نتایج جستجو برای عبارت :

بدون زیارت عاشورا،شناخت حقیقی خداوندغیرممکن است

بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
دوستان عزیز این شعر حافظ را شنیده آید که جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذربنه چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند...
با جرأت تمام عرض میکنم
بدون ذره ای تردید عرض میکنم
اگر به جای کلمه حقیقت نام حسین را بگذارند معنی تمام و کمال میشود
غیر ممکن است،بدون شناخت امام حسین علیه الاف السلام به شناخت حقیقی خداوند دست یافت...به مقام لقاء پروردگار رسید و از ظرفیت های روح انسانی کلمه ای بر زبان آورد.
نمیتو
عکس های دیدنی و جالب
جدیدترین و زیباترین پوسترهای عاشورا
با عکس های عاشورایی همراه ما باشید.
 
زیباترین عکس عاشورا
عکس های عاشورا
زیباترین های عاشورا
جدیدترین عکس های عاشورا
کارت پستال عاشورا
کارت پستال جدید عاشورا
 
 
 
جدیدترین و زیباترین پوسترهای عاشورا
تیم راهیان عاشورا برای شرکت در مسابقات فوتبال زیر 17 سال مرحله نهایی عازم تهران شد این مسابقات به میزبانی مقاومت تهران خواهد بود و تیمهای 1_مقاومت تهران2_راهیان عاشورا تبریز 3_ولایت اهواز 4_خلیج فارس شیرازدر این مسابقات حضور خواهند داشت .برای تنها نماینده استان آذربایجان شرقی ، تیم راهیان عاشورا با مربیگری محمد حسین پناهی و امیر پناهی آرزوی موفقیت دلریم
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
پخش زیارت عاشورا از شبکه ولایت ممنوع شد
خواندن مصائب حضرت زهرا و امام حسن علیه الاف السلام بدیل بی احترامی به مقدسات اهل سقیفه ممنوع شده است 
مدتها می‌شنیدم ولی باور نمی‌کردم تا از یک روحانی شنیدم و او تایید کرد....
اهمیت زیارت عاشورا بر تمام اهل سیر و سلوک واضح و مبرهن است تمام شاگردان حضرت آیت الله العظمی آقا سید علی آقای قاضی طباطبایی بر سفارش استادشان بر خواندن و مداومت بر زیارت
وحشتناک ترین لحظه ى زندگى، لحظه ای است که انسان را در سرازیرى قبر می گذارند.
شخصى نزدامام صادق(ع) رفت و گفت من از آن لحظه بسیار می ترسم، چه کنم؟
✅ امام صادق(ع) فرمودند:
زیارت عاشورا را زیاد بخوان.
آن مرد گفت چگونه با خواندن زیارت عاشورا از خوف آن لحظه در امان باشم؟
امام صادق(ع) فرمود: 
مگر در پایان زیارت عاشورا نمى خوانید اللهم ارزقنى شفاعة الحسین یوم الورود؟
یعنی خدایا شفاعت حسین(ع)را هنگام ورود به قبر روزى من کن.
زیارت عاشورا بخوانید تا امام ح
مقدمهچرایی قیام عاشورا، از پگاه شکل گیری این نهضت سترگ، توجه دانشمندان و احیاگران دینی و مصلحان سیاسی و اجتماعی را به خود معطوف ساخته و در شمار مهم ترین پروژه های پژوهشی تحلیلگران و ژرف اندیشان قرار گرفته است .این رخداد از جهت انگیزه، ابزارها و شیوه های به کار گرفته شده در آن، به موضوعی جاودانه برای نظریه پردازی مبدل گشته و در طول تاریخ انسان های حقیقت جو و ژرف اندیش را به کشف ناگفته های خود فرا خوانده است تا با توجه به توان علمی و ذوق سلیم خ
#در_مکتب_عاشورا
برای توبه و بازگشت به سمت خدا نباید هیچ ناامید شد؛ حتی اگر راه بر سرور جوانان اهل بهشت و یاران و بستگانش بستی و او را به سمت سرزمین سختی و بلا روانه ساختی می توانی سر به زیر برگردی و بپرسی: آیا توبه ی من پذیرفته می شود؟ و جواب بشنوی: سرت را بالا بگیر، توبه ی تو پذیرفته می شود.
#حر_ریاحی
#توبه_حر
 
(در مکتب عاشورا مجموعه برداشت های غیر آزاد(محدود) از واقعه ی عاشورا است)
امشب حس میکنم...
بخشیدی!
بخشیدی؟
قول میدم جا نزنم...
...
میگفت ...عاشورا تاریخ زنده اس !
واسه همینه که شب شام غریبان دلتون داره میپوسه ...
واسه همینه که وقتی عصر عاشورا هرجا رو نگاه میکنین انگار راه نفس کشیدن پیدا نمیکنین...واسه اینه که انقدر دلگیره ...
میگفت به خاطر اینه که یه جای تاریخ ...هرسال اتفاق میوفته ...کربلا ...عاشورا...
بجنبی بهشون میرسی ...
میگفت فکر نکن امام حسین میذاره ادمای خوب این عصر و زمونه فقط به خاطر بعد زمان ازکاروانش جا بمونن..
جا نمونی
ق﷽
‌#آیت_الله_کمپانی :
مرحوم #آیت_الله_بهجت در باب ویژگی های استادش بیان می کند: ایشان همیشه #زیارت_عاشورا می خواند وی فرمود: دوست دارم قبل از مرگ زیارت عاشورا بخوانم و بعد بمیرم... ایشان موقع مرگ، قبل از اذان صبح بلند می شوند و به عبادت می پردازند و زیارت عاشورا می خوانند و بعد در عالم خواب از دنیا می روند!
خیلی ها میشناسنش وقتی که اسم اون میادغم تو دلاشون میشینه دوستش دارن خیلی زیاد
وقتی کسی تشنه میشه وقتی کسی آب میخوادوقتی که سیراب میشه فقط یه اسم یادش میاد
بهش میگن امام حسین امام خوب و مهربونامامی که بچه هاشو هدیه داده به آسمون
کاش که ما بچه ها بودیم باهاش تو کربلا بودیمتو روز عاشورا بودیم کاش هممون اونجا بودیم
امامی که گفته روی حق کسی پا نذاریدرفیق نیمه راه نشیم هیچ کسو تنها نذاریم
وقتی شنیدم که امام واسه خدا جونشو دادبدجوری عاشقش شدم چطور
چهل روز از هنگامه ی واقعه می‌گذرد، و چهل نشانه ی بلوغ است و راز شکفتن و رمز تکامل. اربعین، روز کمالِ عاشورا و هنگامه بلوغ حقیقت است. غروب عاشورا طلوع بغض فروخفته و زخم خورده ی حقیقت است؛ و بذر خونین حسین بن علی که بر تربت کربلا نشست، و پس از چهل روز باغستانی از حقیقت به گستره ی زمین و به وسعت زمان رویید و در قلوب حیران و گمگشته آدمیان تکثیر شد. هر که می خواهد فاتح روز دهم را بنگرد باید اربعینی را سپری کند. که حسین در عاشورا کشته می شود و در اربعی
حجت الاسلام مرتضی ملکیان، امام جمعه شهر شاهین شهر، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(سلام الله علیها) دولت آباد اصفهان، موارد مطروحه در قیام امام حسین علیه السلام را شامل علل و موجبات قیام، کیفیت قیام، نتاج قیام ، عبرت های عاشورا  و درس های عاشورا دانست.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، درس های عاشورا را شام  شجاعت و ایثار، دینداری و این که در راه قرآن باید از همه چیز گذشت و در میدان نبرد حق علیه باطل کوچک و بزرگ، زن و مرد
از قیام تا انتقام...
 مهدی ادامه حسین است و «انتظار» ادامه عاشورا و برآمده از آن. مهدی، فرزند حسین است و فرهنگ «انتظار» برآمده از فرهنگ «عاشورا» و انتظار حسینِ دیگری را کشیدن.
این دو پیوندی دیرین و مستحکم با یکدیگر دارند. یکی پشتوانه فرهنگی و زمینه ساز، برای دیگری است و یکی رمز «حیات شیعه» است و دیگری رمز «بقای آن». یکی رمز «قیام و به پا خاستن شیعه» است و دیگری عامل «حفظ و استمرار آن»
«مهدی» وارث عاشورا است همچنان که «حسین» علیه السلام وارث پ
«سفری از عاشورا تا اربعین»
این کتاب تالیف «عبدالله مستحسن» است. نویسنده در این اثر موضوع عاشورا را از ابعاد و زوایای تاریخی، اعتقادی و عرفانی مورد مطالعه و پژوهش قرار داده است.
عبدالله مستحسن در آغاز راجع به اهداف قیام عاشورا و وجوه و جنبه‌های اجتماعی و سیاسی بحث کرده و نیز به بعد عاطفی و احساسی و هدایتی و تربیتی این واقعه مهم تاریخی اشاره می‌کند.
وی سپس با طرح پرسش امام کیست؟ و اینکه امامت چه خصوصیات و مشخصاتی دارد؟ رشته سخن را ادامه داده
#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان(عج)_5
آن چه در کسب معرفت واجب استدو امر است :  اول : شناخت امام به اسم و نسبو ویژگی های ظاهری(شناخت ظاهری).
دوم : شناخت صفات و خصوصیاتباطنی اوست که با آنها از دیگران متمایزمی شود (شناخت باطنی).
‍‍ شناخت ظاهری :  دانستن نام و القاب امام،نام پدر و مادر ، سال ولادت،سال غیبت ، دانستن ویژگی های سیما،و ...است .دانستن این نوع ویژگی ها بی فایده نیست و چه بسا مقدمه شناخت باطنی شود. اما باید دقت کرد، برای مانوس شدن با امام از این مر
حسین از بقیه پسرهایم شیطون‌تر بود یعنی شادتر بود. وقتی حسین آقا در خانه بود اگر در بدترین حالت‌ روحی هم قرار داشتیم خنده را روی لبمان می‌آورد.یک روز برادر بزرگ‌ترش با دوستش آمدند در خانه و گفتند: مامان حسین سر من و دوستم را با آجر شکست من با تعجب پرسیدم: چطور حسین که از شما کوچکتر است سر دو نفر شما را با هم شکست⁉️حسین گفت: می‌خواستم مارمولک بکشم، آجر را به دیوار زدم، آجر دو قسمت شد و سر هردو نفرشان شکست. حسین در عین شیطنتی که داشت خیلی مظلوم
دعوتنامه
سلام دوستان
با دوستان و خانواده ی خود همدل و یکصدا می‌شویم برای پایان دادن به روزهای تاریک غیبت و فرج آن عزیز سفر کرده و متوسل می شویم به کشتی نجات اباعبدالله الحسین (علیه سلام)
چهل روز خواندن زیارت عاشورا، و روزانه چهل مرتبه ذکر اللهم عجل لولیک الفرج
شروع چله نیمه شعبان و خاتمه شب ۲۴ ماه مبارک رمضان.
چرا دعا کنم؟، امام زمان (عج) فرموده اند؛
برای فرجم بسیار دعا کنید که باعث گشایش در امور خودتان میشود
چرا زیارت عاشورا بخوانم؟
امام ز
✍ مرحومِ حق شناس این چله را از آیت الله بروجردی آموخته بود و میگفت هر کس چله را با آداب و شرایطش انجام دهد استجابتِ دعایش رد خور ندارد. البته اگر مواظبت بر ترکِ گناه نباشد، هیچ تضمینی برای اثرگذاریِ چله وجود ندارد.
➕ حتی اگر حاجت، به خیر و صلاحمان نباشد به شکلی ما را متوجه خواهند کرد و با این وجود اگر اصرار بر حاجت داشته باشیم، حاجتمان را خواهند داد اما امکان دارد عوارضِ ماورائی به همراه داشته باشد.
روشِ چله1. الله اکبر (صد بار)2. قرائتِ لعن + س
_ امام حسین را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است. به تبیین او، امر به معروف او، نهی از منکر او، توضیح مسائل گوناگون در همان منی و عرفات، خطاب به علما، خطاب به نخبگان - حضرت بیانات عجیبی دارد که در کتاب‌ها ثبت و ضبط است - بعد هم در راه به سمت کربلا، هم در خود عرصه‌ی کربلا و میدان کربلا، باید شناخت.
_ در خود عرصه‌ی کربلا حضرت اهل تبیین بودند، می‌رفتند، صحبت می‌کردند. حالا میدان جنگ است، منتظرند خون هم را بریزند،
ملک جهنی، راوی عاشوراپژوه عصر امام باقر، از ایشان می پرسد: فَکَیفَ یُعَزّی بَعضُهُم بَعضاً؟ که چگونه به همدیگر در عاشورا تسلیت گوئیم؟ امام باقر در پاسخ، میفرمایند که در عاشورا، اینگونه تعزیت و تسلیت دهید:
عَظَّمَ اللَّهُ اجورَنا بِمُصابِنا بِالحُسَینِ علیه السلام، وجَعَلَنا وإیّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثَأرِهِ مَعَ وَلِیِّهِ الإِمامِ المَهدِیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ صلى الله علیه و آله‏.
خداوند، پاداش‏هاى ما را بر سوگوارى حسین علیه الس
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
زمان جنگ آنچه رونق جبهه ها و روحیه رزمندگان اسلام بود زیارت عاشورا بود و ذکر مصائب اهل بیت پیامبر 
از اهل سقیفه آماربگیرید چند نفر شهید دادند در انقلاب و در جنگ نسبت به جمعیتی که دارند...؟؟؟!!!
حال که برای رضای اهل سقیفه زیارت عاشورا و ذکر مصائب اهل بیت حرام شد 
اگر دوباره جنگ شود،رزمندگان شیعه از آنان که در احد و احزاب و خیبر و تبوک پیامبر اسلام را تنها گذاشتند درس  شهادت طلبی فراگیرن
#در_مکتب_عاشورا
عاشورا درس مذاکره نداشت، اگر هم داشت مذاکره ی ذلت ناپذیری بود:«این فرد ناپاک‌زاده [عبیدالله] پسرِ ناپاک‌زاده [زیاد]، در انتخاب دو چیز پافشارى مى‌کند: یا مواجه با شمشیر و یا پذیرش خوارى و مذلّت؛ درحالى که هرگونه پستى از ما به دور است»
دانلود کتاب شناخت صنایع دستی ایران
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
shahreketabonline.com › محصولات › هنر › شناخت صنایع دستی ایرانخرید کتاب شناخت صنایع دستی ایران نوشته حسین یاوری از ...خرید کتاب شناخت صنایع دستی ایران نوشته حسین یاوری از انتشارات مهکامه، ، در شهر کتاب آنلاین.هنر، هنر ایرانی.www.ajansbook.com › shopproduct › detail › شناخت-صنایع-دستی-ا...شناخت صنایع دستی ایران - آژانس کتابخرید کتاب,خرید اینترنتی کتاب,کتاب شناخت صنایع دستی ایران نوشته حسین یاوری ،
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نشست «تجلی عاشورا در شعر و ادب فارسی» عصر یکشنبه ۲۴ شهریور ماه، با سخنرانی علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با حضور جمعی از علاقه‌مندان به شعر و ادبیات آیینی و جمعی از معاونان و مدیران کل نهاد، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک‌شهر تهران برگزار شد.
در این نشست علیرضا مختارپور با اشاره به برخی بحث‌های مطرح شده درباره تأثیر واقعه عاشورا در ادبیات فارسی
در پست قبلی گفتیم که خدا در نگاه اهل ایمان دو جنبه شناختی دارد:
شناخت ذاتشناخت صفات
ذات چیست؟ذات یکی از اصطلاحات علم منطق هست و به معنای حقیقت یک چیز(شیء) یا ماهیت.
ذات خدا چیست؟یعنی حقیقتِ خدا که به آن کُنه یا غیب الغیوب نیز می گویند.چرا؟چون قابل درک نیست.یعنی ذات خدا قابل شناخت نیست.انسان نمی تواند ذات و حقیقت خدا را بشناسد چون در دسترس او نیست.یکی از راههای شناخت اینست که انسان به موضوعِ شناخت احاطه نظری(علمی) و عملی داشته باشد که اصطلاحاً م
 
درخواست جرعه‌ای آب از دشمن:این مسئله از جعلیات تاریخی است. آیا معقول است امام حسین از کسانی که:1- او را محاصره کرده، برای مدت چند روز آب را بر روی او و خاندانش بسته‌اند.2- در روز عاشورا به جنگ با او پرداخته‌اند، یاران و سپس اقوام و فرزندانش را کشته‌اند بدون آن‌که جرعه‌ای آب به آنان بنوشانند.3- و حتی به طفل شیر خواره هم رحم نکرده او را با تیر هدف قرار داده‌اند و...درخواست آب کند. آیا آنان به بقیه شهدا آب داده بودند که به امام بدهند و امام نیز به
نتایج روز اول مسابقات زیر 17 سال مرحله نهایی به میزبانی مقاومت تهران راهیان عاشورا نشان داد که یک تیم لیگ برتری هست .بازیکنان حاج‌محمد حسین پناهی در تهران مقابل میزبان این دوره از مسابقات مقاومت تهران دست به کار بزرگی زدند و مقاومت مدعی را متوقف کردند .امیر پناهی مربی ارزنده این تیم نشان داد که یک مربی آینده دار هست و با تولیدات خود راهیان عاشورا که از مدرسه فوتبال این مجموعه به اینجا رسیده در میان بزرگان ایران حرفی برای گفتن دارند .مقاومت ت
 
درخواست جرعه‌ای آب از دشمن:این مسئله از جعلیات تاریخی است. آیا معقول است امام حسین از کسانی که:1- او را محاصره کرده، برای مدت چند روز آب را بر روی او و خاندانش بسته‌اند.2- در روز عاشورا به جنگ با او پرداخته‌اند، یاران و سپس اقوام و فرزندانش را کشته‌اند بدون آن‌که جرعه‌ای آب به آنان بنوشانند.3- و حتی به طفل شیر خواره هم رحم نکرده او را با تیر هدف قرار داده‌اند و...درخواست آب کند. آیا آنان به بقیه شهدا آب داده بودند که به امام بدهند و امام نیز به
 
باسمه تعالینیایشزیارت عاشوراغزل۲
گفت باقر این زیارت را برای مسلمینلعن کرده ظالمین و غاصبین و ناکثین
بر شمارد ظلم ها را بر ولایت این دعاخوانده گردد روز عاشورا و ایام حزین
شیعیان بر صحت آن می کنند اصرار هامی شود تاکید بر راه حسین و نفی کین
اجر و پاداش قرائت بس مهم است و عظیمتوصیه گردد زیارت بر عموم و مومنین
آل مروان و زیاد و خانمان ظلم و جورمی شوند لعنت بر آنها، تا قیامت در زمین
مهدی موعود آید، منتقم باشد امامنیست رأفت از برای مارقین و قاتلی
 
بیماری چه در کودکان و چه در بزرگسالان امری طبیعی است که می تواند ایجاد شود.امادر کودکان به علت عدم توانایی در بیان مشکلات و درد ها ممکن است ،چه در تشخیص و چه در انتخاب راه درمان سخت تر باشد. بعضی از والدین بدون شناخت کافی از داروها؛،عوارض و دوز ها اقدام به دارو درمانی می کنند. مصرف دارو برای مودکان بدون تجویز پزشک و یا شناخت کافی، می تواند خطرناک باشد.
ادامه مطلب
کتاب شناخت صنایع دستی ایران  pdf
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
arasbaran.org › newsکتاب شناخت صنایع دستی ایران | کتب و نشریات | آموزش ...۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - کتاب شناخت صنایع دستی ایران از کتاب های انتشارات مهکامه که در ردیف منابع آزمون جامع راهنمای تور ایرانگردی و جهانگردی نیز قرار دارد به شناخت این ...arvin-bookstore.com › دانشگاهی › گردشگریکتاب شناخت صنایع دستی ایران - فروشگاه کتاب آروینشناخت صنایع دستی ایران حسین یاوری مهکامه فروشگاه اینترنتی کتاب آ
کتاب شناخت صنایع دستی ایران 
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
arasbaran.org › newsکتاب شناخت صنایع دستی ایران | کتب و نشریات | آموزش ...۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - کتاب شناخت صنایع دستی ایران از کتاب های انتشارات مهکامه که در ردیف منابع آزمون جامع راهنمای تور ایرانگردی و جهانگردی نیز قرار دارد به شناخت این ...arvin-bookstore.com › دانشگاهی › گردشگریکتاب شناخت صنایع دستی ایران - فروشگاه کتاب آروینشناخت صنایع دستی ایران حسین یاوری مهکامه فروشگاه اینترنتی کتاب آروین.rayabook.net › boo
#زندگی_به_سبک_مهدی (۴۲)
در حدیث ابن شبیب از امام رضا علیه السّلام نقل است که آن حضرت فرمود:اى پسر شبیب ! اگر مى خواهى که به درجات اعلاى بهشت رسى ، با ما باش ! به غم ما غمگین باش و به شادى ما شاد! و بر تو باد ولایت ما! که هر کس سنگی را دوست داشته باشد، خداوند در روز قیامت او را با آن محشور کند...
طبق روایت هر کسی که هر چیو واقعا دوست داشته باشه شبیهش میشه و در آخر باهاش محشور میشه ...
یکی از همرزمان شهید لطفی میگه حاج مهدی هرچی ازش فوت می شد ، زیارت عاشورا
دانلود کتاب شناخت صنایع دستی ایران    
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
arasbaran.org › newsکتاب شناخت صنایع دستی ایران | کتب و نشریات | آموزش ...۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - کتاب شناخت صنایع دستی ایران از کتاب های انتشارات مهکامه که در ردیف منابع آزمون جامع راهنمای تور ایرانگردی و جهانگردی نیز قرار دارد به شناخت این ...arvin-bookstore.com › دانشگاهی › گردشگریکتاب شناخت صنایع دستی ایران - فروشگاه کتاب آروینشناخت صنایع دستی ایران حسین یاوری مهکامه فروشگاه اینترنت
جواب شبهه روزه گرفتن روز عاشورا#جواب اول از کتب اهل سنتبررسی روایات موجود در منابع اهل سنت، به تعارض آشکار میان این روایاتدسته اول: قبل از نزول حکم روزه ماه رمضان،روزه روز عاشورا را قبل از حکم روزه ماه رمضان می دانند که پس از ان، روزه عاشورا ترک شد. (صحیح بخاری، ج۲، ص ۲۲۶)دسته دوم: بعضی از این روایات اهل سنت روزه این روز را به تبعیت از عرب جاهلی می دانند که بعد رها شد. (صحیح بخاری ‌ج۲ص ۲۵۰)دسته سوم: روزه عاشورا را سنت یهود می دانند که پیامبر از ا
{ادعیه و زیارات مهدوی - شماره 39}
 
زیارت عاشورا
 
«زیارت عاشورا»، که از سوى امام محمد باقر(ع) به شیعیان و شیفتگان تعلیم داده شده است، مضامین والایى دارد. در یکى از فرازهای این زیارت چنین آمده است:
«اَنْ یَرْزُقَنی طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمام مَنْصُور مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّد، صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ»
زائر در این فقره، مشارکت در خونخواهى امام حسین به وسیله امام زمان را طلب میکند، چرا که مقصود از امام منصور، دوازدهمین پیشواى شیعیان حضر
دانلود کتاب شناخت صنایع دستی ایران
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
arasbaran.org › newsکتاب شناخت صنایع دستی ایران | کتب و نشریات | آموزش ...۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - کتاب شناخت صنایع دستی ایران از کتاب های انتشارات مهکامه که در ردیف منابع آزمون جامع راهنمای تور ایرانگردی و جهانگردی نیز قرار دارد به شناخت این ...arvin-bookstore.com › دانشگاهی › گردشگریکتاب شناخت صنایع دستی ایران - فروشگاه کتاب آروینشناخت صنایع دستی ایران حسین یاوری مهکامه فروشگاه اینترنتی کتاب آر
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
جواب ساده است
چون در زیارت عاشورا ما قاتل عمار و حکم بن عاص و فرزندانش را همانطور ک پیامبر لعنشان کرد لعنت میکنیم
ولی چون شبکه کلمه از نسل امیه هستند مانند عثمان ایمان و اعتقادی به پیامبر ندارند از لعن افرادی که پیامبر لعنت کردند ناراحت میشوند
جیره خواران شبکه کلمه
مانند اهل سقیفه
معتقدند که پیامبر هزیان می‌گفته و احادیث را باید سوزاند
 
◀واقعه جانسوز عاشورا در کربلا دردناکترین و سوزناکترین اتفاق عالم هست،هر سال که میگذرد نه تنها قدیمی و تکراری نمی شود،بلکه هر سال همان حس و حال اتفاق تازه را دارد.
◀عاشورا آینه تمام نمای درس عبرت،ایستادگی،وفاداری،ولایت و شجاعت هست.
بسم الله الرحمن الرحیم
اصلاحیه برنامه های نوروزی
برنامه عاشورا واقعیتی بی پایان از پنج شنبه ۲۲اسفند آغاز می گردد. 
این برنامه از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۹یا ۱۱صبح
برنامه پنج شنبه ۲۲اسفند:
۱.معرفی عبد الله بن مسلم بن عقیل  پسر مسلم
۲.معرفی عون بن جعفر طیار همسر ام کلثوم کبری 
برنامه شنبه در کانال اصلاع رسانی می گردد
چند نکته بسیار مهم درباره عاشورا
بخش اول:
1. عاشورا، برای حاجات دنیوی، مبارک نیست:
در روایتی از امام باقر، عاشورا برای نیازهای دنیوی همچون انتخاب شغل، و تجارت، انتخاب #همسر (متاسفانه برخی در مراسم های روضه عاشورا برای آینده فرزندانشان، در حال جستجو هستند) و ...، شوم و نامبارک و بدون برکت، دانسته شده است و تصریح شده است حتی اگر به ظاهر برآورده شود، سرنوشت و #عاقبت خوبی نخواهد داشت.
متن #حدیث:
فَإِنِ استَطَعتَ أن لا تَنتَشِرَ یَومَکَ فی حاجَةٍ فَ
کتاب تحلیل فضای شهری مریم چرخچیان    
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
کتاب شناخت و تحلیل فضای شهری (رشته مهندسی ... - آدینه بوکwww.adinehbook.com › productشناخت و تحلیل فضای شهری (رشته مهندسی معماری و شهرسازی) ~مریم چرخچیان، هادی ایوانی (ویراستار) - نشر دانشگاه پیام نور - بزرگترین فروشگاه اینترنتی کتاب در ...
شناخت و تحلیل فضای شهری (رشته مهندسی معماری و شهرسازی)www.gisoom.com › book › کتاب-شناخت-و-تحلیل-فضای-شهری-رش...کتاب شناخت و تحلیل فضای شهری (رشته مهندسی مع
{از عاشورا تا ظهور - شماره 28}
 
غربال به سبک عاشورا؛ ۷۲=۹۲۸-۱۰۰۰
 
بیش از ۱۰۰۰ نفر تا شب عاشورا با امام حسین بودند ولی چون با او سنخیت روحی نداشتند، نتوانستند همراهش بمانند و رهایش کردند!
هنگامه ی آزمایش کم هستند "هلال بن نافع"ها که بگویند: «به خدا قسم! ما ملاقات پروردگار را ناخوشایند نمی دانیم و بر نیّت و بصیرت خود پابرجاییم... کم هستند "زُهیر"ها که بگویند: «یابن رسول الله! به خدا قسم، دوست دارم کشته شوم و بعد از آن، دوباره زنده شوم و تا هزار بار ای
دانلود کتاب تحلیل فضای شهری مریم چرخچیان
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
کتاب شناخت و تحلیل فضای شهری (رشته مهندسی ... - آدینه بوکwww.adinehbook.com › productشناخت و تحلیل فضای شهری (رشته مهندسی معماری و شهرسازی) ~مریم چرخچیان، هادی ایوانی (ویراستار) - نشر دانشگاه پیام نور - بزرگترین فروشگاه اینترنتی کتاب در ...
شناخت و تحلیل فضای شهری (رشته مهندسی معماری و شهرسازی)www.gisoom.com › book › کتاب-شناخت-و-تحلیل-فضای-شهری-رش...کتاب شناخت و تحلیل فضای شهری (رشته مهندسی
#در_مکتب_عاشورا
نماز ظهر عاشورا همان نماز ظهر واجب هر روزی است که امام آن را در بحبوبه ی جنگ خواندند،نمازی که حتی زیر باران تیر به آن بی اعتنایی نمی شود که آن همه خون به زمین ریخته برای اسلامی است که یک رُکْنَش نماز است.
 
#نماز
#نماز_ظهر
#نماز_ظهر_عاشورا
 
سلام 
 سربرگ مربوط به زیارت عاشورا را رو کنار سایر سربرگ های وبلاگ(بالای وبلاگ) قرار دادم تا در صورت تمایل زیارت عاشورا رو هم روزانه مثل قرآن به برنامه زندگیتون اضافه کنید.
هر روز که میخونید میتونید در قسمت نظرات اعلام کنید.
ممنونم از مشارکتتون
 
علی اکبر لطیفیان ـ میلاد امام حسین(ع)اگر چه بال و پر ناتوانمان دادند 
ولی برای پریدن زمانمان دادند 
خبر دهید دوباره به بال فطرس ها 
مجال پر زدن آسمانمان دادندبه احترام ملائک امانت حق را 
به دست فاطمه ی مهربانمان دادندبدون واسطه امشب کنار سجاده 
تمام حُسن خدا را نشانمان دادندقسم به بوسه ی لب های سبز پیغمبر 
برای بردن نامت زبانمان دادندامام سوم دنیا، امام عاشورا 
اگر تویی هدف عشق، خوش به حال خدابرای آن که بیابیم ما خدایت را 
گرفته ایم نشانی
این جمله ساده انگارانه که من یکی را دوست میدارم و او دیگری را و دیگری دیگری را و این چرخه تا ابد ادامه دارد جزو  معدود جملات نسبتا صحیحیست که در اینستا پخش شده. اما این فقط دوست داشتنه و حتی دوست داشتنم نیست بلکه تمایله و عشق معنی دیکه ای داره. معمولا چیزی که ما اسمشو میزاریم عشق از یه خوش اومدن شروع میشه و این خوش اومدن بدون شناخت طرف مقابل برای ما بزرگ میشه و به یه عشق کاذب تبدیل میشه (البته من اسمشو عشق نمیزارم) و استدلالم اینه براش که:
چطور م
به نام خدای مهدی عج

علامه امینی شب عاشورا برای امام زمان (عج)صدقه کنارمی‌گذاشتند و می گفتند: امشب قلب آن حضرت در فشار است.http://www.rajanews.com/news/126800#علامه_امینی #قلب #امام_زمان_عج  #شب_عاشورا #مهدی_موعود #فشار #ظهور #منجی #عاشورا #تاسوعا #حضرت_مهدی #مهدی_موعود #صدقه #کنار_گذاشتن #دفع_بلا #مصیبت #خون_گریه_کردن #ناراحتی #غصه #غم بازنشر:http://www.afsaran.ir/Link/1321021http://mehrdadz.blog.ir/post/675http://www.afsaran.ir/link/1120545http://www.mehrdadz.blogfa.com/post/372http://www.cloob.com/u/bachemosbatm/121580766http://sangariha.com/view/post:6796866
 کتاب شناخت صنایع دستی ایران
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
arvin-bookstore.com › دانشگاهی › گردشگریکتاب شناخت صنایع دستی ایران - فروشگاه کتاب آروینشناخت صنایع دستی ایران حسین یاوری مهکامه فروشگاه اینترنتی کتاب آروین.rayabook.net › bookidشناخت صنایع دستی ایران - کتاب رایاکتاب شناخت صنایع دستی ایران به نویسندگی حسین یاوری منتشر شده توسط انتشارات مهکامه وکلیه کتب درسی،کمک درسی، دانشگاهی و غیره را از بانک کتاب رایا ...www.goodreads.com › book › showشناخت صنایع
دانلود کتاب شناخت صنایع دستی ایران
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
arvin-bookstore.com › دانشگاهی › گردشگریکتاب شناخت صنایع دستی ایران - فروشگاه کتاب آروینشناخت صنایع دستی ایران حسین یاوری مهکامه فروشگاه اینترنتی کتاب آروین.rayabook.net › bookidشناخت صنایع دستی ایران - کتاب رایاکتاب شناخت صنایع دستی ایران به نویسندگی حسین یاوری منتشر شده توسط انتشارات مهکامه وکلیه کتب درسی،کمک درسی، دانشگاهی و غیره را از بانک کتاب رایا ...www.goodreads.com › book › showشناخت صن
دانلود کتاب شناخت صنایع دستی ایران
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
arvin-bookstore.com › دانشگاهی › گردشگریکتاب شناخت صنایع دستی ایران - فروشگاه کتاب آروینشناخت صنایع دستی ایران حسین یاوری مهکامه فروشگاه اینترنتی کتاب آروین.rayabook.net › bookidشناخت صنایع دستی ایران - کتاب رایاکتاب شناخت صنایع دستی ایران به نویسندگی حسین یاوری منتشر شده توسط انتشارات مهکامه وکلیه کتب درسی،کمک درسی، دانشگاهی و غیره را از بانک کتاب رایا ...www.goodreads.com › book › showشناخت
﷽. #مکتب_سیدالشهدا_مکتب_عقلانیت
 
❖. کسى که بخواهد از قضیه عاشورا به نفع خودش بهره بگیرد با دم شیر دارد بازى مى‏ کند و خلاصه با خدا طرف است. باید حواسش باشد که یک وقتى آن غیرت الهى به جوشش مى‏ افتد! با امام نباید بازى کرد از قضایاى عاشورا نباید انسان به عنوان نردبان براى مقاصد دنیوى استفاده کنى این خطر، خطرى است جدى و باید مواظب بود.
دروس شرح حکمت متعالیه، ج۲۱، ص ۲۵۰
 
☑️ @sire_salehan | #سیره_صالحانِِِِِ
 
#در_مکتب_عاشورا
برادری در یک طرف از دشت کربلا و در لحظاتی از روز عاشورا موج می زد اما آن کس که از آب نوشیدن چشم پوشی کرد و دو دستش قطع شدند صرفا برای برادری از جان نگذشت بلکه برای دین و اعتقاد و باور به امام زمان خودش فداکاری کرد.قسم به حضرت حق اگر دست راست او را قطع کردیدتا ابد از دین و امام راستگو و درست کاری که نوه ی پیامبر پاک است حمایت می کند.
 
#حضرت_عباس
#رجز_ابالفضل
      دلم عاشورا میخواهد. نه از این عاشوراهایی که اخیرا داشتم. آن عاشورا هایی کلا یک مزار داشتیم که دور آن جمع شویم و آن وقت ها مرمر سفید بود و رویش نوشته بود اسم دایی را آبی نوشته بود و شهید را با قرمز آن بالا اضافه کرده بود و بالای سرش پرچم سه رنگ داشت. از آن عاشوراهایی که تا چشم کار میکرد توی یک وجب جای گلزار شهدا آدم جمع می شد و هوا گرم بود و چپ و راست شربت تعارفمان میکردند و ما هم نه نمیگفتیم ولی یک جای کار از تماشای زنجیر زنی سرگیجه می گرفتیم
چه هدفى در شناخت انسان نهفته است؟
شناخت انسان، راهى است به شناخت خدا، و در حقیقت راه خداشناسى از انسان شناسى عبور مى کند و در این مورد به برخى از نصوص اسلامى اشاره مى کنیم.قرآن مجید پیوند انسان را با مقام ربوبى آنچنان محکم و استوار مى اندیشد که غفلت از خدا را مایه غفلت از خود انسان مى داند و براى نخستین بار قرآن از این مطلب پرده برداشته است.
ادامه مطلب
وقایع صبح عاشورا و چگونگی شروع واقعه عاشورا
 

چون شب عاشورا به پایان رسید و سپیدة روز دهم محرم دمید حضرت سیدالشهداء علیه السلام نماز بگذاشت پس از آن به تعبیه صفوف لشکر خود پرداخت و به روایتی فرمود که تمام شماها در این روز کشته خواهید شد و جز علی بن الحسین (ع) کس زنده نخواهد ماند و مجموع لشکر آن حضرت سی و دو نفر سوار و چهل تن پیاده بودند و به روایت دیگر هشتاد و دو پیاده، و به رواتی که از جناب امام محمد باقر علیه السلام وارد شده چهل و پنج نفر سوار
 عاشورا تعالی انتظار تا عصر ظهور  
 
ارتباط حقیقی واقعه عاشورا با مفهوم انتظار چیست؟این واقعه تاریخی چگونه می‌تواند زمینه ساز عصر ظهور باشد؟پاسخ به این سؤال، در درجه اول، نیازمند تحلیل واقعه عاشورا وعصر ظهور و شناسایی حقیقت انتظار است تا چگونگی مبدئیتعاشورا برای انتظار ظهور، معلوم شود. تحلیل‌های ما در این خصوص‌مبتنی بر پیش‌فرض‌های ماست و این پیش فرض‌ها، ظرفیت تحلیل‌های ما را مشخص می‌کنند. در پیش‌فرض‌هایی که ما در تحلیل حوادث بزرگ
امام حسین جامع بین اضداد بود. در روز عاشورا امام به خاطر اموری مضطرب شدند، اما هرچه به اضطراب حضرت افزوده میشد، قلبش آرام تر میشد. بنابراین امام حسین همان مضطرب وقور است... 
خصائص الحسینیه از شیخ جعفر شوشتری
اما در این واقعه مهم است که توجه کنیم که او به قول عرفان نظر آهاری فرشته نبود. بال هم نداشت. رویین تن نبود و پیکر پولادین نداشت. مادرش الهه ای افسانه ای نبود و پدرش نیم خدایی اسطوره ای. 
او انسان بود. انسان. و همینجا زندگی میکرد. روی همین زمی
ابلیس هم عاشورا گریه کرد . . .
پدر آیت الله سید محمدتقی مدرسی نقل می کند:
عصر عاشورای سال ۶۱ هجری ، شیطانک ها دیدند که ابلیس سرکرده ی آنان، به سر و صورت می زند و می گرید.گفتند: امروز که تو باید خوشحال باشی از چه رو پریشانی و گریان؟گفت: اشتباه بزرگی کردم که این جماعت را واداشتم که حسین را بکشند.گفتند:چطور؟ مگر تو نمی خواستی این جمع به ظاهر مسلمان ، راهی جهنم شوند؟ و مگر نشدند؟گفت:چرا چنین شد ولی از این نکته غفلت کرده بودم که با این کار ، باب رحمت اله
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
از قدیم گفته اند دفاع غلط کردن از چیزی تخریبش از حمله دشمن بیشتر است
(مجموعه تا رهایی پخش از شبکه یک)
آقا پسری که منتقد عزاداری است و دختری که توان دفاع ندارد
کلیپی میشود در فضای مجازی
البته از صداوسیما توقعی نیست...وقتی نام مولایم حسین را با رضی الله مینویسد بر صحابه پیامبر صلوات میفرستد هنگام افطار
روز عید نیمه شعبان کشته شدن رستم به برادرش در شب عید مذهبی دیگر یک حبه قند را پخش میکن
گریه کن یافاطمه غوغای عاشورا رسید/اهل بیت مصطفی رامحشر کبرارسید/درسپهرآفرینش کربلاشد جاودان/باولایت تاشهادت جانب مولارسید/یک یک یاران مولا جانفشان برحسین/داغ اصحاب ولایی بردل آقارسید/دشمنان از روی کینه سربه نیزه کرده اند/تشنگی آل احمدبرلب دریارسید/رحم برقاسم نکردند تشنه لب گشته شهید/نیزه ای برقلب پاک زاده لیلارسید/اکبرو اصغرشهید نینوایی درحرم/برحسین وزینب او غصه ای یکجارسید/درکنار نهرآبی هست عباس علی/تابه عرش حضرت حق دست آن سقا رسید/ر
یه مدیر قبل از همه چی نیاز به شناخت داره، شناخت از خودش و محیطش، و این، پیچیدگی ها و وسعت زیادی داره .. و خود مدیر هم به عنوان یک انسان یک مجموعه به هم پیوسته و مرتبط از عناصر و عوامل مختلفه .. و در نتیجه این شناخت لازمه بتونه به یک دیدگاه و بینش روشن و دقیق برسه 
 
مدیر وقتی که از مجهول خودش و محیط بیرون اومد!(این یه وضعیت ایده اله)، می تونه به بهترین روش یک مجموعه رو، که موسسه و سازمان و مجموعه افرادش هست با قدرت ادراک و شعور مدیریت کنه و به مقصد
این روزها اتفاقات دیگری هم افتاد ولی کسی دامن نزد
پسر کافو از دنیا رفت چیزی نشد
چند روز قبلش پدر بهزاد غلامپور از دنیا رفت
روز عاشورا در یزد با اهدای عضو جان به تن دیگری آمد
روز عاشورا میان ازددحام در کربلا کسی جان داد
و خیلی اتفاق های دیگر که نهایتاً چند پیام تسلیت آمد و تمام شد
دختری از دنیا رفت
بریدند و دوختند و روز عاشورای حسین را همه فراموش کردند که دختری مظلومانه خودکشی و خودسوزی کرده
این عمل به همه چیز شبیه است به جز مظلومیت
این مظلومیت
۱-پدر، عشق و پسر نوشته سید مهدی شجاعی: این کتاب از روضه دردآورتر و جانسوز‌تر است، در قالب مکالمه اسب حضرت علی اکبر با لیلا همسر امام حسین واقعه عاشورا و شهادت حضرت علی اکبر روایت می‌شود.
۲-آفتاب در حجاب نوشته سید مهدی شجاعی: روایت مظلومیت حضرت زینب.
۳-آذرخشی دیگر از کربلا نوشته علامه مصباح: فلسفه و شبهات عاشورایی، اگر قرار است یک کتاب از این لیست بخوانید حتما این کتاب باشد‌.
۴-حماسه حسینی اثر شهید مطهری: شناخت انحرافات و ماهیت قیام عاشورایی
یه مدیر قبل از همه چی نیاز به شناخت داره، شناخت از خودش و محیطش، و این، پیچیدگی ها و وسعت زیادی داره .. و خود مدیر هم به عنوان یک انسان یک مجموعه به هم پیوسته و مرتبط از عناصر و عوامل مختلفه .. این شناخت لازمه برای اینکه بتونه به یک دیدگاه و بینش روشن و دقیق برسه 
 
مدیر وقتی که از مجهول خودش و محیط بیرون اومد! (این یه وضعیت ایده اله)، می تونه به بهترین روش، یک مجموعه رو، که موسسه و سازمان و مجموعه افرادش هست، با قدرتِ ادراک و شعور، مدیریت کنه و به
 
۱- اگر قرائت صد بار لعن و سلام در هنگام زیارت عاشورا باعث عسر و حرج و یا سبب نخواندن زیارت عاشورا شود اگر چنانچه بعد از هر بخش از لعن ها و سلام ها بگوید: “تسعاً و تسعین مرّه”‌ ان شاء اللّه ثواب زیارت کامل را خواهد داشت .
۲- در مفاتیح الجنان چند جمله در حاشیه زیارت عاشورا آمده یعنى : “و بالبرائه ممّن قاتلک و نصب لک الحرب و بالبرائه ممن اسّس اساس الظلم و الجور علیکم و ابرء الى اللّه و الى رسوله”‌ چون در خیلى از کتب ادعیه معتبره این جملات جزء زی
دست آوردهای عاشور
اگر عاشورا و فداکاری خاندان پیامبر نبود، بعثت و زحمات جان فرسای نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم را طاغوتیان آن زمان به نابودی کشانده بودند. ابوسفیانیان می خواستند قلم سرخ بر کتاب وحی بکشند و یزید، یادگار عصر تاریک بت پرستی، به گمان خود با کشتن و به شهادت کشیدن فرزندان وحی امید داشت اساس اسلام را برچیند و با شعار صریح «لا خبرٌ جاء ولا وحیٌ نَزَلَ» بنیاد حکومت الهی را برکند. اگر عاشورا نبود، نمی دانستیم به سر قرآن کریم و اس
یکی از شهیدان قیام حسینی که در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی نقش موثری را ایفا کردند، حضرت رقیه (س)، دختر سه‌ساله امام حسین (ع) هستند که بارگاه ایشان در شهر شام واقع شده است.
حضرت رقیه‌(س) شبی پدر بزرگوار خود را در خواب دیدند و هنگامی که از خواب بیدار می‌شوند، بسیار گریه و بی‌تابی می‌کنند.  یزید صدای گریه ایشان را شنیده و دستور می‌دهد تا سر مبارک امام حسین‌(ع) را نزد او بردند. رقیه‌(س) با دیدن این منظره محزون گشته و به سبب همین ن
محمد فاضلی – عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی
✅ ایران عصر «پَسا» شروع شده است. سیاست و حکومت در جامعه ایران امروز بدون توجه به عصر «پَسا» به درستی درک نخواهد شد. حکومت، جناح‌ها و فعالان سیاسی هم بدون توجه به مجموعه «پسا»ها راه به خطا خواهند رفت.
✅ آن‌چه درباره «پسا»ها در این‌جا می‌نویسم، فرضیاتی است که جای بحث دارند، اما تصور نمی‌کنم بدون شناخت و تدقیق آن‌ها بتوان راهی به سوی آینده بهتر گشود. 

ادامه مطلب
#در_مکتب_عاشورا
 
همراهی با حق هیچ وقت به اجبار صورت نمی گیرد حتی اگر حق دم تیغ باشد و شمشیر بالای سر او، به اجبار کسی را وا نمی دارد که شمشیر از بالای سرش بردارد؛ضحاک بن عبدالله مشرقی از کسانی بود که پیش از واقعه ی عاشورا با امام همراهی کرد به شرطی که تا وقتی بودنش برای امام نفعی داشته باشد و هر وقت فایده ای نرساند، از حضرت جدا شود و راه خانه ی خود در پیش گیرد.در گرماگرم جنگ وقتی برای امام جز اهل بیتش و دو صحابی از یارانش کسی نماند، شرط خود را به
کم کم داره ماه محرم میاد... برای همدیگه دعا کنیم امسال هم رزق و روزی مخصوصش نصیبمون بشه مثل اشک..... هم دعا کنیم آخرین محرم بدون وصال آقامون باشه. اصلا آقا ظهور کنند که دیگه فقط سینه زنی و روضه نمیریم، قشنگ به کُنهِ قیام مولا پی میبریم...
دیروز دوستم میگفت میدونی چرا ما قبل از عاشورا عزاداری میکنیم؟
یه چیزایی از سنت امام رضا(ع) و پدر بزرگوارشون و بعضی روایات با مضامین غیبی رو خونده بودم ولی خب نصفه نیمه میدونستم! میتونید اینو بخونید (+)
اما دوستم
محمد اسفندیاری می‌نویسد:
«یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که از تاریخ عاشورا فرامی‌گیریم این است که هیچ حکومتی از انحراف بیمه نیست. هر حکومت عادلانه‌ای ممکن است پس از چندی، دیر یا زود، به انحراف گراید و ضمن حفظ ظاهر به ضد خود تبدیل شود. از حکومت پیامبر فقط چند دهه نگذشته بود که حکومت معاویه سر بر آورد و سپس به حکومت یزیدِ فاجر و جائر رسید و فاجعه عاشورا پیش آمد.» (اسفندیاری، 1398: 253)
یادداشت‌ها:
ـ اسفندیاری، محمد. (1398). حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (
أَ لَا حُرٌّ یَدَعُ هَذِهِ اللُّمَاظَةَ لِأَهْلِهَا؟ إِنَّهُ لَیْسَ لِأَنْفُسِکُمْ ثَمَنٌ إِلَّا الْجَنَّةَ فَلَا تَبِیعُوهَا إِلَّا بِهَا.
 آیا آزاده ‏اى نیست که این خرده طعام مانده در کام دنیا را بیفکند و به اهلش واگذارد؟ جانهاى شما را بهایى نیست جز بهشت جاودان، پس مفروشیدش جز بدان. (حکمت 456 نهج البلاغه)
 
علی علیه السلام همه عاشورا را در این حکمت خلاصه کرد و ارائه داد. حرّیت و آزادگی در گذشتن از دنیا و ذلّت و نکبت در دلداگی به آن است. ر
امام‌صادق‌علیه‌السلام:لایقبل‌الله‌عملا‌الا‌بمعرفه‌ولا‌معرفه‌الا‌بعمل.
وقتی‌عمل‌قبول‌میشود‌که‌همراه‌باشناخت‌ومعرفت‌باشد،‌واز‌آن‌طرف‌اگر‌کسی‌اعمال‌خوب‌را‌بشناسد‌‌ولی‌به‌آن‌عمل‌نکند،‌این‌شناخت‌ومعرفت‌فایده‌‌ای‌برای‌او‌ندارد.
شناخت مردان و ویژگی‌های جسمی و روحی آنان برای خانم‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه باعث تاثیرات مثبت بر زندگی زناشویی و خانوادگی می‌شود و به افراد کمک می‌کند تا در زمان مناسب بهترین واکنش و برخورد را نشان دهند. بسیاری از نارضایتی‌ها و شکایات خانم‌ها از همسرانشان در جلسات مشاوره خانواده، از عدم شناخت درست مردان و ویژگی‌های جسمی و روانی آنان نشأت می‌گیرد. در واقع دنیای مردان با زنان تفاوت‌های بسیاری دارد. آگاهی از این تفاوت‌ها ب
بدون‌شک دنیای روز جاری سبب ساز شده معاش سرشار از کار , سعی و کار های
مکرر باشد و همین قضیه منجر دوری اعضای خانواده از یکدیگر می شود که
خوشبختانه مهاجرت این زمان را برای شما دوستان آماده می نماید تا اعضای
خانواده دور از گرفتاری ها و نگرانی های روزانه با یک طرح ریزی خوب و ماهر
روزهای خوشی را با وقار در کنار نیز سپری نمایند و شایسته ترین زمان برای
شماست که اکنون و هوای خویش را عوض فرمایید و راهی مقصد مورد نظرتان بشوید ;
در کنار اینها هجرت , موج
حسین جان!  در این دهه توفیق نداشتم از تو بنویسم.
هرچند قصد و نیتش را داشتم امّا من روسیاه‌تر از آن بودم که توفیق از تو نوشتن را پیدا کنم!
امّا آقا جان در این شب عاشورا ما را بخر؛ اشک چشم به ما بده، شور و شعور حسینی به ما بده، تا بتوانیم امشب خوب عزاداری کنیم.
 
 
در عاشورا به خاطر مصائب، قلب نازنین امام زمان ارواحنافداه در فشار است.
صدقه برای سلامتی ایشان فراموش نشود.
التماس دعا
حسین جان!  در این دهه توفیق نداشتم از تو بنویسم.
هرچند قصد و نیتش را داشتم امّا من روسیاه‌تر از آن بودم که توفیق از تو نوشتن را پیدا کنم!
امّا آقا جان در این شب عاشورا ما را بخر؛ اشک چشم به ما بده، شور و شعور حسینی به ما بده، تا بتوانیم امشب خوب عزاداری کنیم.
 
 
در عاشورا به خاطر مصائب، قلب نازنین امام زمان ارواحنافداه در فشار است.
صدقه برای سلامتی ایشان فراموش نشود.
التماس دعا
نمازامون که به درد عمه‌هامون می‌خوره
روزه که برای گوارشمون ضرر داره، همون ماه رمضون رو با بدبختی و خواب یه کاریش می‌کنیم بسّه
قرآن که نمی‌خونیم
روایت و حدیث که تخصص می‌خواد
نهج‌البلاغه رو که نگو، اصلا نمی‌شه فهمیدش
صحیفه‌ی سجادیه هم که معلومه، همه‌ش دعاست
دعای کمیل که زمزمه نمی‌کنیم
زیارت حضرات که با خوندن جامعه‌ی کبیره نمی‌ریم
دعای ندبه که مال سحرخیزاست
زیارت عاشورا که از اسمش معلومه، روز عاشورا باید خونده بشه
گریه که مال افسرده
تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی              گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش
این شعر رو حتما شنیدید و بارها شاید خودتون تکرارش کرده باشید.ولی مفهومش چیه؟ شعر به این مقوله میپردازه که محرمیت و آشنایی موجب اجازه ورود به جایی است.
معارف ائمه و مخصوصا درک وقایع مربوط به قبل و حین و بعد از عاشورا نیاز به وسیله ای دارد که این وسیله اشک است. اشک هاییکه توسط غدد اشکی تولید می شوند باعث باز شدن دید میگردد.هم دید ظاهری و هم دید معنوی. ائمه اطهار در فضیلت
قبل از هر کاری، علم باید انسان را می شناخت و زندگی انسان را معنی می کرد، و بعد متناسب با نیاز انسان و متناسب با رسالتی که انسان در زندگی اینجائیش دارد، دست به تمدن و دست به کشفیات و اختراعات و صنعت می زد. اما انسان را هیچ نشناخته و هیچ معنایی برای زندگی انسانِ روی زمین نداده، همواره دارد ساختمان می سازد بدون اینکه بشناسد این کسی که آنجا -در این ساختمان- زندگی می کند چه احتیاجات واقعی و اصیلی دارد. دیدیم که همیشه از این ساختمان صحبت می کند که مد
عبدالرووف مناوی (عالم بزرگ و مشهور اهل سنت) از قول "مجدی" یکی دیگر از دانشمندان اهل سنت می نویسد:وقال المجد اللغوی: ما یروى فی فضل صوم یوم عاشوراء والصلاة فیه والانفاق والخضاب والادهان والاکتحال بدعة ابتدعها قتلة الحسین رضی الله عنهآن چه در فضیلت روزه روز عاشورا و نماز در آن روز و انفاق و حنا و سرمه کشیدن روایت شده است، همه ساخته قاتلین حسین رضی الله عنه می باشد فیض القدیر.ج6 ص236.ط دار المعرفة
خون خدا 
خون حسین نه بر خاک که برآسمان پاشیده شد مگر سرخی شفق گواه این حقیقت نیست؟عاشورا حرکتی آگاهانه در راه رهایی است. تنها راه نپوسیدن، فوران فریادهای فروخفته نفس هایی است که در گلو خفه شده اند.کربلا،آزمون دادخواهی و عدالت گستری است واین حسین است که در برابر دنیای همه یزیدها ایستاده است.مردمی که همه چیز را در دنیا می بینند.وبه آب و نانی، ایمان می فروشند، برایشان چه تفاوت می کند که حسین برمسند حکومت باشد یایزید؟ که یزید حتی بیشتر به کار ای
#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان (عج)_4
2- ارتباط معنوی: بی شک ارتباط معنوی(انس) با امام زمان (عج) بدون شناخت و معرفت امام حاصل نمی شود.معرفت امام ،امان از ضلالت و گمراهی وموجب تقرب به خداوند متعال و ترقی و کمال نفس است و طبق روایات بدون معرفت امام و ولی امر هیچ طاعت و عبادتی مقبول نیست.
تاکیدبرشناخت امام در روایات :روایت در این معنی بسیار است،از جملهاز حضرت زین العابدین (ع)روایت شدهاست که فرمودند:
لوْ أَنَّ رَجُلاً عُمِّرَ مَا عُمِّرَ نُوحٌ عَلَیْهِ
شهادت حسین را، زینب باید بخواندمان... و سجاد... و تا ابد مجنون بمانیم، پیش پای این کلام: «اللهم فتقبل منا هذا القربان...» که عاشورا، فصل فصل هاست و وصل ها؛ و کار ما حیرانی و اشک تا نوای: «انّ جدّی الحسین قتلوه عطشانا...»
 
+ فصل شیدایی لیلاها - سید علی شجاعی
✅مرحوم شهید دستغیب (ره):
یکی از علمای نجف حدود یکصد سال پیش، در خواب حضرت عزراییل را می بیند. پس از سلام می پرسد: از کجا می آیی؟ ملک الموت می فرماید: از شیراز! روح مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم. 
شیخ می پرسد: روح او در چه حالی است؟ عرزاییل می فرماید: در بهترین حالات و بهترین باغهای عالم برزخ. خداوند هزار ملک را برای انجام دستورات شیخ قرار داده است.
آن عالم پرسید: آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد به چنین مقامی دست یافته است؟
فرمود:
از قله عاشورا تا دریای ظهور
کتاب حاضر که توسط اسماعیل شفیعی‌ سروستانی به رشته تحریر درآمده، توصیفی شاعرانه از جریانی جهادگر، منتظر و اندیشمندانه است که با اتصال و اتصاف به «زیارت سرخ»، معنی متعالی زندگی را از مکتب عاشورا فرامی‌گیرد تا در بستر تاریخ، مانند رودی جاری شود. این اثر، پنجره‌ای نو به سنت زیارت و زیارت عاشورا است و نگارنده به اهمیت و جایگاه معنی زندگی در سیر و سفر انسان در عرصه تاریخ و معنی مستتر در زیارت عاشورا پرداخته است. معنی
در آموزش موسیقی، از همان آغاز لازم است به تمام جوانب کار اندیشید. منظور از یاد گرفتن موسیقی چیست . هنرچوی موسیقی به کجا می خواهد برسد. شیوه های آموزش، متد ها و شرایط مدرسین و به طورکلی جهت آموزش چگونه باید باشد. درنظر گرفتن و رعایت تمام این امور نیازمند شناخت کامل موسیقی ، شناخت شیوه ها و کتاب ها و متد های تدریس و زمینه های علمی موسیقی و ریشه های موسیقی اصیل ملی هست . براین مدار و با این شناخت مدرسین متخصص و مجرب برای هر کلاس انتخاب می شود.
منع : m
از قله عاشورا تا دریای ظهور
کتاب حاضر که توسط اسماعیل شفیعی‌ سروستانی به رشته تحریر درآمده، توصیفی شاعرانه از جریانی جهادگر، منتظر و اندیشمندانه است که با اتصال و اتصاف به «زیارت سرخ»، معنی متعالی زندگی را از مکتب عاشورا فرامی‌گیرد تا در بستر تاریخ، مانند رودی جاری شود. این اثر، پنجره‌ای نو به سنت زیارت و زیارت عاشورا است و نگارنده به اهمیت و جایگاه معنی زندگی در سیر و سفر انسان در عرصه تاریخ و معنی مستتر در زیارت عاشورا پرداخته است. معنی
از قله عاشورا تا دریای ظهور
کتاب حاضر که توسط اسماعیل شفیعی‌ سروستانی به رشته تحریر درآمده، توصیفی شاعرانه از جریانی جهادگر، منتظر و اندیشمندانه است که با اتصال و اتصاف به «زیارت سرخ»، معنی متعالی زندگی را از مکتب عاشورا فرامی‌گیرد تا در بستر تاریخ، مانند رودی جاری شود. این اثر، پنجره‌ای نو به سنت زیارت و زیارت عاشورا است و نگارنده به اهمیت و جایگاه معنی زندگی در سیر و سفر انسان در عرصه تاریخ و معنی مستتر در زیارت عاشورا پرداخته است. معنی
مناجات های امام حسین(ع) در روز عاشورا
امام حسین(ع) در روز عاشورا چه مناجات هایی با خداوند داشت؟از امام على بن الحسین(علیه السلام) نقل شده است که فرمود: در روز عاشورا آن هنگام که سپاه دشمن حمله ور شد، امام(علیه السلام) دست هاى خود را به دعا بلند کرد و به پیشگاه الهى عرض کرد:«اَللّهُمَّ أَنْتَ ثِقَتی فی کُلِّ کَرْب، وَ أَنْتَ رَجائی فی کُلِّ شِدَّة، وَ أَنْتَ لی فی کُلِّ أَمْر نَزَلَ بِی ثِقَةٌ وَ عُدَّةٌ، کَمْ مِنْ هَمٍّ یَضْعُفُ فیهِ الْفُؤا
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
...
برهمگان واضح و مبرهن است که سوره معراج در آیات اول به داستان شخصی که منکر ولایت مولایمان امیرالمومنین علی علیه الاف السلام بود در روز غدیر و از خدا برای صحت این امر عذاب طلبید نازل گشته است..‌
حال چه میشود که کسی که ادعای اجتهاد دارد و خود را مفسر قرآن می نامد در بیش از ده جلسه تفسیر این سوره که به صورت صوتی ازیشان منتشر شده است هیچ اشاره ای به غدیر نمیکند
آیا این سکوت ذلت حکومت شیعه
معرفی آزاد ...خانم فاطمه غزنوی
 
 
این کتاب توسط موسسه فرهنگی- هنری قدر ولایت به رشته ی تحریر درآمده و با زبانی ساده و قابل فهم نوشته شده است. 
در شروع آن فلسفه ی قیام امام حسین (ع) و هدف امام که همانا زنده نگه داشتن اسلام و امر به معروف  نهی از منکر بوده، ذکر شده. قیام امام، همراه با بصیرت و آگاهی بوده که اگر در زمان حیات هرکدام از ائمه این شرایط فراهم بود همین اتفاق می افتاد. قیام عاشورا و امام حسین (ع) یک الگوی به تمام معنا برای همه مردم و همه اعص
در آموزش موسیقی، از همان آغاز لازم است به تمام جوانب کار اندیشید. منظور از یاد گرفتن موسیقی چیست . هنرچوی موسیقی به کجا می خواهد برسد. شیوه های آموزش، متد ها و شرایط مدرسین و به طورکلی جهت آموزش چگونه باید باشد. درنظر گرفتن و رعایت تمام این امور نیازمند شناخت کامل موسیقی ، شناخت شیوه ها و کتاب ها و متد های تدریس و زمینه های علمی موسیقی و ریشه های موسیقی اصیل ملی هست . براین مدار و با این شناخت مدرسین متخصص و مجرب برای هر کلاس انتخاب می شود
 
منبع
عاشورا
دهمین روز از ماه محرم
عاشورا، دهمین روز از ماه محرم در گاه‌شماری هجری قمری، روز مقدس مسلمانان (و عزایشیعیان) است.[۱] شهرت این روز نزد شیعیان به دلیل وقایع عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است که در این روز حسین بن علی- امام سوم شیعیان - و یاران وی در رویداد کربلا در جنگ با لشکر عمر سعدکشته شدند. شیعیان در این روز سوگواری می‌کنند.اهل سنت روز عاشورا را سالگرد روزی می‌دانند کهموسی دریای سرخ را شکافت و خودش و پیروانش از آن عبور کردند و ا
سلام
خیلی از خانواده ها با دوران شناخت طولانی مدت قبل از ازدواج موافق نیستند و به اصطلاح خیلی روی مسئله ی محرم و نامحرم تاکید دارن. اصلا چه طور میشه خانواده ها رو بابت این داشتن دوران نامزدی متقاعد کرد؟
پدر خودم مرد قانون هستند، به نظر شما بیان کردن دلایل طلاق های مختلف و آسیب های اجتماعی و روحی این مسئله به طرفین باعث میشه بتونم از حساسیت پدرم راجع به این دوران شناخت نسبتا طولانی کم کنم؟، پیشنهاد شما برای این دوران شناخت دقیقا چه مدت زمانی
بسم‌الله الرحمن الرحیم
در جهان تشیع.حادثه ای عظیم تر.جنایتی هولناک تر،رویدادی تلخ تر و مهمتر از عاشورا وجود ندارد...
این عاشورا بااین همه جنایت.بااین همه درنده خویی اهل سقیفه و مظلومیت وایثارومردانگی وانسانیت مولایمان سیدالشهدا حضرت امام حسین علیه الاف السلام .که به جرأت می‌توانم بگویم که ازمیلیاردجنایات آنجام شده یکی هم بگوش ما نرسیده است برای چه اتفاق افتاد؟؟؟
زیارت اربعین که خواندن آن از نشانه های مومن ذکرشده است را ملاحظه بفرمایید..
ابعاد تاریخی ـ تحلیلی قیام عاشورا
در این مقاله سخن از ضرورت‏‌ها و بایدهای مطالعاتی قیام امام حسین( ع)
است; و این که بنا بر کدام بینش‏‌ها و روش‏‌‌های پژوهشی‌ای باید قیام امام(
ع) را بررسی نمود ؟ بر این اساس، نخست دو دیدگاه الهی( مابعدالطبیعی )، و
انسانی- تاریخی از یکدیگر تفکیک و ملاحظات مربوط به هریک به اختصار بررسی
شده است.درباره‏ی قیام عاشورا سخنان بسیاری گفته و نوشته شده است.به
راستی علت و رمز این همه پیچیدگی چیست؟ آیا علت «اختلافات
شناخت بدن همسر چه ضرورتی دارد؟ رابطه جنسی در زندگی مشترک و رابطه عاطفی میان زوجین اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از مشکلاتی که در رابطه زناشویی به وجود می‌آید از عدم آگاهی از بدن همسر نشأت می‌گیرد که می‌تواند به رابطه جنسی خسته کننده تبدیل شود. شناخت بدن همسر، رابطه جنسی لذت بخش را برای هر دو طرف رابطه تضمین می‌کند. بدن زنان و مردان تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند و این امر لزوم آگاهی از نقاط تحریک پذیر را بیشتر مشخص می‌کند. برای آشنای
سردار سلیمانی خطاب به ترامپ قبل از شهادتش : "ما ملت شهادتیم ، ما ملت امام حسین ایم. بیا . مرد این میدان ما هستیم برای شما"
سردار سلیمانی به دستور مستقیم شخص حرام زاده ای چون ترامپ (یزید زمان ) به شهادت می رسد.
هنوز سالگرد شهادت حاج قاسم نرسیده است که عصر عاشورا تداعی می شود. شخص خود فروخته ای چون محمدجواد ظریف ، همانند طمعکارانی که عصر عاشورا ، حرمت اهل بیت (ع) را نیز نگه نداشتند و گوشواره را با گوش فرزندان امام حسین(ع) می کندند. به طمع غنیمت احیای آ
گریه کن یافاطمه غوغای عاشورا رسید/اهل بیت مصطفی رامحشر کبرارسید/درسپهرآفرینش کربلاشد جاودان/باولایت تاشهادت جانب مولارسید/یک یک یاران مولا جانفشان برحسین/داغ اصحاب ولایی بردل آقارسید/دشمنان از روی کینه سربه نیزه کرده اند/تشنگی آل احمدبرلب دریارسید/رحم برقاسم نکردند تشنه لب گشته شهید/نیزه ای برقلب پاک زاده لیلارسید/اکبرو اصغرشهید نینوایی درحرم/برحسین وزینب او غصه ای یکجارسید/درکنار نهرآبی هست عباس علی/تابه عرش حضرت حق دست آن سقا رسید/ر
یکی از چیزای جالبی که توی دوره دانشگاه بهش رسیدم اینه که ترم های فرد همیشه یه چالشی داشتم.برعکس ترم های زوج که نسبتا بی حادثه بوده.
چالش این ترمم شناخت یه سری آدماست.یا در اصل شناخت خودم که چقدر ذهنم میتونه در مورد چیزایی که اطمینان داره اشتباه کنه.چیزایی که توی اتفاق افتادنشون شکی نداشتم خیلی آسون یه جوری نشدن که خودمم از نشدنشون در تعجبم هنوز.
خیلی اتفاقا افتاده این مدت.اتفاقایی که حتی دوستای نزدیکم هم ازشون بی خبرن.یه کانال زدم توی تلگرا
صعود تیم فوتبال زیر ۱۷ سال راهیان عاشورا تبریز به مسابقات لیگ برتر کشورمرحله نهایی این مسابقات به میزبانی مقاومت تهران برگزار شد که در این گروه تیم های پرقدرت مقاومت تهران، خلیج فارس شیراز و ولایت اهواز حضور داشتند و تیم شایسته راهیان عاشورا تبریز توانست مجوز حضور در مسابقات لیگ برتر کشوری را کسب کند✅اسامی بازیکنان تیم فوتبال زیر ۱۷ سال راهیان عاشوراامیرحسین کریمیعطا درخوشمهدی واحدیابراهیم حسینپورمحمدرضا رنجی زادهمحمدرضا اصغریحسام
"آن آهن سرد بی خاصیت را برای چه بلند می کنید؟ از این آهن سرد کاری برنمی آید."
ترجیع بند حرف های آقای جوادی همین جمله بود. آهن سرد که می گفت منظورش علم بود. علم ها نماد تکیه ها و طایفه ها بودند. عظمت هر طایفه به علم آن بود. هر چه طایفه بزرگ تر، علمش هم باشکوه تر. روز عاشورا علم ها را راه می انداختند و از حسینیه ای به حسینیه ی دیگر می رفتند. دسته ی هر طایفه از صبح راه می افتاد و به همه ی تکیه های طایفه های دیگر شهر سر می زد تا عصر که برمی گشت به تکیه ی خود

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها