نتایج جستجو برای عبارت :

ابن ملجم (لعنه الله) شقی‌ترین فرد امت (به روایت اهل تسنن)

ابن ملجم (لعنه الله) شقی‌ترین فرد امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی و ابی یعلی موصلی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده‌اند:
۷۳۱۱- حدثنا محمد بن عبد الله الحضرمی ، ثنا أبو كریب ، (ح) وحدثنا القاسم بن عباد الخطابی ، ثنا سوید بن سعید ، قالا : ثنارشدین بن سعد ، عن یزید بن عبد الله بن الهاد ، عن عثمان بن صهیب ، عن أبیه ، عن النبی - صلى الله علیه وسلم - أنه قال یوما لعلی - رضی الله عنه - : من أشقى الأولین ؟ قال : الذی عقر الناقة یا رسول الله . قال : صدقت ، فمن أشقى
برتری حضرت امیر المومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما بر همه‌ی مردم (به روایت اهل تسنن)
از جمله فضائل حضرت علی بن ابی طالب سلام الله علیه و حضرت زهرا سلام الله علیها، محبوبیت ایشان نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشد چنانچه نسائی از علمای بزرگ اهل تسنن در خصائص چنین روایت کرده است:
۱۱۰- أخبرنی احمد بن شعیب ، قال : اخبرنی زكریا بن یحیى ، قال : اخبرنا ابراهیم بن سعد قال : حدثنا شاذان ، عن جعفر الاحمر ، عن عبد الله ابن عطاء عن ابن بریدة ، قال :
اعتراف ابن حجر مکی به فضائل امام موسی کاظم علیه السلام
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل تسنن و دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است می‌نویسد:
موسى الكاظم وهو وارثه علما ومعرفة وكمالا وفضلا سمی الكاظم لكثرة تجاوزه وحلمه وكان معروفا عند أهل العراق بباب قضاء الحوائج عند الله وكان أعبد أهل زمانه وأعلمهم وأسخاهم.
موسی کاظم (علیه السلام) علم و معرفت و فضل و کمال را از پدرش به ارث برد و در اثر عفو و گذشت و بردباری که از خود
هفت برتری امیر المومنین علیه السلام در کلام حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
حافظ ابی نعیم محدث و عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
حَدَّثَنَا إِبْرَاهِیمُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی حُصَیْنٍ، ثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللهِ الْحَضْرَمِیُّ، ثَنَا خَلَفُ بْنُ خَالِدٍ الْعَبْدِیُّ الْبَصْرِیُّ، ثَنَا بِشْرُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ الْأَنْصَارِیُّ، عَنْ ثَوْرِ بْنِ یَزِیدَ، عَنْ خَالِدِ بْنِ مَعْدَانَ، عَنْ مُعَاذِ بْنِ
تاکید رسول خدا صلی الله علیه و آله بر خلافت امیر المومنین پس از خود (به روایت اهل تسنن)
ابن ابی عاصم شیبانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۱۱۸۸- ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّی، حَدَّثَنَا یَحْیَی بْنُ حَمَّادٍ، عَنْ أَبِی عَوَانَةَ، عَنْ یَحْیَی بْنِ سُلَیْمٍ أَبِی بَلْجٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَیْمُونٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم لِعَلِیٍّ: " أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَی، إِ
مسح پا در وضوی پیامبر صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
احمد بن حنبل از ائمه اهل تسنن روایت کرده است:
۷۳۷- حَدَّثَنَا وَكِیعٌ، حَدَّثَنَا الْأَعْمَشُ، عَنْ أَبِی إِسْحَاقَ، عَنْ عَبْدِ خَیْرٍ، عَنْ عَلِیٍّ، قَالَ: كُنْتُ أَرَى أَنَّ بَاطِنَ الْقَدَمَیْنِ أَحَقُّ بِالْمَسْحِ مِنْ ظَاهِرِهِمَا، حَتَّى رَأَیْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَمْسَحُ ظَاهِرَهُمَا‌.
امیر المومنین علی (علیه السلام) فرمودند: دیدم که ر
تمجید و احترام از قاتل امام امیرمؤمنان علی علیه السلام و اعتراض به سید جوانان اهل بهشت!در شب 19 مبارک رمضان سال 40 هجری، بدترین خلق خدا، ابن ملجم مرادی لعنه الله علیه که در بسیاری از روایاتی که خود اهل سنت نقل نموده اند، پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم او را شقی ترین انسانها خوانده اند(1)، در مسجد کوفه با شمشیر زهرآلود و مسموم خویش در حال نماز، ضربتی محکم بر سر مبارک امام امیرمؤمنان علی علیه السلام فرود آورد و حضرت را در محراب عبادت به خون غ
صدیق‌های سه‌گانه (به روایت اهل تسنن + تحریف روایت در کتب اهل تسنن)
جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وَأخرج البُخَارِیّ فِی تَارِیخه عَن ابْن عَبَّاس قَالَ: قَالَ رَسُول الله صلى الله عَلَیْهِ وَسلم: الصدیقون ثَلَاثَة حزقیل مُؤمن آل فِرْعَوْن وحبِیب النجار صَاحب آل یاسین وَعلی بن أبی طَالب.
بخاری (از بزرگ‌ترین علما و محدثین اهل تسنن) از ابن عباس روایت کرده است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: صدیق‌ها، سه نفر بودن
سندی دیگر بر سقط حضرت محسن سلام الله علیه به تصریح عالم اهل تسنن
صفوری عالم اهل تسنن در کتاب المحاسن المجتمعة، در ذکر اولاد حضرت امیر المومنین سلام الله علیه از حضرت زهرا سلام الله علیها، به سقط حضرت محسن سلام الله علیه اذعان می‌کند.
المحاسن المجتمعة، تالیف صفوری، نسخه خطی
امیر المومنین علیه السلام برترین قاضی (به روایت اهل تسنن)
ابن عبد البر از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
قال رسول الله (صلى الله علیه وآله) فی اصحابه: اقضاهم علی ابن ابی طالب (علیهما السلام). 
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در بین صحابه فرمودند: «علی (علیه السلام) برترین قاضی شما [صحابه] است».
الاستیعاب فی معرفة الاصحاب، تالیف ابن عبد البر، جلد ۳، صفحه ۱۱۰۲، چاپ دار الاعلام
حضرت امیر المومنین علیه السلام و حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله از یک نور واحد هستند (به اذعان اهل تسنن)
فضل الله بن روزبهان خنجی اصفهانی شافعی یکی از علمای متعصب اهل تسنن و دشمنان تشیع می‌نویسد:
آن حضرت شعبه‌ای است، نور او جدا گشته است از نور سید المرسلین. و این اشارت است بدان حدیث که حضرت پیغمبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: أنا و علی من نور واحد؛ یعنی من و علی (علیه السلام) از یک نوریم؛ و در بیان احوال نور آن حضرت مذکور شد که از اصلاب طیبه به ا
امام مهدی عجل الله فرجه خلیفه عدل‌گستر خداوند (به روایت اهل تسنن)
ابی داود سجستانی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
٤٢٨٥- حدَّثنا سهلُ بنُ تمام بنِ بَزِیع، حدَّثنا عِمرانُ القطَانُ، عن قتادةَ، عن أبی نَضرَةَ عن أبی سعیدٍ الخدریِّ، قال: قال رسولُ الله - صلَّى الله علیه وسلم -: المهدیُّ منِّی أجْلَى الجَبهَةِ، أَقنَى الأنفِ، یملأُ الأرضَ قِسطْاً وعَدلاً، كما مُلِئَت جَوْراً وظُلماً، یملِكُ سبعَ سنین.
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمو
مودت اهل بیت شرط قبولی اعمال امت (به روایت اهل تسنن)
طبرانی عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
۲۲۳۰- حدّثنا أحمد بن محمّد المرّیّ البغدادیّ قال: نا حرب بن الحسن الطّحّان قال: نا حسین بن الحسن الأشقر قال: نا قیس بن الرّبیع، عن لیث، عن ابن أبی لیلى، عن الحسن بن علیّ أنّ رسول اللّه صلّى الله علیه وسلّم قال: زَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ، فَإِنَّهُ مَنْ لَقِیَ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ وَهُوَ یَوَدُّنَا دَخَلَ الْجَنَّةَ بِشَفَاعَتِنَا، وَ
فضائل امام حسین علیه السلام به اعتراف صفدی عالم بزرگ تسنن
صلاح الدین صفدی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
ابْن عَلیّ بن أبی طَالب رَضِی الله عَنْهُمَا الْحُسَیْن بن عَلیّ بن أبی طَالب رَضِی الله عَنْهُمَا رَیْحَانَة رَسُول الله صلى الله عَلَیْهِ وَسلم وَابْن ابْنَته فَاطِمَة الزهراء رَضِی الله عَنْهَا وَأحد سَیِّدی شباب أهل الْجنَّة هُوَ وَأَخُوهُ وَأمه وَأَبوهُ أهل الْبَیْت الَّذین أذهب الله عَنْهُم الرجس وطهرهم تَطْهِیرا.
حسین ب
عنوان نامه اعمال مومن چیست؟ (به روایت اهل تسنن)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل تسنن و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام و متقی هندی از دیگر علمای اهل تسنن روایت کرده‌اند:
الحَدِیث الثَّانِی وَالثَّلَاثُونَ أخرج الْخَطِیب عَن أنس أَن النَّبِی صلى الله عَلَیْهِ وَسلم قَالَ «عنوان صحیفَة الْمُؤمن حب عَلیّ بن أبی طَالب».
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: عنوان نامه‌ی اعمال هر مومنی در روز قیامت محبت علی بن ابی طالب ‌(علیهما السلام) اس
اولین شکاف در اسلام (به روایت اهل تسنن)
قندوزی حنفی از علمای اهل تسنن آورده است:
[٨٩٦] وعن جابر رفعه: أول ثلمة فی الإسلام مخالفة علی.
رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: اولین شکاف در اسلام مخالفت با علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است.
ینابیع المودة، تالیف قندوزی حنفی، جلد ۲، صفحه ۳۱۳، چاپ انتشارات اسوه
به روایت اهل تسنن پیامبر صلی الله علیه و آله بر روی سنگ سجده می‌کرد
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
١٧٤٠- أَخْبَرَنَا أَبُو أَحْمَدَ بَكْرُ بْنُ مُحَمَّدٍ الصَّیْرَفِیُّ بِمَرْوَ، ثنا أَبُو الْأَحْوَصِ مُحَمَّدُ بْنُ الْهَیْثَمِ الْقَاضِی، ثنا أَبُو سَعِیدٍ یَحْیَى بْنُ سُلَیْمَانَ الْجُعْفِیُّ، ثنا یَحْیَى بْنُ الْیَمَانِ، عَنْ سُفْیَانَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِی حُسَیْنٍ، عَنْ
علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه محمد تقی مجلسی قدس سره
ایشان در مورد علت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها می‌نویسند:
و شهادتها صلوات الله علیها كانت من ضرب عمر علیه اللعنة الباب على بطنها عند إرادة أمیر المؤمنین لبیعة أبی بكر لعنه الله و ضرب قنفذ غلام عمر، السوط علیها بإذنه و الحكایة مشهورة عند العامة و الخاصة و مفصلة فی كتاب لسلیم بن قیس الهلالی و سقط بالضرب غلام كان اسمه محسن‏ و هو مذكور فی ارشاد المفید رضی الله عنه.
و سبب ش
کرامات امام صادق علیه السلام به اعتراف عالم اهل تسنن
 
نبهانی از علمای اهل تسنن به نقل از شعرانی عالم بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
جعفر الصادق أحد أئمة ساداتنا آل البیت الكبار ، كان رضی الله عنه إذا احتاج إلى شیء قال یا رباه أنا محتاج إلى كذا ، فما یستتم دعاءه إلا و ذلك الشیء بجنبه موضوعا ، قاله الشعرانی .
جعفر صادق (علیه السلام) یکی از ائمه سادات اهل بیت بزرگوار است. او هر زمانی که چیزی را احتیاج داشت می‌گفت: خدایا فلان چیز را احتیاج دارم. هنوز دعا
لازم است بدانیم: اهل تسنن در فقه چهار سر دسته دارند به نام ابو حنیفه، مالک بن انس، محمد بن ادریس شافعی و احمد بن حنبل. یک زمانی تعداد مفتیان(فتوا دهندگان) اهل تسنن زیاد شد و تصمیم گرفتند فقط 4 نفر را برای فتوا دادن تأیید کنند که این 4 نفر هستند و الآن اهل تسنن چهار گروه هستند: حنفی، حنبلی، شافعی و مالکی
تفسیر آیه ۷۴ سوره الفرقان (به روایت اهل تسنن)
حاکم حسکانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۵۷۶- فرات قال: حدّثنی علیّ بن حمدون قال: حدّثنا علیّ بن محمّد بن مروان قال: علیّ بن یزید، عن جریر، عن عبد اللّه بن وهب، عن أبی هارون عن أبی سعید فی قوله تعالى: هب لنا الآیة- قال: [قال] النّبیّ صلى الله علیه وآله قلت: یا جبرئیل من أزواجنا؟ قال: خدیجة. قال: و [من] ذرّیّاتنا قال: فاطمة. و «قرّة أعین» قال: الحسن و الحسین. قال: و اجعلنا للمتّقین إماما قال: علیّ علیه ا
به نام خداوند
...
زیاد نمیگویم...جز یک سوال که:ابن ملجم را چه می شود...؟قاتل مولا می شود در حالی که حافظ قرآن است...
ابن ملجم ،مولا علی را نشناخت یا قرآن را نفهمید...؟
کسی که قرآن را تدریس میکند و قاریست...
 
ابن ملجم را چه می شود...؟
 
باید درک کرد که امثال ابن ملجم عاقبتی خیر را از دست داده اند...
باید درس گرفت...
 
ما چقدر به عاقبت خود مطمئن هستیم...؟
 
الهی عاقبت ما را خیر قرار بده و ما را همراه مولا محشور کن...
 
آمین
امیر المومنین علیه السلام همراه حق و قرآن و قرآن و حق همراه ایشان (به روایت اهل تسنن)
محمود بن عمر زمخشری عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
۹۸- استأذن أبو ثابت مولى علی رضی الله عنه على أم سلمة، فقالت: مرحبا بک یا أبا ثابت، ثم قالت: یا أبا ثابت أین طار قلبک حین طارت القلوب مطیرها؟ قال: تبع علیا، قالت: وفقت، والذی نفسی بیده لقد سمعت رسول الله صلّى الله علیه وسلّم یقول: علی مع الحق والقرآن، والحق والقرآن مع علی، ولن یتفرقا حتى یردا علیّ الحوض.
ابو
حرامزادگی دشمنان امیر المومنین علیه السلام به اذعان انصار (به روایت اهل تسنن)
ابن عساکر دمشقی از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
أخبرنا أبو القاسم هبة الله بن عبد الله أنا أبو بكر الخطیب أخبرنی أبو القاسم عبد العزیز بن محمد بن علی المطرز نا عبد الرحمن بن عمر بن محمد المعدل بمصر نا محمد بن الحارث بن الأبیض القرشی نا عبد السلام بن أحمد نا إبراهیم بن صالح أبو صالح أنا مالك بن أنس عن محبوب بن أبی الزناد قال قالت الأنصار إن كنا لنعرف الرجل إلى
قاتل امیرمؤمنان (ع) یکی از مشهورترین چهره‌های خوارج «عبدالرحمن بن عمرو بن ملجم مرادی» است. وی از قبیله «حمیر» و از تیره‌های «مراد» است.
ابن ملجم اهل و ساکن کوفه بود که همراه با بازمانده خوارج به مکه رفت.
او پس از بیعت مردم با امام علی (ع) چندین بار برای بیعت نزد امام آمد، ولی حضرت ایشان را نپذیرفت، برای بار سوم که خدمت امام رسید، حضرت فرمودند: او محاسن مرا با خون پیشانی‌ام خضاب می‌کند.
ابن‌ملجم از 9 نفری بود که در جنگ نهروان جان سالم به در برد
هفت نام امیر المومنین علیه السلام در قیامت (به روایت اهل تسنن)
موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۳۲۳- وبهذا الاسناد عن الإمام محمد بن أحمد بن شاذان هذا ، حدثنا أبو محمد عبد الله بن الحسین الصالح ، عن محمد بن على الاعرج ، عن محمد بن الحسین ابن عبد الوهاب ، عن علی بن الحسین ، عن الربیع بن یزید الرقاشی ، عن أنس قال : قال رسول الله : إذا كان یوم القیامة ینادون علی بن أبی طالب بسبعة اسماء : یا صدیق ، یا دال ، یا عابد ، یا هادی ، یا مه
پذیرش توبه حضرت آدم علیه السلام به برکت نام اهل بیت علیهم السلام (به روایت اهل تسنن)
جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل تسنن در تفسیر آیه سی و هفتم سوره بقره می‌نویسد:
وَأخرج ابْن النجار عَن ابْن عَبَّاس قَالَ سَأَلت رَسُول الله صلى الله عَلَیْهِ وَسلم عَن الْكَلِمَات الَّتِی تلقاها آدم من ربه فَتَابَ عَلَیْهِ قَالَ: سَأَلَ بِحَق مُحَمَّد وَعلی وَفَاطِمَة وَالْحسن وَالْحُسَیْن إِلَّا تبت عَلیّ فَتَابَ عَلَیْهِ.
ابن عباس گفت: از پیامبر (
✨ موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل تسنن روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: یا على! اگر بنده‌ای عبادت کند خدای عز و جل را به اندازه عمر نوح و به اندازه کوه احد طلا داشته باشد و در راه خدا انفاق کند و به قدری عمرش طولانی شود که هزار بار پیاده به مکه رود، و عمل حج انجام دهد، بعد هم در بین صفا و مروه در راه خدا مظلومانه شهید شود، ولی ولایت تو را نداشته باشد یا على، بوی بهشت به مشامش  نخواهد رسید و وارد بهشت هم نخواهد شد.
 
اقتدای حضرت عیسی علیه السلام به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه (به اعتراف اهل تسنن)
مولوی سید زاده از علمای بزرگ اهل تسنن ایران می‌نویسد:
از احادیث صحیح ثابت است که الله تبارک و تعالی در آخر الزمان خلیفه‌ای عادل از آل رسول به این امت مرحمت می‌فرماید و پس از او دجال و سائر علامات قیامت ظاهر می‌شوند آن گاه عیسی فرود می‌آید و دجال را می‌کشد و در نماز به مهدی اقتدا می‌کند.
احسن المقصود فی توحید المعبود، تالیف مولوی سید زاده، صفحه ۷۸
آنچه از این
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
محب الدین طبری از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
عن أنس بن مالك قال صعد رسول الله صلى الله علیه وآله المنبر فذكر قولا كثیرا ثم قال أین على بن أبى طالب فوثب إلیه فقال ها أنا ذا یا رسول الله فضمه إلى صدره وقبل بین عینیه وقال بأعلى صوته معاشر المسلمین هذا أخى وابن عمى وختنى هذا لحمى ودمى وشعرى هذا أبو السبطین الحسن والحسین سیدى شباب أهل الجنه هذا مفرج الكروب
امام حسن علیه السلام شبیه‌ترین مردم به رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمودند:
كانَ الحَسَنُ أشبَهَ النّاسِ بِرَسولِ اللّه ِ خَلقا و سُؤدُدا و هَدیا.
امام حسن علیه السلام در خلقت و سیرت و شرافت شبیه ترین مردم به رسول خدا بود.
الارشاد، تالیف شیخ مفید، جلد ۲، صفحه ۵، چاپ موسسه آل البیت لاحیاء التراث
برگشت خورشید به خاطر امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
ولی الله محدث دهلوی (از علمای بزرگ اهل تسنن) در کتاب اذاله الخفاء یک سند طولانی که منتهی به فاطمه دختر حسین (علیهما السلام) از اسماء بنت عمیس می‌شود روایت نموده که گفت: باری سر پیامبر (صلی الله علیه و آله) در بغل حضرت علی (علیه السلام) گذاشته بود و به آن حضرت وحی نازل می‌شد. هنگامی که سنگینی از رسول خدا زائل شد. به من فرمود: ای علی! آیا نماز فرض را خواندی؟ گفتم نه، فرمود: بار الها ت
امیر المومنین علیه السلام امام پرهیزگاران، سرور مسلمانان و رهبر رو سفیدان (به روایت اهل تسنن)
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کتب اهل تسنن، خارج از شمارش و حد و حصر است. یکی از فضائل مخصوص امیر المومنین علیه السلام که نشان‌دهنده‌ی شایستگی امیر المومنین علیه السلام بر خلافت پیامبر صلی الله علیه و آله و سیادت او بر سایرین است، این حدیث نبوی است که حافظ ابی نعیم اصفهانی از علما و محدثین بزرگ اهل تسنن و همچنین ابن مغازلی یکی دیگر از علمای ا
در رثای امام حسین علیه السلام جنیان نوحه سر دادند و آسمان خون بارید (به روایت اهل تسنن)
محب الدین طبری عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
عن أم سلمة، قالت: لما قتل الحسین ناحت علیه الجن ومطرنا دما.
ام سلمه (رضوان الله علیها) گفت: آن هنگام که حسین (علیه السلام) را کشتند جنیان در عزای او نوحه سر دادند و از آسمان باران خون بارید.
ذخائر العقبی، تالیف محب الدین طبری، جلد ۲، صفحه ۱۷۲، چاپ دار الکتاب الاسلامی
امیر المومنین علیه السلام به منزله کعبه است !!! (به روایت اهل تسنن)
ابن اثیر جزری از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
أَنْبَأَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ الْقَاهِرِ، أَنْبَأَنا أَبُو غَالِبٍ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ الْبَاقِلانِیُّ، إِجَازَةً أَنْبَأَنَا أَبُو عَلِیِّ بْنُ شَاذَانَ، أَنْبَأَنَا عَبْدُ الْبَاقِی بْنُ قَانِعٍ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ زَكَرِیَّا الْغِلابِیُّ حَدَّثَنَا الْعَبَّاسُ بْنُ بَكَّار
لعنه الله علی آل سعود..
بسم الله الرحمن الرحیم
ان نصر الله قریب..
 
"با ریختن خون عزیز ما، تایید شد انقلاب ما. این انقلاب باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند. و زنده ماندنش به این خونریزی هاست.
بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید.
برادران!
مردن تهلکه نیست ؛ مردن حیات است . آن عالم ، حیات است ؛ این عالم مرده است . ازمردن نترسید، و نمی ترسیم . آنها باید
رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیر المومنین علیه السلام از یک نور هستند (به روایت اهل تسنن)
احمد بن حنبل از ائمه اهل تسنن روایت کرده است:
۱۱۳۰- حَدَّثَنَا الْحَسَنُ قثنا أَحْمَدُ بْنُ الْمِقْدَامِ الْعِجْلِیُّ قثنا الْفُضَیْلُ بْنُ عِیَاضٍ قثنا ثَوْرُ بْنُ یَزِیدَ، عَنْ خَالِدِ بْنِ مَعْدَانَ، عَنْ زَاذَانَ، عَنْ سَلْمَانَ قَالَ: سَمِعْتُ حَبِیبِی رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ: «كُنَّا أَنَا وَعَلِیٌّ نُور
فضائل بی‌نظیر حضرت امیر المومنین علیه السلام (به اعتراف اهل تسنن)
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
سَمِعْتُ الْقَاضِیَ أَبَا الْحَسَنِ عَلِیَّ بْنَ الْحَسَنِ الْجَرَّاحِیَّ، وَأَبَا الْحُسَیْنِ مُحَمَّدَ بْنَ الْمُظَفَّرِ الْحَافِظِ، یَقُولَانِ: سَمِعْنَا أَبَا حَامِدٍ مُحَمَّدَ بْنَ هَارُونَ الْحَضْرَمِیَّ یَقُولُ: سَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ مَنْصُورٍ الطُّوسِیَّ یَقُولُ: سَمِعْتُ أَحْمَدَ بْنَ حَنْبَلٍ یَقُولُ: «
مخالف اهل بیت علیهم السلام از حزب ابلیس است!!! (به روایت اهل تسنن)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل تسنن و دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است می‌نویسد:
وَفِی رِوَایَة صححها الْحَاكِم على شَرط الشَّیْخَیْنِ النُّجُوم أَمَان لأهل الأَرْض من الْغَرق وَأهل بَیْتِی أَمَان لأمتی من الِاخْتِلَاف فَإِذا خالفتها قَبیلَة من الْعَرَب اخْتلفُوا فصاروا حزب إِبْلِیس.
در روایتی که حاکم نیشابوری آن را بنا بر شرایط دو شیخ (بخار
آتش جهنم، نتیجه‌ی دشمنی با اهل بیت علیهم السلام (به روایت اهل تسنن)
ابن حبان از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
أَخْبَرَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ یَزِیدَ الْقَطَّانُ بِالرَّقَّةِ، قَالَ: حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عَمَّارٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَسَدُ بْنُ مُوسَى، قَالَ: حَدَّثَنَا سُلَیْمُ بْنُ حَیَّانَ، عَنْ أَبِی الْمُتَوَکِّلِ النَّاجِیِّ عَنْ أَبِی سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّه
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
نمیدانم چه بدبختی است که یقه ما را گرفته است
هنگام افطار که میشود  برصحابه پیامبر مانند آل پیامبر صلوات می‌فرستیم برای خوش آمد مولوی عبدالحمید /انسانهای پست و رذلی که ابن ملجم مرادی و عمر و ابابکر و اباسفیان را جزء صحابه میدانند و احترامشان را واجب و اهل بهشت...
بی دلیل نیست که برکت از همه چیز رفته است
و آنچه یافت نمیشود معنویت است و سلامت
همه میدانیم گرانی و بی کاری و طلاق و اعتیاد هر
غیبت امام زمان عجل الله فرجه در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
ابراهیم بن محمد جوینی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
و بالإسناد [المتقدّم] إلى ابن بابویه [قال:]حدّثنا محمد بن موسى بن المتوكّل رحمه اللّه، قال: حدّثنا محمد بن أبی عبد اللّه الكوفی، قال:حدّثنا محمد بن إسماعیل، عن علیّ بن عثمان، عن محمد بن الفرات، عن ثابت بن دینار، عن سعید ابن جبیر: عن ابن عباس قال: قال رسول اللّه صلى اللّه علیه و سلم: إنّ علیّ بن أبی طالب إمام
توسل عالم اهل تسنن به امام باقر علیه السلام
ابن فرحون مالکی از علمای اهل تسنن و قاضی شهر مدینه در قرن هشتم هجری قمری، پس از آنکه توسل به ائمه بقیع علیهم السلام را برای رفع حاجات توصیه می‌کند، در باره توسل به امام محمد باقر علیه السلام می‌نویسد:
السلام علیك یا سیدی أبا جعفر الباقر، والسلام علیك یا ذا الشرف الأصیل والفضل الجلیل، السلام علیك یا ابن زین العابدین السلام علیك یا فخر العلماء العاملین، السلام علیك ورحمة الله وبركاته.
سلام بر تو ا
زنان کامله (به روایت اهل تسنن)
محمد بن جریر طبری از علما و مفسرین بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
حَدَّثَنِی الْمُثَنَّى، قَالَ: ثنا آدَمُ الْعَسْقَلَانِیُّ، قَالَ: ثنا شُعْبَةُ، قَالَ: ثنا عَمْرُو بْنُ مُرَّةَ، قَالَ: سَمِعْتُ مُرَّةَ الْهَمْدَانِیَّ، یُحَدِّثُ عَنْ أَبِی مُوسَى الْأَشْعَرِیِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ «كَمُلَ مِنَ الرِّجَالِ كَثِیرٌ، وَلَمْ یَكْمُلْ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَرْیَ
سلونی گفتن ابن جوزی و رسوا و ضایع شدن وی توسط بانوی شجاع شیعه
شیخ زین الدین علی بن یوسف عاملی بیاضی رضوان الله علیه می‌نویسد:
أَنَّ ابْنَ الْجَوْزِیِّ قَالَ یَوْماً عَلَى مِنْبَرِهِ سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی، فَسَأَلَتْهُ امْرَأَةٌ عَمَّا رُوِیَ أَنَّ عَلِیّاً عَلَیْهِ السَّلَامُ سَارَ فِی لَیْلَةٍ إِلَى سَلْمَانَ فَجَهَّزَهُ وَ رَجَعَ فَقَالَ رُوِیَ ذَلِكَ، قَالَتْ فَعُثْمَانُ ثَمَّ ثَلَاثَةَ أَیَّامِ مَنْبُوذاً فِی ال
امیر المومنین علیه السلام موذن روز قیامت و لعن‌کننده بر غاصبین ولایت (به روایت اهل تسنن)
 
«فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَیْنَهُمْ أَنْ لَعْنَةُ اللهِ عَلَى الظَّالِمِین» (اعراف / ۴۴)
روز رستاخیز، موذن بین جمعیت ندا مى‌دهد: لعنت خدا بر ظالمین! 
حاکم حسکانی از علمای بزرگ اهل تسنن در تفسیر این آیه می‌نویسد:
فرات بن إبراهیم الكوفی قال حدثنی علی بن عتاب، قال حدثنا جعفر بن عبد الله، قال حدثنا محمد بن عمر، عن یحیى بن راشد، عن كامل عن أبی صالح: عن ابن عبا
در منابع تاریخی و روایی از دختر یا زنی به نام قطام سخن به میان آمده است که شرط ازدواج خود با ابن ملجم را قتل امام علی(علیه السلام) قرار داده است. اما نحوه و زمان برخورد ابن ملجم با او و چگونگی داستان روایت های متفاوتی دارد که می توان آنها را در دو روایت زیر خلاصه نمود:(ادامه مطلب)
دفاع جانانه شافعی از ابن ملجم مرادی لعنت الله علیه و تلاش برای تبرئه و تطهیر او
در رسانه‌های ما بسیار از شعر شافعی درباره اهل بیت علیهم السلام گفته‌اند:
إن کان حبّ آل محمد رفضاً / فلیشهد الثقلان إنّی رافضی
اگر محبت آل محمد رفض است / پس انس و جن شاهد باشند که من رافضی‌ام!
اما دفاعی که از ابن ملجم لعنت الله علیه قاتل امیر المومنین علیه السلام کرده است را به ما نگفته‌اند!!!
او با کذب‌گویی فراوان سعی در دفاع از ابن ملجم شقی و تبرئه و تطهیر او دارد
آیه مباهله بزرگ‌ترین فضیلت اهل بیت علیهم السلام (به اعتراف اهل تسنن)
زمخشری از علما و مفسرین بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وفیه دلیل لا شیء أقوی منه علی فضل أصحاب الکساء علیهم السلام.
در این روایت دلیلی است که قوی‌تر از آیه مباهله در فضیلت اصحاب کساء (پیامبر، امیر المومنین، حضرت زهرا، حضرت امام حسن و امام حسین علیهم السلام) حدیثی نداریم.
تفسیر الکشاف، تألیف زمخشری، صفحه ۱۷۵، چاپ دار المعرفة
علم غیب امیر المومنین علیه السلام به زمان شهادتشان (به روایت اهل تسنن)
ابن اثیر جزری عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
أنبأنا جدی حدثنا زید بن علی عن عبید الله بن موسى حدثنا الحسن بن كثیر عن أبیه قال خرج علی لصلاة الفجر فاستقبله الإوز یصحن فی وجهه قال فجعلنا نطردهن عنه فقال دعوهن فإنهن نوائح وخرج فأصیب.
كثیر احمسی بجلی (که از اصحاب امیر المومنین علیه السلام است) روایت کرده است که مولا وقتی برای نماز صبح خارج شد مرغابی‌ها راه او را سد کردند پ
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
اهل سقیفه از یک طرف معتقد که پیامبر رحمت فرمود که شقی ترین افراد امیرالمومنین علی علیه الاف السلام را به شهادت می رساند
از طرف دیگر میگویند ابن ملجم قاتل علی چون از صحابه بوده ،مورد رضای پروردگار است و اهل بهشت
حیرت و تعجب است که این جماعت دین خود را از قرآن گرفته اند یا پیامبر که آورنده قرآن بود،اگر پیامبر را قبول دارند که پیامبر می‌فرماید قاتل علی شقی ترین افراد است،(بگذریم از معا
ابن ملجم شناسی
نسب و کودکی1-      کان مع علیّ (علیه السلام)، و شهد معه صفین، ثم عاد خارجیا
از همراهان علی علیه السلام بوده و در صفین همراه حضرت شرکت کرده است . بعدا از خوارج شده
اصحاب امیرالمومنین علیه السلام و الرواه عنه ج1ص341
2-      قال ابن عبّاس: من نسل قدار عاقر ناقة صالح، و قصّتهما واحدة، لأنّ قدار عشق امرأة یقال لها رباب کما عشق ابن ملجم قطاما.
ابن عباس می گوید: از نسل قدار (کسیکه ناقه صالح را پی کرد) بوده و داستان آنها یکی است. قدار عاشق زنی
شبهه:
بهمن جازویه همان ابن ملجم است
بهمن جازویه قهرمان ایرانی از جان گذشته ای که علی ابن ابوطالب را به ضرب شمشیر از روبرو (و نه از پشت آنگونه که مسلمانان بیان میکنند)  به شهادت رساند و مسلمانان هویت او را برای ۱۴۰۰ سال مـخفی نگه داشته اند، به گفته تاریخ، بعد از اینکه بهمن به دست اعراب اسیر می شود، او رابهمراه سایر اسرا برای بیگاری و بردگی و یا فروش به دربار خلیفه می فـرستند. از آنجائی که فردی بسیار توانا و هنرمند و صنعتگر بوده، خلیفه از فروش او
علم امیر المومنین علیه السلام به تمام اتفاقات آینده (به روایت اهل تسنن)
عبد الرزاق صنعانى، از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
۲۹۷۰- عَنْ مَعْمَرٍ ، عَنْ وَهْبِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ ، عَنْ أَبِی الطُّفَیْلِ ، قَالَ شَهِدْتُ عَلِیًّا وَهُوَ یَخْطُبُ وَیَقُولُ : سَلُونِی فَوَاللَّهِ لَا تَسْأَلُونِی عَنْ شَیْءٍ یَكُونُ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ إِلَّا حَدَّثْتُكُمْ بِهِ وَسَلُونِی عَنْ كِتَابِ اللَّهِ ، فَوَاللَّهِ مَا مِنْ آیَةٍ إِ
عاقبت دشمن امیر المومنین علیه السلام
ابو شجاع دیلمی، از علمای اهل تسنن روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
٥٥٧٩ - من مات وفی قلبه بغض علی بن ابی طالب فلیمت یهودیاً ونصرانیاً.
هر کس بمیرد و در قلبش کینه علی‏ بن ابی طالب علیه السلام باشد یهودی یا نصرانی مرده است.
الفردوس بماثور الخطاب، تالیف ابو شجاع دیلمی، جلد ۳، صفحه ۵۰۸، چاپ دار الکتب العلمیة
جایگاه ابو شجاع دیلمی نزد اهل تسنن: «كان اماماً، حافظاً، سمع الكثیر، ورحل البلا
اعتراف فخر رازی عالم مشهور اهل تسنن به معصوم بودن و لقب صاحب الزمان امام مهدی علیه السلام
فخر رازی عالم و مفسر بزرگ و مشهور اهل تسنن پیرامون معصوم بودن و صاحب الزمان بودن امام عصر علیه السلام می‌نویسد:
وجماعة من الشیعة الامامیة یسمونه بالامام المعصوم. وقد یسمونه بصاحب الزمان ویقولون بأنه غائب. ولقد صدقوا فی الوصفین ایضا لأنه لما کان خالیا عن النقائص التی هی حاصلة فی غیره کان معصوما من تلک النقائص وهو ایضا صاحب الزمان.
عده‌ای از شیعیان دوا
اعتراف عبد الوهاب شعرانی به ولادت و زنده بودن امام مهدی علیه السلام
عبد الوهاب شعرانی از علمای بزرگ اهل تسنن در مورد امام مهدی علیه السلام می‌نویسد:
المهدی علیه السلام وهو من أولاد الإمام حسن العسکری، ومولده علیه السلام لیله النصف من شعبان سنه خمس وخمسین ومائتین، وهو باق إلی أن یجتمع بعیسى بن مریم علیه السلام، فیکون عمره إلی وقتنا هذا وهو سنه ثمان وخمسین وتسعمائه ـ سبعمائه سنه وست سنین.
مهدی علیه السلام از اولاد امام حسن عسکری (علیه السلا
اعتراف عالم بزرگ اهل تسنن به منبع فیض بودن دوازده امام شیعه
احمد فاروقی سرهندی از علمای بزرگ اهل تسنن که نزد آنان به امام ربانی و مجدد الف ثانی مشهور است در مکتوبات خود می‌نویسد:
پیشوای واصلان این راه و سرگروه این‌ها و منبع فیض این بزرگواران، «حضرت علی مرتضی» است - كرم الله تعالى وجهه الكریم - و این منصب عظیم الشأن به ایشان تعلق دارد. در این مقام گویا هر دو قدم مبارک آن سرور - علیه و على اله الصلاة و السلام - بر فرق مبارک اوست - کرم الله تعالى وج
برتری امیر المومنین و حضرت زهرا علیهما السلام نزد پیامبر صلی الله علیه و آله به اعتراف عایشه و توهین عایشه به رسول خدا به این دلیل (به روایت اهل تسنن)
هیثمی عالم بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وعن النعمان بن بشیر قال :‏ إستأذن أبوبكر على رسول الله صلى الله علیه وسلم فسمع صوت عائشة عالیاًً وهی تقول‏ :‏ والله لقد عرفت أن علیاًً وفاطمة أحب إلیك منی ومن أبی مرتین أو ثلاثاًًً ، فإستأذن أبوبكر ‏فدخل‏ فأهوى إلیها فقال :‏ یا بنت فلانة لا أسمعك ترفعین صوت
دادخواهی حضرت امیر المومنین سلام الله علیه پس از رجعت در عهد ظهور نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله
علامه مجلسی رضوان الله علیه از مفضل بن عمر رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام در مورد شکایت امیر المومنین علیه السلام نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از رجعت در عهد ظهور فرمودند: پس حضرت امیر المومنین شکایت کند که چندین شب با حسنین و زینب و ام کلثوم (علیهم السلام) به خانه‌ی مهاجر و انصار رفتم از آن‌هایی که مکرر تو بیعت خل
برخیز ابن ملجم!
برخیز که این جماعت لیاقت داشتن امام را ندارند؛
جماعتی که یک روز خلافت را به او تحمیل کردند؛ خلافتی که در نگاه او از آب بینی بز بی‌ارزش‌تر بود. اما همین که زمام امور را به دست گرفت، رهایش کردند و تنهایش گذاشتند...
برخیز ابن ملجم! ای شقی‌ترین اشقیا!
بگذار مردم غم نداشتن و نبودن امام را بفهمند. بگذار مردم بفهمند وقتی امام نباشد، ظلم افسار پاره می‌کند و فقر، بیداد. بگذار رسم این دنیا را بشناسند. اینکه اگر قدر امام درک نشود؛ خدا مرد
شهادت ابن سکیت رضوان الله علیه در راه ولایت امیر المومنین علیه السلام
سیوطی از علمای اهل تسنن می‌نویسد:
وفی سنة أربع وأربعین قتل المتوكل یعقوب بن السِّكِّیت الإمام فی العربیة فإنه ندبه إلى تعلیم أولاده، فنظر المتوكل یومًا إلى ولدیه المعتز والمؤید فقال لابن السكیت: من أحب إلیك هما أو الحسن والحسین؟ فقال: قنبر -یعنی: مولى علیّ- خیر منهما، فأمر الأتراك فداسوا بطنه حتى مات، وقیل: أمر بسلّ لسانه فمات وأرسل إلى ابنه بدیته، وكان یعقوب رافضیًّا.
اذعان سیوطی به تواتر احادیث خروج مهدی علیه السلام
جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
و تواتر الاحادیث عن النبی فی خروج و ظهور المهدی الفاطمی المنتظر.
و احادیث از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در مورد خروج مهدی (علیه السلام) از نسل حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که انتظارش کشیده می‌شود به درجه تواتر رسیده است.
العرف الوردی باخبار المهدی، تالیف سیوطی، صفحه ۳-۴، چاپ دار الکتب العلمیة
جایگاه سیوطی در بین اهل تسنن:
٤٦١- عبد الرح
حضرت زهرا علیها السلام پاره تن، روح و قلب پیامبر صلی الله علیه و آله
ابن صباغ مالکی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
وروی عن مجاهد قال : خرج النبیّ صلى الله علیه و آله وهو آخذ بید فاطمة فقال : من عرف هذه فقد عرفها ، ومن لم یعرفها فهی فاطمة بنت محمّد ، وهی بضعة منّی ، وهی قلبی وروحی الّتی بین جنبیَّ ، فمن آذاها فقد آذانی ، ومن آذانی فقد آذى اللّه .
روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله دستان حضرت فاطمه زهرا علیها السلام را گرفت و فرمود: هر کس او را نمی
اذعان ذهبی به فضائل حضرت زینب علیها السلام
ذهبی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
«زینب بنت علی بن أبیطالب الهاشمیة ولدت فی حیاة جدها رسول الله ـ صلی الله علیه و سلم ـ و کانت عاقلة لبیبة ولدت من عبدالله بن جعفر علیاً و عوناً و عباساً و أم کلثوم فی دمشق.
زینب دختر علی بن ابی طالب هاشمی (علیهم السلام) در زمان حیات جدش رسول خدا (صلی الله علیه و آله) زاده شد و شخص عاقل و سخنوری بود که از عبد الله بن جعفر این فرزندان را به دنیا آورد: علی، عون، عباس و ام
اعتراف خنجی اصفهانی یکی از علمای متعصب اهل تسنن به امامت و غیبت امام زمان علیه السلام
فضل الله بن روزبهان خنجی اصفهانی شافعی یکی از علمای متعصب اهل تسنن و دشمنان تشیع در مورد عقیده‌ی خود پیرامون حضرت مهدی عجل الله فرجه چنین می‌نویسد:
و مختار ما آن است که وجود مهدی در آخر زمان واجب است که بر آن حکم کنند بنا بر احادیث صحیحه که یاد کردیم و واجب است که حکم کنند که از اولاد فاطمه علیها السلام است و نام او م‌ح‌م‌د است، اکنون این صفات تمامی در م‌ح
مناظره یوحنای مسیحی (شخصی مسیحی که به دنبال مذهب حق در اسلام بود) با علمای اهل سنت عمری در مورد مشروعیت سب و لعن
ابو الفتوح رازی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه می‌نویسد:
علمای اهل تسنن، در آخرین لحظات بحث به یوحنا گفتند: اگر رافضی‌ها (شیعه‌ها) از یک موضوع اجتناب کنند، ما از ایشان روی بر نمی‌گردانیم. یوحنا گفت: آن یک موضوع چیست ؟ علمای اهل تسنن گفتند: علمای آنان ابو بكر و عمر و عثمان و عایشه را سب می‌کنند و ایشان را تکفیر و ... می‌نمایند و می‌گ
طبری (از علمای بزرگ اهل تسنن) و تالیف کتاب دو جلدی در جمع طرق حدیث غدیر !
ابن کثیر دمشقی عالم و مورخ بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
قُلْتُ: وَقَدْ رَأَیْتُ لَهُ کِتَابًا جَمَعَ فِیهِ أَحَادِیثَ غَدِیرِ خُمٍّ فِی مُجَلَّدَیْنِ ضَخْمَیْنِ، وَکِتَابًا جَمَعَ فِیهِ طُرُقَ حَدِیثِ الطَّیْرِ.
من (ابن کثیر) می‌گویم: کتابی از طبری دیدم که در آن احادیث غدیر خم را در دو جلد جمع کرده بود و کتابی از او دیدم که طرق حدیث طیر را در آن جمع کرده بود.
البدایة و النها
عاقبت منکر غدیر و نفرین امیر المومنین علیه السلام بر او (به روایت اهل تسنن)
عبد الحمید بن هبة الله بن ابی الحدید از علمای اهل تسنن می‌نویسد:
و ذكر جماعة من شیوخنا البغدادیین أن عدة من الصحابة و التابعین و المحدثین كانوا منحرفین عن علی ع قائلین فیه السوء و منهم من كتم مناقبه و أعان أعداءه میلا مع الدنیا و إیثارا للعاجلة فمنهم أنس بن مالك. ناشد علی ع الناس فی رحبة القصر أو قال رحبة الجامع بالكوفة أیكم سمع رسول الله ص یقول من كنت مولاه فعلی مولا
فضائل بی‌شمار امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
سبط بن جوزی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
و قد روى مجاهد قال سأل رجل عن ابن عباس فقال ما أكثر فضائل علی بن أبی طالب و إنی لاظنها ثلاثة آلاف فقال له ابن عباس هی الى الثلاثین الفا أقرب من ثلاثة آلاف ثم قال ابن عباس لو ان الشجر اقلام و البحور مداد و الانس و الجن كتاب و حساب ما احصوا فضائل أمیر المؤمنین علی علیه السلام.
مردی از ابن عباس پرسید: راستی که چقدر فضائل على بن ابی طالب (علیهما
اعتراف ابن وزیر یمانی به اعلم امت بودن امیر المومنین علیه السلام بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله
یکی از حقایقی که بر هیچ انسان عاقل و صاحب انصافی پوشیده نیست، اعلمیت امیر المومنین علیه السلام نسبت به سایرین بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله است که البته اهل تسنن به لجاجت و عنادی که با حق دارند در این حقیقت انکارناپذیر نیز مناقشه می‌کنند ! حال ببینید اعتراف یکی از علمای بزرگ اهل تسنن یمن را که امیر المومنین علیه السلام را اعلم امت پس از رس
حب امیر المومنین علیه السلام برترین عمل (به روایت اهل تسنن)
ابی نعیم اصفهانی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
الرَّحْمَنِ بْنِ مَنْصُورٍ الْحَارِثِیُّ، ثنا أَبِی ثنا عَلِیُّ بْنُ قَادِمٍ ح. وَحَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ حَیَّانَ، ثنا ابْنُ الطِّهْرَانِیِّ، ثنا الرَّمَادِیُّ، ثنا سَهْلُ بْنُ عَامِرٍ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ مُسْلِمٍ، عَنْ یَحْیَى بْنِ كَثِیرٍ الضَّرِیرِ، قَالَ:  رَأَیْتُ زُبَیْدًا فِی النَّوْمِ فَقُل
ابلیس اولین بیعت‌کننده با ابی بکر
ثقه الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٥٤١- علی بن إبراهیم، عن أبیه، عن حماد بن عیسى، عن إبراهیم بن عمر الیمانی، عن سلیم بن قیس الهلالی قال: سمعت سلمان الفارسی رضی الله عنه یقول: لما قبض رسول الله (صلى الله علیه وآله) وصنع الناس ما صنعوا وخاصم أبو بكر وعمر وأبو عبیدة بن الجراح الأنصار فخصموهم بحجة علی (علیه السلام) قالوا: یا معشر الأنصار قریش أحق بالامر منكم لان رسول الله (صلى الله علیه وآله) م
تقویم شیعه
بیست و یکم رمضان
۱- شهادت امیر المومنین علیه السلام
امام المتقین امیر المومنین علیه السلام در شب بیست و یکم ماه رمضان مقارن طلوع فجر به شهادت رسید، در حالی که از سن مبارک حضرتش ۶۳ سال گذشته بود. در بیستم ماه رمضان اثرات سم در پاهای مبارک امیر المومنین علیه السلام ظاهر شد و پاهای مبارک ورم کرد. در شب بیست و یکم اثر زهر بر بدن مبارک امیر المومنین علیه السلام بسیار شد. حضرت فرزندان و اهل بیت خود را جمع کرد و با آنها وداع نمود و وصیت‌های

معجزات امام صادق علیه السلام در موسم حج (به اعتراف اهل تسنن)
مولوی محمد زکریا کاندهلوی از علمای بزرگ اهل تسنن هندوستان می‌نویسد:
✍ لیث بن سعد می‌گوید: در سنه ۱۱۳ پیاده به حج مشرف شدم. وقتی که به مکه مکرمه رسیدم، روزی وقت عصر بالای کوه ابو قیس (نام کوهی است که نخست خداوند قبل از همه کوه‌ها آن را آفرید شق القمر بر آن واقع گردید و نداء حج از بالای آن انجام شد حجرین، اسود و مقام ابراهیم علیه السلام بر آن نازل گردید. روبروی کعبه قرار دارد که توس
تصمیم بنی زبیر لعنت الله علیهم به سوزاندن بنی هاشم برای حفظ وحدت !!!
ابن ابی الحدید از علمای اهل تسنن می‌نویسد:
قال المسعودی و كان عروة بن الزبیر یعذر أخاه عبد الله فی حصر بنی هاشم فی الشعب و جمعه الحطب لیحرقهم و یقول إنما أراد بذلك ألا تنتشر الكلمة و لا یختلف المسلمون و أن یدخلوا فی الطاعة فتكون الكلمة واحدة كما فعل عمر بن الخطاب ببنی هاشم لما تأخروا عن بیعة أبی بكر فإنه أحضر الحطب لیحرق علیهم الدار.
مسعودی مورخ نامی می‌گوید: عبد الله بن زبی
بوی خوش تربت امام حسین علیه السلام (به اعتراف اهل تسنن)
ابن کثیر دمشقی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وذكر هشام بن الكلبی أن الماء لما أجری على قبر الحسین لیمحی أثره نضب الماء بعد أربعین یوما، فجاء أعرابی من بنی أسد فجعل یأخذ قبضة قبضة ویشمها حتى وقع على قبر الحسین فبكى وقال: بأبی أنت وأمی، ما كان أطیبك وأطیب تربتك ثم أنشأ یقول: أرادوا لیخفوا قبره عن عدوه فطیب تراب القبر دل على القبر .
هشام بن الکلبی می‌گوید: چهل روز آب را به سوی قبر [آقا اما
اعتراف یحیی بن معین از علما و رجال‌شناسان بزرگ اهل تسنن به صحیح بودن حدیث مدینة العلم
خطیب بغدادی از مورخ و علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
فَأَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بن أحمد بن رزق، أَخْبَرَنَا أَبُو بَكْرٍ مُكْرِمُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مُكْرَمٍ القاضی، حدّثنا القاسم بن عبد الرّحمن الأنباریّ، حدّثنا أبو الصّلت الهرویّ، حَدَّثَنَا أَبُو مُعَاوِیَةَ عَنِ الأَعْمَشِ عَنْ مُجَاهِدٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى ال
الحمد الله الذی جعلنا من المتمسکین به ولایت سلطان اولیا سخن گذار منبر سلونی سرور مطلبی ابن عم نبی در هل عطا مهر برج انما شهسوار لا فتی پیشوای انبیا عروه الوثقی کلمه الحسنی سید الاوصیا عماد الاصفیا رکن الاولیا آیت الله العظمی خیر المومنین امام المتقین اول العابدین ازهد الزاهدین زین الموحدین حبل الله متین لنگر آسمان و زمین وجه الله عین الله نور الله سر الله اذن الله باب الله روح الله سیف الله عبد الله اسدالله الغالب آقا جانم علی ابن ابی طال
تقویم شیعه
پانزدهم ذی الحجه
۱- ولادت امام هادی علیه السلام
امام هادی علیه السلام بنا بر مشهور در چنین روزی از سال ۲۱۲ یا ۲۱۴ هجری قمری، در قریه صریا نزدیکی مدینه به دنیا آمد. ولادت آن بزرگوار در ۲۷ جمادی الاخر و ۲ و ۳ و ۵ و ۱۳ رجب هم نقل شده است. نام مبارک آن حضرت علی، نام پدرشان جواد الائمه علیه السلام، و نام مادر آن حضرت سمانه مغربیه معروف به سیده به کنیه ام الفضل است. کنیه شریفش ابو الحسن ثالث است. القاب حضرت: نجیب، مرتضی، هادی، نقی، عالم، فق
 السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْعَادِلُ وَ الْبَدْرُ التَّمَامُ وَ اللَّیْثُ الْهُمَامُ وَ الْبَطَلُ الضِّرْغَامُ وَ الْفَارِسُ الْقَمْقَامُ وَ مَنْ فَضَّلَهُ اللَّهُ عَلَى سَائِرِ الْأَنَامِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ وَ عَلَى آلِکَ الْکِرَامِ أَشْهَدُ أَنَّکَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ صِدْقاً وَ حَقّاً
أَنَّکَ وَصِیُّ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله وَ الْخَلِیفَةُ مِنْ بَعْدِهِ وَ وَارِثُ عِلْمِهِ لَعَنَ اللَّه
زلیلایی شنیدم یاعلی گفت
به مجنونی رسیدم یاعلی گفت
مگر این وادی دارالجنون است
که هر دیوانه دیدم یاعلی گفت
نسیمی غنچه ای را باز می کرد
به گوش غنچه آن دم یاعلی گفت
خمیرخام آدم چون سرشته
چو برمی خواست آدم ، یاعلی گفت
مسیحا هم دم از اعجاز می زد
زبس بیچاره مریم یا علی گفت
علی را ضربتی کاری نمی شد
علی را ضربتی کاری نمی شد
گمانم ابن ملجم ، یاعلی گفت
حضرت امیر المومنین علیه السلام، در هیچ کدام از جنگ‌های خلفای غاصب شرکت نکرد. (به اعتراف اهل تسنن)
منحرفین از خط ولایت معصومین علیهم السلام ادعا می‌کنند که امیر المومنین علیه السلام در جنگ‌ها به خلفای غاصب مشاوره می‌داده است.
شبکه‌های وهابی نیز ادعایی را مطرح کردند که حضرت علی علیه السلام در جنگ‌ها و فتوحات خلفا شرکت کرده و یک زنی گرفته و صاحب بچه شد و همین طور هر چرت و پرتی که به ذهن خبیثشان می‌رسد می‌گویند.
این ادعا را این شبکه‌ها در حا
به اعتراف احمد بن حنبل اگر علمای اهل تسنن خیانت نمی‌كردند و همه روایات را نقل می‌كردند، تمام مردم شیعه می‌شدند!!!
۵۵۶۹ـ حدثنی محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبی لیلی عن علی بشیء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه منی أبدا
۵۵۷۰ـ وحدثنا به محمود بن غیلان مثله وقال لترفضتم.
قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه
احمد بن حنبل (از ائمه اربعه اهل تسنن) می‌گوید: ابو داود از شعبه بن حجاج نقل می‌كند كه: من روایاتی
اعتراف ابن مغازلی به صحت حدیث غدیر
ابن مغازلی از علمای اهل تسنن پس از نقل حدیث غدیر می‌نویسد:
٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حدیث صحیح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وقد روى حدیث غدیر خم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حدیث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علی علیه السلام بهذه الفضیلة، لیس یشركه فیها أحد.
ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و ح
امیر المومنین علیه السلام ریسمان محکم الهی محکم
ابی نصر عیاشی رضوان الله علیه عالم و مفسر بزرگ شیعه روایت کرده است:
۱۲۲- عن ابن یزید قال: سألت أبا الحسن علیه السلام عن قوله: «واعتصموا بحبل الله جمیعا» قال: علی بن أبی طالب علیه السلام حبل الله المتین.
عمر بن یزید بیاع السابری گفت: از امام کاظم علیه السلام پیرامون آیه «همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید» پرسیدم؛ آن حضرت فرمودند: آن ریسمان محکم علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است.
تفسیر
مولوی می گوید: امام علی (ع) توسط رسول اکرم (ص) از ترور خویش به دست ابن مجلم مرادی آگاه شده بود. وقتی خبر به گوش ابن مجلم رسید، او به محضر حضرت رسید و خواست امیرالمؤمنین (ع) جان او را بگیرد تا این جنایت به دست او صورت نپذیرد. امام فرمود: ما قصاص قبل از جنایت نمی کنیم؛ تا کسی جرمی مرتکب نشود، نباید عقاب شود. اما او اصرار کرد و از عاقبت کار خود وحشت زده بود و با کمال جدّیت می خواست که حضرت با کشتن او، وی را از ارتکاب چنین جنایت هولناکی باز دارد. امام برا
آویزان شدن چهار تن از علمای ارشد اهل تسنن به قاطر امام رضا علیه السلام !!!
عجلونی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وفی مسند الفردوس لمادخل علی بن موسى الرضا نیسابور بغلة شهباء فخرج علماء البلد فی طلبه منهم یحیی بن یحیی و ابن راهویه و احمد بن حرب و محمد بن رافع فتحلقوا بلجام دابة .
هنگامی كه امام رضا سوار بر قاطر وارد نیشابور وارد شد علما به استقبال خارج شدند و یحیی بن یحیی و ابن راهویه و احمد بن حرب و محمد بن رافع به افسار قاطر امام رضا آویزان ش
ابو هریره نقل کرده است که رسول خدا (صلی الله
علیه و اله) فرمودند: «اگر از عمر
دنیا تنها یک روز باقی مانده باشد، خداوند بلند
مرتبه آن روز را به قدری طولانی می کند تا مردی از اهل بیت من فرمانروایی و
ولایت زمین را در به دست گیرد».
صحیح ترمزی: کتاب الفتن،
باب روایات مهدی منتظر(علیه السلام)،
 سنن ابن ماجه: ج2، ص982، ح2779
(ابوهریره از روایان مورد تایید بزرگان اهل
تسنن است)
(صحیح ترمذی یکی از 6 کتاب مورد تایید
اهل تسنن است که تمام روایات آنرا
 صحیح  می د
تقویم شیعه
دهم ذی الحجه
۱- عید قربان
روز عید اضحی است، و در این روز حجاج بیت الله الحرام برای رمی جمرات و قربانی کردن در منی به سر می برند.
۲- شهادت عبد الله محض و جمعی از آل حسن علیهم السلام
در این روز در سال ١۴۵ هجری قمری جناب عبد الله محض بن حسن مثنی بن امام حسن مجتبی علیه السلام در سن ۵۷ سالگی همراه با جمعی از برادران و پسر عموهای خود در زندان منصور دوانیقی لعنت الله علیه به شهادت رسیدند. زندان آنان به گونه‌ای بود که روز و شب در آن مشخص نبود. ب
ماجرای شهادت علی علیه السلام




"تهدمت و الله ارکان الهدی و انطمست اعلام التقی و انفصمت العروة الوثقی قتل ابن عم المصطفی ..."
(ندای آسمانی)
علی علیه السلام پس از خاتمه جنگ نهروان و بازگشت به کوفه در صدد حمله به شام بر آمد و حکام ایالات نیز در اجرای فرمان آن حضرت تا حد امکان به بسیج پرداخته و گروه های تجهیز شده را به خدمت وی اعزام داشتند.
تا اواخر شعبان سال چهلم هجری نیروهای اعزامی از اطراف وارد کوفه شده و به اردوگاه نخیله پیوستند، علی علیه السلام
شهادت امام علی (ع)
شهادت حضرت امام
على (علیه السلام)
علامه طبرسى
گوید: على علیه‏ السلام شصت و سه سال زندگانى کرد، ده سال پیش از بعثت، و در سن ده
سالگى اسلام آورد. و پس از بعثت‏ بیست و سه سال با رسول خدا صلى الله علیه و آله و
سلم زندگانى کرد، سیزده سال در مکه پیش از هجرت در امتحان و گرفتارى به سر برد و
سنگین‏ترین بارهاى رسالت آن حضرت را به دوش کشید.
ده سال پس از هجرت در مدینه در دفاع از حضرتش
با مشرکان جنگید و با جان خود او را از شر دشمنان دین
دهم ماه: مصادف با وفات حضرت خدیجه کبرى‏ علیها السلام یکى از بزرگترین زنان جهان (در سال دهم بعثت) است.
پانزدهم ماه: روز ولادت سبط اکبر رسول خدا صلى الله علیه و آله، حضرت امام حسن مجتبى علیه السلام (در سال سوم هجرى) است.
 هفدهم ماه: سال روز پیروزى در جنگ بدر در سال دوم هجرى است.
نوزدهم ماه: سالروز ضربت خوردن امیر مؤمنان على علیه السلام به دست ابن ملجم اشقى الآخرین (در سال چهلم هجرى) است.
 بیست و یکم ماه: سال روز شهادت مولاى متّقیان، امیر مؤمنان على
✍ آلوسی بغدادی عالم سنی در تفسیر خود در ذیل آیه شریفه
 وقفوهم انهم مسؤولون
[ نگاه دارید شان که مورد سوال هستند.]     آیه ۳۷، صافات 
✨ آورده: نزدیک ترین این اقوال به صحت این است که در آن روز (قیامت) از اعمال (انسان) می پرسند و در رأس اینها «لا اله الا الله» است
و از مهمترین آنها ولایت على - کرم الله وجهه - است.
منبع: روح المعانی، ج ۲۳، ص ۷۴
زمانی که همزاد هایتان با تیر مستقیم گنبد مبارک حرم حضرت زینب را هدف قرار میداد کجا بودید تا با عشق و علاقه به زیارت حرم مشرف شوید!
روایت است در زمان امام صادق شخصی از خراسان خدمت امام رسید و به امام گفت: آقا جان در خراسان یاران زیادی دارید چرا قیام نمیکنید که مردم خراسان منتظر اذن شما هستند!
 
حضرت نگاهی به خراسانی کرد و فرمود: سهل برخیز و در تنور بنشین 
خراسانی گفت:آقا جان از من بگذر(!) و از من مخواه که خود را بسوزانم!
حضرت فرمودند: از تو گذشتم 
ه
فایل صوتی 
سخنان دکتر محمد حسین رجبی دوانی
با موضوع | دوران منصور سخت از دوران معاویه و یزید
ویژه شهادت امام صادق(علیه السلام)
@rajabidavani
@fekrat_net
فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی

حضرت در طول امامت خود هم خلافت غاصبانه و جائرانه بنی امیه را تجربه فرمود و هم سقوط آن و روی آمدن خلافت جبار بنی عباس را.
امامت آن حضرت در ادامه خلافت #هشام_بن_عبدالملک خلیفه جنایتکار و خونریز اموی آغاز شد تا سال ۱۲۵ که هشام مرد و برادر زاده او #ولید بن یزید بن عبدالملک قدرت را
تقویم شیعه
ماه مبارک رمضان
ماه مبارک رمضان ماه پر خاطره ای است. روزهای ۱، ۳، ۴، ۶، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۳، ۲۴ یاد آور لحظاتی حساس از تاریخ اسلام است. هم یادمان‌های خوش و هم روزهای حزن انگیز در این ماه به چشم می‌خورد. ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام و معراج پیامبر صلی الله علیه و آله دو خبر سرور آفرین در این ماه است. مرگ ابو لهب، ابن ملجم، عایشه، مروان، زیاد بن ابیه، حجاج ثقفی نیز روزهای نابودی دشمنان اهل بیت علیهم السلام اس
جسارت زشت عایشه به حضرت فاطمه و ام المومنین خدیجه سلام الله علیهما و عصبانیت و پاسخ کوبنده حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله به او
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١١۶- حدثنا محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید رضی الله عنه قال: حدثنا محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن خالد قال: حدثنی أبو علی الواسطی، عن عبد الله بن عصمة، عن یحیى بن عبد الله، عن عمرو بن أبی المقدام، عن أبیه، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: دخل رسول الله صلى الله علیه وآ
 
 
 
 
 
متن کامل حدیث زیبای ثقلین
 
 
حدیث ثقلین یکی از معروفترین گفته‌های پیامبر اسلام است. متن آن به این شرح است:
 
«من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترت و اهل بیت خودم. مادام که شما به این دو دست بیازند هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ گاه از هم جدا نمی‌شوند.»
که میر حامد حسین نام این اشخاص را آورده‌است. همچنین صحّت این حدیث توسط رساله‌ای که «دارالتقریب بین المذاهب الاسلامیه» در مصر در
 
 
 
 
 
متن کامل حدیث زیبای ثقلین
 
 
حدیث ثقلین یکی از معروفترین گفته‌های پیامبر اسلام است. متن آن به این شرح است:
 
«من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترت و اهل بیت خودم. مادام که شما به این دو دست بیازند هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ گاه از هم جدا نمی‌شوند.»
که میر حامد حسین نام این اشخاص را آورده‌است. همچنین صحّت این حدیث توسط رساله‌ای که «دارالتقریب بین المذاهب الاسلامیه» در مصر در
وقایع رمضان 
19 ماه رمضان1 ـ ضربت خوردن امیر المؤمنین علیه السلام
در 19 ماه رمضان سال 40 هـ در نماز صبح در مسجد کوفه با شمشیری مسموم به دست ناپاک ابن ملجم منافق بر فرق مبارک امیر المؤمنین علیه السلام ضربت وارد شد. (1)
در 13 ماه رمضان سال 40 هـ حضرت مولی الموحّدین علی بن ابی طالب امیر المؤمنین علیه السلام بعد از فارق شدن از جنگ نهروان از شهادت خود خبر دادند. (2)
ادامه مطلب
منظور از فلق در قرآن چیست؟
خداوند در سوره فلق می‌فرمایند: قل اعوذ بربّ الفلق.
اما فلق چیست؟
علامه مجلسی رضوان الله علیه در کتاب عین الحیات آورده است که از امام صادق علیه السلام روایت شده است:
فلق، چاهی است در جهنم، که اهل جهنم از شدت حرارت آن استعاذه می‌نمایند و از خدا طلب می‌نمایند که نفسی بکشند. چون نفس کشید، جمیع جهنم را سوزانید. در آن چاه صندوقی از آتش است، که اهل آن چاه از حرارت آن صندوق استعاذه می‌نمایند؛ و آن تابوتی است که در آن تابوت،
تقویم شیعه
دهم ربیع الاول
۱- ازدواج حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله با حضرت خدیجه علیها السلام
پیامبر صلی الله علیه و آله ۱۵ سال قبل از هجرت با حضرت خدیجه کبری علیها السلام ازدواج نمودند. از احادیث شیعه و اخبار عامه معلوم می‌شود که حضرت خدیجه بنت خویلد بن اسد، در علم و اطلاع به کتب آن زمان معروف بوده است. او از زنان قریش، علاوه بر کثرت اموال و املاک و تجاراتی که داشت، به عقل و کیاست نیز مزیت داشت و در آن زمان او را طاهره، مبارکه، سیده نسوان و مل
اعتراف تلخ غزالی عالم بزرگ اهل تسنن به بیعت‌شکنی عمر بن خطاب و غصب خلافت توسط او
غزالی از علمای بزرگ اهل تسنن و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در باره تبریک و تهنیت عمر بن صحاک و پیمانى که در آن روز بست و فقط چند روز بعد آن را فراموش كرد، مى‌نویسد:
واجمع الجماهیر على متن الحدیث من خطبته فی یوم عید یزحم باتفاق الجمیع وهو یقول: « من كنت مولاه فعلی مولاه » فقال عمر بخ بخ یا أبا الحسن لقد أصبحت مولای ومولى كل مولى فهذا تسلیم ورضى وتحكیم ثم بعد
ابن ملجم در خیالی خام بود
ظلمتی مطلق و بد فرجام بود
ضربت او فرق مولا را شکافت
آتش آن ضربه دنیا را گداخت
ضربه بر مولا شقاوت بوده است
حمله بر کاخ عدالت بوده است
خون پاکش در خودش گل پرورید
نسلِ پاکانِ زمین آمد پدید
ریشه و راهی برای شیعیان
چارده خورشید  در یک آسمان
چارده گُل با طراوت ، رنگ رنگ
چارده رنگِ دلاویز و قشنگ
چارده لبخند بر لبهای حق
چارده گیسویِ مانند شَبَق
چارده دلبند سرتا پا وقار
چارده فصل ،هرکدامش یک بهار
چارده زلف سیاهِ موج موج
چارده

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها