نتایج جستجو برای عبارت :

اگر دچار اختلال خواب هستید، گوش به زنگ باشید

۲۵درصد از مردم دنیا دچار اختلال وابستگی شدید به اینترنت هستند.
اینترنت از اواسط دهه ۹۰ به عنوان یک فناوری نوین وارد زندگی همه شد و ما را شدیدا به خودش وابسته کرد.
آمار نشان می دهد بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از استفاده کنندگان اینترنتی رده سنی ۱۵ تا ۳۹ سال هستند.
اعتیاد به اینترنت باعث می شود که شما در عملکرد اجتماعی، شغلی، تحصیلی، آموزشی و از همه مهم تر روابط بین فردی در خانواده و جمع ها دچار اشکال شوید محصول آشنایی با موفقیت استاد کرمیان
و علاوه بر آن
خوابیدن یک نیاز ضروری برای بدن است اما گاهی اوقات بدن با اختلال خوابیدن یا در خواب ماندن مواجه می شود.این اختلال می تواند زندگی شخصی و اجتماعی فرد را برهم زند و موجب بیماری های روحی و گاهی افسردگی شود.ممکن است شما نیز به بی خوابی دچار شده باشید و یا به هنگام خواب دائما بیدار شده و در نتیجه کیفیت خواب خوبی ندارید بهتر است قبل از رفتن به سراغ داروهای شیمیایی از مواد طبیعی برای بهبود کیفیت خواب خود کمک بگیرید.با ما همراه باشید تا قوی ترین قرص
تحقیقات مرتبط با یک اختلال خواب خاص به نام اختلال رفتاری خواب"حرکت سریع چشم" (REM) را با تشخیص بیماری پارکینسون مرتبط کرده است. چه چیزی این مشکل خواب را مشخص می کند و آیا حضور آن میتواند راه خوبی برای پیش بینی خطر ابتلا به پارکینسون باشد؟

ادامه مطلب
تحقیقات مرتبط با یک اختلال خواب خاص به نام اختلال رفتاری خواب"حرکت سریع چشم" (REM) را با تشخیص بیماری پارکینسون مرتبط کرده است. چه چیزی این مشکل خواب را مشخص می کند و آیا حضور آن میتواند راه خوبی برای پیش بینی خطر ابتلا به پارکینسون باشد؟

ادامه مطلب
28 درمان خانگی بی خوابی
 بی خوابی ،یک اختلال خواب است ؛ هنگامی که فردی نمی تواند خوب بخوابد، باعث خستگی روزانه، بی حالی، بی ثباتی عاطفی، اختلال حافظه، سرگیجه، تحریک پذیری، عملکرد ضعیف می شود.
 محققان کشف کرده اند کسانی که به اختلالات خواب دچار هستند، بیشتر در خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند.بی خوابی
از نظر محققان شاید این عامل، از شایع ترین عوامل دچار شدن به این بیماری باشد و باتوجه به بررسی های آنها افرادی که نمی توانند 7، 8 ساعت از شب را ب
مشکلات خواب بسیار شایع است. حدود 25 درصد از کودکان سالم زیر سن 18 سالگی مشکلات خواب دارند و 80 درصد از نوجوانان خواب کافی ندارند.
ممکن است یکی از علت های بی خوابی کودکان عدم تمرکز خواب باشد ،به این معنی که کودک مبتلا به ADHD باشد به معنی اختلال عدم توجه و عدم تمرکز که سبب اختلال خواب می گردد و فوق تخصص نوزادان با دارو های روانپزشکی و رفتار درمانی و بازی درمانی ،اختلالات خواب را درمان می کنند . در نتیجه اختلال خواب ارتباط قوی با اختلال تغذیه کودکان د
در حاشیه نشستی به مناسبت روز جهانی خواب، دکتر صادق نیت دبیر انجمن علمی پزشکی خواب ایران: سی درصد مردم جامعه تجربه بی خوابی دارند که این موضوع در خانم‌ها شایع‌تر است. یک سوم مردم جامعه تجربه بی خوابی دارندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر خسرو صادق نیت در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی خواب گفت: ۲۴ درصد آقایان وقفه تنفسی در خواب دارند که مهمترین علت آن خر و پف است. وی با اشاره به اینکه آمار اختلال خواب در افرادی که نوبتی کار می‌ک
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که احساس کنید که بیمار هستید یا ترس از ابتلا به یک بیماری داشته باشید . اما وقتی که به پزشک مراجعه می کنید، متوجه می شوید که دچار اضطراب و استرس شده اید و خود را بیمار پنداشته اید . به این اختلال، اختلال هیپوکندریازیس یا اختلال خود بیمار انگاری گفته می شود .
افراد دچار این اختلال کوچکترین نشانه های بدنی خود را بیماری تلقی می کنند و پزشک نمی تواند آن ها را قانع کند که بیمار نیستند . افراد مبتلا به این اختلال با کوچک
28 درمان خانگی بی خوابی
بی خوابی ،یک اختلال خواب است ؛ هنگامی که فردی نمی تواند خوب بخوابد، باعث خستگی روزانه، بی حالی، بی ثباتی عاطفی، اختلال حافظه، سرگیجه، تحریک پذیری، عملکرد ضعیف می شود.
انواع بی خوابی
بی خوابی شامل این سه نوع می باشد:
موقت، که برای چند روز طول می کشد
کوتاه مدت که دو یا سه هفته طول می کشد
بی خوابی مزمن که بیش از یک ماه طول می کشد.
افراد مبتلا به اختلال خواب، ممکن است این مشکلات را تجربه کنند در رختخوابشان در شب بیدار می مانن
این بیماری نیز مانند بسیاری از بیماری های روحی ممکن است نتیجه چند عامل مختلف باشد از جمله:
1. تفاوت های مغزی؛ برخی موارد غیرطبیعی در ساختار یا نوروشیمی مغز ممکن است در ایجاد اختلال خود زشت انگاری سهم داشته باشد
2. ژنتیک؛
برخی مطالعات نشان داده اختلال خود زشت انگاری معمولا در افراد یک خانواده
که دچار این اختلال یا اختلال وسواسی اجباری هستند بیشتر دیده می شود.
3. محیط؛ محیط
زندگی، فرهنگ و تجربه های فردی نیز تاثیر زیادی در بروز این اختلال دارد
1-علایم دیسک کمر
داشتن درد : مهم ترین علامت دیسک گردن درد است. این درد معمولا در پشت گردن، پشت سر و پشت هر دو کتف حس می شود. این درد به صورت تیر کشنده به بازو، شانه، دست و ساعد انتشار پیدا می کند.
اختلالات حسی: اختلالات حسی بستگی به اینکه کدام یک از ریشه های عصبی در گردن تحت فشار قرار بگیرد اختلال ایجاد می کند و ممکن است قسمت های متفاوتی از دست و اندام فوقانی را دچار خواب رفتگی، کاهش حس و گز گز کردن شود.
اختلالات حرکتی: یکی دیگر از علائم دیسک گردن 
یکی دیگر از عوارض اختلال در خواب کودک، پرخاشگری و خشک کودک است.زمانیکه کودکتان در زمان مناسب نخوابد، در کل روز بی حوصله است و به دلیل اینکه انرژی لازم را برای انجام کارهایش نداردبا کوچکترین چیزی دچار استرس و اضطراب می شود و پرخاشگری می کند.از این رو خواب کودک می تواند روی پرورش کودک تاثیر مثمر ثمری داشته باشد.
نوزادان به طور متوسط 16 تا 17 ساعت می‌خوابند و با بالاتر رفتن سن نیاز به خواب کم می‌شود و در نوجوانی به 8.5 ساعت می‌رسد و میزان خواب در بزرگسالی تحت تاثیر تفاوت‌های فردی قرار می‌گیرد و افراد به طور متوسط 6.5 ساعت می‌خوابند.
 
خواب باعث می‌شود بتوانیم توانایی‌های ادراکی خود مانند حافظه، تفکر و کلام را در حد مطلوبی حفظ کنیم و چنانچه در فرآیند خواب طبیعی ما اختلالی رخ دهد، باعث ایجاد نگرانی در فرد می‌شود. بیش از ده گروه اختلال خواب وجود دارد که
بساری از کودکان در خواندن، نوشتن و مسائلی که به یادگیری و ریاضیات مربوط می‌شود، دچار مشکل هستند. اما این موضوع ضرورتاً نشانه اختلال یادگیری نیست. زیرا بچه‌های دارای اختلال، نشانه‌های خاصی دارند و در طول زمان، پیشرفت خاصی نمی‌کنند. البته نشانه‌ها برای افراد مختلف هستند. در ادامه همراه دانشگاه زندگی باشید.
 
ادامه مطلب
تعریف آپنه خواب: آپنه خواب انسدادی (OSA) نوعی اختلال تنفسی مرتبط با خواب است که با تنگی نفس یا بند آمدن نفس در زمان خواب همراه است و اغلب با خروپف بلند ، بریده بریده نفس کشیدن یا حس خفگی شناخته میشود.
اگر تا به حال با احساس خفگی از خواب پریده‌اید، اگر نصفه شب آب به گلوتان می‌پرد! و یا دم و بازدم تان درخواب منظم نیست احتمالاً به آپنه خواب یا همان وقفه تنفسی در خواب مبتلا هستید که نه تنها شدیداً روی کیفیت خوابتان تاثیر می‌گذارد بلکه می‌تواند
عوارض کم خوابی در نوجوانان
یکی از علل اختلال خواب در نوجوانان تغییرات هورمونی است و آن ها را متمایل می کند تا دیرتر به رختخواب بروند و برنامه خوابشان بهم بریزد.
راهنمایی ها برای دوری از اختلالات خواب در نوجوانان
داشتن یک خواب شب خوب، برای سلامت جسمی و روحی الزامی است. گرچه نوجوانان به صورت در حال افزایشی از کیفیت ضعیف خواب رنج می برند. به همین علت تصمیم 
گرفتیم تا بعضی از راهنمایی ها برای دوری از اختلالات خواب در نوجوانان را به اشتراک بگذاری
اختلال وحشت زدگی حمله حاد شدید اضطراب همراه با احساس مرگ قریب الوقوع می‌باشد.
مشخصه اختلال وحشت زدگی، حملات و دوره‌های مجزای ترس شدید هستند.
نخستین حمله پانیک اغلب کاملاً خود به خود است، اما گاهی نیز حمله‌های پانیک در پی برآشفتگی، فعالیت بدنی، فعالیت جنسی یا آسیب هیجانی متوسطی ممکن است روی دهند.
در ادامه با کلینیک اعصاب و روان هیربد همراه باشید.
 
بیماری پانیک یا اختلال وحشت زدگی (panic)
بیماری پانیک یا اختلال وحشت زدگی و اختلال آگورافوبیا
آیا اختلال شخصیت اجتنابی را می‌شناسید؟ ممکن است فردی را در اطراف خود دیده باشبد که از همه‌چیز و همه‌کس دوری می‌کند. چنین فردی شخصیت اجتنابی دارد که به دلیل مختل شدن کار و تحصیل و روابط در دسته‌ی اختلالات قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که علائم شخصیت اجتنابی خیلی شبیه به استرس و اضطراب است بنابراین ممکن است در برخی موارد شناسایی نشود. حدود ۵ درصد از بزرگسالان به این اختلال دچار هستند. برای اطلاع بیشتر از نشانه‌ها، علل و درمان این اختلا
علت خواب زیاد از نظر روانشناسی بسیار زیاد است اما باز هم فرد به فرد متفاوت است. Insomnia یا بی خوابی یک اختلال خواب است که فرد را بی خواب کرده و یا فرد نمی تواند خواب بماند. اما اگر زیاد از حد می خوابید احتمالا مشکل دیگری دارید و باید به دنبال دلیل خواب زیاد باشید. در این مطلب سایت ویک روان به بررسی علت خواب آلودگی زیاد و علت خواب زیاد از نظر روانشناسی می پردازیم.
پیشنهاد می کنیم پیش از شروع حتما مطلب انواع خواب چیست را در ویکی روان مطالعه نمائی
اگر این 4 علامت را دارید شما هم افسرده اید
افسردگی حالتی است که فرد توان و انرژی انجام فعالیت ها و کارهای روزمره را ندارد و گویی یک نیروی منفی از درون او را از انجام کارهای روزانه اش باز می دارد تشخیص و درمان به موقع افسردگی در بهبود کیفیت و عملکرد زندگی افراد بسیار اهمیت دارد.
دکتر مهدی دوایی روانشناس و عضو هئیت علمی دانشکده علوم شناختی گفت : اولین علت بارز شروع افسردگی مختل شدن اشتها است بدین معنی که فرد یا دچار بی اشتهایی شدید است و یا اشتها
نگاهی به شیوع بیماری MS کودکان، در ایران
بنا بر گفته های دانشیار دانشگاه علوم  پزشکی شهید بهشتی: در این بیماری سیستم ایمنی فرد دچار اختلال می‌شود و به همین دلیل میلین یا غلاف عصب از بین می‌رود.
تخریب غلاف عصب منجر به اختلال در عملکردهای فرد خواهد شد که با تظاهرات و عوارض مختلفی مانند آتاکسی یا ناهماهنگی و بی نظمی حرکات عضلات، اختلال در راه رفتن، تشنج، اختلالات حرکتی و حسی و سایر تظاهرات عصبی همراه است.
ادامه مطلب
اختلال اوتیسم در کودکان
اوتیسم یک بیماری عصبی رفتاری پیچیده است که شامل اختلال در تعامل اجتماعی و زبان رشد و مهارتهای ارتباطی همراه با رفتارهای تکراری است. به دلیل طیف وسیعی از علائم، این وضعیت در حال حاضر به نام اختلال طیف اوتیسم (ASD) نامیده می شود.این طیف وسیعی از علائم، مهارت ها و سطوح اختلال را پوشش می دهد. اوتیسم در معرض شدت از یک معلولیت است که تا حدودی زندگی معمولی را به یک ناتوانی ویرانگر محدود می کند که ممکن است نیاز به مراقبت های نها
هر آدمی یه اختلال روانی داره 
منم یه اختلال دارم اسم انگلیسیش یادم رفته اسم فارسیش اختلال عدم توجه در بزرگسالی هستآدم های دارای‌این اختلال به نور و صدا حساسیت نشون میدن و یه عالمه ویژگی دیگه که اصلا قشنگ نیستن.
این اولین وجه تشابه کشف شده بین خودم و بنی بود. و الان ک دقت می کنم گاهی‌ بیخالی‌های مشترک مون از توجه به بعضی از موضوعات در حدیک گسل میشه فاصله میگیریم اونقدر که اهمیت موضوع فراموش میشه و باید برم دکتر ولی هیچ وقت حسش نبوده و نیست.
ا
اختلال شخصیت ضد اجتماعی یکی از انواع اختلالات شخصیت گروه B است. این اختلال با نام سایکوپات نیز شناخته می‌شود. مشخصه اصلی اختلال ضد اجتماعی، قانون شکنی و عدم احساس گناه در فرد است. فرد مبتلا به این اختلال، برای درست و غلط هیچ اهمیتی قائل نیست و حقوق و احساسات دیگران را نادیده می‌گیرد. علت بروز این اختلال ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی است. شخصیت ضد اجتماعی به وسیله روان درمانی و دارو درمانی بهبود می‌یابد. در ادامه مقاله به بررسی کامل این اخت
دکتر سعید صانعی: اختلال در خواب شبانه می تواند حسابی برای ما دردسر ساز شود و آرامش مان را در طول روز از بین ببرد. بسیاری از تصادفات مرگ باری که در سطح جاده ها اتفاق می افتد، به دلیل خواب ناکافی است. هر فرد با توجه به نیاز بدنش باید خواب کافی در شب داشته باشد که در این خصوص بسیاری از پزشکان خواب کافی را هشت ساعت می دانند.  بدن در صورت نداشتن خواب کافی شبانه با مشکلات زیادی مواجه و عملکرد مناسب مغز دچار مشکل می شود. افرادی که معمولا در شب به اندازه
بی خوابی یکی از مشکلاتی است که همه آن در زندگی خود آن را تجربه کرده ایم و با رعایت برخی نکات و بهره گیری از طب سنتی میتوان آن را درمان کرد.
28 درمان خانگی بی خوابی
 بی خوابی ،یک اختلال خواب است ؛ هنگامی که فردی نمی تواند خوب بخوابد، باعث خستگی روزانه، بی حالی، بی ثباتی عاطفی، اختلال حافظه، سرگیجه، تحریک پذیری، عملکرد ضعیف می شود.
انواع بی خوابی
بی خوابی شامل این سه نوع می باشد:
موقت، که برای چند روز طول می کشد
کوتاه مدت که دو یا سه هفته طول می ک
پاورپوینت اختلال بیش فعالی
اگر شما دچار کم­توانی موسوم به “اختلال کم توجهی-بیش فعالی یا ADHD” هستید این مشکلی است که همواره با شماست و به روی زندگی روزانه شما بسیار تاثیر می­گذارد.این اختلال با افزایش سن بهتر میشود ولی ممکن است در بزرگسالی هم ادامه پیدا کند.افسردگی، اضطراب، اعتماد به نفس پایین و سومصرف مواد در بزرگسالان مبتلا به ADHD شایع است.آسیب در کارکردهای اجرایی نقش مهمی در اختلال نقص توجه- بیش فعالی دارد.عملکرد اجرایی به فرد کمک می­کند
اختلال شخصیت وابسته چه نوع اختلالی است و چه علائمی دارد؟ مهم‌ترین ویژگی افراد دچار اختلال شخصیت وابسته این است که تحمل تنهایی را حتی برای لحظه‌ای ندارند. این افراد هنگامی که دور از دیگران قرار می‌گیرند پریشان می‌شوند و علائم اضطرابی از خود نشان می‌دهند. در واقع آن‌ها دائماً نیاز دارند که به دیگران تکیه کنند و از آن‌ها حمایت و تشویق بگیرند. شخصیت وابسته همیشه در تلاش است تا با انجام هر کاری اطمینان، رضایت و حمایت کافی را از اطرافیان خود
علت خواب آلودگی در فصل بهار ، عموما افراد در فصل بهار دچار خواب آلودگی و رخوت می شوند و در طول روز مدام خمیازه می کشند و از بیحالی و کسالت شکایت دارند.حال در این مقاله می خواهیم به بررسی علل خواب آلودگی و راههای مقابله با آن بپردازیم. با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
 
 
پیگیری این موضوع از روابط عمومی این اپراتور تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده و مسوولان رایتل هم اطلاعاتی درباره علت این اختلال ارائه ندادند.
 
به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، شبکه اپراتور تلفن همراه رایتل طی چند ساعت گذشته با اختلال مواجه بوده است و در حالی که تماس‌های تلفنی و ارتباط اینترنتی این اپراتور دچار مشکل است، تا لحظه انتشار این خبر، وب‌سایت این اپراتور هم از دسترس خارج است.
پیگیری این موضوع از روابط عمومی این اپراتور تاکنون به نتی
ناز روشنی زعفرانلو متخصص اعصاب و روان و روان‌ درمانگر درباره اوتیسم یا اختلال طیف درخودماندگی اظهار کرد: اوتیسم یا اختلال طیف درخودماندگی که با نام اختلاف نافذ رشد هم شناخته می‌شود، گروهی از سندروم‌های عصبی رشدی است که توارث چند ژنی دارد، مشخصه اصلی اوتیسم اختلال در  ارتباطات اجتماعی و رفتار‌های محدود و تکراری است، بر اساس انجمن تشخیصی روانپزشکان آمریکا اختلال آسپرگر، اختلال فروپاشنده کودکی (سندروم هلر) و سندروم رت هم در گروه اختلال
هوالشافی
 
در برخی افراد شب ها در خواب دچار گرفتگی  در پا می شوند که در خواب از شدت درد این افراد رو از خواب بیدار می کنند این افراد هم دچتر ریاح در بدن هستن که باید  بدن این افراد پاکسازی بدن  از مواد مزاحم بشود و در قدم اول  خوراکی که ایجاد ابخره می کنن پرهیز شد مثل نخود سیر پیاز و...
 
پ . ن : فکر نمی کنم در طب کلاسیک درمانی برای این بیماری داشته باشن از اون جایی که با توجه به افرادی که دیدم این بیماری رو دارن چقدر دردناک می تونه باشه اگر دچار ای
آیا کسانی که در خواب مرده اند ، احتمال دارد به دلیل دیدن خواب ترسناک بوده باشد ؟
کسانی که مشکل قلبی دارند ممکن است به دلیل دیدن خواب وحشتناک ، سکته کرده و بمیرند ؟
تا کنون هیچ آزمایش قابل استنادی در این مورد انجام نشده است و مشخص نیست که تعدادی از کسانی که در خواب مرده اند ممکن است به دلیل دیدن خواب ترسناک مرده باشند یا نه .ولی انجام نشدن تحقیقات به این معنی نیست که این احتمال وجود ندارد.

آیا خواب ترسناک می تواند باعث مرگ شود ؟
گروهی از دانشمند
الکل موجب تغییر جسمی ذهنی میشود و باعث عدم کنترل فرد بر کنش و رفتار خود شده بعد از نوشیدن این مایع حدود 3 ربع یا 45 دقیقه کاملا در خون پخش میشود.باعث مستی و خماری میشود.اسیب به دستگاه های بدن 
عوارض آن از قبیل
ضعیف شدن ماهیچه قلب
بالا رفتن فشارخون
ایجاد ضربان نا هماهنگ قلب
امکان ابتلا به سرطان دهان حلق و مری
آسیب به دیواره معده وروده و سرطان
ضعیف شدن جذب مواد مغذی در بدن
جلوگیری از خویشتن داری
اختلال هماهنگی حرکتی
آسیب به سلول های مغزی کنترل کن
امروزه اکثر افراد با واژه "صرع و تشنج" آشنایی دارند. از آنجایی که صرع یا اپی لپسی جزو بیماری های شایع مغز و اعصاب است، صرع یک اختلال مزمن است و علامت اصلی آن تشنج های تکرار شونده است. منظور از تشنج های تکرار شونده این است که با یک بار تشنج ، تشخیص صرع داده نمی شود و هم چنین اگر عوامل محرک ایجاد کننده خاصی برای تشنج وجود داشته باشد (مانند قند خون یا کلسیم پائین) در این صورت نیز به آن صرع گفته نمی شود.
صرع یک اختلال روانی ، مسری یا واگیر دار و در دسته
اختلالات اضطرابی از دیدگاه DSM-IV-Rاختلالات اضطرابی از دیدگاه DSM-IV-R
اضطراب یک احساس منتشر، بسیار ناخوشایند، و اغلب مبهم دل واپسی است که با یک یا چند تا از     احساس های جسمی همراه می گردد، مثل احساس خالی شدن سردل، تنگی قفسه سینه، طپش قلب، تعریق زیاد، سردرد، یا میل جبری ناگهانی برای دفع ادرار، بیقراری و میل به حرکت نیز از علائم شایع است. اضطراب یک علامت هشدار دهنده است، خبر از خطری قریب الوقوع می دهد و شخص را برای مقابله با تهدید اماده می سازد (ک
 این بیماری ناشی از یک اختلال ژنتیکی است .کودک زمانی مبتلا CF می شود که هر دو والد حامل ژن معیوب باشند. داشتن ژن معیوب در والدین به این معنی نیست که تمامی بچه های آنها دچار CF خواهندشد. برای ابتلا به CF باید هردو ژن معیوب از والدین دریک فرد به ارث برسد. اگر هر دو والدین ژن معیوب داشته باشند :
ـ 1/4یا ربع فرزندان CF به دنیا می آیند.
ـ 2/4 یا نصف فرزندان حامل این ژنها خواهند بود ولی مانند والدین ممکن است دچار CF نشوند.
ـ 1/4 یا ربع فرزندان کاملاً سال
اختلال فوبیای خاص به ترس شدید از یک شیء یا یک موقعیت خاص گفته می‌شود. این افراد ترس شدیدی از ارتفاع، خون، عنکبوت، فضاهای بسته و… دارند و ترس‌ آن‌ها تبدیل به مانعی در زندگی روزمره شده و زندگی شخصی فرد را مختل کرده است. در مواردی نیز این اختلال مانع از کار و تحصیل فرد می‌شود. برای درمان این اختلال رویکرد شناختی رفتاری یکی از موثرترین روش‌ها می‌باشد که به افراد کمک زیادی خواهد کرد. ما در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی نشانه‌ها، علائم و راهک
سلام
من پسری ۲۹ ساله هستم قصد ازدواج دارم، اما موضوعی منو نگران کرده، اونم اینکه من چند سال افسردگی داشتم، الان خوب شدم اما همچنان اختلال خواب دارم و قرص خواب میخورم، اما تعریف از خود نباشه، اخلاق به شدت خوبی دارم و بسیار اجتماعی هستم و بسیار زیاد احساساتی، و ظاهر خوبی هم دارم، اما میترسم با داشتن اختلال خواب ازدواج کنم.
از طرفی نمیخوام با کسی دوست بشم چون خودم هم خواهر دارم، دخترها رو مثل خواهر خودم حساب میکنم، چون همین طور که خودم دوست ندا
اختلال چند شخصیتی اختلال چند شخصیتی یا همان اختلال گسستگی هویت عبارت از وجود دو یا چند هویت یا شخصیت متفاوت در یک شخص واحد است که هر بار یکی از آنها کنترل و مهار رفتار او را
در دست می گیرد.
هر یک از این شخصیتها معمولأ نام، سن و سال، رشته خاطرات معین، و مجموعه رفتارهای مختص به خود دارد. در بیشتر موارد در اختلال چند شخصیتی شخص دارای هویت اولیه
ای است با نامی که او را صدا می کنند که اصولا فعل پذیر، وابسته و افسرده است.
 
 
ادامه مطلب
وقتی شاخص مثبت هست اکثر سهم ها ترافیک روان و قابل قبولی دارند اما وقتی شاخص منفی میشه و بازار منفی، خیلی از سهم ها دچار راه بندون میشن و میرن رو اعصاب.
بنابراین باید سهم ها رو درست انتخاب کرد که اگر مشکلی هم پیش اومد و بازار به اصلاح خورد، سهم ما دچار اختلال نشه.
بوی بد دهان در صبح حاصل کاهش بزاق در حین خواب و رشد باکتری ها در دهان است.اغلب افراد دچار بوی بد دهان در صبح هستند. هر چند بعید به نظر می رسد که بتوان صبح با دهانی به خوشبویی گل های بهاری از خواب بیدار شد
چند گام ساده برای رفع بوی بد دهان بعد از خواب
شما باید هر روز صبح بلافاصله بعد از برخواستن از خواب و بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید. مسواکی با برس نرم، خمیردندان حاوی فلوراید و دو دقیقه وقت همه کاری است که باید انجام دهید.
 

ادامه مطلب
اگه یهو بفهمید که دوست‌تون یا یه عزیزتون دچار بیماری دو قطبی هستش چیکار می‌کنید؟ این اختلال یعنی اینکه بین جنون و افسردگی در گردش و چرخشه و بسته به نوع بای پلارش میتونه فصلی یا جور دیگه باشه. البته قرصایی هست که باعث میشه بیماری تا حدی کنترل بشه مگه تو شرایط استرس زای شدید...
شما بودین چیکار میکردین؟ یا اگه یه روز بفهمید خودتون بای پلارید چه می‌کنید؟ 
شب گذشته فیس بوک و اپلیکیشن‌های واتس‌اپ و اینستاگرام در سراسر جهان با اختلال روبرو شدند.



به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، شب گذشته فیس‌بوک و اپلیکیشن‌های واتساپ و اینستاگرام در سراسر جهان با اختلال روبرو شدند.
براساس شواهد موجود، اختلال این اپلیکیشن‌ها بیش از 3 ساعت به طول انجامید و بعد از اتصال نیز دچار قطعی‌های پراکنده بود. 
کاربران سراسر جهان شب گذشته در حالی برای دسترسی به فیس‌بوک و پلتفرم
اختلال شخصیت اسکیزوئید ، یکی از اختلالات شخصیت گروه A است. افراد مبتلا به این اختلال، تمایلی به تعامل و ارتباط با دیگران ندارند و ترجیح می‌دهند که در انزوای خودشان باشند. این افراد به شدت درون گرا هستند و روابط عاطفی بسیار محدودی دارند. ممکن است افراد مبتلا به اختلال شخصیت اسکیزوئید، در نظر دیگران افرادی افسرده و منزوی به نظر بیایند اما این افراد از حال خودشان بسیار راضی اند و از تنهایی خود لذت می‌برند. علت بروز این اختلال احتمالا ترکیبی ا
اختلال شخصیت نمایشی یکی از اختلالات شخصیت گروه B است. خودنمایی و جلب توجه کردن از شاخص ترین ویژگی های این افراد است. اعتماد به نفس و خودباوری این بیماران، تحت تاثیر تایید دیگران است و در صورتی که این تایید و توجه را از دیگران دریافت نکنند، به شدت آشفته و افسرده می‌شوند. بیماران مبتلا به اختلال نمایشی، معمولا رفتارهای عجیب و اغواگرایانه ای دارند و حتی برای جلب توجه، دست به کارهایی همچون خودکشی می‌زنند. اختلال شخصیت نمایشی در زنان شایع تر از
افسردگی فصلی نوعی از افسردگی است که به آن اختلال عاطفی فصلی یا (ASD) می گویند.
هر فردی ممکن است گاهی احساس دلتنگی کند.
این حس ناخواستنی غم و ناراحتی که برای همه ما آشناست ممکن است در پی یک رویداد تلخ اتفاق افتاده باشد یا بدون هیچ دلیل خاص و شناخته شده…
آنچه که در این نوع خاص یعنی افسردگی فصلی مهم است زمان بروز این حالات و نیز مدت ماندگاری آن است.
افسردگی فصلی نوعی از افسردگی است که به آن اختلال عاطفی فصلی یا (ASD) می گویند.
این اختلال اصولا با کاهش ن
شخصیت مرزی نمونه ای از اختلالات شخصیت است. بی ثباتی و نااستواری از شاخص ترین ویژگی های اختلال شخصیت مرزی است. در این افراد دوره های حاد افسردگی، اضطراب و خشم بدون علت روی می‌دهد. روابط بین فردی آن ها به شدت بی ثبات است و فرقی نمی‌کند که این روابط دوستانه یا عاشقانه باشد. این افراد گرایش زیادی به خودزنی و خودکشی های نمایشی دارند. یکی از دلایل مبتلا شدن به این اختلال، مشکل در دلبستگی و ارتباط با والدین در کودکی است. این اختلال قابل درمان و کنت
بر اساس روایات خواب بر هفت قسم است که بعضی از انها مورد مذمت است :1- خواب غفلت؛ و آن خوابیدن در مجلس ذکر است2- خواب شقاوت؛ و آن خوابیدن در وقت صبح است3- خواب عقوبت؛ و آن خواب در وقت نماز است4- خواب لعنت؛ و آن خوابی است بعد از نماز صبح
یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهند میزان ابتلا به سرطان در بانوانی که دچار مشکل آپنه تنفسی هنگام خواب هستند بیشتر از سایر بانوان است.
مطالعه‌های پیشین هم ارتباط بین آپنه خواب و ابتلا به سرطان را نشان داده بود و حال دانشمندان در جدیدترین مطالعه دریافتند ابتلا به اختلال آپنه تنفسی هنگام خواب می‌تواند سبب افزایش ریسک ابتلا به سرطان دربانوان شود.
این مطالعه روی حدود ۲۰ هزار بزرگسال در ۳۳ مرکز پزشکی در سراسر اروپا مبتلا به آپنه تنفسی شدید ا
اسب‌ها می‌توانند به صورت ایستاده و نشسته بخوابند. آن‌ها به دلیل زندگی در دنیای آزاد پیشفرض یادگرفته‌اند که چگونه به خواب سبک روند در حالی که ایستاده‌اند و در حال چرت زدن بر زمین نیفتند. یک اسب هنگامی که در یک دسته با دیگر اسب‌ها است بهتر می‌خوابد چون در این هنگام برخی به خواب می‌روند و برخی دیگر آماده و بیدارند و نگهبانی می‌دهند. اگر اسب تنها گذاشته شود نمی‌خوابد چون به صورت غریزی یادگرفته‌است که مراقب خطر باشد و پیرامون را نگاه کند.
ترس از پرواز که در اصطلاح روانشناسی با عنوان ایروفوبیا شناخته می‌شود یکی از انواع فوبیاهای خاص می‌باشد و در طبقه اختلالات اضطرابی قرار دارد. در این اختلال فرد ترس و وحشت زیادی را هنگام پرواز با هرگونه وسیله هوایی نظیر هواپیما و هلیکوپتر تجربه می‌کند و حتی از تصور قرار گرفتن در این موقعیت‌ها نیز دچار حالات ناخوشایندی می‌شود. اگر دچار این فوبیا هستید ما در این مقاله در مورد علائم، علل و روش‌های درمان این اختلال اطلاعاتی ارائه کرده‌ایم ک
چراغ خواب کودک مدل بره ناقلا ، چراغ خواب دیواری وسیله ای بسیار مناسب و کاربردی جهت اتاق کودک محسوب می شود.کاربرد چراغ خواب دیواری ایجاد نوری ملایم و یکنواخت در اتاق کودک است به طوری که در خواب کودک اختلال ایجاد نکرده و بتوان آن را در تایم زمانی شب تا صبح روشن نمود. چراغ خواب دیواری کودک مدل بره ناقلا به گونه ای طراحی و ساخته شده که نور آن به هیچ وجه در خواب کودک خللی وارد نمیکند.منبع نور به طور کامل در درون چراغ خواب مخفی شده و نور کاملا بصورت
اختلال تیک
بسیاری از افراد در بعضی موارد حرکات خاصی از عضلات را تجربه می‌کنند. این حرکات، به نام تیک اغلب روی پلک‌ها یا صورت تأثیر می‌گذارد.
آنها می‌توانند در هر جایی از بدن اتفاق بیفتند. در اغلب موارد، تیک‌ها بی ضرر و موقت هستند.
در بعضی موارد، ممکن است به علت اختلال تیک ایجاد شود.
این اختلال به طور کلی می‌تواند با درمان و تغییر سبک زندگی مدیریت شود.
تیک حرکات ساده، ژست‌های ناگهانی، تکراری، سریع، نامنظم و غیر ارادی است که می‌تواند در عض
گفتاردرمانی یا آسیب‌شناسی گفتار و زبان چیست؟
گفتار درمانی به بررسی ماهیت انواع اختلالات گفتار و زبان و نیز روش‌های تشخیص و درمان این اختلالات می‌پردازد. ارزیابی و تشخیص اختلال در بلع را نیز در حیطه تخصص متخصصان گفتار درمانی می‌دانند.گفتار درمانگران به درمان کودکانی می‌پردازند که در فراگیری زبان مادری یا استفاده صحیح از گفتار دچار مشکل هستند و نیز بزرگسالانی که به دلایلی، توانایی گفتاری خود را از دست داده‌اند.
در چه مواردی باید به گفت
کوئتیاپین (QUETIAPINE) یک آنتی‌سایکوتیک آتیپیک است که برای درمان اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی و همراه با یک داروی ضد افسردگی برای درمان اختلال افسردگی اساسی تأیید شده است.
این دارو برای درمان بیماری‌های روانی و روحی خاص (مانند اسکیزوفرنی, اختلال دوقطبی, حوادث ناگهانی جنون یا افسردگی مرتبط با اختلال دوقطبی) استفاده می‌شود.
کوئتیاپین به عنوان یک داروی ضد روان‌پریشی مشهور است. آن با کمک به احیای تعادل میان مواد طبیعی خاص (انتقال‌دهنده‌های ع
اختلال سلوک (اختلال سلوک به انگلیسی = Conduct Disorder) مجموعه‌ ای از مشکلات رفتاری و عاطفی است که معمولا در دوران کودکی یا بزرگسالی شروع می شود. کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال سلوک رعایت قوانین و رفتار به شیوه اجتماعی قابل قبول، برایشان مشکل است. آنها ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه، مخرب و فریبنده نشان دهند که می تواند حقوق دیگران را نقض کند. سایر بزرگسالان و کودکان آنها را “بد” یا متخلف تلقی می کنند در حالی که آنها یک بیماری روانی دارند. در ا
شاید ندونید اما میگم که بدونید
در پی سقوط این هواپیما و اختلال در خطوط پروازی ایران بسیاری از کاروبارها دچار خسارت شدند!
به عنوان مثال ما تا زمانی که خطوط پروازی به روال عادی خودش برنگرده نمیتونیم محصولاتمون رو به کانادا و امریکا و اروپا ارسال کنیم...
نگین حالا وسط عزا فکر کاری!
فقط خواستم بگم اون اشتباه پست قبلی چطور میتونه چه حجم و جه گستره ای از آدمها و نقش ها رو دچار خسارت کنه! چه جانی چه مالی چه معنوی و .... 
بیماری دو قطبی و طلاق به معنای دوره های خلق بسیار شاد که به شیدایی می رسد.
و دوره‌های افسردگی. البته در موارد نادر امکان دارد.
مبتلایان به اختلال دوقطبی فقط دوره شیدایی.
و بدون افسردگی را به سپری کردن بپردازند.
اختلال دوقطبیاین اختلال که  دارای شیوع  ۵ درصدی در جامعه می‌باشد .در طول دوره شیدایی خود را با بالا بردن اعتماد به نفس، پرحرفی کردن.کم شدن احتیاج به خواب،  بیشتر شدن انرژی و ولخرجی کردن.که به اختلال واضح در رویکرد شخصی و اجتماعی منجر
افرادی که اختلال شخصیت خودشیفته یا نارسیسیسم دارند توانایی‌های خود را بیش از اندازه در نظر می‌گیرند. چنین افرادی مدام به تحسین دیگران نیاز دارند اما هیچ گونه همدلی از خود بروز نمی‌دهند. علاوه بر این همیشه باور دارند که از دیگران بهترند‌. این اختلال بنابر علت‌های زیادی ممکن است رخ بدهد که مهن‌ترین آن‌ها شیوه‌ی  فرزندپروری والدین است. معمولال می‌توان تا حد معدودی این اختلال را درمان  کرد اما مهم‌ترین قسمتش این است که خود فرد درمان را
آیا می دانید چه نوع رفتار هایی نشان دهنده وجود سندروم یا اختلال وسواس در افراد است؟ و آیا می دانید وجود این رفتار ها چه تاثیری در زندگی شخصی و زناشویی افراد دارد؟ افراد مبتلا به اختلال وسواس به طور معمول از افکار مزاحم، آزار دهنده و تکرار شونده برخوردار هستند که نتیجه آن انجام اعمال و رفتار هاییست که از حوزه اختیار آن ها خارج است. در این مطلب درباره علائم سندروم وسواس، پیامد ها و راه حل های بهبود زندگی در ازدواج با افراد وسواسی توضیحاتی ارائ
آب مروارید اختلال بینایی برای تمامی سنین
عوامل مختلفی باعث بروز اختلال آب مروارید می‌شود که یکی از آن‌ها عامل افزایش سن است. با افزایش سن احتمال بروز آب مروارید بیشتر می‌شود اما این بدان معنا نیست که افراد در سنین جوانی دچار این اختلال بینایی نمی‌شوند. بهتر است بدانید که حتی در کودکان و نوزادان نیز احتمال ابتلا به آب مروارید وجود دارد و در برخی موارد نیز ممکن است فرد به طور مادرزادی با بیماری آب مروارید متولد شود. در این بیماری عدسی چشم
خواب‌رفتگی دست در خواب و علت‌های آن
خواب‌رفتگی دست‌ها، با بی‌حسی یا سوزن‌سوزن شدن همراه است. چنین حالتی در طول روز یا شب امکان دارد اتفاق بیفتد. خواب‌رفتگی، اصطلاح علمی این احساس  می‌باشد. اگر در طول شب بیشتر به این احساس دچار می‌شویم،‌ چند مسئلهٔ مهم در علت آن دخالت دارند. در این مقاله به علت خواب رفتن دست در خواب و راه‌های پیشگیری و مقابله با آن، می‌پردازیم.
 
تعریف خواب‌رفتگی
خواب‌رفتگی (Pareshhesia) به احساس تیر کشیدن یا سوزشی می‌گوی
خواب یکی از نیازهای اصلی و ضروری انسان است که فواید روحی و جسمی بسیاری دارد. نداشتن خواب کافی یا باکیفیت، می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری روی بدن داشته باشد. شاید شما بتوانید اثرات ظاهری یک یا چند شب بی‌خوابی را با چرت زدن در وسط روز و چند لیوان قهوه ازبین ببرید، اما اگر این مشکل دائمی یا مزمن شود، آنگاه اوضاع واقعاً از کنترل‌تان خارج خواهد شد. کودکان و نوجوانان یک دوم و سپس یک‏ سوم زندگی خود را در خواب سپری می‏کنند و هر نوع اختلال در خواب طب
دکتر مهران آقامحمدپور بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان
کودکان و نوزادان در صورت داشتن مشکلات و بیماریهایی مانند اختلال خواب ، اختلال حرکتی ، اشکال در تکلم ، تشنج خواب ، صرع ، تشنج ، بیش فعالی ، افسردگی ، اضطراب ، فلج مغزی ، میکروسفالی ، بزرگ بودن دور سر نوزاد ، اتیسم ، میگرن ، سردرد ،نقص توجه ، هیپوکسی نیاز به معاینه و تشخیص سریع بیماری دارد تا در سنین پایین درمان لازم شروع شده و نتیجه مناسب را دریافت کرد .
دکتر آقامحمدپور بهترین فوق تخصص م
 این بیماری ناشی از یک اختلال ژنتیکی است .کودک زمانی مبتلا CF می شود که هر دو والد حامل ژن معیوب باشند. داشتن ژن معیوب در والدین به این معنی نیست که تمامی بچه های آنها دچار CF خواهندشد. برای ابتلا به CF باید هردو ژن معیوب از والدین دریک فرد به ارث برسد. اگر هر دو والدین ژن معیوب داشته باشند : ـ 1/4یا ربع فرزندان CF به دنیا می آیند. ـ 2/4 یا نصف فرزندان حامل این ژنها خواهند بود ولی مانند والدین ممکن است دچار CF نشوند. ـ 1/4 یا ربع فرزندان کاملاً سالمند و حامل
اختلال اسکیزوافکتیک چیست ؟
 
 
علائم
علل
تشخیص
عوارض
رفتار
چشم انداز
پیشگیری از خودکشی
اختلال اسکیزوافیک چیست؟اختلال اسکیزوفکتوری یک بیماری روانی است. مبتلایان به این بیماری هم روان پریشی و هم اختلالات خلقی را تجربه می کنند: روان پریشی از بین رفتن تماس با واقعیت است و اختلالات خلقی ممکن است شامل قسمت های شیدایی یا افسردگی باشد. اختلال اسکیزوفیکتیو بر اساس نوع اختلال خلقی درگیر به دو زیر گروه تقسیم می شود:
افسردگی: فقط شامل قسمتهای افسردگی
اختلال سلوک چیست؟ انواع ، علل و درمان آن
 
  
تعریف اختلال سلوک
 
اکثر مسایل کودکی که باعث ارجاع آن ها به متخصصین بهداشت روانی و روان شناس میشود ، به مشکلات رفتارهای کنترل نشده بیرونی مربوط میشود . یکی از این مشکلات رفتاری، مسئله است به اسم اختلال سلوک، که از لحاظ روان شناسی شخصی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
ادامه مطلب
 تشخیص اختلال شخصیت وسواسی جبری به همراه علائم 
   
اختلال شخصیت وسواسی جبری چگونه قابل تشخیص است؟ اختلال وسواسی-اجباری (OCD) یک بیماری روحی است که شخص را با قوانین، نظم و کنترل تحت تاثیر قرار می دهد و به عنوان بیماری از بطن خانواده هر فرد شروع می شود، ژن ممکن است دخیل باشد. کودکی و یک محیط شخصی نیز ممکن است نقش داشته باشد.
شیوع اختلال وسواسی-اجباری تخمین زده می شود که حدود ۱ درصد کل جمعیت را تشکیل می دهد.افراد مبتلا به گرایش وسواسی-اجباری بیشت
پاورپوینت خواب نرمال - 63 اسلاید
پاورپوینت خواب نرمال پاورپوینت خواب نرمال پاورپوینت خواب نرمال پاورپوینت خواب نرمال       این فایل تایید کیفی شده و در زیر قسمتهایی از آن را مشاهده می کنید: —در خواب NREMضربان قلب، تنفس، فشار خون کاهش می‎یابد. —جریان خون در اکثر بافتها از جمله مغز مختصری کاهش می‎یابد. — ثبات دمائی بدن وجود دارد. پاورپوینت خواب نرمال — حرکات غیرارادی و دوره‎ای در عضلات بدن مشاهده می شود. —اگر فرد در این مرحله NREM بیدار شود دچار
چراغ خواب اتاق کودک مدل خرس کیتی ، ترس از تاریکی در میان همه کودکان وجود دارد و بهترین روش برای کم کردن این ترس استفاده از چراغ خواب در اتاق کودک است.
گاهی مواقع نیاز می شود که مادر جهت سرکشی به کودک وارد اتاق او شود و برای اینکه با روشن کردن چراغ باعث برهم خوردن خواب کودک نشود وجود چراغ خواب کودک لازم است.چراغ خواب دیواری وسیله ای بسیار مناسب و کاربردی جهت اتاق کودک محسوب می شود.کاربرد چراغ خواب اتاق کودک کیتی ایجاد نوری ملایم و یکنواخت در ات
خرید اقساطی تخت خواب و سرویس خواب: خرید اقساطی تخت خواب و سرویس خواب، سرویس خواب های گالری آرش شامل تخت خواب ، میز آرایش، صندلی میز آرایش، دو عدد پاتختی، تخت تشک در صورت انتخاب مشتری است که در سرویس قرار میگیرد.  
ادامه مطلب
درک روان پریشی در اختلال دوقطبی
 
علائمانواع روان پریشیعللتشخیصرفتارچشم اندازروان پریشی دو قطبی چیست؟روان پریشی ناتوانی در تشخیص واقعیت در دنیای اطراف شما است. این با آنچه افکار و برداشت های شما به شما می گویند متفاوت است. افرادی که روانی را تجربه می کنند اغلب دچار توهم یا هذیان هستند.
بیشتر افراد ، روان پریشی را با اسکیزوفرنی مرتبط می کنند . اما می تواند نشانه ای از سایر شرایط و اختلالات روحی و جسمی باشد.
مبتلایان به اختلال دو قطبی ممکن اس
چگونه عفونت چشم را به سادگی درمان کنیم؟
چشم عضوی از بدن است که اگر روزی دچار اختلال شود، بخش عمده ای از زندگی ما را با مشکل مواجه می کند. یکی از شایع ترین اختلالاتی که ممکن است در چشم پدید آید، عفونت چشم است.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عفونت‌ چشمی چنین تعریف می‌شود: چشم قرمز شود، پلک‌ها متورم شود و چشم دارای ترشحات چرکی باشد، یا اینکه آن‌ قدر ترشح زیاد باشد که صبح‌ها هنگام بیدار شدن، چشم‌ها به سختی باز شوند.
چشم عضوی از ب
لکنت زبان در کودکان
 زمانی که کودک قبل از 7 سال سن دارد، بهترین زمان برای درمان اختلال لکنت زبان است. هر نوع تکرار و گیر کردن روی کلمات را لکنت می‌گویند. ترس‌ های که منجر به شوک می‌ شوند، عوامل ژنتیکی و دو زبانه بودن محل زندگی کودک، از جمله عوامل به وجود آورنده لکنت به شمار می ‌روند.
 در مواردی نیز دیده شده، کودک در محیط‌ های مانند مهد کودک قرار گرفته و با کودکی که دچار لکنت است، دوست و هم بازی شده و به مرور او نیز دچار این اختلال شده است.
 لکن
اختلال شخصیت وسواسی جبری یکی از انواع اختلالات شخصیت است که در دسته‌ی اختلالات وسواس فکری عملی نیز جای می‌گیرد. این اختلال مانند سایر اختلالات شخصیت مزمن است و کل سبک زندگی فرد و نحوه برقراری ارتباطات او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. افرادی که وسواس جبری دارند معمولاً کسانی هستند که دیگران آن‌ها را به عنوان افراد بسیار خشک، سخت‌گیر، بدون انعطاف، منظم و با برنامه‌ریزی دقیق می‌شناسند. در ادامه متوجه می‌شوید که این افراد نیاز به مشاوره روان
 اختلال لکنت
 گرفتگی و لکنت زبان اختلالی است که در سن ۲ تا ۶ سالگی شایع بوده و اگر والدین نسبت به درمان آن اقدام نکنند ، کودک تا بزرگسالی این مشکل را با خود به همراه خواهد داشت. با مراجعه به گفتار درمانگر می توان این مشکل را برطرف کرد.
 سکته مغزی و آسیب های ناشی از بیماری های مغزی
 سکته مغزی و بیماری های مغزی می تواند منجر به اختلالات گفتاری در افراد مسن شود. بهترین زمان برای درمان این افراد در ۶ ماه اول پس از بیماری است. با مراجعه به گفتار درما
5- خواب راحت خوابى است در وسط روز 6- خواب رخصت؛ و آن خوابی است که بعد از نماز عشاء باشد7- خواب حسرت؛ و آن خواب در شب جمعه استامیدوارم خداوند متعال ما را عامل به این روایت شریف قرار دهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد (علیهم السلام)
اختلال بیش فعالی یا ADHD که حدود ۸ تا ۱۰ درصد کودکان به آن مبتلا هستند و در پسران شایع‌تر از دختران است. این اختلال باعث بی توجهی و عدم تمرکز در کودک می‌شود. ویژگی‌ها و علائم بیش فعالی از همان دوران ابتدایی کودکی و قبل از ورود به مدرسه آشکار می‌شوند. این کودکان با شیطنت‌های افراطی والدین خود را خسته و کلافه می‌کنند. اما شما می‌توانید با ارتباط موثر و رفتار صحیح بیش فعالی کودک خود را کنترل کنید. همچنین مراجعه به روانشناس کودک و استفاده از راه
یکی از مهم ترین وسایلی که در اتاق خواب لازم و ضروری است سرویس خواب می باشد تا یک استراحت مناسب و خواب راحت را برای افراد فراهم سازد . برای سنین پایینتر نیز سرویس خواب نوجوان اگر بصورت صحیح انتخاب شود از لحاظ ایجاد روحیه ای شاد برای نوجوان بسیار موثر است زیرا نوجوان همچنان که از لحاظ جسمی به شدت در حال رشد است از لحاظ شخصیتی نیز در حال شکلگیری روحیات و ثابت شدن در آنست  . سرویس خواب نوزاد نیز از لحاظ روانشناسی تاثیر چشمگیری بر رشد و شکوفایی نوز
بسیاری از مادران بعد از به دنیا آوردن فرزندشان دچار اختلال افسردگی پس از زایمان (PDD) می‌شوند. این اختلال کنار آمدن با شرایط جدید و انجام وظایف مادرانه را بسیار سخت می‌کند و فرد را دائما به سمت پرورش افکار و احساسات منفی آزاردهنده‌ای می‌کشاند؛ به صورت طبیعی این احساسات بر رابطه‌ی مادر و نوزادش تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود از بودن فرزندش لذت کافی را نبرد، در تربیت و رشد او در سال‌های حساس اولیه موفق نباشد و احساس گناه کند که این احساس افس
دانلود مقاله اختلال شخصیت دو قطبی
دانلود مقاله اختلال شخصیت دو قطبی تعداد صفحات : 19 فایل دانلودی : ورد و قابل ویرایش مقدمه اختلال دوقطبی بیماری مزمن پیچیده ای است که مشخصه ی آن دوره های تکرارشونده ی افسردگی و مانیا یا هیپومانیا می باشد. این اختلال در جامعه شایع است، به گونه ای که شیوع طیف اختلالات دوقطبی در کل دوره ی زندگی بین 8/

 
 
اختلال بدشکلی بدن
 
 
 
اختلال بدشکلی بدن (BDD=Body Dysmorphic Disorder) یک اختلال ذهنی متمایز است که در آن فرد علائمی از بیماری جسمی نشان می‌دهد اما علائم تنها با یک اختلال جسمی واقعی قابل توضیح نیستند. ذهن افراد مبتلا به اختلال بدشکلی بدن معمولاً درگیر تصوری از یک نقص فیزیکی یا یک نقص جزئی است که دیگران قادر به تشخیص آن نیستند. درنتیجه آن، افراد مبتلا به این اختلال خود را «زشت» تصور کرده و معمولاً از قرار گرفتن در معرض دیگران و رفتن به اجتماع خودداری کر
اختلال کم‌توجّهی - بیش‌فعالی (به انگلیسی: Attention-deficit hyperactivity disorder)(به صورت مخفف: ADHD) یک اختلال رفتاری رشدی است. معمولاً کودک توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و کودک از فعّالیّت بدنی غیرمعمول و بسیار بالا برخوردار است. این اختلال با فقدان توجه، فعّالیت بیش‌ازحد، رفتارهای تکانشی، یا ترکیبی از این موارد همراه است. هر کودکی با شک ADHD باید به دقت تحت نظر یک پزشک معاینه گردد. بسیاری از این کودکان، یک یا چند اختلال
بختک نوعی حالت فلج شدن در خواب است که به مدت چند ثانیه بدن ناتوان از انجام کارها می‌شود و احساس مرگ به انسان دست می‌دهد.
فلج خواب یا به اصطلاح عموم بختک ، به علت استرس‌های روزانه و دیدن کابوس‌های وحشتناک فراوان مانند افتادن از جایی، غرق‌شدگی یا مرگ به وقوع می‌پیوندد.
به گزارش مجله دلتا؛ در این حالت فرد احساس می‌کند جسمش سنگین شده و هرچه فریاد می‌زند کسی صدایش را نمی‌شنود اما خوشبختانه این حالت هیچ‎گونه عارضه جسمی‌ در پی ندارد و می‌تو
حتما تا به حال خشکی دهان در صبح را تجربه کرده اید؛ اما آیا می دانید دلیل ایجاد این مشکل چیست؟ زمانی که غده های تولید کننده بزاق دهان شما برای مدت طولانی، بزاق کافی، تولید نکنند؛ بنابراین رطوبت دهانتان کم می‌شود و دچار خشکی دهان یا«زروستومیا» می شوید. در بین افراد مسن خشکی دهان رایج تر است و یکی از دلایل این موضوع، می تواند این باشد که آن ها بیشتر از دیگران، داروهای مختلف مصرف می کنند. البته دلایل دیگری هم برای ابتلا به خشکی دهان وجود دارد که
این مسئله که آشکار شدن مشکلات روانی در اشخاص باهوش‌تر.
به مراتب بیشتر می باشد موضوع جدیدی نمی‌باشد.
محققان در پژوهش های متفاوت تلاش کرده اند.
تا رابطه ای میان مقدار هوش و بالاتر بودن احتمال افسردگی.
و دیگر اختلالات روانی را کشف ‌کنند.
شیوع اختلال دوقطبیبیشتر هنرمندان خلاق از اختلال دوقطبی و دیگر مشکلات روانی در حال رنج بوده‌اند.
ولی تا چه حدی مقدار iq خلاقیت و حتی سطح تحصیلات .
با آشکار شدن بیماری های روانی دارای رابطه می باشد ؟
اخیراً با پژ
این مسئله که آشکار شدن مشکلات روانی در اشخاص باهوش‌تر.
به مراتب بیشتر می باشد موضوع جدیدی نمی‌باشد.
محققان در پژوهش های متفاوت تلاش کرده اند.
تا رابطه ای میان مقدار هوش و بالاتر بودن احتمال افسردگی.
و دیگر اختلالات روانی را کشف ‌کنند.
شیوع اختلال دوقطبیبیشتر هنرمندان خلاق از اختلال دوقطبی و دیگر مشکلات روانی در حال رنج بوده‌اند.
ولی تا چه حدی مقدار iq خلاقیت و حتی سطح تحصیلات .
با آشکار شدن بیماری های روانی دارای رابطه می باشد ؟
اخیراً با پژ
بچه بودیم...
توی فیلم پدر سالار، اسدالله خان خواب بود و یه خواب دید و عرق کرده از خواب پرید و فریاد زد یا ابوالفضل...
من تا مدتها ادای اسدالله خان رو وقت خواب درمیاوردم و مامانم قربون دست و پای بلوری دختر بانمکش میرفت...
حالا هر روز یا حداقل هر هفته قصه من همین شده...
هفته پیش وسط هال خونه خواب بودم که بیدارم کردن...همه گفتن داشتی داد میزدی...اره...داشتم داد میزدم که یه نفر یه نامه ای رو بهم بده و نمیداد...
دیروز هم کلی خواب دیدم و هر بار از خواب پریدم...
برجستگی یا کجی شست پا (هالوکس والگوس)
این اختلال یک ناهنجاری استخوانی در مفصل شست پا می باشد که در بیشتر موارد به علت اختلالات ساختاری و بیومکانیکی در پا ایجاد می شود. در گذشته استفاده از کفش های نامناسب (پنجه باریک) را علت ایجاد این اختلال می دانستند اما امروزه ثابت شده است که اختلالات ساختاری پا به ویژه پرونیشن (صافی کف پا) باعث بروز این اختلال می شود.
ادامه مطلب
ژنیکوماستی
 
بزرگی سینه آقایان را اصطلاحاً ژنیکوماستی گویند. این عارضه رشد غیر عادی سینه‌ آقایان، در یک یا هر دو طرف را شامل می‌شود، ژنیکوماستی اصطلاحی پزشکی با ریشۀ یونانی و به معنای «سینه‌های شبیه به زنان» می‌باشد. این عارضه سینه آقایان را از حالت طبیعی خارج کرده و به هیبت سینه زنان نزدیک می‌کند. اصلاح فرم سینه در خانم ها ماموپلاستی نام دارد.
 
اختلال در هورمون‌ها و عدم تعادل بین هورمون استروژن و پروژسترون موجب ژنیکوماستی خواهد شد. تس
فروش تخت خواب های دونفره اقساطی در کرج: بزرگترین مرکز فروش سرویس خواب در استان البرز و کرج. اگر به دنبال خرید سرویس خواب و تخت خواب اتاق خواب با تنوع طرح و رنگ بسیار و به قیمت تولیدی هستید،این فرصت را از دست ندهید.
ادامه مطلب
مثلا تعبیر خواب چشم زخمی متفاوت از تعبیر خواب چشم سبز است. فردی ممکن است تعبیر خواب عفونت چشم به کارش بیاید و فردی دیگر هم تعبیر خواب کور شدن چشم دیگری مد نظرش باشد. ما در این مقاله از پارسی نو سعی کرده ایم تا به تمام این موارد از جمله تعبیر خواب آسیب دیدن چشم اشاره کنیم. ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.
 
تعبیر کلی چشم در خواب
آن چه در زندگی ما عزیز و گرامی است در خواب های ما به صورت چشم ظاهر می شود. اگر در خواب احساس کنید که دیدگان شما کم فر
بیماری اختلال دوقطبی در اغلب موارد با افسردگی اشتباه گرفته می شود اما تفاوت های آشکاری با افسردگی دارد و به مراتب خطرناکتر از آن است.
 
این اختلال تا حدودی حالت ژنتیکی دارد و در خانواده فرد مبتلا موارد دیگری از ابتلا به این بیماری یا سایر بیماری های روانی وجود دارد، زمان شروع آن معمولا در دوران نوجوانی است و همزمان با افزایش سن بیماری توسعه پیدا کرده و در بزرگسالی علائم بیماری به اوج می رسد.
 در ادامه با علائم این بیماری آشنا خواهیم شد.
ادام
 
1.نخوردن صبحانه –کسانی که صبحانه نمی خورند قندخونشان به سطح پایین تری افت می کند این امر باعث تامین نامناسب موادغذایی برای مغز ودرنتیجه افت فعالیت مغزی می شود
پرخوری –این امر باعث تصتب شرایین (سختی دیواره رگها )مغزشده ومنجربه کاهش قدرت ذهنی می شود
3.دخانیات –این امر باعث کوچک شدن چند برابر مغز ومنجربه الزایمر می گردد
4.استفاده زیادازقندوشکر-کهجذب پروتئین ومواد غذایی رامتوقف می کند ومنجر به سوء تغذیه واحتمالا اختلال دررشدمغزی خواهدشد.
5.
تحقیق اختلال یادگیری خواندن
دانلود تحقیق با موضوع اختلال یادگیری خواندن، در قالب doc و در 21 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن پژوهش: اختلال یادگیری اصطلاح ناتوانی یادگیری فقط در مورد کودکانی به کار گرفته می شود که با وجود توانایی ظاهرا طبیعی (که برای یادگیری دارند) نام
تحقیق اختلال یادگیری خواندن
دانلود تحقیق با موضوع اختلال یادگیری خواندن، در قالب doc و در 21 صفحه، قابل ویرایش. بخشی از متن پژوهش: اختلال یادگیری اصطلاح ناتوانی یادگیری فقط در مورد کودکانی به کار گرفته می شود که با وجود توانایی ظاهرا طبیعی (که برای یادگیری دارند) نام
اختلال بدریخت انگاری بدن از جمله اختلالات شبه جسمانی است که در میان جوانان و نوجوانان شیوع بیشتری دارد. شاید در بین اطرافیان خود با کسانی برخورد کنید که برخلاف ظاهر زیبا و اندام مناسب، گمان می‌کنند که زشت هستند و اندام زیبایی ندارند. به همین دلیل دائم مشغول عمل‌های زیبایی و رژیم‌های متعدد می‌باشند. اینگونه افراد حتی پس از عمل‌های متعدد و رژیم‌های فراوان، باز هم از خود ناراضی هستند و سعی می‌کنند از دید دیگران دور باشند. اگر این نارضایتی
به کودکان بیاموزید خوبی‌های حتی کوچک و اندک دیگران را ببینند و بازخورد مثبت بدهند. این رفتار باعث می‌شود تا دیگران نیز به ما بازخورد مثبت بدهند. فراموش نکنید که گاهی دید منفی و بدبینانه، نشانه‌ای از یک اختلال اعصاب و روان مانند افسردگی، اضطراب، اختلال سلوک و شخصیت یا مشکل و اختلال دیگری است و چنان‌چه نمی‌توانید شیوه‌ی نگرش منفی کودک خود را اصلاح کنید، شاید روان‌پزشک یا روان‌شناس کودک بتواند به شما کمک کند.
وقتی دست ها به خواب می روند، بی حس خواه سوزن سوزن می شوند. چنین حالتی در طول روز یا شب ممکن است روی بدهد. واژه علمی این عاطفه رویا رفتگی است. اگر این مورد بیشتر در طول شب روی می دهد، چند مسئلهٔ مهم در علت آن دخیل هستند. بخاطر کشف کردن علت خواب رفتن دست در خواب و طرز های پیشگیری و مقابله با آن، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. حتما بخوانید:علت رویا رفتن دست و راه درمان آنخواب کافی برای بدن چند ساعت است؟علت خواب عدول کردن مشت و پا و تداوی آن؛ ۹ دل
وسواس کندن مو از زیر مجموعه اختلالات کنترل تکانه عبارت است از کندن مو که منجر به طاسی لکه‌ای می‌گردد، کندن موی سر شایع است، ابروها پلک‌ها و ریش کم‌تر و موی تنه، زیر بغل و ناحیه پوبیک، ندرتا هدف کندن قرار می‌گیرد.
این اختلال در بیشتر موارد با یک موقعیت استرس‌ آمیز رابطه دارد.
مانند اختلال روانی در روابط مادر و کودک، ترس از تنها شدن و…
اختلال وسواس کندن مو چیست؟
منبع: وب سایت روانشناسی ویکی روان
ادامه مطلب
بیماری دو قطبی و طلاق به معنای دوره های خلق بسیار شاد که به شیدایی می رسد.
و دوره‌های افسردگی. البته در موارد نادر امکان دارد.
مبتلایان به اختلال دوقطبی فقط دوره شیدایی.
و بدون افسردگی را به سپری کردن بپردازند.
اختلال دوقطبیاین اختلال که  دارای شیوع  ۵ درصدی در جامعه می‌باشد .در طول دوره شیدایی خود را با بالا بردن اعتماد به نفس، پرحرفی کردن.کم شدن احتیاج به خواب،  بیشتر شدن انرژی و ولخرجی کردن.که به اختلال واضح در رویکرد شخصی و اجتماعی منجر
وقتی دست ها بوسیله رویا می روند، بی درک یا سوزن سوزن می شوند. چنین حالتی تو طول روز خواه شب ممکن است روی بدهد. اصطلاح علمی این احساس خواب رفتگی است. اگر این مورد بیشتر در طول شب روی می دهد، چند مسئلهٔ مهم تو علت آن دخیل هستند. بخاطر یافتن علت خواب رفتن دست تو رویا و طرز های پیشگیری و مقابله با آن، این مقاله را تا سرانجام وارسی کنید. حتما بخوانید:جهت خواب رفتن دست و راه درمان آنخواب کافی برای بدن چند ساعت است؟علت رویا رفتن دست و پا و علاج آن؛ ۹ دل
دکتر داشت حرف میزد. میگفت آدما وقتی تعارض هایی واسشون پیش میاد که نمیتونن حلش کنن و باهاش کنار بیان پس خوابش رو میبینن تا بتونن حلش کنن اینکه بعضی ها خواب های سریالی میبینن به خاطر اینه که با یه بار خواب دیدن نتونستن تعارض هاشون رو حل کنن پس انقد اون خواب رو میبینن تا بتونن حلش کنن.
دلیل خواب های ادامه دارم رو فهمیده بودم. دلیل خواب های اخیرم حتی و خواب های به وقت وقایع مهم. اینکه چرا در حالی که قلبم به شدت تند میزنه و وحشت کردم از خواب میپرم و ح
خرید تخت خواب های جهیزیه قسطی: بزرگترین مرکز فروش تخت خواب های تک نفره، دو نفره و جهیزیه عروس و تخت های تاشو در استان البرز و کرج. اگر به دنبال خرید سرویس خواب و تخت خواب اتاق خواب با تنوع طرح و رنگ بسیار و به قیمت تولیدی هستید،این فرصت را از دست ندهید.
ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها