آیت الله خامنه ای: [شهید چمران] اینجور نبود که یک آدم خشکی باشد که لذات زندگی را نفهمد؛ بعکس، بسیار لطیف بود، خوشذوق بود ...دل باصفائی داشت؛ عرفان نظری نخوانده بود؛ شاید در هیچ مسلک توحیدی و سلوک عملی هم پیش کسی آموزش ندیده بود، اما دل، دل خداجو بود؛ دل باصفا، خداجو، اهل مناجات، اهل معنا.
ساقی بیار باده وجان را جلا بدهشاهد ،خبر ز عالم بالا به ما بدهرفتم زدست یک دو قدح باده پیش آریا جرعه ساغری ز نبیذ بلا بدهبا مدعی سخن زرنجش دوران نمی کنموز دوست رقعه ای به من بی نوا بدهما را دگر نمانده تباهی ننگ ونامجامی عیان مکرر و دور ازخفا بدهدر دور عمر گر به فنا رفت کیش مادر مسلک حبیب تو حال دعا بدهعمرم همه به بوالهوسی طی شد ای زعیمدستم بگیر و اذن شهادت مرا بدهآتش به اختیار نبودیم و نیستیمفرصت به اختیار به میل و وفا بدهدور زمان اگر نوش
بامدرس مجلس مااسوه کشورشود/یاوراسلام وقرآن عشق پیغمبرشود/بامدرس مجلس مامیرود راه علی/با ولایت تاشهادت گفته حیدرشود/با مدرس مجلس ما در دفاع از ولی/آشنای اهل عالم زمزم کوثرشود/با مدرس مجلس ما کربلایی مسلک است/جانفشان اهل بیت وحامی رهبرشود/بامدرس مجلس ما هست رهرو برامام/چون شهیدان خدایی در جهان سرورشود/بامدرس مجلس ما هست یک خدمتگزار/دردرونش هر وکیلی جلوه گوهرشود/بامدرس مجلس ماتیربردشمن زند/برمسلمان و ولایت واقعا یاورشود/بامدرس مجلس ماهست
مکتب سردارماشور ولایت محوری است/باولایت تاشهادت دررکاب رهبری است/عشق ناب حاج قاسم میدهد درس وفا/شیوه اودربصیرت مکتب پیغمبری است/انقلاب ونهضت مابیمه خون شهید/گوهر اخلاص ایشان بانوای حیدری است/حامی اسلام وقرآن استقامت کار او/خون پاک حاج قاسم ازدیار کوثری است/اوشده سرداردلها کربلایی مسلک است/آسمان مسلمین را مثل شمس واختری است/رهروراهش فراوان مردمان سرزمین/درمیان اهل عالم خصلت اوسروری است/جنگ حق وباطل ما مالک وعماراوست/تاقیامت دردل ما مثل
دربسیجی ولایی گفتمان عزت است/باعبادتهای خالص گلفشان رحمت است/عاشق آل محمد درجهان باشد بسیج/مسلک او کربلایی باصفای همت است/میشودسرباز رهبر دردفاع انقلاب/لشکرناب ولایت پرعطاوبرکت است/بابصیرت هرکجایی بانگ بردشمن زند/دشمنانش راعطایش خواری باذلت است/اسوه شدبهر مسلمان هربسیجی شریف/شیعیان را اوامیدی در پناه وحدت است/رهرو پیرخمین وهرشهید باولاست/در میان ملت ما او نماد غیرت است/برجهان تبلیغ کرده چهره اسلام ناب/گفتمانش چلچراغی از حیاء وعفت است/
maryam rad:*نجوا ▪️ وضو گرفتم به اشکهایت تطهیر شدن مسلک من است تیمم می کنم به نگاهت مسح می کشم به چشم هایم به پهنای صورت لبخند می زنم به خنده هایت نجوا می کنند که اغوا شده است ▪️چشم ها را می بندم دریچه ی بسته سو سو نمی زند و از چشم هایت از خنده هایت از دستهای نوازشگرت گذشتم گذشتن سهم کوچکی از من بود هنگامی که ضرورت عبور بود مثل عابری ساده از رد پای خاطرات من عبور عبور عبور ▪️سجاده سجاده سجده کردم به رد پای تو انگار حک شده است عطر تنت در کوچه پس کوچه
+شاتوتِ باغاتِ طرشت به مذاق من و تو خوش نمیآید. مزهٔ درستحسابی که ندارد، بعد هم حاصلِ کارِ این باغبانهای کاسبمسلک است. اصلاً روح ندارد. من دلم تمشکِ وحشی میخواهد. توی مغان تمشکِ وحشی فراوان است.-عادت میکنی به مزهاش، سهچهار سال است که پایم را از گلابدره آنطرفتر نگذاشتهام. همین شاتوتها هم نعمت است بخور. +تو این نبودی، کِی این شدی؟-توی همین سالها. این چیزها که فجأتا نمیشوند+تو اسیرِ میپرد وسط حرفش-تو اسیرِ داستانسرایی
در شرایطی که کشورمان در حال مقابله با پدیده ای به نام ویروس کرونا است و همه مردم با تدابیر پزشکی و بهداشتی برای حفظ سلامتی و بهبود جامعه بسیج شده اند، دراویش فرقه نعمت الهیه به فکر استفاده ابزاری از این پدیده به نفع مسلک فرقه ای خود افتاده اند.
ادامه مطلب
باپیدایش فرقه های صوفیه از قرن دوم هجری ، افطاب و مشایخ متعددی در راس فرقه قرار گرفتند که هر کدام شان، براساس نظریات شخصی وابداعی خود، مسلک فرقه را پیش می بردند. با رواج باورهای صوفیه در ممالک اسلامی و تنوع باور های شخصی و قطبیت سلیقه ای روسای فرقه، زمینه های انشعاب و تفاوت های فرقه های صوفیه از یکدیگر ایجاد شد.
ادامه مطلب
1. اصل تحقق را توضیح دهید؟
این اصل ناظر به ویژگی اندیشه ورزی انسان است در بحث از این ویژگی گفتیم که همه انسانها درگیر اندیشه ورزی اند و امر به تفکر موردی ندارد به هرجا شاهد چنین امری باشیم در واقع امر به نوع معینی از تفکر مورد نظر است پس آنچه مطلوب است تفکر هدایت شده است و این معنی هم سنگ تعقل است هرگاه تفکر و تعقل به نفع مترادف به کار روند مقصود همین تفکر هدایت شده است. میتوان گفت هر تقلی تفکر است اما هر تفکری تقبل نیست از این رو اصل تعقل بیا
انتقام شیعیان از دشمنان سر میرسد/وقت جانبازی ما درراه حیدر میرسد/دردفاع از ولایت مالک وعمارها/موقع یاری بردین پیمبر میرسد/فاطمیه آمده باگریه های مرتضی/باولایت تاشهادت شور کوثر میرسد/کربلایی مسلک وراه خمینی جاودان/باشهیدان خدایی نور وگوهر میرسد/شدسلیمانی ایران افتخاری درزمین/جانفشان برولایت سوی رهبرمیرسد/باعروجی عاشقانه شدشهید راه حق/پیکرش با افتخاری سوی کشورمیرسد/یک هراسی داده ایشان دردل هر دشمنی/ازبصیرتهای ایشان شور دیگرمیرسد/انتق
با عرض تبریک سالروز بعثت پیامبر اعظم (ص) بزرگترین اتّفاق عالم خلقت و آرزوی پیشرفت مادّی و معنوی برای همه عزیزان در سال جدید، درباره بیانات حضرت امام (مدّظلّه) در آغاز سال ۱۳۹۹ و همچنین در چند دقیقه پیش، به نکته ای اشاره می کنم:
به نظر می رسد در گام دوّم انقلاب -بر خلاف گام اوّل- دیگر بنا بر مشارکت حدّاکثری مردم در انتخابات نخواهد بود. در این سخنان نیز در هیچکدام صحبتی از مشارکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن یا در انتخابات ۲ اسفند -بر خلاف حضور در تش
مثل همیشه قتل به روش سکس وتجاوزجنسی رخ داده.این حرف بازرس رابرت بود.نگاهی به مقتول میانداخت و میگفت عموم خانم هاواقعادرحال حیات هم مرده هستند.
زیاددریخچال مهاجرین دنبال گوشت مرغوب نباش گوشت مرغوب وجود نداره مهاجرین وقتی دچارناامیدی پویا شوندهمدیگررامیخورندتازنده بمانند.واقعاوحشتناک هست این افراد ده دلار هم نمیتواننددرماه پس اندازکنند.ارنست هیچ چیزنمیگفت.
تمام حرفش این بود که ظلم کاخ سفیدنشینان دومینووارموجب بوجودآمدن نگرش آدم خوار
بنام خداوند ایران و ایرانی
امروز به لطف خدا بر آن شدم که با ساخت وبلاگ و صفحاتی در جهان مجازی با پذیرا شدن ترجمه ی متون تخصصی و غیر تخصصی شما با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت کمکی هم به شما و هم به خود که دانشجو هستم کنم که در این راه سعی من برا ان است تا مسلک و روش پیشنیانمان را در رفتار با مردم در پیش گیرم به امید خدا شما میتوانید به صفحه ی اینستاگرام و تلگرام بنده هم تشریف بیارید که اموزش زبان در ان جا رایگان است .
باید عرض کنم مطالبی هم که ب
بنام خداوند ایران و ایرانی
امروز به لطف خدا بر آن شدم که با ساخت وبلاگ و صفحاتی در جهان مجازی با پذیرا شدن ترجمه ی متون تخصصی و غیر تخصصی شما با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت کمکی هم به شما و هم به خود که دانشجو هستم کنم که در این راه سعی من برا ان است تا مسلک و روش پیشنیانمان را در رفتار با مردم در پیش گیرم به امید خدا شما میتوانید به صفحه ی اینستاگرام و تلگرام بنده هم تشریف بیارید که اموزش زبان در ان جا رایگان است .
باید عرض کنم مطالبی هم که ب
maryam rad:
*نجوا
▪️ وضو گرفتم به اشکهایت
تطهیر شدن مسلک من است
تیمم می کنم به نگاهت
مسح می کشم به چشم هایم به پهنای صورت
لبخند می زنم به خنده هایت
نجوا می کنند که اغوا شده است
▪️چشم ها را می بندم
دریچه ی بسته سو سو نمی زند
و از چشم هایت از خنده هایت
از دستهای نوازشگرت گذشتم
گذشتن سهم کوچکی از من بود
هنگامی که ضرورت عبور بود
مثل عابری ساده
از رد پای خاطرات من
عبور عبور عبور
▪️سجاده سجاده
سجده کردم به رد پای تو
انگار حک شده است
یاناصرنا
روزهای چهارمین سالگرد عروجت داره سپری میشهحدود سه سالی هست که با اسمت و عکس و مرامت ما توی گروه جهادیمون عجین شدیمو هنوز متاسفانه نتونستیم ابعاد بیشتری از سبک و مرام و مسلک تو رو بشناسیمسعی کردیم به اندازه خودمون راهت رو ادامه بدیم و اسمت رو زنده کنیماما ما آدم کوچیکها وسعمون همینقدره خودت کمکمون کن که بتونیم بیشتر ...خیلی دوست داشتم که کتابی ازت منتشر بشه اما انگار فعلا قسمت نمیشه و همه دربها بسته است ...چه جمله آرام بخشی زیر تم
شهر سوال ـ بهائیت انشعابی از بابیگری و بابیت فرعی از شیخیگری است. چون
مسلک بهائیّت برای نابودی اسلام و تشیع و تفرقه میان مسلمانان طرّاحی شده و
ساخته مغز بشری است، پیروان آنان از دیدگاه مراجع تقلید در زمرة کفّار به
شمار آمدهاند و نجس بوده و از معاشرت با آنان باید پرهیز کرد.
بخش ازدواج و زناشویی شهر سوال بر بال اندیشه ها
ادامه مطلب
شهر سوال ـ بهائیت انشعابی از بابیگری و بابیت فرعی از شیخیگری است. چون
مسلک بهائیّت برای نابودی اسلام و تشیع و تفرقه میان مسلمانان طرّاحی شده و
ساخته مغز بشری است، پیروان آنان از دیدگاه مراجع تقلید در زمرة کفّار به
شمار آمدهاند و نجس بوده و از معاشرت با آنان باید پرهیز کرد.
بخش ازدواج و زناشویی شهر سوال بر بال اندیشه ها
ادامه مطلب
[img]https://bisungasht.com/items/items/2391/tub/Hilton_Istanbul_Maslak_1_bisungasht_560.jpg[/img]
هتل هیلتون مسلک استانبول یکی از شیکترین و بهترین مکانهایی است که میتوان برای اقامت در بزرگترین شهر ترکیه انتخاب کرد. همانطور که از نام هتل حدس زدهاید، هتل هیلتون مسلک در مرکز مسلک، منطقه تجاری شهر استانبول، واقع شده است.
در اطراف هتل محل اقامت شما مراکز تجاری و تفریحی متعددی وجود دارد. لابی هتل طاقی شکل طراحی شده و چشمنوازی خاصی دارد. از گالری هنری و لابی چشماندازی پانورام
فریاد
هایت در گلو حبس است
حاجی
کمی آن دکمه را شُل کن
تسبیح
شاه مقصود را بردار و با ذکر
یک
لحظه روی حرف های من تامل کن
خودکار
داری؟حق امضا با شما حاجی
من
بی سوادم بی کس و کارم
با
شرع خود امثال من را می کنی تکفیر
تا
که ز افکار پلیدم دست بردارم
اسلام
تو یک رد مهر روی پیشانیست!
اصلا
چرا دین تو شد روی سرم مِنَّت؟
شاید
نماز تو حریص پول و قدرت بود
اینگونه
دارد آن وَلاَ الضَّالِّین تو غلظت
وقت
نماز حاجی تریبون را رها کن
شاید
صف اول برایت جا نباشد
محض
رض
ابراهیم گفت: «امشب شب تو بود! سروده هایت با آواز موصلی، اشک مان را درآورد. کاری استادانه بود! چرا باید اولین بار باشد که تو را می بینم! چرا خودت را مانند گنج، مخفی نگه داشته ای!»
«مدتی را در ایالت طخارستان بودم.»
هارون گفت: «عیبی در تو نمی بینم جز آنکه از رافضیانی! کاش به مسلک عامه درمی آمدی! چنین کن تا مقرری خوبی بگیری و از ملازمانم باشی.»
«من نیز تنها حُسنم را در این می بینم که به سفارش قرآن و پیامبر گرامی، عمل می کنم و از دوست داران اهل بیتم.»
مومنین می توانند این کتاب را از طریق ایمیل نگارنده دریافت کنند.
ان شاء الله در صورت صلاحدید آنرا بصورت عمومی منتشر خواهم کرد
تا مردم وضعیت بافته های یک عده صوفی مسلک بیسواد و بی ریشه را ملاحظه کنند.
البته قبلا از سوی علما و فقها به انحرفات این فرقه ضاله
که بعضا خود را به مذهب تشیع منتسب می کنند هشدار داده شده چنانکه در روایات بسیار و صحیحه نیز آمده است...
کار به جایی رسیده که یک <جوجه صوفی جاهل> انتساب کتاب ارزشمند حدیقه الشیعه مرحوم مقدس ا
دانلود فیلم جانان با لینک مستقیم
فیلم ایرانی جانان با کیفیت عالی
اکران در سینماهای سراسر کشور
دانلود فیلم جانان
مشخصات فیلم
منتشر کننده : یوز دی ال
نام فیلم : جانان
گروه فیلم: اجتماعی , عاشقانه
محصول سال : 1397
محصول کشور : ایران
تهیه کننده : محمد نجیبی
کارگردان : کامران قدکچیان
بازیگران : امین حیایی, مژگان بیات, پروانه معصومی, بیژن بنفشه خواه, سحر زکریا, مهران رجبی, چنگیز وثوقی
خـلـاصــــه داسـتـان
جانان دختری جوان از یک خانواده فرهنگی و ش
دانلود فیلم جانان با لینک مستقیم
فیلم ایرانی جانان با کیفیت عالی
اکران در سینماهای سراسر کشور
دانلود فیلم جانان
مشخصات فیلم
منتشر کننده : یوز دی ال
نام فیلم : جانان
گروه فیلم: اجتماعی , عاشقانه
محصول سال : 1397
محصول کشور : ایران
تهیه کننده : محمد نجیبی
کارگردان : کامران قدکچیان
بازیگران : امین حیایی, مژگان بیات, پروانه معصومی, بیژن بنفشه خواه, سحر زکریا, مهران رجبی, چنگیز وثوقی
خـلـاصــــه داسـتـان
جانان دختری جوان از یک خانواده فرهنگی و ش
دانلود فیلم جانان با لینک مستقیم
فیلم ایرانی جانان با کیفیت عالی
اکران در سینماهای سراسر کشور
دانلود فیلم جانان
مشخصات فیلم
منتشر کننده : یوز دی ال
نام فیلم : جانان
گروه فیلم: اجتماعی , عاشقانه
محصول سال : 1397
محصول کشور : ایران
تهیه کننده : محمد نجیبی
کارگردان : کامران قدکچیان
بازیگران : امین حیایی, مژگان بیات, پروانه معصومی, بیژن بنفشه خواه, سحر زکریا, مهران رجبی, چنگیز وثوقی
خـلـاصــــه داسـتـان
جانان دختری جوان از یک خانواده فرهنگی و ش
دانلود فیلم جانان با لینک مستقیم
فیلم ایرانی جانان با کیفیت عالی
اکران در سینماهای سراسر کشور
دانلود فیلم جانان
مشخصات فیلم
منتشر کننده : یوز دی ال
نام فیلم : جانان
گروه فیلم: اجتماعی , عاشقانه
محصول سال : 1397
محصول کشور : ایران
تهیه کننده : محمد نجیبی
کارگردان : کامران قدکچیان
بازیگران : امین حیایی, مژگان بیات, پروانه معصومی, بیژن بنفشه خواه, سحر زکریا, مهران رجبی, چنگیز وثوقی
خـلـاصــــه داسـتـان
جانان دختری جوان از یک خانواده فرهنگی و ش
اون روزی که گفت دلش رفته و برنگشته ، یهویی عجیب دلم پیچید تو هم ! ترسیدم براش... ترسیدم که دوباره گرفتار بشه ،دوباره همه زندگیش محدود بشه ،دوباره وابسته بشه، دوباره اشتباه کنه... میخواستم بهش بگم که کلی میترسم که دوباره لبخند با صورتت قهر کنه . میخواستم بزنم پس کله اش و بگم مرررد! به خودت بیا !
ولی هیچی نگفتم... فقط گفتم مواظب خودت باش . باشه ؟ مسلک مرغ زیرک رو الگو کن...
حالا امروز وارد کتابخونه که شدم دیدم رو بساطش خوابش برده . رفتم کنارش بیدار شد. ج
ابن عربی ناصبی میگوید که خدا با صدای ابی بکر صلوات میفرستد!!!
ابن عربی اندلسی از بزرگان و بتهای صوفیه و عرفان کذایی است که جایگاه بزرگی نزد آنان دارد و به شدت تحت تأثیر او هستند. عدهای از علمای صوفی مسلک ادعای تشیع ابن عربی کردهاند در حالی که اگر کمی بر کتب ابن عربی نظر کنیم متوجه میشویم که او نه تنها شیعه نبوده، بلکه از نواصب و مبغضین اهل بیت علیهم السلام و ارادتمندان متعصب دشمنان اهل بیت بوده؛ چنانچه در رسائل خود مینویسد:
فسبق الن
از نظر باورهای انحرافی دراویش ، به آن دسته از افرادی که در سیر و
سلوک صوفیانه ، به شیخ و پیری معین انتساب نداشته و منازل سلوک را با توسل به
روحانیت رسول اکرم طی می کنند اویسی می گویند.
فرقه اویسیه با تفسیر غلط از مساله نبوت و شفاعت ، برای
حجیت بخشی به خود مطالب بی مایه ای را ابداع نموده که نظیر آن را در
سایر فرقه های صوفیه نیز مشاهده نمی شود.
برای نمونه در مسئله شفاعت به مریدان القاء
شده اقطاب این سلسله دارای جواز شفاعت امت محمدی می باشن
انسانها در ادوار مختلف تاریخی همواره در میان خود طبقاتی ایجاد کردهاند و هر طبقه و گروه را از حقی محروم ساخته اند. عواملی که باعث طبقه بندی انسانها شده را میتوان رنگ پوست، مسلک، جنسیت و ملیت … دانست. جالب آنکه در هیچ کدام از این عوامل خود انسان نقشی ندارد. هیچ انسانی انتخاب نمیکند رنگ پوستش چگونه باشد، هیچ انسانی جنسیت خود را تعیین نمیکند. همه ی انسانها با مسلک پدر و مادر خود متولد می شوند. سالیان متمادی انسانهایی به دلیل رنگ پوس
من یک جنگاور هستم؛ این بدان معنی نیست که هر روز به دنبال جنگیدن و کسب پیروزی هستم بلکه در ذهن خود هر روز در نبرد با باورهای کهنه و رنگ و رو باخته و عدم تغییر هستم. من روح یک سامورایی را دارم».آیین آرامشمطالعه برخی کتب پیرامون ساموراییها نشانگر وجود یک ویژگی مشترک و اعجاب انگیز میان این سلحشوران افسانه ای است؛ خصلتی که نه به جنگاوری و شمشیر مرتبط است و نه در استراتژی خلاصه میشود، بلکه شاید نقطه مقابل آن باشد:«بزرگ جنگجویان تاریخ چه عاملی را
امام علی بن حسین بن علی بن ابیطالب علیه السلام مشهور به سجاد, چهارمین امام شیعیان بنا به قولی مشهور, در پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری متولد شد و در ۱۲ محرم سال ۹۵ هجری قمری به دست ولید بن عبدالملک به شهادت رسید
حضرت امام زین العابدین علیه السلام
امام علی بن حسین بن علی بن ابیطالب علیه السلام مشهور به سجاد، چهارمین امام شیعیان بنا به قولی مشهور، در پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری متولد شد و در ۱۲ محرم سال ۹۵ هجری قمری به دست ولید بن عبدالملک به شهادت
مینا چادر سیاه به سر،راهروهای زندان را طی میکند. همسرش قرار است صبح فردا اعدام شود و میشود و ما همان دقایق ابتدایی قدم می گذاریم به یک سال بعد. هنوز سیاه تن دارد و جان میکند برای نان خانه. پدر و برادر شوهرش اگرچه هستنداما وضع بهتر ندارند و البته که میخواهد مستقل باشد. دختر کوچولوی شیرینِ فیلم بینِ ناشنوایش هم هست.و زن همسایه که تنها همدم اوست که نه عزادار است و نه غم نان دارد اما کمتر از مینا رنجور نیست میگوید : کاش خبر مرگ شوهر مرا می اورد
امام(ع) بادر نظر گرفتن موقعیت جامعه اسلامی از نظر آگاهی مردمی و امکانات و توانایی های جبهه خودی به این نتیجه رسیده اند که قیام مسلحانه و انقلاب فراگیر برای بنای حکومت اسلامی و به دست گرفتن قدرت، کافی و کارآمد نیست. چون ضروری تر از تاسیس و ایجاد حکومت دلخواه، استمرار و تداوم آن است که باصرف آمادگی نظامی و برکناری حاکمان غاصب عملی نخواهد بود. بلکه پیش و بیش از آن باید زمینه های فرهنگی و اجتماعی فراهم گردد تا توده مردم بیدار شده و همراه گردند و م
امام(ع) بادر نظر گرفتن موقعیت جامعه اسلامی از نظر آگاهی مردمی و امکانات و توانایی های جبهه خودی به این نتیجه رسیده اند که قیام مسلحانه و انقلاب فراگیر برای بنای حکومت اسلامی و به دست گرفتن قدرت، کافی و کارآمد نیست. چون ضروری تر از تاسیس و ایجاد حکومت دلخواه، استمرار و تداوم آن است که باصرف آمادگی نظامی و برکناری حاکمان غاصب عملی نخواهد بود. بلکه پیش و بیش از آن باید زمینه های فرهنگی و اجتماعی فراهم گردد تا توده مردم بیدار شده و همراه گردند و م
دانلود رایگان فیلم سینمایی جانان
فیلم ایرانی جانان به کارگردانی کامران قدکچیان
کارگردان: کامران قدکچیان | ژانر: درام، عاشقانه | سال تولید: 1397 | تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت ماه 1399
مدت زمان: 88 دقیقه | نوع: سینمایی | مخاطب: خانواده | کیفیت: بلوری BluRay
فرمت: MP4 | حجم: متفاوت با هر کیفیت | تهیه کننده: محمد نجیبی
خلاصه داستان: جانان دختری جوان از یک خانواده فرهنگی و شاعر مسلک است که به طور اتفاقی از دیوان حافظ قدیمی نامهای پیدا میکند که حکایت از عشــقی دیر
جامعه،
فرهنگ، تمدن و کیش و مسلک، ما را به گونهای بار میآورند که به ما هویتی دروغین
میبخشند. همهی ما را میفریبند و کسانی که ما را میفریبند بسیار قدرتمند هستند.
در
حقیقت قدرت آنان به فریبکاریشان بسته است و آنان قرنهاست که مشغول فریبکاریاند.
آنان – سیاستمداران و مبلغان- قدرت زیادی
اندوختهاند و از این میترسند که مبادا کسی به حقیقت وجودشان پی ببرد. تمام
کارهایشان به مردم زودباور و داوطلب گول خوردن بسته است – مردمی که دوست دارن
اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از لیست بهترین ساک های ورزشی (123kif.shop) دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.
همینطور دهری مسلک سوزندهای تو مهتابی فرنگی فلفل ماوا دارااست که سرپوش بسیاری بیش ملوث از کرمهای ماساژ به منظور دیباچه مسکن به قصد فعالیت گوش به کوله پشتی دخترانه در سایت 123 کیف (www.123kif.shop) فرمان میشود. اگر کسی آسیب معده دارااست و علاوه پیش لحظه بی اشتها مجامعت میباشد نمیتوان برای این فردی بیش ملوث از گیاهان دا
انسانِ سالم، انسانی است که هر کدام از اعضایش به طور متناسب و هماهنگ رشد کند و الا اگر انسانی به طور مثال دماغش نسبت به دست و پاهایش بیشتر رشد کند شبیه کاریکاتوری بی سر و پا میشود.
علاوه بر رشد جسمانی، رشد معنوی انسان هم باید هماهنگ و متناسب باشد. در اسلام گروههایی بودند که در زمینههای خاصی افراط میکردند.
در زمانِ خود پیامبر، افرادی شب و روز مشغول عبادت میشدند، شبها تا صبح عبادت و روزها مشغول روزه، وقتی خبرش را به پیامبر رساندند پ
قتل طلبه همدانی اتفاق تکان دهنده و تلخیست که کاملا به نهیلیسم بر میگردد.
قاتل نمی دانسته دهانش را آسفالت می کنند؟ چرا!اما برای زندگی خودش اینقدر ارزش و
لذت و معنا قائل نبوده است که به این راحتی آن را از دست ندهد! اصلا این نسل مدرنیته ی
متاخر اگر اهل جنب و جوش و گاها هزینه دادن های بسیار اند نه اینکه معنا و هدف
دارند و برای تحقق آن هدفی که از درونشان می جوشد می جنگند ! نه! نهیلیسم نیچه ای همه جا سایه افکنده به خصوص در
عوام مردم (کسانی که به این موض
موسی علیهالسلام قرار است با ساحران فرعون مبارزه کند. سحر، علم پیشرفتهٔ جامعهٔ متمدنی است که او به رسالت در آن مبعوث شده. ساحران وفادار به فرعون، برترین و ماهرترین افراد در پیشرفتهترین و پیچیدهترین فن موجود در روزگارشان هستند که علاوه بر مال و اموالی که آرزوی خودشان بوده، لطف مضاعفی نصیبشان شده و فرعون قول داده در صورت پیروزی، جزء حلقهٔ نزدیکان ویژهٔ او خواهند بود و این لطف مضاعف، انگیزهٔ مضاعف نیز ایجاد میکند.روز مسابقه، مجمع بزرگی
به عنوان یک خواننده پر و پا قرص آثار دفاع مقدس و کسی که خودش از دور یا نزدیک دستی بر آتش دارد نمی توانم به راحتی از بعضی کتاب ها تعریف و تمجید کنم و یا به حال نویسنده اش غبطه بخورم و ...
بعضی کتاب ها هستند که ویژگی خاصی دارند. کتاب پرواز تا بی نهایت را حدود هجده سال پیش خواندم. عقیدتی سیاسی ارتش این کتاب را درباره شهید خلبان عباس بابایی به نگارش دراورده بود. قلم کتاب اصلا دلچسب نبود اما محتوای خاطرات آنقدر غنی و جذاب بود که خواننده را سر جای خود
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-امروز برای خرید بعضی اقلام بیرون رفتم گرچه افراد بسیار کم بودندولی مثلا درمیوه فروشی دوازده قلم برای حداقل دوهفته خرید میشد- درانجا شنیدم درانجابرای رحلت شخصی هزارنفر امدند وشایع است به نها گفتند ممکن است- جریمه شوید وانها گفتند ما دعوت نکردیم خودجوش امدند ومیگفتند که شایعه است چند پوند جریمه شوند- درمنزل جریان را گفتم- فرمودند امروز تشیع جنازه مرحوم حضرت راسخ علیه السلام بوده است ایشان از نوع تی
رهپویان هدایت: یکی
از راه های شناخت ماهیت فرقه های تصوف ، شناختن موسسین و بیان تفکرات و عقاید آنها
می باشد که این دیوار کج از کجا شروع شده و معمار اولیه چه کسی است که این خشت را
چگونه گذاشته است .
بنابر
نقل منابع تاریخی معتبر اولین کسی که می توان موسس فرقه تصوف نامید شخصی به نام
ابوهاشم کوفی است .
نامش
عثمان بن شریک کوفی است و به ابوهاشم کوفی صوفی، شهرت دارد .
ایشان صوفی مشهور قرن دوم هجری قمری است و آباء و اجداد او از ساکنین
کوفه بودند . مؤلفا
از توطئههای مهمی که در قرن اخیر، خصوصاً در دهههای معاصر، و بویژه پس از پیروزی انقلاب آشکارا به چشم میخورد، تبلیغات دامنهدار با ابعاد مختلف برای مأیوس نمودن ملتها و خصوص ملت فداکار ایران از اسلام است. گاهی ناشیانه و با صراحت به اینکه احکام اسلام که 1400 سال قبل وضع شده است نمیتواند در عصر حاضر کشورها را اداره کند، یا آنکه اسلام یک دین ارتجاعی است و با هر نوآوری و مظاهر تمدن مخالف است، و درعصر حاضر نمیشود کشورها از تمدن جهانی و مظاهر آ
بخش چهارم: مراتب فهم قرآن
با توجه به آنچه در صفحات پیشین پیرامون ظاهر و باطن قرآن و مراد از باطن گفته شده به خوبی روشن می شود که باطن قرآن ذو مراتب بوده و دارای درجات بسیار مختلفی است و بنابر هر دو نظریه موجود در معنای باطن قرآن، ذو مرتبه بودن فهم قرآن معنا پیدا می کند چه باطن را از سنخ مفاهیم و معانی بدانیم و یا حقایقی که قرآن در مراتب تنزّل طی نموده است هر چند بنابر نظریه اخیر مراتب فهم قرآن عمیق تر و به صورت گسترده تری مطرح می شود.
1. مراتب فهم
اعتراف خنجی اصفهانی یکی از علمای متعصب اهل تسنن به امامت و غیبت امام زمان علیه السلام
فضل الله بن روزبهان خنجی اصفهانی شافعی یکی از علمای متعصب اهل تسنن و دشمنان تشیع در مورد عقیدهی خود پیرامون حضرت مهدی عجل الله فرجه چنین مینویسد:
و مختار ما آن است که وجود مهدی در آخر زمان واجب است که بر آن حکم کنند بنا بر احادیث صحیحه که یاد کردیم و واجب است که حکم کنند که از اولاد فاطمه علیها السلام است و نام او محمد است، اکنون این صفات تمامی در مح
فیلم ایرانی جانان به کارگردانی کامران قدکچیانکارگردان : کامران قدکچیانژانر : درام، عاشقانهسال تولید : 1397تاریخ انتشار : 1399مدت زمان : 88 دقیقهنوع : سینماییمخاطب : خانوادهکیفیت : بلوری BluRayفرمت : MP4تهیه کننده : محمد نجیبیخلاصه داستان : جانان دختری جوان از یک خانواده فرهنگی و شاعر مسلک است که به طور اتفاقی از دیوان حافظ قدیمی نامهای پیدا میکند که حکایت از عشــقی دیرین در سالهای بسیار دور دارد. جانان حس غریبی به نامه دارد، نمیداند چه کند، پس
در عهد قدیم، سفرملوک ثانی به مهاجرت اجباری و اسارت یهودیان ازمناطق خود به سوی بابل، آشور و سرزمین های ماد اشاره شده است. از جمله اینکه پادشاه آشور تغلث فلاسر یهودی ها را به اسارت روانه آشور کرده است.(1)
پادشاه دیگر آشور به نام شلمانصر، یهودی ها را به اسارت گرفته وبه شهرهای جلخ، خابور و نهر جوزان در شهرهای ماد فرستاد (2) و پادشاه بابل یعنی نبوخذ ناصر اورشلیم رادر حصار گرفت، سپس اهالی آن را به اسارت به سوی بابل فرستاد. (3)
بنابراین سرازیر شدن یهودی
انتشارات روایت فتح، در این سالها دست به کار مبارکی زده است. پرداختن به شهدای مدافع حرم! کاری که اثر و ارزش آن نمایان است و سالهای پیش رو هم نمایانتر خواهد شد و میراثی مکتوب و ماندگار برای نسل حاضر و نسل آینده به حساب خواهد آمد. شهدای مدافع حرم که در زمره بهترین و ارزندهترین افراد این زمانه بودند، در مقطعی حساس و تاریخی دست به حضور و اقدام و جانفشانی زدند که ثمرات مجاهدت عظیم آنها، سالها برای اسلام و انقلاب و امنیت و رشد و تعالی مردم
این رمان بازتاب وی از ابرانسان نیچه است که داستایوفسکی فکر می کرد جدال خیر و شر در خود انسان نهفته است. این رمان آخرین اثر ناتمام از لیانید آندری یِف است.
این رمان نمایش جامعه اروپایی بورژوا در آستانه جنگ جهانی اول است. به نظر وی جهان تراژدی ترین وضعیت را به خود گرفته است. شاهکارهای ناتمام تاریخ ادبیات کم نیستند. رمان هایی که به هر دلیلی ناتمام مانده اند. به طور مثال کتاب محاکمه و قصر اثر کافکا و نوشته های آدم اول از آلبر کامو که در هنگام تصادف
همۀ مردها، همۀ زنها، همۀ پسرها، همۀ دخترها، همۀ ایرانیها، همۀ دانشجوها، همۀ فلانها، همۀ بهمانها... هر جملهای را که اینطوری شروع میشود، اگر جملۀ خبری و ایجابی است، رها کنید و ادامهاش را نخوانید! بهجز ذاتیات ماهوی انسان -که خیلی محدود است و ویژگیهایی غیرقابل انفکاک از انسان بما هو انسان را شامل میشود، مثل تفکر حداقلی یا تکلم در ذهن بر اساس مفاهیم- هیچ صفتی را نمیشود بههمۀ انسانها یا همۀ افراد یک قشر بسیار وسیع نسبت داد.
بررسی پدیدۀ تروریسم
7152
به قلم دکتر فتح الله دهقان. تروریسم عمری به درازای تاریخ حیات بشر دارد و به عنوان تهدیدی همواره بشر را همراهی نموده است. با توجه به شرایط مکانی و زمانی نوع ، وسعت و میدان عمل و مانور آن متفاوت بوده است .همچنین مختص به جغرافیا ، دین ، فرهنگ خاصی نیست . به مرور زمان و با در اختیار گرفتن نخبگان و متخصصین و استفاده از تکنولوژی پیشرفته پیچیده تر شده، میدان عمل آن گسترده شده و مرز ها را درهم نوردیده است . امروزه شرق و غرب عال
نوشته زیر بر گرفته از کتاب شرح مقدمه قیصری به قلم جناب سید جلال الدین آشتیانی است که به تشریح مراتب تشکیک در وجود و تبیین آنها می پردازد
وجود، عرض عام نسبت بحقایق وجودى نمىباشد، بلکه حقیقت وجود، مبدا تعین و تشخص ماهیات و اعیان ثابته و صور کونیه مىباشد، که از تجلى وجود با وحدت اطلاقى بصورت نفس رحمانى و وجود منبسط همه حقایق را تعین داده است. لذا افراد وجود، همان اضافات اعتباریه مجازى عرفانى حقیقت وجود بماهیات است. همین اضافه را حکماى اله
نوشته زیر بر گرفته از کتاب شرح مقدمه قیصری به قلم جناب سید جلال الدین آشتیانی است که به تشریح مراتب تشکیک در وجود و تبیین آنها می پردازد
وجود، عرض عام نسبت بحقایق وجودى نمىباشد، بلکه حقیقت وجود، مبدا تعین و تشخص ماهیات و اعیان ثابته و صور کونیه مىباشد، که از تجلى وجود با وحدت اطلاقى بصورت نفس رحمانى و وجود منبسط همه حقایق را تعین داده است. لذا افراد وجود، همان اضافات اعتباریه مجازى عرفانى حقیقت وجود بماهیات است. همین اضافه را حکماى اله
معرفت و امامت
هر فرد و گروهی و هر قوم و مسلک و مذهبی رهبری دارد که در حقیقت امام اوست و شاهد اوست. و اما این امام چه رابطه ای با آن فرد یا گروه دارد و چه می کند؟ امام هر گروهی که تحت عنوان رهبر مذهبی، سیاسی، فرهنگی یا اقتصادیِ آن گروه معروف شده است در حکم چشم آن گروه است و مظهر عرفه و هویت آن گروه است، یعنی در واقع عارف آن گروه است به زبان دیگر نفس بیدار آن گروه است و کل آن گروه در خواب است. امام موجودیت گروه تحت رهبری خود را تبیین نموده و تقدس می بخ
معترضنماها، کاسبانِ آگاهِ به منافع خود، سوپاپهای اطمینانِ سیستمْ خفهخون گرفتهاند. اما در مردابِ ارزشیهای روشنفکرنما و لیبرالمسلک، نیلوفرهایی ناخودآگاه روییده است. نیلوفرهایی که نوید میدهند هنوز روح انسانی نمرده و روی میز با سیاستمدارنِ دونبشه و سهنبشه معامله نشده است. آگاهانه یا ناآگاه طینت پاکشان را نشان دادهاند. فرقی نمیکند در کدام جناحند و از چه طبقهای. حتّی فرقی نمیکند خودشان بدانند یا نه؛ مهم این است که هس
این هفته اصلا پست گذاشتم؟ اصلا احساس میکنم این هفته فقط خوابیدم و مدرسه رفتم. این وسط مسطاشم داشتم کتاب می خوندم(هردو در نهایت می میرند) و روزی شونصد ساعت به زور معلم زبان ترسناکمون(کاف سنسی) با هم تیمی زبانم حرف می زدم.
هم تیمی یاد شده، یک فن حسابی است از برای بی تی اس. از قضا، به کتاب و انیمه شوجو(عاشقانه) نیز علاقمند است. از این نردهایی که میخواهند همه را به مسلک خود در بیاورند. بنابراین در میان تمریناتمان، من مجبورم ابتدا با زبان خوش و به آرا
زمین می چرخد! زندگی می چرخد! و تو قدم برمیداری... روز به روز بزرگ و بزرگتر و شاید کوچک و کوچکتر می شوی! به آینه که نگاه می کنی وجه اول صادق است و به خود که می نگری وجه دوم صادق تر!
وای که چقدر دلم گریه می خواهد با شدیدترین وجه ممکن! اینجا راحت می نویسم، چون کسی حوصله ی خواندنش را ندارد، کسی منتظر نیست برای خواندن. اگر بخواند هم که...
آه که چقدر تو قشنگ می خوانی دختر، تویی که اصلا نمی دانم چه می گویی، ولی بغض و حست را می فهمم! می نالی، قشنگ و جذاب، سوز
رهپویان هدایت: مدعیان قطبیت برای تصاحب منصب قطبیت ، بدون اینکه ذره ای از
آبرو و حیثیت خود مایه بگذارند، از فقرای بیچاره استفاده ابزاری می کنند تا از این
طریق بتوانند بر جهالت و نادانی دراویش ، شهوت جاه طلبی شان ارضاء کنند.
مدعیان قطبیت با رفتارهای مغرضانه و ارائه اباطیل،
دائما در پی ایراد گرفتن و مسخره کردن یکدیگر بوده و اذهان دراویش بیچاره را مشغول
جنگ و جدال های کودکانه خود کرده اند.
امروز حیات و بقاء فرقه نعمت الهیه درگروی
تعیین یک ن
دوستانی که محمد کارت و فیلمهایش را بشناسند , متوجه می گردند این فیلم متاع تجربههای این فیلمساز در حوزه برنامه مستند و کوتاه است . به نوعی محمد کارت را نمی توان فیلم اولین دانست . نکته دیدنی درین فیلم پرداختن به زمینه ملتهبی است که احتمالا اثرها شبیه آن را هم در دیگر اثرها سینمای جمهوری اسلامی ایران دیدیم ولی قضیه دراین اثر به نوعی ایرانیزه شدهاست .محمد کارت ( مولف و کارگردان ) درین نشست در رابطه روش وصال به ای
[ این یادداشت را میتوانید گوش کنید. ]
آرزوداشتن و در کهکشان آرزوها مرغ خیال را پرواز دادن، فکر میکنم که راهی ساده، سریع و نسبتاً تضمینی برای بدبختشدن باشد! البته نه بدبختشدن، که احساس کاذب -اما عمیق- بدبختی. آرزوها جادوگران کهنسالی هستند که بیهیچزحمتی صاحب بیچارهشان را به بزم ناکامی و شکست و حسرت و غم و اندوهی طویل دعوت میکنند.
خیالِ آشفتهای سرک میکشد به هزارنقطۀ نامربوط به زندگی، و آنها را بزک میکند تا برای زندگیاش م
سلام
بسم الله الرحمن الرحیم
وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا ۗ وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ ١٤٦
چه بسا پیامبرانی که انبوهی دانشمندانِ الهی مسلک [و کاملان در دینِ] به همراه او با دشمنان جنگیدند، پس در برابر آسیب هایی که در راه خدا به آنان رسید، سستی نکردند و ناتوان نشدند و [در برابر دشمن] سر
بسم الله
الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- من واقعا از الیت هائی ماند جناب دکتراجودانی تعجب میکنم- گرجه در رشته
جامعه شناسی به گرد ایشان هم نمیرسم ولی استدلال جامعه شناسی صحیح نمیدانم – ایشان بخوبی میدانندکه ذهنیت انسان امروز محصوا دی-ان –ا-نیست چون
اختلافات بیش از یکنواختی است ایشان
میفرماید انقلاب ایران در جزو انقلابهای
جهانی نیست منحصربفرد است تمام انقلاب ها منحصربفرد است که من وارد بحث نمیشوم –
میفرمایددرانقلاب ایران اخوند وط
دانلود تحقیق درباره امام محمد باقر
امام محمد باقر علیهالسلام - ویکی شیعه fa.wikishia.net › view › امام_باقر محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابیطالب مشهور به امام محمدِ باقر(ع) (۵۷-۱۱۴ق) و ..... سالهای ۹۴ تا ۱۱۴ق زمان پیدایش مسلکهای فقهی و اوجگیری نقل حدیث درباره تفسیر بود. .... راویان مشترک فریقین از امام محمد باقر(ع)، تهیهکننده مرکز مطالعات و تحقیقات ... زندگینامه · نهضت علمی
پس از چند دهه شاهد تجدید چاپ رمان «فیل در تاریکی» نوشتهی قاسم هاشمی نژاد هستیم. داستانی پلیسی در زمانهای نهچندان دور از روی تقویم و بس دور با توجه به شتاب روز افزون حوادث تاریخ معاصر کشورمان! چاپ نخست این کتاب به سال ۱۳۵۸ بوده و این در حالی است که نوشتهی مرحوم هاشمی نژاد به سال ۱۳۵۵. پیش از اینکه شروع به خواندن داستان کنم فکر میکردم با داستانی پلیسی-معمایی و حتی تعلیقپذیر طرف خواهم بود ولی وقتی به یک سوم داستان رسیدم، فهمیدم که تص
پس از چند دهه شاهد تجدید چاپ رمان «فیل در تاریکی» نوشتهی قاسم هاشمی نژاد هستیم. داستانی پلیسی در زمانهای نهچندان دور از روی تقویم و بس دور با توجه به شتاب روز افزون حوادث تاریخ معاصر کشورمان! چاپ نخست این کتاب به سال ۱۳۵۸ بوده و این در حالی است که نوشتهی مرحوم هاشمی نژاد به سال ۱۳۵۵. پیش از اینکه شروع به خواندن داستان کنم فکر میکردم با داستانی پلیسی-معمایی و حتی تعلیقپذیر طرف خواهم بود ولی وقتی به یک سوم داستان رسیدم، فهمیدم که تص
کار اصلی من در اداره،ارزیابی قسمت های مختلف بر اساس یک سری سنجه های کمّی است.نتیجه ارزیابی ها به صورت فصلی برای رئیس اداره گردشکار می شود.در این گردشکار او دستور تشویق قسمت هایی که بهترین عملکرد را داشته اند(بالاترین نمره را کسب کرده اند)را صادر می کند.نتیجه طبق تجربه های قبلی ام شگفت آور بود.از موقعی که این ارزیابی ها شروع شد پیشرفت خوبی در انجام کارهای محوّله به قسمت های مختلف و به تبع آن اداره ایجاد شد.ارباب رجوع ها به مراتب راضی تر از گذشت
به گمان برخی از آنجا که یوگا مخالف آزادی جنسی است و برای ارتباطات جنسی محدودیت هایی دارد، پس می تواند شبیه اسلام باشد و عده ای به دلیل این تشابه ظاهری مابقی مبانی آن را هم با تغافل قبول می کنند.
رهپویان هدایت: باید بگوییم که چنین برداشتی
کاملا اشتباه و نشان از ضعف در شناخت مبانی یوگا و اسلام می باشد. یوگا برای روابط
جنسی و غرق شدن در آنها نهی هایی داشته و علی الظاهر در این شبه معنویت تقلبی
روابط نامشروع نکوهیده شناخته شده است اما با کنکاش بیش
رهپویان هدایت:فرقه ضاله بهائیت نه تنها توسط علما و
دانشمندان شیعه، ضال و مضل معرفی شده بلکه در میان بزرگان اهل سنت نیز با این
تعابیر وصف شده است. از عبدالله بخاری صاحب مدرس و امام مسجد جامع دهلی در مقام
مفتی اعظم هند، به صراحت درباره مسلک بهائی و ازدواج با بهائیان که معتقد به ظهور
پیامبری بعد از پیامبر اسلام هستند سوال شده است که در پاسخ اظهار داشت:
اگر کسی بپذیرد که پس از پیامبر اسلام، پیامبر
دیگری ظهور خواهد کرد، کافر است. پیامبر اسلام آخر
شدت بغض و کینه ی
رهبران بهائیت (به ویژه نسبت به ملت مسلمان ایران و علمای بزرگ آن) در حدی است که
آثار آن را (به صورت اهانت و فحاشی به ساحت شخصیتها و ملت ها) به روشنی می توان در
کتب و نشریات متعلق به این فرقه ردیابی و مشاهده کرد.
در ادامه به نمونه هایی
بسیار گویا و البته اسف انگیز از این امر، که بازتاب «عقده ی حقارت» رهبران فرقه
است، اشاره می کنیم، و پیشاپیش، بابت نقل این اهانت های عجیب، که از سر ضرورت
انجام می گیرد، از همگان (به ویژه ملت شریف ایران)
تنها باید کمک رو از خدا خواست خدایی که تا دیروز غمی نبود خدای خوبی بود رحمان بود اما الان
که سختی هست صبری هست
خدای دیروز نیست !
حتی اگه گلایه ای هست دلگیری هست باید از خدا خواست تا راهشو بگه
/بندگی ما/
این رو امتحان کردن جواب گرفتن توصیه میکنم شما هم امتحان کنید
اینکه دقیقا همون لحظه ای که فکر میکنی با عقل خودت میتونی به یکی جوابی بدی یا نوعی از سختی هست که تو اون لحظه کاری از دست خدا برنمیاد نعوذ بالله اما عملا داریم این رو میگیم ( مثل اینکه
■ «آن دروغ بزرگ در باب نامیرایی فرد، هر خرد، هر سرشت نهفته در غریزه را نابود میسازد و هر آنچه در غریزهای نیک خواهانه، یاری رساندن به زندگی و تضمین گر آینده است، از آن زمان به بعد تنها تردید برمیانگیزد. چنین شیوهای زندگی که هیچ مفهومی ندارد، بدل به مفهوم زندگی میشود … دیگر حسن یاری رسانی، سپاس از نیاکان و اجداد، همکاری، اعتماد و یاری رساندن به رفاه همگانی و توجه به آنچه فایدهای دارد؟ (تنها یک امر ضروری است) ...»
■ «این که هر کس چون رو
دوره بیست و سه سال رسالت پیامبر شامل دو
فصل بود.
سیزده سال در مکه، دوران اول که مقدمه ای
برای فصل دوم بود. ده سال بعدی هم که دوران شالودهریزی نظام اسلامی و بنای یک
الگو و نمونه ای از حاکمیت اسلام برای همه دورانهای تاریخ و همه مکانها و انسانهاست.
با نگاه به سیره پیامبر (1)در دوران ده
سالهی مدینه، به شناختِ شاخصهایی دست مییابیم که بر اساس آن میتوانیم خود،
نظامها و انسانها را با آن، بسنجیم. (2)
بذر اندیشه و عقیدهی توحیدمحوری که
دراویش فرقه نعمت الهیه در حال حاضر
از دو طیف فکری و فرقه ای مجزا از هم برخوردار است که هرکدام شان ،
خودسرانه مسیر دلخواهی برای فرقه ترسیم کرده و آن را طی می کنند و تنها به فکر
تأمین منافع مادی و تحقق اهداف نامشروع خود هستند.
طیف اول شامل دراویش افراطی هستند که با
قطبیت علیرضا جذبی بعد از مرگ نور علی تابنده، با صراحت اعلام مخالفت
نمودند. آنان روسای فعلی فرقه را با زبان تمسخر ، توهین خطاب می کنند
و مغرضانه آنان را مورد نقد و انتقاد قرار م
بسم الله الرحمن الرحیم
1- فرزندم هیچ کس و هیچ چیز را با خداوند شریک مکن! 2- با پدر و مادرت
بهترین رفتار را داشته باش! 3- بدان که هیچ چیز از خداوند پنهان نمی ماند!
4- نماز را آنگونه که شایسته است بپادار! 5- اندرز و نصیحت دیگران را
فراموش مکن! 6- در مقابل پیشامدها شکیبا باش ! 7- از مردم روی مگردان و با
آنها بی اعتنا مباش! 8- با غرور و تکبر با دیگران رفتار مکن! 9- در راه
رفتن میانه رو باش! 10- بر سر دیگران فریاد مکش و آرام سخن بگو!
11- از طریق اسماء و صفات خداون
تنها باید کمک رو از خدا خواست خدایی که تا دیروز غمی نبود خدای خوبی بود رحمان بود اما الان
که سختی هست صبری هست
خدای دیروز نیست !
حتی اگه گلایه ای هست دلگیری هست باید از خدا خواست تا راهشو بگه
/بندگی ما/
این رو امتحان کردن جواب گرفتن توصیه میکنم شما هم امتحان کنید
اینکه دقیقا همون لحظه ای که فکر میکنی با عقل خودت میتونی به یکی جوابی بدی یا نوعی از سختی هست که تو اون لحظه کاری از دست خدا برنمیاد نعوذ بالله اما عملا داریم این رو میگیم ( مثل اینکه
تاریخ نوع بشر چه طبق آموزههای دینی با تمدّن شروع شده باشد و چه به گمان
دانشمندان غربی با توحّش، این اندازه مسلّم است که میزان پوشیدگی نسبت
مستقیم با میزان پیشرفتگی جوامع داشته و این جملۀ استاد شهید مطهّری
حالا_حالاها جای بررسی و تامّل دارد که: «اگر بیحجابی تمدّن است، پس
حیوانات از ما متمدّنترند». در یک جامعۀ متمدّن، ناقصحجابان و بدپوششان باید
به باحجابان دربارۀ روش پیشگرفتۀ خود توضیح بدهند و نه برعکس! اینان
عموماً کار خود را با
یکی از کسانی که میان شخصیت والای یک عارف حقیقی با یک درویش صوفی
مسلک فرق نهاده و آنها را بصورت جداگانه از هم معرفی کرده، حافظ شیرازی
است. او دائما از عارف به نیکی یاد و از صوفی با مذمت ونکوهش یاد میکند. در
این مجال برای رد ادعای اقطاب دراویش گنابادیه، ضرورت دارد با نگاهی به دیوان حافظ
شیرازی، تفاوت های فاحشی که میان عارف واقعی و صوفی گمراه در اشعار حافظ دیده
می شود را بررسی کنیم.
بر
همین اساس حافظ شیرازی در یک غزل درباره عارف میگوید:
سر
این کتاب در زمان مجلسی پدر و
پسر، بین اصحاب شهرت پیدا میکند و از آن زمان محلّ بحث میشود که آیا آن را قبول
کنیم، یا نه؛ چون دارای احکام خاصّی بوده، خصوصاً عدّهای از احکامی که اصحاب ما
دلیلش را پیدا نکرده بودند؛ یعنی: چیزی در حدود 7 قرن
فتوا بدون دلیل بین شیعه وجود داشت و دلیل آن فقط اجماع بود و بعد از هفت قرن
منحصراً در این کتاب پیدا شد و چون اوایلش هم این طور بود که: «یقول عبد الله علیّ
بن موسی»، طرف ادّعا میکرد که این مثلاً به خطّ حضرت رضا
این ایام متبرک است به میلاد سروروسالار آزادگان سیـد الشهدا امام حسین(ع) وبرادر برومندش قمر بنی هاشم وفرزندان مکرمش حضرت زین العابدین(ع) وجناب علی اکبر(ع).
بی تردید یکی از بزرگترین اسطوره های پایمردی وعزت وشرف وآزادگی جهان ،امام حسین است که در قلب تاریخ زنده وجاودانه مانده است.
حسین(ع) میر حمیّت ومیر سرافرازی وآزادگی ومیر یکرنگی ومیرنجابت وافتخارماست
در مقطعی از تاریخ ناگوار سیاسی ادیان جهان.حرکت وشفافیت دین اسلام و مسلک نب
این ایام متبرک است به میلاد سروروسالار
آزادگان سیـد الشهدا امام حسین(ع) وبرادر برومندش
قمر بنی هاشم وفرزندان مکرمش حضرت زین العابدین(ع)
وجناب علی اکبر(ع).
بی تردید یکی از بزرگترین اسطوره های پایمردی وعزت وشرف وآزادگی جهان
،امام حسین است که در قلب تاریخ زنده وجاودانه مانده است.
حسین(ع) میر حمیّت ومیر سرافرازی وآزادگی ومیر یکرنگی ومیرنجابت وافتخارماست
در مقطعی از تاریخ ناگوار سیاسی ادیان جهان.حرکت وشفافیت دین اسلام و مسلک نبی
ابوموسی اشعری ازشخصیت های برجسته ی اهل سنت که از صحابه بزرگ پیامبر صلی الله علیه واله وسلم در نزد اهل سنت به شمار می رود. در روایتی با سند صحیح که در مسند احمد بن حنبل نقل شده است، بیان می کند که ما کیفیت نماز پیامبر صلی الله علیه و اله وسلم را ازروی عمد یا سهو از یاد بردیم، ولی کسی که ما را به یاد نماز پیامبر صلی الله علیه واله وسلم می انداخت همان نماز علی علیه السلام می باشد، این روایت در مسند احمد بن حنبل که از کتاب های دسته اول حدیثی اهل سنت م
دانلود فیلم سینمایی جانان با کیفیت عالی 1080p Full HD
فیلم ایرانی جانان به کارگردانی کامران قدکچیان
کارگردان: کامران قدکچیان | ژانر: درام، عاشقانه | سال تولید: 1397 | تاریخ انتشار: سال 1399
مدت زمان: 88 دقیقه | نوع: سینمایی | مخاطب: خانواده | کیفیت: بلوری BluRay
فرمت: MP4 | حجم: متفاوت با هر کیفیت | تهیه کننده: محمد نجیبی
خلاصه داستان:جانان دختری جوان از یک خانواده فرهنگی و شاعر مسلک است که به طور اتفاقی از دیوان حافظ قدیمی نامهای پیدا میکند که حکایت از عشــقی
وِی از معتقدان «تجربه» است. باورم که شاخههایی از درخت محتوا را نمیشود در میان واژهسرایی کتابها یا گفتگوهای میانشخصی، توقعی ثمر شد لذا در برخی موارد تجربه فیزیکی و واقعی را اختیارم. قُطر سخن را کوتاه باشم. با اندیشهای پرسشگر بر عالم مواد مخدر فرود آمدم.
-حشیش
-ماشروم
-الاسدی
-ماریجوانا
-تریاک
-کوکائین
و...
هر کدام از موارد فوقالذکر، تجربهای منحصر به فرد را برای اینجانب اهتزاز شد. نخستین نشانه ظاهری، تغییرات ریتم و ضربان قلب
✅ در مباحث قبل به این اشاره کردم که قمهزنی یک به ظاهر عزاداری نوپدید است و در روایات هیچ روایت خاصی در مورد آن وجود ندارد.
در زبان عربی قمهزنی را "تطبیر" گویند و این نام نیز مثل خود آن یک امر نوپدید که در کتب لغوی عرب هیچ ذکری از آن نشده است.
کسانی که حکم به جواز قمه زنی میکنند عمده استدلالشان، استناد به احکام عامی چون "وجوب تعظیم شعائر" یا "استحباب جزع برای اباعبدالله" یا "مواسات با اهل بیت(علیهم السلام)" است که مخالفین قمهزنی یا تطبیق
برنامه
برنامه
به نام ِ خداو به تسلیت ِ این مصیبت ِ بزرگ ، سلام
*****************************************
بعضی روزا دلت میخواد یه جاهایی باشی که نیستی
بعضی وقتا دلت بدونه این که بدونی چرا .. تنگ میشه
یه دلتنگی ای که شاید خودتم دلیلش ُ ندونی
دلیلش ُ ندونی تا اون موقعی که نگاهی به تقویم میندازی و میفهمی که این احساس ِ دلتنگی از کجاست
حضرت امام صادق ع فرمودن : شیعیان ی ما حتی اگر در سرزمینی دور از زمان و مکان باشند در ایام ِ شهادت و مصیبت ِ ما .. دلهاشون بی آن که بدا
یکی از دوستان، ذیل مطلب مربوط به دکتر کریمی، نظری را ارسال نمود که به احترام ایشان عینا در صفحه اصلی وبلاگ منتشر می کنم. با توجه به ارسال خصوصی نظر، نام این عزیز را از ابتدای پیام حذف کردم. چند توضیح مختصر را در ذیل آن درج می کنم:
سلامبا احترامبرخی رفتارها به نوعی در انسان ملکه می شود که تغییرش مشکل است و حتی با در قیامت محشور می شود.نفی همه و کوبیدن اجتماعات سیاسی و انسانی و تشکیلاتی برای اثبات یک مطلب و یا یک شخص همواره در نوشته های شما وجود
رهپویان هدایت: حسین تابنده از اقطاب پیشین و برادر نور علی
تابنده، درباره اعلامیه جهانی حقوق بشر در مکتوباتش اظهار نظری نموده
است که صرفا در عالم خیالات و تصورات وی می توان به آن توجه نمود و در عالم حقیقت،
هیچ گونه پایبندی و الزامی از سوی دروایش فرقه نعمت الهیه در خصوص اعلامیه جهانی
حقوق بشر مشاهده نمی شود و کاملا مسلک فرقه ای خود را بر خلاف جهت آن پیش می برند.
حسین تابنده طبق آنچه که در مکتوباتش آمده است مدعی است که
اسلام از هر چیزی که برا
شک کرده بودند علی قاری، چگونه اینقدر دقیق آر پی جی می زند و گلوله آن اغلب به هدف اصابت می کند؟ او کجا آموزش دیده و چطور این قدر به کارش مسلط است؟ اصلا به قیافه این جوان محجوب و کم حرف و آرام نمی آید که اینطور در کارش مهارت داشته باشد. زیرنظرش گرفتند. دیدند این شهید بزرگوار در گوشه ای خلوت، موشک آرپی جی را بغل می گیرد، آرام و با حوصله رویش می نویسد: و ما رمیت اذ رمیت، ولکن الله رمی. زیر لب نجوایی می کند و ... یاعلی.
معروف است بعد از ورود تانک های تی 72
شک کرده بودند علی قاری، چگونه اینقدر دقیق آر پی جی می زند و گلوله آن اغلب به هدف اصابت می کند؟ او کجا آموزش دیده و چطور این قدر به کارش مسلط است؟ اصلا به قیافه این جوان محجوب و کم حرف و آرام نمی آید که اینطور در کارش مهارت داشته باشد. زیرنظرش گرفتند. دیدند این شهید بزرگوار در گوشه ای خلوت، موشک آرپی جی را بغل می گیرد، آرام و با حوصله رویش می نویسد: و ما رمیت اذ رمیت، ولکن الله رمی. زیر لب نجوایی می کند و ... یاعلی.
معروف است بعد از ورود تانک های تی 72
به نظر این زبان شناسِ کلاسیک،اما فیلسوف مسلک آلمانی ؛ به خاطر این فریاد و این عصیان می بایست
" چگوارای فرهنگی "لقب بگیرد. چرا که چگوارا با اسلحه اش پایه های امپریالیسم را
نشانه واو با زبان وقلمش،بنیان های مدرنیته را هدف گرفته بود.
با هم عصیان او را بخوانیم و فهم کنیم:
آیا
نشنیده اید حکایت آن مرد دیوانه ای را که در روز روشن فانوسی برافروخت،به میان کوچه
وبازار شتافت و پی در پی بانگ بر می آورد:" در جست و جوی خدایم!! در جست و جوی خدایم!! "
(چون درآن ح
View this post on Instagram
کپشن مطالعه شود در حالی که مرام و مسلک پهلوانی در ورزش حرفه ای جهان کم رنگ و غریب شده است، ورزشکاران ایرانی می توانند برای گسترش روحیه جوانمردی با تکیه بر مرام و منش پهلوانی ورزش زورخانه ای کاپ اخلاق ورزش را همواره بر روی دست بگیرند. ورزش ایران نیز مانند همه نقاط دنیا در سال های اخیر به سمت و سوی حرفه ای شدن و قهرمان پروری گام برداشته اما ورزش زورخانه ای با شاخصه های متنوع آن کمتر در این جرگه جای گرفته و راه سنتی خود
خب اول از سر و شکل عاغا برادر گوگولی همسفرم بگم
در ماشینو باز کردم دیدم یکی تنها نشسته و دیگر هیچ
پس با محاسبات من حالاحالاها را افتادنی نبود ماشینه
از همون تک سرنشین تنها پرسیدم حاجی راننده ش کو پ
گفت نمیدونه، کوله موله و کیف میفمو گذاشتم رو یکی از جفت صندلیای پشت و پریدم پایین دنبال راننده
اثری از آثارش نیافتم و دست از چیز درازتر برگشتم سوار شدم
بالاخره ش این شد که راننده هه خودش پیداش شد و گفت هآو اور نیم ساعت دیگه حرکت میکنه
نیم ساعتش شد
سابقاً کراراً و مراراً عرض
کردیم: خلاصۀ علم اصول آن است که: کلّ اصول در باب حجّت است. حجّت هم در اصول به
دو معنا بوده:
1. به معنای مصدر تشریع
و قانونگذاری. بحث کتاب و سنّت و آنچه که مربوط به مصادر تشریع است، مال قرن اوّل
(قرن صحابه) است.
2. گاهی بهمعنای طریق
و اماره و راه اثبات میآید، که این مال قرن دوم است.
حجّیّت بهمعنای اوّل از بحثهای
بسیار مشکل بین ما و سنّیهاست؛ چون دو طرفش صحابه قرار دارند. علیّ بن ابیطالب (علیه
السلام) میفرمود: ه
با
پیدایش پروتستانتیزم در قرن شانزدهم ، انشعابات زیادی از این نهضت نشأت گرفت و
هرکدام به شیوه و مسلک دلخواه خود در قالب یک فرقه، در کشور های اروپایی و امریکا
به تبلیغ و فعالیت پرداختند .
رهپویان هدایت: در درون هریک از این گروه ها کشمکش های بالایی وجود
دارد و هرکدام بنا بر صلاحدید و نظریات شخصی ، کتاب مقدس را تعلیم می دهند و
تحریفات وانحرافات بسیار عمده ای در آنها دیده میشود .
مسیحیت
پروتستان را می توانیم به چهار گروه عمده تقسیم نمود که علی
پرطرفدارترین روشی که امروزه برای ارتقای رتبه سایت استفاده میشود، خرید بک لینک لایه ای است. در موثر بودن آن هیچ ان قلتی وارد نیست و هرکس تنش به تن این پهلوان خورده، بیحرف و حدیث از عظمت آن گفته است. نمیخواهم تعریف بیجا کنم که شما خود مثنوی را از بَرید. آنچه نیت دارم با شما به اشتراک بگذارم، چرایی توسل جستن به این سبک و سیاق خرید بک لینک است. پس بدیهی است که محتوای این نوشته زیبندهی کسانی است که نسبت به این اسلوب بدگمانند و دیگر روشها ر
پرطرفدارترین روشی که امروزه برای ارتقای رتبه سایت استفاده میشود، خرید بک لینک لایه ای است. در موثر بودن آن هیچ ان قلتی وارد نیست و هرکس تنش به تن این پهلوان خورده، بیحرف و حدیث از عظمت آن گفته است. نمیخواهم تعریف بیجا کنم که شما خود مثنوی را از بَرید. آنچه نیت دارم با شما به اشتراک بگذارم، چرایی توسل جستن به این سبک و سیاق خرید بک لینک است. پس بدیهی است که محتوای این نوشته زیبندهی کسانی است که نسبت به این اسلوب بدگمانند و دیگر روشها ر
مذمت بایزید بسطامی توسط امام جواد علیه السلام و نشان دادن معجزههای خود به او در خردسالی به اذعان حافظ ابو نعیم عالم بزرگ صوفی و عمری مذهب
۷۹- و روى الحافظ أبو نعیم من علماء أهل السنة فی كتاب حلیة الأولیاء على ما وجدته منقولا عنه بخط بعض أصحابنا قال: حكى أبو یزید البسطامی قال: خرجت من بسطام قاصدا لزیارة البیت الحرام، فمررت بالشام إلى أن وصلت إلى دمشق، فلما كنت بالغوطة مررت بقریة من قراها، فرأیت فی القریة تلّ تراب، و علیه صبیّ رباعی السن یلع
- بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-صندلی داغ منافقین- امروز سری به سایت نجات متعلق به منافقنی که رهاشدن ازدست خود سوزان – مقاله ای داشت-چرا رجوی مسئولین بالا را رادرنشست عمومی سوژه( موضوع بحث)کرد اما خوداش هم سوژه شد؟؟ یاهمیشه را فرار برای خود اماده میکرد وخوب اینکار هم برای دیگران چرا نکرد- یکسری جوک ترکی است بنام کیم قادرشیان که درغرب مشهور شده است این برادران من هستند ودراقع جناب اقای رجوی برادری وخواهری را به کمال رساند
واقعیت اینه که حداقل من حوصله ندارم خانواده ی همسر آیندم انسانهایی باشند که تقابل عقیدتی باهاشون داشته باشم و دنبال خانواده ای هستم که کمترین اصطکاک عقیدتی رو هم با دخترشون و هم با خودشون داشته باشم. در مورد نسبتهای نسبی که نمیشه کاریش کرد (کما اینکه همین امشب یه درگیری حسابی با یکیشون در دفاع از انقلاب و حضرت آقا داشتم) ولی در مورد فامیل سببی که خودم قراره با توکل بر خدا انتخاب کنم، انصافن نمی تونم یک چنین خانواده ای رو تحمل کنم.دختری هم کفو
با احترام
مطالبی که خواننده محترم قرائت می نماید در طی گذراندن دوره ی دانشگاهی با نام عرفان از منظر قرآن، روایات، احادیث و ادعیه از منظر حقیر عبور گذری داشته و سپس بر پایه ارائه طلب درونی که مبنای پیدایش این صفحات می باشد و با امید به عنایت حضرت حق در ذیل آورده می شود:
خلاصه ترجمه مقدمه تفسیر المیزان علامه طباطبایی
نخست باید بگوئیم : تفسیر که بمعنای بیان معانی آیات قرآنی و کشف مقاصد و مدالیل آنست ، و از قدیمی ترین اشتغالات علمی است که د
(تاملی درباره نظام اندیشهای مصدق، پریشانی ایران و ضرورت ائتلاف ایرانگرایان)
سجاد فتاحی
t.me/SIAGS
✅ محمد مصدق را میتوان یکی از برجستهترین شخصیتهای سیاسی جریانی دانست که تحت عنوان جریان ملّیگرایی یا ایرانگرایی شناخته میشود؛ از قضا در درون این جریان، دوگانههایی حول شخصیتهای سیاسی گوناگون و از جمله محمد مصدق شکل گرفته است که یکی از مهمترین آسیبهای وارد بر این جریان و یکی از مهمترین دلایل عدم شکلگیری ائتلافی در درون آن بر
از آنجا که دانشآموزان دردانه شرایط بلوغ اسکلتی هستند، متخصصان همواره برادروار گزیدن لوازم مدل و جور با تکذیب دانشآموزان تاکید داشتهاند؛ خیر که لوازم بیجا میتواند آسیبهای جدی را به سوی استوانه فقرات و قد فوقانی دانشآموزان بلد کند. مسلک صحیح کاربرد از کوله پشتی مناسب کودکان ،با عالی رسیدن پاییز و ایام بازگشایی مدارس والدین سوگند به تکاپوی تامین لوازم دانشآموزان میافتند. هرچه از پارچه ها و دایره خیاطی بهتری کاربرد کرده باشید، ابدیت کوله ب
درباره این سایت