نتایج جستجو برای عبارت :

رشد معاملات مسکن در مناطق 4 و 5 تهران

به گزارش اقتصادنیوز با این حال تورم
ماهانه کمتر در مناطق جنوبی، ریزش کمتر معاملات را رقم زد. آمار منطقه‌ای
معاملات مسکن نشان می‌دهد در پنج منطقه شهر تهران نبض خرید و فروش آپارتمان از کار افتاده و این وضعیت امکان تحلیل دقیق تغییرات قیمتی در این نقاط را سلب کرده است.


بازار معاملات مسکن در آخرین ماه از فصل بهار به بازاری با وضعیت خاص
تبدیل شد؛ طوری‌که به دلیل بروز وضعیت ویژه در این بازار، عملا فرآیند
تحلیل واقعی از شرایط منطقه‌ای معاملات
گزارش‌های بازار مسکن آبان‌ماه 98 نشان می‌دهد پنج منطقه از 22 منطقه تهران، سرآمد معاملات مسکن بوده‌اند و نیمی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.
با فروکش کردن تب افزایش قیمت‌ های پیشنهادی، بازار معاملات مسکن در تهران اندکی گرم شده و به تکاپو افتاده است. آمار نشان می‌دهد قیمت مسکن در تهران در مقایسه با نقطه‌ اوج بازار در تیرماه، ۶.۶ درصد کاهش داشته و این افت قیمت‌ باعث شده تا خرید و فروش ۴۶ درصد نسبت به ماه پایانی تابستان افزایش یابد.
به
✅ مسکن و  شرایط دوره ی رکود
☑️ بررسی‌ها نشان می‌دهد، اگرچه معاملات مسکن شهر تهران در مهرماه امسال تحت‌تاثیر اتمام فصل اوج نقل و انتقالات در بازار ملک و همچنین جهش‌های مکرر قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر، قرار داشت و به کمترین میزان مورد انتظار رسید، اما میزان افت ماهانه حجم معاملات مسکن در این ماه به مراتب کمتر از میزان افت ماهانه تعداد معاملات خرید مسکن در شهریورماه بود. شهریورماه امسال، حجم معاملات خرید مسکن در پایتخت در مقایسه با مرداد
علی‌رغم پیش‌بینی‌ کارشناسان  مبنی بر ادامه‌دار بودن شرایط ایستای بازار مسکن پایتخت تا پایان سال 98،  برخی از مناطق پایتخت با تنوع آگهی‌های پیشنهادی و افزایش معاملات مواجه  شده‌اند.
  
تا همین چند هفته گذشته، بخش تقاضا در بازار مسکن و خرید‌ و فروش ملک از یافتن آگهی پیشنهادی با قیمت مناسب ناامید بود، اما گزارش‌های میدانی اخیر از انعطاف طرف های معاملات مسکن در مناطق ۴ و ۵ تهران خبر می‌دهند. مناطق 4 و 5 معمولا” جزء مناطق فعال در  معاملات خ
این روند با نوساناتی در ماه‌های آینده مواجه شد و در تیرماه ۱۳۹۸ واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر مربع با ۱۴.۶ درصد از کل معاملات، بالاترین سهم را در توزیع فراوانی تعداد معاملات شهر تهران بر حسب سطح زیربنای و احد مسکونی از آن خود کردند. خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متر و خانه‌های ۷۰ تا ۸۰ متر مربع نیز به ترتیب با ۱۳.۸ و ۱۱.۹ درصد از کل معاملات در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
از سوی دیگر آمار گویای آن است که طی پنج سال گذشته خریداران به‌تدریج به واحدهای قدیمی‌تر روی آ
بررسی قیمت مسکن در تهران حاکی از آن است یک واحد مسکونی ۳۰۰ متری در پونک
با قیمت ۱.۵ میلیارد تومان و آپارتمان ۶۰ متری در آپادانا با قیمت ۲۳۰
میلیون تومان معامله شده است.
ه گزارش مشرق، طی ماه‌های اخیر
تعداد معاملات انجام شده بازار مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 70
درصد کاهش یافته است. افزایش بیش از 2 برابری قیمت‌ها قدرت خرید مردم را به
شدت کاهش داده و باعث شده کمتر کسی بتواند وارد بازار مسکن شود. وام‌های
پرداخت شده برای خرید مسکن نیز د
نشانه‌های بسیاری حاکی از احیای به نسبت جزیی بازار مسکن در کنار توقف کاهش قیمت‌ها در مهرماه امسال است. مقطعی یا ادامه‌دار بودن این روند به علل متفاوتی همچون بازار ارز، هزینه‌های ساخت و ساز و ...بستگی دارد.
 
افت شدید معاملات مسکن در ماه‌های مرداد و شهریور و رسیدن تعداد معاملات شهر تهران به پایین‌تر از سه هزار مبایعه نامه موجب شد تا برخی مالکان با احتمال کاهش قیمت مسکن به واگذاری ملک خود با قیمتی کمتر از قیمت مورد نظر خود اقدام کنند تا متحم
شهریور ماه امسال ۲ هزار و ۸۵۵  واحد مسکونی در تهران معامله شد. قیمت خرید مسکن و  تعداد معاملات می گوید  میانگین سهم هر واحد، کمی بیش از یک میلیارد تومان است.
  
باور این خبر شاید کمی دشوار باشد اما گردش مالی مسکن در شهریور امسال نشان می‌دهد که قیمت خرید مسکن در تهران به طور میانگین یک میلیارد و 30 میلیون تومان است یعنی برای خرید یک واحد مسکونی همین میزان پول لازم دارید.
به گزارش مجله دلتا با افت چشمگیر تعداد معاملات مسکن در چند سال گذشته، در م
با خروج سرمایه‌گذاران از بازار مسکن، واکنش این بازار در مناطق مختلف شهر تهران به کاهش قیمت مسکن متفاوت بوده است.
هر چند قیمت مسکن از ابتدای تابستان امسال روند کاهشی داشته و هم‌اکنون به سطح اسفندماه سال گذشته بازگشته است، اما واکنش مناطق مختلف پایتخت به  قیمت‌ها متفاوت بوده است. ریشه کاهش قیمت مسکن در تهران را می‌توان در خروج متقاضیان سرمایه‌گذاری از بازار معاملات جست‌وجو کرد.
به گزارش مجله دلتا مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران ام
عمده معاملات مسکن انجام‌شده در بازار مناطق مصرفی تهران، به آپارتمان‌های قدیمی در گروه متراژی تا 60 مترمربع تعلق دارد.
بررسی قیمت خرید آپارتمان های ۶۰ متری  و تعداد معاملات ملکی انجام‌شده در بازار مسکن تهران نشان می‌دهد که هم‌اکنون متراژ مورد جست‌وجوی متقاضیان مصرفی در اغلب مناطق شهر تهران تا ۶۰ متر مربع است.
به گزارش مجله دلتا در بین متقاضیان این گروه متراژی، خانه اولی‌هایی حضور دارند که ارزش نقدینگی آنها پس از تورم شدید ملکی در مدت ک
مصطفی قلی خسروی درون گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: درون ۲۰ روز ابتدای خردادماه ۱۳۹۸ بالغ پهلو ۴۷۰۲ فقره خرید و بیع مسکن در ده تهران ارتکاب شده که نسبت بوسیله زمان مشابه سال قبل ۶۱ درصد کاهش یافته است. این مقدار افت نقطه بوسیله نقطه ی معاملات، زیادترین مقدار کاهش هفتگی از دی ماه سال گذشته تاکنون را مدال می دهد. وی افزود: با وجودی که قراردادهای بیع و فروش، کاهش چشمگیری داشته، نزول اجاره مجله ها درون تهران کمتر بوده است. این نمایه می تواند مشعر ا
مسکن در تهران باز هم ارزان شدشهریورماه ۱۳۹۸ میانگین قیمت مسکن شهر تهران به ۱۲ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان در هر متر مربع رسید که ۱.۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش نشان می دهد؛ مردادماه نیز قیمتها ۳.۱ درصد افت کرده بود.
به گزارش ایسنا، شاخص قیمت مسکن شهر تهران برای دومین ماه پیاپی منفی شد. بر اساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن، در شهریورماه ۱۳۹۸ متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران به ۱۲ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۷ درصد کاهش و نس
حسام عقبایی در گفت‌‍‌وگو با خبرگزاری میزان ، در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال 98 و وضعیت مسکن در سال 98 بیان کرد: باوجود اینکه از سال ۹۲ تا ۹۶ رکود در این بازار‌ها حاکم بود و نوید خروج مسکن به گوش می‌رسید، اما در سال ۹۷ به یکباره این رکود عمیق‌تر شد به طوری که حجم معاملات در تیر ماه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد، مرداد ۳۶ درصد، شهریور ۴۵ درصد، مهر ۵۴ درصد، آبان ۵۸ درصد و آذر ۶۲ درصد کاهش داشت. وی در ادامه افزود: عمق رکود معاملات در سال ۹
بازار مسکن شهر تهران در حال رسیدن به قیمت تعادلی می باشد.
مقدمه :
از ابتدای سال 98 بازار مسکن در شهر تهران با بالا رفتن تورم در مناطق جنوبی شهر به تعادل قیمتی نزدیک میشود؛ نشانه‌هایی نیز از رشد منفی قیمتی نیز در دو منطقه نمایان گر گشته است .
گزارش سایت بانپ از روند قیمتی مسکن در شهر تهران
پس از ایجاد فضای هیجانی در نیمه شمالی شهر تهران که در سال پیش اتفاق افتاد، از اوایل سال ۱۳۹۷ رشد قیمت به مناطق جنوبی تغییر مسیر داد. در سال گذشته معمولاً د
مسکنبا وجود نگرانی‌های منطقه‌ای که نیمه دی ماه به وجود آمد و می‌توانست تاثیراتی در رونق بازار مسکن ایجاد کند، آمار از افزایش ۱۱ و ۱۹ درصدی ماهانه معاملات ملک در شهر تهران و کل کشور حکایت دارد.
به گزارش ایسنا، دی امسال معاملات ملک در تهران و کل کشور به ترتیب ۱۱ و ۱۹ درصد نسبت به ماه قبل افزایش پیدا کرد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد شاهد افت موقت خرید و فروش مسکن باشیم.
رشد نسبی قراردادهای خرید و فروش مسکن در حالی اتفاق افتاده که ماه قبل
شمال شهر تهران مناطق زیادی از تهران را در بر می گیرد . مناطق 1 و 3 از مناطق 22 گانه تهران جزء شمال تهران محسوب می شود .
اقدسیه ، تجریش ، چیذر ، دزاشیب ، ونک ، دروس و ... جزء مناطق شمال تهران به حساب می آیند .
شرکت وانت بار ایرانکس برای خدمت رسانی به اهالی محترم مناطق شمالی تهران اقدام به ایجاد واحد باربری در این مناطق کرده است تا همشهریان بتوانند وسایل و کالاهای خود را با نرخ مناسب و با کیفیت بالا جابه جا کنند .
این مجموعه حتی در روزهای تعطیل به مشتری
در ماه نخست پاییز بازار مسکن شاهد رشد جزیی قیمت به میزان ۰.۴ درصد بوده است، اما بررسی های میدانی نشان می‌دهد که این افزایش را نمی‌توان به همه مناطق تهران تعمیم داد.
به رغم صعود اندک قیمت مسکن در پایتخت، بعضی مناطق جنوبی تهران از اولین داوطلبان کاهش قیمت مسکن در سال 98 و پیشتاز تورم منفی ملک بوده‌اند. 
به گزارش مجله دلتا طی مهرماه امسال در میان 22 منطقه شهر تهران، بیشترین میانگین قیمت فروش واحد مسکونی به منطقه یک، هر متر مربع معادل 27 میلیون و 8
به طور معمول بازار معاملات در نیمه بهمن‌ ماه هر سال و پیش از آنکه تورم معمول سالانه، دوباره بر قیمت مسکن تاثیر بگذارد تکان می‌خورد.
رکود بازار مسکن پیش از این نیز در سه دهه گذشته در کشور تجربه شده است، با این تفاوت که اکنون کارشناسان می‌گویند؛ حتی با حرکت بازار انتظار نداشته باشید قیمت‌ها بیش از 20 درصد کاهش پیدا کند.
به گزارش مجله دلتا  بازار مسکن در نیمه دوم زمستان وارد فاز معاملاتی می‌شود و تعداد قراردادها افزایش می‎یابد؛ اما به گفته ک
در حالی است که میانگین رشد قیمت  در شهر تهران نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۵۷ درصد بوده اما خرید آپارتمان  40 متری در تهران، ۷۵ درصد رشد قیمت را به خود اختصاص داده اند.
  
خرید آپارتمان 40 متری در تهران در پی افزایش قیمت مسکن، فشار تقاضا را موجب شده است. از دیگر سو نیز عدم  تمایل بساز بفروش ها به ساخت واحدهای زیر 60 متر، زمینه کمبود عرضه واحدهای  ۴۰ متر مربعی را فراهم کرده است؛ تا جایی که این واحدها با ۷۵ درصد رشد  قیمت، بالاترین میزان تورم را در ب
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم،
معاملات مسکن طی چهار ماه ابتدایی سال با اُفت 50 درصدی روبرو شده و ترمز
رشد شتابان قیمت‌ها در بازار کشیده شد تا جایی که در تیر ماه نرخ خرید مسکن
در مناطق مختلف شهر تهران به طور میانگین تنها 1 درصد رشد کرد و این
براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی است، ولی در واقعیت امر این رشد
تا 10 درصد نیز قابل مشاهده و ملموس است.
در
این میان صحبت‌های بسیاری درباره دریافت مالیات از عایدی مسکن و خانه‌های
خالی از س
خبرها حاکی از آن است که به علت کاهش قدرت خرید مردم تهرانی ها به خانه های کوچک تر رو آورده اند.
با افزایش نوسان های بازار مسکن هر روزه شاهد خبرهای جدید در این حوزه هستیم. خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم. اما این بار خبرهای موجود در این حوزه حاکی است که تهرانی‌ها به خانه‌های کوچک‌تر رو آورده‌ و بیشتر مردم به سمت خانه‌های کم متراژ گرایش پیدا کرده اند.
به گزارش مجله پیام دلتا ، طی سال‌های پس از 1392 واحدهای 60 تا 70 متر مربع
با توجه به میانگین قیمت مسکن پایتخت در مهرماه ۹۸، هم‌اکنون قیمت یک واحد ۶۵ متری، ۸۲۶ میلیون و یک واحد ۵۵ متری، ۶۹۹ میلیون تومان است.

علی‌رغم گفته کارشناسان مبنی بر تورم‌زا بودن افزایش وام مسکن محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی از رایزنی این وزارتخانه با بانک مسکن برای اختصاص وام ارزان قیمت به سه دهک درآمدی یک، دو و سه خبر داده است.
به گزارش مجله دلتا محمودزاده به تازگی درباره تسهیلات مسکن اظهار داشته است: با توجه به اینکه صندوق پس
شورای عالی قضایی حذف اسناد عادی (قولنامه مسکن) را از معاملات ملکی کلید زد و دو سازمان زیر مجموعه خود را مکلف کرد تا در صورت نیاز به قانون در این زمینه، به تهیه لایحه برای حذف اسناد عادی از چرخه معاملات ملکی اقدام کنند.
 
اقدامی که در صورت نهایی شدن آن و تبدیل شدن به قانون، موجب از بین رفتن زمینه بسیاری از جرایم و کاهش تا ۵۰ درصدی دعاوی قضایی می شود و بساط پرونده های کلاهبرداری در فروش زمین و مسکن و واگذاری غیرقانونی یک ملک به چند نفر برچیده می ش
بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی، مسکن یکمی ها می توانند در ۶ تا ۱۰ منطقه شهر تهران واحدهای ۴۰ تا ۵۰ متری خریداری کنند.
 
در حالی که بانک مرکزی اعلام کرده است که دارندگان تسهیلات مسکن یکم ویژه زوج ها می توانند در ۶ تا ۱۰ منطقه شهر تهران واحدهای ۴۰ تا ۵۰ متری خریداری کنند، اما در این مناطق واحد مسکونی زیر ۱۵ سال به سختی پیدا می‌شود.
به گزارش مجله دلتا هرچند میانگین قیمت مسکن در تعدادی از مناطق پایتخت به متری ۵.۵ تا ۸.۵ میلیون تومان رسیده است، اما ک
بعد از افت معاملات از نیمه خرداد امسال، با شروع فصل پاییز قیمت مسکن به قیمت واقعی خود نزدیک‌تر شده است.
با شروع پاییز و بعد از طی تابستانی با رکودی بی سابقه در بازار مسکن در ده سال گذشته، واقعی‌تر شدن قیمت‌ ها، پای فروشندگان واقعی را نیز به پای میز معامله کشانده است. این موضوع نشان می‌دهد که مالکان با در نظر گرفتن احتمال کاهش قیمت مسکن قصد ندارند بیش از این از افت قیمت‌ ها متضرر شوند.
به گزارش مجله دلتا بازار مسکن وضعیت رکودی مشابهی را پیش
تعداد معاملات بازار مسکن در مهر ماه سال ۱۳۹۸.
تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در مهر ماه سال 1398، به 3.4 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 22.0 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 63.7 درصد کاهش نشان می دهد.
ادامه مطلب
بعد از تنش‌های ارزی که در دو سال گذشته، بازار املاک را تحت‌الشعاع خود قرار داد و به رکود در بازار مسکن دامن زد، اکنون 22 منطقه تهران از روند هماهنگی در قیمت مسکن پیروی نمی‌کنند.
به گفته کارشناسان، رکود در بازار مسکن ، بی‌سابقه‌ترین دوره رکود طی 20 سال اخیر است. هرچند این شرایط، باعث شده میزان معاملات املاک تا 80 درصد در مقایسه با دوره رونق کاهش یابد، اما مناطق مختلف تهران در این دوره در خصوص قیمت‌گذاری رفتاری متفاوت داشته‌اند.
به گزارش مجل
یک تحلیلگر بازار مسکن معتقد است احتمال آنکه «رکود تورمی» در بخش مسکن دست کم تا پایان فصل بهار ۹۹ ادامه داشته باشد، وجود دارد.

پایگاه خبری بانک مسکن
علی قائدی کارشناس و تحلیلگر بازار مسکن با بیان اینکه حجم تقاضای مصرفی در بازار معاملات مسکن به شدت کاهش پیدا کرده است، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: در بررسی وضعیت کنونی و مسیر حرکت آتی بازار مسکن، توجه به چند متغیر اصلی ضروری است.
ادامه مطلب
تعداد چهار هزار و 29 قرارداد خرید و فروش ملک در مهرماه در شهر تهران نشان می‌دهد که تعداد معاملات در مقایسه با ماه شهریور 17 درصد رشد داشته است.
به طور معمول با پایان یافتن فصل تابستان، قراردادهای خرید و فروش ملک بین ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد، اما در مهرماه سال 98 بازار مسکن برخلاف معمول واکنش افزایشی داشته است. به نظر می‌رسد دلیل این اتفاق، ورود مجدد متقاضیان مصرفی به بازار با فروکش کردن هیجان تابستانی بازار مسکن باشد.
به گزارش مجله دلتا مصط
در آذرماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۴۰ متر مربع بیشترین رشد قیمت و واحدهای ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مربع کمترین رشد را تجربه کرده‌اند.
بازار خرید و فروش خانه در تهران در آذرماه ۹۸ نشان می‌دهد که در این ماه واحد‌های ۶۰ تا ۸۰ مترمربع با اقبال بهتری در معاملات همراه بوده است. خانه‌های ۴۰ تا ۶۰ متر مربع که به جز مناطق ۱ تا ۳ از پراکندگی نسبتا مناسبی در دیگر نقاط تهران برخوردار است، از نظر تعداد معاملات و رشد قیم
قراردادهای امضا شده معاملات  مسکن در شهریورماه سال جاری نشان می‌دهد که تعداد معاملات با منفی ۷۴ درصد  به پایین‌ترین سطح خود طی شش سال اخیر رسیده و بازار مسکن همچنان بر رکود  پافشاری می‌کند.
  
به رغم پیش‌بینی فعالان و مسوولان بازار مسکن مبنی بر کاهش تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن در نیمه دوم سال 98 و عمیق‌تر شدن رکود بازار مسکن؛ تعداد قراردادهای  امضا شده خرید و فروش در تهران تا نیمه مهرماه امسال  در مقایسه با  همین  مدت درشهریور ماه
بررسی حجم معاملات طی 28 روز ابتدایی مهر ماه نشان از کاهش 67 درصدی تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن درپایتخت نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
رشد ۲۰ درصدی حجم معاملات خرید و فروش مسکن در مهرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته در شرایطی اتفاق افتاده است که معمولا در ماه مشابه در سال‌های گذشته،با ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش معاملات مسکن روبرو بوده‌ایم.
به گزارش مجله دلتا بنابر گزارش اتحادیه مشاوران املاک تهران از آخرین وضعیت مسکن، از ابتدای مهر تا 28 مهر 97، در
وضع
مسکن در شهرستان ها بهتر است
 
بررسی آمارها
نشان می‌دهد که اگرچه تعداد معاملات خرید مسکن در شهر تهران در سال گذشته نزولی
بود و روند کاهشی در پیش گرفت، نبض معاملات مسکن در سایر شهرها تندتر شد و بازار
ملک این شهرها به لحاظ تعداد معاملات خرید واحدهای مسکونی، روندی رو به جلو در پیش
گرفت.
 
در شرایطی که روند کلی بازار مسکن، در سال ۹۷، معاملات خرید
وفروش آپارتمان در شهر تهران را به سمت رکود پیش برد اما در سایر شهرها،
آمارمعاملات خرید مسکن در مق
با وجود رشد لجام‌گسیخته قیمت مسکن در تهران طی دو سال اخیر هم‌اکنون می‌توان با نقدینگی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان آپارتمان خریداری کرد و در مواردی با نرخ‌های کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان نیز خانه یافت می‌شود.
به گزارش ایسنا، واحدهای ۵۰ تا ۷۰ متر مربع با سهم ۳۰ درصدی از معاملات مسکن شهر تهران بیشترین تقاضا را از نظر متراژ به خود اختصاص می‌دهد؛ گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که این نوع واحدها بیشتر در محدوده جنوب، غرب و شرق تهران وجود دارد. واحد
تعداد معاملات انجام شده در بازار مسکن منطقه 12 شهرداری تهران نشان می‌دهد که این بازار چند ماهی است اوضاع مساعدی ندارد.
نگاهی به قیمت مسکن در منطقه ۱۲ و تعداد خرید و فروش نشان می‌دهد؛ حتی با وجود مناسب و عقلانی بود قیمت‌ها، این منطقه همچنان در معرض آسیب ناشی از کاهش معاملات مسکن قرار دارد.
به گزارش مجله دلتا منطقه ۱۲ اگرچه یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران است که سابقه سکونت در آن نسبت به مناطق مصرفی و پرطرفدار چهار و پنج، واقع در شرق و غرب ت
بانک مسکن از ۱۵ مهرماه 98 محدودیت شرط سنی واحدهای مسکونی برای دریافت‌ وام از طریق اوراق را که تا پیش از آن ۲۰ سال بود به ۲۵ سال افزایش داد.
اخیرا بنابر مصوبه جدید وام خرید مسکن امکان استفاده از همه تسهیلات برای خرید خانه‌ هایی با عمر بنای حداکثر ۲۵ سال، مجاز و بلامانع اعلام شده است.
به گزارش مجله دلتا بانک مسکن در تازه‌ترین اقدام خود امکان استفاده از انواع تسهیلات خرید مسکن (به جز خانه‌‏اولی‌ها) را برای خانه‌های با عمر بنای حداکثر ۲۵ سال س
با توجه به فرارسیدن تعطیلات
پیش‌روی عید فطر و نیمه خرداد، پیش‌بینی فعالان بازار مسکن این است که در
خرداد ماه با افت قابل‌توجه معاملات روبرو شویم.

رشد ۱۲/۵ درصدی قیمت مسکن در اردیبهشت ماه سبب شده معاملات در روزهای سپری شده از خرداد ماه پرتعداد نباشد.
به گزارش تجارت‌نیوز، سامانه
اطلاعات
ادامه مطلب
نشانه‌های بسیاری حاکی از احیای به نسبت جزیی بازار مسکن در کنار توقف کاهش قیمت‌ها در مهرماه امسال است. مقطعی یا ادامه‌دار بودن این روند به علل متفاوتی همچون بازار ارز، هزینه‌های ساخت و ساز و ...بستگی دارد.
افت شدید معاملات مسکن در ماه‌های مرداد و شهریور و رسیدن تعداد معاملات شهر تهران به پایین‌تر از سه هزار مبایعه نامه موجب شد تا برخی مالکان با احتمال کاهش قیمت مسکن به واگذاری ملک خود با قیمتی کمتر از قیمت مورد نظر خود اقدام کنند تا متحمل
در بهمن ماه 98، میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران به بیشترین میزان خود در 11 ماه گذشته و به 14.4 میلیون تومان رسید.
تازه‌ترین گزارش‌ها از بازار مسکن در بهمن ماه ۹۸ نشان می‌دهد که به‌رغم افزایش قیمت‌ها، معاملات مسکن در شهر تهران همچنان در حال رشد است. در ماه مذکور میانگین قیمت خرید و فروش هر متر مربع آپارتمان و واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران به ۱۴.۴ میلیون تومان رسیده است که در مقایسه با د
افت معاملات و تا حدودی قیمت مسکن در این روزها نوید این را می‌دهد که رکودی سنگین بر بازار حاکم خواهد شد؛ حال سوال این است: باید بابت این رکود که کاهش قیمت‌ها را به همراه خواهد داشت، خوشحال بود؟
پیش‌بینی کارشناسان از آینده قیمت مسکن/ عقب ماندن عرضه از تقاضا خطرناک استبه گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روند نزولی قدرت خرید متقاضیان مسکن به دلیل رشد بیش از 100 درصدی قیمت ها ماه‌هاست که ادامه دارد و سرانجام این کاهش قدرت خرید خود را با افت
گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که عرضه املاک کلنگی در دو منطقه یک و سه تهران علی‌رغم کاهش چشمگیر باز هم بیشتر از مناطق دیگر پایتخت است.
برآورد پرس و جو از مشاوران املاک پایتخت گویای آن است که طی روزهای گذشته عرضه املاک کلنگی در مناطق یک و سه علی‌رغم کاهش چشمگیر تعداد معاملات چنین املاکی در مقایسه با دوره رونق، نسبت به مناطق دیگر تهران بیشتر بوده و این مناطق باز هم سهم بیشتری را در آگهی فروش خانه کلنگی داشته‌اند.
به گزارش مجله دلتا علاوه بر
با نزدیک شدن به پایان سال، بازار مسکن پایتخت شرایط بهتری را از لحاظ رونق تجربه می‌کند. در این میان مناطق 4 و 5 همچنان سرآمد مناطق پرتقاضا هستند.
هم‌اکنون دامنه قیمت پیشنهادی خرید و فروش آپارتمان در مناطق ۴ و ۵ ، دو منطقه شرقی و غربی تهران، نزد بنگاه‌های ملکی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است.
به گزارش مجله دلتا بیشترین معاملات ماهانه مسکن در طول سال‌های گذشته در مناطق ۴ و ۵ شهر تهران انجام شده و این دو منطقه همواره در زمره سه منطقه پرتقاضای بازا
تحلیلگران می‌گویند بازار مسکن در زمستان سال 98 شروع خوبی داشته و از رونق بیشتری نسبت به پاییز برخوردار بوده است.
علی‌رغم آمار منتشر شده از روند صعودی معاملات بازار مسکن ۹۸ و افزایش تعداد معاملات در آذرماه امسال، یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید نمی‌توان چندان به این بازار چندان خوشبین بود چرا که عدم تغییر پارامتر های تاثیر گذار اقتصادی مانند نرخ ارز و نقدینگی بازار مسکن را دوباره وارد رکود می‌کند.
به گزارش مجله دلتا مهران داودی، تحلیل‌گر
عضو کمیسیون عمران مجلس درباره وضعیت بازار مسکن گفت: مجموعه شواهد نشان می‌دهد که افت قیمت مسکن در بازار مقطعی و موقتی نیست و این روند ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، پس از گذشت یک سال از خیز قیمت‌ها در بازار مسکن، آخرین گزارش‌ها از بازار پایتخت نشان می‌دهد که در پی افت شدید حجم معاملات، در مرداد ماه قیمت مسکن نزولی شد و تا ۳ درصد کاهش یافت.
تعداد معاملات مسکن در تهران در ۵ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشت
عضو کمیسیون عمران مجلس درباره وضعیت بازار مسکن گفت: مجموعه شواهد نشان می‌دهد که افت قیمت مسکن در بازار مقطعی و موقتی نیست و این روند ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، پس از گذشت یک سال از خیز قیمت‌ها در بازار مسکن، آخرین گزارش‌ها از بازار پایتخت نشان می‌دهد که در پی افت شدید حجم معاملات، در مرداد ماه قیمت مسکن نزولی شد و تا ۳ درصد کاهش یافت.
تعداد معاملات مسکن در تهران در ۵ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشت
در شرایطی که خانه های کوچک متراژ تهران عمدتا چند سال ساخت هستند،  اوراق تسه به فروش این املاک کمک می کند.
  
متراژ واحدهای مسکونی نوساز در سطح  پایتخت نشان می‌دهد که گرایش سازندگان مسکن به ساخت خانه‌های بیش از 70 متر  است. این موضوع به خودی خود یک هشدار به بازار مسکن درباره خانه های قدیمی  ساز است، هرچند اوراق تسه به کمک این خانه ها آمده است.
به گزارش مجله دلتا اختصاص سهم 42 درصدی خرید و فروش واحدهای مسکونی در تیر ماه 96 در شهر  تهران به خانه ها
بانک‌ها نقش اساسی در گرانی مسکن دارند | ۸۰ درصد نقدینگی نظام بانکی در بخش مسکن زمین‌گیر شد!
کمال اطهاری اقتصاددان و کارشناس مسکن:
یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن با وجود کاهش تعداد معاملات وجود معاملات صوری در بازار مسکن ایران است.
بخش عمده‌ای از سرمایه‌های بانک‌ها در بخش مسکن و مستغلات سرمایه‌گذاری شده‌است. بنابراین به نظر می‌رسد قیمت گذاری بالای املاک بانک‌ها که به منظور بالا بردن دارایی‌های آن‌ها در ترازنامه صورت می‌گیرد، یک
بازار رهن و اجاره آپارتمان در تهران به دلیل رکود تورمی که از سال 97 آغاز شده، دست متقاضیان بسیاری را به سمت آپارتمان‌های کوچک‌متراژ دراز کرده است.
با وجود کسادی معاملات در بازار رهن و اجاره آپارتمان در تهران ، متقاضیان املاک ۴۰ تا ۶۰ متر مربعی در مناطقی از پایتخت که عرضه این املاک در آن‌ها بیشتر است، درپی آپارتمانی با قیمت مناسب هستند.
به گزارش مجله دلتا از سال گذشته با جهش ناگهانی اجاره‌بها، تقاضای اجاره واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ در بین
 
 
چک در معاملات مسکن کاربردهای فراوانی دارد و شما معاملات بسیار کمی در خصوص معاملات ملکی می بینید که در آن حداقل یک برگ چک در میان طرفین معامله تبادل نشود.  در بیشتر مواقع چک به عنوان چک تضمین، چک چک بیعانه و ... در این نوع معاملات مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 
در متن زیر برخی نکات مهم در خصوص صدور چک در معاملات مسکن را بیان خواهیم کرد:
1. در معامله هایی که بین دو طرف رد و بدل می شود، حتما در متن قرارداد شماره چک ها را وارد کنید تا احتمال هر گونه
همانطور که در ابتدای بازار هم اشاره کردم امروز حجم و ارزش معاملات مهم هست
بازار با حجم کم شروع شد متاسفانه و الان شاهد افزایش فشار فروش در نمادها هستیم. باید ببینیم نیمه دوم بازار به چه صورت خواهد بود!
 
 
ساعت 12 و 30 دقیقه: ارزش معاملات امروز بورس تهران کمتر از 2000 میلیارد تومان به ثبت رسید!
ارزش کلی ملک، ارزش هر متر مربع و متراژ، هر کدام سهمی از کل معاملات شهر تهران در مهر امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

خرید خانه با قیمت مناسب افراد بسیاری را مجاب کرده است تا به جست‌ و جوی آپارتمان مورد نظر خود در مناطق ۷، ۹ تا ۲۱ و برخی محله‌های دو منطقه‌ی ۴ و ۸ باشند، ویژگی‌های قیمتی و متراژی آپارتمان‌ها هر کدام سهمی در جذب تقاضا داشته‌اند.
به گزارش مجله دلتا از نظر قیمت، خانه‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان؛ از نظر ارزش هر متر مربع، خانه‌ه
در حالی نرخ اجاره مسکن در تهران تا پایان آبان‌ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته، ۳۱.۴ درصد افزایش یافته که قیمت مسکن با کاهش مواجه بوده است.
با کاهش قیمت مسکن که نتیجه تعدیل بازارهای موازی طلا و ارز بود، مستاجران در چند ماه گذشته نه فقط شاهد کاهش نرخ رهن و اجاره در تهران نبودند بلکه با روند افزایشی آن مواجه شدند. آگاهان بازار مسکن دلیل آن را وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی و پایین بودن توان خریداران مسکن می دانند.
به گزارش مجله دلتا ؛ بانک‌
افزایش مجدد قیمت طلا و ارز، در روزهای گذشته موجب تشدید نگرانی خریداران و متقاضیان مصرفی مسکن شده و پیش بینی قیمت مسکن را دشوار کرده است.
کارشناسان اقتصاد مسکن پیش از این پیش بینی کرده بودند که قیمت مسکن در سال ۹۹ نمی‌تواند بیشتر از نرخ تورم افزایش رشد کند و این افزایش بسیار پایین‌تر از خط تورم خواهد بود، اما جهش بازار های طلا و ارز در روز های اخیر با این پیش بینی ها مغایر است.
به گزارش مجله دلتا بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، میانگ
اقتصادنیوز: بازار پیش‌فروش مسکن که از یک ماه گذشته و به‌دنبال افت شدید تقاضا برای خرید مسکن از سوی سمت عرضه واحدهای مسکونی مورد توجه قرار گرفته و این موضوع موجب افزایش تعداد آگهی‌های فروش واحدهای در حال ساخت شده است، هم‌اکنون با شرایط جدید به یکی از گزینه‌های خرید مسکن برای متقاضیانی تبدیل شده است که به‌دلیل نداشتن نقدینگی کافی برای خرید آپارتمان آماده، به اجبار به حاشیه بازار رانده شده‌اند.
به گزارش اقتصادنیوز، درحالی‌که در دوره ر
وقتی از آپارتمان‌های لوکس  صحبت  می‌کنیم؛ منظور واحدهایی است که  مساحت بیش از 150 مترمربع دارند و از  امکانات کامل برخوردارند. گزارش‌های میدانی بازار رهن و اجاره خانه نشان  می‌دهد که این واحدها در حال از دست دادن مشتریان خود هستند.
  
قیمت‌ های پیشنهادی رهن و اجاره خانه‌ های لوکس به ویژه در مناطق شمالی تهران نشان می‌دهد که اگر حتی در گروه درآمدی قشر متوسط رو به بالا هم باشید، برای پیدا کردن خانه‌ای با قیمت مناسب باید کفش آهنی به پا کنید.
رهن و اجاره سوله در تهران
 زمانی که فرد یا مجموعه ای در پی انجام امور خود در فضای مسقف و فراخی هستند ، استفاده از سوله در اولویت کار آن ها قرار دارد .
 این روز ها با توجه به  افزایش قیمت ‌ها و قیمت های من در آوردی مالکان یا دلالان بازار فروش و رهن و اجاره سوله در تهران یا املاک صنعتی دیگر به کسادی رسیده است.
 وقتی رقمهای معاملات سنگین می‌شود و مالکان قیمت رهن و اجاره را بالا میبرند کار برای دفاتر فروش املاک صنعتی در تهران  هم سخت می‌شود. باید ا
شرایط ویژه در بازار اجاره مسکن
بازار اجاره واحدهای مسکونی در آستانه آغاز فصل اوج جابه‌جایی‌ها در یک شرایط ویژه قرار گرفته است؛ این شرایط ویژه بیش از آنکه ناشی از تحولات اخیر بازار معاملات مسکن باشد بیشتر از جو روانی حاکم بر بازارها و متغیرهای بیرونی تاثیر گرفته است؛ در حالی که طی ماه‌های اخیر سرعت رشد اجاره‌بهای مسکن از سرعت رشد قیمت واحدهای مسکونی کمتر بوده است،
 
اما وضعیت فایل‌های اجاره پیشنهاد شده به بازار مسکن در روزهای اخیر نشان
گزارش هفته سوم آذرماه نشان می‌دهد که بازار معاملات مسکن، نوسان‌های جزیی را تجربه کرده است.
پرس و جو درباره وضعیت بازار مسکن از مشاوران املاک مسکونی در مناطق مختلف پایتخت نشان می‌ دهد که در هفته سوم آذر ماه نشانه‌ای محسوس از افزایش قیمت‌های پیشنهادی مسکن تحت تاثیر افزایش قیمت بنزین در عمده مناطق شهر دریافت نشده است.
به گزارش مجله دلتا به دنبال افزایش قیمت بنزین طی هفته‌های گذشته، برخی از فعالان و واسطه‌های بازار مسکن به ویژه در مناطق
بازار مسکن یکی از مهم ترین بازارهای ایران است؛ حجم پول و سرمایه در گردش این بازار نیز اهمیت آنرا به خوبی نشان می‌دهد. از سویی، فرصت‌ها و تهدیدهای این بازار نیز بسیار بیشتر از بازارهای دیگر است. در نتیجه، اتخاذ یک «تصمیم درست» در بازار مسکن هم می تواند آینده‌ای سودآور و مطمئن‌تر را رقم بزند و هم ریسک‌های همیشگی در این بازار مهم و حساس و احتمال کاهش ارزش سرمایه‌ را به حداقل برساند. کشف و آگاهی از فرصتهای بازار مسکن، تنها با کمک داده‌ها و اط
تازه‌ترین آگهی‌ های عرضه و فروش آپارتمان‌های مسکونی در تهران نشان دهنده یک شاخصه مهم است.
تحقیقات میدانی از بازار معاملات و قیمت آپارتمان در شهر تهران نشان می‌دهد آگهی‌های جدیدی که در بازار شب عید عرضه شده‌است در اکثر موارد، آگهی‌هایی با سطح قیمتی مناسب در مقایسه با ماه‌های گذشته است.
به گزارش مجله دلتا در میان آگهی‌هایی که به تازگی به بازار مسکن عرضه شده‌است، تعداد موارد فروش با سطح قیمت متعارف بیش از تعداد آگهی‌های با قیمت نامتعا
منطقه 5 تهران در سال‌های گذشته در صدر فهرست بالاترین قراردادهای خرید و فروش مسکن قرار داشته است.
منطقه 5 به لحاظ موقعیت جغرافیایی از سمت شمال به ارتفاعات تهران، از شرق به بزرگراه آیت‌الله اشرفی اصفهانی، از جنوب به جاده مخصوص کرج و از غرب به مسیل کن منتهی می شود. قیمت مسکن در منطقه 5 یکی از دلایلی است که موجب ترجیح تقاضا به سکونت در این منطقه شده است.
به گزارش مجله دلتا یکی از دلایل قدرت این منطقه در جذب کافی متقاضی، قیمت هر متر مربع واحد مسکون
کاهش توان خرید و همسو نبودن تسهیلات بانکی با رشد قیمت‌ها، وضعیت مسکن را در نیمه ابتدایی سال 98 بغرنج کرد، اما آمارها حاکی از کاهش قیمت‌ها در نیمه دوم امسال است.
 
با جهش قیمت مسکن در سال گذشته، نیمه ابتدای سال 98 کشش افزایش بیشتر قیمت‌ها را نداشت و وضعیت معاملات در تابستان به رکودی‌ترین حالت ممکن در دهه گذشته رسید. از اواخر شهریورماه تعداد مبایعه‌نامه‌ها، رفته رفته با افزایش جزیی روبرو شد، هرچند که ارقام نسبت به سال گذشته تا حد زیادی کمتر
کاهش ماهیانه نرخ در مناطق میانی، افت ۷۸ درصدی معاملات و افزایش ۲۵ درصدی ساخت‌وساز، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای را پیش روی بازار مسکن پایتخت قرار داده است.
گسترش نیوز: به دنبال توقف رشد قیمت‌ها در بازار مسکن و افزایش ساخت‌وساز، نشانه‌های جابه‌جایی عوامل رکودزا بروز کرد. تا دو ماه قبل، واسطه‌های ملکی عنوان می‌کردند علت اصلی رکود به نبود تقاضا مربوط نمی‌شود بلکه مالکان از فروش خودداری می‌کنند.
مشاهدات میدانی نیز با توجه به نبود چشم‌ان
کانون خانه‌های ارزان قیمت در تهران مناطقی هستند که در آن‌ها واحدهای کوچک‌متراژ و میان‌متراژ عرضه می‌شوند.
با گرانی حاکم بر بازار مسکن پایتخت، طبیعی است که مناطقی که امکان خرید خانه ارزان در آن‌ها وجود داشته باشد زیر ذره‌بین قرار گیرد.
به گزارش مجله دلتا این مناطق شامل محله‌هایی می‌شوند که در آن‌ها آپارتمان‌های کوچک‌ متراژ و میان‌ متراژ متراکم است و پیش از این هم متقاضیان مسکن به‌ویژه خانه اولی‌ها نیز در این مناطق به جست‌وجوی خان
به گزارش سایت جوکاخ قیمت هر متر زمین و خانه کلنگی در مناطق مختلف تهران به میانگین مبلغ 18 میلیون و 733 هزار تومان رسیده است و این موضوع یعنی چیزی در حدود 86 درصد افزایش قیمت نسبت به سالهای گذشته.
متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 18 میلیون و 733 هزار تومان با میانگین مساحت ٢٤٥ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل 0.4 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 86.3 درصد افزایش داشته
در دو سال گذشته با جهش قیمت مسکن، ساخت و معاملات سوییت‌ آپارتمان‌ ها در سطح پایتخت افزایش یافته است.
در بازار آپارتمان‌ های تا ۳۵ متر مربع شهر تهران، دو نوع عرضه ملکی شامل سوییت آپارتمان‌ های نقلی وجود دارد. قیمت سوییت آپارتمان ها در مناطق مختلف تهران بسته به موقعیت و کاربری آن‌ها متفاوت است.
به گزارش مجله دلتا، گروهی از آپارتمان‌ های تا ۳۵ متر مربع که در بازار فروش مسکن شهر تهران عرضه شده‌اند، آپارتمان‌های تک و دو واحدی هستند که عمدتا
سایت رسمی بورس تهران نشان داد، در روز گذشته، شاخص کل بورس با بیش از هفت هزار واحد کاهش، به ۲۴۶ هزار واحد سقوط کرد.



براساس آمار اتحادیه مشاوران املاک از ابتدا تا ۲۴ تیر ۹۸ فقط ۴۶۳۶ مورد خرید و فروش ملک در بازار مسکن تهران انجام شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۶۷ درصد کاهش داشته است. هرچند قیمت مسکن در ماه‌های اخیر ۲۰۵ درصد رشد داشته و این آمار هشت درصد بالاتر از قیمت روز دلار است. اما افت قیمت دلار در بازار آزاد با سقوط شاخص بورس و توقف م
بررسی آگهی‌های آپارتمان‌هایی با مساحت ۵۰ متر مربع و کمتر نزد مشاوران املاک تهران نشان می‌دهد عمده این واحدها در مناطق جنوبی شهر قرار دارد.
خرید آپارتمان ۵۰ متری در تهران که عمدتا در مناطق جنوبی قرار دارند، در روزهای اخیر قیمت های متفاوتی داشته است.
به گزارش مجله دلتا برخی مشاوران املاک در مناطق جنوبی شهر تهران عنوان می‌کنند: آپارتمان‌های نقلی کمتر از ۵۰ متر مربع از سوی مالکان با توجه به وضعیت کنونی بازار قدری غیر منطقی و نامتعارف قیمت
شیب رشد قیمت آپارتمان تهران بعد از بروز تورم ماهانه بی‌سابقه در اردیبهشت ماه ۹۷، در خرداد سال 98 به کمتر از نصف کاهش یافت.
تازه‌ترین آمار رسمی از افزایش متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران تا ۱۳ میلیون تومان در بهار امسال حکایت دارد. نصف شدن تعداد معاملات خرید مسکن در خرداد ماه از عوامل اصلی کاهش سرعت رشد قیمت مسکن در پایتخت بوده است؛ به عبارت دیگر، آنچه میانگین قیمت آپارتمان در تهران در سال 98 را رقم زده، افت شدید تعداد معاملات خرید آ
گفته می‌شود اغلب خرید و فروش‌های ثبت شده در روزهای اخیر مربوط به متقاضیان تبدیل به احسن مسکن بوده است.

معاملات مسکن تهران در روزهای اخیر تا حدودی رونق گرفته است .
گزارش های اولیه سامانه معاملات املاک ایران؛ از فروش بیش از شش هزار و ۶۰۰ آپارتمان مسکونی طی ۲۳ روز نخست اردیبهشت‌ماه در تهران خبر می‎دهد.
به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد؛ بر اساس این گزارش‎ها بازار معاملات مسکن در اردیبهشت‎ماه قدری افزایش یافته است؛ هرچند افزایش
قیمت مسکن شهر تهران در دی‌ماه ۱۳۹۸ به میانگین ۱۳ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان در هر متر مربع رسیده است.
جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی از قیمت مسکن تهران در دی‌ ماه امسال، نشان می‌دهد که میانگین قیمت مسکن در مقایسه با ماه گذشته ۳ درصد و در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، معاملات خرید مسکن پایتخت نیز در دی‌ماه امسال در مقایسه با ماه گذشته، ۱۲.۴ درصد افزایش یافت و تعداد آپارتمان‌های
توصیف یک سیکل کامل بازار مسکن: رکود ⬅️ گذار به رونق ⬅️ رونق ⬅️ گذار به رکود
با نگاهی به پیشینه بازار مسکن طی سه دهه گذشته می تواند سیکل‌های متوالی بازار مسکن را مشاهده نمود.هر سیکل کامل (رکود، گذار به رونق، رونق، گذار به رکود) پنج تا هفت سال به درازا کشیده است.با اغماض فراوان می توان وقایع یک سیکل را اینگونه برشمرد:
• گردش نقدینگی در بازار مسکن، کم است.• خریدار جدی در بازار کم است.• معاملات اغلب از نوع جایگزینی هستند (خرید، اغلب با فروش هم
بورس تهران همچنان بدون رقیب، در حال یکه تازی و ثبت رکوردهای جدید و تاریخی است. در مدت یکسال گذشته، شاهد رشد 4 برابری شاخص کل بوده ایم و این رشد، همچنان ادامه دارد. در روزهای قبل، دلیل اصلی این رشد تاریخی را گفته ام که فقط دلیل آن، ورود نقدینگی جدید و افزایش ضریب نفوذ بورس در بین مردم است! با نگاهی به ارزش معاملات یکسال گذشته، متوجه میشویم که ارزش معاملات نسبت به سال گذشته، بیش از 20 برابر شده و طبیعی است که این حجم جدید نقدینگی، سطح قیمتها را در
یک پیش بینی جالب درباره قیمت مسکن تا نیمه 98

به گزارش جی پلاس؛
در ماه های گذشته و تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز، بازار مسکن هم شاهد افزایش
چشمگیر قیمت ملک و همچنین اجاره بهاء بود و در مهرماه و کاهش تدریجی نرخ
ارز و متضرر شدن بعضی از شهروندان در معاملات طلا برخی از کارشناسان پیش
بینی کردند که بار دیگر بخشی از نقدینگی فراوان درجامعه به سمت بازار مسکن
روانه خواهد شد. 
شرایط سخت اقتصادی و نبود ثبات در بازار، نوسانات نرخ ارز ،‌افزایش اجاره
بها و گ
تلاش‌ها برای نظارت بر بی سامانی معاملات مسکن مهر در حالی ادامه دارد که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است فضای نظارت بر معاملات در آینده‌ای نزدیک مهیا می‌شود.
با اینکه پیش از این ها از سوی اتحادیه مشاوران املاک اعلام شده بود که هرگونه خرید و فروش مسکن مهر در شهرهای جدید فقط با مجوز شرکت عمران این شهرها امکان‌پذیر است، اما هنوز شاهد برخی سوء‌استفاده‌ ها از طرف واسطه‌ ها هستیم. وزارت راه‌ و شهرسازی می‌گوید شفافیت در انعقاد قراردادها و ن
از صبح روز شنبه ۱۴ دی‌ماه، آئین‌نامه وام خرید مسکن با ارقام جدید به شعب بانک عامل ابلاغ شده و قابل دریافت است.
براساس آئین‌نامه وام خرید مسکن، متقاضیان متاهل و مجرد تهرانی برای دریافت وام ۲۴۰ میلیون تومانی لازم است به ترتیب، به خرید ۴۸۰ و ۲۸۰ برگه وام مسکن (اوراق حق تقدم) اقدام کنند.
به گزارش مجله دلتا این تسهیلات که برای مجردها و متاهلان تهرانی به ترتیب ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان است، قابل ترکیب با تسهیلات جعاله مسکن بوده و براساس مصوبه جدید،
روند پرداخت تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان طی سال‌های ۹۴ تا اوایل ۹۷ که هنوز نرخ مسکن جهش پیدا نکرده بود و وام مسکن می‌توانست تا ۴۰ درصد یک واحد مسکونی را در مناطق متوسط شهر پوشش دهد از رشد برخوردار بوده است.
گسترش نیوز: متقاضیان واقعی خرید مسکن زمانی که هنوز نرخ مسکن روند صعودی به خود نگرفته بود با دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز یکم می‌توانستند حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد یک واحد مسکونی را تسهیلات دریافت کنند به همین دلیل بود که در هم
وزیر راه و شهرسازی کشور گفت :«مسکن نخرید تا ارزان شود»
مدت زمان طولانی است که بازار مسکن دچار التهابات بسیاری شده و اغلب مردم در تهران و شهرستان‌ها توان مالی خود برای خرید مسکن را از دست داده‌اند. اما محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشور با جملات نوید بخشی از کاهش قیمت مسکن در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: «مسکن نخرید تا ارزان شود.»
محمد اسلامی گفت:«در تهران قیمت‌ها نه تنها افزایش نیافته است، بلکه بازگشت داشته و این امر تاثیر سراسری در کشور به ج
جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی از افزایش قابل توجه تعداد معاملات در آذرماه سال 98 خبر می‌دهد؛ خبری که امید رونق در بازار مسکن را مجددا زنده کرده است.
جدیدترین آمار منتشر شده از وضعیت بازار مسکن در سال ۹۸ نشان می‌دهد تعداد کل مبایعه‌نامه‌ های ثبت‌شده در آذرماه امسال ۹ هزار و ۶۶۴ مورد بوده که نسبت به ماه گذشته رشدی بیش از ۱۳۷ درصد را تجربه کرده است.
به گزارش مجله دلتا در شرایطی که فعالان بازار مسکن افزایش تعداد معاملات را پایانی بر دوران
بخش آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، آخرین اخبار بازار مسکن و قیمت زمین، خانه و اجاره در شهر تهران را اعلام کرد.
بر اساس مستنداتی که درباره آخرین اخبار بازار مسکن از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، ارائه شده است؛ میانگین قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در بهار امسال و در شهر تهران حدود ۱۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بوده است که در مقایسه با فصل گذشته، ۱۶.۶ درصد افزایش داشته ا
افزایش ناچیز حجم قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران در نیمه مهرماه نسبت به شهریورماه نشان می‌دهد از یک سو بازار از حالت طبیعی بر اساس عرضه و تقاضا خارج شده و از سوی دیگر می‌توان به این جمع‌بندی رسید که معاملات به کف رسیده است.
به گزارش ایسنا، رکود تاریخی معاملات مسکن شهر تهران حاکی از آن است که در حال حاضر گروه غالب خریداران کسانی هستند که به دنبال آپارتمان زیر قیمت می‌گردند. این افراد نیز شامل دو گروه مصرفی و سرمایه‌گذار هستند؛ سرمای
دامنه قیمتی جست‌وجوی عمده متقاضیان مصرفی مسکن که قصد تبدیل به احسن محل سکونت خود را دارند، بین 1 تا ۲ میلیارد تومان است.
نگاهی به جدیدترین قیمت خانه و آپارتمان در تهران، نشان می‌دهد عمده واحدهای عرضه شده در بازار مسکن تهران، واحدهای میان متراژ ۷۰ تا ۱۰۰ متر مربع است و قیمت آن‌ها از یک میلیارد تومان آغاز می‌شود.
به گزارش مجله دلتا به‌طور کلی بازار مسکن آپارتمان‌های کوچک‌متراژ با حضور خانه اولی‌ها رونق می‌گیرد؛ اما آپارتمان‌های میان‌
کاهش ۶۰ درصدی معاملات مسکن پایتخت و کاهش سرعت رشد ماهانه قیمت از ۱۲.۵ درصد در اردیبهشت به ۵ درصد در خردادماه، نشانه این است که ورود به دوران رکود نزدیک است.



قیمت مسکن در شمال تهران چه وضعیتی دارد؟ آیا بازار مسکن در شمال پایتخت شکست خورده است؟
بازار مسکن شهر تهران در شرایطی به شروع نقطه‌ رکود نزدیک شده که کسادی خرید و فروش آپارتمان‌های بالای ۸۰ متر مربع در شمال پایتخت سنگین‌تر شده و  مقاومت مالکان در حال شکسته شدن است.
خرید و فروش واحده
تحولات بازار مسکن شهر تهران از بازگشت امید میان عرضه‌کنندگان و سازندگان مسکن و ایجاد اطمینان در طرف تقاضا حکایت دارد.

جدیدترین اخبار بازار مسکن ضمن آنکه که اعلام می‌کند دیگر از افزایش نجومی قیمت، مشابه آنچه در سال ۹۷ رخ داد، خبری نخواهد بود، از اختصاص سیاست‌ های اعتباری به منظور رونق بخش مسکن نیز خبر می‌دهد.
به گزارش مجله دلتا با اینکه در مهرماه امسال معاملات مسکن روند رو به افزایش به خود گرفته است، اما تعداد معاملات هنوز در سطح قابل قب
 ۱۶ دی، ۱۳۹۸
۰
0

کارشناسان معتقدند تغییرات احتمالی قیمت مسکن در سال 98 منوط به افزایش حضور متقاضیان مصرفی در بازار مسکن است.
بعد از افزایش قیمت بنزین، تصور بخشی از جامعه این بود که قیمت مسکن در سال ۹۸ مجددا با یک تورم افسارگسیخته مواجه خواهد شد. این در حالی است که یک کارشناس بازار مسکن گفته است: از آنجا که بنزین سهم مشخصی از سبد خانوار دارد و شوک افزایش نرخ سوخت بر بازارها فقط یک بار رخ می دهد؛ پیش بینی می‌شد که اثر افزایش قیمت بر همه‌ی بازاره
بعد از دو افت ماهانه متوالی قیمت مسکن، ثبات بازارهای موازی و سیاست‌های انبساطی دولت و بانک مسکن موجب افزایش معاملات در مهرماه 98 شده است.

افزون بر نبود توازن میان عرضه و تقاضا، بازارهای رقیب یا موازی بازار مسکن مانند طلا و ارز در دو سال گذشته، تاثیر بسیاری بر جهش قیمت مسکن داشته‌اند. کارشناسان این حوزه بر این باور هستند که با ادامه‌دار بودن ثبات بازارهای موازی نمی‌توان از آینده بازار مسکن انتظار تحول جدی و افزایش معاملات مسکن را داشت.
به
فروش آپارتمان آبشار تهران برج آسمان سپاه
واحدی به متراژ ۱۰۶ متر واقع در آبشار تهران برج آسمان ۱۰ با مشخصاتی به شرح ذیل به فروش می رسد :
۲ خوابه
پارکینگ
انباری
واحد شمالی –شرقی
دارای چشم انداز کوه و آبشار تهران
معرفی برج آسمان چیتگر
برج آسمان یکی از بلندترین برج های منطقه ۲۲ می باشد که در نزدیکی شهرک شهید باقری در انتهای همت غرب واقع شده است . این پروژه دارای ۲۲ برج می باشد که توسط تعاونی های قرارگاه مسکن سپاه ( آسمان های ۱-۴ ) ، تعاونی هوا-فضا
به گزارش عصرحباد؛ «حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده مردم شهرستان برخوار و شاهین شهر و میمه در مجلس گفت: آقایان دولتی اگر با اسم مسکن مهر مشکل دارند بهتر است اسم آن را تغییر دهند. وزرای دولت‌ گرچه طرح مسکن اجتماعی و مسکن امید را مطرح کردند اما این طرح‌ها هیچ وقت عملیاتی نشد و دولت عملاً ناتوان از اجرای این طرح‌هاست. اصل مسکن مهر اقدام درستی بود و توانست بخشی از نیازهای جامعه به مسکن را تأمین کند.
در روزهای نخست خردادماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۴۷۰۲ مورد خرید و فروش مسکن در شهر تهران انجام شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۶۱ درصد کاهش یافته است.



آخرین معاملات مسکن در تهران، طبق گزارش‌های رسمی از وضعیت توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد طی اردیبهشت ماه امسال نشان می‌دهد در این ماه بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع با سهم ۷/ ۱۴ درصد تعلق داشته است. پس از این
رکورد شکنی ها در بورس تهران ادامه دارد و دیروز با رشد 23000 واحدی در شاخص کل، شاهد بزرگترین جت شاخص کل در طول تاریخ بودیم. حجم و ارزش معاملات نیز به گونه بود که تضمین کننده رشد بازار امروز است! پس امروز نیز بدون نگرانی بازار را دنبال میکنیم و از رشد سهام خوب لذت میبریم! بعد از عرضه اولیه بزرگ و جنجالی شستا و هضم این عرضه بزرگ در دل بازار و صف خرید بیش از 2 میلیاردی در روز گذشته، اکنون اکثریت بازار به این نتیجه رسیده است که هنوز زمان اصلاح بازار فرا
طبق اعلام رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، ویروس ناخوانده، بازار شب عید خودرو را برهم زده و میزان معاملات را به صفر نزدیک کرده است و باتوجه به اینکه عرضه و تقاضا همیشه تعیین کننده قیمت‌هاست، تا زمانی که تقاضا در بازار وجود ندارد، روند قیمتی خودرو هم نزولی خواهد بود.
ادامه مطلب
منطقه ۱
حوزه فعالیت: آموزش و پرورش : مناطق
نشانی :  ایران ، تهران ، تهران ، تجریش – خ. دزاشیب – جنب آتش نشانی
تلفن :  ۷~۲۲۲۳۹۶۰۰
 منطقه ۲
حوزه فعالیت: آموزش و پرورش : مناطق
نشانی :  ایران ، تهران ، تهران ، بزرگراه جلال آل احمد – کوی نصر – پشت آتش نشانی – انتهای خیابان سیزدهم
مسئول آقا / خانم :  سانی خانی
تلفن :  ۸~۸۸۲۷۶۹۰۱
 منطقه ۳
حوزه فعالیت: آموزش و پرورش : مناطق
نشانی :  ایران ، تهران ، تهران ، بالاتر از میدان ونک – بعد از میرداماد – جنب خانه مع
قیمت‌ گذاری گزاف در بازار فروش آپارتمان‌ های کوچک‌ در تهران نشان می‌دهد که مالکان هنوز از شرایط حقیقی بازار مسکن آگاه نیستند.
با استمرار رکود عمیق در بازار معاملات مسکن، برخی از فروشندگان آپارتمان‌ های کوچک‌ متراژ همچنان قیمت فروش آپارتمان های خود را بالاتر از میانگین قیمت مورد انتظار هر منطقه اعلام می‌کنند.
به گزارش مجله دلتا اعلام قیمت‌های پیشنهادی گزاف ناشی از انتظار تورمی مالکان، تعجب فعالان بازار مسکن را برانگیخته است چرا که ا
کاهش قیمت در منطقه پرطرفدار تهران محسوس است و نرخ‌های معاملاتی در این منطقه کاهش پیدا کرده است.



قیمت مسکن در منطقه 5 تهران کاهش یافت. گویا برخی از مالکان این منطقه از پایتخت قیمت خانه‌های خود را تا حدودی ارزان کرده‎اند. بعد از این‎که محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد که مردم خانه نخرند چون قیمت‌ها پایین می‌آید، فعالان حوزه معاملات املاک می‎گویند: قیمت مسکن در چند منطقه تهران در حال کاهش است.
به گزارش مجله دلتا ، اما بررسی قی
قیمت خانه در تهران پس از یک ماه ثبات، مجددا روند نزولی به خود گرفت و در آبان ماه ۱.۸ درصد نسبت به مهرماه کاهش یافت.
آبان ماه ۱۳۹۸ قیمت مسکن در تهران به ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۸ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش یافته است./ایسنا
دوشنبه ، ۴ آذر ۹۸@IrNews_24
[عکس 640×427]
مشاهده مطلب در کانال
براساس آمار بانک مرکزی از قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران، منطقه 14، با میانگین قیمت هر متر مربع 9 میلیون و 720 هزار تومان پنجمین منطقه پر معامله پایتخت است.
قیمت مناسب برای هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۴ تهران باعث شده تا خریداران مصرفی مسکن به دنبال خرید آپارتمان ارزان ، این منطقه را برای سکونت انتخاب کنند.
به گزارش مجله دلتا منطقه ۱۴ پنجمین منطقه پرفروش پایتخت بوده و بعد از مناطق ۵، ۲، ۱۰ و ۴ قرار دارد. در گزارش بانک مرکزی از اوضاع بازار م
اجاره انبار کوچک تهران
به دلیل رشد افسار گسیخته قیمت‌ها، اجاره ملک در مناطق صنعتی تهران افزایش بسیاری داشته که چالش جدیدی را برای صنعتگران به وجود آورده  و باعث شده تا آن‌ها به شهرک‌های صنعتی اطراف تهران یا مناطق دیگر مهاجرت کنند.اجاره انبار کوچک تهران در مناطق مرکزی شهر مانند بازار که تعداد کسبه بیشتری در آن مشغول به کار بوده و نیازمند انبار هستند پر رونق تر می باشد ولی با این حال اجاره انبار کوچک تهران در تمامی مناطق میسر می باشد و قیم
باسلام.با توجه به سابقه فعالیت 25 ساله موسسه قرآنی شیفتگان وحی واهداف وچشم انداز این مرکر قرآنی نسبت به گسترش فعالیت‌های قرآنی وفرهنگی ومعارف اسلامی،  باهمکاری کلیه اعضاء  ودلسوزان فرهنگ اسلامی درصدد جنبشی وحدت آفرین  درجهت تامین هزینه خرید مسکن ، به ویژه  در مناطق که از نعمت چنین مؤسساتی بی بهره اند...می باشیم. لذا از کلیه اعضای محترم که  تقاضامندیم ، نهایت سعی خود را در جهت  اطلاع رسانی وتشویق خیرین  به مشارکت درخرید مسکن برای موسسه جه
ساعت 12 و 30 دقیقه: شاخص کل بورس تهران امروز با افت 8249 واحد به رقم 301390 واحد رسید. نمادهای وبملت ، شتران و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر افت شاخص کل داشتند.  ارزش معاملات خرد در بورس تهران امروز معادل : 931 میلیارد تومان به ثبت رسید. خالص تغییر مالکیت بورس تهران: 271 میلیارد تومان حقیقی به حقوقی
شاخص کل بورس تهران  امروز با رشد 9010 واحدی به رقم 322059 واحد رسید. در میانه بازار بر تعداد عرضه ها افزوده شد اما رفته رفته تعادل دوباره به بازار برگشت.
 ارزش معاملات خرد در بورس تهران امروز معادل 1891 میلیارد تومان به ثبت رسید..
 خالص تغییر مالکیت بورس تهران: 251 میلیارد تومان حقوقی به حقیقی
مبله جار معتبرترین مرکز اجاره خانه مبله در تهران بشمار می رود. مبله جار با سالها تجربه در امر اجاره انواع خانه، آپارتمان، سوئیت و ویلا به مشتریان، خدمات حرفه ای و کاملی به مشتریان عرضه می کند. با توجه به استقبال زیاد مسافران از خدمات مبله جار، تعدادی خانه مبله با بهترین امکانات و تجهیزات در مناطق مختلف تهران در نظر گرفته شده است. تمامی خانه ها بصورت کاملا مبله و تمیز به مسافران تحویل می گردد. مرکز اجاره خانه مبله در تهران در جهت آسایش مشتریا
پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش تسهیلات ساخت مسکن به 100 میلیون تومان گفت: افزایش تسهیلات ساخت مسکن یکی از تأکیدات جدی ما بوده است که باعث جریان سازی و سرعت بخشیدن به تولید و عرضه مسکن می‌شود.

متن کامل خبر: افزایش 100 میلیون تومانی وام مسکن
تحلیل رویایی یا واقعیت باور نکردنی؟؟؟!!!!!
به گزارش اقتصادنیوز امید علیجانی در گفتگو با ایبِنا، عنوان کرد: در
پایان سال ۹۶ و بعد از اعلام ورود به دوران رونق، در قالب ۲ سناریوی کلی
آینده بازار مسکن قابل پیش بینی بود. وی افزود: سناریوی اول، رشد قیمت تا
۵۰ درصد، افزایش هیجانی خرید در بازه‌ای کوتاه‌مدت و در گام بعد شروع دوران
رکود در پایان سال ۹۷ یا اوایل سال ۹۸ است. در سناریوی دوم حفظ نسبی
قیمت‌ها و رشد سطح معاملات و در گام بعد تداوم دوران رون
تازه‌ترین اوضاع بازار معاملات مسکن در منطقه 6 نشان می‌دهد هم‌اکنون عمده آگهی‌های عرضه شده به بازار این منطقه عمربنای بین ۲۰ تا ۳۰ سال دارند.
آمار خرید و فروش آپارتمان در منطقه ۶ تهران نشان می‌دهد که این منطقه با تعداد قابل توجهی از آگهی‌های مناسب خرید، از سوی متقاضیان تبدیل به احسن و برخی از خانه اولی‌ها مواجه است.
به گزارش مجله دلتا عمده واحدهای مسکونی عرضه شده در دفتر مشاوران املاک منطقه ۶، عمربنای بین ۲۰ تا ۳۰ سال دارند. از این رو سطح
پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، وزیر راه و شهرسازی از حمایت وزارتخانه متبوعش با طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داده و سازمان امور مالیاتی هم در حال بررسی این قانون است. برخی کارشناسان نیز که معتقدند باید معاملات سوداگرانه از بازار مسکن حذف شود با این طرح موافقند اما بعضی دیگر آن را برای شرایط رکودی، مناسب نمی‌دانند.

متن کامل خبر:چراغ سبز دولت به مالیات مسکن

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها