نتایج جستجو برای عبارت :

طرز تهیه رب فلفل

در واقع (رب) یکی از محصولات اصلی فلفل است. همان طور که در طرح توجیه برای کارگاه تولید (رب) فلفل نیز اشاره شد، معمولا (رب) فلفل و فلفل قرمز زبر معمولا برای تهیه خمیر فلفل به کار می‌روند. فلفل تازه می‌تواند به عنوان جایگزینی برای (رب) فلفل به کار رود، اما به خاطر سهولت استفاده و عدم دسترسی به فلفل تازه در تمام فصول، قیمت بالای و عدم توانایی طولانی‌مدت فلفل، بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که از (رب) فلفل استفاده کنند.در این طرح به طور واضح نحوه ی ،هزین
ترشی فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای سبز، نارنجی و زرد از هر کدام 1 عدد فلفل دلمه ای قرمز 2 عدد سیر 1 بوته(50 گرم) گشنیز خرد شده 400 گرم شبت خرد شده 200 گرم ترخون خرد شده 100 گرم سرکه سفید  500 میلی لیتر آب 1 لیتر (4 پیمانه) نمک 4و1/2 قاشق سوپخوری فلفل تند 3-4 عدد
✍️فلفل دلمه ای ها را شسته، هسته آنها را در آورید و به صورت حلال خرد کنید.سیر ها را پوست بکنید و به صورت خلال خرد کنید.فلفل های خرد شده، سیر و سبزیجات را با هم مخلوط کنیدسرکه، آب و نمک را مخلوط کرده و هم بزنید
نگهداری و تکثیر فلفل در باغچه و گلدان
امروز قصد داریم روش کاشت و پرورش فلفل در منزل را به شما خوانندگان مجله سرگرمی و تفریحی جذاب ترین ها آموزش دهیم .
اگر خودتان دانه ی فلفل بکارید علاوه بر اینکه انواع مختلفی از آن را خواهید داشت، در هزینه هایتان صرفه جویی می کنید. پرورش فلفل در هوای سرد کار سختی است و اگر 
در فصل های سرد سال نیستید و احتمال یخ زدن فلفل ها وجود ندارد، می توانید آن ها را در باغچه تان بکارید.
دانه ی فلفل برای رشد کردن به اندازه ای
طرز تهیه ترشی فلفل سبز و قرمز تند :
ترشی فلفل یکی از محشر ترین و خوشمزه ترین ترشی ها در فصل تابستان و پاییز است . از این ترشی به عنوان دورچین غذا نیز استفاده می کنند . ترشی فلفل چون کمی طعم اسپایسی و تند دارد کنار هر غذایی سرو می شود و بسیار طعم لذیذی از خود بر جای می گذارد .طرز تهیه ترشی فلفل سبز و قرمز تند رو براتون در نظر گرفتیم ، با ما همراه باشید .

ادامه مطلب
ترشی از انواع چاشنی های خوشمزه و خوش طعم است و انواع مختلفی دارد. ترشی فلفل سبز از انواع ترشی ها با طعم متفاوت و ایده آل است در طرز تهیه ترشی فلفل سبز از فلفل سبز شیرین و نمک و ترخان و سرکه و سیر و ادویه ترشی و پودر فلفل قرمز استفاده می شود.
ترشی لوبیا سبز و ترشی بامیه و ترشی فلفل سبز از انواع ترشی ها با طعم متفاوت هستند و شما می توانید این نوع ترشی ها را با انواع پلو ها و غذاهای گوشتی میل کنید.
مواد لازم
فلفل سبز شیرین : 500 گرم
ترخان : 2 شاخه
نمک : 5
ترشی فلفل همدانی یا ترشی بیور یکی از معروف ترین سوغات همدانه که نامش رو احتمالن شنیدین.
ترشی فلفل بیور به ترشی همدانی هم معروف هستش.
فلفل بیور یک نوع فلفل تند یا شیرین هستش که در همدان باهاش ترشی فلفل بیور درست میکنند.
مزیت اصلی ترشی فلفل همدانی این هستش که در حین تند بودن شیرینه ! یعنی با خوردنش اذیت نمیشین.
تندی ترشی بیور آزار دهنده نیست و معروف شدنش هم به همین خاطره.
بنابراین اگر فلفل ها خیلی تند بودن باید تندیشون رو گرفته و بعد ترشی بندازین
دلمه فلفل خوشگل‌.به مقدار مساوی بلغور گندم درسته و عدس از شب قبل خیس کردم، یعنی شنبه شب، و روز یکشنبه یک پیاز داغ، چند تا حبه سیر و زردچوبه و در آخر کندم و عدس را توش ریختم و با یک لیوان آب که توش یک عصاره سوپ بود کمی پختم تا به روغن افتاد. بعد گشنیز و ریحون و ترخون و مرزه بهش زدم و چاشنی هم، یک قاشق ماست، دو قاشق #ایوار و ای لیمو ترش و کمی رب انار لب ترش زدم و کمی دیگه گذاشتم رو حرارت و بعد فلفل ها را از وسط نصف کردم و اونها را پر کردم.کف ظرفی را هم ی
۱. طرز تهیه دلمه فلفل دلمه‌ ای مجلسی
مواد لازم(برای سه نفر)
فلفل دلمه‌ای
سه عدد

گوشت چرخ کرده
دویست گرم

پیاز
 یک عدد متوسط

بادمجان
 یک عدد

 تره، جعفری، گشنیز، شوید، نعناع، ترخون و مرزه ساطوری شده
 از هرکدام یک قاشق غذا خوری

پنیر پیتزا
 صد گرم

رب گوجه فرنگی
 دو قاشق غذا خوری

زرد چوبه
 یک قاشق مربا خوری

آب، نمک و فلفل
 به اندازه کافی

روغن
 به میزان لازم

زمان لازم برای آماده سازی و پخت ۲ ساعت

ادامه مطلب
درمان سرما خوردگی و گلودرد با فلفل تند
 
فلفل تند قرمز دارای مقدار بالایی بتا کاروتن، ویتامین C و ویتامین A است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای درمان سرما خوردگی و گلودرد موثر می باشد.
علاوه بر این کپسایسین موجود در فلفل تند سبب تحریک ترشحات شده و موکوس را از بینی و یا ریه ها جمع آوری کرده و دفع می کند
 
ترشی فلفل دلمه ای 
مواد لازم:
 
فلفل دلمه ای رنگی از هر کدام یک عدد    
سرکه سفید 500 میلی لیتر    
سیر 1 بوته    
گشنیز خرد شده 400 گرم    
شبت خرد شده 200 گرم    
ترخون خرد شده 100 گرم    
آب 1 لیتر    
نمک 2/1 و 4 ق س    
فلفل تند 3 عدد  
طرز تهیه:
فلفل دلمه ای ها  و سیر را بصورت خلالی خرد کنید.
فلفل دلمه ای، سیر و سبزیجات را با هم مخلوط کنید.
سرکه، آب و نمک را با هم مخلوط کرده و روی سبزیجات بریزید. فلفل را هم اضافه کنید.
درب ترشی را ببندید و به مدت 15 روز در یخچال ق
اثرات فلفل دلمه ای بر روی غذا
حقیقت این است که بیشتر ما فلفل دلمه‌ای را برای عطرش استفاده می‌کنیم و خیلی اهمیتی ندارد که چه خواصی دارد و چه خواصی ندارد. عطر زیاد و خاصیت آلرژی‌زایی‌ای هم که دارد خیلی‌ها را از خودش رانده است اما خواص این فلفل آن‌قدری هست که اگر در جریانش قرار بگیریم قطعا این فلفل را به جزء جذایی‌ناپذیر وعده‌های غذایی‌مان تبدیل می‌کنیم.

ادامه مطلب
فلفل‌ها مجموعه‌ای از مواد مغذی و ویتامین‌هاست که طعمی خوشمزه به غذاهای مختلف می‌افزاید. با ما در این مقاله همراه شوید تا دریابید که چرا باید از قدرت فلفل برای تقویت سلامت خودتان استفاده کنید.
مملو از ویتامین‌ها
فلفل دلمه مملو از ویتامین‌های گوناگون شامل ویتامین A، اکثر ویتامین های B و ویتامین C، E و K می‌باشد. تمام این مواد مغذی از بدن در برابر عملکردهای مختلف از جمله لخته شدن طبیعی خون تا تنفس سلول محافظت می‌کند.
ادامه مطلب
“پیتزا فلفل دلمه ای” یک غذای فوق العاده کم کالری است که میتوانید آن را به عنوان شام یا به عنوان پیش غذا برای پذیرایی از مهمان ها سزو کنید.
مواد لازم پیتزا فلفل دلمه ای:-فلفل دلمه ای قرمز رنگ بزرگ:2 عدد-فلفل دلمه ای زرد رنگ بزرگ:2 عدد-زیتون سبز قطعه قطعه شده :یک دوم فنجان-جعفری تازه خرد شده :یک چهارم فنجان-سرکه قرمز:دو قاشق چای خوری-روغن زیتون:سه چهارم قاشق غذا خوری-فلفل سیاه :یک هشتم قاشق چای خوری-پنیر پیتزای ایتالیایی :450 گرم-پنیر پارمسان
در اینجا خاص ترین میوه هایی که مصرف آنها به طور روزانه، منجر به پیشگیری از چاقی می شود، بیشتر معرفی شده اند:
فلفل: تعجب نکنید چون فلفل ها هم جزو میوه ها هستند و البته جزو سالم ترین آنها که می توانند نقش مهمی هم در کاهش وزن داشته باشند. ترکیبی به نام کپسایسین موجود در فلفل منجر به تبدیل چربی های سفید به چربی های قهوه ای انرژی سوز در بدن می شود.


ادامه مطلب
گل‌های فلفل به رنگ سفید یا مایل به زرد و میوه آن که اکثراً مخروطی شکل است، دارای اندازه‌های مختلف و به رنگ سبز یا قرمز می‌باشد که پس از رسیدن، مزه‌ بسیار تندی پیدا می‌کند.


به گزارش
ادامه مطلب
فلفلی سرشار از ویتامین سی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، در کاهش وزن تاثیرگذار باشد، سلامت چشم را تامین کند و ... خواص بسیار زیاد دیگری که قطعا می‌تواند با اضافه‌شدن به رژیم غذایی هفتگی، بخش زیادی از سلامت فردی را پوشش دهد. اما در کدام غذاها می‌توانیم از این فلفل استفاده کنیم؟ راحت‌ترین آن این است که موقع پختن مرغ‌، یک تکه فلفل دلمه‌ای هم به آن اضافه کنیم. با این کار هم بوی مرغ گرفته می‌شود، هم بو و مزه مطبوعی را به مرغ می‌دهد.
کوکو رولی، کوکویی نرم و لطیف و خوشمزه است که می شود هم به صورت گرم و هم سرد سرو کرد. یک فینگر فود خوشمزه برای مهمانی است.
 
مواد لازم برای تهیه کوکو رولی :

 تخم مرغ
8 عدد 

فلفل دلمه سبز کوچک 
 نصفی

 فلفل دلمه زرد کوچک
 نصفی

 فلفل دلمه قرمز کوچک
نصفی 

هویج کوچک
یک عدد

قارچ
5-6 عدد متوسط

برگ پیازچه
مقداری

نمک و فلفل
به مقدار لازم

 
ادامه مطلب
توضیح اجمالی و دقیق فلفل ساب استیل
 
زمان قدیم از انواع هاونگ و آسیاب دستی برای پودر کردن انواع نمک، فلفل، زعفران و ادویه جات و..... استفاده می شد
 
با گذشت زمان و به روی کار آمدن ایده های جدید محصول فلفل ساب استیل تولید و به بازار ارائه شد
 
 
شاید با توجه به تصویر بالا سوال برایتان پیش آید که چگونه باید از این فلفل ساب استفاده کرد؟
 
نحوه استفاده از فلفل ساب استیل قلمی 
 
نحوه استفاده از این محصول بسیار ساده است شما با باز کردن مخزن آن از وسط و ق
 
ترشی فلفل یکی از انواع ترشی است که در میان ایرانیان از محبوبیت زیادی برخوردار است. البته در استان‌های جنوبی ایران به علت خوردن غذاهای تند از این ترشی استقبال بیشتری می‌شود.
مواد لازم
500 گرم فلفل سبز تند
1 لیتر سرکه
نمک به میزان لازم
چند شاخه ترخون و نعنا
1 بوته سیر
دستور العمل‌
3 لیتر آب را با 3 قاشق نمک مخلوط می‌کنیم و می‌جوشانیم.
آب جوشیده را می‌گذاریم سرد شود.
فلفل‌ها را می‌شوییم و 3 روز در آب نمک می‌گذاریم بماند.
 بعد از 3 روز فلفل‌ه
عنصر اصلی موجود در رژیم غذایی معروف Beyonce، فلفل هندی غنی از کپسایسین است. این ماده همان ترکیبی است که به فلفل حرارت خاصش را می بخشد. کپسایسین به عنوان یک ماده گرمازا شناخته می شود که بدن را تحریک می کند تا چربی های زائد خود را بسوزاند. این ماده بافت چربی را در خود حل کرده و کالری مصرفی را کاهش می دهد. علاوه بر این گرمازایی به کاهش میزان چربی خون نیز کمک می کند.
ادامه مطلب
مواد لازم: قارچ …………………………… 400 گرمهویج …………………………. 2 عدد بزرگپیاز …………………………….  یک عدد کوچکفلفل دلمه ای ……………….. 1/2 عددروغن زیتون…………………. 1 قاشق غذاخورینمک ، فلفل و زردچوبه ……  به میزان لازمطرز تهیه:کف ماهیتابه را با روغن چرب کنید. بهتر است از ماهیتابه رژیمی استفاده کنید. در صورت در دسترس نبود از ماهیتابه نچسب استفاده کنید تا مواد بدون سوختن بخارپز شوند.پیاز ، قارچ، هویج و فلفل دلمه را در ماهیتابه ریخته و نمک و فلفل و
دلمه‌ها انواع مختلفی دارند. اما فلفل دلمه‌ای شکم پر، پرطرفدارترین و معروف ترین دلمه‌ای است که برسر سفره‌ی ایرانی‌ها قرار دارد.
مواد لازم
لپه 80 گرم
پیاز 1 عدد
سبزی دلمه 200 گرم
روغن به مقدار لازم
فلفل و زردچوبه
گوشت چرخ کرده 200 گرم
برنج نصف پیمانه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای 4 عدد
 
طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر
برای تهیه فلفل دلمه‌ای شکم پر ابتدا پیاز را خرد کنید.
لپه را چند ساعت زودتر خیس کنید سپس آن را کمی بپزید تا نیم پزشود. قبل
ﻓﺮﻭﺭﺩﻦ :ﺳﻤﺎﻕ
ﺴﻞ ﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﺑ ﺭﻭﺡ ﺍﻣﺎ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋ
ﺍﺭﺩﺒﻬﺸﺖ : ﺯﺭﺩﻮبه
ﺑﺎﺯﻮﺵ ﻭ ﺩﻟﻘ
ﺧﺮﺩﺍﺩ : ﺎﺭ
ﺑ ﺛﺒﺎﺕ ﺍﻣﺎ ﺑﺎﻭﻓﺎ
ﺗﺮ : ﺩﺍﺭﻦ
ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﻣﺎ ﻧﺴﺐ ﻭ ﺳﺮﺩ
ﻣﺮﺩﺍﺩ : ﻓﻠﻔﻞ ﻗﺮﻣﺰ
ﺮﺍﻧﺮ ﻭ ﺟﺬﺍﺏ ﻭﺧﻨﺪﺍﻥ
ﺷﻬﺮﻮﺭ : ﺁﻭﺸﻦ
ﺧﻮﺏ ﻭ ﺧﻮﺵ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ
ﻣﻬﺮ : ﻧﻤ
ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﻭ ﺑﺎﻣﺰﻩ
ﺁﺑﺎﻥ : ﻓﻠﻔﻞ ﺳﺎﻩ
ﺮﻧﻔﻮﺫ ﻭ ﺩﻟﺴﻮﺯ ﺍﻣﺎ ﺰﻧﺪﻩ
ﺁﺫﺭ : ﻮﺩﺭ ﺳر
ﺑﺎﻣﺮﺍﻡ ﺍﻣﺎ ﻟﻮﺱ
ﺩ : ﺯﺮﻩ
ﻣﻈﻠﻮﻡ ﻭ ﺩﺍﻧﺎ
ﺑﻬﻤﻦ : ﺷﺮ
ﺷﺮﻦ ﻭ ﺧﻨﺪﺍ
فلفل ها در دسته سبزیجات قرار دارد ، از فلفل رنگ گرفته گرفته تا فلفل قرمز داغ ، همه در یک گروه غذایی.تقریباً مجموعه ای از خواص مفید بدن را دارند. هفت هزار سال قبل از مسیح ، در آمریکای مرکزی و مرکزیاین سبزی به عنوان مواد منفجره در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گرفت و با سفر کریستوفر کلمب به این مناطق ، این سبزی به کشورها معرفی می شد.اروپا سپس وارد جهان می شوداین گیاه فلفل است که در آب و هوای نیمه گرمسیری و گرمسیری قرار دارد. میوه ، در غلاف غلافم
بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم*
 
فرض میکنیم رفتار ماست که واکنش_منطقی_ دیگران را می سازد؛
پس اگر رفتار من علت باشد،
واکنشی که دریافت میکنم معلول است..
حال آیا اگر سربه هوایانه رفتاری داشتیم و واکنشی که دریافت کردیم سربه هوایی ما را به رخمان کشید و از رفتار خودمان که موجب چنین واکنشی شده خشمیگن شدیم؛باید خشممان را مثل اسپری فلفل به صورت فرد واکنش دهنده بپاشیم؟
حالا که به وقتش در دهان خودمان فلفل نریختیم، بهتر نیست حداقل اینجا سر اسپری فلفل را
فلفل از بوسه های تو می روید
شعر از لبان من
قانون عشق چنین است
باید گذر کنم
" معصوم و پاک تر زِ سیاووش از شعله زار جنگلِ مژگانت "
اما دریغ و درد
کس با من این نگفت
کز نی نی سیاه دو چشمت حذر کنم
فلفل از بوسه های تو می روید
شعر از...
| نصرت رحمانی |
طرز تهیه ساندویچ سبزیجات
۱. ساندویچ سبزیجات با سس مایونز
مواد لازم (برای ۲ نفر)
نان تست
 ۴ عدد

کره
۱/۲ قاشق غذاخوری

سس مایونز 
۳ قاشق غذاخوری

فلفل 
۱/۴ قاشق چایخوری

آبلیمو و نمک
به مقدار کافی

فلفل قرمز (اختیاری) 
به مقدار دلخواه

سیر
۱ حبه

پودر خردل
۱/۴ قاشق چایخوری

پیاز خرد شده
۱ عدد بزرگ

فلفل سبز خرد شده
۱ عدد

کلم یا کاهوی خرد شده
۱/۴ پیمانه

فلفل دلمه‌ای خرد شده 
۱ عدد بزرگ

هویج 
۱ عدد

کنسرو ذرت
۲ قاشق غذاخوری

زمان لازم برای آماده شدن سا
روز خیلی خوبی بود!از لحاظ کاری منظورمه!
خیلی چیزا درباره حوزه کاریم ( ادویه جات متمرکز رو فلفل قرمز ) یاد گرفتم!
چه دنیای بزرگیه این تجارت و چه آموزگار مقتدریه!شاید تا تجربش نکنید حسم رو خوب متوجه نشید! 
بهترین معلم شما مشتریاتون هستن!اینو به عینه هرروز دارم تجربه می کنم.
خاک تجارت خوردن یعنی خرد شدن پیش مشتریات به بهای یادگیری تجربه های جدید..
تجربه هایی که شاید شما رو از تاجر تازه کار تبدیل به تاجر واقعی کنه...
شاید براتون جالب باشه ۹۹٪ کار من
فلفل قرمز
فلفل گیاهی است که در آب و هوای نیمه گرمسیری و گرمسیری می روید. میوه آن در پوششهای غلافی بلند که به موازات رسیدن رنگ قرمز، نارنجی یا زرد به خود می گیرد، می روید. میوه این گیاه به صورت خام، پخته شده، خشک یا در قالب چاشنی پودری در صنایع غذایی و دارویی، مصرف میشود.
خواص فلفل قرمز چیست؟

فلفل قرمز، سرشار از ویتامین c بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و اثر شیمیایی موادی که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند را خنثی می‌کند.

فلفل قرمز به واسطه
فلفل رنگی با دارا بودن ۲ برابر ویتامین c نسبت به پرتقال یکی از پر مصرف ترین سبزیجات در اروپا و آمریکا می باشد که با رنگ ها و طعم گوناگون به صورت خام و یا پخته مصرف می گردد.
 
چنانچه بتوان فلفل های رنگی را با کیفیت بالا تولید نمود با توجه به مصرف زیاد آن در فصل زمستان می توان مطمئن بود که بازار خوبی در داخل و خارج از کشور برای این محصول مهیا و آماده است.
ادامه مطلب
زهرا گفته اسمش رو بیاری تو دهنت فلفل می ریزم...خنده م گرفت.
گفتم بدون فلفل هم دیگه اسمش رو ازم نمیشنوی؛ خودمم دیگه از خودم نمیشنوم مطمئن باش. انقدر بامزه و خنده دار تلخی ها رو تحلیل میکنه که فکر میکنم ده سال پیش که زهرا در زندگیم نبود با چه فیلتری تلخی ها رو میشکافتم.زهرا یه حالِ شیرین و با دوام هست برای من...
 
طرز تهیه ماهی سرخ شده
موادلازم:
آویشن  ۱ قاشق چای خورینمک و فلفل..۱ قاشق چای خوریزیره سبز  ۱ قاشق چای خوریفیله قزل آلا  ۶ عددخردل  ۲ قاشق چای خوریفلفل قرمز  ۱ قاشق چای خوریکره آب شده  ۱/۲ لیوان
طرزتهیه:ابتدا در یک کاسه کوچک، فلفل قرمز، خردل، زیره، فلفل سیاه، آویشن و نمک را با هم مخلوط کنید و کنار بگذاریدیک تابه را بر روی حرارت بالا قرار دهید تا گرم شود ۳/۴ فنجان کره آب شده را در یک ظرف کم عمق بریزید و فیله ماهی را درون آن بغلطانیدوقتی دوطرف فی
طرز تهیه کوکو مرغ:
مواد لازم
فیله مرغ:5عدد(میتونید سینه مرغ رو جایگزین کنید)
سیب زمینی متوسط:2عدد
پیاز متوسط:2عدد
تخم مرغ درشت:4عدد
فلفل دلمه خرد شده:1/3لیوان
پنیر پیتزا:نصف لیوان
نمک و ادویجات:فلفل سیاه،زردچوبه،کاری،زنجبیل،دارچین:به مقدار لازم
ادامه مطلب
برای تهیه خورش مرغ کره ای هندی کار چندان دشواری پیش رو نخواهید داشت! کافیست مواد لازم را از لیست زیر تهیه کرده و مطابق دستور آشپز عمل کنید.
مواد لازم خورش مرغ
گشنیز خرد شده – یک قاشقسیر رنده شده – یک قاشق چای خورینمک – به میزان لازمپودر فلفل قرمز- ۲ قاشق چای خوریروغن – یک قاشق غذاخوریزیره – ۲ قاشق چای خوریپودر کاری- یک قاشق چای خوریزنجبیل له شده – یک قاشق چای خوریرب گوجه فرنگی – ۲ قاشق غذاخوریپیاز ریز شده – ۲ عددمرغ – ۸ تکهخامه کم چرب – دو
این ترشی از ترشی‌های خیلی قدیمی ما ایرانی‌ها است در تهیه این ترشی از انواع سبزیجات و صیفی جات استفاده می‌شود به همین خاطر عطر و طعم بسیار خوبی دارد البته لازم نیست همه صیفی جات رو استفاده کنید هر کدام در دسترس نبود یا دوست نداشتید را می‌توانید حذف کنید.
مواد اولیه لازم برای تهیه ترشی هفت بیجار
گل کلم ۱/۵ کیلوبادمجان ۱ کیلوکلم برگ نیم کیلوهویج نیم کیلولوبیا سبز نیم کیلوخیار قلمی نیم کیلوسیب زمینی ترشی نیم کیلوکرفس نیم کیلوپیاز ترشی (پیاز
دلمه فلفل و بادمجان در فر با گوشت چرخ کرده 
دلمه ی فلفل دلمه ای و بادمجان کاملا رژیمی هست و مطمئنا یکی از پرطرفدارترین غذاها دلمه ها هستند ، که در واقع به سبزیجات پر شده با مواد و توی یه سس پخته شده
 میگن ، با انواع چاشنی و طعمها تهیه و سرو می گردند ، برای عزیزانی که به غذاهای گیاهی علاقه دارند انتخاب مناسبی خواهد بود البته برای لذیذ شدنش کمی گوشت چرخ 
کرده نیز استفاده نمودیم.

ادامه مطلب
_ دست‌ها، انگشت‌ها، گوش‌ها و پاهای سرد_   اسهالی که بیش از یک هفته طول می‌کشد؛_ یبوست_تب خفیف_ حساسیت به نور خورشید_ریزش مو_  خشکی چشم_ زرد شدن پوست_ دردهای مفصلی
بهترین غذاها برای تقویت سیستم ایمنی:
_ تخمه آفتابگردان_مرکبات سرشار از ویتامین C_ کلم بروکلی _ زنجبیل _ هویج_ بادام_ سیر_ اسفناج_ چای سبز _کفیر_ فلفل دلمه قرمز و فلفل تند_ میگو_ شکلات تلخ_ آووکادو_ کیوی_ انبه _ زردچوبه_ سوپ مرغ_ ماهی‌های چرب_ صدف خوراکی_ سرکه سیب _ جینسینگ_ آب لیمو_ تخم کت
دستور یک غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده که خیلی خوشمزه می شود حتی خیلی بهتر از سرخ کردن آن است .
مواد لازم : گوشت چرخ کرده پیاز رنده شده پیاز حلقه شده فلفل سبز حلقه شدهقارچ حلقه شدهسیب زمینی حلقه شدهگوجه‌فرنگی حلقه شده
 
طرز تهیه :گوشت چرخ‌کرده رو با پیاز مخلوط کنید و ته ظرف پیرکس که یکم لبه داشته باشه پهن کنید  بعد سعی کنید مثل اینکه کبابه یه خطایی روش بندازید بعد روی آن رو با سیب زمینی حلقه شده بعد با فلفل سبزهای حلقه شده و بعد یک لایه پیاز حل
سوپ جو سفید پیش غذای خوشمزه ای است که به راحتی می توانید آن را با استفاده از مایکروویو تهیه کنید و لذت ببرید.
طرز تهیه: 
جوپرک 100 گرم
هویج سه عدد
آب مرغ دو پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم
جعفری خرد شده سه قاشق غذاخوری
خامه 50 گرم
آب دو لیوان
مواد لازم برای سس سفید:
شیر یک پیمانه
کره 50 گرم
آرد دو قاشق مرباخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

ادامه مطلب
قسمت هفتم 
 
+ نمی دونم ! اهم اهم
 
 بک : فلفل !!!
 +تنده تند !!
 بک :ببخشید خانم شما توی این غدا فلفل ریختید ؟؟؟
  ×ام نه نریختیم اصلا تو این غدا فلفل نمی ریزیم .
بک : اوووف .
× شاید اشپز جدیدمون ریخته باشه !! بزاریذ ازش بپورسم .
بک : باشه .
+ این توش فلفله دیگه چیو می خوای بپرسی ؟؟
بک : راست میگی ولی ازش بپرسیم چه فلفلی ریخته .
+ راست میگی !! اهم اهم اهم  معلومه از شانس گند من فلفل سیاهههه .
بک : نفوذ بد نزن !!
× با عرض معذرت توش فلفل سیاه ریخته .. واقعا عذر می
یکی از غذاهای فوق العاده خوش طعم و اصیل ایرانی چنجه است کباب چنجه یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین کباب نای
 
مواد لازم برای کباب چنجه
فیله یا ران گوسفند به همراه مقداری دنبه: 1 کیلو گرم
روغن زیتون: 2 تا 3 ق غ
پیاز: 2 عدد
فلفل دلمه ای: به مقدار کافی
لیمو ترش: 2 تا 3 عدد
 نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
 ماست: به میزان مناسب
 
 
ادامه مطلب
رب فلفل۵ کیلو فلفل قرمز رو شستم ودونه های داخلشو خارج کردم و سه چاهار تکه برش زدم کردم (در فیلم نشون دادم)تو قابلمه ریختم ۵ _۶عدد گوجه فرنگی رو پوره کردم و روی فلفلها ریختم(برای خوشرنگ وخوش طعم شدن رب) ودربشو گذاشتم تا خوب بپزه وفلفلها نرم بشن وبعد با گوشت کوب برقی خوب پوره کردم(میتونید داخل مخلوط کن بریزید) دوباره رو حرارت گذاشتم(بدون درب) و کمی نمک اضافه کردم و گذاشتم خوب ابشو بکشه وسفت بشه وبعد تا داغه داخل شیشه ریختم ودربشو خوب چفت کردم و
 
مواد لازم برای کباب تابه ایگوشت چرخ کرده:500 گرمفلفل دلمه ای سبز یا قرمز خرد شده :1 عددگوجه فرنگی :3 عددرب گوجه فرنگی:1 قاشق غذا خوریپودر زعفران :1/2 قاشق چایخوریفلفل سیاه:1/2 قاشق چایخوریسیب زمینی حلقه شده :2 عددپیاز رنده شده :1 عددپودر سیر :1/2 قاشق چایخوریپاپریکا :1/2 قاشق چایخوریگرد لیمو :1 قاشق چایخورینمک :به میزان لازمطرز تهیه مرحله به مرحله کباب تابه ایگوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده ، مقداری نمک ، فلفل و زرد چوبه ورز میدهیم . آنقدر ورز م
مواد لازم سوسیس برگر:1/2 پیاز قرمز ، نازک خرد شده 80 گرم1/2 فلفل سبز ، نوارهای برش داده شده 80 گرم3 کالباس ایتالیایی 220 گرم1 قاشق غذاخوری روغن زیتون 15 میلی لیتر1/2 قاشق غذاخوری تخم رازیانه 1 گرم1 نمک نمک [اختیاری] 0.2 گرمفلفل دلمه ای برای طعم دادن [اختیاری]2 نان همبرگر 100 گرم1 بوکلونسینی / موزارلا تازه ، قطعه 55 گرمقبل از اینکه تو شروع کنیاین همبرگرها را می توان یا در یک قابلمه روی اجاق گاز یا با استفاده از یک کوره در فضای باز طبخ کرد.
طرز تهیه سوسیس برگر:سب
 
مواد لازم برای پیتزا کالباس خانگیکالباس خانگی :200 گرمقارچ های اسلایس شده :3 عدد متوسطپنیر پیتزا:200 تا 300 گرمفلفل دلمه ای خرد شده:1 قاشق غذاخوریسس قرمز :2 قاشق غذاخوریپودر آویشن :1 قاشق چای خوریفلفل سیاه :نصف قاشق چای خوری
ادامه مطلب
امروز می خواهیم شما دوستان عزیز را با یک پیش غذای منحصر به فرد و آسان به نام پیراشکی سیب زمینی آشنا کنیم.
مواد لازم پیراشکی سیب زمینی (برای ۶ الی ۸ نفر):
سیب زمینی یک کیلو
تخم مرغ ۲ عدد
آرد نان سوخاری ۲۵۰ گرم
روغن ۲۰۰ گرم
قارچ ۲۵۰ گرم
پیاز یک عدد
فلفل سبز دلمه ای یک عدد
جعفری خرده شده یک فنجان
نمک و فلفل به مقدار کافی
 
طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی
 
برای تهیه پاپریکا کافیه فلفل دلمه‌ای‌های قرمز رنگ رو خرد کنید و خشک کنید. بعد هم پودر کنید. این پودر پاپریکای شیرین هست که برای عطر و رنگ غذا‌ها استفاده میشه. اگه بخواید کمی تند باشه میتونید کمی فلفل قرمز هم همراه فلفل دلمه‌ای خشک کنید و پودر کنید.
 
پودر چیلی یکی از ادویه‌های مکزیکی می‌باشد که به خاطر نزدیک بودن با ذائقه ما ایرانی‌ها می‌‌تواند در بسیاری از غذاهایمان کاربرد داشته باشد. این ادویه‌ی خوش‌عطر و بو خوراک‌های گوشتی یا مرغ
ماهی جنوب :4 تکه متوسطسیر :3 حبه زنجبیل :30  گرمپیاز متوسط :2 عددپودر زیره :6 قاشق مرباخوریادویه کاری :4 قاشق چایخورینمک و روغن و زردچوبه و فلفل سیاه :به میزان لازمفلفل قرمز :یک قاشق چایخوریتخم مرغ :یک عدد سرکه :4 قاشق غذاخوری
ادامه مطلب
مرغ سوخاری در فر چگونه درست می‌شود؟
مواد لازم:
۲ پیمانه خرده نان
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ قاشق چایخوری پاپریکا
۱/۲ قاشق چایخوری آویشن خشک
۱/۲ قاشق چایخوری پودر سیر
۱/۴ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز تند
نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده
۳ عدد سفیده تخم مرغ
۸ عدد بالای ران مرغ بدون پوست و چربی گرفته

ادامه مطلب
رولت مرغ
سینه مرغ ١عدد پنیر گودا به مقدار لازم ژامبون گوشت ٦ ورق
پیاز ١عدد سیر ١عدد
فلفل دلمه رنگی به مقدار لازمنصف لیمو ترش ٣ق غ کره اب شده
نمکو فلفل و زردچوبه به مقدار لازم بهتره ک یه سینه مرغ کامل باشه(اما واسه من تکه شده بود)از وسط برشش بدید تا نازوک بشه سسر خرد شده پیاز خلال شده کره ای شده و نمک و فلفل و زردچوبه و ابلیمو رو اضافه کنیدو خوب مخلوط کنید و بزارید یخچال تا مزه دار بشه،سینه مرغو  لایه کیسه فریزر بزارید با بیف کوب اروم میکوبیم
مواد لازم:
۲ لیوان بلغور پلویی
۲ عدد پیاز متوسط نگینی خرد شده
۳ عدد گوجه فرنگی متوسط پوست گرفته شده و مکعبی خرد شده
۳-۴ عدد فلفل سبز قلمی ریز خرد شده
۲ قاشق غذاخوری سرپر کره
۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ قاشق مرباخوری نمک
۳ لیوان آب گرم
مقداری نعناع خشک یا نعناع تازه
مقداری پودر فلفل قرمز

ادامه مطلب
۱. طرز تهیه ساندویچ فیله مرغ 
مواد لازم برای دو عدد ساندویچ
نمک
۳ قاشق غذا خوری + یک چهارم قاشق چایی خوری

شکر
۲ قاشق غذا خوری + ۱ قاشق چایی خوری

آب
۲ پیمانه 

سینه مرغ بدون استخوان
۱ عدد 

فلفل پاپریکا
۱ قاشق چای خوری 

فلفل هندی
یک چهارم قاشق چای خوری

فلفل سیاه
به مقدار کافی

شیر
نیم پیمانه

تخم مرغ
۱ عدد بزرگ

پودر سوخاری
نیم قاشق چای خوری

آرد
سه چهارم فنجان

شیر خشک
۱ قاشق غذا خوری 

روغن بادام زمینی
نیم پیمانه

نان همبرگر
۲ عدد 

کره
۱ قاشق غذا
طرز تهیه سوپ فلفل دلمه ای:
1 پیمانه گوشت گاو بدون چربی2 قاشق غذاخوری روغن زیتون ، تقسیم شده استفلفل سیاه نمکی و تازه خرد شده1 پیاز کوچک زرد خرد شده (1 فنجان)1 فنجان فلفل زنگ قرمز خرد شده (کمی بیش از 1/2 از یک medium)1 فنجان فلفل زنگ سبز خرد شده2 سیر میخک ، چرخ کرده2 قوطی (14.5 اونس) گوجه فرنگی ریز خرد شده1 (15 اونس) می تواند سس گوجه فرنگی باشد1 (14.5 اونس) آب گوجه فرنگی کم سدیم دارد2/1/2 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده خرد شده ، به علاوه بیشتر برای تهیه خوراکی1/2 قاشق غذاخ
من از کتف مرغ استفاده کردم. معمولا مرغها رو از قبل نمیپزم ولی این بار برای سریع سرخ شدن, مرغها رو با نمک, زردچوبه و پیاز پختم. توی ابکش ریختم تا ابشون بره.توی یک کیسه فریزر بزرگ چند قاشق ارد ریختم, نمک, فلفل سیاه, پودر سیر زدم و چند تا از کتفها رو توی نایلون انداختم خوب تکون دادم تا کاملا اردی شدن. 
بعد ارد اضافی رو تکوندم.توی یک ظرف سه تا تخم مرغ و یک استکان دوغ رو خوب هم زدم, مرغها رو توی تخم مرغ غلطوندم. در اخر توی پودر سوخاری پانکو زدم و در روغن
دستور تهیه شماره 1 فلافل
2 پیمانه نخود
1 عدد پیاز رنده شده
4 تا5حبه سیر
1 عدد سیب زمینی خام خوردشده
1 قاشق غذاخوری آرد
1 تا2قاشق غذاخوری تخم گشنیز
1/2 قاشق مرباخوری پودر زیره
1/2 پیمانه نان بربری خیسانده یا پودرنان باگت
1 قاشق غذاخوری جعفری خورد شده
1 قاشق مرباخوری بکینگ پودر
نمک،فلفل سیاه،فلفل قرمز و زرد چوبه به مقدار لازم
1 قاشق غذاخوری پودر سیر

ادامه مطلب
دلمه را می‌شود به شکل‌های متفاوتی درست کرد و به این سبک از غذا می‌شود خلاق‌تر نگاه کرد و با انواع سبزیجات مختلف مثل بادنجان، فلفل دلمه‌ای، کلم، گوجه و پیاز دلمه درست کرد. دلمه‌هایی با طعم‌های مختلف و جذاب‌تر از برگ مو. یکی از این غذاها، طبخ دلمه با سبزیجاتی مانند بادمجان، پیاز، گوجه و حتی کدو و فلفل دلمه‌ای است.
مواد لازم برای تهیه دلمه سبزیجات:
بادمجان دلمه‌ای: ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی: ۲ عدد
گوجه فرنگی درشت: ۲ عدد
پیاز خرد شده: ۱ عدد
رو
مواد لازم :گوجه فرنگی پوست گرفته شده ۳ عدد بزرگتخم مرغ همزده ۴ عددپیاز نگینی یک عدد متوسطنصف فلفل دلمه ای نگینیرب گوجه فرنگی ۱ قاشق غداخورینمک ۱ قاشق مرباخوریفلفل سیاه ۱ قاشق چایخوریپنیر پیتزا ۵ قاشق غذاخوریزیتون سبز یا سیاه به مقدار لازم (میتونید مواد بالا به دلخواه عوض و یا کم و زیاد کنید)
ادامه مطلب
مرغ
کره
زعفران
نمک و فلفل
مرغ رو به قسمت‌ها کوچیک تقسیم میکنیم. (ضخامت کم باشه... در حد یک سانت نهایت)
مرغ‌ها رو کف تابه میچینیم، نمک و کمی فلفل میزنیم.
کره‌ها رو روی مرغ میذاریم. زعفران میزنیم.
در تابه رو میذاریم، میذاریم با حرارت کم بپزه.
مرغ خودش آب میندازه، و کره کم‌کم آب میشه. بعدکه آب مرغ کاملا خشک شد و مرغ سرخ شد حرارت رو خاموش میکنیم.
نکات
۱. میتونید از کره محلی و کره پاستوریزه همزمان استفاده کنید. کره پاستوریزه رو میشه تنها استفاده کرد.
در این پست با طرز تهیه امپانادا یا پیراشکی گوشت اسپانیایی که یک غذای سرخ‌کردنی بسیار خوشمزه است با ما باشید.
مواد لازم برای امپانادا، پیراشکی گوشت اسپانیایی
۲ فنجان آرد
۱ قاشق چای‌خوری نمک
۵۰ گرم سفت و سرد
۱ تخم‌مرغ
سه چهارم فنجان آب سرد
نیم کیلو گوشت چرخ‌کرده کم‌چرب
۲ حبه سیر
نصف پیاز خردشده
نصف فلفل دلمه‌ای سبز خردشده
نصف فلفل دلمه‌ای قرمز خردشده
۱ سیب‌زمینی کوچک خردشده
۱ فنجان سس گوجه‌فرنگی
۱ قاشق چای‌خوری گشنیز خشک خرد شده
۱ قاشق
یکی از غذاهای فوق العاده خوش طعم و اصیل ایرانی چنجه است کباب چنجه یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین کباب های ایرانی می باشد.
 
مواد لازم برای کباب چنجه
فیله یا ران گوسفند به همراه مقداری دنبه :1 کیلو گرم
روغن زیتون :2 تا 3 ق غ
پیاز :2 عدد
فلفل دلمه ای :به مقدار کافی
لیمو ترش :2 تا 3 عدد
 نمک و فلفل سیاه :به میزان لازم
 ماست :به میزان مناسب
ادامه مطلب
 
مواد لازم:گوشت سینه مرغ برای هر نفر 250 گرمزعفران آب کرده 1 قاشق چایخوریسیر رنده شده 1 حبهروغن زیتون 1 قاشق غذاخوریفلفل 1 قاشق چایخوریادویه گرامسالا 1 قاشق چایخوریلیموترش 2 عددخامه 4 قاشق غذاخوریفلفل دلمه­ای رنگی 1 عدد
ادامه مطلب
تاثیر فوق العاده فلفل قرمز در کاهش وزن
 
فلفل قرمز به کاهش اشتها و افزایش سرعت کالری کمک بسیاری می کند، همچنین تاثیرات مصرف فلفل قرمز در کاهش وزن بسیار قابل توجه است.تاثیر فلفل قرمز در کاهش وزن
زمانی که در حال خرید مواد غذایی هستید ، قطعا کمتر از هر چیز به فلفل قرمز فکر می کنید اما بهتر است که یک تجدید نظر داشته باشید. محققان به این نتیجه رسیده اند که وجود ماده ای به نام کپسایسین در فلفل قرمز که گرما بخش است ، می تواند به کاهش اشتها و افزا
خمیر مایه 1 قاشق غذاخوریشکر 1 قاشق چایخوریشیر ولرم 1/2 پیمانهآب ولرم 1/2 پیمانهتخم مرغ 1 عددماست 1 قاشق غذاخوریروغن مایع 2 قاشق غذاخورینمک 1/2 قاشق چایخوریفلفل سیاه 1/4 قاشق چایخوریآویشن 1 قاشق چایخوریفلفل دلمه نگینی 2 تا 3 قاشق غذاخوریکالباس نگینی شده 1 لیوانسوسیس خرد شده 1 لیوان
ادامه مطلب
مواد لازم چغور پغور برای یک نفر
جگر مرغ یا گوسفند      300 تا 400 گرم
روغن        دو قاشق غذاخوری
پیاز متوسط         یک عدد
نمک، فلفل، زردچوبه       به مقدار کافی
فلفل قرمز      در صورت تمایل
رب گوجه فرنگی      یک قاشق غذاخوری

ادامه مطلب
این مقدار موادى که گفته شده براى دو کیلو گوجه ، دو کیلو فلفل دلمه مخصوص ترشى و دو کیلو بادمجون سیاه ✅مواد لازمسبزى ترشى:شامل ترخون ، جعفرى ،شوید،نعناع،ریحون بنفش کرفس از نوع سبزیش :یک کیلو که شوید و جعفریش بیشتر باشههویج :3 عددسیر :1 بوتهفلفل دلمه اى سبز و قرمز تند(گیژله بیبار)3 عددگوجه فرنگى سفت :2 کیلو
ادامه مطلب
آموزش طرز تهیه پنه آل پلو , آموزش آشپزی , مواد لوازم برای تهیه پنه آل پلو
مواد لازم برای طرز تهیه پنه آل پلو :

پاستا پنه 
 به میزان لازم

روغن زیتون 
2 قاشق غذاخوری 

سیر 
3 حبه 

سینه مرغ گریل شده 
 50 گرم

فلفل سبز نگینی
30 گرم

زیتون
به مقدار لازم

ریحان تازه
20 گرم

پنیر پارمزان
به میزان لازم

نمک و فلفل
به میزان لازم


طرز تهیه گریل کردن مرغ :
مقدار کمی سس خردل، خامه، روغن زیتون، سرکه بالزامیک و کمی نمک، فلفل و
جوز هندی را هم میکس کنید و سینه مرغ را
فلفل قرمز در هر میز بوفه ، شکم توپ است. واضح و فوق العاده شیرین ، این خانمها به رنگ قرمز ، فروش آسان برای هر کسی که به سبزیجات علاقه ای ندارد ، است. تنها عامل محدود کننده این است که آنها می توانند در طول زمستان پرهزینه باشند ، ما می توانیم مشتاقانه منتظر خوردن فلفل های محلی ارزان قیمت باشیم.
آیا می دانید فلفل سبز فقط فلفل قرمز نارس است؟ از آنجا که کاملاً بالغ نیستند ، بعد از طعم تلخی دارند و نیمی از ویتامین C و 1/10 ویتامین A را نسبت به خواهر و برادر
لوبیا یکی از منابع پروتئین است که می توان به جای گوشت ان را جایگزین کرد . بنابراین می تواند سبک تر از غذاهای پر از گوشت باشد و برای وعده های سبک تر مورد استفاده قرار گرد. با طرز تهیه خوراک لوبیا عروس در نیک صالحی آشنا شوید.
مواد لازم خوراک لوبیا عروس
لوبیا عروس سیب زمینی سرخ شده هویج سرخ شده قارچ سرخ شده آب مرغ فلفل دلمه ای خرد شده گوجه ی رنده شده نمک فلفل

ادامه مطلب
 
دستور تهیه شماره 1 فلافل
2 پیمانه نخود
1 عدد پیاز رنده شده
4 تا5حبه سیر
1 عدد سیب زمینی خام خوردشده
1 قاشق غذاخوری آرد
1 تا2قاشق غذاخوری تخم گشنیز
1/2 قاشق مرباخوری پودر زیره
1/2 پیمانه نان بربری خیسانده یا پودرنان باگت
1 قاشق غذاخوری جعفری خورد شده
1 قاشق مرباخوری بکینگ پودر
نمک،فلفل سیاه،فلفل قرمز و زرد چوبه به مقدار لازم
1 قاشق غذاخوری پودر سیر

ادامه مطلب
پرورش فلفل در فضا توسط ناسا
گروهی از محققان ناسا مشغول فعالیت هستند تا فلفل چیلی اسپانیایی را به فضا بفرستند. این نخستین گیاه میوه داری خواهد بود که آمریکا در ایستگاه فضایی بین المللی کشت می کند و پرورش می دهد.
ناسا قصد دارد فضانورد به مریخ بفرستد، بنابراین یافتن گیاهان و میوه هایی که بتوان همراه آنها را ارسال کرد، بسیار مهم است.
به گفته جاکوب تورس یکی از دانشمندان ناسا، کوتاهترین سفر به مریخ حدود ۲ سال طول می کشد و وعده های غذایی آماده نمی ت
مواد لازم برای طبخ لازانیا
لازانیا :یک بسته
قارچ:1 عدد بزرگ
پیاز:7 عدد
گوشت چرخ کرده :250 گرم
فلفل دلمه ای :1 عدد
نمک ، فلفل و زرد چوبه :به میزان لازم
رب گوجه فرنگی :2 قاشق غذا خوری
پنیر پیتزای رنده شده :250 گرم
کره :30 گرم
آرد سفید :یک و نیم قاشق غذاخوری
شیرگرم:یک و نیم لیوان
سیب زمینی ورقه ای شده :به مقدار لازم در کف ظرف مورد نظر
ادویه مخصوص لازانیا که معمولا در خود بسته های لازانیا موجود است

 
  
ادامه مطلب
مواد لازم چغور پغور برای یک نفر
جگر مرغ یا گوسفند      300 تا 400 گرم
روغن        دو قاشق غذاخوری
پیاز متوسط         یک عدد
نمک، فلفل، زردچوبه       به مقدار کافی
فلفل قرمز      در صورت تمایل
رب گوجه فرنگی      یک قاشق غذاخوری

ادامه مطلب
مواد لازم:
۲ لیوان بلغور پلویی
۲ عدد پیاز متوسط نگینی خرد شده
۳ عدد گوجه فرنگی متوسط پوست گرفته شده و مکعبی خرد شده
۳-۴ عدد فلفل سبز قلمی ریز خرد شده
۲ قاشق غذاخوری سرپر کره
۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ قاشق مرباخوری نمک
۳ لیوان آب گرم
مقداری نعناع خشک یا نعناع تازه
مقداری پودر فلفل قرمز

ادامه مطلب
کورکومین موجود در زردچوبه از سلول‌های کبد در برابر آسیب‌های ناشی از سموم
مضر محافظت کرده و فلفل سیاه نیز با تقویت دسترسی زیستی به گلوتاتیون به
سلامت کبد کمک می‌کند. گلوتاتیون ترکیبی است که از سلول‌های کبد محافظت
می‌کند.

هم زردچوبه و هم فلفل سیاه سرشار از خاصیت
آنتی‌اکسیدانی هستند که به تقویت حافظه کمک می‌کنند. این دو ادویه
می‌توانند از مغز در برابر بیماری‌های گسترده‌ای مانند زوال عقل و آلزایمر
محافظت کنند.
بذر فلفل دلمه ای بنفش
 
محصول کشور روسیه
** محصول مناسب باغچه و گلدان **
جدید،زودرس
وزن هر عدد فلفل بین 90-100 گرم، می باشد.
کاملا ارگانیک
رنگ آنها بنفش تیره می باشد.
طعم شگفت آور و خوشمزه
برای چاشنی، پخت و پز  استفاده می شود
دارای مقاومت بسیار بالا
www.karnila.ir
فروشگاه بذر کارنیلا
لوبیا یکی از منابع پروتئین است که می توان به جای گوشت ان را جایگزین کرد . بنابراین می تواند سبک تر از غذاهای پر از گوشت باشد و برای وعده های سبک تر مورد استفاده قرار گرد. با طرز تهیه خوراک لوبیا عروس در نیک صالحی آشنا شوید.
مواد لازم خوراک لوبیا عروس
لوبیا عروس سیب زمینی سرخ شده هویج سرخ شده قارچ سرخ شده آب مرغ فلفل دلمه ای خرد شده گوجه ی رنده شده نمک فلفل

ادامه مطلب
 
استانبولی پلو یکی از غذاهای ساده‌ و خوشمزه‌ای است که با کمترین مواد لازم می‌توانید آن را در خانه برای ناهار یا شام آماده کنید.
مواد لازم
3 پیمانه برنج
700 گرم گوجه فرنگی
3 قاشق سوپخوری پیاز داغ
4 عدد فلفل سبز
رب گوجه فرنگی
نمک، فلفل، زردچوبه و روغن
4 عدد سیب زمینی متوسط
دستور العمل‌
برنج را بشویید و خیس کنید.
گوجه فرنگی‌ها را بشویید و با غذاساز له کرده یا رنده کنید.
سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید.
در قابلمه روغن بریزید و زردچو
 
مواد لازم :گوجه فرنگی پوست گرفته شده ۳ عدد بزرگتخم مرغ همزده ۴ عددپیاز نگینی یک عدد متوسطنصف فلفل دلمه ای نگینیرب گوجه فرنگی ۱ قاشق غداخورینمک ۱ قاشق مرباخوریفلفل سیاه ۱ قاشق چایخوریپنیر پیتزا ۵ قاشق غذاخوریزیتون سبز یا سیاه به مقدار لازم (میتونید مواد بالا به دلخواه عوض و یا کم و زیاد کنید)
ادامه مطلب
رائحه : خنک و شیریننوع ادکلن : ادو پرفیومحجم : 100میل
توضیحات :عطر ادکلن جنیفر لوپز استیل-Jennifer Lopez Still عطری است خنک و شیرین.این عطر در سال ۲۰۰۳ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد.عطر ادکلن جنیفر لوپز استیل-Jennifer Lopez Still عطری است زنانه و جذاب که توسط Michel Girard ساخته شد عطری است شاداب، گیاهی و سبز بر پایه رایحه چای. روی بطری این عطر، نام Still و در پایین آن نشان تجاری جنیفر لوپز که با خطی زیبا چاپ شده را مشاهده می‌کنید. مایع طلایی‌رنگ درون بطری از روی شیشه‌ی شفا
طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه بدون ریختن آن
مواد لازم برای کباب تابه ای
گوشت چرخ کرده:500 گرم
فلفل دلمه ای سبز یا قرمز خرد شده :1 عدد
گوجه فرنگی :3 عدد
رب گوجه فرنگی:1 قاشق غذا خوری
پودر زعفران :1/2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه:1/2 قاشق چایخوری
سیب زمینی حلقه شده :2 عدد
پیاز رنده شده :1 عدد
پودر سیر :1/2 قاشق چایخوری
پاپریکا :1/2 قاشق چایخوری
گرد لیمو :1 قاشق چایخوری
نمک :به میزان لازم

ادامه مطلب
آشپزی و دستور پخت ماهی و میگو و غذاهای دریایی را با ما دنبال کنید. در این قسمت می خواهیم دستور پخت ماهی سوخاری با لیمو و فلفل در فر را به شما آموزش دهیم. شما می توانید برای خرید ماهی تازه به فروشگاه ماهیما مراجعه کنید.
مواد لازم
 

مواد لازم
مقدار

فیله ماهی
به مقدار لازم

پودر سیر
نصف قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل
نصف قاشق غذاخوری

پودر سوخاری با طعم لیمو و فلفل
به مقدار لازم

روغن زیتون
به مقدار لازم

آرد سوخاری
به مقدار لازم

دستور پخت ماهی سوخاری
با تهیه این کباب خانگی خوشمزه و توجه به نکات لازم لذت کافی را ببرید و لحظات خوشی را در کنار خانوادتان سپری کنید. 
مواد لازم:
گوشت گوسفندی (چرخ کرده): 100 گرم
گوشت گوساله (چرخ کرده): 100 گرم
پسته (خرد شده): 40 گرم
پیاز (رنده شده): یک عدد
سیر (ریز خرد شده): یک حبه
آب داغ: 3 الی 4 ق س
نمک: یک ق چ
فلفل سیاه (پودر شده): یک ق چ
فلفل قرمز (پودر شده): یک ق چ
روغن زیتون: 2 ق س
مواد لازم سرو:
پیاز (خرد شده): 2 عدد
سماق: یک ق س
آب انار: یک ق س
نان لواش: 2 عدد
پسته (خرد شده): یک ق س
 
اد
با تهیه این کباب خانگی خوشمزه و توجه به نکات لازم لذت کافی را ببرید و لحظات خوشی را در کنار خانوادتان سپری کنید.
میزان سرو: 2 نفر 
مواد لازم:
گوشت گوسفندی (چرخ کرده): 100 گرم
گوشت گوساله (چرخ کرده): 100 گرم
پسته (خرد شده): 40 گرم
پیاز (رنده شده): یک عدد
سیر (ریز خرد شده): یک حبه
آب داغ: 3 الی 4 ق س
نمک: یک ق چ
فلفل سیاه (پودر شده): یک ق چ
فلفل قرمز (پودر شده): یک ق چ
روغن زیتون: 2 ق س
مواد لازم سرو:
پیاز (خرد شده): 2 عدد
سماق: یک ق س
آب انار: یک ق س
نان لواش: 2 عدد
پسته (خرد
یکی از محصولات کشاورزی پرطرفداری که در شرایط گلخانه ای نیز به خوبی رشد می کند، فلفل دلمه ای است که در رنگ ها و طعم های گوناگون به صورت خام و یا پخته به عنوان یک چاشنی بی نظیر در سالاد ها و غذاها مصرف می گردد. به کارگیری فن آوری های مدرن در گلخانه ها منجر شده تا شرایط آب و هوایی محیط رشد سبزیجاتی نظیر فلفل دلمه ای به طور مستمر و گسترده بهینه سازی و کنترل گردد، که در این صورت سرعت رشد و بازدهی این سبزیجات افزایش می یابد. همچنین خوب است بدانید مح
 
سالاد الویه سالادی روسی و نوعی غذای سرد است که از طبخ گوشت یا مرغ یا کالباس به همراه سیب‌زمینی آب‌پز و سس مایونز و خیارشور و دیگر مواد غذایی درست می‌شود.
مواد لازم
1.5 عدد سینه مرغ با استخوان
1 عدد پیاز
1 پیمانه نخود فرنگی
2 قاشق سوپ خوری روغن زیتون
500 گرم خیارشور
نمک و فلفل به مقدار لازم
6 عدد سیب زمینی کوچک
2 قاشق سوپ خوری آبلیمو
سس مایونز به اندازه کافی
100 گرم خامه
4 عدد تخم مرغ
2 عدد هویج
مواد لازم برای تزیین سالاد الویه
½ پیمانه مخ
 
این مسأله اتفاقی نیست که بیشتر مردمی که در نواحی گرم دنیا هستند، غذا‌های ادویه‌دار زیاد می‌خورند. مقدار متعادل از ادویه‌هایی مثل زنجبیل تازه، فلفل قرمز، کاین و فلفل سیاه در ابتدا شما را گرم می‌کنند، اما در واقع به خنک‌شدن‌تان کمک می‌کنند. مقداری فلفل قرمز به ماهی بریان‌شده یا آبی که مرغ را در آن می‌خوابانید، اضافه کنید یا با زنجبیل تازه رنده‌شده، روغن کنجد، سویا و سرکه سفید، سرکه خنک‌کننده درست کنید.
 
 
میوه‌های تابستانی به تنوع
مواد لازم برای طبخ لازانیا
 لازانیا یک بسته
قارچ:1 عدد بزرگ
پیاز:7 عدد
گوشت چرخ کرده :250 گرم
فلفل دلمه ای :1 عدد
نمک ، فلفل و زرد چوبه :به میزان لازم
رب گوجه فرنگی :2 قاشق غذا خوری
پنیر پیتزای رنده شده :250 گرم
کره :30 گرم
آرد سفید :یک و نیم قاشق غذاخوری
شیرگرم:یک و نیم لیوان
سیب زمینی ورقه ای شده :به مقدار لازم در کف ظرف مورد نظر
ادویه مخصوص لازانیا که معمولا در خود بسته های لازانیا موجود است


ادامه مطلب
جوجه کباب ماستی طعم متفاوت و خوشمزه‌ای دارد و در طرز آن از سینه مرغ، پیاز، ماست چکیده، پودر سیر، روغن زیتون، فلفل سیاه و نمک استفاده می‌شود و شما می‌توانید این جوجه کباب خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید.
 
مواد لازم
سینه مرغ ۲ عدد
پیاز ۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
پودر سیر به مقدارلازم
ماست چکیده ۱/۵ پیمانه
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
روش تهیه جوجه کباب ماستی
سینه مرغ را تکه‌تکه خرد کنید.
آن‌گاه پیاز، نمک، فلفل و پودر سیر را افزو
آیانگهداری اسپری فلفل وشوکر جرم است
آیانگهداری اسپری فلفل وشوکر جرم است ، نگهداری شوکر و اسپری فلفل بدون مجوز قانونی جرم می باشد و هیچ دلیلی برای حمل و نگهداری آن در دادگاه پذیرفته نیست
به طور مثال چندی پیش شخصی مدعی بود که طبیعت گرد هست و چون گاهی تنها در کوه و جنگل سیر می کند
برای حفظ امنیت از طریق بازار آزاد یک شوکر برقی و یک اسپری فلفل خریده و علی رغم آنکه تا به حال از آن استفاده نکرده
اما پلیس حین بازرسی ماشین آنها را پیدا کرده و ایشان را
ساندویج مرغ از غذاهای محبوب بوده که دستور پخت ساندویچ مرغ پنیری در ذیل آمده است.
مواد لازم:سینه مرغ 1 عدد؛پیاز 1 عدد؛قارچ 8 عدد؛زردچوبه 1 قاشق چایخوری؛سس خردل 1 قاشق غذاخوری؛آبلیمو 1 قاشق مرباخوری؛پودر پاپریکا نصف قاشق غذاخوری؛هویج 1 عدد؛فلفل دلمه ای نصف عدد؛ادویه کاری 1 قاشق چایخوری؛سس مایونز 2 قاشق غذاخوری؛فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری؛سس پوجه 1 قاشق غذاخوری؛فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری؛پنیر پیتزا به مقدار دلخواه؛نان باگت 4 عدد.طرز تهیه: اول س
طرز تهیه کاتلیس
مواد لازم :
 
 

 پیاز
 یک عدد

سیر
2 تا 3 حبه

گوشت چرخ کرده
نیم کیلو گرم

نمک و فلفل سیاه
به میزان لازم

زردچوبه و زنجفیل
به دلخواه

گشنیز خرد شده
یک استکان

فلفل سبز
3 تا 4 عدد

سیب‌زمینی
1 کیلو

پودر زیره سبز
دو قاشق مرباخوری

تخم‌مرغ
1 عدد

لیموترش تازه
1 عدد

 
طرز تهیه :
در مرحله اول پیاز و سیر را سرخ کنید و  گوشت چرخ کرده را با انواع ادویه‌ها، نصف استکان گشنیز و فلفل سبز خرد شده، تفت دهید تا آب آن کشیده شود.
ادامه مطلب
بابا قنوش خوشمزه
مواد لازم برای 4 نفر
4 عدد بادمجان
1 عدد پیاز متوسط خردشده ریز
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 حبه سیر بزرگ رنده شده
2 قاشق غذاخوری جعفری ریز شده
2 قاشق غذاخوری ارده
2 قاشق غذاخوری آب لیموترش
نمک به میزان لازم
فلفل سفید یا فلفل سیاه به مقدار لازم
 
ادامه مطلب
گوشت چرخ کرده
مرغ
تخم مرغ
پیاز و سیر
آبلیمو
پودر سوخاری
نمک و فلفل و زردچوبه و پودر لیمو و دارچین
زعفران
رب گوجه
 
 
گوشت چرخ شده رو با پیاز رنده شده، سیر رنده شده، نمک و فلفل و زردچوبه و پودر لیمو و دارچین، تخم مرغ و پودر سوخاری مخلوط میکنیم و خوب ورز میدیم. به صورت گلوله در میاریم و توی روغن سرخ میکنیم.
گوشت مرغ رو با پیاز، سیر، نمک، آبلیمو و زعفران، تخم مرغ و پودر سوخاری توی غذاساز میریزیم.
بعد یه لایه نازک از مرغ رو دور گلوله های گوشتی سرخ شده
مواد لازم برای طبخ لازانیالازانیا :یک بستهقارچ:1 عدد بزرگپیاز:7 عددگوشت چرخ کرده :250 گرمفلفل دلمه ای :1 عددنمک ، فلفل و زرد چوبه :به میزان لازمرب گوجه فرنگی :2 قاشق غذا خوریپنیر پیتزای رنده شده :250 گرمکره :30 گرمآرد سفید :یک و نیم قاشق غذاخوریشیرگرم:یک و نیم لیوانسیب زمینی ورقه ای شده :به مقدار لازم در کف ظرف مورد نظرادویه مخصوص لازانیا که معمولا در خود بسته های لازانیا موجود است
 
ادامه مطلب
گل کلم ۱ کیلو هویج نیم کیلو خیار نیم کیلولوبیا سبز نیم کیلوسیر ۲ تا ۳ بوتهفلفل سبز تند چند عددسرکه به میزان لازمنمک به میزان لازم سبزی ترشی (من از ترخون ، مرزه ،نعناع ،گشنیز و جعفری استفاده کردم ) به میزان لازم ادویه ترشی به میزان لازم ( این ادویه رو از مامانم گرفتم که از عطاری خریده ) ( اما مخلوطی از سیاه دانه ،پودر تخم گشنیز ، گلپر ، فلفل سیاه ،فلفل قرمز ، رازیانه ،پودر زیره سبز ،جوز هندی ، دارچین هستش )
گل کلم رو تکه تکه کردم و خوب شستم . خیار
جوجه ترشمواد لازم برای جوجه ترش
سینه مرغ:2 عدد
گردو :200 گرم
پیاز رنده شده : 1 عدد
سیر رنده شده :2 حبه
فلفل دلمه ای خرد شده :1 عدد
روغن زیتون :2 قاشق غذاخوری
آب لیمو :2 قاشق غذاخوری
آب نارنج :3 قاشق غذاخوری
گشنیز و نعنا :100 گرم
زعفران :به اندازه کافی
نمک، فلفل و زردچوبه :به میزان لازم

جوجه ترش
ادامه مطلب
بذر فلفل تزیینی رنگی
 
 محصول کشور روسیه
** محصول مناسب باغچه ، بالکن و گلدان **
تعداد بذر در هر بسته : بین 15 الی 20 عدد
جدید و زینتی
وزن میوه حدود 12 گرم است .
رنگ فلفل ها سبز تیره و قرمز تیره است
به عنوان یک گیاه تزئینی توصیه می شود.
میوه ها چسبیده، مخروطی شکل با گردن صاف یا کمی رگه دار می باشد.
www.karnila.ir
 
فروشگاه بذر کارنیلا
 
اسنک قارچ و گوشت که اسنک با گوشت و قارچ قشنگ مزه پیتزا میده و البته زودتر از پیتزا هم حاضر میشه لذا حذف سوسیس و کالباس پرضرر و جایگزینی مواد غذایی سالم هم سلامتی غذا رو تضمین می کنه هم خیلی لذیذ و خوشمزه تر هم خواهد بود.
مواد لازم برای دو نفر :
گوشت چرخ کرده صد گرمقارچ صد گرمپیاز یک عدد متوسطفلفل دلمه ای یک عدد کوچک یا نصفرب گوجه فرنگی کمینان تست هشت عددپنیر پیتزا کمیکره برای چرب کردن نان تستفلفل سیاه و زردچوبه و ادویه کمینمک به مقدار لازم

ادا
2 فیله تیلاپیا ، به طول 2 قطعه 360 گرم برش داده شده است1 نمک نمک [اختیاری] 0.2 گرمفلفل دلمه ای برای طعم دادن [اختیاری]2 قاشق غذاخوری آرد سفید (تمام هدف) 16 گرماندازه 1 تخم بزرگ است2 قاشق غذاخوری نان 16 گرم1 قاشق غذاخوری روغن زیتون 15 میلی لیتر1/2 لیمو ، برش در چهارم [اختیاری] 60 گرمقبل از اینکه تو شروع کنیصفحات سروی را در کمترین حالت در فر نگه دارید تا در هنگام خدمت گرم شوند.
طرز تهیه فیله ماهی سوخاری شده:فیله های ماهی را خشک کنید و سپس هر فیله را به طول 2 قطعه
خورشت آلو اسفناج 
خورشت واقعا لذیذ و آسون اول یه پیاز نگینی تفت بدید بعد سینه یا ران مرغ بهش اضافه کنید با نمک فلفل و زردچوبه و زعفران تفت بدید و آب بریزید بپزه.بعد که پخت از آب مرغ جدا کنید و در روغن سرخ کنید و کنار بذارید.یک تا دو دسته اسفناج رو درشت خرد کنید و تفت بدید فلفل و زرچوبه و کمی نمک اضافه کنید بذارید کامل آبش تبخیر بشه حدود بیست عدد آلو بخارا و دو تا سه قاشق آبلیمو یا آب نارنج یا آبغوره اضافه کنید و تفت بدید به آب مرغ اضافه کرده بذاری
مواد لازم برای تهیه رول بادمجان:
• ۲ عدد بادمجان
• ۲ ق سوپ خوری ریحان خرد شده
• ۲ ق سوپ خوری پنیر پارمسان
• ۴ ق سوپ خوری قارچ ریز خرد شده
• ۲ حبه سیر رنده شده
• نصف پیمانه پنیر ریکوتا
• به میزان لازم نمک و فلفل
• مقداری روغن
 
مواد لازم برای سس پستو:
• ۵ حبه سیر رنده شده
• ۲ پیمانه ریحان
• ۱ پیمانه روغن‌زیتون
• ۱ پیمانه پنیر پارمسان
• ۱ پیمانه گردوی خرد شده
• به میزان لازم نمک و فلفل
ادامه مطلب
کتوژنیک یک صبحانه لذیذ و خوشمزه با تخم مرغ و گوشت مواد لازم:
گوشت چرخکرده: ۴۰۰ گرم
سیر خرد شده: ۲ حبه
آویشن: ۱ قاشق غذاخوری
زیره آسیاب شده: ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا: ۱ قاشق چایخوری
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه: به مقدار لازم
اسفناج خرد شده: به مقدار لازم
پنیر چدار سفید: به مقدار لازم
طرز تهیه:
ابتدا در ظرفی گوشت چرخکرده را با سیر خرد شده، آویشن، زیره آسیاب شده، پاپریکا، نمک و فلفل به مقدار لازم خوب مخلوط کنید سپس درون قالب فر به شکل فنجان درآورید و
مواد لازم برای طبخ لازانیا
 لازانیا یک بسته
قارچ:1 عدد بزرگ
پیاز:7 عدد
گوشت چرخ کرده :250 گرم
فلفل دلمه ای :1 عدد
نمک ، فلفل و زرد چوبه :به میزان لازم
رب گوجه فرنگی :2 قاشق غذا خوری
پنیر پیتزای رنده شده :250 گرم
کره :30 گرم
آرد سفید :یک و نیم قاشق غذاخوری
شیرگرم:یک و نیم لیوان
سیب زمینی ورقه ای شده :به مقدار لازم در کف ظرف مورد نظر
ادویه مخصوص لازانیا که معمولا در خود بسته های لازانیا موجود است


ادامه مطلب
دلمه یک غذای خوشمزه و مقوی که بیشتر در خاورمیانه، آسیای مرکزی و روسیه پخته می‌شود. کلمه‌ی دلمه در زبان ترکی به معنای پر شده است. دلمه را می‌توان با برگ درخت انگور، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و بادمجان درست کرد. و به عنوان محتویات داخل آن می‌توان از فلفل دلمه‌ای با برنج، گوشت چرخ کرده، لپه و دیگر محتویات استفاده کرد. البته دلمه به صورت کلی هم با گوشت و هم بدون گوشت تهیه می‌شود. در ادامه طرز تهیه دلمه با مواد مختلف شما را به شما عزیزان آموزش م
ترشی کلم قرمز یک از ترشی‌های لذیذ و راحت است که در کنار بسیاری غذاها مانند کباب کوبیده، جوجه کباب و … در رستوران ها سرو می شود. طرز تهیه ترشی کلم قرمز بسیار ساده و سریع است. به طور کلی ترشی کلم قرمز را به دو روش تهیه میکنند. ترشی کلم قرمز معمولی یا فوری که در این مطلب هر دو روش آموزش داده شده اند. می توانید از این ترشی در کنار سالاد هم استفاده کنید. با در ادامه همراه باشید.
 
مواد لازم برای تهیه ترشی کلم قرمز
 
کلم قرمز یک عدد متوسط
 
سیر    دو حبه

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها