بسیاری از مدیران گمان می کنند کارکنان شان به علت عدم رضایت از حقوق
دریافتی کار را ترک می کنند. یک تحقیق بر روی 20000 کارمند که استعفا داده
اند، نشان می دهد که مهم ترین دلیل برای ترک شغل، رفتار نامناسب سرپرستی و
یا به عبارت دیگر مدیران ناشی است. یکی از مهم ترین فاکتورهای رفتار نامناسب سرپرستی، همانا ارتباطی نامناسب است. در این مطلب هفت شاخص و عامل ارتباطی مدیریت مورد بررسی قرار می گیرد:
1– شنونده بهتری باشید.
2- به کارکنان خود زمان اختصاص دهید
اعتصاب کارکنان شرکت گوگل در سراسر جهان در اعتراض به نحوه رفتار با زنان در این شرکت
کارکنان شرکت گوگل در سراسر جهان روز پنجشنبه در اعتراض به نحوه رفتار با زنان اعتصاب کردند و خواستار برخوردی جدی با مدیرانی شدند که به بدرفتاری جنسی متهم هستند.
نیویورک تایمز گزارشی چند روز پیش، درباره آزار و اذیت جنسی در گوگل منتشر کرد. طبق این گزارش اندی روبین، خالق نرم افزار اندروید توسط یک کارمند متهم به آزار و اذیت جنسی شده و سپس با دریافت ۹۰ میلیون دلار
اگر شما کارفرما هستید . باید بدانید رفتار خشک و بدرفتاری با کارکنان باعث ایجاد نگرش منفی دربین کارکنان میشود حتی ذفتار نامناسب با یک کارمند یا کارگر ایجاد نگرش منفی به کار در بین منابع انسانی میشود.یا اینکه ممکن است بعضی از آنها دچار کاهش روحیه و شکست شخصیت در نزد خود و دیگر کارمندان و..بشوند.منابع انسانی در یک کسب وکار یا سازمان مهم ترین منابع میباشد که کیفیت و صحت محصولات تولید شده به شدت به آن وابسته است. شما به عنوان کارفرما حق توهین یا فر
پاورپوینت (اسلاید) آزمون و انتخاب کارکنان
دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با موضوع آزمون و انتخاب کارکنان، در حجم 22 اسلاید، همراه با توضیحات کامل. بخشی از متن: آزمون نمونه ای از رفتار یک شخص است ولی برخی از آزمون ها به صورتی روشن تر رفتار افراد نمونه گیری شده را مشخص می سازند ...
#اشتباهات_استراتژیک_و_مهلک_مدیران...
1.نداشتن هدف، برنامه و چشم انداز مشخص
2.نداشتن نظم در کارها و زمان
3.بی توجهی به قوانین و مقررات
4.خود محوری و اعتقاد نداشتن به مشورت در تصمیم گیری
5.اعتماد نکردن به کارکنان و تقسیم کار
6.عدم استفاده از مدیران شایسته به جای افراد نزدیک و تملق گو
7.بی توجهی به موفقیت و پیشرفت های کاری کارکنان
8.دور بودن از کارکنان و اختصاص ندادن وقت خود به آن ها
9.جدیت بیش از اندازه در مدیریت و برخورد با کارکنان
10.مقاومت و یا ترس ا
مدیران خوب از دیدگاه کارکنان چه ویژگی هایی دارند؟ بر اساس تحقیقی که در شرکت گوگل انجام شد، کارکنان گوگل ویژگی های ذیل را برای مدیران خوب معرفی کردند: 1⃣ مدیران خوب، یک مربی خوب برای کارکنان هستند؛ 2⃣ تیم شان را توانمند می کنند؛ 3⃣ مدیرانی جزئی نگر نیستند؛ 4⃣ برای رفاه و موفقیت کارکنان ارزش قائلند و همتشان بر آن است؛ 5⃣ نتیجه مدار هستند و بهره ور 6⃣ ارتباطات خوبی با کارکنان دارند و شنود موثری در طی فرآیند ارتباطات دارند؛ 7⃣ به کارکنان کمک می
⭕️ مقاله(رتبه بندی کارکنان) ▪️رتبه بندی کارکنان به روش جک ولش (مدیرعامل اسطورهای جنرال الکتریک) رتبه بندی کارکنان مفهومی متداول در بسیاری از سازمان ها است. منتقدان نام آن را «رتبهبندی و اخراج» (rank and yank) گذاشتهاند، اما نام اصلی این مدل، «منحنی سرزندگی» است که نخستین بار توسط «جک ولش»، مدیرعامل سابق شرکت جنرال الکتریک مطرح شد. براساس این مدل، مدیران باید هر سال کارکنان خود را ارزیابی و به سه گروه تقسیم کنند: 1⃣ کارکنان نمونه که ۲۰ درصد
♦️پانزده اشتباه جبران ناپذیر مدیران!
1نداشتن هدف، برنامه و چشم انداز مشخص2نداشتن نظم در کارها و زمان3بی توجهی به قوانین و مقررات4خود محوری و اعتقاد نداشتن به مشورت در تصمیم گیری5اعتماد نکردن به کارکنان و تقسیم کار6عدم استفاده از مدیران شایسته به جای افراد نزدیک و تملق گو7بی توجهی به موفقیت و پیشرفت های کاری کارکنان8دور بودن از کارکنان و اختصاص ندادن وقت خود به آن ها9جدیت بیش از اندازه در مدیریت و برخورد با کارکنان10مقاومت در برابر تغییرات1
عدالت سازمانی
این رویکرد توصیفی بیشتر روی باورها و درک افراد از عدالت تاکید دارد و به اینکه چه چیزی واقعا عادلانه است کاری ندارد.بنابراین
زمانی که کارکنان احساس کنند رفتار ناعادلانهای با آنان صورت گرفته،
رفتار شهروندی سازمانی، که منجر به اثربخشی، توانمند سازی و بقای سازمان
میگردد، کمتر مشاهده خواهد شد.تحقیق نشان داد که برقراری عدالت سازمانی تاثیر مستقیم در رفتار مثبت شهروندی خواهد داشت و بین عدالت سازمانی با ۴ متغیر از ۵ متغیر رفتا
عدالت سازمانی
این رویکرد توصیفی بیشتر روی باورها و درک افراد از عدالت تاکید دارد و به اینکه چه چیزی واقعا عادلانه است کاری ندارد.بنابراین
زمانی که کارکنان احساس کنند رفتار ناعادلانهای با آنان صورت گرفته،
رفتار شهروندی سازمانی، که منجر به اثربخشی، توانمند سازی و بقای سازمان
میگردد، کمتر مشاهده خواهد شد.تحقیق نشان داد که برقراری عدالت سازمانی تاثیر مستقیم در رفتار مثبت شهروندی خواهد داشت و بین عدالت سازمانی با ۴ متغیر از ۵ متغیر رفتا
ارزیابی عملکرد
هدف از این مقاله آشنایی با ارزیابی عملکرد کارکنان، آثار مثبت و منفی آن در سازمانها، انواع ارزشیابی و روشهای ارزشیابی کارکنان میباشد.از
طرفی آگاه سازی کارکنان از عملکرد خود، زمینه رشد و پیشرفت آنان را فراهم
میکند و کارکنان در جهت بالا بردن کارایی سازمان میکوشند و اهداف خود را
مقید به اهداف سازمان میکنند و همواره تلاش خواهند کرد، اما باید به این
مسیله نیز توجه داشت که در سازمانها اغلب از استعدادهای بالفعل کار
1-7-1-3)وظیفهگرایی یا آغازگرایی : بر اساس این دیدگاه هر عمل به نیت شخص تصمیم گیرنده بستگی دارد . با معیار هایی چون عرفی بودن ، منصفانه بودن ، انجام وظایف و پایبندی به قوانین اخلاقی تعریف می شود که می توان آنرا با مقیاس فاصله ای و طیف پنج نقطه ای لیکرت مورد سنجش قرار داد.
1-7-1-4)عدالت توزیعی: در این تئوری یک عمل را در صورتی که منجر بـه افزایش همکاری بین اعضای جامعه شود، میتوان درست و عادلانه و مناسب (و بنابراین اخلاقی) نامید . و بر اساس معیار ها
کنترل کارکنان به چه معناست ؟
کنترل کارکنان بخشی از 4 وظیفه اصلی یک مدیر است ( برنامهریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری و کنترل ) است. کنترل کارکنان به عنوان یک وظیفه به مدیریت منابع انسانی سازمان تفویض میگردد و معنای آن قرارداد نیروی انسانی در یک چهارچوب اخلاقی و رفتاری بر اساس الگوی فرهنگی مدنظر سازمان و نظارت بر دستیابی به سطح مشخصی از کنترل است.
زمانی که کارکنان به مدیر خود احترام نمیگذارد ، آیا میتوان کنترل کارکنان را مجددا به دست گ
قابل توجه مدیران و مسئولان ؛؛؛⬅️ پنج رفتار مهم که باید در موعد قانونی انجام گردد / برخی موارد در حسابداری وجود دارد که باید در زمان و مهلت معینی که از طرف دولت و یا سازمان ها تعیین شده انجام شود . عدم انجام این امور باعث تعلق جریمه و یا عدم برخورداری از مزایا و معافیت های مقرر در قانون شود. در زیر به مهمترین از این موارد اشاره می کنیم : ۱ . ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان / ۲ .ارسال لیست بیمه حقوق کارکنان / ۳ .ارسال اظهار نامه مالیات بر ارزش افزو
ویژگی های پرسنل و کارکنان یک باربری پرسنل باربری معتبر نقش اساسی در اسباب کشی موفق دارند در مقاله زیر به بیان اینکه پرسنل و کارکنان یک باربری باید دارای چه ویژگی هایی باشند می پردازیم. شرکت باربری که شما انتخاب می کنید می توانید تاثیر بسزایی در ایجاد یک اسباب کشی آسان و بدون […] پرسنل و کارکنان یک باربری باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟
منبع : سپند بار
شهروندی سازمانی
همزمان با اوج گیری نهضت مشتری مداری و ظهور زوایای جدید در مطالعات مدیریتی، مفهوم رفتار شهروندی سازمانی
نیز در مطالعات مربوط به سازمان مد نظر قرار گرفته است؛ مبنیبر اینکه که
نگرشها و رفتارهای( رفتارهای شهروندی سازمانی) کارکنان میتواند تاثیری
مثبت و یا منفی بر ادراک مشتری از کیفیت خدمات داشته باشد.در مطالعات اخیر ارتباط میان کیفیت خدمات و وفاداری مشتری مورد تاکید قرار گرفته است.به
منظور بررسی رابطه بین رفتار شهرون
مدیریت منابع انسانی
در آغاز کافی بود که کارفرما و کارگر با همدیگر به توافق برسند، اما همراه
با توسعه دانش و تغییر ترکیب نیروی کار، گسترش شهرنشینی و به تبع آنها
پدیدار شدن توقعات جدید در کارکنان ضرورت شناخت نیازهای نیروی کار و تاثیر
آن بر کارکردهای سازمان و همچنین تطبیق آن نیارها با اهداف سازمان ضرورت
یافت.وجود متغیرهایی چون تجمعهای صنفی کارگری و نقش دولتها در تعیین
سیاستهای اقتصادی و خودکفایی ملل، وجود برنامههایی که در سطح
تعهد سازمانی
تعهد سازمانی ازجمله نگرشهایی است که در مباحث رفتار سازمانی مطرح میشود.تعهد سازمانی حاکی
از نگرش کارکنان به سازمان است و رضایت شغلی نشان دهنده نگرش کارکنان نسبت
به شغل خود ازجنبههای مختلف استاز یافتههای تحقیق میتوان نتیجه گرفت
که ابعاد تعهد سازمانی و معنویت در محیط کار با رفتار اخلاقی کارکنان رابطه
دارد.بنابراین برای مدیران مهم است که برای بهبود رفتار اخلاقی
کارکنان در سازمان و توسعه سازمان، متغیرهای تعهد ساز
سرما یکی از مهم ترین مشکلاتی است که در فصل های سرد زمستان و پاییز در محل های شغلی و کار می باشد. سرما در محل های کاری همچون کارخانه ها, کارگاه ها, فروشگاه ها و … کارکنان را در معرض خطر قرار می دهد و در این مواقع استفاده از لباس کاری که بتواند کارکنان را از خطر دور نگه دارد ضروری است! همانطور که می دانید استفاده از لباس کار با هدف جلوگیری از ورود خطر به کارکنان مجموعه استفاده می شود و استفاده از کاپشن کار می تواند کارکنان مجموعه های کاری را از خ
توسعه کارکنان عنوان کتابی است از ایان فلمینگ با ترجمه محمد امین نایبی و امین سیفی اینالو که در 114 صفحه و توسط انتشارات اندیشه های گوهربار در سال 1391 به چاپ رسیده است. این کتاب ترجمهای است از The Developing people pocket. موضوع اصلی این کتاب کارکنان است. نیز در بازار کتاب موجود میباشد. از ایان فلمینگ، کتابهای روشنایی روز(روزگار نو)، چیتی چیتی بنگ بنگ(شرکت نشر کتاب هرمس)، چیتی چیتی، بنگ بنگ، ماشین جادویی(قدیانی)، نیز در بازار کتاب موجود میباشد.
بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان
بیمه مسئولیت
کارفرما در قبال کارکنان، خسارت های جانی و صدمات جسمی وارده به کارکنان و
کارگران (تمامی کارکنان شاغل در محدوده کارگاه، اعم از کارگران ایرانی و
غیر ایرانی) در محیط کار و در حین انجام کار را که کارفرما مسئول آن شناخته
می شود را تحت پوشش قرار می دهد. منظور از جبران خسارت جانی، شامل پرداخت
هزینه های پزشکی و غرامت نقص عضو یا فوت کارکنان میباشد. بیمه نامه
مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارک
یکی از شرکت های دولتی که در شاهین شهر مستقر است و خیلی از کارکنان آن برخواری هستند در هر سال به کارکنان خود ۱۴ ماه حقوق می دهد . یعنی برج ۶ و ۱۲ دو تا حقوق می دهد .. به نظر شما آیا این کار قانونی است یا خیر ؟ از نماینده شهرستان خواستار رسیدگی هستیم ..
بسم الله الرحمن الرحیم
کارکنان سال تحصیلی ۱۳۹۸ ۱۳۹۹ دبیرستان نمونه دولتی ملاصدرا دوره اول
مدیر : محمد صرفی
معاون پرورشی : قاسم جوادی نژاد
معاون دفتری : ایوب شکاریان
ناظم : حمیدرضا میرصابری
با آرزوی موفقیت برای همگان
امیر محمد طاهری _دانش آموز نهم ب
در دهه اخیر موضوع استرس و آثار آن در سازمانها مورد توجه بسیار واقع
گردیده است؛ اگرچه در علم پزشکی مسیله فشار عصبی و علل و عوارض آن مدتهاست
مورد بررسی و تحقیق قرار دارد، اما باب این بحث در رفتار سازمانی به تازگی
گشوده شده است.در این مقاله، ضمنتعریف مفهوم استرس و تبیین استرس شغلی، عوامل به وجود آورنده استرس مورد مطالعه قرار گرفته و در ادامه مدلهای تیوری استرس تشریح میشود.و
درنهایت راهحلهای مقابله با استرس در محیط کاری ارایه میگردد ین پژوهش
سازمان
شاد
سازمان
شاد سازمانی است که ذی نفعان کلیدی را شاد میسـازد. بـرای شـادنمـودن ذینفعـان،
سازمان باید تا جایی که امکان دارد نیازها و خواستههای آنها را برآورده سازد(چرمنیـک،2013)
.سـای روتـا،مشکیند و ملتزربیان میدارند عوامل مهم در ایجاد شادی و نیروی کـار مشـتاق،
برابـری (رفتـاراحترام آمیز، انصاف و امنیت)؛ موفقیت (غرور و افتخار به شرکت، توانمندسازی،
بازخورد، چـالش شغلی) و اعتماد متقابل همکاران می باشند ( نجاری، ضماهنی،
آذر، معارفی،1394)
پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان ناجا
دانلود پرسشنامه رضایت شغلی کارکنان ناجا، در قالب فایل word، شامل 45 گویه و 15 مولفه، همراه با راهنمای نحوه نمره گذاری و تفسیر، روایی و پایایی و منابع مورد استفاده شده. هدف این پرسشنامه ارزیابی عوامل پانزده گانه رضایت شغلی در کارکنان نیروی انتظامی (عامل توسعه ارتقای شغلی، عامل ارتباطات سازمانی ...
کارکنان حرف های زیادی برای گفتن دارند اما نمی گویند. حرف زدنِ رو به بالا(up ward voice) موضوعی مهم در فرهنگ سازمانی است.بعضی مدیران ، سکوت کارکنان را بیشتر از صدای آنها دوست دارند. وقتی کارکنان با ما صحبت نمی کنند به این معنی است که امید و تمایل خود را برای تغییر دادن شرایط و بهبود بخشیدن به اوضاع از دست داده اند.
صحبت کردن در مورد سازمان و مسائل آن، پیشنهاد دادن برای حل و فصل مسائل سازمان، سوال کردن در مورد آینده سازمان و نگران بودن در مورد سرنوشت س
چرا به نصب دوربین مداربسته نیاز داریم ؟
مراقبت از کودکان و سالمندان
وقتی در خانه خود، کودک یا فراد میانسالی زندگی می کنند و شما از آنها دور هستید، با کمک نصب دوربین مداربسته می توانید از راه دور، آنها را ببینید و خیالتان بابت سلامتی آنها راحت باشد. علاوه بر این، شما می توانید امنیت خانه را نیز زیر نظر داشته باشید.
مراقبت از محل کار از راه دور
وقتی شما به هر دلیلی در محل کارتان حضور ندارید و نیاز باشد که کارکنان تان یا محل کارتان را زیر نظر دا
پاورپوینت ارزشیابی شایستگی کارکنان
دانلود پاورپوینت با موضوع ارزشیابی شایستگی کارکنان، در قالب ppt و در 46 اسلاید، قابل ویرایش. بخشی از متن پاورپوینت: میزان موفقیت درنیل به اهداف سازمانی در ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد نیروهای انسانی مشغول به کار در سازمانهاست . بنابراین ارزشیابی
در طول روز کارکنان هتل گربه ها را نظافت می کنند و سه وعده غذا در اختیارشان قرار می دهند و ناخن هایشان را مرتب می کنند. اتاق های هتل به دوربین های مداربسته مجهز است و صاحبان گربه ها می توانند از اوضاع حیوان خانگی خود به خوبی اطلاع یابند.
این هتل شیک دارای ۳۵ اتاق مخصوص برای گربه هاست . صاحبان گربه ها می توانند از ۳ ساعت تا یکسال گربه های خود را در اختیار کارکنان هتل قرار دهند و سفرهای خود را به راحتی انجام دهند . در طول روز کارکنان هتل گربه ها ر
برای هر صنعت و کاری ویزگی های مشترکی هست که مدیران را در یادها ماندگار می کند
1- ارزش قایل شدن برای سلامتی کارکنان - مثال عینی اینروزها اجباری کردن استفاده از ماسک و شیلد محافظتی برای کلیه همکارانی است که در آفیس حضور دارند
2- محافظت در شرایط ناپایدار و همفکری در تصمیم گیری ها با افرادی عاقل و دوراندیش
3- الگو بودن برای همکاران در همه جنبه ها
4- همدلی صادقانه با کارکنان و شنیدن همه ایده ها و کلام ها و پیشنهادات - صندوق های انتقا
درواقع، نتیجه تحقیقات نشان میدهد که برای پیش بینی و توجیه رفتار فرد( به مراتب، بیش از رضایت شغلی) تعهد سازمانی مورد استفاده قرار میگیرد و با استفاده از تعهد سازمانی، بهتر میتوان میزان غیبت و جابه جایی کارکنان را پیش بینی کرد.نتایج حاصل از الگوسازی معادله ساختاری( SEM) نشان داد که سرمایه روانشناختی بر رضایت شغلی( ۲١/۰ =β) و تعهد سازمانی( ۲۶/۰ =β )، رضایت شغلی بر تعهد سازمانی(
۴۸/۰ =β) و تعهد سازمانی بر عملکرد شغلی( ١۸/١ =β) دارای اثر مستقی
تعریف روانشناسی :روانشناسی که بررسی و مطالعه علمی رفتار و فرایندهای ذهنی تعریف شده هدفش توصیف، فهم و درک، پیش بینی و کنترل رفتار موجود زنده است.▪ توصیف: منظور از توصیف این است که با ثبت دقیق مشاهدات رفتاری، آن چه که اتفاق افتاده یا خواهد افتاد را توصیف، نامگذاری و طبقه بندی کنیم.▪ فهم و درک: مقصود از فهم و درک آن است که بتوانیم علل یک رفتار را توضیح دهیم.▪ پیش بینی: منظور از پیش بینی آن است که با توصیف و توضیح یک رفتار می توان به پیش بینی رفتا
چه افرادی در حکم شهید می باشند :ماده ۳ آییننامه تعیین و احراز مصادیق شهید و ایثارگر: کارکنان و افراد مشمول بندهای زیر، در حکم شهید محسوب میشوند: ۱- رزمندگانی که در داخل منطقه عملیاتی به سبب مأموریتهای محوله کشته میشوند. ۲- کارکنان نیروهای مسلح که در حوادث و سوانح ناشی از پروازهای نظامی و انتظامی و یا حرکت شناورهای سطحی و زیرسطحی به منظور شرکت در مأموریتهای رزمی، شناسایی رزمی، رزمایشها و عملیات علیه دشمن، گروههای معارض و همچنین پر
تحقیق یادگیری فردی فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 8حجم فایل: 59 کیلوبایت قیمت: 4800 تومان
توضیحات:تحقیق آماده رشته مدیریت با موضوع یادگیری فردی، در قالب فایل word و در حجم 8 صفحه.این
فایل شامل تحقیقی در زمینه «یادگیری فردی» بوده که می تواند به عنوان کار تحقیقی
برای درسهای مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته مورد
استفاده قرار گیرد. بخشی از متن:نقش یادگیری در سازمان ها اخیرا مورد توجه زیادی قرار گرفته است. م
2 – 8 OCDQ تجدید نظر شده :
این وسیله ی اندازه گیری تجدید نظر شده متشکل از 42 مورد اندازه گیری با 6 آزمون فرعی که رفتار مدیران و معلمان ابتدایی را مورد بررسی قرار می دهد ( هوی و کلورر ، 1986 ) . سه بعد از رفتار مدیریتی ؛ حمایتی ، هدایتی و مانعی توصیف شده اند . توجه و حمایت معلمان ، در رفتار حمایتی مدیر انعکاس می یابد . در مقابل آن ، رفتار هدایتی مدیر ، تا حد زیادی وظیفه مدار بوده و نیازهای شخصی معلمان را کمتر مورد توجه قرار می دهد و رفتار های وظیفه ای مطل
رییسم الان داشت تذکر میداد سروری باید طوری با دیگران رفتار کنی که متوجه بشن چقدر کارت ارزشمنده و بدونن داری بهشون لطف میکنی.
گفت اشتباه از رفتار تو هست که بقیه طلبکارت هستن. درستش این هست طوری رفتار کنی که خودشون رو بدهکار بدونن.
نتونستم به ایشون بگم مشکل من در زندگی معمولیم هم همین هست گاه گاهی.
بوروکراسی روشی است برای سازماندهی و هر گاه بحث درباره بوروکراسی مطرح می شود سازمانهای بزرگی که بهطور نظام یافته کار می کنند به ذهن متبادر می شود. به نظر یکی از صاحب نظران، بوروکراسی شکل ایده آلی برای سازماندهی است که فعالیتهای سازمانهای بزرگ را به گونه ای هدایت می کند که بیشترین تولید یا خدمت موثر حاصل شود. مدیریت بر چنین سازمانی (مدیریت بوروکراتیک) دارای هفت مشخصه به شرح زیر است.
1. قوانین مقررات. قوانین و مقررات خطوط راهنمای اصلی برای تعر
سلامت سازمانی
عاملی که در بهبود عملکرد شغلی میتواند موثر باشد وجود یک سازمان سالم با زیر مجموعه توانمند است.این
مقاله، مبتنی بر کاری پژوهشی، با هدف بررسی تاثیر سلامت سازمانی بر عملکرد
شغلی کارکنان با تبیین نقش میانجی توانمندسازیانجام شده که به بررسی
ادبیات نظری و آزمون فرضیههای تحقیق پرداخته است.در قالب یک پیمایش،
برای انتخاب نمونه از جامعه آماری شامل کلیه کارکنان دستگاههای اجرایی
شهرستان سیرجان، تعداد ۲۷۴ نفر به عنوان نمونه آما
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت کارکنان محترم شرکت مخابرات ایران
دغدغه و مشکلات شما را درک میکنم نهایت تلاش من و اعضای هیات تخصصی بر این است که آنچه حق و عدالت است اجرا شود و من به عنوان رئیس باید نظر هفده نفر از قضات عضو هیات را به عنوان نظر هیات تخصصی منعکس کنم. به همه شما قول میدهم مطالب و مشکلاتتان را در هیات تبیین نمایم.
موفق و پیروز باشید.
در روز مراسم عروسی، ممکن است استرس های بسیار زیادی به عروس و داماد عزیز وارد شود. این استرس می تواند ناشی از مسائلی از قبیل: هماهنگی بین تشریفات و برگزارکننده ی مراسم با آتلیه و یا گروه موزیک، اطمینان از عملکرد صحیح تشریفات، بدقولی نکردن آرایشگاه و گلفروشی و ... باشد. از آنجایی که عروس و داماد بیشترین ساعات روز عروسی خود را همراه تیم عکاسی و فیلمبرداری می گذرانند، رعایت اخلاق حرفه ای از سوی کارکنان آتلیه، می تواند از استرس های وارد آمده به عر
کارفرمانیوز - مدیران دوست ندارند کارکنان خود را اخراج کنند، زیرا امری ناراحت کننده و ناخوشایند است. اما قطع همکاری و تعدیل نیرو به ویژه در بحرانها و تلاطمهای اقتصادی، بخشی از چرخه حیات سازمانها محسوب میشود و برای انجام آن، هم راههای درست و هم نادرست وجود دارد. در اینجا به برخی از این بایدها و نبایدها اشاره میشود ...
وظایف انجام شده توسط هر یک از کارکنان خود را تجزیه و تحلیل کنید. وظایف مازاد و منسوخ را شناسایی کنید و با دقت مهارته
بهطور
کلی، سه عنصر نامرئی در شکلگیری عملکرد افراد وجود دارد که تاثیر شگرف وتعیینکنندهای
بر عملکرد کلیه سطوح شرکتها و سازمانها داشته و قدرت و کارآمدی هر مدیری بر اساس
میزان توجه او به این سه عنصر و عامل تعیینکننده مشخص میشود. نخستین عامل نامرئی
موثر بر عملکرد، کیفیت نتایج و دستاوردها است که به کیفیت اقدامات و رفتارهای کارکنان
سازمان و میزان تاثیرگذاری مدیران بر شکلگیری آنها مربوط میشود. هنگامی که یک مدیر
بتواند با ایجاد و
ارزیابی عملکرد
ارزشیابی یکی از ابزارهای مهم و موثر مدیریت در جهت دستیابی به اطلاعات
مورد نیاز در خصوص عملکرد افراد و عملکرد یک سازمان میباشد،ارزیابی عملکرد
در سازمانها به منظور بالا بردن سطح کارایی کارکنان و تشویق و ترغیب
کارکنان بسیار حایز اهمیت میباشد.از طرفی آگاه سازی کارکنان از عملکرد
خود، زمینه رشد و پیشرفت آنان را فراهم میکند و کارکنان در جهت بالا بردن
کارایی سازمان میکوشند و اهداف خود را مقید به اهداف سازمان میکنند
کارکنان خلاق و هوشمند چه ویژگی هایی دارند؟
اریک اشمیت در کتاب "گوگل چگونه کار می کند" از هوشمندان خلاق نام می برد. اودرباره کارکنان هوشمندخلاق میگوید:
آنها هوشمندانه تحلیل می کنند اما در دام جزئیات نمی افتند.
از نیاز کاربران خود به خوبی آگاهند.
خود را محدود به ساعات کاری نمی کنند.
پرسشگر، خطرپذیر، باز و توانمند در برقراری ارتباط با دیگران هستند.
اما همه اینها در یک
ادامه مطلب
#استراتژی_منابع_انسانی
بهترین کارکنان را همیشه در ذهن داشته باشیم
یکی از متداولترین اشتباهات در میان مدیران و روسا این است که آنها معمولا بهترین و توانمندترین کارکنان خود را مورد توجه قرار نمیدهند و عمده توجه روی کارکنان ضعیف و ناکارآمد است.
آنها به اشتباه تصور میکنند که افراد قوی و کارآمد نیازی به توجه ندارند، در حالیکه هیچ چیز بدتر از این نیست که یک فرد، چه توانمند و چه ضعیف و ناتوان، از سوی رئیس یا مدیر مافوقش مورد بیتوجهی قرا
آموزش ضمن خدمت که به ( OJT ( on the job training مشهور است ، آموزش توانایی و دانش لازم به کارکنان در جهت انجام کاری مشخص در محیط کار را آموزش حین خدمت میگویند.
آموزش ضمن خدمت از وسایل معمولی که در محیط کار موجود است مانند ماشینها ، مدارک ، دانش و توانایی فرد استفاده میکند تا کارکنان به طور موثرتر وظیفه سازمانی خود را انجام دهند
آموزش ضمن خدمت میتواند به وسیله تجربه کاری به دست آمده در محیط کار رخ دهد یا با انجام عملی وظیفه سازمانی فرد وقوع یابد و یا میت
آموزش ضمن خدمت که به ( OJT ( on the job training مشهور است ، آموزش توانایی و دانش لازم به کارکنان در جهت انجام کاری مشخص در محیط کار را آموزش حین خدمت میگویند.
آموزش ضمن خدمت از وسایل معمولی که در محیط کار موجود است مانند ماشینها ، مدارک ، دانش و توانایی فرد استفاده میکند تا کارکنان به طور موثرتر وظیفه سازمانی خود را انجام دهند
آموزش ضمن خدمت میتواند به وسیله تجربه کاری به دست آمده در محیط کار رخ دهد یا با انجام عملی وظیفه سازمانی فرد وقوع یابد و یا میت
امام رضا علیه السلام فرمود تواضع اینستکه بمردم دهی آنچه را میخواهی بتو دهند با آنها چنان رفتار کنی که میخواهی بما تو رفتار کنند در حدیثدیگر گوید بحصرت حد تواصع که چون بنده آنرا متواضع است چیست فرمود تواصع را درجایی برخی از آنها اینستکه انسان قدر خود را بشناسد وبا دلی سالم خودرا جایگاه خویش نشاند ودوست نداشته که بسوی کسی رود مگر جنانچه بسویش آیند با مردم چنانند او رفتار کنند رفتار کند اگر بدی ببیند آنرا بانیکی بگو
به گزارش ایسنا، اگرچه هنوز لایحه بودجه ۱۳۹۹ اتمام نشده است، اما نوبخت - رئیس سازمان دستور کار و بودجه - اعلام کرده اضافه حقوق کارکنان در سال آینده به نعوظ متوسط ۱۵ درصد خواهد وجود. البته این رقم متوسط است و بخاطر حقوق های پایین تا بسیار از ۲۰ درصد نیز اعمال می شود. این تو حالی است که در لایحه بودجه سال سیال پیشنهاد ۲۰ درصد حقوق کارکنان مطرح شده حیات که داخل ادامه سپس از معاینه هایی که تو مجلس و در روند تصویب بودجه بوسیله ارتکاب آمد، افزایش حق
نوجوانی از جمله دورههای حساس زندگی افراد است که یکی از ویژگیهای مهم آن تنشهای روانی و واکنشهای دفاعی است. رفتار صحیح با نوجوان در این دوره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میباشد، از آنجا که نوجوانی دوره گذر از کودکی به بزرگسالی است طبیعتا فرد را با مشکلاتی مواجه میکند. برای آنکه نوجوان شما این دوره را با تنش کمتری بگذراند، باید نحوه رفتار صحیح با نوجوان را بیاموزید. در ادامه مطلب به بررسی اهمیت این موضوع و نکاتی در جهت بهبود رفتا
یکی از
رایج ترین اشتباهات در میان مدیران به تاکید بیش از حد آنها بر کنترل فعالیتهای کارکنان
و استفاده از اجبار برای ایجاد تغییرات در سازمان مربوط میشود. متاسفانه این رویکرد
قرونوسطایی و اشتباه همچنان در بسیاری از رهبران و مدیران امروزین مشاهده میشود و
آنها عادت کردهاند که از موضع قدرت و با استفاده از قوه قهریهای که بر اساس الگوهای
کنترل و فرمان به آنها اعطا شده است، عمل کنند و به اهدافی چون افزایش بهرهوری و ایجاد
تغییر برسند. با
سبک رفتار منفعلانه یکی از سبک های رفتاری میباشد که ارتباط مستقیمی با سبک رفتار پرخاشگر دارد به طوری که از آن به عنوان پرخاشگری پنهان هم تعبییر میشود. همه انسانها در مواجهه با هرچیزی و در روزمره خود نوعی رفتار را نشان میدهند و واکنشهایی دارند. این رفتارها و واکنشها در هرکسی به سبک خاصی است و به چند دسته تقسیم میشوند. در بین این دستههای رفتاری گروهی وجود دارد که همیشه میخواهند افراد اطرافشان را راضی نگه دارند و برای این اتفاق خ
رفتار سازمانی علم مطالعه و کاربرد دانش درمورد نحوه برخوردن با مردم، افراد و گروهها در سازمانها میباشد. این موضوع با رویکرد سیستمی انجام میگردد. یعنی روابط بین مردم و سازمانها را در مورد با کل افراد، گروهها، سازمانها و سیستمهای اجتماعی تشریح مینماید و هدف آن دستیابی به اهداف انسانی سازمانی و اجتماعی با ایجاد روابط بهتر میباشد.
در مورد فلسفه مدیریت، ارزشها، بینش و اهداف هستند و این موارد خود از فرهنگ سازمانی که ترکیبی
چگونه بازخوردِ درست، میتواند به بهبود عملکرد کارکنان کمک کند؟
توانایی دریافت و ارسال بازخورد مهارت مهمی است که وقتی به طور موثر انجام شود، می تواند تغییرات مثبتی ایجاد کند. با این حال ارسال و دریافت بازخورد اغلب یکی از چیزهایی است که ما بیشتر در محیط کار از آن می ترسیم. بنابراین، راهی وجود دارد که اطمینان حاصل کند که مکالمات بازخوردی سازنده و مثبت است، نه چیزی که باید اجتناب کرد.
ادامه مطلب
توانمندسازی
کارکنان عبارت است از مجموعه سیستمها، روشها و
اقداماتی که از راه توسعه قابلیت و شایستگی افراد در جهت بهبود و افزایش بهره وری،
بالندگی و رشد و شکوفایی سازمان و نیروی انسانی با توجه به هدفهای سازمان به کار گرفته می شوند.
عوامل
مؤثر بر توانمندسازی کارکنان
عوامل
مؤثر بر توانمندسازی کارکنان عبارتند از:
1. دانش
و مهارت کارکنان: ارتقای مهارت و دانش کارکنان که رابطه
مستقیمی با کارآفرینی و اثربخشی کارکنان دارد و جایگزینی دانشگران به ج
در این دنیا هر کاری که انجام دهی عکس العملی دارد .پس سعی کنیم که عمل هایمان را به خوبی انجام دهیم . یعنی کار هایمان را با خوبی به سرانجام برسانیم که در جوابش رفتار خوبی بگیریم ولی اگر کاری را با بدی به سرانجام برسانیم یعنی با کسی بد رفتار کنیم در جوابش رفتار بدی هم خواهیم گرفت.
پس سعی کنیم در این دنیا با همه رفتار خوبی داشته باشیم.
وجود برخی از مشکلات در سازمانها در حوزه عدالت
سازمانی مانند استفاده از نظامهای جبران خدمت ناکارامد وغیر منصفانه که توانایی
تشخیص وارزیابی درست وبهینه ای از انجام وظایف کارکنان ندارد وبه تخصیص نابرابر
حقوق ودستمزد در سازمان می انجامد،باعث به وجود آمدن بیامدهای نامطلوب وجبران
ناپذیری در سطح سازمان می شود و کاهش رضایت شغلی وعدم مسئولیت پذیری کارکنان در
انجام وظایفشان را به دنبال دارد وباعث بروز پدیده های فساد مالی وانحراف اخلاقی
در کارها
طرح جابر سوم دبستان رفتار جیرجیرک ها
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
شرح مختصر فایل
این مجموعه شامل:
پوستر های طرح جابربن حیان در مورد رفتار جیرجیرک هاتابلوی نمایش طرح جابربن حیان در مورد رفتار جیرجیرک هاعکس جابربن حیان در مورد رفتار جیرجیرک هامطالب علمی آموزشی در باره طرح جابربن حیان رفتار جیرجیرک هااین مستندات عنوان شده بر طبق آخرین بخش نامه طرح جابر می باشد.
لینک دانلود فایل :
طرح جابر سوم دبستان رفتار جیرجیرک ها
پاورپوینت نظام جبران خدمت کارکنان - 49 اسلاید
پاورپوینت نظام جبران خدمت کارکنان پاورپوینت نظام جبران خدمت کارکنان پاورپوینت نظام جبران خدمت کارکنان پاورپوینت نظام جبران خدمت کارکنان } واژه مدیریت جبران خدمات واژه ای است که بیشتر در کتب آمریکایی مطرح شده واین واژه در کتب انگلیسی با عنوان مدیریت پاداش آمده است. واژه های دیگری نیز در همین مفهوم به کار رفته که در این واژه به تدریج منسوخ گردیده اند از جمله این واژه ها : سیستم پرداخت، مدیریت حقو
وجود تغییرات سریع ، پیشرفت های تکنولوژیک و رقابت های آشکار و پنهان در
دنیا، اهمیت و ضرورت توانا سازی را بیش از پیش آشکار ساخته است . توان
افزایی ، یک تکنولوژی مؤ ثر و پیشگام است که هم برای سازمان ها ، مزیت
راهبردی و هم برای کارکنان ایجاد فرصت می نماید و ابزار مشارکت اعضای گروه
ها در کامیابی و ناکامی سازمان است.
امروزه منشا اصلی مزیت رقابتی در
تکنولوژی نهفته نیست ، بلکه در فداکاری ، کیفیت تعهد و توانایی نیروی کار
ریشه دارد. از مهمترین منابع
در این مقاله نسبت به خطاهای عمدی و غیرعمدی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان که اخلاق را زیر سوال میبرد شناخت حاصل میشود و هدف اصلی دستیابی به راهکارهای مناسب برای مقابله با آنها میباشد.از
طرفی آگاه سازی کارکنان از عملکرد خود، زمینه رشد و پیشرفت آنان را فراهم
میکند و کارکنان در جهت بالا بردن کارایی سازمان میکوشند و اهداف خود را
مقید به اهداف سازمان میکنند و همواره تلاش خواهند کرد، اما باید به این
مسیله نیز توجه داشت که در سازمان
تا حالا دور و برتون آدمهایی را دیدید که توی هر شرایطی که هستن سعی می کنند بهترین باشند.
به نظر من رفتار این افراد قابل ستایش است و به عنوان یک سبک رفتاری الگوهای مفیدی هستند. خیلی خوش شانس که باشید یکی از این نمونه را ببینید و از رفتارش الگو برداری کنید.
این افراد حتی اگر از ریاست به خدمه یک رستوران هم تبدیل شوند باز در آن نقش هم عالی رفتار می کنند.
یک قانون کلی در مورد همه این نوع افراد صادقه:
مهم نیست نقش شون چیه، دوستش دارن یا نه، اگر بتونن عوض
ارزیابی عملکرد
عملکرد در واقع نتایج بدست آمده در فواصل معین و بطور رسمی پس از صرف منابع است و اندازه گیری فرایند کمی کردن این فرآیند است.بنابراین امروزه یکی از اصلیترین مسایل سازمانها ارزیابی عملکرد کارکنان و درجه اعتبار آن است.بدین
جهت سازمانها نیازمند سیستمی جامع، منعطف و معتبر و امن برای کسب
اطلاعات درونی خود هستند تا با نگاه به آینده بتوانند از تجربیات گذشته
استفاده نموده و سازمان خود را به سوی تعالی سوق دهند.ارزیابی و مدیری
خدمت دوستان عارضم که در جمعی کارکنان شرکت، به ترتیب روزانه یک صفحه از قرآن به همراه ترجمه تلاوت میشود. روز شنبه گذشته که اربعین حسینی (ع) بود و شرکت تعطیل .فردای اربعین یعنی روز یکشنبه که الحمدلله جمع زیادی از کارکنان شرکت از زیارت امام حسین برگشته بودند صفحه ای که نوبت قرائت بود صفحه 593 یعنی سوره مبارکه فجر بود که تلاوت شد . البته در تفاسیر قرآن کریم این سوره را سوره امام حسین (ع) نام برده اند و ما این تقارن زیبا را در خاطر سپردیم.
شب گذشته در دیدار شاعران: در شعرهایتان از زیباییهای رفتار ملت ایران تمجید کنید. رفتار ملت ما در قضیه سیل شمال و جنوب بسیار زیبا بود. آنها که مطلع هستند میدانند که چه شکوه و حماسه زیبایی مردم آفریدند. وقتی اینها را در شعر می آورید، شعر شما میشود پرچم هویت.
کتاب روانشناسی کار(کاربرد روانشناسی در کار،سازمان و مدیریت)نویسنده:پروفسور محمود ساعتچیناشر:ویرایشاین کتاب شامل 15 فصل می باشد.تعداد صفحات:388صفحهفصل اول:مطالعه علمی رفتار و فرایندهای ذهنی موجود زندهفصل دوم:تاریخچه،تعریف و قلمرو روانشناسی کارفصل سوم:تفاوتهای فردی و شخصیت در کارفصل چهارم:روابط فرد با سازمان و شخصیتهای دشوارفصل پنجم:ماهیت،ساخت و انواع آزمونهای استخدامیفصل ششم:مفاهیم و مراحل اجرایی امتحانات استخدامیفصل هفتم:نظریه ها و ف
همواره در سازمانها با توجه به گسترش
فناوری و پیچیدگی های محیطی و گستردگی آن کارکنان در انجام کارهایشان دچار
مشکل می شود که بیشترین مشکلات ناشی از آمورش آنها می باشد و برای حل
مشکلات باید به یک سوال اساسی پاسخ داده شود،آیا در سازمانها احتیاج است
رئیس در نقش مدیر حضور یابد یا مربی؟ برای جواب به این سوال ابتدا لازم
است بدانیم که این دو چه نقشهایی در سازمان دارا می باشند.
مدیریت در سازمانها افراد را وادار به
کار می کنند ، آنها را از طریق تر
نام محصول : مقاله رفتار شهروندی سازمانی
قیمت : ۵,۵۰۰ تومان
محصول دسته فایل های متنی و زیر دسته مقاله ، تحقیق و پروژه
رفتار شهروندی سازمانی (OCB) رفتاری است که بصورت رسمی توسط سیستمهای اجباری ارائه نمیشود بطوریکه هنوز هم به عملکرد موثر سازمان کمک میکند مثالهایی از این رفتار شامل کمک به همکاران، داوطلب شدن برای انجمنها یا نشان دادن موارد شرکت در کار فراتر از حد و هنجار (نرمال) OCD تاثیر مثبتی در عملکرد سازمان دارد زیرا این تلاشهای اضا
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع انگیزه کاری مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع انگیزه کاری
دسته بندی
روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل
docx
حجم فایل
63 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل
27
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع انگیزه کاری
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربو
توانمند سازی
امروزه توانمند سازی به عنوان یکی از ابزارهای سودمند ارتقا کیفی کارکنان و افزایش اثربخشی سازمانی تلقی میگردد.جهت تحقق این امر،سازمانها از طریق توانمند سازی
کارکنان مربوطه به منظور تشویق آنان به ابتکار عمل بدون اعمال فشار، ارج
نهادن به منافع جمعی سازمان با کمترین نظارت و انجام وظیفه به عنوان مالکان
سازمان،اقدام مینمایند.توانمند سازی مخصوصا در محیطهای کاری مجازی
که اعضای سازمان از تعاملات چهره به چهره محروم میبا
یکی از بهترین شیوه ها برای شناخت فرد مشاهدهی اوست زمانی که با خانواده اش در تعامل است. نحوه ی برخورد فرد با اعضای خانواده و پدر و مادر، شاخصی از رفتار آیندهی او در یک ارتباط صمیمانه استنوع برخورد و رفتار فرد در خانواده،اطلاعات بسیار زیادی به ما می دهد، تا پیش بینی کنیم که بعد از ازدواج این فرد چگونه برخورد خواهد کرد.اگر فرد در ارتباط با خانواده صادق و راحت باشد ، احتمالاً بعد از هم به همین شیوه رفتار خواهد کرد و اگر فردی با اعضای خانواده ا
امام رضا ع فرمود بخدا خوش گمان باشید زیرا خدای عزوجل میفرماید من نزد گمان بنده مومگ خویشم اکر گمان او خوبست رفتار من خوب واگر بد است رفتار من هم بد است رفتار من بد باشد 4 سفیان بن عیینه گوید شنبدم امام صادق ع فرمود حسن ظن بخدا اینستکه بغیر خدا امیدوار نباشی و جز از گناهت نترسی1 موسی بن جعفر ع بیکی از فرزندانش فرمود پسر جانم همواره کوشش کن مبادا خودت را در عبادت و طاعت خدای عزوجل بی تقصیر دانی زیرا خدا چنانکه شایسته است پرستش نشود
رفتار با کودکان طلاق از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است چرا که این کودکان نسبت به سایرین آسیبپذیری روانی بالاتری دارند و بیشتر در معرض انواع مشکلات رفتاری هستند. جدایی والدین برای کودکان رویدادی بسیار استرسزا است و سازگاری با آن نیاز به مراقبت و توجه جدی از جانب اطرافیان دارد. به همین خاطر لازم است که پدر و مادرها قبل از طلاق و پس از آن در مورد نیازهای ویژه فرزندشان آگاهی کافی داشته باشند و نحوه رفتار با کودک خود را بیاموزند. مشاوره طلا
ساعت ۵ ونیم عصر از روی بیکاری تو پینترست موی کوتاه سرچ کردم و الان با موی کوتاه از آرایشگاه برگشته ام.
حتی نمیدونم بهم میاد یا آرایشگر گند زده/:
+ رفتار تکانشی به طور معمول به رفتاری اطلاق می شود که در آن، فرد بدون فکر عمل کرده و به جای فکر کردن، رفتاری ناگهانی انجام داده و به نتیجه کار فکر نمی کند.
امیرْ جهاندار و دادگر و در پی ترقیّات دولت و ملت و آباد کننده خانه رعیت و همه هَمّش شرف ایرانیّت بود تا جایی که روزی او را خبر دادند شخصی ده دیزی پر کله را روی کله گذارده و درکوچه که راه می رود سَرین (کفل) را می چرخاند. او را خواست و فرمود: اگر دیگر چنین رفتاری کرده شکمت را پاره می کنم. مَحرمانش عرض نمودند: این پهلوانی و نیروی بدنی خود را جلوه می دهد، گناهی ندارد. فرمود: چنین نیست. سُفَرای خارجه در طهران رفتار او را نقش برداشته به اروپا می فرستند و
در این دنیا هر کاری که انجام دهی عکس العملی دارد .پس سعی کنیم که عمل هایمان را به خوبی انجام دهیم . یعنی کار هایمان را با خوبی به سرانجام برسانیم که در جوابش رفتار خوبی بگیریم ولی اگر کاری را با بدی به سرانجام برسانیم یعنی با کسی بد رفتار کنیم در جوابش رفتار بدی هم خواهیم گرفت.
پس سعی کنیم در این دنیا با همه رفتار خوبی داشته باشیم.
اذیت و آزارهای شغل
عدم رسیدگی به شکایات و پرداخت غرامت به کارکنان ، کارهای تکراری ، رقابت غیر معمول بین پرسنل و نادیده گرفتن خواسته ها باعث کاهش روحیه پرسنل ، افزایش حملات روانی و خشونت های شغلی می شود (گامزی و ماستن[1] ،2010) .
2-1-5-3 حقوق کم
عدم پرداخت حقوق و امکانات مناسب و اختلافات بین نتایج کار و ارزیابی عملکرد انجام گرفته، خصوصاً هنگامی که این اختلافات ناشی از تعصبات نژادی و مسایل جنسیتی باشد باعث ناامیدی در پرسنل می شود (گامزی و ماستن ،2010
الف) موضوعی :
بُعد موضوعی پژوهش مورد نظر عبارت است از بررسی عوامل سازمانی موثر بر بروز اعمال خلاف شئون انتظامی کارکنان مورد مطالعه گشت انتظامی شهرستان تبریز در سال 1391. بدیهی است که این موضوع به عنوان یک مسئله پژوهشی جزئی کوچک ، ولی فوق العاده مهم در امر نیروی انتظامی است که به عنوان یکی از نهادهای بسیار حساس امنیتی محسوب می شود.
ب) قلمرو مکانی تحقیق :
قلمرو مکانی این تحقیق شامل کلانشهر تبریز و فرماندهی انتظامی شهرستان تبریز می باشد.
ج)
دلم میخواد تغییر کنم از همه لحاظ ... ظاهری مخصوصا -حرف زدن-عمل کردن (رفتار) دلم میخواد لااقل شبیه اونچه که دوس دارم رفتار کنم ،زندگی کنم شاید یه مدت ادا دراوردن باشه ولی شاید یاد بگیرم و قسمتی از خودم بشه...
نمیدونم چطوری... فقط میدونم که میخوام تغییر کنم !
انتظار داشتن از آدما همون چیزیه که بیشتر از هرچیز اذیتم میکنه. دارم یاد میگیرم که هیچ کس در قبال من هیچ مسعولیتی نداره و کسی نمیتونه از ناکجا بدونه ک من الان انتظار دارم اون چیکار کنه تا من راضی بشم... دارم یاد میگیرم بزارم ادما خودشون باشن و بزارم همونجور که میخان رفتار کنن و از رفتار هاشون بر اساس تفکرات خودم نتیجه نگیرم. دیگ نسبت به اینکه فلانی اون روز اونجوری رفتار کرد یا پیامم سین شد و جواب داده نشد حساس نیستم:) یه نفس عمیق میکشم و ب خودم
هنوز باورم نمی شه که اون همون "ن" قبلیه.خیلی فرق کرده.یعنی یک سال رفتن به دانشگاه این قدر روش تاثیر گذاشته؟وقتی یادم میاد که قبلا دوست صمیمی بودیم باورم نمی شه.باورم نمی شه همون "ن" دوست داشتنی باشه.چی شد که این طوری شد؟چی شد؟بر خلاف "ن" ، "س" هنوز همون "س" قبلیه.تازه "س" دوست داشتنی تر هم شده.
رفتار.....رفتار انسان ها خیلی مهمه.خیلی مهم.مراقب رفتارمون باشیم.
ایشان در این برنامه عنوان کردند :
در اصلاح و تغییر رفتار از عواملی همچون حذف عامل ناخوشایند و ارائه ی محرک و یا عامل خوشایند میتوان استفاده کرد
تقویت مثبت رفتار از طریق مناسب ؛ از نظر فیزیولوژی تاثیر بر کرتکس مغز میگذارد و ترشح هورمون دوپامین از طریق هیپوتالاموس بر رفتار اثر خواهد گذاشت و باعث احساس رضایتمندی و آرامش و احساس خوشایند در انسانها میشود
خیلی از والدین ابراز میکنند علی رغم در اختیار قرار دادن همه ی امکاناتی که در اختیار فرز
انتظار داشتن از آدما همون چیزیه که بیشتر از هرچیز اذیتم میکنه. دارم یاد میگیرم که هیچ کس در قبال من هیچ مسعولیتی نداره و کسی نمیتونه از ناکجا بدونه ک من الان انتظار دارم اون چیکار کنه تا من راضی بشم... دارم یاد میگیرم بزارم ادما خودشون باشن و بزارم همونجور که میخان رفتار کنن و از رفتار هاشون بر اساس تفکرات خودم نتیجه نگیرم. دیگ نسبت به اینکه فلانی اون روز اونجوری رفتار کرد یا پیامم سین شد و جواب داده نشد حساس نیستم:) یه نفس عمیق میکشم و ب خودم
کتاب مدیر یک دقیقهای نوشتهی اسپنسر جانسون و کنت بلانچارد ترجمه آقای سعید خاکسار سال چاپ ۱۳۸۵
هر کسی که با مدیر کار می کرد، احساس امنیت داشت. هیچ کسی احساس کنترل شدن یا ترس و تهدید نمی کرد چون همه از ابتدا می دانستند که مدیر چه می کند و علت کارهای او چیست
یک مرد جوان ، سراسر جهان را به جستجوی یک مدیر بزرگ می پردازد. او می خواهد برای این مدیر بزرگ کار کرده و یاد بگیرد مانند وی مدیر بزرگی شود. اما بسیاری از جاهایی که او می رود، انگیزه ای در او ای
تاسی به رفتار شهدای انقلاب اسلامی باعث ارتقای سطح بینش کارکنان در فضای خدمتی آستان قدس رضوی خواهد بود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: باید بسیجی¬وار متعهد شویم که زندگی ما حرکتی در مسیر تحقق ارزش-های بسیجی و انقلابی باشد تا در اجر و پاداش شهدای بزرگ این مسیر سهیم باشیم.
خاکسار قهرودی همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهدای واقعه اخیر گفت: جامعه ایران برخوردار از رهبری حکیم و فرزانه و ملتی بصیر و آگاه است که با پیروی از فرمان ولایت فقیه کشت
آیا نحوه صحیح رفتار با بیماران سرطانی را میدانید؟ سرطان یک بیماری جسمی حاد است که امروزه بسیاری از خانوادهها در حال مقابله با آن هستند. اکثر افراد هنگامی که از ابتلای یکی از عزیزانشان به سرطان آگاه میشوند، به شدت به هم میریزند و نمیدانند که باید چگونه با او رفتار کنند. در این شرایط خود بیمار نیز تحت فشار روانی شدیدی قرار دارد و آسیبپذیری روانی او بالا میرود. این فشار روانی میتواند تا حد زیادی روند بهبودی بیماری را با اختلال مو
با ارزش ترین دارایی هر
سازمانی نیروی انسانی متخصص و متعهد آنست اما متاسفانه در بیشتر شرکتهای دولتی و
خصوصی شاهد عدم دانش مدیران در این خصوص
هستیم. در واقع تبعیض و عدم قدرشناسی در مدیران نسبت به کارکنان تبدیل به یک
سندروم خطرناک شده و نتیجه نهایی آن پایین بودن کارایی مجموعه، نیروی کار ناراضی و
تغییر پی در پی کارکنان در شرکتهای خصوصیست.
ایجاد حس دلگرمی در
کارکنان که عموما از قشر متوسط و پایین جامعه هستند بعضا بسیار ساده بوده و حتی
گاهی با یک
توضیحات فایل
کاربران گرامی ،محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب رفتار مصرف کننده(عوامل درونی و بیرونی) نویسندگان: جان سی موون – میشل اس مینور مترجمان: دکتر عباس صالح اردستانی – دکتر محمدرضا سعدی حاوی نکات مهم و کلیدی با کیفیت عالی در ۶۴ صفحه می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،میتوانید این محصول ارزشمند را دریافت و دانلود نمایید.
این فایل، خلاصه کتاب رفتار مصرف کننده(عوامل درونی و بیرونی) جان سی موون – میشل اس مینور ، ترجمه دکتر عباس صالح اردست
عیسی بن عبدالله قمی گوید شنیدم از حضرت صادق ع که می فرمود سه دسته اند که دعایشانباجابت رسد یکی آنکس که بح ج رود پس بپاید بیایید که چگونه در باز م اندگانش بجای او رفتار کنید دیگر جهاد کننده در راه خدا پس بیایید چگونه در باز ما ند گانش در غیاب او رفتار کنید سوم بیمار و مر یص پس اورابخشم در نیاورید و دلتنگی نکنید مبادا بشما نفرین کند
پایان نامه تاثیرابعاد ساختاری سازمان بر رضایت شغلی کارکنان دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) رشته مدیریت دولتی گرایش تشکیلات و روشها عنوان: تاثیرابعاد ساختاری سازمان بر رضایت شغلی کارکنان مورد مطالعه: (دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه … ادامه خواندن "پایان نامه در مورد رضایت شغل"
ادامه مطلب
وزیر راه و شهرسازی درباره طرح مسکن کارکنان دولت اظهار داشت: قرار بر
این است که از همان بدو استخدام افراد، تا ۵ سال از حقوق و درآمدشان
ماهیانه مبلغی کسر و در صندوقی سپردهگذاری شود. پس از آن ظرف دو سال،
متقاضیان برای ورود به فهرست پروژههایی که صندوق در آن سرمایهگذاری کرده
کاندیدا میشوند. طی دو سال هم واحدها ساخته میشود و از سال هفتم هم خانه
را به متقاضیان تحویل میدهند و با پرداخت اقساط طی ۱۵ سال، خانه به
مالکیت افراد در میآید.
وز
﷽
حق پدر و مادر
⬅️ برگرفته از کتاب حسنات و سیئات نوشته استاد حسین انصاریان
✍️ از رسول خدا(صلی اللّٰه علیه و آله و سلم) درباره حق پدر و مادر بر فرزندان سوال شد، در جواب فرمود: «هُما جَنّتک و نارُک؛ پدر و مادر بهشت و جهنم تو هستند.»
✍️ نوع رفتار با پدر و مادر در سرنوشت انسان نقش تعیین کنندهای دارد. خوش رفتاری با آنها سعادت دنیا و آخرت و بدرفتاری با آنها شقاوت دنیا و آخرت را به دنبال دارد. رضایت خداوند در گرو رضایت پدر و مادر و خشم و غضب
این مقاله با اشارهای به اهمیت مدیریت منابع انسانی در شرکتهای تعاونی.در محیط رقابتی امروز آغاز میشود.برای گردآوری اطلاعات از روش کتابخانهای و میدانی و پرسشنامه استفاده شده است.پرسشنامه در بین ١٨٥ نفر از افراد نمونه توزیع و پس از گردآوری در نرم افزارهای SPSS و لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.و در مدیریت منابع انسانی بیش از پیش باید به این فناوری توجه شود.مدیریت منابع انسانی معطوف به سیاستها، اقدامات و سیستمهایی است که رفتار، طرز فک
آیا رفتار با فرد معتاد اصول و قواعد خاصی دارد؟ آیا نحوه رفتار اطرافیان میتواند تأثیر جدی بر فرآیند اعتیاد یا ترک آن داشته باشد؟ متخصصان حوزه سلامت روان و اعتیاد اغلب بر نقش حمایت اجتماعی در بهبود روند اعتیاد تأکید بسیاری میکنند و معتقدند رفتارهایی نظیر طرد، برچسب زدن و سرزنش کردن افراد معتاد تنها به سقوط بیشتر آنها میانجامد و کمکی به درمان فرد نمیکند. بنابراین نحوه تعامل صحیح و رعایت توصیههای لازم در فرآیند ترک اهمیت بسزایی دار
امروزه،آدما خیلی برداشت های اشتباهی از حرف و رفتار های دیگران میکنن،یه چیزی درموردت میگن که تو شاخ در میاری.آدم باید توجه کنه به رفتار هایی که میکنه و حرفایی که میزنه،چون گاهی اوقات،بدون اینکه خودت با خبر بشی،متهمت میکنن.تهمتی بهت میزنن که حتی تو بهش فکرم نکردی و اصلا منظورت اون نبوده.نمیشه گفت قضاوت،باید گفت برداشت اشتباه زیاد شده مخصوصا برداشت اشتباه از رفتار آدما.یه جورایی اگه حواست نباشه،گناهکار میشی.اون موقع ست که حکایتت میشه،آش نخ
الف) تعریف مفهومی
بازار یابی داخلی یک تلاش برنامه ریزی شده با بهره گرفتن از یک رویکرد همانند بازاریابی برای غلبه بر مقاومتهای سازمانی در برابر تغییر، متوازن کردن، انگیزه مند کردن و هماهنگی بین وظیفه ای و یکپارچه کردن کارکنان در جهت اجرای اثربخش استراتژیهای شرکتی و وظیفه ای به منظور ایجاد رضایت از طریق فرایند ایجاد کارکنان با انگیزه و مشتری محور می باشد (عباسی و صالحی، ۱۳۹۰).
ب) تعرف عملیاتی
در پژوهش حاضر جهت سنجش بازاریابی داخلی از پ
شرح وظایف پست سازمانی 2- معاونت فناوری آموزشی
وظایف عمومی:
- همکاری و تعامل با مدیر و سایر معاونین وکارکنان آموزشگاه در فراهم سازی زمینه لازم جهت تحقق بخشیدن به اهداف مصوب دوره یا دورههای تحصیلی با همکاری و مشارکت کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها، و با بهره گیری از امکانات و ظرفیتهای داخل و خارج از مدرسه. همکاری با سایر معاونین و کارکنان آموزشگاه در جهت بهبود امور و افزایش بهره وری در مدرسه
ـ ایجاد محیطی آموزنده و پر
شاید بیشترین مشکلی که افراد جدید الورود به سازمانها با آن مواجه می شوند این است که نمیدانند دقیقا در سازمان چه وظایفی را باید انجام دهند.
درمواردی پیش می آید که افراد در آزمون استخدامی قبول شده و وارد سازمان مربوطه می شود و تا هفته ها در گنگی به سر می برد و این عامل باعث می شود در ابتدای ورود افراد در سازمانها دچار یک فشار روحی شوند و دربرخور اول تمامی ذهنیت آنها در مورد سازمان از بین برود و از ورود خود پیشمان شوند.
.برای جلوگیری از این کار
دانلود پاورپوینت دوره توجیهی بدو خدمت
فرمت فایل: پاورپوینت pptx
تعداد اسلایدها: 39 اسلاید
حجم فایل: 990 کیلوبایت
دوره توجیهی بدو خدمت
1- آشنائی کارکنان با دستگاه اجرائی مربوطه2- آشنائی کارکنان با محل خدمت3- آشنائی کارکنان با شغل مورد تصدی
لینک دانلود فایل
دانلود پاورپوینت دوره توجیهی بدو خدمت
فردا صبح، اولین تجربه ی من به عنوان داور پایان نامه است
با خودم فکر می کردم
من الان در جایگاهی هستم که می توانم طرف را اذیت کنم و سر بدوانم(آدم وسوسه میشه راستش)
اما
همش به یاد می آورم اگر خدایی که علی کل شی قدیر است، با منی که عمری نافرمانی کرده ام همین گونه رفتار کند
اگر با همه بندگان خود این گونه رفتار کند
آیا یک لحظه می توان زندگی کرد؟
ای کاش در شرایطی که قدرت داریم، انصاف داشته باشیم
معمولا محل کار پرسنل و کارکنان ادارات و شرکتهای در یک نقطه متمرکز است و در قرارداد کار، یک مکان بعنوان محل فعالیت کارکنان سازمانها، ادارات و شرکتهای قید می شود. اما گاهی برای پیشبرد امور سازمان نیاز به حضور برخی از پرسنل در محلی غیر از مکان اصلی شرکت است. در واقع اعزام به ماموریت یکی از نیازهای کاری هر واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی است و در قبال آن مزایایی در چارچوب قوانین و مقررات به فرد اعزام شونده تعلق می گیرد.
ادامه مطلب
به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری فارس، شیوع ویروس کرونا بار دیگر، پای ارزشها و اصول انسانی را به مباحث اندیشمندان باز کرده و از جمله موارد این موضوع، مقایسهای است که حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب در این باره میان رفتار دولتهای غربیها با کشورهای اسلامی ارائه داد.
ایشان در سخنان اخیر خود به دزدی کمکهای بشردوستانه و تبعیض در مداوای بیماران، فرهنگ مادی و فردمحور غرب اشاره و آن را با فرهنگ و رفتار جمهوری اسلامی ایران مقایسه
ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیهای اعلام کرد: با توجه به کاهش چشمگیر بیماری کرونا و برطرف شدن نیاز فوری مراکز پزشکی و درمانی نیروهای مسلح به کارکنان وظیفه پزشکی و پیراپزشکی که به عنوان دوره احتیاط در حال خدمت بودند، ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تشکر از تمامی این عزیزان که پر تلاش و خالصانه در راستای ابلاغ این ستاد در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا نقش آفرینی کردند، به کلیه سازمانهای نیروهای مسلح اعلام میدارد که کل
♦️اعلام وضعیت کاری ادارات تا ۲۰ فروردین
جهانپور درباره تعطیلی ادارات تا ۲۰ فروردین:۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارمند قطعی داریم که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار معادل ۵۰ درصد در همان ابتدای تعطیلی مدارس و دانشگاهها تعطیل شدند. ۵۰۰ هزار نفر کارکنان نظام سلامت هستند که امکان تعطیلی آنها وجود ندارد، بلکه به طور مضاعف هم کار میکنند. ۲۰۰ هزار نفر در شهرداریها و نیروهای نظامی و امنیتی در حال خدمت به مردم هستند و تعطیل نخواهند شد.بیش از ۲ میلیون نفر از ک
درباره این سایت