نتایج جستجو برای عبارت :

آناتومی گیاهان و نیاز به عنصر آهن

اگر روزی مجبور شوید که در یک کلاس شیمی حاضر شوید احتمالا جلوی کلاس،جدول بزرگی خواهید دید که توی هر خانه ی آن حروف و اعداد متفاوتی نوشته شده است.این جدول را جدول عناصر می نامند.دانشمندان دوست دارند که بگویند این جدول شامل تمام موادی است که دنیای ما را تشکیل می دهند.البته دانشمندان هم مثل هر کس دیگری گاهی اشتباه می کنند و به سادگی می توان دید که شاید درباره ی جدول عناصر هم اشتباه کنند.چون اگرچه این جدول شامل تعداد زیادی عنصر است-از عنصر اکسیژن
 
خصوصیات بارز هلیوم
هلیوم یک عنصر شیمیایی گازی است با نماد  He و عدد اتمی 2 و وزن اتمی 4,0026 g/mol .
 
گاز هلیوم یکی از گازهای نجیب در گروه O در جدول تناوبی است، این عنصر، دومین عنصر سبک است. منبع اصلی جهانی گاز هلیوم، میدان های گاز طبیعی در ایالات متحده می باشد.
 
هلیوم یک عنصر بی بو، بی رنگ و بی مزه و گازی غیر سمی است و نسبت به گاز های دیگر کمتر در آب حل میشود و یک عنصر کم واکنش نسبت به ترکیبات شیمیایی است. چگالی و چسبندگی گاز هلیوم بسیار کم است. رسانای
نظریه ی پنج عنصری
 
Five elements
 
 
 
(( آموزش طب سوزنی در اصفهان با ارائه مدرک معتبر از دانشگاه پیام نور)
*در فلسفه چین باستان، به جای عناصر اربعه پنج عنصر  (Wu shing یا  Wu xing) وجود دارد.
این پنج عنصر چوب (گیاه)، آتش، خاک، فلز، آب هستند.*این عنصرها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می‌آفریند یعنی: آب، چوب (گیاه) را تغذیه می‌کند. --> چوب، سوخت آتش است.
--> آتش، خاک را (به شکل خاکستر) به وجود می‌آورد.
--> فلز از خاک بدست می‌آید.
--> فلز می‌تواند
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از روزیاتو : به نظرتان اینکه ماه روشن‌ترین عنصر در آسمان شب است برایش کافی نیست؟
احتمالا می‌دانید که خورشید یک توپ گرد زرد و سفید است که در طول روز در آسمان می‌درخشد و به همه جای جهان نورافشانی می‌کند، در حالیکه ماه یک عنصر تغییرشکل‌دهنده است که شب‌هنگام در دل آسمان خودنمایی می‌کند.
ادامه مطلب
 ایرنا نوشت: مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: دستگیری ۷۰ عنصر تروریستی، کشف ۶ محموله جنگی و انفجاری، پیشگیری از ۱۲ حادثه ضد امنیتی و هلاکت پنج عنصر وابسته به گروهک‌های تکفیری نمونه‌ای از دستاوردهای سربازان گمنام امام زمان(عج) سیستان و بلوچستان در سال گذشته بوده است.
مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کشف بیش از ۵۰ تن انواع مواد مخدر، خنثی سازی ۱۳۵ عملیات مسلحانه سوداگران مرگ، انهدام بیش از ۷۰ باند قاچاق مواد مخدر، کشف بیش
سولفات منگنز از جمله موادی است که به دلیل داشتن عنصر منگنز در مصارف پزشکی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.
مصرف این ماده به عنوان کود برای گیاهان می تواند کمبود دو عنصر گوگرد و منگنز را جبران نماید
همچنین مکمل های سولفات منگنز به منظور برطرف نمودن کمبود عنصر منگنز در انسان مورد استفاده قرار می گیرد.
این ماده در انواع هیدراته نیز موجود می باشد اما مونو هیدرات آن رایج ترین فرم از انواع هیدراته ی سولفات منگنز به شمار می آید.
برای خرید و فروش
7.1 مقدمه ای بر ساختار یک سند HTML
سند HTML 4 متشکل از سه بخش است:
یک خط حاوی اطلاعات نسخه HTML
بخش سرصفحه اعلامیه (توسط عنصر HEAD تعریف شده است)
بدن، که حاوی محتوای واقعی سند است. بدن ممکن است توسط عنصر BODY یا عنصر FRAMESET اجرا شود.
فضای سفید (فضاهای، خطوط جدید، برگه ها، و نظرات) ممکن است قبل یا بعد از هر بخش ظاهر شود. بخش ها 2 و 3 باید توسط عنصر HTML تعریف شوند.

ادامه مطلب
عناصر HTML
یک عنصر HTML جزء جزء یک سند HTML است.
نحو HTML عنصر
عناصر HTML نشانگر معناشناسی یا معنی است. به عنوان مثال، عنصر عنوان نشان دهنده عنوان سند است. اکثر عناصر HTML با یک برچسب شروع (یا باز کردن برچسب) و یک تگ پایان (یا تگ بسته) نوشته می شوند، با محتوا در میان.
عناصر همچنین می توانند ویژگی هایی باشند که خواص اضافی یک عنصر را تعریف می کنند. به عنوان مثال یک پاراگراف که 
ادامه مطلب
لیست کامل (و توضیح مختصر) هر برچسب در HTML، از جمله آخرین به روز رسانی ها در HTML5.
برای مشاهده جزئیات، نمونه کد و بیشتر برای هر تگ کلیک کنید.
همچنین مطمئن شوید که قسمت ویژگی های HTML ما نیز بررسی شده است.
<video> HTML Tag عنصر <video>، که پشتیبانی از پخش ویدئوی بومی را به مشخصات HTML در HTML5 اضافه می کند، می تواند برای جاسازی ویدیو در یک سند HTML استفاده شود. URL ویدیو را به عنصر اضافه کنید، با استفاده از ویژگی src عنصر <video> یا با قرار دادن یک یا چند عنصر <source>
 
تفاوت روحیەی فرد ذهن آگاه با فرد معمولی
تفاوت روحیە افراد ذهن آگاه با فرد معمولی در ۷ عنصر اساسی است. حقیقت اگر بخواهیم تفاوت
روحیەی فرد ذهن‌آگاه با فرد معمولی را مشخص کنیم باید هفت عنصر کلیدی ذهن آگاهی را از قبل بشناسیم
تا بتوانیم نسبت به ذهن‌آگاه بودن یک فرد یا معمولی بودن او اظهار نظر کنیم. شما می توانید با استفاده
از این ۷ عنصر و همچنین راهکارهای شاد زیستن و داشتن آرامش درونی در زندگی نیز ذهنی آگاه داشته باشید
تا نسبت به اتفاق های پی
جنس ساندویچ پانل ماموت
الف- از نظر جنس لایه بیرونی می توان  ساندویچ پانل ها را به انواع یک رو ورق یک رو فویل، دو رو فویل، دو رو نایلون، یک رو ورق یک رو کاغذ تقسیم بندی کرد.
پوشش ها فلزی استفاده شده در ساندویچ پانل های شرکت ماموت دارای مقاومت به خوردگی و استحکام بالا است. ورق تهیه شده از آلوزینک از جنس فولاد کربنی با پوشش آلیاژی 55% آلومینیوم، 43% روی و 16% سیلیکون تشکیل شده است که عنصر آلومینیوم جهت مقاومت به خوردگی و عنصر روز خواص ضد سایش ورق را اف
جنس ساندویچ پانل ماموت
الف- از نظر جنس لایه بیرونی می توان  ساندویچ پانل ها را به انواع یک رو ورق یک رو فویل، دو رو فویل، دو رو نایلون، یک رو ورق یک رو کاغذ تقسیم بندی کرد.
پوشش ها فلزی استفاده شده در ساندویچ پانل های شرکت ماموت دارای مقاومت به خوردگی و استحکام بالا است. ورق تهیه شده از آلوزینک از جنس فولاد کربنی با پوشش آلیاژی 55% آلومینیوم، 43% روی و 16% سیلیکون تشکیل شده است که عنصر آلومینیوم جهت مقاومت به خوردگی و عنصر روز خواص ضد سایش ورق را اف
Five elements
 
*در فلسفه چین باستان، به جای عناصر اربعه پنج عنصر  (Wu shing) یا  (Wu xing )وجود دارد. این پنج عنصر چوب (گیاه)، آتش، خاک، فلز، آب هستند.*این عنصرها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می‌آفریند یعنی: آب، چوب (گیاه) را تغذیه می‌کند. --> چوب، سوخت آتش است. --> آتش، خاک را (به شکل خاکستر) به وجود می‌آورد. --> فلز از خاک بدست می‌آید. --> فلز می‌تواند مانند آب جاری شود.  
 
جهت تماس با شماره ی 09120566062 تماس حاصل فرمایید
نظر خود را در زیر درج ک
ساختار اصلی یک سند HTML
سند HTML شامل دو بخش اصلی است:
سر. عنصر سر شامل عنوان و متا داده سند وب است.
بدن عنصر بدن حاوی اطلاعاتی است که می خواهید در یک صفحه وب نمایش داده شود.
* برای ایجاد صفحات وب خود با HTML 4 سازگار است، شما قبل از عنصر HTML باید یک اعلامیه نوع سند (DTD) را اضافه کنید. بسیاری از نرم افزارهای نوشتن وب، وقتی یک صفحه وب جدید ایجاد می کنید، به طور خودکار DTD و برچسب های اساسی را به طور خودکار اضافه می کنند.
در یک صفحه وب، اولین تگ (به طور خاص، <html&
تطابق پنج عنصر در طب سوزنی
 
چوب: کبد و کیسه صفراآتش: قلب و روده کوچکزمین: طحال و معدهفلز: ریه ها و روده بزگآب: کلیه ها و مثانه
- عناصر پنجگانه به عنوان ویژگیهای اصلی
 
⦁    آنچه میخیساند و به پایین میرود (آب) شور است.( کلیه و مثانه)⦁    آنچه به بالا شعله میکشد (آتش) تلخ است.( قلب، روده کوچک، پریکاردیوم و سانجیائو)⦁    آنچه میتواند خم و راست شود ( چوب) ترش است.(کبد و کیسه صفرا)⦁    آنچه میتواند ذوب شده و دوباره سخت شود (فلز) تند است.( ریه و روده بزرگ)
ساختمان های پیش ساخته از اجزای زیر تشکیل شده اند :
- فونداسیون : فونداسیون این نوع ساختمان ها از نوع مقاوم ،سریع الاجرا ، سبک و کم هزینه بوده و ترکیبی از شاسی کشی فلزی و بتن است .
- دیوارها : در این گونه از ساختمان ها ، از ساندویچ پانل های باربر به عنوان عنصر سازه ای و عنصر جداکننده فضاهای ساختمان استفاده شده است .
- کف :  سیستم کف این ساختمان ها با تیرک های فرعی ، دک فلزی و بتن غیر باربر سبک تامین می شود .
- سقف : سیستم باربر سقف از نوع خرپا فولادی م
مفهوم عنصر بصری خط در طراحی گرافیکی
طراحی و شناخت مفاهیم اصول و عناصر طراحی گرافیکی یکی از روش های ابتدایی ورود به عرصه طراحی گرافیکی می باشد که هر فرد طراح برای اینکه بتواند کار خود را بصورت حرفه ای اجرا نماید ، باید اصول و مفاهیم پایه گرافیک و طراحی را بیاموزد تا در بکارگیری عناصر دچار تزلزل نگردد. در این مقاله سعی نموده ایم تا با مفهوم عنصر بصری خط در طراحی گرافیکی آشنا شده و استفاده آن را در طراحی گرافیکی بصورت مفهومی بکار بندیم.

ادامه
عنصر ماده ای است که نمی توان آن را با واکنش های شیمیایی به اجزای ساده تر تقسیم کرد. در جدول تناوبی 118 عنصر وجود دارد که از این تعداد، 20 درصد در طبیعت وجود نداشته و به طور مصنوعی در آزمایشگاه ساخته می شوند.
جهت آشنایی بیشتر با عنصر و جدول تناوبی، در این قسمت سه تحقیق آورده ایم. این تحقیق ها جمعا دارای 24 صفحه بوده و هر یک در دو قالب ورد و پی دی اف آورده شده و امکان ویرایش آن ها وجود دارد.
تحقیق اول شامل 8 صفحه بوده و در آن مفهوم عنصر و تاریخچه اش بیان
ورق های سبک درونی
ورق های سبک درونی شما به شما اجازه می دهد که سبک ها را مستقیما به یک عنصر HTML اضافه کنید.
ورقهای درون خطی یک اصطلاح است که به اطلاعات جدول سبک مربوط به عنصر فعلی مربوط می شود. با این کار، منظورم این است که به جای تعیین یک سبک یک بار، سپس اعمال سبک در برابر تمام موارد یک عنصر (مثلا تگ <p>)، شما فقط سبک را به نمونه ای که می خواهید سبک را اعمال کنید، اعمال کنید. در واقع، این واقعا یک لیست سبک به طور خاص نیست، بنابراین اصطلاح دقیق تر
تطابق پنج عنصر در طب سوزنی
چوب: کبد و کیسه صفراآتش: قلب و روده کوچکزمین: طحال و معدهفلز: ریه ها و روده بزگآب: کلیه ها و مثانه
- عناصر پنجگانه به عنوان ویژگیهای اصلی
 
⦁    آنچه میخیساند و به پایین میرود (آب) شور است.( کلیه و مثانه)⦁    آنچه به بالا شعله میکشد (آتش) تلخ است.( قلب، روده کوچک، پریکاردیوم و سانجیائو)⦁    آنچه میتواند خم و راست شود ( چوب) ترش است.(کبد و کیسه صفرا)⦁    آنچه میتواند ذوب شده و دوباره سخت شود (فلز) تند است.( ریه و روده بزرگ)⦁ 
 
طراحی لباس الهام از آتش
آتش یکی از عناصر چهار گانه که شامل آب،هوا،خاک،آتش که یونانیان باستان آن ها را عنصر های سازنده جهان میدانستند.ابن سینا در کتاب قانون مدعی است که دو عنصر سنگین خاک وآب سازنده بدن هستند و دو عنصر سبک آتش و هوا سازنده روح هستند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
بعدی ❯ ❮ قبلی

کوتیشن
متن زیر یک نقل قول از وبسایت WWF است:
به مدت 50 سال WWF از آینده طبیعت محافظت کرده است. WWF در 100 کشور فعالیت می کند و همچنین توسط 1.2 میلیون عضو در ایالات متحده و بیش از 5 میلیون نفر در سراسر جهان حمایت می شود.
عنصر q برای نقل قول های کوتاه
عنصر <q> در HTML نقل قول های کوتاه را تعریف کی کند.
مرورگرها معمولا در اطراف محتوای عنصر <q> علامت کوتیشن قرار می دهند.
مثال
<p>WWF's goal is to: <q>Build a future where people live in harmony with nature.</q></p>

عنصر blo
بعدی ❯ ❮ قبلی

چند نمونه متن فرمت بندی شده
This text is bold
This text is italic
This is subscript and superscript

عناصر فرمت بندی متن در HTML
در فصل قبلی، شما درباره ی صفت استایل یاد گرفتید.
همچنین در HTML عناصر ویژه ای برای دادن معنی خاصی به متن تعریف شده اند.
HTML از عناصری مانند <b> (بولد کردن متن) و <i> (ایتالیک کردن متن) برای فرمت بندی متون استفاده می کند.
عناصر فرمت بندی برای نمایش انواع خاصی از متن طراحی شده اند:

<b> - متن بولد (پررنگ)
<strong>; - متن مهم
<i> - متن ایتالیک
بعدی ❯ ❮ قبلی

چند نمونه متن فرمت بندی شده
This text is bold
This text is italic
This is subscript and superscript

عناصر فرمت بندی متن در HTML
در فصل قبلی، شما درباره ی صفت استایل یاد گرفتید.
همچنین در HTML عناصر ویژه ای برای دادن معنی خاصی به متن تعریف شده اند.
HTML از عناصری مانند <b> (بولد کردن متن) و <i> (ایتالیک کردن متن) برای فرمت بندی متون استفاده می کند.
عناصر فرمت بندی برای نمایش انواع خاصی از متن طراحی شده اند:

<b> - متن بولد (پررنگ)
<strong>; - متن مهم
<i> - متن ایتالیک
بعدی ❯ ❮ قبلی

کوتیشن
متن زیر یک نقل قول از وبسایت WWF است:
به مدت 50 سال WWF از آینده طبیعت محافظت کرده است. WWF در 100 کشور فعالیت می کند و همچنین توسط 1.2 میلیون عضو در ایالات متحده و بیش از 5 میلیون نفر در سراسر جهان حمایت می شود.
عنصر q برای نقل قول های کوتاه
عنصر <q> در HTML نقل قول های کوتاه را تعریف کی کند.
مرورگرها معمولا در اطراف محتوای عنصر <q> علامت کوتیشن قرار می دهند.
مثال
<p>WWF's goal is to: <q>Build a future where people live in harmony with nature.</q></p>

عنصر blo
یک نمونه طراح سرامیک لوکس اتاق
سرامیک مشتق از کلمه keramos یونانی است که به معنی سفالینه یا شئی پخته شده است. در واقع منشا پیدایش این علم همان سفالینه‌های ساخته شده توسط انسان­های اولیه هستند. در واقع قبل از کشف و استفاده فلزات، بشر از گل­های رس به علت وفور و فراوانی آنها و همچنین شکل‌گیری بسیار خوب آنها در در صورت مخلوط شدن با آب و درجه حرارت نسبتاً پایین پخت آنها استفاده می‌کرد. آلومینوسیلیکات­ها که خاک­های رسی خود آنها به حساب می‌آیند، ا
سه کاربرد مس را نام ببرید؟تولید سیم برق،ساخت آلیاژ و تهیه ظروف مسی
 
مواد خالص به چند دسته تقسیم میشوند؟دو دسته:عنصر و ترکیب
 
نماد عنصر اکسیژن چیست و به چه صورتی وجود دارد؟نماد عنصر اکسیژن oاست .به صورت مولکول دو اتمی (o2)وجود دارد.
 
فلوئور در صنعت چه کاربردی دارد؟برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها به خمیردندان ها اضافه میشوند.
 
چند مورد از کاربرد های بسپار های مصنوعی را بنویسید؟ظروف ملامین،وسایل پلاستیکی،الیاف نایلون.
 
از پلاستیک چه استفا
عنصر دوم در معجون بازاریابی فیلیپ کاتلر در دیجیتال مارکتینگ، price یا قیمت نام دارد.
قیمت مقدار پولی است که مشتریان شما باید در ازای محصول یا خدمات شما بپردازند. قیمت گذاری محصولات می تواند به شرکت و کسب و کارتان در دستیابی به سود، پشتیبانی از موقعیت یابی محصول و تکمیل آمیخته بازاریابی کسب و کار کمک کند.
این موضوع که محصولات یک کسب و کار قبل از ورود به بازار با چه قیمتی ارائه شوند، موضوع بسیار مهمی است و برای تعیین آن باید در گام شناسایی و مطا
عنصر <HTML <hr یک تفکیک موضوعی بین عناصر سطح پاراگراف را نشان می دهد
از لحاظ تاریخی، این یک قاعده یا خط افقی است. در حالی که هنوز هم می تواند به عنوان یک قانون افقی در مرورگرهای بصری نمایش داده شود، این عنصر در حال حاضر به معنای معنایی، به جای شرایط طراحی تعریف شده است، بنابراین اگر شما مایل به رسم خط افقی هستید، باید از CSS مناسب استفاده کنید.

 برای مثال، یا تغییر موضوع در یک بخش.
<p> The first rule of Fight Club is: You do not talk about Fight Club.</p>
ادامه مطلب
دیکشنری ها نمونه دیگری از ساختار داده هستند. دیکشنری برای نقشه یا پیوند دادن چیزهایی که می خواهید با کلید آن ها را ذخیره کنید ، استفاده می شود. دیکشنری در پایتون دقیقاً مانند دیکشنری در دنیای واقعی است. دیکشنری پایتون با دو عنصر کلید و مقدار تعریف می شود.
کلید ها عنصر واحد خواهند بود.
مقادیر می توانند یک لیست یا لیستی درون لیست دیگر ، اعداد و غیره باشند.
در این آموزش، موارد زیر را یاد خواهیم گرفت:
متد های دیکشنری پایتون
کپی دیکشنری
به روز کردن
در برنامه نویسی، یکی از مسائل تکراری ناشی از این است که داده های متعدد از یک نوع در یک دسته داشته باشیم. در نظر بگیرید که در حال بررسی ۱۰۰ نفر هستید و باید سن آن ها را ذخیره کنید. برای حل این مشکل در C++ می توانید یک آرایه عدد صحیح با داشتن ۱۰۰ عنصر ایجاد کنید.
یک آرایه مجموعه ای از داده هایی است که تعدادی مقادیر هم نوع را نگه می دارد. مثلا:
int age[100];
در اینجا، آرایه age می تواند حداکثر ۱۰۰ عنصر از نوع عدد صحیح را نگه دارد.
اندازه و نوع آرایه ها نمی توان
در پنجمین قسمت از برنامه راه شیری این
سؤال را بررسی می‌کنیم که آیا ما فرزندان ستارگان هستیم؟ آیا عنصر اصلی
سازنده‌ی بدن ما در دل ستارگان به وجود آمده است؟ و آیا ردپای عناصر بدن
انسان به درون خورشید می‌رسد؟ پاسخ این سؤالات و موارد بیشتر را در این
قسمت از برنامه‌ی اینترنتی راه شیری تماشا کنید.
بدن یک انسان ۷۰ کیلوگرمی از حدود ۷ ضرب در ۱۰ به توان ۲۷ اتم تشکیل شده
است. این تعداد حدود ۶۰ عنصر از ۱۱۸ عنصر جدول تناوبی را شامل می‌شود. این
اتم‌ه
بعدی ❯ ❮ قبلی

عناصر HTML
یک عنصر HTML معمولا شامل یک تگ شروع و یک تگ پایان، با محتوای بین آن ها است:

<tagname>Content goes here...</tagname>

عنصر HTML شامل هر چیزی از تگ شروع تا تگ پایان می شود:

<p>My first paragraph.</p>


تگ شروع
محتوای عنصر
تگ پایان>

<h1>
My First Heading
</h1>

<p>
My First Paragraph
</p>

<br>



نکته: عناصر HTML بدون محتوا عناصر خالی (empty elements) نامیده می شوند. عناصر خالی (empty elements) تگ پایان ندارند، مانند عنصر <br> (که همچون کلید Enter باعث ایجاد یک خط جدید میش
تحقیق در مورد پتاسیم
چکیده مقاله
پتاسیم یکی از عناصر شمیایی جدول تناوبی است که نماد آن K و عدد اتمی آن 19 می‌باشد.
پتاسیم ، فلز قلیایی سفید مایل به نقره‌ای است که به‌طور طبیعی به‌صورت ترکیبی با عناصر دیگر در آب دریا و دیگر کانی‌ها یافت می‌شود. این عنصر به‌سرعت در هوا اکسید شده ، بسیار واکنش پذیر است(مخصوصا در آب ) و از نظر شمیایی همانند سدیم است.
تاریخچه پتاسیم
( انگلیسی ، potash  و لاتین ، kalium ) در سال 1807 توسط “Sir Huphry Davy” که آن را از پتاس سو
ﺗﺠﺰﻪ ﺎه از راهﻫﺎی ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻤﺒﻮد و ﺗﻮﺻﻪ ﻣﺼﺮف ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻏﺬاﻣﺤﺴﻮب ﻣﺷﻮد. اﺮ ﻤﺒﻮد ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻏﺬا در اﺑﺘﺪای رﺷﺪ ﺗﺸﺨﺺ داده ﺷﻮد، اﻣﺎن اﺻﻼح وﺟﻮد داﺷﺘﻪ و ﻋﻤﻠﺮد و ﻔﺖ ﻣﺤﺼﻮﻻت از دﺳﺖ ﻧﺨﻮاﻫﺪ رﻓﺖ. ﺗﺠﺰﻪ ﺎه ﺗﻨﻬﺎ ﻤﺒﻮد و ﺎ بیش ­بود ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻏﺬا را ﻧﺸﺎن ﻣدﻫﺪ. ﻫﻨﺎﻣ ﻪ ﻤﺒﻮد ﻋﻨﺼﺮ در ﺗﺠﺰﻪ ﺎه ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪ اﻋﻤﺎل روشﻫﺎی رﻓﻊ ﻤﺒﻮد از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺼﺮف ﻋﻨﺼﺮ ﻏﺬا ﻫﻤﺸﻪ ﻧﻤﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮﺛﺮ واﻗﻊ ﺷﻮد.
ادامه مطلب
فلزهای موجود در سطح کره ی زمین تنها عنصر اصلی برای تکنولوژی پیشرفته نیستند، گاز هلیوم که سبکی آن نسبت به هوا باعث شناور ماندن بالون ها در هوا می شود، نقش بزرگی در قدرت بخشی کشتی های فضایی، الکترونیک های پیشرفته و نسل های بعدی راکتور های هسته ای دارد. گاز هلیوم که دارای منابع تجدید ناپذیر است از گاز طبیعی استخراج می شود. طبق آنچه در مجلس سنا  امریکا اعلام شد این عنصر رو به اتمام است. امریکا دارای ذخایر فدرالی زیادی از هلیوم است که در سال 1920تاس
 یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی گسترش #خیریه‌های_مردمی است که بر پایه خدمات اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و...شکل‌گرفته‌اند. فارغ از اینکه موضوع محوری خیریه‌ها فقرزدایی باشد یا مدرسه سازی یا هر عنوان دیگر، دو عنصر اساسی سبب می‌شود این نهاد اجتماعی به یکی از قدرتمندترین و مؤثرترین نهادها تبدیل شود.عنصر اول #مردمی_بودن این نهادهاست. در اکثر خیریه‌ها ابتدا گروهی از مردم هستند که پیرامون یک دغدغه‌ی مشخص دور هم جمع می‌شوند و هر خیریه
در پنجمین قسمت از برنامه راه شیری این
سؤال را بررسی می‌کنیم که آیا ما فرزندان ستارگان هستیم؟ آیا عنصر اصلی
سازنده‌ی بدن ما در دل ستارگان به وجود آمده است؟ و آیا ردپای عناصر بدن
انسان به درون خورشید می‌رسد؟ پاسخ این سؤالات و موارد بیشتر را در این
قسمت از برنامه‌ی اینترنتی راه شیری تماشا کنید.
بدن یک انسان ۷۰ کیلوگرمی از حدود ۷ ضرب در ۱۰ به توان ۲۷ اتم تشکیل شده
است. این تعداد حدود ۶۰ عنصر از ۱۱۸ عنصر جدول تناوبی را شامل می‌شود. این
اتم‌ه
باتوجه به اینکه روی یک جزء طبیعی سلول‌های پوست است، هنگامی که این کرم به کار برده می‌شود، مواد مغذی به آسانی جذب پوست می‌گرددبه گزارش بهداشت نیوز،  کرم زینک اکسید، پماد نام آشنایی است که معمولا در زمان سوختگی پوست<Skin> و یا جلوگیری از آفتاب سوختگی و .. مورد استفاده افراد قرار می گیرد و امروز  قصد داریم تا به موارد مصرف و فواید و مضرات آن بپردازیم.
مصارف کرم چند منظوره زینک اکسیدکرم زینک اکسید، از جمله کرم های چند منظوره محسوب می شود که دا
اقامتگاه به مکان معینی گفته می‌شود که فعالیت‌ها و امور شخص، اعم از سکونت و اداره امور وی در آن مکان متمرکز شده و به نوعی عنصر شناسایی شخص حقیقی و حقوقی است. منظور از «مرکز مهم امور» محلی است که شخص در آنجا از حیث شغل، کسب، خدمت اداری، نظامی یا به دلیل علاقه ملکی اقامت دارد و در حقوق عمومی و خصوصی، اقامتگاه عنصر مهمی در تعیین قلمرو حقوقی شخص محسوب می‌شود.
ادامه مطلب
گاز هلیوم –گاز هلیم
شرکت گاز اردستان تامین کننده انبوه گاز هلیوم و انواع گاز های طبی ، صنعتی ، آزمایشگاهی و میکس با خلوص و کیفیت بالا به صورت جزئی و کلی و همچنین تامین کننده انواع تجهیزات و لوازمات وابسته به گاز های فوق برای صنایع و مصارف گوناگون می باشد .شرکت گاز اردستان در تامین و واردات هلیوم گرید 99.9999 فعال می باشد . گاز هلیوم عنصر دومین عنصر سبک در کیهان است که از لحاظ فراوانی و سبک بودن در رتبه ی دوم و بعد از گاز هیدروژن قرار می گیرد و برخل
اغلب محصولاتی که در شرایط محیطی مناسب و محیط گرم و مرطوب نگهداری میشوند نیاز بیشتری به مواد غذایی دارند .
در دوره و مراحل مختلف رشد ، نیاز های یک گیاه متفاوت بوده و بی توجهی به این قضیه باعث کاهش باردهی و یا گلدهی و رشد مناسب میشود ، از این رو موفقیت در این امر نیازمند به ایجاد تعادل در رشد رویشی و زایشی می باشد .
16 عنصر شیمیایی مورد نیاز گیاهان عبارت است از :
O C H N P K Ca Mg S Fe Mn Cu Zn B Mo Cl
برخی از این عناصر ضروری برای رشد گیاه بوده و برخی هم در خاک وجود د
هلیوم اولین بار برای چه کاری استفاده شد ؟
هلیوم، سبک ترین گاز نجیب در جدول تناوبی عناصر، اولین عنصر کشف شده از این گروه نیز هست. در حقیقت این عنصر اولین بار در خورشید شناسایی شد و بعد در زمین کشف شد. در سال 1868، طی یک خورشید گرفتگی در هند، طیف نگاری برای اولین بار به منظور مطالعه ی کروموسفر در اطراف خورشید استفاده شد. طیف کروموسفور، در بین نوار های روشن، مشخصه ی هیدروژن و نوار زردی را نشان می داد که تصور می شد سدیم باشد. اخترشناس فرانسوی جانسن ت
ساختمان داده آرایه و لیست پیوندی:
۱- آرایه ساختمان داده ای است که شامل مجموعه ای از عناصر با نوع داده یکسان می باشد 
2-  لیست پیوندی ساختمان داده ای است شامل مجموعه ای از ارتباط های نامنظم بین المنت ها (که به آنها گره می گویند) که در آن نوع داده مهم نیست (لازم نیست تمام المنت ها از یک نوع داده باشند) 
3- در آرایه برای دسترسی به عناصر، ایندکس آن عنصر را در براکت میگذاریم و به این ترتیب به داده نوردنظر دسترسی پیدا میکنیم 
4- در لیست پیوندی برای دست
طلا یکی از محبوب ترین عناصر موجود در طبیعت و یکی از فلزات چکش خوار است.
چکش خوار بودن این فلز کمیاب باعث خاصیت کشسانی قوی و الاستیسیته آن شده است.
این عنصر به گونه ای نرم و شکل پذیر است که می تواند قابل مقایسه با موی انسان باشد ودر ملیله کاری و دوخت و دوز مورد استفاده قرار گیرد.
از این فلز محبوب و گرانبها با توجه به انعطاف بالا در نوشته های کعبه نیز استفاده شده است.
جالب است بدانید طلا بعد از مس بیشترین رسانایی الکتریکی را دارد ودر میان فلزات رس
به چه می‌اندیشی!
نگرانی بیجاست...
عشق اینجا
و‎ ‎خدا هم اینجاست،
لحظه‌ها را دریاب
زندگی در فردا
نه، همین امروز است!
 
+++++++++++++++++++++++++++++++
اس ام اس های عاشقانه و زیبا
 
یك زن
برای زیبا ماندن
به دوستت دارم های
مردی نیاز دارد
كه هرروز آرام
در گوشش زمزمه كند
 
+++++++++++++++++++++++++++++++
اس ام اس های عاشقانه کوتاه
 
وقتی انسان‌ها همدیگر را دوست داشته باشند، همدیگر را می‌بخشند. اما وقتی دائما مجبور به این کار شوند، از دوست داشتن دست برمی‌دارند...!
 
++++++++++++++++++++
گاز هلیوم –گاز هلیم
شرکت گاز اردستان تامین کننده انبوه گاز هلیوم و انواع گاز های طبی ، صنعتی ، آزمایشگاهی و میکس با خلوص و کیفیت بالا به صورت جزئی و کلی و همچنین تامین کننده انواع تجهیزات و لوازمات وابسته به گاز های فوق برای صنایع و مصارف گوناگون می باشد .شرکت گاز اردستان در تامین و واردات هلیوم گرید 99.9999 فعال می باشد . گاز هلیوم عنصر دومین عنصر سبک در کیهان است که از لحاظ فراوانی و سبک بودن در رتبه ی دوم و بعد از گاز هیدروژن قرار می گیرد و برخل
کتاب حماسه حسینی یک مجموعه دو جلدی تألیف متفکر شهید مرتضی مطهری است که جلد اول آن شامل سخنرانیها و جلد دوم آن شامل یادداشتهای ایشان است. این کتاب به چندین زبان‌های دنیا ترجمه و ده‌ها بار در ایران تجدید چاپ شد. البته این کتاب قبلاْ سه‌جلدی بود .
جلد اول این کتاب شامل مطالبی مثل : حماسه حسینی، تحریفات در واقعه تاریخی کربلا، ماهیت قیام حسینی، تحلیل واقعه عاشورا، شعارهای عاشورا، عنصر امر به معروف و نهی از منکر در نهضت حسینی و عنصر تبلیغ در نهض
آناتومی گیاهان و نیاز به عنصر آهن
هر گیاه به علت نشانه های خاصی که در ظاهرشان تولید می کنند به فقر عنصر های مختلف عکس العمل نشان می دهد.
 یکی از مبحث های ساختمان گیاه، برگ هایی است که به علت کمبود عناصر، به ویژه فقر آهن، عکس العمل نشان می دهند. نشانه هایی که در گیاهان رخ می دهد می تواند به عنوان یک تحریک کننده برای مشخص شدن استفاده شود اما نمی تواند به عنوان یک اندازه دقیق برای فقر عناصر استفاده شود. یه بیان محققین شرکت پالایش کود به عنوان مثال
متأسفانه وجود یک عنصر نامطلوب در مجموعه ای وجیه، منجر به زیر سوال رفتن اعتبار آن مجموعه می شود.
عنصر نامطلوب و یاغی البته در هر لباس و صنفی ولو به تعداد اندک دیده شده اند که تسامح در برخورد با این افراد را باید خیانتی بزرگ محسوب نمود. استخدام معدود عناصر بی هویت، عقده ای و گاه مغرض در بعضی مجموعه ها البته ریشه در ضعف گزینش و اهمال در شناخت نیروها دارد.
در جریان اعتراضات اخیر، یک مأمور شرور با حمله به پاسداری آزاده و جانباز که در صدد ایجاد آرام
به طور کلی برای حفاظت جریانی موتورها باید نمودارهای راه اندازی ، حد حرارتی استاتور ، حداکثر زمان راه اندازی در حالتی که موتور به صورت گرم راه اندازی می شود در نظر گرفته می شود . در هنگام راه اندازی موتورها میزان حرارت ایجاد شده در روتور به دلیل اینکه جریان راه اندازی زیاد است لذا در لحظه راه اندازی در نرم افزار ETAP باید روتور را در نظر داشت . برای دانلود نرم افزار ETAP می توان از ورژن های جدید این نرم افزار استفاده کرد .در حالت اضافه بار حرارت ای
معرفی فوالد زنگ نزنفوالد یکی از مهم ترین آلیاژها است. همه سااله میییاوه هاا تان از آه دا هااه تولید می شود. این فیز مصارف های بسایاا وواااووای دااد. از لاوازش آشانز ااه ورفته تا ایل های سنگین ااه آهن، هماه اا از فاوالد مای ساازاد. آلیااژ فاوالد از آمیختن»کربن« با» آهن« داست می شود. اما فوالد ضد زاگ یکای از مهام تارین ااواع آلیاژ فوالد می باشد.فوالدهای زاگ ازه وروه وسیع و وسترده ای ازآلیاژهاای ویا ه اااد کاه بی اتر برای مقاومت دابرابر وادوی
کوتیشن
متن زیر یک نقل قول از وبسایت WWF است:
به مدت 50 سال WWF از آینده طبیعت محافظت کرده است. WWF در 100 کشور فعالیت می کند و همچنین توسط 1.2 میلیون عضو در ایالات متحده و بیش از 5 میلیون نفر در سراسر جهان حمایت می شود.
 خودتان امتحان کنید »

عنصر q برای نقل قول های کوتاه
عنصر <q> در HTML نقل قول های کوتاه را تعریف کی کند.
مرورگرها معمولا در اطراف محتوای عنصر <q> علامت کوتیشن قرار می دهند.
مثال
<p>WWF's goal is to: <q>Build a future where people live in harmony with nature.</q></p>
بگذر و از خانه قلبم برو
زلزله ام ، درد و پریشانیم
گفته و هرگز نشنیدی چرا؟
باعث بدبختی و ویرانیم
حادثه ام ، منتظر واقعم
دور شو من عنصر بحرانیم
دامن هرکس که بگیرد پَرَم
شعله ی سرکش و پشیمانیم
راه خودت را بکش و دور شو 
ابر سیاه شب ظلمانیم  .
.
آن چه از تصورش هراس داشتم، واقع شد. آدم‌ها مثل سنگ ایستاده‌اند همان جا که هستند. اگر از بخت خوش همراهشان شوی، حاضرند دوستت بدارند. نه که نخواهند بیش از این همراهی‌ات کنند، مثل سنگ ایستاده‌اند همان جا که هستند؛ و نمی‌توانند.
من اما بادبادکی‌ام که حاضرم قرقره‌ام را به دست هر کسی بدهم.
رها.
سست‌عنصر.
به
باور حکمای پزشکی قدیمی جهان، خصوصاً دو پزشک معروف جهان، ابو علی سینا و جالینوس
بزرگ، جهان از ترکیب چهار عنصر آتش، خاک، هوا و آب ساخته شده است.

·        
آتش عنصری: جسمی که سبکی مطلق دارد. گرم وخشک (حرکت
و تلطیف)
·        
هوای عنصری: جسمی که سبکی نسبی دارد. گرم وتر (
لطیف و سبک گرداندن و ایجاد تخلخل)
·        
آب عنصری: جسمی که سنگینی نسبی دارد. سرد وتر ( شکل
پذیری )
·        
خاک عنصری:جسمی که سنگینی مطلق دارد. سرد وخشک (حفظ
اشکال و پایداری)

ت
همانطور که از اسم پیداست ، رمان تاریخی نوشته می‌شود و در حین نوشتن مطالعه نیز می کنم، تا بتوانم بهتر بنویسم. توجه کنید که احتمال دارد از عنصر خیال نیز در نوشتن آن مورد استفاده گردد.
نظرات مطابق با مطلب پاسخ گفته می شود. 
از شرق شروع می‌کنم تا به غرب! 
از مغولان چطور است ؟ 
در منفعت طب سنتی همین بس که این طب بر خلاف طب مدرن، به اعضای بدن و مشکلات آن به صورت یک کل واحد نگاه می کند. در این مقاله و مقاله های آینده،  با منفعت طب سنتی و عناصر چهار گانه آشنا خواهیم شد.
باید  دانست که جسم مردم ترکیبی از ماده و صورت است، ماده از عناصر چهار گانه یا (ارکان اربعه) تشکیل شده است که هر کدام با دیگری ناسازگار است. صورت همیشه نمی تواند عناصر را در حال صلح و پیوستگی نگاه دارد.
جسم همواره مواجه با هوا و سرما و گرماست و با آب و آتش و خاک
باسمه تعالىآیا مىدانید شیطان بزرگ کیست؟ابرقدرتهاى پستى که به غیر از وسوسه و فریب تمام همتشان را براى نابودى اسلام بکار مىبرند.آنها اسلام آمریکائى را رواج مىدهند.همان جدائى دین از سیاستهمان عنصر الحاد و انسان گرایىو ملیت منهاى دینو..
فروش مال غیر چیست ؟
فروش مال غیر چیست ؟ ، با افزایش قیمت روز افزون ملک و آپارتمان بسیاری هستند که درصدد بازپس گیری املاک خود در تکاپو می افتند .دعاوی که معمولاً در جهت طرح دعوا رخ می دهد به دو بخش کیفری و حقوقی تقسیم می گردد .عمده شکایت کیفری در خصوص املاک معمولاً در مبحث فروش مال غیر ( کلاهبرداری) می باشد .حال چه اتفاقی رخ میدهد که شخص مرتکب جرم فروش مال غیر می گردد !؟معمولاً افراد املاک خود را به موجب مبایعه نامه به شخص یا اشخاصی می فروشند
و سپس
میلگرد St52
 
عنصر منگنز  Mn  
یک اکسیژن زدا است ، با گوگرد ترکیب شده و تشکیل سولفیت منگنز می دهد در نتیجه اثرات نا مطلوب اکسید آهن را از بین می برد.Mn   در فولاد خوش تراش بسیار مهم است ، زیرا خط قرمز ، شکنندگی را کاهش می دهد .Mn   سرعت خنک شدن بحرانی را به شدت کم میکند درنتیجه سختی پذیری ، نقطه تسلیم ، استحکام نهایی افزایش می یابد .با اضافه نمودن منگنز قابلیت آهنگری ( فورج ) و جوشکاری افزایش و عمق سختی فولادها بیشتر می شود و اگر سطح این فولادها در معرض
در این آموزش با مفاهیم و نکات کلیدی درس "شیمی نهم" در قالب نمونه سوال امتحانی، بیشتر آشنا می شوید.
 
         1- جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید:الف( گاز آمونیاک از اتصال گاز هیدروژن و .................. به دست می آید.ب( فراوان ترین عنصر در پوسته زمین .................... است.پ( اگردر بستر اقیانوس ها زمین لرزه یا آتشفشان رخ دهد، .......... ایجاد می گردد.
 
          2- مفاهیم زیر را تعریف کنید:الف( کاتیون
ب( فسیل
پ( قانون پایستگی
 
          3- درستی یا نادرستی عبارات زیر
225

هر
علمی، هر قانونی، هر اخلاقی، این سه تا عنصر اصلی را دارد؛ آنها که اهل
این معارف الهی نیستند، تمام تحقیقات اینها ابتر است، آن عنصر اصلی را
ندارند ...

یکی
آن، مواد جزئی موردِ عمل است که مجلس قوانین عادی را تصویب می‌کند و آن
مواد قانونی را عمل می‌کنند؛ یک معلم اخلاق، مواد اخلاقی را بررسی می‌کند؛
یک معلم حقوق، مواد حقوقی را بررسی می‌کند ...

این
مواد را از یک مبانی می‌گیرند، اخلاقیات، سیاسیات، اجتماعیات، فرهنگ،
عادات وآداب خود را از ا
نقش فیلتر هوا موتور سیکلت در سرعت و قدرت آن : اگر علاقه دارید که سرعت بیشتری هنگام موتورسواری داشته باشید ، از تمیز و نو بودن فیلتر هوا خود غافل نشوید. افزایش ورودی هوا از آسان ترین و ارزانترین روش‌های افزایش توان موتور است. اگر فیلتر هوای موتور را مثل شش‌های بدن انسان تصور کنیم، وظیفه‌ی آن جلوگیری از ورود ذرات ناخواسته همراه جریان هوا به درون موتور است. این قطعات به راحتی قابل ارتقا یافتن هستند که در نتیجه باعث می‌شوند هوای تمیزتری به موت
نقش فیلتر هوا موتور سیکلت در سرعت و قدرت آن : اگر علاقه دارید که سرعت بیشتری هنگام موتورسواری داشته باشید ، از تمیز و نو بودن فیلتر هوا خود غافل نشوید. افزایش ورودی هوا از آسان ترین و ارزانترین روش‌های افزایش توان موتور است. اگر فیلتر هوای موتور را مثل شش‌های بدن انسان تصور کنیم، وظیفه‌ی آن جلوگیری از ورود ذرات ناخواسته همراه جریان هوا به درون موتور است. این قطعات به راحتی قابل ارتقا یافتن هستند که در نتیجه باعث می‌شوند هوای تمیزتری به موت
بعدی ❯ ❮ قبلی

مثال
I am Red
I am Blue
I am Big

صفت style در HTML
با صفت style می توان تنظیمات مربوط به اندازه، فونت، رنگ و ... یک عنصر را در HTML مقدار دهی کرد.
شما می توانید به این صورت از صفت style در کدهای HTML خود استفاده کنید:
<tagname style="property:value;">
Property یک ویژگی از جنس CSS و value یک مقدار از جنس CSS است
توجه: شما در آموزش های بعدی درباره ی CSS بیشتر یاد خواهید گرفت

ویژگی background-color
ویژگی background-color رنگ پس زمینه را برای یک عنصر HTML تعریف می کند.
در این مثال رنگ پس زمینه صفحه با رن
به نام خدایی که می‌دانم مهربان است اما باز مقاومت می‌کنم و می‌گویم: نکند مرا گم کرده باشد. نکند بین اییییینهمه بنده‌ی جور و ‌واجور و‌ جور و ناجور من عنصر کمیاب باشم و کمتر به چشمش بیایم. بعد فاصله بین انگشتانم را گاز می‌گیرم که خل شده ای دختر؟ پاک انگار زده به سرت؟ تنهایی مزمنِ این روزها خوب کار دستت داده... رسمأ کافر شده ای، مبارک است.
ادامه مطلب
کودهای مفید برای جذب در انواع خاک
کودهای  مورد استفاده برای درمان گیاهان در ایران، در منابع آلی و غیر آلی سولفات آهن و کلات آهن میباشد.  برای تنظیم فقر آهن کلات آهن یا کود سولفات آهن در خاک مورد استفاده قرار میگیرد. پالایش کود موفق به ساخت کلات آهن راه حلی برای حذف  زرد بودن آهن در تمام خاک ها، به ویژه خاک های قلیایی و آهکی است و فقر آهن را نابود کند، زیرا امکان استفاده از کود آهن در این خاک ها کم است.
کم عامل تخریب زمین های کشاورزی
عنصر آهن را
بعدی ❯ ❮ قبلی

مثال
I am Red
I am Blue
I am Big

صفت style در HTML
با صفت style می توان تنظیمات مربوط به اندازه، فونت، رنگ و ... یک عنصر را در HTML مقدار دهی کرد.
شما می توانید به این صورت از صفت style در کدهای HTML خود استفاده کنید:
<tagname style="property:value;">
Property یک ویژگی از جنس CSS و value یک مقدار از جنس CSS است
توجه: شما در آموزش های بعدی درباره ی CSS بیشتر یاد خواهید گرفت

ویژگی background-color
ویژگی background-color رنگ پس زمینه را برای یک عنصر HTML تعریف می کند.
در این مثال رنگ پس زمینه صفحه با رن
ساختمانهای پیش ساخته متشکل از اجزاء ذیل می باشند :
 
فونداسیون : فونداسیون این نوع ساختمان ها از نوع مقاوم ،سریع الاجرا ، سبک و کم هزینه است و ترکیبی از شاسی کشی فلزی و بتن می باشد .
دیوارها : در این نوع ساختمان ها ، از ساندویچ پانل های باربر به عنوان عنصر سازه ای و عنصر جداکننده فضاهای ساختمان استفاده شده است . ساندویچ پانل مذکور دارای یک قاب فولادی بادبند دار می باشد و این قاب در واقع اسکلت باربر ساندویچ پانل را تشکیل می دهد . قاب فولادی مذکور
 جرم وعناصرآن
هدف حقوق برقراری نظم در جامعه است . لازمه برقراری این نظم در جامعه وجود یک قانون است . وقتی افراد در جامعه مقرراتی  مشخصی که در قانون پیش بینی شده است را رعایت کنند ، به وجود آمدن نظم و امنیت درجامعه به مراتب آسان تر از زمان بی نظمی و هرج و مرج است  بنابراین اعمال هر فرد ، جزئی از نظم بزرگتر جامعه است . عدم رعایت نظم طیف گسترده ایی دارد که از انداختن زباله های کوچک در جامعه تا عدم رعایت حقوق مالی و حقوق جانی افراد را شامل می شود  عد
بعدی ❯ ❮ قبلی

پاراگراف ها در HTML
عنصر <p> در HTML یک پاراگراف را تعریف می کند:
مثال
<p>This is a paragraph.</p> <p>This is another paragraph.</p>

نکته: مرورگرها به طور خودکار مقداری فضای خالی (حاشیه) را قبل و بعد از پاراگراف اضافه می کنند.

نحوه نمایش صفحات HTML
شما نمیتوانید درباره ی چگونگی صفحات HTML مطمئن شوید، زیرا پنجره های بزرگ یا کوچک و یا پنجره های تعییر یافته نتایج مختلفی ایجاد می کند.
در HTML، شما نمی توانید با اضافه کردن فضاهای خالی یا خط های اضافی در کد
نیستم عضو جناح و حزب و باندو دسته ای خوش ندارم تا که باشم عنصر وابسته ایمستقل مستقلمم ، با نگاه خاص خودمنبعث از دیدگاه رهبر وارسته ای نیست مفهوم سخن اینکه تحزّب خوب نیست،آرزو دارم به کشور پا بگیرد هسته ای کار حزبی را دهد تعلیم با دیدی درستنه فراماسونری با سازو کار بسته ایجوشش احزاب ملی آرزوی هرکسیضد حزب دولتی در پستوی دربسته ایکی شود دولت برآید از دل احزاب ما تا به آن دلبسته هر آزاده ی دلخسته ای ؟#احمد_یزدانی
مادر من اول یک عنصر ازآلیاژ نگرانی بوده بعد مادرشده!!
مثل همین روزا که خروج ازخونه رو ممنوع کرده! 
انگار کرونا نشسته دم خونمون و منتظره مابریم تا ویروسیمون کنه و به فجیع ترین شیوه ممکن بمیریم!
صبح میگفت ازبیرون اومدی صورتتو باالکل بشور!!
گفتم ننه اسید بهترنیست؟؟ 
گفت تو ازبچگیتم حرف گوش کن نبودی ایشالله خدا یه بچه مثل خودت بهت بده!!
این نفرین بود یا دعای خیر؟؟؟
گفتم ننه ناراحت شد؟؟:)
ادامه مطلب
 
سید جلال حسینی کاپیتان با تجربه پرسپولیس در تلاش است تا حد امکان از ورود حواشی به داخل تیم جلوگیری شود
در حالی که سیدجلال این روزها نقش یک عنصر باتجربه را به خوبی در پرسپولیس ایفا می‌کند در حاشیه تمرین عصر دیروز با توصیه‌های خود دیگر اعضای تیم به خصوص بازیکنان جوان را راهنمایی کرد. براین اساس او بارها از هم‌‌تیمی‌های خود درخواست کرد با جدیت و تمرکز بالا به تمرین بپردازند
موسیقی درمان دل های پریشان است. هر چیزی که حُکم ضرورت پیدا کرد، حیاتی شد، دیگر نامش علاقه نیست، دیگری اختیاری نیست، اجبار و درمان است. نامش شِفاست. نامش دَواست. 
نیچه زندگی را بدون موسیقی اشتباه می داند و شاید حماقت. موسیقی چیست؟ سلاح گرم. ما موجودات از روی تنازع و ستیزه و کینه چینش شدیم. فیلسوفی رومی گفته بود بشر چهار عنصر ندارد او از دو عنصر کین و مهرم هست. 
مِهرش که ماندگار است آنچه پایدار و سرفراز است، کین اش است. 
بنظر سخت نمی آید تعبیر سخن
دانلود هزینه خط تولید فیلتر روغن و طرح توجیهی تولید فیلتر های روغن و هوا
فیلتر روغن ماشین وسیله‌ای است که روغن‌موتور را تصفیه می‌کند . فیلتر روغن در مسیر ورودی نفت به موتور قرار دارد و با پالایش نفت باعث می‌شود که در شرایطی جلوگیری از آسیب به ذرات ساینده به یاتاقان‌ها و نواحی مستعد اصطکاک , فیلتر باید همیشه روغن‌کاری شده و قادر به عبور از تمام جریان باشد . این مساله به‌ویژه برای فیلترهای نصب‌شده روی موتورها مهم است چون موتورهای جدید مقا
بعدی ❯ ❮ قبلی

پاراگراف ها در HTML
عنصر <p> در HTML یک پاراگراف را تعریف می کند:
مثال
<p>This is a paragraph.</p> <p>This is another paragraph.</p>

نکته: مرورگرها به طور خودکار مقداری فضای خالی (حاشیه) را قبل و بعد از پاراگراف اضافه می کنند.

نحوه نمایش صفحات HTML
شما نمیتوانید درباره ی چگونگی صفحات HTML مطمئن شوید، زیرا پنجره های بزرگ یا کوچک و یا پنجره های تعییر یافته نتایج مختلفی ایجاد می کند.
در HTML، شما نمی توانید با اضافه کردن فضاهای خالی یا خط های اضافی در کد
کاتد مس
مس فلزی نسبتا قرمز رنگ است و قابلیت هدایت الکتریکی و حرارتی بالایی دارد.مس یکی از پرکاربردترین فلزات در صنعت است. مس نام یک عنصر جدول تناوبی با نماد شیمیایی Cu (برگرفته از واژهٔ لاتین cuprum) است. مس عنصری جامد ، غیر قابل احتراق بوده و به صورت خالص در طبیعت وجود دارد.
ویژگی‌های منحصر به فرد این عنصر آنچنان دامنه وسیعی از کاربرد برای مس و آلیاژهای آن ایجاد کرده که در تمام‌ ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی و خانگی، وسایل حمل و نقل، صنایع نظامی و
       عنصر اصلی در استنلس استیل، کروم می باشد. اما به دلیل اینکه افزایش بیش از حد کروم باعث مشکلاتی در ساخت، شکل دادن و پایداری آلیاژ می گردد، برای بهبود این خواص همچنین خواص خوردگی، اکسیداسیون و غیره استنلس استیل ، عناصر آلیاژی دیگری نیز به آن افزوده می گردد که در ذیل به مهمترین آنها و اثرات هریک اشاره می گردد.
نیکل
       این عنصر دو وظیفه مهم انجام می دهد:
1-تشکیل و پایدار سازی ساختار آستنیتی، کاهش کار سختی، افزایش شکل پذیری، ایجاد خو
پلاتین یکی از عناصر گران بها و کمیاب است که در صنعت طلا و جواهر سازی از آن استفاده می شود.این عنصر مقاومت بالایی دارد و از لحاظ ارزش و بها، هم رده با طلا و حتی گاهی بالاتر از آن قرار می گیرد.پلاتین 30 برابر کمتر از طلا کمیاب تر است.این فلز با ارزش در دستگاه های آزمایشگاهی ، تجهیزات دندان پزشکی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.حتما شما هم شنیده اید که در برخی موارد برای ترمیم استخوان افراد از فلز پلاتین اسنفاده می گردد.
معنی اسم این عنصر نقره کوچ
کود کلات آهن یکی از بهترین منابع برای تأمین آهن مورد نیاز گیاهان و جبران کمبود این عنصر غذایی در مزارع و باغات، بخصوص در باغات پسته می باشد. شکل کلاته شده یک عنصر مانند آهن نسبت به فرم معمولی آهن خیلی راحت تر و هم چنین سریع تر جهت گیاهان جذب می گردد. عناصری مانند آهن زمانی که به شکل کلاته درمی آیند خیلی راحت تر از فرم معمولی خود در گیاه جذب می شوند بنابراین کود آهن کلات شده دارای جذب بهتری نسبت به کود معمولی است
کود آهن کلاته به همراه اسیدآمینه
سخن کوتاه است و امید بخش : یکی از استادان کورس کلیه‌مان ، خانم دکتر "د" ، پزشک ، متخصص داخلی ، فوق تخصص نفرولوژی و فلوشیپ ردپیوند است . از چهره‌ی بسیار جوانش مشخص است که چگونه پله‌های ترقی را دو تا دو تا طی کرده و حالا ؛ شده یک راهنما ، یک عنصر الهام‌بخش و امیددهنده به من ِ اول راهی ! منی که از دیدن برق چشمانش کیف می‌کنم و یک نفس راحت می‌کشم که اگر جوانی‌ام را صرف رویا و علاقه‌ی قلبی‌ام کنم ، قطعا یک‌روزی می‌آید که با عشق از راهی که رفته‌ام ح
سقف های عرشه فولادی سقف‌هایی هستند که با استفاده از دو عنصر ورق‌های فولادی گالوانیزه ذوزنقه‌ای شکل تحتانی و برش گیرها که در این نوع سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد از سایر سقف‌ها متمایز می‌شود. البته با استفاده از آرماتوربندی و بتن ریزی بر روی این ورق فولادی، این نوع سقف اجرا می‌شود. از بخش‌های اصلی سقف‌های کامپوزیت عرشه فولادی باید به تیرهای فرعی مورد نیاز در بین تیرهای اصلی سازه اشاره نمود.
ادامه مطلب
از آنجا که 4 عنصر بدن انسان از طبیعت (آب ، خاک ، آتش ، باد) بوجود آمده
میل ناخودآگاه انسان به سمت فطرت جسمانی خویش انکار ناپذیر است
و بخاطر همین است که وقتی به دل طبیعت میزنیم احساس خوشایندی داریم
چون بدن ما با 4 عنصر اصلی خود ارتباط سالم برقرار نموده است
و در عصر جدید با توجه به زندگی ماشینی و شهری ، میل وجودی ما به سمت طبیعت و ارتباط با محیط طبیعی بیشتر شده و دنبال آرامش و ارتباط صحیح و کم هزینه با این عالم انکار ناپذیر هستیم.
به همین منظور مجمو
ما امروز «دولت مقاومت»ایم. دولت مقاومت خیلی
مهم است. دولت مقاومت با فلان سازمان مقاومت فرق دارد، با فلان جریان
مقاومت در فلان کشور فرق دارد، با فلان شخصیّت مقاومت فرق دارد. [البتّه]
با آنها هم دشمنند؛ استکبار جهانی که اهل زیاده‌طلبی است، اهل تجاوز است،
اهل دست‌اندازی به همه‌ی ثروتهای مادّی و معنوی ملّتهای عالم است، با هر
عنصر مقاومت مخالف است، [لذا] با سازمانهای مقاومت هم مخالف است، با
انسانهای مقاوم هم مخالف است، امّا اینها کجا و دولت
چگونگی پیدایش گاز هلیوم؟
هلیوم دومین عنصر سبک در جهان است و همچنین از لحاظ فراوانی هم رتبه ی دوم را داراست.بر حسب برخی از تخمین ها هلیوم 24 درصد حجم جهان را دارد و همچنین فراوانی این عنصر همانند  واکنشهای  عنصر اصلی اتمی شامل هیدروژن است.پس اگر فراوانی هلیوم در این حد است کجا میتوان آن را یافت ؟
بیشترین میزان برداشت گاز هلیوم از کجاست؟
مشکل اینجاست که فراوانی یک عنصر در جهان به معنی فراوانی همان  عنصر بر کره ی زمین نیست.و هلیوم دقیقا عنصری اس
امروز دارم کتاب Programming erlang رو می خونم
سینتکسش یه مقدار پیچیدست ... کلا هدف هم بیشتر اینه که اینو بخونم بعدش برم elixir :))
ولی به طور کلی خیلی جالبه ... مثلا QuickSort رو , اگر بخواین مدل رندومش رو نزنین و صرفا هر بار بیاین اولین عنصر ( یا حالا آخرین عنصر , فرقی نداره )‌ رو به عنوان محور در نظر بگیرید , پیاده سازیش پنج خطه کلا .
 
کلا سادگی خاصی توش هست , و از اون طرف چیزای جذابی هم داره
مثلا می تونین راحت یه کلاینت سرور بنویسین که اینا با هم در ارتباطن و کلاینت
دندانپزشکی لوکس
 
اولین مشخصه یک مطب دندانپزشکی استاندارد و خوب، داشتن ساختمانی زیبا، متناسب با معماری روز دنیاست. زیرا بیماران قبل از هر چیز ساختمان دندانپزشکی را می بینند و اولین نظری را که در مورد مطب می دهند، در مورد ساختمان آن است. در صورتی که ساختمان قدیمی و کلنگی باشد، به هر میزان که دندانپزشک در کار خود تخصص داشته و باشد و حتی از تجهیزات مدرن نیز استفاده کند، باز هم از نظر بیماران روش ها و نحوه درمان او مطلوب نخواهد بود و گمان می کنن
دکور به منزله‌ی پیشانی یک برنامه است و اولین چیزی است که مخاطب با آن رو به رو خواهد شد. بنابراین اهمیت آن اگر از دیگر عناصر برنامه، همچون مجری یا سخنران یا... بیشتر نباشد، قطعا کمتر نیست.
وجود دکور خوب می‌تواند باعث جذب مخاطب شود و برعکس، عدم توجه به فضاسازی و دکور نامناسب، از جذابیت برنامه خواهد کاست.
در مورد طراحی و اجرای دکور لازم است به چند نکته توجه کنید:
1. دکور را متناسب با موضوع و تم برنامه طراحی کنید. اگر برنامه‌ی شما یک جشن مذهبی است ک
بررسی عنصر پیام رسانی در واقعه ی کربلا:
(محل سخنرانی کرمان)(محرم الحرام)جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهام
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
جلسه یازدهم
جلسه دوازدهم
 
باتشکر از راسخون:
https://rasekhoon.net/media/3033
بسم‌الله...
سلام!
+
چهار روز است که به حکم بیماری، خودم را حبس کرده‌ام توی اتاق‌م. تقریباً ارتباط کلامی و چهره به چهره با کسی ندارم.
و این چهار روز به اندازه‌ی دو سه هفته‌ای گذشته بر من.
هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم مصاحبتِ نزدیک با آدم‌ها این‌قدر برایم مهم باشد که این روزها کم‌بودِ همین یک عنصر توی روزهایم این همه رنجورم کند‌.
پ.ن:
تا پایان این حبس خانگی حداقل سه روز دیگر مانده.
و من حقیقتاً نمی‌دانم اگر این معاشرت نداشتن قرار بود مثلاً چند ماه ط
مرورگر ها برای فرمت بندی اسناد HTML از کدهای CSS ای استفاده می کنند که آن سند HTML به آن ارجاع داده شده است. در این فصل از آموزش CSS شما با انواع روش های استفاده از کدهای CSS در یک سند HTML آسنا خواهید شد.

جلسه بعد ❯❮ جلسه قبل

سه روش برای اضافه کردن CSS به HTML
کدهای CSS را به سه روش می توان به اسناد HTML اضافه کرد:
روش Inline یا در خط - با استفاده از صفت style به طور مستقیم کدهای CSS برای عناصر HTML استفاده شود.
روش Internal یا داخلی - با استفاده از عنصر <style> در قسمت <head> ا
HTML چیست؟
HTML نشانه گذاری استاندارد برای ایجاد صفحات وب است.
HTML مخفف Hyper Text Markup Language می باشد.
HTML ساختار یک صفحه وب را توصیف می کند.
HTML شامل مجموعه ای از عناصر است.
عناصر HTML به مرورگر می گویند که چگونه محتوای نمایش داده شود.
عناصر HTML با برچسب ها نمایش داده می شوند.
تگ های HTML تکه های محتوا مانند عنوان، پاراگراف، جدول، و غیره را برچسب گذاری می کند.
مرورگرها تگ های HTML را نمایش نمی دهند، بلکه از آنها برای نمایش  محتویات صفحه استفاده می کنند.

 
یک سند HTML
2 . چیدمان بر اساس تایپوگرافی
تایپوگرافی همیشه یکی از اساسی ترین تعریف ها در طراحی سایت بوده است .
تکنولوژی هیچ گاه به این اندازه به این مفهوم اجازه شکوفایی نداده است .
اما ما هم اکنون آزادی زیادی در طراحی سایت ، توضیحات و آزمایش ها داریم .
تایپوگرافی در حال به دست آوردن جایگاه اصلی خود در طراحی سایت است .
در حال حاضر فونت های محبوب زیادی که حتی شخصی هم هستند برای طراحی سایت وجود دارد .
اما این فقط به انتخاب فونت و ترکیب کردن آن ها خلاصه نمی ش
تغییر دکوراسیون مطب و طراحی داخلی :
هنگام طراحی داخلی و در نظر گرفتن طرحی جهت تغییردکوراسیون مطب، احتمالاً اولین نکته‌ای که به ذهن شما خطور می‌کند، تمیزی و نظافت مکان است و این‌که چطور موجبات راحتی و آرامش بیماران خود را فراهم کنید تا با خاطره ای خوش مطب را ترک کنند و مراجعات بعدی را نیز به مطب داشته باشند. مشاوره با متخصصین ما در امر دکوراسیون مطب، می‌تواند شمارا در این مهم یاری دهد. چنانچه مایلید در مورد دکوراسیون مطب، طراحی داخلی و معم
 
 
عنصر سادگی در طراحی لوگو
 
بهتر است با خود رو راست باشیم و به این نکته دقت کنیم که به طور معمول زیبایی در سادگی است.
این قضیه شامل حال طراحی لوگو نیز می شود. هرگاه راجع به طراحی لوگو فکر می کنید، اصلا نگران این موضوع نباشید که حتما باید یک لوگوی پر زرق و برق طراحی بکنید و همیشه به این جمله فکر کنید که “ زیبایی در سادگی است ” .
در ضمن این موضوع را هم در نظر داشته باشید تجربه ثابت کرده است که کمپانی های معروف اغلب دارای لوگو هایی بسیار ساده و تک
سلام
از نت بیزار شدم... دلم می خواست مثل دو سال پیش برم پیش حاج خانوم و ایشون بگه گوشیت رو‌ بزار پیش من و‌ برو! 
اما دلم اینجوری هم نمیخواد! دلم می خواد که خودم با دست خودم بگذارمش کنار! باید زودتر این‌ کار رو بکنم تا بیش از این تباه نشدم! 
تا بیش از این هر چه کشته ام نسوزوندم و به خاک سیاه ننشستم! 
آدم انقدر سست عنصر، نوبره! 
حالم از خودم و این همه سستی ام بهم می خوره! چقدر راحت شیطون رو کنارم میبینم و همچنان می تازم!
نمی دونم منتظر کدوم معجزه نشست
"فضا،هارمونی و کاربرد حروف در گرافیک عالیه ایمنی* (به تصویر صفحه مراجعه شود) عناصر طراحی گرافیک الکس وایت ترجمه الهه بور،انتشارات کتاب آبان، 8831 مقدمه فاصله سفید و هنر آبستره،(تأکید بر ترکیب‌بندی بدون تأکید بر واقعیت‌ها)دو عامل اصلی در ایجاد طرح‌های پیچیده و جذاب می‌باشند. وی طراحی را به عنوان یک فرآیند و نه نتیجه، طی پنج مرحله تشریح می‌نماید: -تعریف مجدد از موضوع -شناخت مطلب -بیرون کشیدن مطالب ضروری از لابه‌لای شباهت‌های گیج‌کننده -جدا
هر شخصی که مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی مورد استفاده خود را مطالعه کند مانند: سایه چشم، خط چشم و… که عنصر رایج در همه آنها، پروپیل پارابن است. این عنصر به طور طبیعی در انواع مختلف گیاهان و حتی در چند گونه از حشرات وجود دارد.
با این حال، نوع پروپیل پارابن که در لوازم آرایشی یافت می شود، به صورت مصنوعی به دلایل زیست محیطی ایجاد می شود. این عنصر به رنگ سفید و بلورین است، مثل دانه شکر، این ماده در اواخر قرن بیستم در لوازم آرایشی استفاده شده است و
 
کرم علی شیرازی استاد مسلم نقاشیخط معاصر ایران در مورد تعریف نقاشی خط می گوید:
نقاشیخط اسمی است که در آن مناقشات زیادی وجود دارد، اسم های بیسار زیادی روی این هنر جدید  گذاشته اند، نقاشی خط ، خط نقاشی ، خط نگاره ، نگارینه و .... که البته خیلی هم اهمیت ندارد.
 
 
دست کم این موضوع از دید من خیلی اهمیت ندارد. چون وقتی می گوییم نقاشیخط مخاطب میداند ما دقیقا در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. درباره ابن که نقاشیخط چیست هم تعربف جامع و کاملی وجود ندارد که با
پست موقت چند روز پیشم رو یادتونه؟ ده تا کار قبل از مرگ. آخرش نوشته بودم:
«کلا موضوع جالبی بودش این، مخصوصا که زمان چقدر تغییرش می‌ده. برام فوق العاده جالبه که اگه چند ماه پیش بود، دیگه به بعضیاشون فکر نمی‌کردم اون‌قدرا. مثلا شغل رویاییم این نبود، یا جای دنجی که می‌خواستم کاملا متفاوت بود، یا مثلا به احساساتم این‌قدر فکر نمی‌کردم، اصلا لازم نبود فکر کنم. دوست دارم سال بعد و سال‌های بعد هم بیام بخونمش و بهش فکر کنم.»
خب، خواستم بیام از نوس
اصطلاحات فلزی و فولادی زیادی به طور مداوم استفاده می شوند، اما آیا آنها واقعا یکسان هستند؟همانطور که میدانید فولاد ، یک ماده محبوب برای ساخت و ساز و محصولات مصرفی است و به نظر به سختی آهن (Fe) می رسد. اما این می تواند فریبنده باشد!
در واقع، تفاوت بین آهن (Fe) و فولاد در جهان که اغلب فولاد را به عنوان یک نوع فلز می دانند، بسیار نادیده گرفته می شود. حتی در کاربردهای حرفه ای، این اصطلاحات با هم استفاده می شود. فولاد معمولا به عنوان مصالح ساختمانی در ا
 فنگ شویی چیست؟
 
فنگ شویی دانشی است کهن با بیش از ۳ هزار سال پیشینه که به ما هماهنگ بودن با طبیعت را می آموزد. ما می توانیم به کمک آن با انرژی های هستی هم سو شده و در راستای انرژی های مثبت قرار گیریم. این دانش راه ما را برای کسب ثروت، عشق، ایجاد روابط خانوادگی بهتر، علم و دانش، ارتقا شغلی، شهرت و اعتبار ایجاد روابط بهتر با فرزندان، سلامتی و تندرستی هموار میکند.
فنگ شویی به راحتی میتواند روی تمام زوایای زندگی ما به آرامی تاثیر بگذارد. روی ثروت
 
 
انسانها در تعامل با دیگران یا لذت میبرند یا درد ،حال اگر میزان لذت ها بیشتر از دردها باشد فرد هم خودش وهم دیگران را دوست خواهد داشت.چهار عنصر اصلی در خود دوستی سالم وجود دارد :هیچ کاری با خودم وعلیه خودم انجام ندم.همه کارهای خوب دنیا را برای خودم انجام دهم، ورزش کنم کتاب بخوانم ، به دیگران محبت کنم.
ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

رهایی diiigikala