«ذِکْرُ عَلِیٍّ عِبَادَةٌ»
ابوحمزه ثمالی نقل میکند که: امام زین العابدین(علیه السلام) از ما پرسیدند:
بهترین جای زمین کجاست؟
عرض کردیم: خدا و رسولخد(صلی الله علیه وآله وسلم) و فرزند او، بهتر میدانند.
امام سجاد)علیه السلام( فرمودند: هر آیینه بهترین جای زمین، بین رکن و مقام است.
ولی بدانید اگر کسی به اندازه حضرت نوح)علیه السلام( عمر کند)نهصدوپنجاه سال(؛
و در تمام این مدت در بین رکن و مقام روزها را روزه بگیرد
و شب ها تا به صبح عبادت و نماز بگذارد
لعن معاویه در قنوت توسط امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
محمد بن حسن شیبانی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
وَإِنَّ أَهْلَ الْكُوفَةِ إِنَّمَا أَخَذُوا الْقُنُوتَ عَنْ عَلِیٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ، قَنَتَ یَدْعُو عَلَى مُعَاوِیَةَ حِینَ حَارَبَهُ، وَأَمَّا أَهْلُ الشَّامِ فَإِنَّمَا أَخَذُوا الْقُنُوتَ عَنْ مُعَاوِیَةَ [...] قَنَتَ یَدْعُو عَلَى عَلِیٍّ كَرَّمَ اللَّهُ وَجْهَهُ حِینَ حَارَبَهُ.
مردم کوفه قنوت
قاب اسم طرح کاشی یکی از محصولات خاص و زیباست. از قاب لوح علی طرح کاشی برای جشن , همایش , روز مرد و مناسبت های مختلف بهره می برند. همچنین بدلیل وجود نام مبارک علی بسیار از علاقه مندان از این قاب بعنوان دیوار کوب برای منزل و یا دفتر کار خود بهره می برند. قاب نام مذهبی می تواند هدیه ایی فرهنگی و هنری باشد. خرید قاب طرح کاشی به سادگی و از طریق فروشگاه آنلاین صورت می پذیرد. محصولات صنایع دستی اصفهان تنوع زیادی داشته و متناسب با سلیقه مشتریان عزیز طراح
أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ النُّعْمَانِ (رَحِمَهُ اللَّهُ)، قَالَ: أَخْبَرَنِی أَبُو الْقَاسِمِ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ قُولَوَیْهِ، عَنْ أَبِیهِ، عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِیِّ، قَالَ: حَدَّثَنَا سُلَیْمَانُ بْنُ مُسْلِمٍ الْکِنْدِیُّ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدِ بْنِ غَزْوَانَ، عَنْ عِیسَى بْنِ أَبِی مَنْصُورٍ، عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ، عَنْ أَبِی
ثواب کسی که بگوید لا اله الا الله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۷- حَدَّثَنَا أَبِی رَحِمَهُ اَللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ اَلْكُوفِیِّ وَ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ كُلُّهُمْ عَنِ اَلْحُسَیْنِ بْنِ یُوسُفَ عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ عَمْرٍو عَنْ مُهَاجِرِ بْنِ اَلْحُسَیْنِ عَنْ زَیْدِ بْنِ أَرْقَمَ عَنِ اَلنَّبِیِّ ص قَالَ : مَنْ قَالَ لاَ إِلَ
مسح پا در وضوی پیامبر صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
احمد بن حنبل از ائمه اهل تسنن روایت کرده است:
۷۳۷- حَدَّثَنَا وَكِیعٌ، حَدَّثَنَا الْأَعْمَشُ، عَنْ أَبِی إِسْحَاقَ، عَنْ عَبْدِ خَیْرٍ، عَنْ عَلِیٍّ، قَالَ: كُنْتُ أَرَى أَنَّ بَاطِنَ الْقَدَمَیْنِ أَحَقُّ بِالْمَسْحِ مِنْ ظَاهِرِهِمَا، حَتَّى رَأَیْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَمْسَحُ ظَاهِرَهُمَا.
امیر المومنین علی (علیه السلام) فرمودند: دیدم که ر
اذعان ابن اثیر جزری به تقسیمکننده بودن دوزخ بودن امیر المومنین علیه السلام
ابن اثیر از علمای بزرگ اهل سنت عمری مینویسد:
وَفِی حَدِیثِ عَلِیٍّ «أنَا قَسِیم النارِ» أَرَادَ أَنَّ النَّاسَ فرِیقان: فریقٌ مَعِی، فهُم عَلَى هُدًى، وَفَرِیقٌ علیَّ، فهُم عَلَى ضَلال، فنِصفٌ مَعِی فِی الْجَنَّةِ، وَنِصْفٌ علیَّ فِی النَّارِ.
در حدیثی که از علی علیه السلام روایت شده است که آن حضرت فرمود: من تقسیمکننده دوزخ هستم؛ یعنی مردم بر دو گروهند: گرو
زمین لحظهای بدون حجت نمیماند
شیخ صدوق رحمه الله روایت کرده است:
۴- حَدَّثَنَا أَبِی رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ الزَّیْتُونِیِّ وَ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی قَتَادَةَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ هِلَالٍ عَنْ سَعِیدِ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ جَعْفَرٍ الْحِمْیَرِیِّ قَالَ سَأَلْتُ الرِّضَا (علیه السلام) فَقُلْتُ تَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ حُجَّةٍ فَقَ
محبت امیر المومنین علیه السلام و پل صراط
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حَدَّثَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ هِشَامِ بْنِ حَمْزَةَ الثُّمَالِیِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ آبَائِهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و اله لِعَلِیٍّ علیه السلام مَا ثَبَتَ حُبُّكَ فِی قَلْبِ امْرِئٍ مُؤْمِنٍ فَزَلَّتْ بِهِ قَدَمُهُ عَلَى الصِّرَاطِ إِلَّا ثَبَتَ لَهُ قَدَ
امیر المومنین علیه السلام به منزله کعبه است !!! (به روایت اهل تسنن)
ابن اثیر جزری از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
أَنْبَأَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ الْقَاهِرِ، أَنْبَأَنا أَبُو غَالِبٍ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ الْبَاقِلانِیُّ، إِجَازَةً أَنْبَأَنَا أَبُو عَلِیِّ بْنُ شَاذَانَ، أَنْبَأَنَا عَبْدُ الْبَاقِی بْنُ قَانِعٍ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ زَكَرِیَّا الْغِلابِیُّ حَدَّثَنَا الْعَبَّاسُ بْنُ بَكَّار
یا أیّها الّذینَ آمَنوُا إذا نودِیَ للصّلاةِ مِن یَومِ الجُمُعَةِ فاسعوا إلی ذِکرِ الله وَ ذَروُا البَیعِ
___________________
و یومُ الجمعِ یومُ الوصلِ
و الصّلاة إتّصال إلیک
و أنتَ ذِکرُ الله
و البیعُ غیرُک
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراه
✨ یا أیّها الّذینَ آمَنوُا إذا نودِیَ للصّلاةِ مِن یَومِ الجُمُعَةِ فاسعوا إلی ذِکرِ الله وَ ذَروُا البَیعِ ✨
___________________
و یومُ الجمعِ یومُ الوصلِ
و الصّلاة إتّصال إلیک
و أنتَ ذِکرُ الله
و البیعُ غیرُک
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان
۱۶. پرهیز از خیانت و مکر و نیرنگ
«إِنّ شِیعَتَنَا مَنْ سَلِمَتْ قُلُوبُهمْ مِنْ کُلّ غِشّ وَغَلّ وَدَغَلٍ».
امام حسین (ع) فرمود: «شیعه ما کسى است که دلش از هرگونه خیانت و نیرنگ و مکرى پاک است».
(بحار الانوار، ج ۶۵ ص ۱۵۶ ح۱۰ )
۱۷. امام حسین(ع) و امام زمان(عج)
«لَوْ اَدْرَکْتُهُ لَخَدَمْتُهُ اَیّامَ حَیَاتِى».
امام حسین (ع) فرمود: «اگر زمان حضرت مهدى را درک مىکردم، تمام عمر خدمتگزارش بودم».
(عقد الدّرر، ص۱۶۰)
۱۸. حسین(ع)، کشته اشکها
«اَنَا قَت
امیر المومنین علیه السلام همراه قرآن و قرآن همراه ایشان (به روایت اهل سنت عمری)
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
٢٢٦/٤٦٢٨- أَخْبَرَنَا أَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْحَفِیدُ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ نَصْرٍ، ثنا عَمْرُو بْنُ طَلْحَةَ الْقَنَّادُ الثِّقَةُ الْمَأْمُونُ، ثنا عَلِیُّ بْنُ هَاشِمِ بْنِ الْبَرِیدِ، عَنْ أَبِیهِ، قَالَ: حَدَّثَنِی أَبُو سَعِیدٍ التَّیْمِیُّ، عَنْ أَبِی ثَاب
جاتون خالی صبح زود، رفته بودم زیارت. الهی روزی
همه بشه.
یکی از بهترین کارها وقتی زائر هستی، به
نیابت از دیگران زیارت کردن و برای دیگران دعا کردن است. چقدر عمیق و با تمام وجود
دعا کردم خدایا همه بیمارانمان را شفا بده.
ما چقدر خودمان را بیمار میدانیم؟ کدام
بیماری سختتر است؟ بیماری جسم یا روح؟ الهی که خدا همهی بیماریهایمان را شفا دهد
به ...
گاهی شفاها به رخ دادن یک معجزه است.
برخی شفاها به خوردن دارو و استفاده از یک واسطه مادی است اما بیمار
یاد مرگ و هفت اثر آن
یاد مرگ و هفت اثر آن
امام صادق (ع) در حدیثی از هفت اثر یاد مرگ یاد کرده اند که در این گزارش میخوانید.
در حدیث امام صادق (ع) درباره هفت اثر یاد مرگ آمده است:قالَ الصَّادِقُ (ع): ذِکْرُ الْمَوْتِ یُمِیتُ الشَّهَوَاتِ فِی النَّفْسِ وَ یَقْطَعُ مَنَابِتَ الْغَفْلَةِ وَ یُقَوِّی الْقَلْبَ بِمَوَاعِدِ اللَّهِ تَعَالَى وَ یُرِقُّ الطَّبْعَ وَ یَکْسِرُ أَعْلَامَ الْهَوَى وَ یُطْفِئُ نَارَ الْحِرْصِ وَ یُحَقِّرُ الد
امیر المومنین علیه السلام ذو القرنین امت (به روایت اهل سنت عمری)
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
٤٦٢٣- حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ یَعْقُوبَ، ثنا الْحَسَنُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ عَفَّانَ الْعَامِرِیُّ، ثنا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ نُمَیْرٍ، أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ سَهْلٍ الْفَقِیهُ، بِبُخَارَى، ثنا أَبُو عِصْمَةَ سَهْلُ بْنُ الْمُتَوَكِّلِ الْبُخَارِیُّ، ثنا عَفَّانُ، وَسُلَیْمَانُ بْنُ حَرْبٍ ق
ترک سنت به خاطر دشمنی با امیر المومنین علیه السلام!
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
١٧٠٦ - أَخْبَرَنَا إِسْحَاقُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ الْهَاشِمِیُّ بِالْكُوفَةِ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ حَازِمِ بْنِ أَبِی غَرْزَةَ الْغِفَارِیُّ، ثنا خَالِدُ بْنُ مَخْلَدٍ الْقَطَوَانِیُّ، وَأَخْبَرَنِی أَبُو سَعِیدٍ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ أَحْمَدَ الْمُؤَذِّنُ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ الْإِمَامُ، ثنا عَلِیُّ بْنُ
84- و من خطبة له (علیه السلام)
> فی ذکر عمرو بن العاص <
عَجَباً لِابْنِ النَّابِغَةِ یَزْعُمُ لِأَهْلِ الشَّامِ أَنَّ فِیَّ دُعَابَةً وَ أَنِّی امْرُؤٌ تِلْعَابَةٌ أُعَافِسُ وَ أُمَارِسُ لَقَدْ قَالَ بَاطِلًا وَ نَطَقَ آثِماً أَمَا وَ شَرُّ الْقَوْلِ الْکَذِبُ إِنَّهُ لَیَقُولُ فَیَکْذِبُ وَ یَعِدُ فَیُخْلِفُ وَ یُسْأَلُ فَیَبْخَلُ وَ یَسْأَلُ فَیُلْحِفُ وَ یَخُونُ الْعَهْدَ وَ یَقْطَعُ الْإِلَّ فَإِذَا کَانَ عِنْدَ الْحَرْبِ
امیر المومنین علیه السلام هادی امت (به روایت اهل سنت عمری)
یکی از آیاتی که در شان حضرت امیر المومنین علیه السلام نازل شده و فضیلتی بینظیر برای آن حضرت محسوب میشود و به تنهایی برتری آن حضرت بر سایرین را ثابت میکند، آیه هفتم سوره رعد است. خداوند متعال در این آیه میفرماید: إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ. طبق آنچه که علمای اهل سنت عمری با اسناد خود نقل کردهاند، منذر وجود مقدس رسول خدا صلی الله علیه و آله و هادی، مولای متقی
عنوان: انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانهنویسنده: علیرضا پناهیاننشر: عصر بیان معنویتعداد صفحات: 420سال نشر: چاپ پانزدهم 1399
انتظار مفهومی است که در جنبههای مختلف همیشه با آن مواجه هستیم. در این کتاب به خوبی در مورد نفس انتظار و انتظار فرج توضیح داده شده است. کتابی که از نظر من خواندنش برای همه ما لازم است.
- دیگر زمان آن نیست که نگاههای عامیانه به عنوان حداقلهای قابل تحمل، موجب دلخوشی بشوند. به عبارت دیگر، در شرایط کنونی عوامزدگی آسیب ها
خیلیها از خودشان انتظار ندارند که زیاد خوشحال و بانشاط باشند؛ انگار همینکه زیاد رنج نکشند کافی است! بعضیها اینقدر فشار خون روحشان پایین است که هیچوقت نشاط را تجربه نمیکنند! خُب یکبار سعی کن نشاط معنوی پیدا کنی تا بفهمی در این عالم چه خبر است!
اما چگونه به نشاط و حال خوش معنوی برسیم؟ اندوهزدایی مقدمۀ کسب نشاط معنوی است؛ اول باید اندوه بیخود و بیمنطق را از دلمان خارج کنیم. یک راه برای رفع اندوه، مرور ایمان و اعتقادمان به خدا،
سلونی گفتن ابن جوزی و رسوا و ضایع شدن وی توسط بانوی شجاع شیعه
شیخ زین الدین علی بن یوسف عاملی بیاضی رضوان الله علیه مینویسد:
أَنَّ ابْنَ الْجَوْزِیِّ قَالَ یَوْماً عَلَى مِنْبَرِهِ سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی، فَسَأَلَتْهُ امْرَأَةٌ عَمَّا رُوِیَ أَنَّ عَلِیّاً عَلَیْهِ السَّلَامُ سَارَ فِی لَیْلَةٍ إِلَى سَلْمَانَ فَجَهَّزَهُ وَ رَجَعَ فَقَالَ رُوِیَ ذَلِكَ، قَالَتْ فَعُثْمَانُ ثَمَّ ثَلَاثَةَ أَیَّامِ مَنْبُوذاً فِی ال
زنگار
همانگونه که جسم انسان در معرض آلودگی های مختلف قرار می گیرد و نیازمند پاک سازی آن از چرک و کدورت ها هستیم ، روح ما نیز در جریان زندگی و در بستر روابط اجتماعی در معرض آلودگی هایی از سنخ خود می باشد که آن نیز نیازمند پالایش و تصفیه می باشد ، و در صورتی که به پاکسازی آن نپردازیم ، در روح خود احساس کدورت و سنگینی خواهیم نمود ، البته این احساس بیشتر برای کسانی پیش می آید که به پالایش روح خود اهتمام ورزیده و بهره مند از درجه ای از پاکی وصفای
زنگار
همانگونه که جسم انسان در معرض آلودگی های مختلف قرار می گیرد و نیازمند پاک سازی آن از چرک و کدورت ها هستیم ، روح ما نیز در جریان زندگی و در بستر روابط اجتماعی در معرض آلودگی هایی از سنخ خود می باشد که آن نیز نیازمند پالایش و تصفیه می باشد ، و در صورتی که به پاکسازی آن نپردازیم ، در روح خود احساس کدورت و سنگینی خواهیم نمود ، البته این احساس بیشتر برای کسانی پیش می آید که به پالایش روح خود اهتمام ورزیده و بهره مند از درجه ای از پاکی وصفای
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند.. /\ /\
113- و من خطبة له (علیه السلام)> فی ذم الدنیا <وَ أُحَذِّرُکُمُ الدُّنْیَا فَإِنَّهَا مَنْزِلُ قُلْعَةٍ وَ لَیْسَتْ بِدَارِ نُجْعَةٍ قَدْ تَزَیَّنَتْ بِغُرُورِهَا وَ غَرَّتْ بِزِینَتِهَا دَارُهَا هَانَتْ عَلَی رَبِّهَا فَخَلَطَ حَلَالَهَ
امام معصومی که ما ایرانیان بیشترین انس و الفت را در بین ائمه علیهم السلام، با ایشان داریم آن هم به واسطه مرقد مطهر ایشان که در خاک ایران زمین قرار دارد.
تا دلهایمان تنگ می شود، تا مشکلات از همه طرف به ما هجوم می آورند، تا بیماری ها و ناملایمات زندگی را بر ما سخت می گیرند راهی بارگاه ملکوتی ایشان می شویم و در آن فضای نورانی جانی دوباره می گیریم و با امیدی مضاعف راهی دیار خود می شویم .
آن هایی که معرفتشان از ما بیشتر است، و حق امام و امامت را می ش
درباره این سایت