نتایج جستجو برای عبارت :

دستان بریده حضرت عباس علیه السلام اسباب شفاعت در قیامت

دستان بریده حضرت عباس علیه السلام اسباب شفاعت در قیامت
 
جناب فاضل دربندی، ملا مهدی حائری مازندرانی و آیت الله کلباسی نجفی رضوان الله علیهم نقل کرده‌اند:
 
✍ قد سمعت عن بعض من اثق به، انه نقل عن بعض المتتّبعین فی کتب المقاتل انه قال : تذت صار یوم القیامة و اشتد الامر على اهل المحشر ، بعث رسول الله صلی الله علیه و آله امیر المؤمنین علیه السلام الى فاطمة سلام الله علیها لتحضر مقام الشفاعة ، فیقول امیر المؤمنین علیه السلام : یا فاطمة ما عندک من
برترین مخلوق خداوند
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
عن علی بن سوید السائی، عن أبی الحسن الأول علیه السلام قال: ما خلق الله خلقا أفضل من محمد صلى الله علیه وآله ولا خلق خلقا بعد محمد أفضل من علی علیه السلام.
امام کاظم علیه السلام فرمودند: خداوند، مخلوقی بافضیلت‌تر و برتر از حضرت محمد صلی الله علیه و آله نیافریده است و بعد از حضرت محمد صلی الله علیه و آله مخلوقی برتر از امیر المومنین علیه السلام نیافریده است.
الاختصاص، تالیف شیخ مفید،
معجزه امام حسین علیه السلام و نشان دادن امیر المومنین علیه السلام سال‌ها بعد شهادت آن حضرت
شیخ حسن بن سلیمان رضوان الله تعالی از به نقل از کتاب مختصر بصائر الدرجات سعد بن عبد الله اشعری رضوان الله تعالی روایت کرده است:
[ ٣٢٠ / ٩ ] وعن الباقر ، عن أبیه علیهما‌ السلام أنّه قال : « صار جماعة من الناس بعد موت الحسن علیه السلام إلى الحسین علیه السلام ، فقالوا : یابن رسول الله صلى الله علیه وآله ما عندك من أعاجیب أبیك التی كان یریناها؟ فقال : هل ت
نامگذاری حضرت محسن علیه السلام توسط حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۲- عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد، عن القاسم بن یحیى، عن جده الحسن ابن راشد، عن أبی بصیر، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حدثنی أبی عن جدی قال: قال أمیر المؤمنین علیه السلام: سمو أولادكم قبل أن یولدوا فأن لم تدروا أذكر أم أنثى فسموهم بالأسماء التی تكون للذكر والأنثى فإن أسقاطكم إذا لقوكم یوم القیامة ولم تسموهم یقول الس
فضائل بی‌شمار امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
سبط بن جوزی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
و قد روى مجاهد قال سأل رجل عن ابن عباس فقال ما أكثر فضائل علی بن أبی طالب و إنی لاظنها ثلاثة آلاف فقال له ابن عباس هی الى الثلاثین الفا أقرب من ثلاثة آلاف ثم قال ابن عباس لو ان الشجر اقلام و البحور مداد و الانس و الجن كتاب و حساب ما احصوا فضائل أمیر المؤمنین علی علیه السلام.
مردی از ابن عباس پرسید: راستی که چقدر فضائل على بن ابی طالب (علیهما
تقویم شیعه
چهارم شعبان
ولادت حضرت عباس علیه السلام
در این روز در سال ۲۶ هجری قمری علمدار کربلا سقای نینوا حضرت قمر منیر بنی هاشم ابو الفضل العباس علیه السلام به دنیا آمد. نام مشهور آن حضرت عباس علیه السلام است. به آن حضرت ابو الفضل، ابو القربه، قمر بنی هاشم، باب الحوائج، عبد صالح و سقا می‌گویند. پدرشان حضرت امیر المومنین علی بن ابی طالب علیهما السلام، و مادرشان حضرت ام البنین فاطمه علیها السلام دختر حزام کلابیه است. آن حضرت خوش سیما و زیبار
فضیلت جناب مسلم بن عقیل در کلام پیامبر صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، عن جعفر بن محمد بن مالك، قال حدثنی محمد بن الحسین بن زید، قال: حدثنا أبو أحمد محمد بن زیاد، قال: حدثنا زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال علی علیه السلام لرسول الله صلى الله علیه وآله: یا رسول الله، إنك لتحب عقیلا؟ قال: إی والله إنی لاحبه حبین: حبا له، وحبا لحب أبی طالب له
خبر پیامبر صلی الله علیه و آله از غصب فدک و خلافت و شهادت حضرت زهرا و محسن علیهما السلام
عن ابو مخنف لوط بن یحیى عن أبی عبد اللّه الصادق علیه السّلام: قال النبی صلّى اللّه علیه و آله: اعلم یا علی، إنی ارتحل عن هذه الدنیا الدنیّة، فینسی الأمة ما یجب علیهم من حقی، و أول من یخاصمك أبو بكر و عمر؛ فإنه یأخذ كتاب فدك و یضرب برجله على بطن فاطمة علیها السلام، فیسقط المحسن علیه السلام. ثم یجعلون الحبل فی عنقك و یأتون بك إلى المسجد فیقول: بایع لی و إلا أق
باسمه تعالی
چهل حدیث
شفاعت
غزل۵
شفاعت می کند احمد در این دنیای فانی
دهد امید بر خاطی که بر گردد زمانی
شفاعت می شود مقدور با اذن الهی
اجابت می کند یزدان شفاعت در جوانی
شفاعت منحصر باشد به خالق در دو عالم
شفیع بی خدا نهی است و او دارد زیانی
شفاعت گر شود همراه توبه مستجاب است
برای دفع شر باشد شفاعت هر زمانی
شفاعت می شود بر کار خیر و امر لازم
پیمبر شافع ما می شود در هر مکانی

شفاعت را پذیرند مردمان اهل سنت
اگر چه فرقه هایی خبط کردند در معانی

شفاعت د
باسمه تعالی
چهل حدیث
شفاعت
غزل۵
شفاعت می کند احمد در این دنیای فانی
دهد امید بر خاطی که بر گردد زمانی
شفاعت می شود مقدور با اذن الهی
اجابت می کند یزدان شفاعت در جوانی
شفاعت منحصر باشد به خالق در دو عالم
شفیع بی خدا نهی است و او دارد زیانی
شفاعت گر شود همراه توبه مستجاب است
برای دفع شر باشد شفاعت هر زمانی
شفاعت می شود بر کار خیر و امر لازم
پیمبر شافع ما می شود در هر مکانی

شفاعت را پذیرند مردمان اهل سنت
اگر چه فرقه هایی خبط کردند در معانی

شفاعت د
مقام والای حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیه در بیان امام صادق علیه السلام
ابن عنبه نسب شناس بزرگ شیعه روایت کرده است: 
روى الشیخ أبو نصر البخاری عن المفضل ابن عمر انّه قال : قال الصادق جعفر بن محمد علیه السلام : كان عمّنا العباس بن علی نافذ البصیرة صلب الایمان جاهد مع أبی عبد الله وأبلى بلاء حسنا ومضى شهیدا .
امام صادق علیه السلام فرمود: عموی ما عباس علیه السلام دارای بصیرتی نافذ و بینشی عظیم و ایمانی راسخ بود، در محضر امام حسین علیه السلام
فضائل بی‌شمار امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
سبط بن جوزی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
و قد روى مجاهد قال سأل رجل عن ابن عباس فقال ما أكثر فضائل علی بن أبی طالب و إنی لاظنها ثلاثة آلاف فقال له ابن عباس هی الى الثلاثین الفا أقرب من ثلاثة آلاف ثم قال ابن عباس لو ان الشجر اقلام و البحور مداد و الانس و الجن كتاب و حساب ما احصوا فضائل أمیر المؤمنین علی علیه السلام.
مردی از ابن عباس پرسید: راستی که چقدر فضائل على بن ابی طالب
نام حضرت امیر المومنین علیه السلام در قرآن
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن قولویه رحمه الله ، قال حدثنی علی بن الحسن النحوی قال : حدثنی أحمد بن محمد ، قال : حدثنی منصور بن أبی العباس ، قال : حدثنی علی بن أسباط ، عن الحكم بن بهلول ، قال : حدثنی أبو هما[م] قال : حدثنی عبد الله بن اذینة ، عن جعفر بن محمد ، عن أبیه ، عن علی بن الحسین ، عن أبیه قال : قام عمر بن الخطاب إلى النبی صلى الله علیه
تواتر و علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه مجلسی
علامه محمد باقر مجلسی قدس الله روحه الشریف پس از نقل حدیث امام کاظم علیه السلام در مورد صدیقه و شهیده بودن حضرت زهرا سلام الله علیها و تصریح به صحیح بودن حدیث می‌نویسد:
ثم إن هذا الخبر یدل على أن فاطمة صلوات الله علیها كانت شهیدة وهو من المتواترات وكان سبب ذلك أنهم لما غصبوا الخلافة وبایعهم أكثر الناس بعثوا إلى أمیر المؤمنین علیه السلام لیحضر للبیعة ، فأبى فبعث عمر بنار لیحرق على
سنت هزار پیغمبر در امیر المومنین علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٤- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن صفوان، عن موسى بن بكر، عن الفضیل بن یسار قال: سمعت أبا عبد الله علیه السلام یقول: إن فی علی علیه السلام سنة ألف نبی من الأنبیاء وإن العلم الذی نزل مع آدم علیه السلام لم یرفع، وما مات عالم فذهب علمه، والعلم یتوارث.
امام صادق علیه السلام فرمودند: در علی علیه السلام سنت هزار پیغمبر بود و علمی که با آدم ع
لعن اهل جمل توسط امیر المومنین علیه السلام
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٤٨- عن یوسف بن كلیب المسعودی قال: حدثنا أبو مالك عن عبد الله بن عطاء عن أبی جعفر محمد بن علی - علیه السلام - قال: قال علی - صلوات اله علیه -: لعن أهل اجمل. فقال رجل: یا أمیر المؤمنین إلا من كان منهم مؤمنا. فقال - علیه السلام - : ویلك ما كان فیهم مؤمن...
امیر المومنین علیه السلام فرمودند: لعنت بر اهل جمل باد. مردی گفت: یا امیر المومنین (علیه السلام) البته لعنت به جز بر مومن
حضرت زهرا علیها السلام پاره تن، روح و قلب پیامبر صلی الله علیه و آله
ابن صباغ مالکی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
وروی عن مجاهد قال : خرج النبیّ صلى الله علیه و آله وهو آخذ بید فاطمة فقال : من عرف هذه فقد عرفها ، ومن لم یعرفها فهی فاطمة بنت محمّد ، وهی بضعة منّی ، وهی قلبی وروحی الّتی بین جنبیَّ ، فمن آذاها فقد آذانی ، ومن آذانی فقد آذى اللّه .
روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله دستان حضرت فاطمه زهرا علیها السلام را گرفت و فرمود: هر کس او را نمی
عباس یعنی بندگی برخالق یکتا شدن/عباس یعنی دلبری برحضرت زهراشدن/درروز عاشورانگر اوج وفاداری او/عباس یعنی تشنگی اندرلب دریا شدن/بهرحسین و یاوران گشته علمداری رشید/عباس یعنی جاودان درمحضرآقاشدن/بوده امیدکودکان بابانوان درحرم/عباس یعنی مرهم اندردل مولاشدن/سردار عاشورائیان تاروز محشرگشته است/عباس یعنی اسوه ای ازبهر این دنیاشدن/درروز تاسوعا زاو اوج وفاداری رسد/عباس یعنی قهرمان در روز عاشوراشدن/دستان خودرا داده است ازبهردین مصطفی/عباس یعنی
فطرس ملک
محمد بن حسن صفار رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا احمد بن موسى عن محمد بن المعروف بغزال مولى حرب بن زیاد البجلى عن محمد ابى جعفر الحمامى الكوفى عن الازهر البطیخى عن ابى عبد الله علیه السلام قال ان الله عرض ولایة امیر المؤمنین فقبلها الملئكة واباها ملك یقال لها فطرس فكسر الله جناحه فما ولد الحسین بن على علیه السلام بعث الله جبرئیل فی سبعین الف ملك إلى محمد صلى الله علیه وآله یهنئهم بولادته فمر بفطرس فقال له فطرس یا جبرئیل إلى ا
برتری خانه حضرت زهرا و امیر المومنین علیهما السلام بر خانه‌های پیامبران (به روایت اهل سنت عمری)
آلوسی از مفسرین و علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وأخرج ابن مردویه عن أنس بن مالك وبریدة قال: «قرأ رسول الله صلّى الله علیه وسلّم: هذه الآیة فِی بُیُوتٍ إلخ فقام إلیه علیه الصلاة والسلام رجل فقال: أی بیوت هذه یا رسول الله؟ فقال صلّى الله علیه وسلّم: «بیوت الأنبیاء علیهم السلام فقام إلیه أبو بكر [...] فقال: یا رسول الله هذا البیت منها لبیت علی وفاط
برتری حضرت امیر المومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما بر همه‌ی مردم (به روایت اهل تسنن)
از جمله فضائل حضرت علی بن ابی طالب سلام الله علیه و حضرت زهرا سلام الله علیها، محبوبیت ایشان نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشد چنانچه نسائی از علمای بزرگ اهل تسنن در خصائص چنین روایت کرده است:
۱۱۰- أخبرنی احمد بن شعیب ، قال : اخبرنی زكریا بن یحیى ، قال : اخبرنا ابراهیم بن سعد قال : حدثنا شاذان ، عن جعفر الاحمر ، عن عبد الله ابن عطاء عن ابن بریدة ، قال :
علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه محمد تقی مجلسی قدس سره
ایشان در مورد علت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها می‌نویسند:
و شهادتها صلوات الله علیها كانت من ضرب عمر علیه اللعنة الباب على بطنها عند إرادة أمیر المؤمنین لبیعة أبی بكر لعنه الله و ضرب قنفذ غلام عمر، السوط علیها بإذنه و الحكایة مشهورة عند العامة و الخاصة و مفصلة فی كتاب لسلیم بن قیس الهلالی و سقط بالضرب غلام كان اسمه محسن‏ و هو مذكور فی ارشاد المفید رضی الله عنه.
و سبب ش
شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلام امام کاظم علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲- محمد بن یحیى، عن العمركی بن علی، عن علی بن جعفر أخیه، أبی الحسن علیه السلام قال: إن فاطمة علیها السلام صدیقة شهیدة .
امام کاظم علیه السلام فرمودند: حضرت فاطمه علیها السلام، راستگویی بود كه او را شهید کردند.
الكافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۱، صفحه ۲۹۱، حدیث ۲، چاپ منشورات الفجر بیروت

علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله عل
ماه محرم در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن مسرور رحمه الله ، قال: حدثنا الحسین بن محمد بن عامر ، عن عمه عبد الله بن عامر ، عن إبراهیم بن أبی محمود ، قال : قال الرضا علیه السلام : إن المحرم شهر كان أهل الجاهلیة یحرمون فیه القتال ، فاستحلت فیه دماؤنا ، وهتكت فیه حرمتنا ، وسبی فیه ذرارینا ونساؤنا ، وأضرمت النیران فی مضاربنا ، وانتهب ما فیها من ثقلنا ، ولم ترع لرسول الله صلى الله علیه وآله حر
امیر المومنین علیه السلام ریسمان محکم الهی محکم
ابی نصر عیاشی رضوان الله علیه عالم و مفسر بزرگ شیعه روایت کرده است:
۱۲۲- عن ابن یزید قال: سألت أبا الحسن علیه السلام عن قوله: «واعتصموا بحبل الله جمیعا» قال: علی بن أبی طالب علیه السلام حبل الله المتین.
عمر بن یزید بیاع السابری گفت: از امام کاظم علیه السلام پیرامون آیه «همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید» پرسیدم؛ آن حضرت فرمودند: آن ریسمان محکم علی بن ابی طالب (علیهما السلام) است.
تفسیر
فاحشه مبینه چیست؟!
سید شرف الدین حسینی استرآبادی رضوان الله علیه، عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
قال محمد بن العباس رحمت الله علیه: حدثنا الحسین بن أحمد، عن محمد بن عیسى، عن یونس، عن كرام، عن محمد بن مسلم، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: قال لی: أتدری ما الفاحشة المبینة ؟ قلت: لا. قال: قتال أمیر المؤمنین علیه السلام یعنی أهل الجمل.
محمد بن مسلم گفت: امام صادق علیه السلام به من فرمودند: آیا می‌دانی فاحشه مبینه ( آیه سی‌ام سوره مبارکه احزاب) چیس
اعتقاد به ولایت امیر المومنین علیه السلام شرط ورود به بهشت و شفاعت
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۳- أحمد بن محمد ومحمد بن یحیى، عن محمد بن الحسین، عن محمد بن عبد الحمید عن منصور بن یونس، عن سعد بن طریف، عن أبی جعفر علیه السلام قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله: من أحب أن یحیى حیاة تشبه حیاة الأنبیاء، ویموت میتة تشبه میتة الشهداء ویسكن الجنان التی غرسها الرحمن فلیتول علیا ولیوال ولیه ولیقتد بالأئمة من بعده، فإنهم

شفاعت شیعیان توسط حضرت معصومه سلام اللّٰه علیها
شهید نور الله شوشتری رضوان الله علیه روایت کرده است:
✍ عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ: أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَةُ، أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْکُوفَةُ الصَّغِیرَةُ، أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِیَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ، تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى، وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَ
باعرض تسلیت شهادت امام هادی علیه السلام
 محمد بن احمد بن عبیدالله از امام هادی و آن حضرت از پدرش امام
جواد از علی بن موسی الرضا از موسی بن جعفر از امام صادق علیهم‏السلام نقل
می‏نماید که حضرت فرمود:
«علیکم بالورع فانه الدین الذی نلازمه و ندین الله تعالی به و نریده ممن
یوالینا لا تتعبونا بالشفاعة».. «ورع و پرهیزکاری را پیشه کنید که این
همان دینی است که ما ملازم آن هستیم و با آن خدا را عبادت می‏نماییم و آن
را از کسی که ولایت ما را پذیرفته م
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
#برشی_از_یک_کتاب
#اعتقادی_معاد

خدای سبحان به رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم وعده داده است که او را به مقام محمود می رساند:«وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّکَ عَسَىٰ أَن یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَّحْمُودًا»؛ پاسی از شب را به نافله پرداز تا پروردگارت تو را به مقام محمود برانگیزد. از این بیان قرآنی بی آنکه قید و خصوصیتی برای آن مقام ذکر کند، برمی آید که آن حضرت از عالی ترین درجه شفاعت برخوردار است؛ به گونه ای که ه
پاداش انتظار فرج در عصر غیبت
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
و در حدیث معتبر دیگر از حضرت علی بن الحسین صلوات الله علیهما منقول است که آن حضرت فرمود که ممتد و دراز خواهد شد غیبت امام دوازدهم از اوصیای رسول خدا صلوات الله علیه و آله، به درستی که اهل زمان غیبت آن حضرت که قائل به امامت او باشند و انتظار ظهور او کشند بهترین اهل هر زمانی خواهند بود؛ زیرا که حق تعالی به ایشان عطا فرموده است از عقول و افهام و معرفت و شناسایی، آن قدر که غیبت نزد
در کتاب مکیال المکارم فوائد زیادی برای دعا برای امام زمان بیان میکند،مثل:۱.سبب زیاد شدن نعمتها میشود.۲.دعا کردن زنده نگه داشتن نام ویاد ائمه علیهم السلام است.۳.نجات از فتنه های آخر الزمان میشود.۴.اداء کردن بخشی از حقوق امام زمان است.۵.حضرت در حق او دعا میکند.۶.شفاعت آن حضرت وپیامبر (ص)شامل حال دعا کننده میشود.
عهد خداوند تعالی به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «اسماء مولانا علی صلوات الله علیه»، ان الله جل جلاله عهد إلى النبی صلى الله علیه وآله فی علی علیه السلام أنه أمیر المؤمنین وسید الوصیین وأولى بالنبیین والكلمة التی الزمها التقوى. وهذا الكتاب روایة أبی طالب عبید الله بن أحمد بن یعقوب الأنباری برجالهم من نسخة عتیقة یوشك أن تكون فی حیاة مؤلفها. فقال ما هذا لفظه: حدثنا علی بن عباس ع
زیدیه بدتر از ناصبی
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٣١٤- الحسین بن محمد الأشعری، عن علی بن محمد بن سعید، عن محمد بن سالم بن أبی سلمة، عن محمد بن سعید بن غزوان قال: حدثنی عبد الله بن المغیرة قال: قلت لأبی الحسن علیه السلام: إن لی جارین أحدهما ناصب والآخر زیدی ولا بد من معاشرتهما فمن أعاشر فقال: هما سیان، من كذب بآیة من كتاب الله فقد نبذ الاسلام وراء ظهره وهو المكذب بجمیع القرآن والأنبیاء والمرسلین، قال: ثم قال: إن هذا نصب
بغض و نفرت امام جواد علیه السلام از قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها و آرزوی انتقام از آنان
طبری شیعی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۱۸/۳۵۸- وأخبرنی أبو الحسین محمد بن هارون بن موسى، قال: حدثنا أبی (رضی الله عنه)، قال: أخبرنی أبو جعفر محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید، قال حدثنا محمد بن أحمد بن أبی عبدالله البرقی، قال: حدثنی زكریا بن آدم، قال: إنی كنت عند الإمام الرضا علیه السّلام اذ جیء بأبی جعفر علیه السّلام و سنه أقل من أربع سنین، فضرب بیده إل
شهادت حضرت علی (علیه السلام) تسلیت باد.
آنچه از مجموعه روایات و نقل های تاریخی بدست می آید این است که امام علی (علیه السلام) از همراهی فرزندان نهی فرمودند.
شیخ عباس قمی در جلد اول کتاب «منتهی الآمال» می نویسد: « وقتی اُمّ کلثوم (علیه السلام) اوضاع و احوال پریشان پدر را در شب ضربت خوردن دید، به حضور برادرش امام حسن (علیه السّلام) رفت و جریان را تعریف کرد. امام حسن (علیه السّلام) حرکت کرد و قبل از رسیدن أمیرالمؤمنین (علیه السّلام)  به مسجد جامع کوفه
علمداران: *حضرت علی علیه السلام علمدار پیامبر صلی الله علیه و آله بودند و جملات متعددی  فرمودند از جمله:"ضربة علی یوم الخندق افضل من عبادة الثقلین"**مالک اشتر از علمداران امام علی علیه السلام بود . حضرت در مورد او فرمودند: "خداوند مالک را رحمت کند، او برای من همان گونه بود که من برای رسول خدا صلی الله علیه و آله بودم."***حضرت عباس علمدار حضرت امام حسین علیه السلام بودند و فرمودند: « برادرم! تو علمدار منی و اگر بروی کاروان پراکنده می شود».****سردار
جایگاه امام رضا علیه السلام به منزله جایگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله است (به روایت اهل سنت عمری)
ابن حجر مکی از علمای بزرگ اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام می‌نویسد:
روى الحاكم عن محمد بن عیسى عن أبی حبیب قال رأیت النبی صلى الله علیه وسلم فی المنام فی المنزل الذی ینزل الحجاج ببلدنا فسلمت علیه فوجدت عنده طبقا من خوص المدینة فیه تمر صیحانی فناولنی منه ثمانی عشرة فتألوت أن أعیش عدتها فلما كان بعد عشرین یوما قدم أبو الحسن عل
علت دشمنی اهل سنت عمری با حضرت ابو طالب علیه السلام
سید بن طاووس رضوان الله علیه می‌نویسد:
دشمنان اهل بیت علیهم السلام درجای جای کتاب‌هایشان با امیر المومنین علی (علیه السلام) و خاندان رسالت عداوت و دشمنی کرده‌اند و چون در خود آن حضرت عیبی پیدا نکرده‌اند، کوشیده‌اند مثلا با نسبت دادن کفر به جناب ابو طالب پدر آن بزرگوار دشمنی خود را آشکار سازند در حالی که تمامی اهل بیت طهارت و خاندان رسالت که اقوالشان سندیت دارد و جمهور علمای شیعه که اجما
دشمن اهل بیت علیهم السلام بدتر از شرابخوار است
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١٤- حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى بْنِ الْمُتَوَكِّلِ قَالَ حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ قَالَ حَدَّثَنِی مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ زَیْدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی حَمْزَةَ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) مُدْمِنُ الْخَمْرِ كَعَابِدِ الْوَثَنِ وَ النَّاصِبُ لآِلِ مُحَمَّدٍ شَرٌّ مِنْهُ
حضرت امام سجاد علیه‌السلام:
برای عباس علیه‌السلام نزد خداوند
 جایگاهی است که در روز قیامت
همه‌ی شهیدان به آن غبطه می‌خورند.
   
میلاد حضرت امام حسین علیه‌السلام
و برادرش حضرت عباس علیه‌السلام
و فرزندش حضرت امام سجاد علیه‌السلام 
مـــبـــارک بـــاد
تقویم شیعه
نهم محرم (تاسوعا)
۱- محاصره‌ی خیمه‌ها در کربلا
امام صادق علیه السلام فرمودند: تاسوعا روزی بود که امام حسین علیه السلام و اصحابش را در کربلا محاصره کردند و سپاه شام بر قتل آن حضرت اجتماع نمودند، و پسر مرجانه و عمر سعد به خاطر کثرت سپاه و لشکری که برای آن‌ها جمع شده بود خوشحال شدند، و آن حضرت و اصحابش را ضعیف شمردند و یقین کردند که یاوری از برای او نخواهد آمد و اهل عراق حضرتش را مدد نخواهند نمود.
۲- آمدن امان‌نامه برای فرزندان ام الب
برتری امیر المومنین علیه السلام بر کتاب خدا در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 حدثنا محمد بن علی بن سكر رحمه الله ، قال : حدثنا محمد بن القاسم ، قال : حدثنی عباد بن یعقوب ، قال : أخبرنا شریك ، عن الركین بن الربیع ، عن القاسم ابن حسان ، عن زید بن ثابت ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : تارك فیكم الثقلین : كتاب الله وعلی بن أبی طالب علیه‌السلام واعلموا أن علیا لكم أفضل من كتاب ال
مَثَل حریص
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۷- علی بن إبراهیم، عن محمد بن عیسى، عن یحیى بن عقبة الأزدی، عن أبی عبد الله (علیه السلام) قال: قال أبو جعفر (علیه السلام): مثل الحریص على الدنیا مثل دودة القز، كلما ازدادت من القز على نفسها لفا كان أبعد لها من الخروج حتى تموت غما .
امام باقر علیه السلام فرمودند: حریص به دنیا، همانند کرم ابریشم است که هر چه بیشتر دور خود می‌تند، خارج شدن از پیله بر او سخت‌تر می‌شود تا آن که از غصه می‌م
مقام عظیم حضرت عباس علیه السلام نزد حضرت زهرا سلام الله علیها
 
جناب فاضل دربندی، آیت الله کلباسی نجفی و شیخ مهدی حائری مازندرانی رضوان الله علیهم نقل کرده‌اند:
 
✍ و قد اخبر جمع من الثقات فی هذا الزمان: ان واحدا من مؤمنی هذا العصر کان یزور سید الشهداء ابی عبد الله الحسین علیه السلام فی کل یوم ثلاث مرات او فی صبیحة کل یوم، وما کان یزور العباس الا بعد عشرین یوما او ما یقرب منه، و قد رأى فی الطیف الصدیقة الطاهرة فاطمة الزهراء سلام الله علیها،
امام حسن علیه السلام شبیه‌ترین مردم به رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمودند:
كانَ الحَسَنُ أشبَهَ النّاسِ بِرَسولِ اللّه ِ خَلقا و سُؤدُدا و هَدیا.
امام حسن علیه السلام در خلقت و سیرت و شرافت شبیه ترین مردم به رسول خدا بود.
الارشاد، تالیف شیخ مفید، جلد ۲، صفحه ۵، چاپ موسسه آل البیت لاحیاء التراث
تداوم دشمنی عایشه با اهل بیت علیهم السلام
علامه بیاضی عاملی و ملا طاهر قمی رضوان الله علیهما از علمای بزرگ شیعه روایت کرده‌اند:
روى سعید بن المسیب عن وهب أن فاطمة لما زفت إلى علی علیه السلام قالت نسوة الأنصار: أبوها سید الناس، فقال النبی صلى الله علیه وآله: قلن: وبعلها ذو الشدة و لبأس، فلم یذكرن علیا فقال فی ذلك فقلن: منعتنا فقلن: منعتنا عائشة. فقال ما تدع عائشة عداوتنا أهل البیت.
زمانی که حضرت فاطمه علیها السلام را به حجله‌ی امیر المومنین ع
اسوه خوب بصیرت حضرت عبدالعظیم/همره ناب ولایت حضرت عبدالعظیم/اوزنسل مجتبی ویاوربراهل بیت/سیره اش باشد فتوت حضرت عبدالعظیم/حافظ اسلام وقرآن عالم درروزگار/رادمرد باشجاعت حضرت عبدالعظیم/عرضه کرده برامامش دین وایمان وهدف/شدفدایی امامت حضرت عبدالعظیم/ازقدومش کشورما شد مصفا وشریف/آن حریمش شدزیارت حضرت عبدالعظیم/کربلای کشورما بارگاه انورش/اوامید در شفاعت حضرت عبدالعظیم/زائرش صاحب زمان ورهبری وامتش/گشته است الگوی امت حضرت عبدالعظیم/
عباس یعنی بندگی برخالق یکتا شدن/عباس یعنی دلبری برحضرت زهراشدن/درروز عاشورانگر اوج وفاداری او/عباس یعنی تشنگی اندرلب دریا شدن/بهرحسین و یاوران گشته علمداری رشید/عباس یعنی جاودان درمحضرآقاشدن/بوده امیدکودکان بابانوان درحرم/عباس یعنی مرهم اندردل مولاشدن/سردار عاشورائیان تاروز محشرگشته است/عباس یعنی اسوه ای ازبهر این دنیاشدن/درروز تاسوعا زاو اوج وفاداری رسد/عباس یعنی قهرمان در روز عاشوراشدن/دستان خودرا داده است ازبهردین مصطفی/عباس یعنی
وعنه رفعه قال: قال أبو عبد الله علیه السلام لرجل: اجعل قلبك قرینا برا، وولدا واصلا، واجعل علمك والدا تتبعه، واجعل نفسك عدوا تجاهده، واجعل مالك عاریة تردها. محمد بن علی بن الحسین بإسناده، عن مسكان، عن عبد الله بن أبی یعفور، عن الصادق علیه السلام نحوه.
امام صادق علیه السلام به مردی فرمودند: قلب خود را قرین و همراه نیکو و فرزند شایسته‌ای برای خود قرار ده، دانش خود را برای خودت پدری قرار ده که از آن پیروی کنی، و نفس خود را برای دشمن قرار ده که با
سلام بر لحظه ای که زهیر با کلام همسرش حسینی شد... 
 
سلام بر لحظه ای که غلام سیاهی ندا سر داد: امیری حسین و نعم الامیر
 
سلام بر ناراحتی عباس، زمانی که دشمن فکر می کرد می تواند حسین را از عباس بخرد...
 
سلام بر سر بر نیزه بر افراشته حسین
 
سلام بر دستان ناتوان سجاد زمانی که هل من ناصر... پدر نه امامش را شنید... 
 
سلام بر لحظه اذن میدان گرفتن زینب برای پسرانش
 
سلام بر لبان تشنه اکبر که با آن رضایت شهادت را از پدر گرفت... 
 
السلام علی الحسین 
تقویم شیعه
بیست و پنجم شوال
شهادت امام صادق علیه السلام
امام صادق علیه السلام در سال ۱۴۸ هجری قمری در چنین روزی به شهادت رسید. در شهادت حضرت نیمه رجب و نیمه شوال را هم گفته‌اند. شهادت آن حضرت به سبب انگور زهر آلودی بود که منصور دوانیقی (لعنت الله علیه) به آن حضرت خورانید. مدت امامت آن حضرت ۳۴ سال و عمر شریفشان ۶۵ سال بود. دوران امامت آن حضرت همزمان با هفت نفر از زمامداران غاصب بود که عبارتند از: هشام بن عبد الملک، ولید بن یزید بن عبد الملک، یزید
تفسیر آیه ۷۴ سوره الفرقان (به روایت اهل تسنن)
حاکم حسکانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۵۷۶- فرات قال: حدّثنی علیّ بن حمدون قال: حدّثنا علیّ بن محمّد بن مروان قال: علیّ بن یزید، عن جریر، عن عبد اللّه بن وهب، عن أبی هارون عن أبی سعید فی قوله تعالى: هب لنا الآیة- قال: [قال] النّبیّ صلى الله علیه وآله قلت: یا جبرئیل من أزواجنا؟ قال: خدیجة. قال: و [من] ذرّیّاتنا قال: فاطمة. و «قرّة أعین» قال: الحسن و الحسین. قال: و اجعلنا للمتّقین إماما قال: علیّ علیه ا
الشیعی الذی یزور الحسین علیه السلام ویقیم المجالس علیه أو ینصب موكبا باسمه ویقرأ الزیارات الواردة عن أهل البیت علیهم السلام، ثمّ لا یسعى لتنظیم ولاءاته وعداواته على أساس قیم الحسین(ع) وأصول ملحمة عاشوراء، فكبّر علیه خمساً!لم تدعنا ثورةُ الحسین(ع) أن نُطلِق سراح ولاءنا وعداءنا ینسابان حیث نشاء، فنوالی ونعادی من شئنا دون منهج أو معیار.المعیار الأول والأخیر هو خط الحسین(ع) ومدرسته. هذا هو المعیار الذی یجب أن یكون نصب أعین محبّ الحسین(ع) وخ
تقویم شیعه
ماه شعبان المعظم
ماه شعبان ماه سرور شیعه به قدوم امامان معصوم علیهم السلام است. روزهای ۲، ۳، ۴، ۵، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۵، ۱۸، ۱۹ این ماه روزهای مهمی از تاریخ اسلام است. ولادت امام حسین علیه السلام، امام زین العابدین علیه السلام، حضرت بقیه الله الاعظم علیه السلام، حضرت عباس علیه السلام و حضرت علی اکبر علیه السلام مهم‌ترین اخبار سراسر سرور در این ماه هستند. مرگ حفصه و مغیره بن شعبه نیز دو خبر مسرور کننده در این ماه‌اند. از سوی دیگر شهادت سع
حضرت زین العابدین علیه السلام پس از تشییع باشکوه مردم مدینه، در بقیع که قبور بسیاری از اولیاء خداوند، همسران پیامبر، فاطمه بنت اسد و بسیاری از صحابه گرانقدر پیامبر و تعدادی از شهدای صدر اسلام در آن قرار دارد، در کنار مرقد مطهر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، عموی بزرگوارش، مدفون گردید.در این قطعه از بقیع عباس، عموی پیامبر، نیز دفن شده بود و بعداً حضرت امام صادق و حضرت امام باقر نیز مدفون گردیدند. این بخش دارای قبه و بارگاه بوده ولی
شهادت فرشتگان حامل عرش بر امارت امیر المومنین علیه السلام
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «الإمامة» بالأسانید الصحاح، فی شهادة ملكین بان علیا علیه السلام أمیر المؤمنین عند خلق العرش، فقال ما هذا لفظه: عن بندار بن عاصم عمن حدث عن عبد الله بن سنان عن أبی عبد الله علیه السلام قال: لما خلق الله العرش خلق ملكین فاكتفاه فقلا: إشهد ان لا إله إلا أنا، فشهدا. ثم قال: إشهدوا أن محمدا رسول الله، فشهدا. ثم قال: أشهدا أن علی
منع اهل بیت علیهم السلام از هم‌نشینی با اهل بدعت
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن الرحمن بن أبی نجران عن عمر بن یزید، عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال: لا تصحبوا أهل البدع ولا تجالسوهم فتصیروا عند الناس كواحد منهم، قال  رسول الله (صلى الله علیه وآله): المرء على دین خلیله وقرینه.
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: با اهل بدعت رفاقت و هم‌نشینی نکنید تا نزد مردم چون یکی از آن‌ها
#حدیث_مهدوی 
پیامبر اکرم(ص)
یلتفت المهدی و قد نزل عیسی بن مریم (علیه‌السلام) کانما یقطر من شعره الماء، فیقول المهدی: تقدم صل بالناس، فیقول: انما اقیمت الصلاة لک، فیصلی خلف رجل من ولدی .
 
حضرت مهدی (علیه‌السلام) متوجه می شود و می بیند که حضرت عیسی (علیه‌السلام) فرود آمده است، گویی از موی مبارکش قطرات آب فرو می ریزد. حضرت مهدی (علیه‌السلام) می فرماید: جلو بیا و با مردم نماز بخوان. حضرت عیسی (علیه‌السلام) می فرماید: نماز برای تو اقامه شده است. آنگ
#حدیث_مهدوی 
پیامبر اکرم(ص)
یلتفت المهدی و قد نزل عیسی بن مریم (علیه‌السلام) کانما یقطر من شعره الماء، فیقول المهدی: تقدم صل بالناس، فیقول: انما اقیمت الصلاة لک، فیصلی خلف رجل من ولدی .
حضرت مهدی (علیه‌السلام) متوجه می شود و می بیند که حضرت عیسی (علیه‌السلام) فرود آمده است، گویی از موی مبارکش قطرات آب فرو می ریزد. حضرت مهدی (علیه‌السلام) می فرماید: جلو بیا و با مردم نماز بخوان. حضرت عیسی (علیه‌السلام) می فرماید: نماز برای تو اقامه شده است. آنگاه
فضیلت عمل انتظار فرج در کلام امام جواد علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی و شیخ صدوق رضوان الله علیهما روایت کرده‌اند:
۱/۱٦٨- حدثنا محمد بن علی رحمة الله علیه، قال حدثنا علی بن احمد بن محمد بن عمران الدقاق، قال حدثنا محمد بن هارون الصوفی، قال حدثنا أبو تراب عبید الله بن موسى الرویانی، قال حدثنا عبد العظیم بن عبد الله بن علی بن الحسن بن زید بن الحسن ابن علی بن ابى طالب علیهم السلام، قال: دخلت على سیدی محمد بن علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن علی بن ا
داستان جالب از مکالمه امام هادی علیه السلام به زبان ترکی با یک ترک
قطب راوندی رضوان الله علیه روایت کرده است:
ما قال أبو هاشم : كنت بالمدینة حین مر بها بغاء أیام الواثق فی طلب الاعراب، فقال أبو الحسن علیه السلام : « اخرجوا بنا حتى ننظر إلى تعبئة هذا التركی » . فخرجنا فوقفنا ، فمرت بنا تعبئته ، فمر بنا تركی فكلمه أبو الحسن علیه السلام بالتركیة فنزل عن فرسه فقبل حافر دابته . قال : فحلفت التركی وقلت له : ما قال لك الرجل ؟ قال : هذا نبی ؟ قلت : لیس هذا ب
حضرت مهدی علیه السلام، منتقم خون سید الشهدا علیه السلام
شیخ طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
أخبرنا محمد بن محمد، قال أخبرنی أبو الحسن أحمد بن محمد بن الحسن بن الولید، عن أبیه ، عن محمد بن الحسن الصفار، عن محمد بن عبید، عن علی بن أسباط، عن سیف بن عمیره، عن محمد بن حمران ، قال قال ابو عبد الله علیه السلام لما کان من أمر الحسین بن علی ما کان، ضجث الملائکه إلی الله تعالی وقالت یارب یفعل هذا بالحسین صفیک و ابن نبیک قال فأقام الله لهم ظل القائم
امیر المومنین علیه السلام و ندای لا سیف الا ذو الفقار ولا فتى الا على
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه می‌نویسد:
ولم یبق مع رسول الله صلى الله علیه وآله إلا ابودجانة الانصاری، وسماك بن خرشة وامیر المؤمنین علیه السلام، فكلما حملت طائفة على رسول الله صلى الله علیه وآله
 استقبلهم امیر المؤمنین فیدفعهم عن رسول الله ویقتلهم حتى انقطع سیفه، وبقیت مع رسول الله صلى الله علیه وآله نسیبة بنت كعب المازنیة، وكانت تخرج مع
حضرت ابوالفضل نخستین فرزند از چنین بانوى با معرفت و حق شناسى بود. تولد
وى، خانه امام على (ع) و دل مولا را غرق نور و سرور ساخت. حضرت على (ع) در
گوش این نوزاد بسیار خوش منظر و زیبا، اذان و اقامه گفت و او را عبّاس نام نهاد.
عبّاس هم به معناى شیر نیرومند و خشمگین، و هم به معناى عبوس و چهره گرفته است زیرا که ایشان نسبت به ظالمان، چهره‌اى خشمگین داشتند.
در روز هفتم ولادت حضرت عباس (ع) هم گوسفندى را به عنوان عقیقه ذبح و گوشت آن را در بین فقرا تقسیم کردند.
کتابی در عرش منقش به تشهد سه‌گانه
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «القاضی القزوینی» أیضا فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین. قال فی كتابه بلفظه: الحسن بن علی بن فضال وإبراهیم بن مهزیار، روی عن عقبة بن خالد عن الحارث بن المغیرة عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حول العرض كتاب خلق مسطورا: «أنی أنا الله، لا إله إلا أنا، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین».
امام صادق علیه السلام فرمودند: در اطراف عرش، کت
دیدن جلد کتابی که رویش نوشته خاطرات فرمانده‌ی گردان «حضرت ابالفضل علیه‌السلام»، آن هم با عنوان «آب هرگز نمی‌میرد»، به‌خودی خود آنقدر جذاب هست که آدم را ترغیب کند به خواندن آن. شاید برای همین است که سراسر کتاب، بوی آن حضرت را به خود گرفته و راوی داستان هم، در دست‌نوشته‌ای که در ابتدای کتاب، خودنمایی می‌کند، چنین نوشته است:«از روزی که در ۶ سالگی روضه‌ی مشک و سقا را از پدرم شنیدم تا زمانی که دستم به داس و خوشه‌های گندم گره خورد، رد این بوی
خیلی از عاشقان و دلسوختتگان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام این سوال را در ذهن خود دارند که سرمطهر و مقدس حضرت سید الشهدا علیه السلام کجا دفن شده است؟
در روایات تاریخی نقل های متفاوتی از مدفن سر مقدس حضرت سیدالشهدا علیه السلام وجود دارد که به معتبر ترین آنها میپردازیم.
سر مقدس امام حسین علیه السلام کجاست؟
ادامه مطلب
جسارت زشت عایشه به حضرت فاطمه و ام المومنین خدیجه سلام الله علیهما و عصبانیت و پاسخ کوبنده حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله به او
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١١۶- حدثنا محمد بن الحسن بن أحمد بن الولید رضی الله عنه قال: حدثنا محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن خالد قال: حدثنی أبو علی الواسطی، عن عبد الله بن عصمة، عن یحیى بن عبد الله، عن عمرو بن أبی المقدام، عن أبیه، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: دخل رسول الله صلى الله علیه وآ
ندای الهی و ندای شیطان پیش از ظهور
شیخ طوسی رحمه الله روایت کرده است:
أحمد بن إدریس، عن علی بن محمد بن قتیبة، عن الفضل بن شاذان، عن الحسن بن محبوب، عن أبی حمزة الثمالی قال: قلت لابی عبد الله علیه السلام: إن أبا جعفر علیه السلام كان یقول: خروج السفیانی من المحتوم، والنداء من المحتوم، وطلوع الشمس من المغرب من المحتوم، وأشیاء كان یقولها من المحتوم. فقال أبو عبد الله علیه السلام: واختلاف بنی فلان من المحتوم، وقتل النفس الزكیة من المحتوم وخروج ال
حضرت باب الحوائج ابوالفضل العبّاس (علیه السلام) فرزند
برومند اول پیشوای شیعیان حضرت امام علی (ع) و امّ‌البنین (س)، در روز
چهارم شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشود.
مادرش فاطمه دختر حزام بن خالد از قبیله کلاب بود که نیاکانش همه از دلیرمردان عرب، و در شجاعت و دلیری مشهور بودند.
امام علی (ع)، ۱۰ سال پس از وفات حضرت فاطمه زهرا (س) با امّ البنین ازدواج
کرد. این بانوی مکرمه، سرپرستى فرزندان حضرت زهرا (س) را بر عهده گرفت و
آنان را ح
#معرفی_کتاب #شفاعت_جلوه_برتر_رحمت
#کلام_معاد
#شفاعت
شفاعت از جمله مفاهیم اسلامی است که از گذشته های دور میان فرقه های مختلف اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است؛ از آن زمان که معتزله به کلی منکر آن شدند و در زمان ما نیز به تبع آن ها بعضی نویسندگان به انکار آن پرداختند و برای آیات متضمن لفظ و معانی شفاعت و هم خانواده های آن معانی دیگر ساختند و پرداختند تا زمان ابن تیمیه و وهابی های این عصر که به انکار استشفاع(طلب شفاعت) از انبیا و اولیا قیام کرد
تقویم شیعه
سوم رجب
شهادت امام هادی علیه السلام
شهادت اما علی النقی علیه السلام در سال ۲۵۴ هجری قمری بنا بر مشهور در سن ۴۱ سالگی بوده است. مرحوم کلینی شهادت آن حضرت را در ۲۶ جمادی الاخر نقل فرموده است. مشهور این است که آن حضرت ۶ یا ۸ سال و ۵ ماه داشت که پدر بزرگوار ایشان جواد الائمه علیه السلام به شهادت رسیدند، و مدت امام آن وجود شریف ۳۳ سال بود. ایام حیات امام هادی علیه السلام مصادف بود با خلافت به ناحق مأمون، معتصم، واثق، متوکل، منتصر، مستعین،
کندن درب قلعه خیبر در کلام امیر المومنین علیه السلام
ابن حمزه طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
٢٢٤ / ٣ ـ وروى أبو عبد الله الجدلی ، قال : سمعت أمیر المؤمنین صلوات الله علیه یقول : « عالجت باب خیبر وجعلته مجناً لی ، وقاتلت القوم ، فلمّا أخزاهم الله وضعت الباب على حصنهم طریقاً ، ثمّ رمیت به فی خندقهم » فقال له رجل : لقد حملت منه ثقلاً! فقال علیه‌السلام : « ما كان إلاّ مثل جنّتی التی فی بدنی ، فی غیر ذلك المقام » .
ابو عبد الله جدلی گفت از امیر
رسواسازی معاویه در سرزمین منا و استناد به حدیث غدیر توسط امام حسین علیه السلام
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر می‌نویسد:
ذكر التابعی الكبیر أبو صادق سلیم بن قیس الهلالی فی كتابه جملا ضافیة حول شدة نكیر معاویة بن أبی سفیان على شیعة أمیر المؤمنین علیه السلام وموالیه بعد شهادته ثم قال. فلما كان قبل موت معاویة بسنتین حج الحسین بن علی علیهما السلام ، وعبد الله بن عباس ، وعبد الله بن جعفر ، فجمع الحسین بنی هاشم رجالهم ونسائهم ومو
امیر المومنین علیه السلام ستون بهشت
علامه سید هاشم بحرانی رضوان الله علیه می‌نویسد:
٤٣- وفی الوسیلة عن عمرو بن الحمق، قال: كنت جالسا مع النبی صلى الله علیه وآله، فقال: یا عمرو، أتحب أن اریك عمود الجنة؟ قلت: بلی. ثم جاء علی علیه السلام؛ فقال: هذا وأهل بیته عمود الجنة.
در کتاب وسیلة المتعبدین آمده که عمرو بن حمق رحمه الله گفت: من با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نشسته بودم که فرمودند: آیا دوست داری که عمود (ستون) بهشت را به تو نشان بدهم؟ عرض کردم
 دوست شهید  همه ی انسان ها در زندگیشان درد و رنج هایی  دارند، درد های متفاوت و چه بسا بعضی از اون رنج ها چقدر حقیر و پست و چقدر خنده دار عباس درد، رنج و دغدغه هایی که داشت از جنس زمین نبود رنج هایش هم مثل خودش ازجنس آسمان بود؛عباس کسی بود که دنبال معالجش رفت، راه درمان عباس عشق بود که خداوند در وجودش گذاشته بود. مصداق بارز فرمایش حضرت آقا بود که فرمودند: اول باید خودت را شهید کنی  بعد شهیدبشی. عباس تو مسیر اهل بیت (علیهم السلام) حرکت می کرد اصلا
عبور از پل صراط تنها با جواز امیر المومنین علیه السلام میسر است
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره بطریقهم، وهو الحدیث السادس عشر من جملة «المائة حدیث» فی تسمیة رسول الله صلوات الله علیه وآله لمولانا علی علیه السلام أمیر المؤمنین، بما هذا لفظه: حدثنا أبو عبد الله محمد بن وهبان عن أحمد بن إبراهیم عن الحسین بن عبد الله الزعفرانی عن إبراهیم بن محمد الثقفی عن یحیى بن عبد القدوس عن علی بن محمد الطیالسی عن محمد بن وكیع الجراح
پرهیز از پیروی کورکورانه از اشخاص در کلام امام صادق علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١- حدثنی محمد بن علی ماجیلویه ـ رضی الله عنه ـ عن عمه ، عن محمد بن علی الكوفی ، عن حسین بن أیوب بن أبی عقیلة الصیرفی ، عن كرام الخثعمی ، عن أبی حمزة الثمالی قال : قال أبو عبد الله علیه‌السلام : إیاك والرئاسة ، وإیاك أن تطأ أعقاب الرجال. فقلت : جعلت فداك أما الرئاسة فقد عرفتها ، وأما أن أطأ أعقاب الرجال فما ثلثا ما فی یدی إلا مما وطأت أعقاب الر
بسم رب العباس...
از دیشب که شب زیارتی حضرت ارباب بود دلم پیش عباسش بود
از دیشب دارم به عباس فکر میکنم...
عباس و مادرش...همیشه اسوه ی ادب برای من این دو بزرگوار بوده اند...تا کلمه ادب را میشنوم یاد عباس و مادرش می افتم
مادرش...
نام مادرش فاطمه بود...اما تاب دیدن غم در چشم های حسنین را نداشت به امیرالمونین عرض کرد دیگر اورا با این نام نخواند...از آن روز فاطمه دیگر فاطمه نبود ام البنین بود مادر پسرها
و عباس...
او را همه با دست‌هایش می‌شناسند. دست‌هایی که
فتنه‌های قبل از قیام حضرت مهدی عجل الله فرجه در کلام امیر المومنین علیه السلام
مرحوم شیخ محمد باقر محمودی می‌نویسد:
قال السید أبو طالب: حدثنا أبو العباس أحمد بن إبراهیم الحسنی قال: أخبرنا أبو العباس أحمد بن [محمد بن] سعید بن عقدة إجازة قال: حدثنا أحمد بن الحسن بن بزیع (ظ) عن القاسم بن إسحاق، عن عبد الله العبدی عن أبیه عن عبد الرحیم بن نصر البارقی عن زید بن علی عن أبیه عن جده علیهم السلام قال: قال: أمیر المؤمنین علی علیه السلام: إذا كان زعیم الق
تقویم شیعه
یازدهم ذی القعده
ولادت امام رضا علیه السلام
در روز پنجشنبه سال ۱۴۸ هجری قمری امام رضا علیه السلام در مدینه طیبه به دنیا آمد. در ولادت آن حضرت ۱۱ ذی الحجه و ۱۱ ربیع الاول نیز ذکر شده است. پدر آن حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام، و مادرشان ام البنین نجمه علیها السلام است. نام مبارکشان علی است، و کنیه آن حضرت ابو الحسن است، و کنیه خاصشان ابو علی است. القاب حضرت سراج الله، نور الهدی، قرة عین المؤمنین، مکیدة الملحدین، کفو الملک، کافی الخ
پذیرش توبه حضرت آدم علیه السلام به برکت نام اهل بیت علیهم السلام (به روایت اهل تسنن)
جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل تسنن در تفسیر آیه سی و هفتم سوره بقره می‌نویسد:
وَأخرج ابْن النجار عَن ابْن عَبَّاس قَالَ سَأَلت رَسُول الله صلى الله عَلَیْهِ وَسلم عَن الْكَلِمَات الَّتِی تلقاها آدم من ربه فَتَابَ عَلَیْهِ قَالَ: سَأَلَ بِحَق مُحَمَّد وَعلی وَفَاطِمَة وَالْحسن وَالْحُسَیْن إِلَّا تبت عَلیّ فَتَابَ عَلَیْهِ.
ابن عباس گفت: از پیامبر (
هر «البَیْتُ‌المُقَدَّس» یا «بَیتُ المَقدِس» یا «قُدس». این شهر در غرب آسیا و شمال خاورمیانه، در فلسطین واقع شده است.اوّلین قبله مسلمین است.قداست این شهر بسیار است. آن را پیامبران بنا کرده‌اند داوودعلیه السلام و سلیمان‌علیه السلام در این شهر حشمت داشتند. [1] خداوند در همین جا زکریاعلیه السلام را به یحیی‌علیه السلام بشارت داد. جبال و طیر را در بیت‌المقدس برای داوودعلیه السلام مسخر ساخت. [2] هاجر از کوثا به بیت‌المقدس هجرت کرد. موسی‌علیه ا
تاجداهردست از عباس شد/نینوا آنجا پراز احساس شد/حضرت زهرا بیامداشکبار/کربلامملو زعطر یاس شد/ساقی عطشان کنارعلقمه است/حضرتش حجت برای ناس شد/از فتوت آب دریارانخورد/برولایت جان اوحساس شد/آن علمدار حسینی جانفشان/چشم شیعه ازغمش الماس شد/تانیامد آب سوی کودکان/بین رقیه برعمووسواس شد/تیربرچشم وبه مشک اورسید/آب مشکش سوی دیده پاس شد/حضرت مهدی شودیاریگرش/چون ظهورش دشمن خناس شد/
ائمه علیهم السلام همان صادقین مورد اشاره قرآن هستند
شیخ محمد بن حسن صفار قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲- وعنه عن معلى بن محمد عن الحسن عن احمد بن محمد قال سئلت الرضا علیه السلام عن قول الله تعالى «یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله وكونوا مع الصادقین». قال الصادقون الائمة الصدیقون بطاعتهم.
احمد بن محمد گوید: از حضرت امام رضا علیه السلام درباره تفسیر آیه «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از خدا پروا کنید و با صادقین باشید» (سوره توبه / آیه ۱۱۹)
زمین لحظه‌ای بدون حجت نمی‌ماند
شیخ صدوق رحمه الله روایت کرده است:
۴- حَدَّثَنَا أَبِی رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ الزَّیْتُونِیِّ وَ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی قَتَادَةَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ هِلَالٍ عَنْ سَعِیدِ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ جَعْفَرٍ الْحِمْیَرِیِّ قَالَ‌ سَأَلْتُ الرِّضَا (علیه السلام) فَقُلْتُ تَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ حُجَّةٍ فَقَ
حضرت حوا،مادر همه انسانها_آسیه همسر فرعون که بدست او به شهادت رسید_کلثوم خواهر حضرت موسی علیه السلام،_مریم دختر عمران_اینان کسانی بودند که درموقع وضع حملحضرت خدیجه علیها السلام او را کمک کردند.واو توانستسیده زنان عالمیان را به دنیا بیاورد.
بالاتر بودن فضیلت لعن از صلوات
علامه شیخ ابو الحسن نجفی رازی رضوان الله علیه می‌نویسد:
نقل من خط محمد بن الحسن الحر العاملی المجاور بالمشهد المقدس الرضوی ان أمیر المؤمنین كان یطوف بالكعبة فراى رجلا متعلقا باستار الكعبة وهو یصلی على محمد وآله ویسلم علیه ومر به ثانیا ولم یسلم علیه فقال یا أمیر المؤمنین لم لم تسلم علی هذه المرة فقال خفت ان اشغلك عن اللعن و هو افضل من السلام ورد السلام ومن الصلوة على محمد وآل محمد .
به خط شیخ حر عاملی رحمه الله
کامل گشتن دین با ابلاغ ولایت امیر المومنین علیه السلام توسط پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «الثقة أبی بكر محمد بن أبی الثلج» فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین، نذكر المراد منه بلفظه: وقال أبو عبد الله جعفر الصادق علیه السلام: لم یمض بعد كمال الدین وتمام النعمة ورضى الرب إلا أنزل الله تبارك وتعالى على نبیه صلى الله علیه وآله بكراع الغمیم: «یا أیها الرسول بلغ ما أنزل إلی
 
ای علی بن موسی، ای رضا
ای فرزند فرستاده خدا، ای حجّت خدا بر بندگان
ای آقا و مولای ما، به تو روی آوردیم و تو را واسطه قرار دادیم و به‌سوی خدا به تو توسّل جستیم و تو را پیش روی حاجاتمان نهادیم، ای آبرومند نزد خدا، برای ما نزد خدا شفاعت کن
بسم الله الرحمن الرحیم
سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(علیه السلام)
حضرت ابوالفضل العباس نخستین فرزند از ازدواج حضرت امیر المؤمنین على(علیه السلام) و ام البنین بود ایشان در روز چهارم شعبان سال 26 هجرى در مدینه چشم به جهان گشودند.
ماجراى ازدواج على(علیه السلام) با ام البنین
قضیه ازدوادج مادر مکرمه اش ام البنین با حضرت على(علیه السلام) بدین گونه بود که پس از شهادت حضرت زهرا(علیها السلام) على(علیه السلام) برادرش عقیل که در علم نسب شناسى آگاهى کامل د
 
ای ابا الحسن، ای علی بن موسی، ای رضا
ای فرزند فرستاده خدا، ای حجّت خدا بر بندگان، ای آقا و مولای ما
به تو روی آوردیم و تو را واسطه قرار دادیم و به‌سوی خدا به تو توسّل جستیم و تو را پیش روی حاجاتمان نهادیم، ای آبرومند نزد خدا، برای ما نزد خدا شفاعت کن
تقویم شیعه
یازدهم شعبان
ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام
در سال ۳۳ هجری قمری شبیه‌ترین مردم به خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله حضرت علی اکبر علیه السلام به دنیا آمد. نام آن حضرت علی، پدرشان حضرت سید الشهداء علیه السلام، مادرشان لیلی بنت مره ثقفی است. کنیه آن حضرت طبق فرمایش حضرت صادق علیه السلام ابا الحسن است. روایت بزنطی هم دلالت دارد که آن حضرت ازدواج کرده بودند. در زیارت وارده از حضرت صادق (علیه السلام) هم می‌خوانیم: صلی الله علیک و علی ع
فضیلت زیارت امام رضا علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
جوینی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
٤٦٧- أنبأنی الشیخ كمال الدین علیّ بن محمد بن محمد بن محمد بن وضّاح الشهربانی، أنبأنا مؤرخ بغداد الإمام محبّ الدین محمد بن محمود بن الحسین بن النجار إجازة، قال: أنبأنا الإمام أبو الفتوح ناصر بن أبی المكارم المطرّزی إجازة، أنبأنا الإمام أخطب خوارزم أبو المؤیّد الموفّق بن أحمد المكی، ثم الخوارزمی، قال: أخبرنی الشیخ الزاهد الحافظ أبو الحس
این
کتاب مستطاب کلماتی است ملیل صاحب معانی بزرگ که کلمات را در علم رمل پس
اگر بوده باشد، از هر علمی راهی بسوی معرفت خداوند تبارک و تعالی و از برای
حوادث است. قبل از حصول الحوادث و این علم اول از کسی که بروز کرده شااست
بنابر چیزی که روایت شده است از اهل این علم حضرت آدم علی نبینا و علیه
السلام بوده است که بعداز آن بروز از شیث بعداز آن بروز کرد از شعیا بعداز
آن لقمان و ختم شده به حضرت دنیال نبی علیهم السلام و روایت شده است از ابن
عباس و ابن عباس
مجازات جانشین قرار دادن برای حضرت امام زمان علیه السلام
در زیارت حضرت صاحب الامر علیه السلام در انتهای مفاتیح الجنان می‌خوانیم:
واستبدل بك غیرك كبَّه الله علی منخره فی النار ولم یقبل له عملاً ولم یقم له یوم القیامة وزناً.
هر کس جانشینی برای امام عصر (عجل الله فرجه) قرار دهد خداوند او را به صورت در آتش پرتاب می‌کند وعمل او را نمی‌پذیرد، و در قیامت هیچ ارزشی برای وی قائل نمی‌شوند.
مفاتیح الجنان، تالیف شیخ عباس قمی، صفحه ۵۲۶-۵۲۷، چاپ انتشارا
خالد بن ولید، علی(ع) را در زمین های خود دید، جسارتی به حضرت نمود، علی(ع) از اسب
پیاده شد و خالد را به سمت آسیای حارث بن کلده برد، سپس میله آهنی سنگ آسیا را در
آورد و آن را مانند حلقه ای بر گردن خالد انداخت، در این حال یاران و اطرافیان خالد
ترسیدند و خالد نیز شروع به قسم دادن علی نمود که مرا رها کن.علی(ع) او را رها
کرد و خالد در حالیکه میله آهنین مانند حلقه ای اطراف گردنش بود، نزد ابوبکر
رفت.ابوبکر به آهنگران دستور داد که حلقه آهنین را از اطراف گر
در کتب تاریخی تعداد فرزندان حضرت علی بن الحسین علیه السلام متفاوت ذکر شده است.در کتاب « مناقب » فرزندان امام 12 نفر، در کتاب « کشف الغمه » 9 نفر (همگی پسر) و در کتاب «موالید اهل البیت» 8 نفر ذکر شده است.بعضی مورخین امام را دارای ده پسر و چهار دختر، و «ابن سعد » در « طبقات » دارای 17 فرزند می‌دانند.اما شیخ مفید فرزندان امام را پانزده نفر می‌داند:1- امام محمد باقر علیه السلام ملقب به ابو جعفر که مادرش فاطمه ام عبدالله ، دختر حضرت امام حسن مجتبی ع
وصایت امیر المومنین علیه السلام آخرین واجب الهی
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
قال عمر بن أذینة: قالوا جمیعا غیر أبی الجارود - وقال أبو جعفر علیه السلام: وكانت الفریضة تنزل بعد الفریضة الأخرى وكانت الولایة آخر الفرائض، فأنزل الله عز وجل " الیوم أكملت لكم دینكم وأتممت علیكم نعمتی " قال أبو جعفر علیه السلام: یقول الله عز وجل: لا انزل علیكم بعد هذه فریضة، قد أكملت لكم الفرائض.
امام باقر علیه السلام فرمودند: واجبات یكى از پس دی
امام مهدی عجل الله فرجه در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳۵- حدثنا أحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی رضی الله عنه قال: حدثنا علی بن إبراهیم بن هاشم عن أبیه عن عبد السلام بن صالح الهروی قال سمعت دعبل بن علی الخزاعی یقول لما أنشدت مولای الرضا علیه السلام قصیدتی التی أولها: مدارس آیات خلت من تلاوة * ومنزل وحی مقفر العرصات فلما انتهیت إلى قولی: خروج إمام لا محالة خارج * یقوم على اسم الله والبركات یمیز فینا كل حق وبا
معجزه اخلاص  : داماد بزرگ خانواده جواد روح اللهی که میاندار این ضیافت باشکوه شده از طرف خانواده شهید از رهبر انقلاب درخواستی می کند : "حاج آقا یک خواسته هم از شما داریم. می خواستیم یک قولی از شما بگیریم که فردای قیامت همه ما را که اینجا هستیم شفاعت کنید" آقای خامنه ای میگویند : "ما چه کاره ایم که شما را شفاعت کنیم ؟" و بعد با اشاره به پدرومادرشهیدمی گویند : "این خانم بایدمن وشماراشفاعت کند. این آقا و این خانم ... "داماد خانواده می پرد وسط حرف رهبر ان
این پاورپوینت در 16 اسلاید به شکل زیبا طراحی شده است و کاملاً منحصر به فرد طراحی شده است در این پاورپونت مطالبی از دلاوری های حضرت ابالفضل (ع)،حضرت ابالفضل در زمان شهادت امام علی (ع)،حضرت ابالفضل در زمان شهادت امام حسن (ع)، اهتمام امیرالمؤمنین (ع) در تقویت روحیه جنگاوری عباس (ع) در این پاورپوینت درج شده است و بسیاری مطالب مفید و ارزنده که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
جهت دانلود فایل کلیک کنید
سلونی گفتن ابن جوزی و رسوا و ضایع شدن وی توسط بانوی شجاع شیعه
شیخ زین الدین علی بن یوسف عاملی بیاضی رضوان الله علیه می‌نویسد:
أَنَّ ابْنَ الْجَوْزِیِّ قَالَ یَوْماً عَلَى مِنْبَرِهِ سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی، فَسَأَلَتْهُ امْرَأَةٌ عَمَّا رُوِیَ أَنَّ عَلِیّاً عَلَیْهِ السَّلَامُ سَارَ فِی لَیْلَةٍ إِلَى سَلْمَانَ فَجَهَّزَهُ وَ رَجَعَ فَقَالَ رُوِیَ ذَلِكَ، قَالَتْ فَعُثْمَانُ ثَمَّ ثَلَاثَةَ أَیَّامِ مَنْبُوذاً فِی ال

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها