نتایج جستجو برای عبارت :

خواص حبوبات جوانه زده برای سلامتی ، فشار خون وکاهش وزن

مصرف جوانه بین مشتاقان سلامتی در سال‌های اخیر محبوب شده است. ادعا می‌شود غلات و حبوبات جوانه زده در مقایسه با نمونه‌های جوانه نزده مواد مغذی بیشتری دارند و بهتر هضم می‌شوند. حتی برخی پژوهش‌ها نتیجه گرفته‌اند که این نوع غلات ممکن است در برابر برخی بیماری‌های خاص و همچنین کمک به کاهش وزن مؤثر باشند.
این مقاله قصد دارد غلات و حبوبات جوانه‌زده را با دقت بیشتری بررسی کند تا مشخص شود این مواد غذایی چه فوایدی برای سلامتی ما دارند.

ادامه مطلب
خواص حبوبات در طب سنتی چیست ؟ یک متخصص طب سنتی گفت: نخود از بهترین حبوبات برای افزایش قوای عمومی است؛ به ویژه برای کودکان که در سنین رشد قرار دارند، بسیار مفید است. از دیدگاه طب سنتی حبوبات دارای ارزش غذایی بسیار هستند و بهترین آنها نخود بوده که …
خواص حبوبات در طب سنتی چیست ؟

ادامه مطلب
• جوانه گندم
• جوانه ماش
• جوانه شبدر
• جوانه یونجه
• جوانه نخود
• جوانه عدس
• جوانه جو
به طور کلی جوانه ها به نسبت خود حبوبات گرم تر هستند. از انواع جوانه ها به همراه کمی آبلیمو تازه و روغن زیتون می توان میان وعده پر انرژی و سالم درست کرد.
حبوبات همیشه عضو جدا ناپذیر غذاهای بسیاری در سفره غذایی ایرانی ها به شمار می آید. منابع غذایی مغذی مانند فیبر، اسیدهای آمینه، مواد معدنی و پروتئین با مقادیر بالایی در حبوبات موجود هستند و جزء خواص حبوبات هستند. در این مطلب به صورت خلاصه خواص کلی محبوب ترین حبوبات را به شما توضیح می دهیم:
نخود
نخود دارای انواع ویتامین ها و پروتئین های مهم و ضروری برای بدن است. نشاسته، کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، مس و ویتامین های خانواده ب (1 و 2) و ویتامین آ
 خوراک لوبیا یکی از شام های مورد علاقه منه، البته آنچه که می نویسم در مورد اکثر حبوبات بجز عدس است.
جدیدا از روش خیساندن آن در آب نمک استفاده کردم یعنی حبوبات را در 4 لیتر آب که یک قاشق غ نمک توش حل شده یک شب تا صبح می خیسانم.
بعدش با آب می شورم و می پزم.
اصلا شور نمی شه در عوض نمک باعث می شه پوست حبوبات نرمتر بشه و آب راحت تر نفوذ کنه و حبوبات نرمتر بشه و زودتر بپزه
وقتی هم می پزید بافت نرم و خوبی داره.
من که خوشم آمد خوبه شما هم امتحان کنید.
فقط یک ن
چگونه غذای کودک کم وزن را مقوی و مغذی کنید؟یک برنامه غذایی مناسب باید کلیه مواد مغذی (مواد نشاسته ای، پروتئینی، چربی، ویتامین ها و املاح) را به نسبت های متعادل در اختیار کودک قرار دهد تا انرژی مورد نیاز او که معمولا بر اساس یکصد کیلوکالری به ازاء هر کیلو گرم وزن بدن است تامین شود.غذای کودک کم وزنبرخی از کودکان با شروع تغذیه تکمیلی، با اینکه غذای خود را به موقع و خوب می خورند وزنگیری خوبی ندارند. اگر کودک شما این وضعیت را دارد شاید انرژی دریاف
مواد لازم سوپ حبوبات و آب مرغ:
1 قاشق غذاخوری روغن کلزا 15 میلی لیتر1 پیاز ، ریز خرد شده 200 گرم2 سیر میخک ، فشرده یا چرخ کرده1 1/3 فنجان انواع توت ها 260 گرم1 1/2 فنجان مخلوط حبوبات خشک 260 گرمگوجه فرنگی کنسرو شده 3/4 لیوان (تکه ای) 200 گرم2 فنجان آبگوشت مرغ 500 میلی لیتر3 فنجان آب 750 میلی لیتر1 نمک نمک [اختیاری] 0.2 گرمفلفل دلمه ای برای طعم دادن [اختیاری]1 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک 1 گرم
طرز تهیه سوپ حبوبات و آب مرغ:
اگر نمی توانید یک مخلوط حبوبات خشک را در فروشگاه
مصرف حبوبات در برخی از بیماری ها مفید است و به درمان کمک می کند. حبوبات به پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، دیابت، سرطان روده و کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کنند.
 در طب چینی معتقدند که حبوبات به علت خاصیت دیورتیک برای کلیه ها مفید هستند.
 تصور می شود که حبوبات قرمز مثل لپه و لوبیای قرمز بر روی عملکرد قلب و روده کوچک مؤثرند و حبوبات زرد رنگ مثل لپه زرد و دانه سویا به عملکرد طحال، پانکراس و معده کمک می کنند.

ادامه مطلب
با نزدیک‌شدن به ایام جشن‌های نوروز باستانی ایران‌زمین و شروع فصل بهار، ایرانیان به رسم پیشینیان خود، به سبزکردن دانه‌های غلات و حبوبات می‌پردازند و سبزه را به عنوان نمادی از سبزی و شادابی و برکت در سال پیش‌ِرو در سفره هفت‌سین به کار می‌برند.
اما باوجود اینکه به‌تازگی زمزمه‌هایی مشکوک برای حذف نماد‌های سفره هفت‌سین ایران‌زمین از جمله ماهی قرمز و سبزه نوروزی به راه افتاده، ضروری است ارزش‌های تغذیه‌ای سبزه سفره هفت‌سین در جامعه ت
 جوانه ی ماش رو اینجوری درست کردمیه پیمانه ماش رو ۲۴ ساعت خیس کردم تو این مدت یبار ابش رو عوض کردم بعد ابکش کردم توی یه سینی دولایه دستمال کاغذی رولی  پهن کردم  با ابماش اب ماشیدم روش تا خوب خیس بشه بعد ماش ها رو روش  ریختم  دوباره روش دولایه دستمال کاغذی گذاشتم اونم دوباره خیس کردم  سینی رو داخل نایلون گذاشتم و درش رو بستم  دوتا سه روز داخل  کابینت گذاشتم  قرنطینه کردم  مدتش بستگی داره که بخاین جوانه ی ماش چقدر بلند شده باشه  بعد ازاین داخ
جوانه عشق:
تو دختر پاک اردیبهشت
من پسر سبز پاییز
تو دانه ی ناشکفته
من باران ناچکیده
باد تو را آورد
ابر مرا بارید
سبز شدیم پیوسته
جوانه زدیم در عشق
زرد شدیم به سرود خزان
یخ زدیم به سرمای زمستان
و بارها در آغوش هم
مردیم 
و زنده شدیم.
سعید فلاحی (زانا کوردستانی)
پاورپوینت جوانه فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .pptتعداد صفحات: 30حجم فایل: 2672 کیلوبایت قیمت: 7000 تومانلینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : پاورپوینتنوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )تعداد اسلاید : 30 اسلاید قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :  بنام خدا جوانه تعریف: ساقه اولیه ای که رشد کامل انجام نداده و فاصله میانگره های آن کم شده است. انواع جوانه از نظر عملکرد 1) جوانه های ساقه زا و چوب زا 2) جوانه های مولد گل 3) جوانه های مخل
در اصطلاح مالت به جوانه دانه‌های غلات گفته می شوند که با استفاده از دستگاه‌ها و روش‌های صنعتی و با استفاده از گرما خشک شده و به بازار مصرف عرضه می شود، بنابراین مالت جو همان دانه های جوانه زده جو می‌باشد. برای تهیه مالت جو ، پس از جوانه زدن جو با حرارت غیر مستقیم رطوبت آن را گرفته و پس از جداکردن جوانه و ریشه جهت مصارف خوراکی و غیر خوراکی و همچنین تهیه پودر مالت مورد استفاده قرار می گیرد.
ادامه مطلب
انشای بسیار زیبای یکی از دوستام، حتما بخونیدش!
مستی به وقت نیمه شب
درست در تکاپو برای یافتنی اوجی دردناک برای این سری که گرمای پرواز بر فراز نوشته را بال بزند و بعد در نقطه ای که انتظارش را ندارید با ترس سقوط آشنا کند.

ادامه مطلب
ابری آمد شانه ای  تکان داد.  زمین خیس آب شد دانه کوچک زیر خاک جوانه زد تن خاک را  پس زد و سرک کشید بیرون، شب بود. باغ در سکوت به خواب رفته  و ماه برای ستاره‌ها قصه می‌گفت.  جوانه خواست قدبلندی کند و صداهای ماه را بشنود اما نشد ریشه های او اسیر خاک بود . در تاریکی گل‌ها و درختان باغ چه زیبا به خواب رفته بودند.صبح شد از سروصدای زیاد جوانه  از خواب پرید دو  بوته نیلوفر وحشی باغ با هم مسابقه گذاشته بودند که کدام یک زودتر به لب پرچین باغ می‌رسند و در
من دیدم،یک جوانه ی سبز رنگ برسرشاخه های درختان حیاط،مدتهابودن زیرمصیبت وسختی وسرما خفته بودند،من دیدم یک اشتیاق برای ماندن و هزاران بار سرود بهارراخواندن،من دیدم جوانه ای رو که صبح به من لبخند زد و ذرات شادی را به جان وروحم تزریق کرد،من دیدم یک روح پرقدرت و پرانرژی را در جوانه ی سبزرنگی که بعد ازاین همه مشقت هنوز زنده بودومیخندید،من دیدم ابرسیاهی که در اسمان ازشوق همین جوانه گریست،من دیدم پروانه ی کوچکی رو که پر غرور گرداگرد این جوانه می
نخود یکی از پرخاصیت ترین حبوبات می باشد که در طب سنتی به مصرف آن تاکید شده است. آب نخود بهترین ماده غذایی در فصول سرد سال می باشد زیرا نخود طبع گرمی دارد.برای درمان نازایی مصرف روزانه آب نخود همراه عسل بسیار توصیه شده است.همچنین آب نخود ملین است و از یبوست جلوگیری می کند.همچنین تحقیقات نشان می دهد آب نخود موجب رفع عفونت ریه و کاهش تورم لثه ها می شود.در این مطلب در نیک صالحی به خواص آب نخود پرداخته ایم.

ادامه مطلب
معرفی خواص چای سبز
چای برای ما ایرانیان ارزش زیادی دارد و روزانه گاهی اوقات تا چند استکان از آن را می‎نوشیم. اما در کنار چای سیاه باید از ارزش و خواص چای سبز یاد کنیم که فواید و ارزش زیادی در زمینه‎ های مختلف از جمله درمان امراض، تناسب اندام و شادابی بدن دارد.
تهیه چای سبز از جوانه ‎ها و گلبرگ‎ های تازه گیاه چای است. در فرآیند تولید آن سطح اکسایش بسیار کم است و انواع مختلفی از آن مانند چینی و ژاپنی دیده می‎شود. در این مطلب از مجله اینترنتی نو
معرفی خواص چای سبز
چای برای ما ایرانیان ارزش زیادی دارد و روزانه گاهی اوقات تا چند استکان از آن را می‎نوشیم. اما در کنار چای سیاه باید از ارزش و خواص چای سبز یاد کنیم که فواید و ارزش زیادی در زمینه‎ های مختلف از جمله درمان امراض، تناسب اندام و شادابی بدن دارد.
تهیه چای سبز از جوانه ‎ها و گلبرگ‎ های تازه گیاه چای است. در فرآیند تولید آن سطح اکسایش بسیار کم است و انواع مختلفی از آن مانند چینی و ژاپنی دیده می‎شود. در این مطلب از مجله اینترنتی نو
جوانه گندم
زمان مصرف: 30 دقیقه قبل از تمرین و هر زمان از روز که می خواهید کربوهیدرات را هضم کنید.
علت مصرف:
گندم غنی از زینک، آهن، سلنیوم، پتاسیم و ویتامین B و پروتئین بالا با یک مقدار اسید آمین، آرزین و گلوتامین است. دارای فیبر بالاست و بزرگترین منبع کربوهیدرات های کند هضم می باشد.
مقدا مصرف:
1/2 فنجان جوانه گندم: 207 کالری، 13 گرم پروتئین، 30 گرم کربوهیدرات، 6 گرم چربی
وجودمان
مثل درختان زمستان
بی برگ و بی ثمر
است.
خدایا بیا و
این دل خشکیده
رو هم پر کن
از جوانه های سبز
از آن سبزهایی 
که چشم رو جلا میده
از آن سبزهایی که
شفافه
و برق میزنه.
و کم کم این نهال تازه
پا گرفته رو
خودت  با یادت
با ذکرت
آبیاری اش کن.
پر بارش کن.
      خواص: 

پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی پر ارزش و سرشار از ویتامین E و ویتامین های گروه B است

ویتامین E امروزه به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود . سلنیوم و منیزیوم موجود در جوانه گندم، در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان موثر شناخته شده است.

به اعتقاد برخی از متخصصان پوست و مو ، جوانه گندم در درمان ریزش مو ، رفع شوره سر و انواع جوش صورت و ناراحتی های پوستی موثر است .
کانی شناسی سنگ،کیفیت سنگ(تراوایی)،خواص و ترکیب نفت مخصوصا محتوای اسفالتینی،خواص و ترکیب اب سازند،شوری و PH,دما و فشار مخزم،اشباع و تاریخچه اشباع مخزن، به طوری که می توان گفت ترشوندگی یکی از پارامترهای پیچیده مخزن است که به عوامل مختلفی بستگی دارد.این عوامل شامل خواص سنگ و خواص نفت و اب سازند در شرایط مخزن می باشد.
در زمان قدیم حبوبات را در جای خشک و خنک در آشپزخانه نگهداری می کردند . اما امروزه حبوبات را در ظروف بسیار شیک نگهداری می کنند .
- ظروف شیشه ای : این ظروف یکی از بهترین ظروف برای نگهداری حبوبات هستند . زیرا هم زیبا و جادار بوده و هم از جنس قابل قبولی ساخته شده که شرایط نگه داری حبوبات را مساعد می‌‌کند .
- ظروف پلاستیکی : با توجه به کاربرد بسیار زیاد محصولات پلاستیکی و قیمت مناسب آن، حجم بسیاری از آشپزخانه را این ظروف به خود اختصاص داده‌اند .
- ظرو
 
طرز تهیه جوانه گندم در خانه
در این مقاله به شما طرز تهیه جوانه گندم در خانه را آموزش می دهیم. جوانه گندم سرشار از ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز بدن است. به علاوه خوردن آب جوانه گندم صبح ها یک صبحانه کامل و مغذی است از این رو به جای خرید آماده و گران آن بهتر است خودتان یاد بگیرید که چگونه جوانه گندم را در خانه تهیه کنید.
 
دانه ها را بخیسانید
در مرحله اول باید دانه های گندم را در آب خیس کنید تا مرطوب شود.. برای جوانه زدن گندم ها باید دانه های خیس
تغذیه با جوانه گندم و جوانه تخمه
روش تولید بدون گندیدگی من
صبح، گندم پوست دار رو تمیز میکنم و میریزم تو یه آبکش. چند بار میشورم و میگذارم کنار سینک تو آشپزخانه. تا شب هر بار که رفتم آشپزخانه، یه دور گندم ها رو میشورم. فردا صبح، همه گندم ها جوانه های ریز زده اند، نسبتا خشک هم هستند. همه رو میگذارم تو ظرف درب بسته میگذارم تو یخچال. از امروز، 3 روز من جوانه دارم.
 جهت کانال. البته روش های دیگه هم هست منتهی با آبکش خیلی راحته
گندم از رایج‌ترین غلات موجود در سراسر جهان است. این محصول یکی از موفق‌ترین و با ثبات‌ترین محصولات زراعی در جهان به حساب می‌آید. با توجه به خواص گندم در سال‌های اخیر، با تقاضای بیشتری روبرو شده است.
مواد غذایی مانند نان، ماکارونی، بیسکویت، شیرینی، کیک، کلوچه و… فقط چند نمونه رایج هستند که از گندم تهیه می‌شوند. گندم به عنوان یکی از سالم‌ترین مواد غذایی بوده، و یک رژیم غذایی، غنی از مواد مغذی را تضمین می‌کند.
تحقیقات ثابت کرده است که گندم
گندم از رایج‌ترین غلات موجود در سراسر جهان است. این محصول یکی از موفق‌ترین و با ثبات‌ترین محصولات زراعی در جهان به حساب می‌آید. با توجه به خواص گندم در سال‌های اخیر، با تقاضای بیشتری روبرو شده است.
مواد غذایی مانند نان، ماکارونی، بیسکویت، شیرینی، کیک، کلوچه و… فقط چند نمونه رایج هستند که از گندم تهیه می‌شوند. گندم به عنوان یکی از سالم‌ترین مواد غذایی بوده، و یک رژیم غذایی، غنی از مواد مغذی را تضمین می‌کند.
تحقیقات ثابت کرده است که گندم
خواص شیر شتر
شیر و دوغ شتر که توسط وزارت بهداشت تائید شده است و استاندارد است هفت برابر بیشتر از شیر گاو کلسیم دارد بنابراین به طور چشم‌گیری از ابتلا به پوکی استخوان 
جلوگیری می‌کند
یک متخصص طب ایرانی با اشاره به خواص معجزه‌آسای شیر شتر گفت: شیر و دوغ شتر در درمان زخم معده و کاهش فشار خون بسیار موثر است و از ابتلا به یبوست
 پیشگیری می‌کند.

ادامه مطلب
چای سفید نوعی چای است که از جوانه‌ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می‌آید. برای جلوگیری از اکسایش ،این گلبرگهای تازه را در نور طبیعی آفتاب خشک کرده و سپس مراحل بعدی تهیه چای را طی می‌کنند. نام‌گذاری چای سفید بدین نام ناشی از پرزهای سفید نقره‌ای جوانه‌های نشکفته گیاه چای است که به آن ظاهری سفید می دهد، هر چند دم کرده آن به رنگ زرد کم رنگ است.
خواص چای سفیدچای سفید تمامی خواص چای سبز را دارد با این تفاوت که تأثیرگذاری و خاصیت این چای در مقا
1- حبوبات با برچسب کالری ۲۳۰، ارزش غذایی بالایی دارد حبوبات توانایی رفع نیتروژن از اتمسفر را دارد.  لذا نیتروژن جزء اسیدهای آمینه، که بلوک های از پروتئین را می سازد.
2-حبوبات نه تنها بسیار مغذی، بلکه بسیار ارزان نیز هستند و جزء اصلی مهم مواد غذایی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه می باشد
3-حبوبات دارای مواد ضد مغذی هستند متاسفانه، حرکت نزولی برای کیفیت تغذیه ای حبوبات وجود دارد. اسید فیتیک، یا فیتات در تمام دانه های گیاهی خوراکی، از جمله
برخی از حبوبات و گیاهان حاوی مواد پروتئینی و مغزی هستند که سبب سالم ماندن بدن انسان و مبارزه با انواع بیماری ها می شود.
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری  آهن توسط بدن برای کمک به ایجاد هموگلوبین در سلول های قرمز خون استفاده می شود و اکسیژن را به سراسر بدن حمل می کند. احساس خستگی و عدم وجود انرژی، اختلال در معده، مشکلات در تمرکز و قرار گرفتن در معرض عفونت ها و بیماری از نشانه های ابتلا به فقر آهن هستند.
برخی از حبوبات و گیاهان حاوی مواد پروتئینی
ازبین گروهای ششگانه مواد غذایی برای تغذیه انسان غلات و حبوبات مناسب ترند زیرا سریعتر از گوشت ها هضم میشوند و زمان توقفشان در معده کوتاه تر است. برای کاهش نفخ حبوبات آنها را همراه با یک قاشق چایخوری کوچک زیره یا یک قاشق غذا خوری پوست پرتقال رنده شده بپزید. مصلح برنج خیساندن آن در آب و نمک، یا مصرف آن همراه زعفران و یا زیره است .غلات تصفیه شده:نتایج تحقیقی در ایتالیا حاکی از آن است که رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد غلات
ادامه مطلب
جوانه گندم خواص زیادی برای پوست دارد و ماسک جوانه گندم به عنوان ماسک جوان کننده پوست شناخته می‌شود. در ادامه این مطلب با فواید آن و طرز تهیه یک ماسک جوانه گندم خانگی را به شما توضیح خواهیم داد.

ماسک جوانه گندم یکی از ماسک‌های پرطرفدار طبیعی است که می‌توانید آن را به راحتی و بدون صرف وقت و هزینه زیاد تهیه کنید و پوست خود را از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند سازید. در ادامه این مطلب مجله دلتا طرز تهیه این ماسک به صورت خانگی و فواید آن برای پوست را
پودر جوانه نخود جوانه آفتاب مقدار 200 گرم 
قیمت محصول : 11000 تومان
برند : Javaneh Aftab
برای خرید و مشاهده محصول کلیک نمایید.
 
 
 
داستان ناخوانده نخود
«تو نخودی باش» و این شد آغازی برای حکایت جا ماندن نخود از جمع حبوبات. جایی که لوبیا و عدس و ماش حضور داشته باشند، کمتر یاد نخود می‌افتیم. البته این دانه هر طوری بود راه خود را میان آجیل و دانه‌های دیگر پیدا کرد. این دانه حاوی مقدار فراوانی از فیبرها، ویتامین B9، هیدرات کربن، آهن، فسفر، منیزیم، ویتامین B
اینكه سلاح فروخته شده دراثرتعویض محل فروش یامدت زمانی بالاارزش بالایی میافت برای دونالدوحشت آفرین بود.
اوهمیشه ازیادآورشدن عبارت كاغذفاقدارزش واهمه نداشت.معاهدات اسلحه وغیره بیشترزیان نصیبش میكردند.
امكان داشت كشورهاسلاح هارامهندسى معكوس كنند.ازآن جهت تحمیل قوانین استفاده كنندیاازآن بعنوان جانشین طلاودلاراستفاده كنند.
فكراوسراسرسودآورى نداشت دركل بروزبودن همه سلاح هادركشورهاراخواستارنبود.
خواص مصرف ناشتا یک لیوان آب ولرم با عسل و آب لیمو، بدن را پاک سازی می کند...
خواص عسل معجزه ای برای سلامتی بدن
مصرف عسل باکتری هایی را که آکنه ایجاد می کند، از بین می برد. با استفاده از عسل به صورت موضعی
می توان زخم های دیابتی را درمان کرد.سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث نرمی آن می شود،
ادامه مطلب
برخی خواص توت و توت خشک برای سلامتی سری دوم
کاهش فشار خون
مکمل های غذایی موجود در توت ، آن را به خوراکی عالی برای کاهش فشار خون مبدل کرده است . محتوی آب ، کربوهیدرات ، ویتامین ، کارتونئید و عناصر اصلی دیگر می تواند بطور موثر باعث افزایش حجم خون در بدن شود و همچنین توت ، درمانی عالی برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا و بیماری های زنانه می باشد .
ادامه مطلب
خواص حنا برای مو بسیار است و در کشور های جنوبی آسیا طرفداران بسیاری دارد. اکثرا از حنا برای رنگ کردن مو استفاده می شود و رنگ آن قهوه‌ای مایل به قرمز برای موهای مشکی است. سال های زیادی است که حنا از محبوب ترین گیاهان در هند است. اگر فکر می‌کنید حنا فقط برای رنگ کردن مو کاربرد دارد، باید طرز فکرتان را عوض کنید. از حنا استفاده‌های زیادی می شود که هر کدام از آن‌ها، پوست سر را سالم و موی شما را قوی تر میکند و همچنین برای سلامت عمومی بدن تان بسیار مف
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری  آهن توسط بدن برای کمک به ایجاد هموگلوبین در سلول های قرمز خون استفاده می شود و اکسیژن را به سراسر بدن حمل می کند. احساس خستگی و عدم وجود انرژی، اختلال در معده، مشکلات در تمرکز و قرار گرفتن در معرض عفونت ها و بیماری از نشانه های ابتلا به فقر آهن هستند.

ادامه مطلب
اگر قصد کسب درآمد دارید و در پی راه های در آوردن پول برای خودتان با
ساده ترین کار و در منزل خودتان هستید، میتوانید با بررسی کارخانه های کوچک
فعالیت های قابل توجهی را در خانه برای خود آغاز کنید. یکی از راه ها کسب
درآمد در خانه برای خانمها بسته بندی حبوبات است که مابین بسیاری از خانوم
ها در شهرها مخصوصا شهر اهواز مورد توجه قرار گرفته است.
ادامه مطلب
صنعت بسته بندی یک صنعت بسیار مهم و مؤثر در فروش و بازاریابی اجناس و محصولات است. در این مقاله به توضیح مختصری درباره دستگاه بسته بندی حبوبات می پردازیم.
دستگاه بسته بندی حبوبات چیست ؟
شاید برای شما این سوال پیش بیاید که دقیقا کار این دستگاه چیست؟ این دستگاه وسیله است که می توان انواع بسته بندی موادی چون نخود. عدس، لوبیا، ماش، لوبیا قرمز، لوبیا عروس، لوبیا چیتی، انواع غلات، برنج، گندم، جو و غیره را با آن انجام داد. انواع دستگاه بسته بندی در با
 خیلی از افراد همیشه دوست داستند میوه های را که می خورند را خودشان به طور ارگانیک و طبیعی بکارند اما نمی توانستند.  در این متن ما شرایط کاشت سیر را برای شما عزیزان می نویسم.
 فصل کاشت سیر در اوایل پاییز است
 ابتدا تعدادی حبه ی سیر با جوانه های محکم انتخاب کرده و سپس آنها را در محیطی مرطوب بگدارید.
 یک گلدان نسبتا بزرگ ( عمق حدودا 30 سانت ) مهیا کنید و در آن مخلوطی از خاک رس و کود حیوانی به نسبت 7 به 3 بریزید. در گلدان آن قدر آب بریزید که از زهکش ته گل
مسابقه جوانه های انتظار که بمناسبت میلاد خجسته ولی عصر(عج) توسط کانون برگزار شد ، مورد استقبال گسترده دانش آموزان عزیز شهرستان طبس قرار گرفت. از تعداد کثیر پاسخنامه های واصله ، به قید قرعه تعداد 324 نفر انتخاب و جوایزی به ارزش بیش از 10 میلیون ریال از محل مساعدت خیرین فرهنگی به آنان اهداء شد.
بامیه دارای پروتئین ، قند، چربی ، کلسیم ،  آهن و ویتامین های A, B, C است . میوه بامیه منبع خوبی از عنصر منیزیم است. همچنین بامیه اشتها آور بوده ،  گرفتگی صدا را باز نموده ،  سرفه را درمان کرده و از فشار خون جلوگیری می نماید.
خواص بامیه
ضد تب ،  دافع کرم معده ، تقویت کننده حس بینایی ، نرم کننده سینه ، دافع بلغم ، دارنده ی ویتامین های A, B , C ، ضد فساد خون و تقویت کننده اعصاب است.

ادامه مطلب
خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد
خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد در سایت جسارت
نعناع و فشار خون,نعناع کاهش فشار خون,عرق نعنا و فشار خون,عرق نعنا فشار خون,عرق نعنا برای فشار خون,تاثیر نعناع بر فشار خون,اثر نعناع بر فشار خون,تاثیر نعناع در فشار خون,چای نعناع برای فشار خون
خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد
در این مطلب از فشارخون، از بیماری خود آگاه نیستند، توصیه بر کنترل منظم آن وجود دارد، زیرا این ب
#آنی
مرگِ دل باور شد آنگاه که دید پایت را جدادید دستت را جدابا نگینی که عقیقعاشقی میکرد در آنمرگِ دل باور شد آنگاه کهقلب تو سوخت در آن آتشِ عشقبازیِ توکه سفید پوشیدند جان به کَفانِ  رَهِ عشقکه تو اما کردی دوده به تنمرگِ دل باور شد آنگاه کهتو سیه پوش شدی ما سیه پوش شدیماما لاله ای می‌زند جوانه ،از میان خاکستر قلب توکه بیان میدارد؛ انتقامت را خواهیم گرفت...#دلساخته_های_آنی
خواص برنج؛ ۱۰ خاصیت باورنکردنی برنج برای سلامت بدن
تقویت متابولیسم، مراقبت از پوست، کمک به هضم، کاهش فشار خون بالا، کمک به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی و حفاظت در برابر دیسانتری، سرطان و بیماری‌های قلبی از دیگر خواص برنج به‌شمار می‌روند.
این خواص در بیش از چهل هزار نوع از این دانه‌ی غلات وجود دارد. برنج به دو دسته‌ی اصلی دانه‌های کامل و برنج سفید تقسیم می‌شود. دانه‌های کامل برنج که به شکل اولیه و خالص هستند، ارزش غذایی بالایی دارند. اما
هنگامی که نام شیر بر زبان آورده می شود همه فکر می کنند که منظور شیر گاو است، در صورتی که پزشکان به این نتیجه رسیده اند که شیر گوسفند دارای خواص بسیار زیادی است و در حدود 40% انرژی بیش تری نسبت به شیر گاو و بز دارد . شیر گوسفند برای ورزشکاران بسیار مناسب است .
خواص و فواید شیر گوسفند :
- کاهش سطح کلسترول
- تقویت استخوان ها
- پیشگیری از نقایص مادرزادی
- مقابله با سرطان
- کاهش فشار خون
همانگونه که می دانید درصد بسیار زیادی از خواص شیر گوسفند مربوط به تف
قارچ یا گیاه گانودرما؛  گانودرما یکی از گیاهان دارویی است با خواص شگفت انگیز در درمان بسیاری از بیماریها. به همین منظور خواص، مضرات و روش های استفاده از آن را برای شما کاربران عزیز بیان کردیم.
اینک در این بخش به دستور تهیه قهوه گانودرما، خواص و مضرات آن نیز می پردازیم.
ادامه مطلب
31 خواص و فواید چای سیاه برای سلامت و درمان بیماری ها و سلامت بدن
آیا می دانستید مصرف روزانه چای در روز می تواند از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری کند؟چای، نوشیدنی است که بیشترین مصرف را بعد از آب در تمام دنیا دارد و داری خواص بسیاری می باشد که در جلوگیری و درمان بیماری ها می تواند بسیار مفید واقع شود. چای سیاه که پر استفاده ترین چای در دنیا است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر ک

آشنایی با خواص سنگ نمک
   
سنگ نمک چه ویژگی ها و خاصیت هایی دارد
 
نگه داشتن سنگ نمک در خانه فواید بسیار زیاد است که ممکن است هیچکدام از آن ها را نشنیده باشید. از جمله فواید این سنگ می توان به پاک کردن محیط و دور کردن انرژی منفی اشاره کرد. سنگ نمک همچنین می تواند بیماری های بسیاری را درمان کند و خواص درمانی زیادی دارد. در این مقاله با بعضی از خواص سنگ نمک آشنا می شویم.
ادامه مطلب
ماسک جوانه گندم یکی از ماسک‌های پرطرفدار طبیعی می باشد.
که می توانید آن را به راحتی و بدون صرف وقت و هزینه زیاد تهیه کنید.
در این مقاله فواید جوانه گندم برای پوست و طرز تهیه 5 ماسک خانگی با جوانه گندم را برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم.
 
فواید جوانه گندم برای پوست
ضد‌ لک
جوانه گندم سرشار از ویتامین های E و C است.
به همین دلیل یک ضد‌ لک قوی به شمار می‌ رود و از ایجاد لکه‌ های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌ کند.
 
نرم کننده پوست
امروزه از جوانه گندم و ع
هنگامی که سخن از شیر به میان می آید، همه فکر می کنند که منظور شیر گاو است . پزشکان و متخصصان به این نتیجه رسیده اند که شیر گوسفند دارای خواص و فواید بسیاری است .
شیر گوسفند در حدود 40 درصد، انرژی بیش تری نسبت به شیر گاو یا بز دارد که برای افراد ورزشکار بسیار مناسب است .
مزایا و خواص شیر گوسفند :
- کاهش سطح کلسترول
- تقویت استخوان ها
- پیشگیری از نقایص مادر زادی
- مقابله با بیماری سرطان
- کاهش فشار خون
- تحریک رشد و تکامل
همانگونه که می دانید درصد بسیار
میوه آلو از خانواده هلو و زرد آلو است و در رنگهای مختلفی است که بیش از هزار گونه داشته با هر یک از نظر شکل و ظاهر و طعم با هم تفاوت دارند.آلو بخارا هم یکی از انواع آن است که خواص بسیار زیادی برای آن در طب سنتی به عنوان یک گیاه دارویی ذکر شده است. برخی از خواص این میوه در اینجا عنوان شده است. آلو تاثیرات زیادی بر روی قلب و خون دارد. مثلا از افزایش فشار خون و قند خون جلوگیری کرده و از بروز بیماریهای قلبی، گوارشی، سرطان نیز پیشگیری میکند.این میوه همچ
 داشتن جوانه و کاشت هسته پرتقال کار آسانی است که یک گلدان با خاک باغچه که روبروی آفتاب قرار دارد. و همچنین آبیاری هر روزه و صبر. همین. 
 
برای کاشتن دانه پرتقال اصلا آنرا در دستمال مرطوب نگذارید ممکن است کپک بزند. ابتدا چند هسته از پرتقالهای سالم و خوشمزه را بر میداریم و آنها را در یک تا دو سانتی سطح خاک گلدان میکاریم. البته کودهای مناسب هم حتما در افزایش رشد آن اثر میگذارد ولی خاک باغچه هم کافیست. گلدان را در روبروی آفتاب میگذاریم و هر روز کمی
شبیه یک برگ خشک شده هستم در انتهای پاییز، ترکیبی از زرد و نارنجی و قرمز و قهوه‌ای... آخرین برگ مانده روی شاخه، با همه توانی که برایم نمانده انتهای شاخه را چسبیده‌ام که نیفتم. باد سردی می‌وزد، چشمانم را می‌بندم...
شبیه یک جوانه ترد و شکننده هستم در ابتدای بهار، ترکیبی از سبز طلایی و نور... اولین برگ جوانه زده روی شاخه، با ریشه‌ای محکم که این‌بار منتظر نسیم بهاری است تا گره‌هایش را بگشاید...
طریقه مصرف پودر جوانه گندم برای چاق شدن
در این مقاله از بخش پزشکی و سلامت می خواهیم طریقه مصرف پودر جوانه گندم برای چاق شدن صورت و نحوه مصرف پودر جوانه گندم برای چاق شدن با هم مرور کنیم,سعی کردیم به تمامی پرسش های شما در مورد چاقی صورت با استفاده از جوانه گندم یا پودرش پاسخ دهیم اگر دوست دارید بدانید طریقه مصرف پودر جوانه گندم برای چاق شدن به چه شکل است مقاله طریقه مصرف جوانه گندم برای چاقی صورت را تا انتها مطالعه کنید.
طریقه مصرف پودر
طریقه مصرف پودر جوانه گندم برای چاق شدن
در این مقاله از بخش پزشکی و سلامت می خواهیم طریقه مصرف پودر جوانه گندم برای چاق شدن صورت و نحوه مصرف پودر جوانه گندم برای چاق شدن با هم مرور کنیم,سعی کردیم به تمامی پرسش های شما در مورد چاقی صورت با استفاده از جوانه گندم یا پودرش پاسخ دهیم اگر دوست دارید بدانید طریقه مصرف پودر جوانه گندم برای چاق شدن به چه شکل است مقاله طریقه مصرف جوانه گندم برای چاقی صورت را تا انتها مطالعه کنید.
طریقه مصرف پودر
در این مقاله می خواهیم شما را با خواص شیر گوسفند آشنا کنیم :
- کاهش سطح کلسترول
- تقویت نمودن استخوان ها
- پیشگیری از نقایص مادرزادی
- مقابله با سرطان
- کاهش فشار خون
- تحریک رشد و تکامل
قسمت زیادی از خواص شیر گوسفندان مربوط به تغذیه آن هاست . این که گوسفندان با چه علوفه ای تغذیه شده اند ؟
در گروه گوسفند زنده قائم تمامی گوسفندان در مناطق ییلاقی پرورش می یابند و برای رشدشان از داروهای هورمنی استفاده نمی گردد.
آیا از خواص روغن زالو چیزی به گوشتان خورده است ؟
زالو یک جاندار عجیب و استثنایی به شمار می رود به گونه ای که درمانگر بسیاری از بیماری ها می باشد .
حال میخواهیم به بررسی خواص روغن زالو ( فواید و عوارض ) بپردازیم :
 
۱- خاصیت اول از خواص روغن زالو :
بزرگ کننده اندام حیات دهنده مرد ( آلت تناسلی )
ادامه مطلب
آبگوشت از غذاهایی است که برای این که طعم بهتری داشته باشد باید زمان پختش را طولانی‌تر کرد. هر چه حرارت ملایم‌تر و زمان پخت بیشتر باشد، آبگوشت خوشمزه‌تر خواهد بود… اجزای اصلی این غذا گوشت و حبوبات هستند و با توجه به اقلیم ناحیه‌ای که این غذا در آنجا پخت می‌شود، سایر مواد غذایی به آن اضافه خواهد شد؛  مثلاً شمالی ها در آبگوشتشان سیر می‌ریزند و کرمانی‌ها آن را با زیره طعم‌دار می‌کنند اما وجود گوشت و حبوبات وجه تشابه تمام آبگوشت‌هاست.

ادا
غذاهای ممنوعه قبل از ورود به هواپیما
در هنگام سفر رعایت یک سری از نکات مهم و حائزه اهیمت است هم برای خود فرد و هم برای بقیه مسافران .مخصوصا سفر هوایی رعایت نکات به ویژه رژیم غذایی قبل پرواز یکی از مهم ترین نکاتی است که با رعایت آن سفر آسان و راحتی را برای خودتان رقم بزنید .امرزو از غذا های ممنوعه در سفر های هوایی صحبت می کنیم با ما همراه باشید .
خوردن غذا های فست فودی  ممنوع
غذا های فست فودی یکی از هیجان انگیز ترین غذا ها و هوس برانگیز ترین غذا ه
بوم شناسی گوجی بری
این گیاه بیش از 600 سال است که در حوالی رودخانه زرد چین کشت شده است و هنوز هم بصورت گسترده کشت میشود به طوری که در سال 2005 در شهرستان ژونگنینگ چین000/200 هکتار کشت شده است طبق آخرین آمار در مورد کشت گوجی بری در چین 42 در صد از زمینهای زراعی چین زیر کشت گوجی بری میباشد.
گیاهشناسی گوجی بری
گوجی بری گیاهیست چند ساله با ساقه های چوبی که برگهای ریز دارد وارتفاع درخت بین 1 الی 3 متر می باشد.
گوجی بری ها خودگرده افشان هستند اما ممکن است در طب
وقتی که انتظار کنَد در دلم رسوب
وقتی به خاک انتظار نشست حَبّه ی هَوار ،
وقتی که نم کشید 
وقتی به اوج حس تنش های دل رسید
وقتی سکوت کارِ خودش را تمام کرد
نوبت به آن رسید که زند یک جوانه ، حرف ...
یک حرفِ خام ،
و شاید شبیهِ دام ،
یک حرفِ خام که باز ،
خودش منتظر شدست ،
در انتظار شنیدن یک راز ...
رازی که نیست ،
چقدر حسِّ بدیست ،
این انتظارِ لغو ...
چقدر حس بدیست ،
انتظارِ یک جوانه ی کوچک ، بدون آب ،
برای رسیدن به آسمان ، به هوا ، به آفتاب ...
چقدر حس بدیست ...
عسل ماده شیرین و غلیظی است که توسط زنبوران عسل از شهد گل‌ها جمع‌آوری شده و تغییر شکل می‌یابد و سپس در داخل سلول‌های مومی کندو ذخیره می‌شود. در ادامه به خواص درمانی عسل های مختلف میپردازیم.
خواص درمانی عسل بهار نارنج
مقوی قلب، ضد بی‌خوابی، تقویت اعصاب و آرام‌بخش.
عسل آویشن
خواص دارویی:
رفع عفونت‌های عمومی، تقویت بینایی، ضد صرع و تشنج، درمان تنگی تنفس و معالج دردهای مفاصل.
عسل ریحان
خواص دارویی:
ضد میگرن، تقویت عمومی بدن و تقویت اعصاب
31 خواص و فواید چای سیاه برای سلامت و درمان بیماری ها و سلامت بدن
آیا می دانستید مصرف روزانه چای در روز می تواند از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری کند؟چای، نوشیدنی است که بیشترین مصرف را بعد از آب در تمام دنیا دارد و داری خواص بسیاری می باشد که در جلوگیری و درمان بیماری ها می تواند بسیار مفید واقع شود. چای سیاه که پر استفاده ترین چای در دنیا است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر ک
استفاده از سنگ فیروزه خواص فراوانی برای روح و جسم انسان دارد. در ادامه اینفوگرافیک خواص سنگ فیروزه را برای شما جهت مطالعه قرار داده‌ایم تا با خواص این سنگ شگفت‌انگیز آشنا شوید. (جهت مشاهده عکس در سایز بزرگ بر روی آن کلیک کنید.)
 
خواص عرق چهل گیاه
 
از جمله خواص عرق چهل گیاه می توان به گرم بودن طبع این گیاه اشاره نمود. تقویت و آرامش اعصاب از دیگر خواص عرق چهل گیاه به شمار می رود.
عرق چهل گیاه نمونه ای از عرقیجات بوده که نوعی شبه دارو به حساب می آید و دارای خواص فراوان است. از جمله خواص عرق چهل گیاه تقویت دستگاه گوارش بوده که عمدتا در میان مردم شناخته شده نیست. این عرق طبعی گرم داشته و سبب رفع ناراحتی های روده، دل درد، نفخ شکم، دل پیچه و همچنین ضد استفراغ و تهوع می باشد.
چگونه تغذیه ی سالمی داشته باشیم ؟
تغذیه سالم ارتباط تنگاتنگی با سلامتی انسان دارد و هر چیزی که با سلامتی انسان ارتباط داشته باشد دارای اهمیت است. تغذیه سالم به معنای محدودیت های شدید غذایی ، لاغر ماندن و یا محروم کردن خودتان از غذاهایی که دوست دارید نیست.


بلکه به معنی حس عالی بودن، داشتن انرژی بیشتر، بهبود سلامتی و روان سالم شما است. اما با استفاده از این نکات ساده که در بخش تغذیه سالم در " نوین کالا روز" خواهیم گفت ، می توانید رژیم غذایی خو
 من برای پیدا کردن باریکه ای از نور،هزاران راه رو تاریکی طی کردم، برای پیدا کردن تو ،خودم را گم کردم، برای پناه اوردن به قلب تو بارها نامه نوشتم و هزاران بیت عاشقانه سرودم و تمام قلبم رو بهت هدیه کردم، من تمام راهها رو رفته ام،تمام جهان رو گشته ام،کتابهای بسیاری خوانده ام ،این مسیر پر وپیچ خم رو تنهایی سپری کردم و در تاریک ترین و بارانی ترین و تنهاترین روزها،این تو بودی که باز آمدی و به جوانه دلم که مدتها پیش خشک شده بود آبی دادی و نوازشش کرد
خواص شکلات تلخشکلات حاوی میزان کمی ماده شیمیایی با ساختاری شبیه ماریجواناست که آناندامید نامیده می‌شود؛این ماده مستقیما روی مرکز لذت مغز اثر می‌گذارد
چربی سوزی و کمک به کاهش وزن
کاهش فشار خون
گشاد کننده عروق
افزایش جریان خون به مغز
محافظت پوست
بهبود فعالیت فکری
جلوگیری از فراموشی درسالمندان.
خواص و مضرات ترب سیاه
ترب سیاه یک گیاه مفید برای سلامتی می باشد که بومی کشورهای آسیا و اروپایی است ، ترب اسپانیایی بسیار معروف می باشد. دلیل اینکه به این گیاه ترب سیاه می گویند آن است که رنگ آن سیاه یا بنفش مایل به سیاه است. گوشت این گیاه سفید رنگ است.
در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات ترب سیاه را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص ترب سیاه و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی هم
زعفران گیاهى است علفى، دائمى و درعین حال زینتى که از طریق پیاز تکثیر می‏شود، زیرا زعفران یک گیاه نازاى طبیعى می ‏باشد. پیاز زعفران در حکم ساقه زیر زمینى محسوب می‏ گردد که از این جهت در گیاه شناسى به بُنَه یا Corm موسوم است. پیاز زعفران مدور، سخت ، گوشتى و به رنگ سفید است که بر روى آنها تعداد زیادى جوانه‏ هاى رویشى دیده می ‏شود.

ادامه مطلب
چای سفید
 
 
چای سفید در زمان سلسله ی تانگ کشف شد. نخستین محصول چای سفید در زمان سلسله ی کوئینگ، از جوانه های جوان چای به دست آمد. در آن زمان، فقط اشراف از این چای استفاده می کردند. در اواخر دهه ی 1800، نوع «سوزن نقره ای» این چای به محبوبیت رسید و به جوامع غربی صادر شد. در سال 2000 تحقیقی درباره ی خواص مفید و محبوبیت چای سفید در دنیای غرب منتشر و سبب شد این نوشیدنی در بازار جهانی رونقی دوباره بگیرد.
 
 
شناسنامه چای سفید
 
 به این ترتیب چای سفید که در ا
مدت‌ها است که نقل قولی در مورد خواص رازیانه از یک پزشک طب سنتی من را درگیر کرده است. او می‌گوید که رازیانه خواص سلامتی فراوانی دارد و هر کس می‌تواند از آن برای جبران کمبود مواد مغذی بدن خود استفاده کند. اگر این حرف از یک پزشک گفته نشده بود هیچ وقت باور نمی‌کردم که رازیانه تا این حد می‌تواند مفید باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در جیمیتو مقاله‌ای در مورد خواص رازیانه و عرق رازیانه، روغن رازیانه و همچنین دم‌نوش برای روشن شدن واقعیت‌ها در م
خواص ماش
 
 ماش، از
دسته خانواده حبوبات است که بومی هند محسوب می‌شود و قدمتی ۴ هزار ساله
دارد.ماش نوعی بنشن کوچک و سبز رنگ از تیره‌ی نخود و عدس است که به میزان
فراوانی پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی دارد. در این
مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص ماش قرمز و سبز برای کودکان و بارداری و بدنسازی و پوست در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
تاریخچه ماش
ماش نخستین
بار
خواص ماش
 
 ماش، از
دسته خانواده حبوبات است که بومی هند محسوب می‌شود و قدمتی ۴ هزار ساله
دارد.ماش نوعی بنشن کوچک و سبز رنگ از تیره‌ی نخود و عدس است که به میزان
فراوانی پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی دارد. در این
مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص ماش قرمز و سبز برای کودکان و بارداری و بدنسازی و پوست در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
تاریخچه ماش
ماش نخستین
بار
خواص ماش
 
 ماش، از
دسته خانواده حبوبات است که بومی هند محسوب می‌شود و قدمتی ۴ هزار ساله
دارد.ماش نوعی بنشن کوچک و سبز رنگ از تیره‌ی نخود و عدس است که به میزان
فراوانی پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی دارد. در این
مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص ماش قرمز و سبز برای کودکان و بارداری و بدنسازی و پوست در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
تاریخچه ماش
ماش نخستین
بار
خواص ماش
 
 ماش، از
دسته خانواده حبوبات است که بومی هند محسوب می‌شود و قدمتی ۴ هزار ساله
دارد.ماش نوعی بنشن کوچک و سبز رنگ از تیره‌ی نخود و عدس است که به میزان
فراوانی پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی دارد. در این
مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص ماش قرمز و سبز برای کودکان و بارداری و بدنسازی و پوست در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
تاریخچه ماش
ماش نخستین
بار
خواص ماش
 
 ماش، از
دسته خانواده حبوبات است که بومی هند محسوب می‌شود و قدمتی ۴ هزار ساله
دارد.ماش نوعی بنشن کوچک و سبز رنگ از تیره‌ی نخود و عدس است که به میزان
فراوانی پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی دارد. در این
مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص ماش قرمز و سبز برای کودکان و بارداری و بدنسازی و پوست در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
تاریخچه ماش
ماش نخستین
بار
خواص ماش
 
 ماش، از
دسته خانواده حبوبات است که بومی هند محسوب می‌شود و قدمتی ۴ هزار ساله
دارد.ماش نوعی بنشن کوچک و سبز رنگ از تیره‌ی نخود و عدس است که به میزان
فراوانی پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی دارد. در این
مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص ماش قرمز و سبز برای کودکان و بارداری و بدنسازی و پوست در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
تاریخچه ماش
ماش نخستین
بار
خواص ماش
 
 ماش، از
دسته خانواده حبوبات است که بومی هند محسوب می‌شود و قدمتی ۴ هزار ساله
دارد.ماش نوعی بنشن کوچک و سبز رنگ از تیره‌ی نخود و عدس است که به میزان
فراوانی پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی دارد. در این
مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص ماش قرمز و سبز برای کودکان و بارداری و بدنسازی و پوست در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
تاریخچه ماش
ماش نخستین
بار
خواص ماش
 
 ماش، از
دسته خانواده حبوبات است که بومی هند محسوب می‌شود و قدمتی ۴ هزار ساله
دارد.ماش نوعی بنشن کوچک و سبز رنگ از تیره‌ی نخود و عدس است که به میزان
فراوانی پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی دارد. در این
مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص ماش قرمز و سبز برای کودکان و بارداری و بدنسازی و پوست در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
تاریخچه ماش
ماش نخستین
بار
خواص ماش
 
 ماش، از
دسته خانواده حبوبات است که بومی هند محسوب می‌شود و قدمتی ۴ هزار ساله
دارد.ماش نوعی بنشن کوچک و سبز رنگ از تیره‌ی نخود و عدس است که به میزان
فراوانی پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی دارد. در این
مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص ماش قرمز و سبز برای کودکان و بارداری و بدنسازی و پوست در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
تاریخچه ماش
ماش نخستین
بار
خواص ماش
 
 ماش، از
دسته خانواده حبوبات است که بومی هند محسوب می‌شود و قدمتی ۴ هزار ساله
دارد.ماش نوعی بنشن کوچک و سبز رنگ از تیره‌ی نخود و عدس است که به میزان
فراوانی پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی دارد. در این
مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص ماش قرمز و سبز برای کودکان و بارداری و بدنسازی و پوست در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
تاریخچه ماش
ماش نخستین
بار
در دیدار اساتید: آمریکاییها «فشار» برایشان راهبرد است؛ یک تاکتیک هم دارند به اسم مذاکره/ فشار می آورند تا طرف خسته شود و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم. این مذاکره مکمل فشار است و برای آن است که محصول فشارها نقد شود/ راه مقابله هم این است که طرف مقابلشان، از ابزار فشار خود استفاده کند تا فشار را کم کند. اما اگر فریب دعوت به مذاکره را بخورد و بگوید پس احتیاجی به استفاده از اهرمهای فشار من نیست، آنوقت لغزیده و رفته و این یعنی باخت قطعی.
معرفی خواص قهوه
تمامی افراد با این سناریو روبرو شدند، یعنی باید تا پاسی از شب بیدار باشند و برای راه‎حل آن به قهوه پناه می‎برند. قهوه را به عنوان یک ضد خواب می‎شناسند ولی بیدار نگه داشتن فرد تنها خواص قهوه نیست. در این مطلب قصد داریم تعدادی از خواص بینظیر قهوه را با یکدیگر بررسی کنیم.
اگر بخواهیم از فواید قهوه برای شما صحبت کنیم ، قطعا در یک صفحه و چند کلمه نمیگنجد و خواص قهوه بسیار بیشمار است ولی به برخی از خواص قهوه در این مقاله اشاره کرد
خواص و مضرات حبوبات.
در مورد حبوبات حرف های زیادی برای گفتن است. عده‌ای به دلیل رژیم های غذایی حبوبات را از وعده‌های غذایی خود حذف می‌کنند.حبوبات جزء مواد اصلی غذایی هستند اما حبوبات مفید هستند یا مضر؟
در این مقاله ما به خواص و مضرات حبوبات می پردازیم
حبوبات چیست؟
حبوبات‌ تشکیل شده از گیاهانی هستند که شامل دانه هایی است که دور آن را مانند غلاف پوشانده اند.  حبوبات خوراکی شامل عدس، نخود فرنگی، نخود، لوبیا، سویا و بادام زمینی است. حبوبات
خواص کلم سفید و فواید مصرف آن برای سلامتی
کاهش خطر ابتلا به سرطان، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم ضربان قلب، کلسترول و فشار خون، سلامت کبد و افزایش عملکرد ذهن از مهمترین خواص کلم سفید است.
ستاره | سرویس سلامت - کلم سفید متداولترین و پرمصرفترین نوع کلم است و همانند دیگر سبزیجات این خانواده علاوه بر ارزش غذایی فراوان، به دلیل وجود ویتامینهای ضروری و مورد نیاز بدن در آن، دارای فواید درمانی متعدد نیز میباشد. در حقیقت خواصی که کلم سفید برای سلامتی دا
همه آنچه که باید درمورد خربزه بدانید را درادامه ببینید.
خواص خربزه بیشمار است و مصرف خربزه از سوی امامان نیز توصیه شده است. خربزه رفع کننده یبوست و کمک کننده به هضم غذا، افزاینده ادرار و دفع کننده کم خونی و سنگ مثانه و تولیدکننده عرق در بدن. به طور کامل به خواص و فواید و در عین حال به مضرات خوردن خربزه می پردازیم.

ادامه مطلب
بسته بندی حبوبات

لوبیا، عدس، ماش، نخود، لپه و...در گروه حبوبات یا بُنشن  انواع دانه‌های خوراکی هستند کهدارای مقدار زیادی پروتین، کربوهیدرات، مواد معدنی مثل آهن،کلسیم، پتاسیم،منیزیم و ویتامین آ می باشند.
این دانه های خوراکی که حبوبات نامیده می شوند دارای خواص بیشماری هستند که مصرف آن ها در رژیم های مختلف غذایی بسیار توصیه شده است.
اکثر این دانه ها از پروتئین گیاهی تشکیل می­ شوند و جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت و پروتئین حیوانی می
عسل دارایی خواص  دارویی بسیار زیادی میباشد 

فشار
ضعف
اختلال خواب
مشکلات بینایی
بوی بد دهان
درد دردناک، در کودکان بیش از یک ساله
سرفه و آسم
سکسکه
زخم معده
اسهال و دیازنتری
استفراغ
خوابیدن و ادرار مکرر
فشار خون بالا
چاقی
زردی
اگزما و درماتیت
سوختگی، برش و زخم
آرتروز
خواص آب گوجه فرنگی برای سلامتی بسیار است. آب گوجه فرنگی، خاصیت ضد سرطانی دارد. همچنین برای کاهش فشار خون و کلسترول مفید است. برای تقویت مو، پوست، دندان و … هم میتوانید از آب گوجه فرنگی، استفاده کنید. تقویت بینایی یکی دیگر از فواید آب گوجه فرنگی است. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب مهمترین خواص آب گوجه فرنگی را به شما معرفی می کنیم.

ادامه مطلب
فواید و خواص کنسرو عدس برای سلامتی بخش‌های مختلف بدن و طول عمرتان بسیار شگفت‌انگیز و چشمگیر است. عدس نوعی محصول کشاورزی است که از سال‌های بسیار دور تاکنون در آشپزی استفاده می‌شود. عدس به خانواده‌ی حبوبات تعلق دارد و از این نظر، به عنوان قدیمی‌ترین عضو خانواده‌ی حبوبات شناخته می‌شود که تاکنون توسط انسان کشت شده است. گیاه عدس با نام علمی لنس کیولیناریس مدیک، جزء خانواده‌ی باقلاییان است که در نواحی مختلف جهان به ویژه کشورهای جنوب شرق آس
خواص عسل و فواید آن برای سلامتی
همانطور که در مطلب قبل به آن اشاره شد خواص عسل از دیرباز برای جوامع مختلف بشری آشکار بوده است. اما در مناطق مختلف با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین فرهنگ و رسوم مردم تنها بخشی از خواص عسل بررسی و مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه با توجه به پژوهش ها و تحقیقات گسترده ایی که بر روی عسل صورت گرفته می توان به جرات گفت خواص عسل برای هیچکس ناشناخته نیست. . .
ادامه مطلب
 
بادرنجبویه گیاهی از خانواده نعناست و خواص شگفت انگیزی دارد.بادرنجبویه از قلب و کبد محافظت می کند و درمان خوبی برای تپش قلب است.این گیاه در بهبود بیش فعالی کودکان و بهبود کیفیت و کاهش اختلالات خواب بسیار موثر است.
ادامه مطلب
فشارسنج چیست؟فشار پارامتریست که در مباحث کنترل فرایند و قطعات ابزار دقیق بسیار مهم و اهمیت دارد، و مقدار این کمیت اسکالر برابر است با نیروی عمود بر سطح در واحد سطح، میزان فشار را توسط فشار سنج اندازه گیری می کنیم، فشار با واحد های مختلفی گفته می شود اما واحد استاندارد فشار در سیستم SI پاسگال است که برابر است با یک نیوتن نیرو که بر یک متر مربع از سطح جسمی وارد می شود.
ادامه مطلب
فشارسنج چیست؟فشار پارامتریست که در مباحث کنترل فرایند و قطعات ابزار دقیق بسیار مهم و اهمیت دارد، و مقدار این کمیت اسکالر برابر است با نیروی عمود بر سطح در واحد سطح، میزان فشار را توسط فشار سنج اندازه گیری می کنیم، فشار با واحد های مختلفی گفته می شود اما واحد استاندارد فشار در سیستم SI پاسگال است که برابر است با یک نیوتن نیرو که بر یک متر مربع از سطح جسمی وارد می شود.
ادامه مطلب
فشارسنج چیست؟فشار پارامتریست که در مباحث کنترل فرایند و قطعات ابزار دقیق بسیار مهم و اهمیت دارد، و مقدار این کمیت اسکالر برابر است با نیروی عمود بر سطح در واحد سطح، میزان فشار را توسط فشار سنج اندازه گیری می کنیم، فشار با واحد های مختلفی گفته می شود اما واحد استاندارد فشار در سیستم SI پاسگال است که برابر است با یک نیوتن نیرو که بر یک متر مربع از سطح جسمی وارد می شود.
ادامه مطلب
زعفران از ترکیبات شیمیایی متنوعی برخوردار است که عامل اصلی طعم، رنگ و خواص آن می باشند.در تاریخ، موارد بسیاری دیده شده که زعفران در نقش دارو برای درمان بیماری های زیر بکار گرفته شده است:آسمگرفتگی عضلاتاسترسکم خونی و نارسایی قلبهم چنین زعفران دارای خواص ضد درد است که به عنوان مسکن طبیعی کاربرد دارد.در علم پزشکی مدرن استفاده از زعفران برای خواص درمانی آن در رفع مشکلات زیر نیز کاربرد پیدا کرده است:رفع اضطرابدرمان سندروم پیش از قاعدگی (PMS)درما
نخود فرنگی با نام علمی Pisum sativum شناخته می‌شود که تشکیل شده از دانه‌های سبز رنگ بذری پوشیده شده در داخل پوشش است. این دانه‌های به نسبت دیگر دانه‌های موجود در حبوبات از گوشت بیشتری تشکیل شده‌اند. به لحاظ ساختاری دانه‌های نخود فرنگی جزئی از حبوبات است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد نخود فرنگی از سال‌ها قبل مورد استفاده انسان بوده است و امروز در سراسر دنیا این دانه‌های سبز رنگ پرخاصیت در غذاهای مختلف دیده می‌شود.
در ادامه مطلب به شما خوا
خواص شیر بز 
شیر منبع مناسبی برای ویتامینن های مورد نیاز انسان‌ نظیر: k ،A ،B۱ ،B۲ ،B۶ ،B۱۲ ،D ،C، اسید فولیک، فسفر، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و نیاسین است. اسیدیته موجود در 
شیر گاو بین ۶،۴ تا ۶،۸ می باشد؛ و به میزان کم اسیدی به شمار می رود. لذا مصرف شیر بز بهتر از شیر گاو است. برای آشنایی بیشتر با خواص شیر بز در ادامه با ما همراه 
باشید.

ادامه مطلب
فشارسنج چیست؟فشار پارامتریست که در مباحث کنترل فرایند و قطعات ابزار دقیق بسیار مهم و اهمیت دارد، و مقدار این کمیت اسکالر برابر است با نیروی عمود بر سطح در واحد سطح، میزان فشار را توسط فشار سنج اندازه گیری می کنیم، فشار با واحد های مختلفی گفته می شود اما واحد استاندارد فشار در سیستم SI پاسگال است که برابر است با یک نیوتن نیرو که بر یک متر مربع از سطح جسمی وارد می شود.
ادامه مطلب
فشارسنج چیست؟فشار پارامتریست که در مباحث کنترل فرایند و قطعات ابزار دقیق بسیار مهم و اهمیت دارد، و مقدار این کمیت اسکالر برابر است با نیروی عمود بر سطح در واحد سطح، میزان فشار را توسط فشار سنج اندازه گیری می کنیم، فشار با واحد های مختلفی گفته می شود اما واحد استاندارد فشار در سیستم SI پاسگال است که برابر است با یک نیوتن نیرو که بر یک متر مربع از سطح جسمی وارد می شود.
ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ارنا طب