نتایج جستجو برای عبارت :

فواید قصه گویی برای کودکان

انشای بسیار زیبای یکی از دوستام، حتما بخونیدش!
مستی به وقت نیمه شب
درست در تکاپو برای یافتنی اوجی دردناک برای این سری که گرمای پرواز بر فراز نوشته را بال بزند و بعد در نقطه ای که انتظارش را ندارید با ترس سقوط آشنا کند.

ادامه مطلب
 در تعریف کودکان کار آمده است؛ کودکی که به صورت مداوم از او کار کشیده می‌شود. حمایت از کودکان کار یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد دغدغه‌مند به خصوص ساکنین کلان شهرهاست. چطور می‌توانیم از کودکان و خیابان در ایران حمایت کنیم، آدرس مدرسه کودکان کار و انجمن حمایت از کودکان کار را در اختیارشان قرار دهیم. در این یادداشت ما به شما خواهیم گفت که چگونه به کودکان کار کنیم.
ادامه مطلب
اینكه سلاح فروخته شده دراثرتعویض محل فروش یامدت زمانی بالاارزش بالایی میافت برای دونالدوحشت آفرین بود.
اوهمیشه ازیادآورشدن عبارت كاغذفاقدارزش واهمه نداشت.معاهدات اسلحه وغیره بیشترزیان نصیبش میكردند.
امكان داشت كشورهاسلاح هارامهندسى معكوس كنند.ازآن جهت تحمیل قوانین استفاده كنندیاازآن بعنوان جانشین طلاودلاراستفاده كنند.
فكراوسراسرسودآورى نداشت دركل بروزبودن همه سلاح هادركشورهاراخواستارنبود.
علل ریزش مو در کودکان و راه‌های درمانـی
  
علت ریزش مو در کودکان
 
یکی از مواردی که ممکن است برای کودکان اتفاق بیفتد، ریزش مو است. که باعث نگرانی بسیاری از والدین شده است و دنبال چرایی و همچنین راه درمان برای ریزش موی فرزندشان هستند. در این مقاله ما دلایل ریزش موی کودکان و همچنین روش های درمان ریزش موی کودکان را گردآوری نموده ایم با آگاهی بیشتر با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
دلایل درد دور ناف در کودکان
 
 

گاهی درد ناف در کودکان به علت عفونت مجاری ادراری ایجاد می شود
 
درد دور ناف در کودکان، بسیار متداول است و دلایل آن میتواند از استرس مدرسه تا یک بیماری جدّی، متغیر باشد.
درد دور ناف در کودکان
دلایل زیادی برای درد شکم در کودکان وجود دارد. بعضی از این دلایل کاملا جدّی و بعضی دیگر جزیی هستند. با این حال، با تشخیص درست و درمان مناسب، درد میتواند کاملاً و به سرعت بهبود یابد.
ادامه مطلب
آبله مرغان در کودکان
 
 

آبله مرغان، بیماری ویروسی ای است که ویروس واریسلا زوستر آن را ایجاد می کند
 
یک یا دو روز پیش از پدید آمدن جوش های آبله مرغان، برخی از کودکان دچار تب ، درد شکم، گلو درد، سردرد شده یا احساس ضعف می کنند.
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیمشادی کودکان یعنی شادی نسل‌های آینده، یعنی پرورش نسلی پرانرژی و آماده برای رسیدن به موفقیت. اما تعدادی از کودکان حتی به نیازهای اولیه جسمی همچون غذا، پوشاک و سرپناهی مناسب دست نمی یابند. نیاز کودکان علاوه بر این موارد به محبت و بهره‌مندی از آموزش مناسب نیز محدود نمی‌شود. بلکه کودکان ما نیاز مهم دیگری هم دارند که شاید کمتر شناخته شده و مورد توجه قرار گرفته باشد. نیاز به شادی!متاسفانه کودکان کار هر کدوم بسته به شرایط ک
بررسی علل ترس کودکان در سنین مختلف:
ترس در کودکان یا داشتن فوبیا نسبت به مسئله‌ای در کودکان ۱ تا ۶ سال می‌تواند تا حدودی طبیعی و بخاطر تجربه نکردن کودکان از کاری که انجام نداده می‌باشد. اما ممکن است فرزند شما مسئله‌ی جدی‌تری را داشته باشد و ترس او کمی نگران کننده برای والدین باشد.
ادامه مطلب
طبق تحقیقات انجام شده
کودکان اغلب ترس‌ها و فوبی‌های پدر و مادر را یاد می‌گیرند
و بعضی اوقات این ترس‌ها به شکل قوی‌تری در کودکان بروز می‌کند
مثلا مادرانی که از سوسک یا مارمولک می‌ترسند
معمولا فرزندانشان هم با این ترس بزرگ خواهند شد.
خوردن ناخن یکی از مشکلاتی است اغلب کودکان در برهه ای از زمان به آن دچار می شوند و عده ای ممکن است به مدت طولانی درگیر آن شوند. این مشکل در کودکان می تواند علل مختلفی داشته باشد. در ادامه در نیک صالحی می خواهیم چند علت ناخن جویدن کودکان را بررسی کنیم.

ادامه مطلب
راه های آموزش نظم به کودکان
 آموزش نظم به کودکان و تربیت کودک منظم برای والدین یک امر مهم است ولی اکثر آنها از اینکه کودکشان از نظم و انظباط زیاد استقبال نمی کنند گله مندند. در این بخش 8 اصل و راه مهم تربیت کودک منظم را خواهید خواند.آموزش نظم به کودکان
ادامه مطلب
 
بیماری‌های کلیه کودکان؛ مثانه و مجاری ادرار در کودکان (نفرواورولوژی کودکان) از سال 1966 میلادی کودکان مبتلا به انواع بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار در ایران تحت نظر و ویزیت نفرولوژیست‌ها قرار می‌گرفتند. از سال 1990 برنامه‌ریزی برای گرفتن دستیار فوق تخصص نفرولوژی کودکان آغاز شد.
ادامه مطلب
 سه پایه وینزوری کودکان ،برای کودکان یا معلولینی که توانایی ایستادن ندارن ،ویا مهد کودکانی که تمایل به آموزش نقاشی دارند ،طراحی شده است ،ارتفاع این سه پایه حدود ۸۵ سانتیمتر است ،و میتوان به عنوان سه پایه رو میزی نیز از آن استفاده کرد.
مشکلات یادگیری در کودکان ناشی از چیست؟
بخش سلامت کودک - آیا کودک شما در یادگیری مشکل دارد؟  این کودکان به تدریج درمی‌یابند که سایر کودکان از نظر وضع درسی بهتر از آنها هستند و احساس حقارت را تجربه می‌کنند
به ادامه بروید
ادامه مطلب
روانشناسی نقاشی کودکان
 
کودکان از طریق نقاشی های خود، نظرات و تفسیرهایشان را بیان می کنند‎
 
روانشناسی نقاشی کودکان و خردسالان بسیاری از حرفه ای ها را در زمینه آموزش و پرورش جذب کرده و علاقه مند می کند.
محققان، روانشناسان، معلمان و والدین تحقیقات مختلفی را برای روشن ساختن مفهوم و تفسیر نقاشی های کودکان انجام داده اند.
از طریق بررسی و تحلیل نقاشی کودکان ، می توان بینش آنها را در مورد توسعه اجتماعی / احساسی، فیزیکی و فکری هر کودک به دست آورد.
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : والدین و مربیان کودک معمولا در مورد رفتار خود ارضایی کودکان سوال های زیادی دارند و ممکن است نگران این رفتار کودکان بشوند. آیا خود ارضایی در کودکان طبیعی است؟ در چه سنی بیشتر رخ می دهد؟ آیا خودارضایی نشانه یک اختلال روانی است؟
ادامه مطلب
بررسی علل ترس کودکان در سنین مختلف:
ترس در کودکان یا داشتن فوبیا نسبت به مسئله‌ای در کودکان ۱ تا ۶ سال می‌تواند تا حدودی طبیعی و بخاطر تجربه نکردن کودکان از کاری که انجام نداده می‌باشد. اما ممکن است فرزند شما مسئله‌ی جدی‌تری را داشته باشد و ترس او کمی نگران کننده برای والدین باشد.
ادامه مطلب
اهمیت به کودکان
 
در سفر خود به وان نگران مشغول شدن کودکان و خرید برای آنها نباشید. وان ای وی ام با محیا کردن فضای مخصوص بازی و سرگرم کننده برای کودکان و همچنین چندین فروشگاه پوشاک و 2 فروشگاه جذاب اسباب بازی، مکان مناسبی برای خرید و تفریح فرزندان شما است. برندهایی نظیر ال سی وایکیکی ، پانچو ، ای-ببک ، کارتال یوواسی ، تویزشاپ و تورو اینترتینمنت، پوشاک و اسباب بازی کودکان را با کیفیت عالی ارائه داده اند.
 
منبع : تور زمینی وان از تبریز
 
عوارض لاک ناخن برای کودکان
کودکان نسبت به افراد بزرگسال بیشتر به مواد شیمیایی حساس هستند و مواد شیمیایی تاثیر بیشتری روی کودکان می گذارد.لاک ناخن هم به خاطر داشتن مواد شیمیایی می تواند برای کودک شما عوارض داشته باشد
به ادامه بروید
ادامه مطلب
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : بی اختیاری مدفوع در کودکان یکی از شایع‌ترین مسائل مربوط به کودکان می‌باشد. این که کودک گاهی کنترل مدفوع و ادرار خود را از دست دهد، مشکل تلقی نمی‌شود و برای بسیاری از کودکان اتفاق می‌افتد اما زمانی که کودک به صورت مداوم اختیار خود را از دست می‌دهد و برای مدت
ادامه مطلب
درج کاشت ایمپلنت یک روش توانبخشی در کودکان و نوجوانان محسوب می شود. با استفاده از این دوره شانس بیشتری میتوان برای موفقیت بعد از قرار دادن ایمپلنت در کودکان و نوجوانان ایجاد کرد هرچه هارمونی فیزیولوژیکی که در دندان ها ایجاد می شود و استخوان آلوئول رشد بیشتری داشته باشد، احتمال قرارگیری ایمپلنت موفقیت آمیز تری در کودکان داریم.

ادامه مطلب
برگزاری نخستین کارگاه اموزشی «رفتار با کودکان خیابانی، کودکان کار و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست» کشور در گیلان
با حضور مدیرکل و جمعی از کتابداران کتابخانه های عمومی استان گیلان نخستین کارگاه آموزشی «رفتار با کودکان خیابانی، کودکان کار و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست» کشور، ویژه کتابداران کتابخانه های عمومی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
پولیش و واکس 3 اکستریم هایبریدنت سوناکس : 

پودر اکسید آلومینیومی بسیار ریز باعث رفع نور Verkratzungen ، لایه های خشک شده و صاف شدن رنگ می شود.
براق عمیق و براق ، ترمیم و ترمیم شدید رنگ کارایی دارد.
مناسب برای بدنه
براق کننده، محافظت کننده، پولیش کاری،تشکیل لایه‌ای با دوام بر روی رنگ خودرو

شناسه محصول : 202200
علت بروز وسواس در کودکان چیست؟ علائم وسواس دوران کودکی کدام‌اند؟ وسواس از جمله اختلالات روانی مشترک بین کودکان و بزرگسالان است که اغلب با ایجاد افکار و احساسات آزارنده، رنج روانی بسیاری را برای فرد فراهم می‌کند. از آنجایی که کودکان ظرفیت روانی کمتری برای تحمل اضطراب دارند ابتلا به وسواس می‌تواند منجر به مشکلات مضاعفی در آن‌ها شود و در نتیجه عملکرد بزرگسالی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. آگاهی از نشانه‌ها و علل بروز وسواس در کودکان برای وال
هر چه دنیا را برای کودکان امن‌تر بکنیم
و ترس، اضطراب و دلهره را کمتر درون آن‌ها نهادینه کنیم،
کودکان بیشتر می‌توانند دوری پدر و مادر را برای ساعاتی تحمل کنند،
زیرا چنین کودکانی محبت والدین خود را در ذهن دارند
و دنیا را به خاطر این محبت، امن می‌بینند.
از مراقبت ها و دخالت های بیش از
حد در زندگی کودکان اجتناب کنید.
 
وظیفه والدین و مربیان این است که
این قابلیت را در او زنده نگاه دارند
و به کودکان اجازه دهند بعضی
اوقات مطابق سلیقه خود اشیاء
را کشف کنند. 
مراقبت ها و دخالت های زیاد از
حد بزرگسالان در زندگی و رفتارهای
کودکان، قابلیت یادگیری مبتکرانه آنها
را تضعیف می کند.
پس از جنگ جهانی کتابی به نام «فانتزی های جنسی
مردان»، نوشته شد. به نظر نویسنده، سربازانی که جهان را در جنگ جهانی به آتش
کشیدند و آن جنایت ها را انجام دادند، محصول تربیت خشک، آمارنه و غلط آلمانی بودند
که مدام به زندگی کودکان تجاوز می کرد. کودکان نیز انتقام گرفتند. فاشیسم، ارتباط
عمیقی با تربیت کودکان دارد. کسانی که به تربیت کودکان مشغولند، بالاترین وظیفه را
در آینده هر کشوری دارند. والدین و معلمان با مراوده و ارتباط درست با کودکان، می
توانند
 
این پاورپوینت در 17 اسلاید به شکل زیبا و منحصر به فرد طراحی و اسلاید بندی شده است در این پاورپوینت مطالبی از علل زخم معده در کودکان،آزمایش های تشخیص زخم معده،انواع زخم معده،بررسی روش های درمان زخم معده کودکان و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد زخم معده کودکان از معتبرترین منابع پزشکی روز در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید 
 
 
 
دانلود فایل
والدین به کودکان خود یاد می دهند باید از برخی چیزها بترسند و در مقابل خطرهای خاصی احتیاط کنند، مانند آتش یا رد شدن از خیابان. در این مثال ها اضطراب می تواند برای شما مفید باشد زیرا کمک می کند کودک از آسیب دیدن مصون بماند. با این وجود کودکان ممکن است از اشیا و موقعیت هایی ترس داشته باشند که اصلا نیازی به ترسیدن ندارد و بزرگترها آن را تهدیدکننده نمی دانند.

ادامه مطلب
کتاب اعتماد به نفس کودک من: بخوانید برای تقویت اعتماد به نفس فرزندتان
کتاب اعتماد به نفس کودک من : محمدصادق فیاض، محمدرضا جهانگیرزادهموسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی
معرفی:
در این کتاب خواهید خواند:راه های افزایش اعتماد به نفس کودکان و نوجوانانعوامل موثر در ضعف اعتماد به نفس کودکانتوصیه های پیشگیری و مقابله با ضعف اعتماد به نفس کودکراهکارهای عملی برای رشد اعتماد به نفس کودکان… .
بریده کتاب:
راهکارهای عملی برای رشد اعتماد به نفس کودکان:۱- آ
پس از جنگ جهانی کتابی به نام «فانتزی های جنسی
مردان»، چاچ نوشته شد. به نظر نویسنده، سربازانی که جهان را در جنگ جهانی به آتش
کشیدند و آن جنایت ها را انجام دادند، محصول تربیت خشک، امارنه و غلظ آلمانی بودند
که مدام به زندگی کودکان تجاوز می کرد. کودکان نیز انتقام گرفتند. فاشیسم ارتباط
عمیقی با تربیت کودکان دارد. کسانی که به تربیت کودکان مشغولند بالاترین وظیفه را
در آینده هر کشوری دارند. والدین و معلمان با مراوده و ارتباط درست با کودکان می
توانند
 
زنگ خطرهای سلامت کودکانیکی از نشانه های والدین خوب سلامتی فرزندان شما است.زیرا بدن کودکان هنوز در حال قوی سازی سیستم ایمنی خود است.ممکن است آنها اغلب اوغات بیمار شوند و مراجعه به پزشک به یکی از کار های روزانه شما تبدیل شود.
ادامه مطلب
علائم اوتیسم در کودکان چیست؟ اختلال اوتیسم از جمله اختلالات نافذ رشدی است که بررسی آن به صورت یک طیف رفتاری انجام می‌گیرد. افراد مبتلا به اوتیسم دارای نقص در تعامل اجتماعی، مشکلات زبانی و رفتارهای محدود و کلیشه‌ای هستند. والدین اولین افرادی هستند که متوجه تفاوت کودک خود با سایر کودکان می‌شوند. با این حال برای تشخیص این اختلال در کودکان به نظر روانشناس و متخصص نیاز است. ما در ادامه مطلب به بررسی بیشتر در زمینه علائم اوتیسم در کودکان خواهی
دلیل سرماخوردگی مکرر کودکان چیست؟
دلیل
سرماخوردگی مکرر کودکان چه می تواند باشد؟ آیا مشکلی داخلی موجب این تکرر
در ابتلابه سرماخوردگی است یا اینکه که رفتار و عادتی غلط دلیل سرماخوردگی
زیاد کودکان است؟
مواردی که باید در مورد سرماخوردگی مکرر کودکان بدانید
 
ادامه مطلب
کنجکاوی و پرسشگری کودکان
گر چه کنجکاوی را می توان از جمله ویژگی هایی دانست که در اغلب کودکان دیده می شود اما این موضوع در سال های اخیر غفلت شده است. این که کنجکاوی کودکان چه تعریفی دارد و این کنجکاوی تا کجا طبیعی است و چه نقشی در رشد و پرورش کودک می تواند داشته باشد جای این سؤالات زیادی را برای ما ایجاد می کند برای پی بردن به کاربردهای بالقوه این نوع کنجکاوی لازم است درک صحیحی از کنجکاوی کودکان داشته باشیم.
 دیدگاه خانواده و معلمان به عنوان اف
سوختگی پای کودکان در اثر اسهال عارضه‌ای است که آرام‌ و قرار را از آنها می‌گیرد و پدر و مادرها را به دلهره می‌اندازد؛ بنابراین باید جدی گرفته شود. دو بیماری رایج در میان کودکان وجود دارد که اسهال یکی از علائمشان است. در بخش ابتدایی مطلب، اطلاعات کافی درباره این بیماری ها و روش‌های درمان و پیشگیری از آنها را در اختیارتان می‌گذاریم. بخش دوم مطلب را هم به درمان سوختگی پای کودکان در اثر اسهال اختصاص داده‌ایم و در آن، از راهکارهای درمانی مناس
علائم سرطان در کودکان
از علائم شایع سرطان درکودکان می توان به تب های پایدار و طلانی مدت که پاسخ به درمان نداشته باشند، کاهش وزن، بی اشتهایی شدید، تعریق، خارش شبانه، اختلال در دید، سردرد اشاره کرد که والدین باید از این علائم اطلاع کافی داشته باشند
  برای حمایت از کودکان سرطانی به کدام موسسه باید اعتماد کرد؟
همانطور که می دانید موسسه محک به عنوان بزرگترین موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان است. حال موسسات زیادی در تمامی استان ها بنا شده
از چه سنی برای کودکان موبایل بگیریم؟
از
چه سنی برای کودکان موبایل بگیریم؟ آیا استفاده از موبایل و تبلت برای
کودکان در سنین پایین خطرناک است ؟ برای اینکه بدانید بهترین سن خرید تلفن
همراه و تبلت چه سنی است با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با بیان اینکه استرس می‌تواند موجب تهوع به‌ویژه در دانش‌آموزان شود، گفت: باید به عادات و ترکیب غذایی کودکان، دقت و نظارت کافی داشته باشیم.


به گزارش : تیرنگ نیستانی، افزود: گاهی کودکان دبستانی در صبحگاه حالت تهوع و دل به هم خوردگی دارند که اکثراً یکی از عوامل این بی‌میلی به خوردن صبحانه استرس است.
ادامه مطلب
درمان سریع و خانگی سرفه کودکان
سرفه
های خشک شبانه یا سرفه های شدید همراه با خس خس سینه در بچه ها باعث
نگرانی والدین می شود ، در این شرایط از روش های طبیعی و سریع درمان سرفه
کودکان غافل نشوید.
نشانه های سرفه کودکان و راههای درمان آن
ادامه مطلب
▫️موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران:بررسی گزارش‌های همه‌گیری بیماری کرونا نشان می‌دهد کودکان نیز ممکن است به این بیماری مبتلا شوند اما میزان و شدت ابتلای آنها نسبت به بزرگسالان کمتر است 
▫️بر اساس مطالعات صورت گرفته روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا، از بیش از ۴۴ هزار مورد تایید شده در چین، تنها ۴۱۶ مورد (کمتر از ۱ درصد)، کودکان نه ساله یا کمتر بودند
+ کودکان مبتلا به ویروس کرونا، اغلب علایمی شبیه سرماخوردگی مانند تب، آب
امشب ویدئویی پخش شد از دختری به نام گرتا که در سازمان ملل از محیط زیست گفت و از کشتار مردم توسط ثروتمندان و سیاست مداران جهان. اولین بار سخنرانیش را در یکی از همین شبکه های اجتماعی دیدم. قبل از لود شدن فکر می کردم که این همه تحصیل کرده محیط زیست این همه آدم دغدغه مندی که در این راه کشته شدند زجر کشیدند زندگیشان نابود شد چرا از آن ها یک سخنرانی در این باب نمی شنویم. چرا یک بچه ؟ به این نتیجه رسیدم شانتاژ خبری است نه بیشتر و چون کودکان معصوم تراند
 
ترک اعتیاد و روش های درمان آن
اگر چه عوارض ثانویه اعتیاد در بین گروهی از معتادین كه به دلیل فقر و تنگدستی امكان تامین هزینه زندگی خود را ندارند ،سبب می شود كه برای خرج اعتیاد خود دست به هر كاری بزنند ، نسبت به سر و وضع و بهداشت فردی بی تفاوت شوند و در یك كلام مشمول تمام صفاتی كه جامعه به معتادان نسبت می دهد باشند اما این عمومیت ندارند و اكثریت معتادان را شامل نمی شود.
 رش ، او را به وادی خلاف سوق می دهد. خوشبختانه مدتی است كه در قوانین تجدید نظ
با به کارگیری سی شیوه ساده از هنگام بارداری تا پایان دوسالگی افزون بر رشد جسمانی مناسب، زمینه های افزایش بهره هوشی کودکان را تقویت کنید. از آنجا که پایه ریزی و شکل گیری رشد جسمانی و ذهنی کودکان از بارداری تا دو سالگی است، به کارگیری این  شیوه به طور هماهنگ به رشد همه جانبه و مناسب کودک کمک می کند.
ادامه مطلب
مراجعه به دندانپزشکی حداقل سالی یک بار لازم و ضروری است.
اما بعضی از افراد به دلیل داشتن ترس از دندانپزشکی تا زمانی که دندان های آن ها دچار درد نشود مراجعه به دندانپزشک را به تعویق می اندازند.
این ترس در کودکان زیاد دیده می شود.دلیل ترس کودکان از رفتن به دندانپزشکی کاملا واضح است، اما می توان تدابیری اندیشید تا این ترس برای همیشه به شجاعت تبدیل شود. 
اولین تجربه کودکان از رفتن به دندانپزشکی: اولین تجربه و اتفاقاتی که می افتد بسیار مهم است و ب
پاورپوینت اخلاق در مشاوره با کودکان
55 اسلاید قابل ویرایش در خصوص اخلاق در مشاوره با کودکان. مشاوره با کودکان برخی ویژگیهای زیر را داراست: برای اینکه کودکان ترغیب شوند که از مشاوره استفاده کنند لازم است نوع خاصی از رابطه مشاور- مراجع استفاده شود. فرایند مشاوره با کودکان لازم است از فرایندی که برای نوجوانان و بزرگسالان استفاده ...
پاورپوینت اخلاق در مشاوره با کودکان
55 اسلاید قابل ویرایش در خصوص اخلاق در مشاوره با کودکان. مشاوره با کودکان برخی ویژگیهای زیر را داراست: برای اینکه کودکان ترغیب شوند که از مشاوره استفاده کنند لازم است نوع خاصی از رابطه مشاور- مراجع استفاده شود. فرایند مشاوره با کودکان لازم است از فرایندی که برای نوجوانان و بزرگسالان استفاده ...
 
یادگیری و آموزش قرآن با زیان ساده برای کودکان مسلمان یادگیری و آموزش قرآن با زیان ساده برای کودکان مسلمان آموزش و یادگیری قرآن به کودکان برنامه ای جذاب و کاربردی برای کودکان و اطفال شماست. در این برنامه تلاش کرده ایم تا با ظاهر زیبا و جذاب کودکان را به یادگیری قرآن علاقه مند کنیم. برای آموزش و حفظ قرآن، هیچ زمانی دیر نیست. البته در کودکی ذهن برای فراگیری معلومات آمادگی بیش تری دارد. و باید آن را بهترین زمان حفظ قرآن به شمار آورد. رسول خدا ـ ص
سه پایه وینزوری کودکان حدود ۸۵ سانتیمتر ارتفاع دارد
که این سه پایه مخصوص کلاس نقاشی کودکان ویا معلولینی که توانایی ایستادن ندارند،ویا مهد کودکانی که آموزش نقاشی برای کودکان دارند ،طراحی شده است .
در ضمن اگرکسی دوست داشته باشد میتواند به عنوان سه پایه رومیزی استفاده کند
مقدمه
به باور روان شناسان و جامعه شناسان، بازی و اسباب بازی که عمیقاً با زندگی کودکان و نوجوانان پیوند خورده است، در روحیه و تکوین شخصیت آنان، اثر عمیقی بر جای می گذارد و باعث می شود که کودکان از طریق آشنایی با الگوها و هنجارهای جامعة خویش و درونی سازی ارزش های آن در راستای اجتماعی شدن، گام بردارند.
کاپلان دربارة نقش بازی بر رشد اجتماعی کودک می نویسد:
«بسیاری از تعاملات میان فردی کودکان پیش دبستانی، در چهارچوب بازی روی می دهند و روابط کودکا
دکتر مونا زارع
شیرخواران و کودکان نسبت به بزرگسالان به دفعات بیشتری دچار سرماخوردگی می شوند و علائم طولانی تری دارند.
سرماخوردگی عامل میلیون ها روز از دست رفته در مدرسه و میلیون ها روز
غیبت از کار می شود که زمان غیبت از کار زمان مراقبت از کودکان بیمار را هم
شامل می شود. این مقاله مروری بر دلایل، علائم و درمان سرماخوردگی در
کودکان است.
ادامه مطلب
دوره تخصصی آموزش زبان انگلیسی کودکان در اصفهان در آموزشگاه تخصصی زبان انگلیسی مخصوص کودکان در شهر اصفهان.
در این روش آموزش زبان انگلیسی کودکان از متد های جدید و روش بازی با کودک جهت یادگیری زبان انگلیسی استفاده میشود ابزار های مختلفی برای در حین آموزش زبان در اختیار بچها قرار گرفته میشود که راهنمایی بهتری برای یادگیری آنها می باشد.
شما میتوانید با مراجعه به وب سایت ما در فرم ثبت نام کودک خود را ثبت نام کرده و بعد از هماهنگی آموزشگاه حضورا ت
« با کودک لجباز چه کنیم » این سوالی است که برای بسیاری از مادران به وجود آمده.
مطالبی که در این مقاله به آن ها پرداخته خواهد شد:
عوامل محیطی لجبازی کودکان
عوامل غیر محیطی لجبازی کودکان
توجه نا کافی والدین دلیل لجبازی کودکان
چرا کودکان ما لجبازی میکنند؟
چرا نوزاد ما گریه میکند؟
ادامه مطلب
والدینی که از روش قرار دادن محدودیت های زیاد برای تربیت کودکان استفاده می کنند باید قبول کنند که روش صحیحی را به کار نمی برند و مانند زمان های قدیم دیکتاتورانه با کودکان رفتار می کنند. هدف از تربیت کودکان، باید آموزش احترام گذاشتن متقابل به آن ها و آماده کردن آن ها برای پیروی از قوانین اجتماعی است و فرقی نمی کند که کدام شیوه تربیتی را بکار می برید.
با سلام خدمت دوستان و همکاران گرامی
با توجه به اسقبال   حمایت شما سایت تخصصی آموزش هنر کودکان به مربیان و اولیای علاقمند به هنر کودکان از آبان 97 به صورت رسمی افتتاح  شد. این سایت با محوریت آموزش تخصصی هنرهای کودکان در بخشهای مختلف و در تمام رشته ها و گروههای سنی کودکان 2 تا 14 سال کار خودش را آغاز کرد و خوشبختنانه با استقبال خوبی هم روبرو شد .لذا دوستانی که وارد این وبلاگ میشوند بدانند که در این وبلاگ دیگر مطالب تخصصی درج نمیشود و شما میتوانید
لطفا لمس کنیدسه پایه وینزوری کودکان حدود ۸۵ سانتیمتر ارتفاع دارد
که این سه پایه مخصوص کلاس نقاشی کودکان ویا معلولینی که توانایی ایستادن ندارند،ویا مهد کودکانی که آموزش نقاشی برای کودکان دارند ،طراحی شده است .
در ضمن اگرکسی دوست داشته باشد میتواند به عنوان سه پایه رومیزی استفاده کند
این پاورپوینت در 17 اسلاید به شکل زیبا و منحصر به فرد طراحی و اسلاید بندی شده است در این پاورپوینت مطالبی از علل زخم معده در کودکان،آزمایش های تشخیص زخم معده،انواع زخم معده،بررسی روش های درمان زخم معده کودکان و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد زخم معده کودکان از معتبرترین منابع پزشکی روز در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید 
 
 
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
به نقل از سایت مشاوره تحصیلی هیوا بر اساس اطلاعیه معاونت آموزش ابتدایی حداقل سن ثبت‌ نام کودکان در پایه اول ابتدایی ۶ سال تمام خواهد بود و مطابق اساس‌ نامه دوره پیش‌ دبستانی کودکان گروه سنی ۴ تا ۶ سال تحت پوشش برنامه‌ های این دوره قرار می‌گیرند . بنابراین ثبت‌ نام کودکان ۶ سال تمام فقط در مدارس ابتدایی امکان پذیر است و ثبت‌ نام آنان در سایر مراکز از جمله مراکز پیش‌ دبستانی امکان ندارد . برای اطلاع کامل از متن خبر سن ثبت نام کودکان در دور
شکستن خانواده اغلب برای کودکان مشکل است. والدین می توانند با ارائه توضیحات صادقانه و حمایت احساسی از بچه ها کمک بگیرند.
کودکان در تمام سنین طیف وسیعی از احساسات خجالت زده را در زمانی که والدین خود را جداگانه میبینند خواهند داشت.
این ممکن است غم، خشم، ترس، حسادت و ناامیدی را شامل شود.
ظرفیت فرزند خود را برای درک آنچه که در اطراف آنها اتفاق می افتد، نادیده نگیرید.


ادامه مطلب
سه پایه کودکسه پایه وینزوری کودکان حدود ۸۵ سانتیمتر ارتفاع دارد
که این سه پایه مخصوص کلاس نقاشی کودکان ویا معلولینی که توانایی ایستادن ندارند،ویا مهد کودکانی که آموزش نقاشی برای کودکان دارند ،طراحی شده است .
در ضمن اگرکسی دوست داشته باشد میتواند به عنوان سه پایه رومیزی استفاده کند
اختلال اوتیسم در کودکان
اوتیسم یک بیماری عصبی رفتاری پیچیده است که شامل اختلال در تعامل اجتماعی و زبان رشد و مهارتهای ارتباطی همراه با رفتارهای تکراری است. به دلیل طیف وسیعی از علائم، این وضعیت در حال حاضر به نام اختلال طیف اوتیسم (ASD) نامیده می شود.این طیف وسیعی از علائم، مهارت ها و سطوح اختلال را پوشش می دهد. اوتیسم در معرض شدت از یک معلولیت است که تا حدودی زندگی معمولی را به یک ناتوانی ویرانگر محدود می کند که ممکن است نیاز به مراقبت های نها
آیا کودکان متوجه حرف‌های ما می‌شوند؟ بهتر است بدانید که کودکان یک رباط هوشمند در منزل شما هستند و همه حرف‌ها و حرکات شما را ضبط می‌کنند. حقیقت این است که کودکان به همه صحبت‌های پدر و مادر گوش می‌دهند و تمام حرف‌هایشان را می‌فهمند و بعدها به خودتان تحویل می‌دهند. همچنین بیشتر از تصور شما توانایی درک کلامی دارند. در ادامه مقاله به توضیحاتی در زمینه توانایی درک و فهم کودکان نسبت به صحبت‌های اطرافیان خواهیم پرداخت. 
برای دریافت مشاوره د
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کودکان کار و خیابانی افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است و آنها در بسیاری از معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی مشاهده می‌شوند، افزود: حضور کودکان کار و خیابانی در جامعه ضمن اینکه وجهه نامطلوبی به شهر داده، باعث ناراحتی مردم و بر هم زدن امنیت روانی شهروندان شده است.
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
کودکان باغچه هایی از امیدندکـه از شکوفه های انار لبریز اسـتهر کودک گلدانی اسـت کـهاز زیباترین گل های خوشبومنازل رابه نزدیک ترین بهارها گره زده اسـت ****** اگر کودک نبودنه پدر معنا داشتنه هیچ مادری بهشتی می شداگر کودکان نبودندشکوفه های زندگی بـه بهار نمی رسیدندو خانواده بی مفهوم ترین واژه ای می شدکـه در لغت نامه ها می شد پیدا کنی
روانشناسی در تربیت صحیح کودکان
بسیاری افراد در زندگی خود خیلی حق انتخاب نداشتند و چون زندگی همیشه به آنها تحمیل شده است و حالا هم فکر می کنند وقتی آزاد هستند و انتخاب می کنند باز هم تحمیلی است. روانشناسی کودک کمک می کند که مهم ترین عامل در تربیت فرزندان ایفای تقش صحیح پدر و مادر است تا کودک بتواند تغییرات روانی صحیح از بدو تولد تا زمان بزرگسالی داشته باشد ونقض سالمی در خانواده وجامعه ایفا نماید.
روانشناسی در تربیت صحیح کودکان
ادامه مطلب
آیا تا به حال متوجه علل تقلید کودکان از دیگران شده‌اید؟ تقلید در کودکان از چه سنی شروع می‌شود؟ یکی از عوامل مؤثر در رشد ذهنی کودک، توانایی او در تقلید از دیگران است. زیرا تقلید راه مؤثری برای یادگیری اعمال جدید است. تقلید کودکان پدیده‌ای همگانی و مربوط به توانایی‌های اوست که در ذات نوع بشر وجود دارد. در حقیقت تقلید در نوزاد و کودک مثل شناکردن ماهی و پرواز پرندگان نمایان‌گر توانایی‌های اولیه‌ای است که در مراحل ابتدایی رشد ظاهر می‌شود.
#فرزند_پروری

⚜فواید مهم نقاشی کشیدن توسط کودکان⚜
1⃣ نقاشی به هماهنگی چشم ها و دست های کودک کمک می کند.
2⃣ نقاشی کشیدن کودکان ، راهی عالی برای تقویت ماهیچه های کوچک دستان بچه هاست که در سنین مدرسه و از اول ابتدایی در مهارت نوشتن کودکان نقش مهمی دارد.
3⃣ در نقاشی کشیدن؛ هم نیمکره چپ مغز که محل فعالیتهای تحلیلی و منطقی است و هم نیمکره راست که محل فعالیتهای خلاقانه و احساسی است ، فعالیت می کند.
4⃣ هماهنگی و فعالیت دو نیمکره، اهمیت زیادی در قدرت
آیا توانایی نداشتن کودکان بر روزه گرفتن، دلیل بر روزه خواری آنان در اجتماع است؟« کودکان اگر حب روزه گرفتن و کسانی که روزه میگیرند را در قلبشان داشته باشند، روزه خواری نمیکنند.»کودکان مانند بزرگسالان از تکریم و احترام لذت می‌برند (یکی از روشهای تربیت فرزند، احترام گذاشتن و شخصیت دادن به اوست) پس اگر کودک بداند که با روزه خواری نکردن آبرو و شخصیت می‌یابد، روزه خواری نمیکند. حال این وظیفه پدر و مادر است که روزه را به عنوان یک ارزش در فرزندشان
کودکان کار
کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند که این امر آنها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربۀ دوران کودکی بی‎بهره می‌سازد و سلامت روحی و جسمی آنها را تهدید می‌کند. کار کودک نزد بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی فعالیتی استثماری تلقی می‌شود.
کار کودکان بسیار معمول است و می‌تواند شامل کار در کارخانه، معدن، روسپی‌گری، کشاورزی، کمک در کسب و کار والدین، داشتن کسب و کار
رفتار با کودکان طلاق از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است چرا که این کودکان نسبت به سایرین آسیب‌پذیری روانی بالاتری دارند و بیشتر در معرض انواع مشکلات رفتاری هستند. جدایی والدین برای کودکان رویدادی بسیار استرس‌زا است و سازگاری با آن نیاز به مراقبت و توجه جدی از جانب اطرافیان دارد. به همین خاطر لازم است که پدر و مادرها قبل از طلاق و پس از آن در مورد نیازهای ویژه فرزندشان آگاهی کافی داشته باشند و نحوه رفتار با کودک خود را بیاموزند. مشاوره طلا
دوره تخصصی آموزش زبان انگلیسی کودکان در اصفهان در آموزشگاه تخصصی زبان انگلیسی مخصوص کودکان در شهر اصفهان.
در این روش آموزش زبان انگلیسی کودکان از متد های جدید و روش بازی با کودک جهت یادگیری زبان انگلیسی استفاده میشود ابزار های مختلفی برای در حین آموزش زبان در اختیار بچها قرار گرفته میشود که راهنمایی بهتری برای یادگیری آنها می باشد.
شما میتوانید با مراجعه به وب سایت ما در فرم ثبت نام کودک خود را ثبت نام کرده و بعد از هماهنگی آموزشگاه حضورا ت
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : آموزش صبوری به کودکان چگونه انجام می‌گیرد؟ فعالیت‌ها و بازی‌های مناسب برای این نوع از آموزش کدام‌اند؟ صبوری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که افراد باید آن را بیاموزند و در خود تقویت کنند چراکه در طول زندگی، حوادث و اتفاقاتی پیش می‌آید که برای حل آن‌ها به صبر نیاز می‌باشد. بهترین راه برای یادگیری صبر این است که در سنین پایین به آموزش آن به کودکان
ادامه مطلب
معمولا کودکان با نقاشی‌های خود می‌توانند آنچه در ذهن‌شان می‌گذرد را نشان دهند بنابراین تفسیر نقاشی کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است. کودکان هر آنچه را که دوست دارند داشته باشند و یا از زندگی‌شان بیرون بیاندازند را با حواس کودکانه خود در نقاشی‌هایشان ترسیم می‌کنند. نقاشی‌هایی که اغلب والدین از آن‌ها به صورت سرسری می‌گذرند و یا آن‌ها را خط خطی‌های کودکانه می‌دانند، ممکن است پر از رازهای نهفته زندگی کودکانشان باشد که والدین را می
میل جنسی به کودکان و یا تمایل به سکس با بچه ها نوعی از اختلالات و انحرافات جنسی تلقی می‌شود و متأسفانه اثرات سوءی را برای فرد مبتلا و کودک قربانی به همراه دارد. فرد مبتلا نسبت به کودکان تمایل جنسی دارد. در این اختلال، فرد تخیلات و تصورات جنسی دارد که برای ارضا آن‌ها به اعمال نابهنجار شدیدی همچون تجاوز به کودکان دست می‌زند. افراد پدوفیل اکثرا مرد هستند و با کودکان نابالغ کمتر از 13 سال وارد رابطه جنسی می‌شوند. این افراد معمولا به هر دو جنس دخ
 
تکرر ادرار ممکن است نشانگر این باشد که کودک مثانه بیش فعالی دارد. در این مقاله به تشریح علل ، تشخیص و درمان آن می پردازیم. مثانه بیش فعالی در کودکان نوعی سندرم است که باعث نیاز فوری به ادرار کردن می شود. در بعضی موارد ، نیاز آنقدر ضروری است که کنترل آن دشوار است و حتی ممکن است باعث ادرار غیر ارادی شود.
اگرچه این بیماری ممکن است در بزرگسالان و کودکان نیز رخ دهد ، در این مقاله به سندرم مثانه بیش فعالی در کودکان ، علل آن ، تشخیص و درمان پرداخته
انواع بازی با کودکان
انواع بازی با کودکان در خانه وجود دارد که شما می توانید با کودکتان انجام دهید، که بازی با کودک
باعث هوش و خلاقیت کودکتان می شود. کودکان با بازی کردن می توانند پیرامون اطراف خود را
بشناسند و درک کنند. ولی با بازی با کودکان این سوال ها پیش می آید که  چگونه با فرزندان خود
بازی کنیم؟ پدران و مادران همیشه به دنبال راهی هستند که بتواند از نظر ذهنی کودکان خود را
تقویت نمایند تا در سنین بزرگ سالی دچار مشکل نشوند. برای اینکه کودکا
 علل کوتاهی قد کودکان
اصولاً والدین نگران رشد فرزندان خود هستند، به خصوص اگر فرزندشان نسبت به سایر کودکان هم‌سن و سال خود کوتاه قد باشد. دلایل پزشکی زیادی برای توجیه رشد کم و
 کوتاه قدی کودکان وجود دارد مانند اختلال در عملکرد هورمون رشد، کم‌کاری غده‌ی تیروئید، سندرم ترنر، سو‌ء تغذیه ،ناراحتی‌های روده‌ای و کلیه‌ها.اکثر کودکان قد کوتاه از نظر 
سلامتی نرمال هستند، ولی ممکن است از نظر ژنتیکی کوتاه قد باشند یا از لحاظ رشد، کمی تأخیر داشته
مضرات تبلت و گوشی موبایل برای کودکان
مضرات
تبلت برای کودکان جدی است! برای فرزندتان تبلت می خرید و با سرگرم شدن او
می گویید که عجب خوب است این تکنولوژی، کودکم ساعتها آرام و بیصدا می
نشیدند غافل از اینکه این هدیه شما چه بلایی سر کودکتان می اورد.
ادامه مطلب
رگ آرام مغزی کودکان با موبایل
بافت مغزی کودکان به خاطر داشتن رطوبت بیشتر یک رسانای عالی برای اشعه تلفن همراه بوده و به نسبت مغز افراد بزرگسال در مواجهه با این اشعه بسیار گرمتر میشود. 
نزدیک به ۳ هزار کودک در سال در ایالات متحده با تومور مغزی مواجه هستند.
در مطالعه‌ای مشخص شده است که اگر کودکان  استفاده از تلفن همراه را از کودکی آغاز کرده باشند در اواسط سن نوجوانی کاندید تومور مغزی خواهند شد.
این شرایط زمانی به اوج خطر نزدیک میشود که تلفن همر
خلاقیت نعمتی است که همه کودکان با آن متولد می‌شوند. بیش از ۹۰درصد کارهای کودکان خلاقانه است و همین کارهای کوچک همراه با خلاقیت و پشتکار است که باعث می‌شود کودکان به سرعت تمام مهارت‌هایی را که برای زندگی آینده‌شان لازم است، فراگیرند.
حفظ تعادل، یادگیری مهارت‌های حرکتی، راه رفتن و حرف زدن از جمله مهارت‌هایی است که کودک در چند سال اول زندگی خود به آنها مسلط می‌شود.
ادامه مطلب...
کاربران گرامی ،در این پست تست و سوالات هوش ریون کودکان همراه با کلید در قالب فایل pdf در 68 صفحه اسلایدوار آماده دانلود شده است.تست هوش ریون که به صورت تصویری ارائه می شود یکی از معتبرترین تست های ارزیابی هوش افراد است که پایه و اساس آن ارائه تصاویر انتزاعی است و در طی آن قدرت هوشی فرد سنجیده می شود.

تست و سوالات هوش ریون کودکان
تست هوش ریون بزرگسالان pdf
پاسخنامه تست هوش ریون
تست ریون با جواب pdf
دانلود تست هوش ریون pdf
تست هوش iq
سوالات تست هوش
دانل
از زمانی که دندان های شیری کودکان رشد می کند تا حدود سن 10 یا 12 سالگی نیاز به دندانپزشک کودکان دارند.
دندان های شیری کودکان تا 6 یا 7 سالگی رشد می کند و بعد از آن دندان های دائمی در دهان رشد می کنند.
بسیاری از افراد بر این باور هستند که دندان های شیری در دهان باقی نمی مانند پس مراقبت از آنها لزومی ندارد. این باور کاملا اشتباه است عدم مراقبت از دندان های شیری باعث پوسیدگی و در نهایت افتادن آنها می شود، در صورتی که دندان های شیری زودتر از موعد خود بی
ارتودنسی دندان کودکان معمولا برای
جلوگیری از ارتودنسی در بزرگسالی انجام می گیرد تا بیمار درد و ناراحتی
کمتری را احساس کند. برای انجام ارتودنسی دندان کودکان باید به متخصص ارتودنسی خبره مراجعه کنید تا هیچ آسیبی به دندان ها و لثه های کودکان وارد نشود.
ارتودنسی کودکان
ارتودنسی دندان کودکان یا اطفال در علم
دندانپزشکی به نام interceptive معروف است. طبق تحقیقات انجام شده برخی از
متخصصین عقیده دارند که درمان ارتودنسی
در کودکان از سن هفت سالگی آغاز م
تربیت جنسی کودکان شامل چه موضوعاتی است و چه اهمیتی دارد؟ تربیت جنسی کودکان به ارائه آموزش‌هایی در مورد نقاط حساس بدن، رابطه جنسی و هرگونه مسئله مربوط به سکس  اشاره دارد. این آموزش‌ها باید متناسب با سطح رشد روانی کودکان و با اطلاعات دقیق و کافی صورت بگیرد. دلایل زیادی وجود دارد که به والدین گوشزد می‌کند باید در مورد مسائل جنسی به فرزندان خود آموزش دهند و برای تربیت جنسی نیز به اندازه تربیت در سایر حوزه‌ها اهمیت قائل شوند. برای مثال آموزش
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به
نقل از گاردین - یک کتاب کودک خوب به اندازه هر نوع اثر ادبی و چه بسا
بیشتر از آن مهم و ارزشمند است. خواندن و علاقمند شدن به یک داستان یا شعر
در کودکی این شانس را به ما می‌دهد که در بقیه عمر کتاب‌خوان یا شاید
نویسنده و هنرمند شویم. یکی از کارهایی که برای کمک به این امر انجام گرفت
انتخاب ملک‌الشعرای کودکان بود.
 بهداشت کودکان و طریقه شستشوی شیشه شیر و وسایل کودک
بهداشت کودکان
از ۵-۶ ماهگی بچه‌ها به جاروبرقی خانه بدل می‌شوند! هر چیزی که می‌بینند را در دهان می‌کنند و سعی
می‌کنند از طریق لب‌ها و زبان، وسایل و ابزار دو روبرشان را شناسایی کنند.البته دندان در آوردن یکی از
دلایل این کار است؛ خارش و درد لثه‌ها علاقه و نیازی را در آنها ایجاد می‌کند که هرچه را می‌بینند روی
لثه‌های کوچک‌شان بکشند. به همین دلیل شست‌وشو و تمیز نگه داشتن خانه و وسایل، به خ
شکستگی استخوان در کودکان
 
گرچه هر استخوانی در بدن، چه در بزرگسالان و چه در کودکان، ممکن است دچار شکستگی شود، شیوع، شکل، جوش خوردن و بسیاری از متغیر های دیگر که در روند شکستگی و جوش خوردن آن دخالت دارند، در این دو دسته تفاوت‌هایی دارند. مهم‌ترین این تفاوت‌ها عبارتند از:
 
 وجود صفحه رشد
ادامه مطلب
به
گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،ترس، چگونگی برخورد با غریبه‌ها، کنترل
ادرار و مدفوع و شلختگی، برای همه کودکان نوعی دغدغه محسوب می‌شود و بچه‌ها
و والدین‌شان تمایل دارند بتوانند راه حلی برایشان پیدا کنند، جولیا کوک
در چهار اثر جدید مجموعه «کتاب‌های جولیا» به این موضوعات پرداخته است.
 
طبق تحقیقات انجام‌گرفته آسیب‌های ناشی از حوادث از علل اصلی معلولیت‌ها، ناهنجاری‌های دایمی و مرگ‌ومیر در کودکان است و هر سال تعداد زیادی از کودکان حوادثی تلخ را تجربه می‌کنند؛ به همین دلیل پیشگیری از آسیب به کودکان مسئولیت بزرگی است که نیازمند تعهد و مشارکت دولت و خانواده‌ها و حتی خود کودک است.
ادامه مطلب
تقریبا غیرممکن بتوان تعداد کودکان خیابانی را تخمین زد، هرچند که سازمان بهداشت جهانی و یونیسف در اواسط دهه ۱۹۹۰ تعداد آن‌ها را ۱۰۰ میلیون نفر تخمین زده اند. همچنان‌که جمعیت دنیا رشد می‌کند پدیده اجتماعی کودکان خیابانی افزایش می‌یابد. در همه کشورهای جهان آمار کودکان خیابانی پسر بیش از دختران است. بر طبق مطالعه‌ای که درکشورهای افریقایی انجام شده در زیمبابوه ۹۵ درصد، در آنگولا ۸۴ درصد، در اتیوپی ۸۴ درصد، در زامبیا ۷۰ درصد و در سودان تقریب
این روزها برای کودکان هم راحت نمی‌گذرد. نه خبری از پارک هست و نه خبری از بازی با دوستان؛ اما در شرایطی که نمی‌توانیم به سادگی بیرون از خانه برویم، پیشنهادهایی هست که هم کودکان بازی کنند و هم از محیط خانه دلزده و خسته نشوند. راه‌هایی که ساده، کم‌هزینه و مفید هستند. کودکان با بازی کردن می‌توانند اضطراب کم‌تری را تجربه کنند و روزهای بهتری را بگذرانند.
ادامه مطلب
میز غذای خانوادگی از اهمیت زیادی برخوردار است. کودکان نه تنها گرسنگی خود را سر میز غذا رفع می کنند، بلکه هم زمان خویشتن داری، ارزشهای خانوادگی، مهارتهای گفتاری و تعارف به میهمان را می آموزند. ما آداب خاص غذا خوری از جمله چگونگی استفاده از قاشق و چنگال را به کودک خود یاد می دهیم ، اما در واقع آموزش آنها اهمیت غذا خوردن جمعی را به عنوان یک مراسم فرهنگی مشخص می کند. 
 
 
ادامه مطلب
گفتار درمانی کودکان 3 تا 4 سال
طبیعتاً در گفتار این کودکان، جملات و واژه‌های استفاده شده مقداری پیچیده‌تر و دشوارتر از گروه‌های سنی قبلی خواهد بود. به عنوان مثال این گروه سنی بایستی قابلیت بیان کردن نام اشکال هندسی بعد از دیدن شکل آن‌ها را داشته باشند و یا اسم مکان های دورتر از منزل را بیان کند.
نکته حائز اهمیت در این گروه سنی این است که به مرور جملات پسندیده‌تر و زیباتر را در روابط اجتماعی خود بیان می‌کند مثلا در گفتگو با همسن و سالان یا ب
رفتار امام حسن مجتبی با کودکانروزی امام حسن(ع) از کوچه ای عبور می کرد. به کودکانی که مشغول بازی بودند برخورد. بچه ها ضمن بازی از نانی که در مقابل شان بود می خوردند.چشمشان که به حضرت افتاد از وی خواستند پیاده شود و با آنان غذا بخورد. آن بزرگوار بدون درنگ همراه آنان مشغول خوردن شد.پس از اندکی حضرت نیز آن کودکان را به خانه خود برد و با دادن غذا و لباس و... از آنان پذیرایی کرد و فرمود:در این بذل و بخشش دو طرفه باز هم برتری با این کودکان است زیرا آنها هر
دکتر مهران آقامحمدپور بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان
کودکان و نوزادان در صورت داشتن مشکلات و بیماریهایی مانند اختلال خواب ، اختلال حرکتی ، اشکال در تکلم ، تشنج خواب ، صرع ، تشنج ، بیش فعالی ، افسردگی ، اضطراب ، فلج مغزی ، میکروسفالی ، بزرگ بودن دور سر نوزاد ، اتیسم ، میگرن ، سردرد ،نقص توجه ، هیپوکسی نیاز به معاینه و تشخیص سریع بیماری دارد تا در سنین پایین درمان لازم شروع شده و نتیجه مناسب را دریافت کرد .
دکتر آقامحمدپور بهترین فوق تخصص م
سلامبا خواندن برخی سایت ها و اطلاعات روانشناسی مهم که در زیر به ان ها اشاره شده امیدواریم بتوانیم به مشکلات شما کمک کرده باشیم .
بازی کردن کودکان
اصطلاح بازی درمانی چیست
چگونگی کنترل خشم کودکان
انواع بازی های کودکان
بازی برای کنترل خشم کودکان
سایتی در مورد بازی درمانی
سایتی در مورد مشاوره کنترل خشم کودکان
اطلاعاتی در مورد ویژگی های بازی کودکان
بازی چگونه باعث کنترل خشم می شود
تعریف بازی درمانی و توضیحات آن
سایتی در مورد رفع عصبانیت فرزن
بصیرت:شاید تاکنون کودکان یتیم و بی سرپرست و یا بدسرپرستی را دیده باشید که به دور از آغوش پر مهر مادر و نوازشهای ارزشمند پدر محتاج محبت از هر انسان نجیب و شرافتمندی هستند. کودکانی که بعضا در حسرت یک اخم و دعوای پدر و مادر نیز مانده اند اما دریغ از دعوای مادرانه و اخمی پدرانه که برای این کودکان بسیار شیرین و دوست داشتنی جلوه می کند!البته این کودکان و نوجوانان نمی خواهند مردم به آنها از روی ترحم محبت کنند همین که به آنها همانند یک انسان عادی نگاه
چرا تشخیص بیش فعالی را باید جدی گرفت؟
توجه و تمرکز در کودکان حاصل ارتباط میان قست های خاصی از مغز بخصوص در ناحیه جلوی مغز یا فرونتال است. برای ایجاد توجه کافی در فعالیت های روزانه یک ماده شیمیایی به نام دوپامین که یک پیامرسان عصبی یا نوروترانسمیتر  نامیده می شود، نقش اصلی را بازی می کند. با کاهش دوپامین و یا با کاهش اثر آن بر روی گیرنده های نورن های مغزی بیماری بیش فعالی یا اختلال در توجه و تمرکز یا ADHD خلاصه شده Attention Deficit Hyperactivity Disorder  ظاهر م
 سه پایه وینزوری کودکان ،برای کودکان یا معلولینی که توانایی ایستادن ندارن ،ویا مهد کودکانی که تمایل به آموزش نقاشی دارند ،طراحی شده است ،ارتفاع این سه پایه حدود ۸۵ سانتیمتر است ،و میتوان به عنوان سه پایه رو میزی نیز از آن استفاده کرد.
کتاب داستان امید و اتیسم با داستانی کوتاه و ادبیاتی ساده و قابل فهم به معرفی این اختلال به کودکان و افراد در ارتباط با این‌کودکان می‌پردازد و روش‌های آموزشی این کودکان را تا حدودی معرفی می‌کند.

داستان این کتاب درباره‌ی پسری به نام امید است که دچار اختلال اتیسم می‌باشد و نویسنده‌ی کتاب سعی نموده است رفتارها و روحیات امید را به خواننده منتقل کند این کتاب به خوبی حالات کودکان اتیسم را بیان می‌کند، کودکان اتیسم نیز همانند دیگر کودکان دار
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از مندل : نتایج یک پژوهش تازه بر روی مغز کودکان ۳ تا ۵ ساله نشان می‌دهد آن دسته از کودکانی که بیشتر از یک ساعت در روز به صفحه نمایش تلویزیون، کامپیوتر، تبلت یا موبایل نگاه کرده‌اند از رشد مغزی کمتری برخوردار بوده‌اند.نتایج این تحقیق در نشریه JAMA Pediatrics به چاپ رسیده است که به صورت تخصصی بر سلامت و بیماری کودکان متمرکز است و توسط انجمن پزشکی آمریکا منتشر می‌شود.
ادامه مطلب
 
چه سگی مناسب کودکان است ؟
داشتن سگ در سنین خردسالی به شدت میتواند در رفتارهای اجتماعی کودک تأثیر بگذارد و علاوه بر آن سگ حیوانیست که به راحتی با کودک اُنس میگیرد و به بهترین دوست بچه تبدیل میشود. ولی این قاعده زمانی خراب میشود که ما سگی انتخاب کنیم که باب میل کودک نباشد، برای مثال برای کودک آرام، سگ بازیگوش خریدن اشتباه است. در ادامه قصد داریم با ارائه فاکتورهای انتخاب سگ برای کودکان , به شما در خرید مناسب ترین نژاد سگ برای کودکان کمک کنی
جای تعجب نیست که کودکان وقت زیادی را در اتاق خواب خود می گذرانند. برای خوابیدن ، بازی کردن و کار کردن از آنها استفاده می شود ، بدین ترتیب فضای آنها باید منعکس کننده شخصیت های کمی آنها باشد. در دنیای فضای داخلی کودکان گم شدن آسان است. ازاتاق کودک شما می تواند. شیک باشد یا شاد،عملی ، سرگرم کننده و یا دنج و راحت. همه این موارد به انتخاب شما و شناختتان از روحیات کودک خود بستگی  دارد.
انتخاب ما از ایده های تزئین اتاق خواب کودکان باعث می شود بچه ها از
پی بردن به خود ارضایی کودکان معمولاً منجر به نگرانی شدید والدین می‌شود. نگرانی در مورد بلوغ زودرس، درگیر شدن کودک در فعالیت‌های جنسی و ادامه یافتن این رفتار از جمله مسائلی هستند که ذهن والدین را درگیر خود می‌کند. ممکن است شما هنگام قرار گرفتن در این موقعیت دائماً خود را سرزنش کنید و به دنبال این باشید که بدانید در تربیت کودک چه کم کاری کرده‌اید که منجر به بروز این آسیب در فرزندتان شده است. آگاهی والدین از علل بروز این اتفاق در کودکان و نحو
اگر بدنبال دوره آموزش نقاشی ویژه کودکان هستید پیشنهاد می کنم سری به آریا تهران بزنید.
یکی از بهترین و مفید ترین تفریحات برای کودکان مخصوصا در سنین 2-12 سال نقاشی کشیدن می باشد و ثبتنام کودکان در کلاس های نقاشی به ویژه در فصل تابستان انتخابی هوشمندانه است.
اگر می خواهید درباره فواید کلاس های نقاش کودکان بیشتر بدانید، مقاله "فواید کلاس نقاشی برای کودکان | فواید نقاشی برای کودکان" را مطالعه نمایید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها