نتایج جستجو برای عبارت :

آداب دعا

 
 
آداب و رسوم و فرهنگ در آلمان
هر فرهنگی، سنت‌ها و آداب و رسوم و رفتارهای اجتماعی خاص خود را دارد. آشنایی با نکات مهم رفتاری نظیر سر وقت بودن، حفظ حریم شخصی، رک بودن، اهمیت به محیط زیست و تفکیک زباله از آداب و رسوم آلمانی‌ها است و به شما کمک می کند که بدون کمترین مشکل، با آلمانی‌ها رابطه برقرار کنید.
 

ادامه مطلب
آداب نشستن بر سر میز غذانشستن سر میز یا سفره در مهمانی ها آداب و اصولی دارد که هم میزبان و هم مهمان باید رعایت کنند.حال در برگزاری مهمانی های رسمی و تشریفاتی این قوانین کمی سفت و
سخت تر است.این آداب تقریبا در تمام دنیا مرسوم است و اگر شما به یک مهمانی رسمی در جایی دعوت شدید و یا به یک رستوران در هر کشوری رفتید بهتر است آنها را رعایت
کنید.ما در این مطلب این قوانین را بطور خلاصه بیان کرده ایم.
 
ادامه مطلب
برخی زمانها آداب مخصوص به خود دارند. در روزهای اول فروردین و آغاز سال جدید ما ایرانی ها به صله رحم و دید و بازدید میپردازیم.
رمضان به عنوان ماه خدا نیز آدابی دارد. به فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله برخی از آداب این ماه عبارتند از:
۱. یاد تشنگی و گرسنگی قیامت
۲ صدقه دادن
۳. احترام به بزرگتر
۴. مهربانی با کوچکتر
۵. صله رحم
۶. حفظ زبان ازگناه
۷. نگاه حرام نکردن
۸.نشنیدن صدا و سخن حرام
۹ ترحم بر ایتام
۱۰. توبه
۱۱. دعا
آشنایی با آداب غذا خوردن در رستوران
اگر تا به حال به رستوران های لوکس رفته باشید حتما می دانید که غذا خوردن در این رستوران ها آداب و رسوم خاص خود را دارند. رستوران های لاکچری چه در ایران و چه در کشورهای مختلف دنیا از اصولی بین المللی پیروی می کنند که اطلاع از آن ها ضروری است. ممکن است برخی از آداب غذا خوردن در رستوران از جمله نحوه قرار دادن قاشق و چنگال، دستمال سفره و … را بدانید، اما از برخی دیگر بی اطلاع باشید. امروز می خواهیم مهم ترین و ضروری
چقدر زیباست تبادل فرهنگی و یادگیری از آداب فرهنگ ها و کشورهای دیگر
اگر تقلید محض و کورکورانه نباشد
 
هر قبیله و مردمی، آدابی زیبا و قابل احترام دارند که می توان آموخت
از احوال پرسی ژاپنی ها گرفته تا سخت کوشی چینی ها و الی آخر
اسلام دینی کامل است و برای همه جنبه‌های زندگی انسان حتی نوع تغذیه و آداب غذا خوردن رهنمود‌هایی دارد. در این مطلب شیوه زندگی سالم در اسلام درباره آداب غذا خوردن و آداب اسلامی تغذیه گردآوری شده است.
 
۱. میانه‌روی در خوردن غذا
میانه روی و رعایت اعتدال در خوردن غذا از اصول اولیه شیوه زندگی سالم در اسلام است. در همه جای قرآن اسراف و پرخوری امری ناپسند و نکوهیده معرفی شده است. حضرت علی (ع) در این باره فرموده اند: «کم خوردن نفس را گرامی‌تر و تندرست
آداب عشق ورزی: آموزه هایی پیرامون رفتارهای جنسی و عاطفی همسران
آداب عشق ورزی: آموزه هایی پیرامون رفتارهای جنسی و عاطفی همسران
آداب عشق ورزی: علی اکبر مظاهری
معرفی:
کتاب مجموعه­ ایست از آموزه­ هایی پیرامون رفتارهای جنسی و عاطفی همسران با یک نگاه جامع به جنبه­ های مادی و فیزیولوژیکی و روان­شناختی زن و مرد (که شامل تفاوت­های آن­هاست) و جنبه­ هایی معنوی و الهی. البته نگاهی عاقلانه و دقیق در آسیب­ها و مشکلات جنسی مطرح در کتاب که به صورت داستان­ه
آداب دوجو
این آداب میتواند در سبک های مختلف متفاوت باشد اما در اینجا آداب کلی به اضافه نکاتی درباره آداب دوجو کیوکوشین کاراته ذکر می کنیم .با رعایت این اداب یک پیوند اعتماد و احترام بین شما و استاد و دیگر اعضا بوجود می آید .به خصوص در کیوکوشین کاراته که مسیر کیوکوشین از طریق آموزش مداوم، کار سخت، نظم، تعهد، تواضع و احترام به فرجام می رسد.
۱- هنگام ورود و یا خروج از دوجو،شایسته است که رو به  اُ سِنسی (سِنسی بزرگ)، کامیزا (جایگاه ویژه) و یا جلو کل
میز غذای خانوادگی از اهمیت زیادی برخوردار است. کودکان نه تنها گرسنگی خود را سر میز غذا رفع می کنند، بلکه هم زمان خویشتن داری، ارزشهای خانوادگی، مهارتهای گفتاری و تعارف به میهمان را می آموزند. ما آداب خاص غذا خوری از جمله چگونگی استفاده از قاشق و چنگال را به کودک خود یاد می دهیم ، اما در واقع آموزش آنها اهمیت غذا خوردن جمعی را به عنوان یک مراسم فرهنگی مشخص می کند. 
 
 
ادامه مطلب
باسمه تعالىاز آداب سفر این است که مانند کسى به سفر روى که دیگر برنمىگرددمىدانى چرا؟چون همیشه باید براى سفر آخرت آماده بود و براى دیدار تمرین نمودامیدوارم در لحظه ى دیدار دلى فارغ از دنیا و تعلقات دنیایى داشته و با قلبى سلیم محشور گردیم.
آداب معاشرت چیزی است که به راحتی ممکن است زیر پا گذاشته شود؛ بنابراین همه‌ی ما باید نسبت به رفتارهای‌مان هوشیار باشیم و تمام تلاش خود را بکنیم تا درست و طبق اصول با دیگران برخورد کنیم. نتیجه‌ی رعایت کردن آداب معاشرت را هم خود شما و هم اطرافیان‌تان حس خواهید کرد و به نفع همه خواهد بود. ضمنا کسی که در هر حال، آداب معاشرت را رعایت می‌کند کمتر پیش می‌آید که بعدا بابت رفتارش دچار تاسف و خجالت شود.
ما معمولا اشتباهات رفتاری دیگران را خیلی خوب می
هر کشوری با توجه به قدمت و تاریخی که دارد، آداب و رسوم و فرهنگ مخصوص به خود را نیز دارد. گرجستان نیز کشوری با قدمت دیرینه است که در دوره های مختلف حاکمان مختلفی بر آن ها حکم فرمانی کرده اند. تا در قرن 19 حکومت خود را تشکیل دادند.
فرهنگ و آداب و رسوم گرجستان برگرفته از قدمت این کشور می باشد. و تا حدودی به فرهنگ های ایران نیز شبیه هست. 
فرهنگ این کشور برگرفته از فرهنگ ایرانی ، عثمانی ، آناتولی و تا حدودی اروپایی می باشد. 
ادامه مطلب
این پاورپوینت در 16 اسلاید به شکل منحصر طراحی و اسلاید بندی شده است یلدا بهانه دور هم بودن،آداب و رسوم شب یلدا،آداب و رسوم شب یلدا در شیراز،یلدا در فرهنگ اساطیر،شب یلدا در ایل قشایی و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد آداب و رسوم شب یلدا در شیراز در این پاورپوینت درج شده است که امیدواریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
آداب و رسوم شب یلدا در جای جای ایران
نزدیک به چند هزار سال است که آخرین شب پاییز یعنی شب یلدا که تاریک ترین و درازترین شب سال است توسط ایرانیان جشن گرفته می شود و آیین ها و رسومات مختلفی در این شب به یاد ماندنی در کنار هم سپری می کنند ، شب زیبایی که در شهرهای مختلف ایران آداب و رسومی دارد. 
آداب و رسوم خاص شب یلدا از گذشته تا به امروز 
یکی از مهم ترین شب های ایران باستان شب یلدا می باشد که از دیرباز تا به امروز مورد توجه و اهمیت ایرانیان واقع شده
گاهی وقت ها پیش می آید که درجایی یا درمواجه با کسی نمی دانیم چه رفتاری انجام دهیم که مناسب ودرست باشد.یک انسان عاقل می داند که بی اعتنایی به احساسات دیگران‌‌،کاری زشت و ناپسند است و سرچشمه بسیاری از مشکلات روزمره میشود.
معاشرت در لغت به معنی آمیختن،باهم زیستن،باهم گفتن وشنیدن و...است.آدم ها برای اینکه منظورشان را بهتر به هم برسانند وراحت تر باهم زندگی کنند آداب و رسومی را بوجود می آورند.بعضی از این آداب ورسوم برای نشان دادن دوستی واحترام و
حالا کاری به این نداریم که فال حافظ وحی منزل نیست و همه کار را نباید به فال و استخاره گذاشت و این حرف ها اما ظاهرا فال گرفتن رایج ترین روش استفاده ما از دیوان خواجه است؛ به خصوص در ایامی نظیر شب یلدا و سال تحویل که جمع های خانوادگی برپاست و برای سرک کشیدن توی کار همدیگر هم که شده، مدام سفارش فال حافظ برای این و آن می دهند.
این است که با فال حافظ شروع می کنیم که مثل ادب، آداب دارد. اول با هم یک مروری کنیم این آداب و رسوم را و بعد می رویم سراغ ای
 
 
 
حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند فلانی کلاس اجتماعی ندارد یا از آداب معاشرت چیزی نمی‌داند، همه ما در اجتماع زندگی می‌کنیم و در روابطمان ناگزیر از ارتباط با سایر انسان‌ها هستیم و آداب اجتماعی ازجمله اصولی است که باید از آن آگاهی داشته باشیم و ندانستن این اصول و فنون در جامعه مدرن امروزی می‌تواند مشکلات زیادی را در رابطه با سایر انسان‌ها برایمان ایجاد کند.
اما این اصول و آداب چه چیزهایی هستند؟ آیا این اصول از کشوری به کشوری دیگر مت
شروع کرده‌ام به خواندن کتاب «آداب روزانه» این کتاب روزانه‌ای زندگی ۱۶۱ انسان مهم تاریخ را بررسی می‌کند. راستش توان خواندن ندارم، ضعف می‌کنم از حس ناخوشایندی که از خودم دارم.  من یک دوره‌ی طولانی چنین منظم بودم منتها دوباره ول شدم و این کتاب من را جلوی خودم میگذارد و دچار عذاب وجدانم می‌کند. منتها باید بخوانم و دوباره آن منِ ایده‌آل را شکل دهم.
آداب غذا خوردن:
*مستحبات:
1- شستن دست ها پیش از غذا و پس از آن.2- در ابتدا گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در آخر گفتن الحمد لله رب العالمین.3- خوردن غذا با دست راست.4- کوچک برداشتن لقمه.5- خوب جویدن غذا.6- هرکس از غذای روبرویش بخورد.7- بتدا میزبان و سپس میهمان بخورند.
* مکروهات:
1- خوردن در حالت سیری.2- پر خوری.3- نگاه به دیگران هنگام خوردن.4- خوردن غذای داغ.5- فوت کردن به غذایی که خورده می¬شود.
6- پاره کردن نان با چاقو.7- گذاشتن نان زیر ظرف غذا.
آداب نوشیدن:
* مستحبا
 آداب و رسوم کردهای ایران

آداب و رسوم مناطق مختلف ایران و اقلیت های مختلف متفاوت و بسیار زیبا هستند که در کمتر کشوری شما می توانید این چنین تنوعی در اقلیت های آنها پیدا کنید این تنوع ناشی از هوش بالای مردمان ایران زمین و اهمیت بالایی که برای روابط اجتماعی خود قائل هستند می باشد آداب و رسوم کردهای ایران یکی ازجذاب ترین آنها می باشد
ادامه مطلب
 
آداب و رسوم شب یلدا در جای جای ایران
آداب رسوم شب یلدا از رسوم دلپذیر و به یاد ماندنی در میان ایرانیان است که اغلب ایرانیان آن را در هر کجای ایران باشند انجام می دهند.
 
 تاریخچه و آداب و رسوم شب یلدا در جای جای ایران باستان
نزدیک به چند هزار سال است که آخرین شب پاییز یعنی شب یلدا که تاریک ترین و درازترین شب سال است توسط ایرانیان جشن گرفته می شود و آیین ها و رسومات مختلفی در این شب به یاد ماندنی در کنار هم سپری می کنند ، شب زیبایی که در شهرهای
تصوری که همگان از بزرگ کردن و تربیت بچه دارند این است که تمام وقت باید مراقب بچه بود. جای خوابش راحت و گرم باشد و از بیرون بردن بچه تا زمانی که نوزاد است خودداری شود. اما امروز در پرشین وی می خواهیم سبکی عجیب از بزرگ‌ کردن بچه را به شما نشان دهیم که در کشورهای اروپای شمالی رخ می دهد.

ادامه مطلب
آداب و رسوم نوروز در آذربایجان شرقی 
صبح آخرین چهارشنبه سوری مردم بر سر آب رفته و از روی آن می پرند و می خوانند :
آتیل ماتیل چرشنبه (عاطل و باطل شود چهارشنبه)
بختیم آچیل چرشنبه (بختم باز شود چهارشنبه)
در روستاها چهارشنبه آخر سال را «چرشنبه خاتون» می گویند و زنان بالای اجاق خوراک پزی با آرد شکل زنی زیبا را می کشند و زیر آن یک آینه و شانه می گذارند تا وقتی چرشنبه خاتون آمد سرش را شانه بزند.
این رسم تأکید بر بارور شدن زمین در آخرین روزهای اسفند دارد
  آداب اسلامی و  احادیثی گهربار درباره غذا خوردن


 

 
 سبک زندگی اسلامی جزئی ترین مسائل زندگی
مسمانان را نیز رها نکرده و در حوزه آداب غذاخوردن عنوان کرده که خوردن و
آشامیدن در ظروف طلا و نقره حرام است و در ظرفهای طلا کوب و نقره کوب مکروه
است.اسلام خوردن طعام های لذیذ و همچنین دادن این گونه طعام به
مردم را خوب می داند، اما باید حلال باشد و در خوردن نیز زیاده روی نشود.
زیاده روی در خوردن مثل اسراف است و این اسراف در خوردن، نباید مو
این پاورپوینت در 18 اسلاید به شکل زیبا و منحصر به فرد طراحی و اسلاید بندی شده است دراین پاورپوینت مطالبی از تبریز در گذر زمان،مردم شناسی تبریز،کالبد شکافی شهر تبریز،سابقه جشن نوروز در تبریز و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد آداب و رسوم عید نوروز در تبریز در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عرزیزان را جلب نماید
 
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
آداب معاشرت در کره جنوبی
کره‌ای‌ها هنگام ملاقات یکدیگر، به هم تعظیم کرده و گاهی اوقات به جای آن به هم دست بدهند. اما شما برای آشناها می‌توانید سر تکان داده و به زبان کره‌ای به آنها سلام کنید. در این کشور مرسوم است که موقع ورود به خانه و بسیاری از رستوران‌های سنتی باید کفش خود را دربیاورید. در برخورد اول با یک فرد سالخورده احتمالاً از شما درباره سن، شغل و تحصیلات‌تان سوال می‌کند، حتی شاید از شغل پدر و مادرتان هم بپرسد. شما هم چنانچه تمایلی
چرا انسان مدرن ملزم به رعایت آداب معاشرت است؟ زندگی‌ های امروز سرعت بسیار بالایی دارند. ما اغلب در حال حرکت غذای خود را می‌خوریم، تمام روز لباس راحتی به تن داریم و در لیوان‌ های مقوایی چای یا قهوه می‌نوشیم. 
اما گاهی لازم است از سرعت زندگی کم کنیم. در رستوران‌های شیک و در آرامش غذا میل کنیم و لباس‌ های رسمی بپوشیم. مودب بودن و احترام گذاشتن به دیگران چیزی نیست که بتوان به دست فراموشی سپرد. این امر همچنین برای پایداری روابط اجتماعی نیز ب
غذا و تغذیه در آموزه های دینی همچون سایر موضوعات ، مورد توجه قرار گرفته است . مبداء پیدایش غذا از جانب خداوند است که جهت تندرستی ، تداوم حیات و توانمندی در انجام تـکـالیـف بـه انـسـان عـطا شده است . قریب به 250 آیه قرآنی و دهها روایت از معصومین عـلیـهـم السـلام بـر اهـمـیـت غـذا و تـغـذیـه دلالت مـی کـنـنـد. سـؤ ال ایـن اسـت که اسلام ، خوردن چه نوع غذاهایی را توصیه کرده است ؟ چه مقدار باید غذا خـورد؟ اسـلام چند وعده برای خوردن را توصیه می کند؟
نحوه آداب معاشرت با اطرافیان
آداب معاشرت : شخصیت انسان در عرصه روابط گوناگونی شکل می گیرد. این روابط به ترتیب عبارتند از: رابطه انسان با خود، رابطه با خدا و رابطه با دیگران.
 انسان موجودى اجتماعى است و نیازمند معاشرت، تبادل افکار و ایجاد روابط نیکو با همنوعان است و بر اثر همین معاشرتها و تبادل افکار روابط انسانى شکل مى ‏گیرد و فرهنگ 
انسانى هویت خود را آشکار مى ‏سازد.
در دیدگاه اسلامى، جامعه و معاشرت روابط انسانى آن، رنگ الهى و عبادى به خود
منظور از اول وقت خواندن نماز، دقیقا چه زمانی است؟ نماز به عنوان ستون دین اسلام، احکام و آداب متعددی دارد. یکی از این آداب که در حدیثی از امام صادق (ع) به عنوان ملاک تمایز شیعیان از غیر آن‌ها به حساب آمده است، اول وقت خواندن نماز است. مقصود از اول وقت، زمان مخصوصی است که خواندن نماز در آن موقع با فضیلت بوده و آثار معنوی بیشتری به دنبال دارد. البته بر سر این موضوع که زمان اول وقت هر کدام از نمازهای یومیه دقیقا چه موقع است، اختلاف نظرهایی جدی وج
حوزه علمیه مشکات رفته بودیم دوره دو روزه.
کلاسمون تموم شد و استاد اومد ایستاد نمازجماعت.
بین دو نماز، پا شد یه نکته گفت دل منو برد!
 
یک نکته از کتاب آداب الصلاه امام خمینی (ره).
گفت امام می فرمایند که برا کنترل حواست در نماز، وقتی داری ذکر نماز یا حمد و سوره رو میخونی، اون رو برای قلبت بخون. یعنی توجه کن که زبانت داره به قلبت یه چیز رو میگه. براش بازگو می کنه.
بعد از چند وقت می بینی که برعکس میشه این قضیه. یعنی اذکار نماز از قلبت بر زبانت جاری میشه.
آداب الصلاة 
السید حسن نصرالله
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
 
 دروس فی السیر والسلوک
 21/ذو القعدة/1428
 حفظ الملف
ــــــــــــــــــــــ
آداب الصلاة  بصوت  الشیخ حسین کورانی (قده) 
ــــــــــــــــــــــ
اداب التکبیر وال
توجه داشته باشید که خوردن چند نوع میوه همراه هم مضر است، بعد از خوردن یک نوع میوه ، نیم ساعت صبر کنید و بعد میوه دیگری میل نمایید. میوه ها باید به عنوان میان وعده مصرف شود، زیرا خوردن میوه ها همراه غذا یا با فاصله کمی قبل یا بعد از آن باعث فساد هضم می شود. میوه های تر (آب دار ) مخصوصا خربزه، هندوانه و انگور را ناشتا میل نکنید. در هر فصلی میوه مخصوص آن فصل را میل کنید، برای مثال در زمستان خوردن هندوانه مضر است. نوشیدن آب و مایعات دیگر همراه میوه ها
آداب دست بوسی در ترکیه 
 
همانطور که میدانیم مردمان کشور ترکیه به احترام به بزرگان اهمیت زیادی می دهد. عادات دست بوسی یکی از عادتی می باشد که بیانگر احترام و علاقه می باشد که اکثرا افراد کوچکتر خانواد با بوسیدن و گذاشتن دست بزرگان بر پیشانی خود ابزار احترام می کنند. اما هرگز فراموش نکنید گذاشتن دست بر روی پیشانی فقط برای بزرگان است و هیچگاه نباید دست افراد کوچکتر و یا کم س و سال را بر روی پیشانی گذاشت که این کار بی احترامی تلقی می شود.
http://turki
رمضان ماه ضیافت الهی است و برای ورود به میهمانسرای الهی آدابی لازم است. امام خمینی (ره) آدابی را برای بهره برداری بیشتر از ماه رمضان بیان فرمود که ما به گوشه ای از آن اشاره می کنیم:
1. شما در این چند روزی که به ماه رمضان باقی مانده به فکر باشید خود را اصلاح کرده توجه به حق تعالی پیدا نمایید و از کردار و رفتار ناشایسته خود استغفار کنید. اگر خدایی نخواسته گناهی مرتکب شده اید، قبل از ورود به ماه مبارک رمضان توبه نمایید.
ادامه مطلب
چقدر اعصاب خورد کنه مجبور باشی با آدمایی که اصلا در شانت نیستن آداب و معاشرت کنی ، اینکه میگم مجبور واسه اینه که بین بدو و بدتر انتخابشون کردم ، نمیدونم تا کی آبروم بخاطر اینا باید بره !  جلوی چند نفر تاحالا آبروم رفته ؛ نمیدونم...! الانم که گفت: جلوی دهن اینو بگیر اینقدر هیس هیس نکنه دیگه باهاش حرف نمیزنم...! چقدر محیط جامعه تغییر کرده که آدم مجبورِ تحمل کنه !  لعنت به آدمای بی حیا و بی فرهنگ ، البته بگم فرهنگ دارن ولی فرهنگشون به من نمیخوره ‌..!
جدول آداب زیارت امام رضا (علیه‌السلام)
«قبولی زیارت معنایش این است که آن فیضی که از ملاقات این ولیّ خدا به ملاقات‌کننده میرسد، آن فیض به شما برسد؛ این معنای قبولی زیارت است.» پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ۲۳ ذی‌القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا (علیه‌السلام) برخی آداب زیارت را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از پاسداران سپاه حفاظت ولی امر در تاریخ ۸۲/۶/۱ بیان کرده‌اند، در جدول زیر منتشر می‌کند.
بذارید شرح حال کوتاهی بهتون بگم از این روزهام
پایان نامه در صدر هست همچنان. سخت جلو میره و خیلی بیشتر از اونی ک فکر میکردم وقت می گیره. 
حدود پنج ماه از نامزدی ما گذشت. وارد ی سری تعاملات اجتماعی ناشی از ازدواج و وصلت با خانواده ای دیگه ای، شدم. ی سری سنت و آداب و رسوم. نمی دونم خوبه یا بد! ولی بعضی مواقع تعصب روی این آداب و رسوم آزار دهنده س. بخصوص اگه مادرت بسیار در بند این آداب باشه. 
حرف مردم دهن ما رو صاف کرده! فلان کار رو چی کار کنیم. مردم چی می
در آداب آمیزش، آنچه پس از آمیزش جنسی شایسته است:
۱. ادرار کردن: اگر مردی با همسر خویش نزدیکی کرد، تا ادرار نکرده است، غُسل نکند؛ از این بیم که مبادا باقی مانده منی در آمد و شد باشد و از آن، دردی بی درمان خیزد.(1)
۲. شستن آلت جنسی: اگر کسی از شما به سراغ زن خویش رفت و آن گاه خواست دوباره بازگردد، شرمگاه خویش را بشوید.(2)
۳. غُسل: علّت غسل جنابت، پاکیزگی است تا انسان از آنچه از آزردگی آن کار دیده است، تطهیر شود و همه تن او پاک گردد؛ زیرا جنابت، از همه بد
زمان بندی آزمون آداب در سال 1398 بحضور جهت استحضار اعلام میگردد.

 - ثبت نام آزمون ها طبق جداول اعلام شده فوق، رأس ساعت 8 صبح اولین روز ثبت نام باز و در ساعت 17 آخرین روز ثبت نام بسته خواهد شد.
 - با توجه به فشردگی برنامه زمان بندی و همچنین تداخل ثبت نام آزمون ها امکان تمدید ثبت نام وجود نخواهد داشت.
آداب غذا خوردن مردم کره جنوبی
غذا خوردن بخش مهمی از فرهنگ کره محسوب می‌شود و از آن برای شروع یک رابطه استفاده می‌کنند. هنگام غذا خوردن باید صبر کنید تا بزرگ‌تر مجلس شروع کند. معمولاً در رستوران‌ها می‌بینید که مردم با صدای بلند حرف می‌زنند که این خود نشانه شاد بودن و لذت آنها از غذاهای خوشمزه است. هورت کشیدن نودل هم خیلی عادی است و نشان می‌دهد که شما از غذای خود لذت برده و از دستپخت آشپز راضی هستید. اگر می‌خواهید پول هدیه بدهید آنرا در پاک
روزه در کنار نماز از اهمیت ویژه ای برخوردار است علاوه بر اینکه روزه داری، نوعی اطاعت و فرمانبرداری از امر الهی است در سلامت جسمی انسان نیز تاثیر گذار است رسول_خدا صلی الله علیه و آله برای هر چیزی زکاتی است زکات بدنها، روزه است ( الکافی، ج۴، ص62)
 از طرفی موجب رشد روحی و معنوی وی نیز می شود پیامبر اکرم در این باره می فرماید:
ادامه مطلب
پیش نمایش
مقاله آداب شرعی آمیزش
مقدمه: هدف از درج این مقاله آشنایی افرادیست که قصد ازدواج دارند و با اصطلاحات انواع رابطه  آشنایی ندارند و همینطور رفع برخی ابهامات از نظر مسایل شرعی و پزشکی پیرامون رابطه جنسی بین زوجین است. انجام رابطه جنسی بر دو قسم است که شاید هر قسمت پوزیشنها و حالات مخصوص به خود را داشته که تعداد مجموع آنها بیش از ۸۰ پوزیشن میباشد که چون درج و توضیحات در مورد پوزیشنهای هر بخش برای کاربران زیر ۱۶ سال ممنوعیت دارد از درج آ
به ولای تو که گر بنده خویشم خوانی/ از سر خواجگی کون و مکان برخیزم
1.کسب معرفت بدون ادب ممکن نیست و هرکجا سفره معرفت گسترده شده، از برکت ادب بوده است.
2.اولیا خدا هیچ کجا با کسی دشمن نبوده اند و حتی با کسانی که با آنان دشمن بوده اند نیز ادب ورزیده اند. زیرا همه جا در حضور حق بوده اند.
3. کسانی که رابطه فرورفته ای با هم دارند (خلطا) اکثرا به یکدیگر ظلم می کنند.
4. موضع استغفار در حضور مولا.
5. به خرابات باید با ادب وارد شد، آنجا جای هرکسی نیست. همه محرمند و
با عرض سلام و درود حضور تمامی بینندگان وب سایت اسفاد وطنم امیدوارم که سالی خوب و خوش همراه با پیروزی و موفقیت داشته باشید 
یکی از مهمترین آداب و رسوم در بین ما ایرانیان که ریشه در دوران باستان دارد، جشن عید نوروز است که همه سال با شروع فصل بهار که مصادف است با پایان اسفند و آغاز ماه فروردین، جشن گرفته می شود و دید و بازدید نوروزی هم از مهمترین آداب این رسم دیرینه است که در آن برای تبریک گفتن نوروز افراد کوچکتر به دیدن افراد بزرگتر فامیل می رون
-ارتباط چیست؟
2-ارتباط چند نوع است؟مثال بزنید؟
3-جامعه انسانی چگونه شکل می گیرد؟
4-نتیجه ارتباط با یکدیگر را بنویسید.
5-جملاتی در مورد اهمیت ارتباط با یکدیگر بنویسید.
6-عناصر ارتباطی را بنویسید.
7-آداب ارتباط یا پل های ارتباطی را تعریف کنید.
8-آداب معاشرت یعنی چه؟
9-در ارتباط برقرار کردن با کوچک ترها چه آدابی را باید رعایت کنیم؟
10-در ارتباط برقرار کردن با دوستان و همسالان چه آدابی را باید رعایت کنیم؟
11-در ارتباط برقرار کردن با اعضای خانواده چه آدا
بسم الله


قال أمیر المؤمنین علیه السلام: و أحسنوا تلاوته فإنّه أنفع القصص. (نهج البلاغه خطبه 193)
قرآن را به نیکویی تلاوت کنید چرا که پر سود ترین قصه ها در قرآن وجود
دارد.
نیکویی و حسن در تلاوت قرآن دایره وسیعی دارد که شامل تمام موارد حسن
در تلاوت می شود، از جمله حسن در صوت قرائت و آداب ظاهری و باطنی آن. آنچه که ما
می خواهیم در موردش بحث کنیم آداب ظاهری و باطنی تلاوت قرآن است.
ادامه مطلب
بسم الله


قال أمیر المؤمنین علیه السلام: و أحسنوا تلاوته فإنّه أنفع القصص. (نهج البلاغه خطبه 193)
قرآن را به نیکویی تلاوت کنید چرا که پر سود ترین قصه ها در قرآن وجود
دارد.
نیکویی و حسن در تلاوت قرآن دایره وسیعی دارد که شامل تمام موارد حسن
در تلاوت می شود، از جمله حسن در صوت قرائت و آداب ظاهری و باطنی آن. آنچه که ما
می خواهیم در موردش بحث کنیم آداب ظاهری و باطنی تلاوت قرآن است.
ادامه مطلب
کشور ایتالیا یکی از بارزترین کشور‌هایی است که تاریخی از آداب و رسوم و میراث کهن در زمینه ازدواج دارد. با وجود گسترش تکنولوژی و زندگی پر سرعت ماشینی، بسیاری از خانواده‌ها در شهر‌ها و روستا‌های ایتالیایی هنوز به آداب و رسومشان پایبند می‌باشند.
در این گزارش چند مورد از آداب و رسوم مردم ایتالیا در مراسم ازدواج را می‌خوانید؛
۱. هزینه‌های عروس در سال اول ازدواج
طبق سنت ایتالیایی، خانواده عروس، تمام وسایل شخصی او را می‌خرد، علاوه بر لباس و ل
سلام دوستان، خوبید انشاالله؟
دارم کتابی قدیمی با اسم "آداب معاشرت (برای همه)" رو مطالعه میکنم، همونطور ک از اسمش پیداشت میخوام از نکاتش عکس بندازم و در مگا آپلود کنم تا شما هم از نکاتش بهره ببرید.
دقت کنید مگا یک فضای ابری هستش که پوشهء اختصاصی این کتاب رو در اون آپلود میکنم شما میتونید با کلیک بر روی لینک وارد پوشه شده عکس هارو بخونید یا کل پوشه رو دانلود کنید.
اول اینکه تا وقتی من کتاب رو بخونم و عکس نکاتشو واسه تون آپلود کنم این مطلب رو پین ش
 در روزگار ما اگر بود قطعا او را سلبریتی شاهان می‌خواندند، به خاطر عکس‌هایش، داستان‌ها و کتاب‌های خاطره‌ای که از او مانده‌ و از همه مهمتر مطرح بودنش در رسانه‌ها. اگر از دنیای سیاست فاصله بگیریم،  تاریخ و خاطرات مربوط به «شاه شهید» بی‌شک با چاشنی طنزی که در روزگار ما همراهش می‌کنند، جذاب و خواندنی است.
از ماجراهای شاه و حرمسرای پرجمعیت گرفته تا علاقه او به هنر  عکاسی و… سبب شده که بیشتر از دیگران در مورد ناصرالدین شاه کنجکاوی کنیم و اک
آداب و رسوم خاص شب یلدا از گذشته تا به امروز 
یکی از مهم ترین شب های ایران باستان شب یلدا می باشد که از دیرباز تا به امروز مورد توجه و اهمیت ایرانیان واقع شده است جشن ها و شب نشینی هایی که در این شب توسط مردم در اقصی نقاط کشور برگزار می شود یک سنت دیرینه محسوب می شود که تا امروز نیز نه تنها از ارزش آن چیزی کم نشده است بلکه جایگاه بسیار ویژه ای در نزد ایرانیان پیدا کرده است.
آداب و رسوم کشور ما در شب یلدا متفاوت تر از سایر کشور ها می باشد امروز ما ق
شب جمعه است هوایت نکنم می میرمیادی از صحن و سرایت نکنم می میرمناله و شکوه حرام است بر عشاق ولیاز فراق تو شکایت نکنم می میرمسجده بر خاک شما سیره ی هر معصومی استسجده بر تربت پایت نکنم می میرمدوریت درد من و نام تو درمان من استتا خود صبح صدایت نکنم می میرمبه دعا کردن تو نوکر این خانه شدمهر سحر، شکرِ دعایت نکنم می میرم"وضع من را به خــــدا روضـه ی تــــو سامان دادمن اگــــر گـــــریه برایـــت نکنــــم می میرم"جان ناقابل من کاش فدای تو شوداگر این ج
آداب دعاادْعُواْ رَبَّکُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیَةً إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ پروردگار خود را به زارى و نهانى بخوانید که او از حد گذرندگان را دوست نمى دارد (سوره اعراف / آیه 55)
1- در دعا فقط خدا را بخوانید ...ادْعُواْ رَبَّکُمْ
2- لزوم تضرع (احساس ذلت و کوچکی) در برابر خدا هنگام نیایش به درگاه او...ادْعُواْ ... تَضَرُّعًا
3- دعا و راز و نیاز پنهان توصیه خدا به بندگان ...ادْعُواْ رَبَّکُمْ ...خُفْیَةً
4- علنى ساختن دعا و نداشتن تضرع در آن، تجاو
 
آداب دعا
حامد کریم زاد 1
چکیده
توجه به خدا با آن همه عظمت و قدرت، عطا و جود از یک سو و نیازمندی و بیچارگی و تنگدستی آدمی از سوی دیگر ما را وا می دارد تا اگر بنا داریم در محضر خدا حاضر شویم و بر در رحمت او بکوبیم از خان بیکران نعمت او نیاز خویش را برآورده سازیم باید خود را به آراستگی و شایستگی و ادب و فروتنی و آیین مناسب معاشرت با حضرتش مزیّن کنیم این آیین معاشرت که از آن با نام آداب دعا یاد می کنیم.
با توجه به این که هر چیزی راه و روشی دارد، دعا نی
منطق فهم حدیث (در باب دینشناسى و نقد احادیث ضعیف و راه رفع تناقض بین احادیث)الحکم الزاهره و تحف العقول و میزان الحکمه و غرر الحکم و نهج الفصاحه (در باب احادیث موضوعى)اخلاق نظرى و معراج السعاده و حلیة المتقین (در علم اخلاق و آداب
اخلاق پژوهش
اخلاق پژوهش، از شاخه‌های اخلاق کاربردی می‌باشد و به معنای بررسی امکان و شرایط رعایت قواعد و اصول اخلاقی در پژوهش‌ است. از این رو شامل مجموعه‌ای از آداب و اصول اخلاقی است که قرار است تمام اعضاء یک جامعه علمی در فرآیند استفاده، تولید و نشر دانش به آنها پایبند بوده و آنها را رعایت کنند.
این آداب یا در قالب منشورهای حرفه‌ای مکتوب و مدون شده‌اند، یا مورد توافق متخصصان رشته‌های مختلف قرار گرفته‌اند. توجه به این قالبهای تدوین شده
 
آثار سبک شمردن نماز.   
 
آثار و عواقب بی توجهی به نماز
 
در باب آثار و عقوبات بی توجهی به نماز الله علیها از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، سوال کرد:« فقالت:یا ابتاه ما لمن تَهاون بصلاته من الرجال و النساء ». از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلـم پرسیدند:کسی که نمـازش را سبک می شمارد چه زن باشد و چه مرد باشد، آنهایی که نمــازشان را سبک می شمارند چه هست بر ایشـان.
 
این سبـک شمردن صحبتهای مختلف دارد یعنی:یکی این است که در اول وقت نماز نخوا
بسم الله
تلاوت قرآن از روی مصحف شریف
عن إسحاق بن عمار عن أبی عبدالله علیه السلام قال: قلت له: جعلت فداک إنی أحفظ القرآن علی ظهر قلبی فأقرأه علی ظهر قلبی أفضل أو أنظر فی المصحف؟ قال: فقال لی: بل اقرأه و انظر فی المصحف فهو أفضل، أما علمت أن النظر فی المصحف عبادة. (کافی، ج2، ص 614)
اسحاق بن عمار از امام صادق علیه السلام پرسید: من قرآن را حفظ کرده ام. آیا از حفظ بخوانم ثواب و فضیلتش بیشتر است یا اینکه از روی قرآن بخوانم؟ حضرت در جواب فرمودند: از روی قرآن
//قابل اجرا در تمامی گوشی های اندروید///رسول اکرم (ص) در حدیث شب معراج می فرمایند :وقتی
به آسمان هفتم صعود کردم هیچ ملکی از من گذر نکرد مگر این که گفت : ای
محمد حجامت کن و امتت را به حجامت و خوردن سیاهدانه و قُسط امر بفرما.
امروزه
با وجود همه پیشرفتهایی که در علم پزشکی بوجود آمده هنوز هم کسانی هستند
که چه در مرحله درمان و چه در مرحله پیشگیری، رفتن زیرتیغ حجامت را به خیلی
از درمانهای جدید ترجیح می دهند و دلیل این انتخاب خود را تجربه دوران
قدیم ای
10 روش سنتی برای پیش بینی آینده! (+عکس)
   
1. ساعت مرگاگر می توانستید آینده را پیش بینی کنید، دوست داشتید از تاریخ دقیق مرگ خود آگاه شوید؟ پیش بینی طول عمر ما، کسب و کار پُر درآمدی است. بیمه های دولتی و شرکت های بازنشستگی، سالانه میلیون ها دلار هزینه می کنند تا مرگ ما را پیش بینی کنند. جدول عمر، چنین تخمینی را به ما می دهد. بخش شبح وار داستان آن است، برخی از تخمین هایی که آنها بر اساس اش، دوره ای سه ساله از زندگی ما را پیش بینی می کنند، بر اساس اطلا
«آداب عشق‌ورزی» برای زوج‌های جوان
زندگی زناشویی برای زوج‌های جوان تجربه‌ای جدید است که در ابعاد مختلف آن نیاز به آموزش دارند؛ آموزش‌های مهارتی برای ادارۀ زندگی، تعامل با افراد جدیدی که در نقش همسر و خانوادۀ او وارد زندگی می‌شوند و... که معمولاً این آموزش‌ها به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در خانواده ارائه می‌شود، اما یکی از اموری که کمتر به آن پرداخته می‌شود، زیست جنسی در زندگی متأهلی است. اگرچه زوج‌ها پیش از ازدواج دربارۀ ابعاد مختلف ز
یکی از رسوم اهل سیر و سلوک است که با رعایت آداب و شرایط خاصی مدتی به ریاضات و عبادات مخصوص می پردازند معمول صوفیان این بوده است که در سال یکبار به چلّه می نشستند و بهترین ایام را برای انتخاب چلّه ماه ذی القعده و دهه اول ماه ذی الحجه می دانستند و آن را «چلّه موسی» می نامیدند. 
ادامه مطلب
جشنواره های
گرجستان
شناخت فرهنگ و
تمدن هر کشوری و شناخت با آداب و رسوم ملی ‌مردمانش یک تجربه‌ و حادثه نو و شگفت ‌انگیز
برای هر شخصی محسوب می ‌شود و برای اشخاصی که شوق واشتیاق و عشق خاصی به توریسم و
داده ها وسیعی از مقصدی که مهاجرت می نمایند دارا هستند , مسافرت به بخش ها متفاوت
دنیا می ‌تواند نقطه قدرت قابل قبولی برای بدست آوردن این نماد سوال هایشان باشد و
این که میهن گرجستان , کشوری در شمال جمهوری اسلامی ایران است که صحیح در منطقه‌
قفقاز وا
دسته دیگر از آثار اسلامی در حوزه تربیتی، شریعت نامه ها هستند که مجموعه ای از مبانی اخلاقی همراه با بیان آداب زندگی دینی در امور فردی و اجتماعی را دنبال می کنند.
کتاب هایی چون ادب الدنیا و الدین نوشته ابوالحسن ماوردی، کیمیای سعادت غزالی، گلستان سعدی در این مجموعه قرار دارند.

ادب الدنیا و الدین که مربوط به قرن 5 هجری است و موضوع آن اخلاق، فضایل دینی و آداب اجتماعی است و در آن آیات و روایات و شعر و ضرب المثل آورده شده است.
این کتاب در 5 باب نوشته ش
فصل اوّل: آداب باطنیّه‌ی طهارت بدن از خبث
از جمله آداب باطنیّه ی طهارت از نجاسات و ازاله ی آنها در وقت قضای حاجت در بیت الخلأ آن است که به فکر پستی خود و اندرون پُر از کثافات خویش افتد و نقص و قصور خود را به نظر در آورد، و خود را تصّور کند که چگونه اندرون او آکنده از قاذورات (پلیدی ها)، و خود حاملِ نجاسات است. و چون به فراغت از قضای حاجت به استراحت افتد و سبکبار گردد، اخلاق ذمیمه را به یاد آورد که نجاسات باطنیّه در باطن او مجتمع گشته اند؛ که اگر
گاهی خوشحال می‌شوم از همه‌چیز. چراکه ما جوانیم و زیبا. و وقتی بنا باشد زندگی‌مان را تماشا کنند، حتی زشتی‌هامان هم لای پوستِ بی‌چروکِ شادِ جوانی‌ست. حتی زشتی‌هامان هم زیباست. مثل وقتی که من از گردنت آویزان می‌شوم و آن خال سیاه را می‌بوسم، بی‌آداب. بی‌آیین. و بی‌خیالِ هجوم چشم فاحشه‌ها چندثانیه‌ای هم لب‌هایم را نگه می‌دارم. نگه می‌دارم. نگه می‌دارم.
نگه مّی دا رم.
تاریخچه و آداب و رسوم شب یلدا
مراسم شب یلدا در ایران و شهر های مختلف آن به روش های گوناگون و مختلفی برگزار می شود. این
شب که از قدیم از زمان داریوش یکم وارد رسوم و فرهنگ مردم ایران شده است. شب یلدا یکی از
قدیمی ترین وکهنه ترین جشن های ایرانی است.
مراسم شب یلدا در روز آخر ماه آذر فصل پاییز یعنی ۳۰ آذر  جشن گرفته می شود که در خونه
پدربزرگ، مادر بزرگ ها ( بزرگ خانواده) جمع می شدند و این شب که یک دقیقه بیشتر از شب های
دیگر است نیز دور هم جمع می شوند و به
 
 
مراسم استقبال آداب دارد
به قلم: فرهاد داودوندی- بروجردبزرگان دین و مذهب ما بارها تاکید داشته اند که کار بسیار پسندیده ای است اگر مسافری پس از مدتها دوری  وقتی به زادگاه خودش بر می گردد، به  استقبال آن فرد برویمطبیعتا  با حضور استقبال کنندگان، فردی  نیز که وارد شهر و دیار خودش می شود ملزم است  مواردی را به احترام استقبال کنندگان رعایت کندجدای از اینکه در عصر جدید باید برنامه ورود دقیقا برنامه ریزی شده باشد تا حوصله استقبال کنندگان سر نر
سحر، وقتی هوا هنوز تاریک بود، فاطمه پا شد آب بخوره که دید مامان نماز می‌خونه.فاطمه نشست و به مامان نگاه کرد. اون اول نماز خوند، بعد به سجده رفت  و وقتی بعد از مدتی سرش رو از روی مهر برداشت، دستاشو بالا برد  و اشک از چشماش جاری شد. خوب که با خدا حرف زد دستاشو به صورتش کشید  و آمین گفت.فاطمه که دیگه خوابش نمی‌اومد رفت کنار مامان و پرسید: شما اون موقع تا حالا چی کار می‌کردین؟؟!مامان جواب داد: دعا می‌کردم. فاطمه گفت: می‌دونم، فهمیدم که دعا می‌کر
 
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



 
 
در فرهنگ امروزی، والدین در یاد دادن آداب معاشرت به فرزندان‌شان با

ادامه مطلب
یکی از مهم ترین شب های ایرانیان شب یلدا است. شبی که یادگاری از روزگاران گذشته و نیاکان پاک سرشتمان می باشد. هر کس به نوبه خود سعی در گرامیداشت این سنت دیرینه دارد. کتابخانه عمومی شهید سید مجتبی علمدار نیز ویژه برنامه ایی با هدف آشنایی اعضاء کودک و نوجوان با آداب و رسوم و آیین های سنتی شب چله تدارک دید. برنامه ایی که بانیان آن، اعضاء مشتاق کتابخانه بودند که برای تزیین و اجرای بخش های مختلف آن با ما همراه و همگام شدند. شعرخوانی و قصه گویی به زبان
سحر، وقتی هوا هنوز تاریک بود، فاطمه پا شد آب بخوره که دید مامان نماز می‌خونه.فاطمه نشست و به مامان نگاه کرد. اون اول نماز خوند، بعد به سجده رفت  و وقتی بعد از مدتی سرش رو از روی مهر برداشت، دستاشو بالا برد  و اشک از چشماش جاری شد. خوب که با خدا حرف زد دستاشو به صورتش کشید  و آمین گفت.فاطمه که دیگه خوابش نمی‌اومد رفت کنار مامان و پرسید: شما اون موقع تا حالا چی کار می‌کردین؟؟!مامان جواب داد: دعا می‌کردم. فاطمه گفت: می‌دونم، فهمیدم که دعا می‌کر
چه باید کرد
این نخستین رساله عملی است که در کلیه امور دین و دنیا و سلامت و هدایت در طی این قرون اخیر و در عرصه تمدن معاصر جهان و بخصوص جهان اسلام و تشیع بر اساس مسائل مسائل و نیازهای انسان مدرن و به زبان زمانه به رشته تحریر در آمده است که کلیه مسائل بنیادی انسان امروز و اکثر مسائل جزئی روزمره را در بر دارد و ...
2- «حرام» آن است که انسان را در درجه اول در حیات این دنیا و متعاقب آن در حیات باطنی و اخروی دچار عذاب می سازد بی آنکه هیچ رشد و نجاتی به همر
-اشنایی با شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری
-معرفی جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی استان
-آداب و رسوم ، فرهنگ و نوع پوشش مردم استان چهارمحال و بختیاری
-غذاهای محلی
-اقامتگاه های بوم گردی اسن
-و.....
برای خواندن مطالب، با ما همراه باشید. کلیک کنید.
یکی از مهم ترین شب های ایرانیان شب یلدا است. شبی که یادگاری از روزگاران گذشته و نیاکان پاک سرشتمان می باشد. هر کس به نوبه خود سعی در گرامیداشت این سنت دیرینه دارد. کتابخانه عمومی شهید سید مجتبی علمدار نیز ویژه برنامه ایی با هدف آشنایی اعضاء کودک و نوجوان با آداب و رسوم و آیین های سنتی شب چله تدارک دید. برنامه ایی که بانیان آن، اعضاء مشتاق کتابخانه بودند که برای تزیین و اجرای بخش های مختلف آن با ما همراه و همگام شدند. شعرخوانی و قصه گویی به زبان
انشا درباره نماز و نماز خواندن 
یکی از کارهایی برای شکر کردن نعمت های خداوند و نشان دادن اینکه ما به خداوند ایمان داریم و او را دوست داریم نماز خواندن است.
 
نماز خواندن نه تنها موجب خوشنودی خداوند از ما میشود بلکه انسان راه از رفتن به مسیر کج باز میدارد و او هرگز گمراه نخواهد شد.
پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله وصلم فرموده است: ای مردم من از میان شما میرم و اگر به تو چیز تکیه کنید هیچ وقت گمراه نخواهید شد.
یکی کتاب قرآن و دیگری عترت و اهل بیتم
ولقد کرمنا آدم .......... (ما فرزندان آدم را کرامت بخشیدیم) انسان موجــودی گرامی داشته شده است ، زیرا خداوند تبارک و تعالی در خلقت او چنین اراده کرده و با توجه به آیات قرآن روح الهــی منشا ء کرامت انسان به شمار می رود : فاذا سویته ونفحت من روحی فقددو له ساجدین  (چون تمامش کردم و در آن روح خود دمیـــدم سجده کنان بر او به خاک بیفتد). از این رو انسان به لحاظ داشتن این گوهر الهــی واجب التکریم است و در وهله نخست خالق هستی خود به اکرام او پرداخته است و همگ
اسلام ناب محمدی آخرین وکامل ترین دینی است که از ناحیه خداوند توسط نبی اکرم (ص) برای هدایت بشر به سوی سعادت و کمال نازل شد و اسلام تنها دین جامعی است که در کوچک ترین و ریز ترین مسائل زندگی انسان دارای برنامه و آداب است .
رهپویان هدایت: با اینکه در اسلام انبوهی از آداب و دستورات مستحبی دیده می‌شود، اما
نکته ی بسیار مهمّ این است که این آداب و آموزه ها پس از اسلام آوردن است! دین
کاملی چون اسلام برای تشرف، جز اعمال جزئی هیچ آداب مشکلی ندارد و تنها با
بسم الله
عن عبد الله بن سلیمان قال: سألت أبا عبدالله (ع) عن قول الله عزّ و جلّ: «و رتّل القرآن ترتیلا» (مزمل،4) قال: قال أمیر المؤمنین صلوات الله علیه: بیّنه تبیانا لا تهذّه هذّ الشعر و لا تنثره نثر الرمل و لکن افزعوا قلوبکم القاسیة و لا یکن همّ أحدکم آخر السورة. (کافی، ج2، ص 614)
عبد الله بن سلیمان از امام صادق (ع) در مورد آیه و رتّل القرآن ترتیلا پرسید که حضرت در جواب فرمودند: امیر المومنین [در تفسیر این آیه] بیان داشته اند: یعنی به گونه ای قرآن را تل
"حجامت" از جمله دستورات مؤکد در دین مبین اسلام است که البته در منابع طب سنتی نیز بر انجام آن توصیه و تأکید بسیاری شده است؛ انجام حجامت با رعایت زمان صحیح آن، تدابیر، ملاحظات و آداب آن، نقش چشمگیری در پیشگیری از بسیاری از امراض و بیماریها دارد همچنین منجر به درمان و بهبود طیف گسترده‌ای از بیماریها می‌شود.
ادامه مطلب
عنوان درس 8 کتاب هدیه های آسمان پنجم دبستان، دو نامه می باشد. هدف اصلی این درس آشنایی دانش آموزان با برخی از آداب معاشرت و پرهیز از بدگویی، تهمت، خبرچینی و مسخره کردن می باشد.در این درس آداب معاشرت به شیوه قصه گویی و در قالب اختلاف دو دانش آموز و نامه نگاری آنها با یکدیگر بیان شده است.
در این قسمت، طرح درسی روزانه جهت تدریس درس مذکور آورده ایم. این طرح درس شامل 3 صفحه بوده و در دو قالب ورد و پی دی اف آورده شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
در ابتدای
اگر برای شما هم جالب است بدانید ژاپنی های چه می کنند که اینقدر با هوشند و نظام آموزشی شان چگونه است این نوشته را بخوانید.اول از همه بد نیست بدانید که دانش آموزان ژاپنی در صه سال نخست مدرسه رفتنشان هیچ آزمون و امتخانی ندارند و بیشتر وقتشان صرف آداب معاشرت و رفتار درست میشود.فرهنگ ژاپنی‌ها حکم می‌کند که در سیستم آموزشی ژاپن آداب معاشرت مناسب به دانش آموزان جوان مهم‌تر از صرف انرژی کلاس برای این آزمون‌های استاندارد است. باور نهفته در نظام آم
برای اینکه به خوبی با آداب و اصول معاشرت و روابط اجتماعی آشنا باشید و مطمئن شوید که هیچ‌کدام از گزینه‌های ضروری را نادیده نمی‌گیرید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید.
۱- سلام و احوالپرسی
سلام و احوالپرسی صحیح و مناسب یکی از ملزومات آداب روابط اجتماعی است. نخستین برخورد آدم‌ها با یکدیگر باید با رعایت دو اصل زیر همراه باشد:
شما باید دست طرف مقابل را سریع فشرده و رها کنید. هرگز دست مخاطب را برای مدت طولانی در دست نگیرید زیرا با این کار
 
دلم بوسه های بی هوا می خواهد
از همان هایی که میان لبهای تو تلمبار شده
و سهم من است!
 
"امیر ارسلان کاویانی"
 
 
پ.ن1:
بانو
من شاعرم
مبادی آداب نیستم!
گاهی رندانه و مستانه
پا می کوبم
بوسه می دزدم!
 
"امیر ارسلان کاویانی"
 
پ.ن2:
صورتش پر است از بوسه...
او که خندید
دنیا خندید
عشق خندید
خدا هم خندید و من...
مثل باران یک ریز بوسیدمش!
 
"حامد نیازی"
ورزش کردن عادت بسیار پسندیده ای است و تا بحال کسی نتوانسته ادعا کند ورزش برای بدن ضرر دارد اما این فعالیت سودمند هم مثل هر کار دیگر یک سری آداب و مقدمات دارد که حتما باید رعایت شود تا نتیجه وارونه ندهد.باید بدانید که اساسا” هر برنامه ورزشی دارای ۲ مرحله بسیار با اهمیت و ضروری می باشد که شامل گرم کردن بدن و سرد کردن آن می باشد.
ادامه مطلب
زندگی سلااااااااامعنوان اولین مطلبم را زندگی سلام گذاشتم تا به تو دوست خوبم نوید بدهم که میشود هر لحظه به زندگی سلامی دوباره داد و غرق در سلامتی و خوشبختی بود اگر یاد بگیریم از هرآنچه خداوند رحمان در اختیارمان قرار داده درست استفاده کنیم و همسو باشیم با طبیعت وجودی خودمان و بیرون از خودمان؛ در واقع کافیست آداب صحیح استفاده از هر آنچه هست را بیاموزیم و به کار ببندیم، آنگاه شاهد بارش معجزه های بزرگ الهی در زندگی مان خواهیم بود.
فصل دوم: آداب باطنیّه‌ی طهارت بدن از حَدَث
از جمله آداب باطنیّه ی طهارت از حَدَث که عبارت از وضو و غسل است، آن است که در آن وقت متذکر آن گردد که امر به آنها، به جهت عبادات و مناجات خالق یگانه است؛ از آن جهت اعضایی که در آن وقت امر به شستن آنها شده است، چون مباشرت امور دنیویه بوده اند و در کدورات طبیعت فرو رفته بودند، از اهلیّت ایشان در خدمت خداوند سبحان بیرون رفته اند؛ پس امر به شستن آنها شد، تا از این کدورات پاک شود. سپس تأمل کند که بدون شک، تا
با همان زبان پدر و مادریتان، برای #امام_زمان  " سلام الله علیه " دعا کنید
مرحوم شیخ محمود #تولایی_خراسانی در سخنرانی خود در مسجد جمعه اصفهان، در سال 1392 قمری می فرمود:
یکی از اعمالی که در دل شما ایجاد محبّت به امام زمانتان علیه السلام  می ‏کند و این عمل توجّهات خاصّه امام زمانتان علیه السلام  را به شما بیشتر می ‏کند، دعای برای امام زمان علیه السلام است. نوکر در حقّ اربابش دعا می‏ کند، کلفت و نوکر، در حق اربابشان دعا می ‏کند که خداوند او را به س
هزینه آرایشگاه داماد بر عهده کیست ؟ خرج آرایشگاه داماد و خرید لوازم
آرایش و کت شلوار داماد در آداب و رسومی ایرانی ها به عهده خانواده عروس
است . اما برخی از شهرهای ایران این رسم را ندارند و خانواده داماد هزینه
آرایشگاه را پرداخت می کند
دو حادثه بسیار مهمّ و بزرگ در تاریخ اسلام رخ داد که از یکی رسالت و از دیگری امامت به وجود آمد. نخستین حادثه، نزول وحی بود که رسالت پیامبر(ص) را در برداشت. دومین حادثه، غدیر بود که امامت را به وجود آورد و در حقیقت ادامه رسالت بود. روز غدیر و امامت همان قدر اهمیت دارد که روز بعثت و رسالت. خداوند منّان نیز در قرآن به این ارتباط اشاره کرده و فرموده است: یا ایّها الرسول بلّغ ما انزل الیک من ربّک وإن لم تفعل فما بلّغت رسالته واللّه یعصمک من النّاس ان ال
《لکل شیء وجه، و وجه دینکم الصلوه》افراد رو با چهره های متفاوتی که دارند میشناسیمدین افراد و میزان تدینشون رو هم بخواییم بشناسیم فرمودند با نمازهاشون بشناسینصورت دین شما نماز شماستبا صورت، شادی و غم افرادم شناخته میشهحب و بغضشون شناخته میشهشادابی وخستگیشون شناخته میشهصورتا با آدم حرف میزنننمازها همبه وقت میخونه یا نهبا آداب کامل میخونه یا نهنوافل بهش اضافه میکنه یا نهدر مقابل فحشاء ومنکرات حفظش میکنه یا نهو ...صورتا خوشگل و زیبا دارندن
آداب فرزند پروری از منظر قرآن  
اصول تربیت فرزند از منظر قرآن

 
یکی از
امتیازات و ویژگی‌های قرآن مجید این است که خود یک کتاب تربیتی است و همه
آیات آن به طور مستقیم و غیر مستقیم در مقام تربیت انسان در رده های مختلف
سنی، از خردسال تا کهن سال است. یکی از بخش های مهم تربیت، تربیت فرزندان
است که قرآن در سوره های متعدد و در ضمن بیان سرگذشت انبیا و فرزندان آنان
به مسائل تربیت فرزند آگاهی داده است.
اهمیت تربیت فرزندان از نگاه قرآن
یکی از مسائل مطرح
یاد ادب
معمولا بین دوستان که جدایی پیش می آید، هیچ چیز بهتر از یک یادگاری یا یادبود نمی تواند دوران شیرین رفاقت را برای آن ها زنده کند، و چه چیز بهتر از کتاب. چندی پیش که از یک دوستان شفیق جدا می شدم، بنا بر سنت مالوف خواستم که کتابی به من بدهد و نام و نشان خود را در آن ثبت کند، تا با خواندن آن در ایام فرقت کامم را شیرین کنم. از شما چه پنهان کتاب دعایی بود، که مدام همراه دوست عزیز بود و در سفر و حضر آن را در کنار خود داشت و وقت و بی وقت نگاهی به آن م
مواردی که باید در هنگام غذا خوردن رعایت شوند عبارتند از :
الف : تدبر در خوراکی های مورد نیاز انسان که چگونه در نظام آفرینش پدید آمده اند.
ب : آغاز خوردن با نام و یاد خدا.
ج : آغاز غذا با نمک
د: آغاز کردن از سبک ترین غذا.
ادامه مطلب
فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: فرهنگ و آداب و رسوم قوم اصیل و با تمدن بلوچ ریشه در تاریخ ایران باستان دارد.
به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، سرهنگ پاسدار حسن فضلی افزود: به نمایش گذاشتن لباس، صنایع دستی و غذاهای محلی، موسیقی بلوچی، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری، برپایی سیاه چادرهای فرهنگی و دهها عنوان برنامه دیگر از ظرفیت بالای فرهنگی و تاریخی منطقه حکایت دارد.
وی اظهار کرد: مهمان نوازی و احترام به هم نوعان در قوم بلوچ با قو
• آشامیدن آب برای انجام اعمال حیاتی مانند: نفوذ غذا به تمام بدن، رطوبت بخشی و نرمی بدن، تسکین تشنگی، خنک کردن بدن و ... ضروری است .
• بهترین آب ها آبی است که طعم خاصی بر آن غالب نباشد و آنچه را در آن بپزند زود پخته شود.
• بهترین ظروف برای آشامیدن آب کاسه چینی سفید پاکیزه است که قعر آن تنگ و دهان آن گشاده باشد تا آب کم در آن بسیار به نظر برسد.
ادامه مطلب
این پاورپوینت در  21 اسلاید طراحی شده است در این پاورپوینمت مطالبی از کیفیت نماز میت،شرایط نماز میت،آداب نماز میت،دفن میت،احکام نماز میت و سایر مطاللب مفید و ارزنده د رمورد نماز میت در این  پاورپوینت درج شده است که امیدواریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
 
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
همه کشور های دنیا دارای آداب و رسوم و رقص محلی قدیمی ای هستند که از نسلی به نسل دیگر و سینه به سینه به ارث رسیده است. رقص آذری یکی از اصیل ترین رقص های محلی محسوب می شود. که در مناطق مختلف دنیا که ترک هستند، رقص آذری را در مراسم های مختلف و جشن های خود انجام می دهند. در بعضی از مناطق این رقص در مراسم های دینی و یا برای آماده شدن در جنگ بوده است. اما معمولا در مراسم های عروسی و جشن هایی مثل چهارشنبه سوری و جشن سال نو هم برگزار می شود.
گروه اوتلار از ج
هو المحبوب
ما چه می‌دانیم واقعاً که عاقبت کار چه می‌شود!
همین لیلی و مجنون -که چه‌ها برایشان نسراییده‌اند- اگر به سر منزل وصال می‌رسیدند آیا تضمینی داشت که خوشبخت می‌شوند و یا مجنون روزی به لیلی نمی‌گفت که به خانه پدرت برگرد؟ و یا با اولین غذایی که گیسویی از گیسوان لیلی -که در مدحت آن و گرفتاری قلب به آن، غزل‌ها سراییده شده- در آن بود، مجنون ببر درونش را آزاد نمی‌کرد؟ یا به اولین دمپایی خیس توالت، لیلی واکنش نمی‌داد که ای مجنون مگر ننه‌
بـرخـی در روابـط اجتماعی، ادب و احترام را رعایت نمی کنند، که هم اکنون در بسیاری از کشورهای غربی و شرقی مردم در روابط اجتماعی خود بدون (سلام کردن ) از کنار هم ردّ می شوند.
در مـقـابـل، بعضی دیگر در سلام کردن دچار افراط شده و به مرز چاپلوسی نزدیک می گردند.
ادامه مطلب
15 آداب جذاب و بسیار جالب عروسی در سرتاسر دنیا
ازدواج یکی از مراسم های بسیار زیبا در سراسر دنیا است که این مراسم در کشورها و شهرهای مختلف دنیا بسیار متفاوت و جالب توجه می باشد. همچنین برخی از آداب جالب و جذاب عروسی وجود دارند که شاید برای سایر مردم در دیگر کشورها، جالب و عجیب و غریب باشد. در ادامه شما را با تعدادی از آداب عجیب و غریب عروسی در سراسر دنیا آشنا خواهیم نمود.
آداب جالب و جذاب عروسی در چین و کره
در کشور چین به هنگام بدرقه عروس، در کارو
معرفی کتاب کودک و نوجوان برای مربیان و والدین:
1️⃣ سیره تربیتی پیامبر و اهل بیت - دکتر محمد داوودی و دکتر سیدعلی حسینی زاده
2️⃣ حقوق فرزندان در مکتب اهل بیت - محمدجواد مروجی طبسی
3️⃣ می خواهم عاشق بسازمت - محمدحسین فلاح
4️⃣ تربیت نامه - حسن صدری مازندرانی
5️⃣ نسیم مهر - حسین دهنوی
6️⃣ حکمت نامه کودک - محمدی ری شهری
7️⃣ من دیگر ما - محسن عباسی ولدی
8️⃣ رد پای نور - سید عبدالرضا هاشمی ارسنجانی
9️⃣ آداب و آفات تربیت کودک و نوجوان - هادی قطبی 
سخنوری فنی است که بوسیله آن گوینده،شنونده را به سخن خود اقناع می کند .پس قصد و غرض ما از سخنوری همین دو نتیجه است که شنونده ، سخن ما را بپذیرد .هر سخنرانی‌ که می خواهد سخنرانی کند باید از این سه اصل مهم : چه گفتن ، چگونه گفتن و چرا گفتن پیروی کند . این سه اصل مهم گویندگی در گفتگو های روزمره هم به کار می رود.با توجه به آداب‌ و احوال مخاطب کاری کنید که دل شنونده را بدست بیاورید ، مخاطب را به درک مطلب حرفتان برسانید و در آخر در دل مخاطب انگیزه ، شور و
رعایت کردن آداب معاشرت موضوعی است که همه افراد مخصوصاً زنان باید به آن توجه کنند و در زندگی روزمره به کار بگیرند. در ادامه 8 قانون آداب معاشرت را نوشته‌ایم، بنابراین همراه ما باشید.
1 – حس و حال شما نباید بر اخلاقتان تاثیر بگذارد
حتی اگر روز بسیار سختی را سپری کنید، باید این را در ذهن داشته باشید که بسیاری از افراد شاید متوجه این موضوع نباشند، پس هرگز نباید با اخلاق بد و زننده، باعث رنجش آن‌ها شوید. سعی کنید روی صورتتان لبخند داشته باشید و

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها