همانطور که شما احتمالا از تماشای مسابقه فوتبال یا هر مسابقه ی دیگه ای لذت میبرید بنده دارم گرگیاس افلاطون رو میخونم و هر جواب استدلال دادن یا عقب نشینی ظاهری ای که سقراط جلوی مدعیانش میکنه رو مثل یه هوک چپ و راست و رقص پا میبینم و لذت میبرم. وسطش یهو میگم دمت گرم همینه رو همین نقطه دست بذار و بزن ناکارش کن . یا حتی حدس میزنم الان بحث دانش رو پیش میکشه و ضربه فنیش میکنه.
خلاصه که لذت بردم! به به اقا سقراط .دست شما درد نکنه اقا افلاطون.
✨مگس و عنکبوت✨
افلاطون روزی شاگردان خود را گردش علمی برد. در کوه و دشت در طبیعت سبز بهاری گشتند و از افلاطون، فلسفه وجود آموختند.
وقت استراحت مشغول خوردن، غذا شدند. مگس ای مزاحم غذا خوردن افلاطون شد و مدام بر روی غذای او میخواست نزدیک شود و بنشیند. افلاطون قدری از غذای خود در مقابل مگس گذاشت، مگس از آن مکید. افلاطون خواست شاگردانش به توجه مگس را زیر نظر داشته باشند. مگس بر خواسته و روی دست یکی از شاگردان که قدری زخم بود و خون داشت نشست و مشغو
یکی از برجسته ترین نمونه های اتوپیای اسلامی در اندیشه فیلسوف بزرگ قرن سوم هجری یعنی فارابی شکل گرفته است:
مدینه فاضله
فارابی با بهره گیری از آراء افلاطون، حکومت آسمانی منظور نظر افلاطون را از حیث نظری به وجه عملی نزدیک ساخت.
عنصر اصلی در اتوپیای افلاطون عدالت است که در مدینه فاضله فارابی نیز چشمگیر است. در مدینه فاضله افراد برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی به اجتماع روی می آورند. افراد در این اجتماع، که حاصل عدالت زیبایی همت برادری و تعاون
نومن [= ذات معقول/noumenon ]
پیشینه
نومن از اصطلاحهای بنیادین نظام استعلائی کانت است. این اصطلاح با کتاب «نقد عقل محض» کانت به نحو اساسی وارد تاریخ فلسفه غرب شد. برخی معادلهای بکار رفته برای این واژه در زبان پارسی از این قرارند: «بود»، «ذات»، «شیء فی نفسه»، «ذات متأصل»، «ذات معقول».
افلاطون میان جهانِ ظاهریِ پدیدارهایِ محسوس و جهانِ حقیقیِ معقولِ مُثُل، فرق نهاد. از نظر وی، علم به امور متغیر، تعلق نمیگیرد؛ چرا که اگر امر ثابتی نباشد، ما چه چیزی
شرایط روحی بسیار پیچیدهی سدهی چهارم (ق.م) بیان تام خویش را از افلاطون مییابد : در طبیعت مترقی هنر او و خصلت محافظهکار فلسفهاش ، در طبیعتگرایی گفتارش که از شکلک [؟] مردم عوام به عاریت گرفته و در پندارگرایی تعالیمش که ریشهشان در برداشت اشرافی از زندگی است . در همهی ادبیات یونان فرد دیگری را نمیتوان یافت که به اندازهی وی از ته دل مدافع آرمانهای فرهنگی اشرافیت باشد . 'پیندار' تعادل میان نیروهای جسمی و روحی را بیش از این مشتاقانه ن
افلاطون یک فیلسوف شاعر است و آثار وی قبل از آنکه خردمندانه باشد، شاعرانه است. امّا در اندیشه او شعر تنها وسیله ای برای بیان زیبایی حقیقت است. افلاطون از این جنون الهی (شعر) بهره می برد تا حالات، صحنه ها و شخصیتها را در مکالمات خود به زیباترین صورت بیافریند و تجسم بخشد. بنابر گزارش دیوگنس لائرتیوس، افلاطون در ابتدا، خود را به مطالعه نقاشی و گفتن شعر، نخست شعر ثنائی و سپس شعر غنایی و نوشتن تراژدی مشغول می داشته است.(1) ولی زمانی که با سقراط آشنا
خب من اومدم کتابخونه یه گوشه ی دنج باحالم پیدا کردم خیلی خوبه. دارم فلاسفه ی بزرگ نوشتهٔ براین مگی رو میخونمو برای خودم خلاصه مینویسم. تا شب کلی میخونم مطمئنم. افلاطون رو تموم کنم میرم سراغ زبان باید جبران کنم دیروزو. همین فعلا خبر دیگه ای نیست. مهام اومده سپهرم بعد مدرسه اش میاد. من با این جا عشق میکنم.
ترکیب عطر تلخ و گس مردانه و بوی دود سیگارش
مرا به یاد حرفهای فیلسوف مآبانه اش می اندازد.
وقتی از سقراط و افلاطون حرف می زد،
محو افکار و گفتارش می شدم.
می گفت؛ به سمت زندگی اپیکوری قدم برداشته.
می گفت؛ قهقهه ی زیاد آدم را به بلاهت می رساند.از اینکه عاشق این مرد فیلسوف مآب شده ام لذت می برم.
لذتی که دوامی نداشت.
اندوه و اضطراب آمدند و مثل گله های اسب های سیاه و وحشی
که در دشت می تازند، قلبم را زیر سم هایشان لگدکوب کردند.
اگر او بود به این نقطه از پا
وااای بالاخره این بخش نظریه ی مُثُل افلاطون تموم شد. روش گیر کرده بودم اساسی. اصلا عذاب بود خوندنش. خود نظریه نه ها. میدونم نظریه چیه کتاب جمهور افلاطون رو خوندم ولی این اصلا یه چیز قاطی بود. حوصله سر بر هم بود برا من به شخصه شاید از نظر بقیه خیلی کامل و خوب بیاد. هوووراااا رسیدم فصل جدید. دلم میخواد زودتر تموم کنم کتابه رو. بشینم پای کتابایی که خریدم.
صبح ساعت شیش شیشو نیم بیدار شدم ولی ساعت نه نیم یهو باتریم تموم شد خوابم برد :دی خیلی رو اعصابم
این متن رو تازه دیدم گفتم شما هم بخونید
جالب و تاثیر گذاره:
از افلاطون پرسیدند:شگفت انگیزترین رفتار انسان چیست؟پاسخ داد:'از کودکی خسته می شود،برای بزرگ شدن عجله می کند و سپس دلتنگ دوران کودکی خود می شود!ابتدا برای کسب مال و ثروت از سلامتی خود مایه می گذارد،سپس برای بازپس گرفتن سلامتی از دست رفته پول خود را خرج می کند.طوری زندگی می کند که گویی هرگز نخواهد مرد و بعد طوری که گویی هرگز زندگی نکرده می میرد!آنچنان زمان خود را صرف آماده شدن برای زندگ
از افلاطون پرسیدند :شگفت انگیز ترین رفتار انسان چیست؟
پاسخ داد : از کودکى خسته مى شود ،براى بزرگ شدن عجله مى کند و سپس دلتنگ دوران کودکى خود مى شود .
ابتدا براى کسب مال و ثروت از سلامتى خود مایه مى گذارد سپس براى باز پس گرفتن سلامتى از دست رفته پول خود را خرج مى کند .
طورى زندگى مى کند که انگار هرگز نخواهد مرد ، و بعد طورى مى میرد که انگار هرگز زندگى نکرده است .
انقدر به آینده فکر مى کند که متوجه از دست رفتن امروز خود نیست ، در حالى که زندگى گذشته ی
روانشناسی یک علم نو ظهور با تاثیر بسیار زیاد است به همین خاطر همیشه این سوال در ذهن مردم مطرح است که روانشناسی چیست و چه اهداف دارد؟ به طور خلاصه معنی و تعریف روانشناسی یعنی بررسی و مطالعه علمی رفتار و فرآیندهای ذهنی.
با این حال این تعریف موضوع های بسیار گسترده ای را در بر میگیرد. ریشه علم روانشناسی در زمان فلاسفه بزرگ یونان همچون سقراط ، افلاطون و ارسطو است.
آنها سوالاتی اساسی در باب زندگی روانی انسانها مطرح کردند.
برگرفته از : https://www.wik
وقتی مدام خودارضایی میکنی یعنی در حالِ سخن گفتنِ مدام با
خویشتنی، و این خویشتنگرایی، سمی است خطرناک که آدم را بیشتر و بیشتر
به درون سوق میدهد.درونی که در آن هیچ چیز نیست. مثلِ یک جعبهی
توخالی که صرفِ بسته بودنش جذاب است و تو راجع به محتوای آن خیالبافی
میکنی و شطحیات میگویی.
شطح یعنی سخنِ از خالی به خالی. و خالیهای جهان چه جذاب است.
دروننگری،
ختم به مالیخولیا میشود و سودا و هوس، هوسهای مارگونهی سبزپیکر،
هوسهای پیچکطور
اتوپیا و الهیات اجتماعی
اتوپیا در زبان یونانی به معنای ناکجا آباد است. یعنی جایی که اصلا وجود خارجی ندارد. نوعی خیال پردازی درباره یک نظام اجتماعی آرمانی.
این مفهوم اول بار توسط افلاطون در رساله جمهوری او بیان شده است. در واقع او در این رساله خطوط اصلی مدیریت و سامان دهی یک شهر آرمانی را ترسیم می کند. از منظر افلاطون روح جامعه عدل است و این عدالت است که در کنار حکمت و شجاعت و خویشتن داری فضایل شهر آرمانی را محقق می کند.
تامس مور در قرن شانزدهم ب
بلکه سزاوار بندگان است ،که مُردن برای آنان بسی بهتر از زنده ماندن است
زیرا نه از خود می توانند دفاع کنند و نه از دوستان و خویشان خود، بلکه ناچارند همواره دشنام و ناسزا بشنوند
و دَم برنیاورند.
افلاطون
@Parsa_Night_narrator
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
منبع خبری کانال:
#BBC_News
مشاهده مطلب در کانال
آغاز فلسفه، هانس گئورگ گادامر، ترجمه عزت الله فولادوند، نشر هرمس، ص 11
«سر و کار ما اینجا با آغاز فلسفه است ولی فلسفه واقعا چیست؟ افلاطون تاکید مصنوعی و قطعا نامتعارف بر واژه «فلسفه» گذاشت. به نظر او فلسفه چیزی جز تلاش برای رسیدن به فرزانگی و حقیقت نبود؛ فلسفه صرفا تلاش در پی معرفت بود، نه مالکیت آن. این عقیده با کاربرد متداول اصطلاح «فلسفه» و «فیلسوف» مطابقت نداشت. «فیلسوف معمولا به معنای کسی مستغرق در مراقبه نظری بود و بنابر این مردی بود م
در مرکز پادگان، مدت ده هفته تعلیمات نظامی دیدیم. چه ده هفتهای که بیش از ده سال مدرسه رفتن روی ما اثر گذاشت. کمکم متوجه شدیم که یک دگمهی براق نظامی، اهمیتش از چهار کتاب فلسفهی شوپنهاور بیشتر است. اول حیرت کردیم، بعد خونمان به جوش آمد و بالاخره خونسرد و لاقید شدیم؛ فهمیدیم که دور، دورِ واکس پوتین است، نه تفکر و اندیشه. دورِ نظم و دیسیپلین است، نه هوش و ابتکار؛ و دورِ تمرین و مشق است، نه دورِ آزادی. ما با شور و شوق فروان سرباز شده بودیم اما
افلاطون میگه مثلا زیبایی(یا هر فضیلت دیگری) که ما در جهان محسوس میبینیم اصلش در جهان عقل یا ذهن یا عالم مُثُل وجود دارد و اینی که ما داریم میبینیم سایهی اون هست. درباره عشق هم میشه اینو گفت که
مثلا هر چند
شما الان از نعمت سایه برخوردار نیستی
ولی به اون اصلش در جهان ایده دسترسی داری
یعنی در واقع همه عشق رو دارن
که دنبال سایه شَن...
مطلب مرتبط:شعر بیمعشوق
فلسفه آیینه ی جهان نما است جام جم است.در حقیقت جهانی هم درون ماست و برای دیدن این جهان باید به حکمت روى بیاوریم.باید حیرت زده شویم تا محو تماشای خود شویم. امام حکما افلاطون چنین گفته است که: فلسفه منحصراً با حیرت آغاز می شود، و معلم اول ارسطو نیز گفته است که اعجاب و حیرت است که مردم را به سوی حکمت سوق می دهد.مولانا نیز چنین سروده است:
ای نسخهٔ نامهٔ الهی که توئیوی آینهٔ جمال شاهی که توئیبیرون ز تو نیست هرچه در عالم هستدر خود بطلب هر آنچه خواهی ک
سیستم آموزش مجازی یا سیستم آموزش از راه دور ریشه در زمان های قدیم داشته و به عقیده بعضی از صاحب نظران به زمان افلاطون وشاگردش دیونسیس می رسد ولی از آنجایی که شواهد نشان می دهد اولین آموزش از راه دور به شیوه پستی و مبادله مواد آموزشی وپرسش وپاسخ از طریق پست در سال های 1728میلادی انجام گرفته است از آن تا به حال شکل های مختلفی از آموزش به صورت های ترویجی ، ارشادی و آکادمیک از طریق مکاتبه ، ضبط صوت ، برنامه های تلوزیونی ، ویدئویی واخیرا ماهواره ا
یک مثلی ما داریم که می فرماید روباه از رو زرنگیش می افته تو تله
الان حکایت منه
البته من از رو علاقه م افتادم تو تله نه زرنگیم
ترجمه گروهی تخصصی حرفه ای رو که یادتون هست؟؟
من دو تا کشور انتخاب کردم: فنلاند و کره جنوبی (حدود 40 تا کشوره)
دلیلش هم این بود که تو کار رساله م روی آموزش و پرورش این کشورها کار کرده بودم و یجورایی بهشون ارادت داشتم
الان که دارم ترجمه می کنم چشمتون روز بد نبینه فنلاند پرررررررررررررررر هست از بحث فلسفی؛ هگل، کانت، اسنلمان
این مسئله (که هدف فلسفه چیست) از دیرباز درگیرى ذهنى
برخى فلاسفه بوده و باعث شده رویکردشان در فلسفه را به کلّى تغییر دهند. نخستین
کسى که به طور جدی به این مسئله اندیشید، سقراط بود. سقراط تأکید داشت که ما را با
"جهان شناسی" کاری نیست. این که جهان به چه شکل است، علت اولیه جهان
چیست، اشیا در جهان چه ربطی و چه وضع و نسبتی با هم دارند و ماهیات اشیا چگونه
است، به ما ربطی ندارد و دانستن شان هیچ سودی به حال ما ندارد، آنچه اهمیت دارد
خود ماییم؛ باید تمام هم
برای تکان دادن دنیا ابتدا باید خودمان را تکان دهیم
سعادتمند کسی است که از هر خطایی که از او سر بزند تجربه تازه به دست آورد.
سقراط
افلاطون موفقیت پیش رفتن است، نه به نقطه پایان رسیدن.
مردان موفق وسایل کار خود را خود می جویند، در حالی که آدم های ناموفق و بی تصمیم دایم به دنبال دیگرانند.
چنو کالد
بحث شوخی و مزاح و متقابلاً مقولة جدیت، از اموریاند که بسیاری اوقات دچار افراط و تفریط میشوند. گاهی جامعهای چنان جدی و خشک میشود که هر گونه لطافت و ملاحت را از دست میدهد و قدرت تحمل و زیبایی زندگی را از انسان میستاند.
جامعهای را افلاطون در یونان قدیم و توماس هابز در قرن هفتم ترسیم کردند بر همین مبنا بود و هرگونه تئاتر و نمایش خندهدار را محکوم میکردند و رواج آن را در جامعه جالب و جایز نمیدانستند.
نگاه آنها نسبت به خنده مبتنی
بحث شوخی و مزاح و متقابلاً مقولة جدیت، از اموریاند که بسیاری اوقات دچار افراط و تفریط میشوند. گاهی جامعهای چنان جدی و خشک میشود که هر گونه لطافت و ملاحت را از دست میدهد و قدرت تحمل و زیبایی زندگی را از انسان میستاند.
جامعهای را افلاطون در یونان قدیم و توماس هابز در قرن هفتم ترسیم کردند بر همین مبنا بود و هرگونه تئاتر و نمایش خندهدار را محکوم میکردند و رواج آن را در جامعه جالب و جایز نمیدانستند.
نگاه آنها نسبت به خنده مبتنی
تعاریف گذشتگان از موسیقی
پیشینیان موسیقی را چنین تعریف کردهاند: معرفت الحان و آنچه التیام الحان بدان بود و بدان کامل شود. ارسطو موسیقی را یکی از شاخههای ریاضی میدانسته و فیلسوفان اسلامی نیز این نظر را پذیرفتهاند، همانند ابن سینا که در بخش ریاضی کتاب شفا از موسیقی نام بردهاست ولی از آنجا که همه ویژگیهای موسیقی مانند ریاضی مسلم و غیرقابل تغییر نیست، بلکه ذوق و قریحهٔ سازنده و نوازنده هم در آن دخالت تام دارد، آن را هنر نیز میدانند.
مرد بد همان عاشق فرومایه است که تن را بیشتر از روح دوست دارد و بدیهی است که عشقاو پایدار نمی تواند بود. زیرا دل به چیزی بسته است که خود پایدار نیست. از این رو همین که شا دابی تن معشوق پژمردگی آغازد آتش عشق نیز خاموش می گردد و عاشق، کسی را که تا آن دم می پرستید رها می کند و می گریزد و همه وعده ها و سوگندهای خود را از یاد می برد. ولی آنکه به روحی زیبا دل باخته است، همه عمر بر سر پیمان خویش استوار می ایستد، زیرا آنچه دل از او برده خود پایدار و جاودانی ا
امروز می پردازم به
اندیشه های ارسطو از کتاب دنیای سوفی اثر یوستن گردر و در ادامه از کتاب "ماجراهای
جاودان در فلسفه" اثری از "هنری توماس و دانالی توماس".
«یکی از بزرگترین
مخالفان نظریه مُثُل افلاطون شاگردی از آکادمی افلاطون یعنی ارسطو (384-322 پیش از
میلاد) بود. ارسطو فرزند یک پزشک اهل مقدونیه بود و وقتی افلاطون 61 ساله بود به
آکادمی وی راه یافت. اگر بخواهیم به بیانی به تفاوت اندیشه های این دو استاد بزرگ
بپردازیم باید بگوییم که افلاطون چنان غرق در ن
«اگر زندگی ما معنایی داشته باشد، این معنا همان چیزی است که ما به آن دادهایم، نه چیزی که حاضر و آماده در اختیار ما قرار گرفته باشد.» تری ایگلتون
کتاب "فلسفه و معنای زندگی" از محمد آزاده از دیدگاه چند فیلسوف معنای زندگی را با زبان شیرین و ساده روایت می کند. این کتاب هم لذت بخش و هم آگاهی بخش است و ما را به اندیشیدن درباره معنای زندگی فرا می خواند.
چاپ دوم ین کتاب خواندنی دارای سیزده فصل می باشد.
بخش اول کتاب دربردانده مقاله ای است برگرفته از
برای طبقهی حاکم یونان و فیلسوفان آن ، فراغت کامل شرط اولیهی هر چیز خوب و زیبا است ، تنها تصرف ارزشمندترین چیزها است که زندگی را شایستهی زیستن می سازد . تنها آنکه مجال دارد میتواند به خرد و آزادی معنوی برسد ، میتواند بر زندگی فائق آید و از لذات آن کام جوید . رابطهی درونی میان این آرمانِ زیست و موقعیت اجتماعی طبقهی بهرهخور (رانتخوار) آشکار است . آرمان نجابت ، پرورش همهجانبهی نیروهای جسمی و روحی ، حقیر شمردن هرگونهی تخصیص محدو
روح الله مهرجو،پژوهشگر اجتماعی و مدرس دانشگاه پایگاه خبری فکراقتصادی_
شغل مهمترین عامل آرامش روحی و روانی مردم در جامعه امروزی است. داشتن یک
شغل خوب به معنای درآمد اقتصادی برای گذران زندگی است. به همین دلیل به
نخستین اولویت انسانها بدل شده است. وقتی این مهم حاصل میشود، امنیت شغلی
مبحثی است مطرح میشود و مورد کنکاش و بررسی عالم علوم اجتماعی و حتی
نظریه پردازان حوزههای مختلفی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی میشود.
اینکه انسان تا چه
دبیر تحریریه ماهنامه فکر اقتصادی
روح الله مهرجو،پژوهشگر اجتماعی
و مدرس دانشگاه پایگاه خبری فکراقتصادی_ شغل مهمترین عامل آرامش روحی و
روانی مردم در جامعه امروزی است. داشتن یک شغل خوب به معنای درآمد اقتصادی
برای گذران زندگی است. به همین دلیل به نخستین اولویت انسانها بدل شده
است. وقتی این مهم حاصل میشود، امنیت شغلی مبحثی است مطرح میشود و مورد
کنکاش و بررسی عالم علوم اجتماعی و حتی نظریه پردازان حوزههای مختلفی،
اقتصادی، اجتماعی و حت
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی
دسته بندی
روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل
docx
حجم فایل
47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل
30
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عدالت سازمانی
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغ
منِ استعلائی [transcendental I]
درباره «من» یا «نفس،» از دوره یونان تاکنون، در مکاتب مختلف فلسفی، سخن به میان آمده است. افلاطون و ارسطو هر یک به معنایی قائل به تجرد نفس بودند. در فلسفهی جدید، دکارت، در قرن هفدهم، قائل به سه جوهر شد، که یکی از آنها نفس است، یعنی نفس دارای وجود مستقل است. اهمیت نفس در فلسفهی دکارت به اندازهای است که دو جوهر دیگر، یعنی خدا و جسم، در مقام اثبات، از دل آن برون میآیند. در قرن هجدهم، هیوم (1776-1711م.) وجود جوهری «من» را به چ
از دید بزرگترین اساتیدی که تاکنون در این کره خاکی زیسته اند قانون جذب پر قدرت ترین قانون کائنات است
شاعرانی چون ویلیام شکسپیر، رابرت برونینگ و ویلیام بلیک این نکته را در اشعار خود گنجانده و به ما منتقل کرده اند. لودویک فون بتهوون نیزآن را از طریق موسیقی اش ابراز کردم و لئوناردو داوینچی آن را در نقاشی خود به تصویر کشیده است
متفکرین بزرگ از جمله افلاطون، سقراط، رالف والدو امرسون فیثاغورث، سر اسحاق نیوتن و یوهان ولفگانگ فون گوته و ویکتور هوگو
از دید بزرگترین اساتیدی که تاکنون در این کره خاکی زیسته اند قانون جذب پر قدرت ترین قانون کائنات است
شاعرانی چون ویلیام شکسپیر، رابرت برونینگ و ویلیام بلیک این نکته را در اشعار خود گنجانده و به ما منتقل کرده اند. لودویک فون بتهوون نیزآن را از طریق موسیقی اش ابراز کردم و لئوناردو داوینچی آن را در نقاشی خود به تصویر کشیده است
متفکرین بزرگ از جمله افلاطون، سقراط، رالف والدو امرسون فیثاغورث، سر اسحاق نیوتن و یوهان ولفگانگ فون گوته و ویکتور هوگو
قصد دارم گوشه هایی
از زندگی افلاطون کسی که تاثیری ژرف بر آینده جهان داشته است را از کتاب دنیای
سوفی و همچنین از کتاب "ماجراهای جاودان در فلسفه" اثری از
"هنری توماس و دانالی توماس" را بنویسم.
«افلاطون ( 428-347
پیش از میلاد) بیست ونه ساله بود که سقراط جام شوکران را نوشید و از مدتی پیش نیز
شاگرد سقراط بود. عمده آثار افلاطون برخلاف فیلسوفان پیشین باقی مانده است.
افلاطون مدرسه فلسفه خود را به یاد پهلوان افسانه ای یونان آکادموس، آکادمیا
نامید. در آکادم
بررسی فیلم agora ساخته آلخاندرو آمنابار(به بهانهٔ روز درگذشت گالیلئو گالیله):وقایع تاریخی از ابتدا برای سینمای غرب از اهمیت ویژهای برخوردار بود. حقیقت این امر آن زمان بر ما آشکار میشود که متوجه میشویم که در طول تاریخ هالیوود بهخصوص آن زمان که سنّت ساخت فیلمهای پر خرج بسیار کمتر بود بودجههای عظیمی برای ساخت آثاری در مورد وقایع صدر مسیحیت (همچون فیلم السید یا آهنگ برنادت) اختصاص داده میشد.باید دانست که دکترین سینمای غرب خواهانِ «ه
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
روانشناسی علمی است که با استفاده از روش علمی به پژوهش و مطالعهٔ روان (ذهن)، فرایند ذهنی و رفتار در موجودات زنده میپردازد.[۱] به عبارت دیگر، روانشناسی به مباحث رفتار و فرایندهای روانی میپردازد. منظور از «رفتار»، کلیهٔ حرکات، اعمال و رفتار قابل مشاهدهٔ مستقیم و غیرمستقیم است؛ و منظور از مشاوره دیجیتال مارکتینگ«فرایندهای روانی»، مباحثی همانند احساس، ادراک، اندیشه (تفکر)، هوش، شخصیت، هیجان و انگیزش، حافظه و… ا
استاد ملکیان چند جلسه سخنرانی دارند با عنوان «زندگی فیلسوفانه». ایشان در جلسه سوم توضیح می دهند که یکی از باورهای فیلسوفانه این است که هر سخنی پیش فرضهایی دارد و سخن بدون پیش فرض وجود ندارد.
جالب است که ایشان در درس چهارم توضیح می دهند که زندگی فیلسوفانه با نوعی گشودگی همراه است و بنابراین فیلسوف گرفتار پیش فرض نیست.
این دو سخن با یکدیگر تناقض صریحی دارند. شک نداریم که ایشان ذهنی دقیق و حافظه ای قوی دارند. اما در این هم شکی نیست که سخنان هر
برای شاه رعیت و برای پیشوا پیرو لازم است. یونانیان قدیم به درستی معتقد بودند که «خودکامه» رعیت را به وجود نمیآورد، بلکه رعایا هستند که کسی را به خودکامگی میرسانند. همانطور که در بعضی اشکال بدوی زندگی شیء تعیین کنندهی حالت است: «طعمه ماهی را میگیرد، نه ماهی طعمه را.» میشود گفت که، در نهایت هر ملتی لایق همان دولتی است که دارد. در واقع، آیا هرگز دیده شده که ملت آزادهای مدتی طولانی تسلیم استبداد شود یا ملت رام و سربهزیری به آزادی دست ی
مقالهٔ آئورا، فرشید آذرنگ ، حرفه عکاس ۱۶ ( حرفه هنرمند )
در حقیقت ، عکاسی دو کار می کند : با حجاب برداشتن از اشیا و از میان بردن هاله ای که آنها را در میان گرفته به ادراک انسان کمک میکند تا آنچه در جهان ، یکسان و مشابه است دریابد و از سوی دیگر با همین عمل و از طریق مانند سازی و رو نوشت ، آنچه را در جهان، یکه و یگانه است فراچنگ آورد و بر آن مسلط شود. در حقیقت ،عکاسی جهان را مشابه تر و قابل دسترس تر از آنچه به نظر می رسد ،نشان می دهد.
عکاسی ، مارا
سلام دوستان
امروز در مورد پروبیوتیک میخوام صحبت کنیم.
پروبیوتیک چیه اصلا؟
به زبون ساده باکتری های مفید دستگاه گوارش رو پروبیوتیک میگن.
حالا تعریف سازمان دارو و غذای جهانی از پروبیوتیک:
پروبیوتیک هامیکروارگانیسم های زنده ای هستن که مصرف سروش افلاطون کافی آنها سبب نمایان شدن اثرات سلامت بخش در بدن میزبان میشود.
دوستان داخل دستگاه گوارش بخصوص روده هم باکتری های مفید یعنی پروبیوتیک ها وجود دارن هم باکتری های مضر هم باکتری های خنثی.قناری سال
مفهوم لغوی عدالت
عدالت یعنی دادگری کردن. جرجانی می گوید: عدالت در لغت استقامت باشد و در شریعت عبارت از استقامت بر طریق حق است یا اجتناب از آنچه محذور است در دین . عدل به معنی داد، مقابل ستم و بیداد، امری بین افراط و تفریط است. عدالت و مساوات از ارزش هایی هستند که کلیه کردارهای فردی و اجتماعی و مادی و معنوی آن را شامل می شود و هرشخص با وجدان خواهان آن ها. عدالت یعنی قراردادن هر چیز درجای خود (حدادنیا، شهیدی، هاشمی، 1392، ص 167).
برای عدالت معانی فراوا
زنده نگه داشتن یاد آدمها، شیوه ای برای به دوش کشیدن بار نبودشون و لالایی برای دل بی قرارمونه.
مدتها بود که میخواستم بخشی رو ایجاد کنم که توشه هایی که بر گرفتم و نگه دارم. با یادداشتهای استاد نازنینمون، آقای بابایی شروع میکنم.
عنوان مطلبشون: خواب های خوش
مولوی، مدرسۀ معنوی است که جز برای درس و مشق معنا، کسی آنجا نمیرود.سعدی، مانند سینما است که جز برای تماشا، کسی قدم به آن نمیگذارد.حافظ، پارک بزرگ و عمومی شهر است که برای همه است؛ از بازنشستگ
افلاطون با توجه به تربیت خانوادگى اش سعى داشت به عرصه سیاست وارد شود و یک رجل سیاسى شود ولى پس 226 افلاطون از محاکمه سقراط، سیاست را عرصه پر خطرى دید و عملا خویش را از صحنه سیاست کنار کشید. به نظر مى آید تمامى آرا و افکار او نشان دهنده مقاصد سیاسى وى است; یعنى او یک نظریه پرداز سیاسى است، گرچه در عمل سیاسى نبود.
آنچه از آثار افلاطون باقى مانده است، به صورت مکالمه است. این گفتگوها از لحاظ هنرى هم بسیار ارزشمند است و تنها ارزش فلسفى ندارند. روش افلا
درآینه
نگاه کن،
اگر صورتی
زیبا داری کاری مناسب جمالت انجام بده
واگرقیافه
ات نامناسب است،
زشتی
کرداررا به زشتی صورت میفزار
افلاطون
(صورت وجمال زیبا دلیل این نیست که همه عکس هات رو نشون دیگران بدی
باید از این نعمت ؛از این هنر خداوند خوب استفاده کنی ،نه این که اوج بی
حیایی رو به رخ بکشانی.
اما هرچقدر هم قیافه زشت باشه بدتر از کردار و رفتار زشت نخواهد بود
.
خدایا به فریادمان برس .
الهی عاقبت بخیر بشیم)
طی سال های ماقبل تاریخ مردمانی دریایی در اطراف دریای اژه شروع به سکونت کرده و در قسمت جنوب یعنی مقدونیه گسترده شدند. آبادیهای عمده و اصلی آنها در جزیره ((کِرِت)) بود. اول ساکن کومه و کپر بودند ولی بزودی خانه هایی چهار گوش با سقف های مسطح ساختند، که درهای آن به سوی آفتاب گشوده میشد. اینها ساکنان اولیه ((کِرِت)) بودند که بازمانده ظروف، حجاری ها، مجسمه ها و جواهراتشان نشان می دهد که مردمی هنرمند بوده و بر ملت های معاصر خود در این زمینه برتری داشته ا
ارسطو در واقع یکی از انعطاف پذیر ترین و بی تعصب ترین فلاسفه بوده که فلسفه را کوششی متوقف نشدنی و مداوم برای رسیدگی به همهٔ پیچیدگی های تجربه های انسانی تلقی میکرده و هرگز از پا نمینشسته و همیشه در جستجوی این بوده که بلکه باز هم راههای بهتر برای کنجانیدن آن پیچیدگی ها در افکارش پیدا کند.
کتاب فلاسفهٔ بزرگ آشنایی با فلسفهٔ غرب ، براین مگی، عزت الله فولادوند ، نشر خوارزمی
مثلا چی میشد من یکی بودم مثل ارسطو. شایدم بشم کسی چمیدونه!
تا الان داشتم
بیشترین جوابهایی که میدهند عبارتند :
1 بار در 2 روز
1 بار در روز
2 بار در روز
؟؟
افرادی که 1بار در 2 روز غذا می دهند، اظهار میکنند بعلت اینکه پرنده ها کمتر تحت استرس ورود، قرار می گیرند، نتیجه بهتری حاصل می شود،
ورود هرچه کمتر، تولید هر چه بیشتر
جواب:
اگر دادن غذا و آب تازه بر اساس برنامه ای منظم و همیشگی صورت گیرد، هیچ تاثیر منفی بر روی پرنده های مولد ندارد. ولی ورود غیر ا منظم، تاثیر منفی بر روی جفت های مولد دارد.
اگر وقت کافی دارید، بهترین روش تغ
امروز می خواهم
مجدداً از کتاب دنیای سوفی استفاده کنم و یک سرگذشتی از سقراط را ارائه کنم:
« فلاسفه اولیه یونان
گاه فیلسوفان طبیعی خوانده می شوند چون بیش از هر چیز در فکر جهان طبیعی و
رویدادهای طبیعی بودند. فیلسوفان طبیعی نخستین گام را در راه استدلال علمی
برداشتند و پیشتاز آنچه که بعدها علم نامیده شد بودند, آنها در جستجوی قوانین
ناپیدای طبیعت بودند و می خواستند بدون توسل به اساطیرکهن بفهمند پیرامون آنها چه
می گذرد یعنی می خواستند با مطالعه خ
طی سال های ماقبل تاریخ مردمانی دریایی در اطراف دریای اژه شروع به سکونت کرده و در قسمت جنوب یعنی مقدونیه گسترده شدند. آبادیهای عمده و اصلی آنها در جزیره ((کِرِت)) بود. اول ساکن کومه و کپر بودند ولی بزودی خانه هایی چهار گوش با سقف های مسطح ساختند، که درهای آن به سوی آفتاب گشوده میشد. اینها ساکنان اولیه ((کِرِت)) بودند که بازمانده ظروف، حجاری ها، مجسمه ها و جواهراتشان نشان می دهد که مردمی هنرمند بوده و بر ملت های معاصر خود در این زمینه برتری داشته ا
رسالت خود را فراموش نکنید،انسان ها زنده اند تا به سهم خود بشر را به موجودی اخلاق مدار و دانش دوست تبدیل کنند.همانطور که افلاطون گفته بود سران حکومت،همانند خود افراد جامعه هستند پس اگر گذرتان به حکومتی افتاد که در آن بی عدالتی، دزدی، اختلاس و کثافت بازی جولان می داد قطع به یقین بدانید آن افراد از جهنم نیامده اند بلکه از بطن همان سیستمی امده اند که ما نیز حضور داریم پس ایدوئولوژی حاکم شخصیت یک ملت را نشان می دهد.شما باید به خودتان تعهد بدهید ک
همه محققان بر این باورند که تقریباً تمام افراد هر شب خواب میبیند اما تمام آنچه دیده میشود در خاطر نمیماند.انسانها از ابتدای تاریخ، نظریههایی درمورد چرایی، چیستی، معنا و عملکرد خواب دیدن، ارائه دادهاند. تا اینکه افلاطون و ارسطو به ساختن زیربنای فلسفی چیزی که روانشناسان اروپایی بعدها در سده نوزده و بیستم تحت عنوان «میل» ارائه دادند، پرداختند. در آن زمانها رویاهای بشری را به ارواح نسبت میدادند.
در فرضیههای جدید، از خواب
در کتابهای نظریه جامعهشناسی همواره خواندهایم که دورکیم و نظریه کارکردگرایی با تاریخ به مشکل برمیخورد و از پس توجیه آن برنمیآید. اولین بار فکر میکنم تالکوت پارسونز به این نکته اشاره میکند زمانی که کتاب مشهور خود را برپایه نظریه دورکیم مینویسد در آخر به این نکته اشاره میکند که نمیداند باید چطور از پس تغییرات تاریخی بربیاید.
چیزی که برای من عجیب بنطر میرسد این است که خود دورکیم اما نه تنها به تاریخ رجوع میکند و علاقه زیادی
اینکه هخامنشیان امپراطوری ستایش برانگیز و فاتحی داشتهاند گرچه لذتبخش است، اما به «گذشته» تعلق دارد. به پشت سر. امروز کجای دنیا ایستادهایم؟ تا چهاندازه در دنیا تأثیرگذاریم؟
اینکه کوروش انسان بزرگ و بخشندهای بود و به ادیان مختلف احترام میگذاشت، دقیقاً چه ارتباطی به ما دارد؟ آیا ما هم برای نظر و نگاه مخالفی که نمیپسندیم احترام قائل هستیم یا با شلیک واژهها و تهمت و تهدید و تحقیر و فحاشی جنسی خفهاش میکنیم؟
مثل معتاد کارتنخوا
رویکردها به فرایند تصمیم گیری اگرچه افلاطون روح انسانی را به ارابه ای تشبیه کرده است که توسط دو اسب خرد و احساس به حرکت می آید، اما در قرون اخیر دانشمندان به خرد بیشتر بها داده و از احساسات به عنوان بخشی که مانع خردورزی است یاد نموده اند. در تصمیم گیری تا کنون این عقیده بیشتر مطرح بوده است که انسان در تصمیمات خود –آنجا که سخن از نفع و ضرر است- کاملا عقلایی و بدور از احساسات عمل می نماید. اما برخی از شواهد مطرح در روانشناسی در سالهای اخیر نشان
کلمه مَشّاء به معنی راهرونده یا بسیار راهرونده است. ارسطو در پنجاه و سه سالگی پس از بازگشت به آتن مدرسه خود لیسیوم را بنا نهاد. ارسطو در هنگام تدریس معمولاً قدم میزد و بدین سبب «لیسیوم» به مدرسه مشائی (راه رونده) معروف گردید. به این ترتیب، پیروان ارسطو را مشائی میگویند و در یونانی این کلمه «پریپاتتیکوس» است. همچنین گفته میشود چون آنان برای کشف حقیقت متوسل به تعقل میشدند و فکر را به کار میانداختند، آنان را مشاء گفتند، یعنی مشی ف
دامنۀ سیاست
7244
به قلم دامنه. به نام خدا. دوازده ویژگی جبّاریت اولیه. حکومتهای اولیهی مبتنی بر جبّاریت، یا همان تیرانی، که قرنها بر بشر حکمرانی کردند و دیرپا بودند، دستکم ۱۲ ویژگی داشتند که فشرده برمیشمارم.
این برداشتهایم حاصل مطالعهی کتاب «نظریههای جبّاریت از افلاطون تا هانا آرنت» است، نوشتهی دکتر راجر بوشه، ترجمهی فریدون مجلسی. از انتشارات مروارید. امانت گرفته از کتابخانۀ عمومی یادگار امام قم.
«نظریههای جبّاریت ا
کتاب «پرسشهای ادراک» برای اولینبار در سال ۱۹۹۴ در شماره ویژه نشریه ژاپنی A+U به چاپ رسید و با توجه به اهمیت موضوع مجددا در سال ۲۰۰۷ در قالب یک کتاب انتشار یافته است. این نوشتار، یکی از مهمترین تالیفات سالهای اخیر در عرصه نظریه معماری است و توسط محققان برجسته معماری، استیون هال، آلبرتو پرز-گومز و یوهانی پالاسما بهصورت سه نوشتار مجزا که به لحاظ موضوعی به هم پیوستهاند، به رشته تحریر در آمده است؛ هرکدام سعی در تشریح نقشی دارند که ادراک
نام کتاب: دنیای سوفی
نویسنده: یوستین گردر (متولد 1952 )
ترجمه: حسن کامشاد
انتشارات نیلوفر
تعداد صفحات: 600 صفحه
متن نوشته شده در پشت کتاب:
"نویسنده این کتاب، یوستین گردر، در 1952 در نروژ به دنیا آمد. سالها در برگن فلسفه تدریس کرد و پیوسته درفکر متن فلسفی ساده ای بود که به درد شاگردان جوانش بخورد. چون متن مناسبی نیافت خود نشست و دنیای سوفی (1991) را نوشت. کتاب با استقبال غیر منتظره ای رو به رو گردید و در همان چند سال اول انتشار به بیش از سی زبان ترجمه شد و
پاورپوینت حکمت مشاء فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: PPTXتعداد صفحات: 17حجم فایل: 321قیمت: 14900 تومانبخشی از متن:توضیحات:فایل پاورپوینت حکمت مشاء(فلسفه مشاء)، در حجم 17 اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه کلاسی.بخشی از متن:در سنت فلسفه اسلامی چنین رایج است که حکمت را به لحاظ روش به سه گونه تقسیم می کنند:الف: حکمت مشاءب: حکمت اشراقج: حکمت متعالیهکه هر یک از این سه نوع حکمت دارای سردمدارانی است که به ترتیب افراد شاخص آن عبارتند از: ابو علی سینا که او ر
❇️زمان خرید_کاسکوی_وحشی تا حدودی میشه هوشش رو تشخیص داد؛
البته نه از روی ظاهر؛از روی رفتار ، نگاه و حرکاتش:
وقتی جلوی قفس میرید و دستتون رو هم آروم تکون میدین:
1:کاسکو هایی که فوری می پرند کف قفس و انگار سر به هوا هستند و زیاد به شما توجه نمی کنند رو نخرید بهتره.بعضی از اونها هم انگار کف قفس این پا اون پا می کنند.
2:کاسکو هایی که دیواره قفس رو میگیرن میرن بالا و بعد با دقت به شما نگاه می کنند و مراقب هر حرکت سروش افلاطون شما هستند رو بخریدکه البته
ند
بزرگداشت صادقطباطبایی در قم
چرا مقتدا صدر در مراسم ترحیم صادق طباطبایی آفتابی شد؟
علیزاده طباطبایی:مهدی هاشمی تبرئه میشود
حضور مقتدا صدر در ترحیم صادقطباطبایی
سیدمحمد الهی سیدمحمدحسن الهی طباطبائی
مطالب پیشنهادی

پیشنهاد توسط
آیا کسب و کار شما به نرم افزار CRM نیاز دارد؟
چهل و سه هزار موقعیت شغلی، در آزمون استخدام بخش خصوصی
قیمت بلیط باکو
پایان اعتراض به بی احترامی زنان خانه دار
میخوای بدونی چند درصد زیبایی؟
می دونستین بهتره با
۱. آه اسمورودینکا، چرا ما مضحکترین گونهی جانوری هستیم؟ ما میدونیم که مهم نیستیم و در عین حال در رابطه با وجودمون به شدت جدی هستیم. جدیّت در رابطه با چیزی که تا حد زیادی از کنترل ما خارجه. چطور میشه از مضحک بودن این داستان غمانگیز کم کرد؟
۲. اسمورودینکا، من اینجام که تمام قد پشت این میکروفون حاضر بشم و از کمبودهای بزرگی که توی زندگی شخصیم باهاشون روبهروئم حرف بزنم: کون بزرگ و قد 154 سانتیمتری خودم رو به دیگران نشون میدم و میگم
ابوزید عبدالرحمن بن محمد بن خلدون تاریخنگار،جامعهشناس، مردمشناس و سیاستمدار مسلمان است. وی را از پیشگامان تاریخنگاری به شیوهٔ علمی و از پیشگامان علم جامعهشناسی میدانند که حدود ۴۰۰۰ سال پیش ازاگوست کنت - مؤسس علمی به نام جامعهشناسی (بهفرانسوی: La sociologie) در فرانسه - میزیست. ابن خلدون این علم جدید را عمران نام نهاد.
وی در ۴۲ سالگی به نگارش کتابی پیرامون تاریخ جهان رو آورد که مقدمهٔ آن بیش از خود کتاب شناخته شدهاست. این
❇️ساخت اسباب بازی برای بازی طوطی سان
بعضی از طوطی ها از اسباب بازی های آماده ای که از بیرون میخریم وحشت دارن . اما خصلتا عاشق جویدن چوب هستند، چیکار باید کرد؟؟
لازمنیست فوری بعد از خریدن یک اسباب بازی جدید اون رو وسط قفسش نصب کنید و پرنده رو بترسونید و مجبورش کنید باهاش بازی کنه ؛ اگه میترسه اول اسباب بازی رو نزدیک قفس ، جایی که پرندتون بتونه ببیندش بذارید ، کم کم فاصله رو با قفس کم کنید . اگه دیدید عکس العمل های ترس کمتر شد اسباب بازی رو ب
دیشب تمامش کردم، بینهایت زیبا، بینهایت هیجانانگیز و بینهایت بصیرتبخش بود. کتاب راجع به قضیه گودل، پیشزمینهها و واکنشهای آدمها به این قضیه بود. طرح کلی اثبات قضیه گودل را هم نوشته بود و تا جایی که با اصل اثبات آن در کتاب منطق ریاضی اندرتون مقایسه میکنم، به محتوای اصلی قضیه وفادار بود. برای منی که همین چند هفته پیش اثبات قضیه گودل را به صورتی کاملا فنی خوانده بودم، خواندن حواشی این اثبات، انگیزههای خود گودل و فضای فکری آن زما
این فیلم مستند از مدت زمان یک فیلم داستانی بهره می برد و سعی
دارد «راز» بزرگ جهان را آشکار کند. برای رسیدن
به این هدف فیلم عصرهای مختلف و کشورهای گوناگون را در می نوردد. این «راز» هر آن
چیزی است که وجود دارد.
راز لذت بی نهایت، سلامتی، پول، عشق و
جوانی نامحدود.
به تصویر کشیدن جهان، دانشمندان،
نویسندگان و فلاسفه پیشگام در این مستند، راز حیات را که طی قرن ها باعث موفقیت
مشاهیری چون افلاطون، نیوتن، بتهوون، شکسپیر، انیشتن و غیره شده است را پیش روی
ارسطو معتقد است سه نوع خوشبختی وجود دارد. نوع اول خوشبختی زندگانی سرشار از شادی و لذت. نوع دوم خوشبختی زندگانی شهروندی آزاد و مسئول. نوع سوم خوشبختی زندگانی فیلسوفانه و اندیشمندانه.
ارسطو آنگاه می افزاید که هر سه ضابطه باید در آن واحد وجود داشته باشد تا انسان به خوشبختی و خرسندی برسد. ارسطو هرگونه عدم تعادل را رد می کرد. چنانچه امروزه می زیست لابد می گفت عقل سالم در بدن سالم است. کسی که فقط به رشد بدن خود بپردازد درست به اندازه کسی که فقط مغز خ
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نابرابری های اموزشی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نابرابری های اموزشی
دسته بندی
روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل
docx
حجم فایل
90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل
43
هرقلیطوس (هراکلیتوس)
وی از بزرگان حکمای باستان و از اهل افسیوس است. هرقلیطوس جهان را به رودی تشبیه میکند که همواره روان است و هر لحظه مانند لحظهی دیگر نیست. وی معتقد است که نسبت به هیچ چیز نمیتوان گفت میباشد بلکه باید گفت میشود و شد
سردی عاطفی در زندگی
دکتر حسن محدثی درباره ی سردی عاطفه در زندگی می گوید:
سردی عاطفی در زندگی به هزار و یک دلیل میتواند رخ دهد. اوّلاً گرما و شور موجود در رابطهی زن و شوهر، اگر
عاشقانه هم شروع شده باشد، دوام چندانی نخواهد داشت. عشق اصولاً عمر کوتاهی دارد. در قسمت
“دربارهی عشق” مفصّل در این باره توضیح دادهام و اینجا نیز فقط قول افلاطون را یادآوری میکنم
که “وصال، مدفنِ عشق است.” اگر محبّت و دوستداشتن جایگزین عشق نشود، افراد آرام
معانی نمادین ( سمبولیک) آتش فراوان است. آتش پالایش دهنده است، آتش همه آلودگی ها را پاک و مطهر میسازد، حتی گناهکاران با آتش پاک می شوند .آتش کثرت را به وحدت می رساند، همه چیز در آتش به یک چیز بدل می شود .آتش مورد احترام بسیاری از اقوام پیش از مسیحیت بوده و جدای از آیین میتراییسم و فرقه های گنوسی ملل دیگری نیز آن را می ستودند. حتی آیینی آلمانی تا سده نوزده به نام NOtfeur یا آتشِ اعلام خطر وجود داشت که به نیتی مذهبی یا برای عبادت پروردگار و استغاثه و
این سه، مطالبی است که در نشریۀ هفتگیمان نوشتم، اگر مشکلی دارد به نخوابیدنِ آن شبم و گیج بودنم ببخشایید:
«هیچ چیز تصادفی نیست»
در اتاقم نشسته بودم که یکی از بچههایِ پی گیرِ نشریه زنگ زد:
-سلام آقای علوی، چی شد سوژهها رو نفرستادید؟
- فکر کنم این هفته نمیشه که نشریه بزنیم.
- عه چرا؟
- چون اینترنت قطعه و به هیچ مطبوعاتی دسترسی ندارم، بقیه بچههام هیچ کدوم وقتی اینترنت نباشه نمیتونند کاری کنند.
- نه بابا، اینترنت وصله، من الآن خودم دیجی کالا
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- قران مجید میفرماید انسان هرگز یک تد بی نقص و قوی را نمی تواند بوجود اوردایه که روز غدیر خم نارل و بیان شد وتوسط رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- تاریخ موتورانرا جامعه بوجود میاورد وتاریخ میساز نه فرد- فردیت هرچه میخواهد رشد کند بشرطی که مانع رشد جمع نگردد چون تنها رشد فردیت تاریخ رابوجود نمیاورد وهر مکتبی که هردو رشد دهد سرانجام موفق خواهد شد نکته بعد موضوع قدرت اراده دولت وقد رت اراده
دوباره پایم پیچیده بود و باید به سراغ دکتر محبوبم میرفتم که با یک نگاه مشکل را میفهمد و در عرض یک دقیقه زور ورزیدن روی پا و به خود پیچیدن من همه چیز اعم از مچ، عضله، رگ و حتی پوست پا را جا میاندازد. سهشنبهی هفتهی قبل مراجعت کرده بودم ولی منشیها نوبت نداده بودند. نوبتهای دکتر ۶ ماهه است ولی اگر مریض اورژانسی باشی و مثلاً پایت پیچیده باشد، همان روز نوبتت میدهند و به من نداده بودند. حالا بعد از سه روز تعطیلی مطب به قدری شلوغ بود که ا
غرق در چه بینشی شدم! جای آن دارد که تا صبح اشک بریزم و فردا را به خود مرخصی بدهم. داشتم ویدیویی در مورد این ماشین اصلاح ژن (کریسپر) میدیدم، (حالا که این یادداشت را مینگارم یادم نمیآید ویدیو چه بوده اما برای آشنایی این ویدیو از کورتزگزاگت مفید است!) اما حین تماشای آن به این جمله فکر میکردم که «مرگ، تنها یک نقص فنی است.» خب همینطور که سن آدم بالا میرود DNA نیز مقداری تفاوت میکند، البته با همان درصد خطای بسیار کمی که جان منشأ انواع
غرق در چه بینشی شدم نیمهشبی! جای آن دارد تا صبح اشک بریزم و فردا را به خود مرخصی بدهم. داشتم ویدیویی در مورد این ماشین اصلاح ژن (کریسپر) میدیدم، (حالا که این یادداشت را مینگارم یادم نمیآید ویدیو چه بوده اما برای آشنایی این ویدیو از کورتزگزاگت مفید است!) و حین تماشای آن به این جمله فکر میکردم که «مرگ، تنها یک نقص فنی است.» خب همینطور که سن بالا میرود، DNA نیز مقداری تفاوت میکند، البته با همان درصد خطای بسیار کمی که جانِ تکامل است
#طوطیهای_تازه_وارد و سرپرستان_مبتدی
#بخش_یک
ا قبل از هرکاری به سایتهای مخصوص طوطیسانان سر بزنید و اطلاعاتتان را درباره اصولِ نگهداریشان بالا ببرید. به حرفهای هیچ پرنده فروشی اعتماد نکنید. و فریبِ تبلیغاتِ سودجویانهُ شان را نخورید که با استفاده از ناآگاهیِ شما فقط جیبهایِ خود را پر میکنند. پرنده را بشرط سلامت بخرید و نزد متخصص پرندگان زینتی ببرید نه آن دامپزشکی که پرنده فروش معرفی و پیشنهاد میکند.
ااولین حقی که پرندگان خانگی بر گردنِ سرپر
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- جناب دکارت-یکی از ستو ای درک فلسفی فرانسه است در فلسفه درغرب ریشه اصلی به اگوستین مقدس بر میگرددکه جناب دکارت بخشی از فلسفه خود رااز ایشان گرفته است ولی در بنظر حقیر ایشان ملب را خوب فهمیده است ولی ازترس بروز نداده اس وانرا توجه فلسفی نما کرده است – دکارت اصلا تثلیث راقبول نکرده است برای انکه چیزی دراین مورد نگفته است- جناب اقای اگوستین –تمام مذاهب انزمان راتجربه کرد ولی عاقل بود انها را رد ک
معانی نمادین ( سمبولیک) آتش فراوان است. آتش پالایش دهنده است، آتش همه آلودگی ها را پاک و مطهر میسازد، حتی گناهکاران با آتش پاک می شوند .آتش کثرت را به وحدت می رساند، همه چیز در آتش به یک چیز بدل می شود .آتش مورد احترام بسیاری از اقوام پیش از مسیحیت بوده و جدای از آیین میتراییسم و فرقه های گنوسی ملل دیگری نیز آن را می ستودند. حتی آیینی آلمانی تا سده نوزده به نام NOtfeur یا آتشِ اعلام خطر وجود داشت که به نیتی مذهبی یا برای عبادت پروردگار و استغاثه و
چند روزی است که یکی از کتابهایی را که تنها استفادهام از آن تا امروز، وزینتر کردن ترکیب رنگی کتابخانهی کوچکم در خوابگاه بوده است، جایگزین اینستاگرامگردیها و تلگرامروبیهایم کردهام. کتاب، کتاب «جمهور افلاطون» است. خردورزیها و مباحثههای بشری در چهارصد سال قبل از میلاد مسیح. خواندن این کتاب، برای من ورود به دنیایی از شگفتیها بوده است. با هر استدلال و مباحثهای که در آن میخوانم، از اینکه سقراط دو هزار و چهارصد سال قبل،
در طراحی انواع لوگوها به سبک های مختلف از المان های مختلفی توسط طراحان لوگو استفاده میشود که اکثر این طراحی ها دارای اشکال و تصاویر هندسی ساده ای هستند که با استفاده از تکنیک های طراحی و حالت های ادغام و ترکیبی به شکل های جذاب تری تبدیل میشوند. در این مطلب به مفهوم اصلی ترین المان ها و اشکال هندسی به کاررفته در لوگوها میپردازیم.
مربع در طراحی لوگو:
یکی از پر استفاده ترین اشکال در طراحی لوگو حرفه ای مربع است مربع دارای ۴ ضلع مساوی است که همین
خواسته های مردم را پوراکرمی می نگارد شاید خواسته شوداز امروز می خواهم برای دل خودم زندگی کنم .چاق باشم یا لاغر دنیا می گذرد ، قانع باشم یا شاکی ،روزگار همین است حجاب بزنم هنرمندان بی حجابی را به راحتی ترویج می دهند. بنگارم یا سکوت کنم شهر بر روال خود می چرخد .سعدی و حافظ افلاطون و سقراط وووووآنقدر نگاشتن که فقط دوخط بردنیا ماند: اگر ان ترک تبریزی بدست ارد دل مارا به خال هندوش دهم سمرقند و بخارا را ،که بخشیده شد خزر و کارون ووووو میخواهم شاد با
استدلال پاورپوینت جامعه شناسی دهم پایه و پای بست، دودمان را مقدم می داند. تحلیل اجتماعی منشأ آن در فرهنگ و فلسفه غربی ریشه دارد و از همان سررسید فرزانش یونان باستان ، افلاطون ، پیش از این نیز سپریدن شده است. [نیاز به استناد] خاستگاه نظرسنجی (جمع آوری اطلاعات از نمونهای از افراد) می طاقت حداقل در کتاب 10 روز Domesday در سال 1086 ردیابی کرد ، [11] [12] در حالی که فلاسفه باستان مثل کنفوسیوس در باره اهمیت نقش های اجتماعی نوشتند. شواهدی از پاورپوینت جامعه شنا
واسته های مردم را پوراکرمی می نگارد شاید خواسته شود
از امروز می خواهم برای دل خودم زندگی کنم .چاق باشم یا لاغر دنیا می گذرد ، قانع باشم یا شاکی ،روزگار همین است حجاب بزنم هنرمندان بی حجابی را به راحتی ترویج می دهند. بنگارم یا سکوت کنم شهر بر روال خود می چرخد .سعدی و حافظ افلاطون و سقراط وووووآنقدر نگاشتن که فقط دوخط بردنیا ماند: اگر ان ترک تبریزی بدست ارد دل مارا به خال هندوش دهم سمرقند و بخارا را ،که بخشیده شد خزر و کارون ووووو میخواهم شاد با
اون قدیم ندیما یه ذره اهل علم نو بودم.کتاب و مقاله علمی میخوندم.مستند از کیهان و کرمچاله میدیدم تا داستان خدا با مورگان فری من.مثلا میدونستم کاوشگر ووجر کی از منظومه شمسی خارج میشه.یبار یادمه ناسا فراخوان زد هرکی که میخواد اسمش بره تو فضا ثبت نام کنه.الان شاید اسم و فامیلم رو یه تیکه کاغذ یه جایی تو فضا معلق باشه.اما امروز تو باغ سر آبیاری ، از پسرِ مشدی غضنفر که از شرکا هست شنیدم که درباره بزرگ ترین رخداد نجومی قرن صحبت میکرد.همینجور که چونه
مرگ ارسطو در قرن چهارم قبل از میلاد بوده است. دوره یونان قدیم، از مرگ ارسطو تا قرن چهارم میلادى است، این دوران را که حدود هشت قرن طول کشید، دوران «هلنیزم» Helenism می نامند. دوران هلنیزم، یعنى فاصله میان مرگ ارسطو و آغاز قرون وسطى. قرن چهارم میلادى را دوران یونانیگرى یا یونانى مآبى نیز نامیده اند.
نخستین ویژگى دوران هلنیزم، در واقع نوعى بازگشت به تعلیمات سقراط است. یعنى نوعى عدول از ارسطو و افلاطون و بازگشت به استاد اینها که سقراط مى باشد.
آنچه
تصور کنید میتوانید بین الماس و بطری آب یکی را انتخاب کنید. کدام را انتخاب میکنید؟ به طور واضح الماس باارزشتر است و انتخاب آن معقولانهتر به نظر میرسد. اگر چه آب برای بقای انسان بیشتر از الماس مفید است، اما الماسها قیمت بیشتری در بازار دارند. ما در طول زندگی بسیار آب مصرف میکنیم، به دلیل همین موضوع ارزش آن پایین محسوب میشود. موضوع ساده است، آب فراوان است و الماس کم است و چیزهایی که کمیابترند ارزش بالاتری برای ما دارند.
اما حال تص
بارها دیده می شود یک یا دو سوراخِ بینی طوطی (بیشتر کاسکوها) دچار گرفتگی می شود که به سنگ بینی معروف است.
این عارضه بدلیل عفونتهای مزمنِ پنهان و خطرناکِ داخلی، سرماخوردگیهای متعدد، سستی در چکابهای دوره ایِ طوطی، محیطِ آلوده به دودِ دخانیات، تهویهُ نامناسبِ فضا، ذرات و گردغبارِ محیط یا ورود غذا و آشغال به حفره بینی طوطی اتفاق می افتد که بعد از مدتی تبدیل به ماده بسیار سختی میشود که خود نیز بیماریهای مزمن دیگری را بهمراه دارد.
گرفتگی بینی یک
یونان
یونان یکی از شناخته شده ترین کشورهای اروپایی است که به دلیل تاریخ بسیار طولانی و تاثیری که بر فلسفه و فرهنگ کشورهای غربی داشته از اهمیت زیادی نیز در بین این کشورها برخوردار است. همه ما شاید یونان را به فلاسطه مهم این کشور مانند ارسطو و افلاطون و سقراط بشناسیم اما یونان صرف نظر از علم و تاثیرات علومی که بر جهان داشته از معیارهای تاریخی و موقعیت جغرافیایی بسیار پر اهمیتی نیز در طول تاریخ برخوردار بوده است.
کشور یونان در جنوبی ترین منطق
کتاب تحلیلی از دیدگاه های فلسفی فیزکدانان معاصر
در قدیم واژه فلسفه همۀ دانشهای حقیقی را فرامیگرفت و تنها دانشهای قراردادی، از قبیل لغت و دستور زبان، از قلمرو آن خارج بود در آن دورانها همۀ دانشها بههم مربوط بودند و همدیگر را تأیید میکردند و یک کل منسجم میساختند به همین دلیل بسیاری از فلاسفۀ بزرگ از سرامدان علم در عصر خود بودند (مثل ارسطو، افلاطون، کانت، ابن سینا، نصیرالدین طوسی) یا اطلاع
دسته بندی
سایر رشته ها
فرمت فایل
ا رویش اسلام در جزیرهالعرب و گسترش نفوذ آن توسط خلفا، قلمرو حکومت اسلامی به سرعت گسترش یافت. سپس به تدریج ترجمهٔ آثار برجستهٔ علمی و فلسفی به زبان عربی-به عنوان زبان مشترک تمدن جدید- آغاز شد و کتابهای بسیاری از فیلسوفان یونان و اسکندریه و دیگر مراکز علمی معتبر آن زمان، به عربی برگردانده شد.
بدین ترتیب نخستین فیلسوفان و متکلمان مسلمان، با افکار فیلسوفان یونان باستان و به ویژه با سقراط، افلاطون، ارسطو و فلوطین آشنا شده و به شرح و بسط
حقیقت آیینه ای بود که از آسمان به زمین افتاد و شکست ، هر کس تکه ای از آن را برداشت خود را در آن دید، گمان کرد حقیقت نزد اوست ، حال آنکه حقیقت نزد همگان پخش بود.مولانا-فیه مافیه
----
واقعیت و حقیقت:
حقیقت (Truth) با واقعیت (Fact) تفاوت دارد، هرچند در گفتگوهای روزمره معمولا جابهجا استفاده میشوند. واقعیت، Fact
واقعیت چیزی است که درست بودنش اثبات شده است. مثلا صندلیای که روی آن نشستهاید واقعیت دارد. حقیقت، Truth
حقیقت، یک ویژگی از گزارهها است. این
مبانی نظری وپیشینه با موضوع شادکامی (فصل دوم تحقیق)
مبانی نظری وپیشینه با موضوع شادکامی(فصل دوم تحقیق)
دسته بندی
روانشناسی و علوم تربیتی
◄ صورت مسئله را درست طراحی کنیم
یکی از اشکالات مادیون ، اشکال در پیدا کردن راه حل هست. مثل دو دانش اموز که به یک مسئله یک جور نگاه میکنند اما یکی به جواب میرسد و یکی نمیرسد مثلا ما میگوییم توحید فطریست ، پس چرا انسانها بر سرش اختلاف دارند ، یکی میگه خدا هست و یکی میگه نیست؟حتی دانشمندان طراز اول دنیا در طول تاریخ ، هم خداباور هستند هم غیر موحد . پس توحید لااقل فطری نیست
جواب ساده هست
اشکال غیرموحدین مسیر غلطی هست که برای رسیدن به جواب طی میکنن
{اول بگم که قرار بود این نوشته رو دیشب بنویسم و تو وبلاگ قرار بدم، ولی دیروز که رسیدم خونه، بشدت ولو شده (بیشتر از حالت بیماری بود تا خستگی) بودم و نشد}
رساله ی «ضیافت» اثر «افلاطون» یکی از مهمترین دیالوگهای افلاطون هست که موضوع کتاب اینجوریه که "آگاتون" یه مهمونی ترتیب میده که سقراط هم توش دعوت هست، اونا تصمیم میگیرند بر خلاف رسم معمول میگساری شون این دفعه مقدار کمی بنوشند و به صحبت در مورد عشق بپردازند.
فدروس از عشق و خدای عشق صحبت میکنه
افلاطون با توجه به تربیت خانوادگى اش سعى داشت به عرصه سیاست وارد شود و یک رجل سیاسى شود ولى پس 226 افلاطون از محاکمه سقراط، سیاست را عرصه پر خطرى دید و عملا خویش را از صحنه سیاست کنار کشید. به نظر مى آید تمامى آرا و افکار او نشان دهنده مقاصد سیاسى وى است; یعنى او یک نظریه پرداز سیاسى است، گرچه در عمل سیاسى نبود.
آنچه از آثار افلاطون باقى مانده است، به صورت مکالمه است. این گفتگوها از لحاظ هنرى هم بسیار ارزشمند است و تنها ارزش فلسفى ندارند. روش افلا
معرفی کتاب «دنیای سوفی»
دنیای سوفی (به نروژی: Sofies verden) یک رمان فلسفی اثر یاستین گوردر
نویسنده نروژی است که چاپ اول آن در سال ۱۹۹۱ میلادی در نروژ منتشر شد. این
اثر، داستانی است که تاریخ فلسفه را به زبانی ساده تشریح میکند. این کتاب
تاکنون به ۵۴ زبان برگردانده شده و توجه همگان را به خود جلب کرده است.
کتاب با روایت سوم شخص به ماجراهای «سوفی آموندسن»، دختر چهارده سالهٔ نروژی میپردازد که با مادرش زندگی میکند.
در
ابتدای داستان،
گذشت از مُلک ایران عصر شاهی
فنا شد دوره ی ظلم و تباهی
که اکنون مملکت در دست اهل است
فضای زندگی هم گرم و سهل است
به افلاطون دهم این مژده الآن
که شهر فاضلت گردیده ایران
فساد و هرزگی خشکیده اینجا
نبیند غیر خوبی دیده اینجا
ادامه مطلب
فرزاد جابرالانصار / پژوهشگر و مترجم آثار فلسفی
هنری پیترزما اصالتا هلندی و پژوهشگر فلسفه دانشگاه تورنتو و متخصص پدیدارشناسی (هوسرل، هایدگر و مرلوپونتی) است. او همه جا خود را واقع گرا خوانده و از این حیث شاید عجیب بنماید که کتابی راجع به سه فیلسوف استعلاگرا نوشته است. او در این کتاب با حفظ موضع خودش، کوشیده خاستگاه منظر پدیدارشناسی را روشن کند و برای این کار از روش قدیمی مقایسه یا قیاس با واقع گرایی استفاده کرده است. او در کتاب «پدیدارشناسی ا
**هیچ شاخه ای از ریاضیات نیست که روزی در جهان واقعی به کار نرود. ** (نیکلای لباچفسکی)
**خداوند اعدادطبیعی راخلق کرد وبقیه ساخته ی دست بشر هستند.**
(لئوپولدکرونیکر)
**برای گسترش اندیشه ی خود،بایدبیشترازآنچه یادمی گیریم،فکرکنیم**
( دکـــارت)
**چنین بنظر میرسد که ریاضیات حس جدیدی غیراز احساسات عادی برریاضیدانان می بخشد.**
(لرد کلویــن)
**هندسه بهترین وساده ترین منطق ها ومناسب ترین راه پایدار ساختن اندیشه هاست**
(دیـــدرو)
**هرریاضیدان وقتی کامل
پاورپوینت آشنایی با حکمت مشاء
دانلود فایل پاورپوینت حکمت مشاء(فلسفه مشاء)، در حجم 17 اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه کلاسی.
مشخصات فایل
تعداد صفحات
17
حجم
321 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی
pptx
دسته بندی
فقه و حقوق اسلامی
توضیحات کامل
فایل پاورپوینت حکمت مشاء(فلسفه مشاء)، در حجم 17 اسلاید قابل ویرایش جهت ارائه کلاسی.
بخشی از متن:در سنت فلسفه اسلامی چنین رایج است که حکمت را به لحاظ روش به سه گونه تقسیم می کنند:الف: حکمت مشاءب: حکمت اشراقج: حکمت متعالیه
چند سالی است که اول هر سال برای خودم برنامه یک ساله ای میریزم و خداروشکر تا به حال از پس آن برآمده ام. این روزها چالشی به راه افتاده است که برای من یک توفیق اجباری به حساب آمده تا این لیست برنامه ها را به صورت وبلاگی بنویسم. ببینیم چه از آب در می آید. البته چالش در مورد ده کاری است که باید قبل از مرگ انجام داد ولی من شاید تا آخر امسال زنده نباشم. پس تسامحا میتوان گفت توفیری ندارد این کارهایی که در ادامه مینویسم برای آخر مرگ باشد یا آخر سال :)
اینطو
متن نقلی: «کارل ریموند پوپر (Karl Raimund Poper 1902-1994) فیلسوف شهیر اتریشیالاصل معاصر است که نظریاتش مخصوصا در زمینهی فلسفهی علم زبانزد بوده و او را جزو فیلسوفان علم طراز اول قرار داده است. دو کتاب اصلی او «منطق اکتشاف علمی» و «جامعهی باز و دشمنان آن» از عالیترین کتابهای پژوهشی در زمینهی خود هستند. «سرچشمههای دانایی و نادانی» یکی از رسالههای کمحجم به چاپ رسیده از اوست که در اصل متن یک سخنرانی در آکادمی بریتانیا در سال ۱۹۶۰ بوده است. ه
درباره این سایت