نتایج جستجو برای عبارت :

دکتر حمید محمّدی راد در خطبه های نماز جمعه:

                                                            ربنا استمتع بعضا ببعض وبلغنا اجلنا
بسم الله الرحمن الرحیم
 
مقررات نماز جمعه :
 
1. این نماز دو رکعت است که دو تا قنوت دارد قنوت اول قبل ار رکوع رکعت اول و قنون دوم بعد از رکوع
رکعت دوم است . دارای دو خطبه هم هست که توسط پیش نماز قرائت می شود
 
2.مستحب است در موقع بیان خطبه ها نماز گزار سکوت کند
 
3.در نمازرکعت اول بعد از حمد سوره جمعه و در رکعت دوم سوره منافقون خوانده می شود
 
4.مستحب
نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه: پاسخگویی به شبهات شرعی و دینی باید بخش مهمی از خطبه های نماز جمعه ائمه باشد.
به گزارش شریعت نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ،  حجت الاسلام و المسلمین قریشی در نشست تخصصی ائمه جمعه اهل سنت استان با اشاره به استناد به اهمیت خطبه های نماز جمعه در جهت دهی عقلی و شرعی جمعه گفت: باید در خطبه های نماز جمعه بر پاسخگویی به شبهات شرعی و دینی توجه بسیاری شود.
ماموستا بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این جلسه ب
• نماز جمعه ترکیبی از بیان حقایق معنوی و اسلامی، حضور غیر دستوری مردم در این صحنه و مرتبط با حکومت اسلامی است. • بر خلاف تصور برخی افراد، حکومت فقط وظیفه‌ی تأمین رفاه و آزادی و استقلال سیاسی مردم را ندارد، بلکه حکومت در قبال دین و اعتقادات مردم نیز وظیفه دارد.• این شبکه‌ی مهم، در عین حالی که مردمی، اسلامی، حکومتی و سیاسی است، اما داخل در جناح‌بندی‌های گوناگون مردم و جناح‌های سیاسی نیست.•  نماز جمعه نسبت به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلا
نقض حقوق بشر در غرب
میوه جاهلیت مدرن است
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید محمدی راد در خطبه های نماز جمعه شهرستان مراغه با اشاره به عدم توجه به منزلت انسانی در کشورهای غربی از جمله انگلیس گفت: نقض حقوق بشر در غرب، میوه و حاصل جاهلیت مدرن در این کشورهاست.
رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه با اشاره به کشف اجساد اتباع خارجی در یک کانتینر در انگلیس و عدم حساسیت دولت این کشور افزود:
ادامه مطلب
حجت الاسلام دکتر حمید محمدی راد
در خطبه های نماز جمعه مراغه
دکتر محمدی راد در خطبه های نماز جمعه مراغه بیان داشت: آمریکا در حالی این اقدام را علیه وزیر امور خارجه کشورمان انجام می دهد که مدعی دروغین آزادی قلم بوده و گریزان از حقایق است.وی ادامه داد: دولت این کشور با این حرکت نشان داد که اهل زورگویی بوده و اهل منطق و گفت و گو نبوده و نیست.
ادامه مطلب
نماز حاجت در روز جمعه
 
نحوه خواندن نماز حاجت در روز جمعه
 
روز جمعه سرور روزهاست، خداوند نیکی ها را در آن چند برابر میکند و گناهان را در آن می زداید و درجات را در آن بالا می برد و دعاها را در آن اجابت میکند و غم ها را در آن برطرف می سازد و حاجت های بزرگ را در آن برآورده میکند. در روز جمعه چند اعمال مستحبی دارد که یکی از این اعمال خواندن نماز روز جمعه جهت تحقق یافتن حاجت میباشد که بسیار مؤثر و مجرب میباشد.
ادامه مطلب
حجت الاسلام دکتر حمید محمدی راد
در خطبه های نماز جمعه مراغه
دکتر محمدی راد در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به آزادی نفتکش توقیف شده کشورمان در آبهای آزاد توسط انگلیس گفت: توطئه امریکا و انگلیس با آزادی نفتکش ایرانی شکست خورد و حقانیت کشورمان به اثبات رسید.پاسخ محکم رئیس جمهور کشورمان مبنی بر مقابله به مثل به هرگونه تهدید علیه منافع کشورمان زمینه ساز عقب نشینی انگلیس در ماجرای نفت کش ایرانی شد.
ادامه مطلب
رئیس بنیاد زاوه گفت: در این ایام بزرگ ومهم برنامه های متنوع فرهنگی وورزشی از جمله برگزاری جلسه ستاد گرامیداشت شهدا وتاسیس بنیاد، اختصاص خطبه ای از نماز جمعه در خصوص 22اسفند، برپایی میز خدمت در نماز جمعه، برگزاری مراسم در حسینیه شهدا وتلاوت قرآن به یاد شهدا، هماهنگی با سازمان تبلیغات جهت ابلاغ به روحانیون سطح شهرستان
ادامه مطلب
بنده از ادامه حضور در نماز جمعه و اقامه نماز معذورم. ائمه جمعه اگر نتوانند به مسئولیت عمل کند، نزد خداوند مسئول خواهد بود. خداوند فرموده‌است که اگر مردم مشکلی داشتند، به نماز پناه برده و مشکل خود را برطرف کنند. مردم صدها مشکل دارند که باید این را امام جمعه بیان کند و اگر بیان کرد و مشکل مردم رفع شد، نشانه این است که خوب بیان کرده، اما اگر مشکل مردم رفع نشد، امام جمعه نتوانسته‌است مطلب را خوب بیان کند.
 
خرید کتاب
عزت اسلام وقرآن درمرام جمعه ها/وحدت وشورحماسه درکلام جمعه ها/باولایت محوری شد یاری دین نبی/لشکری گشته فراهم باپیام جمعه ها/هرنمازجمعه آن بابصیرت آمده/درمصلی سوی مهدی شدسلام جمعه ها/خطبه اش دارد سفارش سوی تقوا وهدف/معرفت حاصل بگردد بهرگام جمعه ها/برعبادتهای ایزد میدهد اخلاص را/یاوری برولایت شدبکام جمعه ها/کن دعااز بهرمهدی تاظهورش سررسد/چونکه باشدحضرت اوآن امام جمعه ها/
 نکاتی منتخب از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستادهای نماز جمعه که در تاریخ ۱۳۸۱/۵/۵ انجام شده است با عنوان دریچه‌ای دلگشا به سمت معنویّت و آگاهی ارائه خواهد شد.
دریافت pdf
• خدمت به نماز جمعه، خدمت به دین و تقواست؛ چون نماز جمعه برای گسترش تقوا و روح دینی در مردم است؛ همچنان که خدمت به نماز جمعه، خدمت به آگاهىِ سراسری ملت ایران است؛ چون نماز جمعه یک عملِ صرفاً عبادی نیست؛ عملی است که در ذات و ترکیب خود، آگاهی بخش است؛ هم اجتماع عظیم
نماز والدین در شب جمعه ثواب زیادی دارد
و باعث شادی روح والدینی که از دنیا رفته اند می شود. نماز والدین در شب
جمعه بین دو نماز خوانده می شود. یکی
از حقوقی که والدین چه در زمان حیات و چه بعد از وفات شان بر گردن فرزندان
دارند خواندن نماز برای والدین است. این نماز را بخوانید تا هم والدین تان
شاد شوند و هم فرزندان تان بعدها برای خودتان بخوانند.
 
 
نحوه خواندن نماز والدین در شب جمعه
این نماز دو رکعت است؛
ادامه مطلب
مصوبات کلی انجمن نماز در طی نیم سال دوم:
1_همکاری در شرکت دانش آموزان در نماز جمعه
2_توضیح برخی مسائل در رابطه با نماز جماعت در مراسمات صبحگاه برای دانش آموزان
3_تقویت روحیه دانش آموزان در امر نماز
4_شناسایی استعداد های بالقوه در زمینه نماز
5_تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ نماز با کمک اولیاء
رهبر انقلاب اسلامی:
مردم امام جمعه را مرکز مراجعات خود می دانند و حل معضلات خود را از او می خواهند. در دوره ای که حکومت در اختیار مسلمین است دشمن بیش از هر زمان دیگر برای زدودن مفاهیم اسلامی از اذهان تلاش می کند لازم است. ائمه جمعه در گردهمایی های خود به بررسی شیوه های درمان و حل مسائل و معضلات فکری و معنوی مردم بپردازند، زیرا نماز جمعه محلی است که دلها را محکم و ایمانها را قوی می کند و به سربازان و جنود خداوند شجاعت اقدام می بخشد.امامت جمعه به
سالها قبل روز جمعه توفیق حضور در نماز جمعه ی تهران را پیدا کرده بودم آن روز مرحوم هاشمی امام جمعه و شهید حکیم سخنران پیش از خطبه ی تهران بود .
شهید حکیم از دست صدام سالها در ایران زندگی می کرد و آخرین روز حضورش در تهران بود و این سخنرانی در واقع سخنرانی خدا حافظی ایشان از ایران بود . در این سخنرانی شهید حکیم از مردم ایران بخاطر مهمان نوازی تشکر کرد و متاسفانه وقتی به عراق وارد شد خیلی زود توسط بعثی ها ترور شد و به لقاح حق شتافت!
نکته اینجاست که آ
                           به گزارش کوچان نیوز :دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به برگزار نشدن نمازجمعه به دلیل ویروس کرونا ، پیام جمعه رشت با سخنان آیت الله فلاحتی جایگزین خطبه های عبادی سیاسی جمعه می شود.در این اطلاعیه آمده است : آیت الله فلاحتی در پیام جمعه رشت ، درباره مناسبت های تقویمی و رویدادهای هفته و مسائل سیاسی استان و جهان در هفته ای که گذشت با مردم صحبت می کند و در صفحه اینستاگرامی وی به نشانی rasoul_falahati@ ب
به گزارش عصرحباد؛ نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور، صبح امروز به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی امام جمعه حبیب آباد و با حضور مردم و مسئولین از جمله سید جواد لقمانی شهردار، اعضای شورای اسلامی همچنین رئیس شورا و... در مصلی نماز جمعه شهر حبیب آباد اقامه شد. 
روز 24 خرداد ماه 98 که با ماشین شخصی به سمت نماز جمعه تهران حرکت می کردم، برنامه را به طور مستقیم از رادیو تهران دنبال می کردم.
یکی از برنامه های پیش از خطبه ها، سخنرانی علی اسکندری، عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی بود.
وی در
بخش های پایانی این سخنان، مراتب اعتراض خود را بابت حذف رحیم پورها و
مطیعی ها از تریبون نماز جمعه و نماز عید فطر تحت فشار دولتی ها و مجلسی ها
اعلام کرد.
امّا
نکته قابل تأمّل این بود که پس از پایان این سخنرانی کوتاه،
همزمان با پنجم مرداد ماه به مناسبت سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، نشست خبری با اصحاب رسانه و ائمه جمعه و جماعات شهرستان برخوار در محل ستاد نماز جمعه دولت آباد برگزار شد .
به گزارش عصرحباد؛ امام جمعه شهر حبیب آباد در این نشست ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، افزود: به فرموده امام خمینی رحمة الله علیه، نماز جمعه یک نماز صرفاً عبادی نیست، بلکه دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ا
در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یکی از عوامل تقوا برخورداری انسان از ملکه صبر دانست و گفت: صبر و مقاومت تنها رمز موفقیت و پیروزی مقابل استکبار جهانی و صهیونیست ها است. 
به گزارش شریعت نیوز مولوی خلیل رسولی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد الزهرا(س) ایرانشهر افزود: آمریکا و ایادی وابسته به آن با تهدید و تحریم سعی می‌کنند مردم را نسبت به انقلاب و کشور دلسرد کنند.
وی افزود: ملت ایران ۴۰ سال است که با توکل به خدا روی پای خود ایستاده و در
صادقانه بگویم؛ خود من آخرین نماز جمعه‌ای که رفتم، پشت سر رهبر انقلاب در دانشگاه تهران بود: یک صبح خیلی زود با مترو رفتم تا در صف‌های اول باشم و رهبر را از نزدیک بتوانم ببینم؛ همان‌سالی بود که در مصر انقلاب شده بود!
ادامه مطلب
1. نهج البلاغه دارای چند خطبه می‌باشد؟2. نهج البلاغه دارای چند نامه می‌باشد؟3. نهج البلاغه دارای چند حکمت می‌باشد؟4. طولانی‌ترین خطبه کدام است؟5. کوتاهترین خطبه کدام است؟6. طولانی‌ترین نامه کدام است؟7. کوتاهترین نامه کدام است؟8. طولانی‌ترین حکمت کدام است؟9. کوتاهترین حکمت کدام است؟10. نهج البلاغه توسط چه کسی جمع آوری شده است؟11. جمع آوری نهج البلاغه در چه سالی و چه ماهی به اتمام رسیده است؟12. آخرین جمله نهج البلاغه درباره چه موضوعی می‌باشد؟13.
آشنایی با بخش خطبه های نهج البلاغه (خطبه شناسی نهج البلاغه)
 
معنای خطبه
تعداد خطبه‌ها
موضوع خطبه‌ها
طولانی‌ترین و کوتاه‌ترین خطبه‌ها
اسامی خطبه‌ها
خطبه‌های مشهور
ترتیب خطبه‌ها
زمان و مکان خطبه‌ها
 
لطفا کلیپ رو در "ادامه مطلب" ببینید و به دوستانتون هم ارسال کنید
ادامه مطلب
مردم و مسئولان شجاعانه و عاقلانه
در برابر دشمن بایستند
رئیس دانشکده علوم قرآنی و امام جمعه موقت مراغه با تاکید بر لزوم اتحاد و انسجام ملی در برابر تهدیدها و توطئه های دشمنان گفت: مردم و مسئولان شجاعانه، امیدوارانه و عاقلانه در برابر دشمن بایستند.

حجت الاسلام دکتر حمید محمدی راد در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: ایستادگی و مقاومت آحاد مردم و مسئولان زمینه ساز عقب نشینی و ایجاد تزلزل در بین دشمنان ملت و نظام اسلامی خواهد شد.
ادامه مطلب
به گزارش خالدنیوز به نقل از ایمنا، حجت الاسلام
روح الله امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر نطنز درباره اهداف
ترامپ در تروریسم خواندن سپاه پاسداران، اظهار کرد: این حرکت احمقانه به
دلیل شکست‌های پی در پی اسرائیل و نگرانی از عدم پیروزی نتانیاهو در
انتخابات بود.



امام جمعه نطنز تاکید کرد:
ادامه مطلب
امروز بعد از اینکه نماز ظهر و عصر رو به امامت آقای دکتر برگزار کردیم، موقع بازگشت به اتاق جلسه خواستم یه پیشنهادِ هیجان‌انگیز و تا قسمتی هم سادیسماتیک مطرح کنم و برای مستر نوشتم که :"به نظرت آقای دکتر رو برای جمعه دعوت کنم به دعای ندبه؟"
و این پیام رو به اشتبااااااه برای خودِ آقای دکتر ارسال کردم!
بدین ترتیب آقای دکتر اینطوری به خونه ما دعوت شد!

+میگم تشریف بیارین خوشحال میشیم. میگه: حالا اول شما مشورت‌هاتونو بکنین! :دی
+حجم شرمندگی و خجالتم
اقامه نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه‌ی پر شکوه و به‌یادماندنی امروز تهران، حضور معجزه‌گون ملت فهیم در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی و یارانش و نیز پاسخ کوبنده‌ی سپاه در حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در عین‌الاسد را دو یوم‌الله درس‌آموز و تعیین‌کننده خواندند و افزودند: ملت، باطن خود یعنی استقامت در مقابل شیاطین را در این حضور نشان داد و تنها راه ادامه‌ی
معامله قرن
مجوز اشغال‌گری رژیم صهیونیستی است
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید محمدی راد امام جمعه موقت مراغه با اشاره به طرح موسوم به معامله قرن در منطقه گفت: این طرح شوم، مجوزی برای ادامه اشغال‌گری های رژیم غاصب صهیونیستی و ظلم و تحقیر ملت مظلوم فلسطین و امت اسلامی است.
ادامه مطلب
 امام جمعه تصریح کرد : استکبار ستیزی و مقابله با ظلم از پیام های عاشوراست که عمل به آن موجب پیشرفت و توسعه می شود.برگزاری میز خدمت توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان و اجرای مداحی و سخنرانی از برنامه های نمازجمعه این هفته میامی بود .
 
 
حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی صفایی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته میامی در حسینیه اعظم این شهر افزود: برگزاری کارگروه ها  با کارشناسان متخصص در بخش های مختلف ضروری است .
وی به آیین های ماه محرم نیز
شرکت زنان در نماز جماعت‏
اجوبه الاستفتائات
س 595: آیا شارع مقدس زنان را همانند مردان به شرکت در نماز جماعت مساجد یا نماز جمعه تشویق فرموده یا اینکه نماز خواندن آنها در خانه بهتر است؟
ج: شرکت زنان در نماز جمعه و جماعت اشکال ندارد و ثواب جماعت دارد.
س 596: در چه صورتی زن می‏تواند امام جماعت شود؟
ج: امامت زن در نماز جماعت فقط براى زنان جایز است.
ادامه مطلب
استعفای حجه الاسلام طبرسی به دلیل بیماری, از نمایندگی ولی فقیه در استان مازندارن می تواند سبب تزریق خونی تازه به خطبه های نماز جمعه ساری و به تبع ، استان مازندارن گردد. 
مردم انتظار دارند در کنار ائمه جمعه ، دیگر مسئولان نیز که به مرحله بازنشستگی رسیدند جا را برای جوانان باز کنند ! 
 
به گزارش خالدنیوز
به نقل از ایمنا، حجت الاسلام علیرضا قاسمی ظهر امروز در خطبه های نماز
جمعه شهر بادرود اظهار کرد: اولین عامل سعادت و خوشبختی انسان عفت و
پاکدامنی است که نمونه کامل آن در حضرت یوسف پیامبر است، دومین عامل سعادت و
سیادت ادب و تربیت صحیح است و سومین عامل جود و بخشش و چهارمین عامل عقل
است. 

خطیب جمعه بادرود افزود :
ادامه مطلب
این نمازجمعه ها آرامش برمومنین/گوهروحدت سراسرمنتشرروی زمین/زمزم احساس امت دردفاع ازولی/هرمصلی روزجمعه پایگاه مسلمین/سنت پاک نبی ویادگار از امام/خطبه های بابصیرت افتخار و دلنشین/رهبرفرزانه ما قدردان برکتش/ مسلمین وشیعیان را میشودنورمبین/شدچراغ روشنایی سوی هرشهرودیار/برشکوه مردمانش درمصلی آفرین/گوهرتقوابرایش جمعه هاگل میکند/باولایت تا شهادت مومنین را همنشین/یادمان برشهیدان جمعه های انتظار/درتکاپوی عدالت خطبه های آن نگین/همدم آدینه ه
مردم‌ باید قدر نمازجمعه‌ را بدانند و ائمه‌ جمعه‌ و دیگر دست‌اندرکاران‌ نماز جمعه‌ نیز باید جاذبه‌های‌ آنرا و زمینه‌های‌ برگزاری‌ هرچه‌ باشکوه‌تر نماز جمعه‌ را فراهم‌ کنند. 
باید با نوآوری‌، روزآمدی‌، پرهیز از یکنواختی‌، جاذبه‌ نمازجمعه‌ را بعنوان‌ یک‌ نعمت‌ الهی‌ در دل‌های‌ علاقمند مردم‌ و جوانان‌ بیشتر کرد و ضمن‌ پاسخ‌ به‌ شبهات‌، پیوند قلبی‌ و معنوی‌ آحاد جامعه‌ و مردم‌ با نظام‌ و مسؤولان‌ را حفظ و تقویت‌ کرد. 
صورتجلسه انجمن نماز 
1- تهیه ابلاغ اعضای ستاد
2-غبارروبی نماز خانه ونصب بنر وجملات زیبا پیرامون نمازدر تابلو اعالان نماز
2- نصب اسامی فعالین نماز 
4- شرکت در نماز جماعت مسجد محله
5- شرکت در نماز جمعه
6- پخش اذان
7- اجرای مراسم آغازین با موضوع امیت نماز اول وقت
ادامه مطلب
صورتجلسه انجمن نماز 
1- تهیه ابلاغ اعضای ستاد
2-غبارروبی نماز خانه ونصب بنر وجملات زیبا پیرامون نمازدر تابلو اعالان نماز
2- نصب اسامی فعالین نماز 
4- شرکت در نماز جماعت مسجد محله
5- شرکت در نماز جمعه
6- پخش اذان
7- اجرای مراسم آغازین با موضوع اهمیت نماز اول وقت
ادامه مطلب
امشب شب ضربت خوردن امام ‌علی است. داستانش را همه‌مان بارها شنیده‌ایم. این روزها اما خیلی به آن فکر می‌کنم. امیرالمومنین بود، حاکم حکومت اسلامی بود، شخص اول مملکت و جانشین پیامبر بود. با این حال ابن ملجم خیلی راحت آمد داخل مسجد و هنگام سجده فرقش را شکافت. عجیب نیست؟ با اینکه می‌دانست چقدر مخالف و دشمن دارد، عجیب نیست که هیچ نگهبانی دم در نبود؟ عجیب نیست که بادیگارد و محافظ نداشت؟ اصلا عجیب نیست که خودش شخصا امامت نماز صبح را بر عهده داشت؟ ن
در خطبه های نماز جمعه تهران: این دو هفته ای که بر ما گذشت دو هفته پرماجرا و استثنایی بود. یوم الله یعنی چه؟ یعنی آن روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده میکند آن روزی که دهها میلیون در ایران و صدها هزار در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابانها آمدند و بزرگترین بدرقه جهان را شکل دادند این یکی از ایام الله است. آن روزی هم که موشکهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی را در هم کوبید آن روز هم یکی از ایام
شاخصهای فرد اصلح:
1-امانت دار باشد.2-اهل مشورت باشد.3-اهل تحمل باشد.4-انجام وظیفه5-قاطع و شجاع باشد.6-مردم شناس باشد.7-مردم دوست باشد.
8-بنده صالح باشد.9-میانه رو باشد. 10-حریص نباشد.11-شایسته سالار باشد.            
منابع:
1-خطبه 5 نهج البلاغه
5,6,7,8,2-نامه 53نهج البلاغه
3-غررالحکم باب الراء
4-خطبه 3نهج البلاغه
9-خطبه 16نهج  البلاغه
10-خطبه 129 نهج البلاغه
11-الغدیر ج8،ص291
استفاده از ابزار اجبار به جای کار فرهنگی اصیل، در بلند مدت آرام آرام نسبت اصل دین انزجار ایجاد می‌کند.
دکتر حسن بنیانیان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی
۱۴ دی ۱۳۹۷، سخنرانی پیش از خطبه‌های #نماز_جمعه تهران
دریافت گزیده صوت
پخش آنلاین در سایت روشنگری
دریافت صوت کامل سخنرانی با عنوان «سیاست فرهنگی و فرهنگ سیاست‌زده»، در کانال ستاد نماز جمعه تهران (وعده‌گاه مؤمنان)
لینک در وبلاگ تکلیف الهی
لینک در کانال تلگرامی تکلیف الهی
همانطور که می دانید ترکیه یک کشور مسلمان است. آداب اسلام و مسلمانی در این کشور وجود دارد. نماز جمعه در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. و با وجود اینکه جمعه یک روز کاری در ترکیه است ، اما نماز جمعه هر هفته برگزار می شود.
ماه رمضان نیز در ترکیه هر سال برگزار می شود. و مردم بسیار برای این ماه احترام قایلند. حتی کسانی که روزه نمی گیرند، مراعات افراد روزه دار را می کنند.

ادامه مطلب
برگزاری نماز با همکاری کمیته اقامه نماز آموزشگاه که شامل فعالین نماز آموزشگاه می باشند ای کمیته دارای وظایف خاص خود می باشد از جمله
1-زیباسازی پانل نماز خانه با احادیث وگلهای تزئینی
2-نصب احادیث مرتبط با نماز جهت تشویق نماز گزاران
3-معرفی نماز گزاران  برتر
4- تهیه کارتهای تشویقی واهداء آن به دانش آموزان فعال
5- انتخاب مکبران واذان گویان
6- پخش اذان
7-هماهنگی جهت حضور دانش آموزان در مساجد وشرکت در نماز جمعه
کمیته اقامه نمازحجم: 1.52 مگابایت
سوال: آیا در حال حاضر و بسط ید ولی فقیه، اقامه نماز عید فطر و قربان فقط توسط ولی فقیه و نمایندگان وی که مجاز به اقامه هستند باید انجام شود یا این‌ که ائمه جماعات هم در مساجد و جاهای دیگر می‌‌توانند اقامه نمایند؟
 اقامه نماز عید برای‌ غیر منصوبان از طرف ولی فقیه به قصد رجا، نه به قصد ورود، اشکال ندارد اگرچه بهتر است که غیر از منصوب از طرف ولی فقیه کسی متصدّی اقامه‌ی آن نشود.
در گذشته معمول بودکه هر امام جماعتی نماز عید فطر را در مسجد خودش اقا
به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه در دوران انقلاب اسلامی ایران در پنجم مرداد ۱۳۵۸، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، متن و صوت خطبه‌های نماز جمعه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در چهلم شهدای قیام مردم یزد را که در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی(۱۳۵۷/۲/۲۲) در مسجد آل‌الرسول(ص) ایرانشهر در دوران تبعید ایشان ایراد شده است، برای اولین بار منتشر می‌کند.
صوت خطبه اول



صوت خطبه دوم


دریافت غیر مستقیم
روحانی مبارز و تبعیدشده از
جمعه احوال عجیبی دارد
هر کس از عشق نصیبی دارد
در دلم حس غریبی جاری است
و جهان منتظر بیداری است
جمعه، با نام تو آغاز شود
یابن یاسین همه جا ساز شود
جمعه یعنی غزل ناب حضور
جمعه میعاد گه سبز حضور
جمعه هر ثانیه اش یکسال است
جمعه از دلهره مالامال است...
 ابر چشمان همه بارانی است
عشق در مرحله پایانی است
کاش این مرحله هم سر می شد
چشم ناقابل ما تر می شد...
معراج بلند مؤمنین است نمازسرمایه روز واپسین است نماز  توحید بود اساس سرلوحه ی دینسرسلسله ی فروع دین است نماز      دانی چه بود فلسفه ی ذکر نمازآرامش قلب مؤمنین است نماز  پیوسته مدد بجوی از صبر و صلاتاندر همه جا تو را معین است نماز
ادامه مطلب
آن رفیق برسعادت جمعه هاست/زمزم خوب عنایت جمعه هاست/اهل بیت مصطفی را یادمان/گلشن نیک امامت جمعه هاست/لذت دیدار دارد بندگی/وقت شیرین عبادت جمعه هاست/گریه دارد شیعه برصاحب زمان/ندبه خوانش برصداقت جمعه هاست/درنمازجمعه وحدت گل کند/همدم نور وهدایت جمعه هاست/شورهم عهدی مابا رهبری است/یاورناب ولایت جمعه هاست/ازامام وازشهیدان یادکن/یادمان برشهادت جمعه هاست/هر غروب جمعه ای دلگیرشد/بهرزهرا هم ارادت جمعه هاست/کن دعا بهر ظهور مهدوی/لطف مولابا رضایت ج
به گزارش عصرحباد؛ نکاتی که حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مومنی امام جمعه محترم حبیب آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته مورخ 98/5/18 بیان نمود را در ادامه می خوانیم.۱- قبول مسئولیت در حکومت طاغوت و زمامداران ظالم و ستمکار و تحصیل درآمد از این طریق، حرام است.۲- هر ولایت و حکومتی که به ولایت امام معصوم (ع) منتهی نشود، ولایت طاغوت است.۳- در زمان غیبت امام معصوم(ع)، ولایت فقیه جامع الشرائط، در امتداد ولایت معصوم(ع) است.۴- امامان معصوم ما (ع)، در هر شرای
تمام طول هفته را منتظری تا جمعه برسه، چه روزهای پرکار و پر تنش و چه روزهای آرام و بی صدا. فکر میکنی جمعه روز خاصی هست، یک اتفاق نو رخ میده، یا کلی استراحت میکنی و خستگی کل هفته از تنت درمیره اما جمعه میرسه و تازه دلتنگ روزهای هفته میشی! شاید واقعا جمعه ها هیچی نداره جز دلتنگی. جمعه ها سوت پایانه، جمعه ها آخر جاده است!
اما با این حال روزهای هفته با یک دلخوشی سپری میشه، دلخوشیه رسیدن جمعه ای که تو میخوای!
زاهدان- شریعت نیوز- امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت:کسب علم و دانش مورد تاکید ویژه دین مبین اسلام و یکی از نیازهای امروز جامعه است.
به گزارش شریعت نیوز  مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد الزهرا اهل سنتایرانشهر بابیان اینکه ترویج علم و معنویت سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، افزود: در دین مبین اسلام در خصوص ارزش و جایگاه علم و دانشسفارشات فراوانی شده که باید به آن توجه و عنایت ویژه شود. 
وی با بیان اینکه علم همراه مع
اهم فعالیتهای کمیته نماز آموزشگاه مدرس
ا-یجاد فضای مناسب جهت برگزاری هر چه باشکوهتر برگزار شدن نماز جماعت از جمله پاکسازی نماز خانه وتزئین پانل نماز خانه وعطر افشانی آن
2-تدوین برنامه اقامه نماز و دادن مسئولیت برگزاری نماز به پایه های مختلف
3- تهیه کارتهای تشویقی نماز
4--برگزاری نماز جماعت در مساجد همجوار
5- دعوت از امام جماعت مسجدصاحب الزمان  برای اقامه نماز جماعتدر آموزشگاه
6- حضور در نماز جمعه
7- تعیین برنامه مکبران و موذنین جهت برگزری
براى روز جمعه اعمال بسیارى است که در اینجا تنها به بیان چند مورد اکتفا مى‏ کنیم: اول، در رکعت اوّل نماز
صبح سوره‏ «جمعه» و در رکعت دوّم، «توحید» خوانده شود. دوّم، پس از نماز
صبح، پیش از آنکه سخن بگوید، این دعا را بخواند تا کفّاره کناهان او از این
جمعه‏ تا جمعه دیگر باشد:اللَّهُمَّ مَا قُلْتُ فِی
جُمُعَتِی هَذِهِ مِنْ قَوْلٍ أَوْ حَلَفْتُ فِیهَا مِنْ حَلْفٍ أَوْ
نَذَرْتُ فِیهَا مِنْ نَذْرٍ فَمَشِیَّتُکَ بَیْنَ یَدَیْ ذَلِکَ کُلِّهِ
ف
سبک شمردن نماز
س۱. کسی که عمداً نماز را ترک کند یا سبک بشمارد، چه حکمی دارد؟
ج. نمازهای روزانه ای که در پنج نوبت خوانده می شود، از واجبات بسیار مهم شریعت اسلامی بوده و بلکه ستون دین است و ترک یا سبک شمردن آن شرعاً حرام و موجب استحقاق عقاب است.
 
فاقد الطهورین
س۲. آیا بر کسی که آب و چیزی که تیمّم بر آن صحیح است، در اختیار ندارد (فاقد الطهورین)، نماز واجب است؟
ج. بنا بر احتیاط، نماز را در وقت بخواند و بعد از وقت با وضو یا تیمّم قضا نماید.
 
موارد عدول
حجت اسلام ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه 14 تیر ماه در زرند بیان کرد:
➖حجاب حافظ کرامت زنان در مقابل نگاههای هوس آلود است
➖زیارت امام زادگان مثال تجدید میثاق با اسلام وولایت علوی است
➖حجاج ایرانی بارفتار ,گفتار, متانت, نشان دهنده ی جمهوری اسلامی در دنیااسلام هستند
➖برائت از مشرکین و دفاع از مظلومین در حج عین عبادت خالصانه است
➖اشخاصی در شهرستان دنبال حاشیه سازی برعلیه امام جمعه و نهاد مقدس نماز جمعه هستند
امام جمعه زرند با اشاره به ادامه
همیشه معموله که از دریای نهج البالغه قسمت حکمت ها رو بیان می کنند و کمتر به خطبه ها می پردازند.در حالی که خطبه های امیرالمومنین بعضا اینقدر قوی و آتشینه که نمیشه گفت کلام خلقه.از طرفی کلام خالق هم نیست.
به هر حال.در کانال زیر میخوایم دور هم بخش هایی از خطبه های اقا رو با هم مرور کنیم.
بفرمایید کانال در خدمت باشیم :)
https://t.me/bazkhanimollaali
×نماز صبح چند رکعته؟-دو رکعت×نماز ظهر چند رکعته؟-سه رکعت×بعد نماز ظهر چی می‌خونم؟-نماز مغرب×اون چند رکعته؟-چهار رکعت×کلا در روز چند وعده نماز می‌خونیم؟-خب، نماز صبح.. [چند لحظه سکوت و تفکر] نمیدونم!و مامان در زمانی که داشت بهش یاد می‌داد که بعد از نماز ظهر نماز عصر می‌خونیم گفت "خب، حالا نماز عصر چند رکعته؟" و علی ای که جواب داد "سه رکعت!"عمق فاجعه رو فهمیدید یا بیشتر بگم؟؟؟این خانه از پای‌بست ویران است..
برگزاری نماز جماعت مدرسه با همکاری شورای دانش آموزیبرگزاری نماز جماعت به امامت آقای قلعه بیگینماز جماعت اموزشگاه به امامت حاج آقا قلعه بیگی
حضور دانش آموزان در نماز جمعه شهر جونقان
برگزاری نماز جماعت با حضور همکاران فرهنگی
جمعه یعنی بندگی برکردگار/جمعه یعنی بهترین در روزگار/وقت زیبای پرستش سررسید/جمعه یعنی لطف آن پروردگار/کن مناجات ودعا وقت سحر/جمعه یعنی بهرشیعه افتخار/هستی ازاحمد وآل مصطفی است/جمعه یعنی صبح آن شو بی قرار/برولایت کن توسل تابه شب/جمعه یعنی لطف هایی آشکار/هرنمازجمعه اش گلبانگ حق/جمعه یعنی اشک برروی نگار/سخت گشته مسلمین را دوریش/جمعه یعنی میرسد فصل بهار/روز موعود وظهور مهدی است/جمعه یعنی بهرشیعه انتظار/
امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عزت، کرامت، شرافت و کامیابی امت اسلامی در پیروی از دستورات نبی مکرم اسلام (ص) است
به گزارش  شریعت نیوز ،مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: قرآن کریم یکی از عمده‌ترین و سازنده‌‏ترین اهداف رسالت رسول اکرم(ص) را تالیف قلوب و ایجاد انس و تفاهم به جای خصومت و دشمنی بیان می‏‌دارد .
وی ادامه داد: اگر کسی در تاریخ به دیده عبرت بنگرد این م
حجت الاسلام و المسلمین معلمی امام جمعه بشرویه:
حکمتهای ناب نهج البلاغه در زندگانی ها باید رعایت شود.
حجه الاسلام معلمی امام جمعه بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی و در محل میعادگاه نماز جمعه مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به حکمت های نهج البلاغه گفت:امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه خود در باب حکمت های آن بیان می فرماید ؛ لسان هر انسان فرمانده او است و باید این لسان در اختیار عقل باشد.
وی گفت:اگر
به شکوه گفتم:
برم زِ دل
یادِ رویِ تو
آرزویِ تو ...
به خنده گفتا:
نرنجم از
خلق و خوی تو
یادِ رویِ تو
ولی ز من دل چو برکنی
حدیثِ خود بر که افکنی
هر کجا روی
وصله ی منی
ساغرِ وفا
از چه بشکنی؟
پ.ن: ظهر جمعه ی خود را به جای خطابه ی نماز جمعه با صدای نامجو نگذرانید، افسرده بشید کی گردن میگیره؟ ولی چه خوب و اثر گذار میخونه :( اَه! دارم متنبه میشم!
                       
 
این نرم افزار اموزش گام به گام نماز طبق عقیده اهل سنت در گوشیهای اندروید میباشد.
برخی از ویژگی های نرم افزار:
- آموزش گام به گام و تصویری نماز
- آموزش نماز برای مردان و زنان مسلمان
- آموزش نماز پنج گانه
- آموزش نماز جناز
- آموزش نماز تسبیح
- آموزش نماز عید
- آموزش وضو
- آموزش اخلاص در نماز
و ....
حجم : 34 mb
لینک دانلود : دریافت فایل
حضرت على (علیه السلام) در خطبه 192 نهج البلاغه معروف به خطبه قاصعه گوشه هایى از مفاسد اخلاقى همچون کبر و سرکشى و ظلم را برمى شمرد و سپس مى فرماید: خداوند بندگانش را، با نماز و زکات و تلاش در روزه دارى، حفظ کرده است. آنگاه در مورد آثار اخلاقى نماز مى فرماید:
«تَسْکیناً لاِطرْافهِمِ، تَخْشیعاً لاِبصْارهِمِ، تَذْلیلاً لِنُفُوسِهِمْ، تَخْفیضاً لِقُلُوبِهِم، اِزالَهً لِلْخَیلاءِ عَنْهُم».( نهج البلاغه، ص. 294) (نماز به همه وجود انسان آرامش مى بخش
در خطبه های نماز جمعه: ملت ایران نشان داد که خط مجاهدت شجاعانه دفاع میکند، طرفدار مقاومت است و طرفدار تسلیم نیست. ملت طرفدار ایستادگی در برابر زورگویی دشمنان است/ آن چند صد نفری که به عکس سردار شهید و با افتخار ما اهانت میکنند، آنها مردم ایران اند؟ یا این جمعیت میلیونی عظیمی که به خیابان ها آمدند؟ البته سخنگویان دولت شریر آمریکا هی تکرار میکنند که ما در کنار مردم هستیم دروغ میگویید اگر در کنار مردم ایران هم باشید برای این است که تیر زهر آلود
دقت در خطبه ‏های حضرت فاطمه علیهاالسلام ثابت می‏کند که ویژگی‏ های بی‏نظیر خطابی در سخنرانی‏های حضرت علیهاالسلام وجود دارند. این مقاله با توجه به شاخصه‏های منطقی مشهور در «فن خطابه»، به تأمّل در ارکان خطبه فدکیه پرداخته و در این زمینه، ضمن توضیح روش خطابه در مبحث «صناعات خمس» منطق، شواهد بارزی از فرازهای خطبه را برای احراز کمّ و کیف ویژگی‏ های خطابی آن بیان نموده است.
ادامه مطلب
سم الله
 
چند جمله خطاب به دوستان ولایی و انقلابی
 
شاید هر کدام از ما حدس‌هایی راجع به سخنانی که قرار است امروز حضرت‌آقا در خطبه‌های نماز جمعه داشته باشند بزنیم؛ یا دوست داشته باشیم ایشان فلان‌‌چیزها را فلان‌طور بگویند...این‌ حدس و آرزوها لزوماً بد نیستند؛ ولی یادمان باشد «جایگاه» ها را فراموش نکنیم... اگر برخی صحبت‌های ایشان برخلاف حدسیات یا میل‌های ما بود، جا نخوریم و جا نزنیم!ما هستیم که تکلیف‌مان تبعیت از ایشان است.
علامه حسن‌زاد
              بحق الکرسی والعرش و بحق فسیکفیکهم  الله اللهم احفظ من شر الاعداء
 
بسم الله الرحمن الرحیم
1= در شب جمعه سوره جمعه را بخوانید که کفاره گناهان یک هفته است
 
2= در شب جمعه ده بار بگو: یا دائم الفضل علی البریة یا باسط الیدین بالعطیة یا صاحب المواهب السنیة
صل علی محمدو آله خیر الوری سجیة و اغفر لنا یا ذالعلی فی هذه العشیة
 
3= اللهم انت ربی لا اله الا انت خلقتنی و انا عبدک و ابن امتک و فی قبضتک و ناصیتی بیدک امسیت
علی عهدک و وعدک ما استطع
           ضد کافر: ربنا و لا تحملنا ما لا طاقة لنا به و اعف عنا واغفر لنا و ارحمنا  انت مولئنا فانصرنا علی القوم  الکافرون((94))
 
بر هر شیعه لازم است هر شب جمعه این سوره و سوره اعلی را بخواند و در نماز ظهر جمعه هم این سوره و منافقین را بخواند تا به شیوه رسول عمل کرده باشد هرکه صبح و شب این سوره را بخوانداز وسوسه شیطان ایمن شود
خطبه متقین
خُطبه مُتّقین یا خطبه هَمّام درباره صفات پرهیزکاران، از خطبه‌های مشهور نهج البلاغه است که امیر مؤمنان(ع) بنا به درخواست یکی از شیعیان به نام هَمّام آن را بیان کرد. در این خطبه، رفتارهای فردی، اجتماعی و عبادی متقین چنان به تصویر کشیده شده است که گویند همام، پس از شنیدن آن، مدهوش شد و جان داد.
ادامه مطلب
 
سلام علیکم
از ظهر روز گذشته که خطبه های نماز جمعه تهران توسط رهبر انقلاب قرائت گردید، بسیاری از دوستان انقلابی_غیر انقلابی به دنبال ارائه تحلیل های مختلفی بودند. عده ای متعجب از سخنان همیشگی رهبری و عده ای دیگر متعجب از حالات و حرکات رئیس جمهور بودند. در جواب عده اول باید گفت که قاعدتا حضرت آقا با این سن و تجربه های سیاسی نباید احساسی صحبت کنند ایشان باید به مانند حضرت موسی دائما به قوم خودشان تذکر دهند تا از قدرت پوشالی فرعون زمان نترسند
رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران: یک آیه پر مضمون مثل آیات دیگر در سوره ابراهیم است، که بحث امروز من درباره همین سوره است. موسی پیامبر عظیم الشان الهی مامور است که ایام الله را یاد مردم بیاورد، ایام الله آیه و نشانه و دلیل راه هستند، برای کسانی که صبار هستند و شکورند، معنی صبار استقامت و صبر است. در آیه بعدی میفرماید حضرت موسوی به این دستور عمل کرده است. در آیه بعدی نتیجه کلی از این مطالب می‌فرمایند که اگر کفران نعمت کردید و وظایف
آیت الله العظمی خامنه ای:نماز شب را ترک نکنید و لو اینکه قضایش را بجا آورید.به فرموده امام صادق (ع) :نماز شب خوان جزو شیعیان ماست.خداوند در بهشت بر نماز شب خوانان تجلی می کند و پاداش آنان را خودش می‌دهد.نماز شب باعث داخل شدن به بهشت می شود.کسی که برای نماز شب بلند شود و خانواده و بچه هایش را هم بلند کند و باهم نماز شب بخوانند، همه آنان جزو ذاکران خداوند نوشته می شوند.
این نمازجمعه هاذکراست وحال و دلبری/جانفشانی برولایت دررکاب رهبری/گوهراخلاص وایمان هست درروح نماز/گنج تقواوبصیرت در مقرسروری/سنت خوب الهی فضل آن بی انتهاست/یادگار نیک احمد از رخ پیغمبری/باولایت تاشهادت هر مصلی پرخروش/شیعه پویا وولایی بانوای حیدری/میشود آدینه ما یادمان از کربلا/خطبه اش سیراب سازد مثل آب کوثری/دشمنان رسوانماید هرامام جمعه اش/گوهر وحدت برایش هست شوردیگری/جان ودل مملونماید از امید وزندگی/درپرستش میدهد او حس وحال برتری/زمزم
بانوان خدمه و خادمیار در رواق‌های مخصوص خواهران علاوه بر خدمت در بخش کفشداری در 9 حوزه تطهیر، سقایی، خدمت صندلی تاشو، انواریاری، غبارروبی، مهریاری، تحویل چادر، جاروبرقی و نیز انتظامات نماز در صحن‌های مرکزی خدمت می‌کنند.وی با اشاره به تحویل دو مسئولیت جدید تحویل چادر به زائران در بیت‌های تطهیر و کفشداری‌های بانوان و همچنین انتظامات نماز در صحن‌های مرکزی افزود: خواهران خدمه در مناسبت‌هایی همچون شب‌های قدر با توجه به افزایش جمعیت زائ
خطبه اول نماز جمعه
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
param name="AutoStart" value="False">


دریافت
خطبه دوم نماز جمعه
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج
جمعه یعنی غرق دریای ولایت میشویم/درنمازجمعه طالب برهدایت میشویم/هست آهنگ خدایی گام تامعراج وصل/در مصلی روبروچون بابصیرت میشویم/سوی قرآن خداباشدنمازش ذکرحق/با پرستش شامل عزت ورحمت میشویم/اهل بیت مصطفی رایاد کن وقت وصال/درنمازجمعه ها لطف وشفاعت میشویم/خطبه های باصلابت تیرچشم دشمنان/لشکرش رایاورانی باصلابت میشویم/حال خوبی هرمسلمان اتحادش میدهد/قطره قطره وصل بردریای وحدت میشویم/هست درفرهنگ جمعه عشق مهدی وظهور/دررکاب نائبش مردشهادت میشوی
جمعه هایادامام مهربان آرامش است/بندگی حق درآن نیمه شبان آرامش است/گریه واشک وتوسل میرودتا عرش رب/برولی حق توجه هرمکان آرامش است/زمزم هرگریه ای در ربنای بندگی است/دلبری ازبهر مهدی عاشقان آرامش است/او ولی حضرت حق افتخارخلقت است/وصل برمولای عالم باامان آرامش است/ندبه های صبح جمعه باکمیل مرتضی/هردعا ویادمهدی دوستان آرامش است/درنمازجمعه ها هم نام اوگل میکند/هردفاع ازولایت بی گمان آرامش است/خطبه هاداردبصیرت بهرمهدی باوران/لشکری سوی شکست دشمن
حضرت باقر ع فرمود هرکه  درمکه قران رااز این جمعه. تا جمعه  دیگر ختم کندیا در کمتر ازاین زمان یا بیشتر باشد ولی ختم و پایانش در روز جمعه باشد. برای او اجر و حسنه نوشته شود از اولبن جمعه ای که در دنیا بوده تا اخرین جمعه ای که در دنیا  هست و اگر در روزهای.   دیگر نبز ختم کند چنبن است  واین اجر برای او هست
نماز جمعه آقا نشان ایمان است/نمادوحدت ملت شکوه ایران است/برای شیعه حیدربصیرتی بخشد/طلوع رحمت وعزت زنور قرآن است/به چشم ملت ایران نگار، خامنه ای/زمام قلب محبین به دست رحمان است/برای دشمن مولا شکستها دارد/نگرکه لشکر نابی برای یزدان است/ولایت علوی را زجان کند ترسیم/زسوی کوثرایزد گلاب احسان است/به خطبه های ولایت جهان شودزیبا/پیام راه امام وهمه شهیدان است/جهان زچشم رسانه شکوه می بیند/چوتیرغیب الهی به سوی شیطان است/یهود وغرب و سعودی زلشکرابلیس/
دکتر رضا اسمعیلی صبح روز جمعه 15 آذرماه 1398 با حضور در ستاد انتخاباتی شهر مهاباد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ثبت نام نمود.
دکتر رضا اسمعیلی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و طراح و ناظر نظام مهندسی شهرستان مهاباد است. دکتر اسمعیلی دارای سوابق ریاست دانشگاه سما مهاباد، عضو هیئت رییسه نظام مهندسی ساختمان شهر مهاباد و معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد مهاباد است.
در روز جمعه دکتر رضا اسمعیلی راس ساعت 11 صبح و جمع کثیری از استادان، دانشجویان، معتمدین،
انتظاریوسف زهرا نشان جمعه هاست/عشق مابرحضرتش هردم امان جمعه هاست/درتکاپوی حقیقت هست مهدی لطف حق/آن گل نرگس ولی درنهان جمعه هاست/چشمها اندرفراقش مثل یعقوب نبی/سوی یوسف عاشقی لطف عیان جمعه هاست/ازتباراهل بیت ودلبر آدینه ها/تیرحق مولابه دنیادر کمان جمعه هاست/اشک چشمان بهاری شیعه رامعناکند/جاودانه عاشقیها در بیان جمعه هاست/دشمنان دین احمد خنجر از رو بسته اند/باولایت تاشهادت درتوان جمعه هاست/ملت ایران ورهبر سوی او آماده باش/لشکری بهرش فراهم
درنمازجمعه هاشور ولایت میرسد/ظهرجمعه شیعه را نور هدایت میرسد/لحظه پروازدل شد درمصلاهاخروش/ازنوای خطبه های آن بصیرت میرسد/درحمایت ازولایت شد تجلیگاه عشق/همرهی باخداو باامامت میرسد/درثواب حج وعمره جمعه هاگردد شریک/برصفوف باشکوهش هم عنایت میرسد/ازامام واز شهیدان یادنیکومیکند/سوی رهبر درمصلاها حمایت میرسد/شدنمازجمعه ما حامی بر انقلاب/بردل مومن ندایی از رضایت میرسد/جمعه باگلبانگ مهدی میل یاری کرده است/تاظهور حضرت او هم بشارت میرسد/
امروز 9 آذر 1398 است و من همراه پدرم که بر اثر انسداد روده و پارگی فتق بستری است هستم دو روز پیش بود که پدرم از درد به خود می‌پیچید با برادرم احمد آوردیمش پیش دکتر اسلامیان نوشت که سریع ببریدش بیمارستان و بستری کنید او رو بستری کردند و دکتر جراح حیدرزاده گفت بایست عمل بشه اما چون پدرم بیماری قلبی داشت تردید داشتند تا اینکه دکتر قلب دکتر جهانبخش رضایت داد برای عمل . ساعت 10 شب جمعه او رو عمل جراحی کردند و بعد از اینکه هوشیاری رو بدست آورد آوردن بخش
هرمصلی اجتماع یاوران انقلاب/در نمازجمعه باشد آرمان انقلاب/خطبه اش چون ذوالفقاری بازغوغامیکند/خوارمیسازدهمیشه دشمنان انقلاب/اوپیام نهضت مامیرساند برجهان/داده است هردم جواب پرسمان انقلاب/مردمی وباصفا و برولایت محوری است/این نماز جمعه شوق دوستان انقلاب/شدمقر هرفضیلت درنگاه رهبری/باولایت تاشهادت داستان انقلاب/میشودآدینه ما در مصلی پرخروش/زمزم آمادگی بر عاشقان انقلاب/برکتش گشته فراوان پیش چشم مردمان/مثل خورشیدی درخشدآسمان انقلاب/یاد می
امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: رعایت حقوق شهروندی و قوانین راهنمایی و رانندگی از نظر شرعی واجب است و همگان باید به این قوانین احترام بگذارند.
به گزارش شریعت نیوز مولوی عبدالصمد کریم زائی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: آموزش اقشار و گروه‌های مختلف مردم می‌تواند راهکاری مناسب برای جلوگیری از تصادفات باشد.
وی مرگ و میر ناشی از تصادفات در جاده‌های سیستان و بلوچستان را نگران کننده خوا
اولین نماز بعد از یک هفته رو به خاطر اینکه خواب بودم و همه می دونستن نماز نخوندم رو نیم ساعت پیش خوندم تا مامان نفهمه نماز نمیخوندم 
و تمام حالات وسواسی ای که صبح برای خانم دکتره تعریف کردم رو با هم تجربه کردم :| 
وسواسی های مربوط به نماز منظورمه :/ 
وحدت حوزه و دانشگاه برای برطرف کردن نیازمندی‌های جامعه است.
✅✅ امام جمعه قوچان در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به شهادت شهید مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه برای آن است که نیازمندی‌های جامعه برطرف شود و دانشگاهیان و حوزویان باید بدانند جامعه هم به دین و هم مسائل مادی نیاز دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی با یادآوری اینکه متأسفانه برخی افراد دانشگاهی متوجه نشدند
طریقه خواندن نماز عید فطر

طریقه خواندن نماز عید فطر


این نماز در زمان حضور امام(علیه السلام) واجب است و باید به جماعت خوانده شود، ولی در زمان ما که امام(علیه السلام) غایب است مستحب می باشد و می توان آن را به جماعت یا فرادی خواند.
وقت نماز عید فطر از اوّل آفتاب است تا ظهر، ولی مستحبّ است نماز عید قربان را بعد از بلند شدن آفتاب بخواند و در عید فطر مستحبّ است بعد از بلند شدن آفتاب افطار کند و زکات فطره را بدهد و بعد نماز عید را بجا آورد.
چگونگی بجا آ
بسم‌الله الرحمن الرحیم
امروز پنجم مرداد سالروز اقامه‌ی نخستین نماز جمعه به فرمان حضرت امام خمینی و به امامت حضرت آیت‌الله طالقانی است. نماز جمعه بیتردید از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی مردم ایران است که نقشی بی‌بدیل در ترویج فرهنگ دینی در سطح جامعه داشته است. نماز جمعه در کلام رهبر انقلاب جزء موضوعات کهنه نشدنی است، نماز اجتماع است، نماز آگاه‌سازی و روشنگری آحاد مردم است. فریضه‌ی نماز جمعه به عنوان نمادی از عزت، اقتدار و وحدت م
مسابقات انشای نماز کشوری انشای نماز برگزیده در مسابقات موضوعات انشای نماز برای مسابقات مقدمه ای زیبا برای انشای نماز نمونه سوالات انشای نماز انشا نماز زیباترین نیایش مقدمه زیبا برای شروع انشا نماز نمونه انشای نماز
ادامه مطلب
لایسنس نود 32 جمعه 29 آذر 98 لایسنس رایگان نود 32 جمعه 29 آذر 98 نود 32 جمعه 29 آذر 1398 کلید نود 32 جمعه 29 آذر 1398 لایسنس نود32 98/9/29 جدیدترین سریال نود 32 98/9/29 کد جدید نود 32 98/9/29 سریال روزانه نود 32 جمعه 29 آذر 98 آخرین کلید نود 32 جمعه 29 آذر 98 سریال نامبر رایگان نود 32 جمعه 29 آذر 98 بروز رسانی امروز نود 32 دانلود کلید فعال نود 32 سریال نود 32 اسمارت سکوریتی سکیوریتی کد لایسنس نود 32 1398/09/29 لایسنس نود 32 یکساله رایگان جمعه 29 آذر 1398
ESET NOD32 & Smart security License key code serial 2019/12/20
ACS4-XGH5-
جمعه بود و مابرای خریدخیابان گردی می کردیم...حوالی منزل یک شهیدکه هردو میشناسیمشو اول خریدمانصحبت از ایشان شد.اذان ظهر شده بودخرید را رها کردیم...مساجد بخاطر نماز جمعه،بسته بودبی تاب شده بودم، همسرم دلگرمم می‌کرد به اینکه نماز ظهر جمعه تا ساعتی هنوز اول وقت استولی بی تاب بودممسیرمان را کج کردیم سمت مسجد...به امید اینکه باز باشد....به این فکر کردم که چطور نماز نخوانده برای زندگی ام خرید کنمدر فکر برکت بودم...مسجد بسته بود...خداوندااگر تا عصر مس
* نواختن زنگ نماز و پخش اذان در وقت شرعی در هر روز
* انتخاب امام جماعت فرهنگی و برپایی نماز جماعت در هر روز با همکاری اعضای شورا
*  برگزاری اجلاس نماز
* شرکت در نماز جمعه شهر
* دعوت از امام جمعه شهر و برگزاری گفتمان دینی
* اختصاص یک پانل به نماز ،یک پانل به عفاف و حجاب و یک پانل به معرفی معصوم شاخص معرفی شده برای استان در سال جاری
* شرکت دانش آموزان در مسابقات قرآن و عترت آموزشگاه و منطقه
* تقدیر از فعالان قرآنی و نماز در برنامه های مختلف
 


 
 
 
باز هم مرغی خوش الحان بَر دِلان بنشسته رفتباز هم یک عالَمی دل از جهان بگسسته رفتبود نامش شیخِ اَکبر شهرت او حیدریهمچو حیدر دست خود از مال دنیا شسته رفتآنکه با فن بیان خود برای حفظ دینسال ها زحمت کشید با کوله باری بَسته رفت
خطبه هایش در نماز جمعه ها یادش بخیرآن امام جمعه و روحانی شایسته رفتعاقبت آن یار دیرین امام و رهبریپَر کشید از جمع یارانش ولی آهسته رفتآه و صد افسوس که از بین ائمه حیدریحجت الاسلام ما آن عالم وارسته رفتآنکه با یاد شهیدان نر
اوضاع اسف باریه!سرما خوردگی، بدن درد، ابریزش بینی، بالا رفتن فشار خون، مرگ مادرزن...
روز جمعه برای گریز از تنهایی به سرکار اومدم. به همه اینها یه غروب جمعه بدون تو هم، اضافه کن. فکر نمیکنم دیگه چیزی باقی مونده باشه. به قول فرهاد؛ جمعه حرف تازه ای برام نداشت هرچی بود، پیش تر از اینها گفته بود!
 
 
 
 
 
راهپیمایی 22 بهمن مهربان فجر34
بوی گل ویاسمن 
آغاز روز با یک لیوان آب! / فرمولی برای سلامتی
 
چربی ترانس دار چیست؟
کدهای سلامت در دست انسان!
واتر پمپ چگونه کار می‌کند و علائم خرابی آن چیست؟
 
مرور صفحه نخست روزنامه های امروز
 
برای فعال کردن رمز دوم پویا چه کار کنیم؟
۱۱ نکته برای جلوگیری از ریزش مو
چند توصیه کاربردی جهت پیشگیری از کبدچرب
خطر هک گوشی را جدی بگیرید
2بار کلیک کنید
پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در بهمن ماه
خرید و فروش ۲
                                                                                    
(صفحه 2)

  
با پیـــــــــــام فروردیــن شادی کنان آمد بهار ** همرهش گنـــــــجینه
وبا ارمغان آمد بهار
  
خوان نعمت را به پهنای زمین گسترده است 
** تا شود بر جسم وجان ها میزبان آمد بهار
        فرا رسیدن سال 1398 وعید بهار شادی بر ملت ایران
مبارک باد
*********************************************
بیانات رهبرمعظم وتوانمند درتحویل سال1398
همه شما بادلی شاد این سال جدید
را بگذ
دو خطبه از امام علی(ع) که یکی بدون نقطه و دیگری بدون الف می باشد و همچنین نامه ای از طرف میرزا محمد الویری به احمد خان امیر حسینی سیف الممالک که بدون نقطه نوشته شده است را می توانید در این پاورپوینت مشاهده کنید.
خطبه های بدون الف و بدون نقطهحجم: 574 کیلوبایت
✨✨✨✨ 
✳ زمان غسل جمعه ✳
وقت غسل جمعه از اذان صبح است تا :
✅ آیات عظام خامنه ای ، مکارم ، وحید : تا اذان ظهر و بعد از ظهر به نیت ما فی الذّمه انجام دهد.
✅ آیت الله سیستانی : غروب آفتاب .
↙ توجه :  اگر در روز جمعه غسل نکنند مستحبّ است از صبح شنبه تا غروب، قضاى آن را به جا آورند و کسى که مى ترسد در روز جمعه آب پیدا نکند مى تواند روز پنجشنبه غسل را به نیّت مقدّم داشتن انجام دهد.
✳ همه مراجع: می ‏تواند قضاى غسل جمعه را صبح شنبه تا غروب به جا آورد ولى قض
 
گلچینی از سخنان گهربار بانوی دو عالم حضرت
فاطمه زهرا (س)
ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به کشور 
اعلام دو زمان پیشنهادی وزارت کشور
برای برگزاری دور دوم انتخابات
علت تبخال چیست؟
جشن ومولودخوانی میلاد حضرت زهراس
 
-آقای رونقی98
 
جشن ومولودخوانی میلاد حضرت زهراس
در مهربان-آقایان استادزاده جبار نسب
ندیمی 98
خطبه های نماز جمعه مهربان25 بهمن98
 
 
 
سلام .خسته نباشین.من امروز مصاحبه بودم.بخش تخصصی خیلی خوب بود.خیلی ادمای مهربونی بودن.یکیشون ازم پرسید چرا اسم محلتون گلستان چون به خاطر حافظ که اسم کتابش گلستانه گذاشتن اینو ممکنه؟گفتم ممکنه ولی اسم کتاب حافظ گلستان نیس.اون مال سعدیه.بعد خودشون خندیدن گفتن افرین حواست جمعه.درکل خیلی خوب بود ولی بخش عمومی زیادجالب نبود.مسئولش خیلی خیلی بداخلاق بود.همش اخم میکرد حتی اگه جوابشو درست میدادی.بیشتر هم به راهپیمایی گیر داد وادرسشو میپرسید.ودرم
گذشته از آن که در روایات زیادی، برای نماز جماعت، اجر و پاداش بسیاری وارد شده است، با دقّت در مضمون روایات اسلامی به اهمّیّت این عبادت پی می بریم، و در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:مسأله 314- شرکت در نماز جماعت برای هر کسی مستحب است؛ بویژه برای همسایه مسجد.مسأله 315- مستحب است، انسان صبر کند که نماز را به جماعت بخواند.مسأله 316- نماز جماعت، هرچند اوّل وقت خوانده نشود، از نماز فُرادایِ «1» اوّل وقت بهتر است.مسأله 317- نماز جماعتی که مختصر خوانده
حضرت رسول اکرم (ص) فرمود: هر که نماز قضا بر ذمه اش باشد قبل از ظهر جمعه آخر ماه مبارک رمضان چهار رکعت نماز به دو سلام (۲تا دو رکعتی) بخواند و در هر رکعت بعد از حمد 15 مرتبه آیه الکرسی و پانزده مرتبه سوره ی کوثر را تلاوت نماید که دویست سال نماز قضا را کفایت می کند و روایت دیگر از آن حضرت چهار صد سال و روایت از حضرت امیرالمومنین ششصد سال و از حضرت رسول سوال کردند مردم آخر الزمان بیش از صدسال عمر نمی کنند نماز قضاهای پدر و مادر و اقربای او را کفایت می ک
با سلام و احترام
من یه پسر مجرد هستم که مادرم به شدت در تکاپو برای ازدواجم هست. امروز بهم گفت که یه وقت بذارم و برم باهاش برای دیدن یه دختر خانم. منم قبول کردم. از اون طرف خواهرم یواشکی اومد بهم گفت که مادر امروز این دختر خانم رو از تو نماز جمعه پیدا کرده!، منم خیلی ناراحت شدم و میخوام هر طور شده این جلسه رو کنسل کنم اما چون مادرم زنگ زده و قرار گذاشته واسه اواسط هفته نمی دونم چیکار کنم. 
خب منم حق دارم مثل همه با زنم برم پارک، کوه، شمال، کافی شاپ
 
حجت‌الاسلاممحمدمهدی راشدی‌نوری امام جمعه شهرستان صومعه‌سرا ظهر امروز(جمعه، 10آبان) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مصلی برگزار شد با اشاره به برخی از مناسبت‌های هفته، به شرح واقعه مهم روز 13 آبان پرداخت و اظهار کرد: اقدام انقلابی دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال 58، پوزه ابرقدرتی آمریکا را به خاک مالید و ابهت استکباری آن را در هم شکست.
 
امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه امروز ملت بزرگ ایران، فرزندان و جوانان انقلابی امام راحل ب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها