نتایج جستجو برای عبارت :

از صفات مومن

 ابن بکیر از امام صادق ع پرسیدم ایا مومن به جذام و پیسی  و امثال ان مبتلا میشود  فرمود مگر بلا مومن جز برای مومن نوشته و ثابت شده است   امام صادق ع. فرمود مومن نزد خدا خدا ارجمند است تا انجا که اگر بهشت را با هرچه در انست از خدابخواه. باو عطاکند بدون انکه از ملک او چیزی کم شود وکافر نزد خدا خوار و پست است تا انجاکه اگر دنیا را با هرچه در انستاز خدا خواهد باو دهد بی انکه از ملکش چیزی کم شود و خدا بوسبله بلا از بنده مومنش دلجوبی کند چنانکه. مسافر یا
درس دوم: صفات فرعی حروف
✳️تعریف صفات فرعی: ✅صفات فرعی، صفاتی هستند که از «مجموعه مخرج حرف به اضافه صفات اصلی» آن حاصل می شوند.به عبارت دیگر، صفت فرعی حرف، «برآیندی از ویژگی های مختلف حرف یعنی مخرج و صفات اصلی» آن است؛ «تابلوی کلی» و «ویژگی نهائی» حرف محسوب می شود.
ادامه مطلب
علی بن حسین ع فرمود از جمله اخلاق مومن انفاق بر اهل وعیال است بقدر تنگدستی وتوسعه ایکه خدا باوواده وانصاف دادن  بمردم و پیشی ،گرفتن بسلام بر انها  حدیث 37 امام باقر ع فرمود مومن از کوه محکمتر است زیرا از کوه چیزی بر گرفته شود ولی ازدین مومن  برگرفته نشود حدیث 38  امام صادف ع فرمود مومن یاری نیکو وخرجش سبک است  و زندگیش را خوب اداره مبکند از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود یعنی از یک راه دو بار گول نمیخورد بلکه در همان بار اول میگیرد
اماره یعنی بسیار امر کننده به بدی. نفس لوامه، همان نفس مومن است که همواره او را در دنیا به خاطر گناهانش وسرپیچی از اطاعتش ملامت می کند. بعضی گفته اند: نفس لوامه، جان آدمی است، چه انسان مومن صالح وچه انسان کافر . برای این که هر دوی این جان ها آدمی را درقیامت ملامت می کنند. نفس کافر، کافر را ملامت می کند به خاطر کفر و فسادش. و نفس مومن، مومن را ملامت می کند به خاطر کمی اطاعتش و این که
ادامه مطلب
در مورد ذات خدا گفتیم که قابل شناخت نیست و سئوال مطرح شد که وقتی ذات خدا قابل شناخت نیست اصلا چگونه ما خدایی را میشناسیم یا خدا شناخته میشود؟پاسخ هم این بود که از طریق تجلی صفات.
صفت چیست؟ صفت کلمه ایست که اسم را توصیف میکند.در مورد خداوند هم این صفات هستند که به ما شناخت می دهند خداوند کیست و چیست.
اهل ایمان به دونوع صفات در مورد خداوند اعتقاد دارند:صفات ذاتصفات فعل(فاعلی)
"صفات ذات" یعنی هرآنچه که با خودِ خدا سنجیده میشود بدون اینکه چیزی در مق
احترام هرمعلم درنهادمومن است/بانی علم وکمالش درسواد مومن است/میدهد درس کمال و دانش وفرزانگی/نیتش درحق پرستی ازدیاد مومن است/او زکات علم خودراداده است بر مردمان/برکت تعظیم ایشان برمدادمومن است/ازولایت درس داده تاشهادت درعمل/مزداو ازسوی ایزدقلب شاد مومن است/اهل بیت مصطفی راعشق می بخشدبه جان/تاقیامت زحمت او هم به یاد مومن است/داده او درس ظهور وانتظار مهدوی/یوسف زهرا همیشه هم مرادمومن است/
رسولخدا ص فرمود مومن را بشما معرفی نکنم مومن  کسی است که مومنین اورا بر جان ومال خود امین دانند  مسلمان را برای شما معرفی نکنم او کسی است که مسلمانهااز زبان ودستش سالم باشد و مهاجر کسی است که بدیهارا کنار  گذارد و حرام خدا را ترک کند و بر مومن حرام است که
 نسبت بمومن ستم کند یا اورا واگذارد یا پشت سرش بد گویی بد گویی کند یا اورا از خود براند 
برای بهبود حال میتونید ... استغفار کنید:)
آقای پناهیان توی یکی از ویدئو هاشون میگفتند مومن نباید غمگین باشه اگر بود یعنی یه جای کارش میلنگه بره و از خدا طلب بخشش کنه ! یه کاری کرده همون کار مسبب غم شده ...
مومن باید دل شاد داشته باشه! از نوع واقعیش ...
درس اول: صفات اصلی حروف
✳️صفات حروف:به کیفیت و چگونگی خروج حروف از مخرجشان ، صفات حروف گفته  می شود.✅فایدۀ شناخت صفات حروف: ۱- متمایز شدن حروف هم مخرج از یکدیگر ۲- نیکوتر و کاملتر ادا نمودن حروف از مخرجشان۳- شناخته شدن حروف قوی از حروف ضعیف ، (که این مسأله در رعایت صحیح قاعدۀ ادغام موثر خواهد بود.)
ادامه مطلب
 عمران حلبی گوید بامام صادق چه صفاتی برای مرد پسندیده تر است فرمود وقار بدون هیبت سنگین باشد ومردم از او نترسند و بخشش بدون عوض خواستن و اشتغال.بغیر مال دنیا علی بن الحسین فرمود از جمله اخلاق مومن انفاق بر اهل وعیال است بقدر تنگدستی وتوسعه دادن بقدر توسعه ایکه خدا باو داده است وانصاف دادن بمردم وپبشی گرفتن بسلام بر انها امام باقر ع فرمود مومن از کوه محکمتر است زیرا ز کوه محکمتر است زیرا از کوه چیزی بر گرفته شود ولی از دین مومن بر گرفته نشود
صفات ارثی پدر : زمانی که شما مشتاقانه منتظر به دنیا آمدن فرزندتان هستید، ممکن است برای شما و اطرافیان هم این سوال به وجود بیاید که فرزند شما بیشتر شبیه چه کسی است پدر یا مادر ؟
اکثر مردم در مورد رنگ چشم و وزن نوزاد پس از تولد سوال می‌پرسند، اما موارد دیگری مانند رنگ مو و….. وجود دارد. حتما می‌دانید بعضی از صفات ارثی هستند و از والدین به فرزندان به ارث می‌رسند.
صفات ارثی که کودک از پدر خود به ارث می برد
در ادامه به ۷ صفت اشاره می‌کنیم که کودک اح
امام صادق ع فرمود همانا مومن کسی است که چون خشم گیرد از حق نگذردو چون راضی و حشنود گردد در باطل قدم ننهدوچون قدرت یابد بیشتر از حق خود نگیرد  سلیمان بن خالد گوید اما باقر ع فرمود ای سلیمان میدانی مسلمان کیست عرض کردم قربانت شما  بهتر میدانی فرمود مسلمان کسی است که مسلمانان از زبان ودست او سالم باشند سپس فرمود میدانی مومن کیست عرضکردم شما داناترید فرمود مومن کسی است که مسلمانها او را بر مال و جان خود امین سازند  و بر مسلمان حرامست که نسبت بمس
⁦✍️⁩چرا خدا ما و همه موجودات را خلق کرده است؟
خدا خلق میکند چون خالق هست.
خالق یکی از صفات خداست و صفات خدا عین ذات اون هست.
شاید ما به یک نفر بگیم مهربان اما او میتواند مهربان نباشد اما صفات خدا ذاتی هستند.
خدا خلق میکند چون اقتضای ذات او است.
این سوال مثل این هست که ما بگوییم یک ساندویچی چرا ساندویچ میفروشد!
اگر ساندویچی ساندویچ نفروشد دیگر مغازه ساندویچی نیست یا یک دانش آموز اگر مدرسه نرود دیگر دانش آموز نیست.
خداوند هم اگر خلق نکند خالق ن
هشام بن سالم گوید شنبدم. حضرت صادق ع میفرمود خدای عزوجل فرماید بجنگ با من اعلان دهد انکس که بنده مومن مرا ببازارد از خشم من اسوده خاطر باشد انکس که
 بنده مومن مرا گرامی داردو اگر در میانه مشرق و مغرب زمبن افربده از افریده هایم جز یک مومن و یک پیشوای عادلی با او نباشد من بعبادت اندو از تمامی انچه در زمبنم افربدم بی نیاز باشم و هر اینه هفت اسمان و هفت زمین بخاطر او بر پا باشند برای اندو از ایمانی که دارند ارامشی  فراهم سازم که نیازی به ارامش دیگر
امام صادق ع فرمود رسولخدا ص فرمود هیچ مو منی نیست که برای مردان مومن و زنان مو منه دعا کند جز اینکه خدای عزوجل باو باز گرداند مانند آنچه را برای ایشان دعا کرده است  بشماره هر مرد مومن وزن مو منه ایکه از آغاز روزگار در گذشته یا تا روز قیامت بدنیااید و همانا بنده ای باشد که در روز قیامت دستور دهند که اورا بدوزخ برند و اورا بدانسو کشند پس مردان مومن و زنان مو منه گویند این است آنکه برای ما دعا میکردیم شفاعت مارا در بارها و بپذیر  و اورا بدوزخ مبر خ
در پست قبلی گفتیم که خدا در نگاه اهل ایمان دو جنبه شناختی دارد:
شناخت ذاتشناخت صفات
ذات چیست؟ذات یکی از اصطلاحات علم منطق هست و به معنای حقیقت یک چیز(شیء) یا ماهیت.
ذات خدا چیست؟یعنی حقیقتِ خدا که به آن کُنه یا غیب الغیوب نیز می گویند.چرا؟چون قابل درک نیست.یعنی ذات خدا قابل شناخت نیست.انسان نمی تواند ذات و حقیقت خدا را بشناسد چون در دسترس او نیست.یکی از راههای شناخت اینست که انسان به موضوعِ شناخت احاطه نظری(علمی) و عملی داشته باشد که اصطلاحاً م
"هفت خصلت مومن از زبان دلنشین مولایمان امیر مومنان علی (ع)”
مومن کسی است که:۱- کسبش حلال است.۲- اخلاقش مهربان و رئوف است.۳- قلبش سالم از کینه و کدورت است.۴- زیادی مالش را انفاق کند.۵- زیادی سخنش را نگه می دارد.۶- مردم از شرّش در امان باشند و به خیرش امیدوار.۷- و او از خود درباره دیگران انصاف می دهد.
 
نصایح صفحۀ ۲۸۱
 
 
نگفتمت مرو آنجا که پادشات منم
در این سراب فنا چشمه حیات منم
و گر به خشم روی صد هزار سال ز من
به عاقبت به من آیی که منتهات منم
نگفتمت که به نقش جهان مشو راضی
که نقش بند سرا پرده رضات منم
نگفتمت که منم بحر و تو یکی ماهی
مرو به خشک که دریای با صفات منم
نگفتمت که چو مرغان به سوی دام مرو
بیا که قدرت پرواز و پرّ و پات منم
نگفتمت که تو را ره زنند و سرد کنند
که آتش و تبش و گرمی هوات منم
نگفتمت که صفت های زشت بر تو نهند
که گم کنی که سر چشمه صفات منم
نگفتمت که م
یا نور لیس کمثله نور
 
"مومن باید شادی ش توی چهره ش و غمش توی دلش باشه"این جمله ( که نقل به مضمونه و فکر میکنم از امیرالمؤمنین ع) چند وقتیه خیلی توی ذهنم چرخ میخوره و بهش فکر میکنم. دور و اطرافمو که نگاه میکنم یکی دو نفر رو میشناسم که خیلی خوب بلدنش؛ جدای از اینکه به نظرم خیلی سخت میاد، به فکرم رسید پس اونطوری مومن چقدددر تنها میمونه، چقدر درداش سنگین میشه رو دلش، حتی شاید انقدر که بره و با چاه درد و دل کنه.اما بعد،  بعد چند وقت دوباره خوردم به یه
امام صادق ع در حدیثی طولانی فرماید چون خدا مومن را از گورش در اورد تمثالی با او خارج شود که در جلو اوراه رود هرگاه مومن یکی از هراسهای روز قیامت را ببیند تمثال باو گوید چه خوب کسی بودی تو که از گور همراه من در امدی و همواره مرا بشادی و کرامت خدا مژده دادی تا انرا دیدم سپس گوید تتو کیستی گوید من ان شادی هستم که در دنیابه برادر مومنت دسانیدی خدای عزوجل مرااز ان شادی افریدتاترامژده دهم 
 محمدبن عبده گوید بامام صادق ع عرض کردم زنا کار در حال زنا مومن نیست فرمود نه زمانی که روی  شکم ان زنست ایمان از او سلب شود و چون برخاست بر خاست بر گرددوباز اگر بزا برگشت سلب شودعرضکردم او.که اهنگ بر گر شتن بزنا دارد. پس چرا ایمانش بر مبگردد و مومن گفته میشود فرمود چه بسیار کسانکه برگشتن دارند ولی هرگز بر نمیکردند پس قصد اهنگ گناه مثل خود گناه نیست و ممکن است صغیره یی جبران پذیر باشد   
صفاتصفات کلماتی هستند که کیفیت ی چگونگی افراد، اشیاء، مکان و ... را بیان می کنند. صفت تنها یک حالت دارد؛ یعنی اینکه با اسم مفرد یا جمع، مذکر یا مؤنث بطور یکسان بکار می رود:
a young man/woman- young men/women
اما تنها موارد استثنا، صفات this و that می باشد که پیش از اسامی جمع  به these و those تبدیل میشود:
this book - those books, that boy - those boys
مکان صفات
صفات میتوانند در موقعیت ها و جاهای مختلفی در یک جمله ظاهر شوند ک درزیربه مهمترین آنها اشاره میکنیم .
: -1 قبل از یک اسم :     
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
به زبان شیعه هستیم و ادعای شیعه بودنمان گاه آنقدر زیاد میشود که
 باعث حساسیت دیگران و در نهایت دلزدگی بعضی از دیانت میشود ادعای بی خود نکنید چرا که مومن واقعی نیستید اگر این دو ویژگی را نداشته باشید
طبق چند روایت در وسائل الشیعه میخوانیم که مولایمان فرمودند مومن حقیقی (المومن حقا)دارای دو ویژگی می باشد
۱
از مال خودش به فقرا کمک  میکند و به مسائلشان رسیدگی می‌کند
۲
و میان خودش و دیگر
امام صادق ع فرمود  در کتاب علی ع که سخت ترین مردم  از لحاظ  بلا کشبدن پیغمبرانند سپی اوصبا انها. هرکه ار مردم نمونه انهاست  بتر تیب و مومن. فقط بان دازه اعمال نیکش مبتلا شود پس هرکه دینش و عملش نیکو باشد بلابش سخت است واین  برای انستکه خدای عزول دنیا را پاداش. مومن وکیفرکافر نداده. است و هر که. دینش نادرست وعملش ضعیف  باشدبلایاندکست  بلا بمومن. پرهیز گار از با ران بزمین. شیب زودتر میرسد 
_________________________________
 
با تزکیه انسان آینه می شود و نور خداوند را می تاباند.خداوند عالم مطلق (علیمُ بکل شئ)است.تفسیر حدیث الْمُؤْمِنُ مِرْآةُ الْمُؤْمِنِ همین است.گاهی از احادیث تفسیر نادرستی ارائه می شود.مثلا در معنای این حدیث می گفتند که مومن آینه مومن است و عیب هایش را می گوید.این تفسیر اشتباهی بد نیست. ولی در تفسیر عرفانی،مومنِ اول انسان است و مومنِ دوم خداست که در قرآن به آن اشاره شده است: "هُوَ اللَّهُ ... الْمُؤْمِنُ الْمُهَیْمِنُ"یعنی م
امام. صادق ع فرمود  خدا از مومن پیمان جهار بلاپیمان. گرفته  گرفته که اسانترین  سخت ترین انها بر مومنی هم. عقیده او باشد وبر او حسد ورزدیا منافقیکه ار او دنبال گیری کند تا نقطه ضعفی بدست اورد یا شیطانی از جن یا انسکه اورا گمراه. کندیا کافری که چنگ با او را خواهد پس بااین گرفتاری ها مومن چه اندازه. عمر کند از ایمانش باقیماند  امام صادق ع فرمود مومن نتواندخودرا از یکیاز سه چیز برهاندوگاهی هر سه بر او گرد ایند یا دشمنی کسیکه در خانهدر بست با اوست و
امام باقر ع می فرمود جماعتی از مسلمین به سفری رفتند و راه گم کردند نا بسیار تشنه شدند کفن پوشیدند از جاده برکناری رفتند و خود را بریشهای در  خت که اندک رطوبتی داشت چسباندند پیر مردی سفید پوش نزد انهاامد و گفت برخیزید باکی بر شما نیست این آبست آنها برخاستند و آشامیدند سیراب گشتند کی ستی تو خدایت رحمت کند و گفت من از طائفه جنی هستم که با رسولخدا ص بیعت کردند من از رسولخدا ص شنیدم که فرمود مومن برادر مومن است چشم او وراهنمای او است پس شما نباید د
امام صادق ع فرمود در نیکی رساندن  ببرادران خود با یکدیگر  مسابقه گذاربد و اهل نبکی باشید زبرا بهشت را دریست بنام معروف نیکی واحسان که جز کسیکه در زندگی  دنیا نبکی کرده. داخل ان نشود همانابنده. در بر اوردن حاجت برادر مومن خود گام بر دارد و خدای عزوجل  دو فرشته بر او گمارد یکی در طرف راست ودیگری چب او که برایش از پروردگارش امرزش  خواهند  وبرای  رواشدن حاجت او دعا کنند سپس. فرمود بخدا که چون مومن بحاجتش رسد پیغمبر ص از خود او میرورتراست 
یه حالی دارم شبیه ارمیا تو بیوتن، اون‌جا که به سرش زده بود یه کفن برداره ببره چهل تا مومن براش امضا کنن... چهل تا مومن شهادت بدن آدم خوبیه... دارم فکر می‌کنم می‌تونم چهل تا مومن پیدا کنم که من رو بشناسن و انقدری بشناسن که بتونن چنین شهادتی بدن؟...

پ.ن: لطفا اگر توجه به مرگ و یادآوری اون رو به عنوان یک «واقعیت محتوم در زندگی»، نشونهٔ «افسردگی» و «حال بد» و «آرزوی مرگ» و «امید پایین به زندگی» و این طور چیزا می‌دونید این مطلب رو کلا ندید بگیرید و ن
#زندگی_به_سبک_مهدی (۲۲)
یکی از صفاتی که خیلی برای مومن مضر است، عجب و خود پسندی است.
شهید محمد مهدی هیچ وقت نمی گذاشت حتی صفات اخلاقی خوب یا حالاتش مزاحم رشد عرفانیش شود، یادم هست در این اواخر برخی دوستان خواب های عجیبی برای او می دیدند اما او آنها را رد می کرد، برادر کوچک شهید در ایام اربعین سال گذشته حدود آذر ماه خواب دیده بود که ( در صحن حرم امام حسین علیه السلام در حال زیارت است و در همان حال محمد مهدی را می بیند که با لباس خادمی در حال خدمت در
قبل از ماه رمضون:
+ روزه میگیری؟
- نه
+ روزه خوار کافر
دیروز:
- اذان زد هانیه؟
 Haniyeh: اره
Haniyeh: نماز میخونی ؟
- آره پس من برم بخونم
Haniyeh: من فکر میکردم بل کل کافر شدی
- نه بابا فقط یه دوره نخوندم دوباره شروع کردم
 Haniyeh: مگه یه دوره نخوندی؟!؟؟
-اره
 Haniyeh: من از جهت روزخواریت گفتم کافریتو
-
Haniyeh: نخند کافر
- در مسائل منو خدا دخالت نکن.
Haniyeh: دلم میخواد  به عنوان بنده مومن با تقوای صالح دخالت کنم
- چیزی رو از قلم ننداختی؟!؟ 
 Haniyeh: چرا یکسری صفات دیگه هم هست که
امام رضا ع میفرمود مومن مومن حقیقی نباشد مگر زمانیکه سه خصلتو رو ش در او بوده باشد  روشی اپروردگارش وروشی از پیغمبرش وروشی از ولی وامامش اما روش پرودگارش نگهداری راز خود است دای عزوجل فرماید خدا عالم بغیب است وکسیرا برقیب خود اگاه نکند جز رسولی را بپسندد26 سوره 72 و اما روش پیغمبر خوش رفتاری با مردم است زیرا خدای عزوجل پیغمبرش ص را بخوشرفتاری ا مددم دستور داد فرموده است گذشت را پیش گیر و به نیکی دستور ده 199 سوره 7 اماروش امامش صبر کردن در زمان ت
امام صادق ع فرمود مومن بردبار است که نادانی نورزد اگر نسبت باو نادانی ورزند بردباری کند و ستم نکند ببخشد و بخل نورزد و اگر نسبت باو بخل ورزند صبر کند حدیث 18 امام صادق ع فرمود مومن کسی است که کسبش حلال و اخلاقش نبکو و با طنش سالم باشد وزیادی مالش را انفاق و زیادی سخنش را نگهدارد و مردم از شرش محفوظ باشند و از خود بانها انصاف دهند حق را بگوید اگرچه بزیان خود ونفع مردم باسد
٥١ - عزت
(١)امام حسن عسکرى علیه السلام :
ما ترک الحق عزیز الا ذل و لا أخذبه ذلیل الا عز؛(٥٠٠)
هیچ عزیزى حق را ترک نکرد، مگر این که ذلیل شد و هیچ ذلیلى به حق عمل نکرد مگر این که عزیز شد.
(٢)امام صادق علیه السلام :
ان الله فوض الى المومن اموره کلها ولم یفوض الیه أن یکون ذلیلا أما تسمع الله تعالى یقول : (ولله العزة ولرسوله وللمومنین)؟ فالمومن یکون عزیرا و لا یکون ذلیلا قال : ان المومن أعز من الجبل لان الجبل یستقل منه بالمعاول والمومن لا یستقل من دینه بشى
٥١ - عزت
(١)امام حسن عسکرى علیه السلام :
ما ترک الحق عزیز الا ذل و لا أخذبه ذلیل الا عز؛(٥٠٠)
هیچ عزیزى حق را ترک نکرد، مگر این که ذلیل شد و هیچ ذلیلى به حق عمل نکرد مگر این که عزیز شد.
(٢)امام صادق علیه السلام :
ان الله فوض الى المومن اموره کلها ولم یفوض الیه أن یکون ذلیلا أما تسمع الله تعالى یقول : (ولله العزة ولرسوله وللمومنین)؟ فالمومن یکون عزیرا و لا یکون ذلیلا قال : ان المومن أعز من الجبل لان الجبل یستقل منه بالمعاول والمومن لا یستقل من دینه بشى
امام صادق ع فرمود هرکه برای خدادوست دارد و برای خدا دشمن داردو برای خدا عطا کند از کسانستکه 1یمانش کامل ااست  2 و فرمود از حکمترین دست اویزهای ایمان اینستکه برای خدا دوست بداری و برای خدا دشمن بداری و برایخدا عطا کنیو برای خدا دریغ داری.  3 رسولخدا ص فرمود دوستی مومن با مومن برای خدا از بزرگترین شعبه های ایمانست همانا هر که برای خدا دوستی کند وبرای خدا دشمنی کند وبرای خدا عطا و برای ،خدا دریغ کند. از. بر گزید گان خداست
 
بعد از طرح بحث صفات خدا و تجّلی صفات برای شناخت و معرفت نسبت به خدا ، ما به یک موضوع پرچالش میرسیم و اینکه:
اصلاً خدا از کجا آمده است که بخواهیم برای او صفات تعریف کنیم؟ یا مثلا وقتی می گوئیم ذات و چیستی خداوند قابل شناخت نیست پس چطور به این شناخت رسیده ایم که اساساً خدایی هست که در وصف او سخن گفته میشود؟این در واقع همان حرف خداناباوران است که به عنوان مقدمه قرار می دهند و می گویند که وقتی چیزی خارج از مرزهای طبیعی هست و قابل دسترس هم نیست و قاب
جابر جعفی گوید در برابر امام باقر ع بودم که دل گرفته شدم ب حصرت عرض کردم گاهی بدون اینکه مصیبتی بمن رسد یا ناراحتی بسرم ریزد اندوهگین میشوم تا آنجا که خانواده و دوستم  اثرش را در رخسارممشاهده کنند  فرمود اری جابر خدای عزوجل دل مونیتور از طینت بهشتی آفریده از نسیم روح خویش در انهاجاری ساخت از اینرو است که مومن برادر پدر و مادری مومن است زیرا طینت بمنزله پدر و نسیم  بجای مادر است پس  بی کی از ان ارواح در شهری اندوهی رسد آن روح دیگر اندوهگین شود
دانلود اهنگ یاور همیشه مومن با کیفیت 320
Download New Music Darush – Yavare Hamishe Momen
کارهای بیشتر از : داریوش


دانلود آهنگ با کیفیت ۱۲۸
Download MP3 128kbps



دانلود آهنگ با کیفیت ۳۲۰
Download MP3 320kbps






08:00
امام صادق ع ع فرمود اهل دوزخ از اینرو در ووزخ جاودان باشندکه نبت داشتند اگر در دنیا جاودان باشد همیشه نافرمایی خدا کنند و اهل بهشت از اینرو در بهشت جاودان باشندکه نیت داشتند اگر در دنیاباقی بمانند  همیشه اطاعت خدا کنند پس این دسته و ان دسته  بسبب نیت خویش جاودانی شدند. سپس قول خدایتعلی را تلاوت نمود بکو هر کس طبق طریقه خویش عمل میکند 79 سوره 17 و فرمود یعنی طبق یت خویش شرح از توضیحی که ذیل روایت دوم این باب  راجع بمعنی نیت بیان شد معلوم گشت که ن
 امام صادق ع فرمود سحت ترین مردم از لحاظ بلا و گرفتاری پیغمبرانند و سپس کسانیکه در پی انانند  سپس کسیکه از دیگران بهتر است بترتیب  2ق عبدالرحمان بن حجاج گوید خدمت امن امام صادق ع  سخن از بلا وانچه خدای عزوجل مومن را بان مخصوص. میداردبمیان امد حضرت فرمود از رسولخد ص پرسیدند در دنیا بلای کی سخت تر است فرمود پیغمبران سپس هر که بانها شبیه تر است بتر تیب و بعد از ان مومن باندازه ایمان و نیکی کردارش گرفتار شود پس هر که ایمانش درست و کردارش نیکو با
امام صادق فرمود مومن را سزاواراست که داری هشت خصلت باشد 1 هنگام شدایدبا وقار باشد  2 هنگام بلا شکیبا باشد 3 در در فراوانی نعمت سپاسگزار باشد بانچه خدا روزیش کرده قانع وخرسند باشد 5 بدشمنانش ستم نکند 6 بارش را بر دوستانش. نیفکند بخاطر دوستانش متحمل گناه تشود 7 بدنش از او در رنج و مشقت باشد واز بسیاری عبادت و قضا حوایج مردم 8مردم از ناحیه او در اسایش باشدهماناعلم دوست مومن است وبرد باری وزیرشو عقل امیر سپاهش یعنی اعضا و جوارحش بفرمان عقلش رفتار ک
فرزندم:
بدان که علم نور است اما...
حکمت نور علی نور است...
حلقه ی متصل و منفصل علم با حکمت ، حقیقت و صفتی است به اسم صبر و حلم...
همواره جامعه بیشترین صدمه را از عالمانی میبیند که صبر و حلم ندارند...
یعنی این صفت در نفسشان نهادینه نشده...
همیشه در مصاحبت و معیت با انسانهای کم صبر محتاط باش و به غایت تدبیر کن... چون ناخواسته به تو شر میرسانند...
اگر در حقیقت صفت صبر و حلم تامل کنی می یابی که این صفت بر تمام صفات حسنه دیگر امامت دارد... یعنی تمام صفات حسنه دی
حضرت صادق ع فرمود صاعقه ها بکسی که ذکر خداگوید ذاکر است اصابت نکند 2 یزید بن معاویه عجلی گوبد من عرض ذاکر کیست فرمود انکه صد ایه بخواند  شرح مجلسی ره گوید یعنی در هر روز وشب صد ایه بخواند یا در هر یک شب و روز حدیث 3 ابو بصیر گوید از حضرت صادق ع پرسیدم از مردن مومن فرمود مومن بهر مردنی میمیرد بوسیله غرق شدن بمیرد بزبر اوار ماندن بمیرد بدرنده دچار گردد و بصاعقه بمیرد ولی این صاعقه  بذکر کننده خدای عزوجل اصابت نکند و نرسد
 
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- اهل بیت مکرم ومعظم الهی گونه پیامبر اکرم صلواته الله  علیه-اله والسلم در بیاناتد مولی ال متقین- رحمت الله علیه هیچ کس را این امت قیاس با ال محمد صلواته الله علیه واله والسلم نتوان کرد وانان را که  نعمت ارشاد وهدایت ال محمد صلواته الله علیهم اجمعین از سقوط نجات داده است –نمیتوان با ان پشوایان الهی  -ساوی گرفت- ذهنیت حتی افراد ساده  بعلت بدیهی بودن اشکار است- اما مقداری کنکاش عقلی کنیم-میفرمایند علت حقی
امام صادق ع میفرمود مومن از چهار چیز با یکی از انها برکنار نیست  1 مومنی که براو حسد بردو این از همه سختر است 2 منافقی که ازاو  دنبال گبری کند  دشمنی که بجنگ  اوبرخیزد  شیطانیکه گمراهش کند  امام صادق ع فرمود همانا خدای عزوجل دوستش را در دنیا هدف تیر دشمنش قرار داده باو فرمود صبرکن که خدا بزودی برابت گشابشی دخد انگاه ساعتی سکوت نمود و سپس رو بان مرد کرد و فرمود بمن بگو زندان کوفه  چگونه است  عرضکردم تنگ و متعفن است و زندانیان در بدترین حالند حض
ولی من هنوز تو کف بارداری دختر ۱۲ ساله با دو گیگ اینترنتم ...
به جای اینکه بیان و روی شیوه های تربیتی و ناآگاهی دختره بحث کنند، کل تلگرام و فضای مجازی رو زیر سوال میبرن. زیبا نیست؟ 
یکی از کاربرای توییتر، پیام سال ۲۰۱۵ ش رو کوت کرده بود که نوشته بوده:
‏حیرت انگیزه! مومن نسب ترسناک فضاسازی میکنه، میگه دختر 7ساله  از وقتی وایبر نصب کرد ظرف دو هفته چندتا مرد اومدن خونه اش! 
ترسناکه این آدم

مومن نسب همینیه که بحث دو گیگ و بارداری رو چند روز پیش مطرح
 محمدبن مسلم گوید حضرت باقر ع فرمود ای محمدبن مسلم گناهان مومن که از ان توبه کند برای او امرزیده است و بابد برای اینده پس از توبه و امرزش کار نیک کند هر اینه بخدا سوگند این فضیلت نیست مگر برای اهل ایمان  عرضکردم پس اگر بعد از توبه و اسغفار از گناهان باز گناه کند خود پشیمانود و از ان امرزش. خواهدو توبه کند و از خدا امرزش خواهد این چگونه است فرمود هر انگاه که مومن باسغفارو توبه باز گردد خداوند نیز بامرزش او بر میگردد و گناهش را  بیامرزد  و بدرست
 
امام صادق (علیه السلام):
 
المُؤمِنُ حَسَنُ المَعُونَهِ، خَفِیفُ المَؤُونَهِ، جَیِّدُ التَّدبِیرِ لِمَعِیشَتِهِ، لا یُلسَعُ مِن جُحرٍ مَرَّتَینِ.
 
مؤمن یاور خوبی است، کم هزینه است و زندگی اش را به خوبی تدبیر می‌کند و از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود.
 
A Believer is a good aid, his living costs are low, and he thinks of his living costs much and is very careful.
 
الکافی، ج ۳، ص ۲۴۱
 
 
جهت تعجیل در فرج: 
 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم
 
مومن بودن جسارت میخواهد
اینکه وسط یه عده بی نماز،نماز بخونی !!اینکه وسط یه عده بی حجاب در گرمای تابستون حجاب داشته باشی !!اینکه حد و حدود محرم و نامحرم و رعایت کنی !!اینکه تو فاطمیه مشکى بپوشى و مردم عروسى بگیرن !!اینکه به جاى آهنگ و ترانه ،قرآن گوش کنى !!ناراحت نباش خواهر و برادرم ، دوره آخر الزمان است،به خودت افتخار کن ...تو خاصی ...تو شیعه على هستى ...تو منتظر فرجى ...تو گریه کن حسینى ...نه اُمُّل ...بگذار تمام دنیا بد وبیراهه بگویند!به خودت ...به محاس
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
طبق بیان مولایمان امام صادق علیه الاف السلام
خداوند تمام امور بنده مومنش را بخودش واگزار فرموده است تا هر طور که میخواهد عمل کند ولی م اجازه نداده است که بنده مومنش  کاری انجام دهد که باعث ذلت و خاری اوشود،شأنش حفظ نشده و تحقیر شود،
ضرب المثل (حلال کن هزار کن)برای مومن است و طبق روایات خداوند میخواهد همانطور که از حرام ها پرهیز میکنیم ازنعمت های حلال هم بهره ببریم و در واقع تمام نعمته
ماشین گشت جلوی ما بود. وسط خیابان ایستاده بود و راه نمی رفت. دلیلش هم مشخص نبود. حتما دختر نیمه عریانی را یافته بود اما ... اما در کمال ناباوری دیدم که مرد درازی ترازوی کوچکی در دست، در ماشین نشست رفت! رفت و پیرزن گوژپشت بدون آن که کلامی بگوید غصب ترازویش را پذیرفت! هیچ کس هم هیچ نگفت! هیچ کس هم هیچ نکرد! هیچ کس هم غیرت به خرج نداد! حتی تاج سر. حتی میچکا. حتی هیچ کس. تاج سر راست می گوید. براستی سگ شاه شرف داشت بر این مومن نماهای یزید صفت. این ها که انگش
حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
الشِّتَاءُ رَبِیعُ الْمُؤْمِنِ یَطُولُ فِیهِ لَیْلُهُ فَیَسْتَعِینُ بِهِ عَلَى قِیَامِهِ وَ یَقْصُرُ فِیهِ نَهَارُهُ فَیَسْتَعِینُ بِهِ عَلَى صِیَامِه.
زمستان بهار مومن است؛ از شب‌هاى طولانى‌اش براى شب زنده‌دارى و از روزهاى کوتاهش براى روزه‌دارى بهره می‌گیرد.
وسائل الشیعه: ج۷، ص۳۰۲، ح۳
آنان که خدا و رسول را آزار و اذیّت می‌کنند خدا آنها را در دنیا و آخرت لعن کرده و بر آنان عذابی با ذلّت و خواری مهیّا ساخته است.و آنان که مردان و زنان با ایمان بی‌تقصیر و گناه را بیازارند دانسته بار تهمت و گناه آشکار بزرگی را برداشته‌اند.( آیات ۵۷ و ۵۸ سوره مبارکه احزاب)مسوولی که با بی تدبیری ظهور جانشین رسول را به تاخیر می اندازد و با بی عرضگی و کوتاهی عمدی یا سهوی باعث آزار میلیونها مومن و مسلمان می شود و چه فراوان مرد خانه را شرمنده زن و بچه خ
حضرت صادق ع فرمود هر کس  گناهی کند هفت ساعت از روز در باره انها باو مهلت دهند پس اگر  سه بار گفت استغفرالله لا اله الا هو الحی القیوم ان گناه بر او نوشته نشود  شرح مجلسی ره. گوید این ذکر استغفارکه در این حدیث  است بیان فرد  اکمل است و گرنه. سایر اخبار بنحو اطلاق است و ذکر  مخصوصی برای استغفار بیان نکرده اند  و نیز انحضرت ع فرمود بنده مومن چون گناه کند خداوند اورا هفت  ساعت مهلت دهد  پس اگر از خدا امرزش خواست چیزی بر او نوشته  نشود و اگر این ساعت
میان ربناهای سحرتفیسر ایمان است/شکوه بندگی حاصل برای اشک چشمان است/رودتا زمزم گریه به روی گونه مومن/بهشتی ایزدی آنجا برای بنده ارزان است/ثواب روزه و سختی دراین ماه خدازیباست/ولایت محوری گنجی برای شیعه احسان است/به عشق احمدوآلش دعاگوی همه باشید/به دستان مسلمانی نگارستان قرآن است/سحر افطاری مومن فراهم روضه رضوان/تمام سختی دنیا برای خلق آسان است/دعا کن بر ظهوراو که مهدی منتظرباشد/شب قدرعلی دائم نشان ازجان جانان است/
احیاء مدینه فاضله از منظر تولی و تبری:
 
《《تفاوت مومن و کافر 》》 پیش زمینه فکری؛ انسان فطرتا مظلوم(حق)و ظالم(باطل)را می شناسد و دینش تولی(دوستی با دوستان خدا)و تبری(دشمن داشتن دشمنان خدا یعنی دروغگویا و حرام خواران)است. پیش زمینه فکری؛ ابتداء بدان انسانها از دو عالم آفریده شده اند یک؛ عالم علیین که مومنان از این عالمند. دوم عالم سجین که کافران از این عالمند،که این از آیه ۱۷۹سوره اعراف معلوم است. نکته ویژه؛ 《《《منافق و کافر در تمام اهدافشان،
تا تو حقارت خود نپذیری آغاز به بزرگ شدن نمی‌کنی. تا تو ندانی کمی، کودنی، کوچکی، عزم عظمت نمی‌کنی. سفیران از راهها گذشته‌اند ای طفل نازپرورده‌ی گهواره‌نشین. تو خود را همانند ایشان مدان. تو نیز باید از راهها بگذری.

اوهام همانند می‌کند. می‌گوید من نیز چون او رفته‌ام. نه، تو هیچ نرفته‎ای. تو به سراب یازیده‌ای، تو سرابِ رفتن کرده‌ای. چرا که کبر، چرا که حسد، رفتن نمی‌داند، ماندن می‌داند و ثبات می‌داند، بر آنچه که نیست. 
کودن، قیاس می‌کند.
ماشین گشت جلوی ما بود. وسط خیابان ایستاده بود و راه نمی رفت. دلیلش هم مشخص نبود. حتما دختر نیمه عریانی را یافته بود اما ... اما در کمال ناباوری دیدم که مرد درازی ترازوی کوچکی در دست، در ماشین نشست رفت! رفت و پیرزن گوژپشت بدون آن که کلامی بگوید غصب ترازویش را پذیرفت! هیچ کس هم هیچ نگفت! هیچ کس هم هیچ نکرد! هیچ کس هم غیرت به خرج نداد! حتی تاج سر. حتی میچکا. حتی هیچ کس. تاج سر راست می گوید. براستی سگ شاه شرف داشت بر این مومن نماهای یزید صفت. این ها که انگش
باسلام به اطلاع دوستان می رساند که دانش آموزان پایه هشتم که روز جمعه مورخ 98/02/06 راس ساعت 08:30 در محل برگزاری آزمون حاضر شوند به شرح ذیل می باشد.
1- حسین رحیمی
2- امیررضا بیرانوند
3- امیرحسین رحیمی
4- امیررضا مومن زاده
5-حسین نیکنام
6-حسین رسولی
7- علی حسن پور
8-ابوالفضل اسکندری
9-امیر رستمی نژاد
10-امیرحسین دولتشاهی
11-مهدی قائدرحمتی
12-حسین نبوی
13-محمدمهدی میرزایی
14-ابوالفضل اسدی
15-امیرمحمد مومن زاده
روز جمعه راس ساعت 08:15 در مسجد امیرالمومنین ع شهرست
خدایا خیلی دوستت دارم : آموزش رفتارهای درست و صحیح با توجه به صفات خداوند
 
خدایا خیلی دوستت دارم : سهام الاندلسی/علی باباجانی، نشر براق
معرفی:
کودک قصه ی ما دلش می‌خواهد که خدا او را دوست داشته باشد. پس دست به کارهایی می‌زند که از صفات خداوند هستند، مثل عدالت، زیبایی، مهربانی و بخشندگی و علم..عمق موضوع قصه همراه با متن روان و دلنشین و تصویرگری هنری جذاب و انیمیشنی باعث خاص بودن این کتاب شده است.آموزش رفتار های درست و صحیحی که با توجه به صفات
برای توسعه کاشت زعفران در ارومیه ، آذربایجان غربی ، ایران ، یک آزمایش کرت خرد شده بر اساس CRBD به مدت دو سال در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه ارومیه انجام شد. نانو کودهای (Fe ، P ، K و کودهای نیتروژن (شاهد)) به عنوان توطئه اصلی ، اکوتیپ های زعفران (مشهد ، تربت-حیدریه ، تربت جام ، گناباد ، قائن و بیرجند) به عنوان نمونه های فرعی و وزن گربه مادر (6 ، 8 ، 10 و 12 g) به عنوان توطئه های فرعی در نظر گرفته شد. در طی دو سال از مطالعه ، نتایج نشان داد که بین سطح نانو کود ، اکوت
متن حدیث:
حقّ المؤمن علی أخیه
عَنِ الْمُعَلَّی بْنِ خُنَیسٍ، قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلَامُ: مَا حَقُّ الْمُؤْمِنِ عَلَی الْمُؤْمِنِ؟
قَالَ: إِنِّی عَلَیک شَفِیقٌ، إِنِّی أَخَافُ أَنْ تَعْلَمَ وَ لَا تَعْمَلَ، وَ تُضَیعَ وَ لَا تَحْفَظَ.
قَالَ: فَقُلْتُ لَهُ: لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ.
ادامه مطلب
اعتقادات مومن واقعی در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رحمه الله روایت کرده است:
۷۱- حَدَّثَنَا عَبْدُ اَلْوَاحِدِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عُبْدُوسٍ اَلْعَطَّارُ اَلنَّیْسَابُورِیُّ رَضِیَ اَللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ قُتَیْبَةَ عَنِ اَلْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ قَالَ قَالَ عَلِیُّ بْنُ مُوسَى اَلرِّضَا ع مَنْ أَقَرَّ بِتَوْحِیدِ اَللَّهِ وَ نَفَى اَلتَّشْبِیهَ عَنْهُ وَ نَزَّهَهُ عَمَّا لاَ یَلِیقُ ب
فرزندم:
بدان که علم نور است اما...
حکمت نور علی نور است...
حلقه ی متصل و منفصل علم با حکمت ، حقیقت و صفتی است به اسم صبر و حلم...
همواره جامعه بیشترین صدمه را از عالمانی میبیند که صبر و حلم ندارند...
یعنی این صفت در نفسشان نهادینه نشده...
همیشه در مصاحبت و معیت با انسانهای کم صبر محتاط باش و به غایت تدبیر کن... چون ناخواسته به تو شر میرسانند...
اگر در حقیقت صفت صبر و حلم تامل کنی می یابی که این صفت بر تمام صفات حسنه دیگر امامت دارد... یعنی تمام صفات حسنه دی
صفات یک بازاریاب دیجیتال موفق چیست؟
هیچ مخفی نیست که موفقیت در جهان بازاریابی دیجیتال به نوع خاصی از فرد نیاز دارد، زیرا بازاریابان دیجیتال نیاز به مهارت، دانش و تجربه متخصصین مختلف دارند. بازاریابی دیجیتال حرفه ای است که ترکیبی از بازاریابی سنتی، طراحی وب، SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی، نوشتن مطالب و خیلی بیشتر است، بنابراین صفات مورد نیاز برای موفقیت، بسیار متنوع و متنوع هستند. بسیاری از ویژگی های یک بازاریاب دیجیتال موفق، مربوط به
صفات یک بازاریاب دیجیتال موفق چیست؟
هیچ مخفی نیست که موفقیت در جهان بازاریابی دیجیتال به نوع خاصی از فرد نیاز دارد، زیرا بازاریابان دیجیتال نیاز به مهارت، دانش و تجربه متخصصین مختلف دارند. بازاریابی دیجیتال حرفه ای است که ترکیبی از بازاریابی سنتی، طراحی وب، SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی، نوشتن مطالب و خیلی بیشتر است، بنابراین صفات مورد نیاز برای موفقیت، بسیار متنوع و متنوع هستند. بسیاری از ویژگی های یک بازاریاب دیجیتال موفق، مربوط به
سلام
ذات انسان تشکیل یافته از دو دسته صفات و ویژگی‌های خوب و بد است که به نسبت تقویت هرکدام‌شان، می‌تواند یکی بر دیگری غلبه کرده و شخصیت انسان را شکل دهد. اگر فردی ویژگی‌های مثبت را در درون خودش تقویت نماید طبیعتا ویژگی‌های مثبت بر منفی غلبه کرده و انسانی کامل را شاهد خواهیم بود که سرشار از فضائل اخلاقی است و بالعکس هر چقدر صفات رذیله تقویت شود خوی حیوانی فرد تقویت شده و آثاری از فضیلت در وی مشاهده نخواهد شد.
#فاضل_باشیم
ادامه مطلب
 
با ظهور اشعرى به تدریج بیشتر علماى اهل سنت از روش او پیروى کردند و پس از چندى ، مذهب اشعرى ، مذهب رسمى اهل سنت در مباحث اعتقادى گردید.  اما هنوز هم روش احمد بن حنبل در میان اهل سنت طرفدارانى داشت و از این رو گاه میان حنابله و اشاعره منازعاتى رخ مى داد. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه در قرن هشتم ، احمد بن تیمیه حرانى دمشقى (661-728 ق ) ظهور کرد و درصدد ترویج مذهب حنابله برآمد. ابن تیمیه مانند حنابله ، علم کلام را مردود دانست و متکلمان را اهل بدعت معرف
محمدبن مسلم گوید حضرت باقر ع  فرمود ای محمدبن مسلم گناهان مومن که از ان توبه کند برای او امرزیده است وباید   برای  اینده پس از توبه و امرزش کار نیک کند  هر اینه بخدا سوگند این فضیلت نیست مگر برای امل ایمان عرضکردم  پس اگر بعداز توبه و اسغفاراز گناهان باز گناه  کند دوباه توبه کندچگونه. است فرمود ای محمدبن مسلم ایاباورداری که بنده مومناز گناهخود پشیمان  شودواز ان امرزش خواهد و توبه کند و خداوند توبه اش را نپذیرد عرضکردم اگر چند بار این کار کر
عن ابی‏ عبدالله (ع) قال عشر خصال من صفات الامام:
«العصمه و النصوص و ان یکون اعلم الناس، و اتقاهم لله و اعلمهم بکتاب الله و ان یکون صاحب الوصیه الظاهره، و یکون له المعجز و الدلیل و تنام عینه و لا ینام قلبه و لایکون له فی‏ء، و یری من خلفه کما یری من بین یدیه.»
امام جعفر صادق علیه‏السلام فرمود: ده خصلت از صفات امام معصوم است:
1-پاکدامنی و عصمت
2- نص و صراحت بر امامت
3- داناترین مردم
4- پرهیزگارترین مردم برای خدا
5- داناتر از همه به کتاب خدا
6- صاحب وصیت
فرزندم:
بدان که علم نور هست اما...
حکمت نور علی نور هست...
حلقه ی متصل و منفصل علم با حکمت ، حقیقت و صفتی هست به اسم صبر و حلم...
همواره جامعه بیشترین صدمه را از عالمانی میبیند که صبر و حلم ندارند...
یعنی این صفت در نفسشان نهادینه نشده...
همیشه در مصاحبت و معیت با انسانهای کم صبر محتاط باش و به غایت تدبیر کن... چون ناخواسته به تو شر میرسانند...
اگر در حقیقت صفت صبر و حلم تامل کنی می یابی که این صفت بر تمام صفات حسنه دیگر امامت دارد... یعنی تمام صفات حسنه دی
اه اه اقد بدم میاد از اینا چه بخوان روانشناس باشن چه جاسوس که مارو از دور کنترل و به خیال خودشون درمون میکنن این آدم های حقیر که نمیدونن نماز عشاء چند رکعته اومدن بالای سر ما تا به اصطلاح درمانمون کنن و دارن حقارت خودشون رو اثبات میکنن که اسلام پیروز است و مومن حالا اینا هرچقد بخوان زور بزنن مثل حیوان سرجای خودشون پیشرفت نمیکنن انگار تقصیر منه که نمیتونن نقشه های شومشون و ریاست ها و مسولیت های پست دنیوی رو تصاحب کنن اصلا هم دلشون واسه ما نمیس
 موسس مجتمع دینی امام شافعی کنگاندرجمع مردم شهرستان خارگقسمت اول:این میرساند که امت اسلام هنوز امت اسلام است. امت اسلام یعنی امت جمع، نه امت متفرق، اگر امتی دیدید متفرق است دلش به دل برادرش راه ندارد. دست کمک به سوی برادر ندارد‌ آن نمی تواند ادای امت اسلام بکند. رسول الله میفرمایند: المومن للمومن کالبنیان یشد بعضه بعضا مومن برای مومن چون ساختمان است که هم دیگر را نگه می دارد. من یک سوال از عزیزان دارم: همه آن آجارها و مصالحی که در یک ساختمان
 موسس مجتمع دینی امام شافعی کنگاندرجمع مردم شهرستان خارگقسمت اول:این میرساند که امت اسلام هنوز امت اسلام است. امت اسلام یعنی امت جمع، نه امت متفرق، اگر امتی دیدید متفرق است دلش به دل برادرش راه ندارد. دست کمک به سوی برادر ندارد‌ آن نمی تواند ادای امت اسلام بکند. رسول الله میفرمایند: المومن للمومن کالبنیان یشد بعضه بعضا مومن برای مومن چون ساختمان است که هم دیگر را نگه می دارد. من یک سوال از عزیزان دارم: همه آن آجارها و مصالحی که در یک ساختمان
سعد از امام باقر ع حدیث. کند که  فرمود همانا دلخ چهار گونه اند  دلی که در ان نفاق و ایمانست ودلی که وارونه است و دلی که مهر خورده واز چرک. وزنگ روی ان پوشبده است و دلی که تابناکو پاکیزه است من عرضکردم تابناک 
 کدام است  فرمود انکه چون چراغی در ان است و اما دل مهر خورده خورده ان دل منافق است واما دل تا بناکان دل مومن است که اگر خدا باو بهد شکر کند واگر گرفتارش کند صبر کند واما وارونه ان دل مشرک است سپس این ایه را خواند ایا ان کس که نگونسازبر روی خو
 بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- خداوند منان دونوع صفات داردصفات اولیه وصفات ثانویه صفات اول صفات ذات میگویئم مثلا اب ذاتا بیرنگ است  ومایع است وصفات ثانویه اب میتواند رنگ پذیری کند یا بخارشود ویا یخ شود دربارهشناخت صفات ورابطه اش باذات هوز کسی بهدرجهکمال نرسیدهاست حدس هائی زده میشود- کهحضرت جناب  دکتر دینائی  رحمت الله دراین بره کتابی سترگ دارند- اصسان هم همین طور است روح یک صفات اولیه دارد ویکسری صفات ثانویه دارد صفات اولیه که
سلام
شما عزیزان خانواده برتر، همیشه تو هر زمینه ای که سوال داشتم کمکم کردین، یا به طور مستقیم (که پست گذاشتم) یا غیر مستقیم که از وبلاگ سرچ کردم، این بار هم، اگه میشه، لطف کنید و من رو راهنمایی کنید.
من خودم، یه دختر مذهبی هستم، البته خشک مذهب نیستم، همیشه، دلم میخواست که همسرم، یه مرد مومن و با خدا باشه، تو بعضی از اطرافیان میدیدم که همسرشون، مرد خوب و مومنی (حتی یه مورد هم تو کامنت یکی از دوستان، تو یه پستی دیدم ک نوشته بودن همسرشون مومن و
جلسه 36 :‌ URL
ادامه نهمین علت مستقیم بیماری: ژن (اِرق)
سومین علت جهش ژن، گناه است.
روایت: مومنین باید به کمک هم بشتابند و به کمک هم بیایند و در صورتی که یکی از مومنین بیمار شود و ژن جهش پیدا کند دیگران هم بی‌خوابی می‌کشند.
در میگرن: یک رَگ در سر میزند و این سبب ابتلا به سردردر و همان میگرن می‌شود.
روایت: مومن مومن نیست مگر اینکه برای مومن دیگر همانند بدن باشد بگونه ایکه اگر مشکلی در او پیش بیاید انگار در او پیش آمده است
ژن در کل بدن هست و در هر سلول
مرکبات را می توان بر اساس ویژگی های ظاهری میوه به چهار گروه پرتقال ها، نارنگی ها، گریپ فروت ها (و پوملوها) و بالاخره انواع ترش تقسیم کرد.
در این طبقه بندی پرتقال ها که به احتمال زیاد از شمال شرقی هند و بخش های مرکزی چین منشأ گرفته اند دارای بیشترین میزان تولید در بین انواع مرکبات بوده و خود بر اساس ویژگی های ظاهری و ترکیبات شیمیایی داخلی به چهار گروه معمولی (گرد)، نافدار، خونی (رنگدانه دار) و بالاخره بی اسید تقسیم می شوند.
پرتقال های گرد مهم تری
#خلاصه_کتاب:  تولید علم و علوم انسانی 
از دکتر #ابراهیم_فیاض
بخش سوم: مردم شناسی دینی فلسفه
فلسفه = دانشی بشری = تنشیم کننده دیگر دانش‌های بشر —» روش = منطق
فلسفه = محتوا / منطق = صورت —» نسبت فلسفه به بقیقه علوم بشری = نسبت منطق با فلسفه
دانش‌های بشری = محتوا / فلسفه صورت
مذهب —» جهان پدیداری (جهان‌بینی) —» تولید معنا
معنا در ذهن = تولید مفهوم —» چهارچوب بندی مفاهیم با فلسفه
—» فسلفه تابعی از دین / تنظبم کننده دین و دیگر دانش‌ها

تنظیم مذهب / دا
گویند در این برهه ، فرهنگ و ادب مردهروی لغت مومن ، خطی محدب خوردههرکس سر هر سفره ، یک شیشه عرق بردههی فحش به این دولت ، پیک پیک عرق خوردهاین حال اسفناک‌ش باشد به خفا عهدهلایعقل و مجنون وار ، زنده چه بسا مرده...
افتاده ز جبر اینجا، گربه! تو بگو ایرانریش‌اند همه اینجا، موش‌ن! تو بگو شیراناین جبر من است یا جهل؟سخت است بسی یا سهل؟در هیئت زیرک ها ، بی دین و خدا باورچون قرین سَیاسان ، مومن و هُدا کافر...
در هر بدنی عشق است، یاب‌ش تو اگر تانیسخت است ب
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



صفات مومن از نظر امام رضا علیه السلام
اضطراب کافران (قرآن) 
صد و سه خصلت مومن از زبان پیامبر اکرم صلی الله علیه واله
صفات مومن در کلام امیرالمومنین(ع) 
نظر مخالفان نظام درباره رهبر انقلاب
صفات
بسمک یا کثیر
***********
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری می فرمایند:
کثرت، از آنِ صفات است، نه از آنِ ذات. 
ذات، در همه ی اسماء مشترک است.
از این جهت، گاهی ب صفت می گویند اسم.
ذات ک واحد است، کثرت از ناحیه ی اسم نمی آید، چون اسم همان ذات است، مع الوصف.
پس عند التعلیل، کثرت ب صفات بر می گردد.

****************************
پیاده شده از فایل صوتی
 استاد فاطمی نیا :
 
شخصی نزد امام صادق (علیه السلام) نشسته بود و گفت : 
"خدایا مرا به خلقت محتاج مکن "
حضرت به او فرمودند: " مومن از مومن بی نیاز نمی شود" این دعا عبث است، انسان محتاج است و این احتیاج مظاهر مختلفی دارد ، مثلا من به نانوا و خیاط محتاج هستم. بعد از آن امام (علیه السلام) به او دعای کاملتری یاد دادند و فرمودند این گونه دعا کن : 
 
*خدایا مرا به انسان های شرور محتاج مکن*
 
@Arefaneh 
در کتاب اصول تشیع آمده است:[1]
«در اصطلاح شیعه غیبت، اسم زمانی است که شیعیان نه دسترسی به پیغمبر دارند نه به امام ع و نه نائب­های خاص آن حضرت، بلکه امور شیعه در آن زمان به نائب­های عام واگذار شده است. و غرض از نائب­های عام این است که امام زمان(عج) یک صفاتی را به طور کلّی بیان فرموده و دستور داده است که هر کس دارای این صفات بود از او تقلید کنید.
و فقهای ما هنگامی که درباره این صفات بحث می­کنند آنها را به چند شرط که اهم آنها «افقهیت» یعنی در علم فقه د
بسم الله
 
در توقیع شریف امام عصر علیه‌السلام که صفات نواب ایشان بیان شده، یکی از این صفات «صائنا لنفسه» و دیگری «مخالفا لهواه» است. صیانت از نفس و مخالفت با هوای نفسی که نایب و حجت امام عصر باید داشته باشد بسیار فراتر از این است که مثلا لقمه‌ی حرام نخورد یا به نامحرم نگاه نکند!رفتار بسیار بزرگوارانه‌ی دیروز حضرت آقا را تنها در کنار سخنان روحانی در سفر یزد و کرمان بگذارید! اگر آقا - مثل خیلی‌ها - بر نفس‌شان کنترل نداشتند و خلاف هوای‌شان عم
شهادت برای انسان مومن افتخار است.مومن به دنبال شهادت است نه ترسان و فراری.
شهادت حیاتی دیگر و برتر و ابدی است.
خداوند در قرآن می فرماید: گمان نکنید شهید مرده است بلکه زنده است و نزد خدا روزی می خورد.(آل عمران ۱۶۹)
با این باور است که شهادت سردار پر افتخار شهید قاسم سلیمانی را تبریک میگوییم.او به آرزوی خود رسید و به دوستانش پیوست.
شهادت او چهره منافقانه آمریکا را در مبارزه با تروریست آشکارتر کرد.آمریکا قهرمان مبارزه با تروریست را ترور کرد و دروغگ
دوست داشتم ابراهیم وار، بی هیچ شک و تردیدی به میان آتش‌ها بپرم و خنجر بر گلوی عزیزترین اسماعیل‌ام بگذارم و آواره بیابان‌ها شوم و با تبری در دست بزرگ‌ترین بت‌ها را بشکنم و بشارت اغیار درباره اسحاق‌ام را باور کنم. سخت اما مومن. طولانی اما باارزش...
بسم الله الرحمن الرحیم
 
هرکه این سوره را تلاوت کند حقتعالی به عدد هر مومن و منافقی که بوده و خواهد بود ده حسنه به او کرامت کند واگر د ر شب بیست وسوم رمضان خوانده شود  از اهل بهشت باشد .جهت تب دائم و درد ها شدن آن در آب و نوشیدن آن آب نافع است
عنوان نامه اعمال مومن چیست؟ (به روایت اهل تسنن)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل تسنن و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام و متقی هندی از دیگر علمای اهل تسنن روایت کرده‌اند:
الحَدِیث الثَّانِی وَالثَّلَاثُونَ أخرج الْخَطِیب عَن أنس أَن النَّبِی صلى الله عَلَیْهِ وَسلم قَالَ «عنوان صحیفَة الْمُؤمن حب عَلیّ بن أبی طَالب».
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: عنوان نامه‌ی اعمال هر مومنی در روز قیامت محبت علی بن ابی طالب ‌(علیهما السلام) اس
باسمه تعالىآیا خطبه متقین را خوانده اى؟آیا سعى در حصول صفات متقین داشته اى؟رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: من آیه اى را مىشناسم که اگر مردم به آن عمل کنند تمام مشکلاتشان حل مىشود و سپس آیه ومن یتق الله یجعل له مخرجا را خواندند
بسم الله الرحمن الرحیم
شبهای جمعه میگیرم هواتو
اشک غریبی میریزم برا تو
بیچاره اون که خرم رو ندیده
بیچاره تر اون که دید کربلاتو
...
تا قبل از اینکه حرم را ببینم، فکر می کردم این مداحی های در وصف دلتنگی و بی قراری بیشتر شعر و شورند تا واقعیت... درکی از دلتنگی برای حرم نداشتم... حرم برایم یک رویا بود که نسبتم با آن تمنا و طلب بود نه دلتنگی؛ نه حال کسی که به وصال رسیده و بعد مبتلای فراق شده است...
حالا اما شبهای جمعه از درد دلتنگی در خودم مچاله می شوم... ب
استاد بهجت پور در آیه اول سوره توحید یعنی «قل هو الله احد» برخلاف سایر مفسرین، هو را ضمیر شأن ندانسته اند و با توجه به ارتباط سوره توحید با سوره کافرون، آن را اشاره به معبود مستفاده از آیات سوره کافرون می دانند.
با هم تفسیر آیه اول سوره توحید در ویراست جدید تفسیر همگام با وحی را می خوانیم:
خدای متعال در آغاز سوره، با تعبیر «قُل» حضرت محمد… را مأمور اعلام وحدت ذات و صفات خدای متعال می‎کند؛ همچنانکه در سوره‌ی کافرون با همین تعبیر «قُل»، ایشان
بسمک یا کثیر
***********
سیدنا الاستاد حضرت علامه جوادی آملی روحی فداه در شرح مقدمه ی فصوص قیصری می فرمایند:
کثرت، از آنِ صفات است، نه از آنِ ذات. 
ذات، در همه ی اسماء مشترک است.
از این جهت، گاهی ب صفت می گویند اسم.
ذات ک واحد است، کثرت از ناحیه ی اسم نمی آید، چون اسم همان ذات است، مع الوصف.
پس عند التعلیل، کثرت ب صفات بر می گردد.

****************************
پیاده شده از فایل صوتی
خلق و خوی بخششی است که خدای عزوجل به مخلوقش عطا می کند برخی از آن غریزی و فطری وبرخی از ان نیت است  یعنی با تصمیم و اکتساب و تمرین پیدا میشود و غریزه و فطرت ثانوی میگردد عرض کردم کدامیک از این دو بهتر است فرمود انکه غریزه دارد و بر آن سرشته شده و غیر آن  نتواند کند و آنکه نیت دارد به سختی خود را به صبر بر طاعت و امید دارد پس این بهتر است برخی از اخلاق حمیده مانند سخاوت و حیا و غیرت و صبر در بعضی از مردم سرشته شده و فطری و ذاتی آنها است و صفات نیک دی
آخه آدم وقتی شمارو داره، وقتی به شما فکر می‌کنه، وقتی با یاد شما حالش خوب میشه...
وقتی آدم عشق‌ش شما باشی میتونه حتی‌اگه روز عشق هم باشه به عشق دیگری فکر کنه؟...
عشق من یا صاحب الزمان...
بنفسی انت امنیة شائق یتمنی من مومن و مونه ذكرا فحنا...
تو زیباترین آرزوی منی...
 سلیم بن قیس گوید شنیدم علی علیه السلام میفرمود  واین هنگامی بود که مردی نزدان حضرت امده بود باو عرضکرد کمتر  چیزی که بنده بسبب ان مومن  شود چیست  وکمتر چیزی که بنده  بوسیله ان کافر گردد  چیست. حضرت باو فرمود پرسیدی پس  پاسخش  دقت کن و بفهم اما کمتر چیزیکه که بنده بدان مومن است انست که خدای تبارک وتعالی خودش را بان بنده بشناساند پس ان بنده بفرمانبرداری برای او اقرار کند و سپس پیغمبرش ص را باو بشناساند پس بفرمانبرداری او نیز اقرار کند و هم چن
امام رضا (علیه السلام):
« به خداوند گمان نیک ببر؛ زیرا خداى عزّ و جلّ مى فرماید: من نزد گمان بنده ی مومن خویشم؛ اگر گمان او به من نیک باشد مطابق آن گمان نیک با او رفتار کنم و اگر بد باشد نیز مطابق همان گمان بد با او عمل کنم. »
اصول کافی، جلد 2، صفحه 72
 
درد بزرگی است!!!
این طرف نیروهای ارزشی و مومن!
آن طرف نیز نیروهای ارزشی و مومن!
این طرف دانش آموختگان دانشگاه و حوزه!
آن طرف نیز دانش آموختگان دانشگاه و حوزه!
این طرف ولایتمدار و دیندار!
آن طرف نیز ولایتمدار و دیندار!
این طرف مدعی خدمت به مردم !
آن طرف نیز مدعی خدمت به مردم!
این طرف اصولگرا و منتقد اصلاح طلبی!
آن طرف نیز اصولگرا و منتقد اصلاح طلبی!
هر چه تفکر کردم دیدم هیچ مسئله ی قابل افتراقی در طرفین وجود ندارد !!
قابل درک نیست چرا اینهمه فاصله!!!
 
حضرت آیت‌الله شب‌زنده‌دار در جلسه درس خارج فقه با اشاره به دیدارشان با رهبر انقلاب(بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری) روایتی را از آنچه معظم له درباره  «بیانیه گام دوم انقلاب» گفته بودند نقل کرده است؛
 (حضرت آقا) فرمودند: «من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم» و فرمودند «من بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی می‌گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنند…»
دبیرخانه کن
 یونس بن عمارگویدکه حضرت صادق ع فرموددفترها در روز قیامت سه دفتراست دفتری که نعمتها در ان ثبت شده و دفتریکه کارهای نیک در انست  ودفتری که کارهای بد در ان ثبت  است پس دفتر کارهای نیک برابر کنند  نعمها همه کارهای نیک  را فراگبردو در خود فرو برد  وفتر کارهای بد بجا ماند پس ادمبزاده مومن را برای حساب بخوانیدو قران در  بهترین  صورتی پیش رویش در ابد و گوید بار  پرودگارا من قر انم و این بنده مومن تو است که خودرا برای خواندن من  بتعمب میانداخت. شب خ
امیرالمؤمنین(ع):
محبوب‏ترین مؤمن نزد خداوند کسی است که مؤمن فقیری را  در تنگدستی دنیا و گذران زندگی یاری رساند. 
إنَّ أحَبَّ المُؤمنِینَ إلَی اللَّهِ مَن أعانَ المُؤمِنَ الفَقیرَ مِنَ الفَقرِ فی دُنیاهُ و مَعاشِهِ» (تحف العقول، ص376)
جانا خریدار تو ام خواهی نخواهی
مومن به ایمان تو ام فی کل حال
انی گدا ابن الگدا ابن الگدایم
انت الرضا ابن الرضا ابن الرضایی
من گمرهم در چاه ظلمانی اسیرم
تو هادیی و رهنمایی گمرهانی
پاکیزه ای آیه ی تطهیر شانت
پاکیزگان را پیشوا و مقتدایی
سلام بر چهارمین علی - دهمین رضا - ساکن سامرا - النقی - امام هادی
صدیق‌های سه‌گانه (به روایت اهل تسنن + تحریف روایت در کتب اهل تسنن)
جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وَأخرج البُخَارِیّ فِی تَارِیخه عَن ابْن عَبَّاس قَالَ: قَالَ رَسُول الله صلى الله عَلَیْهِ وَسلم: الصدیقون ثَلَاثَة حزقیل مُؤمن آل فِرْعَوْن وحبِیب النجار صَاحب آل یاسین وَعلی بن أبی طَالب.
بخاری (از بزرگ‌ترین علما و محدثین اهل تسنن) از ابن عباس روایت کرده است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: صدیق‌ها، سه نفر بودن

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها