نتایج جستجو برای عبارت :

حکومت «زر و زور» و «تکبر بر مردم» با #غدیر بیگانه است، هر چند در ظاهر #شیعی باشد!

#رهبر_انقلاب (۱۳۹۵/۰۶/۳۰):
اهمیت #غدیر فقط این نیست که امیرالمؤمنین را معین کردند؛ این هم مهم است اما از این مهم‌تر این است که ضابطه و #قاعده را معین کردند
معلوم شد که در جامعه اسلامی، حکومت سلطنتی، حکومت شخصی، حکومت زَر و زور، حکومت اشرافی، حکومت تکبّر بر مردم، حکومت امتیازخواهی و برای خود جمع کردن معنا ندارد؛ معلوم شد که در اسلام این‌جوری است. این قاعده در غدیر وضع شد.
عده‌ای خیال می‌کنند اثبات تشیع به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقا
 
رهایی از تکبر پنهاننویسنده: علیرضا پناهیانانتشارات: بیان معنوی
معرفی:
تکبر کم یعنی کمی “منم” زدن، یک ذره ناراحت شدن از “انتقاد” بجا، سختگیری در “پذیرش” حرف حق ، و آنجا که باید، کمی انعطاف پذیر نبودن.اینها معنای تکبر اندک بود.
بریده کتاب:
یکی از دلایل پنهان ماندن تکبر، آثار اجتماعی آن است. وقتی انسان می بیند همه از آدم متکبر متنفرند، خب عاقلانه تر است تکبر خود را پشت لبخند ملیح و متواضعانه ای پنهان کند. بعد کم کم خودِ او هم باور می کند تکب
*معنای تکبر*
 
” تکبّر فقط این نیست که قیافه بگیریم، باد به غبغب بیندازیم یا صدایمان را کلفت کنیم، اینها صورت‌های ابتدایی و کودکانهٔ تکبّر هستند. اگر حرفِ حقّی به ما عرضه شد و آن را نپذیرفتیم، در واقع «متکبّر» هستیم، به همین سادگی! امام صادق (ع) می‌فرمایند: «إنّما الکبرُ إنکارُ الحَقِّ؛ به درستی که تکبّر چیزی نیست جز انکارکردن حق.»
آدمیزاد موجودِ زرنگی است، می‌داند اگر قیافه بگیرد هیچ کس او را تحویل نخواهد گرفت. لذا در ظاهر تواضع می‌کند و
خرید کتاب رهایی از تکبر پنهان از طریق سایت عصر بیان معنوی قابل انجام است.
عجب مسئله شوخی برداری نیست.
ناگهان سوار خود را زمین خواهد زد.
ضمن اینکه افراد مغرور معمولا دوستان پایداری ندارند.
کسی که دوست دارد این صفت رذیله را درون خود ضعیف کند، کتاب رهایی از تکبر پنهان به قلم استاد علیرضا پناهیان را مطالعه کند.
داستان زندگی علمای متواضع در این کتاب، بسیار راهگشاست.
شماره تماس دفتر عصر بیان معنوی: ۰۲۱۷۷۶۵۰۵۷۶
فروشگاه مجازی: bayancenter.ir
خرید کتاب رهایی از تکبر پنهان از طریق سایت عصر بیان معنوی قابل انجام است.
عجب مسئله شوخی برداری نیست.
ناگهان سوار خود را زمین خواهد زد.
ضمن اینکه افراد مغرور معمولا دوستان پایداری ندارند.
کسی که دوست دارد این صفت رذیله را درون خود ضعیف کند، کتاب رهایی از تکبر پنهان به قلم استاد علیرضا پناهیان را مطالعه کند.
داستان زندگی علمای متواضع در این کتاب، بسیار راهگشاست.
شماره تماس دفتر عصر بیان معنوی: ۰۲۱۷۷۶۵۰۵۷۶
فروشگاه مجازی: bayancenter.ir
تکبر بر پیغمبران و امامان مانند کسانیکه بانهانگرویدند و گفتندانومن لبشرین مثلنا بلکه بایشان ناسزا گفتند و انهارا کشتند تکبر بر بندگان خدا وسبب تکبر چند چیز است 1 علم ودانش 2 عمل و عبادت3 حسب و نصب نژادی 4 چمال وزیبایی 5 ثروت و داریی  6 زور وبازو و نبرومندی 7 دوشتن پیروان و یاران و شاگردان و نو کران و فامبل و خوبشان  اما معالجه تکبر دو راعلمی و عملی دارد راه علمیش اینستکه انسان بحقارت و پستی خود و عظمت و کبریایی پروردگارش اگاه شود ولی این دو اگا
همواره عوامل مختلفی در ظهور و زوال هر پدیده ای مؤثرند و بی شک حکومت ها نیز از این اصل مستثنی نیستند و ظهور و سقوط آن ها تابع عوامل اصلی و فرعی می باشد.قطعا شناسایی عوامل سقوط یک حکومت و پیشگیری از آن،جامعه اسلامی را از انحطاط دور کرده و به سوی اهداف حقیقی نظام سوق خواهد داد. حضرت علی (ع) نیز در اینباره فرموده اند : 《همانا زمامدار،امین خدا در زمین و بر پا دارنده عدالت در جامعه و عامل جلوگیری از فساد و گناه در میان مردم است》،بنابراین حکومت از دید
من موندم!!!
چرا مردم فرانسه که از حقشون دفاع می کنن ، دولتشون به عنوان دیکتاتور معرفی میشه. اما توی ایران مردم که اعتراض میکنن ، میشن اشوب گر؟؟؟؟
اوضاع این روزهای ایران ، تاریخ قبل از انقلاب رو مرور می کنه.
.................
قبل از به اصلاح انقلاب اقابون در زمان پهلوی! وقتی مردم در مورد چیزی اعتراض میکردن ، یکی از حربه های حکومتی این بود که فردی به نام شعبان بی مخ که از گنده لات های تهران بود ، میزاشتن جلوی مردم تا از مردم بر علیه مردم ! استفاده کنن و ای
خرید کتاب رهایی از تکبر پنهان از طریق سایت عصر بیان معنوی قابل انجام است.
عجب مسئله شوخی برداری نیست.
ناگهان سوار خود را زمین خواهد زد.
ضمن اینکه افراد مغرور معمولا دوستان پایداری ندارند.
کسی که دوست دارد این صفت رذیله را درون خود ضعیف کند، کتاب رهایی از تکبر پنهان به قلم استاد علیرضا پناهیان را مطالعه کند.
داستان زندگی علمای متواضع در این کتاب، بسیار راهگشاست.
شماره تماس دفتر عصر بیان معنوی: ۰۲۱۷۷۶۵۰۵۷۶
فروشگاه مجازی: bayancenter.ir
دموکراسی واژه ای است برگفته از واژه یونانی «demos»به معنای مردم و krato یا cratia به معنای قدرت.    «Demos»در کاربرد آنتی یا یونانی به معنای جمع روستاییان بود است و از این رو هر واحد روستایی را در آن  demoi   و ساکنان آن را demotai می نامند . در سده پنجم پیش از میلاد تغییری در معنای دموس پدید آمد و این واژه بر اجتماع همه مردم آتن اطلاق شد که برای اجرای کار های حکومتی گرد هم می آمدند . در سال 509 میلادی در نتیجه اصلاحات گلیستن ، قانونگذار آتن، اداره جامعه به دست ر
ترسیدم ادعا کنم که "حکومت بر این مردم آسونه"
چون ممکنه بگن "اگه راست میگی بیا این پست و مقام، حکومت کن"
منم که میدونید چقد از ریاست طلبی و سلطه جویی بیزارم.
خلاصه دیگه ادعای آسانی حکومت رو کنار گذاشتم چون میدونم حکومت بر مدعیانی مثل خودم چقدر ممکنه سخت باشه.
یه نگاهی بندازیم به حکومت معاویه و امام علی( ع)بزرگترین تفاوتی که این دو حکومت داشتن این بود که در زمان معاویه  به مردم فقیر و بیچاره که عموم جامعه رو تشکیل میدادن ظلم میشد و بیت المال بین مسئولین و آقایان ژن خوب تقسیم میشد و مردم عادی هر روز بدبخت تر و بیچاره تر میشدن ولی زمان حکومت امام علی (ع) برعکس این حالت اتفاق افتاد و آقایانی که نمیتونستن بیت المال رو حیف و میل کنن بعد از مدتی به جنگ امیرالمؤمنین رفتن. در حقیقت در هردو حالت مردم امیر المو
هر کسی که دغدغه مردم را دارد، باید کاری کند که مردم به ایمان، تبعیت و اطاعت قلبی کشانده شوند، مردم ایران، مردمی مؤمن، دین باور، معتقد به مبانی و برای فداکاری در این راه آماده‌اند، بنا بر این کسانی که می‌خواهند مردم یک نقش عملی و عینی داشته باشند و حکومت الهی با جنبه مردمی توأم شود، باید جاذبه‌ها و زیبایی‌های این مسأله را از نظر عقل و منطق بشری تبیین کنند و مردم را برای حضور در صحنه به شوق آورند. مردم نیز با ایفاء نقش واقعی خود، همواره ناصر
رهبرانقلاب:
در منطق حکومت علوی اگر کسی به خاطر مسئولیتش دارای امتیاز و احترامی شد، این موضوع نباید اخلاق و رفتار او را با مردم تغییر بدهد و او را از مردم دور کند.
۹۷/۷/۲۳
پ‌ن: با این معیار، تشخیص مسئولین #علوی و #اموی از یکدیگر کار سختی نیست.
اولین حکومت شیعیان در ایران
#استکبار_ستیزیحسن بن زید علوی در تاریخ ٢٥ رمضان سال ٢٥٠ هجری قمری به دعوت مردمان «کلار و کجور و چالوس» که از حکومت ظالمانه بنی العباس و وابستگان به آنان به ستوه آمده بودند از «ری »به «سعیدآّباد» (مرزن آباد) رفت و با کمک مردم آن مناطق اولین حکومت مستقل شیعی را در شمال ایران (طبرستان) تاسیس کردـ (تاریخ طبرستان و رویان و مازندران، ص١٣٠)
حکومتی که بر اساس خواست مردم آزادی خواه این سرزمین و در برابر حاکمیت ظالمانه و مستک
حکومت نظامی تصمیم حکومت برای کنتل حضور یا عدم حضور مردم در معابر عمومی و در کنار یکدیگر است تا از این طریق جلوی هم اندیشی و هم افزایی اعتراضات آنها گرفته شود. این روزها با حضور فن‌آوری هایی جدید، راه و روش ارتباط مردم نیز تغییر کرده است و گرد هم جمع شدن‌ها بیشتر از این که کف خیابان باشد در شبکه‌های اجتماعی است. امروز که به خاطر اعتراضات، اینترنت از پیش از ظهل در استان فارس )حداقل در شهر ما که اتفاقا محل اعتراض هم نیست) قطع شده، در می‌یابیم که
در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم‌سالاری یا دموکراسی از ارکان نظام سیاسی است که در قانون اساسی کشور نیز ذکرشده است.
دموکراسی یعنی حکومت مردم بر مردم و افرادی از میان مردم، بارأی و انتخاب به نمایندگی از طرف آنان، حکومت کنند و این در مقابل حکومت‌های دیکتاتوری و الیگارشی است که یک‌تن با عده‌ای اندک بدون دخالت رأی مردم، بر آنان حکومت می‌کنند. اهمیت دموکراسی در نوع حکومت مردم بر مردم است که عموم شهروندان با لحاظ قانون از حقوق مساوی در جامعه
اخلاق باید محمدی باشد: بیایید درس های پیامبرمان رامرورکنیم، زندگی بهتری خواهیم داشت.
اخلاق باید محمدی باشد: علی موسوی
بریده کتاب(۱):
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله   به مردم فرمودند: هیچ کس درباره ی اصحابم به من چیزی نگوید. دائماً نزد من نیایید و از همدیگر بد گویی نکنید. من مایلم وقتی که میان مردم ظاهر می شوم و به میان اصحاب خود می روم سلیم الصدر باشم یعنی با سینه ای صاف و پاک و بدون هیچ سابقه و بدبینی به میان مسلمانان بروم.
بریده کتاب(۲):
وقتی ا
نخبگان، به همان اندازه که وجود حکومت را برای جامعه لازم میدانند، از حکومت ها هم متنفرند.
هر حکومتی، باید مشروعیت نسبی داشته باشد، یعنی؛ موردپذیرش طیف اکثریت مردم باشد. لذا؛ با توجه به اینکه همیشه، اشخاص نا آگاه در یک جامعه، به نسبت سایر اشخاص آگاه همان جامعه خودی، از تعداد بیشتری برخوردارند، حاکمان باید مورد پذیرش اشخاص ناآگاه جامعه قرار گیرند حتی در حکومت های مونارشی و سلطنتی هم این چارچوب باید رعایت گردد. با این دلیل؛ اشخاص آگاه توسط دی
• نماز جمعه ترکیبی از بیان حقایق معنوی و اسلامی، حضور غیر دستوری مردم در این صحنه و مرتبط با حکومت اسلامی است. • بر خلاف تصور برخی افراد، حکومت فقط وظیفه‌ی تأمین رفاه و آزادی و استقلال سیاسی مردم را ندارد، بلکه حکومت در قبال دین و اعتقادات مردم نیز وظیفه دارد.• این شبکه‌ی مهم، در عین حالی که مردمی، اسلامی، حکومتی و سیاسی است، اما داخل در جناح‌بندی‌های گوناگون مردم و جناح‌های سیاسی نیست.•  نماز جمعه نسبت به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلا
حکومت سازان کتابی سیاسی می باشد
که توســــط سرگئی نیلوس نگاشته شده
است.
موضوع فرعی کتاب پروتکل سران یهود است.
که داری 24 پروتکل می باشد.
لذا نویسنده ی کتاب حکومت و شیوه ی حکومت
را از منظر سران یهود تبیین می کند.
کتابی فوق العاده عمیق و ژرف می باشد
که شیوه ی حکومت غیر انسانی را ترویج می کند
و ارزش خواندن دارد برای شناختن بعضی مسائل
لذا توصیه موکد برای عزیزان گرامی دارم که این کتاب
را حتما تهیه نموده و مطالعه نمایند.
ادامه مطلب
 
یک وزیر با روابط عمومی و اجتماعی ضعیف، می تواند اشک یک رئیس جمهور را در می آورد !!!
 
سوال: چرا مسئولین حکومت ایران نه تنها برای دنیا بلکه برای بیشتر مردم ایران هم خواستنی نیستند؟
جواب من: به این دلیل که خودشان را در سطحی فراتر از مردم عادی می بینند و این برای مردم قابل درک است لذا ارج و قربشان پیش مردم کم می شود ...
توضیح:
من که خیلی دوست داشتم، دوستی همسن و سال وزیر ورزش با روحیات ورزشی داشته باشم، وارد سایت وزارت ورزش شدم و در صفحه اصلی سایت و
تو آخرین سکانس فیلم وکیل مدافع شیطان آل پاچینو که نقش مرد شیطانی رو بازی میکنه یه جمله خیلی قشنگ میشه که جزو دیالوگ های ماندگار تاریخ سینماست. از زبان شیطان میگه: " تکبر گناه مورد علاقه منه".
 
سکانس آخر فیلم وکیل مدافع شیطان
 
یکی از گناهان کبیره غرور و تکبره، چون شیطان از سر غرور و تکبر به آدم سجده نکرد.
 
شعارِ استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی
یک شعارِ کِذب بود و بس...
اما باز تو انقلابی کن
با عرض درود به تموم بازدید‌کنندگان
 
در اول گفتار بگم من نه طرفدار این حکومت‌ام و نه ضد این حکومت...
 
این حکومت در این دهه یعنی دهه چهارم پس از انقلاب ۵۷ به ملت عزیز ایران ثابت کرد که نمیتونه آسایش و رفاه به مردم ایران هدیه کنه.
نه مداخله سلطه‌ مانند آمریکا برای ملت ایران قابل تحمل است و نه اشخاصی که در خارج از ایران ادعا قدرت و نفوذ در ایران را میکنند.
هیچ یک
نخبگان، به همان اندازه که وجود حکومت را برای جامعه لازم میدانند، از حکومت ها هم متنفرند.
هر حکومتی، باید مشروعیت نسبی داشته باشد، یعنی؛ موردپذیرش طیف اکثریت مردم باشد. لذا؛ با توجه به اینکه همیشه، اشخاص نا آگاه در یک جامعه، به نسبت سایر اشخاص آگاه همان جامعه خودی، از تعداد بیشتری برخوردارند، حاکمان باید مورد پذیرش اشخاص ناآگاه جامعه قرار گیرند حتی در حکومت های مونارشی و سلطنتی هم این چارچوب باید رعایت گردد. با این دلیل؛ اشخاص آگاه توسط دی
به نام حق پاک و سِرِشت
شرایط بگونه‌ای شده که نمیشود واقعیت یا حقیقت و دروغ یا نیرنگ رو از هم تشخیص داد.انقلاب ۵۷ حکومت اسلامی یک انقلاب رو برگشت به عقب بود ؛ ایران پیشرفت نکرد ، ایران قدرت جهان نشد و و و .اما حالا با تمام اتفاقات بد و خوب برای ایران عزیزمان ، به دهه چهارم انقلاب رسیدیم ؛ به نظر بعضی از کارشناسان سیاسی انقلاب ایران را نمیشود تحول یا انقلاب دانست / چرا چگونه!؟؟
انقلاب یعنی تحول در نظام سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، تحولی رو به پیشرف
امام علیه السلام از عیسی بن مریم نقل میکند که او گفت ای گروه حواریون مرا بشما حاجتی است آنرا بر اوریدگفتند حاجتت رواست یا روح الله پس بر خاست و پاهای ایشان را بش سنت آنها گفتند ما بش س تن سزواراتر بودیم یا روح الله فرمود هماناسزوارترین مردم بخدمت نمودن عالم ست من تااین اندازه تواضع کردم تا شما پس از من در میان مردم چون من تواضع کردم تا شما پس پس از من در میان مردم چون من تواضع کنید سپس عیسی علیه السلام فرمود بنای حکمت بوسیله تکبر چنانکه زراعت 
حکومت همه اصناف مردم قبل ظهور
شیخ نعمانی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۵۳ - حدثنا أحمد بن محمد بن سعید قال: حدثنا علی بن الحسن، قال: حدثنا محمد بن عبد الله، عن محمد بن أبى عمیر، عن هشام بن سالم، عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال: " ما یكون هذا الامر حتى لا یبقى صنف منالناس إلا وقد ولوا على الناس حتى لا یقول قائل " إنا لو ولینا لعدلنا " ثم یقوم القائم بالحق والعدل.
هشام بن صالح گوید: امام صادق علیه السلام فرمودند: این امر (ظهور) اتفاق نخواهد افت
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، محمدرضا عارف با حضرت در حسینیه جماران و شریک شدن درون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران گفت: ما بر این باور هستیم که کشور ما مردمی ترین حکومت را دارد و همگی امور و قسمت ملک را مردم یا به رخساره مستقیم و یا بوسیله صورت غیرمستقیم گلچین می کنند. وی افزود: اهمیت و نقش حضور مردم در انتخابات مشخص است و ما در جای جای مختلف طریق رادیکال این وضعیت را می بینیم. غلام همچنین به نشانی یک ش
حکومت هر چند با تاخیر و اشتباهات فراوان اما بالاخره قرنطینه رو اجرا کرد. من از خدمت در صفرِ مرزی برگشتم، جایی که به اجبار ما بیش تر از چهل پنجاه روز رو در پاسگاه و زیر کولاک و برف چند متری می گذرونیم. من به همین دلایل نمی تونم خیلی توی خونه بمونم و گاهی بیرون می رم. البته هنوز پیاده نرفتم و بیش تر با ماشین بوده، تقریبا با کسی در ارتباط نبودم مگر برای مسائل ضروری و خرید و چنین مواردی. تو این یک هفته هنوز به خونه خواهرم و دیدن خواهر زاده هام نرفتم ا
۲۷۳۵ - «مریم معمارصادقی» ضدانقلاب بهائی که پیشتر به دریافت بارها پول از دولت آمریکا برای سیاه‌نمایی علیه حکومت ایران در فضای مجازی اعتراف کرده بود، با اذعان به امضای جمعی از عناصر ضدانقلاب با هدف مخالفت با لغو تحریم‌های دارویی علیه مردم ایران، خطاب به مقامات آمریکایی گفت: “همه کارهای این حکومت دروغ است ... حتی از بدبختی مردم استفاده میکند که از دنیا گدایی بکند تا با پولی که گیرش بیاد بازم مردم ایران رو سرکوب کند و مردم کشورهای دیگر را بکشد
حکومت سازان کتابی سیاسی می باشد
که توســــط سرگئی نیلوس نگاشته شده
است.
موضوع فرعی کتاب پروتکل سران یهود است.
که داری 24 پروتکل می باشد.
لذا نویسنده ی کتاب حکومت و شیوه ی حکومت
را از منظر سران یهود تبیین می کند.
کتابی فوق العاده عمیق و ژرف می باشد
که شیوه ی حکومت غیر انسانی را ترویج می کند
و ارزش خواندن دارد برای شناختن بعضی مسائل
لذا توصیه موکد برای عزیزان گرامی دارم که این کتاب
را حتما تهیه نموده و مطالعه نمایند.
ادامه مطلب
مدلهای دینی #سکولاریسم:دو مدل اخیر که از نظر گذشت مدل های غیر دینی سکولار بودند اما مدلی که ذیلا می آید ازسوی برخی به اصطلاح دینداران در نسبت دین و دنیا  ارائه شده که نقش دین را به حداقل فرو کاهیده است و آن را به حاشیه زندگی فردی و اجتماعی می راند که رهاورد آن سکولاریسم است.نظریات دین باوران سکولار مختلف است و قرائت های مختلف گوناگونی از آن وجود دارد که ذیلا به آنها اشاره میشود:
1)دنیا محوری(تفکیک دین و دنیا):غایت شأن و مسئولیت دین توجه به ام
بسم الله الرحمن الرحیم
یا ابافاضل ادرکنی
عده ای آنقدر ساده و احمق هستند که فکر میکنند اگر خامنه ای برود ،دشمنی انگلستان و آمریکا روسیه و عربستان با مردم ایران تمام میشود؟
از طرفی دم از حکومت پهلوی میزنند
از طرفی تاریخی را ورق میزنند که شاهد است آمریکا و انگلیس و روسیه دست از حمایت شاه ایران کشیدند
انقدر احمق هستند که فکر میکنند دشمنی آمریکا و انگلیس و روسیه با رهبر ایران و روحانیت است
در صورتی که این دشمنی با تک تک مردم ایران است
و هر حکومتی
اینکه برخی می‌گویند حکومت با اجباری کردنِ دین و حجاب در زندگی شخصی مردم دخالت می کند به نظرم بی‌انصافی استدخالت در زندگیِ شخصیِ مردم و اجرای احکام دینی یعنی ساعت 6 صبح زنگ خانه به صدا در بیایید و بگویند برق خانه خاموش بوده چرا نماز اول وقت نمی خوانید(تایم اذان متغیر هست!)اینکه می‌گویند با یک وضع خاصی بیرون بیایید و یا با وضع خاصی بیرون نیایید قانون عمومی کشور است و نه زندگی شخصیدر دیگر کشورها که منع پوشش حجاب اسلامی در دانشگاه یا عدم زدن پو
چشمان تو شرط من است
مشروطه خواه تو شدم
قسمتی از آهنگی است که سالار عقیلی خوانده است. این بهانه ای باشد برای پرداختن به این موضوع. یعنی درصد زیادی از مردم تصور میکنند مشروطه از شرط و شروط آمده است. 
مشروطه از لغت constitution فرهنگ غرب گرفته شده است و لغت مورد استفاده آن در فارسی ابتدا از فرهنگ عثمانی charterd وارد فرهنگ زبانی ما شد. 
فقط یک جستجوی ساده در فرهنگ لغت نیاز است.
در نامه ای از محمدعلی شاه اینچنین آمده است که: ایران بطوریکه دستخط فرموده و به عم
الإمامُ الباقرُ علیه السلام : ما دَخَلَ قَلبَ امرِئٍ شیءٌ مِن الکِبرِ إلاّ نَقَصَ مِن عَقلِهِ مِثلُ ما دَخَلَهُ مِن ذلکَ ، قَلَّ ذلکَ أو کَثُرَ؛ هیچ مقدارى از تکبّر به دل آدمى راه نیابد، مگر این که به همان اندازه،کم باشد یا زیاد، از عقلش  کاسته شود.بحار الأنوار : 78/186/16
پیشتر درباره حس خود بزرگ بینی سخن به میان آوردیم. هرگاه به هر دلیلی حس خود بزرگ بینی در درون ما شکل بگیرد و جلوی آن گرفته نشود، به تدریج در وجود ما رشد می کند و به بیرون راه پیدا
هر انسان عاقلی با کمی تحقیق و تامل در این همه بدبختی مملکت به راحتی به یک موضوع می رسد آن هم نبودن هر فرد در پست های مربوط به خودش یا غرور و تکبر و خود بزرگ‌بینی مسئولان و کاری به شور و شعور و مشورت بااهل علم نداشتن .نمونه کوچک و بارز آن که همیشه در صدا و سیمای میلی نمود داره همین آقایی که به دلیل ژن خوب داشتن از نوجوانی مدیریت رو تمرین کرده ،که با غرور تکبر و از سر لجبازی تیشه جهالت به ریشه درخت ۲۰ ساله برنامه پربیننده تلویزیون زد و خلاص....
 واق
حکومت هدایت اراده های عمومی و تطبیق آنها با خواسته های الهی است. خواسته های الهی همان خواسته های مردمی است و خواسته های مردم نیز همان خواسته های الهی است. البته منظور خواسته های ناروا و غیر فطری نیست بلکه خواسته های فطری بشر که اگر پیگیری شود کاملا منطبق بر خواسته های الهی است.
امام و رهبر الهی همان کسی است که این اتصال را بر قرار می نماید. اتصال و به هم رساندن اراده عمومی و خواسته های الهی. امام همان عامل اتصال بین زمین و آسمان است.(در دعای ندب
حکومت ولایتی ؛ حکومت وکالتی
با روشن شدن مطالب یاد شده ، اگر سرپرست جامعه ، سمت خود را از مردم دریافت کند تا کارهای آنان را بر اساس مصلحت و رای خودشان انجام دهد ، وکیل آنان خواهد بود و چنین حکومتی ، « حکومت وکالتی » است ؛ ولی اگر حاکم اسلامی ، سمت خود را از خداوند و اولیاء او یعنی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امامان معصوم ( علیهم السلام ) دریافت نموده باشد ، منصوب از سوی آن بزرگان ، و سرپرست و ولی جامعه خواهد بود و چنین حکومتی ، « حکومت و
 هیچ کس نمیدانست منظور از شعار نه شرقی نه غربی استانهای شرقی و غربی کشور است، استانهای مرکزی آباد شدند و استانهای مرزی آرام. شهرهای مرزی تاوان بزرگ ماندن ایران و بزرگتر شدن شهرهای مرکزی را یک جا پرداخت کردند. روشنفکرتر از مرکزنشینان میدانستند ایران ناموس ایشان است اما مال ایشان نیست. نفت تا به مرکز میرسید در راه بوی بدش نیز گرفته میشد تا در این استحمار هیچ کس نفهمد در آبادیِ نفت، آبِ خوردن، آبِ استحمام نیست. چون استانها اعضای یکدیگر بودند،
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتب معتبر آمده است پیامبر لعنت کرد کسی را که به جیش اسامه نرود، صحابه نرفتند ،پیامبر بارها تکرار فرمودند و باز صحابه نرفتند،و آنانکه نرفتند جانشین پیامبر شدند...
یا مردم برای حرف پیامبر ارزش قائل نمی‌شدند
یا جانشین پیامبر را مردم انتخاب نکردند
یا کتب اهل سقیفه بی اعتبار است...
یا اینکه
کتابها درست نوشته اند و مردم برای حرف پیامبر ارزش قائل بودند و آنانکه جانشین پیامبر شدند به انت
یکی از اساتید روشنفکرم نکته جالبی را به نقل از جناب آقای حسین بشیریه بیان کرد، درباره جایگاه اپوزوسیون در جوامع. 
ایشان فرمود: "درواقع اپوزوسیون، ویژه حکومت های غیردموکراتیک است، زیرا در حکومت های دموکراتیک، همه حق اظهار نظر و نقد دارند." 
این مطلب بسیار اهمیت دارد و جای اندیشه. 
کدام حکومت ها، اندیشه مخالف را میپذیرند و کدام حکومت ها نمیتوانند اندیشه مخالف را بپذیرند و کدام حکومت ها میخواهند اندیشه مخالف را بپذیرند اما از بیان آن واهمه دا
مستعمره شدن دیگرانعشق نام دارد...!پس من هرگز شعار استقلالسر نخواهم داد!
عهدنامه‌ی مفصل، پاریس،
گلستان و ترکمانچای و ژنو با من ببند
نه! اصلا بیا و در من مداخله نظامی کن...
اگر حکومت توبر این دل استبداد است پس درود بر دیکتاتور...!
آقای رئیس جمهور در سفر استانی به استان آذربایجان شرقی در فرمایشی نسبت به زمان افزایش نرخ بنزین اظهار بی اطلاعی کردند و گفته اند:
 من هم مثل مردم صبح جمعه دیدم که قیمت بنزین تغییر کرده است.
 
قبول مسئولیت نمی کنید، حداقل نمک روی زخم مردم نپاشید...
به قول استاد رحیمپور ازغدی مردم ما از حکومت ما متدین تر و انقلابی تر هستند؛ الان ۳۵ سال است که مسئولین در جمهوری اسلامی می خواهند این نظام رو سرنگون کنند اما ملت نمی گذارند.
باسمه تعالی
احکام اسلامی
قصاص
غزل۵
قصاص است باعث آرامش و عدل الهی
تلافی کردن عین عمل باشد چو خواهی
مجازات و عقاب یاغیان اندر تقاص است
برای خاطیان اجرا شود این امر گاهی
اگر محرز شود قتل کسی از روی عمد استجزایش حکم و فرمان خدا در شرع خواهی
نباشد فرق و تبعیض و رفاقت در عدالت
که در اجرا و دستور قضاوت نیست راهی
قصاص است همچو حق الناس در احکام اسلام
شریعت حامی عفو است و بخشش در گواهی
مصادیق الهی باشد و فرمان یزدان
قصاص است پاسخ کار خلاف و فکر واهی
نم
به نظرم برای حکومت راحت تر بود که نسبت به حجاب بی تفاوت باشه
یک اینکه مخالفین هم با حکومت همراه تر میشدن دو اینکه موافقین هم کم کم توقعشون از اجرای احکام در سطح جامعه کمتر میشد
اما خب حکومت متعهد شده و زیر فشار آدمهایی مثل منه که اصرار داریم فضای جامعه محل شکوفایی استعداد باشه نه شهوت های نو به نو مثل باشگاه های همجنس گرایی و غیره
جواب من بود به ی پست در نکوهش حجاب اجباری و نقش حکومت و اینا
اتفاقا برای حکومت و دولت بهتره مردمش انقد مشغول مد و ش
موضوع: ویژگیهای حکومت امام زمان ( عج) یکی از اسناد معروف و مشهوری که ما را در این موضوع راهنمایی می کند دعای افتتاح می باشد. سید بن طاووس ( ره) در اقبال خود در ذکر اسناد دعاهای ماه رمضان، دعای افتتاح را پس از ذکر سلسله از ناقلین به محمد بن عثمان می رساند که محمد بن عثمان ( ره) آن را از امام زمان ( عج) گرفته است. نکته جالب اینکه در این دعای شریف به طور جامع به ویژگیهای حکومت حضرت مهدی ( عج) که به عنوان ( دولت کریمه) خوانده شده، اشاره شده است، توجه عمیق ب
مملکت ما به کجا میرود ؟ حکومت شما دارد چه بر سر مردم می‌آورد ؟ البته جوابش ساده است : شما در حال نابود کردن تدریجی تمام ارزش‌ها و هنجارهای اخلاقی مردم هستید ، ارزش‌های مانند حقیقت ، درستی ، شرافت و حیثیت تا اگر کسی خواست در برابر نظامتان مقاومت کند توسط اطرافیانش همچون موجودی عجیب الخلقله و جذامی طرد شود ... و همۀ اینها ناشی از ترس روانشناسانه ای است که به جان مردم انداختید و آنان را به اوج پستی رسانده‌اید و معلوم نیست حکومت لعنتی تو تا کجا
جنبش اعتراضی در عراق لااقل در مستطیل سبز به خواسته‌ی خود رسیدند، چیزی که ما به آن در خرداد هشتاد و هشت با دست بند سبز نرسیدیم. آن روز در بازی با کره جنوبی مسعود شجاعی تک گل ما را زد و دیروز در بازی با عراق مسعود شجاعی تک اخراجی ما بود. قصه‌ی کاپیتان‌هایی که به موقع از بازی و بازوبند خداحافظی نمی‌کنند برای ما ملت مار گزیده و ولایت مَدار قصه‌ی آشنایی هست. بازی را باخته‌ایم و باید از نیمه‌ی خرداد سالی که در این مملکت کودتا یکصد ساله می‌شود ان
ضرورت تشکیل حکومتعلامه طباطبایی : ایشان ذیل آیه «قل اللهم مالک الملک ...» می فرمایند: « قرآن کریم تشکیل حکومت را امری ضروری می داند و اندیشه سیاسی خویش را در عالی ترین شکل ممکن مطرح نموده است،یعنی در نهایت جهان داری صالحان و دولت کریمه اسلامی را دولت آرمانی و نهایی اسلام می داند.
    ( ١٣٧١،ج٣، ص١٢٨ ) . طباطبایی، المیزان،(٢٠ جلدی)، قم، اسماعیلیان، ١٣٧١ ش
 
 
دانلود آهنگ جدید حامد فرد حکومت نظامی
دانلود آهنگ حامد فرد به نام حکومت نظامی کیفیت ۱۲۸ و ۳۲۰ ، با لینک مستقیم ، همراه با پخش آنلاین و متن آهنگ
دانلود آهنگ فوق العاده حکومت نظامی با صدای حامد فرد از جوان ریمیکس
Download New Music Hamed Fard – Hokoomat Nezami
 
دوست داران موسیقی بزودی می توانید موزیک جدید حامد فرد عزیز را از جوان ریمیکس دانلود نمایید.
جدیدترین موسیقی حامد فرد، حکومت نظامی نام گرفته است.
این موزیک یک رپ اعتراضی می باشد.
امیدوارم کیفیت موزیک رضا
حکومت پهلوی چه در پهلوی اول و چه در پهلوی دوم، فاسد بوده است و این امری است غیر قابل انکار، چنان که استیفن کرونین(آکسفورد) در کتابش می نویسد که فساد در زمان رضا شاه مسئله ای غیرقابل انکار و در مقیاسی بسیار بزرگ بود! البته، بعضی نیز این گفته هارا دروغ می دانند، درحالی که بیشتر از ۲/۳ جمیعت ایران یا اصلا انقلاب را ندیدند یا در سنین کودکی و نوجوانی بودند، مدعی آرمانی بودن حکومت محمدرضا هستند. امروز مردم ایران از خود می پرسند کدام نظام بهتر بوده ا
۲۶۶۹ - «هوشنگ امیراحمدی» اپوزیسیون مقیم آمریکا، با اعتراف به امکانات بالای پزشکی و درمانی در ایران، اذعان کرد: “مشکل بیماری کرونا بیش از اینکه مشکلی پزشکی باشد، سیاسی است. گروه‌های مخالف حکومت ایران باید سیاسی‌کاری در این موضوع را متوقف کنند ... به دروغ می‌گویند کرونا کار حکومت است و دنبال ایجاد رعب و وحشت در بین مردم هستند”منبع: www.b2n.ir/mzdr137
دانلود فایل اصلی
روی سخنم با شورایی هست ک نه میشناسیم از چ شخصیت هایی تشکیل یافته، و نه اطلاعاتی از محل چنین ارگانی داریم . 
ب حمداله راه مبارزه با مردم را به خوبی پیدا کردید ، خیلی ها راضی ان بنزین رو به قیمت ۱۰ هزار تومن بزنن، ولی این اینترنت صاحب مرده وصل بشه . 
از حکومت عدل علی صحبت می کنید ، شما نگران امنیت کشور نیستید ، شما نگران حکومت خود، صندلی خود و جایگاه خود هستید ، شما دنبال پابرجا بودنه ریاست خود هستید، این هیچ ربطی ب امنیت کشور ندارد . 
شما الان در
برائت خداوند متعال از معاویه در روز غدیر
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه در مورد آیات ۳۱-۳۴ سوره قیامت می‌نویسد:
كان سبب نزولها ان رسول الله صلى الله علیه وآله دعا إلى بیعة علی یوم غدیر خم فلما بلغ الناس واخبرهم فی علی ما اراد الله ان یخبر، رجعوا الناس، فاتكأ معاویة على المغیرة بن شعبة وابی موسى الاشعری ثم اقبل یتمطى نحو اهله ویقول ما نقر لعلی بالولایة (بالخلافة خ ل) ابدا ولا نصدق محمد مقالته فیه فانزل الله جل ذك
وَمِنَ النّاسِ مَن یَتَّخِذُ مِن دونِ اللَّهِ أَندادًا یُحِبّونَهُم کَحُبِّ اللَّهِ ۖ وَالَّذینَ آمَنوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ ۗ وَلَو یَرَى الَّذینَ ظَلَموا إِذ یَرَونَ العَذابَ أَنَّ القُوَّةَ لِلَّهِ جَمیعًا وَأَنَّ اللَّهَ شَدیدُ العَذابِ۱۶۵بعضی از مردم، معبودهایی غیر از خداوند برای خود انتخاب می‌کنند؛ و آنها را همچون خدا دوست می‌دارند. امّا آنها که ایمان دارند، عشقشان به خدا، (از مشرکان نسبت به معبودهاشان،) شدیدتر است. و آنها
 
خلاصه کتاب حکومت اسلامی
دانلود خلاصه کتاب حکومت اسلامی+pdf درسنامه اندیشه سیاسی اسلام نوشته ی احمد واعظی به صورت سوال و جواب پایه شش حوزه _______________________________ درباره ی کتاب : بررسی بایسته zwnj;های حکومت اسلامی و شرایط حاکم از دیدگاه امام علی(ع) در نهج zwnj;البلاغه است. در این نوشتار ابتدا به اثبات ضرورت ...
دریافت فایل
سئوال3: با
توجه به این تبیینی که حضرتعالی فرمودید، از واژه "مردمسالاری دینی" این­گونه برمی آید که در حقیقت شما دارید به مردم
در حکومت نقش می دهید، یا به­ عبارتی دیگر، در مردمسالاری دینی زمینه و امکان برای
مشارکت مردم در حکومت؛ برای تعیین خط مشی ­ها و حتی تغییرخط مشی­ ها فراهم می­ شود و
مردم در این حکومت و اعمال قدرت دخالت دارند، اگر این هست تفاوتش با آن دموکراسی
غربی چیست؟ حدود و ثغور  و یا مرز این "مردمسالاری دینی" که می فرمایید برخاسته از مت
چرا امام حسین (ع) بر علیه حکومت یزید قیام کرد؟
چرا امام حسین (ع) بر علیه حکومت یزید قیام کرد؟
جواب فعالیت درس ۱۸ صفحه ۹۵ مطالعات پنجم دبستان
 چرا امام حسین (ع) بر علیه حکومت یزید قیام کرد؟
پاسخ:چون یزید پسر معاویه فرد بسیار ستمگری بود و بر سر مسلمانان حکومت میکرد. یزید بطور آشکار گناه میکرد.
حکومت مستقل علویان طبرستان
#استکبار_ستیزی#روز_مازندران٢٥ رمضان سال ٢٥٠ هجری قمری سرآغاز حکومت مستقل علویان طبرستان..طبق تقویم برابر است با دوشنبه #۱۳آبان ۲۴۳ هجری شمسی..بنا بر برخی گزارش ها ۲۵ رمضان آن سال سه شنبه بوده که مصادف خواهد شد با #۱۴آبان... روزی که به نام #روز_مازندران نام گذاری شده است.تاریخ طبرستان نوشته میرظهیرالدین مرعشی ()
گاهی،کسی که آرام ترین ظاهر دنیا رو داره،از درون،از خشم در حال متلاشی شدنه و گاهی هم،کسی که از بیرون بسیار عصبانیه،فقط خودش میدونه که چقدر درونش آرومه و خودش در حال فیلم بازی کردنه،پس نمیگم از روی ظاهر قضاوت نکنید بلکه می خوام بگم:هرگز گول ظاهر دیگران رو نخورید.
صفت زشت تکبر
 امام صادق علیه السلام: ما من رَجُلٍ تَکبّرَ أَو تَجبَّرَ الّا لذلَّةٍ یَجدُها فی نَفسِهِ؛هیچ مردی نیست که تکبر بورزد یا خود خواه باشد، مگر بخاطر ذلتی که در نفس خود می یابد.[وسایل الشیعه جلد 15 صفحه 380]
برخی از انسانها صفت خودخواهی در آنان وجود دارد و بسیار شدید است اما خود به این امر دقت ندارند                ⤵️مثلا:⤵️·  بیرون شهر می رود و کباب درست میکند، در حالی که بوی کباب به مشام همه میرسد و بسیاری نمی توانند کباب تهیه کنند· 
 
آن چه از روایات استفاده می‌ شود این است که جنگ حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) با ظالمان و ستم‌ گران هشت ماه به طول می‌ انجامد و بعد از گذشت هشت ماه از ظهور آن‌ حضرت (عجل الله تعالی فرجه)، کشورهای مختلف مسخّر ایشان گشته و حکومت عدل در سراسر جهان برقرار می‌ شود، کفر و شرک و نفاق ریشه‌ کن می‌ گردد؛ از این‌ رو هیچ ستم‌ گرى بر جامعه‌ اى حکومت نکرده و زمینه گناه، به خصوص گناهان اجتماعى از بین می‌ رود. زمین گنج‌ هاى معدنى و روییدنى خود را خارج ن
یکی از اساتید روشنفکرم نکته جالبی را به نقل از جناب آقای حسین بشیریه بیان کرد، درباره جایگاه اپوزوسیون در جوامع. 
ایشان فرمود: "درواقع اپوزوسیون، ویژه حکومت های غیردموکراتیک است، زیرا در حکومت های دموکراتیک، همه حق اظهار نظر و نقد دارند." 
این مطلب بسیار اهمیت دارد و جای اندیشه. 
کدام حکومت ها، اندیشه مخالف را میپذیرند و کدام حکومت ها نمیتوانند اندیشه مخالف را بپذیرند و کدام حکومت ها میخواهند اندیشه مخالف را بپذیرند اما از بیان آن واهمه دا
روستایی بود دور افتاده که مردم ساده دل و بی سوادی در آن سکونت داشتند. مردی شیاد از ساده لوحی آنان استفاده کرده و بر آنان به نوعی حکومت می کرد. برحسب اتفاق گذر یک معلم به آن روستا افتاد و متوجه دغلکاری های شیاد شد و او را نصیحت کرد که از اغفال مردم دست بردارد و گرنه او را رسوا می کند. اما مرد شیاد نپذیرفت. بعد از اتمام حجت٬ معلم با مردم روستا از فریبکاری های شیاد سخن گفت و نسبت به حقه های او هشدار داد. بعد از کلی مشاجره بین معلم و شیاد قرار بر این شد
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در عزاداری سید و سالار شهیدان آداب و رسومی وارد شد که بعضی علما  آنرا بدلیل  وهن شیعه حرام دانستند...
سوال این جاست آیا تنها حکومت شیعه در جهان که کوچکترین حرکت حاکمان و مسئولان و کارگزاران حتی دون پایه ترین سرباز زیر بزرگترین ذره بین وهابی ها و صهیونیست می باشد،تا نقطه ضعفی یافته و آنرا دست آویزی بر رد اعتقادات شیعه سرخ علوی قراردهند
اختلاف طبقاتی اختلاس و حقوق های نجومی باعث وهن سی
قبلنا می گفتن تفرقه بنداز حکومت کن الان عوض شده!
افکارو مشغول کن و با خیال راحت حکومت کن!
یارانه چندین ماه ملت یه دفعه ای بهشون داده شد با دوازده درصد سود! یعنی از این مضحک تر ممکن نبود. بعد تو این وضعیت دست تنگی همه، هزینه بعضی چیزا رفته بالا و چه سیاستی بالاتر از اینکه این اتفاق اول ماه رمضون بیفته!
* سلوکیان جانشینان اسکندر بودند ، که پس از انقراض حکومت هخامنشی حدود ۶۵ سال بر ایران حکومت کردند. تندیس سنگی هرکول در بیستون کرمانشاه ، مربوط به این دوره است. 
* آثار عصر سلوکی یا بیشتر تحت تاثیر هنر ایرانی و دنباله ی هنر هخامنشی است ، یا آمیزه ای است از هنر ایران و هنر یونان و یا با هنر و دنیای یونانی رابطه ی مستقیم دارد .
* اشکانیان ( پارتیان ) در حدود ۲۵۰ قبل از میلاد بر سلوکیان شوریدند و سلسله ی اشکانیان را به وجود آوردند .در سال ۲۲۴ میلادی ارد
.
در سایه شکل کامل اقتصاد اسلامى، جهت‌گیرى حکومت باید به سوى بازگرداندن پول به نقش طبیعى خود باشد تا پول دوباره به ابزارى براى تبادل، تبدیل شود نه ابزارى براى رشد سرمایه به‌وسیله ربا یا پس‌انداز. همچنین [حکومت باید] مالیات‌هایى‏ را بر اندوخته‌هاى راکد و متراکم ثروت وضع کند و کلیه عملیات سرمایه‌دارى واسطه‌ را تا آنجا که ممکن است حذف کند؛ عملیاتى که بین تولید کالا و رسیدن آن به‌دست مصرف‌کننده، قرار می‌گیرد. حکومت باید با احتکار یعنى هر
خوشا سر به سوداى معبود سپردن و فرمان بردن از حضرت دوست!خوشا شیطان درون خویش را به بند کشیدن و از هر چه غیر دوست، چشم پوشیدن!خوشا لحظه قربانى کردن بت‏هاى ظاهر و باطن به پاى عشق و هم‏سفر شدن با راهیان کوى دلدار!خوشا گرگ‏ هاى خشم و غضب را از دیار دل خویش راندن!خوشا نوبت به زمین زدن ناقه‏ هاى تکبر که اسباب زحمت آدمى‏ اند و سد شده ‏اند در مسیر رستگارى‏اش!خوشا روایت «بسم الله» بر گلوى خویش خواندن و کلمه توحید را بر تخت پادشاهى قلب نشاندن!خوشا جها
محمد اسفندیاری می‌نویسد:
«یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که از تاریخ عاشورا فرامی‌گیریم این است که هیچ حکومتی از انحراف بیمه نیست. هر حکومت عادلانه‌ای ممکن است پس از چندی، دیر یا زود، به انحراف گراید و ضمن حفظ ظاهر به ضد خود تبدیل شود. از حکومت پیامبر فقط چند دهه نگذشته بود که حکومت معاویه سر بر آورد و سپس به حکومت یزیدِ فاجر و جائر رسید و فاجعه عاشورا پیش آمد.» (اسفندیاری، 1398: 253)
یادداشت‌ها:
ـ اسفندیاری، محمد. (1398). حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (
 غدیر،عید ولایت است
امام راحلِ بزرگوارِ ما، بزرگترین حق را از این ناحیه به گردن امّت اسلامى دارد که آحاد مردم را به مسؤولیت خودشان که دخالت در امر حکومت است، متنبّه و واقف کرد. از این روست که در نظام اسلامى، هر کس متدیّن به عقیده و شریعت اسلامى باشد، در امر حکومت داراى مسؤولیت است. هیچ کس نمى‏تواند خود را از موضوع حکومت کنار بکشد. هیچ کس نمى‏تواند بگوید: «کارى انجام مى‏گیرد؛ به من چه!؟» در موضوع حکومت و مسائل سیاسى و مسائل عمومى جامعه در نظا
با گسترش قیام مردم و خروج شاه از ایران، شاپور بختیار به عنوان تنها امید رژیم پهلوی، به عنوان نخست وزیر معرفی و باقی مانده بود.
 
این ایام که مصادف با اربعین امام حسین« علیه السلام» و گسترش راهپیمایی ها و اعتراضات مردمی بود، امام« قدس سره» طی پیامی، نکات تازه ای را برای هوشیاری مردم یادآور می شوند. همزمان با سایر شهرها، در تهران نیز راهپیمایی ها ادامه می یابد و فریاد الله اکبر جمعیت میلیونی لرزه بر اندام آخرین بقایای طاغوت می اندازد.
انسان ها
2612 - «نیک‌آهنگ کوثر» کاریکاتوریست فراریِ مقیم آمریکا که از حامیان تحریم ملت ایران است، با اعتراف به ترس و ناتوانی مخالفان جمهوری‌اسلامی برای مبارزه و تضعیف حکومت،  اذعان کرد: “حکومت با هشتگ و لایک و ری‌توئیت ساقط نخواهد شد ... ریختن تمام تخم‌مرغ‌ها در سبد فعالیت مجازی، وقتی حکومت قدرت مهار اینترنت را دارد، نشان هوشمندی نیست.”منبع: www.b2n.ir/mzdr128
دانلود فایل اصلی
سوالات درس یازدهم مطالعات اجتماعی هشتم 
سوالات متن مطالعات اجتماعی هشتم
                                       
 
1-چه زمانی را میتوان پایان دوره ی ایران باستان دانست؟
از زمان  ورود اعراب مسلمان به کشور ما و فروپاشی حکومت ساسانی
 
2-همزمان با ظهور اسلام در عربستان چه کسی بر ایران حکومت می کرد واوضاع ایران چگونه بود؟
خسرو پرویز بر ایران، حکومت می کرد. او دعوت پیامبر (ص) را برایقبول اسلام نپذیرفت. وقتی خسروپرویز به دست 
پسر خود به قتلرسید، رقابت و دش
⭕️داستانهای مدیریتی ( روزگار دلار و کلید)

◾️شاه به وزیر دستور داد که تمام شترهای کشور را به قیمت ده  سکه طلا بخرند.
❗️وزیر تعجب کرد و گفت: اعلیحضرت حتماً بهتر می دانند که اوضاع خزانه اصلاً خوب نیست و ما هم به شتر نیاز نداریم.
شاه گفت فقط به حرفم گوش کن و مو به مو اجرا کن.وزیر تمام شترها به این قیمت را خرید.
〰️شاه گفت حالا اعلام کن که هر شتر را بیست  سکه می خریم. وزیر چنین کرد و عده دیگری شترهای خودشان را به حکومت فروختند.
〰️دفعه بعد سی  سکه
 
این روزها یه چند تا سوال ذهنم رو مشغول کرده !
یکیش :
تو حکومت صدام که سالیان سال به مردم عراق ظلم روا میداشت ! و هیچکی هیچکی نمیتونست بگه بالای چشمش ابرو است
اونموقع ها مردم زیر سلطه صدام جنایتکار هیچکی صداش نمیتونست در بیاد یا در نیومد و قیامی مردمی صورت نگرفت
اما الان حکومت اسلامی _ شیعه ای است ! 
مردم عراق بعد از سالیان سال قیامی مردمی شروع کردند ! 
با عقل واقعا جور درنمیاد مگه اینکه بسیاری از این مردم خودشون رو و کشورشون به کشورهای بیگانه ب
#حدیث_مهدوی 
امام رضا(ع)
«فاذا خرج اشرقت الأرض بنور ربها، و وضع میزان العدل بین الناس فلا یظلم احدا، و هو الذی تطوی له الأرض و لا یکون له ظل، و هو الذی ینادی مناد من السماء یسمعه. جمیع اهل الأرض بالدعاء الیه، یقول: الا ان حجة الله قد ظهر عند بیت الله فاتبعوه، فان الحق معه و فیه».
«او چون ظاهر شود، زمین به نور پروردگار نورانی گردد. ترازوی عدالت در میان مردم قرار دهد (ارزش‌ها و معیارهای عدالت را پیاده کند) دیگر احدی به دیگری ستم نمی کند، زمین زیر پ
جبهه مقابل انقلاب در تلاش است تا مردم را نسبت به نظام نامید کند بدین صورت که چنین جمله ای در ذهن مردم نقش ببندد: " نظام اسلامی/ نظام ولایت فقیه/ حکومت آخوندی /و ... نمی تواند کشور را اداره کند"در این راستا جبهه اصلاحات که پر است از انسان هایی که جاهلانه و یا عامدانه به دنبال قدرت و ثروت هستند گزینه های خوبی برای اجرای اهداف آن جبهه در حکومت اسلامی دارد. گاهی قدرت طلبی گاهی ثروت طلبی و گاهی آزادی خواهی به معنای بی بندباری و ... دست مایه ی سواری گرفتن
عاقبت کوتاه شد قصّه و آتش در خرمن ددان گرفت. آن خرمن ناپاک جهل و آن مزرع بی‌حاصل تکبّر. عاقبت کوتاه شد قصّه و گرچه همچنان صحنه زین دست نیست، باری چون تاس دل جفت آمده، تقدیر محتوم است. 
تقدیر چه خوش‌تر از خِرَد تکان و چه خوش‌تر از نابودی مردم جهل؟ چه خوش‌تر از انهزام استبداد مردمان رأی و خودخواهی؟ چه خوش‌تر از کوبیده شدن، آنگاه که کوبیده‌ای و به تاراج برده‌ای و انتظارت خوشی‌ست؟ چه خوش‌تر از غرامت، آنگاه که حرص دست از آستین بیرون کرده، به
حکومت همه اصناف مردم قبل ظهور
شیخ نعمانی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۵۳ - حدثنا أحمد بن محمد بن سعید قال: حدثنا علی بن الحسن، قال: حدثنا محمد بن عبد الله، عن محمد بن أبى عمیر، عن هشام بن سالم، عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال: " ما یكون هذا الامر حتى لا یبقى صنف منالناس إلا وقد ولوا على الناس حتى لا یقول قائل " إنا لو ولینا لعدلنا " ثم یقوم القائم بالحق والعدل.
هشام بن صالح گوید: امام صادق علیه السلام فرمودند: این امر (ظهور) اتفاق نخواهد افت
سعید معدنی، جامعه شناس طی یادداشتی با عنوان باید جایی باشد تا مردم صدایشان را به گوش مسئولان برسانند در روزنامه ایراننوشت:
 سه نوع حکومت داریم که در طول تاریخ یا در یک برهه زمانی مستقر می‌شوند. نوع اول حکومت‌هایی است که ارزشی برای جامعه قائل نیستند. این حکومت‌ها قبل از دوران مدرن و انقلاب فرانسه حاکم بودند. دراین نوع حکومت، حاکمان هیچ حقی برای مردم قائل نبودند. معیار، سخن حاکمان بود که قانون می‌شد. مردم هیچ حقی نداشتند مگر در استثنائاتی.
#حدیث_مهدوی
امام مهدی از دیدگاه امام صادق(ع)
«اقرب ما یکون العباد من الله عزوجل و ارضی ما یکون عنهم، اذا افتقدوا حجة الله عزوجل، فلم یظهر لهم و لم یعلموا بمکانه، و هم فی ذلک یعلمون انه لم تبطل حجج الله عنهم و بیناته. فعندها فتوقعوا الفرج صباحا و مساءا، و ان اشد ما یکون غضب الله تعالی علی اعدائه اذا افتقدوا حجة الله فلم یظهر لهم، و قد علم ان اولیائه لا یرتابون. و لو علم انهم یرتابون لما غیب عنهم حجته طرفة عین، و لا یکون ذلک الا علی رأس شرار الناس
بسم رب الرفیق
همیشه بعدِ پشیمونی از قضاوت‌ در نگاه اول، به این فکر می‌کنم که چقدر پر شده‌م از آگاهی‌های بی‌فایده! چیزهایی که می‌دونم درست‌اند ولی بهشون عمل نمی‌کنم.
من فهمیدم که از ظاهر آدما نمی‌شه قضاوت کرد، من شنیدم که انّ اکرمکم عندالله اتقاکم! به من گفتن که اگر دیدی شخصی شب گناهی ازش سر زد، صبح با این چشم که گناه‌کاره نگاهش نکن؛ چه بسا توبه کرده باشه و... ولی انگار یه "من" ِ خودبرتربینِ توخالی همیشه به من چسبیده! و حتی جاهایی که حواسم
۲۷۶۴ - «مجید تفرشی» کارشناس شبکه بی‌بی‌سی، با بیان اینکه برخلاف اپوزیسیون، حکومت فعلی ایران تاکنون اقدامی علیه منافع ملی ایران انجام نداده، گفت: “آمریکا ۵۰-۶۰ پایگاه نظامی اطراف ایران دارد، اما برخی انتظار دارند ایران در خانه خودش بنشیند و منتظر موشک‌های آنها باشد! ... اکنون افرادی در ظاهر روزنامه‌نگار در واقع معاون دولت آمریکا هستند. برخی‌ها از سعودی پول می‌گیرند و به اسم فعالیت برای آزادی مردم ایران، علیه ایران فعالیت می‌کنند...”لی
اگر به کنشگری سیاسی در ایران نگاهی اجمالی داشته باشیم، متوجه این مسئله می شویم که اکثریت مردم ایران نگاهی ماقبل مدرن و پدرسالارانه به حاکم و سیاست مدار دارند و در دنیای ذهنی خود رابطه شهروند با حاکم و نظام سیاسی را رابطه ای از جنس رابطه بنده و معبود یا عاشق و معشوق تصور می کنند. این نوع نگاه تقریبا در بین تمامی مردم وجود دارد و تفاوتی میان حامی وضع موجود یا مخالف سیستم حاکم وجود ندارد. به عنوان مثال سلطنت طلب امروز نه حامی اصول سلطنت مشروطه،
این کتاب را دوست داشتم. جراحی عمیق وجود همه ما بود برای پیدا کردن بیماری درونی ما، بیماری به نام تکبر که پنهان شدنش تازه عوارض بیماری را هم بدتر می‌کند. در معرفی کتاب از بخش‌هایی از خود کتاب کمک می‌گیرم که می‌گوید: «تکبر مثل بیماری سرطان ممکن است به هر جایی از وجود انسان سرایت کند و خطرناک‌ترین جایی که ممکن است سرایت کند در قدرت عقل و فهم انسان است. اگر تکبر به عقل و فهم انسان بزند، دیگر راه نجاتی برای انسان نیست یا لااقل خیلی بعید است که ام
روی سخنم با شورایی هست ک نه میشناسیم از چ شخصیت هایی تشکیل یافته، و نه اطلاعاتی از محل چنین ارگانی داریم . 
ب حمداله راه مبارزه با مردم را به خوبی پیدا کردید ، خیلی ها راضی ان بنزین رو به قیمت ۱۰ هزار تومن بزنن، ولی این اینترنت صاحب مرده وصل بشه . 
از حکومت عدل علی صحبت می کنید ، شما نگران امنیت کشور نیستید ، شما نگران حکومت خود، صندلی خود و جایگاه خود هستید ، شما دنبال پابرجا بودنه ریاست خود هستید، این هیچ ربطی ب امنیت کشور ندارد . 
شما الان در
 
 
باسمه تعالیچلچراغامام زمانقصیده ۱۰
ای که هستی جانشین و مالک لیل و نهارصاحب عز و جلال و مظهر پرودگار
از نظر ها غایب و در جان مردم جان توستکی شود ظاهر رخ گلگون و یابم من قرار 
با قیامت می شود عالم پر از نور و صفاعدل تو جاری شود، هر گوشه و کوی و دیار
عاشق روی و جمال تو سراپا گشته ایملحظه ای بر ما نظر کن، در حجابیم و غبار
ای عزیز فاطمه، منجی و هادی در جهانمی کنی محروم ما را از ولایت در نظار
می شود روزی بگویی قبر مادر در کجاست؟نیست جای دفن او معلوم
بعد
از انتشار اخبار مبنی بر کشته شدن ذاکر موسی فرمانده گروه غزوةالهند در
کشمیر، حکومت نظامی در مناطق مختلفی از دره کشمیر اعمال شده است. دیروز در
بعضی مناطق درگیری هایی میان جوانان معترض و نیروهای امنیتی اتفاق افتاد.ترس از گسترش تظاهرات سبب شده است که دره کشمیر هم چنان در شرایط حکومت نظامی قرار گیرد. _______________________________در
حالی که کشمیر اعتراضات متعددی را در دوره های مختلف از جمله اعتراضات دهه
۹۰ و سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ را تجربه کرده است اما از
به گواه متون تاریخی، ارسطو، فیلسوف شهیر یونانی، نخستین کسی است که بین قانون اساسی و قوانین عادی تفاوت قائل شده. وی قانون اساسی را تبیین کنندهٔ «جایگاه دستگاه‌های دولتی» می‌داند. آثار مشهور ارسطو مانند «قانون اساسی آتن» و «اخلاق» به بررسی قانون‌های اساسی آن دوره به ویژه قانون اساسی دولت-شهرهای آتن، اسپارت و کارتاژ می‌پردازد.ارسطو در این آثار خوبی‌ها و بدی‌های هریک از قانون‌ها را مشخص می‌سازد و نتیجه‌گیری می‌کند که بهترین قانون اساس
بدبین شده‌ام خیلی. همه در نظرم از من پایین‎تر اند. کارهای همه بد اند؛ غلط اند. همه نادرست می‌گویند جز من. فقط راه و سِلک من درست است. گناه کنم، بغل‌ دستی‌ام درحال همان کار باشد کار او غلط است و کار من به جا. اخلاقیون می‌گویند عُجب و تکبر داری. طبیب‌ها می‌گویند از سودای بالا است. فقیه می‎گوید سوء ظن حرام است و عُجب. سیاسیون حرفم را نمی‌فهمند؛ که مشکل است.حوصله ندارم.کات.
من خودم حجاب رو دوست دارم. همین‌طور، اگه بخوام ازدواج کنم، دختر باحجاب رو واقعاً بیشتر می‌پسندم.اما،نمی‌فهمم این همه سخت‌گیری حکومت روی حجاب واسه چیه. چرا مثلاً دختری که داور شطرنجه و خارج از کشور عکسای بی‌حجابش منتشر شده، باید بترسه بیاد ایران، در حالی که ملت توی خیابونای تهران به معنای واقعی کلمه بی‌حجابن؟ چرا نمی‌تونیم قبول کنیم که خیلی چیزا دیگه مثل قبل نیست؟ چرا همیشه سعی می‌کنیم پوسته‌ی یه چیزی رو نگه داریم، در حالی که می‌دون
واقعا خیلی خوشحالم که اینترنت و محیط های مجازی وجود دارن
و کمک میکنن که مردم ما نفری یه اکانت بسازن و مدیر کانال تلگرم و ادمین فلان جا و نمیدونم مدیر اینور و اونور بشن و عقده ها رو مقداری جبران کنن.
عقده مدیریت به شدت در مردم ما فوران میکنه
فکر نکنین با رفتن این رژیم این عقده در ما درست خواهد شد. نه. اینا برن هم یه عده دیگه میان که دیکتاتورتر و بد ترن.
چون مشکل ما مردم ایران هستیم
مشکل ما مردم دلال و مورگیج بروکر و دروغ گو و عقده ای و سرکوب گر و دی
پرسش و پاسخ با محمدرضا امیری:
برگرفته از کرسی آزاد اندیشی با موضوع «مهدویت» | ج3
برگزار شده در تالار گفتگوی مجموعه ندای شیعه | مورخه جمعه 6 اردیبهشت 98
☑️ #پرسش:
سلام خسته نباشید
چگونه میشود یک منتظر واقعی بود
✅ #پاسخ:
سلام علیکم
برای درک واقعی مفهوم انتظار و اینکه یک منتظر واقعی بود ابتدا  باید پیرامون وظایف منتظران مطالعه و تحقیق شود با استفاده از کتب مربوطه همچون مکیال المکارم که بسیار موثر است
سپس با شناخت ظرفیت های شخصی خود در راستای ظهو
 
دست‌یابی مردم به اسلحه‌خانه نیروی هوایی و شدت یافتن درگیری مسلحانه مردم و نظامیان؛ انتشار متن فتوای امام مبنی بر باطل بودن قسم وفاداری ارتشیان به شاه؛ اعلام منع عبور و مرور از ساعت چهار و سی دقیقه عصر توسط ارتش شاه؛ انتشار حکم امام درباره‌ی ماندن مردم در خیابان‌ها؛ پیوستن نیروی دریایی و هوایی به مردم
ساعت 10 صبح اسلحه‌خانه‌ی نیروی هوایی به همت مردم و کمک همافران فتح شد.
ساعاتی بعد کلانتری‌های 9، 10، 11، 12، 16، 26 و کلانتری نارمک به دست مرد
 
 
#قرارگاه فرهنگی انقلاب اسلامی
نویسنده: سعید سپاهی
بسم الله الرحمن الرحیم
#موضوع این هفته اصلاح خانواده
قدم اول برای اصلاح دیگران اینه که اول یه نگاهی به خودمون بندازیم.خیلی وقتا اصلاح دیگران با اصلاح خودمون امکان پذیره
طرف خودش اهل هواپرستی هست بعد میخواد شوهرش رو اصلاح کنه!
خیلی وقتا انسان پر از تکبر و عجب هست و "خوبی های دیگران رو نمیبینه".
بدی های دیگران رو خیلی بزرگ میبینه و خوبی هاشون رو نمیبینه.بعد فکر میکنه طرف مقابلش آدم بدیه و ای
‏کاش زبون این سگا رو بلد بودم ازشون می‌پرسیدم چرا وقتی تو حیاطین و باید بازی کنین یه گوشه میشینین ولی وقتی تو خونه‌این و باید یه گوشه بشینین اینجوری از رو این مبل می‌پرین رو اون مبل. 
 
وقتی یکی بهم میگه "بیا ریسک کنیم" همش تصور میکنم که سیم آبی و قرمز جلومه و باید یکیشو قطع کنم
 
‏بابای من خودش یکی از عوامل اصلی سیگار کشیدن منه بعد بهم میگه سیگارتو کمترش کن اگه میتونی
 
ستون فقراتم!!!!!!!
یکی از جملات کلیشه‌ای و غلط جا افتاده بین مردم این است:ا
دوران زندگی امام زمان (عج)
دوران زندگی حضرت مهدی (عج) به چهار دوره تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد :
۱) از تولد تا غیبت امام زمان (عج):
امام
زمان (عج) پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی امام حسن عسکری علیه
السلام به صورت نیمه مخفی زندگی کردند. یکی از کارهای بسیار مهمی که حضرت
امام
حسن عسکری علیه السلام در این دوره
انجام دادند این بود که امام زمان (عج) را به بزرگان شیعه معرفی کردند تا
در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف و دو دستگی نشوند.
۲) غیبت
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«اذا استولی السفیانی علی الکور الخمس، فعدوا له تسعة اشهر».
«هنگامی که سفیانی بر پنج شهر تسلط یافت، نه ماه بشمارید».
 
معنای این حدیث به قرینه ی احادیث فراوانی که ظهور حضرت بقیة الله روحی فداه را با خروج سفیانی در یک سال می داند، این است که نه ماه بعد از خروج سفیانی، آن مهر تابان ظهور خواهد کرد.عقد الدرر/ ص86در حدیث دیگری از امام صادق علیه‌السلام اسامی شهرهای پنجگانه چنین آمده است:1- دمشق    2- حمص    3- فلسطین     4- ا
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«اذا استولی السفیانی علی الکور الخمس، فعدوا له تسعة اشهر».
 
«هنگامی که سفیانی بر پنج شهر تسلط یافت، نه ماه بشمارید».
 
معنای این حدیث به قرینه ی احادیث فراوانی که ظهور حضرت بقیة الله روحی فداه را با خروج سفیانی در یک سال می داند، این است که نه ماه بعد از خروج سفیانی، آن مهر تابان ظهور خواهد کرد.عقد الدرر/ ص86در حدیث دیگری از امام صادق علیه‌السلام اسامی شهرهای پنجگانه چنین آمده است:1- دمشق    2- حمص    3- فلسطین     4-
بنام خدا نسبت شرع با مصلحت درسیاست حکومت اسلامی
«سیاست حکومت الزاما" با فتاوای مراجع انطباق ندارد....الزامات حکومت داری در جمهوری اسلامی ذیل قاعده «مصلحت» قرار می گیرد و بعضا فراتر از «شرع» تصور می شود.»
* پ ن ؛
- منبع فراموش شده

- قابل بحث 
بسم الله 3 بهمن 1357 (سه شنبه) :
 شورای سلطنت که برای حفظ رژیم سلطنتی در ایران تشکیل شده بود منحل گردید.
 4 بهمن 1357 (چهارشنبه) :
 برای جلوگیری از حضور امام خمینی در بین مردم ایران ارتش فرودگاه مهرآباد را به اشغال درآورد.
 5 بهمن 1357 (پنج شنبه) :
 دولت بختیار 3 روز فرودگاههای کشور را بست.
 7 بهمن 1357 (شنبه) :
 ـ‌ تحصن روحانیون مبارز در دانشگاه تهران در اعتراض به بستن فرودگاهها آغاز شد.
ـ راه‌پیمایی میلیونی مردم در تهران به مناسبت 28 صفر برگزار گردید.
 9 بهم
بسم الله 3 بهمن 1357 (سه شنبه) :  شورای سلطنت که برای حفظ رژیم سلطنتی در ایران تشکیل شده بود منحل گردید.  4 بهمن 1357 (چهارشنبه) :  برای جلوگیری از حضور امام خمینی در بین مردم ایران ارتش فرودگاه مهرآباد را به اشغال درآورد.  5 بهمن 1357 (پنج شنبه) :  دولت بختیار 3 روز فرودگاههای کشور را بست.  7 بهمن 1357 (شنبه) :  ـ‌ تحصن روحانیون مبارز در دانشگاه تهران در اعتراض به بستن فرودگاهها آغاز شد. ـ راه‌پیمایی میلیونی مردم در تهران به مناسبت 28 صفر برگزار گردید.  9 به

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها