نتایج جستجو برای عبارت :

کانت: حس درونی

کتاب نقد عقل محض ایمانوئل کانت

دانلود کتابدانلود کتاب نقد عقل محض ایمانوئل کانت pdfدانلود رایگان کتاب نقد عقل محض ایمانوئل کانت pdfدانلود کتاب نقد عقل محض کانت pdfدانلود ترجمه کتاب نقد عقل محضدانلود کتاب نقد عقل عملی کانتدانلود کتاب سنجش خرد ناب کانت pdfخرید کتاب نقد عقل محض کانتدانلود کتاب نقد قوه حکم امانوئل کانت
ارزش تفکر یک فیلسوف بزرگ در ارضای کنجکاوی ذهنی ما نیست ، بلکه بر عکس در راغب کردن ما به تامل بیشتر و کوشش در رسیدن به افقهای وسیع تری است که دستیابی بدانها اگر مسائل مارا حل نمیکند در عوض حداقل به ابعاد انسانی و فرهنگی ما عمق بیشتری می بخشد و ضامن اصالت این ابعاد می گردد. 
 
کتاب فلسفهٔ نقادی کانت ، نوشتهٔ دکتر کریم مجتهدی ، نشر امیر کبیر
 
خیلی کتاب خوبی بود. دلم میخواد راجع بهش یه نوشته ی طولانی بنویسم اما احساس میکنم کسی حوصله خوندنشو نداره
نومن [= ذات معقول/noumenon ]
پیشینه
نومن از اصطلاحهای بنیادین نظام استعلائی کانت است. این اصطلاح با کتاب «نقد عقل محض» کانت به نحو اساسی وارد تاریخ فلسفه غرب شد. برخی معادلهای بکار رفته برای این واژه در زبان پارسی از این قرارند: «بود»، «ذات»، «شیء فی نفسه»، «ذات متأصل»، «ذات معقول».
افلاطون میان جهانِ ظاهریِ پدیدارهایِ محسوس و جهانِ حقیقیِ معقولِ مُثُل، فرق نهاد. از نظر وی، علم به امور متغیر، تعلق نمی‌گیرد؛ چرا که اگر امر ثابتی نباشد، ما چه چیزی
دانلود رایگان کتاب نقد عقل محض امانوئل کانت PDF
 
نوع فایل : PDF
تعداد صفحات : 835 صفحه
نویسنده : اثر میشل گریر
مترجم : بهروز نظری
 
معرفی کتاب ایمانوئل کانت: نقد عقل محض
«ایمانوئل کانت؛ نقد عقل محض» اثر میشل گریر یکی از مجموعه کتاب‌های «متون محوری فلسفه» است که تاریخ فلسفه را از طریق بررسی و تفسیر آثار بنیادین آن روایت می‌کند.
کتاب حاضر ترجمه نقد عقل محض اثر ایمانوئل کانت به فارسی است که ویراستار آن کوشیده کل متن را کلمه به کلمه با ترجمه انگلیسی م
منِ استعلائی [transcendental I]
درباره «من» یا «نفس،» از دوره یونان تاکنون، در مکاتب مختلف فلسفی، سخن به میان آمده است. افلاطون و ارسطو هر یک به معنایی قائل به تجرد نفس بودند. در فلسفه‌ی جدید، دکارت، در قرن هفدهم، قائل به سه جوهر شد، که یکی از آنها نفس است، یعنی نفس دارای وجود مستقل است. اهمیت نفس در فلسفه‌ی دکارت به اندازه‌ای است که دو جوهر دیگر، یعنی خدا و جسم، در مقام اثبات، از دل آن برون می‌آیند. در قرن هجدهم، هیوم (1776-1711م.) وجود جوهری «من» را به چ
دانلود کتاب نقد عقل محض کانت pdf
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
و اجتماع اخالقی در فلسفه اجتماعی کانت ی نیی خود آ - دانشگاه ...https://jop.ut.ac.ir › ...توسط توکل - ‏2015در این مقاله، نخست نقدهای هگل بر آراء سیاسی و اجتماعی کانت مرور خواهد شد . سپس با ... نقد هگل بر فلسفه. ی سیاسی و ... هایی از کتاب دین در محدوده عقل تنها شرح خواهیم داد . .2. فلسفه ... کانت آزادی در این معنی را یک ایده محض استعالیی می. -. نامد و آن را ...دانلود کتاب عقل و ایمان از دیدگاه ابن رشد، صدرالمتال
استدلالی از کانت را سر کلاس می‌خوانیم و همه متفق‌القول‌اند که چرند است. بازار انتقاد داغ شده و حتی بعضی‌ها فیلسوف بزرگ را مسخره می‌کنند. استاد، با همان آرامش غبطه‌آور همیشگی‌اش، از پشت عینک مطالعه نگاهمان می‌کند و با لبخندی می‌گوید: This is not his best argument
نشانمان می‌دهد که با انتقادات هم‌دل است، ولی در عین حال یادآوری می‌کند که این کانت است و استدلال‌های بهتری هم دارد. با همین یک جمله، جو علیه کانت می‌خوابد. علاوه بر آرامشش، به توانایی ا
دانلود کتاب نقد عقل محض ایمانوئل کانت pdf
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
معرفی کتاب ایمانوئل کانت: نقد عقل محض «ایمانوئل کانت؛ نقد عقل محض» اثر میشل گریر یکی از مجموعه کتاب‌های «متون محوری فلسفه» است که تاریخ فلسفه را از ...[PDF]ادامه مطلب - چیستی هاchistiha.com › wp-content › uploads › 2018/08 › زیبایی-شناسی-کانتامانوئل کانت، مردی که پایه گذار فلسفه ی مدرن به ... نوشته های کانت تا سال ۱۷۸۱ مربوط به دوره ی پیش از نقادی است که هنوز سه کتاب ... مناقشه برانگیز کان
اِن کانت غیر ماکوله،اصلاً او عادهً والغرض الاهمِ غیر الاکل کالفیل والخیل والبغال، والحمیر،لم تُذبَح وان حرُمَ لحمُها علی الاقوی،بل تُخرج من بلد الواقعه الی غیره قریباً کان ام بعیداً علی الفور.ودر وطئ با حیوان ماکول اللحم،لا فرق فی الموطوء بین الذکر والانثی ولابین وطئ القبل والدبر.(اللمعه ج۳،ص۲۹۹).
 دانلود خلاصه کتاب فلسفه کانت
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تحقیق معماری رصدخانه و مرکز نجوم - اسرا 22asra22.rozblog.com › post › Translate this page 8 hours ago - تحقیق معماری رصدخانه و مرکز نجوم رساله رصدخانه,دانلود پایان نامه,پایان نامه معماری,معماری ... رصدخانه,پایان نامه رشته معماری,طراحی رصدخانه,پروژه معماری,دانلود پروژه,طراحی معماری,پروژه معماری ... درس 8 جنگ نرم آمادگی دفاعی پایه نهمخ
خب بعد دوروز دیگه وقت شد تازه الان بیام اینجا بنویسم. دیروز و امروز کنکوری داشتیم :دی دیروز مها امروز من. مال من که اولن که جریان چیه میگردن بدن آدمو؟ از این اداها نداشتا. حداقل تا جایی که من یادم میاد. دیگه جایی نبود دست نزنه :/ بعد این که من فقط ۲۶ تا سوال جواب دادم :/ تازه اونم همشو شک داشتمو مطمئن نبودم اینو گفتم که فکر نکنی یه وقت قراره رتبه بیارم و یا کنکورم خوب بشه :(. خب خوب شد رفتم یکی این که نحوه ی سوالارو فهمیدم بعد این که با فضا جو جلسه اشن
تاریخچه خوزستان
خوزستان دارای تاریخ درخشان و گرانمایه ای است زیرا از آغاز، گذرگاه و محل استقرار نژادها و قومهای مختلفی بوده است.
خوزستان گهواره تمدن ایران بوده و در جوار آن تمدن هایی همچون لیدی، یونان، روم فینیقی، مصری اشوری، کلدانی،سومری ها و آریا یی ها از راه تجارت و بازرگانی بوسیله کشتی، تحت تاثیر تمدن های هند و چین نیز قرار گرفته بود.
در حدود 5000 سل پیش سرزمین ایران در روند تکاملی از دره پیش از تاریخ، گذشته  ودر مناطق جنوب و جنوب غربی به
«اگر به موفقیت شخصی ایمان دارید؛ اما می‌بینید که هنوز برای رسیدن به کامیابی دست و پا می‌زند، از ایمانی که به او دارید، سخن بگویید. کلام تحسین آمیز و کامیابی بخش را زمانی به او بگویید که هنوز به موفقیت نرسیده است. زیرا آن موقع او به راستی به این کلام نیاز دارد.» + قانون توانگری، کاترین پاندر 
+ الحمدلله علی کل نعمه کانت او هی کائنه
امروز از ساعت هفت شروع شد اما من از ساعت نه شروع کردم به کار کردن یه ساعت فقط طول کشید برای چهار ده تا کلمه جمله بسازم. امروز خیلی کار دارم برای زبان به خاطرش واقها استرس دارم. ولی چیکار میشه کرد باید اروم باشمو کارامو انجام بدم. کتابم رسیدم به کانت. اینجوری نیست که بزارمش کنار فقط زبان بخونم اینم جلو میبرمش. امیدوارم کلی جلو بره چون زمان کمه. امروز تمام تمرکزم روی کتابو زبان هست بقیه کارارو از فردا به بعد انجام میدم دوباره. دوشنبه ها روز پرکار
آیا می توان انتظار داشت که شکل مطلقی از اخلاق وجود داشته
باشد؟
برای نخستین بار ایمانوئل کانت اخلاق را امری مطلق مطرح کرد
که شانس در آن نقشی ندارد. کانت معتقد بود که بدون داشتن تصویر اخلاقی از جهان نمی
توان رفتار اجتماعی ثابت و پایداری داشت. ارزش های اخلاقی می تواند در هر جنبه از
زندگی انسان مبنای شناخت فردی باشد. ویژگی های خاص اخلاقی افراد می تواند میزان کارآیی
و اثربخشی سازمانی که در آن مشغول به کار هستند را افزایش دهد. صداقت، احترام به
یکد
خب ظاهرا همونجور که گفتن از غم‌ها، غم رو کم می‌کنه گفتن از شادی هم چنینه. روان آسوده‌ی تنهایم به تنگنا رسیده و دم به کله می‌کوباند و هیچ هم‌صحبتی نیست که نیست. ح مشغول به آدم‌های جدید است و آنلاین و درحال چت. م دیگر چت نمی‌کند. من تنهام و خسته‌ام از کتاب خواندن و گذران اینگونه‌ی عمر.
کاش این چند خط از درد تنهایی‌ام بکاهاند.
کلافه‌ام از این خودی که بلد نیست چون هایدگر و ویتگنشتاین و کانت تنها باشد. کاش یادبگیرم خودم را بغل کنم و با خودم تنه
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-درجواب جنابی – شناخت خداوند منان قران مجید می فرماید مطالعه درهستی بهترین  راه خداشناسی است- قدرت وحکمت الهی در افرینش خد اوند وهستی  دلیل وجود خداوندمنان است شناخت خداوندمنان  ازقران مجید کافی است خداوندمنان رابخوبی شناخت اگر لجاجتی ن  دوم اخلاق باید  مطلق وعقلانی باشد از اخلاق قران راموردتوجه قرار دهید وایراد غیرعقلانی دران پیدا نمیکنید استادشهید حضرت ایت الله دکتر مطهری رحمت الله علیه میفرما
تاریخچه خوزستان
خوزستان دارای تاریخ درخشان و گرانمایه ای است زیرا از آغاز، گذرگاه و محل استقرار نژادها و قومهای مختلفی بوده است.
خوزستان گهواره تمدن ایران بوده و در جوار آن تمدن هایی همچون لیدی، یونان، روم فینیقی، مصری اشوری، کلدانی،سومری ها و آریا یی ها از راه تجارت و بازرگانی بوسیله کشتی، تحت تاثیر تمدن های هند و چین نیز قرار گرفته بود.
در حدود 5000 سل پیش سرزمین ایران در روند تکاملی از دره پیش از تاریخ، گذشته  ودر مناطق جنوب و جنوب غربی به
از میمون بن مهران رحمه الله پرسیده شد؛
چه زمانی یک بیمار می تواند نماز را به صورت نشسته ادا کند(و این عذر برایش موجه باشد)؟
گفت؛در صورتی که چنانچه دنیا به او پیشنهاد شود برای (رسیدن به) آن (هم) نایستد...
سُئل میمون بن مهران رحمه الله:
ما حدُّ المریضِ أن یُصلِّی جالسًا؟
فقال:"حدُّه : لو کانت دنیا تَعرض له لم یقم إلیها"٠
مصنّف ابن أبی شیبة٤٨١/٣
امر اخلاقی کانتی!کانت نسبت به طبیعت و ذات آدمی بدبین بود و باور داشت که انسان با توجه به طبیعتش مستعد فساد است همان که این روزها و شاید هم همه روزها زیاد در باره اش حرف زده می شود که پر بیراه نیست .لذا همین جنبه از ذات بشراز دید کانت بود که باعث شد  چیزی را صورت بندی کند که رسالت زندگی او شد یعنی میل به جایگزینی اقتدار مذهب با اقتدار امر مطلق  یا خرد انسانی.به همین دلیل کانت در جهت پیشبرد اهداف اخلاقی زیستن به نتیجه ای رسید که هنوز به خاطرش معرو
اقا بگو چی شد. من دوتا از منابع کنکورمو که پیدا نمیکردم تو قفسه دیدم ذوق مرگ شدم ازشون خواستم برام نگه دارن تا فردا براشون واریز کنم. اینقدر خوشحالم که باورت نمیشه. فلسفه ی نقادی کانت دیگه عمرا پیدا میشد. خلاصه که منو اینهمه خوشبختی محاله محاله محاله :))))) دستشون درد نکنه برام نگه میدارن خدایی. از قفسه کتابایی که نیستو میشه خرید. رو اینجا بزنین پیجش باز میشه. 
بسم الله
 
مجلس قانون‌گذاری از زاده‌های نگاه انسان‌مدارانه (اومانیستی) به عالم است. جای چنین بحثی در فلسفه‌ی حقوق و فلسفه‌ی قانون است و آن‌جاست که باید بدون هوچی‌گری سیاسی به این پرداخت که نسبت قانون با شرع چیست و آیا در فضای شرع، می‌توان «قانون» به معنای دقیق کلمه داشت یا خیر؟ به قول کانت، قانون برای قانون بودن باید برخاسته از «آزادی» انسان باشد و شاید مهم‌ترین چیزی که انسان باید از آن آزاد شود تا بتواند قانون بنویسد «دین» است... وقتی
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«کانت عصا موسی لآدم علیهما السلام، فصارت الی شعیب، ثم صارت الی موسی بن عمران، و انها لعندنا، و ان عهدی بها آنفا و هی خضرأ کهیئتها حین انتزعت من شجرتها و انها لتنطق اذا استنطقت و انها تصنع ما تومر، و انها حیث القیت تلقف ما یأفکون بلسانها».
-«عصای حضرت موسی قبلا از آنِ حضرت آدم بود، سپس به حضرت شعیب و بعدا به حضرت موسی منتقل شد و هم اکنون در نزد ماست، در همین نزدیکی که آن را می دیدم هنوز سبز بود همانند روزی که از درخت
ولأن فلسطین هی أم البدایات والنهایات وفی اجواء ذکرى العودة نظم ملتقى الألوان الفنی وملتقى طیف مهرجان فلسطین الدولی الخامس للثقافة والفنون بعنوان “على طریق القدس” برعایة عضو کتلة الوفاء للمقاومة النائب ایهاب حمادة وبلدیة برج البراجنة بالتعاون مع الحملة العالمیة للعودة ومرکز رواسی-فلسطین .
البدایة کانت مع النشیدین اللبنانی والفلسطینی ومن ثم کان التقدیم للحکواتیة سارة قصیر حیث القت على الحضور بعض الحکایات المرتبطة بالمناسبة .
کلمة بل
سلام، یه روزی به رضایت دوستم و به دلیلی که دوست ندارم بگم.
بنابر این شد که بعد از ظهر ساعت فلان در فلانجا بیاد تا تنبیهش کنم.
برنامه این بود که 120ضربه فلکش کنم.(ان شاء الله که میدونید فلک چیه...)
روز و ساعت موعود 10 دقیقه دیر آمد و بنابراین 30 ضربه اضافه و در نتیجه150 ضربه قرار شد که به کف پاش بزنم.
داشت التماس میکرد که بگذر یا حداقل کمش کن که راضی نشدم به هیچ وجه فقط گفتم؛میتونیم در دو روز تنبیه رو انجام بدیم اما میشه 200 تا.
اونم قبول کرد.
پاش رو به مکان
یک مثلی ما داریم که می فرماید روباه از رو زرنگیش می افته تو تله
الان حکایت منه
البته من از رو علاقه م افتادم تو تله نه زرنگیم
ترجمه گروهی تخصصی حرفه ای رو که یادتون هست؟؟
من دو تا کشور انتخاب کردم: فنلاند و کره جنوبی (حدود 40 تا کشوره)
دلیلش هم این بود که تو کار رساله م روی آموزش و پرورش این کشورها کار کرده بودم و یجورایی بهشون ارادت داشتم
الان که دارم ترجمه می کنم چشمتون روز بد نبینه فنلاند پرررررررررررررررر هست از بحث فلسفی؛ هگل، کانت، اسنلمان
 
          هر کس سوره قدر را در وضو بخواند  گناهان او آمرزیده شود و اگر در نماز واجب بخواند گناهان او محو شود.((166))
 
بسم الله الرحمن الرحیم
یا الله یا احد لا احد الا و انت رجاوه و ارجا خلقک لک انا و یا الله لیس احد من خلقک  الا و هو لک فی
حاجته معتمد و فی طلبته  سائل و من الحهم سوالا لک انا و من اشدهم اعتمادا لک انا لئن امسیت
شدیدا ثقتی فی طلبتی الیک وهی کذا کذا فانک ان قضیتها ابدا قد لزمنی من الامر ما لابد لی منه
فلذک طلبت الیک یا منفذ احکامه بام
اذعان ذهبی به فضائل حضرت زینب علیها السلام
ذهبی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
«زینب بنت علی بن أبیطالب الهاشمیة ولدت فی حیاة جدها رسول الله ـ صلی الله علیه و سلم ـ و کانت عاقلة لبیبة ولدت من عبدالله بن جعفر علیاً و عوناً و عباساً و أم کلثوم فی دمشق.
زینب دختر علی بن ابی طالب هاشمی (علیهم السلام) در زمان حیات جدش رسول خدا (صلی الله علیه و آله) زاده شد و شخص عاقل و سخنوری بود که از عبد الله بن جعفر این فرزندان را به دنیا آورد: علی، عون، عباس و ام
شیشه اپال که در ایران آرکوپال و در فرانسه : Arcopal نامیده می شود. اپال ماده‌ای است بین چینی و شیشه که از آن ظرف مانند ظروف غذا خوری می‌سازند. 
ظروف اوپال معمولا نشکن بوده، در برابر حرارت مقاوم است، از چینی سبک‌تر و به مراتب نازک‌تر است.و ظروف اپال بر خلاف ظروف چینی در میهمانی‌ها و مراسم رسمی استفاده نمی‌شوند. این ظروف از نظر بهداشتی سالم بوده و برای سلامتی انسان مضر نیستند.
انواع شیشه‌های اپال دارای ترکیبات متفاوتی هستند. اما اغلب اپال
مشاهده فیلم کامل
این که ما در دانشگاه چه می کنیم و آیا
آنچه در دانشگاه می خوانیم به دردی می خورد یا نه،و از همه مهم‌تر، اینکه
دانشگاه چه بر سر ما می آورد؟ به علاوه دلائل و نیز تبعات اقتصادی و
اجتماعی دانشگاه و تحصیل علم (با وضع فعلی)، موضوعاتی بود که پیش‌تر جسته و
گریخته در آثار میثم مهدیار
دیده و خوانده بودیم اما، برای یکپارچه شدن بحث و ارائه‌ی دقیق‌تر مطلب به
مخاطبان محترم، سوم دی ماه 94 به دفترشان در خیابان 16 آذر (در حومه
دانشگاه تهران)
 - اگه اون شبایی که باس می مُردیم سخت جون بازی درنمی اوریم و می مُردیم ، کار به این جا نمی کشید. کار به تحمل این شبا نمی کشید. 
اگه اون وقتایی که باس می شکستیم جای این که تکیه مونو به در و دیوار و ستون بدیم که یه وخت جلو چش ِ نامحرم نشکنیم و نریزیم و نپاشیم، بی ابا می شکستیم و می ریختیم و از هم می پاشیدیم ، کار به اینجا نمی کشید ... 
ببین دختر! یه شبایی هس واسه مردن. منتهاش تویی که انتخاب می کنی بمیری یا نمیری. دروغه . به جان خودت که جوونی و  عزیز ِ هزا
حق مرد بر زن در کلام معصومین(ع)
حقّ مرد بر زن
امام باقر علیه‌السّلام فرمود: زنی به خدمت رسول خدا صلّی‌الله علیه وآله شرفیاب شد و عرض کرد حقّ شوهر بر زن چیست؟ حضرت فرمود:
تطیعه و لا تعصیه، و لا تصدّق من بیت‌ها شیئاً الّا باذنه، و لا تصوم تطوّعاً الّا باذنه، و لا تمنعه نفس‌ها و ان کانت علی ظهر قفت، و لا تخرج من بیت‌ها الّا باذنه، فان خرجت بغیر اذنه لعنت‌ها ملائکة السّماء و ملائکة الارض و ملائکة الغضب و ملائکة الرّحمة حتّی ترجع الی بیت‌ها. 1
زن
الامام المهدی (علیه السلام ):ان موسی ناجی ربه بالوادالمقدس ،فقال یارب انی قداخلصتلک المحبه منی ،وغسلت قلبی عمن سواک وکان شدیدالحب لاهله فقال الله تعالی اخلع نعلیک ای انزع حب اهلک من قلبک ان کانت محبتک لی خالصه وقلبک من المیل الی من سوای مغسولا .
-کمال الدین ج21/460 الحتجاج 2/528/341 کلاهما عن سعدبن عبدالله قمی ،بحارالانوار13/65/4 
امام مهدی علیه السلام درباره گفته خدای متعال که کفشت رابیرون آر،که تودرسرزمین مقدس طوی هستی .
موسی دروادی مقدس باپروردگ
وجوه اشتراک فیلسوفان ملطى )آیونیایى(
 
واقعیت این است که همان گونه که مورخان فلسفه به کرّات گفته اند، وجوه اشتراک بین الس، آناکسمندر و آناکسیمنس در تاریخ فلسفه آنقدر هست که بتوان از این سه متفکّر یک مکتب فلسفى استنتاج کرد
این سه فیلسوف در مبحث معرفت شناختى با هم وجه اشتراک بسیار عمده اى دارند. البته این وجه اشتراک، میان این سه فیلسوف ملطى با فیلسوفانِ بعدى هم هست امّا در عین حال ما به عنوانِ نخستین مکتبى که با آن برخورد مى کنیم باید بر این و
مطالب برگزیده به انتخاب فیشنگار |link|


یکی از دوستان دانش‌آموز پرسیده بود فلسفه و منطق چیست؟
منطق  شامل روش هایی هست که انسان فکر می‌کند و آگاهی کسب می‌کند.
یعنی اون آگاهی که از راه درستش به دست بیاید منطقی است.
فلسفه هم دانشی است که باید از راه منطق به دست بیاید.
به خاطر همین همانطور که ما علم صحیح و غلط داریم
فلسفه هم می‌تواند صحیح و غلط باشد.
در واقع. فلسفه‌ی هر فیلسوفی روشی است که فکر می‌کند و به سؤال‌های بشر پاسخ می‌دهد. مثلا فلسفه ملاص
وجوه اشتراک فیلسوفان ملطى )آیونیایى(
 
واقعیت این است که همان گونه که مورخان فلسفه به کرّات گفته اند، وجوه اشتراک بین الس، آناکسمندر و آناکسیمنس در تاریخ فلسفه آنقدر هست که بتوان از این سه متفکّر یک مکتب فلسفى استنتاج کرد
این سه فیلسوف در مبحث معرفت شناختى با هم وجه اشتراک بسیار عمده اى دارند. البته این وجه اشتراک، میان این سه فیلسوف ملطى با فیلسوفانِ بعدى هم هست امّا در عین حال ما به عنوانِ نخستین مکتبى که با آن برخورد مى کنیم باید بر این و
از آن جا که بیشتر مردم با ذهنیتی که از انبیاء -و عبادات آن ها و ارتباط آنان باخدا و مشکلات فراوانی که آن ها با آن روبه رو بودند- دارند، شاید این سؤال برای آن ها پیش بیاید که آیا انبیا و بخصوص خاتم الأنبیاء و المرسلین، پیامبر رحمت با آن همه مشغله زیاد، شوخی هم می کرد؟
در پاسخ باید گفت:
اوّلاً: شوخی کردن همانند گریه کردن است از احساسات درونی و یک امر فطری و روحی است که همه انسان ها از آن بهره مند هستند.
ثانیا: این سؤالی نیست که امروزه مطرح شود، بلکه
مایلم
اخلاق را مطلق حفظ کنم
 
باید بپذیریم که نسبیتِ فلسفی محلِ اِشکالش آن جایی
ست که حقیقت، از امرِ بیرونی تبدیل به امرِ درونی شد؛ یعنی ما مراجعه ای داشتیم به
انسان به عنوانِ موجودی که شناسایی می کند.
علم، فلسفه و تاریخِ بشریت تصمیم گرفتند که به تمامِ
دریافت های انسان، نسبیتی حاکم شود.
با مراجعه به خودِ نسبیتِ اَنشتین و عدم قطعیت و طبعاتِ
فلسفی شان که موقعیت سنجیِ اِبژه های خارجی را متغیر اعلام می کنند و اعلان می دارند
که هیچ چیز آن جائی که
حدود ۲۴ ساعت مانده به پرواز، اعلان‌های دانشگاه جدید را می‌بینم: اوّلینش خبر برگزاری نماز جمعه در محوطه‌ی دانشگاه است. چند ثانیه بعد، ایمیلم را چک می‌کنم: شنبه شب دعوت شده‌ام به مهمانی در منزل یکی از اساتید فلسفه به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید. بالای دعوت‌نامه، نقل قولی از کانت نوشته در ستایش شراب‌خواری و کمی پایین‌تر تذکر داده پس از نوشیدن رانندگی نکنید.
نمی‌توانم انکار کنم که هنوز نرفته، مجذوب آزادی‌شان شده‌ام. اینکه همیشه به‌جایت
التشخیص
قد یَستخدِم طبیبکَ هذه الاختبارات والأدوات والخطوات لتشخیص انفصال الشبکیة:

فَحْص الشبکیة. قد یَستخدِم طبیبکَ أداة ذات ضوء ساطع وعدسات خاصة لفحص مؤخِّرة عینکَ بما فی ذلک الشبکیة. یُظهِر هذا النوع من الأجهزة صورة ذات تفاصیل دقیقة لعینکَ کلِّها؛ مما یسمح للطبیب برؤیة أی ثقوب أو تمزُّق أو انفصال فی الشبکیة.
التصویر بالموجات فوق الصوتیة. قد یَستخدِم طبیبکَ هذا الاختبار إذا حدث نزیف فی عینکَ یُعیق فحص الشبکیة.
یُفَضَّل أن یفحص طبیب
منذ القدیم العدید من النساء یستخدمن الوصفات الطبیعیة والطرق المختلفة للحصول على وجه جمیل وجذاب، ولکن الطرق التقلیدیة کانت تستغرق الکثیر من الوقت، ولم تکن نتائجها بالجودة المتوقعة،کما أن آثارها لم تدم طویلا. وهنا یأتی دور تقنیة الاندولیفت حلاً یعید للوجه نضارته وشبابه.تعد طریقة الاندولیفت من افضل الطرق البدیلة لجراحة الشد التی تتمحور حول الإستفادة من الألیاف الضوئیة الرقیقة للغایة لنقل حرارة مرکزة الی تحت الجلد. وبهذه الطریقة یبدو ال
نولان در اینترویوی رسمی هالیوود ریپورتر صراحتا گفت از کوبریک و اودیسه فضایی اون برای اینتراستلار تقلید کرده و ایده گرفته. توی نقدای دیگه به تفصیل اشاره کردم کوبریک هم حاصل مغز اینگمار بردمانه و بارها تو مکاتباتش با اون به موضوع الهام بخش بودن سینمای سوئد باهاش حرف زده. با این شمایل میشه نتیجه گرفت نولان حاصل غیر مستقیم فکر بردمانه هر چند با فرسنگ ها فاصله.این زنجیره منو یاد زنجیره فلسفی مارکس، هگل، دکارت میندازه. اونا هم تقریبا هر کدوم پی
 
حس درونی [inner sense]
پیشینه بحث
هر یک از قواى مدرکه باطنى «حس باطن» نامیده می‌شود که در مقابل آن، حس و حواس ظاهره است.[1] ‏ریشه‌یابی تاریخی «حواس درونی» به ارسطو می‌رسد. وی در کتاب «درباره نفس» و آثاری دیگر، مباحثی را راجع به حس مشترک و خیال و حافظه و جز اینها مطرح می‌کند.[2]
هم‌چنان که  نظام مابعدالطبیعی ارسطو در دست ابن سینا رنگ و روی ویژه‌ای پیدا کرد، علم النفس وی هم در دست این فیلسوف نظم و نسق خاص سینوی یافت. از نظر ابن سینا، قوای باطنی، عبا
در کتاب‌های نظریه جامعه‌شناسی همواره خوانده‌ایم که دورکیم و نظریه کارکردگرایی با تاریخ به مشکل برمی‌خورد و از پس توجیه آن برنمی‌آید. اولین بار فکر می‌کنم تالکوت پارسونز به این نکته اشاره می‌کند زمانی که کتاب مشهور خود را برپایه نظریه دورکیم می‌نویسد در آخر به این نکته اشاره می‌کند که نمی‌داند باید چطور از پس تغییرات تاریخی بربیاید.
چیزی که برای من عجیب بنطر می‌رسد این است که خود دورکیم اما نه تنها به تاریخ رجوع می‌کند و علاقه زیادی
اعتراف ولی الله دهلوی از دشمنان شیعه به عصمت امیر المومنین علیه السلام
عصمت ائمه علیهم السلام یکی از عقائد شیعه است که روایات اهل سنت عمری نیز آن را تایید می‌کند؛ اما اکثر از اهل سنت عمری عناد ورزیده و آن را منکر می‌شوند. در این بین جای تعجب است که ولی الله دهلوی یکی از علمای متعصب اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام به عصمت امیر المومنین علیه السلام اعتراف کرده و می‌نویسد:
واذا تمت العصمة کانت افاعیله کلها حقة لا أقول إنها ت
دامنۀ روح
۷۲۵۷
 
به قلم دامنه: هف‌‌هش خط [سلسله‌مباحثم در مدرسه‌ی فکرت] به نام خدا. سلام. یوهان فیشته بنیانگذار ایدئالیسم اخلاقی _که مرید ایمانوئل کانت بود_ معتقد بود: «آزادبودن چیزی نیست، آزادشدن است که آفرین دارد.»
 
چکیده‌ی سخن فیشته این است که انسان، نوعی عملِ مداوم است. این فیلسوف آلمانی قرن ۱۸ و ۱۹، به «عملِ ایمانی» تأکید می‌ورزید. از نظر فیشته، افراد به جسم خود نمی‌توانند زور بگویند! اما به «روح خود» زور می‌گویند.
 
 
آخر خط:
جسم، ش
نقد و
دگراندیشی پادزهر توهمات بزرگ است.

الن بارت

 



اندیشه ی مدینه ی فاضله افلاتونی، قرارداد اجتماعی
لاک و روسو تا ایده های روشنگر امثال ولتر و کانت ضمن آن که بیان روشنی از فلسفه ی
سیاسی برای عقلانی کردن زندگی سیاسی و دولت هستند در عین حال شور و شوق نظرورزانه
ای تلقی می شوند برای وصول به آینده‌ی خوب، و دستیابی به سعادت. این دسته متفکران
دنیای خوشبختی را که آرزویش را داشتند از تمام جهات به ویژه ساختار سیاسی با وضوحی
کامل توصیف کردند. ایشان ه
داستانهای پیامبر (ص): دعا و نفرین امام علی (ع)
 
امام زین العابدین (علیه السلام) فرمود: هنگامى که جنازه براء بن معرور را آوردند تا حضرت رسول (صلى الله علیه و آله و سلم) بر او نماز بخواند. فرمود على بن ابیطالب (علیه السلام) کجاست ؟ عرض کردند براى انجام درخواست یکى از مسلمین به قبا رفته ، فرمود: خداوند مرا امر کرده که نماز خواندن بر جنازه براء را تاخیر بیندازم تا على (علیه السلام) بیاید و از سخنى که براء در حضور پیغمبر خدا به او گفته در گذرد و او را ببخ
دامنۀ روح
۷۲۵۷
 
به قلم دامنه: هف‌‌هش خط [سلسله‌مباحثم در مدرسه‌ی فکرت] به نام خدا. سلام. یوهان فیشته بنیانگذار ایدئالیسم اخلاقی _که مرید ایمانوئل کانت بود_ معتقد بود: «آزادبودن چیزی نیست، آزادشدن است که آفرین دارد.»
 
چکیده‌ی سخن فیشته این است که انسان، نوعی عملِ مداوم است. این فیلسوف آلمانی قرن ۱۸ و ۱۹، به «عملِ ایمانی» تأکید می‌ورزید. از نظر فیشته، افراد به جسم خود نمی‌توانند زور بگویند! اما به «روح خود» زور می‌گویند.
 
 
آخر خط:
جسم، ش
عید الله الاعظم الغدیر، روز صلوات و برائت و روزه
 
شیخ طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 
✍ ٣ ـ وعنه عن علی بن إبراهیم عن أبیه عن القاسم بن یحیى عن جده الحسن بن راشد عن ابی عبد الله علیه‌السلام قال : قلت له : جعلت فداک للمسلمین عیدغیر العیدین؟ قال : نعم یا حسن اعظمهما وأشرفهما قال : قلت وأی یوم هو؟ قال : هو یوم نصب أمیر المؤمنین علیه‌السلام فیه علما للناس ، فقلت : جعلت فداک وما ینبغی لنا أن نصنع فیه؟ قال : تصومه یا حسن وتکثر فیه الصلاة على محم
سید بن طاووس (رحمة الله علیه) می فرماید: سحرگاهی در سرداب مقدس(سرداب غیبت امام عصر علیه السلام در سامرا) بودم، ناگاه صدای مولایم حضرت ولی عصر
ارواحنافداه را شنیدم که برای شیعیان خود دعا می کردند و عرضه می داشتند: «اللهم ان
شیعتنا خلقت من شعاع انوارنا و بقیة طینتنا و قد فعلوا ذنوبا کثیرة اتکالا علی حبنا
وولایتنا فان کانت ذنوبهم بینک وبینهم فاصفح عنهم فقد رضینا و ما کان منها فیما بینهم
فاصلح بینهم و قاص بها عن خمسنا و ادخلهم الجنة فزحزحهم عن ال
کتاب از آ به خ ، نوشتهٔ جان برجر ، ترجمهٔ ندا احمدی ، نشر حرفه نویسنده. 
هر شب تو را استخوان به استخوان برای خودم می سازم. 
با خودم فکر کردم اگر تو اینجا بودی و صدایش را می شنیدی به او نشان میدادی چطور غم هایش را از همدیگر جدا کند و بعد یکی یکی سبک و سنگین کرده ببیند کدامشان چاره دارد و کدامشان نه. 
حتی اگر صدها بار زندگی میکردم نمیتوانستم تورا بسازم.
نمی توانند حدس بزنند میخواهیم چکار بکنیم و همین اعصابشان را خورد میکند. نمیتوانند از مرز سکوتی
میخوام امروز یه خاطره تعریف کنم از یکی از دوستانم که به دلیلی قرار شد تا من اون رو تنبیه کنم:
قرار شد تا 3روز پست سر هم تنبیهش کنم:برنامه متنوعی اعم از:
فلک
اسپنک
قلقلک
خودکار
و...
ترتیب داده بودم.
ولی دیدم توانایی تحملش رو نداره و فقط به سه نوع تنبیه اکتفاء کردم.
روز اوّل:
بهش گفتم بخواب زمین(اولش فکر بد کرد ولی به او فهماندم که قصدم چیست.).بعد از کمی چک و چونه زدن خوابید و پایش را در فلک گذاشتم.
 
گفتم برای روز اول35 ضربه خوبه...
او گفت نه برای روز اول
حقن الوجه بالدهون
انتشرت فی الآونة الأخیرة الکثیر من عملیات التجمیل، لزیادة جمال الوجه، حیثُ یستحوذ جمال الوجه والبشرة على اهتمام وتفکیر المرأة، لذلک نجد الکثیر من النساء یلجأن إلى تطبیق العدید من الوصفات الطبیعیة للبشرة قبل التفکیر فی اللجوء إلى عملیات تجمیل الوجه، أمّا فی حال کانت مشاکل الوجه کبیرة ولا یمکن علاجها بالخلطات الطبیعیة یکون الحل بإجراء هذه العملیات التجمیلیة المختلفة للوجه بناءً على طبیعة المشکلة، إنّ عملیات تجمیل ال
از نظرگاه گفته شده، می توان گفت متافیزیک مربوط است به درکی مستقیم از واقعیت، یا تشخیص و تصدیق مطلق و ربط ما به آن. به گفته شوان: «شرط آن که ما مطلق را تصدیق کنیم خود شرطی مطلق است؛ به انسان از آن حیث که انسان است مربوط می شود نه به انسان از آن حیث که در چنین و چنان شرایطی قرار داد. این که ما حقیقت را چون حق است می پذیریم و نه به هیچ دلیل دیگر، به سبب جنبه ای اساسی از شأن انسانی و به ویژه به سبب جنبه ای اساسی از آن قوه عاقله ای است که به "طوری از اطوار
دومین بار است که شروع می‌کنم به نوشتن، کتابی است از هانس‌یوهان گلوگ، ترجمه یاسر خوشنویس از انتشارات ترجمان. انگیزه اصلی این که می‌روم سراغ این کتاب، آشنایی با فلسفه تحلیلی به عنوان یکی از جریان‌های مهم فلسفه است و صد البته دیدن جایگاه نسبی‌گرایی که بحث آن را فراوان داشتم. راستش اوایل کتاب که مقدمه بود فهمیدم که جمله بندی نسبتا بدی دارد و تا حدی تخصصی است اما فصل دوم آن که مرور تاریخی بود به قدری هیجان‌انگیز و پر از بصرت‌های زیبا بود که ت
سید بن طاووس (رحمة الله علیه) می فرماید: سحرگاهی در سرداب مقدس(سرداب غیبت امام عصر علیه السلام در سامرا) بودم، ناگاه صدای مولایم حضرت ولی عصر
ارواحنافداه را شنیدم که برای شیعیان خود دعا می کردند و عرضه می داشتند: «اللهم ان
شیعتنا خلقت من شعاع انوارنا و بقیة طینتنا و قد فعلوا ذنوبا کثیرة اتکالا علی حبنا
وولایتنا فان کانت ذنوبهم بینک وبینهم فاصفح عنهم فقد رضینا و ما کان منها فیما بینهم
فاصلح بینهم و قاص بها عن خمسنا و ادخلهم الجنة فزحزحهم عن ال
*حداقل اذکاری که انسان باید درساعات شبانه روز بر آن ها مداومت کند:
 - هر روز 100 بار، صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله
 - هرروز 360 مرتبه (به تعداد رگهای بدن ). (الحمد لله رب العالمین کثیرا علی کل حال ).
 - هر روز 70 مرتبه : (استغفر الله ربی و اتوب الیه ).
 - هر روز 100 بار: (سبحان الله ).
 - هر روز 100 بار: (الحمد لله ).
 - هر روز 100 بار: (لا اله الا الله ).
 - هر روز 100 بار: (الله اکبر).
 - هر روز 100 بار:(لا اله الا الله الملک الحق المبین ) و اگر صد مرتبه نتوانستی
ماجرای دکارت و فلاسفه ی بعدش برام خیلی هیجان انگیز بود چیزی که طی شد و اتفاق افتاد باید خوندو لذت برد از تاریخ و ماجراهایی که پیش اومده مثل یه ماجراجویی میمونه. الان رسیدم به کانت. خب هرچقدر من دلم میخواد تموم بشه کتاب انگار کش میاد. تموم شدن نه به این معنی که دوست نداشته باشما نه خیلی هم ددوست دارمو حال میکنم فقط زمان کمه و من هم ذوق دارم کتابهامو بخونم. فکر میکنم دوباره حالم خوب شده. از وقتی بیدار بودم یسره پای کتاب بودک احتمالا همچنان پای کت
 
 
 
 
 
پاورپوینت درس ششم عربی یازدهم تجربی و ریاضی
وب درس  پاورپوینت عربی یازدهم

پاورپوینت درس ششم عربی یازدهم تجربی و ریاضی را در این فایل قرار دادیم .درس ششم عربی قرآن یازدهم تجربی و ریاضی عنوان جالب و مورد توجهی را باز نموده است .پاورپوینت درس ششم عربی یازدهم تجربی و ریاضی به زندگی نامه یکی از دانشمندان بانوی غربی اشاره دارد به نام دکتر شیمل !  دکتر  آنه شیمل آلمانی تبار بود.
 درس ششم عربی یازدهم تجربی و ریاضی
محصولات وب درس در زمینه در
دوباره پایم پیچیده بود و باید به سراغ دکتر محبوبم می‌رفتم که با یک نگاه مشکل را می‌فهمد و در عرض یک دقیقه زور ورزیدن روی پا و به خود پیچیدن من همه چیز اعم از مچ، عضله، رگ و حتی پوست پا را جا می‌اندازد. سه‌شنبه‌ی هفته‌ی قبل مراجعت کرده بودم ولی منشی‌ها نوبت نداده بودند. نوبت‌های دکتر ۶ ماهه است ولی اگر مریض اورژانسی باشی و مثلاً پایت پیچیده باشد، همان روز نوبتت می‌دهند و به من نداده بودند. حالا بعد از سه روز تعطیلی مطب به قدری شلوغ بود که ا
#برشی_از_یک_کتاب
#تاریخ_اسلام
سقیفه گردهمایی است که بر پایه ی مخالفت با نص(1) است؛ چرا که اگر دستور پیامبر صلّی اللّه علیه و آله مبنی بر آماده سازی سپاه أسامه(2) اطاعت می شد، هیچ گاه فرصتی برای آنها(برگزارکنندگان) جهت برپایی چنین نشست هایی پیش نمی آمد. و هنگامی که پیامبر صلّی اللّه علیه و آله می فرمایند:« لعنت خدا بر هر آن کس که از سپاه اسامه باز بماند» [این کلام] بدین معنا است که سقیفه بر لعنت پایه گذاری شده است و اگر بخواهیم به روش فقهی بیان کنیم؛
#کتاب #الإفادة_بحدیث_النظر_إلی_علیّ_عبادةلمؤلّفه #عبدالعزیز_بن_الصدّیق_الغماری
هو کتاب -کما یشیر إلیه عنوانه- یعتنی بالحدیث #النبویّ: «النظر إلی #علیّ وفی بعض إلی وجه علیّ #عبادة». فالمصنّف بعد ذکر المقدّمة التی فضّل فیها #أمیر_المؤمنین علیه السلام علی جمیع #الصحابة بما فیهم #الخلفاء الثلاث الأُول، ذکر #الرواة لهذه #الروایة من الصحابة وأنّهم اثنی عشر: #عبداللّه بن #مسعود، ابن #عبّاس، #جابر، #ثوبان، #أبوبکر، #عثمان بن عفّان، #ابو_هریرة، معاذ بن
نمیدونم مهمونهامون کی میان فکر کنم هفت یا هشت. منم همه کارامو کردم. دیگه نوبت کتاب جدیده که بین فلسفه ی نقادی کانت یا نگاهی به پدیدار شناسی و فلسفه های هست بودن ، هست. که احتمالا اولی رو انتخاب میکنم. 
میدونی این فکر هست که آدما، حتی شاید یه زمانی خود من فکر میکردم فلسفه سخته. قابل فهمیدن نیست برای هر کسی و کسی که فلسفه میخونه حتما یا خیلی خفن یا خیلی کودن که عمرشو داره براش میذاره. اگه بگم فلسفه سخت نیست دروغ گفتم. سخته خیلی سخت همون قدر که عک
 
علمای اهل سنت مثل بخاری و مسلم و احمد و دیگران حدیثی از رسول خدا (صلّی الله علیه وآله) نقل کرده اند به این مضمون:بهترین شما مردم قرن من هستند، سپس کسانی که پس از آنان می آیند، سپس کسانی که پس از آنان می آیند.علمای اهل سنت اهل قرن رسول را صحابه، گروه بعدی را تابعین و گروه بعدی را تابعان تابعین دانسته اند.
الحدیث : " خیرکم قرنی ، ثم الذین یلونهم ، ثم الذین یلونهم " یعنی الصحابة والتابعین وأتباعهم .(تاج العروس، الزبیدی، ج 18 ص 444)
اهل سنت بر اساس این ح
کتاب تحلیلی از دیدگاه های فلسفی فیزکدانان معاصر
در قدیم واژه فلسفه همۀ دانش‌های حقیقی را فرامی‌گرفت و تنها دانش‌های قراردادی، از قبیل لغت و دستور زبان، از قلمرو آن خارج بود در آن دوران‌ها همۀ دانش‌ها به‌هم مربوط بودند و همدیگر را تأیید می‌کردند و یک کل منسجم می‌ساختند به همین دلیل بسیاری از فلاسفۀ بزرگ از سرامدان علم در عصر خود بودند (مثل ارسطو، افلاطون، کانت، ابن سینا، نصیرالدین طوسی) یا اطلاع






دسته بندی
سایر رشته ها

فرمت فایل
تقوم النساء الشابات فی إیران بجراحة تجمیلیة على أمل الحصول على ما یسمى بوجه الدمیة فی هولیوود.
تم تعیین إیران عاصمة عملیات الأنف فی العالم – حیث ن اجراء العملیات أکثر سبع مرات من العملیات التی تنفذ فی أمریکا – على الرغم من ارتفاع تکلفة الجراحة.
فی کل عام ، یخضع 200،000 إیرانی لعملیات تجمیل الأنف.
ووجدت جمعیة أبحاث علم الأمراض فی إیران التی أجرت الدراسة بالتعاون مع جامعة جونز هوبکنز فی الولایات المتحدة أن معدل عملیات الأنف هو سبعة أضعاف مثیل
«فکلّ ما یتعلّم العباد أو یعلّمون» با این قیودی
که گفته شد «فحلال فعله، تعلیمه، والعمل به وفیه». بحث «به» و «فیه» گذشت. «عمل
به» یعنی خودش انجام بدهد و «فیه» یعنی مقدّماتش را انجام دهد مثلاً. «لنفسه»؛ این
کار را برای خودش انجام دهد (برای خودش لباس بدوزد، پشم برای خودش بریسد). «أو لغیره»،
برای غیر خود کارگری کند. هر دو درست است. برخلاف کسانی که می‌گویند: هرچه کار کرد
مال خودش است و مال کس دیگری نمی‌شود.
«وإن کانت تلک الصناعة وتلک
الآلة قد یستع
ای مرغِ سحر! چو این شبِ تار
بگذاشت ز سر، سیاه‌کاری،
وز نفحه‌ی روح‌بخشِ اسحار
رفت از سرِ خفتگان، خماری،
بگشود گره ز زلفِ زرتار
محبوبه‌ی نیلگونْ عماری،
یزدان به‌ کمال شد پدیدار
و اهریمنِ زشت‌خو حصاری،
یادآر ز شمعِ مرده! یادآر!
 
چون باغ شود دوباره خرّم
ای بلبلِ مستمندِ مسکین!
وز سنبل و سوری و سپرغم
آفاق، نگارخانه‌ی چین،
گلْ سرخ و به‌ رخ عرق ز شبنم،
تو داده ز کف زمامِ تمکین،
زان نوگلِ پیش‌رس که در غم
نا‌داده به‌ نارِ شوقْ تسکین،
از‌ سردیِ
در نگاه مادی که تمام هویت انسان در بدن و جسم او خلاصه می‌شود، انسانها به طور طبیعی به دلیل تفاوتهایی که از نظر جسمی دارند طبقه بندی می‌شوند و دیگر نمی توان روح الهی مشترک بین انسانها را به عنوان معیار انسانیت معرفی کرد.  در دوران مدرن  فیلسوفان نژادگرا مانند جان لاک، هیوم، کانت و نیچه که بر اساس نگاهی مادی انسان‌ها  را بر اساس نژاد خود طبقه بندی می کنند، اغلب زن را نیز به عنوان موجودی درجه دوم تلقی می‌کنند  . به عنوان نمونه جان لاک حق ما
ط- عین فی تکوّن جوهر النفس: هل هی جسمانیة
الحدوث و التصرف، أو روحانیة الحدوث و التصرف؟ و بعبارة أخرى هل هی حادثة بحدوث
البدن، أو حادثة مع حدوث البدن؟. و القولان متفقان فی أنها روحانیة البقاء و
التعقل، «إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِیَ
الْحَیَوانُ لَوْ کانُوا یَعْلَمُونَ» «1». و ذهب المتأخرون من المشاء الى القول الثانی،
و هو ذو شعب. و الحق أن النفس جسمانیة الحدوث و التصرف حادثة بحدوث البدن متسخرة
تحت تدبیر المتفرد بالجبروت. و هی تنتقل انتقا
ردیف

نام کتاب

نویسنده/ مترجم

انتشارات


1

تسلی بخشی های فلسفه

آلن دوباتن/ ترجمه عرفان ثابتی

ققنوس


2

دنیای سوفی

یوستین گوردر/ ترجمه حسن کامشاد

نیلوفر


3

فلسفه در 30 روز

دومینیک ژانیکو/ ترجمه علیرضا حسن پور

موسسه انتشارات فلسفه


4

گفتگو با دخترم درباره فلسفه

ترجمه مهدی ضرغامیان

آفرینگان


5

تاریخ فلسفه

ترجمه سانار توتونچی

زرین کلکل آفتاب


6

تاریخچه کوتاهی از فلسفه

نایجل واربرتون/ مریم تقدیسی

ققنوس


7

فلسفه برای نوآموزان

شارون ام. کا
‌‌ فایل صوتی 
 
گزیده ای از سخنرانی آیت الله مصباح یزدی
 
موضوع: "مبنای ارزش اخلاقی در مکاتب مختلف و ویژگی های اخلاق دینی"
 
درس اخلاق ماه مبارک رمضان 98
 
 مبنای ارزش اخلاقی از دیدگاه مکاتب مختلف
1. اصالت لذت
2. اخلاق ارسطویی و لزوم اعتدال
3. مکتب کانت و عقل عملی
4.اخلاق دینی و اطاعت خدا
 
هنگامی که از اخلاق دینی سخن به میان می‌آید، تنها مسئله فایده، اعتدال یا نیت اطاعت عقل مطرح نیست. در این اخلاق مسئله اصلی اطاعت خداست و در آن چیزهایی مثل «قرب ب
اسمش احتمالا اسماء نباشد.هرچند باید اسماء باشد.
پایبند به دین و غیره هم نیست اما شاید اِسماً مسیحی محسوب شود.
اهل فرانسه است.
بنفش دوست دارد.خیلی زیاد.و آل استار هم.در حدی که تقریبا همیشه آل استار میپوشد.بیشتر اوقات هم سرهمیِ جین میپوشد و موهاش کوتاه و آشفته است.یک دیوار پر از کلاه هم دارد.
یک کمپر ون بنفش دارد.و یک رفیق ِ همیشه پایه.تابستان ها با هم این ور و آن ور میروند و عشق میکنند.رفیقش از او آرام تر است و هرروز از اتفاقات روز جهان میگوید.اما
اسمش احتمالا اسماء نباشد.هرچند باید اسماء باشد.
پایبند به دین و غیره هم نیست اما شاید اِسماً مسیحی محسوب شود.
اهل فرانسه است.
بنفش دوست دارد.خیلی زیاد.و آل استار هم.در حدی که تقریبا همیشه آل استار میپوشد.بیشتر اوقات هم سرهمیِ جین میپوشد و موهاش کوتاه و آشفته است.یک دیوار پر از کلاه هم دارد.
یک کمپر ون بنفش دارد.و یک رفیق ِ همیشه پایه.تابستان ها با هم این ور و آن ور میروند و عشق میکنند.رفیقش از او آرام تر است و هرروز از اتفاقات روز جهان میگوید.اما
بابالمسترابة بالحبل
محمّد بن یعقوب ، عن علیّ بن إبراهیم ، عن أبیه ؛ و محمّد بن إسماعیل ، عن الفضلبن شاذان جمیعا، عن ابن أبی عمیر، عن عبد الرّحمان بن الحجّاج قال: سمعت أباإبراهیم علیه السلام یقول: إذا طلّق الرّجل امرأته فادّعت حبلاً انتظر تسعة أشهر فإن ولدت و إلاّاعتدّت ثلاثة أشهر ثمّ قد بانت منه(2) .
بابأنّ المطلّقة ثلاثا لا سکنى لها و لا نفقة
محمّد بن یعقوب ، عن أبی العبّاس الرزّاز، عن أیّوب بن نوح ؛ و أبی علیّ الأشعری،عن محمّد بن عبد الجبّا
محسن زمانی / محقق پژوهشگاه دانش های بنیادی (IPM)
 
متن کتاب بسیار خوش خوان است و فارسی آن دست انداز ندارد و روان است. در مواجهه اولیه با کتاب حدسم این بود که با نویسنده ای دو زیست از نظر فلسفی مواجه هستم، یعنی کسی که از سنت تحلیلی بر آمده و به پژوهش درباره فیلسوفان و فلسفه قاره ای می پردازد یا بالعکس. اما در ادامه متوجه شدم که چنین نیست. پیترزما از مفهوم «برون گرایی» یا externalism در سنت معرفت شناسی تحلیلی معاصر با ارجاع به کسانی چون آرمسترانگ استفاده
 
                                      اگر در کار مانده: هر روز  90بار یاقریب یا مجیب یا مدنی کل شی قریة((52))
بسم الله الرحمن الرحیم
31= جهد دفع برص و جذام به مشک و زعفران نوشته همراه داشته باش: و آیه لهم الارض المیتة احییناها و اخرجنا منها حبا  فمنه یاکلون
32= جهد عقدالاسان نوشته زیر سنگ گران نهدا: وجعلنا فیها جنات من نخیل و اعناب و فجرنا فیها من العیون لیاکلو من ثمره و ما عملته ایدهیم افلا یشکرون
33= جهت رفع فشار قبر در جامه میت نویسند: سبحان الذی خلق الا
این نوشتار، فقط یک هایپوتز در حیطه زبان‌شناسی، حاصل مکالمات من و یک دوست، و فاقد ارزش اثبات شده علمی‌ست.نکته خیلی جالبی پیرامون اقوام جهان، زبان‌هاشون و رویکرد مفاخرشون به معرفت وجود داره. برای مثال افاضل این منطقه، رو به بلاغت و تغزل و عرفان و اندرز آوردن. چنان‌چه میبینید، مفاخر فارسی‌زبان (مقصودم از فارسی‌زبان، فارسی آمیخته با عربیه. فارسی که به ریشه‌های آرامی نزدیک شده) حافظ و سعدی و سنایی و مولوی هستن. به ازای هر فیلسوف و عالم در ای
 
 اندیشه جدید و دنیای در حال تغییر
    اندیشه مدرن در قرن 19 میلادی، پس از عبور از عصر نوزایی و روشنگری و با فیلسوفانی چون دکارت و کانت به تثبیت می ‏رسد و در سپهر تفکر خود را بی رقیب می ‏بیند. این اندیشه که در نظر فیلسوفان، دوران نوجوانی و بلوغ خود را سپری کرده است و حتی زمینه ‏های انحطاط و نقد آن در آثار متفکرینی چون نیچه دیده می‏شود، در عالم واقع و یا به عبارت دقیق‏تر عرصه مناسبات روزمره نتوانسته به طور کامل تعیین یابد. این همان دوره‌ی تار
تقدم قبول بر ایجاب
در خصوص موضوع تقدم ایجاب بر قبول همه فقهای مذاهب قائل به صحت هستند. یعنی  اگر قبل انعقاد و جری ایجاب قبول اخذ شود و پس از آن ایجاب ایرادشود، چنین عقد نکاحی صحیح است.[1]
مبحث دوم: تنجز عقد
عقد نکاح از جمله عقودی است که باید بصورت منجز واقع شود. عقد منجز عقدی است که تأثیر آن منوط به واقعه یا ایجاد امری دیگر نیست و به صرف انشاء به وجود می آید. عقد منجز به صرف اعلام اراده مؤثر است و اثر آن منوط به امر دیگری نیست . عقد منجز آن است که تأ
سلام
پرده اول:
توی موسیقی راک،جای ترانه سرا و اینجور چیزا مینویسن لیریکس اند ووردز تقریبا یعنی متن و کلمات.جذابه نه؟!جای یه خط نوشته یا یه بیت شعر،فقط یه ترکیب کلمات بنویسی بدون فاعل،بدون مفعول و از همه مهم تر بدون فعل...
زندگی هم گاهی اوقات همینجوری میشه.بدون فعل.انگار زندگی و خودت تو قالب کلمات توصیف میشن.خسته،بی‌حوصله،خندون،دیوانه،بی‌خواب،پرخواب،یا مثلا خسته بی‌خواب خندون یا هر چی...
پرده دوم:
عصیان...کلمه ست بسیار عجیب.یه بنده خدایی م
سلام
پرده اول:
توی موسیقی راک،جای ترانه سرا و اینجور چیزا مینویسن لیریکس اند ووردز تقریبا یعنی متن و کلمات.جذابه نه؟!جای یه خط نوشته یا یه بیت شعر،فقط یه ترکیب کلمات بنویسی بدون فاعل،بدون مفعول و از همه مهم تر بدون فعل...
زندگی هم گاهی اوقات همینجوری میشه.بدون فعل.انگار زندگی و خودت تو قالب کلمات توصیف میشن.خسته،بی‌حوصله،خندون،دیوانه،بی‌خواب،پرخواب،یا مثلا خسته بی‌خواب خندون یا هر چی...
پرده دوم:
عصیان...کلمه ست بسیار عجیب.یه بنده خدایی م
- بهشت(1)رسول اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم):الجنة بناؤ ها لبنة من فضة ولبنة من ذهب وملاطها المسک الاذفر وحصباؤ ها اللؤ لؤ والیاقوت وتربتها الزعفران ...؛(980)ساختمان بهشت خشتى از نقره و خشتى از طلاست ، گل آن مشک بسیار خوشبو و سنگریزه آن لؤ لؤ و یاقوت و خاک آن زعفران است ...(2)رسول اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم):فى الجنة ما لا عین راءت و لا اذن سمعت و لا خطر على قلب بشر؛(981)در بهشت چیزهایى هستند که نه چشمى دیده و نه گوشى شنیده و نه به خاطر کسى گذشته .(3)ام
فعالیت آکادمیک غربی‌ها خیلی بیشتر از ماست. فلسفه اسلامی چه قدر دارد رویش کار می‌شود؟ شاید در همین قم فقط. فلسفه اسلامی به کار دنیا نیامده است.
فلسفه ریشه مابقی علوم انسانی می‌شود. نمی‌شود به طور مطلق گفت فایده فلسفه چیست.
ایستایی فلسفه اسلامی به این خاطر است که ملاصدرا نیامد و صرفا کتاب‌های مشاء و سهروردی را دیده باشد. مثلا فلوطین هم دیده است. متاثر از نو افلاطونیان است.
مشکل عمده فیلسوفان ما این است که نتوانستند با زبان اصلی فلسفه روز ارت
ایزابلا ١٤٥١-١٥٠٤ م ملکۀ کاستیل، ١٤٧٤-١٥٠٤ م و حامی سفرهای دریایی کریستف کلمب
الکساندر هشتم ١٦١٠-١٦٩١ م پاپ کاتولیک‌ها، ١٦٨٩-١٦٩١ م
هنری فیلدینگ ١٧٠٧-١٧٥٤ م رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس انگلیسی
ایمانوئل کانت ١٧٢٤-١٨٠٤ م فیلسوف آلمانی
مادام دو استال ١٧٦٦-١٨١٧ م نویسندۀ فرانسوی سوئیسی
ویلیام چهارم (١٨٥٢-١٩١٢ م) گراندوک (فرمانروای) لوکزامبورگ، ١٩٠٥-١٩١٢ م
ولادیمیر لنین ١٨٧٠-١٩٢٤ م رهبر انقلابی اتحاد شوروی
الکساندر کرنسکی ١٨٨١-١٩٧٠ م رئ
دانلود پایان نامه روانشناسی با موضوع تبیین جهانی شدن آموزش عالیتبیین جهانی شدن آموزش عالی
نظریه‌های متفاوتی؛ بر حسب اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نسبت به جهانی شدن وجود دارد، لکن تمرکز این مطالعه به علت پرداختن به موضوع  آموزش عالی، بر نظریه‌هایی است که فرهنگ را محور بحثِ جهانی شدن قرار داده‌اند.
مک‌لوهان از جمله نظریه‌پردازانی است که نگاهی فرهنگی به جهانی‌شدن دارد. او از دیدگاه جامعه‌شناسی ارتباطات به واسطه‌های انتقال عناصر ف
وظیفه هر انسان مسلمانی از لحاظ عقلانى و مذهبی، ایجاب مى‏ کند که در ایام عزادارى اهل‏بیت(علیهم السلام)، حزن و اندوه خود را با اشک، آه و ناله و زارى، و با کم خوردن و کم آشامیدن مانند افراد غم زده اظهار نماییم.و پیرو راه و روش زندگی معصومین (علیهم السلام ) باشیم تا مورد رضایت خداوند قرار گیریم . همانطور که حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) می فرمایند : کان ابی اذا دخل شهر المحرم لا یری ضاحکا و کانت الکابة تغلب علیه حتی یمضی منه عشرة ایام، فاذا ک
تخصصی بودن آنها، در عمل، نمی توان یک قاعده ی کلی را بر تمام مصادیق، اعمال کرد. یک پزشک متعهد، بایستی با مصلحت اندیشی و درک شرایط و مقتضیات بیماران، در خصوص هر یک از آنها، تصمیمی متناسب اتخاذ نماید .
در این زمینه لازم است معذوریت ها نیز در نظر گرفته شود. به عنوان مثال مصادیقی وجود دارد که پزشک ملزم به اخذ رضایت آگاهانه است، اما در شرایطی قرار دارد که اساساً، امکان اخذ رضایت آگاهانه، وجود ندارد و از طرفی تعهد حرفه ای وی ایجاب می کند که به وظایف خ
قسمت سوم: تحول عظیم

در کودک نابغه و ژن فلسفی دیدیم که شریعتی  مشغول ترسیم خود‌انگاره‌ای است که دو هدف را
دنبال می‌کند نخست ایجاد یک اتوریته کاذب پیرامون خود با ایجاد تمایز اساسی میان
خود و دیگری؛ دوم نوعی روان درمانگری برای
کاهش سرخوردگی‌های ناشی از عدم پذیرش از سوی جامعه دانشگاهی.

شریعتی پس از ارائه تصویری از کودکی خود سراغ دوران
نوجوانی میرود و اینجا از ورود خود به
عالم فلسفه وعرفان میگوید.از خواندن اولین کتاب بسیار جدی فلسفی خود
می
دعاى
امام زمان (عج) براى بخشودگی گناهان شیعیان

اللهم
ان شیعتنا خلقت من شعاع انوارنا ، و بقیة طینتنا ، و قد فعلوا ذنوبا کثیرة ،
اتکالا على حبنا و ولایتنا . فان کانت ذنوبهم بینک و بینهم ، فاصفح عنهم ، فقد
رضینا ، و ما کان منها فیما بینهم ، و قاص بها عن خمسنا ، و ادخلهم الجنة ، و
زحزحهم عن النار ، و لاتجمع بینهم و بین اعدائنا فی سخطک .
پروردگارا ! شیعیان ما از شعاع
انوارما و باقیمانده طینت ما آفریده شده اند ، و ایشان باتکاء محبت و ولایت ما
گناهان بسی
مسلما هر متفکری در طول تاریخ برحسب نوشتارها و گفتارهایش تبیین و تشریح شده‌ست. و گاه‌گاهی نیز به زمینه‌های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی موثر در افکارش اشاره‌هایی شده‌ست. اما امری هست که در این زمینه یا مغفول مانده، یا من چندان چیزی از آن ندیده‌ام.
روشن‌فکری در ایران امروز، بسیار متفاوت با دهه ۴۰‌ست. شاید اصلی‌ترین وجه تمایز، شخصیت‌سازی بی‌رویه و اصرار این اشخاص به عدم وابستگی به سازمان فکری و مکتبی‌ست. اگر هم اعتقادی باشد،
اول بیاید نظر برخی از محققان غربی درباره عوارض خودارضایی
1- «سیلوانوس استال» معتقد است: «این کار زشت، آشفتگی و شوریدگی حال را سبب می شود و اگر تکرار شود نتایج محنت انگیزی را در پی خواهد داشت. استمنا هوش را ناتوان، خوی را پست و نیروهای بدن را نابود می سازد و آن را باید نه تنها گناه به خدا، بلکه بی حرمتی بدانچه در عالم بشریت پاک و نیک است به شمار آورد. این کار زشت اگر به درازا انجامد برای شخص، نه تنها بدبختی می آورد بلکه همه ی راههای به دست آوردن خ
 
بیش از بیست سال از سخنان خانم نیلوفر گوله، جامعه شناس ترک تبار می گذرد که در مقایسه ای میان روشنفکران ایران و ترکیه، از فقدان گفتگو میان روشنفکران ایران با یکدیگر ابراز شگفتی کرده بود! به باور گوله در ایران بر خلاف ترکیه، روشنفکران بجای گفتگو با یکدیگر، بیشتر با هواداران شان مونولوگ دارند! شاید آخرین خاطره گفتگوی روشنفکران در ایران به مباحثات میان دکتر سروش و مخالفان فکری او در مجلات کیهان فرهنگی و سپس کیان باز می گردد. در این مناظره های
بیش از بیست سال از سخنان خانم نیلوفر گوله، جامعه شناس ترک تبار می گذرد که در مقایسه ای میان روشنفکران ایران و ترکیه، از فقدان گفتگو میان روشنفکران ایران با یکدیگر ابراز شگفتی کرده بود! به باور گوله در ایران بر خلاف ترکیه، روشنفکران بجای گفتگو با یکدیگر، بیشتر با هواداران شان مونولوگ دارند! شاید آخرین خاطره گفتگوی روشنفکران در ایران به مباحثات میان دکتر سروش و مخالفان فکری او در مجلات کیهان فرهنگی و سپس کیان باز می گردد. در این مناظره های مک
جرم یک نوع از رفتاری خاص میباشد که ازمناظر مختلف و نسبت به علوم گوناگون مثلا؛ روانشناسی،جامعه شناسی،حقوق، ... میتوان آن را تعریف کرد.
 
جرم از منظر روانشناسی؛
به رفتاری اطلاق میشود که فرد تحت تاثیر محرکهای روانیمرتکب میشود ،ودر واقع بدین نحو
به واکنش در مقابل این محرکها میپردازد، این محرکها یا درونی بوده واز خود فرد سرچشمه میگیردمانند،ارتکاب عمل تحت تاثیر هیجانات فرد ویا خارجی بوده و از محیط اطراف وی یا سایر عوامل خارجی نشات میگیرد ، مان
در این مطلب به معرفی و دانلود کتاب های چشم هایش اثر فاخر علوی و کتاب مرگ و دیگر هیچ اثر عباس کیا رستمی همچنین کتاب  موسولینی و فاشیسم را برای دانلود کردن کتاب معرفی میکنیم.
دانلود کتاب چشم هایش
کتاب نادر ( چشم‌هایش ( اثر دارای اسم و رسم بزرگ علوی میباشد که در سال
۱۳۳۱خورشیدی منتشر شد . کتاب چشم‌هایش به نظر گونه داستان‌نگاری زیاد
اختصاصی است . در‌این کتاب بزرگ علوی یک روایت واحد را در نیز شکسته و
تکه‌های آن را به صورت دور از هم آورده است . مخ
دیشب تمامش کردم، بی‌نهایت زیبا، بی‌نهایت هیجان‌انگیز و بی‌نهایت بصیرت‌بخش بود. کتاب راجع به قضیه گودل، پیش‌زمینه‌ها و واکنش‌های آدمها به این قضیه بود. طرح کلی اثبات قضیه گودل را هم نوشته بود و تا جایی که با اصل اثبات آن در کتاب منطق ریاضی اندرتون مقایسه می‌کنم، به محتوای اصلی قضیه وفادار بود. برای منی که همین چند هفته پیش اثبات قضیه گودل را به صورتی کاملا فنی خوانده بودم، خواندن حواشی این اثبات، انگیزه‌های خود گودل و فضای فکری آن زما
مفهوم اسکیما به "آریستوتل" و "پلاتو" بر می گردد ولی اولین بار فیلسوف آلمانی، امانوئل کانت در قرن 19 از اسکیماها با عنوان ساختارهای سازمان دهی که می توانند بر چگونگی دیدن ما و تفسیر کردن جهان تاثیر گذارند نام برد.  طبق تعریف کانت تجربه های هر فرد در حافظه اش با هم جمع می شوند و مفاهیم عالی تری را شکل می دهند که اسکیما نام دارد ..
در قرن بیستم نیز این مفهوم وجود داشته است: در دهه 1920 پیاژه اسکیما ها را در کودکان مورد مطالعه قرار داد و در دهه 1930 نیز بار
 
من (شنگول العلما) با آقای جوگیر وارد اداره‌ی بوق شدیم تا مجوز فلان را بگیرم.
منشی آن اداره همی مشغول موبایل خویش بود.
آقای جوگیر: ببخشید خانم من برای گرفتن موجوز فلان آمده‌ام.
او در حالی که تمام قد در موبایلش فرو رفته بود و فقط مقداری از دستش بیرون از موبایل بود، با اشاره دست فرمان ایست داد. یعنی که کمی صبر کنیم. تا کار شخصی‌اش تمام شود.
آقای جوگیر: او مشغول لعب است. خدا کند زودتر خاتم‌العب شود.
با تعجب بسیار گفتم چه گفتی؟
آقای جوگیر: منظور از
خرید اینترنتی فایل پایان نامه روانشناسی : هومبولت
هومبولت
هومبولت[۱] (۱۸۰۹ ) نیز در اوایل قرن نوزده برهمین عقیده است. او در کتاب «دربارۀ روح و چارچوب سازمانی نهادهای فکری در برلین» دانشگاه را به مثابۀ «نهاد تفکر» مفهوم‌سازی می‌کند (فراستخواه، ۱۳۹۰: ۲). وی از مهم‌ترین حامیان عقاید کانت در مورد دانشگاه و هنچنین ایدۀ آزادی آکادمیک بود. پیشنهاد هومبولت در سال ۱۸۰۹ به پادشاه پروس منجر به تشکیل نخستین دانشگاه مدرن در جهان مدرن شد (دلانتی، ۱۳۸۹: ۵
در خاطرم هست یکی از تفریحات دوران تحصیل، پیدا کردن یک آهن ربا بود و براده های آهن.
آن روزها نمی دانستم اصلا داستان این جذب و جذبه و ربایش چیست؟
اولاً آهن ربا فقط براده های آهن، یا هر شیءی ک از جنس خود اوست و با او سنخیت و مسانخت دارد را جذب می کند؛ و حتی اگر ذره ای مسانخت نباشد جذب و جذبه و انجذابی صورت نمی گیرد. 
ثانیاً وقتی آهن ربا را در میدان جذب براده ها قرار می دهیم، آیا آهن رباست ک براده ها را ب سوی خود می کشد یا براده ها هستند ک بسوی آهن ربا
خواندن، مقدمه دانستن است.

یک فیلسوف گمنام

 
همین دیروز در گپ و گفت تلفنی با یکی
از دوستانم که خود اهل کتاب است، می گفتم: جانا! نمایشگاه کتاب، آن هم در بهترین
ماه سال ایرانی" اَشَه وَهیشتُو"، مفتوح گشته، منتظر عشاق کتاب، خب کی بریم؟

گفت: ای بابا! در سده ی بیست و
یکم و این همه کتب مجانی در اینترنت، آن همه اخبار رنگارنگ در سوشیال مدیا،و هر لحظه
تکثیر حرف ها و سخن ها که به قول خودت نیاز به استخبار احوال جهان و استطلاع از
اخبار روزمره ی آدمی را سیراب
خواندن، مقدمه دانستن است.

یک فیلسوف گمنام

 
همین دیروز در گپ و گفت تلفنی با یکی
از دوستانم که خود اهل کتاب است، می گفتم: جانا! نمایشگاه کتاب، آن هم در بهترین
ماه سال ایرانی" اَشَه وَهیشتُو"، مفتوح گشته، منتظر عشاق کتاب، خب کی بریم؟

گفت: ای بابا! در سده ی بیست و
یکم و این همه کتب مجانی در اینترنت، آن همه اخبار رنگارنگ در سوشیال مدیا،و هر لحظه
تکثیر حرف ها و سخن ها که به قول خودت نیاز به استخبار احوال جهان و استطلاع از
اخبار روزمره ی آدمی را سیراب
الأسنان
الأسنان هی تلک التراکیب العظمیة الصغیرة البارزة من کلا الفکین فی الفم بحیث یکون جزؤها السفلی مغروساً فی جیوب تحت اللثة، وتتنوع الأسنان بین القواطع والأنیاب والضواحک والأضراس، وکل من هذه الأشکال له أهمیته، فالأسنان بشکل عام تقدّم أهمیة کبیرة للإنسان بالرغم من صغر حجمها، فهی التی تعمل على تقطیع الطعام ومضغه وسحقه لتسهیل هضمه فی الأمعاء، کما أنّ لها دور مهم فی التواصل مع الآخرین والتحدث معهم کونها تشکل مخرجاً للعدید من الحروف وب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها