نتایج جستجو برای عبارت :

خدا همیشه غائب بود

دعا کردن صادقانه چه در خلوت و چه در جلوت  برای شخصی غائب و غیر از خودمان مانند همسرمان می‌تواند یکی از بهترین و منحصر به فرد‌ترین روش‌ها و دستورالعمل‌ها‌ برای بهبود وضع زندگی و همچنین  مبارزه با صفات رذیله‌ای همچو خودخواهی و تکبّر باشد.رسول اکرم(صلی‌اللّه‌علیه‌و‌اله)«لیسَ شیٌ اسرعَ اجابةً من دعاء غائبٍ لغائب»(1)«اجابت دعایی سریع‌تر از اجابت دعای غائب برای غائب نیست»پاورقی1-کافی،جلد2،صفحه510
{امام مهدی(عج) در کلام علما و بزرگان - شماره 33}
 
هادیِ غائب...
 
علامه طباطبایی در پاسخ به اینکه چگونه میتوان از امام غائب بهره مند شد فرمودند: امام وظیفه هدایت خود را به ۲ گونه اعمال میکنند: ۱-هدایت به معنای ارائه طریق(نشان دادنِ راه) ۲-هدایت به معنای رساندنِ به مقصود.
امام در نوع اول نیاز به حضور فیزیکی میان مردم دارد اما در نوع دوم نیازی به حضور جسمانی با مردم ندارد. به تعبیر دیگر، امام همانطور که وظیفه راهنمایی ظاهری مردم را دارد، رهبری باطنی
آیت‌الله حائری شیرازی:امام زمان (علیه السلام)، اول نورشان ظاهر می شود و بعد خودشان!خورشید یک ظهور اول دارد و یک ظهور دوم. ظهور اولش، #طلوع_سپیده است. در طلوع سپیده، نور خورشید ظاهر می شود و در طلوع بعدی، خودش ظاهر می شود.☀️ عالم همه اش همین طور است. غیبت هم همین طور بود. در غیبت، اول امام غائب شد، هفتاد سال بعد نورش غائب شد.یعنی آن دورۀ نواب اربعه، دورۀ نور حضرت بود اما خودش نبود. خورشید هم که غروب می کند اول جرمش غائب می شود و ساعتی بعد، سقوط شف
{امام مهدی(عج) در کلام علما و بزرگان - شماره 32}
 
امام زمان آمدنی نیست، آوَردَنیست...
 
حاج اسماعیل دولابی میفرماید: ظاهرا میگوییم آقا می آید ولی در حقیقت ما به خدمت حضرت میرویم. ما به پشت دیوار دنیا رفتیم و گم شدیم، باید از پشت دیوار بیرون بیاییم تا ببینیم که حضرت از همان ابتدا حاضر بودند. امام زمان گم و غائب نشده است. ما گم و غائب شده ایم.
(مصباح الهُدی ص ۳۱۹)
از حضرت فاطمه روایت شده که پیامبر اکرم فرمودند: امام همچون کعبه است که (مردم) باید به سویش
در خانواده وقتی پدر در خانه نیست، مادر جانشین پدر و بزرگتر بچه هاست.در عالم هم وقتی جانشین خدا و معصوم غائب هست، عالم و فقیه عادل جانشین معصوم غائب هست تا ظهور منجی عالم بشریّت تحقق پیدا کرده و خود سکّان عالم را دست بگیرد.مهدی موعود منجی عالم بشریّت خواهد آمد.
اعتراف فخر رازی عالم مشهور اهل تسنن به معصوم بودن و لقب صاحب الزمان امام مهدی علیه السلام
فخر رازی عالم و مفسر بزرگ و مشهور اهل تسنن پیرامون معصوم بودن و صاحب الزمان بودن امام عصر علیه السلام می‌نویسد:
وجماعة من الشیعة الامامیة یسمونه بالامام المعصوم. وقد یسمونه بصاحب الزمان ویقولون بأنه غائب. ولقد صدقوا فی الوصفین ایضا لأنه لما کان خالیا عن النقائص التی هی حاصلة فی غیره کان معصوما من تلک النقائص وهو ایضا صاحب الزمان.
عده‌ای از شیعیان دوا
در زبان عربی 3 نوع فعل وجود دارد.الف)ماضی ب)مضارع ج)امر که هر کدام قواعد مخصوص به خود را دارند
تعریف: فعل ماضی فعلی است که بر وقوع عملی یا تحقق حالتی در زمان گذشته دلالت می کند. 

  
 طرز ساختن فعل ماضی: صیغه اول کلیه افعال را از مصدر همان فعل می سازند بدینگونه که حرف زائد مصدر را حذف کرده، فاء الفعل و لام الفعل را مفتوح و عین الفعل را متحرک می نمائیم. مانند: العِلْم که می شود: عَلِمَ. 

 
 نکات: 

 

* هرگاه (قَدْ) پیش از فعل ماضی بیاید، معنی ماضی نقل
چند روز است دنبال کار می گردم و البته که کاری پیدا نکردم. تنم چنان به تن پروری عقد بسته یکی هم گفت: هم نحیفی هم کار نکرده و نمی توانی! 
آنچه می خواستم بولتن کنم این است: هرچه زیر و بم می کنم حتّا یک سر سوزن، اثر لجاجت خدا، خباثت خدا، حماقت خدا، انتقام و حکمت بر باد رفته خدا، در این مسئله ناکامی وجود ندارد. 
نکته بعدی این است وقتی خدا را در علت ناکامی می جویم و اثری نمی یابم و ایضاً این کار را در کامیابی هایم نیز انجام داده ام. باز با کمال تعجب دیده
شهید، قلب تاریخ است; هم چنان که قلب به رگهای خشک اندام، خون، حیات و زندگی می دهد، جامعه ای که رو به مردن می رود، جامعه ای که فرزندانش ایمان خویش را به خویش، از دست داده اند و جامعه ای که به مرگ تدریجی گرفتار است، جامعه ای که تسلیم را تمکین کرده است، جامعه ای که احساس مسئولیت را از یاد برده است و جامعه ای که اعتقاد به انسان بودن را در خود باخته است و تاریخی که از حیات و جنبش و حرکت و زایش بازمانده است; شهید همچون قلبی، به اندام های خشک مرده بی رمق ا
السا به محضِ اینکه میرسه سریع بغلم و میگه خانووووومِ خاکستری من امروز چون مریض هستم،غائبم و باید استراحت کنم تا خوب شم.سریع چندتا سرفه هم توی صورتم میکنه :|
بهش میگم اخه قربونت برم تو که الان اومدی،اینکه نمیشه غائب بودن.
با چشای گرد نگام میکنه و میگه نه من غائبم :)) ی ربع زمان برد تا معنی غائب و حاضر بودن رو بفهمه.
فریمهر یک شیشه عطرِ بچگونه باخوشحالی نشونم میده و میگه خوشبو هست؟
دل به دلش میدم و حسابی با میمیک چهره ام بازی میکنم و تعریفِ عطرش می
بسم الله الرحمن الرحیم
سرباز 16ساله امام زمان
شهیده راضیه کشاورز در دفترچه خاطراتش چنین نوشته است: "می توان طوری زندگی کرد که خدا و امام زمان (عج) از انسان راضی باشند ،کاشکی هیچ وقت حضور آقا رو ندیده نگیریم و از حضورش غائب نشیم چرا که غیبت ازماست و حضور او همیشگی است- انت فی قلبی یا اباصالح"
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
سرباز 13 ساله امام زمان
شهیده راضیه کشاورز در دفترچه خاطراتش چنین نوشته است: "می توان طوری زندگی کرد که خدا و امام زمان (عج) از انسان راضی باشند ،کاشکی هیچ وقت حضور آقا رو ندیده نگیریم و از حضورش غائب نشیم چرا که غیبت ازماست و حضور او همیشگی است- انت فی قلبی یا اباصالح"
ادامه مطلب
شخصی بنام سلیمان به امام صادق علیه السلام عرض میکند،کیف ینتفع الناس بالحجة الغائب المستور؟
قال:کما ینتفعون بالشمس اذا سترها سحاب.
ترجمه:سلیمان به امام عرض میکند چطور مردم ازحجتی که غائب وپوشیده است نفع واستفاده میبرند؟
امام صادق طبق این نقل می فرمایند:همان طور که ازخورشید پشت ابر استفاده می برند.
(خورشید که پشت ابرقرار گیرد قرص او مخفی است،ولکن نور وحرارة او به همه موجودات میرسد.امام زمان هم بدن وجسم او از ما مخفی است ولکن هدایت او،دعای او
{شناخت شناسنامه ای امام زمان(عج) - شماره 38}
 
قبل از آمدن «حجت» خدا اتمام حجت می کند!
 
امام کاظم(ع) فرمودند: «خدا بر مردم دو «حجت» قرار داده؛ یکی ظاهر و آن عبارت است از پیامبران و رهبران دینی، و دیگری باطن و آن عقل است»
به آیه ۱۶۵ سوره نِساء، دقت کنید: «تا اینکه برای مردم، پس از فرستادن پیامبران، در مقابل خدا "بهانه و حجتی" نباشد و خدا توانا و حکیم است»
آیا فکر کرده اید؛ چرا یکی از القاب یار غائب از نظر، «حجت» است؟! و چرا به "حجة" بن الحسن العسکری، ش
پاورپوینت غیبت
دانلود پاورپوینت با موضوع غیبت، در قالب ppt و در 34 اسلاید، قابل ویرایش. بخشی از متن پاورپوینت: آگاهی دادن بر چیزی در مورد شخص غائب که خوشایندش نیست اما نزد مردم نقصان و یا مایه ی مذمت اوست. حال این نقصان ممکن است: نقص بدنی باشد ؛ فلانی کور است.

 
 
در بند مرتضاییم، بی جیره و مواجبما ریزه خوار شاهیم، او صاحب مواهباز باده اش خرابیم، مست ابوترابیمما جای خود که یک عمر، حق بر علی است راغبتکیه زده به کرسی، نزد خدای اعلیبالاتر از رسولان، در سلسله مراتبمعراج تازه رو شد، اصوات وحی از او بوددست خدایی اش شد، وقت نزول، کاتباز برکت وجودش دنیا به گردش آمدخورشید با نگاهش می رفت سمت مغربدر روز سخت خیبر، در جنگ هر دلاورتنها علی است غالب، مافوق کل غالبتا ذکر لب علی شد، یا والی الولی شدشد ذکر عرش رحمن،
{وظایف منتظران - شماره 34}
 
از بین بردن شکّ و تردید
 
امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند: زمانی می آید که هیچکدام از شما برای پولش، جایی پیدا نمیکند(همه خیانتکار میشوند). کاهلی گفت: در چه زمانی است؟ امام فرمود: وقتی امامتان غائب شود... پس دوری کنید از شک و تردید. شک ها را از خودتان دور کنید. به شما دستور داده اند که از شک دور باشید. پس خودتان را از آن دور کنید.
(بحارالانوار ۱۴۶/۵۱ ح۱۷)
 
توجه: شک، مقدمه ی انکار است و اگر با پدید آمدن تردید به دنبال جواب آن نب
»» انواع فعل

فعل از نظر زمان سه گونه است: ماضی ومضارع وأمر




فعل ماضی


تعریف: فعل ماضی فعلی است که بر وقوع عملی یا تحقق حالتی در زمان گذشته دلالت می کند.



 


طرز ساختن فعل ماضی:
صیغه اول کلیه افعال را از مصدر همان فعل می سازند بدینگونه که حرف زائد
مصدر را حذف کرده، فاء الفعل و لام الفعل را مفتوح و عین الفعل را متحرک می
نمائیم. مانند: العِلْم که می شود: عَلِمَ.



 


نکات:



 


* هرگاه (قَدْ) پیش از فعل ماضی بیاید، معنی ماضی نقلی فارسی را می دهد.
#شعر مهدوی

لعن گویم آن " سه بت " را چون همی -
دین حق از جور ایشان پرپر است
در رهایش از کمند ملحدان
راه اولاد " علی " روشنتر است
خاک ذل این جهان از سر فکند -
آنکه تربت از " حسینش " بر سر است
بهر جهل و بی وفایی زنان
خون دلهای " حسن " , خود مطهر است
زینت دین شد چو " زین العابدین "
چهره او از عبادت , ازهر است
علم و دین در " باقر " آمد برقرار
قلب او از مهر تابان انور است
" صادق " آل محمد ( ص ) صدق را -
بهر امت تا قیامت , رهبر است
مر چشیدن زهر تلخ نصب را
کام " کاظم " جمله حلم
Soudabeh:Something that is very close to birth is death! Mother feels the presence of God in her own, in every moment, especially in the last months of pregnancy. At least, sometimes, moms feel the presence of a creature in her own, especially when baby shakes or does not shake when it is expected to shake! The growth of a baby in the mother's body is kind of miracle, being alive is a miracle, too. breathing at any moment. Pumping the heart at any moment!  learning more new things, constantly by mind. becoming more patient and kinder and ….The bad moment is the moment that all of this goes away! the last breaths! The last moving! The last… When the choice is taken from humans. for this difficult situation, just a mother can change this bad situation to the best one with her clever an
در رابطه با مسابقات فرهنگی هنری در شورای دانش آموزی تصمیم براین گرفته شد که علاوه برتوجیه دانش آموزان در برنامه های آغازین فرم علاقه مندی دانش آموزان دوره ابتدایی را نیز در اختیار دانش آموزان قرار دهیم جهت تکمیل و اعلام آمادگی در مسابقات فرمها توسط کمیته فرهنگی هنری صبا حسینی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و طبق فرمها در مسابقات مختلف از دانش آموزان ثبت نا م کردیم و پس از استعداد یابی هر کدام از مسئولین کمیته ها مسئول قسمتی از مسابقات شدن
{منبرک و دلنوشته مهدوی - شماره 32}
 
راهکار افزایش محبت به امام زمان
 
خواندن داستانها و جزئیات زندگی ائمه، محبت ما به آنها را افزایش میدهد. اما از امام زمان که همیشه غائب بوده اند، مطالب زیادی نقل نشده؛ در عوض، باید از قدرت «تفکر» بیشتر استفاده کنیم! مثلاً بیایید کمی در مورد میزان علاقۀ امام زمان به خودمان «فکر» کنیم.
چرا حضرت مهدی پروندۀ ما را به صورت هفتگی مرور می کنند؟
از سرِ کنجکاوی یا از سرِ علاقه، و مانند پدر و مادر مهربانی که وضعیت تحصیل
#حدیث_مهدوی
امیر المومنین(ع)
الا و ان من ادرکها منا یسری فیها به سراج منیر، و یحذو فیها علی مثال الصالحین، لیحل فیها ربقا، و یعتق رقا، و یصدع شعبا، و یشعب صدعا، فی سترة عن الناس لا یبصر القائف اثره، و لو تابع نظره، ثم لیشحذن فیها قوم شحذ القین النصل. تجلی بالتنزیل ابصارهم و یرمی بالتفسیر فی مسامعهم.و یغبقون کأس بعد الصبوح.
هان! همانا هر کس آن روزها را دید، به چراغ نور افشان ما در آن سیر می کند و بر مثال صالحان در پی آن فتنه می افتد. تا در آن گیر و
...و نه از زلزله ها ترسناک، و نه از فریادهاى سخت هراسى دارند. غائب شدگانى که کسى انتظار آنان را نمى کشد، و حاضرانى که حضور نمى یابند، اجتماعى داشتند و پراکنده شدند، با یکدیگر مهربان بودند و جدا گردیدند، اگر یادشان فراموش گشت، یا دیارشان ساکت شد، براى طولانى شدن زمان یا دورى مکان نیست، بلکه جام مرگ نوشیدند. گویا بودند و لال شدند، شنوا بودند و کر گشتند، و حرکاتشان به سکون تبدیل شد، چنان آرمیدند که گویا بیهوش بر خاک افتاده و در خواب فرو رفته اند.
‍ ▪️به مناسبت ‌وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام (۱۵ شوال)؛
«من، معتقدم که خدا یکیست.
عقیده دارم که محمد، خاتم انبیاست و بعد از او تا قیامت رسولی نخواهد آمد. معتقدم که امام بلافصل بعد پیامبر، علی بن ابیطالب است.
پس از او امامت از آن حسن است.
سپس حسین.
سپس علی بن الحسین، و محمد بن علی، جعفر بن محمد، و موسی بن جعفر، و علی بن موسی، و محمد بن علی امامان من هستند.
و پس از آن ها، شما را امام خود می دانم، و اطاعت تان را واجب»! 
او گفت و امامش شنید و فر
با سلام
جلسه ۱۰۳
10 شعبان المعظم 1440
لینک دانلود فایل صوتی جلسه ۱۰۳ ، سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ (29.8 MB صوت با کیفیت wma -صندوق بیان)
لینک کمکی جلسه ۱۰۳ (39.6 MB صوت با کیفیت mp3 -سرور ابری پرشین گیگ)
موضوع جلسه:
- بحث عرض اعمال بر امام (جلسه پنجم) [فصل ۱۷]
 دو عمود نوری برای امام زمان (علیه السلام) :
عمود نوری یل الخلقی رابط امام با خلایق (عَمُوداً مِنْ نُورٍ تَحْتَ بُطْنَانِ الْعَرْشِ إِلَى الْأَرْضِ یَرَى فِیهِ أَعْمَالَ الْخَلَائِقِ کُلَّهَا) ،
عمود ن
نگارنده:‌ جناب آقای سعید نجفی نژاد
دانشجوی دکترای تاریخ اسلام دانشگاه آزاد نجف‌آباد.
چکیده
در آستانه غیبت دوازدهمین امام شیعیان امامیه، سخت‌گیری‌های فوق‌العاده‌ای از سوی عباسیان برای شیعیان اعمال می‌شده است. در این شرایط، یکی از مهم‌ترین اقدامات امام هادی علیه السلام، زمینه‌سازی برای غیبت حضرت مهدی عجل الله فرجه بوده است. روایات فراوانی از پیامبر صلوات الله علیه و امامان پیش از امام هادی علیه السلام در مورد غیبت امام دوازدهم نقل ش
با سلام
جلسه ۱۰۳
10 شعبان المعظم 1440
لینک دانلود فایل صوتی جلسه ۱۰۳ ، سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ (29.8 MB صوت با کیفیت wma -صندوق بیان)
لینک کمکی جلسه ۱۰۳ (39.69 MB صوت با کیفیت mp3 -سرور ابری پرشین گیگ)
موضوع جلسه:
- بحث عرض اعمال بر امام (جلسه پنجم) [فصل ۱۷]
 دو عمود نوری برای امام زمان (علیه السلام) :
عمود نوری یل الخلقی رابط امام با خلایق (عَمُوداً مِنْ نُورٍ تَحْتَ بُطْنَانِ الْعَرْشِ إِلَى الْأَرْضِ یَرَى فِیهِ أَعْمَالَ الْخَلَائِقِ کُلَّهَا) ،
عمود
به استناد سایت آیین دادرسی دینا واخواهی یکی از روش های اعتراض به حکم دادگاه است که تنها در خصوص احکام غیابی امکانپذیر است . بر اساس ماده 305 قانون آیین دادرسی مدنی " محکوم علیه غائب حق دارد به رای غیابی اعتراض نماید . این اعتراض واخواهی نامیده می شود . دادخواست واخواهی در دادگاه صادر کننده حکم غیابی قابل رسیدگی است " . بنابراین اعتراض به رای غیابی از طریق واخواهی انجام می شود و مهلت اعتراض به حکم غیابی یا همان واخواهی برای اشخاص مقیم ایران بیست
                                           لا اله الا الله  سبحان الخالق النور
بسم الله الرحمن الرحیم
 10= نماز حضرت رضا امام هشتم: شش رکعت که در هر رکعت حمد یک بار و سوره هل اتی الانسان ده بار
 
دعای امام هشتم:یا صاحبی فی شدتی و یا ولیی فی نعمتی و یا الهی و آله ابراهیم و اسمعیل و اسحق و یعقوب و یا رب کهیعص و یس و القران الحکیم اسئلک یا احسن من سئل و یا خیر من دعی ویا اجود من اعطی و یا خیر مرتجی اسئلک ان تصلی علی محمد و آل محمد
 
11= نماز حضرت جواد
با استناد به سایت آیین دادرسی دینا در خصوص واخواهی از حکم غیابی می توان به ماده 305 قانون آیین دادرسی مدنی اشاره نمود که بر اساس آن محکوم علیه غائب حق دارد به رای غیابی اعتراض نماید . این اعتراض واخواهی نامیده می شود . دادخواست واخواهی در دادگاه صادر کننده حکم غیابی قابل رسیدگی است . بنابراین برای واخواهی از حکم غیابی باید ابتدا دادخواستی را تنظیم کرده و آن را به دادگاه صادر کننده حکم غیابی تقدیم نمود که این دادخواست را می توان به توجه به
در ماده‌ ۱۰۷۵ قانون مدنی‌ ازدواج موقت در قوانین ایران به رسمیت شناخته‌ شده‌است. شرایط و ارکان اساسی نکاح منقطع (ازدواج موقت) عبارتند از شرایط صحت نکاح دائم به اضافه‌ تعیین مدت مشخص و تعیین مهر معین برای زن. موانع ازدواج موقت نیز همان موانع نکاح دائم هستند.   در نکاح دائم عدم وجود مهر یا ذکر نشدن مهر جایز است‌ اما در نکاح منقطع‌ عدم وجود مهر موجب بطلان عقد می‌شود. قانون بر وجود و مشخص بودن مهریه‌ زن در ازدواج موقت تاکید فراوان کرده و مطاب
حضرت عبدالعظیم از نوادگان حضرت امام حسن(ع) می باشد و از اصحاب امام جواد و امام هادی (ع) بود و عقاید خود را بر امام هادی (ع) عرضه داشت و امام او را تأیید کرد. مناسب است ما این روایت را نقل کنیم.
شیخ صدوق (ره) و غیر ایشان از جناب عبدالعظیم روایت کرده اند که فرمود: بر آقای خودم، حضرت امام هادی (ع) وارد شدم. چون مرا دید فرمود: مرحبا به تو ای ابوالقاسم! تو ولیّ ما هستی. عرض کردم : ای فرزند رسول خدا! می خواهم دین خود را بر شما عرضه کنم. اگر مورد پسند شما است تأی
 
مختصری درباره حضرت امام جواد علیه السلام:
حضرت امام محمدتقی علیه السلام، معروف به جواد الائمّه علیه السلام، فرزند امام رضا علیه السلام و نهمین پیشوای معصوم و جوان ترین امام شهید که در عمر کوتاه اما با برکت خود میراث ماندگارِ فرهنگِ تشیّع را پاس داشت. وی در مدینه شهر پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم در سال 195 ق. به دنیا آمد، و سرانجام در 25 سالگی در راه تحقق بخشیدن به آرمان های مقدس اسلام و اجداد طاهرینش در سال 220 ق. توسط معتصم عباسی مسموم شد و سپ
#حدیث_مهدوی 
امام زین العابدین(ع)
«ابو خالد کابلی می گوید: به خدمت امام زین‌العابدین علیه‌السلام وارد شدم و عرض کردم: ای فرزند پیامبر! به من خبر ده از کسانی که خداوند اطاعت آنها را بر من واجب کرده و محبت آنها را بر من فرض نموده، و بر همگان واجب است که بعد از رسول اکرم صلی الله علیه و آله از آنها پیروی کنند. فرمود:«ای کنگر! «اولی الأمر» که خدای تبارک و تعالی آنها را بر مردم، امام واجب الاطاعه قرار داده، امیر مومنان علی بن ابی طالب علیه‌السلام، س
تصمیم گیری درمورد کشیدن دندان و یا ایمپلنت فوری نیازمند دقت و توجه زیادی می باشد. ایمپلنت هایی که به صورت فوری انجام می شوند میزان موفقیت زیادی داشته اند. ایمپلنت دندان جایگزینی عالی برای دندان از دست رفته است که امروزه محبوبیت آن به شدت رو به افزایش است. ایمپلنت از یک پست(پایه)تیتانیومی تشکیل شده که در استخوان فک جایگذاری می‌شود.
مزیتهای ایمپلنت فوری
کم شدن زمان درمان
راحتی بیشتر بیمار و تقویت ساپورت بافت نرم(لثه)
محافظت از استخوان ها و کا
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- جریان
مباهله- جریان مباهله زمانی رخ میدهد که گفتمان به نتجه نمیرسد یعنی طرف متخاصم
حاضربه درک عقلانی موضوع نیست ولی حاضربه مباهله است همه مخلوقات انسانی وجن
خداوندمنان خانه ای برای انها دربهشت قرارداده است ولی باید هزینه انرا بپردازند
که کمی مشکل است ولی افراد خانه ای  برای
خود درجهنم میخرند که قیمت ان بخاطر ارزان بدست میاید.لذت دنیائی ان زیاداست این
افراد برای مطامع دنیائی که از طریق غیر شرعی وغیر
 بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- قسمت دوم- نگاهی به ایت الکرسی –کلمه هو- چند معنادارد- اول درمورد مرد غائب است-دوم مرد وزن را دربر میگیرد – سوم دراعراب  برای خداوندمنان بکار میبردند که  معنای جنسیت نداشته است- اله هممعنای جنسیتنداشته است  اگربت ها جنسیت دارند خودافذاد انراتصور کردند- که هیچ ملاکی ندارد بعد ها تحت تاثیر روم شرقی فرشتگان ر ا دختران  تصور کردند احتمال جنسیت بت ها از خارج است- اعراب بت ها یک موجودات خارجی میدانستنداما
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-نیم
نگاهی به کتاب گرانسنگ  ولایت علوی- به
نگارش مرجعیت العظمی رحمت الله علیه جناب اقای سعید جوادی املی رحمت الله علیه –
حدیثی از عظمت امام باقر علیه سلام الله نقکردند که پیامبر اکرم صلواته الله علیه
و اله والسلم فرمودند که ایه ولایت را بیان کردند- ودراخر حدیث فرمودند وهو راکع
یرید الله عزو جل فی کل حال—به این معنی 
که حضرت علی علیه السلام اول برای مقام ایشان ضمیر غائب –هو- اوردن که برای
خداوندمنان اس
گوشه ای از زندگینامه حضرت مهدی (عج)



 ولادت امام زمان(ع) از عموم مردم پنهان نگه داشته شد
 
امام
دوازدهم شیعیان، در منابع مختلف و ادعیه و زیارات با القاب و کنیه‌های
بسیاری وصف شده است که مشهورترین آنها عبارت‌اند از مهدی، صاحب الزمان،
منتَظَر، حجت الله، بقیة الله، منتقم، موعود، خاتم الاوصیا، غائب، مأمول،
مضطر و قائم.
 زندگینامه امام مهدی(عج)
حضرت مهدی (عج) در سال 255 قمری در سامراء
متولد شد. نام پدر آن‌حضرت، امام حسن عسکری(ع) و نا
اعترافات تعدادی از علمای اهل سنت عمری به ولادت و امامت و غیبت امام زمان علیه السلام
اعتراف خنجی اصفهانی یکی از علمای متعصب اهل سنت عمری به امامت و غیبت امام زمان علیه السلام
فضل الله بن روزبهان خنجی اصفهانی شافعی یکی از علمای متعصب اهل سنت عمری و دشمنان تشیع در مورد عقیده‌ی خود پیرامون حضرت مهدی عجل الله فرجه چنین می‌نویسد:
و مختار ما آن است که وجود مهدی در آخر زمان واجب است که بر آن حکم کنند بنا بر احادیث صحیحه که یاد کردیم و واجب است که حکم
#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان(عج)_10
❤️ محبت (دوست داشتن) اهل بیت(ع)و به خصوص امام زمان(عج) چه سودی دارد❓ با توجه به آن چه از تبیین واژگان آیه مودت به دست آمد، روشن می شود که خداوند متعال در این آیه، مودت قربی را به عنوان مزد رسالت پیامبراکرم(ص)قرار داده است. مودت قربی به عنوان یک وظیفه واجب برای یکایک مسلمانان‍♂ است چنان که امام باقر (ع) در این باره می فرماید:《به خدا سوگند مودت محمد(ص) واهل بیتش از جانب خدا بر بندگان واجباست.》《1》 همچنین دقت در آیه
کجایی یوسف زهرا(س) ببینی کار ما زاری استکجایی تا ببینی بی تو هر آئینه زنگاری است
صبوری های ما بی تو به پایان آمد آقاجانز هجران تو زخم قلب ها ی شیعیان کاری است
نفس ها در فراقت کندن جان است یا مهدی(عج)که بی رویت نفسها جملگی از روی ناچاری است
تمام خنده ها تلخ و غم انگیز است  مهدی جانکه شادی های ما بی روی ماه تو عزاداری است
همه شب تا سحر از هجر رویت ندبه می خوانیمکه بی روی تو کار دیده و دل  کار دشواری است
اسیر دام آن زلف سیاهت شد دل و دیدهببین آقا که س
کجایی یوسف زهرا(س) ببینی کار ما زاری استکجایی تا ببینی بی تو هر آئینه زنگاری است
صبوری های ما بی تو به پایان آمد آقاجانز هجران تو زخم قلب ها ی شیعیان کاری است
نفس ها در فراقت کندن جان است یا مهدی(عج)که بی رویت نفسها جملگی از روی ناچاری است
تمام خنده ها تلخ و غم انگیز است  مهدی جانکه شادی های ما بی روی ماه تو عزاداری است
همه شب تا سحر از هجر رویت ندبه می خوانیمکه بی روی تو کار دیده و دل  کار دشواری است
اسیر دام آن زلف سیاهت شد دل و دیدهببین آقا که س
به نام خدا
برخی می پرسند که چرا خداوند ترامپ را آفرید که به بشریت ظلم کند و چرا به او قدرت داد که سردار سلیمانی را شهید کند؟
زیاد نمی خواهم وارد جزئیات شوم.
چند نکته را یاد آوری می کنم و خودتان با تحقیق بیشتر ان شاء الله به جواب خواهید رسید.
1- خداوند قبل از ترامپ امام زمان (عج) را آفرید.
2- انسان ها در گذشته حاضر نشدند از یازده امام قبلی (علیهم السلام ) محافظت کنند و آنها را تنها گذاشتند و در نتیجه همه ی آنها به دست احمق ها و یا ترامپ زمان خود شهید شد
کلاسداری مهدویت استاد اباذری، استاد مرکز تخصصی مهدویت
 
شامل صوت کامل جلسه + فایل پاورپوینت + متن محتوای درس (کم حجم شده)
 

شماره
دانلود فایل   
شماره
دانلود فایل   
شماره
دانلود فایل   

1
فایل
11
فایل
21
فایل

2
فایل
12
فایل
22
فایل

3
فایل
13
فایل
23
فایل

4
فایل
14
فایل
24
فایل

5
فایل
15
فایل
25
فایل

6
فایل
16
فایل
26
فایل

7
فایل
17
فایل
27
فایل

8
فایل
18
فایل
28
فایل

9
فایل
19
فایل
29
فایل

10
فایل
20
فایل
30
فایل

 
موضوع جلسات: 
جلسه 1: ظرورت طرح مباحث مهدویت          2- من
بهار مسعود
در استقبال از نیمه شعبان و میلاد امام عصر(عج)
 
جز تو چه کسی بهار مسعود بود
در اوج عطش زمزمه رود بود
از نکهت خود دهد به گلشن سهمی
سر تا به قدم سخاوت و جود بود
چون اختر تابنده بیفشاند نور
هادی ره تار و مه آلود بود
پاکیزه تر از آب زلال چشمه
رخشنده چو قرآن زراندود بود
برخاسته از دامن پاک زهرا(س)،
مانند علی(ع) و مثل محمود(ص) بود
موسی روش،عیسی دم و یوسف رخسار
خوش نغمه تر از حضرت داوود  بود
دوم حسن(ع) از سلسله عترت را
با آن همه جور خصم، مولود بو
فهرست خواسته های نیافته‌ام را بالا و پایین کردم، تو نبودی...! حال نمی‌دانم در سال هایی که رفت من به تو رسیده‌ام و خاطرم نیست؟ یا تا تو فرسنگ ها راه مانده...؟ سر خودم را گول چه می‌مالم؟ تو هر لحظه با منی و هر روز می‌بینمت... در خاطرم، در کوچه ها، لابلای صدای ترمز ها و پشت چراغ های قرمز و میان تبلیغات تلویزیونی...! که البته این حال و هوای عاشقی‌ست که همه چیز را به تو ربط می‌دهد... و شانس تخمی ما، که چرا پیرمرد ته‌کوچه دختری دارد شبیه به تو! که تخمی ت
یکی از امور راجع به ترکه مطابق ماده 162 قانون امور حسبی ،تحریر ترکه است.ماده 206 قانون امور حسبی بیان میدارد که : مقصود از تحریر ترکه تعیین مقدار ترکه و دیون متوفی است
تحریر ترکه (لیست کردن اموال متوفی) به چه ترتیبی است؟
وراث و نمایندگان قانونی آنان و وصی می توانند برای تعیین میزان و مقدار ترکه، از مقام قضایی تحریر ترکه را درخواست کند.
ماده 210 قانون امور حسبی بیان داشته که: دادگاه بخش برای تحریر ترکه وقتی را که کمتر از یک ماه و بیش از سه ماه از تاری
بهار مسعود
در استقبال از نیمه شعبان و میلاد امام عصر(عج)
 
جز تو چه کسی بهار مسعود بود
در اوج عطش زمزمه رود بود
از نکهت خود دهد به گلشن سهمی
سر تا به قدم سخاوت و جود بود
چون اختر تابنده بیفشاند نور
هادی ره تار و مه آلود بود
پاکیزه تر از آب زلال چشمه
رخشنده چو قرآن زراندود بود
برخاسته از دامن پاک زهرا(س)،
مانند علی(ع) و مثل محمود(ص) بود
موسی روش،عیسی دم و یوسف رخسار
خوش نغمه تر از حضرت داوود  بود
دوم حسن(ع) از سلسله عترت را
با آن همه جور خصم، مولود بو
 
قَدْ کانَ بَعْدَکَ اَنْباءٌ وَ هَنْبَثَةٌ
لَوْ کُنْتَ شاهِدَها لَمْ تَکْثُرِ الْخَطْبُ
اِنّا فَقَدْناکَ فَقْدَ الْاَرْضِ وابِلَها
وَاخْتَلَّ قَوْمُکَ فَاشْهَدَهُمْ وَ لا تَغِبُ 
وَ کُلُّ اَهْلٍ لَهُ قُرْبی وَ مَنْزِلَة
عِنْدَ الْاِلهِ عَلَی الاَدْنِین مُقْتَرَبُ
اَبْدَتْ رِجالٌ لَنا نَجْوی صُدُورِهُمْ
لَمَّا مَضَیْتَ وَ حالَتْ دُونَکَ التُّرَبُ
تَجَهَّمَتْنا رِجالٌ وَاسْتُخِفَّ بِنا
اِذْ عِبْتَ عَنّا فَنَحْنُ الْیَوْمُ نُع
 اگر توجه‌ای به تقویم قمری داشته باشیم، رحلت دو تن از نواب اربعه امام عصر (عج) با ایام شعبانیه و ولادت آن عزیز در ماه شعبان مصادف شده است و از سوی دیگر...
 نواب اربعه به رغم عظمت علمی،معنوی و باب المولی بودن شان مهجور واقع شده‌اند، به همین منظور برای شناخت بیشتر اصحاب حضرت مهدی (عج) که با نام «نواب اربعه» معرفی شده‌اند، با محمد حسین رجبی دوانی به گفتگو پرداختیم.
رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در ابتدای این گفتگو درباره ویژگی‌های حائز
    
      دخترکی راه راه قسمت اول . 

ادما تو زندگی در برخورد با دیگران رفتار و اخلاقهای متفاوتی از خودشون نشون می دن و به نوعی با محیط اطراف و اتفاقات پیرامونشون ارتباط بر قرار می كنن در واقعه هر كس اخلاق خاص خودشو داره
مثلا بعضیا می تونن خیلی خشك و جدی باشن مثل بابای خدابیامرزم انقدر خشك و جدی كه اگه یه شب با كمربند به جون مادربد بختم نمی یوفتاد شام از گلوش پایین نمی رفت
و یا خیلی شوخ طبع و بذله گو.............. مثل اقای كیهانی دربون شركت
حرافترین
انواع «لـِ» :
حرفِ جرّ(جارّة):
بر سر اسم می­آید و اسمِ جلوی خود را مجرور می­کند.   
لـِ + مؤمنٌ ! لِمؤمنٍ  /  لـِ + مؤمنون ! لِمؤمنینَ    /   لـِ + مؤمنانِ ! لِمؤمنیْنِ      
به معنای «برای، از آنِ، ...» است.              
الحمدُ للهِ: ستایش از آنِ خداوند است.
اگر بر سر ضمیر بیاید به صورت «لـَ» نوشته می­شود.          
لَهُم مَغفرةٌ و أجْرٌ عظیمٌ.  (لـِ + هُم ! لَهُم)
اگر در ابتدای جمله بیاید معنایِ «داشتن» می­دهد.
لِلمُؤمِن عِرضٌ عظیمٌ:  مؤمن آبرو
پرسش و پاسخ با محمدرضا امیری:
برگرفته از کرسی آزاد اندیشی با موضوع «مهدویت» | ج3
برگزار شده در تالار گفتگوی مجموعه ندای شیعه | مورخه جمعه 6 اردیبهشت 98
☑️ #پرسش:
سلام خسته نباشید
چگونه میشود یک منتظر واقعی بود
✅ #پاسخ:
سلام علیکم
برای درک واقعی مفهوم انتظار و اینکه یک منتظر واقعی بود ابتدا  باید پیرامون وظایف منتظران مطالعه و تحقیق شود با استفاده از کتب مربوطه همچون مکیال المکارم که بسیار موثر است
سپس با شناخت ظرفیت های شخصی خود در راستای ظهو
امام مهدی کیست؟
 
وی یگانه فرزند امام عسکری (ع) یازدهمین امام شیعیان است. امام مهدی (عج) در سحرگاه نیمه شعبان ۲۵۵ ق در سامرّا چشم به جهان گشود و پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر، و مادر بزرگوارشان نرجس خاتون، در سال ۲۶۰ ه.ق امبه دنبال شهادت حضرت عسکری (ع)، همچون حضرت عیسی (ع) و حضرت یحیی (ع) که در سنین کودکی عهده‌دار نبوّت شده بودند، در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند. آن بزرگوار پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی اح
  PDF


ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) - روز پرستار

 
 

قسمتی از بیانات در دیدار جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت و خاطره‌‌گویان دفتر ادبیات و هنر مقاومت‌
به نظر من بنیانگذار بنای حفظ حوادث با ادبیات و هنر، زینب کبری (سلام‌اللَّه‌علیها) است. اگر حرکت و اقدام حضرت زینب نمی بود و بعد از آن بزرگوار هم بقیه‌ی اهل بیت (علیهم‌السّلام) - حضرت سجاد و دیگران - نمی بودند، حادثه‌ی عاشورا در تاریخ نمی‌ماند.
بله، سنت الهی این است که این‌گونه حوادث در ت
دانلود
کتاب سر المستتر شیخ بهایی pdf نسخه کامل, برای نخستین بار نسخه کامل کتاب
ارزشمند و کمیاب سرالمستتر شیخ بهایی در علوم غریبه و طلسم نویسی و
دعانویسی خدمت شما ارائه می شود
برای دیدن جزئیات تصاویر روی آنها کلیک کنید
دانلود کتاب سر المستتر شیخ بهایی، در علوم غریبه، جفر و خوابنامه

نام کتاب: سِرُ المٌستَتِر (در علوم غریبه و جفر و خوابنامه شیخ بهانی در خواص اسماء الله و دانستن بعضی مطالب مجهوله)
نام نویسنده: شیخ بهائی
به قلم: حضرت حجّتۀ الاسل
انتقال اموال به جای مانده امری  لازم و واجب است. یعنی وقتی شخصی فوت می‌کند چه به صورت حقیقی یا یا به طور  فرضی انتقال ترکه (دارایی) صورت می‎گیرد. 
  
تحریر ترکه به معنای تعیین مقدار  ترکه (دارایی) و بدهی های متوفی است. زمانی که شخص فوت می‌کند، از وی ماترک  مثبت (دارائی) و منفی (بدهی و دیون) باقی می­‎ماند، که ورثه یا نماینده  قانونی وی، مالک آن­ ها به حساب می‌آید. به گزارش مجله دلتا در انحصار وراثت به موجب قانون، درخواست تحریر ترکه از وارثان یا
با سلام خدمت همکاران محترم
این مطلب بر اساس فرآیندهای سامانه ها تا مورخه 8 تیر ماه 98 می باشد و هر لحظه و هر روز ممکن است تغییراتی در اینها صورت بگیرد
با توجه به بی برنامگی برنامه نویسان و عدم هماهنگی بین برنامه نویسان سامانه ها (دانا-امین-سناد) باعث بروز مشکلات زیادی در انجام کارهای همکاران اجرایی مدارس شده است نبود سامانه پشتیبانی و انعکاس این نکات ضعف به وزارت باعث عدم بهبود کارکرد سامانه ها شده است
در این مطلب به مواردی که باعث ایجاد استر
 

رهپویان هدایت: امروز
همه  ادیان الهی به یک منجی موعود  اعتقاد
راسخ دارند که دنیا را از شر ظلم و جور پاک می‌کند و عدالت را بر زمین جاری می‌کند.
مسلمانان نیز مانند دیگر ادیان الهی، منتظر ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله
الأعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند و در کتب معتبر شیعیان وحتی اهل
تسنن  روایات زیادی در حد تواتر از ظهور آن حضرت خبر داده‌اند.

 به عنوان نمونه یک روایت در کتاب کمال
الدین و تمام النعمة مرحوم ابن بابویه   به نقل ا
من هرگز پیش خود این گمان را نداشتم که "طاعون" آلبر کامو حقیقت داشته باشد. آن دنیایی که شرافت آدم با یک بیماری چنگ در چنگ می اندازند نباید افسانه باشد؟
من این روزها زیاد کتاب خواندم. در جستجوی زمان از دست رفته از پروست. آنا کارنینا، قرارداد اجتماعی و بسیاری کتاب و مقاله دیگر. اینها همه را مدیون کرونا هستم. به علاوه اینکه این استراحت اجباری، مرا برای یک تلاش بی وقفه ۹۰ ساله آماده کرده است، البته اگر میانه رفاقتمان با کرونا به هم نریزد. 
 
+ خب راس
از امام صادق
علیه‌السلام روایت شده که فرمود:
«یَفْقِدُ النَّاسُ إِمَامَهُمْ، یَشْهَدُ الْمَوْسِمَ‏، فَیَرَاهُمْ وَ لَایَرَوْنَهُ‏»[1]
(در عصر غیبت امام
مهدی علیه‌السلام) مردم امام خود را
نمی‌یابند؛ امام در
موسم حج حاضر
می‌شود و مردم را
می‌بیند ولی مردم
او را نمی‌بینند.
 
نکته: با توجه به
روایات، مقصود
از دیده نشدن امام توسط مردم این
است که مردم او را می‌بینند ولی او را نمی‌شناسند.[2]
همچنان که
از امام صادق علیه‌السلام روایت شده در ضم
سخن از شیخ شهاب الدین یحیی سهروردی، معروف به شیخ اشراق است؛ همو که از نور هستی و نور حقیقت گفت و اینکه این انوار به یکدیگر می تابند و اشراق را پدید می آورند. این شخصیت کم نظیر در تاریخ ادب و شعر ایران زمین، در سال ۵۴۹ هجری قمری در سهرورد از توابع زنجان به دنیا آمد.
آموختن‌های او پس از کشف استعدادش در سهرورد، از مراغه و اصفهان و نزد برخی استادان آن روزگار مانند مجدالدّین جیلی و ظهیرالدّین قاری آغاز شد و سپس برای دستیابی بیشتر به حکمت‌ها و معار
من هرگز پیش خود این گمان را نداشتم که "طاعون" آلبر کامو حقیقت داشته باشد. آن دنیایی که شرافت آدم با یک بیماری چنگ در چنگ می اندازند نباید افسانه باشد؟
من این روزها زیاد کتاب خواندم. در جستجوی زمان از دست رفته از پروست. آنا کارنینا، قرارداد اجتماعی و بسیاری کتاب و مقاله دیگر. اینها همه را مدیون کرونا هستم. به علاوه اینکه این استراحت اجباری، مرا برای یک تلاش بی وقفه ۹۰ ساله آماده کرده است، البته اگر میانه رفاقتمان با کرونا به هم نریزد. 
 
+ خب راس
من هرگز پیش خود این گمان را نداشتم که "طاعون" آلبر کامو حقیقت داشته باشد. آن دنیایی که شرافت آدم با یک بیماری چنگ در چنگ می اندازند نباید افسانه باشد؟
من این روزها زیاد کتاب خواندم. در جستجوی زمان از دست رفته از پروست. آنا کارنینا، قرارداد اجتماعی و بسیاری کتاب و مقاله دیگر. اینها همه را مدیون کرونا هستم. به علاوه اینکه این استراحت اجباری، مرا برای یک تلاش بی وقفه ۹۰ ساله آماده کرده است، البته اگر میانه رفاقتمان با کرونا به هم نریزد. 
 
+ خب راس
ابن ادریس و متأخرین ایشان هم قول عدم جواز وکالت زوجه در طلاق را پذیرفته‌اند ولیکن در بیان مستندات با شیخ طوسی مخالف بوده و به جهت اصالت صحت این عمل و روایات مؤید این امر قائل به پذیرش آن شده و به دلایلی استناد کرده‌اند که پذیرفته شده نیست.
دلایل ابن ادریس و متأخرین برای جواز وکالت پس از رد کردن دلایل شیخ طوسی به قرار ذیل است:
1) در آن فعلی که نیابت برمی‌دارد، خصوصیت نائبی دون نائب دیگر مدخلیتی ندارد و طلاق از جمله اموری است که نیابت برمی‌دار
اتوماسیون حضور غیاب دستگاه حضور غیاب و ساعت زنی تاچند سال پیش دستگاه های حضور و غیاب فقط امکان ثبت ورود و خروج را به پرسنل می دادند و هیچ گونه راهنمایی نسبت به وضعیت صحیح حضورو غیاب پرسنل در شرکت انجام نمی دادند تاکنون دستگاه هایی که به عنوان سیستم حضور و غیاب ارائه می گردیده است دستگاه ثبت ورود و خروج بوده اند و امکان تشخیص حضور و غیاب پرسنل و اینکه چه پرسنلی حاضر و چه پرسنلی غائب هستند را نداشته اند. لیکن دستگاه های حضور و غیاب ارائه شده در
خطابه غدیر سخنرانی پیامبر اکرم (ص) است که در آخرین سفر حج ایشان (حجة الوداع) در محل معروف غدیر خم ایراد شد. دراجتماع پر شور آن روز بیش از یکصد و بیست هزار نفر حضور داشتند. در این سخنرانی که به دستور خداوند متعال ایراد شد و نزدیک به دو ساعت طول کشید پیامبر اکرم (ص) با بیان اجمالی از مباحث اعتقادی ، اجتماعی واحکام اسلام علی ابن ابیطالب علیه السلام را به عنوان جانشین خود منصوب فرمودند و به مردم فرمان دادند تا با لقب امیرالمومنین با ایشان بیعت کنند
   JIKJIK,PISHI              انجمن ادبیات داستانی دریچه کلیک کنید}{}{}{}{ 
 رشت تن پوش زرد خزان به تن دارد ، وباغ بزرگ هلو در خط خمیده ی گذر امین الضرب به خواب فرو رفته ، پسرکی در همسایگی بنام شین ، میگفت ؛ غروب های خزان خورده ی ایام در دلش بشکه های هجران عشق بهار را جابجا میکنند ، اما نمیدانم کدام بهار را میگفت!?... بهار رفته بر باد تقویم چهار برگ دیواری را?.. یا بهار جفای مهربانی که نرفته از یادش را ...? 
لباسهایم را پوشیدم، آنقدر لاغر شده بودم كه در تنم مى ر
97-  و من خطبة له (علیه السلام)
> فی أصحابه و أصحاب رسول اللّه <
>أصحاب علی<
وَ لَئِنْ أَمْهَلَ الظَّالِمَ فَلَنْ یَفُوتَ أَخْذُهُ وَ هُوَ لَهُ بِالْمِرْصَادِ عَلَی مَجَازِ طَرِیقِهِ وَ بِمَوْضِعِ الشَّجَا مِنْ مَسَاغِ رِیقِهِ أَمَا وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَیَظْهَرَنَّ هَؤُلَاءِ الْقَوْمُ عَلَیْکُمْ لَیْسَ لِأَنَّهُمْ أَوْلَی بِالْحَقِّ مِنْکُمْ وَ لَکِنْ لِإِسْرَاعِهِمْ إِلَی بَاطِلِ صَاحِبِهِمْ وَ إِبْطَائِکُمْ عَنْ
با سلام خدمت همکاران محترم
در طول سالتحصیلی ممکن است برخی دانش آموزان در طول سالتحصیلی یا سر جلسه امتحان غیبت داشته باشند این غیبت ممکن است موجه یا غیر موجه باشد .
غیبت غیر موجه
به غیبتی گفته می شود که دانش آموز هیچ دلیلی برای غیبت خود ندارد و نمرات این نوع غیبت در سیستم 98 وارد شده و 98 به منزله نمره صفر در سوابق فرد اعمال می گردد
غیبت موجه
به غیبتهایی که دانش آموز بنا بر اثر  دلایلی مثل بیماری -تصادف -بستری شدن و .... امکان حضور در مدرسه و جلسه ام
با سلام خدمت همکاران محترم
در طول سالتحصیلی ممکن است برخی دانش آموزان در طول سالتحصیلی یا سر جلسه امتحان غیبت داشته باشند این غیبت ممکن است موجه یا غیر موجه باشد .
غیبت غیر موجه
به غیبتی گفته می شود که دانش آموز هیچ دلیلی برای غیبت خود ندارد و نمرات این نوع غیبت در سیستم 98 وارد شده و 98 به منزله نمره صفر در سوابق فرد اعمال می گردد
غیبت موجه
به غیبتهایی که دانش آموز بنا بر اثر  دلایلی مثل بیماری -تصادف -بستری شدن و .... امکان حضور در مدرسه و جلسه ام
ولادت فرخنده ی حضرت ولی عصر(عج) مبارک باد.اللهم عجل لولیک الفرج
 
صبح دم پیک مسیحا‌‌‌‌ دم جانان آمد
گفت برخیز که آرام دل و جان آمد 
 امام زمان "عجل الله تعالی فرجه الشریف" می فرمایند:
فَلْیَعْمَلْ کُلُّ امْرِء مِنْکُمْ بِما یُقَرَّبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنا، وَلْیَتَجَنَّبْ ما یُدْنیهِ مِنْ کَراهِیَّتِنا وَ سَخَطِنا
هر یک از شما باید به آنچه که او را به دوستی ما نزدیک میسازد، عمل کند و از آنچه که خوشایند ما نبوده و خشم ما در آن است، دوری گز
پایان نامه : تأثیر نابینایی بر تجربه اکتسابی
تأثیر نابینایی بر تجربه اکتسابی
 
دومین عامل تحول روانی، تجربه اکتسابی است. هنگام چهار دست و پا راه رفتن، نابینایی مطلق موجب تاخیر در خزیدن یا چها ردست و پا راه رفتن و را ه رفتن مستقل و بدون کمک اطرافیان می‌گردد. فرایبرگ (۱۹۶۹) خاطر نشان می‌کند که این تاخیر ناشی از فقدان محرک درونی برای رسیدن به یک هدف دیداری است که معمولاً بر اساس بینایی فراهم می‌شود. کودک برای آنکه به سمت نشانه‌های صدا برود وخو
یلدا بر بازدیدکنندگان وبلاگ عصرظهور مبارک

#شب_یلدا
نظر اسلام در مورد شب یلدا چیست؟ 
 
واژه یلدا، از دوران ساسانیان که متمایل به، به کارگیری خط (الفبای از راست به چپ) {*} سُریانی شده بودند به کار رفته است. یلدا همان میلاد به معنای زایش- زاد روز یا تولد است که از آن زبان سامی وارد پارسی شده است. باید دانست که هنوز در بسیاری از نقاط ایران مخصوصاً در جنوب و جنوب خاوری برای نامیدن بلندترین شب سال، به جای شب یلدا از واژه مرکب شب چله استفاده می شود.
نظر
بقلم شهروز براری صیقلانی اپئزود اول از اثر شماره یک                    نویسنده اثر     شهروز براری  صیقلانی  اثر   
L♥o♥v♥e♥♥♥s♥h♥i♥n♥♥b♥r♥a♥r♥y♥
 
داستان اول ♦♦ از شهروز براری صیقلانی   ♦♦
        
               همواره حرفهایم را نتوانستم بگویم ، درعوض بی وقفه نوشته آم . چه توان کرد وقتی توان ابراز نباشد؟ نوشتن بهتر از در خود نهفتن است . هر چه است از نگفتن بهتر است. افسوس ک اشتیاق خواندنش نباشد. افسوس.....
ترا روی کاغذ ها جامیگذارم و میروم ،م
221-  و من کلام له (علیه السلام)> قاله بعد تلاوته < أَلْهاکُمُ التَّکاثُرُ حَتَّی زُرْتُمُ الْمَقابِرَ یَا لَهُ مَرَاماً مَا أَبْعَدَهُ وَ زَوْراً مَا أَغْفَلَهُ وَ خَطَراً مَا أَفْظَعَهُ لَقَدِ اسْتَخْلَوْا مِنْهُمْ أَیَّ مُدَّکِرٍ وَ تَنَاوَشُوهُمْ مِنْ مَکَانٍ بَعِیدٍ أَ فَبِمَصَارِعِ آبَائِهِمْ یَفْخَرُونَ أَمْ بِعَدِیدِ الْهَلْکَی یَتَکَاثَرُونَ یَرْتَجِعُونَ مِنْهُمْ أَجْسَاداً خَوَتْ وَ حَرَکَاتٍ سَکَنَتْ وَ لَأَنْ ی
ثابت بن دینار ثُمالی، مشهور به ابوحمزه ثمالی، راوی، محدّث و مفسر امامی قرن دوم و از اصحاب امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بود. ابوحمزه دعایی از امام زین العابدین(ع) نقل کرده است که در سحرهای ماه رمضان خوانده می‌شود و به دعای ابوحمزه ثمالی مشهور است
 
این متن، سخنان کسی است که بیش ترین سجده بر خاک را برای خدا در تاریخ آفرینش تقدیم می داشته است!! این متن، باید چنان تحوّلی سترگ در میان مدّعیان پیروی از ایشان می گُستُرد که جهان اکنون انگشت
   
داستان بلند پستوی شهر خیس اثر شهروز براری صیقلانی 
        صفحه 367 
 
غروب ، آمنه هنوز در مرز باریک خیال و واقعیت سرگردان  است. برایش سخت است که حقیقت تلخ سرنوشتش را بپذیرد. او همچنان اصرار بر زنده بودن دارد. و خود را بیوه ای جوان میداند که شوهرش بی دلیل فوت گشته. او دنبال آدرس بدی‌بی ، است. و با خودش چون دیوانه ها ، اختلاط میکند.  حس غربت ، رسیده به احساسات متشنج ، و روان ِ پریشانه‌ی  شهریار.  . . . 
   _آهنگ سوزناکی در محیط افکار مخشوش شهریار ج

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها