نتایج جستجو برای عبارت :

تقویم شیعه: ماه شوال المکرم

تقویم شیعه
ماه شوال المکرم
ماه شوال شامل رحلت بزرگانی و وقوع جنگ‌هایی است کما اینکه چند نفر از بزرگ‌ترین دشمنان اهل بیت علیهم السلام نیز در آن به درک واصل شده‌اند. روزهای ۱، ۳، ۴، ۵، ۶، ۸، ۱۴، ۱۵، ۱۷، ۲۵ را که شامل این وقایع هستند مرور خواهیم کرد.  عید فطر اولین روز این ماه و روز جشن روزه‌داری است. شهادت امام صادق علیه السلام، حضرت حمزه علیه السلام، وفات ابا صلت هروی و حضرت عبد العظیم علیه السلام روزهای غم در این ماه‌اند؛ که ویرانی قبور ائم



آیا ازدواج در ماه شوال مکروه است؟







جاری شدن عقد برای ازدواج در ماه شوال
 
حکم ازدواج در ماه شوال چیست؟
برخی بر این باورند که جاری شدن صیغه عقد
برای ازدواج در ماه شوال کراهت دارد و خوش یمن نیست. به همین منظور به
دنبال علت و چرایی این موضوع در احادیث و روایات گشتیم و هیچ روایتی که
دلالت بر منع و یا کراهت ازدواج در ماه شوال کند را نیافتیم.
ادامه مطلب
تقویم شیعه
چهارم شوال
جنگ حنین
در این روز در سال ۸ هجری قمری بعد از ۱۵ روز از فتح مکه، غزوه حنین به وقوع پیوست. تعداد لشکر اسلام ۱۲ هزار نفر از مکه و ده هزار نفر از مدینه بودند. در این جنگ چهار نفر شهید شدند، و تعداد مقتولین از کفار را بیشتر از ۳۰۰ نفر نوشته‌اند. یکی از موارد فرار ابو بکر و عمر در همین جنگ بوده است تاریخ این جنگ را ماه رمضان، و ۳ و ۱۰ و ۱۱ شوال هم نقل کرده‌اند.
تقویم شیعه، نوشته استاد حجت الاسلام عبد الحسین بندانی، صفحه ۳۰۵
سید بن طاووس رحمه الله در دعای هلال شوال‏ در کتاب اقبال الاعمال می نویسد: «فصل فیما نذکره من کیفیة الدخول فى شهر شوال‏ و ما انشأناه عند رؤیة هلاله- الى قوله: و امّا ما یقال عند رؤیة هلال شوال‏ فقد قدمنا فى کتاب عمل الشهر دعاء انشأناه یصلح لجمیع الشهور فان لم یجده فلیقل عند رؤیة الهلال المذکور:
اللهم انک قد مننت علینا بضیاء البصائر و الابصار ...
که خود آن بزرگوار به صراحت می فرماید این دعا را خودم انشاء کرده ام. پس معلوم شد لازم نیست دعا حتما م
زمان دقیق عید فطر 98
دبیر ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب درخصوص استهلال ماه شوال گفت: پیش‌بینی ما این است که هلال ماه شوال به راحتی قابل رؤیت و روز چهارشنبه اول ماه شوال و عید سعید فطر است.

حجت‌الاسلام فضل‌الله ذاکری دبیر ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب در گفتگو با فارس ازپیش‌بینی‌ها برای رؤیت ماه شوال خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که استهلال ماه شوال به راحتی قابل انجام است و روزچهارشنبه اول این ماه و عید فطر است.وی ادامه داد:
تقویم شیعه
ششم شوال
توقیع برای حسین بن روح
روز یکشنبه سال ۳۰۵ هجری قمری اولین توقیع امام عصر علیه السلام در دوران غیبت صغری، برای جناب حسین بن روح رحمه الله صادر شد.
تقویم شیعه، نوشته استاد حجت الاسلام عبد الحسین بندانی، صفحه ۳۰۶
تقویم شیعه
بیست و پنجم شوال
شهادت امام صادق علیه السلام
امام صادق علیه السلام در سال ۱۴۸ هجری قمری در چنین روزی به شهادت رسید. در شهادت حضرت نیمه رجب و نیمه شوال را هم گفته‌اند. شهادت آن حضرت به سبب انگور زهر آلودی بود که منصور دوانیقی (لعنت الله علیه) به آن حضرت خورانید. مدت امامت آن حضرت ۳۴ سال و عمر شریفشان ۶۵ سال بود. دوران امامت آن حضرت همزمان با هفت نفر از زمامداران غاصب بود که عبارتند از: هشام بن عبد الملک، ولید بن یزید بن عبد الملک، یزید
تقویم شیعه
هشتم شوال
مرگ عبد الملک بن مروان
در سال ۸۶ هجری قمری عبد الملک بن مروان سفاک بخیل، در دمشق به هلاکت رسید، و بعضی ۱۵ شوال را ذکر کرده‌اند. این در حالی بود که ۲۱ سال و ۶ ماه خلافت را غصب کرده بود. او پیش از سلطنت پیوسته ملازمت مسجد را داشت و تلاوت قرآن می‌نمود و او را حمامة المسجد (کبوتر مسجد) میگفتند! وقتی خبر سلطنت به او رسید قرآن را بر هم نهاد و گفت: اسلام علیک هذا فراق بینی و بینک: «خداحافظ، این آغاز جدایی بین من و توست»!!
بیماری او که
گشته ویران
بارگاه قدس انوار الهی
قبرهای جمله خاکی   
بی ضریح و سایبان
در کوره ی گرمای خورشید
زین مصیبت
اشک غم جاری است
از ابر دو چشم آسمان هم
خادم این قبرها
باران اشک مومنین است
صحن آنها
وسعتش تا قلب پاک متقین است
می توان دریافت اوج غصه را
از سنگ ها ی داغ صحرا و بیابان
بادها هم خاک غم ریزند بر سر
قبرهای گشته ویران
جمله شب ها
فاقد شمع و چراغان
ظهرهای داغ و سوزان
هشتم شوال شد
وهابیت
این دشمنان دین و قران
بقعه ها
گلدسته ها را
یک به یک بنموده ویرا
اعلام زمان قطعی عید فطر

باشگاه خبرنگاران نوشت: حجت الاسلام موحد نژاد اعلام کرد چهارشنبه پانزدهم خرداد، عید فطر است.
بنا به اعلام دفتر ستاد استهلال رهبر انقلاب اسلامی، چهارشنبه پانزدهم خرداد، اول ماه شوال و مصادف با عید سعید فطر است.
حجت الاسلام موحدنژاد، عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: ۱۰۰ گروه استهلال رصد ماه شوال را برعهده دارند و براساس نظرهای کارشناسی، غروب سه شنبه هلال ماه شوال رویت خواهد شد.
طبق پیش بینی نرم افزار که تصاویر آن در ادامه آمده است:
هلال در غروب روز سه شنبه مصادف با 29 رمضان و 14 خرداد ماه وضعیت خوبی خواهد داشت و قابل رویت است و بنابراین روز بعد یعنی چهارشنبه 15 خرداد اول شوال و عید فطر است. 
تصویر دوم وضعیت رویت پذیری در روز 13 خرداد را غیر ممکن پیش بینی میکند.
تصویر دوم:
تقویم شیعه
شانزدهم شوال
جنگ حمراء الاسد
در این روز در سال ۳ هجری قمری جنگ حمراء الاسد اتفاق افتاد. «حمراء الاسد» نام مکانی در اطراف مدینه است. بعد از جنگ احد و آمدن مسلمانان به مدینه، پیامبر صلی الله علیه و آله برای آن که مبادا قریش مراجعت کنند و به مدینه حمله نمایند امر نمود تا بلال ندا دهد: امر خداوند متعال است که باید آنان که در احد حاضر بوده‌اند و جراحت دیده‌اند به تعقیب دشمن بروند. اصحاب کار معالجه را رها کردند و لباس رزم پوشیدند. امیر ال
تقویم شیعه
پنجم شوال
۱- حرکت به سوی جنگ صفین
در سال ۳۶ هجری قمری در چنین روزی امیر المومنین علیه السلام برای رفتن به صفین آماده شدند؛ و ابو مسعود عقبه بن عامر انصاری را در کوفه جانشین خویش قرار دادند.
۲- ورود حضرت مسلم علیه السلام به کوفه
در سال ۶۰ هجری قمری در چنین روزی حضرت مسلم علیه السلام وارد کوفه شدند. مردم کوفه به خدمتش شتافتند، و نامه‌ی امام حسین علیه السلام را استماع کردند و هجده هزار نفر با آن حضرت بیعت کردند. جناب مسلم علیه السلام نا
بسم الله الرّحمن الرّحیم
سلام علیکم؛ در این بخش می خواهیم اتفاقات شش ماه پایانی سال ظهور رو یک نگاه کلی بهش داشته باشیم، تا بعداً بتونیم خیلی دقیق تر این اتفاقات رو بررسی کنیم.
نکته: قسمت هایی که با تیک مشخص شده جزو علائم حتمی ظهور هستند.
نکته: ترتیب ماه ها به این گونه است: رجب/شعبان/رمضان/شوال/ذی القعده/ذی الحجه/محرم
نکته: ان شاءالله در جلسه ی مسجد حوادث ماه شوال به صورت دقیق و کامل توضیح داده خواهد شد.
نکته: برای دانلود یا مشاهده ی تصویر با
روز نیمه ماه شوال سالروز وقوع جنگ احد شهادت حضرت حمزه سید الشهداء وجمعی از شهداء احد تسلیت باد
در سال سوم هجری جنگ احد در دامنه کوه احد واقع شد ودر اثر عدم اطاعت از رسول خدا پیروزی به شکست منجر شد وخیلی به شهادت رسیدند من جمله حضرت حمزه عموی پیامبر صلی الله علیه وآله
باسلام.
ضمن آرزوی قبولی طاعات....
جهت یادآوری به علاقمندان به مشارکت در طرح قربانی اول ماه :
شما می توانید این ماه هم  باهمان نیات پاک خود و به نیت سلامتی امام زمان (عج)  در قربانی روز عید فطر، اول ماه شوال شرکت نمایید، گوسفند ذبح شده بین نیازمندان توزیع خواهد شد، آن شاءالله

شما میتوانید مبالغ مورد نظر خود را به شماره کارت زیر واریز نمایید  6037997396564982 
انشاالله خداوند به همه ی عزیزان عمر با عزت ، سلامتی و روزی بابرکت عنایت فرماید 
               
تقویم شیعه
اول شوال
۱- عید فطر
اول ماه شوال روز عید فطر است. قبل از نماز عید خوردن مقداری از تربت سید الشهدا علیه السلام و نیز زیارت آن حضرت مستحب است.
۲- مرگ عمروبن عاص
در سال ۴۱ هجری قمری عمرو بن عاص خبیث در سن ۹۰ سالگی به درک واصل شد. مادر او نابغه کنیزی بود که عبد الله بن جذعان او را خرید و آزادش کرد. او به کار خلاف (زنا) روی آورد، و چون قیمتش نسبت به سایر زنان خلافکار ارزان‌تر بود مراجعه کنند بسیار داشت. لذا آبروی عبد الله بن جذعان را برده بود.
تقویم شیعه
هشتم شوال
۱- ویرانی قبور ائمه بقیع علیهم السلام
در این روز در سال ۱۳۴۴ هجری قمری قبور ائمه بقیع علیهم السلام و نیز قبر حضرت حمزه در احد به دست وهابیون تخریب شد. علت و انگیزه تخریب این قبور مطهر در کتب مختلفی که بر رد عقائد ضاله وهابیت تألیف شده، بیان گردیده است. آنان اضافی بر قبور مطهر ائمه معصومین علیهم السلام، دیگر قبور را هم تخریب نمودند که عبارتند از: قبر منسوب به فاطمه زهرا علیهم السلام قبر مطهر فاطمه بنت اسد علیها السلام مادر
هشتم شوّال؛ روز عزای امّت اسلامی/ بازشناسی تخریب قبور ائمۀ بقیع  به دست وهابیون/ تخریب قبور ائمۀ بقیع ؛ یک نقشه خائنانه برای نابودی تاریخ اسلام/ تخریب بقیع؛ ارمغان توحید وارونه وهابیت/ بهانه وهابیون برای تخریب بارگاه بقیع چه بود؟/ تخریب قبور بقیع در سایۀ تفسیر خرافی وهابیت از اسلام/ آیا ساختن بنا بر روی قبور و مسجد و توسل و بوسیدن ضریح بدعت و شرک است؟/ سوال بی جواب در مورد تخریب بقیع از علمای وهابی؛ چرا هنوز بارگاه پیامبر برپاست؟!/ لزوم اداره
تقویم شیعه
سوم شوال
قتل متوکل ملعون
در سال ۲۴۷ هجری قمری در شب چهارشنبه متوکل عباسی ملعون، به دستور فرزندش به قتل رسید. مدت خلافت او ۱۴ سال و ده ماه و عمر نحسش ۴۱ سال بود. متوکل بعد از واثق، در سال ۲۳۲ هجری قمری به خلافت نشست. در ایام او لهو و لعب و طرب، مخصوصا در مجلس او بسیار بود. او مردی خبیث السیرة بود و چنانچه امیر المومنین علیه السلام فرموده بود، کافرترین آل عباس بود. عمرو بن فرج را والی مدینه و مکه کرد، و او به مردم دستور داده بود که کسی به
ناز شوال همین امشب و فرداست ولی
تا ابد رویت روی تو بعید است، بعید
فاضل نظری


من بعد از این ایام سخت روزه داری
از بوسه واجب تر ندارم هیچ کاری!
محمود احمدی


این کشور و آن کشور و سی روزمهم نیست
هرجا که تو رویت بشوی عید همان جاست!
یاسر قنبرلو


بر سر بام بیا، گوشه ابرو بنمای‌
روزه‌گیران جهان منتظر ماه نو اند!
ناشناس


بیربط نوشت:
از خیالت در دل شبها اگر غافل شوم
تا قیامت سنگسار از خواب غفلت کن مرا
صائب
علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه محمد تقی مجلسی قدس سره
ایشان در مورد علت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها می‌نویسند:
و شهادتها صلوات الله علیها كانت من ضرب عمر علیه اللعنة الباب على بطنها عند إرادة أمیر المؤمنین لبیعة أبی بكر لعنه الله و ضرب قنفذ غلام عمر، السوط علیها بإذنه و الحكایة مشهورة عند العامة و الخاصة و مفصلة فی كتاب لسلیم بن قیس الهلالی و سقط بالضرب غلام كان اسمه محسن‏ و هو مذكور فی ارشاد المفید رضی الله عنه.
و سبب ش
این
کتاب که علم طلاسم از علوم خفیه قدیمه و دارای سابقه هزاران ساله دارد.و
تا این روزگار نیز متداوم است این علم حروف و آن نیز بر علم اعداد و اسماء
تکیه دارد که عمل الاسماء جلیله حسنی الهیه اقتباس شده است و بمرور ایام
دارای قواعد و قوانین گردیده و گفته میشود این علم از زمان حضرت ابراهیم
علیه السلام رواج داشته است. در معنی کلمه طلسم اختلاف است بعضی انرا مرکب
از طل بمعنی اثر و اسم دانسته و به معنی تاثیر اسم گرفته اند.عده ای هم
آنرا اسم مقلوب بم
حکام مناسبتی عید فطر طبق نظر رهبر انقلاب را در اینجا بخوانید.
عید فطر روز اول ماه شوال و از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است. این روز در بیشتر کشورهای اسلامی، تعطیل رسمی است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. در این روز، روزه گرفتن حرام و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است. 
به همین منظور شما می‌توانید احکام مناسبتی عید فطر را طبق نظر رهبر انقلاب در ادامه مطلب بخوانید.
ادامه مطلب
گریه کن ازبهرصادق روزداغ سرور است/اورئیس مذهب ما وارث پیغمبراست/اندراین شوال مولا شد شهید راه دین/حجت خوب الهی مسلمین راگوهراست/هست اوقرآن ناطق ازبرنسل نبی/حامی خوب ولایت گلشن برحیدراست/قبر مظلوم بقیعش کربلارایادمان/زمزم عشق وبصیرت باصفای کوثراست/درمصیبت نامه اوشدمدینه پر خروش/مثل عاشورافراقش صحنه ای ازمحشراست/شیعیان اندر عزایش اشکریز دربقیع/صاحب غم ازبرایش مقتداورهبراست/مرهم بر دردصادق مهدی صاحب زمان/این جهان آماده بهرآن ولی آخراس
عیدفطرآمد سراسررحمت بر مسلمین/واقعا باشد مبارک از برای مومنین/بعدیک ماه مبارک لذتی دارد قبول/بر شکوه مردمانش صدهزاران آفرین/اول شوال عیدی میدهد ایزد به ما/شادمان گرددمسلمان ازبرایش اینچنین/تقویت ایمان شیعه میشود باافتخار/مملوعزت وبرکت گشته است روی زمین/بانمازی عاشقانه وحدتش شدمنتشر/با ولایت گشته معنا درجهان ارکان دین/عیدی ایزدبه شیعه شدظهور مهدوی/دررکاب نائب او جانفشانی دلنشین/
باسمه تعالی
اماکن مقدس
غزل ۱
امروز جهان شاهد تخریب قبور است
امید بشر اذن خدا، بهر ظهور است
چشمان همه گریان ز تخریب بقیع اند
امروز دل شیعه پر از خون و صبور است
آرامگه چار امام است و بود مدفن اصحاب
آن باعث احیای ولایت و حضور است
ویران شده آثار قبور حسن و باقر و سجاد
هم صادق و هم آمنه اصحاب غرور است
خدیجه بود دفن، در این خاک مقدس
در بین زنان شاخص و در کسب جسور است
یوم الهدم است روز خرابی عمارت
آن قوم ستم فاقد ادراک و شعور است
این روز دل شیعه پر از د
بهر احصای آخر رمضانرفته بودم ستاد استهلالتا ببینم که وضع فردا چیسترمضان یا که اول شوالمی روم چون صواب هم دارد هم تماشاست جان تو هم فالمی روم روی برج آزادی برج میلاد بلکم ایران مالعاقبت روی برجکی رفتیمسر قلهک حوالی یخچالهر چه ماندیم بلکه دیده شودشانس یاری نکرد و هم اقبال(در پرانتز دونکته عرض کنمنا سپاسی است روم بر دیفالروزه داری در این هوای خفنواقعا هم که سخت بود امسالبس که شد استرس به من واردروی اعضای بنده زد تبخالخشک بودم گلاب بر روتانیا
بباردیده گریان بقیع مظلوم است/درون باغ بهشتش چهارمعصوم است/به روز هشتم شوال چه کرده است دشمن/نشان جرم وجنایت درآن چه معلوم است/برای مزدرسالت چه کینه هابردند/حریم پاک ولایت درآن که معدوم است/برای تربت مادر چه گریه هاداریم/همیشه شیعه مولازدیده مغموم است/حسن به زهرجفاشان زخون دل بارد/وصی احمد وحیدر به زهرمسموم است/نشان کرببلا هم درآن بود سجاد/جفابه باقرو صادق همیشه محکوم است/برای روزظهوری که مرهم زهراست/دعای شیعه ورهبر زقلب مرسوم است/
امروز در پاکت می نویسم:
این روزها به نظر هرچه می نویسم از آذر است! اتفاقات و روزمره ها بسیار است اما،
هیچ کدام انگار ارزشی به قامت ماهِ زیبای آسمانم را ندارند ...
سنگ،کاغذ،قیچی! این بازی را به بهانه ی عاشقی کردن ساخته اند، صدایش را هم در نمی آورند!
قانون بازی ساده است ...
وقتی می بازی دلبرت با خنده و ذوق، با کمی تردید، ضربه ی آسوده ای به صورتت می زند!
و آن لحظه که بُردی، بوسه ای روانه پیشانی اش میکنی ...
خاطرات پارک لاله جین و آرامشِ سد شهناز آنقدر نا
        لقد جاء کم رسول من انفسکم عزیز علیه ما عنتم حریص  علیکم بالمومنین رئوف رحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
 
1. نماز شب اول: دو رکعت شامل یک بار حمد و1000 بار توحید و در رکعت دوم یک مرتبه حمد و توحید و
بعد از نماز در سجده صد بار : اء توب الی الله و بعد یکبار: یا ذاالمن و الجود یا داالمن و الطول یا مصطفی
محمد صلی الله علیه و آله صل علی محمد و آله و افعل ( حاحت را بگو)
 
2. نماز روز اول ( عید فطر):دو رکعت که در رکعت اول بعد ازحمد و سوره اعلی  5 تکبیر که بعد از
باسمه تعالی
اماکن مقدسقبرستان بقیع
امروز جهان شاهد تخریب قبور است
امید بشر اذن خدا، بهر ظهور است
چشم همه گریان شده از وضع قبورش
امروز دل شیعه پر از خون و صبور است
آرامگه چار امام است و بود مدفن اصحاب
آن باعث احیای ولایت و حضور است
ویران شده آثار قبور حسن و باقر و سجاد
هم صادق و هم آمنه اصحاب غرور است
دفن است خدیجه به همین خاک مقدس
در بین زنان شاخص و در کسب جسور است
یوم الهدم است روز خرابی عمارات
آن قوم ستم فاقد ادراک و شعور است
در مکتب ما منطق و
 
سایت خوان دنیای اقتصاد:
روزنامه مساوات اواخر مهرماه ۱۲۸۵ در شهر تهران تاسیس و به مدیری سید محمدرضا مساوات منتشر شد. سید محمدرضا مساوات (شیرازی) (۱۳۰۴–۱۲۴۴) روزنامه‌نگار و سیاستمدار عصر مشروطه بود. او سردبیر روزنامه مساوات، عضو کمیته انقلاب ملی و نماینده دوره‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم مجلس شورای ملی و از سران حزب دموکرات عامیون و سپس حزب سوسیالیست بود. به نوشته محمد صدرهاشمی در کتاب «تاریخ جراید و مجلات ایران» روزنامه مساوات در هشت صفح
اسم : جعفر لقبها : صادق- مصدق - محقق - کاشف الحقایق - فاضل - طاهر - قائم - منجی - صابر کنیه : ابوعبدالله - ابواسماعیل - ابوموسی نام پدر : حضرت امام محمد باقر ( علیه السلام ) نام مادر : فاطمه ( ام فروه ) دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر زمان تولد : هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری در روز جمعه یا دوشنبه ( بنا بر اختلاف ) در هنگام طلوع فجر مصادف با میلاد حضرت رسول . بعضی ولادت ایشان را روز سه شنبه هفتم رمضان و سال ولادت ایشان را نیز برخی سال 80 هجری ذکر کرده اند . محل تولد :
فرزند ایشان نقل می کنند:
« شب اول ماه شوال بود و ما در مزرعه نخودک در خارج از شهر مشهد ساکن بودیم.

پدرم فرمودند: تا به بالای بام بروم و استهلال کنم. چون ابر، دامن افق مغرب
را پوشانده بود، چیزی ندیدم و فرود آمدم و گفتم: رؤیت هلال با این ابرها هرگز
ممکن نیست.
با عتاب فرمودند:
« بی عرضه چرا فرمان ندادی که ابرها کنار روند؟ »
گفتم: پدرجان من کی ام که به ابر دستور دهم؟
فرمودند:
« بازگرد و با انگشت سبابه اشاره کن که ابر
باسمه تعالی
اماکن مقدس
غزل ۱
امروز جهان شاهد تخریب قبور است
امید بشر اذن خدا، بهر ظهور است
چشم همه گریان شده از وضع قبورش
امروز دل شیعه پر از خون و صبور است
آرامگه چار امام است و بود مدفن اصحاب
آن باعث احیای ولایت و حضور است
ویران شده آثار قبور حسن و باقر و سجاد
هم صادق و هم آمنه اصحاب غرور است
دفن است خدیجه به همین خاک مقدس
در بین زنان شاخص و در کسب جسور است
یوم الهدم است روز خرابی عمارات
آن قوم ستم فاقد ادراک و شعور است
در مکتب ما منطق و افکار م
برای پیگیری اغلب امور خود نیازمند داشتن اطلاعات بسیار
زیادی هستید . به راحتیمی توانید با دانلود کتاب و پس از آن با بهره مندی از اصول
حرفه ایی که وجود دارد . راه هایی هست که می توان این امر را میسر کند . برید و با
انجام تحقیق جواب شوال را پیدا کنید . قطعا جواب را این گونه پیدا خواهید کرد با
افزایش خواندن کتاب به صورت روزانه شما می توانیید قوه تخیل و تفکر خود را تقویت
کنید . نباید بی گدار به آب زد . از این رو دقت داشته باشید که مسائلی پیش روی شما
خواه
‍ ▪️به مناسبت ‌وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام (۱۵ شوال)؛
«من، معتقدم که خدا یکیست.
عقیده دارم که محمد، خاتم انبیاست و بعد از او تا قیامت رسولی نخواهد آمد. معتقدم که امام بلافصل بعد پیامبر، علی بن ابیطالب است.
پس از او امامت از آن حسن است.
سپس حسین.
سپس علی بن الحسین، و محمد بن علی، جعفر بن محمد، و موسی بن جعفر، و علی بن موسی، و محمد بن علی امامان من هستند.
و پس از آن ها، شما را امام خود می دانم، و اطاعت تان را واجب»! 
او گفت و امامش شنید و فر
عنوان کتاب : طوفان دوم
به عربی : الطُّوفانِ الثّانى 
موضوع : تحلیلی بر روایات هلاکت 2/3 بشریت در دوران ظهور: «لَا یَکُونُ هَذَا الْأَمْرُ حَتَّى یَذْهَبَ ثُلُثَا النَّاسِ»؛ (این امر تحقق نمی‌پذیرد، مگر اینکه دو سوم مردم از میان بروند)
گردآورنده : صادق شکاری
زبان : فارسی + متن عربی روایات
تعداد صفحات : 204
فرمت : pdf + word
سایز : Letter ، B Roya 16 ، 2.44 MB ، رنگی
تاریخ نوشتار : شوال 1438 ه.ق
پیش‌گفتار : 
ادامه مطلب
حضرت امام در واقعه ۲۵ شوال که عوامل رژیم پهلوی بعضی از طلاب را مجروح کردند و بعضی را به شهادت رساندند و بسیاری از آقایان ترسیدند و گفتند: وقت تقیّه است و ساکت شدند، امام فردای آن روز در اعلامیه ای خطاب به رژیم فرمودند: شما روی مُغول را سفید کردید!
 
حشٌ بشٌ بسّامٌ وَ هُوَ شُجاع وَ کَیفَ لا وَ هُوَ بِمُعزلِ عَنْ تَقیَّهِ المَوت. ابن سینا| الاشارات و التنبیهات|| مقامات العارفین
شاید براتون سوال بشه که چجوری میشه اینجوری شد و راهش چیه:
 
انسان وقت
موضوع:

ویران شده بقیع و فلک غرق زمزمه     ذکر لب محبّ ولایت یا فاطمه(سلام الله علیها)
مرحوم سید محسن امین، ابعاد ویرانیهای وهابیان در حجاز را اینگونه وصف میکند:
وقتی وهابیان وارد طائف شدند، گنبد مدفن ابن عباس را خراب کردند، چنانکه
یکبار دیگر این کار را کرده بودند. آنان هنگامی که وارد مکه شدند، گنبدهای
قبر عبدالمطّلب، ابوطالب و خدیجه امّ المؤمنین(علیها السلام) را ویران
نمودند و زادگاه پیامبر(صلی الله علیه وآله) و فاطمه زهرا(علیها السلام)
خدمت جناب آقای معاون التجار(فضل اله نراقی فرزند محمد جواد) زیده اجلالهفدایت شومدستخط مبارک واصل شد از سلامتی اطلاع حاصل گردید . در خصوص آمدن سارقین و نقل کردن مراتب به مقامات عالیه خدمت آقایان حسب المرقوم خدمت همه شان نقل کرده اقدامی که لازم است فعلا از طرف ادارات ... مطابق انتظار نتوانند بنمایند ولی قواء(گرسنگی - دشت و زمین خالی وبی آب وگیاه) ... اموراتی را حتی الامکان در مقابل دارند . آقا زاده ها را از قول چاکر احوالپرسی کنید ارادتمنداگر در مو
کاش بر سر سایبانی داشت قبرهای
بی ضریح
دست کم یک روضه خوانی داشت قبرهای بی ضریح

کاش می شد در کنار قبر ها خون
گریه کرد
چشمه از اشک روانی داشت قبرهای بی ضریح

کاش می شد سجده ای بر خاک زد
در آن دیار  
کاشکی جای اذانی داشت قبرهای بی ضریح

هشتم شوال ویران شد قبور اهل
بیت(ع)
کاش قبه یا نشانی داشت قبرهای بی ضریح

غربت آنجا می زند موج از جفای دشمنان
کاش هر شب زائرانی داشت قبرهای بی ضریح

گرچه لبریز است دل از حب آل
مصطفی(ص)
کاش بر سر عاشقانی داشت قبرهای بی ضر
   جملات قصار امام خمینی در باب ایام الله دهه فجر و 22 بهمن










 
جملات قصار امام خمینی در باب ایام الله دهه فجر و 22 بهمن
پانزده خرداد مبدا نهضت اسلامى ایران است.
واقعه پانزده خرداد ننگ بزرگى براى هیات حاکمه به بار آورد. این واقعه
‏فراموش شدنى نیست. باید پانزده خرداد و نوزده دى جاوید و زنده نگه داشته
شود تا جلادى‏ شاه از خاطره‏ ها نرود، و نسلهاى آتیه جرایم شاهان سفاک را
بدانند. من روز پانزدهم خرداد را براى همیشه عزاى عمومى اعلام مى‏
25 شوال
داستانی آموزندهآ
تازه وارد بود و شهر را خوب نمی شناخت. همه ی راه را آمده بود تا او را
ببیند و توشه ای جمع آورد، اما حالا خسته و ناتوان کنار دروازه شهر ایستاده
بود و جنب و جوش و فعالیت مردم را نگاه می کرد. تشنه بود و چشمانش این سو و
آن سو می دوید تا در میان این همه جنب وجوش و فعالیت شاید سقایی ببیند و
جرعه ای آب بنوشد. گرمای دستی را روی شانه اش احساس کرد، پشت سر را نگریست.
چشمان خندان مردی را دید که پیاله ی آب را مقابل او گرفته بود: «از سر و
  ولادت امام رضا {ع}


 
هنوز داغ شهادت امام صادق علیه السلام از قلب مالامال از اندوه فرزندش امام کاظم علیه السلام رخت برنبسته و لباس عزا بر تن شیعیان ایشان دیده می شود. مدینه نیز در غم از دست دادن رهبر و امامی چون صادق آل محمد، از آسمان خجل است و خورشید و ماه و ستارگان نیز حال طلوع ندارند. از 25 شوال تا 11 ذیقعه، لبخندی بر لبان هیچ یک دیده نشده است. تا روز یازدهم ذیقعده که خورشید، طلوع متفاوتی داشت و مدینه و اهلش را با پرتوافشانی خویش، ا
زندگانی و شخصیت امام فخر رازی رحمه الله
شیخ الاسلام هرات
نوشته: آصف رخشانی
از آنجائیکه دین مبین اسلام آخرین وکاملترین ادیان است وپیامبر اسلام به عنوان ختم الرسل مبعوث شده وبعد از ایشان دیگر پیامبری نخواهد آمد، لذا خداوند متعال در هر زمان مجدان و شخصیت ی والایی در میان مردم می آفریند  تا راه و رسم زندگی اسلامی را به مردم ابلاغ نموده و پاسداران حقیقی دین اسلام باشند.
از لابلای اورا ق تاریخ ظهور وحیات شخصیتی بارز متجلی است که فخره زمان، ام
انجامه های نسخ خطی یک شناسنامه کوتاه فرهنگی تاریخی اند که در دل خود حرف های زیادی و زوایای ناشناخته ای از عصری که کاتب در آن می زیسته را دارند . در میان کاتبان کهن فارسی نگار دونفر هستند که کاتب شاعرند یکی اسدی طوسی که قدیمی‌ترین نسخه دست نویس فارسی را در سال447ه.ق نگاشته است و دیگری ابوالهیجا اردشیر ابن دیلمسار که ترجمان البلاغه را در سال 507ه.ق کتابت کرده است .با تطبیق این دو انجامه می توان به چند نکته رسید اسدی در پایان الابنیه عن حقایق الادو
حضرت امام در واقعه ۲۵ شوال که عوامل رژیم پهلوی بعضی از طلاب را مجروح کردند و بعضی را به شهادت رساندند و بسیاری از آقایان ترسیدند و گفتند: وقت تقیّه است و ساکت شدند، امام فردای آن روز در اعلامیه ای خطاب به رژیم فرمودند: شما روی مُغول را سفید کردید!
 
حشٌ بشٌ بسّامٌ وَ هُوَ شُجاع وَ کَیفَ لا وَ هُوَ بِمُعزلِ عَنْ تَقیَّهِ المَوت. ابن سینا| الاشارات و التنبیهات|| مقامات العارفین
شاید براتون سوال بشه که چجوری میشه اینجوری شد و راهش چیه:
 
انسان وقت
محصول عبادت و ریاضت‌های شرعی مثل روزه در اسلام برابر است با از بین رفتن تاریکی‌های دل انسان و در نتیجه شکوفا شدن فطرت انسان که در روز عید فطر وقتی در روایات اشاره به جایزه برای روزه‌داران شده است منظور از جوایز نیز همین است که هر کس به اندازه اخلاص و تلاشش به توفیقاتی در این راستا دست پیدا می‌کندامام باقر(علیه‌السلام)«قَالَ النَّبیُّ9 اِذا کانَ أَوَلَ یَوْمٍ مِنْ شَوَّالٍ نادَی مُنادٍ: أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ اغْدُوا إِلَی جَوَائِزِک
فردا 5شوال مصادف با ورود مسلم بن عقیل (ع) ، فرستاده ی امام حسین (ع) به کوفه است.یک مطلب کوتاه در این مورد خوندم بخش هاییش واقعا جای فکر داره.

( پس از دعوت کوفیان از امام حسین(علیه السلام) و ارسال نامه هاى بى شمار براى وى و درخواست از آن حضرت جهت رفتن به کوفه و بر عهده گرفتن رهبرى قیام بر ضد یزید بن معاویه، آن حضرت، پسرعمو یش مسلم بن عقیل(علیه السلام) را با نامه اى به سوى کوفیان اعزام کرد. مسلم بن عقیل (ع) در روز پنجم شوال همان سال وارد شهر عظیم کوفه گر
فیلم سینمایی جاسوس من با کیفیت 1080p & 720p & 480pژانر : اکشن، کمدی، خانوادگیتاریخ انتشار : سال 2020زبان : دوبله فارسی + انگلیسیمدت زمان : 01:39:20کیفیت : بلوری BluRayحجم : 1.8 گیگابایت + 850 مگابایت + 400 مگابایتامتیاز : 5.8 از 10خلاصه داستان : درباره یک مامور سیا CIA است که باید از یک دختر شرور و بازیگوش مراقب کند اما…
نسخه دوبله فارسی سانسور شده
دانلود نسخه 1080p با حجم 1.36 گیگابایت
دانلود نسخه 720p با حجم 697 مگابایت
دانلود نسخه 480p با حجم 348 مگابایت
نسخه کامل با زیرنوی
مجالس سرور
سالمرگ یکی از چهار بدترین مخلوق خدا
 
 
 «ان الذین یؤذون الله و رسوله لعنهم الله فی الدنیا و الآخره»
(57 احزاب)
قال رسول الله (صلی الله علیه و آله) : «فاطمه بضعه منی یوذینی ما آذاها»
قالت سیدۀ النساء (سلام الله علیها) : «... و الله لقد آذیتمانی...»
قال سید الشهداء الحسین بن علی (سلام الله علیهما) : «... قتلنی فلان و فلان ...»
 
 
 
خبری نقل شده که گویا ذرت های فاسد پخش شده،
لذا امسال احتیاطا از مصرف پف فیل خودداری شود ،
صدق یا کذب خبر را در جری
مجالس سرور
سالمرگ یکی از چهار بدترین مخلوق خدا
 
 
 «ان الذین یؤذون الله و رسوله لعنهم الله فی الدنیا و الآخره»
(57 احزاب)
قال رسول الله (صلی الله علیه و آله) : «فاطمه بضعه منی یوذینی ما آذاها»
قالت سیدۀ النساء (سلام الله علیها) : «... و الله لقد آذیتمانی...»
قال سید الشهداء الحسین بن علی (سلام الله علیهما) : «... قتلنی فلان و فلان ...»
 
 
 
خبری نقل شده که گویا ذرت های فاسد پخش شده،
لذا امسال احتیاطا از مصرف پف فیل خودداری شود ،
صدق یا کذب خبر را در جری
گلخنده شوال به ناهید مبارک
ابروی خوش ماه به خورشید مبارک
آمد خبر از عرش وداع رمضان است
 
عید است به یاران خبر عید مبارک
 
ز مردم دل بکن یاد خدا کن
خدا را وقت تنهایی صدا کن
در آن حالت که اشکت می چکد گرم
غنیمت دان و ما را هم دعا کن
مذمّت تاجگذاری رضاخان میرپنج
از مرحوم آیت‌الله حاج شیخ یوسف جیلانی  
(زندگینامه)
 
علم در این عصرِ هنر، علّه شد
جهل به ما از همه سو حمله شد
روز سیه‌بختی ما جمله شد
چرخ به کام امم سِفله شد
 
تاج کیانی به سرِ فَعله شد
 
 
تا که معارف شده ز اهل فجور 
معرفت و علم بود در کُسور
کار بلد یکسره نبش قبور
شهر شده مصطبه‌ای از شرور
 
مسجد ما مسخره‌الدوله شد
 
 
راه برِ راه، غلط شد غلط شد
کشور و این شاه، غلط شد غلط
خرمن بی‌کاه، غلط شد غلط
سال و مه و گاه، غلط ش
دامنۀ عترت
 
7209
 
به قلم دامنه. به نام خدا. امشب شهادت حضرت امام صادق _علیه السّلام_ است. ضمن گرامی داشتن و تسلیت، دو سخن از آن امام عزیز ارائه می گردد:
 
 
امام جعفر صادق (ع) در 25 شوال سال 148
هجری قمری به شهادت رسیدند و در کنار پدرشان، امام باقر (ع) و امام حسن
مجتبی (ع) و امام سجاد (ع) در قبرستان بقیع دفن شدند.
 
«اسلام یک درجه است، و ایمان درجه‌‏ای ا‌ست روى اسلام، و یقین درجه‏‌ای است روى ایمان، آنچه مردم به آن رسند کمتر از یقین است‏.»
 
 
«مؤمن جز
دامنۀ عترت
 
7209
 
به قلم دامنه. به نام خدا. امشب شهادت حضرت امام صادق _علیه السّلام_ است. ضمن گرامی داشتن و تسلیت، دو سخن از آن امام عزیز ارائه می گردد:
 
 
امام جعفر صادق (ع) در 25 شوال سال 148 هجری قمری به شهادت رسیدند و در کنار پدرشان، امام باقر (ع) و امام حسن مجتبی (ع) و امام سجاد (ع) در قبرستان بقیع دفن شدند.
 
«اسلام یک درجه است، و ایمان درجه‌‏ای ا‌ست روى اسلام، و یقین درجه‏‌ای است روى ایمان، آنچه مردم به آن رسند کمتر از یقین است‏.»
 
 
«مؤمن جز ب
نماز عید فطر در سراسر جهان برگزار خواهد شد، از
تمامی مردمانی که حتی روزه نگرفته اند، دعوت می شود در این نماز شرکت کنند. خداوند
میداند که روزه گرفتن سخت است، لذا از همه آنهاییکه بخاطر سختی، نتوانسته اند روزه
بگیرند گذشت می کند. در احکام روزه داری می خوانیم: روزه بر پیرمردان و پیرزنان،
که توان ندارند باطل است. برای زنان باردار، زنان شیرده و کودکان نابالغ هم واجب
نیست. برکسانی که مریض هستند، یا ممکن است مریضی آنها بیشتر شود، توصیه نشده حتی
کسان
امامزاده
عبدالعظیم
نمایی از حرم حضرت عبدالعظیم

نام
عبدالعظیم

زادروز
پنج شنبه ۴ ربیع‌الثانی سال ۱۷۳ق.

زادگاه
مدینه

درگذشت
جمعه ۱۵ شوال سال ۲۵۲ هجری قمری، برابر با ۱۳ مهر سال ۲۳۵ هجری شمسی، در زمان المعتزّ بالله عبّاسی.

مدفن
ری

لقب(ها)
سیدالکریم، شاه عبدالعظیم

پدر
عبدالله

مادر
فاطمه

طول عمر
۷۹

امامزادگان مشهور
عباس بن علی · زینب کبریفاطمه معصومه · سید محمد · سیده نفیسهعبدالعظیم حسنی · احمد بن موسی


عبدالعظیم حسنی (۱۷۳-۲۵۲ ق) م
دروازه قرآن شیراز
شیراز شهر زیبایی‌ها و عشق، آثار تاریخی و طبیعی زیادی را در دل خود جای‌داده است.همه ما شیراز را به‌عنوان یکی از بهترین و زیباترین شهرهای ایران می‌شناسیم.دروازه قرآن شیراز
دروازه قرآن شیراز، یکی از قدیمی‌ترین دروازه‌های شیراز است که امروز از آن با عنوان یک اثر تاریخی یاد می‌شود.بنای این دروازه به دوره عضدالدوله دیلمی باز می‌گردد.
دروازه قرآن در شمال شرقی شیراز در میانه‌ کوه‌های بابا کوهی و چهل مقام،در تنگ الله اکبر
متاسفانه شایع شده است که : «جمهوری اسلامی و خاصه بیت رهبر معظم انقلاب» کاملاً با انگیزه سیاسی- اجتماعی و بر خلاف واقع، روز اول ماه رمضان را یک روز، دیرتر اعلام نموده اند تا عید فطر امسال با سالروز رحلت امام خمینی، مصادف نشود. 
در جواب بایستی گفت:
اولاً اگر جا به جا اعلام کردنِ روز اول ماه قمری، این قدر راحت بود می‌توانستند، روز اول (رمضان یا شوال) را طوری اعلام کنند که مراسم روز رحلت را در روز عید فطر برگزار کنند چرا که قطعا در روزی که مردم روز
امام صادق علیه السلام که ششمین امام معصوم است و مذهب شیعه را با نام او به عنوان مذهب جعفری می شناسند، در سال 80 یا 83 قمری در مدینه به دنیا آمد و پس از رحلت پدر، رهبری فکری و سیاسی شیعیان اصیل پیرو مذهب امامیه را بر عهده گرفت. آن حضرت تا سال 148 قمری در قید حیات بود. در این مدت هزاران شاگرد در محفل درسش حاضر می شدند و مورد ستایش تمامی عالمان عصر خویش بود. در متون دینی شیعه، چندین هزار روایت از آن حضرت در تفسیر، اخلاق و به ویژه فقه، رسیده که باعث عظمت
معرفت و مقاومت
۷۲۶۴
به قلم دامنه. به نام خدا. گرچه خوانندگان به تاریخ واقعه‌ی کربلا و جزئیات حرکت انقلابی و روشنگرانه‌ی امام حسین ع آگاه‌اند، اما من به ذوق خود این حادثه را فشرده ترسیم می‌کنم. آنچه می‌‌نویسم بر مبنای حافظه‌ام است، اگر خطا دیده شد، خوانندگان خود اصلاح فرمایند:

پرده‌ی اول:
سال ۵۰ هجری: امام حسن (ع) شهید می‌شود و امام حسین (ع) امامت شیعیان را بر عهده می‌گیرد.
سال ۶۰ هجری: معاویه پس از ۴۰ سال والی‌گری و حکومت‌کردن، در ۱۲ رج
پخش‎شدن دود از آسمان از نشانه‎ های نزدیک‎ شدن زمان قیام امام مهدی(علیه‎السّلام) است.
خداوند متعالی فرمود:
چشم به راه روزی باش که آسمان دودی آشکار بیاورد* که مردم را فرامی‎گیرد، این شکنجه‌ای دردناک است*.(1)
بنا بر آن‎چه هویداست، مراد از «دودی آشکار» در این آیه، دودی است که در آسمان پخش می‎شود، در پی برآمدن بزرگ‎ ستاره‎ای دنباله‎ دار در ماه رمضان پیش از قیام امام مهدی (علیه‎السّلام)، پس از رفتنش درون پوشش گازی زمین و سوختن و شعله‎ ورشدن و
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه و از کارشناسان برجسته صداوسیما در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) گفت: در طول تاریخ غالباً جریان‌های توحیدی مورد هجمه جریان‌های الحادی و انحرافی قرار می‌گرفت، به عنوان مثال، در ماجرای حضرت موسی (ع) ساحره‌ای پیدا شد که به اسم دین و توحید مردم را گوساله‌پرست کرد.
این استاد حوزه علمیه افزود: در زمان حضرت علی (ع) خوارج به اسم دین
نگاهی اجمالی و مختصر بر شکل گیری وهابیت

اینجا بقیع و گریه اینجا جرم دارد / با چشم خیس اینجا تماشا جرم دارد
بوی سقیفه می دهد بی حرمتی ها / در شهر حیدر نام زهرا جرم دارد
اینجا هرانکس حرفی از عشق علی زد / اندازه تاریخ دنیا جرم دارد
حق زیارت نامه خواندن هم نداری / اسم مفاتیح الجنان ها جرم دارد
اینجا که یک روزی شبیه کربلا بود / حرف از حرم افسوس حالا جرم دارد
دست از روی دیوار ها بردار زائر / قصدت تبرک هست اما جرم دارد
هرگز مبادا اهت از سینه براید / جز اشک
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت: 7:56
توسط:موسی جلیلی
حاج قاسم سلیمانی شهادتت مبارک
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت: 11:15
توسط:عبدالعلی قنبری
با سلام و خسته نباسید و عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلامیک شوال داشت هنگام ورود به برنامه دانا اگر تیک روتین را بزنم این پیام میاد خطا در بروز رسانی واحد آموزشی این خطا بعد از دریافت یکی از نگارش ها بوجود آمده برای رفع این مشکل چه پیشنهادی دارید
 
 
با
ائمه اطهار علیهم السلام
سنّ
روز ولادت
تاریخ ولادت
شهر ولادت
روز شهادت
تاریخ شهادت
شهر شهادت

پیامبر اکرم
۶۳
جمعه
۱۷ ربیع‌الاول عام‌الفیل
مکه
دوشنبه
۲۸ صفر ۱۱ق
مدینه

امیرالمؤمنین
۶۳
جمعه
۱۳ رجب ۳۰ سال بعد عام‌الفیل
مکه کعبه
دوشنبه
۲۱ رمضان ۴۰ق
کوفه

حضرت فاطمه
۲۰
جمعه
۲۰ جمادی‌الثانی ۵سال بعد بعثت
مدینه
دوشنبه
۳ جمادی‌الثانی/ ۱۳ جمادی‌الاولی ۱۱ق
مدینه

امام حسن
۴۷
سه‌شنبه
۱۵ رمضان ۳ق
مدینه
پنج‌شنبه
۲۸ صفر ۵۰ق
مدینه

امام حسین
۵۷
پنج‌ش
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه و از کارشناسان برجسته صداوسیما در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) گفت: در طول تاریخ غالباً جریان‌های توحیدی مورد هجمه جریان‌های الحادی و انحرافی قرار می‌گرفت، به عنوان مثال، در ماجرای حضرت موسی (ع) ساحره‌ای پیدا شد که به اسم دین و توحید مردم را گوساله‌پرست کرد.
این استاد حوزه علمیه افزود: در زمان حضرت علی (ع) خوارج به اسم دین
تقویم 1400
( سال گاو )

۱ فروردین جشن نوروز/جشن سال نو
۲ فروردین عیدنوروز
۳ فروردین عیدنوروز
۴ فروردین عیدنوروز
۴ فروردین ولادت علی اکبر علیه السلام و روز جوان [ ١١ شعبان ]
۶ فروردین روز امید، روز شادباش نویسی
۶ فروردین زادروز آشو زرتشت، اَبَراِنسان بزرگ تاریخ
۷ فروردین روز جهانی تئاتر [ ۲۷ March ]
۸ فروردین ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه و جشن نیمه شعبان [ ١٥ شعبان ]
۱۰ فروردین جشن آبانگاه
۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران
۱۳ فروردین ج
ماجرا از جایی شروع می شود که یک استاد دانشگاه که مطالعات بین رشته ای دارد در اتوبوس راهیان نور با دانشجو ها وارد بحث می شود و به شبهات آنها پاسخ می دهد. از همان روز ها درخواست برای تشکیل جلسات خصوصی و عمومی و سخنرانی او را به این فکر می اندازد که بحث های روشنگرانه، پاسخ به شبهات و مبارزه در عرصه های نوین را در قالبی سازمان یافته تحت عنوان مبارزه با صهیونیزم، اومانیسم، فراماسونری، «مصاف»  طرح ریزی کند.
حدود بیست سال از آن روز ها می گذرد و منتقد
میلاد نور مبارک ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع)
را برتمام مسلمین جهان تبریک عرض می نمائیم
ماه فرو ماند از جمال محمد         
                              سرو نباشد به اعتدال محمد
قدر فلک را کمال و منزلتی نیست
                                                                      در نظر قدر با کمال محمد
میلاد مسعود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله – اول عام الفیل / ۱۷ ربیع الاول
 آخرین پیامبر الهی در 17 ربیع الا
بنر مکه ای از انواع بنرهای چاپی
کاربرد اصلی بنر مکه ای
بنر مکه ای، یا همان بنری که برای میزبانی یا بدرقه حجاج مکه چاپ می شود، یکی از پرتیراژترین بنرهای مناسبتی به حساب می آید. برای افرادی که هم در وادی چاپ دستی بر آتش دارند و هم با ماه های عربی آشنا هستند، شوال، ذی‌قعده و ذی‌حجه شلوغ ترین روزهای کاری، از نظر دریافت سفارس چاپ بنر مکه ای است. در این نوشته، ذیل چند بند، نکات فنی و تکنیکی چاپ بنر مکه ای را بیان کرده ایم، مطالعه آن ها خالی از لطف نی
جنگ احد و شهادت حضرت حمزه (3 ق)


«غزوه احد»
سال سوم هجرت از نظر حوادث چشم گیر، دست کمی از سال دوم ندارد. اگر در سال دوم هجرت غزوه«بدر» رخ داد ، در سال سوم نیز غزوهٔ احد اتفاق افتاد که هر دو از «غزوات» بزرگ اسلام به شمار می روند. «احد» تنها غزوه سال سوم نیست، بلکه غزوه های دیگری مانند «بحران» و «حمراء الاسد» به ضمیمهٔ یک رشته سَریّه ها در این سال رخ داده است.
«حرکت ارتش قریش»
ارتش قریش حرکت کرد و پس ازطی مسافتی، به نقطه ای به نام «ابواء» رسید که ماد
پرچم اهتزاز تبریک عید فطر
شهر
پرچم بارنگ بزرگترین مرکز چاپ پرچم در تهران پیشاپیش عیدفطر را به همه
مسلمانان جهان تبریک عرض می کند. پرچم های استقبال از این روز برای شما
دوستان و همراهان طراحی کرده ایم، شما می توانید با طرحهی اختصاصی از لوگو
شرکت و کسب کار خود به استقبال این عیدفطر بروید. طرح های خود را برای ما
ارسال کنید.
نمونه طرح های پرچم اهتزاز تبریک عید فطر
برای رفتن به لیست قیمت انواع پرچم کلیک کنید.
برای اطلاع از انواع پایه پرچم و قیمت
در مالاکا موز ه ها و بناهای تاریخی فراوانی وجود دارد که توسط هلندی ها بنا شده اند. آب و هوای مالاکا نیز بسیار دلچسب و معتدل است و مسافران از بودن در آنجا لذت خواهند برد.اگر با تور آنتالیا به این شهر سفر می کنید ، بازدید از این پارک جنگلی را از دست ندهید . زیباترین پرچم های دنیا مربوط به کجا هستند؟ گالری‌های قدیمی در حال نوسازی می باشند و بسیاری از ویترین‌ها ، مختص دست ‌آورد‌های نوین ثروتمندان و مردان سیاست مالایی هستند ، ویترین های فرهنگی که
ناصرالدین‌شاه که می‌شناسید، یکی از شاه‌های قاجار که زمزمه‌های تشکیل مجدد مجلس و البته به گفته برخی، ابداع مجلس در زمان این شاه صورت گرفت، اما خالی از لطف نیست که کمی بیشتر درباره این شاه قاجار بدانید!
وی که چهارمین شاه قاجار است در ۲۵ تیر سال ۱۲۱۰ متولد شد و در نهایت در روز ۱۲ اردیبهشت سال ۱۲۷۵ از دنیا رفت.
جالب است بدانید که؛ ناصرالدین‌شاه  را پیش از پادشاهی ناصرالدین میرزا می‌نامیدند و وی به «قبلهٔ عالم»، «سلطان صاحبقران» و بعد «شاه ش
 
شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت رهبرفقه پویای جعفری و پیشوای آزادگان جهان
حضرت امام جعفر صادق را به محضر حضرت ولیعصر وشیعیان جهان وعموم ارادتمندان
وعلاقمندان خاندان اهل بیت عصمت وطهارت تسلیت وتعزیت عرض می نمائیم.
 
                               مدیریت وبگاه دایره ی مینا 
 
 
زندگینامه امام جعفرصادق(ع)
 
نام: جعفر (به معنى نهر جارى پرفایده( کنیه: ابو عبداللّه لقب: صادق نام پدر: حضرت محمد بن على (ع( نام مادر: معروف به ام فروه، دخت
زندگینامه امام موسی کاظم (ع) از تولد تا شهادت
زندگینامه امام موسی کاظم (ع) شامل دوران کودکی ایشان، ازدواج،
دوران امامت و زندانی شدن امام موسی بن جعفر توسط خلفای معاصر ایشان بوده
است. در
بررسی زندگینامه امام موسی کاظم (ع) مشاهده می کنیم که ایشان در طول دوران
امامت خود چندین بار از سوی خلفای عباسی احضار و زندانی شدند و در نهایت
در زندان به شهادت رسیدند.
 
تولد امام موسی کاظم (ع)
 موسی بن جعفر در سال ۱۲۸ یا ۱۲۹ هجری قمری هنگام
هشتم شوال سال روز تخریب قبور مطهر ائمه مظلوم شیعه (علیهم السلام) در بقیع الغرقد به دست آل سعود با حمایت عوامل خود و مستکبران جهان، پشت‌پرده‌های مختلف سیاسی و عقیدتی دارد که ثابت می‌کند تلاش دولت سعودی و همدستانش در صدد برچیدن مبانی و افکار اسلام ناب محمدی(ص) از منطقه بوده و هستند. 
به مناسبت فرا رسیدن سال روز این جنایت و فاجعه هولناک وهابیت، گفت وگویی با حجت الاسلام «عباس جعفری فراهانی» پژوهشگر فِرَق اسلامی داشته ایم که در ادامه تقدیم حضو
هشتم شوال سال روز تخریب قبور مطهر ائمه مظلوم شیعه (علیهم السلام) در بقیع الغرقد به دست آل سعود با حمایت عوامل خود و مستکبران جهان، پشت‌پرده‌های مختلف سیاسی و عقیدتی دارد که ثابت می‌کند تلاش دولت سعودی و همدستانش در صدد برچیدن مبانی و افکار اسلام ناب محمدی(ص) از منطقه بوده و هستند. به مناسبت فرا رسیدن سال روز این جنایت و فاجعه هولناک از سوی جریان خشن وهابیت، گفت وگویی با حجت الاسلام «عباس جعفری فراهانی» پژوهشگر فِرَق اسلامی داشته ایم که در
《النَّبِیُّ اَولی بِالمُومنینَ مِن اَنفُسِهِم وَ اَزوَاجُهُ اُمَّهتُهُم》    پیامبر برتر است نسبت به مؤمنان از خودشان و همسرانش مادران مؤمنان هستند
《فَضلُ عائشةَ علی النساءِکَفَضلِ الثَّریدِ علی سائِرِالطعامِ‌》
فضلیت و برتری حضرت عایشه بر سایر زنان مانند ترید است بر بقیه غذاها
       
 
             (اسم و نسب حضرت عایشه صدیقه ‌(رض))
وی بانو عایشه دختر پیشوای اکبر،حضرت ابوبکر صدّیق (رض) مادر مؤمنان، همسر محمّدپیامبر(ص‌) فقیه ترین و عال
《النَّبِیُّ اَولی بِالمُومنینَ مِن اَنفُسِهِم وَ اَزوَاجُهُ اُمَّهتُهُم》    پیامبر برتر است نسبت به مؤمنان از خودشان و همسرانش مادران مؤمنان هستند
《فَضلُ عائشةَ علی النساءِکَفَضلِ الثَّریدِ علی سائِرِالطعامِ‌》
فضلیت و برتری حضرت عایشه بر سایر زنان مانند ترید است بر بقیه غذاها
       
 
             (اسم و نسب حضرت عایشه صدیقه ‌(رض))
وی بانو عایشه دختر پیشوای اکبر،حضرت ابوبکر صدّیق (رض) مادر مؤمنان، همسر محمّدپیامبر(ص‌) فقیه ترین و عال
《النَّبِیُّ اَولی بِالمُومنینَ مِن اَنفُسِهِم وَ اَزوَاجُهُ اُمَّهتُهُم》    پیامبر برتر است نسبت به مؤمنان از خودشان و همسرانش مادران مؤمنان هستند
《فَضلُ عائشةَ علی النساءِکَفَضلِ الثَّریدِ علی سائِرِالطعامِ‌》
فضلیت و برتری حضرت عایشه بر سایر زنان مانند ترید است بر بقیه غذاها
       
 
             (اسم و نسب حضرت عایشه صدیقه ‌(رض))
وی بانو عایشه دختر پیشوای اکبر،حضرت ابوبکر صدّیق (رض) مادر مؤمنان، همسر محمّدپیامبر(ص‌) فقیه ترین و عال
بسم الله الرحمن الرحیم
ولادت امام جعفر صادق (ع)
در اینجا به مناسبت ولادت امام ششم حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام)مختصرى از زندگانى و شرح حال و فضائل آن بزرگوار را مى آوریم، به امید آن که از الطاف این بزرگواران در دنیا و آخرت برخوردار باشیم.
تاریخ ولادت امام صادق(علیه السلام)
1 - امام صادق(علیه السلام) در هنگام طلوع فجر روز جمعه 27 ربیع الاول سال 83 هـ ق در شهر مقدس مدینه به دنیا آمدند، پدر آن بزرگوار حضرت امام باقر(علیه السلام)، و مادر آن بزرگوار
تحقیق درباره عصر سلطنت ناصرالدین شاه شاهان قاجار تحقیق ناصرالدین شاه تحقیق کامل ناصرالدین شاه قاجار مقاله




دسته بندی
تاریخ و ادبیات

فرمت فایل
doc

حجم فایل
65 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
41

توضیحات :
تحقیق کامل درباره ناصرالدین شاه در 41 صفحه در قالب Word .
بخشی از متن :
مقدمه
عصر سلطنت ناصرالدین شاه عصر تاریک و شرم آوری از تاریخ ایران است. عصری است مملو از ظلم و ستم و جنایت و دوره‌ای است آکنده از جهل و بی خبری. توده های وسیع مردم بسیواد بودند و نا
تحقیق درباره عصر سلطنت ناصرالدین شاه شاهان قاجار تحقیق ناصرالدین شاه تحقیق کامل ناصرالدین شاه قاجار مقاله




دسته بندی
تاریخ و ادبیات

فرمت فایل
doc

حجم فایل
65 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
41

توضیحات :
تحقیق کامل درباره ناصرالدین شاه در 41 صفحه در قالب Word .
بخشی از متن :
مقدمه
عصر سلطنت ناصرالدین شاه عصر تاریک و شرم آوری از تاریخ ایران است. عصری است مملو از ظلم و ستم و جنایت و دوره‌ای است آکنده از جهل و بی خبری. توده های وسیع مردم بسیواد بودند و نا
Ali Rejali:باسمه تعالی
احکام اسلامیقصاصغزل۵
قصاص است باعث آرامش و عدل الهیتلافی کردن عین عمل باشد چو خواهی
مجازات و عقاب یاغیان اندر تقاص استبرای خاطیان اجرا شود این امر گاهی
اگر محرز شود قتل کسی از روی عمد استجزایش حکم و فرمان خدا در شرع خواهی
نباشد فرق و تبعیض و رفاقت در عدالتکه در اجرا و دستور قضاوت نیست راهی
قصاص است همچو حق الناس در احکام اسلامشریعت حامی عفو است و بخشش در گواهی
مصادیق الهی باشد و فرمان یزدانقصاص است پاسخ کار خلاف و فکر واهی
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت امام صادق علیه السلام
شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت أبى عبدالله جعفر بن محمد امام صادق(علیه السلام) را به همه مسلمین بالاخص شیعیان تسلیت مى گوییم، و امیدواریم که خداوند متعال توفیق رهسپارى راه آن امام بزرگ را به ما عنایت فرموده، لیاقت پیروى از آن حضرت را داشته باشیم.
تاریخ ولادت امام صادق(علیه السلام)
1 - امام صادق(علیه السلام) در هنگام طلوع فجر روز جمعه 27 ربیع الاول سال 83 هـ ق در شهر مقدس مدینه به دنیا آمدند، پدر آن ب
Ali Rejali:باسمه تعالی
احکام اسلامیقصاصغزل۵
قصاص است باعث آرامش و عدل الهیتلافی کردن عین عمل باشد چو خواهی
مجازات و عقاب یاغیان اندر تقاص استبرای خاطیان اجرا شود این امر گاهی
اگر محرز شود قتل کسی از روی عمد استجزایش حکم و فرمان خدا در شرع خواهی
نباشد فرق و تبعیض و رفاقت در عدالتکه در اجرا و دستور قضاوت نیست راهی
قصاص است همچو حق الناس در احکام اسلامشریعت حامی عفو است و بخشش در گواهی
مصادیق الهی باشد و فرمان یزدانقصاص است پاسخ کار خلاف و فکر واهی
به نام خدا
14 فروردین؛ بعدِ مهمانی بزرگ ، در حالی که اکثر مهمونها رفته اند و افراد باقی مانده در گوشه ای مشغول صحبت اند. دختری 20 ماهه به نام زهرا با پدرش مشغول بازیست که محمد به آنها ملحق می شود. پدر از دختر می‌‏پرسد: 
بازم دوست داری با محمد مشهد بری؟ و او بالحن شیرین و دلربایش پاسخ می‌‏دهد " بله" و این از همان بله هائیست که قند در دل محمد آب می‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌کند. محمد دهه سوم ماه رمضان را جهت مسافرت به سیّد (پدر زهرا) پیشنهاد می‌‏دهد. و سید م
آق‌قویونلو سلسله‌ای از ترکمنهای سنی بود که بر قسمت‌هایی از قفقاز، شرق ترکیه و شمال ایران از ۱۳۷۸ تا ۱۵۰۸ میلادی فرمان می‌راند. معنی لغوی آق قویونلو صاحبان گوسفندان سفید می‌باشد.
ریشه و تبار و عناوین
احتمال می‌رود که آق‌قویونلو تیره‌ای از ایل بایندر بوده باشد. بایندر در فهرست اصلی قبایل بیست و چهارگانه اوغوزها مندرج در تاریخ رشیدالدین آورده شده‌است. حال آنکه در کتاب ده ده قورقود نام یکی از حکام اوغوز است. طهرانی، مورخ مشهور این سلسله
همسر و
فرزندان
همچنین
ببینید: فهرست فرزندان امام کاظم(ع)
تعداد
همسران امام کاظم(ع) روشن نیست. نخستین آن‌ها، نجمه مادر امام رضا است. از تعداد فرزندان
او نیز در منابع تاریخی گزارش‌های متفاوتی آمده است. به گزارش شیخ مفید، او ۳۷ فرزند
(۱۸ پسر و ۱۹ دختر) داشته است. امام رضا(ع)، إبراهیم، شاهچراغ ، حمزه، إسحاق از جمله
پسران و فاطمه معصومه و حکیمه از جمله دختران او هستند. نوادگان امام کاظم(ع) به سادات
موسوی شهرت دارند.
موسی بن
جعفر، پس از شهادت امام صاد
عقاب دوسر، به‌عنوان نماد توسط بیشتر حاکمان سلجوقی شامل کی‌قباد یکم استفاده می‌شد
دودمان سلجوق (سلاجقه، آل‌سلجوق)، دودمانی بودند که در سده‌های پنجم تا ششم هجریقمری، بر بخش‌های پهناوری از آسیای غربی و آسیای صغیر نظیر ایران، روم، افغان، شام، ارمن، گستره‌های عرب و ترک و دیگر نقاط وسیع فرمان می‌راندند. مؤسس این سلسله طغرل بیک نام داشت که خود از نوادگان سلجوق بود و با شکست سلطان مسعود غزنوی، در نیشابور بر تخت نشست.
سلطنت دودمان سلجوق دو د

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها