی کردم مهارت های مختلفی کسب کنم، با یه سری از ترس هام مقابله کنم و شجاعت بیشتری کسب کنم.
امیدوارم از فیزیوپات پزشکی شیرین تر بشه:)
پ.ن : شهریور علوم پایه دارم ^___^
۱-قاطعیت:هر لحظه منتظر توپ و حمله ای باشد
۲-چابکی:برای دفاع از دروازه باید زمین بخورد،بپرد و انعطاف داشته باشد
۳-جرات و شجاعت: باید شجاعت پریدن و شیرجه زدن بین آن همه بازیکن را داشته باشد
۴-خونسردی:خونسرد و متمرکز روی بازی پس از یک موقعیت خطرناک یا اشتباه
۵-ارتباط خوب:باید ارتباط خوب و محکمی با اعضای تیم داشته و به دستورات تیمی سرمربی عمل کند
۶-تجربه و مهارت:باید در مقابله با موقعیت های مختلف تجربه و در تمرینات مهارت های خود را افزایش دهد
۷-اس
من هزار باره باید به تو، خودم، و تمام کسانی که می‌شناسم یادآوری کنم که زندگی هستی یافتن از عدم است. ارغوانم، خبری از حضور تو تا ده ماه پیش در زندگی ما بود؟نه. خبری از حضور من در این جهان تا سال‌‌‌‌‌‌‌های قبل از هزار و سیصد و هفتاد بود؟ نه جانکم.
زندگی همینقدر ناگهانی و نابهنگام است. و حضور افراد زندگی دیگران را دست‌خوش تغییر می‌کند. زندگی آمیختگی هرلحظه‌ی نیستی و هستی، غم و شادی، لبخند و گریه، ترس و شجاعت،سکوت و صدا،پوچی و معنا، و شکست و
امام صادق ع فرمود خدای عزوجل پیغمبرانش را مکارم اخلاق اختصاص داد شما خود را بیازمایید اگر انهادر وجود شما هم بود خداراسپاس کویید و بدانیدکه بودن انهادر شما خیر شماست و اگر در شما نبود از خدا بخواهید و نسبت بانها رغبت جویید سپس انهارا ده چبز شمرد یقین و قناعت و صبر و شکر و خویشتن داری و خلق نیکو وسخاوت وغیرت  و شجاعت  ومروت بعضی ار راویان دیگر این ده خصلت ذکر نموده وراستگویی و امانتداری را هم بدانها افزوده است
گفتم و گفتن :))
گفتم : نقاب هاتونو بردارید
گفتن نه نمیشه
گفتم لطفا
گفتن خواهی ترسید ! 
گفتم از چی ؟
گفتن از دیدن خود اصلی  و واقعی مون 
گفتم بردارید !!
برداشتن! عقب رفتم ! ترسیدم ...چشامو بستم ...
گفتم بذارید نقاب هاتونوخواهش میکنممم ! 
ترسیدم از دیدن خود واقعی ادم هایی
که نقاب داشتن .ترسیدم از ادمای زیر نقاب
از خود اصلی شون ترسیدم
با خود اندیشیدم 
ایا من خودمم ؟
ایا منم نقاب زدم؟
ایا اگ نقاب دارم و 
نقاب بردارم خود اصلی م
رو ببینن جا میخورن؟
ایا خود
آزادگی و شجاعت، حق طلبی و زلالی روح در حرکت زیبای حسین به اوج می رسد. اشک بر حسین لجن روزمرگی را از قلبت می شوید تا روحت از اسارت پلیدی ها آزاد گردد و دست در دست مولای خوبی ها در آسمان جاودانگی حقیقت به پرواز درآید.اگر عزاداریت از این معنا خالی است،سرگرمی ای بیش نیست.
پیامبراکرم(ص) علاوه بر اینکه در جنگها شرکت می کرد؛ در سخت ترین لحظات جنگ پناهگاه
اصحاب خویش بوده است چنانکه از امیرالمومنین علی (ع) نقل شده که می فرماید: «وقتی
که جنگ و نبرد شدت میگرفت و نبرد تن به تن آغاز می شد به رسول خدا(ص) پناه می بردیم
و در این هنگام هیچ کدام از ما از او نزدیک تر به دشمن نبود.»بیهقی، ابوبکر
احمد بن حسین، دلائل النبوه، تحقیق عبدالمعطی قلعجی، بیروت، دارالکتب العلمیه،
1405ق، چاپ اول، ج3 ص69-70.
در یک برهه ای گرایشات روشنفکرانه ای بود که «عزاداری، گریه و ضعف است». گریه در مجالس شهیدان گریه ضعف نیست، گریه اراده و عزم است/ عزاداری شهدا امروز همین جور است؛ تشییع جنازه شهدا، مجلس عزای شهیدان، عزا است، گریه هم در آن هست، اما وسیله ای برای احساس عزت، قدرت و شجاعت است/ در تشییع شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس و دیگران، ببینید چه اتفاقی در کشور و بیرون از کشور افتاد.
خوبی مستی اینه که میری تو خودت
یه جوری که انگار هیچکس تو این دنیا دور و برت نیست
یه جوری با شجاعت توی جمع تنها میشینی و برات مهم نیس دیگران اصلا کی هستن
میشینی و به خودت رجوع میکنی
به درون خودت
به همون چیزی که خیلیا جرات نکاه کردن بهشو ندارن
وقتی جرات میکنی و میبینیش...
احساس بهتری داری..
نه ترس.. نه نگرانی.. نه خوب نه بد..
فقط حقیقت خالص
 
قرارم این بود که از هشتم فروردین رسماً مثل یک جنگجو با مشکلات و محدودیت های بدنی و ذهنی مبارزه کنم.نتیجه این جنگ باید اونی باشه که می خوام.
میدونم ممکنه این حمله های عصبی تا آخر عمر هیچ وقت منو رها نکنند ولی می تونم باهاشون زندگی کنم.هر کی هر چی میخواد بگه.به نظر من شجاعت میخواد اینکه دنبال چیزی بری که بقیه به خاطر دست نیافتنی بودن بهش می خندن!!!...
و من میخوام از امروز شجاع باشم...
شب بخیر...
Be brave...Be strong...Be you
سلام شازده! میخوام مرد و مردونه یکمی خلوت کنم با خودم میخوام یکمی فکر کنم...شازده باورت میشه دلم واسه زندگی خوشبینانه ی قبلیم تنگ شده؟ آره تنگ شده! میخوام تلاش کنم یکمی دور شم نه به خاطر اینکه کسی اذیتم کرده. نه! اتفاقا خیلیم حالم خوبه با مامان سریال دیدیم با بابا حرف زدیم با پریسا همش مسخره بازی درمیارم...تنها کسی که ازش عصبانیم خودمم... خود خرم...چونکه هنوزم تورو چک میکنم چونکه زیادی حرفای الکی میزنم چونکه درس نمیخونم و هر کاری میکنم که به آیند
سلام و خدا قوت ویژه فرمانده مهربون، داداش جابر گل، اقا سید نازنین، و علی اقای مظلووووم.❤️❤️من با اینکه دو بار تاتر رو دیدم ولی هنوز از دیدنش سیر نشدم و خیلی دوست دارم مهمون اقا جابر بشم.اگه کلاسی داشتید ما رو هم در جریان بذارید و لایق بدونید، خیلی خوشحال میشم به شما بپیوندم.❤️شما الگوی خیلی خوبی برای ما در رابطه با کارهای فرهنگی، جهادی، فداکاری و شجاعت هستید.
ادامه مطلب
نمیدونم چندتا کشور هستند که دستگاه قضایی و دادگاه هاشون زیر نظر نظام حاکمشونه !
ولی مطمئنم در همه اون کشورها زندانی سیاسی بیگناه وجود داره
ما میگیم به جرم شجاعت در ازادی بیان شما بخونید اقدام علیه امنیت نظام
بطور مثال در کشور خودمون در همه دوران و حکومتها ...
 
 
آج پہلے آئینہ خانہ سجایا جائے گاپھر رخ ہم شکل پیغمبر دکھایا جائے گا
سارے مظلوموں کے لب پر مسکراہٹ آئے گیمسکرا کر ظالموں کو جب رلایا جائے گا
ساقی کوثر کا بیٹا جا رہا ہے نہر پردیکھنا اب نہر کو پانی پلایا جائے گا
جس میں ہوگا ناصر شبیر بننے کا ہنروہ اگر کوفے میں بھی ہو تو بلایا جائے گا
مظہر اوصاف رب ہیں یہ بتانے کے لیئےایک عاصی کو کلیجے سے لگایا جائے گا
کس کو کہتے ہیں شجاعت جان جائے گا جہاںحرملہ کے تیر پر جب مسکرایا جائے گا
آن ملتی به عزت و سربلندی دست پیدا می‌کند که با شجاعت وارد میدان شود و هزینه‌های آن را هم با رشادت تمام بپردازد و ملت ایران این کار را کرد. ملت ایران هشت سال جنگ را تحمل کرد، چون این هزینه‌ دست یافتن به استقلال ملت و قدرت ملی و افتخار ملی بود.
۱۳۸۷/۲/۱۱-رهبر انقلاب
            
خدایا ازت ممنونم که در وجودم هم قدرت آفریدی هم ترس
خدایا ممنونم که در وجودم هم شجاعت افریدی هم بینش
خدایا ازت خیلی خیلی ممنونم که بین اینها توازن برقرار کردی
 
خدایا ازت ممنونم که شب را با ستاره خلق کردی و روز را با نور
 
خدایا ازت ممنونم که در وجودم تنهایی آفریدی
و خودت را در من بصورت ارامش نهادینه کردی
 
یادمهدی دردلم عشق ولایت میشود/ازعنایات خدابرما سعادت میشود/میبردمارابه کوی حضرتش باافتخار/این توسل سوی دل نور هدایت میشود/دلسپاری بهرمهدی زمزم چشمان بود/اوسپهرآفرینش برامامت میشود/گریه کن اندر فراقش تارسدروز فرج/سوی شیعه دروصال اوعنایت میشود/هرشبی اندرسحرغوغای وصل وانتظار/عشق مولاباعث شوروعنایت میشود/زمزم آمادگی ها بهرشیعه لازم است/دررکاب نائب اوبا شجاعت میشود/لشکری آماده باش یاری صاحب زمان/وقت زیبای ظهورش درنهایت میشود/
 
یک ایرانی چه شکلی است؟ چه خصوصیات اخلاقیِ خاصی دارد و چگونه رفتار می کند؟برای پاسخ به این سوال شاید اولین مطلبی که به ذهن من و شما خطور می کند این است که یک جامعه شناس بر اساس قواعد و ضوابط جامعه شناسی باید به این سوال پاسخ دهد.ضوابطی که به ناگاه به دست حقوقدان های کینه به دل داشته از سرهنگ ها که خود از هر نظامی به امنیتی کردن فضا بیشتر معتقدند، افتاده است و چنان که قواعد آماری را فرسنگ ها جا به جا کردند و با یک نگاه به چهره های مردم، امید را د
گفتم و گفتن :))
گفتم : نقاب هاتونو بردارید
گفتن نه نمیشه
گفتم لطفا
گفتن خواهی ترسید ! 
گفتم از چی ؟
گفتن از دیدن خود اصلی  و واقعی مون 
گفتم بردارید !!
برداشتن! عقب رفتم ! ترسیدم ...چشامو بستم ...
گفتم بذارید نقاب هاتونوخواهش میکنممم ! 
ترسیدم از دیدن خود واقعی ادم هایی
که نقاب داشتن .ترسیدم از ادمای زیر نقاب
از خود اصلی شون ترسیدم
با خود اندیشیدم 
ایا من خودمم ؟
ایا منم نقاب زدم؟
ایا اگ نقاب دارم و 
نقاب بردارم خود اصلی م
رو ببینن جا میخورن؟
ایا خود
 
شجاعت یا حماقت؟
«شجاعت» یکی از فضایل اخلاقیست که بسیار ممدوح و قابل ستایش است. شجاعت یعنی نترسیدن از آنچه لایق ترسیدن نیست.
به عبارت دیگر، شجاعت اطاعت قوه­ی غضب از عقل و اقدام‏ بر کارهای خطیر است. انسان شجاع در آنچه رأی عقل مقتضی آن است، اضطراب ندارد. این صفت، از بالاترین صفات کمال و با فضیلت‌ترین ملکات نفسانیه است و کسی که فاقد این ویژگی باشد، از نیل به کمال انسانیت محروم خواهد ماند.
 همین ویژگی است که در کنار فضایل دیگر، مرد مردان عالم ح
فراموشی درد عجیبیست. هستی ولی نمی دانی کجایی تو خودت هست ونیستی، بود ونبودی مگر میشه همزمان بود ونبود! لابد میشه دیگه.تو خودت را به هستی سپردی.دنیا مال تو شده و غرق در هستی شده ای به طوری که نمی دانی چکار میکنی ولی من تو را باور دارم وبه اصالت کارهایت ایمان دارم درست است که زمان ومکان رانمی شناسی ولی معنویت وخلوص تو در همین است من از دنیایت میترسم ولی آن را دوست دارم من شجاعت تو را تحسین میکنم که در دنیایی که کسی نیست به تنهایی هستی.
گورکن عسلخوار یکی از نترس ترین و شجاع ترین جانور روی این کره ی خاکی هست ، که نیزه و چاقو و ... از بدن آنها عبور نمی کنه
گورکن عسلخوار با شجاعت در مقابل شیر و حیوانات بزرگ تر از خودش ایستادگی می کنه 
پ.ن : این حیوون خیلی عجیبههههه به نظرم
ارزش چیست؟
ارزش های ما روشی است که طبق آن زندگی میکنیم. مهم نیست چه کاری مهم چگونگی انجام آن است.
ارزش مثل ستاره شمالی ست که در شرایط سخت راه را به ما نشان میدهد.
ارزش های ما حداکثر باید دو تا باشد. نمایانگر شخصیت ما باشد و ما در بهترین حالت خود آنها را رعایت کنیم.
لیستی از ارزش ها:
شجاعت.مسئولیت پذیری.مستقل بودن.خانواده.موفقیت.پول.خلاقیت.و... .
و در آخر ما فقط یک گروه ارزش داریم. یعنی نمیتوان برای محل کار دو ارزش داشت و برای خانه و اجتماع دو ارزش دی
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
با توجه به شرایط کنونی کشور (البته به لطف غربگرایان خائن خودفرخته ی داخلی)، بیش از هر زمان دیگری نیاز به افراد بصیر و شجاعی چون شهید مدرس داریم؛ تا با تصمیمات انقلابی، مجلس آینده را دوباره در  مسیر انقلاب قرار دهند.
برای قطع دست شیطان از این مملکت، در وحله اول، خود باید زندگی همراه با پاکی و طهارت داشته باشیم. شیطان با  زینت دادن به گمراهی، زمینه دور شدن مردم از دین و گرایش به سمت لذت های ظاهری را فراهم کرده تا انحرا
شدیدن دلم میخاد ی کاریو انجام بدم... این چهره سرد و خشک و جدیمو بندازم دور و با قدرت و شجاعت اون کاری رو ک میخام انجام بدم و با عواقب و خوبی ها و بدیاش رو برو بشم... اما! میدونم ک اون عواقب و بدیاش میتونه خیلی بد باشه... میتونه شدیدن ازیتم کنه و تا مدت زیادی گریبان گیرم بشه... و از طرفی هم میدونم ک باید صبر کنم تا ب این محیط جدید کاملن عادت کنم و بعد تصمیمم رو در موردش بگیرم... اما این همه احساسات متفاوت شدیدن درگیرم میکنه و باعث میشه ک نتونم ب درستی و ا
این روزها، در حال ِِ خوب و دلگرمی ِِ بودن ِِ یار، مدام با خودم فکر می کنم، به خودم! به خودمون. به تب و تاب درونمون. به ذوق ساختن، به شجاعت و جسارتی که لازمه ی ساختن هست و دست ها، دست هایی که مینوازن و گرم می کنن. دست هایی که قول میدن به هم. دست هایی که قفل میشن به هم..
+بمونه اینجا، حُسن ختام سال ِِ 97 :)
+سال نو همگی مبارک.
حضرت زینب (س) در فصاحت و بلاغت و زهد و عبادت و فضیلت و شجاعت و سخاوت شبیه ترین مردم به پدر خود امام علی(ع)و مادر خود حضرت فاطمه(س) بود. در حماسه حسینی آن کسی که بیش از همه درس تحمل و بردباری را آموخت و بیش از همه این پرتو حسینی بر روح مقدس او تابید خواهر بزرگوارش زینب(س) بود. در مورد ولادت حضرت زینب(س)مورخان اقوال گوناگونی را ذکر کرده اند. دو قول مشهور1) پنجم جمادی الاولی سال پنجم هجری[۱].
 2) برخی نیز سال ششم هـجری را سال ولادت ایشان می دانند.[۲]
ادامه
نوشته شده 21 دیشب:
به طور بدی کمرم درد میکنه. یجوری انگار از تو درد میکنه
مثل ی زن بارداری ک کار انجام داده باشه
دخترک مریض شد
چرا داره تند تند مریض میشه. اوردمش دکتر. گفت سرم بدم بزنه که شب خیالت راحت باشه تب نکنه
اومدیم و حرف زدم با دخترک و با کلی گریه های مظلومانه رفتیم یه کلینیک و سرم زد
فقط نگرانه
همش میپرسه دستم خوب میشه؟ میتونم باهاش کار کنم؟ میتونم لیوان آب بلند کنم؟
میترسه دستش دیگع کار نکنه
امشبم مثل دیشب افطار کردنمون موکول میشه ب یک س
زیمن مقدمش روزجوان است/علی اکبر آمد حق عیان است/نبی وفاطمه خشنود و راضی/حسین بن علی هم شادمان است/بودمثل علی مرد شجاعت/جوان کربلایک قهرمان است/کنون الگوی ایران حضرت اوست/برای گام دوم او نشان است/جوانان رانگر الگوی ناب است/برای شیعیان امن وامان است/ولایت بابصیرت درس اوشد/که دین مصطفی را پاسبان است/زمیلادش به مهدی گوی تبریک/که اوالگوی برصاحب زمان است/
◀واقعه جانسوز عاشورا در کربلا دردناکترین و سوزناکترین اتفاق عالم هست،هر سال که میگذرد نه تنها قدیمی و تکراری نمی شود،بلکه هر سال همان حس و حال اتفاق تازه را دارد.
◀عاشورا آینه تمام نمای درس عبرت،ایستادگی،وفاداری،ولایت و شجاعت هست.
ماه رجب باجلوه خوب عبادت میرسد/اینک نسیم رحمتی بهر عنایت میرسد/ازسوی ایزد مغفرت بهرمسلمان آمده/درعشق بازی با خدا گنج سعادت میرسد/قرآن و عترت در رجب مونس برای شیعیان/دارالشفای بندگی ماه ولایت میرسد/ماهی که استغفار را تعلیم داده بربشر/درگلشن دلدادگی صدهابشارت میرسد/اندررجب پروازکن بابندگی سوی خدا/بر شیعیان لطف ورضا هم ازامامت میرسد/ماه طلوع بندگی بازمزم اخلاصها/نابودی شیطان دون با این شجاعت میرسد/سرفصل یک آمادگی برمهدی وروزفرج/بهرظهور حض
در شجاعت از حضرت امیر (ع) که بالاتر نداشتیم ، اما همانند مولایمان علی، بنا بر مصلحت و عدم فروپاشی وحدت ،گاهی باید لگد زدن عزیزانت را پشت درهای سوخته تحمل کنی !
تحمل رهبری معظم بر بعضی ناملایمات سالهای اخیر! در همین راستاست!
نقطه ی اوج مظلومیت همیجاست که قدرت داشته باشی و خموشی پیشه کنی!
 
 
به قلم دامنه: به نام خدا. میانه‌روی و حدّ وسط چیست؟ «اگر کسی در راه خدا فنا شود و غنی شود میانه‌روست؟» پاسخم به این سؤال سید علی‌اصغر شفیعی:
 
سلام. در این نظرنویسی‌ات، سؤال گرانقیمتی به درگاه مدرسه‌ی فکرت آوردی. اساساً، از انسان‌های زیرک خوشم می‌آید، اگر زیرک‌ها نباشند، حتی علم هم پیشرفت نمی‌کند. چون علم، با پرسش‌های تازه‌تر جان می‌گیرد. حتی، خون رگ‌های دانش، پرسش و پرسشگری است. برای گذر از شک به یقین، نه ماندن در شبهه و تردید.
 
پاسخ
درنمازجمعه تاعطرولایت میرسد/شیعیان راگلفشانی برسعادت میرسد/وحدت وعزت سراسر مملو اندرزمین/سوی قلب مومنین گنج بصیرت میرسد/خطبه های جان فزایش زمزم دلدادگی است/جرعه ای ازپرتوحق برهدایت میرسد/ازبر قرآن وعترت جانفداآماده باش/لشکری اندرمصلی برامامت میرسد/ازبصیرتهای رهبرشیعه دراوج خروش/سوی نابودی دشمن با شجاعت میرسد/درشکوه وحدت آن بانگ پیروزی نگر/بهرتوحیدو پرستش یک عبادت میرسد/بینی دشمن به خاک وشیعیان درافتخار/زنگ نابودی شیطان باصلابت میرس
مجری سوی عدالت هست دستگاه قضا/حامی خوب ولایت هست دستگاه قضا/یادمان بربهشتی جلوه در انقلاب/منتشر گنج رضایت هست دستگاه قضا/فتنه وجرم وجنایت را زند درهرکجا/مظهر روح شجاعت هست دستگاه قضا/بربهشتی وشهیدان کن سلامی با ادب/زمزم عشق وبصیرت هست دستگاه قضا/شدرئیس قوه آن یک فقیهی باولا/آشنای باسیاست هست دستگاه قضا/قاضیانی ناب دارد مقتدر اهل عمل/باوفا وبا درایت هست دستگاه قضا/مجری فرمان رهبر تاظهور مهدوی/رادمردبا صلابت هست دستگاه قضا/
امروز قرار بود برم آزمون. صبح که بیدار شدم خبر شهادت ایشونو شنیدم. بهت زده به صفحه ی تلویزیون نگاه میکردم و باورش خیلی سخت بود.
همیشه وقتی توی چهره ی ایشون نگاه میکردم شجاعت و دلاوری میدیدم.
خوش به سعادتشون که باعزت زندگی کردن و به آرزوشون که شهادت بود رسیدن.
واقعا انسان بزرگی بودن که نبودشون قلب این همه آدم رو به درد آورده و این همه دل رو عزادار کرده.
امیدوارم خودِ خدا جواب این جنایت ها رو بده.
امروز خیلی دلگیر بود. اصلا چهره و لبخندهای زیباشو
مبارک بادبرشیعه که سرفصل هدایت شد/برای حضرت مهدی سرآغاز امامت شد/بوداو حجت ایزد امید اهل این عالم/نگرالگوی رحمانی همای بر سعادت شد/نه ماه ربیع گشته همانا عیدبرشیعه/شکوه دین پیغمبر به اسلام ولایت شد/زبعد عسکری آمدامام آخرین ما/بوداو منجی عالم که گلزارعدالت شد/دراین جشن ولای او نگراسلام پاینده/زاو صدمژده دائم به قرآن و رسالت شد/کنون درعیدناب اوخدا بسیارمی بخشد/زیمن وبرکت مولا عنایت باسخاوت شد/برای روز موعودش خداهم وعده هاداده/رکابش مملویا
بسم الله الرحمن الرحیم
می گوییم شجاعت می گویند ماجراجوییمی گوییم عدالت می گویند گدا پروریمی گوییم انقلابی بودن می گویند تند رویمی گوییم ولایت مداری می گویند تقلید کورکورانهمی گوییم استقلال می گویند انزواطلبی
و همچنین ...می گوییم سازش می گویند تعاملمی گوییم محافظه کاری می گویند عقلانیتمی گوییم وطن فروشی می گویند دور کردن سایه جنگمی گوییم غارت بیت المال می گویند برداشتن حق از سفره انقلابمی گوییم حقوق نجومی می گویند افزایش دستمزد به دلیل ت
 به روایت همسر شهید :
قبل از عید ۹۳...
وقتی فهمیدم که پاسپورت گرفته است، 
به دلـم الهـام شـد که شهید می شود.
حتی به یکی از همسایه ها هم گفتم
که این بار دیگر علمـدارمن شهید می شود.
 گفت: «خدا نکند! چرا این طوری میگویی؟» گفتم:«به دلم افتاده که شهید می‌شود.»
وقتی که مأموریتش را نیمه تمام رها کرد و به خانه برگشت، ابتدا خوشحال شدم ولی وقتی فهمیدم که می خواهد به جنگ برود، به گریه افتادم و گفتم کـه به خاطر این بچه ها نرو....
او دلداری‌ام داد در حالیکه مـی
یکی بود یکی نبود قرار شد یک مرد متولد شود. کجا؟ کی؟ 
درد زایمان شروع شد زنی به سمت خانه ی مکعبی سیاه رنگ حرکت کرد ناگهان گوشه خانه ترک خورد و به آن زن تعاریفی کرد. بیا داخل!نترس؟؟!! آن زن وارد شد بعد از مدتی زنی بیرون آمد و پسری در آغوش داشت که از چهره او مهربانی و شجاعت می بارید. 
او کی بود؟ او علی بود علی ابن ابیطالب. پسر فاطمه بنت اسد 
او در خانه کعبه متولد شد...
۱۳ رجب 
و او متولد شد تا روزی خودش پدر شود.
نه... نه... او می خواهد پدر همه امت شود!!! کدوم
گورکن عسلخوار یکی از نترس ترین و شجاع ترین جانور روی این کره ی خاکی هست ، که نیزه و چاقو و ... از بدن آنها عبور نمی کنه
گورکن عسلخوار با شجاعت در مقابل شیر و حیوانات بزرگ تر از خودش ایستادگی می کنه 
پ.ن : این حیوون خیلی عجیبههههه به نظرم
شدپیام فاطمیه آن حمایت ازعلی/جانفشانی های شیعه برولایت ازعلی/محوراین عالم مامصطفی ومرتضی/کن تمنایی سراسرآن سعادت ازعلی/دررکاب رهبری شوتاظهور مهدوی/پاسداری کن زدین و آن امامت ازعلی/بابصیرتهای زهراکربلا آمد پدید/میشود شیعه بگیرد آن رضایت ازعلی/مرتضی آتشفشان برفضیلتهای ناب/وصف کن براهل عالم آن عدالت ازعلی/وقت آن باشدکه دیگر منتقم از ره رسد/دشمنان حق ببیندیک شجاعت ازعلی/
پاسخ استاد علی‌اکبر مظاهری به پرسش مشاوره‌ای
پرسش:چه راه‌هایی برای کنترل خشم وجود دارد؟ لطفاً راهنمایی کنید.پاسخ:خشم، از اوصافی است که از سر حکمت، در آفرینش انسان، لحاظ شده است. خداوند حکیم آدمی را «خشم‌دار» آفریده است. این صفت، مانند غیرت و شجاعت است، که از اوصاف کمالی انسان‌اند. پیامبران نیز خشم داشته‌اند. خشم، «صفت کمال» است؛ آن کسی که خشم ندارد، ناقص است و یکی از اوصاف انسانی را ندارد، که البته چنین کسی یافت نمی‌شود. یکی از فایده‌ه
برای چه چیزی در دنیا آمدیم؟
چرا زندگی می کنیم؟
چرا این گونه زندگی می کنیم؟
گاهی وقت ها خوب است از بیرون به زندگی مان نگاه کنیم. مثل یک غریبه! خیلی کارها برایمان عادی شده است. #پیشرفت_نکردن ، #تغییر_نکردن #یکنواخت و #بی_روح بودن
شاید هم این رکود و روزمرگی را می فهمیم اما #شجاعت تغییرش را نداریم.
شاید هم #حوصله نداریم و #تنبلی کنار گوشمان می گوید «همین زندگی کافی است!»
راستی! #دین کجای زندگی ماست؟!
@nasretooba
مشاهده مطلب در کانال
نقد مستند مرهم که به موضوع فاطمیون می‌ پردازد؛
مستند مرهم به کارگردانی مسعود زارعیان درباره شهید خدابخش خاوری معروف به علی شارژی است که در سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت اکران شد.
مسعود زارعیان که فعال فرهنگی و از چهره‌های خاص عرصه مستندسازی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود، در اثر تازه‌اش با نام «مرهم» به زوایای پنهان گروهی از مدافعان حرم و مجاهدین افغانستانی می‌پردازد که در سال ۹۲، با هدف دفاع از حریم دین اسلام و مسلمانان مظلوم سراسر دنیا
در عملیات محرم در اثر اصابت گلوله خمپاره سر و دست و پای او مجروح می شود. بعد از پایان دوران مجروحیت به جبهه باز می گردد. فرمانده گردان امیرالمؤمنین (ع) به خاطر شجاعت و مدیریتی که علیرضا از خود نشان داده بود، مسئولیت دسته دوم از گروهان اباالفضل (ع) را به او می دهد. در آخرین دیدار با خانواده اش به مادر می گوید : ما مسافر کربلائیم، راه کربلا که باز شد بر می گردیم. در پایان آخرین نامه ای که فرستاد، نوشته بود به امید دیدار در کربلا.
فاطمیه آمده تاشیعه رابرپادهد/سوی یاری ولایت دیده بینادهد/میشودمظلوم عالم مرتضی بعدنبی/جان خودرابهرحیدرحضرت زهرا دهد/جانفشانی برولایت ریشه توحیدی است/یاوران بیشماری از برمولادهد/یادداده شیعیان راهم بصیرت فاطمه/درنبرد دشمنانش قوت دلهادهد/زمزم عشق وتوسل سوی زهراگلفشان/گریه بهرفاطمیه قطره رادریادهد/دوره آخرزمان را یادزهرادلنشین/چون شجاعت شیعیان رادر ره یکتادهد/دشمنان فاطمیه هم یهود وغربیان/بهرایران ولایی حضرت آقادهد/دررکاب رهبرخود ل
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «اللَّه اکبر ملت ایران لحن و نواى خاصى دارد. چون اللَّه اکبر پیغمبر است، اللَّه اکبر بت شکن است، چون به معناى ناچیز و بى‌مقدار داشتن بتهاى زور و زر است، چون به معناى رشادت و شجاعت یک ملّت در مقابل استکبار جهانى است.» ۱۳۶۴/۰۶/۰۶پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR همزمان با فرارسیدن شب ۲۲ بهمن و طنین انداز شدن غریو «الله اکبر» مردم ایران اسلامی، لوح «الله اکبر» را منتشر می‌کند.
           
می خواهم از مردی بنویسم ، مردی که مالِ رویا ها نبود ، مال افسانه ها و قصه ها نبود ، بلکه غمخوار غصه نشینان بود.مردی بود از دیار خدا ، و از کوچه ی پیامبران ، اما پیامبر نبود. کوه ایمان را در وجودش خدا محکم نموده بود و بر این کوه درخت تنومند شجاعت سبز شده بود ، درختی که خزان و خشکیش فقط در فصل خدا بود . در قلب او هیچ گل سرخی بهر بوئیده شدن از سوی دنیا ، نروئیده بود .
در آسمان دل "او"هزار هزار دسته پرنده به عشق خدا ولی بی هیچ منتی برای مردم ، آواز می خوان
می خواهم از مردی بنویسم ، مردی که مالِ رویا ها نبود ، مال افسانه ها و قصه ها نبود ، بلکه غمخوار غصه نشینان بود.مردی بود از دیار خدا ، و از کوچه ی پیامبران ، اما پیامبر نبود. کوه ایمان را در وجودش خدا محکم نموده بود و بر این کوه درخت تنومند شجاعت سبز شده بود ، درختی که خزان و خشکیش فقط در فصل خدا بود . در قلب او هیچ گل سرخی بهر بوئیده شدن از سوی دنیا ، نروئیده بود .
در آسمان دل "او"هزار هزار دسته پرنده به عشق خدا ولی بی هیچ منتی برای مردم ، آواز می خوان
محرک این جملات اخباری برای انتقال فکر ، هیچ است انتقال از دنیایی که درش هستم به دنیایی که در درش هستیم ، از ارزشش بی خبرم تا جایی که میدونم اثر داره نظرت تو چیه گویا مثله ای است که از مردمک دریچه مقعد (اسفکتر) شارش میکند به شبکیه ذهنت از نوازش باد بر سر درختان بی خبر بودی؟ وقتی به مشکل بر میخوری آشنا هست برات به خاطر اینه که بهش فکر کرده بودی و حالا وجودش رو جلوت ظاهر کرده از جرات استفاده کن تصمیم راه نزدیک آسمان شو اگر مشکل طولانی هست به جستجو م
سبط پیغمبر تویی یا مجتبیزاده حیدر تویی یا مجتبینور چشم فاطمه دخت نبیحامی مادر تویی یا مجتبیدر سپهر پر فروغ پنج تنچارمین اختر تویی یا مجتبیخوبی خوبان همه اندر تو جمعکان سیم و زر تویی یا مجتبیسرور اهل جوانان بهشتبر کریمان سر تویی یا مجتبیخانه ات را در به روی خلق بازاجود و اکبر تویی یا مجتبیبا فقیران حشر و نشرت بی نظیرلطف را مظهر تویی یا مجتبیچهره ات یادآور ختم رسلبا شکوه و فر تویی یا مجتبیدر شجاعت برتر از وصف و بیاناز یلان برتر تویی یا مجتبید
چند روزه دارم فکر میکنم برای کی نامه بنویسم؟ اگه روزای دیگه بود یا برای اروین یالوم مینوشتم یا برای پائولو کوییلو ...
اما حالا میخوام برای خودم بنویسم.
برای دختر کوچولوی شش ساله ایی که ترسیده و از هم پاشیده شدن دنیاش رو نگاه میکنه.
دختر کوچولوی عزیزم؛
سلام .این منم مادرت که حالا بزرگ شده...
بیا اینجا و اجازه بده دستهامو دورت حلقه کنم .دوست دارم بدونی میفهمم که ترسیدی  که منم ترسیدم .اینکه میگن آدم بزرگ ها نمیترسن دروغه .ما آدم بزرگ ها فقط قایمش م
زیباترین پیام ولایت بصیرت است/چون برترین نگارحقیقت بصیرت است/ازدرگه خداست به مانعمتی عظیم/پویاترین نشان صداقت بصیرت است/پیغام عترت وقرآن به مسلمین/یاریگری اهل عبادت بصیرت است/درمان دردمومنین در لحظه های سخت/روشنگروطلوع عنایت بصیرت است/بیدارمیکند تمام قلب مومنین/برشیعیان عطای فضیلت بصیرت است/ایران مابه جهان اسوه گشته است/مشهور رحمت وعزت بصیرت است/اندر رکاب رهبری تااوج افتخار/فرزانگی وعزت وحکمت بصیرت است/برفتنه های دشمنان پیروزملت است/
عشق ولایت درجهان برما سعادت میدهد/دارالشفای بندگی نورهدایت میدهد/ازمصطفی تامهدیش گنجینه درقلبها/درروز محشرپیش حق برماشهادت میدهد/قرآن وعترت وارثی ازسوی احمد آمده/برشیعیان باوفا گنج ولایت میدهد/نورخمینی ناگهان اندرجهانی رخ نمود/راه شهیدان وطن بردل رضایت میدهد/بعدخمینی آمده سیدعلی یک مقتدا/بررهبر فرزانه هم علم و شجاعت میدهد/دشمن همیشه میخورد ازاوشکستی جاودان/الگوی کل مسلمین برمابصیرت میدهد/اندررکاب حضرتش آماده برصاحب زمان/حق باظهورم
سلام من یه پست کوتاه درمورد گورکن عسلخوار نوشتم :
گورکن عسلخوار یکی از نترس ترین و شجاع ترین جانور روی این کره ی خاکی هست ، که نیزه و چاقو و ... از بدن آنها عبور نمی کنه
گورکن عسلخوار با شجاعت در مقابل شیر و حیوانات بزرگ تر از خودش ایستادگی می کنه 
پ.ن : این حیوون خیلی عجیبههههه به نظرم
«٢٥٢»تِلْکَ‌ آیاتُ‌ اللّهِ‌ نَتْلُوها عَلَیْکَ‌ بِالْحَقِّ‌ وَ إِنَّکَ‌ لَمِنَ‌ الْمُرْسَلِینَ‌ اینها آیات خداوند است که به حقّ‌ بر تو مى‌خوانیم و براستى تو از فرستادگان الهى هستى. نکته‌ها: این آیه،پایان جزء دوّم قرآن است و مى‌فرماید:داستان‌ها و حوادثى که در آیات گذشته از آنها سخن به میان آمد،مایه‌ى عبرت و درس‌آموزى است. داستان مرگ هزاران نفر در یک‌لحظه و زنده شدن مجدّد آنان با دعاى پیامبر،اعطاى منصب رهبرى به جوان چوپانى گم
امروز،توی شلوغی کارای روزمره،یه پرده از جلوی چشمام کنار رفت...یه جرقه از خواستن حقم از زندگی!جوری که نزدیک بود به گریه بیفتم..."هیچکس لازم نیست رویای منو بدونه""هیچکس حق نداره راجبش حرف بزنه""رویای من،رویای منه""حق منه""سهم منه"آدمی که حتی رویاشو خودش انتخاب نکنه چی داره؟و من رویامو انتخاب کردم...چیزی که همیشه میخواستمش...من،پریسا،یک رهبر خواهم شد؛یک مبارز.و تا پای جونم برای هدفم می جنگم.در واقع تلاش خاصی لازم نیست بکنم...ف
میدونی سونتاگ گفته بود داستانش مثل آخر شعر ریلکه است این که باید زندگیت را تغییر دهی. به اینجا رسیدم من که هم زندگیمو باید تغییر بدم هم خودمو و این یه پروسه ی یک یا دوروزه نیست بلکه چندین ساله است. 
هیجان زدم به خاطر انتخابایی که دارم. به خاطر‌ تغییراتی که میخوام بکنم. ولی فکر میکنم جایی از قلبم تایید میکنه که درسته و باید شجاعت به خرج بدمو انجامش بدم. با تمام محدودیت ها و نقص هام. یسری چیزارو باید از صفر شروع کنم. یسری چیزارو باید کاری کنم از د
 آن هنگام که در جلوی چشمان پاکت یاران شهادت طلب می رفتند و شجاعت را در عین از خود گذشتگی و ایثارتمام کردند تا آن هنکام که در بین تیر و ترکشهای فراوان ایستادی و نماز بر پا داشتی، هیچ نمی پنداشتی که نعمت بزرگ شهادت نصیب تو نیز خواهد شد .
حال رفتی و ما مانده ایم، ای شهید پاک نام و یادت در میان تمام ذهن ها تمام ایثار ها و تمام
شجاعت ها به جا مانده، حال این حسرت شهادت را چه کنم ، مگر این که تو سفارش این بنده ی حقیر را بکنی ای پاک ترین پاک نامان...خالصانه
در مواجهه‌ی با مشکل، دو جور آدم داریم: یک جور آدم هست که وقتی با مشکل مواجه می‌شود احساس مسئولیت مضاعف پیدا می‌کند، جوششِ غیرت پیدا می‌کند. وقتی می‌بیند مشکل پیش آمد انگیزه‌ی او مضاعف می‌شود، احساس مسئولیتش مضاعف می‌شود، احساس می‌کند تحرّک بیشتری باید انجام بدهد، وارد میدان بشود. یک جور آدم هم هست که وقتی با مشکل مواجه شد دچار یأس و ترس و منفی‌بافی و "نمی‌شود" و "نمی‌توانیم" و "چکار کنیم" و این چیزها می‌شود. مدیران دولتی باید از نوع اول
درخراسان رضاگنج کرامت میدهند/شیعیان رادرحریمش چون سعادت میدهند/مشهدمولاهمیشه مرکز فرزانگی است/درجوارمضجعش عشق ولایت میدهند/او امام هشتمین وپاره تن برمصطفی/زمزم حب علی را امامت میدهند/شهرت حضرت سراسرشدامام مهربان/رائرینش راقیامت هم شفاعت میدهند/آب سقاخانه اومثل آب زمزم است/درد را درمان ویژه با عنایت میدهند/هشتمین خورشید شیعه گلفشان معرفت/حج برای زائرینش باشرافت میدهند/کل ارزشهای ایران ازحریمش منشعب/رهبری وامتش راهم زعامت میدهند/شدخر
درنمازجمعه یاری برولایت میرسد/یک نسیم معرفت بهرامامت میرسد/ هرمصلی مملو ازشوروازانسانیت/خواستگاه مومنین سوی عدالت میرسد/ظهرآدینه نمازش پرچم اسلام ناب/درتجلی بصیرت با سعادت میرسد/نردبان آسمانی بهر وصل کردگار/گوهری بردین همراه سیاست میرسد/مومنین بیشمارش منتظر سوی ظهور/جانفدای پور زهرا تا شهادت میرسد/این نمازجمعه مامثل خورشیدو بهار/سوی رهبر پیروانی برحمایت میرسد/خطبه اش فریادداردبر ولایت محوری/یاورانش باتجلی شجاعت میرسد/لشکرمهدی فراه
این پاورپوینت در 20 اسلاید به شکل منحصر به فرد و کاملاً زیبا طراحی شده است در این پاورپوینت مطالبی از تولد شهید غفور جدی اردبیلی، سوابق در نیرو هوایی،یک درجه ترفیع برای شجاعت و شهامت،دستان توطئه گر، غفور را از نیروی هوایی دور کرد و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد خلبان شهید غفور جدی در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
 
 
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
ارسطو معتقد است سه نوع خوشبختی وجود دارد. نوع اول خوشبختی زندگانی سرشار از شادی و لذت. نوع دوم خوشبختی زندگانی شهروندی آزاد و مسئول. نوع سوم خوشبختی زندگانی فیلسوفانه و اندیشمندانه.
ارسطو آنگاه می افزاید که هر سه ضابطه باید در آن واحد وجود داشته باشد تا انسان به خوشبختی و خرسندی برسد. ارسطو هرگونه عدم تعادل را رد می کرد. چنانچه امروزه می زیست لابد می گفت عقل سالم در بدن سالم است. کسی که فقط به رشد بدن خود بپردازد درست به اندازه کسی که فقط مغز خ
در ستایش سرور جوانان اهل بهشتسبط پیغمبر تویی یا مجتبیزاده حیدر تویی یا مجتبینور چشم فاطمه دخت نبیحامی مادر تویی یا مجتبیدر سپهر پر فروغ پنج تنچارمین اختر تویی یا مجتبیخوبی خوبان همه اندر تو جمعکان سیم و زر تویی یا مجتبیسرور اهل جوانان بهشتبر کریمان سر تویی یا مجتبیخانه ات را در به روی خلق بازاجود و اکبر تویی یا مجتبیبا فقیران حشر و نشرت بی نظیرلطف را مظهر تویی یا مجتبیچهره ات یادآور ختم رسلبا شکوه و فر تویی یا مجتبیدر شجاعت برتر از وصف و بی
بعضی ادما بدون دلیل دوست داشتنی هستند .
یعنی اینکه ستاره وجودشون سرشار از محبوبیت و جذابیت است . این ادما خیلی کم اند . و خیلی به ندرت  پیدا می شند . سردار سلیمانی یکی از این افراد بود . که هیچ موقع از یادها نخواهد رفت .
همان طور که چشماش منو یاد امام می ندازه از چهره اش هم  شهامت شجاعت  مهربانی را می شه  فهمید . او پدر ایران بود که با بودنش امروز من و تو در ارامشی خیال ارمیده ایم . و امنیت را احساس می کنیم او نه تنها برای ایران بلکه برای هر ملت مظل
 
سگ ژرمن شپرد (German Shepherd Dog) یکی از معروف‌ترین سگ‌های دنیا است. چرا؟! در یک جمله، بخاطر هوش و توانایی بسیار بالایی که دارد. ژرمن شپرد که در دسته سگ‌های کار قرار می‌گیرد، شجاعت و از خود گذشتگی کم‌نظیری دارد. این سگ بطور شگفت‌انگیزی قادر به انجام هر کاری است و در بین نژاد های سگ به آچار فرانسه سگها معروف است . البته به شرطی که
ادامه مطلب
نگین فیروزه از دوران باستان تا امروز  طرفداران زیادی دارند. دلیل این ماجرا هم زیبایی و کمیابی نگین فیروزه است. در گذشته خیلی از اقوام از سنگ های قیمتی به عنوان دارو استفاده می کردند و بعضی دیگر تصور می کردند این سنگ ها به آنها قدرت و شجاعت می بخشند و ... با گذر زمان درستی یا نادرستی تمام این تصورها ثابت شد اما هیچ وقت از طرفداران آنها کم نشد.
ادامه مطلب
بسم الله
به مناسبت فرارسیدن ایام سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را پیرامون آن امام بزرگوار منتشر می‌کند.

اعتراف مخالفان به فضل و شجاعت و استقامت امام حسن عسکری(علیه‌السلام)
امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه، شهادت دادند و
اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او،
به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و است
آن روز وقتی بلوار نزدیک پایگاه هوایی شیراز را به نام من کردند، غرور و شادی را در چشم‌های همسرم دیدم. خانواده خودم هم خوشحال بودند. حواله زمین را که دادند دستم، من فقط به خاطر دل همسرم گرفتم و به خاطر او و مردم که این همه محبت دارند و خوبند پشت تریبون رفتم. 
ولی همین که پایم به خانه رسید، دیگر طاقت نیاوردم. حواله زمین را پاره کردم، ریختم زمین. یعنی فکر می‌کنند ما پرواز می‌کنیم و می‌جنگیم تا شجاعت‌های ما را ببینند و به ما حواله خانه و زمین بدهن
کاش می شد عشق را با یک نگاه ابراز کردتا به آنی در دلش مهری به دل جاساز کردکاش می شد در خیالی، عکس یاری را کشیدچهره اش خندان نمود و با دلش پرواز کردکاش می شد بی مهابا یک دهان آواز خواندبا سرودی عاشقانه ، زندگی را ساز کردکاش می شد حرف دل را با همه بی‌پرده گفتنکته ها را بر شمرد و یکدلی آغاز کردکاش می شد همچو شبنم بر گلی مشتاق شدعاشق شمسی شد و شأن جلیل احراز کردکاش می شد درب دکان جفا را تخته کردکارها را با عدالت در محل ممتاز کردکاش می شد بر قپانش سنگ
ما وقتی احتمال بدهیم کسی کرونا گرفته، اصلا نزدیکش هم نمی‌شویم؛ حتی اگر از نزدیکانمان باشد. حالا فکرش را بکنید که این افرادی که قرار است غسل داده بشوند قطعی کرونا گرفته‌اند و به همین دلیل هم فوت کرده‌اند.شهامت و شجاعت و ایثار و از خود گذشتگیِ این افراد جهادی که مردگان کرونا را غسل می‌دهند، واقعا ستودنی است. فیلم زیر مستندی حدودا ۴ دقیقه‌ای است که از نزدیک با حال و هوای این مجاهدان سلامت آشنا شویم.
تماشا در کیفیت‌های مختلف در آپارات
کاش می شد عشق را  با یک نگاه ابراز کردتا به آنی در دلش مهری به دل جاساز کردکاش می شد در خیالی، عکس یاری را کشیدچهره اش خندان نمود  و  با دلش  پرواز کردکاش می شد بی مهابا یک دهان آواز خواندبا  سرودی  عاشقانه  ،  زندگی  را  ساز کردکاش می شد حرف دل را با همه بی‌پرده گفتنکته ها  را   بر شمرد  و  یکدلی  ،  آغاز  کردکاش می شد همچو شبنم بر گلی مشتاق شدعاشق شمسی شد  و   شأن جلیل  احراز کردکاش می شد درب دکان جفا را تخته کردکارها  را  با  عدالت  در  محل 
تمہارے عشق سے خالی ہے جو دل موسی کاظم
 وہ کیسے ہوگا عشق رب کے قابل موسی کاظم

اگر کوئ مسلماں ہے ترے رتبے سے ناواقف
وہ عالم بھی اگر ہو تو ہے جاہل موسی کاظم
 
شجاعت میں سخاوت میں عبادت میں طہارت میں
نظر آتے ہیں ہر اک رخ سے کامل موسی کاظم

خمینی کوئ بنتا ہے کوئ بنتا ہے نصراللہ
ترا تھوڑا سا عرفاں ہو جو حاصل موسی کاظم

تجھے زندان میں رکھکر بھی یہ زہر دغا دینا
بتاتا ہے ترے دشمن ہیں بزدل موسی کاظم
جو تجھکو اپنا رہبر مان کر طے کرتے ہیں رستہ
وہی پاتے ہیں بس
نام : جومانجی مرحله بعدی 2019
سال ساخت : 2019
 ژانر : اکشن ، ماجراجویی ، کمدی
 امتیاز : 7.0/10
 کیفیت : 1080 720 480
خلاصه داستان
 فیلم جومانجی: مرحله بعدی Jumanji: The Next Level : چهار دوست به جومانجی باز می‌گردند تا یکی از آن‌ها را که به بازی کشیده شده را نجات دهند، اما متوجه می‌شوند که هیچ چیز آنطور که انتظار دارند نیست. این بازیکنان باید شجاعت خود را به تست گذاشته و از صحراهای خشک تا کوه‌های برفی عبور کرده تا بتوانند از خطرناک‌ترین بازی دنیا فرار کنند...

ادامه م
مشک آبی بهرشیعه بین روایت میکند/محض عباس دلاور او حکایت میکند/تشنگی کودکان و زینب ومولاحسین/حضرت سجاد را آنجا حمایت میکند/روی دوش یک علمداراست مشک عاشقی/علقمه دعوت عموراتا نهایت میکند/بهر فرمان امامش اوبه دریا میزند/با شهادت اودفاعی از ولایت میکند/چون رشادت کرده است بهرحسین ولشکرش/این شجاعت تاقیامت هم سرایت میکند/هردودست پاک مولا گشته تقدیم خدا/فاطمه از دشمن ایشان شکایت میکند/گریه کرده بهر اوآنجاحسین تشنه لب/تاقیامت بهر شیعه اوعنایت میک

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها