نتایج جستجو برای عبارت :

خواص فلفل

فلفل‌ها مجموعه‌ای از مواد مغذی و ویتامین‌هاست که طعمی خوشمزه به غذاهای مختلف می‌افزاید. با ما در این مقاله همراه شوید تا دریابید که چرا باید از قدرت فلفل برای تقویت سلامت خودتان استفاده کنید.
مملو از ویتامین‌ها
فلفل دلمه مملو از ویتامین‌های گوناگون شامل ویتامین A، اکثر ویتامین های B و ویتامین C، E و K می‌باشد. تمام این مواد مغذی از بدن در برابر عملکردهای مختلف از جمله لخته شدن طبیعی خون تا تنفس سلول محافظت می‌کند.
ادامه مطلب
اثرات فلفل دلمه ای بر روی غذا
حقیقت این است که بیشتر ما فلفل دلمه‌ای را برای عطرش استفاده می‌کنیم و خیلی اهمیتی ندارد که چه خواصی دارد و چه خواصی ندارد. عطر زیاد و خاصیت آلرژی‌زایی‌ای هم که دارد خیلی‌ها را از خودش رانده است اما خواص این فلفل آن‌قدری هست که اگر در جریانش قرار بگیریم قطعا این فلفل را به جزء جذایی‌ناپذیر وعده‌های غذایی‌مان تبدیل می‌کنیم.

ادامه مطلب
در واقع (رب) یکی از محصولات اصلی فلفل است. همان طور که در طرح توجیه برای کارگاه تولید (رب) فلفل نیز اشاره شد، معمولا (رب) فلفل و فلفل قرمز زبر معمولا برای تهیه خمیر فلفل به کار می‌روند. فلفل تازه می‌تواند به عنوان جایگزینی برای (رب) فلفل به کار رود، اما به خاطر سهولت استفاده و عدم دسترسی به فلفل تازه در تمام فصول، قیمت بالای و عدم توانایی طولانی‌مدت فلفل، بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که از (رب) فلفل استفاده کنند.در این طرح به طور واضح نحوه ی ،هزین
فلفلی سرشار از ویتامین سی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، در کاهش وزن تاثیرگذار باشد، سلامت چشم را تامین کند و ... خواص بسیار زیاد دیگری که قطعا می‌تواند با اضافه‌شدن به رژیم غذایی هفتگی، بخش زیادی از سلامت فردی را پوشش دهد. اما در کدام غذاها می‌توانیم از این فلفل استفاده کنیم؟ راحت‌ترین آن این است که موقع پختن مرغ‌، یک تکه فلفل دلمه‌ای هم به آن اضافه کنیم. با این کار هم بوی مرغ گرفته می‌شود، هم بو و مزه مطبوعی را به مرغ می‌دهد.
ترشی فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای سبز، نارنجی و زرد از هر کدام 1 عدد فلفل دلمه ای قرمز 2 عدد سیر 1 بوته(50 گرم) گشنیز خرد شده 400 گرم شبت خرد شده 200 گرم ترخون خرد شده 100 گرم سرکه سفید  500 میلی لیتر آب 1 لیتر (4 پیمانه) نمک 4و1/2 قاشق سوپخوری فلفل تند 3-4 عدد
✍️فلفل دلمه ای ها را شسته، هسته آنها را در آورید و به صورت حلال خرد کنید.سیر ها را پوست بکنید و به صورت خلال خرد کنید.فلفل های خرد شده، سیر و سبزیجات را با هم مخلوط کنیدسرکه، آب و نمک را مخلوط کرده و هم بزنید
نگهداری و تکثیر فلفل در باغچه و گلدان
امروز قصد داریم روش کاشت و پرورش فلفل در منزل را به شما خوانندگان مجله سرگرمی و تفریحی جذاب ترین ها آموزش دهیم .
اگر خودتان دانه ی فلفل بکارید علاوه بر اینکه انواع مختلفی از آن را خواهید داشت، در هزینه هایتان صرفه جویی می کنید. پرورش فلفل در هوای سرد کار سختی است و اگر 
در فصل های سرد سال نیستید و احتمال یخ زدن فلفل ها وجود ندارد، می توانید آن ها را در باغچه تان بکارید.
دانه ی فلفل برای رشد کردن به اندازه ای
طرز تهیه ترشی فلفل سبز و قرمز تند :
ترشی فلفل یکی از محشر ترین و خوشمزه ترین ترشی ها در فصل تابستان و پاییز است . از این ترشی به عنوان دورچین غذا نیز استفاده می کنند . ترشی فلفل چون کمی طعم اسپایسی و تند دارد کنار هر غذایی سرو می شود و بسیار طعم لذیذی از خود بر جای می گذارد .طرز تهیه ترشی فلفل سبز و قرمز تند رو براتون در نظر گرفتیم ، با ما همراه باشید .

ادامه مطلب
ترشی از انواع چاشنی های خوشمزه و خوش طعم است و انواع مختلفی دارد. ترشی فلفل سبز از انواع ترشی ها با طعم متفاوت و ایده آل است در طرز تهیه ترشی فلفل سبز از فلفل سبز شیرین و نمک و ترخان و سرکه و سیر و ادویه ترشی و پودر فلفل قرمز استفاده می شود.
ترشی لوبیا سبز و ترشی بامیه و ترشی فلفل سبز از انواع ترشی ها با طعم متفاوت هستند و شما می توانید این نوع ترشی ها را با انواع پلو ها و غذاهای گوشتی میل کنید.
مواد لازم
فلفل سبز شیرین : 500 گرم
ترخان : 2 شاخه
نمک : 5
فلفل ها در دسته سبزیجات قرار دارد ، از فلفل رنگ گرفته گرفته تا فلفل قرمز داغ ، همه در یک گروه غذایی.تقریباً مجموعه ای از خواص مفید بدن را دارند. هفت هزار سال قبل از مسیح ، در آمریکای مرکزی و مرکزیاین سبزی به عنوان مواد منفجره در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گرفت و با سفر کریستوفر کلمب به این مناطق ، این سبزی به کشورها معرفی می شد.اروپا سپس وارد جهان می شوداین گیاه فلفل است که در آب و هوای نیمه گرمسیری و گرمسیری قرار دارد. میوه ، در غلاف غلافم
طرز تهیه “لازانیا بدون فر” 
 مواد لازم برای لازانیا بدون فر

گوشت چرخ شده :500 گرم 
لازانیا :2 بسته 
 سوسیس:300 گرم
قارچ :500 گرم
سس کچاپ :1 عدد
فلفل دلمه ای:1 عدد  
پنیر پیتزا :500 گرم 
پیاز خرد شده:1 عدد 
نمک و فلفل سیاه:به میزان لازم
روغن:به میزان لازم 
 
ادامه مطلب
ترشی فلفل همدانی یا ترشی بیور یکی از معروف ترین سوغات همدانه که نامش رو احتمالن شنیدین.
ترشی فلفل بیور به ترشی همدانی هم معروف هستش.
فلفل بیور یک نوع فلفل تند یا شیرین هستش که در همدان باهاش ترشی فلفل بیور درست میکنند.
مزیت اصلی ترشی فلفل همدانی این هستش که در حین تند بودن شیرینه ! یعنی با خوردنش اذیت نمیشین.
تندی ترشی بیور آزار دهنده نیست و معروف شدنش هم به همین خاطره.
بنابراین اگر فلفل ها خیلی تند بودن باید تندیشون رو گرفته و بعد ترشی بندازین
دلمه فلفل خوشگل‌.به مقدار مساوی بلغور گندم درسته و عدس از شب قبل خیس کردم، یعنی شنبه شب، و روز یکشنبه یک پیاز داغ، چند تا حبه سیر و زردچوبه و در آخر کندم و عدس را توش ریختم و با یک لیوان آب که توش یک عصاره سوپ بود کمی پختم تا به روغن افتاد. بعد گشنیز و ریحون و ترخون و مرزه بهش زدم و چاشنی هم، یک قاشق ماست، دو قاشق #ایوار و ای لیمو ترش و کمی رب انار لب ترش زدم و کمی دیگه گذاشتم رو حرارت و بعد فلفل ها را از وسط نصف کردم و اونها را پر کردم.کف ظرفی را هم ی
۱. طرز تهیه دلمه فلفل دلمه‌ ای مجلسی
مواد لازم(برای سه نفر)
فلفل دلمه‌ای
سه عدد

گوشت چرخ کرده
دویست گرم

پیاز
 یک عدد متوسط

بادمجان
 یک عدد

 تره، جعفری، گشنیز، شوید، نعناع، ترخون و مرزه ساطوری شده
 از هرکدام یک قاشق غذا خوری

پنیر پیتزا
 صد گرم

رب گوجه فرنگی
 دو قاشق غذا خوری

زرد چوبه
 یک قاشق مربا خوری

آب، نمک و فلفل
 به اندازه کافی

روغن
 به میزان لازم

زمان لازم برای آماده سازی و پخت ۲ ساعت

ادامه مطلب
فلفل قرمز
فلفل گیاهی است که در آب و هوای نیمه گرمسیری و گرمسیری می روید. میوه آن در پوششهای غلافی بلند که به موازات رسیدن رنگ قرمز، نارنجی یا زرد به خود می گیرد، می روید. میوه این گیاه به صورت خام، پخته شده، خشک یا در قالب چاشنی پودری در صنایع غذایی و دارویی، مصرف میشود.
خواص فلفل قرمز چیست؟

فلفل قرمز، سرشار از ویتامین c بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و اثر شیمیایی موادی که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند را خنثی می‌کند.

فلفل قرمز به واسطه
درمان سرما خوردگی و گلودرد با فلفل تند
 
فلفل تند قرمز دارای مقدار بالایی بتا کاروتن، ویتامین C و ویتامین A است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای درمان سرما خوردگی و گلودرد موثر می باشد.
علاوه بر این کپسایسین موجود در فلفل تند سبب تحریک ترشحات شده و موکوس را از بینی و یا ریه ها جمع آوری کرده و دفع می کند
 
ترشی فلفل دلمه ای 
مواد لازم:
 
فلفل دلمه ای رنگی از هر کدام یک عدد    
سرکه سفید 500 میلی لیتر    
سیر 1 بوته    
گشنیز خرد شده 400 گرم    
شبت خرد شده 200 گرم    
ترخون خرد شده 100 گرم    
آب 1 لیتر    
نمک 2/1 و 4 ق س    
فلفل تند 3 عدد  
طرز تهیه:
فلفل دلمه ای ها  و سیر را بصورت خلالی خرد کنید.
فلفل دلمه ای، سیر و سبزیجات را با هم مخلوط کنید.
سرکه، آب و نمک را با هم مخلوط کرده و روی سبزیجات بریزید. فلفل را هم اضافه کنید.
درب ترشی را ببندید و به مدت 15 روز در یخچال ق
تاثیر فوق العاده فلفل قرمز در کاهش وزن
 
فلفل قرمز به کاهش اشتها و افزایش سرعت کالری کمک بسیاری می کند، همچنین تاثیرات مصرف فلفل قرمز در کاهش وزن بسیار قابل توجه است.تاثیر فلفل قرمز در کاهش وزن
زمانی که در حال خرید مواد غذایی هستید ، قطعا کمتر از هر چیز به فلفل قرمز فکر می کنید اما بهتر است که یک تجدید نظر داشته باشید. محققان به این نتیجه رسیده اند که وجود ماده ای به نام کپسایسین در فلفل قرمز که گرما بخش است ، می تواند به کاهش اشتها و افزا
خواص مصرف ناشتا یک لیوان آب ولرم با عسل و آب لیمو، بدن را پاک سازی می کند...
خواص عسل معجزه ای برای سلامتی بدن
مصرف عسل باکتری هایی را که آکنه ایجاد می کند، از بین می برد. با استفاده از عسل به صورت موضعی
می توان زخم های دیابتی را درمان کرد.سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث نرمی آن می شود،
ادامه مطلب
“پیتزا فلفل دلمه ای” یک غذای فوق العاده کم کالری است که میتوانید آن را به عنوان شام یا به عنوان پیش غذا برای پذیرایی از مهمان ها سزو کنید.
مواد لازم پیتزا فلفل دلمه ای:-فلفل دلمه ای قرمز رنگ بزرگ:2 عدد-فلفل دلمه ای زرد رنگ بزرگ:2 عدد-زیتون سبز قطعه قطعه شده :یک دوم فنجان-جعفری تازه خرد شده :یک چهارم فنجان-سرکه قرمز:دو قاشق چای خوری-روغن زیتون:سه چهارم قاشق غذا خوری-فلفل سیاه :یک هشتم قاشق چای خوری-پنیر پیتزای ایتالیایی :450 گرم-پنیر پارمسان
کورکومین موجود در زردچوبه از سلول‌های کبد در برابر آسیب‌های ناشی از سموم
مضر محافظت کرده و فلفل سیاه نیز با تقویت دسترسی زیستی به گلوتاتیون به
سلامت کبد کمک می‌کند. گلوتاتیون ترکیبی است که از سلول‌های کبد محافظت
می‌کند.

هم زردچوبه و هم فلفل سیاه سرشار از خاصیت
آنتی‌اکسیدانی هستند که به تقویت حافظه کمک می‌کنند. این دو ادویه
می‌توانند از مغز در برابر بیماری‌های گسترده‌ای مانند زوال عقل و آلزایمر
محافظت کنند.
در اینجا خاص ترین میوه هایی که مصرف آنها به طور روزانه، منجر به پیشگیری از چاقی می شود، بیشتر معرفی شده اند:
فلفل: تعجب نکنید چون فلفل ها هم جزو میوه ها هستند و البته جزو سالم ترین آنها که می توانند نقش مهمی هم در کاهش وزن داشته باشند. ترکیبی به نام کپسایسین موجود در فلفل منجر به تبدیل چربی های سفید به چربی های قهوه ای انرژی سوز در بدن می شود.


ادامه مطلب
گل‌های فلفل به رنگ سفید یا مایل به زرد و میوه آن که اکثراً مخروطی شکل است، دارای اندازه‌های مختلف و به رنگ سبز یا قرمز می‌باشد که پس از رسیدن، مزه‌ بسیار تندی پیدا می‌کند.


به گزارش
ادامه مطلب
کوکو رولی، کوکویی نرم و لطیف و خوشمزه است که می شود هم به صورت گرم و هم سرد سرو کرد. یک فینگر فود خوشمزه برای مهمانی است.
 
مواد لازم برای تهیه کوکو رولی :

 تخم مرغ
8 عدد 

فلفل دلمه سبز کوچک 
 نصفی

 فلفل دلمه زرد کوچک
 نصفی

 فلفل دلمه قرمز کوچک
نصفی 

هویج کوچک
یک عدد

قارچ
5-6 عدد متوسط

برگ پیازچه
مقداری

نمک و فلفل
به مقدار لازم

 
ادامه مطلب
طرز تهیه انواع غذا با کدو سبز و آشنایی با خواص آن را در بخش انواع غذاهای گیاهی و غذای گیاهخواران در سایت آشپزی ها مشاهده کنید.
کوکوی کدو سبز و هویج
مواد مورد نیاز کوکوی کدو سبز :

مواد لازم
اندازه
مقدار / کالری

کدو سبز متوسط
۶ عدد
۱۰۰ گرم / ۱۷ کالری

تخم مرغ
۴ عدد
۱۰۰ گرم / ۱۴۷ کالری

زعفران حل شده
یک قاشق غذاخوری
۱۰۰ گرم / ۳۱۰ کالری

آرد
یک قاشق مربا خوری
۱۰۰ گرم / ۳۶۰ کالری

شیر
دو قاشق غذاخوری
۱۰۰ گرم / ۱۱۰ کالری

نمک و فلفل
به مقدار کافی
۱۰۰
قارچ یا گیاه گانودرما؛  گانودرما یکی از گیاهان دارویی است با خواص شگفت انگیز در درمان بسیاری از بیماریها. به همین منظور خواص، مضرات و روش های استفاده از آن را برای شما کاربران عزیز بیان کردیم.
اینک در این بخش به دستور تهیه قهوه گانودرما، خواص و مضرات آن نیز می پردازیم.
ادامه مطلب
توضیح اجمالی و دقیق فلفل ساب استیل
 
زمان قدیم از انواع هاونگ و آسیاب دستی برای پودر کردن انواع نمک، فلفل، زعفران و ادویه جات و..... استفاده می شد
 
با گذشت زمان و به روی کار آمدن ایده های جدید محصول فلفل ساب استیل تولید و به بازار ارائه شد
 
 
شاید با توجه به تصویر بالا سوال برایتان پیش آید که چگونه باید از این فلفل ساب استفاده کرد؟
 
نحوه استفاده از فلفل ساب استیل قلمی 
 
نحوه استفاده از این محصول بسیار ساده است شما با باز کردن مخزن آن از وسط و ق

آشنایی با خواص سنگ نمک
   
سنگ نمک چه ویژگی ها و خاصیت هایی دارد
 
نگه داشتن سنگ نمک در خانه فواید بسیار زیاد است که ممکن است هیچکدام از آن ها را نشنیده باشید. از جمله فواید این سنگ می توان به پاک کردن محیط و دور کردن انرژی منفی اشاره کرد. سنگ نمک همچنین می تواند بیماری های بسیاری را درمان کند و خواص درمانی زیادی دارد. در این مقاله با بعضی از خواص سنگ نمک آشنا می شویم.
ادامه مطلب
 
ترشی فلفل یکی از انواع ترشی است که در میان ایرانیان از محبوبیت زیادی برخوردار است. البته در استان‌های جنوبی ایران به علت خوردن غذاهای تند از این ترشی استقبال بیشتری می‌شود.
مواد لازم
500 گرم فلفل سبز تند
1 لیتر سرکه
نمک به میزان لازم
چند شاخه ترخون و نعنا
1 بوته سیر
دستور العمل‌
3 لیتر آب را با 3 قاشق نمک مخلوط می‌کنیم و می‌جوشانیم.
آب جوشیده را می‌گذاریم سرد شود.
فلفل‌ها را می‌شوییم و 3 روز در آب نمک می‌گذاریم بماند.
 بعد از 3 روز فلفل‌ه
عنصر اصلی موجود در رژیم غذایی معروف Beyonce، فلفل هندی غنی از کپسایسین است. این ماده همان ترکیبی است که به فلفل حرارت خاصش را می بخشد. کپسایسین به عنوان یک ماده گرمازا شناخته می شود که بدن را تحریک می کند تا چربی های زائد خود را بسوزاند. این ماده بافت چربی را در خود حل کرده و کالری مصرفی را کاهش می دهد. علاوه بر این گرمازایی به کاهش میزان چربی خون نیز کمک می کند.
ادامه مطلب
مواد لازم: قارچ …………………………… 400 گرمهویج …………………………. 2 عدد بزرگپیاز …………………………….  یک عدد کوچکفلفل دلمه ای ……………….. 1/2 عددروغن زیتون…………………. 1 قاشق غذاخورینمک ، فلفل و زردچوبه ……  به میزان لازمطرز تهیه:کف ماهیتابه را با روغن چرب کنید. بهتر است از ماهیتابه رژیمی استفاده کنید. در صورت در دسترس نبود از ماهیتابه نچسب استفاده کنید تا مواد بدون سوختن بخارپز شوند.پیاز ، قارچ، هویج و فلفل دلمه را در ماهیتابه ریخته و نمک و فلفل و
دلمه‌ها انواع مختلفی دارند. اما فلفل دلمه‌ای شکم پر، پرطرفدارترین و معروف ترین دلمه‌ای است که برسر سفره‌ی ایرانی‌ها قرار دارد.
مواد لازم
لپه 80 گرم
پیاز 1 عدد
سبزی دلمه 200 گرم
روغن به مقدار لازم
فلفل و زردچوبه
گوشت چرخ کرده 200 گرم
برنج نصف پیمانه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای 4 عدد
 
طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر
برای تهیه فلفل دلمه‌ای شکم پر ابتدا پیاز را خرد کنید.
لپه را چند ساعت زودتر خیس کنید سپس آن را کمی بپزید تا نیم پزشود. قبل
آیا از خواص روغن زالو چیزی به گوشتان خورده است ؟
زالو یک جاندار عجیب و استثنایی به شمار می رود به گونه ای که درمانگر بسیاری از بیماری ها می باشد .
حال میخواهیم به بررسی خواص روغن زالو ( فواید و عوارض ) بپردازیم :
 
۱- خاصیت اول از خواص روغن زالو :
بزرگ کننده اندام حیات دهنده مرد ( آلت تناسلی )
ادامه مطلب
مواد لازم:
گل کلم :3 لیوان خرد کرده
هویج :2  لیوان خرد کرده
 کرفس :2 لیوان خرد کرده
 سیر :5، 6 حبه
 گوجه فرنگی:2 تا 3کیلو
 فلفل سبز تند:5 ، 6 عدد
 سرکه سفید :1 لیوان به ازای هر یک کیلو گوجه
 نمک و زرد چوبه :1 قاشق غذاخوری به ازای یک کیلو گوجه
 
ادامه مطلب
کانی شناسی سنگ،کیفیت سنگ(تراوایی)،خواص و ترکیب نفت مخصوصا محتوای اسفالتینی،خواص و ترکیب اب سازند،شوری و PH,دما و فشار مخزم،اشباع و تاریخچه اشباع مخزن، به طوری که می توان گفت ترشوندگی یکی از پارامترهای پیچیده مخزن است که به عوامل مختلفی بستگی دارد.این عوامل شامل خواص سنگ و خواص نفت و اب سازند در شرایط مخزن می باشد.
استفاده از سنگ فیروزه خواص فراوانی برای روح و جسم انسان دارد. در ادامه اینفوگرافیک خواص سنگ فیروزه را برای شما جهت مطالعه قرار داده‌ایم تا با خواص این سنگ شگفت‌انگیز آشنا شوید. (جهت مشاهده عکس در سایز بزرگ بر روی آن کلیک کنید.)
 
خواص عرق چهل گیاه
 
از جمله خواص عرق چهل گیاه می توان به گرم بودن طبع این گیاه اشاره نمود. تقویت و آرامش اعصاب از دیگر خواص عرق چهل گیاه به شمار می رود.
عرق چهل گیاه نمونه ای از عرقیجات بوده که نوعی شبه دارو به حساب می آید و دارای خواص فراوان است. از جمله خواص عرق چهل گیاه تقویت دستگاه گوارش بوده که عمدتا در میان مردم شناخته شده نیست. این عرق طبعی گرم داشته و سبب رفع ناراحتی های روده، دل درد، نفخ شکم، دل پیچه و همچنین ضد استفراغ و تهوع می باشد.
ریحان گیاهی معطر و با خواص درمانی بسیار
بالا است ، از خواص ریحان در گذشته برای درمان بیماری های زیادی استفاده می
شد. در هندوستان مردم برای درمان بیماری های چشمی و حتی کرم های روده از
خواص ریحان استفاده می کردند .
برگ ها و دانه های این گیاه هر کدام برای
درمان بیماری های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله خواص ریحان می
توان به موارد زیر اشاره نمود:
   گل های تازه ریحون را برای برونشیت(نایژه‌آماس) استفاده می شود.
   برگ و دانه با فلفل سیا
بسم الله الرحمن الرحیم
 
امروز می خواهم کروکت سیب زمینی را آموزش دهم 
 
لینک ما در روبیکا:https://rubika.ir/bestfood_m
زرده تخم مرغ:1 عدد
تخم مرغ :2 عدد
آرد سوخاری:1 لیوان
آرد:1 قاشق غذا خوری
جعفری خرد شده:1 قاشق غذا خوری 
نمک و فلفل:به مقدار لازم
طرز تهیه کروکت سیب زمینی با جعفری:
سیب زمینی ها را بشویید و با مقداری آب بپزید .بعد پوست آن را جدا کنید و بکوبید.آرد ، جعفری ، زرده تخم مرغ ، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و کاملا هم بزنید.
برای اینکه مواد به دستتا
خواص و مضرات ترب سیاه
ترب سیاه یک گیاه مفید برای سلامتی می باشد که بومی کشورهای آسیا و اروپایی است ، ترب اسپانیایی بسیار معروف می باشد. دلیل اینکه به این گیاه ترب سیاه می گویند آن است که رنگ آن سیاه یا بنفش مایل به سیاه است. گوشت این گیاه سفید رنگ است.
در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات ترب سیاه را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص ترب سیاه و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی هم
ﻓﺮﻭﺭﺩﻦ :ﺳﻤﺎﻕ
ﺴﻞ ﻨﻨﺪﻩ ﻭ ﺑ ﺭﻭﺡ ﺍﻣﺎ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋ
ﺍﺭﺩﺒﻬﺸﺖ : ﺯﺭﺩﻮبه
ﺑﺎﺯﻮﺵ ﻭ ﺩﻟﻘ
ﺧﺮﺩﺍﺩ : ﺎﺭ
ﺑ ﺛﺒﺎﺕ ﺍﻣﺎ ﺑﺎﻭﻓﺎ
ﺗﺮ : ﺩﺍﺭﻦ
ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﻣﺎ ﻧﺴﺐ ﻭ ﺳﺮﺩ
ﻣﺮﺩﺍﺩ : ﻓﻠﻔﻞ ﻗﺮﻣﺰ
ﺮﺍﻧﺮ ﻭ ﺟﺬﺍﺏ ﻭﺧﻨﺪﺍﻥ
ﺷﻬﺮﻮﺭ : ﺁﻭﺸﻦ
ﺧﻮﺏ ﻭ ﺧﻮﺵ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ
ﻣﻬﺮ : ﻧﻤ
ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﻭ ﺑﺎﻣﺰﻩ
ﺁﺑﺎﻥ : ﻓﻠﻔﻞ ﺳﺎﻩ
ﺮﻧﻔﻮﺫ ﻭ ﺩﻟﺴﻮﺯ ﺍﻣﺎ ﺰﻧﺪﻩ
ﺁﺫﺭ : ﻮﺩﺭ ﺳر
ﺑﺎﻣﺮﺍﻡ ﺍﻣﺎ ﻟﻮﺱ
ﺩ : ﺯﺮﻩ
ﻣﻈﻠﻮﻡ ﻭ ﺩﺍﻧﺎ
ﺑﻬﻤﻦ : ﺷﺮ
ﺷﺮﻦ ﻭ ﺧﻨﺪﺍ
طرز تهیه کباب برگ فوق العاده خوشمزه
 بوسیله گردهای مخصوص نرم کننده گوشت نیز می توان گوشت را نرم و ترد نمود؛ اما بهتر است گوشت را با آب پیاز و فلفل 1 روز قبل آماده و نرم کنید.
مواد لازم کباب برگ
گوشت راسته پاک کرده یک کیلو و نیم
روغن زیتون یک استکان
فلفل به مقدار کم
پیاز دو سه عدد

 
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم*
 
فرض میکنیم رفتار ماست که واکنش_منطقی_ دیگران را می سازد؛
پس اگر رفتار من علت باشد،
واکنشی که دریافت میکنم معلول است..
حال آیا اگر سربه هوایانه رفتاری داشتیم و واکنشی که دریافت کردیم سربه هوایی ما را به رخمان کشید و از رفتار خودمان که موجب چنین واکنشی شده خشمیگن شدیم؛باید خشممان را مثل اسپری فلفل به صورت فرد واکنش دهنده بپاشیم؟
حالا که به وقتش در دهان خودمان فلفل نریختیم، بهتر نیست حداقل اینجا سر اسپری فلفل را
مدت‌ها است که نقل قولی در مورد خواص رازیانه از یک پزشک طب سنتی من را درگیر کرده است. او می‌گوید که رازیانه خواص سلامتی فراوانی دارد و هر کس می‌تواند از آن برای جبران کمبود مواد مغذی بدن خود استفاده کند. اگر این حرف از یک پزشک گفته نشده بود هیچ وقت باور نمی‌کردم که رازیانه تا این حد می‌تواند مفید باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در جیمیتو مقاله‌ای در مورد خواص رازیانه و عرق رازیانه، روغن رازیانه و همچنین دم‌نوش برای روشن شدن واقعیت‌ها در م
فلفل از بوسه های تو می روید
شعر از لبان من
قانون عشق چنین است
باید گذر کنم
" معصوم و پاک تر زِ سیاووش از شعله زار جنگلِ مژگانت "
اما دریغ و درد
کس با من این نگفت
کز نی نی سیاه دو چشمت حذر کنم
فلفل از بوسه های تو می روید
شعر از...
| نصرت رحمانی |
مواد لازم برای درست کردن قلیه ماهی :
ماهی : 2 کیلوگرم(از نوع ماهیهای شیر،سنگسر،هامور یا شوریده)
پیاز متوسط :3 تا 4 عدد
گشنیز : 1 کیلوگرم
شنبلیله : 250 گرم
تمبر هندی : 200 گرم
زردچوبه : 2 قاشق مرباخوری
فلفل قرمز کوبیده شده :به مقدار کم(به نسبتی که میل داریم غذا تند باشد)
سیر: 1 بوته
روغن :200 گرم

 
ادامه مطلب
طرز تهیه ساندویچ سبزیجات
۱. ساندویچ سبزیجات با سس مایونز
مواد لازم (برای ۲ نفر)
نان تست
 ۴ عدد

کره
۱/۲ قاشق غذاخوری

سس مایونز 
۳ قاشق غذاخوری

فلفل 
۱/۴ قاشق چایخوری

آبلیمو و نمک
به مقدار کافی

فلفل قرمز (اختیاری) 
به مقدار دلخواه

سیر
۱ حبه

پودر خردل
۱/۴ قاشق چایخوری

پیاز خرد شده
۱ عدد بزرگ

فلفل سبز خرد شده
۱ عدد

کلم یا کاهوی خرد شده
۱/۴ پیمانه

فلفل دلمه‌ای خرد شده 
۱ عدد بزرگ

هویج 
۱ عدد

کنسرو ذرت
۲ قاشق غذاخوری

زمان لازم برای آماده شدن سا
معرفی خواص قهوه
تمامی افراد با این سناریو روبرو شدند، یعنی باید تا پاسی از شب بیدار باشند و برای راه‎حل آن به قهوه پناه می‎برند. قهوه را به عنوان یک ضد خواب می‎شناسند ولی بیدار نگه داشتن فرد تنها خواص قهوه نیست. در این مطلب قصد داریم تعدادی از خواص بینظیر قهوه را با یکدیگر بررسی کنیم.
اگر بخواهیم از فواید قهوه برای شما صحبت کنیم ، قطعا در یک صفحه و چند کلمه نمیگنجد و خواص قهوه بسیار بیشمار است ولی به برخی از خواص قهوه در این مقاله اشاره کرد
همه آنچه که باید درمورد خربزه بدانید را درادامه ببینید.
خواص خربزه بیشمار است و مصرف خربزه از سوی امامان نیز توصیه شده است. خربزه رفع کننده یبوست و کمک کننده به هضم غذا، افزاینده ادرار و دفع کننده کم خونی و سنگ مثانه و تولیدکننده عرق در بدن. به طور کامل به خواص و فواید و در عین حال به مضرات خوردن خربزه می پردازیم.

ادامه مطلب
روز خیلی خوبی بود!از لحاظ کاری منظورمه!
خیلی چیزا درباره حوزه کاریم ( ادویه جات متمرکز رو فلفل قرمز ) یاد گرفتم!
چه دنیای بزرگیه این تجارت و چه آموزگار مقتدریه!شاید تا تجربش نکنید حسم رو خوب متوجه نشید! 
بهترین معلم شما مشتریاتون هستن!اینو به عینه هرروز دارم تجربه می کنم.
خاک تجارت خوردن یعنی خرد شدن پیش مشتریات به بهای یادگیری تجربه های جدید..
تجربه هایی که شاید شما رو از تاجر تازه کار تبدیل به تاجر واقعی کنه...
شاید براتون جالب باشه ۹۹٪ کار من
 
خرید اینترنتی ادویه و چاشنی مخصوص هر غذا
غذای بدون ادویه و چاشنی شاید مثل آن باشد که بخواهیم تمام مواد اصلی را با طعم خودشان بخوریم که این باعث می شود مواد غذایی مانند گوشت یا مرغ بدون ادویه مزه ی دلپذیری نداشته باشد.فرهنگهای مختلف، ادویه های متفاوتی را مصرف می کنند که این نیز به زائقه ی مردم آن کشور بستگی دارد.کشوری مانند هند بیشتر به مصرف غذاهای تند دارند و کشورهایی مانند ژاپن و آسیای شرقی اغلب متمایل به خام خواری هستند.اما برخی ادویه ج
فلفل رنگی با دارا بودن ۲ برابر ویتامین c نسبت به پرتقال یکی از پر مصرف ترین سبزیجات در اروپا و آمریکا می باشد که با رنگ ها و طعم گوناگون به صورت خام و یا پخته مصرف می گردد.
 
چنانچه بتوان فلفل های رنگی را با کیفیت بالا تولید نمود با توجه به مصرف زیاد آن در فصل زمستان می توان مطمئن بود که بازار خوبی در داخل و خارج از کشور برای این محصول مهیا و آماده است.
ادامه مطلب
زهرا گفته اسمش رو بیاری تو دهنت فلفل می ریزم...خنده م گرفت.
گفتم بدون فلفل هم دیگه اسمش رو ازم نمیشنوی؛ خودمم دیگه از خودم نمیشنوم مطمئن باش. انقدر بامزه و خنده دار تلخی ها رو تحلیل میکنه که فکر میکنم ده سال پیش که زهرا در زندگیم نبود با چه فیلتری تلخی ها رو میشکافتم.زهرا یه حالِ شیرین و با دوام هست برای من...
اگر زخم معده دارید از این سبزی غافل نشوید
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: صیفی‌جات به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا برای مبتلایان به زخم معده مفید هستند.
به گزارش بهداشت نیوز نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص فلفل دلمه‌ای اظهار کرد: فلفل دلمه‌ای یکی از صیفی‌جاتی است که ویتامین C بالایی دارد. پوست فلفل دلمه‌ای محافظ خوبی برای مواد درون آن بوده، اما هضم پوست آن برای برخی افراد سخت است، بنابراین افرادی که با مصرف فلف
اگر زخم معده دارید از این سبزی غافل نشوید
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: صیفی‌جات به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا برای مبتلایان به زخم معده مفید هستند.
به گزارش بهداشت نیوز نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص فلفل دلمه‌ای اظهار کرد: فلفل دلمه‌ای یکی از صیفی‌جاتی است که ویتامین C بالایی دارد. پوست فلفل دلمه‌ای محافظ خوبی برای مواد درون آن بوده، اما هضم پوست آن برای برخی افراد سخت است، بنابراین افرادی که با مصرف فلف
اگر زخم معده دارید از این سبزی غافل نشوید
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: صیفی‌جات به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا برای مبتلایان به زخم معده مفید هستند.
به گزارش بهداشت نیوز نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص فلفل دلمه‌ای اظهار کرد: فلفل دلمه‌ای یکی از صیفی‌جاتی است که ویتامین C بالایی دارد. پوست فلفل دلمه‌ای محافظ خوبی برای مواد درون آن بوده، اما هضم پوست آن برای برخی افراد سخت است، بنابراین افرادی که با مصرف فلف
اگر زخم معده دارید از این سبزی غافل نشوید
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: صیفی‌جات به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا برای مبتلایان به زخم معده مفید هستند.
به گزارش بهداشت نیوز نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص فلفل دلمه‌ای اظهار کرد: فلفل دلمه‌ای یکی از صیفی‌جاتی است که ویتامین C بالایی دارد. پوست فلفل دلمه‌ای محافظ خوبی برای مواد درون آن بوده، اما هضم پوست آن برای برخی افراد سخت است، بنابراین افرادی که با مصرف فلف
اگر زخم معده دارید از این سبزی غافل نشوید
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: صیفی‌جات به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا برای مبتلایان به زخم معده مفید هستند.
به گزارش بهداشت نیوز نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص فلفل دلمه‌ای اظهار کرد: فلفل دلمه‌ای یکی از صیفی‌جاتی است که ویتامین C بالایی دارد. پوست فلفل دلمه‌ای محافظ خوبی برای مواد درون آن بوده، اما هضم پوست آن برای برخی افراد سخت است، بنابراین افرادی که با مصرف فلف
اگر زخم معده دارید از این سبزی غافل نشوید
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: صیفی‌جات به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا برای مبتلایان به زخم معده مفید هستند.
به گزارش بهداشت نیوز نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص فلفل دلمه‌ای اظهار کرد: فلفل دلمه‌ای یکی از صیفی‌جاتی است که ویتامین C بالایی دارد. پوست فلفل دلمه‌ای محافظ خوبی برای مواد درون آن بوده، اما هضم پوست آن برای برخی افراد سخت است، بنابراین افرادی که با مصرف فلف
اگر زخم معده دارید از این سبزی غافل نشوید
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: صیفی‌جات به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا برای مبتلایان به زخم معده مفید هستند.
به گزارش بهداشت نیوز نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص فلفل دلمه‌ای اظهار کرد: فلفل دلمه‌ای یکی از صیفی‌جاتی است که ویتامین C بالایی دارد. پوست فلفل دلمه‌ای محافظ خوبی برای مواد درون آن بوده، اما هضم پوست آن برای برخی افراد سخت است، بنابراین افرادی که با مصرف فلف
اگر زخم معده دارید از این سبزی غافل نشوید
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: صیفی‌جات به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا برای مبتلایان به زخم معده مفید هستند.
به گزارش بهداشت نیوز نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص فلفل دلمه‌ای اظهار کرد: فلفل دلمه‌ای یکی از صیفی‌جاتی است که ویتامین C بالایی دارد. پوست فلفل دلمه‌ای محافظ خوبی برای مواد درون آن بوده، اما هضم پوست آن برای برخی افراد سخت است، بنابراین افرادی که با مصرف فلف
اگر زخم معده دارید از این سبزی غافل نشوید
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: صیفی‌جات به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا برای مبتلایان به زخم معده مفید هستند.
به گزارش بهداشت نیوز نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص فلفل دلمه‌ای اظهار کرد: فلفل دلمه‌ای یکی از صیفی‌جاتی است که ویتامین C بالایی دارد. پوست فلفل دلمه‌ای محافظ خوبی برای مواد درون آن بوده، اما هضم پوست آن برای برخی افراد سخت است، بنابراین افرادی که با مصرف فلف
اگر زخم معده دارید از این سبزی غافل نشوید
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: صیفی‌جات به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بالا برای مبتلایان به زخم معده مفید هستند.
به گزارش بهداشت نیوز نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص فلفل دلمه‌ای اظهار کرد: فلفل دلمه‌ای یکی از صیفی‌جاتی است که ویتامین C بالایی دارد. پوست فلفل دلمه‌ای محافظ خوبی برای مواد درون آن بوده، اما هضم پوست آن برای برخی افراد سخت است، بنابراین افرادی که با مصرف فلف
انواع ادویه در آشپزی اسلامی
به طور کلی ادویه مطرح در طب اسلامی ودر روایات به این ترتیب است: فلفل سیاه، سفید و فلفل دراز  که بنام دار فلفل معروف است. شاید شامل فلفل قرمز ودیگر انواع فلفل هم باشد. در مرتبه سوم انواع زیره کرمانی سیاه سبز کوهی وکراویا در مرتبه بعد دارچین، قرفه، سلیخه ودیگر انواع دارچین مانند دارچین ختائی ودارچین سایکون در مرتبه پنجم زنجفیل که در قرآن هم ذکر شده است. در مرتبه ششم زعفران در مرتبه هفتم هل سبز، سفید وهل بویا  در مرت
فلفل سیاه ادویه‌ای با طبع گرم است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد.
فلفل سیاه با نام علمی Piper nigrum ادویه‌ای با طبع گرم و طعمی تند است. خواص فلفل سیاه برای سلامتی بسیار زیاد است. جزء فعال فلفل سیاه پیپرین نام دارد که مسئول طعم و عطر خاص فلفل است. پیپرین شامل آهن، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، زینک (روی)، کروم، ویتامین A، ویتامین C و سایر مواد مغذی می‌شود. بهترین زمان برای افزودن فلفل سیاه به غذا، در اواخر زمان پخت است؛ زیرا افزودن زودهنگام فلفل سیاه موج
 
طرز تهیه ماهی سرخ شده
موادلازم:
آویشن  ۱ قاشق چای خورینمک و فلفل..۱ قاشق چای خوریزیره سبز  ۱ قاشق چای خوریفیله قزل آلا  ۶ عددخردل  ۲ قاشق چای خوریفلفل قرمز  ۱ قاشق چای خوریکره آب شده  ۱/۲ لیوان
طرزتهیه:ابتدا در یک کاسه کوچک، فلفل قرمز، خردل، زیره، فلفل سیاه، آویشن و نمک را با هم مخلوط کنید و کنار بگذاریدیک تابه را بر روی حرارت بالا قرار دهید تا گرم شود ۳/۴ فنجان کره آب شده را در یک ظرف کم عمق بریزید و فیله ماهی را درون آن بغلطانیدوقتی دوطرف فی
خواص عسل و فواید آن برای سلامتی
همانطور که در مطلب قبل به آن اشاره شد خواص عسل از دیرباز برای جوامع مختلف بشری آشکار بوده است. اما در مناطق مختلف با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین فرهنگ و رسوم مردم تنها بخشی از خواص عسل بررسی و مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه با توجه به پژوهش ها و تحقیقات گسترده ایی که بر روی عسل صورت گرفته می توان به جرات گفت خواص عسل برای هیچکس ناشناخته نیست. . .
ادامه مطلب
 
بادرنجبویه گیاهی از خانواده نعناست و خواص شگفت انگیزی دارد.بادرنجبویه از قلب و کبد محافظت می کند و درمان خوبی برای تپش قلب است.این گیاه در بهبود بیش فعالی کودکان و بهبود کیفیت و کاهش اختلالات خواب بسیار موثر است.
ادامه مطلب
زعفران از ترکیبات شیمیایی متنوعی برخوردار است که عامل اصلی طعم، رنگ و خواص آن می باشند.در تاریخ، موارد بسیاری دیده شده که زعفران در نقش دارو برای درمان بیماری های زیر بکار گرفته شده است:آسمگرفتگی عضلاتاسترسکم خونی و نارسایی قلبهم چنین زعفران دارای خواص ضد درد است که به عنوان مسکن طبیعی کاربرد دارد.در علم پزشکی مدرن استفاده از زعفران برای خواص درمانی آن در رفع مشکلات زیر نیز کاربرد پیدا کرده است:رفع اضطرابدرمان سندروم پیش از قاعدگی (PMS)درما
خواص شیر بز 
شیر منبع مناسبی برای ویتامینن های مورد نیاز انسان‌ نظیر: k ،A ،B۱ ،B۲ ،B۶ ،B۱۲ ،D ،C، اسید فولیک، فسفر، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و نیاسین است. اسیدیته موجود در 
شیر گاو بین ۶،۴ تا ۶،۸ می باشد؛ و به میزان کم اسیدی به شمار می رود. لذا مصرف شیر بز بهتر از شیر گاو است. برای آشنایی بیشتر با خواص شیر بز در ادامه با ما همراه 
باشید.

ادامه مطلب
طرز تهیه کوکو مرغ:
مواد لازم
فیله مرغ:5عدد(میتونید سینه مرغ رو جایگزین کنید)
سیب زمینی متوسط:2عدد
پیاز متوسط:2عدد
تخم مرغ درشت:4عدد
فلفل دلمه خرد شده:1/3لیوان
پنیر پیتزا:نصف لیوان
نمک و ادویجات:فلفل سیاه،زردچوبه،کاری،زنجبیل،دارچین:به مقدار لازم
ادامه مطلب
۱۰ مورد از بهترین خواص نعناع
خواص نعناع
نعنا گیاهی به رنگ سبز و برگهای چروکیده بیضی شکل با ساقه های بسیار کوتاه یا بیشتر بی ساقه با بوی خوش و دلپزیر برای روح است، این امر در سراسر جهان به عنوان یک نوشیدنی یک و یا اضافی برای برخی نوشیدنی ها شناخته می شود.این ماده در بسیاری از مصارف پزشکی ، مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.
ادامه مطلب
برای تهیه خورش مرغ کره ای هندی کار چندان دشواری پیش رو نخواهید داشت! کافیست مواد لازم را از لیست زیر تهیه کرده و مطابق دستور آشپز عمل کنید.
مواد لازم خورش مرغ
گشنیز خرد شده – یک قاشقسیر رنده شده – یک قاشق چای خورینمک – به میزان لازمپودر فلفل قرمز- ۲ قاشق چای خوریروغن – یک قاشق غذاخوریزیره – ۲ قاشق چای خوریپودر کاری- یک قاشق چای خوریزنجبیل له شده – یک قاشق چای خوریرب گوجه فرنگی – ۲ قاشق غذاخوریپیاز ریز شده – ۲ عددمرغ – ۸ تکهخامه کم چرب – دو
خواص شیر شتر
شیر و دوغ شتر که توسط وزارت بهداشت تائید شده است و استاندارد است هفت برابر بیشتر از شیر گاو کلسیم دارد بنابراین به طور چشم‌گیری از ابتلا به پوکی استخوان 
جلوگیری می‌کند
یک متخصص طب ایرانی با اشاره به خواص معجزه‌آسای شیر شتر گفت: شیر و دوغ شتر در درمان زخم معده و کاهش فشار خون بسیار موثر است و از ابتلا به یبوست
 پیشگیری می‌کند.

ادامه مطلب
مواد لازم ترشی شوید:1 1/2 اونس کربی یا خیار فارسی4 سیر میخک پوست گرفته و خرد می شود2 قاشق چایخوری دانه شوید1/2 قاشق چایخوری تکه های فلفل قرمز اختیاری است1 فنجان سرکه سیب1 فنجان آب1 1/2 قاشق غذاخوری نمک ترشی یا نمک کوثر
طرز تهیه ترشی شوید:یک گلدان بزرگ آب را به جوش بیاورید و 2 قوطی حلقوی پهن و درب آن را استریل کنید. اگر قصد دارید ترشی یخ زده درست کنید ، کافی است کوزه ها و درب ها را بشویید.خیارها را بشویید و خشک کنید. شکوفه یا انتهای ساقه خیار را مرتب کرده
این ترشی از ترشی‌های خیلی قدیمی ما ایرانی‌ها است در تهیه این ترشی از انواع سبزیجات و صیفی جات استفاده می‌شود به همین خاطر عطر و طعم بسیار خوبی دارد البته لازم نیست همه صیفی جات رو استفاده کنید هر کدام در دسترس نبود یا دوست نداشتید را می‌توانید حذف کنید.
مواد اولیه لازم برای تهیه ترشی هفت بیجار
گل کلم ۱/۵ کیلوبادمجان ۱ کیلوکلم برگ نیم کیلوهویج نیم کیلولوبیا سبز نیم کیلوخیار قلمی نیم کیلوسیب زمینی ترشی نیم کیلوکرفس نیم کیلوپیاز ترشی (پیاز
عسل درمانی: خواص عسل(فیلم) (دکتر ضیایی)
خواص عسل و فواید آن برای بدن و سلامت انسان فراوان است:
عسل ضد باکتری است
عسل ضد قارچ است
عسل ضد میکروب است
عسل ضد باسیل است
عسل ضد ویروس است
تخمین زده می شود هر فرد در مدت زندگی اش، حدود ۲۰۰ ویروس وارد بدن او می شود که این نکته در مباحث فوق تخصصی ویروس شناسی، میکروبیولوژی و علوم سلولی ملکولی مطرح است.
چه کار کنیم تا خاصیت میکروب کشی عسل دو برابر شود؟
فیلم و متن کامل را در لینک زیر بخوانید و ببینید
عسل درمانی
خواص گزنه برای مو
 
گزنه یکی از گیاهانی است که خواص زیادی دارد، یکی از این خواص اهمیت مصرف آن ها برای موهاست که در ادامه به مهمترین خواص گزنه اشاره میشود .
چند مورد از مزایای گزنه را برای شما بازگو می کنیم:
ضد ریزش مو، درخشان کننده مو و عامل رشد مجدد مو ها
درمان خشکی مو، موخوره، شوره سر و کاهش خارش پوست سر
درمان پوست های چرب، اکنه، جوش و اگزما
مناسب برای درمان کم خونی، افزایش گلبول های قرمز و انعقاد خون
افزایش شیردهی در زنان
مناسب برای قائدگی،
دلمه فلفل و بادمجان در فر با گوشت چرخ کرده 
دلمه ی فلفل دلمه ای و بادمجان کاملا رژیمی هست و مطمئنا یکی از پرطرفدارترین غذاها دلمه ها هستند ، که در واقع به سبزیجات پر شده با مواد و توی یه سس پخته شده
 میگن ، با انواع چاشنی و طعمها تهیه و سرو می گردند ، برای عزیزانی که به غذاهای گیاهی علاقه دارند انتخاب مناسبی خواهد بود البته برای لذیذ شدنش کمی گوشت چرخ 
کرده نیز استفاده نمودیم.

ادامه مطلب
خواص تخم شربتی بسیار زیاد است. دانه ریحان معروف به تخم شربتی است ، یکی از پرخاصیت ترین قسمت های گیاه ریحان است ،
در تابستان هنگامی که به خانه مادر بزرگ یا یکی از بزرگتر های فامیل می روید برای رفع تشنگی معمولا با تخم شربتی از شما پذیرایی می کنند.

اما آیا فقط رفع گرمای بدن تنها خواص تخم شربتی است ؟ نه من فکر میکنم که اگر فقط رفع گرما را از خواص تخم شربتی بدانیم در حق این گیاه  معطر کوتاهی کرده ایم ، در این مقاله قصد داریم تا خواص تخم شربتی را به شم
_ دست‌ها، انگشت‌ها، گوش‌ها و پاهای سرد_   اسهالی که بیش از یک هفته طول می‌کشد؛_ یبوست_تب خفیف_ حساسیت به نور خورشید_ریزش مو_  خشکی چشم_ زرد شدن پوست_ دردهای مفصلی
بهترین غذاها برای تقویت سیستم ایمنی:
_ تخمه آفتابگردان_مرکبات سرشار از ویتامین C_ کلم بروکلی _ زنجبیل _ هویج_ بادام_ سیر_ اسفناج_ چای سبز _کفیر_ فلفل دلمه قرمز و فلفل تند_ میگو_ شکلات تلخ_ آووکادو_ کیوی_ انبه _ زردچوبه_ سوپ مرغ_ ماهی‌های چرب_ صدف خوراکی_ سرکه سیب _ جینسینگ_ آب لیمو_ تخم کت
دستور یک غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده که خیلی خوشمزه می شود حتی خیلی بهتر از سرخ کردن آن است .
مواد لازم : گوشت چرخ کرده پیاز رنده شده پیاز حلقه شده فلفل سبز حلقه شدهقارچ حلقه شدهسیب زمینی حلقه شدهگوجه‌فرنگی حلقه شده
 
طرز تهیه :گوشت چرخ‌کرده رو با پیاز مخلوط کنید و ته ظرف پیرکس که یکم لبه داشته باشه پهن کنید  بعد سعی کنید مثل اینکه کبابه یه خطایی روش بندازید بعد روی آن رو با سیب زمینی حلقه شده بعد با فلفل سبزهای حلقه شده و بعد یک لایه پیاز حل
مواد لازم برای درست کردن آش شله قلمکار

گوشت بدون استخوان:نیم کیلو
پیاز متوسط:4 عدد
 سبزی:جعفری، گشنیز، اسفناج، تره و کمی شوید
نخود و لوبیاچیتی:از هرکدام یک فنجان
نعناع داغ:به مقدار لازم
روغن:نصف فنجان
 برنج:یک فنجان
نمک و فلفل:به اندازه دلخواه


ادامه مطلب
سوپ جو سفید پیش غذای خوشمزه ای است که به راحتی می توانید آن را با استفاده از مایکروویو تهیه کنید و لذت ببرید.
طرز تهیه: 
جوپرک 100 گرم
هویج سه عدد
آب مرغ دو پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم
جعفری خرد شده سه قاشق غذاخوری
خامه 50 گرم
آب دو لیوان
مواد لازم برای سس سفید:
شیر یک پیمانه
کره 50 گرم
آرد دو قاشق مرباخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

ادامه مطلب
قسمت هفتم 
 
+ نمی دونم ! اهم اهم
 
 بک : فلفل !!!
 +تنده تند !!
 بک :ببخشید خانم شما توی این غدا فلفل ریختید ؟؟؟
  ×ام نه نریختیم اصلا تو این غدا فلفل نمی ریزیم .
بک : اوووف .
× شاید اشپز جدیدمون ریخته باشه !! بزاریذ ازش بپورسم .
بک : باشه .
+ این توش فلفله دیگه چیو می خوای بپرسی ؟؟
بک : راست میگی ولی ازش بپرسیم چه فلفلی ریخته .
+ راست میگی !! اهم اهم اهم  معلومه از شانس گند من فلفل سیاهههه .
بک : نفوذ بد نزن !!
× با عرض معذرت توش فلفل سیاه ریخته .. واقعا عذر می
یکی از غذاهای فوق العاده خوش طعم و اصیل ایرانی چنجه است کباب چنجه یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار ترین کباب نای
 
مواد لازم برای کباب چنجه
فیله یا ران گوسفند به همراه مقداری دنبه: 1 کیلو گرم
روغن زیتون: 2 تا 3 ق غ
پیاز: 2 عدد
فلفل دلمه ای: به مقدار کافی
لیمو ترش: 2 تا 3 عدد
 نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
 ماست: به میزان مناسب
 
 
ادامه مطلب
خواص عنبر نسارا برای رفع عفونت و میکروب
عنبر نسارا، پشگل الاغ ماده (ماچه الاغ) است که در بهار جمع آوری می شود و در طب سنتی ارزش فراوانی برای درمان بیماری ها دارد. این ماده به ظاهر بی ارزش خواص مشمئز کننده داروی عجیبی برای درمان بسیاری از بیماری ها است. در این بخش از سلامت نمناک شما با عنبر نسارا و خواص آن و تمامی مواردی که در زمان استفاده از آن باید رعایت شود ،آشنا خواهیم کرد.

ادامه مطلب
رب فلفل۵ کیلو فلفل قرمز رو شستم ودونه های داخلشو خارج کردم و سه چاهار تکه برش زدم کردم (در فیلم نشون دادم)تو قابلمه ریختم ۵ _۶عدد گوجه فرنگی رو پوره کردم و روی فلفلها ریختم(برای خوشرنگ وخوش طعم شدن رب) ودربشو گذاشتم تا خوب بپزه وفلفلها نرم بشن وبعد با گوشت کوب برقی خوب پوره کردم(میتونید داخل مخلوط کن بریزید) دوباره رو حرارت گذاشتم(بدون درب) و کمی نمک اضافه کردم و گذاشتم خوب ابشو بکشه وسفت بشه وبعد تا داغه داخل شیشه ریختم ودربشو خوب چفت کردم و
 
انبه میوه‌ای که کودکان معمولاً آن را به واسطه نرمی دوست دارند خاصیت بیشتری به جز راحتی در خوردن دارد. این دقیقاً موضوعی است که امروز در جیمیتو به آن خواهیم پرداخت. انبه که پادشاه میوه‌ها نیز نامیده می‌شود، خواص فراوان سلامتی برای شما دارد. همراه ما و خواص انبه باشید.
ادامه مطلب
 
مواد لازم برای کباب تابه ایگوشت چرخ کرده:500 گرمفلفل دلمه ای سبز یا قرمز خرد شده :1 عددگوجه فرنگی :3 عددرب گوجه فرنگی:1 قاشق غذا خوریپودر زعفران :1/2 قاشق چایخوریفلفل سیاه:1/2 قاشق چایخوریسیب زمینی حلقه شده :2 عددپیاز رنده شده :1 عددپودر سیر :1/2 قاشق چایخوریپاپریکا :1/2 قاشق چایخوریگرد لیمو :1 قاشق چایخورینمک :به میزان لازمطرز تهیه مرحله به مرحله کباب تابه ایگوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده ، مقداری نمک ، فلفل و زرد چوبه ورز میدهیم . آنقدر ورز م
یکی از میوه هایی که خیلی ها به آن علاقه دارند، توت است. این محصول که خواص بسیار زیادی از نظر پزشکی و طب سنتی دارد.قندی که در توت سفید است برای افراد مبتلا به مرض قند بسیار مفید است.بیایید و برخی از خواص درمانی میوه توت سفید را بررسی کنیم.
ادامه مطلب
فواید و خواص ادویه پاپریکا
 
پاپریکا ادویه ای است که از فلفل های خشک گیاه گیاه Capsicum annuum تهیه می شود.
در انواع شیرین ، دودی و داغ و همچنین انواع مختلف رنگ ها مانند قرمز ، نارنجی و زرد وجود دارد. پاپریکا در سراسر جهان بخصوص در ظروف و خورش های برنج مورد استفاده قرار می گیرد.
این گیاه نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان ها بلکه ویتامین ها و مواد معدنی نیز هست.
در اینجا 8 فواید بهداشتی حاوی پاپریکا آورده شده است.
1. با مواد مغذی پر شده استپاپریکا با ریز مغذی
طرز تهیه املت گوجه فرنگی
مواد لازم:
گوجه فرنگی نیم کیلو پیاز 1 عدد تخم مرغ 3 عدد فلفل دلمه ای 1 عدد روغن مایع به مقدار لازم نمک و زردچوبه به مقدار لازم فلفل سیاه به مقدار لازم
املت گوجه فرنگی یکی از دوست داشتنی ترین و ساده ترین غذاهاییه که بین ما ایرانی ها محبوبیت خاصی داره. املت هم میتونه یه صبحونه دلچسب باشه، هم عصرونه و حتی یه شام سبک. محاله هر کدوم از ما یک عالمه خاطره ی خوش با این غذا نداشته باشیم. مطمئن هستم اگه همین الان یکم فکر کنین کلی خاط
اکثر انسان ها فقط برای امرزش گناهان از ذکر استغفار استفاده می کنند. بیشر افراد با دیگر خواص شفگت انگیز ذکر استغفار اشنا نیستند. در این مطلب به برسی خواص ذکر اسغفار، ذکر استغفار در گفتار پیامبران و امامان و نقل یک داستان کوتاه از آیت‌ الله بهجت(ره) پرداخته ایم.
ادامه مطلب
خواص زنجبیل:
زنجبیل یکی از سالم ترین (و خوشمزه ترین) ادویه های کره زمین است. این ماده حاوی مواد مغذی و ترکیبات فعال زیستی است که فواید بسیاری برای بدن و مغز شما دارند. 
در اینجا 11 خواص زنجبیل وجود دارد که توسط تحقیقات علمی ثابت شده اند:
ادامه مطلب
روش پخت کله پاچه
مواد مورد نیاز برای پختن کله پاچه
کله پاچه گوسفند 1 دست
نخود 100 گرم
پیاز 2 عدد درشت
زرد چوبه 1 ق چ
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
آب ا لیتر یا بیشتر

طرز تهیه کله پارچه ، ترسناک دوست داشتنی
 نخود را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا هم نفخ آن گرفته شود و هم زودتر پخته شود.

 
ادامه مطلب
خواص حنا برای مو بسیار است و در کشور های جنوبی آسیا طرفداران بسیاری دارد. اکثرا از حنا برای رنگ کردن مو استفاده می شود و رنگ آن قهوه‌ای مایل به قرمز برای موهای مشکی است. سال های زیادی است که حنا از محبوب ترین گیاهان در هند است. اگر فکر می‌کنید حنا فقط برای رنگ کردن مو کاربرد دارد، باید طرز فکرتان را عوض کنید. از حنا استفاده‌های زیادی می شود که هر کدام از آن‌ها، پوست سر را سالم و موی شما را قوی تر میکند و همچنین برای سلامت عمومی بدن تان بسیار مف
مواد لازم سوسیس برگر:1/2 پیاز قرمز ، نازک خرد شده 80 گرم1/2 فلفل سبز ، نوارهای برش داده شده 80 گرم3 کالباس ایتالیایی 220 گرم1 قاشق غذاخوری روغن زیتون 15 میلی لیتر1/2 قاشق غذاخوری تخم رازیانه 1 گرم1 نمک نمک [اختیاری] 0.2 گرمفلفل دلمه ای برای طعم دادن [اختیاری]2 نان همبرگر 100 گرم1 بوکلونسینی / موزارلا تازه ، قطعه 55 گرمقبل از اینکه تو شروع کنیاین همبرگرها را می توان یا در یک قابلمه روی اجاق گاز یا با استفاده از یک کوره در فضای باز طبخ کرد.
طرز تهیه سوسیس برگر:سب
 
مواد لازم برای پیتزا کالباس خانگیکالباس خانگی :200 گرمقارچ های اسلایس شده :3 عدد متوسطپنیر پیتزا:200 تا 300 گرمفلفل دلمه ای خرد شده:1 قاشق غذاخوریسس قرمز :2 قاشق غذاخوریپودر آویشن :1 قاشق چای خوریفلفل سیاه :نصف قاشق چای خوری
ادامه مطلب
خواص معجزه آسای ترب سفید
از
خواص و فواید بی نظیر ترب سفید آگاه هستید؟ آیا می دانید ترب سفید برای
پوست و مو و درمان بیماری ها بسیار مفید است؟ در ادامه با تمام خواص و
فواید ترب سفید آشنا می شوید.
خواص و فواید ترب سفید برای زیبایی و سلامت بدن
ترب
سفید اولین بار سال ها پیش در چین کشت شد و به آرامی راه خود را به
بخش‌های دیگر جهان هموار کرد. در حقیقت، در زمان های گذشته، طیف گسترده ای
از منافع که ترب بسیار مورد توجه مصر و یونان بود.وضعیت آن ها آنقدر
امروز می خواهیم شما دوستان عزیز را با یک پیش غذای منحصر به فرد و آسان به نام پیراشکی سیب زمینی آشنا کنیم.
مواد لازم پیراشکی سیب زمینی (برای ۶ الی ۸ نفر):
سیب زمینی یک کیلو
تخم مرغ ۲ عدد
آرد نان سوخاری ۲۵۰ گرم
روغن ۲۰۰ گرم
قارچ ۲۵۰ گرم
پیاز یک عدد
فلفل سبز دلمه ای یک عدد
جعفری خرده شده یک فنجان
نمک و فلفل به مقدار کافی
 
طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی
 
برای تهیه پاپریکا کافیه فلفل دلمه‌ای‌های قرمز رنگ رو خرد کنید و خشک کنید. بعد هم پودر کنید. این پودر پاپریکای شیرین هست که برای عطر و رنگ غذا‌ها استفاده میشه. اگه بخواید کمی تند باشه میتونید کمی فلفل قرمز هم همراه فلفل دلمه‌ای خشک کنید و پودر کنید.
 
پودر چیلی یکی از ادویه‌های مکزیکی می‌باشد که به خاطر نزدیک بودن با ذائقه ما ایرانی‌ها می‌‌تواند در بسیاری از غذاهایمان کاربرد داشته باشد. این ادویه‌ی خوش‌عطر و بو خوراک‌های گوشتی یا مرغ
ماهی جنوب :4 تکه متوسطسیر :3 حبه زنجبیل :30  گرمپیاز متوسط :2 عددپودر زیره :6 قاشق مرباخوریادویه کاری :4 قاشق چایخورینمک و روغن و زردچوبه و فلفل سیاه :به میزان لازمفلفل قرمز :یک قاشق چایخوریتخم مرغ :یک عدد سرکه :4 قاشق غذاخوری
ادامه مطلب
خواص آب قلم گاو و گوسفند
آب قلم دارای مواد معدنی و ویتامین هایی از قبیل کلسیم، پروتئین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس، آهن، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C و ویتامین های گروه B است.
با توجه به مواد و ویتامین هایی که در بالا ذکر شد، برخی از خواص آب قلم عبارتند از:
درمان سرماخوردگی و آنفولانزا،
ژلاتین موجود در آن هضم را آسان می کند و موجب تقویت دستگاه گوارش می شود.
درمان کم خونی و کمبود ویتامین در کودکان، زنان باردار و شیرده،
سلامت استخوان ها،
اکثر انسان ها فقط برای امرزش گناهان از ذکر استغفار استفاده می کنند. بیشر افراد با دیگر خواص شفگت انگیز ذکر استغفار اشنا نیستند. در این مطلب به برسی خواص ذکر اسغفار، ذکر استغفار در گفتار پیامبران و امامان و نقل یک داستان کوتاه از آیت‌ الله بهجت(ره) پرداخته ایم.
ادامه مطلب
مرغ سوخاری در فر چگونه درست می‌شود؟
مواد لازم:
۲ پیمانه خرده نان
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ قاشق چایخوری پاپریکا
۱/۲ قاشق چایخوری آویشن خشک
۱/۲ قاشق چایخوری پودر سیر
۱/۴ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز تند
نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده
۳ عدد سفیده تخم مرغ
۸ عدد بالای ران مرغ بدون پوست و چربی گرفته

ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها