نتایج جستجو برای عبارت :

واژه شناسی کلمه سنت (تسنن)

واژه شناسان سه معنای عمده را برای لغت «سنت» ذکر کرده اند:
1. دوام و استمرار و در کل ادامه دادن،
2. راه و روش به معنای مطلق کلمه،
2. راه و روش پسندیده، که در این صورت هرگاه واژه «سنت» به تنهایی و یا به همراه قید "حسنه" آورده شود بمعنی «روش پسندیده و نیکو» خواهد بود. و برای اینکه معنای «روش ناپسند» از این کلمه مستفاد نگردد، بایستی به همراه قید «سیئه» آورده شود.
لهذا با توجه به معنای لغت «اهل» که «گروه» میباشد، «اهل سنت» عبارت است از "گروهی که متحدا را
لازم است بدانیم: اهل تسنن در فقه چهار سر دسته دارند به نام ابو حنیفه، مالک بن انس، محمد بن ادریس شافعی و احمد بن حنبل. یک زمانی تعداد مفتیان(فتوا دهندگان) اهل تسنن زیاد شد و تصمیم گرفتند فقط 4 نفر را برای فتوا دادن تأیید کنند که این 4 نفر هستند و الآن اهل تسنن چهار گروه هستند: حنفی، حنبلی، شافعی و مالکی
      واژه «مزدَیَسنا» (آیین زرتشتی) از دو کلمه "مزدا" و "یَسن" ترکیب یافته است. «مزدا» لغتی اوستایی است که بمعنای حافظه و به حافظه سپردن میباشد، و به تنهایی و یا در ترکیب با کلمه "اهوره" 155 مرتبه در بخش "گاتاها (گاثاها یا گاهان)" اوستا به کار رفته است. این واژه در زبان سانسکریت به صورت «مَذِس» و بمعنای دانش و هوش آمده است. واژه «یَسن» نیز در اوستایی از ریشه "یَزِش" بمعنای پرستش میباشد. «مزدَیَسنا» صفتی بمعنای "پرستنده اهورامزدا" است. متضاد لغت «مزد
پس از یافتن بدنه برهان باید وضوح آن را در ذهن خود بیشتر کنید تا بتوانید به درستی آن را ارزیابی کنید
بیشتر واژه ها بیش از یک معنی دارند
ابتدا واژه های با اهمیت را پیدا کنید:
1. کلماتی که در حیطه مورد بحث کاربرد بیشتری دارند
2.عبارات و واژه های انتزاعی که کمتر به مورد به خصوص اشاره دارند
حالا بدون ذهن خوانی بپرسسد:
1.آیا معنی این کلمه بدیهی و روشن است؟
و اگر نه
2. منظور گوینده از این کلمه دقیقا چیست؟
لازمه بررسی ابهام ها دانستن معانی مختلف یک واژه اس
صدیق‌های سه‌گانه (به روایت اهل تسنن + تحریف روایت در کتب اهل تسنن)
جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وَأخرج البُخَارِیّ فِی تَارِیخه عَن ابْن عَبَّاس قَالَ: قَالَ رَسُول الله صلى الله عَلَیْهِ وَسلم: الصدیقون ثَلَاثَة حزقیل مُؤمن آل فِرْعَوْن وحبِیب النجار صَاحب آل یاسین وَعلی بن أبی طَالب.
بخاری (از بزرگ‌ترین علما و محدثین اهل تسنن) از ابن عباس روایت کرده است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: صدیق‌ها، سه نفر بودن
کرامات امام صادق علیه السلام به اعتراف عالم اهل تسنن
 
نبهانی از علمای اهل تسنن به نقل از شعرانی عالم بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
جعفر الصادق أحد أئمة ساداتنا آل البیت الكبار ، كان رضی الله عنه إذا احتاج إلى شیء قال یا رباه أنا محتاج إلى كذا ، فما یستتم دعاءه إلا و ذلك الشیء بجنبه موضوعا ، قاله الشعرانی .
جعفر صادق (علیه السلام) یکی از ائمه سادات اهل بیت بزرگوار است. او هر زمانی که چیزی را احتیاج داشت می‌گفت: خدایا فلان چیز را احتیاج دارم. هنوز دعا
اولین شکاف در اسلام (به روایت اهل تسنن)
قندوزی حنفی از علمای اهل تسنن آورده است:
[٨٩٦] وعن جابر رفعه: أول ثلمة فی الإسلام مخالفة علی.
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: اولین شکاف در اسلام مخالفت با علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است.
ینابیع المودة، تالیف قندوزی حنفی، جلد ۲، صفحه ۳۱۳، چاپ انتشارات اسوه
مسح پا در وضوی پیامبر صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
احمد بن حنبل از ائمه اهل تسنن روایت کرده است:
۷۳۷- حَدَّثَنَا وَكِیعٌ، حَدَّثَنَا الْأَعْمَشُ، عَنْ أَبِی إِسْحَاقَ، عَنْ عَبْدِ خَیْرٍ، عَنْ عَلِیٍّ، قَالَ: كُنْتُ أَرَى أَنَّ بَاطِنَ الْقَدَمَیْنِ أَحَقُّ بِالْمَسْحِ مِنْ ظَاهِرِهِمَا، حَتَّى رَأَیْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَمْسَحُ ظَاهِرَهُمَا‌.
امیر المومنین علی (علیه السلام) فرمودند: دیدم که ر
     واژه شناسان بزرگی همچون راغب اصفهانی (در مفردات)، ابن منظور (در لسان العرب) و این فارس (در معجم مقاییس فی اللغه)، معتقدند واژه «اسلام(Islam)»  از ریشه «س-ل-م» به معنای صحت، عافیت، تندرستی و دوری از هرگونه فساد و تباهی گرفته شده است.
   همچنین ابن منظور واژه اسلام را بمعنای «انقیاد و سرسپردگی» دانسته، زیرا به دور از هرگونه گردنگشی و تباهی است. این واژه در معنا با دو کلمه «انقیاد» و «استسلام (تسلیم شدن)» هم معنی بوده، و در نقطه مقابل واژه «حرب»
     واژه شناسان بزرگی همچون راغب اصفهانی (در مفردات)، ابن منظور (در لسان العرب) و ابن فارس (در معجم مقاییس فی اللغه)، معتقدند واژه «اسلام(Islam)»  از ریشه «س-ل-م» به معنای صحت، عافیت، تندرستی و دوری از هرگونه فساد و تباهی گرفته شده است.
   همچنین ابن منظور واژه اسلام را بمعنای «انقیاد و سرسپردگی» دانسته، زیرا به دور از هرگونه گردنکشی و تباهی است. این واژه در معنا با دو کلمه «انقیاد» و «استسلام (تسلیم شدن)» هم معنی بوده، و در نقطه مقابل واژه «حرب»
Shirazart.blog.ir 
*اطلاق لفظ مینیاتور : به معنای عام یا خاص واژه مینیاتور که بنگریم این لفظ در مورد نقاشی شیوه ی ایرانی مصداق ندارد .
* این واژه به معنای ریز نقش است .
* واژه ی (miniature) را اروپائیان عموماً در مورد تک چهره های کوچکی که در سده ی هجدهم. م روی عاج با آبرنگ نقاشی می شد بکار می بردند.( در اینصورت گویا : از ریشه minuere به معنای کاستن و کوچک کردن مشتق شده است ( که در این صورت ، احتمالاً از کلمه ی لاتین ( miniare) یعنی رنگ کردن با سرنج ریشه گرفته است .
کاش می‌توانستم از تمام واژه‌نامه‌‌های دنیا دو کلمه‌ی «زن» و «مرد» را حذف کنم. بعد تمام متضادهای دوتایی دیگر را. تمام مرزهایی که دو واژه را از هم دور نگه‌داشته برمی‌داشتم، خٰم میکردم تا یک حلقه شود. هربار که از یک نقطه‌ آغاز میکردم و دور میزدم، هم «زن» وجود داشت، هم «مرد» هم هزار «؟» رنگارنگ دیگر. چنین شکل مهربانی است دایره. بی‌آغاز، بی‌پایان، کاملا همگون و بی‌برتری. 
واژه عنصری است جادویی، لشکری قدرتمند و پرشکوه که هم تفرقه‌ می‌آفری
عنوان نامه اعمال مومن چیست؟ (به روایت اهل تسنن)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل تسنن و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام و متقی هندی از دیگر علمای اهل تسنن روایت کرده‌اند:
الحَدِیث الثَّانِی وَالثَّلَاثُونَ أخرج الْخَطِیب عَن أنس أَن النَّبِی صلى الله عَلَیْهِ وَسلم قَالَ «عنوان صحیفَة الْمُؤمن حب عَلیّ بن أبی طَالب».
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: عنوان نامه‌ی اعمال هر مومنی در روز قیامت محبت علی بن ابی طالب ‌(علیهما السلام) اس
آیه مباهله بزرگ‌ترین فضیلت اهل بیت علیهم السلام (به اعتراف اهل تسنن)
زمخشری از علما و مفسرین بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وفیه دلیل لا شیء أقوی منه علی فضل أصحاب الکساء علیهم السلام.
در این روایت دلیلی است که قوی‌تر از آیه مباهله در فضیلت اصحاب کساء (پیامبر، امیر المومنین، حضرت زهرا، حضرت امام حسن و امام حسین علیهم السلام) حدیثی نداریم.
تفسیر الکشاف، تألیف زمخشری، صفحه ۱۷۵، چاپ دار المعرفة
امیر المومنین علیه السلام برترین قاضی (به روایت اهل تسنن)
ابن عبد البر از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
قال رسول الله (صلى الله علیه وآله) فی اصحابه: اقضاهم علی ابن ابی طالب (علیهما السلام). 
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در بین صحابه فرمودند: «علی (علیه السلام) برترین قاضی شما [صحابه] است».
الاستیعاب فی معرفة الاصحاب، تالیف ابن عبد البر، جلد ۳، صفحه ۱۱۰۲، چاپ دار الاعلام
سست ترین کلمه "شانس"است... 
به امید آن نباش. .
محکم ترین کلمه "پشتکار"است...
آن را داشته باش. .
سالم ترین کلمه "سلامتی"است... 
به آن اهمیت بده. .
شایع ترین کلمه "شهرت"است... دنبالش نرو. .
ضروری ترین کلمه "تفاهم"است... 
آن را ایجاد کن. .
دوستانه ترین کلمه "رفاقت"است...
از آن سوءاستفاده نکن. .
اصلی ترین کلمه "اطمینان"است... 
به آن اعتماد کن. .
ضعیف ترین کلمه "حسرت"است... 
آن را نخور
مودت اهل بیت شرط قبولی اعمال امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
۲۲۳۰- حدّثنا أحمد بن محمّد المرّیّ البغدادیّ قال: نا حرب بن الحسن الطّحّان قال: نا حسین بن الحسن الأشقر قال: نا قیس بن الرّبیع، عن لیث، عن ابن أبی لیلى، عن الحسن بن علیّ أنّ رسول اللّه صلّى الله علیه وسلّم قال: زَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ، فَإِنَّهُ مَنْ لَقِیَ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ وَهُوَ یَوَدُّنَا دَخَلَ الْجَنَّةَ بِشَفَاعَتِنَا، وَ
     لغت «اسطوره» را عربی شده واژه یونانی «هیستوریا» که بمعنی «جستجو، آگاهی و داستان» است، دانسته اند. کلمه «story» در زبان انگلیسی که بمعنای «داستان و حکایت» میباشد، و نیز کلمه «histoire» در زبان فرانسوی که بمعنای «تاریخ و حکایت» میباشد باقیمانده مستقیم لغت «هیستوریا» به حساب می آیند. 
     البته در زبانهای اروپایی برای بیان مفهوم «اسطوره» از بازمانده واژه یونانی «میتوس» استفاده میگردد. واژه «میتوس» به صورت «myth» در زبان انگلیسی و به صورت «mythe»
سندی دیگر بر سقط حضرت محسن سلام الله علیه به تصریح عالم اهل تسنن
صفوری عالم اهل تسنن در کتاب المحاسن المجتمعة، در ذکر اولاد حضرت امیر المومنین سلام الله علیه از حضرت زهرا سلام الله علیها، به سقط حضرت محسن سلام الله علیه اذعان می‌کند.
المحاسن المجتمعة، تالیف صفوری، نسخه خطی
فضائل بی‌نظیر حضرت امیر المومنین علیه السلام (به اعتراف اهل تسنن)
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
سَمِعْتُ الْقَاضِیَ أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ الْحَسَنِ الْجَرَّاحِیَّ، وَأَبَا الْحُسَیْنِ مُحَمَّدَ بْنَ الْمُظَفَّرِ الْحَافِظِ، یَقُولَانِ: سَمِعْنَا أَبَا حَامِدٍ مُحَمَّدَ بْنَ هَارُونَ الْحَضْرَمِیَّ یَقُولُ: سَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ مَنْصُورٍ الطُّوسِیَّ یَقُولُ: سَمِعْتُ أَحْمَدَ بْنَ حَنْبَلٍ یَقُولُ: «
واژه صنعت گردشگری، اصطلاحی است که از زبان­های خارجی ترجمه شده و به غلط در زبان فارسی بکار می‌رود. اینکه این واژه و استفاده از آن در زبان فارسی چرا نادرست است باید به مفهوم واژه صنعت یا Industry در زبان­‌های اروپایی توجه کرد. ترجمه درست واژه Industry در زبان فارسی کلمه صناعت است همان طور که واژه های فلاحت، سیاحت و زراعت به عنوان هم‌وزن‌های لغوی در زبان عربی ساخته شده‌اند. معادل‌های فارسی این اصطلاحات کشاورزی، بازرگانی، گردشگری و کشت و کار یا کشت
به روایت اهل تسنن پیامبر صلی الله علیه و آله بر روی سنگ سجده می‌کرد
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
١٧٤٠- أَخْبَرَنَا أَبُو أَحْمَدَ بَكْرُ بْنُ مُحَمَّدٍ الصَّیْرَفِیُّ بِمَرْوَ، ثنا أَبُو الْأَحْوَصِ مُحَمَّدُ بْنُ الْهَیْثَمِ الْقَاضِی، ثنا أَبُو سَعِیدٍ یَحْیَى بْنُ سُلَیْمَانَ الْجُعْفِیُّ، ثنا یَحْیَى بْنُ الْیَمَانِ، عَنْ سُفْیَانَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِی حُسَیْنٍ، عَنْ
در رثای امام حسین علیه السلام جنیان نوحه سر دادند و آسمان خون بارید (به روایت اهل تسنن)
محب الدین طبری عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
عن أم سلمة، قالت: لما قتل الحسین ناحت علیه الجن ومطرنا دما.
ام سلمه (رضوان الله علیها) گفت: آن هنگام که حسین (علیه السلام) را کشتند جنیان در عزای او نوحه سر دادند و از آسمان باران خون بارید.
ذخائر العقبی، تالیف محب الدین طبری، جلد ۲، صفحه ۱۷۲، چاپ دار الکتاب الاسلامی
سست ترین کلمه " شانس" استبه امید آن نباش
محکم ترین کلمه " پشتکار " استآن را داشته باش
سالم ترین کلمه " سلامتی " استبه آن اهمیت بده
شایع ترین کلمه " شهرت " استدنبالش نرو
ضروری ترین کلمه " تفاهم " استآن را ایجاد کن
دوستانه ترین کلمه " رفاقت " استاز آن سوء استفاده نکن
اصلی ترین کلمه " اطمینان " استبه آن اعتماد کن
ضعیف ترین کلمه " حسرت " استآن را نخور
 
واژه تفریح معادل کلمه Recreation انگلیسی می‌باشد که به معنای کار جدیدی کردن یا از نو خلق کردن می‌باشد. این کلمه در فارسی از ریشه لغوی فرح به معنای شادی و شادمانی و سرور می‌باشد و در فرهنگ عمید به معنی خوشی و شادمانی کردن آمده است. واژه تفریح اغلب با اوقات فراغت همراه می‌باشد. در واقع اوقات فراغت را اگر ظرفی بزرگ تصور کنیم، انواع فعالیت‌های تفریحی مظروف آن می‌باشند.
فعالیت‌های تفریحی بسیار متنوع و گوناگون هستند و هر کدام به نوعی می‌توانند در
مخالف اهل بیت علیهم السلام از حزب ابلیس است!!! (به روایت اهل تسنن)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل تسنن و دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است می‌نویسد:
وَفِی رِوَایَة صححها الْحَاكِم على شَرط الشَّیْخَیْنِ النُّجُوم أَمَان لأهل الأَرْض من الْغَرق وَأهل بَیْتِی أَمَان لأمتی من الِاخْتِلَاف فَإِذا خالفتها قَبیلَة من الْعَرَب اخْتلفُوا فصاروا حزب إِبْلِیس.
در روایتی که حاکم نیشابوری آن را بنا بر شرایط دو شیخ (بخار
حضرت امیر المومنین علیه السلام و حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله از یک نور واحد هستند (به اذعان اهل تسنن)
فضل الله بن روزبهان خنجی اصفهانی شافعی یکی از علمای متعصب اهل تسنن و دشمنان تشیع می‌نویسد:
آن حضرت شعبه‌ای است، نور او جدا گشته است از نور سید المرسلین. و این اشارت است بدان حدیث که حضرت پیغمبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: أنا و علی من نور واحد؛ یعنی من و علی (علیه السلام) از یک نوریم؛ و در بیان احوال نور آن حضرت مذکور شد که از اصلاب طیبه به ا
حرامزادگی دشمنان امیر المومنین علیه السلام به اذعان انصار (به روایت اهل تسنن)
ابن عساکر دمشقی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
أخبرنا أبو القاسم هبة الله بن عبد الله أنا أبو بكر الخطیب أخبرنی أبو القاسم عبد العزیز بن محمد بن علی المطرز نا عبد الرحمن بن عمر بن محمد المعدل بمصر نا محمد بن الحارث بن الأبیض القرشی نا عبد السلام بن أحمد نا إبراهیم بن صالح أبو صالح أنا مالك بن أنس عن محبوب بن أبی الزناد قال قالت الأنصار إن كنا لنعرف الرجل إلى
توسل عالم اهل تسنن به امام باقر علیه السلام
ابن فرحون مالکی از علمای اهل تسنن و قاضی شهر مدینه در قرن هشتم هجری قمری، پس از آنکه توسل به ائمه بقیع علیهم السلام را برای رفع حاجات توصیه می‌کند، در باره توسل به امام محمد باقر علیه السلام می‌نویسد:
السلام علیك یا سیدی أبا جعفر الباقر، والسلام علیك یا ذا الشرف الأصیل والفضل الجلیل، السلام علیك یا ابن زین العابدین السلام علیك یا فخر العلماء العاملین، السلام علیك ورحمة الله وبركاته.
سلام بر تو ا
امام مهدی عجل الله فرجه خلیفه عدل‌گستر خداوند (به روایت اهل تسنن)
ابی داود سجستانی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
٤٢٨٥- حدَّثنا سهلُ بنُ تمام بنِ بَزِیع، حدَّثنا عِمرانُ القطَانُ، عن قتادةَ، عن أبی نَضرَةَ عن أبی سعیدٍ الخدریِّ، قال: قال رسولُ الله - صلَّى الله علیه وسلم -: المهدیُّ منِّی أجْلَى الجَبهَةِ، أَقنَى الأنفِ، یملأُ الأرضَ قِسطْاً وعَدلاً، كما مُلِئَت جَوْراً وظُلماً، یملِكُ سبعَ سنین.
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمو
به نظر من زیباترین کلمه مازندرانی "بِلاره" هست!
قطعا مازندرانی ها از مادرها و مادربزرگهایشان این عبارت را زیاد شنیده اند: "ته بلاره"
این کلمه در حالت کلی به معنای "فدایت شوم" یا "قربانت شوم" میباشد و به نظر من نوعی نوازش عاشقانه مازندرانی است.
حدس میزنم بلاره از مشتقات کلمه "بلا"ست. به معنای بلا! یعنی درد و بلاهات برای من.
همانطور که گفتم در نوازش های مازندرانی، در مویه هایشان به شدت از این واژه استفاده میشود. اما به همان اندازه در اشعار مازندران
معنیِ واقعی کلمه ها ،خود واژه هانیستن بنظرم.پشت کلمه ها
وجمله ها‌ معناهای قابل اعتمادتر‌و‌اصیل تری قایم شده .اون روز تو دفتریادداشتم نوشتم.صبح از خواب بیدارشدم و نوشتم
 نیست،رفته.
معنای این جمله  امروزسه ساله شد
گفتم رفته وزدم زیرگریه.فحش دادم،بیشترگریه کردم،.بعدگفتم به درک که رفته خب چیکارکنم.بعددلم تنگ ش میشد یهو.و خطرناک ترین لحظه هار‌و باخودم داشتم.میگفتی حل میشه،یادت میره،میری پی زندگیت.
حل شد،تو وجودم حل شد نبودنش ،تو کل مغزم پ
واژه بورس چقدر و در کدام شهر ها بیشتر جستجو می شود
شاید برای خیلی از علاقمندان به بازار بورس یا سرمایه، جالب باشد که بدانند این کسب و کاری که اخیرا سر صدا کرده و نقل مجالس شده چقدر در کشور طرفدار دارد؟ آیا شهر و استانی که در آن زندگی میکنند، با بورس و مفاهیم معاملاتی آن، آشنا است؟
زنان کامله (به روایت اهل تسنن)
محمد بن جریر طبری از علما و مفسرین بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
حَدَّثَنِی الْمُثَنَّى، قَالَ: ثنا آدَمُ الْعَسْقَلَانِیُّ، قَالَ: ثنا شُعْبَةُ، قَالَ: ثنا عَمْرُو بْنُ مُرَّةَ، قَالَ: سَمِعْتُ مُرَّةَ الْهَمْدَانِیَّ، یُحَدِّثُ عَنْ أَبِی مُوسَى الْأَشْعَرِیِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ «كَمُلَ مِنَ الرِّجَالِ كَثِیرٌ، وَلَمْ یَكْمُلْ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَرْیَ
     واژه «شیعه» یا «تشیع»، لغتی است عربی که از ریشه «شَ-یَ-عَ» اخذ گردیده، و بمعانی : پیرو، یار، دسته، گروه، امت و حزب به کار رفته است. «تشیع» مصدر باب تفعل از همین ریشه میباشد.
     در زبان عرب «شیعه» واژه ای است مفرد، لیکن برای تثنیه و جمع و نیز مذکر و مونث به همین صورت استعمال میشود. ولی در زبان فارسی «شیعیان» صورت جمع این واژه به حساب می آید. 
     همانطور که ذکر شد این واژه به دومعنای بسیار نزدیک استعمال شده است:
1. «الشیعه» به شکل مفرد و بدون
طبری (از علمای بزرگ اهل تسنن) و تالیف کتاب دو جلدی در جمع طرق حدیث غدیر !
ابن کثیر دمشقی عالم و مورخ بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
قُلْتُ: وَقَدْ رَأَیْتُ لَهُ کِتَابًا جَمَعَ فِیهِ أَحَادِیثَ غَدِیرِ خُمٍّ فِی مُجَلَّدَیْنِ ضَخْمَیْنِ، وَکِتَابًا جَمَعَ فِیهِ طُرُقَ حَدِیثِ الطَّیْرِ.
من (ابن کثیر) می‌گویم: کتابی از طبری دیدم که در آن احادیث غدیر خم را در دو جلد جمع کرده بود و کتابی از او دیدم که طرق حدیث طیر را در آن جمع کرده بود.
البدایة و النها
من واژه ای را می شناسم
واژه ای سرشار از معجزه
واژه ای که بلندت می کند
وادارت میکند که تلاش کنی
واژه ای که باخودش
رویاهایی رادر ذهنت می آفریند
و خودش میگوید که این رویاها
دست یافتنی اند
زیرا من وجود دارم 
من در میان شب تار
در تاریکی یک غار
در هوای تار و
حال زار
وجود دارم
من همیشه و در هر حال
در اطراف تو پرسه زنان
و قدم زنان
هستم
اما تو
زمانی که به من پشت کنی
زندگی ات خاکستری خواهد شد
آنگاه است که خواهی مرد 
زیرا آدمی بدون امید می میرد...
فضائل بی‌شمار امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
سبط بن جوزی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
و قد روى مجاهد قال سأل رجل عن ابن عباس فقال ما أكثر فضائل علی بن أبی طالب و إنی لاظنها ثلاثة آلاف فقال له ابن عباس هی الى الثلاثین الفا أقرب من ثلاثة آلاف ثم قال ابن عباس لو ان الشجر اقلام و البحور مداد و الانس و الجن كتاب و حساب ما احصوا فضائل أمیر المؤمنین علی علیه السلام.
مردی از ابن عباس پرسید: راستی که چقدر فضائل على بن ابی طالب (علیهما
استفاده از دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی
زبان انگلیسی بر خلاف زبان فارسی از نظر تعداد لغات و کلمات بسیار گسترده است و مثلا برای یک کلمه مثل راه رفتن چندین مدل و مفهوم وجود دارد و به همین دلیل نباید انتظار داشته باشیم که در هنگام ترجمه، فقط با استفاده از یک لغت ،بتوانیم کلمه ای را که در زبان ما وجود ندارد را عینا ترجمه کنیم. به همین علت بعضی از مترجمان می توانند از ترجمه و توضیحات لغت انگلیسی که در دیکشنری ها و لغتنامه های انگلیسی به انگلیسی
هفت نام امیر المومنین علیه السلام در قیامت (به روایت اهل تسنن)
موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۳۲۳- وبهذا الاسناد عن الإمام محمد بن أحمد بن شاذان هذا ، حدثنا أبو محمد عبد الله بن الحسین الصالح ، عن محمد بن على الاعرج ، عن محمد بن الحسین ابن عبد الوهاب ، عن علی بن الحسین ، عن الربیع بن یزید الرقاشی ، عن أنس قال : قال رسول الله : إذا كان یوم القیامة ینادون علی بن أبی طالب بسبعة اسماء : یا صدیق ، یا دال ، یا عابد ، یا هادی ، یا مه
در زبان فارسی کلماتی وجود دارند که به صورت دو املایی نوشته میشوند. در بسیاری از موارد شکل نا صحیح آن رایج شده تا جایی که شکل صحیح آن عبارت فراموش شده است.
در مواردی نیز دو کلمه که تلفظ شبیه به هم دارند نیز به جای هم به کار میروند در حالی که مفهوم هر یک با دیگری فرق دارد؛ مثل پیشخان و پیشخوان.
بلیط و بلیت نیز از این کلمات هستند که با داشتن یک معنی اما دو تلفظ دارد. کدام یک درست است؟
کلمه بلیت از واژه ی فرانسوی billet گرفته شده. در زبان اصیل فارسی در ک
پذیرش توبه حضرت آدم علیه السلام به برکت نام اهل بیت علیهم السلام (به روایت اهل تسنن)
جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل تسنن در تفسیر آیه سی و هفتم سوره بقره می‌نویسد:
وَأخرج ابْن النجار عَن ابْن عَبَّاس قَالَ سَأَلت رَسُول الله صلى الله عَلَیْهِ وَسلم عَن الْكَلِمَات الَّتِی تلقاها آدم من ربه فَتَابَ عَلَیْهِ قَالَ: سَأَلَ بِحَق مُحَمَّد وَعلی وَفَاطِمَة وَالْحسن وَالْحُسَیْن إِلَّا تبت عَلیّ فَتَابَ عَلَیْهِ.
ابن عباس گفت: از پیامبر (
✨ موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل تسنن روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: یا على! اگر بنده‌ای عبادت کند خدای عز و جل را به اندازه عمر نوح و به اندازه کوه احد طلا داشته باشد و در راه خدا انفاق کند و به قدری عمرش طولانی شود که هزار بار پیاده به مکه رود، و عمل حج انجام دهد، بعد هم در بین صفا و مروه در راه خدا مظلومانه شهید شود، ولی ولایت تو را نداشته باشد یا على، بوی بهشت به مشامش  نخواهد رسید و وارد بهشت هم نخواهد شد.
 
حب امیر المومنین علیه السلام برترین عمل (به روایت اهل تسنن)
ابی نعیم اصفهانی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
الرَّحْمَنِ بْنِ مَنْصُورٍ الْحَارِثِیُّ، ثنا أَبِی ثنا عَلِیُّ بْنُ قَادِمٍ ح. وَحَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ حَیَّانَ، ثنا ابْنُ الطِّهْرَانِیِّ، ثنا الرَّمَادِیُّ، ثنا سَهْلُ بْنُ عَامِرٍ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ مُسْلِمٍ، عَنْ یَحْیَى بْنِ كَثِیرٍ الضَّرِیرِ، قَالَ:  رَأَیْتُ زُبَیْدًا فِی النَّوْمِ فَقُل
اقتدای حضرت عیسی علیه السلام به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه (به اعتراف اهل تسنن)
مولوی سید زاده از علمای بزرگ اهل تسنن ایران می‌نویسد:
از احادیث صحیح ثابت است که الله تبارک و تعالی در آخر الزمان خلیفه‌ای عادل از آل رسول به این امت مرحمت می‌فرماید و پس از او دجال و سائر علامات قیامت ظاهر می‌شوند آن گاه عیسی فرود می‌آید و دجال را می‌کشد و در نماز به مهدی اقتدا می‌کند.
احسن المقصود فی توحید المعبود، تالیف مولوی سید زاده، صفحه ۷۸
آنچه از این
لوگوس
واژه logos -که به لحاظ ریشه‌شناختی، مرتبط با واژه legein به معنای سخن گفتن (to speak) است- حامل معانی گوناگونی است.[1] از این معانی است: مشخص کننده، سخن، گزاره، جمله، توضیح، تعریف، فرمول، حساب، نسبت، تبیین، استدلال، و قوه عقل.[2] معانی مذکور بی‌ارتباط نمی‌نمایند: اگر «لوگوسِ» شیء، «توضیح» آن باشد، یعنی لوگوس به سوی «تبیین» و «تعریف» شیء رهنمون می‌شود، چرا که وقتی چیزی را توضیح می‌دهیم، در واقع می‌خواهیم تبیین و در بهترین حالت، تعریفی از آن به
علم غیب امیر المومنین علیه السلام به زمان شهادتشان (به روایت اهل تسنن)
ابن اثیر جزری عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
أنبأنا جدی حدثنا زید بن علی عن عبید الله بن موسى حدثنا الحسن بن كثیر عن أبیه قال خرج علی لصلاة الفجر فاستقبله الإوز یصحن فی وجهه قال فجعلنا نطردهن عنه فقال دعوهن فإنهن نوائح وخرج فأصیب.
كثیر احمسی بجلی (که از اصحاب امیر المومنین علیه السلام است) روایت کرده است که مولا وقتی برای نماز صبح خارج شد مرغابی‌ها راه او را سد کردند پ
فضائل امام حسین علیه السلام به اعتراف صفدی عالم بزرگ تسنن
صلاح الدین صفدی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
ابْن عَلیّ بن أبی طَالب رَضِی الله عَنْهُمَا الْحُسَیْن بن عَلیّ بن أبی طَالب رَضِی الله عَنْهُمَا رَیْحَانَة رَسُول الله صلى الله عَلَیْهِ وَسلم وَابْن ابْنَته فَاطِمَة الزهراء رَضِی الله عَنْهَا وَأحد سَیِّدی شباب أهل الْجنَّة هُوَ وَأَخُوهُ وَأمه وَأَبوهُ أهل الْبَیْت الَّذین أذهب الله عَنْهُم الرجس وطهرهم تَطْهِیرا.
حسین ب
ابن ملجم (لعنه الله) شقی‌ترین فرد امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی و ابی یعلی موصلی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده‌اند:
۷۳۱۱- حدثنا محمد بن عبد الله الحضرمی ، ثنا أبو كریب ، (ح) وحدثنا القاسم بن عباد الخطابی ، ثنا سوید بن سعید ، قالا : ثنارشدین بن سعد ، عن یزید بن عبد الله بن الهاد ، عن عثمان بن صهیب ، عن أبیه ، عن النبی - صلى الله علیه وسلم - أنه قال یوما لعلی - رضی الله عنه - : من أشقى الأولین ؟ قال : الذی عقر الناقة یا رسول الله . قال : صدقت ، فمن أشقى
علم امیر المومنین علیه السلام به تمام اتفاقات آینده (به روایت اهل تسنن)
عبد الرزاق صنعانى، از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
۲۹۷۰- عَنْ مَعْمَرٍ ، عَنْ وَهْبِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ ، عَنْ أَبِی الطُّفَیْلِ ، قَالَ شَهِدْتُ عَلِیًّا وَهُوَ یَخْطُبُ وَیَقُولُ : سَلُونِی فَوَاللَّهِ لَا تَسْأَلُونِی عَنْ شَیْءٍ یَكُونُ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ إِلَّا حَدَّثْتُكُمْ بِهِ وَسَلُونِی عَنْ كِتَابِ اللَّهِ ، فَوَاللَّهِ مَا مِنْ آیَةٍ إِ
یکی از مشکلات زبان آموزان و دانشجویان عزیز نداشتن ارتباط مناسب با زبان انگلیسی است به همین خاطر همیشه ازیادگیری زبان انگلیسی گریزان هستند اما ما با روش کدینگ ظاهر دیگری از یادگیری کاربردی ترین واژهگان 504 را به شما نشان خواهیم داد.
نام محصول  کدینگ 504 در 20 میباشد که در واقع ما یک تصویر ذهنی از واژه در ذهن شما قرار میدهیم به این صورت که وقتی کلمه را میبینید معنی واژه در ذهن شما نمایان می شود. روش کار کدینگ 504 به این صورت می باشد که شما یک لغت را
بوی خوش تربت امام حسین علیه السلام (به اعتراف اهل تسنن)
ابن کثیر دمشقی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وذكر هشام بن الكلبی أن الماء لما أجری على قبر الحسین لیمحی أثره نضب الماء بعد أربعین یوما، فجاء أعرابی من بنی أسد فجعل یأخذ قبضة قبضة ویشمها حتى وقع على قبر الحسین فبكى وقال: بأبی أنت وأمی، ما كان أطیبك وأطیب تربتك ثم أنشأ یقول: أرادوا لیخفوا قبره عن عدوه فطیب تراب القبر دل على القبر .
هشام بن الکلبی می‌گوید: چهل روز آب را به سوی قبر [آقا اما
یکی از مشکلات زبان آموزان و دانشجویان عزیز نداشتن ارتباط مناسب با زبان انگلیسی است به همین خاطر همیشه ازیادگیری زبان انگلیسی گریزان هستند اما ما با روش کدینگ ظاهر دیگری از یادگیری کاربردی ترین واژهگان 504 را به شما نشان خواهیم داد.
نام محصول  کدینگ 504 در 20 میباشد که در واقع ما یک تصویر ذهنی از واژه در ذهن شما قرار میدهیم به این صورت که وقتی کلمه را میبینید معنی واژه در ذهن شما نمایان می شود. روش کار کدینگ 504 به این صورت می باشد که شما یک لغت را
امیر المومنین علیه السلام همراه حق و قرآن و قرآن و حق همراه ایشان (به روایت اهل تسنن)
محمود بن عمر زمخشری عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
۹۸- استأذن أبو ثابت مولى علی رضی الله عنه على أم سلمة، فقالت: مرحبا بک یا أبا ثابت، ثم قالت: یا أبا ثابت أین طار قلبک حین طارت القلوب مطیرها؟ قال: تبع علیا، قالت: وفقت، والذی نفسی بیده لقد سمعت رسول الله صلّى الله علیه وسلّم یقول: علی مع الحق والقرآن، والحق والقرآن مع علی، ولن یتفرقا حتى یردا علیّ الحوض.
ابو
کتاب 504 واژه ضروری زبان انگلیسی، یکی از محبوب‌ترین کتاب های موجود در زمینه آموزش واژگان زبان انگلیسی در سطح متوسط است که مورد تایید صاحب‌نظران آموزش زبان قرار گرفته است و از منابع معروف کنکورها و دیگر آزمون های بین المللی زبان است. کتاب 504 شامل ۴۲ درس است که در هر درس به معرفی ۱۲ کلمه جدید پرداخته می‌شود
این جزوه به روش کد بندی شده میباشد که شامل تصویر سازی واژگان جهت یادگیری سریع تر و بدون فراموشی است
روش تصویر سازی یا کدگذاری لغات اخیرا ب
تفسیر آیه ۷۴ سوره الفرقان (به روایت اهل تسنن)
حاکم حسکانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۵۷۶- فرات قال: حدّثنی علیّ بن حمدون قال: حدّثنا علیّ بن محمّد بن مروان قال: علیّ بن یزید، عن جریر، عن عبد اللّه بن وهب، عن أبی هارون عن أبی سعید فی قوله تعالى: هب لنا الآیة- قال: [قال] النّبیّ صلى الله علیه وآله قلت: یا جبرئیل من أزواجنا؟ قال: خدیجة. قال: و [من] ذرّیّاتنا قال: فاطمة. و «قرّة أعین» قال: الحسن و الحسین. قال: و اجعلنا للمتّقین إماما قال: علیّ علیه ا
برگشت خورشید به خاطر امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
ولی الله محدث دهلوی (از علمای بزرگ اهل تسنن) در کتاب اذاله الخفاء یک سند طولانی که منتهی به فاطمه دختر حسین (علیهما السلام) از اسماء بنت عمیس می‌شود روایت نموده که گفت: باری سر پیامبر (صلی الله علیه و آله) در بغل حضرت علی (علیه السلام) گذاشته بود و به آن حضرت وحی نازل می‌شد. هنگامی که سنگینی از رسول خدا زائل شد. به من فرمود: ای علی! آیا نماز فرض را خواندی؟ گفتم نه، فرمود: بار الها ت
ریشه یابی سپتیک تانک
در واژه اگه بخواهیم سپتیک تانک را تعریف کنیم بایستی به ریشه این کلمه که از دو واژه سپتیک + تانک تشکیل شده است دقت و اشاره کنیم .سپتیک مخزنی برای نگهداری فاضلاب و هرگونه ماده جامد دور ریختنی است . تانک یعنی محفظه و انباره مایعات یا هرآنچه که بایستی نگهداری یا تخلیه شود .البته این تعریف و جداسازی هم چندان درست نیست . چرا که در واژه سپتیک تانک باهم هستند ولی در زبان انگلیسی متمایز هم معنا هم میشوند .
بدین دلیل است که وقتی سپتیک
امیر المومنین علیه السلام به منزله کعبه است !!! (به روایت اهل تسنن)
ابن اثیر جزری از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
أَنْبَأَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ الْقَاهِرِ، أَنْبَأَنا أَبُو غَالِبٍ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ الْبَاقِلانِیُّ، إِجَازَةً أَنْبَأَنَا أَبُو عَلِیِّ بْنُ شَاذَانَ، أَنْبَأَنَا عَبْدُ الْبَاقِی بْنُ قَانِعٍ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ زَكَرِیَّا الْغِلابِیُّ حَدَّثَنَا الْعَبَّاسُ بْنُ بَكَّار
برتری حضرت امیر المومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما بر همه‌ی مردم (به روایت اهل تسنن)
از جمله فضائل حضرت علی بن ابی طالب سلام الله علیه و حضرت زهرا سلام الله علیها، محبوبیت ایشان نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشد چنانچه نسائی از علمای بزرگ اهل تسنن در خصائص چنین روایت کرده است:
۱۱۰- أخبرنی احمد بن شعیب ، قال : اخبرنی زكریا بن یحیى ، قال : اخبرنا ابراهیم بن سعد قال : حدثنا شاذان ، عن جعفر الاحمر ، عن عبد الله ابن عطاء عن ابن بریدة ، قال :
رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیر المومنین علیه السلام از یک نور هستند (به روایت اهل تسنن)
احمد بن حنبل از ائمه اهل تسنن روایت کرده است:
۱۱۳۰- حَدَّثَنَا الْحَسَنُ قثنا أَحْمَدُ بْنُ الْمِقْدَامِ الْعِجْلِیُّ قثنا الْفُضَیْلُ بْنُ عِیَاضٍ قثنا ثَوْرُ بْنُ یَزِیدَ، عَنْ خَالِدِ بْنِ مَعْدَانَ، عَنْ زَاذَانَ، عَنْ سَلْمَانَ قَالَ: سَمِعْتُ حَبِیبِی رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ: «كُنَّا أَنَا وَعَلِیٌّ نُور
اعتراف فخر رازی عالم مشهور اهل تسنن به معصوم بودن و لقب صاحب الزمان امام مهدی علیه السلام
فخر رازی عالم و مفسر بزرگ و مشهور اهل تسنن پیرامون معصوم بودن و صاحب الزمان بودن امام عصر علیه السلام می‌نویسد:
وجماعة من الشیعة الامامیة یسمونه بالامام المعصوم. وقد یسمونه بصاحب الزمان ویقولون بأنه غائب. ولقد صدقوا فی الوصفین ایضا لأنه لما کان خالیا عن النقائص التی هی حاصلة فی غیره کان معصوما من تلک النقائص وهو ایضا صاحب الزمان.
عده‌ای از شیعیان دوا
‍ ⚡️ مالا در زبان گیلکی به معنی «ماهیگیر» است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید این کلمه در متۊن قدیمی گیلکی هم به همین شکل ثبت شده است. در زبان عربی، کلمه ملاح به معنی «دریانورد ؤ کشتی بان» وجود دارد که صورت اکدی (زبان قدیمی سامی تبار) آن malahu است. در زبان کۊردی «مله» به معنی «شنا» وجۊد دارد و کلمات «ملوان» و «ملاح» در زبان فارسی از همین ریشه‌اند ... اما ریشهٔ این کلمات نه هندؤاروپایی است، نه سامی!
در زبان باستانی سۊمری «ma-lah» به معنی «دریان
توی ذهن گم شدن، از ویژگی هایش بود.
فهم کردن بدون کلمه!
و قطعا که تنهاست اوکه در ذهن زندگی می کند. گرچه، وسیع می شود و می فهمد، و با کلمات، با خودش بیان می کند.
 
تو فهمیدنِ بی کلمه را بلدی؟
 
اما حالا می خواهد تلاش کند، زبان را از بر کند.
وی، 14 سال پیش  تصمیم گرفت کلمه ها را فراموش کند. و فراموش کرد. که از قید کلمه و ساختار فرار کرده باشد. 
حالا اما، باز باید حافظ و ابتهاج خواند. سعدی و فردوسی و حتی مولانا.
باید کلمه را فهمید.
اعتراف عبد الوهاب شعرانی به ولادت و زنده بودن امام مهدی علیه السلام
عبد الوهاب شعرانی از علمای بزرگ اهل تسنن در مورد امام مهدی علیه السلام می‌نویسد:
المهدی علیه السلام وهو من أولاد الإمام حسن العسکری، ومولده علیه السلام لیله النصف من شعبان سنه خمس وخمسین ومائتین، وهو باق إلی أن یجتمع بعیسى بن مریم علیه السلام، فیکون عمره إلی وقتنا هذا وهو سنه ثمان وخمسین وتسعمائه ـ سبعمائه سنه وست سنین.
مهدی علیه السلام از اولاد امام حسن عسکری (علیه السلا
     واژه «یهود»، از لغت «یهودای» که یک لغت "آرامی یهودی بابلی" (*) میباشد، گرفته شده است. و لغت «یهودای» خود ریشه «عبرانی» دارد. همچنین این واژه ریشه در نام "یهودا" چهارمین فرزند یعقوب (ع) داشته و به معنای "حمد و ستایش خداوند" میباشد.
بنابراین تعریف، «یهودیت (به عبری: Yahudat)» دین و آئین قوم یهود میباشد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در کتاب مقدس به قوم "یهودا" «یهودیم» اطلاق میشود.
*) "آرامی یهودی بابلی" یکی از سه لهجه اصلی آرامی شرقی میباشد. خود زبا
آتش جهنم، نتیجه‌ی دشمنی با اهل بیت علیهم السلام (به روایت اهل تسنن)
ابن حبان از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
أَخْبَرَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ یَزِیدَ الْقَطَّانُ بِالرَّقَّةِ، قَالَ: حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عَمَّارٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَسَدُ بْنُ مُوسَى، قَالَ: حَدَّثَنَا سُلَیْمُ بْنُ حَیَّانَ، عَنْ أَبِی الْمُتَوَکِّلِ النَّاجِیِّ عَنْ أَبِی سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّه
سئو یکی از عوامل مهم در رتبه‌ دادن گوگل به سایت‌ها است. انتخاب و طرز استفاده از کلمه‌ی کلیدی تاثیر زیادی در سئو محتوا دارد علاوه بر این کلید واژه یکی از سه عامل مهم برای رتبه‌بندی سایت‌ها توسط موتورهای جست و جو است.
برای این‌که بتوانیم با کلمه‌ی کلیدی وضعیت سایت خود را ارتقا دهیم لازم است که نکاتی را رعایت کنیم. در این مطلب طرز استفاده و محاسبه‌ی چگالی کلمه‌ی کلیدی (Keyword stuffing) را بررسی می‌کنیم. همچنین ابزارهای مفیدی که در این راه به شما ک
عاقبت دشمن امیر المومنین علیه السلام
ابو شجاع دیلمی، از علمای اهل تسنن روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
٥٥٧٩ - من مات وفی قلبه بغض علی بن ابی طالب فلیمت یهودیاً ونصرانیاً.
هر کس بمیرد و در قلبش کینه علی‏ بن ابی طالب علیه السلام باشد یهودی یا نصرانی مرده است.
الفردوس بماثور الخطاب، تالیف ابو شجاع دیلمی، جلد ۳، صفحه ۵۰۸، چاپ دار الکتب العلمیة
جایگاه ابو شجاع دیلمی نزد اهل تسنن: «كان اماماً، حافظاً، سمع الكثیر، ورحل البلا
     واژه «مسیح»، عربی شده لغت عبری «ماشیا» بوده و بمعنای "مسح شده" و "متبرک آفریده شده" میباشد. بنابر نقل عهد عتیق، لغت «مسیح» برای تمامی پادشاهان بنی اسرائیل به کار رفته است، چرا که همه آنان پیش از تاجگذاری توسط پیغامبر پیشین و یا کاهن اعظم وقت و بوسیله روغن مقدس مسح میشدند. لیکن همین واژه بعنوان لقب حضرت عیسی بن مریم (ع) در متون مقدس استفاده شده است، زیرا مطابق اعتقاد یهودیان "مسیح بزرگی" برای نجات قوم یهود خواهد آمد.
    با این توصیف در کتب ع
بهینه سازی کلاه خاکستری
 سئو در مشهد
ترکیبی از کلاه سپید و سیاه سوپی به اسم seo کلاه خاکستری می پزد. کلاه خاکستری به معنای فایده گیری از هر دو شیوه بالاست البته به نوعی که گوگل متوجه اخلاق و رفتار نادرست نشود، شما می‌توانید بدین تکنیک همانند به کارگیری از چاقوی آشپزی نگاه فرمایید!
 
فرآیند انجام seo تارنما به ترتیب
گوگل برای درجه بندی نتیجه ها کاوش از فیلترهایی استعمال می‌نماید که به واحد سنجش رقابت واژه و کلمه کلیدی حساس می باشند. seo به طور کل
ین مقاله به تکنیک های ترجمه می پردازد. همانطور که ترجمه انواع و روش های مختلفی دارد؛ به همین شکل، ترجمه دارای تکنیک های متفاوتی است. آگاهی از تکنیک های ترجمه به ما کمک می کند مترجم های عالی باشیم و هیچ نکته گرامری و نکات ترجمه ای را از خاطر نبریم. یک ترجمه با کیفیت باید ویژگی های خاصی داشته باشد که مترجم باید از آن ها آگاهی داشته باشد. خواندن این مقاله به تمام علاقمندان به زبان انگلیسی و ترجمه انگلیسی به فارسی توصیه می شود.
 
تفاوت روش ترجمه با
سئو یکی از عوامل مهم در رتبه‌ دادن گوگل به سایت‌ها است. انتخاب و طرز استفاده از کلمه‌ی کلیدی تاثیر زیادی در سئو محتوا دارد علاوه بر این کلید واژه یکی از سه عامل مهم برای رتبه‌بندی سایت‌ها توسط موتورهای جست و جو است.
برای این‌که بتوانیم با کلمه‌ی کلیدی وضعیت سایت خود را ارتقا دهیم لازم است که نکاتی را رعایت کنیم. در این مطلب طرز استفاده و محاسبه‌ی چگالی کلمه‌ی کلیدی (Keyword stuffing) را بررسی می‌کنیم. همچنین ابزارهای مفیدی که در این راه به شما ک
امیر المومنین علیه السلام امام پرهیزگاران، سرور مسلمانان و رهبر رو سفیدان (به روایت اهل تسنن)
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کتب اهل تسنن، خارج از شمارش و حد و حصر است. یکی از فضائل مخصوص امیر المومنین علیه السلام که نشان‌دهنده‌ی شایستگی امیر المومنین علیه السلام بر خلافت پیامبر صلی الله علیه و آله و سیادت او بر سایرین است، این حدیث نبوی است که حافظ ابی نعیم اصفهانی از علما و محدثین بزرگ اهل تسنن و همچنین ابن مغازلی یکی دیگر از علمای ا
1- بهترین زمان مرور لغات
جدیدترین تحقیقات تا سال 2020 ثابت کرده است که برای یادگیری یک واژه زبان انگلیسی بازه زمانی زیر بهترین متد است:
وقتی واژه ای را یاد می گیرید (چه در کلاس یا از کتاب و …) آن را مجددا همان شب بصورت خیلی گذرا مرور کنید
مجددا 6-7 روز بعد همان وازه را مرور کنید
نهایتا هم 27-30 روز بعد مجددا آن واژه را مرور نمایید.
این زمان مرور واژه ها یادگیری لغات را تا دو برابر کارآمد تر می کند! حال سراغ سایر نکات می رویم:
2-لیست تهیه کنید
لغت واژه های
نقش مهم موسیقی در زندگی
موسیقی هنری ترکیب یافته از صداها با کشش های متفاوت  است. عوامل تشکیل دهنده ی آن شامل ریتم (وزن) و ملودی(آهنگ) می
باشد. کلمه موسیقی که امروزه به قاف مکسور و یالی ساکن در آخر تلفظ می
شود، در اصل واژه هیست یونانی برگرفته از (Mousika) و مشتق از کلمه (Muse)
نام یکی از نه اله حافظ شعر و هنرهای یونان باستان است.
در ادامه همراه ما باشید.
ادامه مطلب
                                               
معلمی چیست و معلم کیست؟ آیا به راستی می‌توان برای هرکسی از کلمه معلم استفاده کرد. شاید با یک جستجوی ساده در فرهنگ لغت‌های مختلف به معنی این کلمه برسیم هر شخصی که به نوعی آموزش دهنده علمی یا مهارتی به شخص دیگری باشد واژه معلم به او اطلاق می‌شود اما در آموزه‌های اسلامی و جامعه ما فراتر از این سخنان است.
ادامه مطلب
سئو در مشهد 
سئو کلاه سفید عبارت است از بکارگیری تکنیک های مجاز برای تولید و عرضه محتوا بصورتی که برای موتورهای جستجو یافتن محتوا و فهم و شعور محتوا را معمولی کند. در‌این نوشته‌علمی با جزئیات تکنیک های بهینه سازی کلاه سفید آشنا می شویم. وقتی که حرف بهینه سازی دربین می باشد دو زمینه اصلی است که به ذهن خطور مینماید. اول محتوا دوم روش تبلیغ محتوا. این دو گزینه برد و شکست بهینه سازی و بازارایابی تارنما را تعیین می کنند. درین نوشته ی علمی به باز‌
واژه بورس چقدر و در کدام شهر ها بیشتر جستجو می شود
شاید برای خیلی از علاقمندان به بازار بورس یا سرمایه، جالب باشد که بدانند این کسب و کاری که اخیرا سر صدا کرده و نقل مجالس شده چقدر در کشور طرفدار دارد؟ آیا شهر و استانی که در آن زندگی میکنند، با بورس و مفاهیم معاملاتی آن، آشنا است؟

پیج ( سیگنال ورود ) پیج اینستاگرامی همین سایت است و ما همیشه سعی می کنیم اطلاعات همراه با سند گردآوری کنیم. درصورتیکه علاقمند هستید می توانید در لینک زیر آن را دنبا
LexiconEditتعداد Wordصدیقبر خلاف زبان های دیگر ، هیچ بدن وجود ندارد که رسما کلمات انگلیسی را فهرست کند. به عنوان اهمیت فعلی این زبان در تحقیقات علمی به این معنی است که بسیاری از واژه ها هر روز ایجاد می شوند (برخی وعده داده شده به طور گسترده ای توزیع می شود ، دیگران محرمانه باقی خواهند ماند) ، هیچ لیست کامل وجود ندارد. فرهنگ انگلیسی آکسفورد ، یکی از جامع ترین ، شامل بیش از ۶۰۰,۰۰۰ مدخل ، از جمله کلمات منسوخ شده ، کلمات فنی و کلمات از گویش های محلی است. ا
جمله برای چه چیزی ؟ (برای چی )
 
کازرونی : سی چه ؟
جمله این چیه؟
 
کازرونی :ای چِنَن ؟
 
واژه ببین 
 
کازرونی : سِی کو 
واژه شاید 
کازرونی : گاسم
 
واژه عصر 
 
کازرونی : پسین 
 
اصطلاح : در جایی کسی را وادار به ماندن کردن وخسته کردن
 
کازرونی : کُتُرُم 
 
اصطلاح بیخ گلو 
 
کازرونی : بُت خِر
 
این مقاله به تکنیک های ترجمه می پردازد. همانطور که ترجمه انواع و روش های مختلفی دارد؛ به همین شکل، ترجمه دارای تکنیک های متفاوتی است. آگاهی از تکنیک های ترجمه به ما کمک می کند مترجم های عالی باشیم و هیچ نکته گرامری و نکات ترجمه ای را از خاطر نبریم. یک ترجمه با کیفیت باید ویژگی های خاصی داشته باشد که مترجم باید از آن ها آگاهی داشته باشد. خواندن این مقاله به تمام علاقمندان به زبان انگلیسی و ترجمه انگلیسی به فارسی توصیه می شود.
تفاوت روش ترجمه با
آنچه لازم است در ابتدا بدانیم اینست که در وهله ی نخست بعثت پیامبر و نزول قرآن واژه ای به نام الله در این کتاب خود نمایی نمیکند.حتی آیات نخستین وحی با کلمه "ربّ" آغاز میشود:
اِقرأ باسم ربّک الذی خَلَق
بخوان بنام خدایت که بیافرید
سپس واژه الله حضورش در قرآن پررنگ تر میشود تا جائیکه تبدیل به شعار اسلام میشود:لا اِلهَ اِلّا الله
درکتاب قرآن واژه " الله " به خداوند اختصاص دارد.با وجود اینکه در قرآن اسامی متعددی برای خداوند مورد استفاده قرار گرفته ا
مقایسه روش‌های ترجمه (Methods) با
روش‌های ترجمه
(Techniques)
واقعا چه تفاوتی میان روش و تکنیک وجود دارد؟ بسیار ساده است: یک متد ناظر به ترجمه تمامی متن است در حالیکه تکنیک‌ها ممکن است در جاهای مختلف یک متن بنا بر نیاز به صورت متفاوت مورد استفاده قرار بگیرند. این تکنیک‌ها دارای 7 طبقه‌بندی عمده هستند:
1- استفاده از واژه‌های بیگانه (Borrowing)
در این تکنیک عین همان واژه بیگانه در متن ترجمه مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا واژه‌ای که به این صورت وارد متن
زبان فارسی آنقدر پر واژه است که نتوانیم معنی همه آنها را به خاطر بسپاریم، بسیاری از اصطلاحات وجود دارند که در گذشته به کار می رفته اند و حالا کمتر استفاده می شوند و کمتر کسی معنای آنها را می داند. یا آنکه گاهی دنبال مترادف و متضادهای یک کلمه هستیم و در نهایت سراغ اینترنت می رویم ...
همه این کارها بدون هیچ زحمتی با نصب اپلیکیشن واژه یاب امکان پذیر است. اگر دانشجویید یا دانش آموز، محقق هستید یا نویسنده این برنامه کاربردی به کارتان خواهد آمد. در ا
امیر المومنین علیه السلام موذن روز قیامت و لعن‌کننده بر غاصبین ولایت (به روایت اهل تسنن)
 
«فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَیْنَهُمْ أَنْ لَعْنَةُ اللهِ عَلَى الظَّالِمِین» (اعراف / ۴۴)
روز رستاخیز، موذن بین جمعیت ندا مى‌دهد: لعنت خدا بر ظالمین! 
حاکم حسکانی از علمای بزرگ اهل تسنن در تفسیر این آیه می‌نویسد:
فرات بن إبراهیم الكوفی قال حدثنی علی بن عتاب، قال حدثنا جعفر بن عبد الله، قال حدثنا محمد بن عمر، عن یحیى بن راشد، عن كامل عن أبی صالح: عن ابن عبا
از جمله آثار زیانبار تنبیه به معنای عام آن میتوان به چهار بازخورد زیر اشاره داشت که به چهار ت تنبیه معروفند. 
 
البته بسیار مهم است که ما تنبیه را حذف نمیکنیم بلکه به آن ساختار و شکل صحیح میدهیم و گفتن این مسائل به معنای نفی اقتدار و دادن بازخورد مناسب به اشتباه نیست. 
 
در ضمن در این بیان کلمه تنبیه اشاره به معنای عام آن دارد و الا در ادبیات تربیتی این مقوله با سه واژه تنبیه، مجازات و کیفر بیان میشود و توضیح این سه واژه مطلب جداگانه ای میطلبد
منظور از طول محتوا تعداد کلمات و کاراکترهای می باشد. همین مقاله که در
حال مطالعه آن هستید یک محتوا است. می خواهم به شما بگویم که اگر این مقاله
من طولانی باشد چه تاثیری می تواند بر سئو محتوا داشته باشد.
Importance of Content Length in SEO
حتما می دانید که یک محتوای خوب از نظر سئو و طبق گفته گوگل باید حداقل
۳۵۰ واژه داشته باشد. البته این مقدار برای چند سال پیش بود، من پیشنهاد می
کنم برای مطالب، محصولات و صفحات سایت خود حداقل ۵۰۰ کلمه محتوا بنویسید.
اما اگر تع
اولویت یادگیری یعنی ابتدا یادگیری را با واژه های بسیار کاربردی و
رایج شروع کنید و رفته رفته به سمت واژه های پیچیده تر بروید. اشتباه بسیار رایجی
که در بین زبان آموزان می بینیم استفاده از کتاب هایی مثل 504 یا
Essential words for TOEFL برای افزایش گسترش دامنه لغات است. گرچه این کتاب ها مفید هستند اما
واژه های ارائه شده در آنها خیلی رایج نیستند. بخشی از این واژه ها را تنها در
متون ادبی می توانید پیدا کنید، پس شروع کردن با این کتاب ها کمکی به شما نمی کند.
ما سعی
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
محب الدین طبری از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
عن أنس بن مالك قال صعد رسول الله صلى الله علیه وآله المنبر فذكر قولا كثیرا ثم قال أین على بن أبى طالب فوثب إلیه فقال ها أنا ذا یا رسول الله فضمه إلى صدره وقبل بین عینیه وقال بأعلى صوته معاشر المسلمین هذا أخى وابن عمى وختنى هذا لحمى ودمى وشعرى هذا أبو السبطین الحسن والحسین سیدى شباب أهل الجنه هذا مفرج الكروب
اولویت یادگیری را رعایت کنید!
اولویت یادگیری یعنی ابتدا یادگیری را با
واژه های بسیار کاربردی و رایج شروع کنید و رفته رفته به سمت واژه های
پیچیده تر بروید. اشتباه بسیار رایجی که در بین زبان آموزان می بینیم
استفاده از کتاب هایی مثل 504 یا Essential words for TOEFL برای افزایش
بازه لغات است. گرچه این کتاب ها مفید هستند اما واژه های ارائه شده در
آنها خیلی رایج نیستند. بخشی از این واژه ها را تنها در متون ادبی می
توانید پیدا کنید، پس شروع کردن با این کتاب ها ک
اولین باری که رفتم راهیانشاعر شدم...بارها و بارها...شاید عاشق هم شدمکه واژه واژهمی‌نوشتمو سکووووت...هیچ کسو هیچ جمعیخلوت منو بهم نزد...خلوت آرامش بخشیکه زندگیمو خیلی تغییر دادنگاهم رونگاهم رو...نگاهم رو عوض کرد...طلبم روخواسته هام روواقعا اون اردوی راهیان 93نقطه عطف زندگیم شد...*شعرهاواژه هاخاطره ها...
دریافت
از جایی به بعد نویسنده روی واژه ها حساس میشود. هر کلمه ایی که میخواند یا میشنود. و کم کم تکرار بعضی از آنها حال آدم را به هم میزند. مثل غذای فاسد! اما کلمه ساخته برای تکرار ، برای استفاده ی هر روزه. چه چیزی ایمنش می کند از نابودی؟
کلمه خراب می شود، بی معنی میشود، گاهی معنی خودش را از دست نی دهد، اما می توان جایگزین برایش پیدا کرد. مانند یک قطعه در یک دستگاه بزرگ که بعد از فرسودگی عوض می شود. زبان چنین خاصیتی دارد. باید کلمه ها سرحال و تازه باشند. کل
واژه شناسی هنر
اصل و ریشه واژه هنر به لفظ سونر و سونره سانسکریت بر می گردد. سونر و سونره در زبان اوستایی به هونر و هونره قلب شده اند. هو یا سو به معنی نیک و نر و نره به معنای مرد و زن آمده است. (مدد پور،1390 :90)
برخی دیگر ریشه کلمه هو را خو دانسته اند؛ همچون تبدیل خور به هور؛که برای سادگی به خوب برگردانده شده است همچون تبدیل چو به چوب (آیت اللهی ، 1381: 201). پس ترکیب هونر یا هونره به معنای نیک مرد و نیک زن یا مرد و زن خوب و فرزانه بوده است. در کتاب اوستا هنر
راس میگه ن راس نمیگه
مگه کلمه ها نیستن که منظور ما رو میرسونن؟
خب من چرا نباید خودمو درگیرش کنم
مگه غیر این نیست که تو اگه خودتو درگیر کلمه ها کنی از معنای اصلی جا میمونی !؟
...
مائده ! این صفر و صدی بودنت داره حالمو بهم میزنه :)))
...
#سارا
اوت باربری و اتوبار چیست؟
در زمان های دور جا به جایی و حمل و نقل اکثرا به صورت زمینی و از طریق چهار پایان صورت می گرفت. با توسعه و پدیدار شدن علم و فناوری و دگرگونی هایی که در زندگی انسان ایجاد شد، برای حمل و نقل و باربری نیز از روش های مختلفی استفاده شد. در نتیجه مدل ها و روش های مختلفی در سطوح پیشرفته ی حمل و نقل را طی این سال ها شاهد بودیم.
 
انواع مختلفی از وسایل که برای باربری از آن‌ها استفاده شد شامل:
مدل های مختلف اتومبیل های باربری، هواپی
تاکید رسول خدا صلی الله علیه و آله بر خلافت امیر المومنین پس از خود (به روایت اهل تسنن)
ابن ابی عاصم شیبانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۱۱۸۸- ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّی، حَدَّثَنَا یَحْیَی بْنُ حَمَّادٍ، عَنْ أَبِی عَوَانَةَ، عَنْ یَحْیَی بْنِ سُلَیْمٍ أَبِی بَلْجٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَیْمُونٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم لِعَلِیٍّ: " أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَی، إِ
گاهی دو واژه همسان وجود دارد که یکی عربی و دیگری فارسی است. در این صورت اولویت با واژه فارسی است. علت این پیشنهاد هم این است که اگر از واژه های  فارسی استفاده نشود، کم کم فراموش خواهند شد. واژه های یک زبان درحکم مصالح ساختمان آن زبان هستند که کاخ بلند زبان فارسی از این نظر سرمایه بزرگی در اختیار دارد.(بی اشکال)                                           (بی اشکال و بهتر)او لیاقت بیشتری دارد.                           او شایستگی بیشتری دار
سئو در مشهد  تولید بک پیوند بایستی یک فرآیند طبیعی داشته باشد و تعداد ایجاد بک لینک و پیوند در ایام و ماهها می بایست متعادل باشد. برای مثال نباید در یک روز کاری تعداد 80 بک پیوند و در روزهای دیگر ماکزیمم آبادی بک لینک و پیوند بسازید. در شرایط میانگین تعداد لینک و پیوند های تشکیل شده برای اینترنت سایت در حین زمان بایستی یکنواخت باشد و در حالتی‌که هم سعی بر ارتقا تولید بک پیوند دارید بایستی با یک شیب ملایم تکان نمائید. یکی مهم‌ترین پارامترها د
استقلال چه واژه خوشایندی
یک واژه ای که خیلیا باهاش انقلاب کردن
واژه ای که خیلی خواهان داره
استقلالی که قدردانش نبودم .انگار هر چقدر تلاش کردم که زیادش کنم بیشتر از دست دادمش.شاید طمع کردم که دنبال استقلال گشتم.
روز از دست دادنش هیچوقت یادم نمیره 
تو عصر حاضر استقلال برای هرکس معنی خاصی داره
واسه یکی استقلال یعنی دستور دادن و رییس بودن واسه یکی هم یعنی تنهایی 
اه که چقدر از معنای اولی بدمون میاد یا ادمایی که این معنا رو بهش میدن .ادمایی که احس
هر کشوری زبان خاص خود را دارد و زبان هم متشکل یافته از کلمات و چندین کلمه کنار هم با اصول خاص( که این اصول خاص را گرامر می گویند) جمله را می سازند.کلمه به انگلیسی می شود Word
اما خود یک کلمه هم در هر زبان تشکیل یافته از چندین حروف یا حرف مانند: آب که تشکیل یافته از حرف های آ و ب . 
حرف به انگلیسی می شود Letter
انگلیسی ۲۶ حرف دارد که در پست بعدی آن ها را معرفی می کنم.
مرحله اول در پاسخگویی به سوالات ریدینگ ، مرحله اسکیم (SKIM) یا خواندن سریع است. در این مهارت شما مبادرت به خواندن کلیات متن می‌کنید و از پرداختن به جزئیات دوری می‌کنید. هدف از اینکار فهمیدن اصل موضوع و نکات مهم آن است. چنانچه در این مهارت خود را قوی کنید، احتمال پاسخگویی به سوالات بیشتری را خواهید داشت و اصطلاحا سوار بر متن خواهید شد! پس خواندن سریع کلیات، بدون در نظر گرفتن جزئیات، یکی از نکات مهم است.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بخش ریدین
اگر شما فکر می کنید که جزو افراد باهوش هسیتید بگویید اشبتاه در کجاست؟
۱۲۳۴۵۶۷۸۱۲۳۴۵۶۷۸
...............
....................یعنی الان شما روی این موضوع تمرکز کردید !؟من نگفتم که اشبتاه در اعداد است !!!
کلمه هستید ''هسیتید'' و کلمه اشتباه ''اشبتاه'' نوشته شده بود!!
پس بهتر نیست برگردیم از اول راهمنایی بخونیم؟؟؟؟!!!
حتی کمله راهنمایی رو هم اشتباه خوندی !!
پس بهتره برگردیم اول دبستان چون کلمه ''کمله'' رو هم اشتباه خوندی !!
پس برگردیم از مهد کودک بخونیم !!........
.........حتی کل
اعتراف یحیی بن معین از علما و رجال‌شناسان بزرگ اهل تسنن به صحیح بودن حدیث مدینة العلم
خطیب بغدادی از مورخ و علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
فَأَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بن أحمد بن رزق، أَخْبَرَنَا أَبُو بَكْرٍ مُكْرِمُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مُكْرَمٍ القاضی، حدّثنا القاسم بن عبد الرّحمن الأنباریّ، حدّثنا أبو الصّلت الهرویّ، حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِیَةَ عَنِ الأَعْمَشِ عَنْ مُجَاهِدٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى ال
معلمشان تقلیل بود و من به جایش رفتم سرِ کلاس‌. کتاب‌ها و تکالیف بچه‌ها را خواستم و پشت میز نشستم و جلویم تپه‌ای از کتاب و دفتر تشکیل شد. با رسیدن به هر کتاب اسم صاحبش را بلند می‌خواندم تا بیاید و در مورد تکالیفش که نقص یا اشتباهِ احتمالی دارد ، توضیح بدهد.
یکی از سؤالاتِ کتاب این بود که با توجه به حروف موجود ، کلمه‌ای که در داخلِ درس استفاده شده است را بسازید. حروف «  ط ، ق ، ه ، ر » بودند. همۀ بچه‌ها «قطره» نوشته بودند و درست و منطقی هم بود ؛ ا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها