عده ای از جوانان از عدم موفقیت در زندگی گلایه مند هستند ، از این که به خواسته هاشون نرسیدند ، پیشنهاد دهنده این پست می خوان در مورد این موضوع بحث بشه که ، واقعا چه کسانی در عدم موفقیت یک جوان نقش دارند ؟
پدر و مادر
جامعه
خودمان
نظر شما چیه ؟
مرتبط:
خانواده چقدر در موفقیت افراد تاثیر داره؟
چه رابطه اى بین زیبایى و موفقیت فرد در اجتماع وجود دارد؟
چند نکته ی ساده برای موفقیت در زندگی
کتاب موفقیت نامحدود در بیست و یک روز آنتونی رابیز
معرفی کتاب ها
مردم هم بی تقصیر نیستند: در زمانه عجیبی قرار داریم که عقل برخی در چشمشان نهاده شده ، یک پروفسور که با علمش به مردم خدمت می کند و یا یک سردار که با جانفشانی و فداکاری بی نظیر خود جان و ناموس و مال خیلی از مردم مرهون اوست ،چندان مورد توجه عموم مردم قرار نمی گیرند اما یک بازیگر سینما که نه علم و سواد حسابی دارد و نه اهل فداکاری است بلکه وطن دوستی معمولی هم ندارد، در فضای مجازی چند میلیون طرفدار دارد ،که اگر فقط بینی اش چند میلی متر جابجا می شد دیگ
اینکه دور و بر خودمان را ببینیم یا نبینیم کاملا در اختیار خودمان است . البته دیدن به این معنی است که حس کنیم. وگرنه صرف اینکه ببینیم مورد نظر نیست.
وقتی می بینیم به آن فکر می کنیم و اثرگذار هم خواهیم بود. وقتی نمی بینیم هیچ فکری هم در آن خصوص نمی کنیم.
وقتی در جامعه ای افراد نمی بینند آنگاه موثر هم نمی باشند. برای دیدن هم نیاز است که اطلاعات داشت. حتما برای شما نیز بارها اتفاق افتاده است که چیزی را شنیده اید ولی متوجه عمق آن نشده اید نه اینکه آن
#جوکر غلیظ شده ی داستان زندگی همه ی ما آدم هاست. آدم هایی که پیرهن آبی، جلیقه ی زرد و کت قرمز بر تن داریم و هر آن منتظر آنیم تا دست برده تا یک گلوله در مخ کسی که دستمان انداخته خالی کنیم. و بشویم سمبل و یا نماینده ی یک طیف فکری. آدم هایی تنها که هرکدام به تنهایی غمی داریم. غمی بزرگ. حتی بچه های چهارراه فاطمی. حتی استاد دانشگاه. حتی دختر خوش خنده ی دانشگاه..همه ی ما آدم ها #جوکر یم، فقط غلظت و رقّت مان فرق می کند. ما اگر به ظاهر جانی نباشیم، در باطن
سلام
وقتی جامعه اصرار به نفهم بودن دارد، پس طبیعی است که انفجارات و عربده زدن نَران و ماده گان در چهارشنبه آخر سال نمونه پیشرفت و تمدن تلقی شده و اصرار به قرنطینه و #در_خانه_بمانیم عقب ماندگی تلقی شود
کمی به خودمان بیاییم و کرونا را جدی بگیریم. اگر به خودمان و ملتمان ارزشی قائل نیستیم اقلا به دولت منتخبتان ارزش قائل باشید.
ما مردم یک روز صبح بیدار شدیم دیدیم همانهایی که تا دیروز چشممان به دستشان بود..که باهاشان نرمش می کردیم قهرمانانه و غیر قهرمانانه....که به روزی افتاده بودیم که چشممان به دهنشان بود....فاش رسمی گستاخ مرد بیابانگرد مجاهدی را زده اند که چهار دهه است ما خوابیم و او به جای ما بیدار است....اصلا یک جورهایی از خودمان داشت بدمان می آمد وقتی زدیم بیرون . زدیم به تشییعش که خودمان را اولا تبرئه کنیم و ثانیا اگر مرد باشیم جامعه را به کنش متقابلی وادار کنیم......
پندارند حق همان است که می اندیشند یا همان که رفتار می کنند. گمانشان بر این است که حقی بر گردن خلق دارند و حال اینکه اگر دقت کنند حق عظیمی بر گردن خویش می بیینند. به راحتی تهمت می زنند و سخت زبانند اما از سختی زبان دیگران می نالند. خدایا اگر جاهلند و قاصر، به صراط مستقیم هدایتشان فرما و اگر مقصرند ببخششان که هرچند آنها لایق بخششت نیستند لیکن بخشش مرام توست.
پ.ن: ضمیر مخاطب در نوشته سببش تقویت خطابه است نه استثنا بودن نویسنده.
سلام دوستان
تا حالا فکر کردید میخواید 5 سال دیگه کجا باشید و چه موقعیت فردی و اجتماعی رو میخواید؟، اهداف تون چیه؟، و برای رسیدن به اون هدف چه برنامه هایی دارید؟، برای رسیدن به هدف تون کاری هم تا حالا انجام دادید؟، واسه اینکه در طول مسیر رسیدن به هدف تون، دل سرد نشید و تا تهش برید چه برنامه هایی دارید؟
هدفم از این پست اینکه گاهی این بحث ها باعث میشه که باز به خودمون بیایم و از روزمرگی ها تکراری و بی هدف فاصله بگیریم و برای خواسته ها بجنگیم و یاد
بچه دار شدن داستان رمزآلودیست...زن را برای مدتی از جامعه جدا می اندازد و یک روز ناغافل او را به آغوش جامعه پرتاب می کند بعد از هفته ها خلسه و فراموشی، دوباره به جنب و جوش در می آییم و همان آدم قبلی می شویم..همان آدمیم..محکم تر، سرسخت تر و با حواسی جمع تر از قبل، اما نه لزوماً بهتر...چرا که دیگر تنها برای خودمان نمی جنگیم، بلکه برای کودکمان هم می جنگیم...
...همراز، هلن گرمیون...
.
.
پ.ن.١: از سال ٩٨ نپرس..
پ.ن.٢: خب معلوم است که مادر شده ام ؟
ما در جامعهای سلسله مراتبی زندگی میکنیم و در چنین جامعهای افراد در موقعیت برابر نیستند یعنی یکی در موقعیت بالاتر است و حرف میزند و دیگران گوش میکنند ودر نتیجه گفتوگویی صورت نمیگیرد. البته در همه جا پرسش و پاسخ هست، اما این پرسش و پاسخ نه برای به چالش کشیدن و طرح بحث جدید بلکه برای تصریح بحث و روشن شدن نقاط ابهام است.
ما نخبگان اعم از روشنفکران و دانشگاهیان و عالمان دینی چنان درگیر بحثهای خودمان میشویم که جامعه را فراموش میکنیم. برای
در انتخاب رشته قبل از هر چیز لازم است انگیزه واقعی خود را از این که میخواهید ادامه تحصیل دهیم مشخص کنیم.
برای این کار باید مواظب باشیم تا خودمان را گول نزنیم یعنی با خودمان خیلی روراست باشیم چراکه ما با شناخت واقعی انگیزه خود میخواهیم سرنوشت زندگی خودمان را رقم بزنید اما چگونه می توانیم انگیزه خود را مشخص کنیم؟
معمولاً مهمترین چیزی که می تواند انگیزه ما را مشخص کند طرح این سوالات و پاسخ واقعی ما به این سوال است مثلاً اینکه از خودمان بپرس
مردم ِ یک جامعه وقتی کتاب می خوانند، چهره ی آن جامعه را عوض می کنند، یعنی به جامعه شان چهره می دهند. یک جامعه ی بی چهره را می شود در میان ِ مردمی کشف کرد که در اتوبوس ، در صف اتوبوس ، و در اتاق های انتظار ، و در انتظارهای بی اتاق ، منتظرند و به هم نگاه می کنند و از نگاه کردن به هم نه چیزی می گیرند و نه چیزی می دهند. جامعه ای که گروه ِ منتظرانش به هم نگاه می کنند جامعه ی بی چهره ایست......کتاب ِ از سکوی سرخ، یدالله رویایینشر نگاه،
هیچ چیز خطرناک تر از این نیست که جامعه ای بسازیم که بیشتر مردم حس کنند هیچ سهمی در آن ندارند. مردمی که حس میکنند سهمی در جامعه دارند، از آن جامعه محافظت می کنند. ولی اگر چنین احساسی نداشته باشند، ناخودآگاه می خواهند آن جامعه را نابود کنند .
مارتین لوتر کینگ
.
شهید، قلب تاریخ است; هم چنان که قلب به رگهای خشک اندام، خون، حیات و زندگی می دهد، جامعه ای که رو به مردن می رود، جامعه ای که فرزندانش ایمان خویش را به خویش، از دست داده اند و جامعه ای که به مرگ تدریجی گرفتار است، جامعه ای که تسلیم را تمکین کرده است، جامعه ای که احساس مسئولیت را از یاد برده است و جامعه ای که اعتقاد به انسان بودن را در خود باخته است و تاریخی که از حیات و جنبش و حرکت و زایش بازمانده است; شهید همچون قلبی، به اندام های خشک مرده بی رمق ا
سلام به همگی
یه سوال کلی داشتم، چطور میشه تو شرایطی که بعضی رشته ها اشباع هستند یا بیکار دارند (کم یا زیاد)، ما بتونیم در اون ها موفق باشیم و کسب درآمد کنیم و خودی نشون بدیم؟ امکانش هست یا نه؟
مثلا تو فلان رشته میگن کار نیست و بیکار داره و تو بری نمیتونی کاری کنی و این داستان ها، مثلا یکی میگه باید زرنگ باشی و توضیح میده این زرنگ بودن دقیقا یعنی چی، و چه کارهایی باید کرد. یکی این مثال رو میگه شما مثال خودتون رو بگین، اطلااعات جانبی ای هم داری
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود.می توان گفت نشاط در مدرسه مقدمه ای برای نشاط در جامعه است.
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتاب عقاب الاعمال آمده است
. رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: کسى که رهبرى جامعه اى را به عهده بگیرد و در آن جامعه دانشمندتر و فقیه تر از او باشد، آن جامعه تا روز قیامت به انحطاط مى رود.
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر والغلبه
نمونه در آمار به تعدادی از اجزا انتخاب شده با روش تصادفی از یک جامعه آماری گفته میشود که با بررسی مشخصات در نمونه فرضیات آماری در جامعه مرجع قابل تحقیق میباشند. اگر بخواهیم موضوعی خاص را در مورد جامعهای بررسی کنیم، میتوانیم تک تک اعضای آن مجموعه را مورد بررسی قرار دهیم. اما در راهی سادهتر میتوانیم موضوع را درمورد تعداد محدودی از جامعه آماری (که به تصادف، با دقت و مطالعه لازم انتخاب میشوند و تعدادشان به فراخور اندازه جامعه آماری
تصور ما از خدا، انسانی است مثل خودمان. با همین محدودیتها، مشکلات، نقصها و ناتوانیها و کمبودها. نه حتی انسان موفقتر، ثروتمندتر و قدرتمندتری. یعنی این طوری است که چون ما باید برای رسیدن به هدف الف، از پیچها و بلندیها و تاریکیهایی بگذریم که برایمان سخت به نظر میرسد، خدا هم برای رسیدن به این هدف، دقیقا باید از همین مسیر رد شود و برای او هم به همین اندازه سخت است؛ پس ناتوان است و لاجرم یکی است شبیه خودمان و دلیلی برای اعتماد یا علاقهٔ
آقا بالا بروی یا پائین بیائی، جامعه ای را اصلا بالای سرش قرآن پهن کنید، مادامی که در آن جامعه در یک سو گرسنه بیچاره از سرما بلرزد وجود دارد و در سوی دیگر متنعمان برخوردار از همه چیز، این جامعه لجن است، تمام چهرهاش را هم با قرآن بپوشانید، باز لجن است.محمد حسینی بهشتی . فاصله طبقاتی
بسیاری از مسائلی که ما و جوامع ما امروزه درگیر آن است به دلیل نبود منطق است و به همین دلیل است که پس از طی طریقی طولانی تازه به موضوعی برمی خوریم که از اساس نامفهوم و غیر منطقی است جواب ساده ای که برای این مطلب است این است که این ما و جوامع ماست که از دروغ های به اصطلاح خوب پر شده و در نهایت دست و پای ما را بسته و مانند تار به دور خودمان تنیده شده است بله منطق اساسی که برای هر فرد و جامعه ای پیشنهاد می شود صداقت و راستی است و غیر از این را اگر جستجو
دانلود کتاب مبانی جامعه شناسی - بروس کوئن - ترجمه توسلی و فاضل - عمومی پیام نور - pdf
دانلود فایل
دانلود کتاب مبانی جامعه شناسی بروس کوئن - آپاراتwww.aparat.com › result › دانلود کتاب مبانی جامعه شنا...حل المسائل مبانی مکانیک سیالات بروس.روی مانسون،دونالد اف.یانگ، تئودور اچ. اکی شی · ایبوک یاب. 66 بازدید 2 ماه پیش. 1:46:57 ...
دانلود کتاب مبانی جامعه شناسی بروس کوئن - همیار دانشجوhdaneshjoo.com › product › دانلود-کتاب-مبانی-جامعه-...دانلود کتاب مبانی جامع
سلام. کثافت درونم طغیان کرده و میتوانم همین حالا با یک تماس تصویری پشت سر خانوم فلانی نزد دوست مشترکمان حرف بزنم و عقدههای چندین سالهام را خالی کنم. حتی دیشب خواب دیدم که توی خیابانهایی شبیه به خیابانهای تهران که تاکسیهای مسیر رشت را داشت با هم دعوا کردهایم. روانشناسی، زبانشناسی و جامعهشناسی همیشه برایم جذاب بودهاند؛ از چراییها سخن میگویند و من عاشق اینم که علتها را پیدا کنم. ما آدمها عاشق دیگران نمیشویم، بلکه عاشق
بر همگان مسلم است که جامعه عادل جامعه ای است که در آن همه ی افراد از حیث انسان بودنشان از فرصت های یکسان برخوردار باشند.به طور خاص،اگر جامعه ای به گونه ای باشند که در آن زنان و مردان ،بتوانند فارغ از جنسیتشان از حقوق،مزیت ها،مقام و وظایف برابر بهره مند باشند،آنگاه می توان گفت که این جامعه در قبال زنان و مردان خود جامعه ای عادل است...
بخشی از کتاب "دختری از تبار ما" (نگاهی به زندگی،آثار و دستاورد های ملکه ی ریاضی جهان)
بعضی از ما آدمها عادت کرده ایم که مدام سوزن به خودمان بزنیم، هر بار جیغی بکشیم و با خودمان این طور تصور کنیم که لابد جایی که نشسته ایم بد است. غافل از اینکه تا عادتمان را کنار نگذاریم هر جای دیگری هم که بنشینیم چیزی نگذشته صدای آخمان بلند می شود.
تربیت از عناوین قصدیه نیست. یعنی اثرگذاری افراد بر روی دیگران منوط به این نیست که حتما قصد اثرگذاری داشته باشند. مثلا فرزندان از والدین تاثیرات تربیتی می گیرند و کارهای آنها را سرمشق قرار می دهند،حتی در مواقعی که ممکن است والدین نخواهند یک کار اشتباهشان به ذات فرزندشان راه پیدا کند. اما این اتفاق می افتد. چون تربیت ذاتا اینگونه است. ما خیلی از خلقیاتی که داریم ناخواسته به درونمان راه یافته اند و بدون اینکه خودمان قصد داشته باشیم یا آن طرف مق
کتاب جامعه شناسی شهری شارع پور
دانلود فایل
nanofile.ir › downloads › tag › خرید-کتاب-جامعه-شناسی-شهری-اثر-مح...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور - دانلود ...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور رایگان. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. دانلود کتاب جامعه ...forfile3.blogsky.com › post-92 › دانلود-رایگان-کتاب-جامعه-شناسی-ش...دانلود رایگان کتاب جامعه شناسی شهری:دکتر محمود شا
کتاب جامعه شناسی شهری شارع پور
دانلود فایل
nanofile.ir › downloads › tag › خرید-کتاب-جامعه-شناسی-شهری-اثر-مح...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور - دانلود ...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور رایگان. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. دانلود کتاب جامعه ...forfile3.blogsky.com › post-92 › دانلود-رایگان-کتاب-جامعه-شناسی-ش...دانلود رایگان کتاب جامعه شناسی شهری:دکتر محمود شا
دانلود کتاب جامعه شناسی شهری شارع پور pdf
دانلود فایل
nanofile.ir › downloads › tag › خرید-کتاب-جامعه-شناسی-شهری-اثر-مح...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور - دانلود ...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور رایگان. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. دانلود کتاب جامعه ...forfile3.blogsky.com › post-92 › دانلود-رایگان-کتاب-جامعه-شناسی-ش...دانلود رایگان کتاب جامعه شناسی شهری:دکتر مح
کتاب جامعه شناسی شهری نوشته محمود شارع پور
دانلود فایل
nanofile.ir › downloads › tag › خرید-کتاب-جامعه-شناسی-شهری-اثر-مح...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور - دانلود ...خرید کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور رایگان. کتاب جامعه شناسی شهری اثر محمود شارع پور. دانلود کتاب جامعه ...forfile3.blogsky.com › post-92 › دانلود-رایگان-کتاب-جامعه-شناسی-ش...دانلود رایگان کتاب جامعه شناسی شهری:دک
فضیل بن یونس گوید حضرت ابو الحسن ع فرمود بسیار بگو بار خدایا مرا از عاریه داران ایمان قرار مده واز تقصیر ببیرون مبر عرض8کردم معنی عاریه داران را میدانم که مردی دین را بطور عاریه میگیرد و سپس از ان خارج میشود چون دینش مستقر و ثابت نبوده پس از اندکی کافر وبیدین شود معنی مرا از تقصیربیرون مبر چیست فرمود هر عملی که بمقصد خدای عزوجل میکنی خودر ا در ان مقصر شناس زیرا مردم همگی در اعمال خویش میان خود و خدا مقصرند جز انکه را خدای عزوجل نگهداریکند
" تولستوی ، این مرد بزرگ پهنه انسانیت، سخنی دارد با این مضمون : باید از گفتنی هایی گفت که احتمالا همه آن را میدانند ولی جرئت ابراز آن را حتی برای خودشان ندارند.
بنابراین اگر ابراز شرمساری و بی نظری ام درباره ی کلمه ی جرئت را بپذیرید ، باقی خواهد ماند حرفهایی که هم من میدانم و هم شما ، و قصد نهایی این کتاب نیز تنها مروری بر همین حرفها است ، حرفهایی در باره ی خودمان ، درباره ی جامعه ی ایرانی یا به عبارتی درددلی خودمانی"
جامعه شناسی خودمانی
حسن نرا
برای حفظ آرامش درونی باید خودمان باشیم و نقاب هایی که به صورتمان زده ایم را برداریم.
در بسیاری از مواقع با رخ دادن یک اتفاق ناگهانی، خودمان را گم می کنیم و آنقدر استرس و نگرانی را به درونمان راه می دهیم که هیچ فردی با هیچ راهی نمی تواند کمکمان کند.
یکی از واقعیت های زندگی که باید آن را بپذیریم همین تنهایی هایمان می باشد.
دغدغه و مشکلاتی که خودمان به تنهایی آن ها را به دوش می کشیم و آن قدر سنگینی بار آن ها آزارمان می دهد که خسته و کلافه روزهایمان
من، من نوعی، همه ما غم و غصههایی داریم، مشکلات و گرفتاری و خلاهایی داریم که هرروز به تنهایی یا حداقل در فضای کوچکتر مثلا خانواده با آن دست و پنجه نرم میکنیم. انسانیم چدن که نیستیم، این همه مشکلات و فشارهای اقتصادی و ناامیدی و ترس و تردید در عنفوان جوانی داریم تحمّل میکنیم، خدا نکند بیماری یا فقدان عزیزی هم رخ دهد... انسانیم، برای خودمان هم درد مستقیم نباشد میبینیم، حرص میخوریم، درد دیگری را بر روی دردهای خودمان احساس میکنیم... حالا شما نگاه
میخواهم ویروسی دست ساز ،به وجود آورم
بر عکس کرونا
روح
روان
احساس
را مورد هدف قرار دهد
مجبورمان کند
مواظب روحمان باشیم
احساسمان را مراقبت کنیم
هر روز با قربان صدقه رفتن، و دوستت دارم گفتن به خودمان وجودمان را ضد عفونی کرده و جلا دهیم..
دُز محبت به خودمان هر چه بیشتر باشد بهتر.اینطور خطر کمتر تهدیدمان میکند
این ویروس دشمن بی احترامی به خودمان است
دشمن اینکه بفهمد قدر خودمان را نمیدانیم یا چپ به خودمان نگاه کرده ایم.
بر اساس این ویروس هیچ کس
همه بازیچه شدیم و همگی بازیگربر خودی دشمن و بر دشمن خود یاریگرشده بیگانه خودی ، هرکه خودی بیگانهداده ترس از تو مرا ، از من و تو آن دیگرکرده اند حیثیت مام وطن را تاراجاف به آنان که ز دشمن شده ما را بدتراز بد حادثه در دام بلا افتادیمغیرِ تدبیر و خرد نیست نجات از این شر درد ما از خودمان است نه از بیگانهبارالها بکن اوضاع زمان را بهتر .https://t.me/ahmadyazdanypoem
یکی از معیارهای سلامت روان و اخلاق یه جامعه، وضعیت پایگاه خانواده در اون جامعه هست .. در جامعه ای که قراره آدم های اون جامعه در مسیر رشد و زیاد شدن و کمال و قرب خدا قرار بگیرن، خانواده یه ساختار و نهاد بسیار مقدس و رشد دهنده هست .. کسایی که در تخریب این ساختار تلاش می کنن دشمن خدا هستن .. چرا که خداوند اطاعت از رسول رو واجب کرد .. و تشکیل خانواده از سنت های محمد ص، پیامبر خداست .. الهی توانمندی و لیاقت پاسداری از این اولین فعالیت و فرصت رشد جمعی رو ب
مدرسه ای شاد و دلپذیر داریم اگر؟
بتوانیم خودمان را آنجا بشناسیم.
بتوانیم دنبال فرصتهای خوب زندگی باشیم
بتوانیم آینده بهتری برای خود و جامعه رقم بزنیم
بتوانیم بگوییم من هستم
بتوانیم ارتباطات صمیمی با افراد مدرسه برقرار کنیم بدون عناوین
تربیت از عناوین قصدیه نیست. یعنی اثرگذاری افراد بر روی دیگران منوط به این نیست که حتما قصد اثرگذاری داشته باشند. مثلا فرزندان از والدین تاثیرات تربیتی می گیرند و کارهای آنها را سرمشق قرار می دهند،حتی در مواقعی که ممکن است والدین نخواهند یک کار اشتباهشان به ذات فرزندشان راه پیدا کند. اما این اتفاق می افتد. چون تربیت ذاتا اینگونه است. ما خیلی از خلقیاتی که داریم ناخواسته به درونمان راه یافته اند و بدون اینکه خودمان قصد داشته باشیم یا آن طرف مق
شاید خودمان مقصر این وضع شدیم
اگر شاکر بودیم« لأزیدَنّکُم» آیه قران هست، یعنی خدا هم نعمتها را فراوان میکرد
ناشکری کردیم و قدر ندانستیم
زیارت ممنون، صله رحم ممنوع، رو بوسی و حتی دست دادن با کسیکه بهشت زیر پای اوست هم ممنون....
خدایا ما را به خودمان وا مگذار.....
در سخنرانی زنده تلوزیونی به مناسبت عید نیمه شعبان: انسان در مواجهه با مشکلات نبایستی مأیوس بشود؛ باید انتظار فرج داشته باشد؛ باید بداند که فرج خواهد آمد/ انتظار به معنای فقط نشستن و دست روی دست گذاشتن و چشم به در دوختن هم نیست؛ انتظار به معنای آماده شدن، به معنای اقدام کردن است؛ باید تلاش کنیم در راه ایجاد جامعه مهدوی/ جامعه مهدوی جامعه قسط، معنویّت، معرفت، برادری، علم و جامعه عزّت است.
مواردی که باید جدی گرفته
رعایت اصول بهداشت و اخلاقی در جامعه و خانواده
ویروس کرونا که یک ویروس چینی شناخته شده است تقریباً یک هفته بیرون از بدن می تواند زنده بماند.
شرایط سختی است ولی نباید خودمان را ببازیم و یا باعث دلهره و وحشت بیشتر در جامعه و خانواده خودمان بشویم.
با شایعه پراکنی و بزرگ نمایی های پیش از حد فرزندان خودتان را وحشت زده نکنید.
جاهای شلوغ و پر رفت و آمد دور هم جمع نشوید.
از دست دادن و روبوسی یکدیگر خودداری کنید.
در ک
کسانی که اهل مبارزه با نفس و جهاد اکبر نیستند، نخواهند توانست در تحقق اهداف انقلاب اسلامی، نقش موثری ایفا کنند. حضرت آقا در بیانیه گام دوم، رتبهی خودسازی را مقدم بر جامعهپردازی و تمدنسازی دانستهاند، این بدین معناست که جامعهپردازی و تمدنسازی بدون جهاد و مبارزه امکان ندارد و در میان انواع جهادها، رتبهی جهاد اکبر مقدم است بر جهاد کبیر و اصغر.
خوب دقت کنید که بنده از کلمهی "رتبه" استفاده کردم و نه کلمهی "زمان". یعنی ما حق نداریم به
امسال دومین چلنج جامعۀ لاته آرت ایران در روز های ی دوازدهم ، سیزدهم ،چهاردهم آذرماه برگزار خواهد شد. مانند سال پیش، این چلنج با سایر مسابقات متفاوت خواهد بود تا به صورت رقابت دوستانه، باریستا ها و لاته آرتیستان دور هم جمع شویم و توانایی های خودمان را در شرایطی متفاوت بسنجیم.
ادامه مطلب
۲ سال پیش در چنین روزی ۲۹ اردیبهشت مشخص شد تا ۱۴۰۰ با روحانی،الحمدلله همانطور که در کف جامعه لمس میکنید تحریم ها برنگشت،به عقب برنگشتیم،سفره ی مردم پهن تر و رنگین تر شد،عزت به پاس و پول ایرانی برگشت،پیاده روها دیوار نشد،تدبیر،امید را در کف جامعه جاری کرد،بازارها الحمدلله پررونق شد،تغییرات ملموس اتفاق افتاد،قلم ها نشکست،آزادی بیان تحقق یافت،از سینه زنی ها دور برجام بالاخره حاجت روا شدیم،آب خوزستان الحمدلله تامین شد،جوانان همه سر کار رف
عبارت است از مجموعه کامل اندازه های ممکن یا اطلاعات ثبت شده از یک صفت کیفی، در مورد گردآورده کامل واحدها، که می خواهیم استنباط هایی راجع به آن انجام دهیم.منظور از عمل گردآوردن داده ها، استخراج نتایج درباره جامعه می باشد. یا به بیان ساده تر، در هر بررسی آماری، مجموعه عناصر مورد نظر را جامعه می نامند در نتیجه جامعه، مجموعه تمام مشاهدات ممکن است که می توانند با تکرار یک آزمایش حاصل شوند.
یک توصیه این است که هم دستگاههای مدیریتی، هم اساتید، در داخل دانشگاهها خودباوری را ترویج کنید. جوانی که تحت تربیت و تحت آموزش و تعلیم شماست، باید به خود اعتماد داشته باشد. بحثِ این نیست که شخصی به خودش اعتماد دارد، بحثِ این است که ما به خصال ملی خودمان، به امکانات ملی خودمان، به ذخائر فرهنگی خودمان، یک اعتماد به نفس عمومی داشته باشیم که به آن گفتیم اعتماد به نفس ملی - این حالت بایست در یکایک جوانهای ما بروز پیدا کند؛ یعنی جوان ما وقتی ک
اگر در جامعهای خانواده مستحکم شد و زن و شوهر حقوق یکدیگر را رعایت کردند و با هم اخلاق خوش داشته و سازگاری نمودند و با همکاری هم مشکلات را بر طرف نموده و فرزندان را تربیت کردند، جامعهای که این طور خانوادهها را داشته باشد، به صلاح خواهد رسید و نجات پیدا خواهد کرد و اگر مصلحی در جامعه باشد میتواند این طور جوامع را اصلاح نماید. اگر خانوادهای نبود، بزرگترین مصلحین هم بیایند نمیتوانند جامعه را اصلاح کنند. ۱۳۷۲/۶/۱۴
میگفت: من اصلا تا حالا توی عمرم وضو نگرفتم. بلد هم نیستم!
گفتم: پس بفرمایید اینهمه ما دیده ایم که به نماز می ایستید، بدون وضو بوده است؟
گفت: نه جوان. من نماز هر سه وقت را با غسل جنابت میخوانم. تا حالا هم نماز قضا نداشته ام...
+ما از اسلام، هیچ نمیدانم. هیچ! با این کارها خودمان را مسخره کرده ایم. بیخود خودمان را در معرض تلف قرار داده ایم.
اصلا دچار پوچی شده ام. میخواهم مغزم را از کله ام دربیاورم و پرتش کنم جلوی سگ!
ما دچار نوعی اسکیزوفرنی پارانوید هستیم
نه از آن نوع که صدای اضافه بشنویم یا چیز اضافه ای ببینیم یا لمس کنیم
ما خودمان را دچار اسکیزوفرنی میکنیم
در دنیای اسکیزوفرنی زندگی میکنیم و به خیال خودمان بزرگ و مهم میشیم
به خیال خودمان کارهای بزرگ می کنیم و بی هیچ مشکلی در آن دنیا پیش می رویم
اما وای به حال روزی که دیواری در دنیای واقعی باشد که در دنیای ما وجود ندارد
وقتی به ان دیوار بخوریم دیگر راهی برای مقابله نمیابیم چرا که دیوار را در دنیای خود ن
مرحوم پدرم همیشه یک مثالی میزد:
اگر در مشتت یک تکه طلا داشته باشی و تمام عالم بگویند آنچه در دست توست سنگ است چه تاثیری در اعتقاد تو نسبت به داراییات و ماهیت آن دارد؟ در هر حال تو یک قطعه طلا داری و این را میدانی؛ و اگر در مشتت یک تکه سنگ داشته باشی و تمام عالم بگویند آنچه در دست داری طلاست چه؟ در هر صورت تو یک تکهسنگ بیشتر نداری.
متدین و متمدن (یا بافرهنگ) بودن، لابد نشانههای عملیای دارد که هرچه آن نشانهها بیشتر باشد انسان متدینتر
تعاریف مختلفی از فراغت وجود دارد. یکی از معتبرترین آنها توسط انجمن بینالمللی جامعهشناسی فراغت ارائه شده است. طبق تعریف انجمن بین المللی جامعهشناسی اوقات فراغت، فراغت مجموعهای از اشتغالات است که فرد کاملا با رضایت خاطر خود برای استراحت، تفریح یا به منظور توسعه اطلاعات یا آموزش غبرانتفاعی و یا مشارکت اجتماعی داوطلبانه بعد از آزاد شدن از الزامات شغلی، خانوادگی و اجتماعی به آن میپردازد.
هدف این انجمن ترویج همکاری بینالمللی در زم
#دوقطبی کردن جامعه، رفتاری #منافقانه است! #دوقطبی_سازی، موجب ایجاد #خفقان روانی و #دیکتاتوری_رسانه ای در جامعه می شود. #صهیونیست ها هم با #دوقطبی کردن جوامع، آنها را مدیریت می کنند! بعضیها برای سوءاستفاده از #انتخابات، قصد دارند جامعه را دوقطبی کنند. #انیمیشن #موشن_گرافیک
بعضی وقتها هم باید به خودمان یادآوری کنیم که اگر در جایگاهی قرار گرفتیم و توی پستمان درست بازی نکردیم، مثلا اگر در خانواده به درستی محبت نکردیم و برای کسانی که دوستمان دارند کلاس گذاشتیم، خدا کار بندگانش را معطل یک موجود پر افاده و مسخره نمیگذارد ها! هزار تا بهتر و کار بلدتر از آدمهای دماغ سر بالا در جامعه ریخته. از همه بهترش هم خدا. فقط او که کوتاهی میکند، خودش نعمت رشد را سوخت کرده رفته. اوست که زیانکار است، چون نه توفیق را جلب میکند
زن بودن در جهان مردسالار کار دشواری است ولی زن بودن در جامعه ی ایرانی به نظر دشوار تر می آید. جامعه ای که پُر است از ما مردان بلاتکلیف...زندگی در کنار ما مردانی که همه چیز را با هم میخواهیم خود نوعی خشونت است.پدران ما از مادرانمان تنها خانم خانه بودن را می خواستند. آنها
ادامه مطلب
واقعیت این است
که اگر در زندگیتان اشتباه نمی کنید مطمئن باشید که جز مردگانید در غیر اینصورت
شما زنده اید و اشتباه هم میکنید مهم اشتباه کردن یا نکردن شما نیست مهم رفتار ما
بعد از یک اشتباه است اول از همه عبرت و درس مربوط به آن اشتباه رو بگیریم و با
خودمان مهربانتر باشیم و خودمان را ببخشیم و در آخر در کمال پر رویی اشتباه را
فراموش کنید گویی که اصلا آن را انجام نداده اید و بدانیم که اشتباهات هیچ چیز از
ارزش هایمان را کم نمی کند و ما همچنان خودمان
آدم هایی که ما را رنج می دهند ، خیلی اوقات رنج کشیده هایی هستند که از زخم های خودشان نتوانستند عبور کنند .
اروین یالوم
+رنج ها میتوانند از جانب بیرون باشند اما بزرگترین رنج ها را خودمان به خودمان می دهیم !
رنج هایی زاده ی رفتارمان
رنج هایی زاده ی ذهن بیمارمان
رنج هایی برای تنبیه خودمان
رنج هایی برای انتقام
و ...
++مدتی است دچار عزیزی هستیم که سخت رنج مان می دهد . شاید دلیلش همین باشد . نتوانسته است از رنج هایش عبور کند .
سعی میکنیم درک اش کن
زن بودن در جهان مردسالار کار دشواری است ولی زن بودن در جامعه ی ایرانی به نظر دشوار تر می آید. جامعه ای که پُر است از ما مردان بلاتکلیف...زندگی در کنار ما مردانی که همه چیز را با هم میخواهیم خود نوعی خشونت است.پدران ما از مادرانمان تنها خانم خانه بودن را می خواستند. آنها دوست داشتند
ادامه مطلب
نویسنده : اشکان ارشادی
این آیه خیلی کوتاهه ولی پر از معنی! واقعا دوست حامی نمانده! دل شکستن شده هنر همه!
بقول شاعر :
تا توانی دل به دست آر
که دل شکستن هنر نمی باشد
قوم الظامین نباید باشیم که اگر باشیم نسلهای خودمان را از بین می بریم.
چند بیت آخر را حتما بخوانید :
مقصود خداست با توانایی های خودمان ، خودتان بخوانید.
خیالی بخارایی با دوبیتی ها بخوانید.
زمان ما آهنگران میخواندش!
ادامه مطلب
جوری بـاش که دوست داری
و راهی را بـرو که حالت را بهتر می کند.
به اینکه دیگران دربـاره تو چه فکری می کنند،
فکر نکن ما اینجا نیستیم که بـاب میل دنیا و دیگران باشیم.
ما آمده ایم تا خودمـان،
تعبیر رویـاهای خودمان، و برای خودمان باشیم
صبح سه شنبه بخیر
[ویدئو ۰:۴۱]
مشاهده مطلب در کانال
دانلود کتاب جامعه شناسی شهری شارع پور
دانلود فایل
پور،توسط انتشارات سمت منتشر شده است.دانلود ...mihanvideo.com › دانلود_کتابجامعه_شناسی_شهری_دکتر_شارع_پوردانلود کتاب جامعه شناسی شهری دکتر شارع پور - میهن ویدیو۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - دانش پژوهان گرامی ،محصول مورد نظر شامل نسخه کامل کتاب جامعه شناسی شهری دکتر شارع پور می باشد که در قالب فایل pdf مشتمل بر ۲۵۷ صفحه تهیه و ...mihanvideo.com › دانلود_کتاب_جامعه_شناسی_شهری_دکتر_شارع_پوردانلود ک
رسول الله (صلی الله علیه و آله) :المُؤْمِنُ یَأْکُلُ بشَهْوَةِ أهْلِهِ ،والمُنَافِقُ یَأْکُلُ أهْلُهُ بِشَهْوَتِهِمومن به میل خانواده ی خود غذا میخورد، و منافق خانواده اش به میل او می خورند.
اگه جامعه رو هم یه خانواده بزرگ ببینیم...سران نظام حکم پدران جامعه رو دارند و طبق این روایت سزاواره اون جایی که منع شرعی و عقلیی در کار نیست، خواهش خودشون رو کنار گذاشته و با خواسته و میل جامعه همراهی نمایند که نتیجه این گذشت البته نیست مگر انسجام ودلگر
اگر بخواهیم با خودمان کمی صادق باشیم، تنها دستاورد ما در زندگی، توسعهی مدل ذهنیمان است.
ما بخش عمدهای از زمان خود را صرف زندهمانی میکنیم: درس خواندن، دانشگاه رفتن، شغل پیدا کردن، ازدواج کردن، فرزند دار شدن، رفاه، تامین سرمایه برای بازنشتگی و به جا گذاشتن میراث برای خرید یک گور مناسب و در شأن خودمان، همه از جنس زندهمانی هستند.
همهی اینها قرار است انجام بشوند تا
ادامه مطلب
هر حاکمیتی جامعه را و خانوارها را به منهای فقر ( اقتصادی) نرسانده باشد، اسلامی نیست. و اگر ارزش هایی پدید آورده باشند، در عین اینکه آن ارزش ها (اگر ارزش باشند) اهمیت خود را دارند، اما هرگز ارزش اصلی و درجه اول نیستند. شاخص جامعه اسلامی ، جامعه ای است منهای فقر. شاخصی که تقلیل آن با شاخص هایی نظر ضریب جینی، شاخص رفاه اجتماعی و ... متناسب با یک جامعه اسلامی نیست. این سطور انکارکننده یا اثبات کننده کارآمدی این شاخص ها نیست؛ بحث سر این است که شاخص
آسیب های اجتماعی یکی از مهمترین شاخصه های بررسی وضع موجود و تحلیل و درک آن است. یعنی در واقع ما بررسی مسائلی که جامعه درگیر آن است می توانیم وضع موجود را بشناسیم و برای حل احتمالی آن طرح ریزی نموده و برنامه بدهیم.
آسیب ها ممکن است هم برآمده از فساد سیستماتیک و ناکارآمدی ساختار در جامعه ی ما باشد و هم در کوتاه و بلند مدت باعث فساد و ناکارآمدی در ساختار سیاسی شود.
شرایط اقتصادی و موثر آسیب های اجتماعی:بیکاریحاشیه نشینیفقرتورم
شرایط سیاسی و موث
چقدر درد ناک است این مشکل که همیشه برای فرار از دست یک آدم
به آدم دیگری پناه برده ایم .
اعتیاد به آدمها بدترین نوع اعتیاد است !
ریچارد یاتس
+هیچ وقت کسی نمیتواند حالمان را خوب کند اگر نیاموخته باشیم که قبل از آن خودمان حال خودمان را خوب کنیم .
آدم ها حالشان کلهم خراب است . آن وقت تو از این چاله میپری توی آن چاه !!!
++و این اشتباهی است که همه ی ما حداقل یک بار دچار ویروس اش شده ایم . ویروس اعتیاد به آدم ها . بعضی زود خلاص میشوند و بعضی با نشئگی و خماری اش
... در شرایط کنونی، قبل از هر چیز ما باید موقعیت کنونی خود را تشخیص دهیم. مهمترین مسئلهی جامعهی کنونی ما این است: ما ایرانیان امروز دچار نوعی توهمایم. ما هنوز صورت مسئلهی اصلی خویش را تشخیص ندادهایم. ما متوهمانه خود را یک قدرت برمیشماریم در حالی که به ضعیفترین مراحل تاریخ خود سوق یافتهایم. ما به منابع قدرت مدرن دسترسی نداریم لیکن بر اساس نوعی توهم میپنداریم که با شعارها و رجزخوانیهای سیاسی میتوانیم در برابر قدرت واقعی ت
به راستی چرا باید اوقات فراغت مطالعه و بررسی شود؟
به این خاطر که فراغت برای مردم مهم است. فراغت مهم است چرا که ما به مقداری از آزادی نیازمندیم تا بتوانیم خود را درک کنیم و برای خودمان باشیم. فراغت مهم است چرا که ما به تحول و حفظ روابط با دیگران بر پایهای فراتر از اجبار نیاز داریم. از آنجا که ما برنامههای خود را تنظیم و کنترل میکنیم، اولویتهای خود را توسعه و رشد میدهیم و تا حد امکان در جستجوی ساختن یک زندگی کامل و غنی برای خودمانیم. این ف
زندگی سلااااااااامعنوان اولین مطلبم را زندگی سلام گذاشتم تا به تو دوست خوبم نوید بدهم که میشود هر لحظه به زندگی سلامی دوباره داد و غرق در سلامتی و خوشبختی بود اگر یاد بگیریم از هرآنچه خداوند رحمان در اختیارمان قرار داده درست استفاده کنیم و همسو باشیم با طبیعت وجودی خودمان و بیرون از خودمان؛ در واقع کافیست آداب صحیح استفاده از هر آنچه هست را بیاموزیم و به کار ببندیم، آنگاه شاهد بارش معجزه های بزرگ الهی در زندگی مان خواهیم بود.
خودارزشمندی
افرادی هستند که در روابط عاطفی به طرف مقابل میچسبند
و این به خودارزشمندی برمیگردد.
وقتی شریک عاطفی مان را بیشتر از خودمان دوست داریم با مشکلات بزرگی روبه رو می شویم.
باید یاد بگیریم نه تنها از باهم بودن لذت ببریم،بلکه از تنهایی مان هم لذت ببریم.
نه تنها با شریک عاطفی زمان مان را بگذرانیم بلکه یک زمانی را هم به خودمان اختصاص دهیم.
باید یاد بگیریم در روابط عاطفی اول خودمان را دوست داشته باشیم.
اطلاعات بیشتر در کلیپ زیر :
ادامه مطلب
خانمِ شیرزادِ عزیز،این فقط تو نبودی که همیشه همه چیز را با هم اشتباه میگرفتی و بعد هِرهِر میزدی زیر خنده!خیلی از ماها هم تقریباً شبیه تو هستیم و همیشه در زندگیمان چیزهای ساده ای مثلِ:هدف و آرزو ! گَند زدن و تجربه کردن ! عشق و اختلالات هورمونی ! اُمیدواری و فریب دادن به خودمان ! انعطاف پذیری و سُست عنصری را با هم اشتباه میگیریم و بعداً هِرهِر میزنیم زیر خنده !خنده های تلخ...خنده هایی که تلخی اش را فقط خودمان میفهمیم و بَس!
شَک به دوست داشتنی بودنمان و به اینکه آیا به اندازهی کافی، کافی هستیم!
دریغ که میکنند، هر چند سال هم که بگذرد، هر سنی هم که پیدا کنیم، باز شک میکنیم. شک به خودمان، به حرفهایمان به تصمیمهایمان و به هدفهایمان.
دریغ که میکنند، شک شروع میشود.
و آرام آرام دایرهی شک بیشتر میشود.
اول به دوست داشتنی بودنمان و بعد به دوست داشتنِ آدمها نسبت به خودمان.
و مدام از خودمان میپرسیم:
آیا واقعا مرا دوست دارد؟
تمام این سرگشتگی برمیگردد به یک سوال اساسی
کسانی که رعایت نمی کنند و بدون ملاحظه و اضطرار از خونه بیرون می زنند در این ایام...مدیونند...مدیون پرستارانی که قریب یک ماه است از خانواده خود دورند...مدیون کسانی که به امید کنترل بیماری در جامعه تن به در خانه ماندن داده و از ملاقات عزیزترین کسانشان محروم شده اند...مدیون همه کاسبان و بازاریان و دست فروشانی که رونق کسب و کارشان منوط به رونق سلامتی مردم است...مدیون بچه های جهادی که شبانه روز در بیمارستان ها و کوچه ها مشغول خدمت اند...من یکی از حقم
#نگرانِ حرفِ مردم اگر نبودیممسیرِ زندگیمان طورِ دیگرى رقم میخورددوست داشتن هایمان را راحت تر جار میزدیملباسى را بر تن میکردیم که #سلیقه ى واقعیمان بودآرایشى میکردیم که دوست داشتیمدلمان که میگرفت، مهم نبود کجا بودیم،بى دغدغه اشک میریختیمصداى خنده هایمان تا آسمانِ هفتم میرفتبا پدر و مادرمان دوست بودیمحرفِ یکدیگر را میخواندیم#نگرانِ حرفِ مردم اگر نبودیم،خودمان براى خودمان چهارچوب تعریف میکردیمروابطمان را نظم میدادیمدخترها و پسرهایمان
کالای ایرانی مصرف کنیم. تصمیم بگیریم؛ مؤسّسات بزرگ، خود دولت، دیگران، همه تصمیم بگیرند که از کالای [ایرانی حمایت کنند]. ما تعصّب علیه دیگران نداریم، نمیخواهیم دشمنی کنیم؛ ما میخواهیم فرزند خودمان، جوان خودمان و کارگر خودمان را وادار کنیم به کار؛ میخواهیم او را سرگرم اشتغال کنیم، میخواهیم او را از مضرّات بیکاری نجات بدهیم. بیکاری خیلی مضرّات دارد؛ مضرّات اجتماعی دارد، مضرّات امنیّتی دارد، مضرّات اخلاقی دارد، انواع و اقسام مضرّات د
از بین سه عامل بیعت ، دعوت کوفیان و امر به معروف عامل سوم مهم ترین دلیل در حماسه ی حسین(ع) بود مسلما اگر عامل بیعت و دعوت کوفیان نبود باز هم حسین بن علی علی قیام میکرد اما شاید در مکانی غیر ازکربلا
حماسه ی حسین(ع) بود که ارزش و اهمیت واقعی امر به معروف و نهی از منکر را به جامعه اسلامی فهماند و این اصل مهم را بعد از فراموش شدنش و کم ارزش شدنش شناساند
به وسیله ی امر به معروف و نهی از منکر است که جامعه اسلامی زنده می ماند و تمدن اسلامی گسترش پیدا می کن
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند.
همه مان بدونِ استثنا داریم پیر می شویم
و به سمتِ پایانِ خودمان می رویم .حواسمان اما نیست ! دل می شکنیم ،
قضاوت می کنیم ، عذابِ جانِ هم می شویم
و خودمان و دیگران را برایِ بیهوده ترین مسایل و چیزها می رنجانیممایی که قرار نیست بمانیم ،مایی که به جرمِ میوه ی ممنوعه ای که
نباید می خوردیم ، تبعیدمان کردند ،از جایی که ندیده ایم ،به جایی که نخواهیم ماند ،و در زمانی که نمی دانیم !کاش کمی بیشتر حواسمان به هم باشدما اینجا به غیر از خودمان ،و خدایِ نا
هو الرزاق
نجوایی شبانه در گوش خدا
با یک حساب سرانگشتی از گذران عمرمان میبینیم که همه مان از سر صبح تا دل شب مثل کره زمین دور خودمان میچرخیم. از این طرف به آنطرف، ازاینجا به آنجا؛ زمین و زمان را زیر و رو میکنیم: برو، بیا، بخر، بخور، ببر، بیار و......
تماااااام این کارها برای این است که همه مان به دنبال زیادتر کردن "سهم" خودمان از این دنیا هستیم. حالا این سهم یا پول بیشترهست، یا شغل بهتر، یا خانه بزرگتر، یا دوستهای فراوان تر، یا تفریح و لذت بیشتر، یا
از بین سه عامل بیعت ، دعوت کوفیان و امر به معروف عامل سوم مهم ترین دلیل در حماسه ی حسین(ع) بود مسلما اگر عامل بیعت و دعوت کوفیان نبود باز هم حسین بن علی علی قیام میکرد اما شاید در مکانی غیر ازکربلا
حماسه ی حسین(ع) بود که ارزش و اهمیت واقعی امر به معروف و نهی از منکر را به جامعه اسلامی فهماند و این اصل مهم را بعد از فراموش شدنش و کم ارزش شدنش شناساند
به وسیله ی امر به معروف و نهی از منکر است که جامعه اسلامی زنده می ماند و تمدن اسلامی گسترش پیدا می کن
سنگ ها را نمی دانم .اما گنجشک ها مفت نیستند !قلبشان می تپد .نگویید سنگ مفت ، گنجشک مفت .بعضی آدم ها ؛ ناخواسته ؛ همیشه متهم اند !همیشه مقصرند بخاطر سکوتشان .مهربانی شان .گذشت شان .بی کینه بودن شان .کمک نخواستن شان .بی آزار بودن شان !گویی جان می دهند برای اتهام بستن .و از همه بدتر این که خوبی های شان زود فراموش می شود !
#عادل_دانتیسم
با نگاه انسانشناسانه،از من اگر
بپرسید استادمان چگونه تا انتهای تباهی رفت؛پاسخ من «اعتماد به نفس بیش از حد» است.
نجفی باهوش بود و متاسفانه این را «میدانست». همیشه حس عجیبی از کنترلِ کامل بر اوضاع
داشت. همیشه همهی جوابها را میدانست. بر قلهی هوش و منطق نشسته بود و فکر میکرد
آنجا جایش امن است. «ولی در این جهان، هیچجا برای فرزندان آدم امن نیست.» دکتر نجفی
بیماری آدمهای مطمئن را داشت: مطمئن به خودشان،به هوششان،مطمئن به این که این
امسال هم مثل سال قبل حتی یک ساعت هم فیزیک برای تدریس بهم ندادن.
به این بهانه که ما معلم با تجربه در زمینه جغرافیا نداریم!
البته ناگفته نماند از نظر من هم تدریس جغرافیا خیلی راحت تر از تدریس فیزیک هست.(بالاخره باید نکات مثبت را هم دید....)
از طرفی ....
به خاطر مشکلات مالی میخواستم چند ساعتی اضافه کار بگیرم.
ازقضا......
یکی از همکرا به خاطر مشکلاتی مجبور شد از این مدرسه بره و معلمایی که به جاش اومدن یکی از روزای کاریش را نمیتونستن پر کنن. و اون همکارم هم
استقلال اقتصادی داشته باشیم
اگر ما در هجوم اقتصادی هم واقع شدیم که هجوم اقتصادی اسباب این بشود که وابسته به یک کشور دیگری باشیم، این هم یک وظیفه شرعی است که ما باید خودمان را نجات بدهیم. هر که ازش هر کاری میآید راجع به #اقتصاد باید بکند. ننشیند یک طبقه [که] یک طبقه دیگر بکند. رعیتها کم کاری نکنند. آنهایی که در کارخانهها کار میکنند کم کاری نکنند، سستی نکنند✊ما باید کوشش کنیم و اقتصاد خودمان را خودمان اداره بکنیم
امام خمینی(ره) | ۵ دی ۱۳۵
نکته ای در فرمایشات حضرت آقا درمورد اختصاص ارز 2400 تومانی وجود داشت که برخی دانسته! و برخی هم نا دانسته از آن گذشتند!
مقام معظم رهبری فرمودند که:در اختصاص ارز 2400 تومانی، هر دو دسته مقصرند! هم کسانی که ارز را گرفتند و در مسیر خود هزینه نکردند و هم کسانی که ارز را بدون حساب و کتاب پرداخت کردند!(نقل به مظنون).
قوه ی قضاییه یا مدعی العموم و یا هر نهاد دیگری که باید حقوق مردم را بستاند می بایست مجری فرمان رهبری معظم باشد !
در دوره ریاست قبلی قوه قضایی
خانمِ شیرزادِ عزیز،این فقط تو نبودی که همیشه همه چیز را با هم اشتباه میگرفتی و بعد هِرهِر میزدی زیر خنده!خیلی از ماها هم تقریباً شبیه تو هستیم و همیشه در زندگیمان چیزهای ساده ای مثلِ:هدف و آرزو ! گَند زدن و تجربه کردن ! عشق و اختلالات هورمونی ! اُمیدواری و فریب دادن به خودمان ! انعطاف پذیری و سُست عنصری را با هم اشتباه میگیریم و بعداً هِرهِر میزنیم زیر خنده !خنده های تلخ...خنده هایی که تلخی اش را فقط خودمان میفهمیم و بَس!
یه متن قشنگ از دوست
به روزرسانی را که فقط برای انواع بازی ها، نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری نگذاشته اند گاهی هم آدم ، باید افکارش را به روز کند!طرز فکرش را ارتقا بدهدحال و هوایش را تازه کند مثلا دور بریزد تمام خاطراتی را که تکرارشان چیزی به جز غم و اندوه نداردرها کند بعضی وابستگی ها را که حال و روزش را به هم میریزند افسوس ها را غصه ها را نگرانی ها را و تمام تلخی هایی که بوی کهنگی گرفته اندگاهی باید یک گوشه ی دنج نشستزندگی را نو کرد و یک "من" تازه ساختبا با
botters یک جامعه قدیمی و نسبتا کوچک از توسعهدهندگان باتهای آیآرسی هست. آنها یک ویکی که شامل مطالب فنی و غیر فنی راجب باتها و همچنین چند کانال IRC(کانال #botters روی فرینود کانال اصلی آنهاست) در این مورد دارند. اگر به ساخت بات آیآرسی علاقه دارید، این جامعه میتواند به شما کمک کند.
آیا بین کیفیت لباس پوشیدن و نوع شخصیت افراد رابطه ای وجود دارد؟ حسن میرزایی/جامعه شناسی
لباس دست کم پاسخ گوی سه نیاز آدمی است; یکی این که او را از سرما و گرما حفظ می کند، دیگر این که در جهت حفظ عفت و شرم، به او کمک می کند و سوم این که به او آراستگی و وقار می بخشد . در هر جامعه ای نوع و کیفیت لباس زنان و مردان، علاه بر آن که تابع شرایط اقتصادی و اجتماعی و اقلیمی آن جامعه است، تابع جهان بینی و ارزش های حاکم بر فرهنگ آن جامعه نیز می باشد . انسان بسته به
چگونه خودمان باشیم ؟ سوالی که از ابتدای دوران بلوغ ذهن افراد را به خود درگیر میکند و تا زمانی که به پاسخ آن نرسند به آرامش درونی دست نمییابند. هر چند صرف دانستن پاسخ کافی نیست و لازم است آن را در زندگی خود به کار ببرید. برای آنکه خودتان باشید در واقع باید اصیل بودن را یاد بگیرید. برخیها به شما میگویند «من اصلا نمیدانم از زندگی چه میخواهم و مجبورم همیشه برای دیگران فیلم بازی کنم». عدم خودشناسی و برای دیگران زندگی کردن، معضل بزرگیست ک
خیلی ساده است.
خودتان آن کار را انجام دهیددر نتورک مارکتینگ افراد برای ما کار نمیکنند و ما رئیس کسی نیستیم که به آنها کاری را بگوییم و آنها هم بگویند چشم و انجام دهند.اگر خودمان کارهای لازم را انجام نمی دهیم، هرگز نباید انتظار داشته باشیم کسی در مجموعه ما آنها را انجام دهد.باید از خودمان شروع کنیم.
ادامه مطلب
پاورپوینت جامعه ایمن
دانلود پاورپوینت با موضوع جامعه ایمن، در قالب ppt و در 43 اسلاید، قابل ویرایش. بخشی از متن پاورپوینت: جامعه ای است که با مشارکت مردم و نهادهای مختلف جامعه و دخالت مسئولین محلی و همکاری های بین بخشی تلاش می شود تا رخداد سوانح و حوادث در آن به حداقل
.
هر گروهی که بیایند ملتی را احیاء کنند، آنها را از جهل و فقر و بدبختی نجات دهند، مالک دلها و روحها و عقیدههای آن مردم خواهند شد. پس با این وضعی که پیش آمده ما باید در کمال وضوح این خطر را پیشبینی کنیم که در آینده مالک نسلهایی که بعداً خواهند آمد نخواهیم بود. راه مبارزه با این خطر چیست؟ آیا راهش این است که طبق معمول نقش منفی بازی کنیم و جار و جنجال راه بیندازیم که خیر، یونسکو حق ندارد مسلمانها را تعلیم دهد، سایر سازمانهای جهانی حق ندارند؟ ر
دنیا در پی یافتن راههای عملی برای
بهتر زیستن است، نه راههای ادعایی. نسل جوان خودمان هم همین طور. در این دنیا یک جامعه کوچک نمونه اسلامی
ساختن بهترین تبلیغ است؛ چه برای داخل و چه برای خارج. چون همه ما از بس حرف زدیم و حرف شنیدیم و خوانده ایم...|More|
الان که دارم این مطلب را مینویسم در هفته ای قرار دارم که ترم یک را گذرانده ام و دارم وارد ترم بعد میشوم.
برای منی که تنها جامعه ای که در آن مشارکت کرده بودم
مدرسه بود یا با اندکی چشم پوشی مسجد ،
ورود به جامعه چیز هیجان انگیزی بود.
وبرای من جامعه مساوی شد با جامعه ؛
جامعه به معنای دانشگاه را می گویم.
#جامعة الامام الصادق را می گویم.
کاملا یکهویی شد
که من
که خودم را برای معلم شدن آماده کرده بودم
در رشته الهیات دانشگاه قبول شدم
از آن روز بگذریم که آ
بارها افراد خیرخواه و دلسوز گفتهاند و بنده هم تأیید میکنم که تحریم در موارد بسیاری به سود کشور است، به سود ملّت ایران است، این را افراد دلسوز و علاقهمند و مطّلع بیان میکنند. بله، تحریم یک مشکلاتی را ایجاد میکند؛ تحریم مبادلات بانکی، تحریم نفتی و غیره ممکن است یک مشکلاتی را به وجود بیاورد امّا در نهایت به نفع کشور است.یکی از مسئولین کشور میگفت که در یک جلسهی خارجی، یک نفر از سیاستمداران خارجی به ما میگفت آقا! شما در دوران تحریم توانستید
در زمانهای نه چندان دور در جلسات خواستگاری اول از همه از محاسن اخلاقی و تحصیلات داماد سخن میگفتند و بعد به سراغ پول و خانه میرفتند اما حالا از ثروت و خانه میپرسند و بعد به سراغ خلقیات خواستگار محترم میروند
جامعه ایران عوض شده است انسانیت توسط پول دفن شده است چه بسا پدر مادرهایی که آرزو داشتن فرزندانشان تحصیل کرده و مهندس دکتر و...شوند
جامعه ای که در آن پول مردم و معلمان بالا کشیده میشود تنها یک نظر دارد اونم اینکه نظر مردم مهم نیست
نظام اسلامی، جهان و جامعهای را میخواهد بسازد پیشرو، با ارزشهای متعالی، متدیّن، پایبند به شرایع الهی، با گسترهی بیانتهای افق دید. نگاه انسانی که در جامعهی اسلامی و نظام اسلامی زندگی میکند، برای آینده هیچ محدودیّتی ندارد، در هیچ جهتی؛ نهفقط در جهات معنوی، [بلکه] در جهات مادّی و در جهات علمی، هیچ محدودیّتی وجود ندارد؛ افق دید، بسیار جلوتر و پیشتر و فراتر از آن چیزی است که بلندهمّتان عالم قائلند؛ در جامعهی اسلامی، افقِ دید، خیلی
مسافرت خیل عظیمی از مردم در دوران کرونایی ، علیرغم تذکرات مسئولین ستاد مقابله با کرونا ،فرهنگ اجتماعی آنها را نشان می دهد.
کشته شدن دهها نفر بر اثر الکل سمی" متانول" که به گفته پزشکان هیچ تاثیری در جلوگیری از بیماری کرونا ندارد، سطح اطلاعات و باورهای آنها را به چالش می کشد.
چه آنها که با مسافرت نابجای خود،باعث انتشار کرونا می شوند و چه آنها که برای فرار از کرونا، به نوشیدن الکل روی می آورند ، گرچه مقصرند اما دولت حاکم باید با ابزارهای قانونی
با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی است، جامعهای که در آن زندگی میکند، مانند خانهی اوست، لذا باید مانند خانهاش به فکر پاکی و طهارت جامعه باشد و نهتنها از آلوده کردن آن خودداری میکند بلکه باید آلودگیهای آن را بزداید چراکه آلودگی شدن جامعه برابر است با آلوده شدن آحاد جامعه. گناه علنی […]
نوشته ارتکاب علنی گناه، تشویق دیگران به سوی گناه است! اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
کاری به پیشرفتهتر بودن یا نبودن جوامع غربی نسبت به خودمان نداریم. واقعیّت این است که آنها به هر حال نسبت به ما تسلّط دارند. راه نجات از این تسلّط چیست؟ پاسخ سنّتگرایان مشخّص است: بازگشت به داشتههای خود و مقابله با دادههای بیگانه؛ امّا سؤال مهم این است که: مگر ما در ابتدای تسلّط غربیها بر خودمان، از داشتههای فرهنگ و تمدّن بومیمان بیگانه شده و به غربیها گرایش داشتیم که حالا با بازگشت به آن بخواهیم از چنگال غرب خلاص شویم؟؟
موضوع، ک
پدر و مادرمان، تا یک دورهای پدر و مادر ما هستند، و از یک سنی به بعد، ما پدر و مادرِ پدر و مادرمان میشویم.
باید مدام حواسمان باشد که زیاد قند و چربی نخورند، روزه نگیرند، با آن پادرد و کمردردشان کار سنگین نکنند، به جان خانه نیوفتند، و از ساعت قرصهایشان نگذرد. بهانه که میگیرند، آرامشان کنیم و لجبازیهایشان را نادیده بگیریم. ما با هر «آخ»ای که میگویند، هر دندان یا تار مویی که از دست میدهند، مجازات میشویم؛ بابت جوانی که از آنها مکیدیم
یکی از قانونهای جامعه شناسی میگوید اصلاحات و انقلابها قابل صادر کردن و وارد کردن نیست؛ هیچ گاه هیچ کس نمیتواند دگرگونیهای آرام و اصلاحی، یا دگرگونیهای تند و ریشه دار و سریع و انقلابی را از جای دیگر به یک جامعه صادر کند یا از جامعه ای آن را وارد کند. این خود آن جامعه است که باید دگرگون شود تا نظامش دگرگون شود:
إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ. رعد:11
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند.
بعضی وقتها خود طبیب هم مریض میشه ولی با این حال مریض رو هم درمان می کند.
اما تا حالا به این فکر کردید که کسی که گرفتار مشکلات اخلاقی است روح خودش مریض باشد نمی تواند درس اخلاق به کسی بدهد
یعنی در واقع کسی که خودش رو تربیت نکرده نمیتواند کسی دیگر رو تربیت کنده ( حتی فرزندان خودش رو)
پس قدم اول برای اصلاح خانواده و جامعه اول تربیت خودمان هست بعد دیگران
بقولی « خفته را خفته کی کند بیدار»
اما آنچه باید انسان بیدار انجام دهند این است که آن کس ک
درباره این سایت