نتایج جستجو برای عبارت :

استبداد ماساژی

گمان کردیم همین که روسری نداشته باشیم دیگر حجاب نداریم اما فریبمان دادند، از چادر به‌سر کردن به چادر زدن رسیدیم. این بار نه سرمان بلکه فکر توی سرمان را داخل چادر، دست به سرمان کردند. آری ما عادت کرده‌ایم که سورمان، چهارشنبه‌هایمان، چهارشنبه‌های سفیدمان، آن همه تلاشمان برای برافراشتن نوروز و پرچم صلح، به همین راحتی یک تنه روز از نو و عزا شود. ارتجاع سرخ و سیاه، سفید را نیز به مداد رنگی‌هایمان اضافه کنیم. از چاهی به چاه دگر لِی‌‌لِی می‌ک
نتیجه آمیختگى جهل و علم با وضعیتهاى متفاوت در زندگى بشر:
1-  جهل + فقر    =  جُرم2- جهل + ثروت   =  فساد3- جهل + آزادی =  هرج و مرج 4- جهل + قدرت = استبداد5- جهل + دین   =  تروریسم 
حال به جای جهل، علم بگذاربنگر علم با وضعیتهاى متفاوت زندگى چه میکند؛
1- علم + فقر    =  قناعت 2- علم + ثروت   =  نوآوری3- علم + آزادی =  خوشبختی4- علم + قدرت =  عدالت 5- علم + دین   = استقامت
اینها در سایه جامعه دینی حاصل می‌شود اما علم در جوامع کفر، استبداد و  استعمار و استثمار و جنایت
عیب ما ایرانیان این است که در اثر ۲۵۰۰ سال استبداد و سلب حیثیت و شخصیت،عادت کرده‌ایم بر سر سفره‌های چیده‌شده و فراهم‌آمده بنشینیم و مشکلات و مسائل را بلای آسمانی یا توطئه‌‌ی اجنبی گرفته از اتکای به خود و از اقدام و ابتکار فرار نماییم. ‌
مردم و حتی احزاب و گروه‌ها،انتظار و تصورشان این بود که با رفتن شاه و سقوط نظام استبدادی،چون مانع اصلی از بین می‌رود همه‌چیز درست و مطابق دلخواه خواهد شد؛ شعر معروف حافظ به صورت شعار درآمده همه می‌‌گفت
مستعمره شدن دیگرانعشق نام دارد...!پس من هرگز شعار استقلالسر نخواهم داد!
عهدنامه‌ی مفصل، پاریس،
گلستان و ترکمانچای و ژنو با من ببند
نه! اصلا بیا و در من مداخله نظامی کن...
اگر حکومت توبر این دل استبداد است پس درود بر دیکتاتور...!
بعد از هرج و مرجی که در اوائل مشروطه به وجود آمد، به فاصله‌ی چند سال، همان دولت بیگانه‌ی سلطه‌گر خارجی _یعنی انگلیس_ یک دیکتاتور خشن و بیرحم و بسیار خطرناک‌تر از سلاطین قبل از مشروطه _یعنی مظفرالدین شاه و ناصرالدین شاه_ را بر سر کار آورد که او رضا خان بود. دیکتاتورىِ رضا خان بمراتب از دیکتاتوری ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه برای کشور و ملت ما بدتر و خشن‌تر بود که انگلیس‌ها او را سر کار آوردند. در واقع ما از دوران استبداد، وارد دوران آزادی ن
محمدعلی همایون کاتوزیان
کتاب شامل ده مقاله است که نویسنده آنها را در فاصله سال‌های 1360 تا 1372 به رشته تحریر درآورده و موضوع اصلی مقالات همان است که در عنوان کتاب آمده.
ما در اغلب جوامع جهان سومی با دو مقوله استبداد و دیکتاتوری روبرو هستیم. از نظر نویسنده این دو مقوله دارای ویژگی های متفاوت هستند و با همدیگر فرق دارند. استبداد ملک طلق ماست.
به طور خلاصه می‌توان گفت که استبداد ایرانی در درجه اول محصول شرایط حاکم ناشی از جغرافیای این مرز و بوم اس
ادبیات علیه استبداد، یک شاهکار است،
روایت خلق یک شاهکار ادبیست، داستان جنگ ادبیات هست علیه استبداد، نبرد کلمات هست
با دیکتاتوری. 
پاسترناک، دیکتاتوری استالین را از
نزدیک لمس می کند و در فضای اختناق استبداد، آرام آرام داستان دکتر ژیواگو را می
نویسد. با مرگ استالین، به امید چاپ داستانش، کتاب را در اختیار دولت جدید می
گذارد، اما شرایط طوریست که امکان چاپ در دوران جدید هم وجود ندارد. پاسترناک از
روی استیصال، کتاب را در اختیار یک ناشر ایتالیای
میلاد عظیمی : امروز نگاهی درست در برابر نگاه شما (ه ا سایه) وجود داره؛ در نگاه شما ایثار و فداکاری تا پای جان برای رسیدن به اهدافی که مقدس و ارزشمند تلقی می شه ، تجویز و تبلیغ می شه؛ اما نگاه دیگری هست که می گه « هر انسان به خودی خود بالاترین هدفه برای آفرینش»
ه ا سایه : این حرف عین اینه که امروز تو اذهان فرو کردن که اصلا ایدئولوژی چیز بدیه.
میلاد عظیمی: شما با این نظر مخالفید؟
ه ا سایه: مخالفم سخت، استدال می شه که ایدئولوژی یعنی شما را محدود کردن و
دامگه بودی و شیطان افتاددر دل آتش دامی که نهادترورت شد سند رسوائیدشمنی رذل به آن فرمان دادالمهندس چو برادر یکرنگجان خود بر سر پیمان بنهادشد عوض صحنه ی عالم سردارخونتان تفرقه را داد به باددر بیان هنر ملّت هااز ترامپ است ترور در هر یادهر کجا بحث ترور گردد بازتو شهیدش شده هستی چو نمادخون تو ماشه ی رویاروئیانتقام است چو حق نی بیدادشده امضا سند حق خواهیشر به نابودی خود فرمان دادخون تو بذر رفاقت افشاندبین ایران و عراقی آزادتو شهید همه ی ملّتهاض
دو با دو میشود پنجدو با دو ( Two & Two ) فیلمی کوتاهی از «بابک انوری» است که زمینه دیکتاتوری را در قالب ارتباط ها استاد و دانش‌آموز در یک مکتب قصه می نماید و آخرین غافلگیر کننده دارااست . این فیلم کوتاه در مرزو بوم انگلیس و در یک مکتب اهل ایران درست شده و چهار‌مین فیلم کوتاه «بابک انوری» به شمار می رود . «دو با دو» در فستیوال فیلم بفتا ٢٠١٢ هم نامزد اخذ جایزه شد . «بابک انوری» در زمینه ی این فیلمش میگوید : ( برای اینجانب مد
دامگه بودی و شیطان افتاد
در دل آتش دامی که نهاد
ترورت شد سند رسوائی
دشمنی رذل به آن فرمان داد
المهندس چو برادر یکرنگ
جان خود بر سر پیمان بنهاد
شد عوض صحنه ی عالم سردار
خونتان تفرقه را داد به باد
در بیان هنر ملّت ها
از ترامپ است ترور در هر یاد
هر کجا بحث ترور گردد باز
تو شهیدش شده هستی چو نماد
خون تو ماشه ی رویاروئی
انتقام است چو حق نی بیداد
شده امضا سند حق خواهی
شر به نابودی خود فرمان داد
خون تو بذر رفاقت افشاند
بین ایران و عراقی آزاد
تو شهید همه
«استالین در
اوایل دهه 1930 پایه های قدرتش را مستحکم کرد. او حیات ادبی کشورش را زیر نظارت
سفت و سخت خودش برد. از این به بعد، ادبیات نه همپیمان حزب که خدمتکار حزب شد.
نشاط و سرزندگی هنری دهه 1920 محو شد. استالین، که خودش در جوانی شاعر بود، اشتهای
حیرت آوری برای خواندن رمان و شعر داشت. می گویند گاهی وقت ها روزی صدها صفحه شعر
و داستان می خوانده است. او زیر عبارت هایی را که برایش ناخوشایند بود خط قرمز می
کشید. در مباحث مربوط به این که چه نمایشنامه هایی در
 
 من از بدی و نفرت نمیترسم، از بی‌تفاوتی و بی‌محلّی می‌رنجم.‌. 
من از سختی و شکست نمی‌ترسم، از بیحاصلی می‌رنجم...
به نظر من سکوت کردن‌ها و نمی‌دانم‌ها کسر شان نیست، ادّعا درباره چیزی که یا نمیدانی یا لااقل درست و دقیق نمیدانی و حرف مفت زدن با صراحت و قطعیّت حال بهم زنه...
امان از خردکردن دیگری و خندیدن به او، انسانها چه مرگتان شده؟ مسخره می‌کنید و میخندید؟ وای به روزگار و حال شما لوده‌های سبک‌مغز... وای به شما مغرورانی که گردنهای‌تان از
به خاطر رسوبات دورریختنی ۲۵۰۰ سال استبداد که در فرهنگ ایرانی رخنه کرده، افراد در هر موقعیتی که قرار دارند در عین
اینکه مطیع و متملق بالاتر‌ها می‌شوند در برابر زیردستان و همکاران، مستبدهای متکبر
هستند.

+ منابع کنکور سراسری انسانی ( چه کتابهای کمک درسی پیشنهاد می‌کنید؟)3 مورد بیان کنید
+ کسی می‌شناسید که سال اخیر کنکور دکتری فلسفه شرکت کرده باشه؟ (خصوصی بگویید)
+ کسانی که آدرس وب خصوصی مرا می‌خواستند کامنت خصوصی بگذارند.
شبا که میخوایم بخوابیم، حاجعلیاقا بعد ازین که یه ساعت رو کله و دست و پای من میپره و از هفت ناحیه ناقصم میکنه، میره پیش باباش و مث جوجه ها سرشو زیر دستای بابا فرو میکنه که یعنی کمرمو ماساژ بده تا خوابم ببره! اگه هم باباش خواب باشه انقد اعتراض میکنه تا بیدار بشه (والا رضاخان هم با اون همه زورگویی نمیتونست اینجوری وسط خواب و بیداری از باباش ماساژ بگیره!)
پنج دقیقه که ماساژ گرفت دوباره میاد میپره رو سر و فرق من!
دوباره میره پیش باباش
دوباره میاد...
و
این پاورپوینت در 20اسلاید به شکل کاملاً منحصر به فرد زیبا و کامل طراحی و گرد آوری شده است در این پاورپوینت مطالبی از مبارزات رئیس علی،نقش رئیسعلی دلواری در مبارزات دوران مشروطیت، استبداد صغیر و قیام بوشهر،آخرین بازماندگان رئیس علی دلواری،ناگفته‌های رئیسعلی از زبان آخرین همسرش و سایر مطالب مفید و ارزنده از معتبرترین منبع در این پاورپوینت درج شده است
جهت دانلود فایل کلیک کنید
آنکه با عشق حسینی گشته همدم زینب است 
آنکه بر سّر شهادت بوده مَحرم زینب است 
 
آنکه شور افکنده با شور حسینی بر جهان 
از ازل خو کرده با صد محنت و غم زینب است 
 
آنکه نامش زین اَب خوانده رسول کردگار 
چون نگویم من صفای اسم اعظم زینب است 
 
آنکه بر خوانَد حدیث اُمّ ایمن بر امام 
من به جرأت گویم آن زن هم حسین هم زینب است 
 
آنکه کاخ ظلم و استبداد را با یک خطاب 
کند و افکند از پی و بن ریخت بر هم زینب است 
 
دامن شیر خدا بین، شیر زن میپرورد 
در شهامت برتر
کتاب خواب نوشته ها یه. کم سخت بود فهمیدنش به خاطر همین نگه داشتم دیرتر بخونمش تا درست بفهمم و وقت زیادی داشته باشم برای خوندنش. پس میریم سر یه کتاب جدید. کتاب درستایش دیوانگی، نوشتهٔ اراسموس ، ترجمهٔ حسن صفاری ، نشر فرزان روز. هیچ ایده ای ندارم چجوری هست فقط با توجه به نوشتهٔ پشت جلد جریانش این هست که برای نخستین بار در قرن شانزده چاپ و منتشر شده. برای من خیلی هیجان انگیزه. و این که نقش خیلی مهمی در تکامل فکری رنسانس و اصلاح دینی مسیحیت داشته و
گفتگوی زنده اینستاگرامی با حجت الاسلام و المسلمین قنبریان به مناسبت میلاد حضرت امیرالمومنین در صفحه اینستاگرامی انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد. حجت السلام و المسلمین قنبریان در این گفتگو از پنج حلقه‌ای که ویژه‌خواری را به استبداد متصل می‌کند گفتند و سپس به پاسخ پرسشهای مخاطبان پرداختند.
200 هزار نفر از افراد برخوردارتر سرنوشت نصف خانوارهای ایرانی را تعیین می‌کنند. افرادی که 30 سال پیش فقط پدر پولداری داش
در سفر به دوران قاجاریه به زمانی رسیدیم که مجلس به توپ بسته شد و در نهایت با خلع محمدعلی شاه پسرش به پادشاهی رسید. اما چه پسری؟؟!!
سلطنت احمد شاه
احمدشاه قاجار دومین فرزند محمدعلی‌شاه قاجار و نخستین فرزند پسر او از ملکه جهان بود که در دومین روز از بهمن سال ۱۲۷۵ در تبریز دیده به جهان گذاشت و در نهایت با عنوان هفتمین و آخرین پادشاه قاجار در روز ۸ اسفند سال ۱۳۰۸ در پاریس از دنیا رفت.
وی پس از فتح تهران و خلع محمدعلی‌شاه، توسط مجلس عالی رجال و بزرگ
در سفر به دوران قاجاریه به زمانی رسیدیم که مجلس به توپ بسته شد و در نهایت با خلع محمدعلی شاه پسرش به پادشاهی رسید. اما چه پسری؟؟!!
سلطنت احمد شاه
احمدشاه قاجار دومین فرزند محمدعلی‌شاه قاجار و نخستین فرزند پسر او از ملکه جهان بود که در دومین روز از بهمن سال ۱۲۷۵ در تبریز دیده به جهان گذاشت و در نهایت با عنوان هفتمین و آخرین پادشاه قاجار در روز ۸ اسفند سال ۱۳۰۸ در پاریس از دنیا رفت.
وی پس از فتح تهران و خلع محمدعلی‌شاه، توسط مجلس عالی رجال و بزرگ
 
بعضی از تحلیل‌گران ولایت‌فقیه را به‌جای اینکه به‌عنوان یک عنصر مترقی و بسیار حائز اهمیت تلقّی کنند، به‌عنوان یک نقطه‌ی مبهم تحلیل کردند یا تعبیر غلطی از او کردند. من عرض می‌کنم:
ولایت‌فقیه به‌معنایِ حاکمیت انسان فقیه و دین‌شناس، عادل، در حد عدالت و محبوب مردم و مقتدای دینی مردم است نه به‌معنایِ حاکمیت یک قشر.
بعضی خیال می‌کنند ولایت‌فقیه یعنی حاکمیت قشر روحانیون؛ این یک تعبیر کاملاً انحرافی و غلط است. ولیّ فقیه به مقتضیِ‌ اینکه
آزادی برای شما چه معنایی دارد؟ گزینه های بیش‌تر؟ زمان بیش‌تر؟ فرصت‌های بیش‌تر؟ آزادی تبدیل به کیفیتی شده است که توضیح می‌دهد چرا ما امروزه معتقدیم زندگی کردن خوب است. آیا ما امروزه ـ شاید نسبت به هر دوره دیگری از تاریخ ـ از آزادی‌های بیش‌تری برخوردار نیستیم؟ آیا اکنون بهترین زمان برای زنده بودن نیست؟
پس چرا این گزینه‌ها و فرصت‌ها صرفا باری بر دوشمان حس می‌شوند؟ یادم می‌آید یک‌بار در یک غذاخوری خواستم برایم نان و نیمرو بیاورند. روی
عاقبت کوتاه شد قصّه و آتش در خرمن ددان گرفت. آن خرمن ناپاک جهل و آن مزرع بی‌حاصل تکبّر. عاقبت کوتاه شد قصّه و گرچه همچنان صحنه زین دست نیست، باری چون تاس دل جفت آمده، تقدیر محتوم است. 
تقدیر چه خوش‌تر از خِرَد تکان و چه خوش‌تر از نابودی مردم جهل؟ چه خوش‌تر از انهزام استبداد مردمان رأی و خودخواهی؟ چه خوش‌تر از کوبیده شدن، آنگاه که کوبیده‌ای و به تاراج برده‌ای و انتظارت خوشی‌ست؟ چه خوش‌تر از غرامت، آنگاه که حرص دست از آستین بیرون کرده، به
 
«بسم رب الشهداء و الصدیقین»
عند ربهم یرزقون، پاداش شهید؛ شهادت سردار قاسم سلیمانی بزرگ مرد دفاع از اسلام و تربیت شده در مکتب امام خمینی را که نام و حضورش لرزه بود بر تمامی استکبار و استبداد و مصداق دشمن ستمگر باش و یاور مظلوم را بر همه آزادیخواهان و عدالت جویان حق طلب تسلیت عرض می نمایم. شهید قاسم سلیمانی مصداق دشمن ستمگر باش و یاور مظلوم بود، روحش به بلندای نام لرزه اندازش بر مستبدان و مستکبران، شایسته تمام عیار عند ربهم یرزقون شد.
 
اعضا
این روزها اسنپ و سعید عابد و این چیز ها شده نقل فضای مجازی و امروز هم که خوانده از خواهان (!) عذرخواهی کرد و به سبک فیلم های ایرانی به خوبی و خوشی تمام شد و رفت. راننده ای به خانمی بی حجاب تذکر داده، گوش نداده، پیاده اش کرده، مسافر مشخصات راننده را توئیت کرده، مردم ارزشی یورش برده اند و اسنپ را تحریم کرده اند و... . این داستان است.
اما بحث اینجا نیست.
یکی دو سال پیش صوتِ دوره ای به تدریس وحید یامین پور را که در موسسه خوب طلوع حق برگزار شده بود گوش داد
می دانم احتمالا دیده اید اما عکس ها را باید خیره شد.اینجا نه پاریس هست نه لندن.اینجا یکی از بزرگ ترین صفحات تاریخ است. برخی متولدین دهه شصت یا هفتاد که آخرین کتاب تاریخی که مطالعه کردند همان تاریخ دبیرستان است و سیاست را کثیف میدانند و از آن دوری میکنند ، از بانوان داخل این سه عکس بیشتر میدانند که سال 57 و 58 چه شد ! باورتان میشود ؟! تَکرار میکنم. بعضی علامه صفتانِ امروزی، بیشتر از کسانی که در زمان خودشون زندگی می کردند ؛ میدانستند.این روشن فکران
رئیس
شورای شهر شاهین‌شهر گفت: شیر زنی همچون بی‌بی مریم بختیاری با آن‌همه
رشادت‌هایی که انجام داده باید سرمشق و الگوی زنان همیشه در صحنه ایران
اسلامی باشد.









به گزارش پایگاه خبری صدای جویا
از اصفهان، همایش نکوداشت سردار بی‌بی مریم بختیاری عصر روز جمعه ۲۱
تیرماه با استقبال باشکوه مردمی در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر برگزار شد.
حسین ابراهیمی ناغانی د
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- درس  تاریخ- درفرانسه زنان سخت کوش وباهوش زیادی امدند ورفتند اما هیچکس مانند خانم ژاندارک جاویدان نشدند وبه مقام قدیس نرسیدند-چر ایشان دریک دست شمشیر دردست دیگرانجیل داشت  برعلیه استبداد انگلستان جنگید- استاد رضویه رحمت الله علیه فرمودند درغرب اول فکر میکردند که اثبات یک قانون مهم است وعلم میاورد وبعدمتوجه شدن رد یک قانون علم بیشتری میاورد باید قانون را  بزیر کشید کسی امروزه برگزیده میشود که نقاط ض
سوال

آیا عقیده به منجی و مهدویت عقیده ای شرقی است؟

پاسخ

فان فلوتن می گوید: «روحیه شرقی به طور عموم، دنبال کردن اخبار غیبی است. آنان علاقه فراوانی به کشف پرده های غیبی از آینده مجهول دارند، لذا اعتقاد به خلاصی بخش یا به تعبیر آنها منقذ یا. . . با طبیعت شرقی انس دارد، و این در نتیجه تاریکی های جهل و استبداد است که پدید آمده است». (السیاده العربیه، ص 107- )
1 - این عقیده تنها از انسان های شرقی نیست، بلکه در بین همه ادیان و مکاتب و آیین های شبه دینی یافت
تقدیم به کسانی که غم نان داشتند و اکنون مادرانشان غم جان از دست رفته شان را دارند.
باید شوند مردم ایران سعیدها
دیدیم عاقبت عدم آن نویدها
''چهل سال رنج و غصه کشیدیم و عاقبت''*
پوچ است انتهای تمام امیدها
دیروز دست شیخ کلید امید بود
ماتحتتان فرو رود آخر کلیدها
قرآن، کلامتان، شده بر عکس در عمل
گویی نخوانده اید عذابا شدیدها
در ظلم و جور از همه پیشی گرفته اید
کم کرده اید سیرت هر چه پلیدها
در زیر خاک رفت شهی که قدیم بود
تقدیر آشناست برای جدیدها
در چرخ
آزادی برای شما چه معنایی دارد؟ گزینه های بیش‌تر؟ زمان بیش‌تر؟ فرصت‌های بیش‌تر؟ آزادی تبدیل به کیفیتی شده است که توضیح می‌دهد چرا ما امروزه معتقدیم زندگی کردن خوب است. آیا ما امروزه ـ شاید نسبت به هر دوره دیگری از تاریخ ـ از آزادی‌های بیش‌تری برخوردار نیستیم؟ آیا اکنون بهترین زمان برای زنده بودن نیست؟
پس چرا این گزینه‌ها و فرصت‌ها صرفا باری بر دوشمان حس می‌شوند؟ یادم می‌آید یک‌بار در یک غذاخوری خواستم برایم نان و نیمرو بیاورند. روی
دیروز عصر رفتم توی اتاق سردم "قلعه حیوانات" رو برداشتم و بدون هیچ مقدمه ی خاصی استارتش رو زدم.یه کتاب کم قطر،بدون اینکه ازش پیش زمینه ای توی ذهنم داشته باشم،به خاطر دارم که این کتاب رو "هاتف"بهم پیشنهاد کرد و وقتی رفتم تهران از نمایشگاه پارک ملت خریدم.
نصف بیشترش رو دیروز خوندم،نوشته های ساده و قابل فهم دقیقا چیزی که انتظار داشتم پیش اومد و میدونستم که خوک ها اونقدرها که باید  دلسوزکسی نیستن.شورش ها و بحث ها و انگیزه ها و دروغ ها من رو یاد خیلی
برای شاه رعیت و برای پیشوا پیرو لازم است. یونانیان قدیم به درستی معتقد بودند که «خودکامه» رعیت را به وجود نمی‌آورد، بلکه رعایا هستند که کسی را به خودکامگی می‌رسانند. همانطور که در بعضی اشکال بدوی زندگی شیء تعیین کننده‌ی حالت است: «طعمه ماهی را می‌گیرد، نه ماهی طعمه را.» می‌شود گفت که، در نهایت هر ملتی لایق همان دولتی است که دارد. در واقع، آیا هرگز دیده شده که ملت آزاده‌ای مدتی طولانی تسلیم استبداد شود یا ملت رام و سربه‌زیری به آزادی دست ی
 
 
روز دانشجوبعد از کودتاى 28 مرداد 1332، رژیم وابسته پهلوى که توانسته بود با کمک اربابان امریکایى بر اریکه قدرت باز گردد، درصدد برآمد تا پایه هاى حکومت خود را تثبیت کند، اما غافل از اینکه مقاومت مردم بطور کامل از بین نرفته و ایران در اولین فرصت خشم و انزجار خویش را نشان خواهد داد.
نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا در سال 1332، راهى ایران گردید. در حقیقت او مى آمد تا نتیجه سرمایه گذارى بیست و یک میلیون دلارى را که سازمان جاسوسى امریکا سیاه در راه کو
30-  و من کلام له (علیه السلام)
> فی معنی قتل عثمان و هو حکم له علی عثمان و علیه و علی الناس بما فعلوا و براءة له من دمه <
لَوْ أَمَرْتُ بِهِ لَکُنْتُ قَاتِلًا أَوْ نَهَیْتُ عَنْهُ لَکُنْتُ نَاصِراً غَیْرَ أَنَّ مَنْ نَصَرَهُ لَا یَسْتَطِیعُ أَنْ یَقُولَ خَذَلَهُ مَنْ أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ وَ مَنْ خَذَلَهُ لَا یَسْتَطِیعُ أَنْ یَقُولَ نَصَرَهُ مَنْ هُوَ خَیْرٌ مِنِّی وَ أَنَا جَامِعٌ لَکُمْ أَمْرَهُ اسْتَأْثَرَ فَأَسَاءَ الْأَثَرَةَ و
یکی از چیزایی که خیلی آزارم میده و هنوز نتونستم درستش کنم، روایت "من گونه" نوشته هامه.
یعنی نمیدونم فقط مختص نوشته هاست ، ولی چون نسبت به نوشته ها ارزیابی بیشتری دارم،میتونم اینو بگم.
 "من" تو نوشته هام خیلی بارزه. درحالیکه موقع ویرایش جملات،با حذفش هیچ اتفاقی نمیفته. نه صرفا لفظ من ، که نوع روایت از زاویه دید اول شخص.
مشاور میگفت شخصیت "خود محورِ خودکم بین" دارم.
بخش خودکم بین به دلیل قدرت بیش از اندازه و استبداد مادر تو وجودم شکل گرفته و بخش خو
  1- آیات اولیه سوره علق، به کدام یک از بسترهای فساد اشاره دارد؟
1) طغیان و تجاوز از حدود الهی
2) کفر به خداوند و احکام الهی
3) خودخواهی و استبداد رأی
2- حضرت سلیمان علیه‌السلام، مُکنت و قدرت خود را چگونه می‌دید؟
1) محصول علم و تلاش خود
2) لطف و فضل خداوند
3) محصول تلاش مردم
3- بر اساس آیه 39 سوره طه، منشأ محبوبیت پایدار چیست؟
1) انفاق و بخشش به مردم
2) عبادت و بندگی به درگاه خدا
3) لطف و اراده‌ی الهی
4- بر اساس قرآن، منشأ بروز مشکلات در زمین و آسمان چیست؟
1)
#برشی_از_یک_کتاب
#رمان_اجتماعی
معمولا هر کس هر شغل و حرفه ای داشته باشد خیال می کند برای جامعه سودمند است و از هر نظر اهمیت دارد. در اشتباهند آن ها که خیال می کنند دزدها، آدم کش ها، جاسوس ها و فاحشه ها شغل خود را ننگین می شمارند و از آن شرمساراند؛ حقیقت جز این است. افرادی که در اثر خطای خویش یا بدبیاری به کارهای ناپسندی کشیده می شوند، برعکس تصوّر ما از وضع خود ناراحت نیستند؛ حتی توقع دارند همه به آن ها احترام بگذارند و برای این منظور با کسانی نشس
روز دانشجو
بعد از کودتای 28 مرداد، رژیم پهلوی با کمک آمریکا به قدرت برگشت و درصدد برآمد تا پایه های حکومت خود را محکم کند. بدین منظور نیکسون امریکایی به ایران آمد. اما با مخالفت و تظاهرات دانشجویان مواجه شد. رژیم تعدادی از دانشجویان را شهید کرد. روز ۱۶ آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردیده است.
ادامه مطلب
محمدعلی‌شاه قاجار که در سال ۱۲۸۵ خورشیدی به سلطنت رسید از همان ابتدا ناقوس مخالفت با مشروطه را بصدا درآورد هیچ کدام از مجلسی ها به مراسم خود دعوت نکرد.وی که در اولین روز تیر ماه سال ۱۲۵۱ بدنیا آمده بود، ششمین پادشاه قاجاری بود که در نهایت در ۱۶ فروردین سال ۱۳۰۴ شمسی با دنیا وداع گفت.
 این شاه قاجار کاملا بلعکس پدر و پدربزرگ خود با مجلس ضد بود و کار بجایی رسید که مجلس شورای ملی را به توپ ببندد و آزادیخواهان را به قتل رساند که بعد از حمله به مجل
حدیث­ پیمانه (پژوهشی در انقلاب اسلامی)

پدیدآور: حمید پارسانیا

ناشر: دفتر نشر معارف/  تعداد صفحه: ۴۰۸

کتاب «حدیث پیمانه» در شش فصل «مذهب و عصبیت»، «غرب و غرب­زدگی»،
«منوّرالفکری و استبداد استعماری»، «روشنفکری در جابجایی قدرت»، «سنت و
تجددطلبی دینی» و «نیروهای اجتماعی و انقلاب اسلامی ایران» نگارش یافته­
است. حرکت سیاسی تشیع، واقعیت اجتماعی تشیع از
صفویه تا قاجاریه، جریان‌شناسی ماسون­ ها، نیروهای اجتماعی ایران در تاریخ
۲۰ ساله پهلوی
 
شب است و سرما و خستگی و گاه بی نظمی. اما جمعیت انگار از دل زمین می جوشد و فوران می کند.
زلزله که می آید مردم بیرون می ریزند برای آن که در امان بمانند. این بار مردم ساعت هاست که از خانه بیرون زده و آواره بیابان های اطراف جمکران شده اند، از سوز سخت سرما در امان نیستند، راحتی و آسایش را رها ساخته و سر پا ایستاده اند در استقبال از پیکر سوخته قهرمانی که بک عمر به پایشان ایستاد و اسوه عزت و غیرتشان بود.
قم امروز رنگ قیام داشت. فریادها نغمه انتقام بود.
_ حاج مهدی، حتی اگر آمریکاییها را بیرون کرده بودیم، با قلب ها و اراده های آمریکایی زده چی می تونستیم بکنیم؟ کِی می تونستیم برای همیشه از شرشان خلاص شویم؟
_ هیچ وقت!
_ و این یعنی شکست انقلاب پس از انقلاب!
_ نه! من هم همین گلایه را به امام داشتم. گزارش هایی می دادم که فلانی چنین می کند و چنین می گوید. امام گفت: " خالص شدن انقلاب جزئی از فرایند انقلاب است. هر کسی تحمل انقلابی ماندن را ندارد. جدا شدن تدریجیِ پشیمان ها و درمانده ها جزئی از ابتلاء انقلاب ا
فکر می کنم از تنفرِ متفاوتم نسبت به دوره پهلوی قبلا نوشته بودم.اگر از چرایش بگذرم ؛ باید بگویم مخصوصا به شخص محمدرضا پهلوی هم نقد های فراوان دارم. اما به هر حال او‌ کسی بود که این شاه و‌ شاهزاده های عرب در استقبال از او ؛ قِرِ کمر میدادند ویا وقتی به انگلیس میرفت ؛ کابینه دولت و خانواده سلطنتی بریتانیا برای او زانو خم می کردند.در دوره پهلوی ما فقط از دیکتاتوری و نبود آزادی سیاسی و‌ دخالت بیگانگان رنج می بردیم.یعنی از جهات اقتصاد ، دین ، آزا
جغرافیای مقاومت
هنگامی که امام خمینی(ره) روز قدس را روزقیام همه مستضعفین عالم علیه رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند، چنین تصور می شد که ایشان در تلاشند تا فقط مسئله آزادسازی قدس و فلسطین را زنده و توجه جهان اسلام را به این اولویت مهم جلب کنند و کمتر کسی متوجه منظور امام و افقی که ایشان ترسیم کردند، شد. اکنون که بیداری اسلامی از دل مقاومت ضد صهیونیستی بیرون آمده است، به خوبی درمی یابیم که راه رهایی همه جهان اسلام، از مسیر نفی این رژیم جعلی می گ
 
 
سالگرد انقلاب
 
سالگرد انقلاب آمد پدید
انقلابی چون سپیده پرنوید
فجر رستن، فجر رستن، فجر شوق
فجر بشکفتن چو گل در باغ ذوق
انقلابی چون سحر ظلمت شکن
تا به عمق کلبه‏ها پرتوفکن
فجر نورافشانی قرآن و دین
فجر قدرت‏یابی مستضعفین
انقلابی چون شفق سرشارِ خون
گوهر آزادگی را آزمون
فجر عزت، فجر رشد کارها
فجر دیگرگونی معیارها
انقلابی پیشرو مانند برق
در شکوهش عقل عالم مانده غرق
فجر جمهوری اسلامی کزان
صدهزاران روزِ روشن شد عیان
فجر برچیدن بساط زور و زر
نظر به اینکه حجاج از همه ی نقاط دنیای اسلام جمع می شوند و همه با هم طواف می کنند، با هم سعی می کنند، با هم در عرفات و مشعر وقوف می کنند، برای این اجتماع واحد نیز باید فایده هایی مترتب باشد. اولینِ آن همین امکان همدلی، گفتگو و شنیدن دردهای یکدیگر و دوستی مسلمان ها با یکدیگر است؛ سپس برای آن دردها و مشکلات، راه حل هایی پیدا کنند و در مرحله ی آخر با هم اندیشی نخبگان و برگزیدگان ملت ها درباره ی سرنوشت امت اسلامی تصمیم گیری کنند. این فواید اجتماعی فق
وقتی صدای پای بهمن از کوچه پس کوچه های خاطره ها به گوش تو می رسد. گویی شهیدانند که آمده اند برای بیعت دوباره برای هشدار و تذکر و بیداری. بهمن که از راه می رسد شهیدان پیمان نامه ی خونین شهادت را برای تجدید امضای تک تک ما می آورند تا فراموش نکنیم که باغبان لاله ها امام مهربان بود و سایبان لحظه ها، نگاهش هنوز هم نگران باغمان است. هر بهمن امام است که دوباره بر بال ملائک به دیدارمان می آید و کوچه های باغمان را پر از نسترن و نیلوفر می نماید. گام هایش هم
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 33}
 
حاکمیت منصب مخصوص امامت و ولایت
 
 آیا خلافت بر مسلمانان قاعده‌‌ای دارد؟ آیا طبق قانون و روش اسلام، باید خلیفه‌ی مسلمانان را انتخاب نمود یا اینکه با هر شیوه‌ای امکان‌پذیر است؟
ضرورت وجود خلافت و جانشینی رسول خدا، برای گسترش و استمرار اسلام بر احدی پوشیده نیست. دین اسلام اعم از محتوای درونی و تحقق خارجی، مرز مشترک دنیا و آخرت، برای رساندن انسانها به مطلوب‌ها و رستگاری جاودان است. رابطه‌ی خلافت و دی
به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطیت
اشاره:14 مرداد ماه امسال (1398 شمسی)، یک صد و سیزدهمین سال روز صدور فرمان مشروطیت است. 14 مرداد ماه 1285 هجری شمسی، مظفر الدین شاه قاجار با خواست چهارگانه متحصنین در قم، شهر ری و ... که شمار آنان به بیش از ده هزار تن رسیده بود، موافقت کرد و دستور داد که کالسکه های سلطنتی و درشکه های موجود در تهران برای باز گرداندن متحصنین به شهرری فرستاده شوند و در تهران با عین الدوله (رئیس الوزراء) برای اجرای خواست های خود مذاکره ک
به نام خدای مهدی (عج)

بخشی از جسارت و تهدید و پیشکشی جام زهر نمایندگان مجلس ششم به رهبر انقلاب با کمال تأسف نجواهای خیرخواهانه و پیشنهادهای آرام و مکتوم ما در سالهای گذشته ره به جایی نبرده است. پس اجازه دهید بر مبنای وظیفه شرعی و قانونی خود و تعهد و مسؤولیتی که در برابر خدا و مردم داریم، آنچه را به خیر و صلاح همه می دانیم با حضرتعالی، که بر اساس قانون اساسی _ یعنی میثاق ملی همه ما _ شخص اول کشور هستید در میان بگذاریم، به آن امید که این خیرخواهی
به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطیت
اشاره:14 مرداد ماه امسال (1398 شمسی)، یک صد و سیزدهمین سال روز صدور فرمان مشروطیت است. 14 مرداد ماه 1285 هجری شمسی، مظفر الدین شاه قاجار با خواست چهارگانه متحصنین در قم، شهر ری و ... که شمار آنان به بیش از ده هزار تن رسیده بود، موافقت کرد و دستور داد که کالسکه های سلطنتی و درشکه های موجود در تهران برای باز گرداندن متحصنین به شهرری فرستاده شوند و در تهران با عین الدوله (رئیس الوزراء) برای اجرای خواست های خود مذاکره ک
به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطیت
اشاره:14 مرداد ماه امسال (1398 شمسی)، یک صد و سیزدهمین سال روز صدور فرمان مشروطیت است. 14 مرداد ماه 1285 هجری شمسی، مظفر الدین شاه قاجار با خواست چهارگانه متحصنین در قم، شهر ری و ... که شمار آنان به بیش از ده هزار تن رسیده بود، موافقت کرد و دستور داد که کالسکه های سلطنتی و درشکه های موجود در تهران برای باز گرداندن متحصنین به شهرری فرستاده شوند و در تهران با عین الدوله (رئیس الوزراء) برای اجرای خواست های خود مذاکره ک
 
امشب شب میلاد حضرت جواد الائمه علیه السلام است. به ما یاد داده اند اگر امام رضا را به جان جوادش قسم دهیم انشاءالله حاجت روا می شویم.
به حکم آموزه الجار ثم الدار، امام رضا را به جان جوادش قسم بدهیم مردم مظلوم هند و یمن و سوریه و نیجریه و ... را از بلای استبداد و توحش حاکمان سرسپرده نجات دهد.
امام را قسم دهیم به جان جوادش بیماری و سختی و فشار را از مردم نجیب کشورمان دور سازد و دل هموطنانمان را شاد گرداند.
امام مان را رئوف لقب داده اند و ما به این صف
به نام دوست
نمیدانم چرا اهالی فرهنگ و سایت های ادبی کتاب هایی برای مطالعه در ایام عید معرفی میکنند؟ از خودم تا حالا دو سه بار نظر خواسته اند و من هم چند کتابی معرفی کرده ام اما چیزی که برای خودم اثبات شده این است که میزان مطالعه م در ایام عید به شدت پایین می آید! یا مهمان داریم یا مهمانی هستیم یا باید در کنار اعضای خانواده حواسمان را بدهیم به برنامه های درپیتی تلویزیون!
حالا محض این که دلمان از عزاداری این روزهای تعطیل نابود کننده بیرون بیاید
 
دانشمند کسی است که کمتر از آنچه می داند تظاهر می کند، روزنامه نگار یا مشاور، برعکس.
 
پیش از مقایسه حیوانات باغ وحش با حیواناتی که در حیات وحش هستند، درباره ی "پیشرفت" به مثابه طول عمر، سلامت یا آسایش، حرف نزنید.
 
تنها تعریف عینیِ کهن سالی این است: زمانی که فرد شروع به صحبت درباره ی کهن سالی می کند.
 
ویژگی بارز هالو این است که عموماً برای عیب های بشری، تعصب ها، تناقض ها و نابخردی ها افسوس می خورد. بدون اینکه این ها را محض تفریح یا یافتن فایده
✅نکته طلایی سیزدهم: کودک لوس‌⬅️محبت زیاد به کودک نه تنها سودمند نیست، بلکه به حال او زیان دارد.⬅️با این که در اسلام درباره اظهار علاقه نسبت به کودکان سفارش شده است، اما این مهرورزی نباید مصالح واقعی را تحت الشعاع قرار بدهد، بلکه باید با اظهار محبتِ مهارشده با کودکان رفتار کرد. زیرا در برخی از موارد، اظهار محبتِ بی‌حساب، باعث فدا شدن مصالح بزرگتری شده و یا موجب سوء استفاده کودک و در اصطلاح عامیانه «لوس» شدن او می‌گردد.⬅️باید توجه داشت
امروز توی بالکن تالار وحدت بود که مطمئن شدم عینک لازمم. غروب با رفقا رفتیم نمایش سقراط با بازی درخشان فرهاد آییش، جامون اون عقب، بالکن اول، کنار جایگاه ویژه بود؛ و دیدم به سختی می‌تونم صحنه اجرا رو ببینم. جزییات رو هم که هیچ نمی‌دیدم. و چقدر غمگینه این جلوی چشمت ضعیف شدن دونه دونه‌ی اعضای بدنت از جمله چشم‌هات.یکی از بهترین مدیران سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که الان مدیر امور نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ه رو هم دیدیم و حا
در هنگامه ای که زنان و دختران در جامعه های سرمایه داری، از نگاه خفت بار مردان به جایگاه زنانگی به ستوه آمده اند و فریاد دادخواهیشان به گوش کسی نمی رسد، دختران و زنان این سرزمین، با بانویی بهشتی همسایه اند که وجودش همه معادله های دنیا را، از جاهلیت اولی گرفته تا فرانو به هم زده است. بزرگ بانویی که مردان در مقابل عظمت جایگاهش و هیبت وجودش به کرنش آیند. عابده ای که به حق ثابت کرد چگونه می شود که یک زن حتی در زمان مماتش،  محل رجوع مردان سترگ تاریخ
✅ گفتمان(۳)✔️لیبرالیسم و انجمن حجتیه!برخی مبانی فکری #انجمن_حجتیه که با عقاید و عملکرد #لیبرال_ها و #اصلاح_طلبان همخوانی و با تفکرات #احمدی_نژاد تنافر دارد؛1-جدایی دین از سیاست و دین داری فردی(تیغه دوم قیچی سکولاریزم)2-عدم اعتقاد به #ولایت_فقیه3-ناامیدی از جامعه اسلامی قبل از ظهور4-عدم دشمن شناسی صحیح و عدم مرزبندی با استبداد و استکبار5-بی توجهی به #مستضعفین و مدل زندگی مسلمانی سازگار با رفاه و بی دردی6-تعریف نادرست از انتظار و عدم مبارزه7-دشمن
بیانیه گام دوم انقلاب  
 (8)
آغاز انقلاب و نظام اسلامی از نقطه‌ی صفر
انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن، از نقطه‌ی صفر آغاز شد؛
اوّلاً: همه‌چیز علیه ما بود، چه رژیم فاسد طاغوت که علاوه ‌بر وابستگی و فساد و استبداد و کودتایی بودن، اوّلین رژیم سلطنتی در ایران بود که به دست بیگانه -و نه به زور شمشیر خود- بر سرِ کار آمده بود، و چه دولت آمریکا و برخی دیگر از دولتهای غربی، و چه وضع بشدّت نابسامان داخلی و عقب‌افتادگی شرم‌آور در علم و فنّاوری و سیاس
به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه خبری الخلیج الجدید اعلام کرد مقامات عربستان سعودی دو روز پیش تعدادی از شخصیت های آکادمیک و تاجران را برده کرده اند. این خبر از طریق ورق توئیتری "زندانیان عقیده" منتشر شده است. این حساب کاربری نوشت: زیاد از هشت نفر دربند شدند که در میان آنها زن نیز حیات دارد. به گزارش اسپوتنیک از الخیلج الجدید، طبق این منبع، مها الرفیدی روزنامه نگار مجله الوطن از جمله دستگیرشدگان است. وی به برهان حمایت از افراد اسارت و مطالب ا
مانس اشپربر
کریم قصیم
مانس اشپربر ( ۱۹۰۵ – ششم فوریه ۱۹۸۴) این کتاب را در سال ۱۹۳۷ و در سی و دو سالگی به رشته تحریر در آورده است. کوشش او بیشتر بر این متمرکز بوده که اس و اساس آن نمونه حکومتی را که امروزه ترجیحاً استبداد فراگیر می‌نامند، به دست دهد. منظور او اشاره‌ی صرف به رژیم هیتلر و یا نظام استالینی نیست، بلکه می‌خواهد وجوه اشتراک این دو نظام سیاسی و تمامی نظام‌های سیاسی توتالیتر را مشخص کرده و توضیح دهد.
آنچه اشپربر در فصول شش گانه کتاب
✅ گفتمان(۳)✔️لیبرالیسم و انجمن حجتیه!
برخی مبانی فکری #انجمن_حجتیه که با عقاید و عملکرد #لیبرال_ها و #اصلاح_طلبان همخوانی و با تفکرات #احمدی_نژاد تنافر دارد؛1-جدایی دین از سیاست و دین داری فردی(تیغه دوم قیچی سکولاریزم)2-عدم اعتقاد به #ولایت_فقیه3-ناامیدی از جامعه اسلامی قبل از ظهور4-عدم دشمن شناسی صحیح و عدم مرزبندی با استبداد و استکبار5-بی توجهی به #مستضعفین و مدل زندگی مسلمانی سازگار با رفاه و بی دردی6-تعریف نادرست از انتظار و عدم مبارزه7-دشمن
7 تیر 1287
حدود 100 سال پیش درچنین روزی در سال 1287 هجری شمسی، قیام ستارخان سردار ملی علیه استبداد محمد علی شاه و خاندان سلطنتی آغاز شد.
مردم تبریز در این قیام شرکت فعال داشتند و در کنار ستارخان مجاهدت های بسیار کردند.
ستارخان همچنین رهبری مجاهدینی را به عهده داشت که با عین الدوله به مبارزه برخاسته بودند. وی در این قیام عزم و ایمان بسیار از خود نشان داد و پس از فتح تهران و خلع ید محمد علی شاه با پیروزی وارد تهران شد و قوای استبدادی شاه قاجار را مضمحل
 
اگر دموکراسی ‌های اروپایی را با جامعه مدنی، انتخابات، تحزب و اتحادیه‌های صنفی بشناسیم، رکن اصلی دموکراسی آمریکایی تسلط استبداد اکثریت و غلبه تمایلات عمومی بر خواسته‌های صنفی، طبقاتی و گروهی و حتی حزبی است.
تمایلات عمومی عرصه بروز و ظهور مصرف و سبک‌زندگی است. در این صورت از دموکراسی، آرمان‌های مدرنیته  از طریق زندگی روزمره پیگیری می‌شود. ورزش و به‌ویژه ورزش‌های جهانی شده همانند فوتبال مهم‌ترین آوردگاه ترویج دموکراسی در جهان هستن
ظل‌السلطان، فرزند بزرگ ناصر‌الدین شاه حاکم ولایات جنوب ایران بی‌اندازه متعدی، و سفاک و طماع و حریص بود و عموم مردم از عزل او شاد شدند. تصویری که تاریخ از استبداد رای و قساوت و بی‌فکری ظل‌السلطان، به دست می‌دهد حیرت‌انگیز است. چنانکه فروغی نوشته است در کودکی ظل‌السلطان یکی از تفریحاتش کور کردن گربه‌ها بود[1]، یا زمانی که والی اصفهان شد، اهتمامی ویژه به خرج داد تا ابنیه تاریخی دوره صفویه را از بین ببرد. «بعضی از کاخ‌ها را به اشخاص می‌فر
بنیانگذاران فرقه مجاهدین با پوشش اسلام اما عملکردی کاملاً منطبق بر مکتب
مارکسیست، سازمانی را که می توانست بعنوان یک حزب مطرح در پس از سقوط حکومت پهلوی
فعالیت های سازنده داشته باشد را به سرنوشتی دچار کردند که امروز بعنوان منفورترین
فرقه ضد میهنی و ضدانسانی شناخته می شود.
ایده ی نیاز به روش نوین مبارزاتی برای مقابله با امپریالیسم آمریکایی و
استبداد پهلوی در واقع بهانه ای بود برای خوراندن تفکرات مسموم موسسین و سرکردگان
فرقه مجاهدین به هواد
در کتاب «در برابر استبداد: بیست درس از قرن بیستم»، تیموتی اسنایدر
از بیست راهی می‌گوید که به وسیله آن‌ها می‌توان بر استبداد غلبه کرد و یا از شکل‌گیری
آن جلوگیری نمود. برای هر کدام از بیست راه هم یک یا چند فکت تاریخی از قرن بیستم
می‌آورد تا سعی کند گفته‌هایش مستند بر اتفاقات واقعی باشد. ماجرای عادل فردوسی‌پور
و واکنش‌های بعد از آن بهترین بهانه است تا دو مورد از آن بیست مورد را یادآوری
کنم و البته ربط آن‌ها را به این ماجرا توضیح دهم.


محمد
انقلاب در لغت برگشتن از حالی به حالی، دگرگون شدن، تغییر و
تحول است و در اصطلاح رایج جهان (تلاش عده ای برای واژگون کردن حکومت و
ایجاد حکومتی نو) به منظور تغییرات اساسی و بنیادین در تمام نهادها،
مناسبات ساختار سیاسی و اجتماعی و جایگزینی سازمان نوین و مطلوب در چهارچوب
اهداف و آرمانهای خاص.

اصول انقلاب را به عنوان لوازم قطعی آن، می توان چنین
دانست، تغییر بنیادها و نظام اجتماع، نوگرایی، آرمان خواهی خشونت سیاسی یا
نظامی در مقابل نظام حاکم، با
صفحه۲۰۴ قرآنآیات ۱۰۷ تا ۱۰۹ سوره توبهاین صفحه ی مبارکه از آن صفحه های پرنکته و مبتلابه امروز است که حیف است بسادگی عبور کنیم. پیشاپیش پوزش بابت اطاله ی مطلب!!!نخستین آیه ی کریمه ی این صفحه ی منوّره، ماجرای معروف و بسیار درس آموز مسجد ضِرار که منافقین برای اغراض شوم خود(جنگ نرم) بنا کرده بودند را بازگو می کند.ابتدا ویژگی های آن را برمی شمارد:برای مسلمین ضرر و زیان داشت،ظاهراً مسجد بود ولی درواقع پایگاه کفر بود،مرکز تفرقه اندازی بین مؤمنین بود
دیده ی ما چشمه ی خون در عزای زینب(س) استشیعه با اندوه و ناله همنوای زینب(س) است
کوه صبر و استقامت بود دخت مرتضی(ع)تکیه گاه عالم هستی عصای زینب(س) است
در اسارت درس آزادی به ما آموختهعزت و آزادگی ما را عطای زینب(س) است
عفت زینب(س) زبانزد بود بین خاص و عامالگوی ما شیعیان حلم و حیای زینب(س) است
کاخ استبداد را با خطبه ای ویران نمودشیعیان، این خطبه ی حیدر(ع) نمای زینب(س) است
داغدار شش برادر بود آن بانوی صبرتا قیامت چشم شیعه خون برای زینب(س) است
در مسیر شام
سریال کره ای آخرین ملکه با زیرنویس فارسیتا قسمت 48(آخر) اضافه شد
زیرنویس فارسی تا قسمت 16 اضافه شد
مشخصات:

عناوین:황후의 품격/آخرین ملکه/The Last Empress
ژانر:فانتزی،کمدی،عاشقانه،هیجان انگیز،درام
وضعیت پخش:در حال پخش
تعداد قسمت ها:48
شبکه پخش:SBS
حجم:200 مگابایتسال تولید:2018
روزهای پخش:چهارشنبه و پنجشنبه

خلاصه داستان:
داستان سریال در دنیای امروزی و در حالیه که کشور به صورت پادشاهی مشروطه اداره میشود.اوه سانی یه بازیگر موزیکاله که بسیار باهوش و محبوبه.او
 
روحانیت شاید تنها صنفی باشد که لباس رسمی دارد اما دژبان ندارد. گاه از گوشه و کنار شنیده می شود که فردی به صرف تشابه ظاهری با اقشار مذهبی و اندکی استعداد در استفاده از اصطلاحات مرسوم و محاوره ای صنف طلاب به سلک آنان درآمده و برو و بیایی برای خود راه می اندازد. یک بار در همین وبلاگ به افشای چهره فردی پرداختم که بدون هیچ سابقه حوزوی با لباس روحانیت، پشت میز یکی از مناصب کلان فرهنگی تکیه زده بود و متأسفانه برادر خانم فردی بود که وظیفه نظارتی و ق
توبه جناب فیض کاشانی اعلی الله مقامه از فلسفه و تصوف
فیض کاشانی داماد و بهترین شاگرد ملاصدرا بود که در اواخر عمر خود از روش صوفیانه توبه کرد و بازگشت؛ بنا بر این صوفی خواندن وی پس از تصریح او به ندامت و پشیمانی ناصحیح است.
او در رساله الانصاف می‌نویسد:
نه متکلمم و نه متفلسف و نه متصوفم و نه متکلف بلکه مقلد قرآن و حدیث و تابع اهل بیت آن سرور (علیهم السلام)، از سخنان حیرت افزای طوایف اربع ملول و بر کرانه، و از ما سوای قرآن مجید و حدیث اهل بیت (علیه
ابعاد تاریخی ـ تحلیلی قیام عاشورا
به راستی علت و رمز این همه پیچیدگی چیست؟ آیا علت «اختلافات و تعارضاتی
است که در مدارک مربوط به این مسیله وجود دارد و به همین جهت در تشخیص
حقیقت این قیام نظرهای متضادی اظهار شده است ؟» . البته جای تردید نیست که
از این واقعه و رویداد بزرگ و سرنوشت ساز تاریخ صدر اسلام گزارش‏‌‌های موثق
و قابل اعتمادی که همه‏ی زمینه ها، اسباب، مقتضیات، علل و نیز تقدم و تاخر
زمانی حوادث را به درستی و دقت منعکس کرده باشند در دس
در برخورد علما و حکام، توده مسلمانان مردم نوعاً جانبدار علما بوده و در موقع اختلاف از آن‍ها حمایت می‌کردند. اما افراد فاسد و فریب خورده در این مواقع جانب حکام محلی را می‌گرفتند.
 
پایگاه تاریخ تطبیقی؛ سیر برخورد علما با حکام را می‌توان در نوشته‌های تاریخی و فقهی دید.(1)
آنچه در این ارتباط اهمیت دارد برخورداری علما از امتیازات معنوی و دینی و برخورداری حکام از امتیازات مادی و اقتصادی است.
نتیجه طبیعی مسأله این بود که در جامعه، توده مسلمانان
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
خواهر سردار اسعد بختیاری، [مادر علیمردان خان بختیاری و همسر علیقلی خان چهارلنگ] از زنان مبارز عصر مشروطیت است که در سال ۱۲۵۱ هـ.ش در سرزمین بختیاری بدنیا آمد.  وی  که در قوم بختیاری به بی مریم و سردار مریم معروف بود به مثابه زندگی ایلیاتی در فنون تیراندازی و سوارکاری ماهر بود و چون همسر و جانشین خان بود عده ای سوار در اختیار داشت و در مواقع ضروری به یاری مشروطه‌خواهان می پرداخت.
او از زنان تحصیلکرده و روشنفکر عصر خود بود که به طرفد
گروه سیاسی - رجانیوز، به جرات می‌توان گفت یکی از بنیادی‌ترین و محوری‌ترین الگوهای معاصر امام خمینی در روزگار جوانی، شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس بود که به عنوان برجسته‌ترین روحانی استکبارستیز و استعمارگریز عصر رضاشاه شناخته می‌شود. روحانی طراز اولی که عمر خود را در مبارزه با استبداد و استعمار گذراند و پس از تحمل قریب ده سال تبعید رضاشاهی در خواف و کاشمر، سرانجام در دهم آذرماه 1316 به دستور رضاشاه و به دست نیروهای نظمیه او به شهادت رسید. را
آنچه در ادامه می آید ، بخشی از کلیدی ترین نکات کتاب «فلسفه در دام ایدئولوژی» اثر «رضا داوری اردکانی» می باشد که توسط صاحب وبلاگ مشهود، تلخیص گردیده است:

* به حقیقتِ اسلام، جز به
مدد رهبری حضرت ختمی مرتبت نمی توان راه یافت که او راهبر به آزادی و آزادگی است.

* در
دیانت، انسان با همه عظمتش باید در برابر ذات احدیت، خشوع و خضوع داشته باشد اما
در نظم تکنیکیِ غرب، همه چیز باید در برابر قدرت انسان، خاضع و خاشع باشد.

* اگر
دانشگاه خوب می خواهیم باید به
در این دنیا درستکار بودن موهبتی ست! هملت شکسپیر
راستگویی مترادف آزادی!
تنهایی به آدمی قدرت
اندیشه میدهد زیرا احساس می کنی هم اینک همچون جزئی از هستی  باید پاسخ گوی
کل آن باشی به همین علت هم شرایط این چنینی را که قدرت تفکر و تعقل افزایش 
می یابد یعنی تنهایی  را دوست دارم و در این موقعیت به قلمروهایی که باعث سعادت
اجتماعی ست ورود می کنم لذا  با این مقدمه نظرم به دو مقوله مهم جلب می شود
که نقش اساسی در سلامت جامعه دارد راستگویی و آزادی. ...
من فکر
ساعت‌ها را یک ساعت عقب کشیده‌اند، ته دلمان شاد است به این عقب‌ماندگی و خواب بیشتر. قصه‌ی آشنایی نیست در این جغرافیا؟ پس چرا بقیه‌ی سال غم‌ داریم؟ شاید چون این بار جلوی چشممان یعنی جلوی عقلمان آورده‌اند. از این جا به بعد تا آخر سال یواشکی هر ماه یک روز از عمر تو را هم کم می‌کنند. ‌خیالی نیست یک عمر از ما کم‌ کرده‌اند، اصلا دو سیگنال زمان پیوسته با تفاوت در نقاطی محدود دارای انرژی یکسانی هستند تو جوش کدام صد درجه را می‌خوری؟ ای سیصد و شصت
 
 
با دوست عزیزم آقای دکتردشت آرا سر برخی از مباحث حقوقی گفتگومی کردیم
 
 
به اقتضای شرائط سن که من 50سال ازایشان کوچکترم یک جمله کوتاه نصیحتی کرد
جمله ای زیبابود
گفت:امام علی فرمود: « لاتودبوا اولادکم علی اخلاقکم، لانهم خلقوا لزمان غیر زمانکم »
فرزندانتان را بر اخلاق خویش تربیت نکنید، زیرا آنان متعلق به زمانی غیر از زمان شما می باشند./.
گرفتن آزادی عمل وسلب استقلال رای نسبت به زمان نوعی استبداد است
تربیت کردن به صلاح زمان وعرف مقتضیات زمان
حدیث­ پیمانه (پژوهشی در انقلاب اسلامی)
پدیدآور: حمید پارسانیا
ناشر: دفتر نشر معارف/  تعداد صفحه: ۴۰۸
کتاب «حدیث پیمانه» در شش فصل «مذهب و عصبیت»، «غرب و غرب­زدگی»، «منوّرالفکری و استبداد استعماری»، «روشنفکری در جابجایی قدرت»، «سنت و تجددطلبی دینی» و «نیروهای اجتماعی و انقلاب اسلامی ایران» نگارش یافته­ است. حرکت سیاسی تشیع، واقعیت اجتماعی تشیع از صفویه تا قاجاریه، جریان‌شناسی ماسون­ ها، نیروهای اجتماعی ایران در تاریخ ۲۰ ساله پهلوی اول،
سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر هم گذشت، و ما در حسرت دیدن یک چادر: بر تن سلبریتی های زن ماندیم. و این مرثیه ماندگاری خون رضاخانی، در رگ های هنرمندان ماست! هنرمندانی که بی دلیل در همه جا قریاد می زنند: ما مردم را دوست داریم! و برای مردم کار می کنیم، ولی معلوم می شود مانند ترامپ و پمپیو، فقط یاوه می بافند و ژاژ می خایند. آنها به سادگی می گویند: که اگر در فیلم هم چادر سر می کنند، از روی اعتقاد یا باور دینی و مردمی نیست. چون اگر رهایشان سازید، همانند خود
دانلود سریال کره ای The Last Empress 2018


دانلود سریال کره ای The Last Empress 2018
با بازی چوی جین هیوک، شین سونگ راک
و جانگ نارا
 
نام ها: آخرین ملکه
محصول: 2018 کره جنوبی از شبکه SBS
ژانر: فانتزی | کمدی | عاشقانه | هیجان انگیز | درام
تاریخ پخش: 30 آبان 1397 – 21Nov2018
قسمت ها: 52 
نمره: 8.0 در MDL
مدت زمان: 35 دقیقه
وضعیت: پایان یافته است 
بازیگران:
Jang Na Ra – Choi Jin Hyuk
خلاصه داستان: این سریال در دنیای امروزی در حالیکه که کشور به صورت پادشاهی مشروطه اداره میشود در جریان است. اوه سا
بسم الله الرحمن الرحیم
وَ مَا أَرْسَلْنَکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ(107)

در آیه مورد بحث به رحمت عامه وجود پیامبر ص اشاره کرده
مى ‏گوید:" ما تو را جز براى رحمت جهانیان نفرستادیم" (و ما أرسلناک إلا
رحمة للعالمین‏).
عموم مردم دنیا اعم از مؤمن و
کافر همه مرهون رحمت تو هستند، چرا که نشر آئینى را به عهده گرفتى که سبب نجات
همگان است، حال اگر گروهى از آن استفاده کردند و گروهى نکردند این مربوط به خودشان
است و تاثیرى بر عمومى بودن رحمت نمى‏ گذا
تحقیق پاورپوینت کامل درباره شهر تبریز
تحقیق پاورپوینت کامل درباره شهر تبریز ، شهر اولین ها و شهر بدون گدا







دسته بندی
مقاله و تحقیق

فرمت فایل
pptx

حجم فایل
469 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
23


فهرست مطالب :
 
مقدمه
مشخصات
صنعت
شهر بدون گدا
جغرافیا
تاریخ
شهر اولین ها
فرهنگ
بناهای تاریخی
مسجدهای تاریخی
خانه های تاریخی
سوغاتی ها
 
 
دارای تصاویر ، حالت های انیمیشن ، قابل ویرایش و آماده ارائه
قسمتی از متن :
نام تبریز در کتاب ها و اسناد تاریخی
شصت و دو) قرآن همه جا شیطان را هولناک می نامد و خطرناک،اما در اینجا،ضعیف می خواندش،زیرا اینجا سخن از قتال است و با مجاهدان سخن می گوید.توفیق شیطان،نه به خاطر آن است که قوی است و نه به علت آنکه مردم ضعیف؛بلکه اینها همه زادهء  جهل است.فقط باید مردم،آگاه شوند.آنچه پیامبران به قوم خویش بخشیدند،سلاح و قدرت نبود،پیام و حکمت و خودآگاهی و نور بود.
شصت و سه) خنّاس:هر عاملی که تو را از راه به در می برد و تو را به خود می گیرد،در خود غیب می کند.
وسوسه:عام
نامه 5 نهج البلاغه
(هشدار از استفاده ناروای بیت‏ المال)
 
ومن کتاب له علیه السلام إلی بعض أُمراء جیشه:
 
وَإِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ، وَلکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانةٌ، وَأَنْتَ مُسْتَرْعًی لِمَنْ فَوْقَکَ. لَیْسَ لَکَ أَنْ تَفتَاتَ فِی رَعِیَّةٍ، وَلاَ تُخَاطِرَ إِلاَّ بِوَثِیقَةٍ، وَفی یَدَیْکَ مَالٌ مِنْ مَالِ اللهِ عَزَّوَجَلَّ، وَأَنْتَ مِنْ خُزَّانِهِ حَتَّی تُسَلِّمَهُ إِلَیَّ، وَلَعَلِّی أَلاَّ أَکُونَ شَرَّ و
شصت و دو) قرآن همه جا شیطان را هولناک می نامد و خطرناک،اما در اینجا،ضعیف می خواندش،زیرا اینجا سخن از قتال است و با مجاهدان سخن می گوید.توفیق شیطان،نه به خاطر آن است که قوی است و نه به علت آنکه مردم ضعیف؛بلکه اینها همه زادهء جهل است.فقط باید مردم آگاه شوند.آنچه پیامبران به قوم خویش بخشیدند،سلاح و قدرت نبود،پیام و حکمت و خودآگاهی و نور بود.

شصت و سه)خنّاس:هر عاملی که تو را از راه به در می برد و تو را به خود می گیرد،در خود غیب می کند.
وسوسه:عاملی که

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها