ا
غزل شمارهٔ ۱: به امیدی که بگشاید ز لعل یار مشکلها
غزل شمارهٔ ۲: ای سهی قامت گلبوی صنوبر بر ما
غزل شمارهٔ ۳: نقاب سنبل تر برشکن تجلّی را
غزل شمارهٔ ۴: مران به عنف خدا را ز آستانه مرا
غزل شمارهٔ ۵: ای کعبهٔ جان خاک سر کوی تو ما را
غزل شمارهٔ ۶: ای به سر کوی تو مسکن و مأوی مرا
غزل شمارهٔ ۷: مهوَّسان ز پی خاطر مهوَّس ما
غزل شمارهٔ ۸: ای غافل از بلای دل مبتلای ما
غزل شمارهٔ ۹: ای کعبه تحقیق سر کوی تو ما را
غزل شمارهٔ ۱۰: ای غمزه تیز کرده به قصد هلاک ما
غزل ش
دراز کشیدهام روی تخت و قصد باز کردن چشمهایم را ندارم. از قبل پنجره را کمی باز گذاشته بودم و حالا صدای گنجشکها اتاق را برداشته. شرایط مطلوبیست. نفس عمیق میکشم و به غرغرهایشان گوش میکنم. چیزی نمیفهمم. لابد یک مشت خاله گنجشکه، غروبی جمع شدهاند دور هم و دارند به زبان گنجشکی، از در و همسایه باهم حرف میزنند. مثلا خاله گنجشکهٔ شمارهٔ یک به خاله گنجشکهٔ شمارهٔ دو میگوید: «شنیدی پسر کوچیکهٔ گنجشک کلهسیاه دیروز چه کرد؟ پیپیاش را صاف
الف
ب
رباعی شمارهٔ ۱: قاضی پسرش در رمضان خورد شراب
ت
رباعی شمارهٔ ۲: ای خلعت فاستقم ببالای تو راست
رباعی شمارهٔ ۳: بالای خوشت به سرو می ماند راست
رباعی شمارهٔ ۴: در خانه تو مزاج مرزنگوش است
رباعی شمارهٔ ۵: اسرار غم عشق بگنجینه ماست
رباعی شمارهٔ ۶: آن رفته ز چشم و مانده در دل چونست
رباعی شمارهٔ ۷: عنبر اثری ز فضله خامه توست
رباعی شمارهٔ ۸: خوش وقت بهار و سبزه و دامن کشت
ادامه مطلب
بخشی تفصیلیافته از مقالهٔ ابنخلدون و مفسران، در شمارهٔ اخیر (۲۶-۲۷) مجلهٔ صدرا به چاپ رسیده است. اگر به متن دیجیتال آن دست پیدا کردم منتشر میکنم.
اصل مقالهٔ ابن خلدون و مفسران که عمدهٔ مطالعات آن مربوط به حوالی سال ۱۳۸۷ است، اینجا چاپ شده است.
از جملهٔ اصول مهم زندگی میشه به «هر اطلاعاتی باید یه نسخهٔ پشتیبان داشته باشه» اشاره کرد.
بر همین اساس من از عکسا، موسیقیها، یادداشتها و بقیهٔ اطلاعات مهم گوشی، یه کپی تو لپتاپ دارم. شمارهٔ مخاطبینم رو هم علاوه بر گوشی، تو دفترچه یادداشت نوشتم. از همهٔ مطالب این وبلاگ هم (هر مطلب تو صفحهٔ خودش که نظرات رو هم شامل بشه) یه نسخه ذخیره کردم تو لپتاپ و علاوه بر اینها، از همهٔ اطلاعات مهم گوشی و لپتاپ، یه نسخه هم تو هارد دارم.
هیچوقت به
رادیو گلها با تاریخ موسیقی ایرانی پیوند دارد. بهتر میدانید که تنوع موسیقی ایرانی و تبحر نوازندگان، خوانندگان و برنامهسازان این مجموعهٔ عظیم موسیقی، هیچگاه در تاریخ موسیقی ایران به این تراکم تکرار نشده است.
این آرشیو، بزرگترین و کاملترین آرشیو عمومی و قابل خرید است که همراهِ مجموعهای از ۱۳ مستند مرتبط با موسیقی ایران و ۱۲ آلبوم مجموعهٔ چاووش قابل تهیه است.
در مجموعهٔ پیش رو که قبلتر در سال ۸۹ از چند آرشیو کوچک شخصی دیگر و فضای اینت
غزل شمارهٔ ۲۷۶ یـا خـفـی الـحـسـن بـیـن الـنـاس یـا نـور الـدجی انت شمس الحق تخفی بین شعشاع الضحی کــاد رب الــعــرش یــخــفــی حــســنــه مـن نـفـسـه غـــیـــره مـــنـــه عـــلـــی ذاک الـــکـــمـــال الـــمـــنـــتــهــی لــــیــــتــــنــــی یــــومـــا اخـــر مـــیـــتـــا فـــی فـــیـــه ان فــــی مــــوتــــی هــــنــــاک دولــــه لــــا تـــرتـــجــ
⚡️ در زبان گیلکی برای ساخت مجهۊل در گۊیشهای مختلف از فعل کمکی «بؤستن/بؤؤن/بوین/بیین» استفاده میشود. (فعلی که فاعل و انجامدهندهٔ آن مشخص نیست، مجهۊل نام دارد.)
مثال
+ جملهٔ معلۊم: پئر باغ' سمپاشی بؤگۊد (=پدر باغ را سمپاشی کرد)
× جملهٔ مجهۊل: باغ پئرˇ دس سمپاشی بؤبؤ (=باغ توسط پدر سمپاشی شد)
⚡️ نکته: در غربیترین گۊیش زبان گیلکی پسوند مجهۊلساز -ex- /أخ/ به فعل افزۊده میشود (رجۊع شود به پست شمارهٔ ۸۱):
مثال:
+ جملهٔ معلۊم: ماکان در' دوست
غزل شمارهٔ ۷۱۲ درد دل خـــویـــش بــا کــه گــویــم داد دل خــــویــــش از کــــه جــــویــــم چون چهره بخون دیده شستم دســت از دل خـسـتـه چـون نـشـویـم کـــر گـــشـــت فـــلـــک ز هـــای هـــایـــم پـــرگـــشــت جــهــان ز هــای و هــویــم دادم بـــــــــــــــــهــــــــــــــــوای روی او دل تــــا دیــــده چــــه آورد بــــرویـــم
+ قبل از اینکه برای بار سوم از مسافرهای قطار شمارهٔ فلان به مقصد سمنان درخواست بشه تا به گیت فلان مراجعه کنن، بغلش کردم و گفتم: «مهم نیست چندبار روحمون میمیره، مهم اینه یاد بگیریم بعد هزار و یکمین بار هم بلند شیم.» نمیدونین رفیق روزهای غم و شادیِ هم بودن چقدر قیمتیه.+ اصلا شما بگو سر بریده! لعنتی اینجوریه که میتونه و جور میکنه. خودش هم میدونه راجع به سر بریده، چک بیمحل، خفه کردن پیرزن و کلهم اجمعین، هرچی بگه همینجا میمونه. دیدین
همونطور که همه میدونیم این روزها اوضاع اقتصادیمون کمی بههم ریختهاس و واسه خیلیها تنها حقوق پدرشون پاسخگوی نیازها نیست. بههمین خاطر بهنظرم اومد موضوع سوال دهم رو چیزی قرار بدم که به درد کسایی بخوره که دلشون میخواد یه کاری کنن و درآمد کوچولویی داشته باشن، اما نمیدونن باید چیکار کنن.
بهنظر شما کسی که توانایی یا شرایط کار بیرون از خونه رو نداره و بنا به دلایلی مثل نگهداری بیمار یا بچه و...، بیشتر وقتش رو تو خونه میگذرونه، از چ
سایت شرط بندی معتبر
کاوشهای باستانشناسی در شهر سوخته نشان می دهد این بازی در ۳۰۰۰ سال پیش از به دنیا آمدن در کشورایران وجود داشتهمیباشد. تیمای بهشمار۳۰ مهره و دو تاس در یک برگهای که نگارهای از مار بر روی آن میباشد و در شهرسوخته یافت شده است ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال کهنتر از آنی میباشد که در شهر اور یافت شده است.[۱][۲]
نیای تخت نرد: فی مابین همگی مردم دنیا جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان مملکت مادری این بازی شناخته شده است. اول بازی ساختهٔ دست ا
همونطور که میدونین تو محیط وبلاگ یکی از مهمترین موارد، رابطهٔ بین بلاگرها و مخاطبهاست. به عنوان یک مخاطب چه ویژگیهایی در یک وبلاگ و چه رفتارهایی از سوی بلاگرهایی که وبلاگهاشون رو میخونید، دلآزاره براتون؟ و برعکس، چه ویژگیها و رفتارهایی دوستداشتنیه و باعث میشه احساس خوبی داشته باشین در مورد یه وبلاگ یا یه بلاگر؟ بهنظر شما معیار خاصی وجود داره در این زمینه یا فکر میکنین هرکس مختاره هرطور دلش میخواد تو وبلاگش عمل کنه؟
غزل شمارهٔ ۶۰۰ ای غـــم عـــشـــق تـــو آتـــش زده در خــرمــن دل وآتــش هــجــر جـگـر سـوز تـو دود افـکـن دل چـشـمـهٔ نوش گهر پوش لبت چشمهٔ جان حــلــقــهٔ زلــف شــکــن بــر شــکــنــت مـعـدن دل گــر کــنــی قـصـد دلـم دسـت مـن و دامـن تـو ور کــنــد تــرک تــو دل دســت مــن و دامـن دل جــانــم از دســت دل ار غــرقــهٔ خــون جــگـرسـت خـــون جــ
به پیشنهاد دوستان، سوال جدید بخش پرسمان، در ادامهٔ سوال قبلی خواهد بود. اگر خاطرتون باشه، سری پیش در مورد معیارهای ازدواج صحبت کردیم. حالا سوالهای اینسری اینه که:
۱. چطور معیارهاتون رو در طرف مقابل تشخیص میدین؟ از چه راهی میفهمین که ویژگیهای مورد نظر شما در اون آدم وجود داره؟
۲. به نظر شما آشنایی پیش از ازدواج در تشخیص این ویژگیها موثره یا نه؟
۳. اگر جوابتون به سوال دوم مثبته، این آشنایی باید چه مدت و به چه صورت باشه؟ راههایی مثل
اینبار میخوام چندتا سوال بپرسم که در واقع از یک موضوع واحد سرچشمه میگیرن.
۱. تعریفتون از دوستی و رفاقت چیه؟
۲. از نظر شما مهمترین معیار یک رابطهٔ دوستانه چیه؟
۳. وقتی با کسی دوست هستید انتظاراتی هم ازش دارین؟ اگر آره، چه انتظاراتی؟
نکتهنوشت: به گمانم لازمه توضیح کوتاهی در مورد بخش پرسمان بدم. هدف من از این سوالات در درجهٔ اول آشنایی با نگاههای مختلفه و قصد ندارم چیزهایی که گفته میشه رو تایید یا رد کنم و بگم فلان نظر درسته یا غلط.
غزل شمارهٔ ۸۹۸ اروض الـــخـــلـــدام مـــغـــنـــی الـــغـــوانـــی اضـــــؤ الـــــخـــــد ام بـــــرق یـــــمـــــانـــــی رخـــــســـــت از آفـــــتـــــاب عــــالــــم افــــروز درفــــــشــــــان در نــــــقــــــاب آســــــمــــــانـــــی خــدود الــغـیـد تـحـت الـصـدغ ضـاهـت حـــــدایـــــق طـــــرزت بــــالــــضــــیــــمــــران چــ
غزل شمارهٔ ۸۴۶ هــیــچ شــکـر چـو آن دهـان دیـدی هــیــچ تــنــگ شـکـر چـنـان دیـدی آن زمـــانـــت کـــه در کـــنـــار آمـــد جــز کــمــر هـیـچ در مـیـان دیـدی در چمن همچو شمع مجلس ما طـــوطـــئـــی آتـــشـــیــن زبــان دیــدی راســـــتــــی را شــــمــــائــــل قــــد او هـیـچ در سـرو بـوسـتـان دیـدی دل ربـــــاتـــــر ز زلــــف و
عمارت کلاه فرنگی به نوع خاصی از معماری گفته میشود، در لغتنامه دهخدا عمارت کلاه فرنگی اینگونه تعریف شده است: عمارتی که در میان عرصه با گنبدی به شکل مخروط که در میان کاخها و باغها برای استراحت میسازند.
این عمارت در کنار رودخانهی گوهررود در ضلع جنوبی پارک قدس (محتشم) قرار دارد. این عمارت در اواخر دوران قاجار بنا شده است و از جمله جاذبههای دیدنی شهر رشت به حساب میآید. علت انتخاب نام کلاه فرنگی را بر روی این بنا شباهت طبقه فوقانی آن ب
عمارت کلاه فرنگی به نوع خاصی از معماری گفته میشود، در لغتنامه دهخدا عمارت کلاه فرنگی اینگونه تعریف شده است: عمارتی که در میان عرصه با گنبدی به شکل مخروط که در میان کاخها و باغها برای استراحت میسازند.
این عمارت در کنار رودخانهی گوهررود در ضلع جنوبی پارک قدس (محتشم) قرار دارد. این عمارت در اواخر دوران قاجار بنا شده است و از جمله جاذبههای دیدنی شهر رشت به حساب میآید. علت انتخاب نام کلاه فرنگی را بر روی این بنا شباهت طبقه فوقانی آن ب
غزل شمارهٔ ۶۴۴ بـا روی چـون گـلـنـارش از بـرگ سـمن باز آمدم بــا زلــف عــنــبــر بـارش از مـشـک خـتـن بـاز آمـدم تــا آن نــگــار ســیــمـبـر شـد شـمـع ایـوانـی دگـر مــردم چــو شــمــع انـجـمـن وز انـجـمـن بـاز آمـدم گــفــتــم بــبــیــنـم روی او یـا راه یـابـم سـوی او رفـتـم ز جـان در کـوی او وز جـان و تن باز آمدم از عـشـق آن جـان جـهـان بـگـذشـتـم از جـ
غزل شمارهٔ ۵۸۲ نــکــهــت روضــهٔ خــلــدســت کــه مــیبــیـزد مـشـک یـــا از آن حـــلـــقــه زلــفــســت کــه مــیریــزد مــشــک خـــیـــزد از چـــیـــن ســـر زلـــف تــو مــشــک خــتــنــی وین سخن نیست خطا زانکه ز چین خیزد مشک خــــون شــــود نــــافــــهٔ آهــــوی تـــتـــاری ز حـــســـد کــان مــه از گــوشــهٔ خــورشــیــد درآویـزد مـشـک آن چ
مقالهٔ «تحلیلی پیرامون فراز و فرود اخباریان» در شمارهٔ ۳۸ (تابستان ۱۳۹۷) فصلنامه علمی و پژوهشی «تاریخ اسلام و ایران» چاپ شد.
فایل تماممتن مقاله را از اینجا دریافت کنید. چکیدهٔ مقاله به شرح زیر است:
حرکت اخباریگری، صورتبندی مجددی از طریقة محدثان بود که توسط محمدامین استرآبادی در سدة یازدهم آغاز شد. این حرکت حدود یک و نیم سده بر سرزمینهای شیعی سایه گستراند. دربارة توفیقات این جریان در ایران و عراق معمولاً بیش از اندازه اغراق شده است، گ
غزل شمارهٔ ۹۱۵ ای پــــیــــک عــــاشــــقـــان اگـــر از حـــالـــم آگـــهـــی روشــــن بــــگــــو حــــکــــایــــت آن مـــاه خـــرگـــهـــی بـــگـــذر ز بــوســتــان نــعــیــم و ریــاض خــلــد مــــــا را ز دوســــــتــــــان قــــــدیــــــم آور آگــــــهــــــی وقــت سـحـر کـه بـاد صـبـا بـوی جـان دهـد جــان تــازه کــن بــبـاده و بـاد سـحـرگـهـی
غزل شمارهٔ ۲۶۴ لــــی حــــبــــیـــب حـــبـــه یـــشـــوی الـــحـــشـــا لـــو یـــشـــا یـــمــشــی عــلــی عــیــنــی مــشــا روز آن بــــاشــــد کــــه روزیــــم او بــــود ای خــــــوشــــــا آن روز و روزی ای خــــــوشـــــا آن چه باشد کو کند کان نیست خوش قـــد رضـــیـــنـــا یـــفـــعـــل الـــلـــه مــا یــشــا خــــــار او ســــــرمـــــایـ
غزل شمارهٔ ۹۰۶ مـــهـــر ســـلـــمـــی ورزی و دعـــوی ســلــمــانــی کــنــی کـــیــن مــردم دیــنشــنــاســی و مــســلــمــانــی کــنــی بـــــا پــــریــــرویــــان بــــخــــلــــوت روی در روی آوری خــویــش را دیــوانــه ســازی و پــری خــوانـی کـنـی همچو اختر مهره بازی ورد تست اما چو قطب بـر سـر سـجـاده هر شب سبحه گردانی کنی حـــکــمــت یــونــ
غزل شمارهٔ ۷۰۱ از عــمـر چـو ایـن یـک دو نـفـس بـیـش نـداریـم بـنـشـیـن نـفـسـی تـا نـفـسـی بـا تو برآریم چـــون دل بــســر زلــف ســیــاه تــو ســپــردیــم بــاز آی کــه تـا پـیـش رخـت جـان بـسـپـاریـم جـــز غـــم بـــجـــهـــان هـــیـــچ نـــداریـــم ولـــیــکــن گــــر هــــیــــچ نــــداریــــم غــــم هــــیـــچ نـــداریـــم ز آنــــروی کــــه از
غزل شمارهٔ ۶۹۰ مــردیــم در خــمــار و شــرابــی نــیــافـتـیـم گـــشـــتـــیـــم غـــرق آتــش وآبــی نــیــافــتــیــم کـــردیــم حــال خــون دل از دیــدگــان ســؤال لـیـکـن بـه جـز سـرشـک جـوابـی نیافتیم تــا چـشـم مـسـت یـار خـرابـی بـنـا نـهـاد هــمــچــون دل شــکـسـتـه خـرابـی نـیـافـتـیـم رفـــتـــیـــم در هــوایــش و بــرخــاک کــوی او
یکی
از مهمترین نشانه های تاریخی در هر شهری از ایران حمام ها و گرمابه های قدیمی
موجود درآن شهر است. شهر قم نیز از این قاعده مستثنی نیست. حمام و گرمابه در ایران
قدمی صرفا کاربرد بهداشتی ندارد بلکه محلی برای تصمیم گیری های مهم مردم آن زمان،
تشکیل محافل فرهنگی و تقویت فولکلور محلی است. در ایران و در آیین های
میترائیسم، مزدیسنا و زرتشت و همچنین دین مبین اسلام به کرات به پاکیزگی جسم و روح
تایید داشتند. به همین دلیل در سراسر قلمرو ایران زمین حمام ها
یکی
از مهمترین نشانه های تاریخی در هر شهری از ایران حمام ها و گرمابه های قدیمی
موجود درآن شهر است. شهر قم نیز از این قاعده مستثنی نیست. حمام و گرمابه در ایران
قدمی صرفا کاربرد بهداشتی ندارد بلکه محلی برای تصمیم گیری های مهم مردم آن زمان،
تشکیل محافل فرهنگی و تقویت فولکلور محلی است. در ایران و در آیین های
میترائیسم، مزدیسنا و زرتشت و همچنین دین مبین اسلام به کرات به پاکیزگی جسم و روح
تایید داشتند. به همین دلیل در سراسر قلمرو ایران زمین حمام ها
هو العلیم
با این چند سایت، کتاب های بسیاری می توانید دانلود نمایید.
* دانلود کتاب انگلیسی و خارجی (سایت آمازون)
یکی از بهترین سایت ها که غالبا کمتر پیش می آید کتابی را بخواهید و نتوانید دانلود نمایید.
توجه! معمولا کتاب هایی که خیلی جدید به چاپ رسیده باشند، نسخه قابل دانلود ندارند.
تنها زحمتی که برای دانلود نیاز دارید شماره 10 یا 13 رقمی شابک ( شمارهٔ استاندارد بینالمللی کتاب) است.
http://gen.lib.rus.ec
یکی دیگر از بهترین سایت ها مخصوصا برای محققان و پ
غزل شمارهٔ ۷۵۹ ای ســــر زلـــف تـــو لـــیـــلـــی و جـــهـــانـــی مـــجـــنـــون عــــالــــمــــی بــــر شــــکـــن زلـــف ســـیـــاهـــت مـــفـــتـــون خـــســروان شــکــر شــیــریــن ســخــنــت را فــرهــاد عــــاقــــلــــان طــــرهٔ لــــیـــلـــی صـــفـــتـــت را مـــجـــنـــون خــــال زنــــگــــیــــت ســـیـــاهـــیـــســـت بـــغـــایـــت مـــقـــبـ
غزل شمارهٔ ۸۱۵ زهــــی جــــمــــال تــــو خـــورشـــیـــد مـــشـــرق دیـــده بـــــتـــــنـــــگـــــی دهــــنــــت هــــیــــچ دیــــدهٔ نــــادیــــده ســــواد خــــط تــــو دیـــبـــاچـــه صـــحـــیـــفـــهٔ دل هــــــلــــــال ابــــــروی تـــــو طـــــاق مـــــنـــــظـــــر دیـــــده مــــه جــــبــــیــــن تــــو بــــرآفــــتــــاب طــــعــــنـــه زده
غزل شمارهٔ ۸۲۵ از بـــــرای دلـــــم ای مـــــطـــــربـــــهٔ پــــردهســــرای چنگ بر ساز کن و خوش بزن و خش بسرای از حــریـفـان صـبـوحـی بـه جـز از مـردم چـشـم کـس نـگـیـرد بـه مئی دست من بی سر و پای چـــنــگ اگــر زانــکــه ز بــی هــمــنــفــســی مــینــالــد بــاری از هــمــنــفــس خــویــش چــه مــینــالـد نـای امــــشـــب از زمـــزمـــهٔ پـــر
غزل شمارهٔ ۲۲۱ مــرا تــو گــوش گــرفــتــی هـمـیکـشـی بـه کـجـا بـگـو کـه در دل تـو چـیـست چیست عزم تو را چــه دیــگ پــخــتــهای از بــهــر مــن عــزیــزا دوش خـــــدای دانــــد تــــا چــــیــــســــت عــــشــــق را ســــودا چو گوش چرخ و زمین و ستاره در کف توست کــجــا رونــد هــمــان جــا کـه گـفـتـهای کـه بـیـا مــرا دو گــوش گــرفــتــی و جــمـ
بیوگرافی مارتین پالرمو
مارتین پالرمو (به اسپانیایی: Martín Palermo) (زادهٔ ۷ نوامبر ۱۹۷۳ در لا پلاتا) فوتبالیست اهل آرژانتین است که هماکنون (۲۰۱۰) برای تیم آرژانتینی بوکا جونیورز و تیم ملی آرژانتین بازی میکند.
زادروز : ۷ نوامبر ۱۹۷۳
زادگاه : لا پلاتا، آرژانتین
قد : ۱٫۸۹ متر
باشگاه کنونی : بوکا جونیورز
شمارهٔ پیراهن : ۹
پُست : مهاجم
زندگی
پالرمو که به لوکو (دیوانه) و تیتان معروف است، در استودیانتس، ویارئال، رئال بتیس و آلاوس هم بازی کرده
کرمانشاه (آوای فارسی:[kʰeɾmɒːnʃɒːh]) (کردی:کرماشان؛ آوای کردی جنوبی: [kʰɨɾmäːʃäːn] (3 بشنوید)) نهمین شهر پرجمعیت، و یکی از کلانشهرهای ایران و مرکزاستان کرمانشاه در ایران است، که دارای جمعیتی بالغ بر ۹۴۶٬۶۵۱ نفر در سرشماری سال ۱۳۹۵[۲۲] و مساحت آن ۹۳٬۳۸۹٬۹۵۶ متر مربع است.[۱۰][۲۳] شهر کرمانشاه بزرگترین شهر کردنشین محسوب میگردد[۲۴][۲۵][۲۶] و مهمترین شهر در منطقهٔ مرکزی غرب ایران است.[۲۷][۲۸][۲۹][۳۰]کرمانشاهکرماشان[۱][۲]کشور3 ایراناستانکرمانشاهشهرستا
شهر طبس ، شهری کویری در غرب استان خراسان جنوبی ایران است که به دلیل داشتن جاذبههای تاریخی و طبیعی و تماشایی یکی از مقاصد گردشگری در این استان به شمار می رود.
باغ گلشن یکی از جاذبه های دیدنی شهر طبس و همچنین یکی از ۵۰ باغ برتر دنیا میباشد. باغ گلشن یکی از دو نماد اصلی شهر طبس به شمار می رود و شکل مربعی این باغ تنها در تاج محل هند تکرار شده است. طراحی این باغ بر اساس نمونه چهارباغ و برگرفته از آیات قرانی درباره بهشت است که دو نهر در آن همدیگر را ق
بر اساس آموزههای دین روزه گرفتن تنها به
خودداری از خوردن و آشامیدن نیست بلکه باید تمام اعضا و جوارح روزه باشند،
بخصوص چشم، چراکه آنچه را که انسان با چشم میبیند روزها و بلکه سالها در
یاد و خاطره نگه میدارد؛ چنانچه امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام)
میفرمایند: «القلب مصحف البصر»؛ «قلب بایگانی چشم است»[1] یعنی هر چه را که چشم میبیند، در قلب و روان انسان جای میگیرد و فکر و ذهنش را مشغول میسازد.
پیامبر خدا صلیالله علیه و آله هم دربار
بر اساس آموزههای دین روزه گرفتن تنها به
خودداری از خوردن و آشامیدن نیست بلکه باید تمام اعضا و جوارح روزه باشند،
بخصوص چشم، چراکه آنچه را که انسان با چشم میبیند روزها و بلکه سالها در
یاد و خاطره نگه میدارد؛ چنانچه امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام)
میفرمایند: «القلب مصحف البصر»؛ «قلب بایگانی چشم است»[1] یعنی هر چه را که چشم میبیند، در قلب و روان انسان جای میگیرد و فکر و ذهنش را مشغول میسازد.
پیامبر خدا صلیالله علیه و آله هم دربار
به سراغ من اگر می آیید نیایید در قفل است!
✍️قریب به دوسال از تعطیلی و پلمپ کاروانسرای تاریخی مزینان معروف به رباط شاه عباسی می گذرد دعوایی که سرانجامش محرومیت گردشگران و خود شهروندان مزینانی که در ایام عیدنوروز و سه ماه تعطیلی و محرم به زادگاهشان می آیند شده است.
چند ماه پیش یعنی تیرماه 98 سیستم قضایی و میراث فرهنگی داورزن از حل این موضوع در دادگاه تجدید نظر و نفع رأی صادره به میراث خبر دادند و قرار بود به زودی وضعیت آن روشن شود. اما این به
غزل شمارهٔ ۶۶۲ آیـــد ز نـــی حـــدیـــثـــی هـــر دم بـــگـــوش جــانــم کــاخــر بــیــا و بــشــنــو دســتــان و داسـتـانـم مـــن آن نـــیـــم کـــه دیــدی و آوازهام شــنــیــدی در مـن بـچـشـم مـعـنـی بـنـگـر که من نه آنم گـر گـوش هـوش داری بـشنو که باز گویم رمـــزی چـــنـــانـــکـــه دانـــی رازی چــنــانــکــه دانــم مــن بــلــبــل فــصــیــحـ
پل سرچشمه روستای مردق مراغه مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان مراغه، روستای مردق واقع شده.
این اثر در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۵۴۰ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.پل مردق جزء مهمترین و سالمترین پلهای تاریخی آذربایجان شرقی و تنها پل این شهرستان است که در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.پل سهدهنه مردق، جزء سه پل مهم تاریخی این شهرستان بوده و دارای سیلشکن و پایههای سنگی از نوع سنگ بومی منطقه (معدن سنجان) و
غزل شمارهٔ ۴۲ کــار تــو داری صــنــمـا قـدر تـو بـاری صـنـمـا مــا هــمــه پــابـسـتـه تـو شـیـر شـکـاری صـنـمـا دلـــبـــر بـــیکـــیـــنـــه مـــا شـــمـــع دل ســیــنــه مــا در دو جــهـان در دو سـرا کـار تـو داری صـنـمـا ذره به ذره بر تو سجده کنان بر در تو چـــاکـــر و یــاری گــر تــو آه چــه یــاری صــنــمــا هــر نـفـسـی تـشـنـه تـرم بـسـتـه جـو
لیونل مسی[۱]
مسی با آرژانتین در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸
اطلاعات شخصی
نام کامل
لیونل آندرس مسی کوچیتینی[۲][۳]
زادروز
۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ (۳۲ سال)
زادگاه
روزاریو، آرژانتین[۲]
قد
۱٫۷۰ متر (۵ فوت ۷ اینچ)[۲]
پست
مهاجم
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی
بارسلونا
شمارهٔ پیراهن
۱۰
باشگاههای جوانان
۱۹۹۴–۲۰۰۰
نیولز اولد بویز
۲۰۰۱–۲۰۰۴
بارسلونا
باشگاههای حرفهای*
سالها
باشگاهها
بازی†
(گل)†
۲۰۰۳–۲۰۰۴
بارسلونا سی
۱۰
(۵)
۲۰۰۴–۲۰۰۵
بارسلونا بی
۲۲
(۶)
کارکلاسی صفحه 68
کاروفناوری پایه هفتم پودمان نقشه کشی
کار کلاسی: تعیین سه نمای اجسام
با توجه به شکل زیر در جدول شمارهٔ نماهای درست هر کدام از قطعات را مشخص کنید.
جواب در ادامه مطلب
جواب را در جدول زیر مشاهده می نمایید.
مطالب مرتبط
جزوه تمرینی ترسیم سه نما
کارهای کلاسی کاروفناوری هفتم
فروشگاه آنلاین کاروفناوری
برای استفاده از سایر مطالب سایت به صفحه اصلی مراجعه نمایید.
پاورپوینت طرح مرمت و احیای خانه های حبیب آبادی و بدیع الصنایع اصفهان
پاورپوینت طرح مرمت و احیا خانه حبیب آبادی و بدیع الصنایع مشتمل بر 183 صفحه می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات
183
حجم
57723 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی
ppt
دسته بندی
معماری
توضیحات کامل
پاورپوینت طرح مرمت و احیای خانه های حبیب آبادی و بدیع الصنایع اصفهان
دوبنای تاریخی خانه حبیب آبادی و بدیع الصنایع در اصفهان واقع شده اند که قدمت هردو بنا به دوره قاجار برمی گردد. این دو اثر در تاری
پاورپوینت طرح مرمت و احیای خانه های حبیب آبادی و بدیع الصنایع اصفهان
پاورپوینت طرح مرمت و احیا خانه حبیب آبادی و بدیع الصنایع مشتمل بر 183 صفحه می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات
183
حجم
57723 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی
ppt
دسته بندی
معماری
توضیحات کامل
پاورپوینت طرح مرمت و احیای خانه های حبیب آبادی و بدیع الصنایع اصفهان
دوبنای تاریخی خانه حبیب آبادی و بدیع الصنایع در اصفهان واقع شده اند که قدمت هردو بنا به دوره قاجار برمی گردد. این دو اثر در تاری
پاورپوینت طرح مرمت و احیای خانه های حبیب آبادی و بدیع الصنایع اصفهان
پاورپوینت طرح مرمت و احیا خانه حبیب آبادی و بدیع الصنایع مشتمل بر 183 صفحه می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات
183
حجم
57723 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی
ppt
دسته بندی
معماری
توضیحات کامل
پاورپوینت طرح مرمت و احیای خانه های حبیب آبادی و بدیع الصنایع اصفهان
دوبنای تاریخی خانه حبیب آبادی و بدیع الصنایع در اصفهان واقع شده اند که قدمت هردو بنا به دوره قاجار برمی گردد. این دو اثر در تاری
پاورپوینت طرح مرمت و احیای خانه های حبیب آبادی و بدیع الصنایع اصفهان
پاورپوینت طرح مرمت و احیا خانه حبیب آبادی و بدیع الصنایع مشتمل بر 183 صفحه می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات
183
حجم
57723 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی
ppt
دسته بندی
معماری
توضیحات کامل
پاورپوینت طرح مرمت و احیای خانه های حبیب آبادی و بدیع الصنایع اصفهان
دوبنای تاریخی خانه حبیب آبادی و بدیع الصنایع در اصفهان واقع شده اند که قدمت هردو بنا به دوره قاجار برمی گردد. این دو اثر در تاری
پاورپوینت طرح مرمت و احیای خانه های حبیب آبادی و بدیع الصنایع اصفهان
پاورپوینت طرح مرمت و احیا خانه حبیب آبادی و بدیع الصنایع مشتمل بر 183 صفحه می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات
183
حجم
57723 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی
ppt
دسته بندی
معماری
توضیحات کامل
پاورپوینت طرح مرمت و احیای خانه های حبیب آبادی و بدیع الصنایع اصفهان
دوبنای تاریخی خانه حبیب آبادی و بدیع الصنایع در اصفهان واقع شده اند که قدمت هردو بنا به دوره قاجار برمی گردد. این دو اثر در تاری
پاورپوینت طرح مرمت و احیای خانه های حبیب آبادی و بدیع الصنایع اصفهان
پاورپوینت طرح مرمت و احیا خانه حبیب آبادی و بدیع الصنایع مشتمل بر 183 صفحه می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات
183
حجم
57723 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی
ppt
دسته بندی
معماری
توضیحات کامل
پاورپوینت طرح مرمت و احیای خانه های حبیب آبادی و بدیع الصنایع اصفهان
دوبنای تاریخی خانه حبیب آبادی و بدیع الصنایع در اصفهان واقع شده اند که قدمت هردو بنا به دوره قاجار برمی گردد. این دو اثر در تاری
- بابایی زود برگردی! امشب تولدته! یادت نرفته که؟!- نه دختر خوشکلم! یادمه!- با مامان میریم برات کیک میگیریم!- مرسی عشقِ بابا!- زود برگرد؛ دیر نکنی، ها!″علی″ پیشانی دخترش را بوسید و گفت: باشه بابا جون، زود میام!″نرگس″ با شوق و ذوق بسیار، پدرش را در آغوش کشید و گونه های سوخته و بی روح اش را غرق بوسه کرد. دخترک سه ساله، عاشق پدرش بود و امشب که شبِ تولد پدرش است، او بیشتر ذوق زده و خوشحال بود تا کسی دیگر، به همین خاطر اصرار داشت که پدرش در بازگشت از کا
غزل شمارهٔ ۱ ای رســـتـــخـــیـــز نـــاگـــهـــان وی رحـــمـــت بـــیمـــنــتــهــا ای آتــــشــــی افـــروخـــتـــه در بـــیـــشـــه انـــدیـــشـــههـــا امــــــروز خــــــنـــــدان آمـــــدی مـــــفـــــتـــــاح زنـــــدان آمـــــدی بـر مـسـتـمـنـدان آمـدی چـون بـخـشـش و فـضـل خـدا خــورشــیــد را حــاجـب تـویـی اومـیـد را واجـب تـویـی مــطــلــب
در سلسله مقالاتی که در مورد گردشگری و جذب توریست برای شما در وبلاگ ها منتشر
کردیم در مورد برخی از شهرهای ایران و جاذبه های توریستی شهرهای ایران صحبت کردیم
در این مطالب در مورد تک تک شهرهای ایران و جاذبه های آن ها برای شما صحبت کردیم
در این مقاله قصد داریم به سراغ یکی از شهرهای اصفهان برویم این شهر یکی از شهرهای
دارای قدمت زیاد است این شهر با نام کاشان دارای اماکن و سوغاتی های جذابی است که
دراین مقاله قصد داریم با شما صحبت کنیم در ادامه با ما ه
یکم. مستضعفان و پابرهنگانْ دیگر مسئلهٔ جمهوری اسلامی نیست بلکه مشکل جمهوری اسلامی است. رهبر انقلاب در تاریخ بیستوششم آبان نودوهشت، در ابتدای درس خارج فقه خود گفت: «یقیناً بعضی از مردم از این تصمیم یا نگران میشوند یا ناراحت میشوند یا به ضررشان است یا خیال میکنند به ضررشان است، به هر تقدیر ناراضی میشوند». این «بعضی از مردم» کدام قسمت از کلّ مردم هستند؟ آیا این «بعضی از مردم» همان پابرهنگان و مستضعفان و همان صاحبان اصلی انقلاب و نظا
جوِّ کشور امنیّتی و دسترسی به اینترنت هم در حدِّ کرهشمالی شده است. با این حال، جفاست چیزی ننویسم و چند نکتهای را مطرح نکنم. امیدوارم با همین اندک راهِ ارتباطی که -لاجرم- در دسترس است، صدا به صدا برسد.
یک: طرح سهمیهبندی بنزین را پیشتر مجلس رد کرده بود. حالا با دور زدن نهاد قانونگذاری، سرانِ سه قوّه بنزین را شبانه گران کردهاند. یعنی از این به بعد، هر طرحی را که مجلس رد کند با مصوّبهای شبانه میتوان اجرا کرد؟ اگر سران سه قوّه میت
استان یزد را بواسطهی بناهای بیشمار تاریخی و فرهنگی بینظیرش میشناسیم.
نمونه باشکوه خانههای کویری در یزد ، خانه لاری ها میباشد که مربوط به دوره قاجار است. درعبور از کوچه پس کوچه های محله فهادان، آدرس خانه لاری ها را دنبال می کنیم تا به خانه ای برسیم که بر سردر آن، موزه اسناد تاریخی حک شده است. درب این خانه همانند خیلی از خانه های تاریخی و قدیمی یزد دارای دو کوبه است یعنی با زدن هر کوبه، صدای متفاوت کوبه، زن بودن و مرد بودن کوبنده را نشان
غزل شمارهٔ ۲۳ چـون خـون نـخـسـپـد خسروا چشمم کجا خسپد مها کـز چـشـم مـن دریـای خـون جوشان شد از جور و جفا گــر لـب فـروبـنـدم کـنـون جـانـم بـه جـوش آیـد درون ور بـــر ســـرش آبـــی زنـــم بـــر ســـر زنــد او جــوش را مـــعـــذور دارم خـــلـــق را گـــر مـــنـــکـــرنـــد از عــشــق مــا اه لــیــک خــود مــعــذور را کــی بــاشــد اقـبـال و سـنـا از جــوش
پرش به ناوبریپرش به جستجو
قلعهالموت
دژ حسن صباح
نام
قلعهالموت
کشور
ایران
استان
قزوین
شهرستان
قزوین
بخش
رودبار الموت
اطلاعات اثر
نامهای دیگر
قلعهحسن
نامهای قدیمی
دژِ الموت
نوع بنا
سنگ و گچ
کاربری
دفاعی، نظامی
دورهٔ ساخت اثر
پیش از مادها
بانی اثر
قبایل ایرانی
اطلاعات ثبتی
شمارهٔ ثبت
۷۲۵۲
تاریخ ثبت ملی
۱۲ بهمن ۱۳۸۱
قلعهالموت
روی نقشه ایران۳۶٫۲۶۴۰°شمالی ۵۰٫۳۵°شرقی
میراث کهن
بقایای قلعه الموت
قلعهٔ الموت یا دژ الموت
سلام
سال نو پیشاپیش مبارک
استارکلندر 3.1.0 منتشر شد
نکات انتشار انگلیسی در گیتهاب
لینکهای دانلود:
Source Code
Debian/Ubuntu package
openSUSE package
Fedora package
تغییرات نسبت به نسخهٔ 3.0.7
افزودن پشتیبانی از پایتون 3.7
حذف پشتیبانی از پایتون 3.4 یا قدیمیتر
تغییرات لازم برای سال ۱۳۹۸
- بروزرسانی ماههای تقویم قمری بر اساس تقویم رسمی ۱۳۹۸
- در صورت منقضی شدن تقویم قمری (که در ابتدای سال ۱۳۹۹ اتفاق میافتد) پیامی برای یادآوری بروزرسانی برنامه نمایش داده میشود
- بروز
لوییس سوارز
سوارز با اروگوئه در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸
اطلاعات شخصی
نام کامل
لوییس آلبرتو سوارز دیاس
زادروز
۲۴ ژانویهٔ ۱۹۸۷ (۳۲ سال)
زادگاه
سالتو، اروگوئه
قد
۱٫۸۲ متر (۶ فوت ۰ اینچ)
پست
مهاجم
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی
بارسلونا
شمارهٔ پیراهن
۹
باشگاههای جوانان
۲۰۰۳–۲۰۰۵
ناسیونال
باشگاههای حرفهای
سالها
باشگاهها
بازی†
(گل)†
۲۰۰۵–۲۰۰۶
ناسیونال
۲۷
(۱۰)
۲۰۰۶–۲۰۰۷
خرونینگن
۲۹
(۱۰)
۲۰۰۷–۲۰۱۱
آژاکس
۱۱۰
(۸۱)
۲۰۱۱–۲۰۱۴
لیور
لوییس سوارز
سوارز با اروگوئه در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸
اطلاعات شخصی
نام کامل
لوییس آلبرتو سوارز دیاس
زادروز
۲۴ ژانویهٔ ۱۹۸۷ (۳۲ سال)
زادگاه
سالتو، اروگوئه
قد
۱٫۸۲ متر (۶ فوت ۰ اینچ)
پست
مهاجم
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی
بارسلونا
شمارهٔ پیراهن
۹
باشگاههای جوانان
۲۰۰۳–۲۰۰۵
ناسیونال
باشگاههای حرفهای
سالها
باشگاهها
بازی†
(گل)†
۲۰۰۵–۲۰۰۶
ناسیونال
۲۷
(۱۰)
۲۰۰۶–۲۰۰۷
خرونینگن
۲۹
(۱۰)
۲۰۰۷–۲۰۱۱
آژاکس
۱۱۰
(۸۱)
۲۰۱۱–۲۰۱۴
لیور
خواجه (کوه)
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به ناوبریپرش به جستجو
مختصات: ۳۰٫۹۳۹۱°شمالی ۶۱٫۲۴۵۵°شرقی
کوه خواجه (کوه رستم)
قلعه تاریخی کاخا
نام
کوه خواجه (کوه رستم)
کشور
ایران
استان
استان سیستان و بلوچستان
شهرستان
شهرستان هامون
اطلاعات اثر
نام محلی
قلعه کافران
نوع بنا
خشت و گل
کاربری
مسکونی
کاربری کنونی
تاریخی
دیرینگی
دوره اشکانیان
دورهٔ ساخت اثر
دوره اشکانیان، دوره ساسانیان
بانی اثر
سازمان میراث فرهنگی
مالک اثر
سازمان میراث ف
مطالب کمک آموزش جهت تدریس پودمان برق درس کاروفناوری
کاروفناوری نهم
مهم ترین اجزای ضروری برای سیم کشی مدارات برق ساختمان
سیم ها و انواع آنها
ساختمان سیم ها
سیم ها از دو قسمت هادی و عایق تشکیل شده اند. هادی سیم ها عموماً مسی یا آلومینیومی هستند. ولی از مس، به دلیل داشتن حجم کم و هدایت بهتر (نسبت به دیگر فلزات) بیشتر استفاده می شود. عایق سیم ها از موادی پلاستیکی هستند که آن را به صورت لایه ای روی هادی روکش می کنند.
هادی های مورد استفاده در سیم کشی
بخوانید مُلَمَّع! که از واژه لُمعه میآید. لمعه پارهگیاهی است که بخشی از آن خشک است و بخشی تر. ترکیب «دلق ملمع» و «شرح لمعه» را هم شاید شنیده باشید که اولی به معنی جامهی تکهتکه است و دومی کتابی است مهم در فقه شیعه و تنظیم قوانین مدنی، که البته نویسنده نتوانست بفهمد وجه نامگذاریاش چیست.در اصطلاح واژگانی ملمّع چیزی است که از بخشهایی ممتاز تشکیل شده است و در اصطلاحی که اهل ادب به کار میبرند آمیختن زبانهای مختلف است، برای ساخت ترکیب
English | May 8th, 2019 | ISBN: 1080789960 | 243 Pages | EPUB | 0.36 MBSince its 2001 release, Nintendo's crown jewel, "Super Smash Bros. Melee," has inspired multiple generations of players to sustain a grassroots community. The Book of Melee is a deep dive into the universe of competitive Melee, gaming's greatest and most unlikely underdog story.In The Book of Melee, longtime Melee enthusiast and gaming journalist Edwin Budding covers the history of competitive Melee through the lens of its greatest legends, including "The Five Gods of Melee."Adam "Armada" Lindgren: The two-time EVO world champion, named the no. 1 Melee player of all time in 2017 and 2018.Joseph "Mango" Marquez: The two-time EVO world champion and most successful Melee streamer on Twitch, with over 5,000 subscribers.Juan
کریستیانو رونالدو
رونالدو در سال ۲۰۱۸
اطلاعات شخصی
نام کامل
کریستیانو رونالدو دوس سانتوش آویرو
زادروز
۵ فوریهٔ ۱۹۸۵ (۳۴ سال)
زادگاه
فونچال، مادیرا، پرتغال
قد
۱٫۸۷ متر (۶ فوت ۲ اینچ)
پست
مهاجم
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی
یوونتوس
شمارهٔ پیراهن
۷
باشگاههای جوانان
۱۹۹۳–۱۹۹۵
آندورینها
۱۹۹۵–۱۹۹۷
دیپورتیوو ناسیونال
۱۹۹۷–۲۰۰۲
اسپورتینگ
باشگاههای حرفهای
سالها
باشگاهها
بازی†
(گل)†
۲۰۰۲–۲۰۰۳
اسپورتینگ بی
۲
(۰)
۲۰۰۲–۲۰۰۳
اس
کریستیانو رونالدو
رونالدو در سال ۲۰۱۸
اطلاعات شخصی
نام کامل
کریستیانو رونالدو دوس سانتوش آویرو
زادروز
۵ فوریهٔ ۱۹۸۵ (۳۴ سال)
زادگاه
فونچال، مادیرا، پرتغال
قد
۱٫۸۷ متر (۶ فوت ۲ اینچ)
پست
مهاجم
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی
یوونتوس
شمارهٔ پیراهن
۷
باشگاههای جوانان
۱۹۹۳–۱۹۹۵
آندورینها
۱۹۹۵–۱۹۹۷
دیپورتیوو ناسیونال
۱۹۹۷–۲۰۰۲
اسپورتینگ
باشگاههای حرفهای
سالها
باشگاهها
بازی†
(گل)†
۲۰۰۲–۲۰۰۳
اسپورتینگ بی
۲
(۰)
۲۰۰۲–۲۰۰۳
اس
″اوس(استاد) عزیز″ پُکی به سیگارِ لایِ انگشتانش زد و کنار پنجره رفت. پرده را کنار زد و به خیابان نگاهی انداخت. نمنم بارانِ بهاری، مردمِ عابر را مجبور کرده بود که چتر بر سرِ خود بگیرند. عده ای هم که چتر نداشتند در کنار ساختمان هایِ بلند راه میرفتند که کمتر خیس شوند و تعدادی هم با قبول دست پر لطف و برکت باران، عاشقانه زیر نمنم باران قدم برمیداشتند.- بزار یه خورده هوایِ اتاق عوض بشه.و با گفتن این حرفها، ″اوس عزیز″ پنجره را باز کرد. همر
جمعآوری : اشکان ارشادی
کاربرد علائم و نشانه ها در نگارش:نقطه (. )1ـ پس از پایان جملهٔ کامل: سعدی شاعر بزرگی است.
2ـ در صورتی که واژهای به جای جمله کامل به کار رود، پس از آن نقطه گذاشته میشود:
بله.
نه.
کتاب. ( مثلاً در پاسخ « چه خواندی؟»)
3ـ پس از هر حرفی که به صورت نشانههای اختصاری به کار رفته باشد:
م. ت . ج ( = محمدتقی جعفری)
هـ . ق.
P.T.T
در جاهایی که نباید از نقطه استفاده کرد :
1ـ پس از عنوان کتاب یا مقابله؛ حتی اگر عنوان، جمله کامل باشد:
درست
جاهای دیدنی اصفهان در پاییز بسیار تماشایی است. اصفهان شهر بزرگ جاذبه های گردشگری , فرهنگی , تاریخی و طبیعی است .کاخ چهلستونعمارت چهلستون در اوایل قرن ۱۱ هـ .ق در میان باغ و مجموعه بناها و کاخهای محوطه دولتخانه صفوی ساخته شده است . این عمارت که یکی از جاهای دیدنی اصفهان در پاییز است عمدتاً به منظور پذیرائی رسمی از میهمانان و سفرای خارجی ، طی سه مرحلهخانه امین التجار اصفهانو طبق یک طرح واحد ساخته شده است . مرحله اول ـ تالار اصلی و بزرگ . مرحله دوم
درباره این سایت