نتایج جستجو برای عبارت :

ایین کعبه .

خواجه عبدالله انصاری :
بدان که خدای تعالی در ظاهر، کعبه ای بنا کرده که او از سنگ و گل است و
 در باطن کعبه ای ساخته که از جان و دل است. آن کعبه ساخته ابراهیم خلیل است و این کعبه بنا کرده ربّ جلیل است. آن کعبه منظور نظر مؤمنان است و این کعبه نظرگاه خداوند منان . آنجا چاه زمزم است و اینجا آه دمادم. آنجا مروه و عرفات است و اینجا محل نور ذات.
شکاف آیا دلیلش چیست وقتی خانه در داردکسی باید که از این راز کعبه پرده بردارد
.
به دنبال چه می گردند گرد کعبه حاجی هابه غیر از آن شکاف حیدری چیزی مگر دارد ؟
.
علی را هر کسی دیده است گویا کعبه را دیدهشکافی کعبه دارد که علی بر تیغ و سر دارد
.
لباس کعبه را هر سال گیرم نو کنند امالباس نو به زخم کهنه ی او کی اثر دارد ؟
.
دهان کعبه را با نقره پر کردند ، می دانندکه از اسرار صاحبخانه و مهمان خبر دارد
.
من از جهل عرب حیران که شق الکعبه را دیدهو از پیغمبر خود خوا
میگویند کعبه هم تعطیل شد و خدا معجزه‌ای نکردآری در طول تاریخ اتفاقات ناگواری برای کعبه افتاد، ولی خدا کاری نکردبنی‌امیه با منجنیق کعبه را به آتش کشاند، ولی خدا کاری نکردبارها سیل آمد و خانه کعبه ویران شد، ولی بازهم خدا کاری نکردحجاج‌‌یوسف خانه خدارا ویران کرد، ولی معجزه‌ای نشداصلا اینطور بگویم، خدا بنا ندارد معجزه‌اش را برای هراتفاقی خرج کند و دائم معجزه کند. اصلا دائم معجزه کردن که دیگر اسمش معجزه نیست.
یکبار در طول تاریخ اتفاق افتاد
اعترافات علمای اهل سنت عمری به ولادت امیر المومنین علیه السلام در کعبه (۴)
۴- خنجی اصفهانی
فضل الله بن روزبهان خنجی اصفهانی شافعی یکی از علمای متعصب اهل سنت عمری و دشمنان تشیع در مورد ولادت حضرت امیر المومنین علیه السلام در کعبه چنین می‌نویسد:
آن حضرت زائیده از مادر در حرم در اندرون محلی که آن را حطیم گویند و آن میان حجر الاسود و در کعبه است، و رکن رکین که حجرالاسود است. و این اشارت است به ولادت آن حضرت در حرم کعبه؛ چنانچه در اخبار آمده است از
من مسلمانمقبله ام ،یک گل سرخجانمازم ،چشمه
مُهرم نوردشت ،سجاده منمن وضو با تپش پنجره‌ها می‌گیرمدر نمازم جریان دارد ماه، جریان دارد طیفسنگ از پشت نمازم پیداستهمه ذرات نمازم، متبلور شده است
من نمازم را وقتی می‌خوانم که اذانش را باد، گفته باشد سر گلدسته سرومن نمازم را پی "تکبیره الاحرام" علف می‌خوانمپی "قد قامت" موجکعبه ام بر لب آبکعبه ام زیر اقاقی هاستکعبه ام مثل نسیم، می‌رود باغ به باغ، می‌رود شهر به شهر"حجر الاسود" من، روشنی باغچه است
امروز بیستم ذی الحجه است.
من و تو الان در شهر مکه کنار کعبه هستیم . بیست روز دیگر تا ظهور باقی مانده است . امام زمان روز دهم محرم کنار کعبه ظهور میکند.
نگاه کن ! ببین که کعبه چقدر زیبا ، جلوه نمایی می کند !
آیا موافقی با هم گرد کعبه بنماییم؟
به راستی چرا مسجد الحرام این قدر خلوت است ؟!
شنیده بودم خانه خدا بسیار شلوغ است و هیچ وقت دور خانه خدا خلوت نمیشود.
چرا امروز این جا اینقدر خلوت است ؟
آیا عشق و علاقه مردم به کعبه کم شده است ؟
مکه محرم حرم امن خدا
اعترافات علمای اهل سنت عمری به ولادت امیر المومنین علیه السلام در کعبه (۵)
۵- ابراهیم بن محمد جوینی
جوینی از علمای اهل سنت عمری پیرامون ولادت حضرت امیر المومنین علیه السلام در کعبه می‌نویسد:
۳۵۴- روی أنها لما ضربها المخاض اشتد وجعها فأدخلها أبوطالب الکعبة بعد العتمة فولدت فیها علی وقیل لم یولد فی الکعبة إلا علی.
و روایت شده هنگامی که وقت وضع حمل او رسید و دردش شدت یافت، ابو طالب او را اول شب وارد بر کعبه کرد و علی در آن خانه به دنیا آمد. و گفته
من مسلمانمقبله ام ،یک گل سرخجانمازم ،چشمه
مُهرم نوردشت ،سجاده منمن وضو با تپش پنجره‌ها می‌گیرمدر نمازم جریان دارد ماه، جریان دارد طیفسنگ از پشت نمازم پیداستهمه ذرات نمازم، متبلور شده است
من نمازم را وقتی می‌خوانم که اذانش را باد، گفته باشد سر گلدسته سرومن نمازم را پی "تکبیره الاحرام" علف می‌خوانمپی "قد قامت" موجکعبه ام بر لب آبکعبه ام زیر اقاقی هاستکعبه ام مثل نسیم، می‌رود باغ به باغ، می‌رود شهر به شهر"حجر الاسود" من، روشنی باغچه است
زبان بسته ام را باز کن مولا
خودت این شعر را آغاز کن مولا
حقیرم دست بر دامان تو هستم
کویرم تشنه ی باران تو هستم
تو دریایی ! نه، دریاهای بسیاری
برای طبع من مضمون دشواری
من از تو قطره ای را هم نمی دانم
به وقت شعر در ابهام می مانم
«علیٌّ حُبّهُ جُنَّه» ، ملاکی تو
به درگاه تعالی بس که خاکی تو
«قَسیمُ النّارِ وَ الجَنَّه» مقام تو
عوالم مورِ آیات عظام تو
«وَصیُّ المُصطفی حَقّا» که مولایی
تو خیر الاوصیا، عالی اعلایی
«امامُ الانْسِ و الجِنَّه»، امامی
زبان بسته ام را باز کن مولا
خودت این شعر را آغاز کن مولا
حقیرم دست بر دامان تو هستم
کویرم تشنه ی باران تو هستم
تو دریایی ! نه، دریاهای بسیاری
برای طبع من مضمون دشواری
من از تو قطره ای را هم نمی دانم
به وقت شعر در ابهام می مانم
«علیٌّ حُبّهُ جُنَّه» ، ملاکی تو
به درگاه تعالی بس که خاکی تو
«قَسیمُ النّارِ وَ الجَنَّه» مقام تو
عوالم مورِ آیات عظام تو
«وَصیُّ المُصطفی حَقّا» که مولایی
تو خیر الاوصیا، عالی اعلایی
«امامُ الانْسِ و الجِنَّه»، امامی
نقل است که شیخ گفت: وقتی در بادیه می‌رفتم مجرد پیرزنی دیدم که می‌آمد. عصابه‌ای بر سر بسته و عصایی در دست گرفته. گفتم مگر از قافله باز مانده است! دست به جیب بردم و چیزی به وی دادم که: «ساختگی کن تا از مقصود بازنمانی.»
پیرزن انگشت تعجب در دندان گرفت و دست در هوا کرد و مشتی زر بگرفت و گفت: «تو از جیب می‌گیری؟ من از غیب می‌گیرم.»
این بگفت و ناپدید شد. من در حیرت آن می‌رفتم تا به عرفات رسیدم. چون به طواف گاه شدم، کعبه را دیدم گرد یکی طواف می‌کرد. آنجا
نماز باید به سوی قبله باشد . قبله ی ما کعبه ی مقدس است . گر چه خدا در طرف خاصی نیست که به او رو کنیم چرا که در هر طرف رو کنیم خدا انجاست . اما برای گرامیداشت خاطره ی ابراهیم , بنیانگذار خانه ی توحید . هم برای هماهنگی و نظم عبادت کنندگان , و اسرار دیگر , ماموریم که قبله ی نمازمان را کعبه قرار دهیم 
از این رو امت اسلام.نماز و دعا و ذبح حیوان و خواب و خوراک را به سوی قبله انجام می دهد . 
 
اعترافات علمای اهل سنت عمری به ولادت امیر المومنین علیه السلام در کعبه (۱)
اعتراف حاکم نیشابوری به تواتر روایات ولادت امیر المومنین علیه السلام در کعبه
حاکم نیشابوری از بزرگ‌ترین علما و محدثین اهل سنت عمری می‌نویسد:
فَقَدْ تَوَاتَرَتِ الْأَخْبَارِ أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَسَدٍ وَلَدَتْ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ كَرَّمَ اللَّهُ وَجْهَهُ فِی جَوْفِ الْكَعْبَةِ.
به تواتر رسیده است که فاطمه بنت اسد، امیر المومن
راهی برای تنفس کعبهبه مناسبت تولد قهرمانان کربلا1. عن النبی (صلی الله علیه و آله): #«حُسَیْنٌ‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ‏ حُسَیْن»‏   حسین از من است و من از حسین۲. صحبت از مردی بود که بیشتر عمرش را در زندان گذارنده بود بطوری که از بدو تولد تا سن پنجاه سالگی 30 درصد بیرون از زندان و 70درصد بقیه در زندان بسر برده بود، حال به چه دلیل کاری ندارم.این داستان شبیه داستان خانه کعبه است، چنانکه با بررسی احوال این خانه از موقعی که به دست حضرت آدم علیه السلام
باسمه تعالی
اماکن مقدس
مسجد الحرام
غزل۳
مسجد الاعظم که باشد قبله گاه مسلمین
پس بود بالاترین خشکی عالم در زمین
آن بود واقع درون شهر مکه در حجاز
نیست آسیب و خطر بر مردم و هم زائرین
کعبه باشد در میان مسجد و بین قلوب
می درخشد خانه ی الله مانند نگین
مشرکان محروم باشند از زیارت در حرم
اولین مسجد بود بیت خدا روی زمین
کعبه بنیانش ز آدم بود از روز نخست
می کند ترمیم آنرا ، صاحب نور مبین
خانه را از نو بنا کردند ابراهیم و پور
قبل بعثت می کند ترمیم احمد همچن
#شعر_مهدوی

عید هجــده آفتـاب نـوک نی
کرده نوک نی چهل معراج طی
عید طاهـا عید فرقان عید نور
عید قرص مـاه در خاک تنور
عید عزت عیـد مجد و افتخار
عید مردان بـــزرگ انتظـار
آی مهدی دوستـان! عید شمـاست
این شعاع حسن خورشید شماست
آنکـه باشـد عـدل و داد حیدرش
حـق نهـد تـاج امـامت بر سرش
وعده فیض حضور آید به گوش
مـژده روز ظهـور آیـد به گوش
تا کنـد محکـم اسـاس کعبه را
کعبـه پوشیـده لبـاس کعبــه را
می کشد چون شیر حق از دل خروش
می رســد از کعبــه آوایش بـه
مولود کعبه عشق   در کعبه  به پا  گشت ، خدا می داندمولِد   شیر  خدا   گشت ، خدا  می دانددر شب حادثه  در جای پیمبر  خوابیدهجرت  دوست  روا  گشت ، خدا می داندفاطمه کفو علی بود ، چنان  دسته گلیاز چه  قبرش  به خفا گشت  ،خدا می داندیُطعمون است سه شب خاطره ی افطارشسفره   لبریز  صفا   گشت ، خدا می دانددست پرورده ی دامان رسول است علیراه  او  جمله ،  وفا  گشت ،  خدا  می داندعلم در سینه ی  دریایی او مخفی  ماندنکته  در  نکته  چها  گشت،   خدا می داندبار ها
زبان بسته ام را باز کن مولا
خودت این شعر را آغاز کن مولا
حقیری دست بر دامان تو هستم
کویرم تشنه ی باران تو هستم
نمی گویم کرامت را تویی معنا
کرامت از تو دارد آبرویش را
تو دریایی ! نه ، دریاهای بسیاری
برای طبع من مضمون دشواری
من از تو قطره ای را هم نمی دانم
به وقت شعر در ابهام می مانم
«علیٌّ حُبّهُ جُنَّه» ، ملاکی تو
به درگاه تعالی بس که خاکی تو
«قَسیمُ النّارِ وَ الجَنَّه» مقام تو
عوالم گوشه ای از احتشام تو
«وَصیُّ المُصطفی حَقّا» که مولایی
تو خیر
زبان بسته ام را باز کن مولا
خودت این شعر را آغاز کن مولا
حقیری دست بر دامان تو هستم
کویرم تشنه ی باران تو هستم
نمی گویم کرامت را تویی معنا
کرامت از تو دارد آبرویش را
تو دریایی ! نه ، دریاهای بسیاری
برای طبع من مضمون دشواری
من از تو قطره ای را هم نمی دانم
به وقت شعر در ابهام می مانم
«علیٌّ حُبّهُ جُنَّه» ، ملاکی تو
به درگاه تعالی بس که خاکی تو
«قَسیمُ النّارِ وَ الجَنَّه» مقام تو
عوالم گوشه ای از احتشام تو
«وَصیُّ المُصطفی حَقّا» که مولایی
تو خیر
روزگارم بد نیست.
تکه نانی دارم...خرده هوشی...سر سوزن ذوقی.
مادری دارم بهتر از برگ درخت.
دوستانی بهتر از آب روان
وخدایی که در این نزدیکیست:
لای این شب بو ها...پای آن کاج بلند
روی آگاهی آب...روی قانون گیاه
من مسلمانم .قبله ام یک گل سرخ.
جانمازم جشمه. مهرم نور
دشت سجاده من
من وضو با تپش پنجره ها میگیرم
در نمازم جریان دارد ماه .جریان دارد طیف
سنگ از پشت نمازم پیداست
همه ذرات نمازم متبلور شده است.
من نمازم را وقتی می خوانم
که اذانش را باد.گفته باشد سر گلدست
آغوش کعبه برولایت بازگشته/ازسوی حق آن موسم اعجاز گشته/حیدر رسیده شیعیان شادی نمایید/فصل عنایت درجهان آغازگشته/مولاعلی آمد قدوم اومبارک/بر عاشقانش موعد پروازگشته/الگوی خوب آفرینش ازره آمد/ایمان وارزش باولایت نازگشته/باشدولی الله و آن قرآن ناطق/اوج فضیلتهای او یک رازگشته/شدساقی کوثر به دنیا جاودانه/دربین رهپویان حق تکتازگشته/صاحب زمان خشنودمیلاد شریفش/حب ولایت شیعه رادمسازگشته/
«لَقَدْ صَدَقَ اللّهُ رَسُوْلَهُ الرُؤْیَا بِالْحَقِّ لَتَدْخُلَنَّ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ اِنْ شَاءَ اللّه.» همه می‌گویند که: «در کعبه درآییم.» و بعضی می‌گویند که: «ان شاءاللهّ درآییم.» این‌ها که استثنا می‌کنند، عاشقان‌اند. زیرا که عاشق خود را بر کار و مختار نبیند. بر کار معشوق را داند. پس می‌گوید که اگر معشوق خواهد در آییم. اکنون مسجدالحرام پیش اهل ظاهر آن کعبه است که خلق می‌روند، و پیش عاشقان و خاصان مسجدالحرام وصال حق‌ است. پس می
بهرمیلادولایت کعبه رویش وا شده/شادمان درمقدم اوحضرت یکتاشده/فاطمه بنت اسدرا میزبانی کرده است/باعلی این خانه حق بازهم زیباشده/بهر ایزد بندگی را هست استادی بزرگ/اسوه خوب پرستش حضرت مولا شده/مصطفی را جانفشان و جانشینش حیدراست/همسرو همراه مولاحضرت زهراشده/اوپدر بهرامامت تاظهور مهدی است/شیعه تاروزقیامت عاشق آقا شده/مرتضی مشکل گشای اهل عالم میشود/عشق شیعه قطره قطره وصل بردریاشده/حضرتش آتشفشان خیروخوبی درجهان/رحمت مولافراوان ازبردنیاشده/سا
مراسم تکریم و معارفه مدیریت حوزه علمیه مولود کعبه شهرستان جاسک با حضور حجت الاسلام والمسلمین حقیقی مدیر کل حوزه های علمیه استان و همچنین امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولان شهرستانی انجام شد.
 
در این مراسم از خدمات سه ساله حجت الاسلام والمسلمین عباس ذاکری تشکر و حجت الاسلام والمسلمین موسی شمس الدینی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه مولود کعبه شهرستان جاسک آنجام شد.
 
                                                          خواندن سوره قدر باعث برکت می شود((167)) .
بسم الله الرحمن الرحیم
الله قریش را بر قبائل دیگر به هفت چیز تفضیل داده 1. سید عالم را ایشان گردانید.2. نبوت را در میان
ایشان وضع کرد .3.ایشان را نگهبان کعبه ساخت.4.نصرت و سقایت ( جای آب دادن ) حاجیان را به
ایشان واگذارد .5. آنان را بر اصحاب فیل ظفر داد .6. سوره قریش رابه ایشان داد که دیگران را در آن
شریک نکرد
هرکه این سوره را بخواد حقتعالی اورا در روز
 نخستین پناهگاهی که آفریدگار جهان ، پیش از آفرینش جهانیان ، برای انسانها ، به عنوان کانون هدایت و منبع کرامت قرار داده کعبه مکرمه در مکه معظمه است ، چنانکه منطق وحی به صراحت بر آن دلالت دارد :
ان اَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنّاسِ ، لَلَّذی بِبَکَّهَ مُبارَکاً وَ هُدًی لِلْعالَمینَ
نخستین خانه ای که برای انسانها وضع شده ، همانا خانه ایست در مکّه ، که مبارک و هدایت است برای جهانیان 
ارکان کعبه به دست آدم صفیّ الله , نوح نبیّ الله و ابراهیم خلیل ا
بیست و چهار)
ابراهیم وار زندگی کن،و در عصر خویش،معمار کعبهء ایمان باش،قوم خویش را از
مرداب زندگی راکد و حیات مرده و آرام خواب و ذلت جور و ظلمت جهل،به حرکت
آر،جهت بخش،به حج خوان،به طواف آر.
بیست و پنج) طواف،انسان است،خودباختهء حقیقت؛و سعی،بشر است،خودساختهء واقعیت؛طواف،انسان متعال؛و سعی،انسان مقتدر.
بیست و شش)
و حج،جمع ضدین!حل تضادی که بشریت را در طول تاریخ گرفتار کرده
است:ماتریالیسم یا ایده آلیسم؟عقل یا اشراق؟دنیا یا آخرت؟برخورداری ی
تا مرا در گناه دید حسین(ع)زودتر از همه دوید حسین(ع)
 
باید از او فقط شنید خداباید از ما فقط شنید حسین(ع)
 
گل مردم به ما چه مربوط استگل ما را که آفرید حسین(ع)
 
در ازای دو قطره خون گلوشاز خدا خلق را خرید حسین(ع)
 
حج نرفتیم کربلا رفتیمکعبه را سمت ما کشید حسین(ع)
 
کعبه هم در طواف می گویدلک لبیک یا شهید حسین(ع)
 
آنقدر داد زد ته گودالتا به داد همه رسید حسین(ع)
 
نیزه‌ها هر کدام طعمی داشتهمه را یک به یک چشید حسین(ع)
اعترافات علمای اهل سنت عمری به ولادت امیر المومنین علیه السلام در کعبه (۲-۳)
۳-۲- آلوسی و عبد الباقی عمری افندی
آلوسی عالم بزرگ اهل سنت عمری در شرح اشعار عینیة عبد الباقی عمری افندی شاعر بزرگ اهل سنت عمری و از نوادگان عمر بن خطاب غاصب دوم، شرحی نوشته است که نام کتاب او سرح الخریدة الغیبیة فی شرح القصیدة العینیة نام دارد که شعر افندی را در آن چنین نقل می‌کند:
أنت العلیُ اَلّذی فَوقَ الْعُلَی رُفِعا
تو آن علی بلند مرتبه‌ای هستی که جایگاه تو از
ایا حسین بن علی علیه السلام برای فسق حاکم (یزید) سر و سرباز و سردار خود را فدا کرد؟
پس چرا امام سجاد و امام باقر دربرابر ظلم امویان سکوت کردند مگر نبود عبدالملک مروان که سوگند میخورد من شراب میخورم وهرکس مرا به تقوا دعوت کند او را گردن میزنم؟مگر نبود که هشام اموی کعبه را قرق میکرد و با کنیزکان خود روی سقف کعبه گناه میکرد؟
و مگر نبود مهدی عباسی که گاهی به زبان شعر میگفت:یعقوب وسخنان او را رها کن و با شراب گوارا دمساز باش(منظور یعقوب بن داود وزیر
از بایزید بسطامی نقل است که : 
مردی در راه پیش من آمد و گفت : 
کجا می روی ؟ 
گفتم : 
به حج می روم 
گفت : 
چه داری ؟ 
گفتم : 
دویست درهم دارم 
گفت : 
بیا و این دویست درهم را به من بده که صاحب عیالم و هفت بار گرد من در گرد که حج من این است . من نیز چنان کردم و باز گشتم .
- طواف به دور کعبه یعنی چه ؟ 
خداوند می خواهد که مردم را با دستور خود به طواف دور کعبه بیازماید .یعنی در آن ها حالت آمادگی روحی به اعتلائی را که ناشی از گرایش به خدا بوسیله انجام دستور خدا اس
امیر المومنین علیه السلام به منزله کعبه است !!! (به روایت اهل تسنن)
ابن اثیر جزری از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
أَنْبَأَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ الْقَاهِرِ، أَنْبَأَنا أَبُو غَالِبٍ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ الْبَاقِلانِیُّ، إِجَازَةً أَنْبَأَنَا أَبُو عَلِیِّ بْنُ شَاذَانَ، أَنْبَأَنَا عَبْدُ الْبَاقِی بْنُ قَانِعٍ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ زَكَرِیَّا الْغِلابِیُّ حَدَّثَنَا الْعَبَّاسُ بْنُ بَكَّار
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
دراسلام عمری
کعبه بدستور امیراهل سقیفه یزید
به آتش کشیده شد
و ناموس اصحاب پیامبر در مدینه بر سپاهیان یزید حلال شد و نطفه های زنا بسته شد در کنار مرقد پیامبر،با بی ایمانی تمام  اسب بستند
هیچ گروهی مانند مسلمانان عمری به اصحاب پیامبر رحمت بی احترامی نکردند و آنها را به شهادت نرساندند
سرگذشت اصحاب پیامبر را در حکومت ابابکر و عمر و عثمان بخوانید
 
راز ولادت علی علیه السلام در درون کعبه
در سیزدهم رجب سال 30 عام الفیل، حادثه بس عجیبی رخ داد که هرگز در تاریخ بشریت سابقه نداشته و بعد از آن نیز تکرار نشده است، و آن حادثه، به دنیا آمدن نوزادی است در درون خانه کعبه که به نام علی علیه السلام اسم گذاری شد.

ادامه مطلب
#شعر_مهدوی

عید هجــده آفتـاب نـوک نی
کرده نوک نی چهل معراج طی
عید طاهـا عید فرقان عید نور
عید قرص مـاه در خاک تنور
عید عزت عیـد مجد و افتخار
عید مردان بـــزرگ انتظـار
آی مهدی دوستـان! عید شمـاست
این شعاع حسن خورشید شماست
آنکـه باشـد عـدل و داد حیدرش
حـق نهـد تـاج امـامت بر سرش
وعده فیض حضور آید به گوش
مـژده روز ظهـور آیـد به گوش
تا کنـد محکـم اسـاس کعبه را
کعبـه پوشیـده لبـاس کعبــه را
می کشد چون شیر حق از دل خروش
می رســد از کعبــه آوایش بـه
#شعر_مهدوی

عید هجــده آفتـاب نـوک نی
کرده نوک نی چهل معراج طی
عید طاهـا عید فرقان عید نور
عید قرص مـاه در خاک تنور
عید عزت عیـد مجد و افتخار
عید مردان بـــزرگ انتظـار
آی مهدی دوستـان! عید شمـاست
این شعاع حسن خورشید شماست
آنکـه باشـد عـدل و داد حیدرش
حـق نهـد تـاج امـامت بر سرش
وعده فیض حضور آید به گوش
مـژده روز ظهـور آیـد به گوش
تا کنـد محکـم اسـاس کعبه را
کعبـه پوشیـده لبـاس کعبــه را
می کشد چون شیر حق از دل خروش
می رســد از کعبــه آوایش بـه
#شعر_مهدوی

عید هجــده آفتـاب نـوک نی
کرده نوک نی چهل معراج طی
عید طاهـا عید فرقان عید نور
عید قرص مـاه در خاک تنور
عید عزت عیـد مجد و افتخار
عید مردان بـــزرگ انتظـار
آی مهدی دوستـان! عید شمـاست
این شعاع حسن خورشید شماست
آنکـه باشـد عـدل و داد حیدرش
حـق نهـد تـاج امـامت بر سرش
وعده فیض حضور آید به گوش
مـژده روز ظهـور آیـد به گوش
تا کنـد محکـم اسـاس کعبه را
کعبـه پوشیـده لبـاس کعبــه را
می کشد چون شیر حق از دل خروش
می رســد از کعبــه آوایش بـه
برگزاری آزمون و مصاحبه از طلاب جدید الورود حوزه علمیه مولود کعبه شهرستان جاسک دیروز دوشنبه 3 تبرماه ماه سال 98 برگزار شد.
در این دوره پیش از 30 نفر شرکت کردند، اکثر داوطلبان شرکت کننده از روستای های شهرستان بشاگرد هستند قرار است طلاب پذیرش شده بعد از شرکت در دوره تثبیتی  از 2 شهریور با آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه مولود کعبه مشغول به تحصیل شوند.
امشب عالم غرق در شور و ضیایی باشدامشب احمد بانی ما، عین الیقینی باشدامشب از عرش الهی، از همان کعبه نورعلی «ع» آمد که بهشت مژده نامش باشدبهترین خلق خلایق، امشب از نزد خداروح عرفان و صفا و مهر و ایمان باشدروز، روز پدر است و شب شده ماه و عسلعشق آن است که علی «ع» الگوی عالم باشدامشب هر آیه ی قران بوی ﷲ داردامشب هر آینه در مهر علی«ع» جا داردامشب و هر شب دیگر، گویم از نزد رسولعلی «ع» آمد که علی«ع»، نغمه ی ایمان داردمن که هستم که زنم بوسه بر آن شیر خد
بیست و چهار) ابراهیم وار زندگی کن،و در عصر خویش،معمار کعبهء ایمان باش،قوم خویش را از مرداب زندگی راکد و حیات مرده و آرام خواب و ذلت جور و ظلمت جهل،به حرکت آر،جهت بخش،به حج خوان،به طواف آر.
بیست و پنج) طواف،انسان است،خودباختهء حقیقت؛و سعی،بشر است،خودساختهء واقعیت؛طواف،انسان متعال؛و سعی،انسان مقتدر.
بیست و شش) و حج،جمع ضدین!حل تضادی که بشریت را در طول تاریخ گرفتار کرده است:ماتریالیسم یا ایده آلیسم؟عقل یا اشراق؟دنیا یا آخرت؟برخورداری یا زه
به کعبه ای که خلیل خُدا بُدش بانی
همان خدا زعلی کرده است مهمانی

ز بس که بت بنهادند در دل کعبه
نهاد مرکز توحید روبه ویرانی

چو خواست مرکز توحید را کند آباد
نمود مولد آن بت شکن که می‌دانی

به پای کعبه دعا کرد چون که بنت اسد
که وضع حمل کند او به خیر و آسانی

شکاف خورد به دیوار کعبه خانه حق
که میهمان خدا داخلش شود آنی

چو دید فاطمه این امر غیر عادی را
یقین نمود که درّ اوست سرّ پنهانی

چو بود عارفه آن فاطمه به خود گفتا
که دعوتی است ز من از خدای رحمانی

چ
احمد فرخی حاجی آباد, [۱۱.۰۸.۱۹ ۲۳:۲۱]بنام خدا
عید قربان عید بندگی خداست , قربانی شدن و قربانی کردن استعاره ای است نمادین .
سربریدن نفس بود نه گوسفند و سالها گوسفندان را سر بردیم و در اطاعت از نفس گوسفند ماندیم .  
و سر بریده شدیم تا حاجیان از سر نفس بگذرند و بر سر بریدن گوسفندان شادمان باشند .  
حاجیا برو طواف کعبه دل کن که کعبه خود سنگ است                           که این خلیل بنا نهاد و آن خدای خلیل  .                   
عید قربان بر تمامی جها
#عطارد
مجموعه غزل
#کاظم_بهمنی
من که دائم پای خود دل را به دریا می زنم
پیش تو پایش بیفتد قید خود را می زنم
در وجودم کعبه ای دارم که زایشگاه توست
از شکاف کعبه گاهی پرده بالا می زنم
این غبار روی لب هام از فراق بوسه نیست!
_در خیالم بوسه بر پای تو مولا می زنم!_
از درِ مسجد به جُرم کفر هم بیرون شوم
در رکوع ات می رسم، خود را گدا جا می زنم
این که روزی با تو می سنجند اعمال مرا
سخت می ترساندم، لبخند اما می زنم
من زنی را میشناسم در قیامت...بگذریم!
حرف هایی هست که
عید = باز گشت
فطر = طبیعت؛ خلقت اولیه
عید فطر = بازگشت به طبیعت اولیه = بازگشت به تنظیمات کارخانه
امام علی علیه السلام:
«انّ ادنی ما للصائمین و الصائمات ان ینادیهم ملک فی آخر یوم من شهر رمضان ابشروا عباداللَّه فقد غفرلکم ما سلف من ذنوبکم فانظروا کیف تکونون فی ما تستأنفون»
براستی کمترین پاداش مردان و زنان روزه‌دار این است که فرشته‌ای در آخرین روز ماه رمضان آنها را ندا دهد: بشارت باد بر شما ای بندگان خدا! که گناهان سابق شما به تحقیق آمرزیده شد،
نه رسم دیر و نه آئین کعبه میدانی
ندانمت چه کسی ، کافری ، مسلمانی
بمال و جاه چه نازی ، که شخص نمرودی
بخورد و خواب چه سازی که نفس حیوانی
تمیز نیک و بد از هم نکردنت سهل است
بلاست اینکه تو بد نیک و نیک بد دانی
درین جهان ز تو حیوان بجٰان خود مانده
که ره بسی است ز تو تا جهٰان انسانی
بغیر انسان هر چیز گویمت شادی
بغیر آدم هر چیز خوانمت آنی
چه جانور کنمت نام مانده‌ام حیران
بهیچ جانوری غیر خود نمیمانی
چه لازم است مدارا د گر به دشمن و دوست
کنون که گشت رضی کش
شفای درد بی درمانمان باش
       صفای عزم سرگردانمان باش
خدا ای شوق بی پایان هستی
      صدای نظم بر ایمانمان باش
 
همی در دل خدایی هست با عزت
      همی حاصل چرایی نیست با محنت
که محنت های امریکاست شیطانی
      همی شر خو مرامی هست با خفت
 
 
خداوند شفای هر درد است،از بزرگترین درد ها نا آگاهی و تحویل گرفتن شرایط از تحمیل و مکر است.خداوند در قرآن با همه سخن می گوید:هدایت از گمراهی مشخص شده.قد تبین الرشد من الغی فقد استمسک بالعروۀ الوثقی.....
نا آگاه
شفای درد بی درمانمان باش
صفای عزم سرگردانمان باش
خدا ای شوق بی پایان هستی
صدای نظم بر ایمانمان باش
 
همی در دل خدایی هست با عزت
همی حاصل چرایی نیست با محنت
که محنت های امریکاست شیطانی
همی شر خو مرامی هست با خفت
 
 
خداوند شفای هر درد است،از بزرگترین درد ها نا آگاهی و تحویل گرفتن شرایط از تحمیل و مکر است.خداوند در قرآن با همه سخن می گوید:هدایت از گمراهی مشخص شده.قد تبین الرشد من الغی فقد استمسک بالعروۀ الوثقی.....
نا آگاهی سبب شده برخی شیعه را مته
اخذ سود 12% برای وام یک میلیونی که برای معیشت مردم پرداخت می شود شائبه های جدی "ربا" را در پی دارد. 
قرآن کریم: "ربا جنگ با خداست.
رسول خدا(ص): یا على ربا هفتاد جزء است آسان‌ترین جزءاش مانند آن است که کسى با مادر خودش در خانه کعبه عمل جنسى انجام دهد یا على یک درهم ربا از هفتاد زنا که شخص با محرم خود در بیت‌اللَّه الحرام (خانه کعبه) بجا آورد بزرگ‌تر است.(الخصال جلد 2 صفحه 705)
امام صادق علیه السلام: یک درهم ربا نزد خداوند سنگین‌تر است از هفتاد بار زنا ک
مختصری از زندگانى‌ حضرت‌ على‌ ( ع‌ )



حضرت‌على‌ ( ع‌ ) نخستین‌ فرزند خانواده‌ هاشمى‌ است‌
که‌ پدر و مادر او هر دو فرزند هاشم‌اند . پدرش‌ ابوطالب‌ فرزند
عبدالمطلب‌ فرزند هاشم‌ بن‌ عبدمناف‌ است‌ و مادر او فاطمه‌ دختر اسد فرزند
هاشم‌ بن‌ عبدمناف‌ مى‌باشد . خاندان‌ هاشمى‌ از لحاخ‌ فضائل‌ اخلاقى‌ و
صفات‌ عالیه‌ انسانى‌ در قبیله‌ قریش‌ و این‌ طایفه‌ در طوایف‌ عرب‌ ،
زبانزد خاص‌ و عام‌ بوده‌است‌ . فتوت‌ ، مروت
عارفان بیشتر از آنکه به شریعت بپردازند با طریقت سر و کار دارند. یعنی معتقدند برای رسیدن به وصال حضرت حق حتما نیاز نیست تا مسلمانی خشک و بدون انعطاف باشی، همین که طریقت زندگی را بدانی برای معشوق یا همان حضرت حق کافی است. نیاز نیست تا تمام واجبات و‌مستحبات را بجا بیاوری،‌همین که واجبات را سبک‌نشماری و بجای ادای مستحبات به خدمت خلق بپردازی، جامعه ای که در آن زندگی میکنی را اصلاح کنی برای قرابت به خدای متعال راه زیادی را پیموده ای. 
به قولی: 
ع
تعیین جهت قبله
س۲۸. خواهشمندیم به سؤالات زیر پاسخ فرمایید:۱ .به استناد بعضی از کتاب های فقهی، گفته شده که معمولاً در روزهای هفتم خرداد و بیست و پنجم تیر(۱) آفتاب به طور عمودی بر کعبه می تابد. آیا در این هنگام، تشخیص جهت قبله با نصب شاخص در زمانی که صدای اذان مکه بلند می شود، امکان دارد؟ اگر جهت قبله در محراب مساجد با جهت سایه شاخص اختلاف داشت، کدام یک صحیح تر است؟۲  .آیا اعتماد بر قبله نما صحیح است؟
ج. اعتماد بر شاخص یا قبله نما در صورتی که موجب
بهترین عمل، آن است که مورد قبول خدا باشد. 
به دو نمونه توجه کنید: 
1. اگر آن کس که کار انجام مى‏دهد، ابراهیم و همکارش اسماعیل و محل کارش مسجدالحرام و نوع کارش ساختن کعبه باشد؛ امّا قبول نشود، ارزشى ندارد؛ لذا حضرت ابراهیم هنگام ساختن کعبه گفت: «ربّنا تقبّل منّا»(بقره، 127.)، خداوندا! این عمل را از ما قبول فرما. 
2. اگر نذر کننده مادر مریم و مورد نذر، فرزندى باشد که سالها انتظارش را داشته و فرزندش را وقف مسجد کند، باز هم باید به فکر قبولى آن باشد، ه
شب بیست وپنجم: شب دحو الارض است، یعنى پهن شدن زمین از زیر کعبه به روى آب، و از شبهاى بسیار شریف است که رحمت خدا در آن نازل میشود، و قیام به عبادت د رآن اجر بسیار دارد، و از حسن بن على وشّاء روایت شده که گفته: من کودک بودم که با پدرم در شب بیست وپنجم ماه ذو القعده، در خدمت حضرت رضا علیه السّلام شام خوردیم، حضرت فرمود امشب حضرت ابراهیم و حضرت عیسى علیهما السلام متولّد شده اند، و زمین از زیر کعبه پهن شده، پس هرکه روزش را روزه بدارد، چنان است که شصت م
 

کد
332

نام طرح
آیه وان یکاد با پس زمینه کعبه و مدینه

ابعاد فرش
100 در 60 سانتیمتر

ابعاد با قاب
140 در 100 سانتی متر

رج شمار تقریبی
48

 
کسب اطلاعات بیشتر و خرید آنلاین :
https://arazfarsh.com/product/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d9%88%d8%a7%d9%86-%db%8c%da%a9%d8%a7%d8%af-%da%a9%d8%b9%d8%a8%d9%87-%d9%88-%d9%85%d8%af%db%8c%d9%86%d9%87-332
خرید و فروش فیش حج چهارمحال و بختیاری
 
نمایندگی دفتر ایران حج با بیش از ۷ سال سابقه 
 
در استان چهارمحال و بختیاری فعالانه آماده ی خدمتگزاری در
امر خرید و فروش فیش حج با مناسبترین قیمت می باشد.
نمایندگی های ایران حج در استان چهارمحال و بختیاری:
شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، اردل، کوهرنگ، کیار، بن، سامان، خانمیرزا
خریدار فیش حج تمتع و عمره بانک ملی و بانک ملت با بالاترین قیمت
فروش فیش حج عمره و تمتع با مناسبترین قیمت
لطفا جهت خرید و فروش فی
 
ولادت امام اول شیعیان امام علی(ع) را خدمت همه شیعیان ایران تبریک عرض میکنیم.
این متن زندگی نامه این امام بزرگوار است امیدوارم مفید واقع شود:
 
حضرت علی ( ع ) نخستین فرزند خانواده هاشمی است که پدر و مادر او هر دو فرزند هاشم اند . پدرش ابوطالب فرزند عبدالمطلب فرزند هاشم بن عبدمناف است و مادر او فاطمه دختر اسد فرزند هاشم بن عبدمناف می باشد . خاندان هاشمی از لحاظ... فضائل اخلاقی و صفات عالیه انسانی در قبیله قریش و این طایفه در طوایف عرب ، زبانزد خاص
از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است که:«المومن اعظمُ حرمةً مِن الکعبة؛ حرمت مؤمن از کعبه بالاتر است.»[1]و همچنین از حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه واله نقل شده است که: «قال الله تبارک‌وتعالی، مَن اَهان لی ولیا فقد ارصد لمحاربتی؛ خداوند تبارک‌وتعالی فرموده است: هر کس دوستی از دوستان مرا خوار کند، در کمین جنگ با من نشسته است.»[2][1]. بحارالانوار، ج ۶۸ ص ۱۶.[2]. الکافی، ج ۲، ص ۳۵۱.لینک مطلب: https://nidamat.com/ABR
//
یا علی ای که تو بر خلق جهان راهنمایی
یار پیغمبر و هم مخزن اسرار خدائی

چون توئی مظهر انوار خدا صاحب عصمت
در همه عمر نکردی تو به یک لحظه خطائی

کعبه تاریک بگردید ز بت های خسان
چون که زایشگه تو گشت به خود یافت ضیائی

کعبه زایشگه تو گشت که تا خلق بدانند
که توئی قبله‌ی دلها و تو هم قبله نمایی

سجده ای را که نمودی تو در آن خانه کعبه
مژده‌ای بود که از کعبه تو بت ها بزدائی

نه همین مولد تو داد به آن کعبه ضیائی
بلکه در عالم ایجاد بدادی تو سنائی

آن فداکاری
ماه رجب در پای سفره ازدحام استچون سفره دارش اسوه ی اهل کرام استتبریک ما را بر ابوطالب رسانیدآن عاشقی که احترامش مستدام استبنت اسد فهماند بر اهل دو عالممولودِ کعبه، برکتِ بیت الحرام استدر هر فراز و هر فرود و هر بلاییبا مرتضی، احمد ازین پس هم کلام استدر عرش، مسجودِ ملائک شد همان کهروی زمین بر زخمِ ایتام، التیام استآمد علی و قبله ی اهل یقین شدبابای ما، حیدر امیرالمؤمنین شد***ماییم و بحر رحمتِ مواج حیدراهل کرم هستند هاج و واج حیدرپیغمبران در سی
تاکی به تمنای وصال تویگانه
                                  اشکم شود ازهرمژه،چون سیل روانه
خواهد که سراید غم هجران تو یا نه
                                 ای تیر غمت رادل عشاق نشانه
جمعی به تو مشغول وتوغائب زمیانه
                               رفتم به در صومعه عابدو زاهد
دیدم همه را پیش رخت راکع وساجد
                             در میکده رهبانم ودرصمعه عابد
گه معتکف دیدم وگه ساکن مسجد
                             یعنی که
مولانای جان با حنجره ی همایونی:
 
 
ای با من و پنهان چو دل از دل سلامت می کنم
 
تو کعبه‌ای هر جا روم قصد مقامت می کنم
 
هر جا که هستی حاضری از دور در ما ناظری
 
شب خانه روشن می شود چون یاد نامت میکنم
 
گه همچو باز آشنا بر دست تو پر می زنم
 
گه چون کبوتر پرزنان آهنگ بامت می کنم
 
گر غایبی هر دم چرا آسیب بر دل می زنی
 
ور حاضری پس من چرا در سینه دامت می کنم
 
دوری به تن لیک از دلم اندر دل تو روزنیست
 
زان روزن دزدیده من چون مه پیامت می کنم
 
ای چاره در من چ
بی تو باحال پریشان و خرابم چه کنم
با دل سوخته و چشم پر ابم چه کنم
 
کعبه را دور ضریحت به طواف اوردی
من که دور از حرمت در تب و تابم چه کنم
 
هر چه خواندیم به جز عشق تو بی حاصل بود
نشود نام تو سر لوح کتابم چه کنم
 
روز محشر که عمل ها همه سنجیده شود
تو به دادم نرسی وقت حسابم چه کنم
 
گر چه از دور به چشم همه چون دریایم
بی تو و اشک غمت مثل سرابم چه کنم
 
بعد یک عمر که زیر علمت سینه زدم
چشم های تو اگر کرد جوابم چه کنم
 
به همه گفته ام ارباب مرا می خواهد
پیش مرد
امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: زمین کعبه گفت: کیست مثل من و حال‌آنکه خانه خداوند متعال بر من بناشده و مردم از اطراف‌واکناف به‌طرف من می‌آیند و حرم امن الهی قرار داده‌شده‌ام و چه فضیلت‌هایی که برای زیارت این مکان مقدس واردشده از آن جمله: حضرت علی بن الحسین علیه‌السلام فرمودند: تسبیح گفتن در مکه افضل است از خراج و مالیات که درراه خدا انفاق شود. (1)حضرت باقر علیه‌السلام می‌فرمایند: سجده کننده در مکه به‌منزله در خون غلتیدن درراه خداست؛ د
زد نفس سر به مهر صبح ملمع نقاب
خیمهٔ روحانیان کرد معنبر طناب

شد گهر اندر گهر صفحهٔ تیغ سحر
شد گره اندر گره حلقهٔ درع سحاب

صبح فنک پوش را ابر زره در قبا
برده کلاه زرش قندز شب را ز تاب

بال فرو کوفت مرغ، مرغ طرب گشت دل
بانگ برآورد کوس، کوس سفر کوفت خواب

صبح برآمد ز کوه چون مه نخشب ز چاه
ماه برآمد به صبح چون دم ماهی ز آب

نیزه کشید آفتاب حلقهٔ مه در ربود
نیزهٔ این زر سرخ حلقهٔ آن سیم ناب

شب عربی‌وار بود بسته نقابی بنفش
از چه سبب چون عرب نیزه کشید آف
عارفی کو بُود ز آل عبا
خواه گو خرقه پوش و خواه قبا
جان معنی طلب نه صورت تن
تن بی جان چه می کند دانا
باده می نوش و جام را می بین
تا تن و جان تو بود زیبا
گرچه حق ظاهر است کی بیند
دیدهٔ دردمند نابینا
احمق است آنکه ما و حق گوید
مرد عاشق نگوید این حاشا
یک وجود است و صد هزار صفت
به وجود است این دوئی یکتا
می وحدت ز جام کثرت نوش
نیک دریاب این سخن جانا
ما و کعبه حکایتی است غریب
رند سرمست و جنت المأوا
بر در دیر تکیه گاه من است
گر مرا طالبی بیا آنجا
قطره و بحر و
 خیثمه گوید امام صادق ع بمن فرمود ای خیثمه ما درخت نبوت و خانه رحمت و کلید حکمت و کانون دانش و محل رسالت و آمدوشد گاه فرشتگان و محل راز خداییم ما هستیم امانت خدا در میان بندگانش و ما هستیم حرم بزرگ خدا  پس رعایت و احترام ما از کعبه بیشتر است ما هستیم امام خدا ا هستم پیمان خدا هر که بپیمان ما وفا کند پیمان خدا وفا کرده و هر که با ما پیمان شکنی کند پیمان و عهد خداراشکسته است
به هر کجا که روانم، ز دیده خون بِفِشانم 
غم دلم به که گویم، که با سخن نتوانم
به چشم من تو نظر کن،در آن ببین که چه گوید
هر آنچه را که بدیدی، همان بُوَد غم جانم
ز حرف دل به که گویم، که آتشی به درونست 
چو این سخن نَتَوانم، ز دیده خون بِفِشانم
غم از دلم تو بدر کن، به آب دیده نظر کن
که اشک من چو بلغزد، ز خون دل بچکانم
دمی که در تب و تابم، سحر شود و نخوابم
چو مرغ بی پر و بالی، به سوی کعبه دوانم 
به کعبه چون نشنیدی، صدای حسرت این دل
کجا روم به که گویم، چه در
پس ازحملات متعددعربستان به مساجدکه درکنارش قبرستان بودوبیمارستان هاکه درکنارش بیماران مختلف بود.یمن بشکل کامل واردعرصه استقلال طلبی ومبارزه باوهابیون موجوددرریاض شد.
ریاض پایتخت عربستان سعودی درماه آخرسال2019میلادی بامشکل مالی مواجه شده بودازیک طرف شاه مداوم پول خرج واردات ودفاع وحمله به دیگرکشورهاودشمن تراشی نموده بودازطرفی درشورای همکاری خلیج فارس کشوری که ثروتمندنباشدمحبوب نبود.درواقع حالاایران بودکه همه قصدتصاحب خاک وناموس آن
آیا مشاهده نمى کنید که همانا خداوند سبحان، انسان هاى پیشین از آدم علیه السّلام تا آیندگان این جهان را با سنگ هایى در مکّه آزمایش کرد که نه زیان مى رسانند، و نه نفعى دارند، نه مى بینند، و نه مى شنوند این سنگ ها را خانه محترم خود قرار داده و آن را عامل پایدارى مردم گردانید.سپس کعبه را در سنگلاخ ترین مکان ها، بى گیاه ترین زمین ها، و کم فاصله ترین درّه ها، در میان کوه هاى خشن، سنگریزه هاى فراوان، و چشمه هاى کم آب، و آبادى هاى از هم دور قرار داد، که ن
گل نرگس توبیاکل جهان بیتاب است/شیعه ازدوری توشدنگران بیتاب است/دیدگان زمزم اشک وهمه اش پرگریه است/نظری کن که برایت چه عیان بیتاب است/دشمنان تیغ کشیده زبر ظلم وستم/هرمسلمان زبرت گریه کنان بیتاب است/اهل بیت نبوی راشده ای روح امید/کربلا ازبرتو مثل زمان بیتاب است/مکه دردست سعودی که بودشر بشر/کعبه آن خانه پرامن وامان بیتاب است/میرسد روزظهورت همگی پابه رکاب/شدمهیای فرج هرچه نشان بیتاب است/
شفای درد بی درمانمان باش
                                                          صفای عزم سرگردانمان باش
خدا ای شوق بی پایان هستی
                                                          صدای نظم بر ایمانمان باش
 
همی در دل خدایی هست با عزت
                                                         همی حاصل چرایی نیست با محنت
که محنت های امریکاست شیطانی
                                                         همی شر خو مرامی هست با خفت
 
 
خداوند شفای هر درد است،ا
بسم الله الرحمن الرحیم قربة الی الله . . باید رفت، باید دنبالِ پرچمت تا ابد رفت... . باید موند، باید پایِ این روضه ها تا ابد موند... . . یه عده پایِ حق که میرسه فراری و یه عده پایِ حق که میرسه فدایی ان چه کعبه رفته ها که حاجی هم نمیشن و چه کربلا نرفته ها که کربلایی ان.... . . سفر بخیر، جوونی که شدی عاقبت به خیر سفر بخیر، به مقصدت رسیدی مثل زهیر سفر بخیر سفر بخیر.... . . . اصلا این شعر رو برای من و تو خوندن، برای من...یه عده پایِ حق که میرسه فراری و... . برایِ تو یه
به نام خدای مهدی عج




امام خمینی ره:
ما امروز دورنمای صدور انقلاب اسلامی را در جهان مستضعفان و مظلومان بیش از
پیش می‌بینیم و جنبشی که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و
زورمندان شروع شده و در حال گسترش است، امیدبخش آتیه روشن است و وعده
خداوند تعالی را نزدیک و نزدیکتر می‌نماید. گویی جهان مهیا می شود برای طلوع آفتاب ولایت از افق مکه معظمه و کعبه آمال محرومان و حکومت مستضعفان.» (صحیفیه نور امام،ج17،ص480)https://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khom
در روز هشتم ذی الحجه،یوم
الترویه،امام حسین(ع) آگاه شد که عمرو بن سعید بن عاص با سپاهی انبوه به مکه وارد
شده است تا او را مخفیانه دستگیر کنند و به شام برند و اگر نه...
حرمت حرم امن را
با خون او بشکنند.
آنان که رو به سوی قبله ی خویش نماز می گزارند،معنای حرمت حرم
امن را چه می دانند؟
کعبه ی آنان که در مکه نیست تا حرمت حرم مکه را پاس دارند؛
کعبه
ی آنان قصر سبزی است در دمشق که چشم را خیره میکند.
آن جا بهشتی است که در زمین
ساخته اند تا آنان را از بهشت آسمانی
مدیر مدرسه علمیه مولود کعبه جاسک از اعزام ۴۴ طلبه این شهرستان به اردو علمی فرهنگی مشهد خبر داد.
حجت الاسلام ذاکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، با اشاره به نیاز طلاب به تغییر روحیه ونشاط و شادابی برای آماده شدن سال تحصیلی درسی جدید، گفت: به همین منظور 44 نفر از طلاب مدرسه علمیه مولود کعبه جاسک  روز گذشته به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.
وی ادامه داد: این اردو با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که در این
قالب وبلاگ امام زمان | قالب وبلاگ 
قالب-وبلاگ-امام-زمان
قالب وبلاگ امام زمان ، این قالب وبلاگ بسیار زیبا ، توسط سایت ماه اسکین ارائه گردید. ... قالب وبلاگ حضرت مهدی,قالب وبلاگ خانه کعبه,قالب وبلاگ کعبه,قالب وبلاگ ...

قالب وبلاگ حضرت مهدی | قالب وبلاگ 
روی تصویر زیر کلیک کن:

قالب-وبلاگ-حضرت-مهدی
قالب وبلاگ امام زمان (عج) توسط سایت ماه اسکین طراحی و سئو شده و در آن بیشتر از رنگ های فیروزه ای، آبی و سیاه و اسامی و القاب حضرت مهدی (عج) استفاده شده است.
شفای درد بی درمانمان باش
                                                          صفای عزم سرگردانمان باش
خدا ای شوق بی پایان هستی
                                                          صدای نظم بر ایمانمان باش
 
همی در دل خدایی هست با عزت
                                                         همی حاصل چرایی نیست با محنت
که محنت های امریکاست شیطانی
                                                         همی شر خو مرامی هست با خفت
 
 
خداوند شفای هر درد است،ا
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
شیعیان در بزرگی وعظمت مقام حضرت عبدالمطلب جد پیامبر سر سوزن شک و تردیدی ندارند
یکی از دلایل عظمت مقام عبدالمطلب مقام توکل اوست.
که در متن زیارت نامه ایشان آمده است.
حضرت عبدالمطلب با رها کردن کعبه در مقابل سپاه فیل و بیان این جمله که من صاحب شترهایم هستم و کعبه هم صاحبی دارد و نیازی به دفاع من ندارد زمینه را برای قدرت نمایی پروردگار ایجاد فرمودند
هنوز جایی نخوانده و نشنیده ام که پیام
جشن میلادعلی مشکل گشای عالم است/شادمان چون خالق اوبا نبی خاتم است/حضرت او افتخار اهل بیت مصطفی/بهراوجوشان به مکه چشمه های زمزم است/بازشد آغوش کعبه مادر حیدررسید/مرتضی آن حجت حق باولایت همدم است/آمده قرآن ناطق سیزده ماه رجب/اسوه ناب پرستش سوی دلهامرهم است/باطلوع روزگارش میرودشر و بدی/بهرشیطان ستمگر روز درد و ماتم است/آسمانهانورباران گشته میلاد علی/برهدایت عشق مولا آیه های محکم است/افتخارهرمسلمان در ولایت محوری است/دست حیدر روز محشرپر عطا
خونه بی تو خونه نیست. قهر کن؛ دل دارم که دلبریها و جفات رو بخرم و ببرم.
اصلا چه اهمیت داره حق با کی هست وقتی اهل یه خونه ایم و بلدیم همدیگه رو تاب بیاریم. من که خدا نیستم حق فقط با من باشه. حقی اگر هست با همه ی ماست. یکی کمتر یکی بیشتر. حق کوچک من تحقه ی درویشی آستان شما. من و خونه شما رو مشتاقیم. مقصود شمایی اقا. کعبه و بتخانه بهانه ست. بیا باز هم چای بخوریم...کلیدت باید باز هم در قفل بچرخه که خونه بعد از بارون گرم بشه. همه ی اجزای خونه دلتنگت هستن؛ ر
این غزل در پائیز 86 و فی البداهه در جلسه ی جشن امام رئوف سروده شده است :
هست میلاد گرانقدر رضا ، شاه هدی 
بلبلان رقص کنان چهچهه زن پر ز نوا
خرّم از یمن وجودش همه ی دشت و دمن
گوئیا فصل بهار است به هنگام شتا
آنکه ثامن به حجج هست و شه کشور دل
راضی حکم خداوند و مسمّی به رضا 
آستان حرمش مأمن هر فرد غریب
ضامن آهو و سلطان غریب الغربا
مشهدش کعبه ی آمال همه تا به ابد
خاکبوس حرمش ماه به هنگام مساء
اختر و ماه و خور و جمله تمام افلاک
در طرب زآمدنش جمله به صد شور
گاهی فکر می‌کنم شاید مسلم بود که باعث شد هزاره‌ای بگذرد و هنوز زمین در اغما به سر ببرد
و اهل آن بگویند طبیب دوار بطبه سخن از گذشته‌هاست و در عصر ما جایی ندارد
وقتی کسی که همه قلبت عاشق اوست در آخرین نجوایش بخواند
اگر خودم به تو گفتم بیا، نیا برگرد
 و گمان کنی که ذره‌ای از حس شرمش کوه‌ها را آب می‌کند
شاید حق داشته باشی که نخواهی مسلمی دیگر، چنین زخمی بردارد
 
پ ن:
قول می دهم که همه چیز عوض می‌شود
یک‌بار دیگر بیا و بگو فلیرحل معنا..و قسم به خدا
عشق مهدی میکشاند قلب را کوی ظهور/شیعه درآماده باش رفتن سوی ظهور/میشوددرمان درد قلبهای عاشقان/گشته مملو هرکجایی زمزم وبوی ظهور/با نشان آشکارش این جهان روشن کند/گنج زیبای عدالت هست درروی ظهور/وقت اصلاح درون وجنگ بادشمن شده/هست مزدکار شیطان درترازوی ظهور/او امید اهل بیت ومرهم بر انبیاء/خوش بحال شیعیان مست رهپوی ظهور/هست ایران ولایی دررکاب نائبش/سوی کعبه رفته اینک بازهم گوی ظهور/
رفتار دولت انگلیس در عدم صدور روادید برای ورزشکار ایرانی، رفتاری ناجوانمردانه بود. جالب آن که درست در همان وزن نیز کشور میزبان توانست به مدال دست پیدا کند.
ندیدم آنهایی که غرب را کعبه آمال خود دانسته و آزادی و حقوق بشر را در نگاه به غرب می جویند واکنشی به این اقدام خباثت آلود انگلیس نشان بدهند.
تقویم شیعه
بیست و پنجم ذی القعده
۱- حرکت امام رضا علیه السلام از مدینه به سوی مرو
در این روز در سال ۲۰۰ هجری قمری حضرت رضا علیه السلام از مدینه به سوی مرو حرکت کردند.
مامون، رجاء بن ابی ضحاک را برای آوردن حضرت مأمور کرد و به او دستور داد که حضرت را از راه اهواز بیاورد و از طریق کوفه و قم عبور ندهد. هنگامی که خواستند حضرت را به طرف خراسان حرکت دهند داخل مسجد رسول خدا صلی الله علیه و آله شد تا با آن حضرت وداع کند و این کار را چند مرتبه انجام داد و هر
شب آخرین راه یادش بخیر
شب مرگ دلخواه یادش بخیر 
غم بغض دریا و گوش کویر
دله کوچک چاه یادش بخیر
  به صاحب صفات سمیع و بصیر
کریم خطا بخش پوزش پذیر 
جهان قعرِ خوابِ بدی رفته است
به جای جهان هم تو احیاء بگیر
  ببین گوشه ی دنجِ محراب را
ببین تیغ بر فرق مهتاب را
  سرِ پنجه های پلنگ عجل
ببین ماه افتاده بر آب را 
ببین کعبه با تو سیاه پوش شد
هر آیینه ای تار و مخدوش شد
  دو پیمونه زهر از سبو ریخته
زمین و زمان شوکران نوش شد
   شب آخرین راه یادش بخیر
شب مرگ دلخو
بسم الله الرحمن الرحیماز جنون این عالم بیگانه را گم کرده امآسمان سیرم، زمین خانه را گم کرده امنه من از خود، نه کسی از حال من دارد خبردل مرا و من دل دیوانه را گم کرده امچون سلیمانم که از کف داده ام تاج و نگینتا ز مستی شیشه و پیمانه را گم کرده اماز من بی عاقبت، آغاز هستی را مپرسکز گرانخوابی سر افسانه را گم کرده امطفل می گرید چون راه خانه را گم می کندچون نگریم من که صاحب خانه را گم کرده ام؟به که در دنبال دل باشم به هر جا می رودمن که صائب کعبه و بتخان
گل نرگس توبیاکل جهان بیتاب است/شیعه ازدوری توشدنگران بیتاب است/دیدگان زمزم اشک وهمه اش پرگریه است/نظری کن که برایت چه عیان بیتاب است/دشمنان تیغ کشیده زبر ظلم وستم/هرمسلمان زبرت گریه کنان بیتاب است/اهل بیت نبوی راشده ای روح امید/کربلا ازبرتو مثل زمان بیتاب است/مکه دردست سعودی که بودشر بشر/کعبه آن خانه پرامن وامان بیتاب است/میرسد روزظهورت همگی پابه رکاب/شدمهیای فرج هرچه نشان بیتاب است/
بوی سجاده خونین علی می آید/خبرماتم غمگین علی می آید/اشکریز غم او احمد وزهرا وحسن/استجابت برآمین علی می آید/مسجدکوفه سحرگاه شده پرآشوب/نگرانی برآن دین علی می آید/بعداو فتنه شود تا برسد کرببلا/پرده کعبه به آذین علی می آید/داغ حیدر همه جابهربشر جانسوزاست/مرغ حق ازبرگلچین علی می آید/جبرئیل آمده تا خون خداراببرد/حضرتش گاه به تبیین علی می آید/یوسف فاطمه آید به تسلای ولی/شیعه باغصه به تدفین علی می آید/
پشت دریاها
قایقی خواهم ساخت،
خواهم انداخت به آب...
پشت دریاها شهری است
که در آن پنجره‌ها رو به تجلی باز است
بام‌ها جای کبوترهایی است، که به فواره هوش بشری می‌نگرند
دست هر کودک ده ساله شهر، شاخه معرفتی است
مردم شهر به یک چینه چنان می‌نگرند
که به یک شعله، به یک خواب لطیف
خاک، موسیقی احساس تو را می‌شنود
و صدای پر مرغان اساطیر می‌آید در باد
پشت دریا شهری است
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
شاعران وارث آب و خرد و روشنی‌اند.
پشت
شیعیان مژده مهدی چه عیان می آید/بوی بهبود زاوضاع جهان می آید/هرکجامی نگری نام نکویش پیداست/ناگهان لطف خدانورفشان می آید/بنگرمنطقه را شام وعراق و لبنان/ازیمن جلوه حق مژده رسان می آید/قدس شدمنتظرش رفتن دشمن پیداست/ذلت قوم یهودی به میان می آید/گشته ایران ولایی همه اش لشکراو/رهبری عزت این عصرو زمان می آید/کعبه آماده شده کرببلا منتظرش/عشق معبودنگربادل وجان می آید/وقت نابودی دشمن ز حوادث پیداست/نام مهدی همه جا وردزبان می آید/این حوادث بدهد بازشت
توی این جهان همه چیز منظومه ایستخورشیدی در میان و مابقی به دور او می چرخند.همه چیز بصری ترینش کعبه است و انسانها، چرخنده های دورشهمه چیز در حال گردش به دور محوریستپس اینکه من هم بدور تو می چرخم انگار جزئی از ذات این جهان است.
هیچ وقت حسرت زندگی آدمایی رو که از درونشون خبر نداری نخور!حسادت نوعی اعتراف به حقیر بودن خویش است. هر قلبی دردی داردفقط نحوه ابراز آن فرق دارد. بعضی ها آن را در چشمانشان پنهان می‌کنندبعضی ها در لبخندشان!
خنده را معنی به سر مستی مکن
آنکه میخندد غمش بی انتهاست
نه سفیدی بیانگر زیبایی ستو نه سیاهی نشانه زشتی...کفن سفید اما ترساننده است و کعبه سیاه اما محبوب و دوست داشتنی است. انسان به اخلاقش سنجیده می شود نه به مظهرش...قبل از اینکه سرت را بالا ببر
نمی‌دانم کدام یک از این سال‌هایی که حج برگزار شده است خدا را به اشتباه قربانی کرده‌اند؟ این حجم از ناامیدی در تاریخ سابقه نداشته است. می‌گویند ناامیدی کار شیطان است اما به خاطر خدا بیایید زیر تابوت خدا را بگیرید. خدایی که خانه‌اش را ترک کرده و بازنگشته است، با حجمی از هوا تاخت زده شده. حجاج یکی یکی می‌آیند، دست می‌دهند و به کعبه‌ی پیرهن مشکی تسلیت می‌گویند. آذوقه‌ی مُهرهایی که بر آن خدا را سجده می‌کردند در جنگ‌های رمی جمرات تمام شده ا
شفای درد بی درمانمان باش
                                                          صفای عزم سرگردانمان باش
خدا ای شوق بی پایان هستی
                                                          صدای نظم بر ایمانمان باش
 
همی در دل خدایی هست با عزت
                                                         همی حاصل چرایی نیست با محنت
که محنت های امریکاست شیطانی
                                                         همی شر خو مرامی هست با خفت
 
 
خداوند شفای هر درد است،ا
مرد تا ازدواج نکند انگیزه ای برای کار کردن ندارد و تا کار پیدا نکند نمی تواند ازدواج کند. مانده ایم در این دور باطلدوست داشتم بگویم: صاحب فرزند که شدیم پدر و مادرهای بهتری باشیم و جامعه ای با فرهنگی اسلامی تر بسازیم اما دیدم واقعا به همین سادگی ها هم نیست، پدر و مادرهای ما هم می دانند که ازدواج برای نسل جوانشان واجب است. اما توان مقابله با فرهنگ مسموم جاری در جامعه را ندارند.
این کار همت جهادی می طلبد.
به گمانم ما نسل ظهور تو هستیم و اینگونه بای
یکی بود یکی نبود قرار شد یک مرد متولد شود. کجا؟ کی؟ 
درد زایمان شروع شد زنی به سمت خانه ی مکعبی سیاه رنگ حرکت کرد ناگهان گوشه خانه ترک خورد و به آن زن تعاریفی کرد. بیا داخل!نترس؟؟!! آن زن وارد شد بعد از مدتی زنی بیرون آمد و پسری در آغوش داشت که از چهره او مهربانی و شجاعت می بارید. 
او کی بود؟ او علی بود علی ابن ابیطالب. پسر فاطمه بنت اسد 
او در خانه کعبه متولد شد...
۱۳ رجب 
و او متولد شد تا روزی خودش پدر شود.
نه... نه... او می خواهد پدر همه امت شود!!! کدوم
لطف حق داد به ما حضرت قاآنی را
.
در میان دو جهان غیر شهیدان حسین
چه کسی درک کند مردن عرفانی را؟
.
خون قاسم که زمین ریخت، فرو می بلعید
هیبت و قدرت آن دولت شیطانی را
.
باتلاقی است که جز دولت منفور ترامپ
عاقبت می شکند کعبه عبرانی را
.
رهبر کفر جهانی که به مستی خفتی!
خیز و بشنو سخن ملت قرآنی را:
.
ضربه ای سوی تو آید که فراموش کنی
چهره رافت اسلامی انسانی را
.
دشمنان وطنم باز همه می بینند
انتقام و غضب خاسته از وحدت ایرانی را
.
بابِ قاسم که شود ساخته در صحن
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
در اسلام عمر کسی که در برابر ظلم قیام کند به مرگ جاهلیت مرده تا جایی که عمری ها حسین بن علی را شهید نمی‌دانند.
 
در اسلام عمر فاسق ترین افراد هم لیاقت جانشینی پیامبر و خلافت بر مسلمانان را دارند.و فاسق ترین فرد می‌تواند پیش نماز مسلمانان باشد
چون عبدالله بن عمر با پای  حجاج بیعت کرد و پشت سر ایشان نماز خواند
طبق اسلام عمرشما به هیچ وجه حق اعتراض به حاکم را نداری حتی اگر ظالم ترین افراد و فاسق ترین ب
اندراین عیدمحمد قلب پرایمان شود/ازقدوم پاک احمد شیعه را احسان شود/گلفشان شدکل عالم بهرمیلادنبی/شادمان درعیدمولا کعبه ویزدان شود/جاهلیتهای زمانه رفت اندرمقدمش/چشم عشاق محمد ازشعف باران شود/اوولی اولیاء وافتخار خلقت است/یادگاران پیمبر عترت وقرآن شود/درمیان اهل بیتش صادق آل نبی است/اورئیس مذهب ما شیعه را جانان شود/همزمان میلاداحمد با امام صادق است/جاودان اسلام وشیعه درجهان آسان شود/هفته وحدت رسیده مسلمین راافتخار/درچنین ایام شادی دردها د
کربلاآتشفشان عشق وشور وانتظار/میبردهربنده ای را بهروصل کردگار/قبل کعبه خلقت آن درفضیلت بی نظیر/قبله گاه شیعیان شددرنهان وآشکار/باحسین ویاورانش جاودانه تاابد/اسوه ایثار مولا درتمام روزگار/مظهرایمان وعزت شیعیان را سرفراز/نام زیبای حسینش دردو عالم افتخار/یک یک یاران مولا باشهادت پرزدند/درکنارجسم هریک شد امامش سوگوار/لحظه جانسوز آنجا قتلگاه است وحسین/محشر کبری بپاشد بهرزینب ناگوار/روی نی راس شهیدان پیش چشم بانوان/حضرت سجادو زینب اشک ریز
درحریم پاک قرآن کن دعای انتظار/شیعه دائم برولایت می نمایدافتخار/وقت هم عهدی ماوحضرت مهدی رسید/درترازوی عدالت میرسد با ذوالفقار/یادگاران نبی هم اهل بیت وهم کتاب/همدم شیعه همیشه این دوشددرروزگار/ماه زیبای مبارک بادعاتکمیل شد/درسحرمانوس باشدقلبهابا کردگار/گوهراخلاص بنده رهگشای مشکلات/میشود روزقیامت جلوه هایش آشکار/هست تفسیرولایت درشب قدرعلی/پیروان ناب آقادر جهان شدبیشمار/برظهوریوسف حق کعبه بیتابی کند/میرسداز آل احمد یک ولیی تک سوار/
چو شیرینتر نمود ای جان مها شور و بلای تو
بهشتم جان شیرین را که می‌سوزد برای تو
 

روان از تو خجل باشد دلم را پا به گل باشد
مرا چه جای دل باشد چو دل گشته‌ست جای تو
 

تو خورشیدی و دل در چه بتاب از چه به دل گه گه
که می‌کاهد چو ماه ای مه به عشق جان فزای تو
 

ز خود مسم به تو زرم به خود سنگم به تو درم
کمر بستم به عشق اندر به اومید قبای تو
 

گرفتم عشق را در بر کله بنهاده‌ام از سر
منم محتاج و می‌گویم ز بی‌خویشی دعای تو
 

دلا از حد خود مگذر برون کن باد را از
29. سورۀ قریش
شناسة سوره
این سوره به مناسبت کلمات آغاز سوره، "لایلاف القریش"، "القریش"، و "لایلاف" نامیده شده است.
سورۀ قریش به اتفاق اکثر دانشمندان تفسیر و علوم قرآنی مکی و بیست و نهمین سورۀ نازل شده پس از تین و پیش از قارعه بر پیامبر9 است. تمام جدول‌های ترتیب نزول این مطلب را تأیید می‌کنند.
سورۀ ایلاف در ترتیب مصحف رسمی با چهار آیه در جزء سی‌ام قرآن، ردیف صد و ششم، بعد از سورۀ فیل و قبل از سورة ماعون قرار دارد.
مقصود سوره
ترغیب اهالی مکه و مردم
آیا امام زمان عج در میان دشمنان ظهور می کند؟
همه متفق القول هستند که: امام زمان عج در مکه ظهور خواهد کرد. ولی آیا الان که خانه کعبه بسته شده، دور تا دور ان را وهابیون گرفته اند، و گارد ضد امام زمان را بران گماشته اند! تیربار بزرگی را در بالای هتل مقابل نصب کرده، و آماده تیراندازی است، این ظهور چگونه خواهد بود؟ پس اولین وظیفه منتظران واقعی، از بین بردن دشمنان و کنارزدن وهابیون، و برداشتن آن تیربار است. تا هنگامیکه مکه امن، و دست دشمنان کوتاه نش

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها