نتایج جستجو برای عبارت :

درهای دوزخ

مولوی مانند بیشتر مدّعیان عرفان عذاب خداوند و دوزخ جاویدان را این چنین به بازی گرفته است:
«اهل دوزخ در دوزخ خوش‌تر باشند که اندر دنیا، زیرا در دوزخ از حق باخبر باشند و در دنیا بى‌خبرند از حقّ. و چیزى از خبر حقّ شیرین‌تر نباشد.» (فیه ما فیه، ص251، تصحیح بدیع الزمان فروزانفر، نشر نگاه، چاپ دوم)
 
 
▪ کاش میشد آدم ها رو مثل قالی تکوند ، اینقدری تکوند که گرد و غبار غم و خستگی و ناراحتی و سردرگمی از رو تنشون بلند شه بره هوا .
▪ میگن دوزخ بدتر از جهنمه میدونین چرا؟ چون تو دوزخ تکلیف آدما مشخص نیست ، دوزخ خود سردرگمی آدماست . میدونین تکلیف جهنمیا و بهشتیا معلومه ولی تکلیف دوزخیا؟! خدا داند..
ر 
انتقال انسان‌ها از محشر به جنت یا دوزخ
 
  
انتقال انسان‌ها از محشر به جنت یا نعوذ بالله به دوزخ چگونه است؟ پاسخ اجمالی
هنگامى که روز قیامت فرا می‌رسد مردم باید 50 موقف و ایستگاه را طی کنند تا سرانجام به بهشت یا جهنم برسند. در هر ایستگاه، نیز هزار سال متوقّف می‌شوند. برخی از این ایستگاه‌ها عبارت‌اند از: 1. بیرون آمدن از قبر، 2. سنجش و وزن نمودن اعمال، 3. حساب‌رسی اعمال، 4. دادن نامه اعمال، 5. عبور از پُل صراط.
ادامه مطلب
امام صادق ع فرمود در ظمن،سفارش امبرالمومنین ع باصحابش اینست و بدانید که قران هدایت شب وروز است یعنی در همه احوال واوقات ونور شب تاریکست برای هر سختی و نیازی  راه نجات را در گرفتاری و بلا نشان دهد پس چون  بلایی  فرارسد اموال خود را سپر جانتان سازید وچون حادهه یی پش امدکه بامر دینست وجز با دادن جان مرتفع نشود جان خود را فدای دینتان کنید وبدانیدکه هلاک شده کسی است که دینش تباه شود و غارت زده کسی  است که دینش را بربابند همانا پس از رسیدن به ببهشت
بالویی 2:✅ تا میتونید بسم الله بگید:
در روایت آمده چون بنده را پای میزان حساب حاضر می کنند نامه اعمال او را در حالی که مملو از افعال و کردار زشت است به دست او میدهند، بنده در حین گرفتن نامه اعمال بنابر عادتی که در دنیا به گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» داشته آن را بر زبان جاری می‌کند و نامه اعمال را به دست می‌گیرد، چون نامه اعمال را می‌گشاید آن را سفید می‌بیند، در حالی که هیچ عمل بدی در او نوشته نشده است.
در این هنگام بنده عاصی به فرشتگانی که ح
بلوریست آبی رنگ و درخشان.مسحور کننده و هم رنگ چشمهایت.مسموم میکند...میخواهم تو شوم...در خونم حل میشود.منجمد میشوم و آبی تر از همیشه خودم را در حال دست و پا زدن درچشمهایت می یابم.
بگو چگونه میتوان فراموش کرد لحظه درخشیدن مرواریدهای غلطان از گوشه ی چشمت را...که مرا از چشمت ب گوشه ای از این دوزخ انداخت...
آه ای اهریمن ترین اهریمن روزگارم.دوزخ همان جاست که تویی وجود نداشته باشد...
“… علی‌ گفته‌ است‌ که‌: “گروهی‌ بهشت‌ می‌جویند، اینان‌ سود‌جویان‌اند و طماع‌، گروهی‌ از دوزخ‌ بیم‌ دارند و اینان‌ عاجزند و ترسو، و گروهی‌ بی‌طمع‌ بهشت‌ و بی‌بیم‌ دوزخ‌اش‌ می‌خواهند عشق‌ بورزند، و اینان‌ آزادگان‌اند و آزاد”. عشق‌ چرا؟ عشق‌ تنها کار بی‌چرای‌ عالم‌ است‌، چه‌، آفرینش‌ بدان‌ پایان‌ می‌گیرد، نقش‌ مقصود در کارگاه‌ هستی‌ اوست‌. او یک‌ فعل‌ بی‌برای‌ است‌. غایت‌ همه‌ غایات‌ عالم‌ “برای‌” نمی‌توا
دانلود آهنگ مستان و همای سفر دوزخ
Download Music Mastan & Homay Safar Dozakh
دانلود اهنگ سنتی سفر دوزخ از مستان و همای با متن شعر و ترانه از سایت پلی نیو موزیک
دانلود آهنگ سنتی آن دم که مرا می زده بر خاک سپارید زیر کفنم خمره ای از باده گذارید
برای دانلود آهنگ به ادامه مطلب مراجعه کنید …
متن آهنگ مستان و همای سفر دوزخ
♬/●!♪♯♫آن دم که مرا می زده بر خاک سپارید♬/●!♪♯♫
♬/●!♪♯♫زیر کفنم خمره ای از باده گذارید♬/●!♪♯♫
♬/●!♪♯♫آن دم که مرا می زده بر خاک سپارید
بوعلی طوسی که پیرِ عهد بود // سالِکِ وادیِ جدّ و جهد بود
آن‌چنان جا کو به ناز و عز رسید // من ندانم هیچکس هرگز رسید
گفت فردا اهل دوزخ زار زار // اهل جنت را بپرسند آشکار
کز خوشیِ جنت و ذوق وصال // حال خود گویید با ما حسبِ حال
اهل جنت جمله گویند این زمان // خوشیِ فردوس برخاست از میان
زانکه ما را در بهشت پُرکمال // روی بنمود آفتاب آن جمال
چون جمال او به ما نزدیک شد // هشت خُلد از شرم آن تاریک شد
در فروغِ آن جمالِ جان‌فشان // خُلد را نه نام باشد نه نشان
چون ب
بوعلی طوسی که پیرِ عهد بود // سالِکِ وادیِ جدّ و جهد بود
آن‌چنان جا کو به ناز و عز رسید // من ندانم هیچکس هرگز رسید
گفت فردا اهل دوزخ زار زار // اهل جنت را بپرسند آشکار
کز خوشیِ جنت و ذوق وصال // حال خود گویید با ما حسبِ حال
اهل جنت جمله گویند این زمان // خوشیِ فردوس برخاست از میان
زانکه ما را در بهشت پُرکمال // روی بنمود آفتاب آن جمال
چون جمال او به ما نزدیک شد // هشت خُلد از شرم آن تاریک شد
در فروغِ آن جمالِ جان‌فشان // خُلد را نه نام باشد نه نشان
چون ب
اذعان ابن اثیر جزری به تقسیم‌کننده بودن دوزخ بودن امیر المومنین علیه السلام
ابن اثیر از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وَفِی حَدِیثِ عَلِیٍّ «أنَا قَسِیم النارِ» أَرَادَ أَنَّ النَّاسَ فرِیقان: فریقٌ مَعِی، فهُم عَلَى هُدًى، وَفَرِیقٌ علیَّ، فهُم عَلَى ضَلال، فنِصفٌ مَعِی فِی الْجَنَّةِ، وَنِصْفٌ علیَّ فِی النَّارِ.
در حدیثی که از علی علیه السلام روایت شده است که آن حضرت فرمود: من تقسیم‌کننده دوزخ هستم؛ یعنی مردم بر دو گروهند: گرو
این مطلب را از دست ندهید: با این ذکر از آتش جهنم در امان بمانید!

آیا مقصود از در‌های دوزخ، همان طبقات جهنم است؟
ممکن است درهاى جهنم به معناى درهایى باشد که بر حسب اعمال انسان‌ها تنظیم شده است و هر گروهى را به تناسب عمل خود به دوزخ می‌برند، همان‌گونه که درهاى بهشت نیز چنین است؛ لذا یکى از درهاى آن «باب المجاهدین» نام دارد، و در کلام امام على (ع) نیز آمده است: «إِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّة»؛ جهاد درى از درهاى بهشت است.
دربا
این پاورپوینت در 30 اسلاید به شکل زیبا و منحصر به فرد طراحی و اسلاید بندی شده است دراین پاورپوینت مطالبی از دلایل خلقت جهنم و بهشت،تخت های بهشتی،میوه های بهشتی،آگاهی بهشتیان از حال جهنمیان و سایر مطالب مفید و ارزنده درمود اهل بهشت و دوزخ در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
 
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
  امام صادق ع فرمود در ضمن سفارش امیرالمو منین ع باصحابش اینست بدانید که قران هدایت شب و روز است یعنی در همه احوال و اوقات و نور شب تاریکست  برای هر سختی ونیازی راه نجات را در گرفتاری و بلا نشان دهد پس چون بلایی فرارسد اموال خود را سپر جانتان و چون حادثه یی پش امد که مربوط بامر دینست وجز با دادن جان مرتفع نشود ان خودرا فدای دینتان کنید بدانید که هلاک شده کسی است که دینش تباه شود و غارت زده کسی است که دینش را برباید همانا پس از رسیدن به بهشت نیاز
امیر المومنین علیه السلام تقسیم کننده بهشت و جهنم (به اعتراف اهل سنت عمری)
زمخشری از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
عَلیّ رَضِی الله تَعَالَى عَنهُ أَنا قسیم النَّار. أَی مقاسمها ومساههما. یَعْنِی أَن أَصْحَابه على شطرین: مهتدون وضالون فَكَأَنَّهُ قَاسم النَّار إیَّاهُم فشطر لَهَا وَشطر مَعَه فِی الْجنَّة.
علی علیه السلام تقسیم کننده دوزخ است چنان که خود او فرمود: من تقسیم کننده آتش دوزخ هستم. یعنی اطرافیان او بر دو گروهند: هدایت یافتگ
“شمس تبریزى”، مقام معرفت و خوف و خشیتِ برترین بانوی خلقت، و یکتا کفو امیر عالم آفرینش، حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام را خوار و پست شمرده، مى‏گوید:مردم را سخن نجات خوش نمى‏آید، سخن دوزخیان خوش مى‏آید… لاجرم ما نیز دوزخ را چنان بتفسانیم[۱]. که بمیرد از بیم!فاطمه رضی اللّه‏ عنها عارفه نبود، زاهده بود. پیوسته از پیغمبر حکایت دوزخ پرسیدى.[۲]آری این است مقامات ادعایی عارفان واصل، و پیران تصوف و عرفان!! و این است علایم واضح و آشکار عداوت و دشمنی ا
این پاورپوینت در 30 اسلاید به شکل زیبا و منحصر به فرد طراحی و اسلاید بندی شده است دراین پاورپوینت مطالبی از پرده حایل بین بهشتیان و جهنمیان،دیوار بین بهشتیان و جهنمیان،مذاکره بهشتیان و جهنمیان،درجات بهشتیان و جهنمیان،بهشتیان در بهشت و سایر مطالب مفید و ارزنده درمورد اهل بهشت و دوزخ دراین پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
 
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
محمد بن ادریس شافعی(۱۰۵ تا ۲۰۴)
رئیس مذهب شافعی
 در کتاب دیوان اشعار خود چنین میگوید
کفی فی فضل مولانا علی
وقوع الشک فیه انه الله
و مات الشافعی لیس یدری
علی ربه ام ربه الله
(در فصل و برتری مولایمان علی همین بس که در تردیدی که آیا او خداوند بود؟و شافعی عمر خود را به پایان رسانید در حالی که ندانست علی پروردگار اوست یا الله)
علی حبه جنه
امام الناس والجنه
وصی المصطفی حقا
قسیم الناروالجنه
باری به عزّتت ای سید و مولای من، به راستی سوگند می خورم، اگر مرا در سخن گفتن آزاد بگذاری، در میان اهل دوزخ به پیشگاهت سخت ناله سر دهم همانند ناله آرزومندان و به درگاهت بانگ بردارم همچون بانگ آنان که خواهان دادرسی هستند و هر آینه به آستانت گریه کنم چونان که مبتلا به فقدان عزیزی می باشند و صدایت می زنم: کجایی ای سرپرست مؤمنان، ای نهایت آرزوی عارفان، ای فریادرس خواهندگان فریادرس، ای محبوب دلهای راستان و ای معبود جهانیان، آیا این چنین است، ای خ
پیامبر(صلی الله علیه وآله):دانشمندتر ازهمه مردم کسی است که دانش دیگران رابه دانش خود بیفزاید.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرگاه بدعتها پدیدارشوندوپسینیان این امت , پیشینیان آن رالعن ونفرین کنند, هرکس دانش داردبایدآن رامنتشرسازدکه هرکس درآن روز دانش خودراپنهان داردهمچون کسی است که آنچه راخدابرمحمدنازل کرده کتمان کرده باشد.
امام باقر(علیه السلام):ایمان آن است که درقلب باشدواسلام آن است که ازدواج و ارث بردن وابسته بدان است وخونهابه آن مح
پشت شیشه برف میبارد پشت شیشه برف میبارد در سکوت سینه ام دستی دانه‌ی اندوه میکارد مو سپید آخر شدی ای برف تا سرانجامم چنین دیدی در دلم باریدی ای افسوسبر سر گورم نباریدی چون نهالی سست میلرزد روحم از سرمای تنهایی میخزد در ظلمت قلبم وحشت دنیای تنهایی دیگرم گرمی نمی بخشی عشق ای خورشید یخ بسته سینه ام صحرای نومیدیست خسته ام ‚ از عشق هم خسته غنچه شوق تو هم خشکید شعر ای شیطان افسونکار عاقبت زین خواب درد آلود جان من بیدار شد بیدار بعد از او بر هر چه رو
برش و تصویر زیر از جلد اول "کمدی الهی" دانته آلیگیری است. این اثر محشر است! آمیخته ای غنی از مضامین کتاب مقدس، منظومه ها و  اسطوره های یونانی و تخیل! جلد اول شرح سفر دانته به دوزخ است. در دایره یا درک هفتم و زیر دایره ی دوم (جایگاه خشونت طلبان نسبت به خویشتن)، دانته با روحی برخورد می کند که گناهش ساقط کردن خویش از حیات است و مجازاتش به شرح زیر:
«آنگاه که روحی تندخو ترک می کند
جسمی را که خود ریشه کن کرده از حیات،
در می افکندش مینوس به هفتمین مغاک.
محبوب من...اگر مرا به جُرمم مواخذه کنی، من تو را به عفوت مواخذه می‌کنم که چرا مرا نبخشیدی...و اگر مرا به گناهم بازخواست کنی، من تو را به مغفرتت بازخواست می‌کنم...و اگر مرا به آتش دوزخ بری، اهل آتش را آگاه خواهم کرد، که من تو را دوست می‌دارم...
رسول خدا ص فرمود هر که خوشش آید که خدا عمرش را دراز کند وروزیش توسعه دهد آید صله رحم کند زیرا روز قیامت رحم را زبان تن دو تیزی است که میگوید پروردگارا بپیوند هر که با من پیوست و ببر هرکه را ازمن برید و مردی ا روش خبر ظاهر خوب دیده میشود ولی چون خویشاوندیکه از او بریده نزدش آید اورا ه پایین ترین قعر دوزخ سر نگون کند 
عمر زاهد همه طى شد«به تمناى بهشت»او ندانست که در«ترک تمناست بهشت»این چه حرفیست که در«عالم بالاست بهشت»هر کجا وقت خوش افتادهمانجاست بهشت ...!دوزخ از تیرگی بخت درون من و توستدل اگر تیره نباشد همه دنیاست بهشت...!
✍️صائب تبریزی
سنگینی چیست؟ بشکند و فرو ریزد! سیاهی چیست و سردی، که به زیبایی هجوم می‌آرد و طلب نکبت می‌کند؟ باشد بر طلب تو، پلشتی و نکبت از آن تو باد! این آرزو برآورده شود، بلکه آتش‌ات زند تا در آتش خویش از نکبت خویش خلاص شوی! باری همه‌ی آرزوها و نکبت‌ها برآورده باد!

باشد این جهان از آن تو! آن جهان هم از آن تو! بهشت می‌خواهی، پس دوزخ‌اش نیز خواستی. این بهشت و این دوزخ از آن تو باد! نور خواستی، ظلمتش نیز طلبیدی، این نور و این ظلمت ارزانی تو باد! 

صافی چیست؟
" تازه‌به‌دوران‌رسیده‌گان و نوکیسه‌گان ، تو را ، ای فلورانس ، آکنده از آن افراطکاری و غروری کرده‌اند که امروز از دست‌ش به فغان آمده‌ای ."
این کلمات را با بانگی بلند و با سری افراشته گفتم ، و آن هر سه که این پاسخ مرا شنیدند به یکدیگر نگریستند ، بدان‌سان که بر چهره‌ی حقیقت بنگرند ؛
کمدی الهی ؛ دوزخ ( دانته آلیگیری )
سومین بولجیا (گودال سوم) از طبقه‌ی هشتم ، خاص کسانی است که مرتکب خرید و فروش اموال و مناصب کلیسا شده‌اند و قاعدتاً باید وقف‌خواران نیز در آن جای داشته باشند . این عده در جمع حیله‌گران مسکن گرفته‌اند ، زیرا اموال خدا را به نام خود در معرض بیع و شری گذاشته‌اند . در زمان دانته عده‌ی این‌قبیل کسان بسیار زیاد بود ، زیرا کلیسا مرکز اصلی ثروت بود و غالب مؤمنین کمابیش اموال خود را بدان هدیه می‌کردند .
در گودال سوم این طبقه ، این دوزخیان هر کدام در
مرا کز عشق می‌سوزم ز دوزخ چند ترسانی / کسی از مرگ می‌ترسد که در دل خوف جان دارد
دیروز رکورد بازدید در روز تمام دوران وبلاگ نویسیم زده شد و این موضوع برام خیلی عجیبه. امتحان فنی افتاد بین دو امتحان مهم ترمم. فردا هم قراره کارت ورود به جلسه بگیرم. کمی پادکست ی حساب گوش دادم و بظرم حرفای خوب و به روزی توش میزنن. باقی روز درس درس و درس بود خدا بخیر کند.
ﺣﺎﺖ ﺍﺳﺖ ﻪ روزی ﺎﺩﺷﺎﻫ ﺍﺯ ﻭﺯﺮ ﺧﻮﺩ ﺮﺳﺪ: 
 ﺑﻮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻪ ﺗﻮ ﻣ ﺮﺳﺘ ﻪ ﻣ ﺧﻮﺭﺩ؟ ﻪ ﻣ ﻮﺷﺪ؟ ﻭ ﻪ ﺎﺭ ﻣ ﻨﺪ؟ ﻭ ﺍﺮ ﺗﺎ ﻓﺮﺩﺍ ﺟﻮﺍﺑﻢ ﻧﻮ ﻋﺰﻝ ﻣ ﺮﺩ... 
 ﻭﺯﺮ ﺳﺮ ﺩﺭ ﺮﺒﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﻓﺖ... 
 ﻭ ﺭﺍ ﻏﻼﻣ ﺑﻮﺩ ﻪ ﻭﻗﺘ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻦ ﺣﺎﻝ ﺩﺪ ﺮﺳﺪ ﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻪ ﺷﺪﻩ؟ 
 ﻭ ﺍﻭ ﺣﺎﺖ ﺑﺎﺯﻮ ﺮﺩ... 
 ﻏﻼﻡ ﺧﻨﺪﺪ ﻭ ﻔﺖ: "ﺍ ﻭﺯﺮ ﻋﺰﺰ ﺍﻦ ﺳؤﺍل ﻪ ﺟﻮﺍﺑ ﺁﺳﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ..! " ﻭﺯﺮ ﺑﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﻔﺖ: "ﻌﻨ ﺗﻮ ﺁﻥ ﻣﺪﺍﻧ؟! "
ﺲ ﺑﺮﺍﻢ ﺑﺎﺯﻮ؛ ﺍﻭﻝ
تمارین عقل در نظر عشق به پشیزی نمی‌ارزند، چرا که این تمارین به نگه‌داشتن روح در آغل زمین است، حال آنکه عشق به رهایی فرا می‌خواند. 

تکرار اذکار ذرّه‌ای روح را بالا نمی‌برد، اگر صرفاً لق‌لقه‌ی زبان باشد و سالک از جریان زندگی جدا باشد. مثل این است که کسی بنشیند روزی هزار بار بگوید عشق و سپس برخیزد و در مردگی‌اش به تمارین عقل بپردازد. نام آن زندگی نیست. 

به راه آیین‌ها رفتن و بر قدم گذشتگان گام سپردن کار بیهودگان است، آنها که نمی‌خواهند زن
فیلم با ژانر ماورایی خود سعی در نشان دادن ایمان داشتن به خداوند و تحمل سختیها و تسلیم در برابر خداوند و نداشتن ایمان و یا ضعف آن را در قالب یک خانواده که زن و شوهری جوان دو فرزند خود را در حادثه‌ای از دست می‌دهند را به نمایش بگذارد(در واقع این چیزی است که جامعه امروز جهانی خصوصا جامعه ما شدیدا با آن مواجه است از یک سو ایمان ظاهری یا همان ریاکاران و متظاهران و از سوی دیگر مومنین واقعی که در شرایط سخت امروز خم بر ابرو نمی آورند) .
ولی زن دیگر تحم
 
 جهت برکت:بعداز تلاوت هر آیه سوره الشمس بگو شمس الشموس ویا انیس النفوس ادرکنی که به آب و نمک بدمید و آب را خورده نمک را نگه دارید((60 ))
بسم الله الرحمن الرحیم
حوامیم ( یعنی سوره های غافر و فصلت و شوری وزخرف و جاثیه ودخان واحقاف) مغز قران هستند حوامیم هفت تا است و در های دوزخ هفت به نام های جهنم و حطمه و لظی و سعیر و سقر  وهاویه و جحیم که روز قایمت هر سوره آید وبر دری از این در ها بایستد و رها نکند که هیچ خواننده این سوره ها اورا به دوزخ برند این حوا
«١٠»إِنَّ‌ الَّذِینَ‌ کَفَرُوا لَنْ‌ تُغْنِیَ‌ عَنْهُمْ‌ أَمْوالُهُمْ‌ وَ لا أَوْلادُهُمْ‌ مِنَ‌ اللّهِ‌ شَیْئاً وَ أُولئِکَ‌ هُمْ‌ وَقُودُ النّارِ همانا کسانى که کفر ورزیدند،نه اموالشان و نه فرزندانشان در برابر(عذاب)خدا (در قیامت)هیچ به کارشان نمى‌آید و آنان خود هیزم و سوخت آتش‌اند. نکته‌ها: «وَقود»به معناى مادّه‌ى سوختنى است.وسیله‌ى آتش‌زایى دوزخ دو چیز است:
ادامه مطلب
مولوی:
«راست می‌گوید همه نسبت به حقّ نیک است و به کمال است؛ امّا نسبت به ما نى. زنا و پاکى و بى‏نمازى و نماز و کفر و اسلام و شرک و توحید، جمله به حقّ نیک است؛ امّا نسبت به ما زنى‏ و دزدى و کفر و شرک بد است و توحید و نماز و خیرات نسبت به ما نیک است؛ امّا نسبت به حقّ جمله نیک است. چنان‌که پادشاهى در ملک او زندان و دار و خلعت و مال و املاک و حشم و سور و شادى و طبل و علم باشد؛ امّا نسبت به پادشاه جمله نیک است، چنان‏که خلعت، کمالِ ملک اوست و دار و کشتن و
امام صادق ص فرمود همانا خدا کار های خیر زود انجام شده را دوست دارد امام صادق ع فرمود چون اراده کار خیری کردی تاخیرش مینداز زبرا بنده بقصد ثواب خدادر روز گرمی روزه میگیرد وهمان سبب میشود که خدا اورا از اتش دوزخ مبرهاند وچیزی را که مابه تقرب بخدای عزوجل است کوچک مشمار اگر چه پاره خرمایی باشد که انرادر راه خدا دهی
با کسی که خرده حسابی باهاش داری برخورد میکنی، میبینی با اهل وعیالشه... با رفقای صمیمیشه...با اون که کلی منتظرش بودی پیداش کنی، اما میگی اینجا دیگه جاش نیست و مواخذه دور از انصاف! باشه بعد من دانم و او!!از قول نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم خوندم که میفرمایند:«دوست بسیار انتخاب کنید؛ زیرا خداوند شما با حیا و کریم است و شرم دارد که روز قیامت بنده خود را در حضور دوستانش عذاب نماید»(مسلما البته دوستانی که خود وجاهت و آبرویی داشته باشند) -نهج
بسم الله الرحمن الرحیم
فَیُعَذِّبُهُ اللَّهُ الْعَذَابَ الْأَکْبرَ؛ که خداوند او را به عذاب بزرگ مجازات مى‏ کند! (غاشیه، 24)
وَ آن الْفُجَّارَ لَفی‏ جَحیمٍ؛ و بدکاران در دوزخند. (انفطار، 14)
 
صفات جهنّمیان
1- آنان که آیات الهی را از روی جهل و عناد و تعصب به استهزاء می‌گرفتند و این دلیل کفر آن‌ها و سبب سقوط آن‌ها در دوزخ است.(کافران و منافقان):
إِلَّا بَلَاغًا مِّنَ اللَّهِ وَ رِسَالَاتِهِ وَ مَن یَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَإِنَّ لَهُ نَا
«٢٤»ذلِکَ‌ بِأَنَّهُمْ‌ قالُوا لَنْ‌ تَمَسَّنَا النّارُ إِلاّ أَیّاماً مَعْدُوداتٍ‌ وَ غَرَّهُمْ‌ فِی دِینِهِمْ‌ ما کانُوا یَفْتَرُونَ‌ این(روى گردانى از حکم خدا)براى آن بود که اهل کتاب گفتند:هرگز آتش دوزخ جز چند روزى به ما نمى‌رسد.و این افتراها(و خیال‌بافى‌ها)آنان را در دینشان فریفته ساخت. نکته‌ها: در قرآن،بارها شعارهاى پوچ و خیال‌هاى باطل یهود نقل شده است.آنها مى‌گفتند:
ادامه مطلب
یاابن الحسن ...
تمام عمر خطا کردم و عطا کردی
چه ها ز بنده ی خود دیدی و چه ها کردی
من از تو جانب دوزخ فرار می کردم
تو لحظه لحظه مرا سوی خود صدا کردی
تو با تمام بزرگی ز بس کریم هستی
مرا از کودکی ام با خود آشنا کردی
هزار مرتبه دیدی که توبه بشکستم
دوباره روی من باب توبه وا کردی
"قشنگ ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم کسانی هستند که شکست، رنج، مبارزه، و خسران را شناخته‌ و راه خود را از اعماق بازیافته‌اند.این افراد قدردان زندگی‌اند و نسبت به آن حساسیت و درکی دارند که آنها را از همدردی، مهربانی، و نوعی توجه دوست داشتنی و عمیق سرشار می‌کند.آدم های قشنگ اتفاقی به وجود نمی‌آیند."الیزابت کوبلر راس این دوروز به پارک رفتن و مراسمای قبل از محرم گذشت. با این که اعتقادی ندارم ولی فقط به خاطر رضایت مادرم باید شرکت کنم :/ این چه
قران کریم : آب و هوای دوزخ

 

وضعیت آب و هوا و جنگلها در دوزخ  بهتر از خوراکیهایش نیست
 
 اهل دوزخ با شکمهایی پر از شیره های آتشین و جامه هایی از قطران به سایه های درختان جهنّم پناه می برند بلکه اندکی از عذاب و آتش فاصله بگیرند.
 
✅سایه های درختانی که در قران کریم از آنها به شجر زقّوم یادشده است، سایه هایی از دود سیاه که نه
خنکی دارد و نه سودی می بخشد"وَ ظِلٍّ مِنْ یَحْمُومٍ *لا بارِدٍ وَ لا کَرِیمٍ (44) " (سوره واقعه آیات 43و44 )،
 
✅درختانی بنام زقّ
گویند فلک حساب ما را دارد # مسکین و فقیر و هرچه دارا دارد
گیرد ز گریبان و کند تنبیهت # قاضی نبود ولی مدارا دارد
پر آتش و زقوم نباشد هرگز # دوزخ نبود که مار کبرا دارد
نیروی پلیس هم ندارد گویی # اما عملش ضامن اجرا دارد
پنهان و فرار لاجرم نتوانی # در کشوری که درخت افرا دارد
تردید نباشدش به انجام عمل # هرچند که در زمان درازا دارد
گرجی ز جفا مرنج و امید بدار # این عدل، فلک به حق زهرا دارد
#امام_سجاد علیه السلام یک جمله‌ای دارند در دعای #ابوحمزه_ثمالی که می‌فرمایند:وَحُبّی لَکَ شَفیعی اِلَیْکَ...و عشقم به تو واسطه‌ام به پیشگاه توست...حُبّ یعنی آتش!آتشِ دل!حضرت می‌فرمایند:خدایا من سوخته‌ام دیگر! مرا باز در آتش دوزخ خواهی سوزاند؟من سوخته‌ی تو بوده‌ام تا بودمدر آتش دوزخم چه می‌سوزانی؟آیت الله سیدحسن عاملی
                                                     جهت ایمنی از حوادث: آیه 129 سوره توبه((65))
بسم الله الرحمن الرحیم
این سوره را شریعه گویند ثواب قاری این سوره آن است که آتش دوزخ را هرگز نبیند و زفیر  وشهقیق جهنم را نشنود ودر افق اعلا رفیق سید انبیا باشد وهر که با خود دارد از هر چه بترسد ایمن شود واگر زیر سر نهد از شر جن محفوظ شود
امام باقر ع فرمود امیرالمومنین ع را از ایمان سوال کردند فرمود  خداب عزوجل ایمان را بر چهار پایه قرار داده 1. صبر 2 یقین  3 عدالت 4 جهاد   و صبر بر چهار شعبه دارد اشتیاق و ترس وزهد و مراقبت   انتظار.  پس هرکه اشتیاق بهشت داشته باشد هوس رانها راکنار گذارد و هر که دوزخ بیم دارد از چیز های حدام رو گرداند و هر که در دنیازهد  ورزد و بی رغبت شود  مصبت براو اسان شود وهر که منتظر مرگ باشد بانجام دادن نیکیهاشتاب کند 
نمی‌دانم که دیشبِ من چه‌قدرش خودِ برآمده‌ی من بود و چه‌قدرش جلوه‌‌نماییِ دوزخ.
در این سه بار دوبارش منجر به ژستی اصیل و نهایی شد. (اصیل؟)
~
بارِ اول: ژستِ مواجهه با مرکز و کنترلِ جزئیات در بسط و قبضِ دایره.
مشاهدات‌ام را از حضور در آن الگو در قطعه‌ای به اسمِ «طواف» نوشته‌ام.
~
بارِ دوم:
~
بارِ سوم: شیطان. من از کالبدِ خودم کش می‌آمدم و عقب می‌رفتم اما ردِ کش‌آمدن‌ام پیدا بود. (شبیهِ وقت‌هایی که ویندوزِ XP  هنگ می‌کند.) و در پشتِ من، نسخه‌ای
صبح یه خانم روی پشت‌بوم ساختمان روبه رویی با گرم‌کن فسفری نرمش می‌کرد. بین نماز ظهر و عصر یک دفعه صدای دهل از تو کوچه اومد. برای دقایق کوتاهی همه از پنجره‌ها تماشا میکردن. احساس می‌کردم اون دو نفر با دهل و سورنا؟ اون پایین آدم‌های بزرگی بودن. یک سری شیرینی محلی سرخ‌شده هم درست کردیم.  این شعر رو دیدم؛
 
دوزخ شرری ز رنج بیهوده‌ی ماست
فردوس دمی ز وقت آسوده‌ی ماست
به عقیده خیام هر کس که در این دنیا بتواند شاد زندگی کند و از زندگیش لذت ببرد، بطور حتم بعد از مرگش نیز در بهشت خواهد بود.زیرا کسی که زندگی شادی داشته باشد به طور طبیعی نه به کسی ظلم می کند و نه تفکرات منفی نسبت به دیگران دارد.
پس دنیا و آخرتش برای او بهشت خواهد بود.بنابراین نباید زندگی را به خود سخت گرفت و به خود وعده فردایی بهتر داد..
گردون نگری ز قد فرسوده ماستجیحون اثری ز اشک پالوده ماستدوزخ شرری ز رنج بیهوده ماستفردوس دمی ز وقت آسوده ماست
ای دوست من، من آن نیستم که می‌نمایم .نمود پیراهنی است که به تن دارم - پیراهنی بافته ز جان که من را از پرسش‌های تو و تو را از فراموشی من در امان می‌دارد.آن " من" ی که در من است ٬ای دوست ٬در خانه خاموشی ساکن است وتا ابد همان‌جا می‌ماند؛ ناشناس و درنیافتنی. من نمیخواهم هرچه میگویم باور کنی و هرچه می‌کنم بپذیری - زیرا سخنان من چیزی جز صدای اندیشه‌های تو وکارهای من جز عمل آرزوهای تو نیستند.هنگامی که تو میگویی "باد به مشرق می وزد " من میگویم "آری به م
توی کتاب { کمدی الهی} دانته یکی از طبقات دوزخ مال اون دسته آدم هایی است که به دیگران مشاوره دروغ دادند.مشاوره هایی که باعث یک انتخاب اشتباه وکلی مشکلات برای فرد شده.عذابشان هم این بود که برعکس توی آتش آویزان بودند و زبانه های آتیش مثل زبان خودشان به بدن هایشان نیش می زد
کتاب را بستم و یک لحظه با خودم گفتم:
این طبقه حتما از اون طبقات خیلی شلوغ وپر ازدحام دوزخ است.پر از آدم هایی که بدون یک باور و یک علم به آدم ها مشاوره اشتباه دادند.مشاوره ازدواج،
معادرا چه معناست؟                        مرا همین تمنا است
یعنی بشر تماما                             زنده شوند حتما
با روح وبا همین تن                         دوباره بعد مردن
فاعل هر نیک وبد                           سزای خویش بیند
آن که نماز خوانده                          شیطان ز خویش رانده
امر به خیر کرده                            نهی زبد نموده
چشم ز نامحرمان                         پوشیده در هر مکان
عمل به امر خدا                            کرده ارآن ابتدا
بود بهشت ج
علت جهنمی شدن اهل دوزخ از زبان خودشان در پاسخ به سؤال بهشتیان که به صورت بسیار ساده و گویا در قرآن کریم به آن اشاره شده است به شرح ذیل می باشد.
سوره مبارکه مدثر
دلیل اول) از نمازگزاران نبودیم، نماز نمی خواندیم.
دلیل دوم) به فقرا کمک نمی کردیم.
دلیل سوم) با اهل باطل همنشین بودیم، دوست نااهل و همنشین بد.
دلیل چهارم) روز جزا و قیامت را باور نداشتیم و تکذیب میکردیم.
 
[ کُلُّ نَفْس بِما کَسَبَتْ رَهِینَةٌ(38) ] هرکس در گرو اعمال خویش است.
[ إِلاّ أَصْحا
بسم الله الرحمن الرحیماللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَوَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین.خدایا بگشا برایم در این روز درهای بهشت‌ها وببند برایم درهای آتش دوزخ را و توفیقم ده در آن برای تلاوت قرآن ای نازل‌کننده آرامش در دلهای مؤمنان.
 
مشاهده ویدیو
 
بنده درماه مبارک به خدانزدیک است/سوی احسان وکرامت به عطانزدیک است/سفره رحمت وقرآن شده پهن ملکوت/وقت افطارو سحر اوبه رضانزدیک است/ربنای رمضانی زنمازش زیباست/دردلش عشق علی هم به ولانزدیک است/یادهرلحظه کند سختی درروز جزا/گریه ها بهردلش سوی صفانزدیک است/مغفرت نعمت رحمان که رسد دردل شب/چونکه ازآتش دوزخ به رهانزدیک است/رمضان ماه شریفی که نشان از مهدی است/زمزم وعطر ظهورش به ندانزدیک است/
صبح یه خانم روی پشت‌بوم ساختمان روبه رویی با گرم‌کن فسفری نرمش می‌کرد. بین نماز ظهر و عصر یک دفعه صدای دهل از تو کوچه اومد. برای دقایق کوتاهی همه از پنجره‌ها تماشا میکردن. احساس می‌کردم اون دو نفر با دهل و سورنا؟ اون پایین آدم‌های بزرگی بودن. یک سری شیرینی محلی سرخ‌شده هم درست کردیم. این شعر رو دیدم؛
دوزخ شَرَری ز رنج بیهوده‌ی ماست
فردوس دمی ز وقت آسوده‌ی ماست
خدایا ممنونم که حواست به من هست. کنار تو آرامم. بهت نیاز دارم.
#صادق_هدایت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✦ @Parsa_Night_narrator ✦
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
منبع خبری کانال:
#BBC_News
مشاهده مطلب در کانال
هیات تو به گونه ایست
که نمی دانم
فرشته ای یا شیطان؟
به مواخذه در من مینگری
که چرا به گونه ی دیگری؟
فریاد خوان
محک همه پلیدی هایی
از دوزخ می ای
تو را با زیبایی چه کار!
به مرگت ناخرسندم
به روشنی ات دل سپرده ام
که روزی زندان خودباختگی را واگذاری
و عاشقانه
دل به انسان سپاری
شعر از:پیمان ازاد
دوزخ چیست؟
و چنین پاسخ می‌دهم:
"رنج ناتوان بودن از عشق ورزیدن."
داستایفسکی@Parsa_Night_narrator
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
منبع خبری کانال:
#BBC_News
[عکس 180×210]
مشاهده مطلب در کانال
وَأَمَّـا مَـنْ أُوتِیَ کِتَــابَـهُ وَرَاءَ ظَـهْرِهِ ۱۰ 
و اما آن کس که نامه اعمالش را از پشت سر (به دست چپ) دهند.
فَسَوْفَ یَدْعُـو ثُبُــورًا ۱۱
او بر هلاک خود آه و فریاد حسرت بسیار کند.
وَ یَصْـلَى سَعِیــرًا ۱۲
و به آتش سوزان دوزخ در افتد.
إِنَّـهُ کَانَ فِی أَهْلِهِ مَسْرُورًا ۱۳
که او میان کسانش بسیار مغرور و مسرور بود.
إِنَّهُ ظَنَّ أَنْ لَـنْ یَحُـورَ ۱۴
و گمان کرد که ابدا (به سوی خدا) باز نخواهد گشت.
بَلَى إِنَّ رَبَّـهُ کَانَ بِهِ
✅ مال حرام توشه آتش جهنم  
♥️جهنم و عذاب‌های جهنم تجسم و نتیجه اعمال ما در دنیا هستند نه اینکه جریمه و تنبیهی از طرف خدا! به‌عبارت‌دیگر هر چه در دنیا کشت می‌شود در آخرت درو می‌گردد. حضرت محمد (صلی‌الله علیه و آله) درباره مال حرام فرمودند:   کسی که مالی را از راه غیر حلال به دست آورد، آن مال توشه و مرکب او به طرف آتش جهنم خواهد بود.۱ در روایت دیگری حضرت فرمودند:  ♥️خداوند متعال فرمود: کسی که برایش مهم نباشد که دینار و درهم (پول) را از چه راهی
در روایتی از صفوان جمال که از یاران امام کاظم بود نقل شده که می گوید :خدمت امام رسیدم فرمود:ای صفوان همه کارهای تو خوب است جز یک کار 
عرض کردم :فدایت شوم ،چکار؟فرمود :اینکه شتران خود را به هارون کرایه می دهی !گفتم: به خدا سوگند در مسیرهای عیاشی و هوس بازی و صید حرام به او کرایه نمی دهم  تنها در راه مکه در اختیار آنها می گذارم . فرمود ای صفوان !آیا از آنها کرایه می گیری ؟! عرض کردم بله ،فرمود : آیا دوست داری که زنده بمانند و بر سر کار باشند تا کرایه ت
اذعان احمد بن حنبل در مورد قسیم بهشت و جهنم بودن امیر المومنین علیه السلام
ابن ابی یعلی حنبلی از علمای اهل سنت عمری می‌نویسد:
حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ مَنْصُورٍ الطُّوسِیُّ ، یَقُولُ : كُنَّا عِنْدَ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ : یَا عَبْدَ اللَّهِ ، مَا تَقُولُ فِی هَذَا الْحَدِیثِ الَّذِی یُرْوَى أَنَّ عَلِیًّا عَلَیْهِ السَّلَامُ ، قَالَ : أَنَا قَسِیمُ النَّارِ ؟ وَمَا تُنْكِرُ مِنْ ذَا أَلَیْسَ رَوَیْنَا أَنَّ الن
رمضان، ماه عبادت و بندگی و راز و نیاز با معبود جهان است در روایات اسلامی تاکید شده که در این ماه با توجه و خضوع بیشتر، نمازها را بجا آورند و از نمازهای مستحبی در شب و روز غفلت نورزند و بدین ترتیب با یک تمرین یک ماهه همه مومنین به عبادت خالصتری موفق می شوند و جانها به خدا نزدیک تر می گردد.
رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم در این زمینه می فرماید: و هر کس در این ماه رمضان نماز مستحبی بجا آورد خداوند، برائت او را از اتش دوزخ خواهد نوشت.
در این قسمت سع
اعمال روز اوّل ماه رجب: روز شریفى است و در آن چند عمل است؛ اوّل:
روزه گرفتن، روایت شده: حضرت نوح علیه السّلام در این روز سوار کشتى
شد، و به کسانى که با او بودند امر فرمود روزه بدارند. و هرکه در این روز روزه بدارد، آتش دوزخ به فاصله یک سال راه از او دور می شود.
دوّم: غسل کردن.
سوّم: زیارت امام حسین علیه السّلام، شیخ از بشیر دهّان از امام صادق
علیه السّلام روایت کرده: هرکه روز اوّل رجب حسین بن على علیهما السّلام
را زیارت کند بى تردید خ
 
                                                              جهت جلب روزی: سوره صافات((59))
بسم الله الرحمن الرحیم
هرکه این سوره را بخواند حقتعالی شرف دنیا و آخرت را به او عطا کند و اور ا بر سایر مردم غالب نماید بر وجهی که هرکس او را ببیند هیبت او بر دل او نشیند واگر مال وعشائر نداشته باشد به او ارزانی دهد و بدن او را بر آتش دوزخ حرام نماید و هزار قصر باشد ودر هر قصری هزار حور همراهش شود واگر بر بازوی خود ببندد محبوب خلایق شود ومردم ا ورا ب
             مغضوبان در قرآن 
(صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم) 
1⃣ یهود  
وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ .و(یهود)ﺑﻪ ﺧﺸﻤﻰ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ﺳﺰﺍﻭﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ.(آل عمران١١٢)
2⃣ فرد قاتل  
وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻣﺆﻣﻨﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻋﻤﺪ ﺑﻜﺸﺪ ، ﻛﻴﻔﺮﺵ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺧﺸﻢ ﻴﺮﺩ.(نسا
 حضرت صادق ع فرمود شیعیان  ما انهایی هستند که هر گاه تنهاباشند ذکر خدا بسیار کند 3 حدیث ونیز انحضرت ع فرمود دسولخداص فرموده هرکه ذکر خدای عزوجل را بسیار کند خداوند اورا دوست دارد و هرکه ذکر خدا را بسیار کند برای او دو برایت یعنی منشور ازادی نوشته شود یکی برایت از دوزخ و دیگر برایت از نفاق و دورویی  4 حدیث حضرت صادق ع تسبیح فاطمه  زهرا علهماالسلام از جمله ذکر بسیاری است که خدای عزوجل فرموده است و خدا را یاد کنید یاد کردن بسیار سوره احزاب ایه 41
۳۶. غیبت، خورش سگ‏هاى دوزخ‏
«کُفّ عَنِ الْغَیْبَةِ فَإِنّهَا إِدَامُ کِلابِ النّارِ».
امام حسین (ع) فرمود: «از غیبت بپرهیز، که خورش سگهاى دوزخ است».
(بحار الانوار، ج ۷۵ ص ۱۱۷ ح۲ )
۳۷. نهى از منکر
«لا یَنْبَغِى لِنَفْسٍ مُؤْمِنَةٍ تَرَى مَنْ یَعْصِى اللّهَ فَلا تُنْکِرُ عَلَیْهِ».
امام حسین (ع) فرمود: «سزاوار نیست که مؤمن، گناهکارى را ببیند و او را از گناه باز ندارد».
(کنز العمّال، ج ۳ ص ۸۵ ح۵۶۱۴ )
۳۸. اثر نافرمانى خداوند
«مَنْ حَاوَلَ اَمْراً
آبان بن تغلب گوید بامام صادق علیه السلام عرض کردم قربانت  خدایتعلی فرماید خودرا  بکردنه نینداخته 11 سوره 90  حضرت  فرمود کسی را که خدا ببرکت ولایت ما گرامیش  داشته از گردنه گذشته است و ما هستیم آن گردنه یی که هر کس  وارد شود  نجات یابد راوی گوید من خاموش بودم باز حضرت فرمود نمی خواهی بتو  حرفی  آموزم و افاده  کنم  که از دنیا  و آنچه در آنست برایت بهتر باشد  و عرض کردم  چرا قربانت فرمود آن قول  خداست آزاد کردن بنده  13 سوره 90 آنگاه فرمود مردم هم
✍امام علی (ع) فرمودند :
در آخر الزمان که بدترین دوران است ؛ جمعی از زنان پوشیده اند در حالیکه برهنه اند( لباس دارند اما آنقدر نازک و کوتاه است که گویی برهنه اند..)  و از خانه با آرایش بیرون می‌آیند،
اینها از دین خارج شده اند ، و در فتنه ها وارد شده اند و به سوی شهوات میل دارند ..و به سوی لذات خوارکننده شتاب می کنند و حرام ها را حلال می‌دانند و (اگر توبه نکنند ) در دوزخ به عذاب ابدی گرفتار می‌شوند ..
وسائل‌الشعیه ج۱۴ص۱۹
تو به فردوست رو ما را واگذارمن به دوزخ می‌روم دیدار یار
بنده‌ی دیروز و فردایی و ما سالک این حال ناب مشکبار
فرش عقلت گر چه پر نقش است لیکعاقبت دارت زند نقش و نگار 
عقل را با عدل چون آمیختیآنچه در دست است جامی زهربار 
جام تو نوش تو بر خلقش مزنظلمت خویشت مکن بر کس نثار
کودکی و زاری و پیچیدگیسادگی و پیری و مستی و کار 
چوبک امر تو بر آتش زدم دوش در معراج سرخ بی‌قرار
گفت حلمی ساده کن این کار راساده کردم در شبی این کار و بار
و نیز حضرت ع  صادق ع شیعیان ما انهایی  هستند که هر گاه تنهاباشند ذکر خدا بسیار کنند و 3 ونیز اانحضرت ع فرمود رسولخداص فرمود هرکه ذکر خدای عزوجل را بسیار کند خداوند اورا دوست دارد وهرکه  ذر ذکر خدا را بسیار کند وبرای او دو براعت یعنی منشور ازادی نوشته شود یکی بر امت از دوزخ و دیگری براعت از نفاق ودروریی  4 حضرت صادق ع فرمود  تسبیح فاطمه زهرا ع از جمله ذکر بسیاری است که خدای عزوجل فرموده است وخدا را یاد کنید یاد کردن بسیر سوره احزاب ایه 41  و نیز م
امام باقر ع فرمود شیعیان علی ع تنها همان بردباران دانشمندان خشکبده لبند که رهبانیت وترک دنیا بر رخسارشان هویدا است حدیث 21 اما باقر ع فرمود امیرالمنین ع نماز صبح را در عراق بجماعت گزارده چون رو بر گردانید مردم را موعظه فرمود و از خوف خدا گریست وانها را نیز گریاند. سپس فرمود هان بخدادر زمان دوست صمیمم پیغمبر ص مردمی را را میشناختم که در بامدادو شام ژوییده وگرد الود و گرسنه بودند پیشانی انها در اثر سجده مانند زانوی بزمین برای پروردگار خود با س
 قرآن می‌فرماید که: «قوا انفسکم و اهلیکم نارا وقودها الناس و الحجارة»؛ هم خودتان را حفظ کنید، هم اهل‌تان را. این خطاب به مردها و زن‌ها، هر دو، است. اهل هر انسانی عبارت است از خانواده و نزدیکان او. زن شما، اهل شما مردها و مرد شما، اهل شما زن‌هاست. هم خودتان را از غلتیدن در آتش حفظ کنید، هم اهل‌تان را حفظ کنید. علاوه بر این، حفظ عناصر اصلی داخل کانون خانواده، به حفظ خود انسان هم کمک می‌کند. همسران؛ زن‌ها، مردها را و مردها، زن‌ها را می‌توانند
دل هادامه ته ور دئووه امونت، هی ربابه جان ته بلاره
نکن خیانت ای بی مروت، هی ربابه جان ته بلاره
نکنه بشکنی اون عهد و پیمون، هی ربابه جان ته بلاره
ته دامون گیرمه روز قیامت، هی ربابه جان ته بلاره
 
ته چش سرمه
تو نکن برمه
من ته ره ورمه آی ربابه جان ته بلاره
 
بلبل میشکا بخون بموئه بهار، هی ربابه جان ته بلاره
کوهی ره یاد بیمو کوه کوجه بار، هی ربابه جان ته بلاره
کوهی شوننه کوه با لب خنده، هی ربابه جان ته بلاره
نا دارنه کدورت نا غم و غرصه، هی ربابه جان ت
#حدیث_مهدوی
 
امام محمد باقر(ع)
«ابو حمزه ی ثمالی می گوید: در خدمت امام باقر علیه‌السلام بودم، چون مردم رفتند و مجلس خلوت شد فرمود (سخنی در جمع خواص):-«یا ابا حمزه! من المحتوم الذی حتمه الله قیام قائمنا، فمن شک فیما اقول، لفی الله و هو به کافر».-«ای ابا حمزه! از امور حتمی ای که خداوند حتمی ساخته است قیام قائم ماست، هر کس در این گفتار تردید کند خدا را در حال کفر ملاقات می کند».سپس فرمود: پدر و مادرم به فدای کسی که هم‌نام و هم‌کنیه ی من است او هفتمین
قاری قرآنی که داخل در دوزخ شد!
بخوانیم و عبرت بگیریم
شیخ حسن بن ابی الحسن دیلمی قدس الله روحه الشریف نقل کرده است:
ومنها انّه خرج ذات لیلة من مسجد الكوفة متوجّهاً إلى داره قد مضى هزیع من اللیل ومعه كمیل بن زیاد ـ وكان من خیار شیعته ومحبّیه ـ فوصل فی الطریق إلى باب رجل یتلو القرآن فی ذلك الوقت، ویقرأ قوله تعالى: {أمّن هو قانت آناء اللیل ساجداً وقائماً یحذر الآخرة ویرجو رحمة ربّه قل هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون إنّما یتذكّر اُولوا الأ
میسر گوید  خدمت امام باقر عاز غضب سخن بمیان امد حضرت فرنود همانا مرد  غضب میکند و تاداخل دوزخ نشود هرگز پس راضی نگردد تا مرتکب گناهی نشود خشمش تسکین نیابد  پس هرکس بر مردمی خشمگین شد وایستاده بود بابد فوری بنشیند تا پلیدی شبطان ازاو دور شود و هرکس بر خویشاوندش غضب بلی نزدیک او رود و تنش مس کند  مثلا دست به دست او سایدزیرا خویشاوند هر گاه مس شود ارامش یابد  شرح علما اخلاق برای چاره و علاج غضب دو راه علمی و عملی ذکر  کرده اند را علمیش انستکه بن
حضرت امام و دیگران فرموده اند انسان موحد بخاطر شوق به بهشت و ترس از جهنم خدا را عبادت نمی کند و این ترس از دوزخ و شوق بهشت یک مرحله بسیار پایین از بندگی است. حال سوالی اینجاست چرا در ادعیه منصوب به ائمه اطهار (ع) این نعمتهای بهشتی درخواست شده؟ چرا امیر المومنین علی (ع) اینقدر از آتش و عذاب های دوزخ نام برده اند و اظهار خوف نموده اند؟ مگر در قیامت نعمت های بهشتی همان جلوه های ظهور حق تعالی نیستند؟ و مگر بهشت خواستن با خدا خواهی در تصاد است؟ یا مگر
کراچی میں اردو کے کئی ایک.لہجے ہیں انہی میں سے ایک.لہجے میں منقبت کے اشعار پیش خدمت ہیں
نعلت کی رسی اس کی گردن میں ڈال دی ہِےیونہی تو ماویہ سے صلحا نہیں کری ہِےلگتا ہے ماویہ کی مَییَا مری پڑی ہِےملا کی جب ہی سوجی وی آج تھوتھنی ہےمولا کی ہے پدائش کا دن مگر بتاوملا کے تھوبڑے پر کیوں مردنی مچی ہِےاِے ماویہ گٹر سے  رستا ہِے جِیسے پانیتیری شَکَل سے نعلت ایسے ابل ریی ہےاو ہندہ کی نَسَل تو دوزخ میں کھا چپیڑیںمولا سے دھوکے بازی تو نے بہت کری ہےتیرا کرم
آنان که آزادی ندارند نه از این بابت است که آزادی از ایشان دریغ شده است، بلکه چون آزادی را دوست ندارند، عزیز نمی‌دارند و از قوانین آن بی‌خبرند. آن‌ که آزادی ندارد قانون ندارد و چون قانون نیست آزادی نیست. 
آزادی نخست مفهومی باطنی‌ست، باید جُسته شود و اقلیم به اقلیم و دشت به دشت و کوه به کوه پیموده شود و به فراچنگ آورده شود. روح در جستجوی آزادی‌ست و انسان در جستجوی بند. چرا که اسیری آسان است و مزدوری و بی‌مسئولیتی‌ست و در آزادی باید بدانی که چ
رسیده نوکر عاصی و روسیاه عقیلهرسیده با طمع بخشش از اله عقیلهبه هر دری زدم و عبد سر به راه نبودممرا بخر که شوم عبد سر به راه عقیلهگناه و معصیت از چشم پُر گناه می افتداگر به دل برسد لطف یک نگاه عقیلهمرا خلاص کن از جایگاه آتش دوزخقسم به حرمت والا و جایگاه عقیلهخوشا به حال شهیدان جان فدایی زینبخوشا به غیرت شیرانِ در سپاه عقیلهبه یاد قلب سلیم مدافعان شهیدشسلام می کنم امشب به بارگاه عقیلهبه روز حشر که مُهر سکوت بر لب خلق استحسین، ذکر لب ماست در پنا
امام صادق ع فرمود همانا مومن  ببرادرش تحفه میدهم  گعتم چیست  فرمودمانند مانند جای نشتن متکا خوراک و پوشاک و سلام پس بهشت برای  پاداش او گردن کشد  خدای عزوجل ببهشت وحی فرماید که من طعام ترا بر اهل  دنیا ساختم مگر بر پیغمبر ووصی. پیغمبر و چون روز قیامت خدای عزوجل ببهشت وحی کند که دوستانم را در برابر  تحفهایشان  پاداش ده پس غلمان  وحوریانی بیرون ایند  که طبقهایی که از مروارید سر پوش داردهمراه داشته باشند چون انهابدوزخ و هراسش نگرند و  بهشت را
از کجا آمد دوست ؟خبری داد به من باد صباح
ز فراق شمس از مولانا
دل اندوه تپید 
و ضمیر آشنای یک پیر ، برنا شد
در نگاه پسری چشم سیاه
مگس شهوت به تکاپو اقتاد 
و بلندای محبت به زمین های پر از آفت عشق کرد سقوط
از کجا آمد دوست ؟
خبری آمد از سوی یک باغ
حوریان رم کردند‌ !
و به دنبال غلامی پی اندیشه ی کامی از او 
عارفی زیر درخت ملکوت
در خیال دختری در دوزخ میشد لخت 
در کنار رودی
پسری لب های خود را در آب می بوسید
دختری در پس یک کوه با خود تنها
دوستی با تن خود را
پیامبر(صلی الله علیه وآله):روزه روده را باریک میکند, گوشت را می ریزدوازگرمای سوزان دوزخ دور می گرداند.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):روزه بگیرید تا سالم بمانید.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):روزه دل ازاندیشیدن به گناهان , برتر از روزه معده ازطعام است.
امام باقر(علیه السلام):روزه وحج , آرام بخش دلهاست.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):خواب روزه دار , عبادت است وخاموشی او , تسبیح ودعایش, پذیرفته وعملش , دوچندان.
فرا رسیدن ماه رمضان راتبریک عرض مین
امام صادق ع ع فرمود اهل دوزخ از اینرو در ووزخ جاودان باشندکه نبت داشتند اگر در دنیا جاودان باشد همیشه نافرمایی خدا کنند و اهل بهشت از اینرو در بهشت جاودان باشندکه نیت داشتند اگر در دنیاباقی بمانند  همیشه اطاعت خدا کنند پس این دسته و ان دسته  بسبب نیت خویش جاودانی شدند. سپس قول خدایتعلی را تلاوت نمود بکو هر کس طبق طریقه خویش عمل میکند 79 سوره 17 و فرمود یعنی طبق یت خویش شرح از توضیحی که ذیل روایت دوم این باب  راجع بمعنی نیت بیان شد معلوم گشت که ن
در روایت دارد که:
پس از آفرینش بهشت، چبرئیل گفت:
پروردگارا! کدام بشر است که به چنین مهمانخانه ای نیاید؟!!!
ندا رسید: نگاه راهش بکن...
دید در راهش گودالها و خار وخاشاکها و غول ها و... یعنی چه محرومیتهایی...
باید پانزده ساعت شکمش را بگیرد
زبانش را کنترل کند
شب کوتاه بین الطلوعین خوابش لذیذ و برخاستنش طاقت فرساست ولی باید نماز صبح را بخواند.
راه بهشت است.
باید پول را از دلش کنده باشد یک پنجم منافعش را بدهد
گفت: اگر این راه بهشت است، مشتری اش کم است!!!
همت
ای
دوست من، من آن نیستم که می‌نمایم .نمود پیراهنی است که به تن دارم - پیراهنی
بافته ز جان که من را از پرسش‌های تو و تو را از فراموشی من در امان می‌دارد.آن
" من" ی که در من است ٬ای دوست ٬در خانه خاموشی ساکن است وتا ابد همان‌جا
می‌ماند؛ ناشناس و درنیافتنی.
 
من
نمیخواهم هرچه میگویم باور کنی و هرچه می‌کنم بپذیری - زیرا سخنان من چیزی جز صدای
اندیشه‌های تو وکارهای من جز عمل آرزوهای تو نیستند.هنگامی که تو میگویی "باد
به مشرق می وزد " من میگویم "آری به
و از تو میپرستند ان حقست 53 سوره 10 یعنی انچه در باره علی علیه السلام میگویی و بکو اربپروردگارم که انچه در باره علی ع میگویم حق است و شما خدارا در مانده نکنید ابان بن تعلب گوید بامام صادق ع عرصکردم قربانت تدایتعالی فرماید خودرا بکردنه نینداخته 11سوره90 حصرت فرمود کسی را  که خدا ببرکت ولایت ما گرامیش داشته از کردنه گدشکه است وماهستیم ان گردنه یی که هر کس وورد شود نجات یابد  راوی گوید من خاموش بودم باز حصرت فرمود نمیخو اهی بتو حرفی اموزم و افاده ک
 
همنام گلهای بهاری: نگاهی نو به زندگی یک آقای بهاری…عطرش همه را مدهوش می کند
همنام گلهای بهارینویسنده: حسین سیدی سارویانتشارات: نشر معارف
معرفی:
گل اگر تازه باشد روح را نوازش می کند و لطیف؛این کتاب به تازگی یک گل روحتان را نوازش می دهد و لطفش زندگی را شیرین
بریده کتاب:
داستان من و شما، همانند مردی است که آتشی (برای گرما بخشی و روشنایی) افروخته است… پروانه ها در آن می افتند و او سعی می کند آنها را حفظ کند، من کمربندتان را می گیرم تا در آتش (دوزخ
بسم الله الرحمن الرحیم
...
رفت وآمد کافران در شهرها تو را به طمع نیاندازد.برخورداری اندک(و ناچیزی از زندگی زود گذر دنیا)است؛سپس جایگاهشان دوزخ است،و آن بد آرامگاهی است.
...
(196.197|آل عمران)
 
 
...
ثواب این آیه تقدیم به روح پاک شهید
(احمد علی نیری)
دانلود صوت شعر با نوای حاج آقا منصور ارضی
رسیده نوکر عاصی و روسیاه عقیلهرسیده با طمع بخشش از اله عقیلهبه هر دری زدم و عبد سر به راه نبودممرا بخر که شوم عبد سر به راه عقیلهگناه و معصیت از چشم پُر گناه می افتداگر به دل برسد لطف یک نگاه عقیلهمرا خلاص کن از جایگاه آتش دوزخقسم به حرمت والا و جایگاه عقیلهخوشا به حال شهیدان جان فدایی زینبخوشا به غیرت شیرانِ در سپاه عقیلهبه یاد قلب سلیم مدافعان شهیدشسلام می کنم امشب به بارگاه عقیلهبه روز حشر که مُهر
حضرت صادق ع فرمود خدای عزوجل بموسی فرمود در شب وروز مرا بسیار یادکن و هنگام ذکر  من خاشع باش و بهمنگام بلایم شکیبا باش و پیش ذکر من اسوده باش چون باذکر من دل اسوده شود و مرا بپرست وچبزی را شریک من قرار مده باز گشت بسوی من است ای موسی مرا برای روز درماندگی ذخیره خود ساز و گنج کردارهای شایسته و پاینده خودرابمن بسپار حدیث 10 ونیز انحضرت ع فرمود خدای عزوجل بموسی فرمود زبانت را دنبال دلت قرار تا سالم بمانی و در شب و روز بسیار یاد کن وگناه را از کان و
آه بس آفت از این حضرت و آقا گفتن راه پایین زدن و حضرت والا گفتن
وه که زین گفت عجب سمّ و بلایا خیزدپوچی خویش به هر گوش و زوایا گفتن
این همه نقل که از سایه‌ی نیکان دارندوین همه قول به پیدا و خفایا گفتن
جان تو خسته نشد زین همه ورّاجی‌ها؟زان دهان کف بنایامد ز سجایا گفتن؟
تو چه‌ای پس تو که‌ای در ره بالارفتن؟تو به پندار خوشی زین همه هاها گفتن؟
ای عجب دوزخ از این قوم به تک بگریزددیو و دد جامه درد زین همه بیجا گفتن
پشت منبر به در آمد به بیابان گم شدکه
آه بس آفت از این حضرت و آقا گفتن راه پایین زدن و حضرت والا گفتن
وه که زین گفت عجب سمّ و بلایا خیزدپوچی خویش به هر گوش و زوایا گفتن
این همه نقل که از سایه‌ی نیکان دارندوین همه قول به پیدا و خفایا گفتن
جان تو خسته نشد زین همه ورّاجی‌ها؟زان دهان کف بنیامد ز سجایا گفتن؟
تو چه‌ای پس تو که‌ای در ره بالارفتن؟تو به پندار خوشی زین همه هاها گفتن؟
ای عجب دوزخ از این قوم به تک بگریزددیو و دد جامه درد زین همه بیجا گفتن
پشت منبر به در آمد به بیابان گم شدکه د
No Exit یا به فارسی همان ( راه خروجی نیست) عنوان مقاله ای از ژان پل سارتر،متفکر و نویسنده ی فرانسوی است.داستان این مقاله بدین شرح است : افرادی  که اصلا همدیگر را نمی شناسند و اولین بار است همدیگر را می بینند در یک اتاق که هیچ درب خروجی ندارد حبس می کنند و کلیه ی امکانات زندگی را نیز برای آن ها فراهم می کنند.مکافات از جایی آغاز می شود که هر یک از این اشخاص سعی دارند که به دیگران بفهمانند که خودشان از دیگری بهتر و برتر هستند بنابراین رفتار آن ها و گفتا
آنچه که من از سوره معارج آموختم:
1)    نابودی کافران: اینکه این سوره به ما بشارت می دهد که کافران نابود خواهند شد مانند حرف حضرت آقا که گفتند : صهونیسم تا 25 سال دیگر نابود هواهد شد.
  ***2)    معاد: در بعضی از آیات این سوره به معاد اشاره دارد و اینکه کافران حاضرند هر کاری بکنند تا از عذاب دوزخ برهند. ان شاءالله که ما از آنان نباشیم.
****3)    حریص بودن: آیه 19 این سوره می فرماید: طمع انسان حریص می باشد و چون شر و بدی به او میرسد بی قراری میکند به غیر از نم
دوری  که  در آمدن  و رفتن  ماست
او را  نه  نهایت  نه  بدایت  پیداست
کس می نزند دمی درین معنی راست
کاین آمدن از کجا و رفتن به کجاست
 
 
تا چند زنم  به  روی  دریا ها خشت
بیزار شدم   ز بت پرستان  و کنشت
خیام  که  گفت  دوزخی  خواهد  بود
که رفت به دوزخ و که آمد ز بهشت
ادامه مطلب
 
▪️آثار اشک بر سیّدالشهداء علیه السلام در عالم ملکوت▪️
 
رسول خدا صلّی الله علیه وآله
 
و خداوند فرشتگان مقرّب خود را امر مى‏کند که اشک‏هائى را که در قتل حسین از چشم‏ها ریخته است بردارند و به پاسداران و خزّان بهشت بدهند، تا آن را با آب حیوان یعنى آب زندگى مخلوط و ممزوج کنند تا شیرینى آن آب زیاده شود.
و آن فرشتگان آن اشکها را در هاویه دوزخ بریزند و با حمیم آن و صدید آن و غسّاق آن و غسلین آن ممزوج کنند تا شدّت حرارت آنها و بزرگى عذاب آنها هزا
*خواب بودم نیمه شب در بسترم*
سایه ای افتاد ناگه بر سرم
*خواب بر چشمم هنوز تحمیل بود*
سر بلند کردم که عزرائیل بود
*رنگ از رخسار گلگونم پرید*
آب پیشانی به دامانم چکید
*دست و پایم سست، تن خیس از عرق*
خِس خسی در سینه، جانم بی رمق
*التماسش کردم و گفتم : امان*
گفت : امر است از خدای آسمان
*زندگانی بر سرت پایان گرفت*
از تو باید این دقیقه جان گرفت
*گفتمش : مال و منالم مال تو*
تا رها یابم من از چنگال تو
*گفت : نه هنگامه ی هجران توست*
آنچه داری سهم فرزندان توست
*ساله
              دزد: اللهم الی الله ترجع الامور والسارق السارقة فاقطعوا ایدیهما جزاء بما کسبانکلا من الله واله عزیز حکیم((97) )
 
هرکه این سوره را بخواند حق تعالی او را از ترس قیامت در پناه خود گیرد و او را از آتش دوزخ نگه می دارد و به سنت پیامبر از دنیا رود جهت محبت یا اداء قرض 21 بار این سوره را بخواند و جهت وسعت رزق سه بار اثر بخش باشد
هرکه این آیه را بخواند وبشوید و در جمعی بی تقوی بپاشد جدال و قتال بر پا شود . هم چنین برای پرهیزکار بیرون شدن از شبهات
پیش از این فکر می کردم که از همه ی چیزهای یادآور رفتنت متنفر خواهم شد. از سالی که در آن می روی. از روزش. حتی از قرآنی که لابد پس از رفتنت پخش می شود... واقعا نگران بودم. از اینکه از سوره ی یاسین و الرحمن و حشر و واقعه و مومنون که همه شان یادآور تو بودند بدم بیاید.. پیش از این خیلی فکرها می کردم.. اما خیلی هاشان آن طور نشد که گمان من بود. 
شبی که رفتی، پنجشنبه بود. نزدیک های سحر جمعه. من بعد از نفس آخرت رسیدم بالای سرت. دستت در دست خودم سرد شد.. اما من از ش
بسم رب الرفیق تکلیف دل سیاه شده ی ما را دل امیدوار ما مشخص میکند!+حالِ ما شده مداومت بر طیّ مسیر بین "اتَّبَعْتُ فِیهِ هَوَى نَفْسِی" و "مُعْتَذِراً نَادِماً مُنْکَسِراً مُسْتَقِیلاً مُسْتَغْفِراً مُنِیباً مُقِرّاً مُذْعِناً مُعْتَرِفاً" ؛ که ما را چاره ای نیست، "لاَ أَجِدُ مَفَرّاً مِمَّا کَانَ مِنِّی". ما بنده ی تو ایم، با همه ی نقص هایمان. گفتند بنده ی گنه کار تو را خواستند به دوزخ اندازند، دم آخر سرش را برگرداند: من به امید لطف تو گناه
مردمان آهسته‌آهسته به خواب می‌روند و شب آهسته‌آهسته روشن می‌شود. خاموشان آرام‌آرام حجره‌های خلوت و کار ترک می‌کنند و از راهروهای رخشان می‌گذرند و در کوچه‌های باریک شهر و در میادین نادیدنی به دیدار می‌رسند. خاموشان با مشعل‌های خرد و بیداری در دست، به رقص برمی‌خیزند. خورشیدان روز و مشعل‌داران شب، تا چرخ بچرخد و بشر نو شود.
جامها بالا می‌رود و خون طرب به جوش می‌آید، ظلمت پیراهن می‌درد و دیوان و آمال شوم و سرابهای فکر، به سردابها و سر

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آموزش قرآن کریم