نتایج جستجو برای عبارت :

آغاز ارتباط خاصّ علّامه طباطبائی با آیةالله قاضی رضوان الله علیهما

آغاز ارتباط خاصّ علّامه طباطبائی با آیةالله قاضی رضوان الله علیهما
 
علّامه آیةالله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی قدّس سرّه:
 
«استاد علّامه میفرمودند: چون به نجف اشرف برای تحصیل مشرّف شدم از نقطۀ نظر قرابت و خویشاوندی و رَحِمیّت، گاهگاهی بمحضر مرحوم قاضی شرفیاب می شدم.
 
تا یک روز درِ مدرسه ای ایستاده بودم که مرحوم قاضی از آنجا عبور می کردند؛ چون به من رسیدند، دست خود را روی شانۀ من گذاردند و فرمودند: «ای فرزند! دنیا میخواهی نماز شب بخوان
تواتر حدیث غدیر در کلام علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه
عالم جلیل القدر شیعه علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف می‌نویسد:
وقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم فی غدیر خم ألست أولى بكم من أنفسكم ؟ قالوا : بلى یا رسول الله. فقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم: من كنت مولاه فعلی مولاه كما رواه العامة والخاصة متواترا.
رسول خدا صلی الله علیه و آله در غدیر خم فرمودند: آیا من سزاوارترین افراد به خودتان نیستم؟ [حاضرین] گفتند: بلی، ای پ
کفر صوفیه و وحدت وجودی‌ها در کلام علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه
علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف در کتاب شریف لوامع صاحبقرانی در مذمت صوفیه می‌نویسد:
بسیار است که ملحد می‌شوند به نادانی چون عبارات صوفیه قریبست به عبارات ملاحده و مثل عبارت ملاحده مثل عبارت حدیث قدسی که الحال گفته شد جمعی حلول می‌فهمند و جمعی اتحاد و جمعی به وحدت وجود به نحوی که خود میفهمند و همه کفر است.
لوامع صاحبقرانی، تألیف علامه محمد تقی مجلسی، جلد ۷، ص
کفر صوفیه و وحدت وجودی‌ها در کلام علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه
علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف در کتاب شریف لوامع صاحبقرانی در مذمت صوفیه می‌نویسد:
بسیار است که ملحد می‌شوند به نادانی چون عبارات صوفیه قریبست به عبارات ملاحده و مثل عبارت ملاحده مثل عبارت حدیث قدسی که الحال گفته شد جمعی حلول می‌فهمند و جمعی اتحاد و جمعی به وحدت وجود به نحوی که خود میفهمند و همه کفر است.
لوامع صاحبقرانی، تألیف علامه محمد تقی مجلسی، جلد ۷، ص
سخنان رسول خدا صلی الله علیه و آله بر پیکر پاک حضرت ابو طالب علیه السلام
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
حضرت رسول صلی الله علیه و آله در جنازه‌ی او (جناب ابو طالب علیه السلام) حاضر شد و فرمود: صله‌ی رحم کردى، خدا تو را جزای خیر دهد، ای عم من! به درستی که مرا کفایت و تربیت نمودی در خردسالی و یاری و معاونت نمودی در بزرگی؛ پس رو به مردم گردانید و فرمود: براى عم خود شفاعتی بکنم كه جن و انس، از آن در تعجب مانند!  
حیاة القلوب، تالیف علامه مجلس
پاداش انتظار فرج در عصر غیبت
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
و در حدیث معتبر دیگر از حضرت علی بن الحسین صلوات الله علیهما منقول است که آن حضرت فرمود که ممتد و دراز خواهد شد غیبت امام دوازدهم از اوصیای رسول خدا صلوات الله علیه و آله، به درستی که اهل زمان غیبت آن حضرت که قائل به امامت او باشند و انتظار ظهور او کشند بهترین اهل هر زمانی خواهند بود؛ زیرا که حق تعالی به ایشان عطا فرموده است از عقول و افهام و معرفت و شناسایی، آن قدر که غیبت نزد
شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلام امام کاظم علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲- محمد بن یحیى، عن العمركی بن علی، عن علی بن جعفر أخیه، أبی الحسن علیه السلام قال: إن فاطمة علیها السلام صدیقة شهیدة .
امام کاظم علیه السلام فرمودند: حضرت فاطمه علیها السلام، راستگویی بود كه او را شهید کردند.
الكافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۱، صفحه ۲۹۱، حدیث ۲، چاپ منشورات الفجر بیروت

علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله عل
نتیجۀ ارتباط بی حساب و کتاب سالک با دیگران
 
علّامه آیت الله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه
کربلایی کاظم را بارها دیده بودم، عنایتی به ایشان شده بود، امّا بر اثر شهرت و رفت و آمد به منازل این و آن و خورد از غذای آنان، آن نورانیّت و صفای خاطری که داشتند کم رنگ شد و دیگر آن کربلایی کاظم اوّل نبود.
«نور مجرّد» ج ۱ ص ۶۴۷
کجاست مثل خدیجه ...
قالت أم سلمة فلما ذكرنا خدیجة بکی رسول الله ثم قال خدیجة و أین مثل خدیجة صدقتنی حین كذبنی الناس و وازرتنی على دین الله و أعاننی علیه بمالها إن الله عز و جل أمرنی أن أبشر خدیجة ببیت فی الجنة من نصب الزمرد لا صخب فیه و لا نصب .
ام سلمه رضوان الله علیها گفت: هر وقت ذکر حضرت خدیجه سلام الله علیها می‌کردیم رسول خدا صلی الله علیه گریان می‌شد و سپس می‌فرمود: خدیجه و کجاست مثل خدیجه؟ او در آن هنگام که مردم مرا تکذیب کردند، مرا تصدیق
دادخواهی حضرت زهرا سلام الله علیها پس از رجعت در عهد ظهور نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله
علامه مجلسی رضوان الله علیه از مفضل بن عمر رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام در مورد شکایت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از رجعت در عهد ظهور فرمودند: پس ابتدا کند حضرت فاطمه و شکایت کند از ابو بکر و عمر علیهما اللعنة که فدک را از من گرفتند و چندان که حجت‌ها بر ایشان اقامه کردم سود نداد و نامه‌ای که
دادخواهی حضرت امیر المومنین سلام الله علیه پس از رجعت در عهد ظهور نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله
علامه مجلسی رضوان الله علیه از مفضل بن عمر رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام در مورد شکایت امیر المومنین علیه السلام نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از رجعت در عهد ظهور فرمودند: پس حضرت امیر المومنین شکایت کند که چندین شب با حسنین و زینب و ام کلثوم (علیهم السلام) به خانه‌ی مهاجر و انصار رفتم از آن‌هایی که مکرر تو بیعت خل
منع اهل بیت علیهم السلام از هم‌نشینی با اهل بدعت
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن الرحمن بن أبی نجران عن عمر بن یزید، عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال: لا تصحبوا أهل البدع ولا تجالسوهم فتصیروا عند الناس كواحد منهم، قال  رسول الله (صلى الله علیه وآله): المرء على دین خلیله وقرینه.
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: با اهل بدعت رفاقت و هم‌نشینی نکنید تا نزد مردم چون یکی از آن‌ها
قبول عبادات در گرو شناخت امام است
علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
احادیث متواتره از رسول خدا و ائمه هدی صلوات الله علیهم اجمعین وارد شده است که اگر کسی یک امام از ائمه معصومین صلوات الله علیهم) را نشناسد، هر چند عبادت بسیار کند، همه مردود است.
لوامع صاحبقرانی، تالیف علامه محمد تقی مجلسی، جلد ۱، صفحه ۱۸، چاپ موسسه مطبوعاتی اسماعیلیان
ولایت امیر المومنین علیه السلام ولایت خداست
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، قال: حدثنا إبراهیم بن هاشم، عن محمد بن سنان، قال: حدثنا أبو الجارود زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال رسول الله (صلى الله علیه وآله): ولایة علی بن أبی طالب ولایة الله، وحبه عبادة الله، واتباعه فریضة الله، وأولیائه أولیاء الله، وأعداؤه أعداء الله، وحربه حرب الله، وسلمه سلم الله عز
تشهد سه‌گانه مکتوب بر درهای بهشت
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
٢٤- ومن كتاب المقنع فی الامامة عن جابر الانصاری قال رسول الله : لیلة اسری بی إلى السماء امر بعرضالجنة والنار علی ، فرأیتهما جمیعا ، رأیت الجنة وألواننعیمها ، ورأیت النار وألوان عذابها ، وعلى كل باب من أبوابالجنة الثمانیة : لا إله إلا الله ، محمد رسول الله ، علی ولی الله.
شیخ صدوق رحمه الله در کتاب المقنعة فی الامامة روایت کرده است که پیامبر خدا صلی الله علیه و آ
فاسقان در آیه ۴۴ سوره مائده کیستند؟
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
از حضرت باقر و صادق علیهما السلام منقول است که: حق تعالی نصیبی از خمس از برای آل محمد صلی الله علیه و آله فرض کرد و ابا کرد ابو بکر از آنکه نصیب ایشان را بدهد به سبب حسادت و عداوت و حق تعالی فرموده است که: هر که حکم نکند به آنچه فرستاده است خدا، پس ایشانند فاسقان.
حق الیقین، تالیف علامه مجلسی، صفحه ۳۴۰، نشر سرور
علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه محمد تقی مجلسی قدس سره
ایشان در مورد علت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها می‌نویسند:
و شهادتها صلوات الله علیها كانت من ضرب عمر علیه اللعنة الباب على بطنها عند إرادة أمیر المؤمنین لبیعة أبی بكر لعنه الله و ضرب قنفذ غلام عمر، السوط علیها بإذنه و الحكایة مشهورة عند العامة و الخاصة و مفصلة فی كتاب لسلیم بن قیس الهلالی و سقط بالضرب غلام كان اسمه محسن‏ و هو مذكور فی ارشاد المفید رضی الله عنه.
و سبب ش

✨ علامه سید هاشم بحرانی رضوان الله علیه می‌نویسد: در کتاب وسیلة المتعبدین آمده که عمرو بن حمق رحمه الله گفت: من با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نشسته بودم که فرمودند: آیا دوست داری که عمود (ستون) بهشت را به تو نشان بدهم؟ عرض کردم: آری. آنگاه علی علیه السلام آمد. پس فرمودند: این و اهل بیت او عمود بهشت هستند.
تواتر حدیث غدیر در کلام خواجه نصیر الدین طوسی و علامه حلی
علامه حلی رضوان الله علیه می‌نویسد:
قال: و لحدیث الغدیر المتواتر. 
أقول: هذا دلیل آخر على إمامة علی ع و تقریره أن النبی صلى الله علیه و آله قال فی غدیر خم و قد رجع من حجة الوداع معاشر المسلمین أ لست أولى بكم من أنفسكم قالوا بلى قال صلى الله علیه و آله من كنت مولاه فعلی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله. و قد نقل المسلمون كافة هذا الحدیث نقلا متواترا .
او (
علامه حسن زاده آملی: «به دستور حضرت استادم علامه آقا سید محمد حسین طباطبایى رضوان الله تعالى علیه از اول ماه ذى القعده تا دهم ذى الحجه ۱۳۸۹ ه ق، در اربعین‌ کلیمى‌ بودم‌ وَ واعَدْنا مُوسى‌ ثَلاثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً ...(سوره اعراف، آیه ۱۴۲)؛ در اوائل ماه ذى الحجه مذکور به توجه نشسته بودم، انتقالى روى آورد تا در کنار نهرى گذارم افتاد، درخت انجیرى در کنار آن نهر بود و انجیر بسی
نظر علامه مجلسی رضوان الله علیه در مورد کتاب مصباح الشریعه:
و کتاب مصباح الشریعة فیه بعض ما یریب اللبیب الماهر و أسلوبه لا یشبه سائر کلمات الأئمة و آثارهم و روی الشیخ فی مجالسه بعض أخباره هکذا أخبرنا جماعة عن أبی المفضل الشیبانی بإسناده عن شقیق البلخی عمن أخبره من أهل العلم. هذا یدل علی أنه کان عند الشیخ رحمه الله و فی عصره و کان یأخذ منه و لکنه لا یثق به کل الوثوق و لم یثبت عنده کونه مرویا عن الصادق علیه السلام و أن سنده ینتهی إلی الصوفیة و ل
معجزه امام حسین علیه السلام و نشان دادن امیر المومنین علیه السلام سال‌ها بعد شهادت آن حضرت
شیخ حسن بن سلیمان رضوان الله تعالی از به نقل از کتاب مختصر بصائر الدرجات سعد بن عبد الله اشعری رضوان الله تعالی روایت کرده است:
[ ٣٢٠ / ٩ ] وعن الباقر ، عن أبیه علیهما‌ السلام أنّه قال : « صار جماعة من الناس بعد موت الحسن علیه السلام إلى الحسین علیه السلام ، فقالوا : یابن رسول الله صلى الله علیه وآله ما عندك من أعاجیب أبیك التی كان یریناها؟ فقال : هل ت
جایگاه امام حسن مجتبی علیه السلام و دوستدارانش در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
مرحوم حافظ رجب برسی روایت کرده است:
و من ذلك ما رواه حذیفة بن الیمان قال: رأیت رسول اللّه (صلّى اللّه علیه و آله) آخذ بید الحسن بن علی و هو یقول: أیّها الناس هذا ابن علی فاعرفوه، فو الذی نفس محمد بیده إنّه لفی الجنّة و محبّه فی الجنّة، و محبّ محبیه فی الجنّة .
حذیفه بن یمان رضوان الله علیه گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله را دیدم که دست امام حسن مجتبی علیه السلام
ائمه گمراهی و هدایت در قرآن کیستند؟!
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
محمد بن الحسن، عن محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن عیسى، عن محمد بن سنان، عن طلحة بن زید، عن جعفر، عن أبیه علیهما السلام قال: الأئمة فی كتاب الله إمامان قال الله عزوجل: " وجعلناهم أئمة یهدون بأمرنا " لا بأمر الناس یقدمون أمر الله قبل أمرهم وحكم الله قبل حكمهم قال تعالى: " وجعلناهم أئمة یدعون إلى النار " یقدمون أمرهم قبل أمر الله وحكمهم قبل حكم الله ویأخذون بأهو
گواهی مقدس اردبیلی به حسن عقیده و درستی کار مختار
علامه مقدس اردبیلی قدس سره عالم بزرگ شیعه در مورد مختار رضوان الله علیه در کتاب شریف حدیقة الشیعة چنین می‌نویسد:
در حسن عقیده‌ی مختار سخنی نیست و علامه‌ی حلی رحمت الله علیه او را مقبول شمرده و امام باقر علیه السلام جمعی را که مختار را به بدی یاد می‌کردند از این کار منع فرمود و امام صادق علیه السلام بر او رحمت فرستاد و امام زین العابدین علیه السلام وی را به دعای خیر یاد کرده است.
مقدس اردبیلی
               بسم الله ارحمن الرحیم
سید شهید قاضی نور الله شوشتری در (مجالس الموُمنین) در ضمن احوالات آیت الله علّامه حلّی گفته است:
از جمله مراتب عالیه که جناب شیخ به آن امتیاز دارد، آن است
که بر همه ی اهل ایمان شهرت یافته
که یکی از علمای اهل سنت
ادامه مطلب
ولادت امیر المومنین علیه السلام در کلام علمای شیعه (۱)
۱- شیخ صدوق رضوان الله علیه
سید بن طاووس رضوان الله علیه می‌نویسد:
كتاب مولد مولانا علی علیه السلام بالبیت تألیف أبی جعفر محمد بن بابویه.
شیخ صدوق کتابی در مورد ولادت امیر المومنین علیه السلام در کعبه نوشته است.
الیقین، تألیف سید بن طاووس، باب ۴۳، صفحه ۱۹۱
پی دی اف کتاب «العدد القویة لدفع المخاوف الیومیة» تألیف علی بن یوسف مطهر رضوان الله علیه به زبان عربی برای اهل تحقیق
«ألعُدَدُ القَویّة لِدفْعِ المَخاوِفِ الیَوْمیّة» کتابی به زبان عربی نوشته علی بن یوسف بن مطهر حلی برادر علامه حلی، از علمای قرن هفتم و هشتم هجری است. موضوع کتاب، ادعیه و ذکرهای روزانه هر ماه و شرح متولدان در هر روز از ماه و خواص ایام است. این کتاب که در دو جلد تالیف شده و فقط جلد دوم آن موجود است، در ۳۰ فصل تنظیم شده و هر فصل م
توهین و تهمت هذیان به رسول خدا صلی الله علیه و آله توسط عمر بن خطاب
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
حدیث دوات و قلم (قرطاس) در صحیح بخاری مسلم و سایر کتب معتبره اهل سنت (خلاف) مذکور است به طرق متعدد، چنین روایت کرده‌اند ایشان از ابن عباس که او گریست آنقدر که آب دیده‌اش سنگریزه مسجد را تر کرد، و می‌گفت که: روز پنجشنبه، روزی که درد رسول خدا صلی الله علیه و آله شدید شد و گفت: بیاورید دواتی و کتفی تا بنویسم از برای شما کتابی که گمراه نشوید بع
دیدگاه شیخ علی نمازی شاهرودی رضوان الله علیه در مورد ابن عربی
آیت الله شیخ علی نمازی شاهرودی رضوان الله علیه می‌نویسد:
ابن العربی : هو محی الدین ، صاحب الفتوحات المكیة والفصوص ، من أركان المتصوفة ، له دعاوی فاسدة وكلمات مضلة ،  ذكرنا بعضها فی كتابنا " تاریخ فلسفه وتصوف " . وتقدم شطر منها فی " حیى " بعنوان محی الدین . مات سنة ٦٣٨ ، وله ذموم وخرافیات ، كما فی البحار . نقله هنا فی السفینة "
ابن عربی: او محی الدین، صاحب فتوحات مکیه و فصوص می‌باشد. وی ا
حدیث قرطاس و وجوب لعن عمر بن خطاب در کلام علامه مجلسی قدس سره
علامه مجلسی رضوان الله علیه پس از نقل حدیث قرطاس و توهین عمر بن خطاب به رسول خدا صلی الله علیه و آله از کتب شیعه و سنی می‌نویسد:
ای عزیز! آیا بعد از این حدیث که همه عامه (اهل سنت عمری) روایت کرده‌اند هیچ عاقل است که شک کند در کفر عمر و کفر کسی که عمر را مسلمان نامد؟ اگر بقالی یا علافی خواهد که وصیت کند، کسی که مانع وصیت او شود، مردم بر او طعن‌ها می‌کنند؛ هر گاه رسول خدا صلی الله علیه و
رسواسازی معاویه در سرزمین منا و استناد به حدیث غدیر توسط امام حسین علیه السلام
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر می‌نویسد:
ذكر التابعی الكبیر أبو صادق سلیم بن قیس الهلالی فی كتابه جملا ضافیة حول شدة نكیر معاویة بن أبی سفیان على شیعة أمیر المؤمنین علیه السلام وموالیه بعد شهادته ثم قال. فلما كان قبل موت معاویة بسنتین حج الحسین بن علی علیهما السلام ، وعبد الله بن عباس ، وعبد الله بن جعفر ، فجمع الحسین بنی هاشم رجالهم ونسائهم ومو
قطره‌ای از مناقب معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
ابن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنی محمد بن عبد الله بن عبیدالله بن مرة رحمه الله قال : حدثنا عبد الله بن محمد البغوی قال : حدثنی علی بن الجعد ، قال : حدثنی أحمد بن وهب بن منصور ، قال : حدثنی أبو قبیصة شریح بن محمد العنبری ، قال : حدثنی نافع ، عن عبد الله بن عمر ابن الخطاب قال : قال رسول الله صلى الله علیه‌ وآله لعلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أنا نذیر
ولادت امیر المومنین علیه السلام در کلام علمای شیعه (۲)
۲- شیخ مفید رضوان الله علیه
شیخ مفید رضوان الله علیه می‌نویسد:
ولد بمکة فی البیت الحرام یوم الجمعة الثالث عشر من رجب سنة ثلاثین من عام الفیل ، ولم یولد قبله ولا بعده مولود فی بیت الله تعالى سواه إکراما من الله تعالى له بذلک وإجلالا لمحله فی التعظیم .
حضرت امیر المومنین علیه السلام در روز جمعه سیزدهم ماه رجب پس از سی سال از عام الفیل در خانه خدا در شهر مکه به دنیا آمد، نه پیش از وی کسی در خان
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
برای شناخت شیعه به این مطلب  ازحضرت‌الله العظمی علامه طهرانی دقت کنید که
قریب به این مضمون 
شخصی به علامه طهرانی عرض کرد در بیمارستانی در آمریکا خانم های پرستار بسیار با محبت وادب و احترام و دلسوزانه با بیماران برخورد می‌کنند و به امور بیماران رسیدگی میکنند...
ولی در بیمارستان اینجا پرستارها خیلی بداخلاق هستندو...
درحالی که پرستار آمریکایی مسیحی و اینها شیعه هستند
حضرت آیت‌الله
امیر المومنین علیه السلام ستون بهشت
علامه سید هاشم بحرانی رضوان الله علیه می‌نویسد:
٤٣- وفی الوسیلة عن عمرو بن الحمق، قال: كنت جالسا مع النبی صلى الله علیه وآله، فقال: یا عمرو، أتحب أن اریك عمود الجنة؟ قلت: بلی. ثم جاء علی علیه السلام؛ فقال: هذا وأهل بیته عمود الجنة.
در کتاب وسیلة المتعبدین آمده که عمرو بن حمق رحمه الله گفت: من با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نشسته بودم که فرمودند: آیا دوست داری که عمود (ستون) بهشت را به تو نشان بدهم؟ عرض کردم
اعتقاد شیعه در مورد انکار هر کدام از دوازده امام علیهم السلام در کلام شیخ صدوق رحمه الله
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
ابن بابویه (شیخ صدوق رحمه الله) در رساله عقاید گفته است که: هرکه دعوی امامت کند و امام نباشد ظالم و ملعون است، و هرکه امامت را در غیر اهلش قائل شود ظالم و ملعون است. و حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرموده است که: هر که انکار کند امامت علی را بعد از من انکار پیغمبری من کرده است و هر که انکار پیغمبری من کند انکار پروردگاری
امامت معصومین علیهم السلام و غیبت امام زمان علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
الفضل بن شاذان فی كتاب إثبات الرجعة : عن فضالة بن أیوب ، عن أبان بن عثمان ، عن محمد بن مسلم قال : قال أبو جعفر ؟ ، قال رسول الله له العلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أنا أولى بالمؤمنین من أنفسهم، ثم أنت یا علی أولى بالمؤمنین من أنفسهم ، ثم الحسن، ثم الحسین ، ثم علی بن الحسین ، ثم محمد بن علی ، ثم جعفر بن محمد ، ثم موسی بن جعفر ، ثم علی بن موسى، ثم محمد
منظور از فلق در قرآن چیست؟
خداوند در سوره فلق می‌فرمایند: قل اعوذ بربّ الفلق.
اما فلق چیست؟
علامه مجلسی رضوان الله علیه در کتاب عین الحیات آورده است که از امام صادق علیه السلام روایت شده است:
فلق، چاهی است در جهنم، که اهل جهنم از شدت حرارت آن استعاذه می‌نمایند و از خدا طلب می‌نمایند که نفسی بکشند. چون نفس کشید، جمیع جهنم را سوزانید. در آن چاه صندوقی از آتش است، که اهل آن چاه از حرارت آن صندوق استعاذه می‌نمایند؛ و آن تابوتی است که در آن تابوت،
پی دی اف کتاب «شرح و ترجمه قصیده تائیه دعبل خزاعی» تالیف علامه محمد باقر مجلسی قدس الله روحه الشریف
قصیده تائیه دعبل بن علی خزاعی رضوان الله علیه، معروف به مدارس آیات، بلندترین شعر دعبل خزاعی شاعر شیعی قرن دوم و سوم در ستایش اهل بیت علیهم السلام و بیان فضائل، خلافت، ولایت و مصائب ایشان سروده است. او این شعر را در محضر امام رضا علیه السلام خواند و امام رضا علیه السلام از شعر او تمجید کردند و به او پاداش دادند.
لینک دانلود
مسموم شهید شدن رسول خدا صلی الله علیه و آله در بیان شیخ مفید
۱- شیخ مفید رضوان الله علیه:
 
✍ رسول الله صلى الله علیه وآله محمد بن عبد الله... وقبض بالمدینة مسموما یوم الاثنین للیلتین بقیتا من صفر....
 
رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز دوشنبه بیست و هشت صفر در مدینه در حالى که مسموم شده بود، از دنیا رفت.
 
المقنعة، تألیف شیخ مفید، صفحه ۴۵۶
استدلال امام صادق علیه السلام در باره رجعت
علامه مجلسی رضوان الله علیه در کتاب رجعت می‌نویسد:
مفضل گوید که به امام صادق علیه السلام عرض کردم ای مولای من! جمعی از شیعیان شما هستند که قائل نیستند که شما و دوستان شما و دشمنان شما در آن روز زنده خواهید شد. حضرت فرمود که مگر نشنیده‌اند سخن جد ما رسول الله (صلی الله علیه و آله) را و سخن ما اهل بیت را که مکرر خبر داده‌ایم از رجعت، مگر نشنیده‌اند این آیه را که: «و لنذیقنهم من العذاب الأدنى دون العذاب
دانلود رایگان مجموعه ارزشمند نور مجرد
 
توضیحات: کتاب شریف نور مجرد در سه جلد چاپ شده است و یک دانشنامه کامل برای سبک زندگی اسلامی را بیان کرده است.
 
این کتاب که به توصیه جمعی از علماء از جمله حضرت آیت الله خامنه ای نوشته شده است یادنامه کاملی از عارف کامل حضرت علامه آیت الله سید محمدحسین حسینی طهرانی میباشد.
نویسنده این کتاب فرزند ارشد و وصی علامه میباشند.
 
* جهت دانلود کتاب ها به ادامه مطلب مراجعه کنید :

 
ادامه مطلب
تداوم دشمنی عایشه با اهل بیت علیهم السلام
علامه بیاضی عاملی و ملا طاهر قمی رضوان الله علیهما از علمای بزرگ شیعه روایت کرده‌اند:
روى سعید بن المسیب عن وهب أن فاطمة لما زفت إلى علی علیه السلام قالت نسوة الأنصار: أبوها سید الناس، فقال النبی صلى الله علیه وآله: قلن: وبعلها ذو الشدة و لبأس، فلم یذكرن علیا فقال فی ذلك فقلن: منعتنا فقلن: منعتنا عائشة. فقال ما تدع عائشة عداوتنا أهل البیت.
زمانی که حضرت فاطمه علیها السلام را به حجله‌ی امیر المومنین ع
در‌سال‌۶‌هجری‌پیامبر‌اسلام‌ومسلمانان‌تصمیم‌گرفتند‌،برای‌انجام‌عمل‌عمره‌به‌سمت‌مکه‌حرکت‌کنند،وقتی‌به‌منطقه‌حدیبیه‌رسیدند،مشرکان‌مکه‌از‌ورود‌آنان‌به‌مکه‌جلوگیری‌کردند،در‌اینجا‌بود‌که‌پیامبر‌از‌مسلمانان‌خواست‌که‌با‌اودر‌برابر‌مشرکان‌‌مکه‌بیعت‌کنند،‌واز‌جان‌‌پیامبر‌دفاع‌کنند،که‌این‌بیعت‌بنام‌بیعت‌رضوان،یابیعت‌الشجره‌معروف‌است،چون‌
زیر‌درخت‌مخصوصی‌این‌بیعت‌انجام‌گرفت،آی
جزوه اصول فقه 1 علامه مظفر
 
 
دانلود جزوه اصول فقه 1 علامه مظفر
 
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیدنتایج وب
دانلود خلاصه کتاب اصول فقه علامه مظفر pdf | یاوران ... - یاوران ...www.yavaranfile.ir › downloads › دانلود-خلاصه-کتاب-ا...۲۷ مهر ۱۳۹۸ - دانلود خلاصه کتاب اصول فقه علامه مظفر pdf | یاوران فایل. ... اطلاعیه شماره 1لینک دانلود فایل بلافاصله پس از پرداخت وجه به نمایش در می آید و همزمان به ...
شرح اصول فقه جلد 1 علامه مظفر - بان
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
 
از سیدنا الاستاد(رضوان الله تعالی علیه) سؤال کردیم که این سورهٴ مبارکه یس را که فریقاً از رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) نقل کرده‌اند که سورهٴ یس قلب قرآن است به چه مناسبت است؟ فرمود: ما همین سؤال را از استادمان مرحوم آقای قاضی(رضوان الله علیه)، مرحوم آقا سید علی قاضی آن عارف معروف، سؤال کردیم که به چه مناسبت سورهٴ یس را قلب قرآن می‌گویند؟
فرمودند: ظاهراً به مناسبت این دو آیهٴ پایانی سورهٴ یس است که سخن از ملکوت
تواتر نزول آیه تطهیر در شان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در کلام علامه مجلسی قدس سره
علامه مجلسی قدس الله روحه الشریف می‌نویسد:
بدان که احادیث از طرق عامه و خاصه به حد تواتر رسیده که آیه تطهیر در شان اهل بیت رسالت علیهم السلام نازل شده که آل عبا باشند، و موافق بعضی از احادیث ما جمیع ائمه ما داخل‌اند.
عین الحیات، تالیف علامه مجلسی، جلد ۱، صفحه ۱۸۱، انتشارات انوار الهدی
درختی که زیر آن بیعت رضوان انجام شد برای همیشه به عنوان یادگار پیامبر «صلی الله علیه و آله و سلم» در منطقه حدیبیه باقی ماند و مردم سال ها زیر آن درخت نماز می خواندند. هنگامی که عمر بن خطاب به خلافت رسید، دستور داد آن درخت را همانند تمام یادگارهای پیامبر «صلی الله علیه و آله و سلم» از بین ببرند و اثری از آن باقی نماند، تا برای همیشه خاطره صلح پیامبر «صلی الله علیه و آله و سلم» که معترض به آن بود محو گردد.
+ گزارش لحظه به لحظه از ماجرای صلح حدیبیه -
جمله‌ای که محمد بن ابی بکر با آن با امیر المومنین علیه السلام بیعت کرد
محدث جلیل عماد الدین طبری رضوان الله علیه روایت کرده است که چون محمد بن ابی بکر (رضوان الله علیه) بیعت می‌کرد بر امیر المومنین علیه السلام، حضرت فرمود: یا محمد از تو بیعت می‌ستانم بر آنکه اقرار کنی که اول کسی که بر من ظلم کرد بعد از وفات رسول صلی الله علیه و آله پدر تو [ابی بکر] بود بدین عبارت: ابایعك ان اباك اول من ظلمنی، و انی اولى الناس بالناس. بیعت می‌ستانم از تو به این ک
امیر المومنین علیه السلام برترین قاضی (به روایت اهل تسنن)
ابن عبد البر از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
قال رسول الله (صلى الله علیه وآله) فی اصحابه: اقضاهم علی ابن ابی طالب (علیهما السلام). 
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در بین صحابه فرمودند: «علی (علیه السلام) برترین قاضی شما [صحابه] است».
الاستیعاب فی معرفة الاصحاب، تالیف ابن عبد البر، جلد ۳، صفحه ۱۱۰۲، چاپ دار الاعلام
یگانه ریسمان نجات
علّامه آیت الله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه:
خدا کند که پیوسته انسان در تحت ولایت محمّد و آل محمّد باشد که هر چه هست در این ولایت است،
ریسمان متّصل بین انسان و خداست، اگر یک سر این ریسمان به دست انسان باشد، آنها انسان را از حضیض ناسوت و أسفل سافلین به اوج لاهوت میرسانند،
و گرنه انسان در چاه طبع و نفس امّاره گرفتار، و شیاطین انسان را به ظلمات و بدبختى مى‏کشانند و به هزاران گرفتارى که هر کدام از دیگرى خراب
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
از قول فرزند علامه طهرانی علیه‌السلام نقل میکنم
آیت‌الله سیدمحسن طهرانی فرمودند
قریب به این مضمون
شخص در میان جمعیت فریاد زد برای سلامتی امام زمان عج و آیت‌الله العظمی بروجردی صلوات...
حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی به شدت ناراحت شدند که چرا به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بی احترامی کردید و نامشان را کنار نام من آوردید و فرمودند آن فرد از خانه من بیرون برود و....
حال خدا به ف

✨ مقدس اردبیلی رضوان الله علیه می‌نویسد: از ابو الصلت هروی (رضوان الله علیه) مروی است که حضرت امام رضا علیه السلام با هر طایفه به زبان ایشان تکلم می‌نمود و به خدا قسم که فصیح‌تر بود از ایشان به لغت ایشان و من روزی گفتم: یا ابن رسول الله! مرا تعجب می‌آید از تکلم شما به همه زبان‌ها و لغت‌ها! پس فرمود که یا ابا الصلت! من حجت خدایم بر خلق و حق تعالی حجتی نمی‌فرستد که او را دانا به همه‌ی لغت‌ها نکرده باشد، مگر به تو نرسیده است که جدم امیر الموم
نماز خواندن ناصبی با زنا کردنش فرقی ندارد!!!
علامه کبیر مقدس اردبیلی رضوان الله علیه می‌نویسد:
امام به حق ناطق جعفر بن محمد الصادق سلام الله علیه فرمودند: لایبالی الناصب صلی ام زنی؛ یعنی میان نماز گزاردن و زنا کردن ناصبی هیچ فرقی نیست. خواه به این مشغول باشد و خواه به آن اشتغال نماید. پس بهتر آن است که مخالفان اهل بیت سلام الله علیهم تصدیع نکشند و رنج بیهوده در نماز گزاردن و روزه گرفتن نبرند.
حدیقة الشیعة، تالیف مقدس اردبیلی، جلد ۱، صفحه ۴۳۰،
به نام خدای مهدی (عج)


نگرانی آیت الله بهجت در مورد جان علامه مصباح یزدی:آیت الله مصباح از شاگردان خاص آیت الله بهجت بودند و در مکتب اخلاقی ایشان جزو ممتازین به شمار می‌آمدند. در دوران اصلاحات روشنگری‌های آیت الله مصباح تا مرز خطر جانی پیش رفت و چنان شد که آیت الله بهجت نگران شده بودند. حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی از اساتید اخلاق حوزه نقل می‌کند: «آیت الله بهجت – مدظله العالی- در آن موقع دغدغه جان آیت الله مصباح را داشتند و ب
بزرگ‌ترین فتنه از بدترین فرقه منتسب به اسلام (اصحاب رای و قیاس)
میرزای نوری رضوان الله علیه می‌نویسد:
 [ ٢١٢٧٤ ] ١٠ ـ أبو الفتوح الكراجكی فی كنز الفوائد : عن رسول الله صلى الله علیه وآله ، قال : « ستفترق أمتی على بضع وسبعین فرقة ، أعظمها فتنة على أمتی ، قوم یقیسون الأمور برأیهم ، فیحرمون الحلال ویحللون الحرام ».
ابو الفتوح کراجکی رضوان الله علیه در کتاب کنز الفوائد روایت کرده است که حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «به زودی امت من به هف

رأفت و عنایت حضرت امام رضا علیه السلام
علّامه آیةالله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه
حضرت علىّ بن موسى الرّضا علیه السّلام تمام غلامان خود را جمع مینمود و در سر یک سفره با هم غذا میخوردند، روى یک فراش، روى یک زمین، یک نوع از غذا.
آنها که مقام حضرت امام رضا علیه السّلام را نداشتند امّا چون غلام بودند مطیع بودند، امام راضى ندارد غذائى بخورد و به غلامش ندهد.
«معادشناسی» ج ۲ ص ۹۷
#ولایت
برائت علنی حضرت ابی ذر غفاری قدس سره و شیعه شدن بسیاری از مردم شام به خاطر وی
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
ارباب سیر معتمده نقل کرده‌اند که: ابی ذر در زمان عمر به ولایت شام رفت و در آنجا بود تا زمان خلافت عثمان، و چون قبایح اعمال عثمان به سمع او رسید خصوصا قصه اهانت و ضرب عمار، زبان طعن و مذمت بر عثمان بگشاد و عثمان را آشکار لعن می‌فرمود و قبایح اعمال او را بیان می‌نمود، و چون از معاویه اعمال شنیعه مشاهده می‌کرد او را توبیخ و سرزنش م
مجازات قیاس غیرمعصوم با اهل بیت علیهم السلام
در حدیثی طولانی و مشهور به حدیث الخیط طبری شیعی رضوان الله علیه روایت کرده است که امام محمد باقر علیه السلام به جابر جعفی رضوان الله علیه فرمودند:
یا جابر، إنّا أهل البیت لا یقاس بنا أحد، من قاس بنا أحدا من البشر فقد كفر.
ای جابر، به ‌درستی که با ما اهل بیت علیهم السلام احدی قابل قیاس نمی‌شود، پس هر کس شخصی را با ما مقایسه کند، همانا کافر شده است.
نوادر المعجزات، تالیف طبری شیعی، صفحه ۲۶۷، چاپ منش
علت نام گذاری حضرت زهرا سلام الله علیها به فاطمه
شیخ طوسی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
٥٧١ / ١٨ ـ وبهذا الاسناد ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : إنما سمیت ابنتی فاطمة لان الله ( عز وجل ) فطمها وفطم من أحبها من النار.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: دخترم را فاطمه نامیدم زیرا که خداوند او و دوستدارانش را از آتش جهنم دور کرده است.
الامالی، تالیف شیخ طوسی، مجلس ۱۱، حدیث ۱۸، صفحه ۲۹۴، چاپ دار الثقافة
برائت علنی حضرت ابی ذر غفاری قدس سره و شیعه شدن بسیاری از مردم شام به خاطر وی
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
ارباب سیر معتمده نقل کرده‌اند که: ابی ذر در زمان عمر به ولایت شام رفت و در آنجا بود تا زمان خلافت عثمان، و چون قبایح اعمال عثمان به سمع او رسید خصوصا قصه اهانت و ضرب عمار، زبان طعن و مذمت بر عثمان بگشاد و عثمان را آشکار لعن می‌فرمود و قبایح اعمال او را بیان می‌نمود، و چون از معاویه اعمال شنیعه مشاهده می‌کرد او را توبیخ و سرزنش م
امام صادق علیهمالسلام  فرمود چیزی از علم از نزد خدای عزوجل خارج نشود جز اینکه بر سولخداصلی الله علیه واله آغاز شود  سپس امیرالمومنین علیه السلام رسد و سپس با مامان دیگر یکی پس از دیگری تا امام آخر از امام اول عالم تر نباشد توضیح در اینجا علامه مجلسی ره حدیث از  بصاییرالدرجات نقل میکند که حاصلش اینست افزایش علم پیغمبر صلی الله علیه واله و ائمه راجع بدست ور اجرا احکامست چنانچه در حدیث 644 ذکر شد نه آنکه راجع حلال و حرام باشد زیرا ایشان همیشه حل
اگر چهل مرد برای امیر المومنین علیه السلام پیدا می‌شد، ایشان بر ضد ابو بکر جهاد می‌کردند!!!
قال: فانتهوا بعلی علیه السلام إلى أبی بكر وهو یقول: أما والله لو وقع سیفی فی یدی لعلمتم أنكم لن تصلوا إلى هذا أبدا. أما والله ما ألوم نفسی فی جهادكم، ولو كنت استمكنت من الأربعین رجلا لفرقت جماعتكم، ولكن لعن الله أقواما بایعونی ثم خذلونی.
سلیم بن قیس هلالی رضوان الله علیه گوید: سلمان رضوان الله علیه گفت: وقتی که علی علیه السلام را به سوی ابو بکر می‌کشید
بسم الله الرحمن الرحیم
سید شهید قاضی نور الله شوشتری در (مجالس الموُمنین) در ضمن احوالات آیت الله علّامه حلّی گفته است:
از جمله مراتب عالیه که جناب شیخ به آن امتیاز دارد، آن است
که بر همه ی اهل ایمان شهرت یافته
که یکی از علمای اهل سنتدر بعضی فنون علمی استاد علامه حلی بود
او کتابی در ردّ مذهب شیعه امامیه نوشته بود
و درمجالس آن را برای مردم می خواند و آن ها را گمراه می نمود
و از ترس آنکه مبادا کسی از علمای شیعه ردّ آن نماید 
آن را به کسی نمی داد که
این کتاب ترجمه کتاب «الاِمامُ المَهدِی‌علیه السلام مِنَ المَهْدِ اِلَی الظُّهُورِ» اثر ارزشمندی از علامه فقید «آیت‌اللّه سید محمد کاظم قزوینی» است.سید محمد کاظم قزوینی به سال 1348 ه .ق در شهر مقدس کربلا در خانواده علمی و روحانی «قزوینی» - که از خاندان‌های اصیل و ریشه دار آن خطه به شمار می‌آمد - دیده به جهان گشود، او در مدت عمر پر برکت خود، علاوه بر اینکه سخنوری توانا بود؛ ده‌ها کتاب ارزشمند از خود به یادگار نهاد. بالاخره پس از عمری تلاش، جه
نتیجه تمسک به ولایت حضرت جواد الائمه علیه السلام
شیخ معتمد شاذان بن جبرائیل قمی رضوان الله علیه از علمای بزرگ شیعه روایت کرده است که امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
مَن أحَبَّ أن یَلقی اللّهَ وَ قَد رُفِعَت دَرَجاتُهُ وَ بُدِّلَت سَیِّئاتُهُ حَسَناتِ ، فَلیَتَوَلِّ مُحَمَّدَ الجَواد. 
اگر کسی دوست داشته باشد خدا را ملاقات کند در حالی که مقام و مرتبه‌اش بلند گشته و گناهانش به حسنات تبدیل شده، باید به دامان ولایت محمد جواد متمسک شود.
ا
عارف آیت الله سید علی قاضی طباطبایی (۱۳۲۵–۱۲۴۸ خورشیدی)، فقیه، حکیم و عارف شیعه سده سیزده و چهارده خورشیدی بود. لقب آیت الله، آیت الله العظمی علامه، عارف بالله، سید الاولیا تاریخ تولد ۹ اردیبهشت ۱۲۴۵ زادگاه: تبریز ایران محل تحصیل: تبریز - نجف محل مرگ۱۶ بهمن ۱۳۲۵ نجف مدفن: وادی السلام اطلاعات علمی شاگردان: آیت الله قاضی طی سه دوره، اخلاق و عرفان اسلامی را با کلام نافذ و عمل صالح خویش تدریس فرمودند و در هر دوره شاگردانی پرورش دادند که هر کدام ا
جسارت زشت عایشه به حضرت فاطمه و ام المومنین خدیجه سلام الله علیهما و عصبانیت و پاسخ کوبنده حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله به او
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١١۶- حدثنا محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید رضی الله عنه قال: حدثنا محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن خالد قال: حدثنی أبو علی الواسطی، عن عبد الله بن عصمة، عن یحیى بن عبد الله، عن عمرو بن أبی المقدام، عن أبیه، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: دخل رسول الله صلى الله علیه وآ
رجعت حضرت امیر المومنین علیه السلام
علامه مجلسی رضوان الله علیه روایت کرده است که حضرت امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
به درستی که مرا است برگشتنی بعد از برگشتن و زنده شدنی بعد از زنده شدن و من صاحب رجعت‌ها و برگشتن‌های بسیارم و صاحب صولت‌ها و انتقام‌های بی‌شمارم و صاحب دولت‌های عجیبم. منم حصار آهن، منم بنده خدا و برادر رسول خدا صلی الله علیه و آله، منم امین خدا و خزینه‌دار علم خدا، و صندوق سر خدا و حجاب خدا و صراط خدا و میزان خدا. منم
یکی از افرادی که می تواند الگو باشد مرحوم علامه طباطبائی است. من از سال 1326 شمسی که به قم آمدم با حضرت استاد علامه آشنا شدم. شاگرد ایشان بودم و بیش از شاگردی، مجذوب ایشان بودم. در واقع، دو نفر خیلی مرا در حوزه علمیه قم مجذوب خود کردند. یکی حضرت امام خمینیقدس سرّه بود و دیگری علامه طباطبائی قدس سرّه که خیلی شیفته این دو بزرگوار بودم. علاوه بر درس که خدمت علامه می خواندیم،
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
بحق اقاومولا علی اکبر علیه الاف السلام
به جرأت تمام میگویم
به جان خودم سوگند
اکثریت قریب به اتفاق ما از درک مقامات حضرت استاد علامه آیت الله  فاطمی نیا غافل و عاجزیم
بطوری درین غفلت فرو رفته ایم که میترسم عده ای از ما مردم حتی در برزخ و قیامت هم قابلیت درک مقام ایشان را پیدا نکنیم
خدایا به فضل عظیم خود بر جامعه بشریت منت گذار،
به قطره قطره خون آقا و مولایم حضرت علی اکبر علیه الاف السلا
پی دی اف کتاب شریف الاختصاص تالیف شیخ مفید رضوان الله علیه به زبان عربی برای اهل تحقیق
الاختصاص، مجموعه‌ای متنوع از احادیث معصومین علیهم السلام در حوزه عقاید، سیره و تاریخ، حکمت و اندرز، اخلاق و آداب، فضائل، معجزات و کرامات اهل بیت علیهم السلام و مطاعن مخالفان آنان است.
لینک دانلود چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات
لینک دانلود چاپ موسسه النشر الاسلامی
اعتقاد مذهب شیعه در مورد مرکب و جسم و جوهر و عرض نبودن خداوند
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
حق تعالی مرکب نیست، و جسم و جوهر و عرض نیست، او را مکانی نیست. باید دانست که موجود یا مرکب است یا بسیط: و مرکب آن است که اجزاء داشته باشد. یا در خارج مانند آدمی که مرکب است از اعضاء و اخلاط بدنی و عناصر اربعه، یا در ذهن مانند جنس و فصل؛ و بسیط آن است که جزئی نداشته باشد. و حق تعالی بسیط مطلق است، و او را جزئی نیست، زیرا که اگر جزئی داشته باشد محتاج ب
....حتی اگر به هر دلیلی روزه نتوانستید بگیرید این پیشنهاد ها هدیه ارزشمندی خواهد بود

با آرزوی قبولی عبادات و استجابت دعا
التماس دعا
                         ارمغانهای دیگر
                                                                                  از آیت الله قاضی رضوان الله علیه

                                                                                        از آیت الله طباطبایی رضوان الله علیه
 

                                                                         
 
پیامبر اکرم‏ (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: بر روی دَرِ بهشت حلقه‏  ای از یاقوت سرخ است، بر صفحه‏ ای زرّین. هنگامی که آن حلقه بر صفحه زرین کوفته شود، صدا و طنین آن «یا علی» است؛
«إنّ حلقة باب الجنة من یاقوتة حمراء علی صفائح الذهب، فإذا دقّت الحلقة علی الصفحة طنّت وقالت: یا علی».[بحار الانوار ج8 ص 122]
 
این حدیث شریف را استاد علامه طباطبایی(رضوان‏ اللّه‏ علیه) در مجلس درس چنین شرح دادند:
 
سرّ این که صدای کوبه در بهشت «یاعلی» است، این است
11 خردادماه 98 در جریان دیداری از نویسنده کتاب دلتنگ نباش (زندگینامه شهید مدافع حرم روح الله قربانی) و همسر این شهید تجلیل کردند.ایشان سال گذشته پس از مطالعه این کتاب نوشته اند: سلام و رضوان خدا بر شهید عزیز روح الله قربانی. از همسر شهید باید تشکر شود بخاطر فرستادن این کتاب و از ایشان و خانم مولائی بخاطر تدوین این اثر. 97/9/28
فرزندم درس دست در دست دوست صفحه ی 40 را باز کن و از روی متن درس بخوان.
 
 خود را برای آزمون روز شنبه از همین درس آماده کن . می توانی از نمونه سوالات زیر هم در تمرین هایت استفاده کنی . 
 
تکلیف : فعالیت های کامل کنید و نامه ای به دوست و عهد با دوست را تکمیل کن.
 
1.       پرسش های متن درس 151- آیا زیارت امام زمان ( عج ) پیش از ظهور ایشان امکان پذیر است ؟بله ، اگر باتقوا و پرهیز کار باشیم امکان زیارت ایشان وجو دارد همانطور که علامه حلّی و بعضی از اشخاص دیگر
بسم الله الرحمن الرحیم
اگر ازین حقیر سؤال میپرسید باید بگویم که عاقل آن است که میان خوب و خوب تر آنقدر عاقل باشد که خوبتر را انتخاب کند...در زمانی که هجوم سؤالات فراوان از سوی مکاتب و مذاهب و ادیان و ایدئولوژی های مختلف به سمت شیعه آغاز شده است... تحقیق و یافتن پاسخ صحیح برای این پرسش ها وظیفه هر شیعه ای است.نشستن و بحث کردن در خصوص روایات وارد شده در چگونگی مسح کردن شاید لازم باشد _که لازم نیست چون علمای بزرگ شیعه در قرون گذشته به بررسی این مسائ

شفاعت شیعیان توسط حضرت معصومه سلام اللّٰه علیها
شهید نور الله شوشتری رضوان الله علیه روایت کرده است:
✍ عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ: أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَةُ، أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْکُوفَةُ الصَّغِیرَةُ، أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِیَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ، تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى، وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَ
تشکیک در دستگاه عزاداری امام حسین علیه السلام شغل شیاطین
 
ابن قولویه قمی رضوان الله علیه روایت کرده است که حضرت زینب سلام الله علیها از امیر المومنین علیه السلام روایت کرده است که در هنگام احتضار از وقائع عاشورا صحبت نمودند و سپس به نقل از حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:
 
✍ «... إنّ إبلیس فی ذلک الیوم یطیر فرحاً فیحول الأرض کلّها فی شیاطینه و عفاریته فیقول: یامعشر الشیاطین! قد أدرکنا من ذریة آدم الطلبه و بلغنا فی هلاکهم الغایة و أو
تواتر و علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه مجلسی
علامه محمد باقر مجلسی قدس الله روحه الشریف پس از نقل حدیث امام کاظم علیه السلام در مورد صدیقه و شهیده بودن حضرت زهرا سلام الله علیها و تصریح به صحیح بودن حدیث می‌نویسد:
ثم إن هذا الخبر یدل على أن فاطمة صلوات الله علیها كانت شهیدة وهو من المتواترات وكان سبب ذلك أنهم لما غصبوا الخلافة وبایعهم أكثر الناس بعثوا إلى أمیر المؤمنین علیه السلام لیحضر للبیعة ، فأبى فبعث عمر بنار لیحرق على
❌توضیحات سخنگوی قوه قضائیه در مورد پرونده روح الله زم
درباره پرونده روح الله زم تحقیقات زیادی انجام شد و مستندات زیادی به دست آمد و ارتباط این فرد با سرویس های بیگانه ثابت و نحوه ارتباط مشخص و وجوه دریافتی از سرویس های بیگانه احصا شده است
این فرد ارتباط هایی با شبکه های برون مرزی داشته و حلقه ارتباط این شبکه ها با سرویس های بیگانه بوده است
اطلاعاتی به دست آمده که سرویس های بیگانه افراد خود فروخته داخلی را به کارگرفته اند که در آینده اخبار ب
مقام والای حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیه در بیان امام سجاد علیه السلام
شیخ صدوق رحمه الله روایت کرده است:
۱۰۱- حدثنا أحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی رضی الله عنه قال: حدثنا علی بن إبراهیم بن هاشم، عن محمد بن عیسى بن عبید، عن یونس بن عبد الرحمن، عن ابن أسباط، عن علی بن سالم، عن أبیه، عن ثابت بن أبی صفیة قال: قال علی بن - الحسین علیهما السلام: رحم الله العباس یعنی ابن علی فلقد آثر وأبلى وفدى أخاه بنفسه حتى قطعت یداه فأبدله الله بهما جناحین یطی
*بسم الله الرحمن الرحیم*
حضرت علامه حسن زاده آملی 
دروس شرح مصباح الانس
طلب اجرت بندگی
*******************************
انسان همت بلند ندارد. اگر بخواهند ک غیر او را بخواهند و طلب کنند.
آن قربةً إلی الله شان لفظاً إلی الله است در معنا نیست. همانطوری ک بزرگان ما فرمودند و چه خوش فرمودند که اگر کسی نماز را برای بهشت، نماز را برای دوری از جهنم بخواند،  برای این، برای آن، نماز باطل است. این قربةً إلی الجنّة است نه قربةً إلی الله. این خوفاً من النّار است نه قربةً إ
پیام تسلیت رهبرانقلاب در پی درگذشت آیت الله امینی: درگذشت عالم مجاهد و پارسا مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رضوان الله علیه را به حوزه مبارک قم و فضلا و علاقمندان و مستفیدان از آثار قلمی آن مرحوم و بویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت عرض میکنم. عمر با برکت این عالم بزرگوار یکسره در راه علم و کسب و نشر معارف اسلامی و نیز مجاهدت سیاسی و اجتماعی و حضور فعال در مناصب رسمی نظام جمهوری اسلامی مصروف گردیده است، همچنانکه سلوک فردی ایشان نمونه چ
اهل بیت علیهم السلام تنها راه شناخت توحید و خداشناسی
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
٩ ـ حدثنا محمد بن موسى بن المتوكل رحمه‌الله ، قال : حدثنا عبد الله بن جعفر الحمیری ، عن أحمد بن محمد بن عیسى ، عن الحسن بن محبوب ، عن عبد العزیز ، عن ابن أبی یعفور ، قال : قال أبو عبد الله علیه‌السلام : إن الله واحد ، أحد ، متوحد بالوحدانیة ، متفرد بأمره ، خلق خلقا ففوض إلیهم أمر دینه ، فنحن هم یا ابن أبی یعفور نحن حجة الله فی عباده ، وشهداؤه على خلقه ، و
ثواب زیارت حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام
شیخ صدوق و ابن قولویه قمی رضوان الله علیهما از محمد بن یحیی عطار رضوان الله علیه (که یکی از اهالی ری است) روایت کرده‌اند که امام هادی علیه السلام فرمودند:
أما إنّک لَوزُرتَ قَبرَ عَبدِ العَظیمِ عِندَکُم کُنتَ کَمَن زارَ الحُسَینَ بنَ عَلِیٍّ علیه السّلام.
بدان که اگر قبر عبد العظیم را در شهر خودتان زیارت کنی، مانند کسی هستی که حسین بن علی علیه السلام را زیارت کرده باشد.
ثواب الاعمال، تالیف شیخ صد
عنایت حضرت مهدی به علامه نورانی رحمه الله علیه
 
در رمی جمره عقبه درسال ۷۹
درمیان از دحام حجاج جهت بی حال بودن ومریضی از تراکم جمعیت افتادم و زیر پای ماندم بطوری که قدرت بلند شدن نداشتم وامید زنده بودنم نبود در ان حالکه از هر جهت امیدم قطع شده صدا زدم خدا .اقا ان موقع گفتم خودم خیلی مهم نیست اما کا رهای علمی ونوشتارم نیمه تمام مانده است ان دم دیدم اقا تشریف اوردند وبا دستان مبارک به جمعیت اشار ه ای کر دند همه ایستادند بعد مرا از زمین بلند کردوف
مطاعن ابو حنیفه در کتب شیعه و سنی (۱)
۱- لعن امام صادق علیه السلام بر ابو حنیفه (به روایت اهل سنت عمری)
ابن حبان و ابن عبد البر از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسند:
أَخْبَرَنَا عَلِیُّ بْنُ عَبْدِ الْعَزِیزِ الأُبَلِّیُّ ، قَالَ : حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ مُحَمَّدٍ الأنس ، عَنْ أَبِی الْبَخْتَرِیِّ ، قَالَ : سَمِعْتُ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ، یَقُولُ : " اللَّهُمَّ إِنَّا وَرِثْنَا هَذِهِ النُّبُوَّةَ عَنْ أَبِینَا إِبْرَاهِیمَ خَلِیلِ ا
عبور از پل صراط تنها با جواز امیر المومنین علیه السلام میسر است
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره بطریقهم، وهو الحدیث السادس عشر من جملة «المائة حدیث» فی تسمیة رسول الله صلوات الله علیه وآله لمولانا علی علیه السلام أمیر المؤمنین، بما هذا لفظه: حدثنا أبو عبد الله محمد بن وهبان عن أحمد بن إبراهیم عن الحسین بن عبد الله الزعفرانی عن إبراهیم بن محمد الثقفی عن یحیى بن عبد القدوس عن علی بن محمد الطیالسی عن محمد بن وكیع الجراح
دروغی به نام دفاع امیر المومنین علیه السلام از عثمان
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر در پاسخ به این شبهه دروغین می‌نویسند:
 
ومما ثبت من أحوال هؤلاء الذین زعموا أنهم بعثوا أبنائهم للدفاع عن عثمان، وأنهم لم یفتأوا مناوئین له إلى أن قتل وبعد مقتله إلى أن قبر فی أشنع الحالات، أما علی أمیر المؤمنین فمن المتسالم علیه أنه لم یحضر مقتل الرجل فی المدینة فضلا عن دخوله علیه قبیل ذلك واستیذانه منه للذب عنه وبعد مقتله وبكاءه علیه وصفع
پرهیز از پیروی کورکورانه از اشخاص در کلام امام صادق علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١- حدثنی محمد بن علی ماجیلویه ـ رضی الله عنه ـ عن عمه ، عن محمد بن علی الكوفی ، عن حسین بن أیوب بن أبی عقیلة الصیرفی ، عن كرام الخثعمی ، عن أبی حمزة الثمالی قال : قال أبو عبد الله علیه‌السلام : إیاك والرئاسة ، وإیاك أن تطأ أعقاب الرجال. فقلت : جعلت فداك أما الرئاسة فقد عرفتها ، وأما أن أطأ أعقاب الرجال فما ثلثا ما فی یدی إلا مما وطأت أعقاب الر
حضرت علامه حسن زاده آملی یکی از عهدهایی را که شیخ الرئیس ابن سینا با خود بسته است را ذکر میکنند: "یکى از عهدهاى شیخ رئیس در رساله عهدش این است که رمان و قصه هاى باطل نخواند. حرفها و افسانه هاى باطل ذهن را کج و معوج مى کند و نفس را از درست اندیشى و درست یابى عدول مى دهد و منحرف مى گرداند." (1)
 
 
 
حضرت علامه در جای دیگر می فرمایند: "یکى از رساله ‏هاى شیخ رئیس ابو على سینا، رساله عهد او است، در آن رساله با خدایش پیمان بسته است که مقالات و رمان‏ها و ا
بالاتر بودن فضیلت لعن از صلوات
علامه شیخ ابو الحسن نجفی رازی رضوان الله علیه می‌نویسد:
نقل من خط محمد بن الحسن الحر العاملی المجاور بالمشهد المقدس الرضوی ان أمیر المؤمنین كان یطوف بالكعبة فراى رجلا متعلقا باستار الكعبة وهو یصلی على محمد وآله ویسلم علیه ومر به ثانیا ولم یسلم علیه فقال یا أمیر المؤمنین لم لم تسلم علی هذه المرة فقال خفت ان اشغلك عن اللعن و هو افضل من السلام ورد السلام ومن الصلوة على محمد وآل محمد .
به خط شیخ حر عاملی رحمه الله
هو
 
چون حقایق عالم برای مجاهد [در سلوک الی الله] کشف می شوند به صُوَری تمثّل می یابند ، و در طلیعه امر تمثلات رعد و برق و زلزله و مانند آنها روی می آورند ؛ در این حالِ کشف ، مثال‌ها و صُوَری پیش می آیند ، و انسان موفق به زیارت جمال پیغمبر و امام می شود.
 
علامه طباطبائی
انسان در عرف عرفان استاد علامه حسن زاده آملی صفحه ۳۲
علامه حسن زاده آملی (حفظه الله):
برادرم! حرف این و آن را مزن، دم فروبند و تماشا کن. بنگر و عبرت بگیر. به فکر خود باش. دست توسل به دامن خاتم اوصیاء و اولیاء امام زمان مهدى موعود حجه بن الحسن العسکرى (علیه السلام) دراز کن که گردنه هاى سهمگین و هولناک در پیش دارى و آن بزرگوار امیر کاروان است. از افراط و تفریط بپرهیز! اهدنا الصراط المستقیم گوى. از پیروى نفس حذر کن! از اوباش بگریز! به مضمون نامه اى که در پیش تقدیم داشتم عمل کن. به آن چه که شفاها معروض داش
فریاد جبرئیل علیه السلام در هنگام ضربت خوردن امیر المومنین علیه السلام
ابو الحسن بکری رحمه الله روایت کرده است:
ونادى جبرئیل علیه السلام بین السماء والارض بصوت یسمعه كل مستیقظ : « تهدمت والله أركان الهدى ، وانطمست والله نجوم السماء و أعلام التقى ، وانفصمت والله العروة والوثقى ، قتل ابن عم محمد المصطفى ، قتل الوصی المجتبى ، قتل علی المرتضى ، قتل والله سید الاوصیاء ، قتله أشقى الاشقیاء ».
جبرئیل علیه السلام در هنگام ضربت خوردن حضرت امیر المو
پی دی اف کتاب شریف التوحید تالیف شیخ صدوق رضوان الله علیه به همراه ترجمه فارسی
مجموعه احادیث معصومین علیهم السلام در باب توحید و خداشناسی و نفی عقائد باطل در این زمینه
لینک دانلود نسخه عربی چاپ موسسه دار المعرفة
لینک دانلود نسخه عربی چاپ موسسه النشر الاسلامی
لینک دانلود ترجمه فارسی (با ترجمه یعقوب جعفری)
دانلود مجموعه کتب ولایت فقیه در اسلام (چهار جلد) 
 
سندی دقیق و ارزشمند در تبیین اصل ولایت فقیه و نیز شیوه و ابعاد حکومت داری در اسلام که توسط علامه دهر آیت الله سید محمدحسین حسینی طهرانی رحمه الله علیه تالیف شده است.
 
ادامه مطلب
امام زمان علیه السلام در کلام امام حسن عسکری علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی قدس سره عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا محمد بن علی، قال حدثنا المظفر بن جعفر العلوی، السمرقندی، قال حدثنا جعفر بن مسعود العیاشی، عن أبیه، عن احمد بن علی بن كلثوم، عن احمد بن علی الرازی، عن احمد ابن اسحاق بن سعد، قال: سمعت أبا محمد الحسن بن علی العسكری علیهما السلام یقول: الحمدلله الذی لم یخرجنی من الدنیا حتى أرانی الخلف من بعدی، ما اشبه الناس برسول الله صلى ال
دیدگاه سید نعمت الله جزایری رضوان الله علیه در مورد ابن عربی
سید نعمت الله جزایری از علمای بزرگ شیعه می‌نویسد:
و أمّا شیخهم و محیّی دینهم ابن عربی، فكان یسمّی إبلیس رئیس الموحّدین لأنّه ما أبى عن سجود آدم ترفّعا و تكبّرا على الحضرة الإلهیة بل كان مقصده أنّه لا یسجد إلّا للّه تعالى، و ذكر نكتة اخرى فی امتناع إبلیس عن السجود و هی أنّه استشعر أنّ الغرض من الأمر بالسجود لآدم أنّ الملائكة إذا اشتغلوا به علّم اللّه سبحانه آدم (علیه السّلام) الأس
امام حسن علیه السلام شبیه‌ترین مردم به رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمودند:
كانَ الحَسَنُ أشبَهَ النّاسِ بِرَسولِ اللّه ِ خَلقا و سُؤدُدا و هَدیا.
امام حسن علیه السلام در خلقت و سیرت و شرافت شبیه ترین مردم به رسول خدا بود.
الارشاد، تالیف شیخ مفید، جلد ۲، صفحه ۵، چاپ موسسه آل البیت لاحیاء التراث
بسم الله الرحمن الرحیم
با توسل بر آستان مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، سعی بر آن داریم تا حتی قدمی کوچک در راستای تبلیغ معارف ناب اسلامی برداشته باشیم. ان شاء الله مورد خشنودی و رضایت حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد.
 
طلبه حقیر، سید علی محمدی موسوی
بسم الله الرحمن الرحیم
با توسل بر آستان مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، سعی بر آن داریم تا حتی قدمی کوچک در راستای تبلیغ معارف ناب اسلامی برداشته باشیم. ان شاء الله مورد خشنودی و رضایت حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد.
 
طلبه حقیر، سید علی محمدی موسوی

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تولید کننده دستگاه های صنعتی