نتایج جستجو برای عبارت :

مغز کودک با فشار روانی مادر

 
 
 
*اهمیت دلبستگی و وابستگی مادر و کودک در سه سال اول زندگی.
* ارزیابی مشکلات رفتاری تغذیه ای 
* بهداشت روانی افراد در سالهای اول زندگی به خصوص در سه سال اول پی ریزی می شود.
در سالهای اخیر بحث "دلبستگی مادر و کودک " attachment در این رابطه اهمیت زیادی پیدا کرده است .
این احساس را یک رابطه دو جانبه بین کودک و مادر می دانند، به این شکل که کودک
ادامه مطلب
 
خرید پتو نوزادی برجسته مادر کر
پتو نوزادی برجسته مادر کر (mother care)  از جنس پلی استر ضد حساسیت که سازگاری خاصی با پوست بدن نوزاد دارد توجه مصرف کننده را به خود جلب کرده است . ملزومات اتاق و خواب کودک از مهمترین احتیاجات یک نوزاد می باشد که با ایجاد بستری نرم و لطیف آرامش و راحتی را برای کودک شما به ارمغان می آورد. پتوی برجسته مادرکر با طراحی منحصر به فرد و ظریف مناسب خانواده های است که به فکر راحتی و آرامش کودک خود هستند.
 برخی والدین از لجبازی و شیطنت کودکان شاکی هستند. کودکان دو نیاز دارند. شیطنت زیاد احساس گناه به همراه دارد، چون می دانند مادرشان ناراحت می شوند. کودکان عاشق مادرشان هستند حتی در اوج شیطنت چون می دانند مادر با کتک زدن آن ها آرام میشوند نیاز به کتک زدن ارضا می شود او کتک می خورند تا مادر آرام شوند.
 
مسئله دوم ارتباط مادر و فرزند است این توجه هم مثبت و منفی است اما اگر لاین ارتباطی از نوع توجه منفی است یعنی زمانی باشد که کودک در حال شیطنت است. ای
مادر املشی به همراه کودک 6 ماهه‌اش با اقدام به موقع پلیس از برف و کولاک نجات پیدا کردند.
سرهنگ باقر رجبی، فرمانده انتظامی شهرستان املش گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام تسهیل عبور و مرور و کمک به خودروهای گرفتار در برف با فریادهای استمداد زنی مواجه شدند.
رجبی افزود: ماموران با حضور در محل، جان مادر و کودک 6 ماهه گرفتار در برف و کولاک را نجات داده و آن‌ها را با خودروی پلیس به منزل بستگانشان منتقل کردند.
وی گفت: این زن 30 ساله با قطع شدن برق
 بهداشت را رعایت کنید: قبل از اولین تغذیه، بطری ها را طبق دستور بسته بندی بشویید یا استریل کنید.
شیر را گرم کنید: برای گرم کردن شیر مادر یا شیرخشک از یک بطری گرم یا آب گرم استفاده کنید. (از ماکروفر استفاده نکنید). قبل از تغذیه کودک، کمی از شیر را روی قسمت داخلی مچ دست امتحان کنید.
به علاقه ی کودک خود اهمیت دهید: اگر کودک شما شیر گرم دوست ندارد ، می توانید آن را کمی سرد کنید یا دمای آن را به دمای اتاق برسانید.
کودک را در یک مکان راحت قرار دهید: یک مکا
عکس مادر و کودک در آتلیه کودک
از پر طرفدار ترین ژست ها و مدل های عکاسی کودک عکس مادر و کودک است  .
برای اینکه عکاسی خوبی از کودک و مادر باهم داشته باشیدباید به برخی از نکات توجه ویژه ای داشته باشید .
مدل عکس و ژست مادر و فرزند را متناسب با سن کودک و البته راحتی و آرامش او انتخاب کنید .
اگر مادر اصرار به استفاده از لباس های ست برای عکاسی کودک دارد ازا و بخواهید در وحله اول راحتی فرزندش را قرار دهد .
سعی کنید همیشه لباسی که انتخاب میکنید متناسب با فص
شما پدر و مادر عزیز میتوانید برای جاودان ساختن خاطرات دوران نوزادی از دست و پای کودک دلبندتان تندیسی زیبا و به یادماندنی تهیه نموده و یادگاری با ارزشی داشته باشید که زمان بر ارزش آن می افزاید.
برای عزیزانتان خاطره درست کنیدو بعداز چند سال کلی کیف کنید چه دست وپای کوچولویی داشتن...دست نوزاد... دست زوج، پدر و مادر،بابابزرگ و مادرجون...
ادامه مطلب
افزایش شیر مادر
بدن زنان طوری طراحی شده است که هنگام بارداری و قبل از زایمان تغییرات لازم برای تولید شیر در بدن مادر انجام می‌شود. درست بعد از اینکه نوزاد شما متولد می‌شود،
 میزان شیر تولید شده بدن مادر کمی بیشتر از ۲۸ گرم است که به آن آغوز می‌گویند. سپس در هفته اول پس از زایمان زمانی که کم کم شیر مادر از حالت آغوز به شیر تغییر پیدا
 می‌کند، افزایش محسوسی در میزان شیر به وجود خواهد آمد. بسیاری از زنان در روز پنجم پس از زایمان بیش از ۵۰۰ میلی
کارشناسان معتقدند کودک باید تا ۶ ماهگی منحصرا از شیرمادر یا شیرخشک تغذیه کند. در شش ماه اول ، کودک شما تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند. همچنین صبر کردن تا اتمام ۶ ماهگی موجب ایمنی بیشتر و کمتر بودن احتمالات زیر میشود:
ابتلا به عفونت غذایی ، زیرا دستگاه گوارش بالغ تر است.
واکنش بد به غذا ، زیرا سیستم ایمنی بدن قوی تر است.
صبر کردن تا شش ماهگی کودک به این دلیل است که وی از نظر جسمی آماده بلع و هضم مواد غذایی جامد
سنخیت و همتایی
زنی، کودک خردسالش را در پشت بام، تنها رها کرد و مشغول کارهای روزمره شد. کودک آرام آرام در پشت بام به حرکت در آمد تا به لبهٔ بام رسید، از لبه بام هم به روی ناودانی که در آنجا بوده، خزید و به انتهای ناودان که رسید، مادر متوجه خطر شد. 
این صحنهٔ بسیار خطرناک، مادر را مضطرب و نگران کرد که مبادا کودکش از پشت بام به زمین بیفتد. 
مادر پریشان، این طرف و آن طرف رفت؛ اما کاری از دستش بر نیامد و راه چاره ای به فکرش نرسید. نمی دانست چگونه فرزن
بخش تخصصی کودک آتلیه سنترال 
بخش تخصصی کودک آتلیه سنترال در شیراز و صدرا با بروزترین دکورهای کودک در شهر شیراز در خدمت ههمشهریان عزیز است.
خدمات اتلیه مادر و کودک آتلیه عکس و فیلم سنترال در شیراز و صدرا
از خدمات ویژه آتلیه عکس کودک سنترال در شهر صدرا و شیراز آتلیه مادر و کودک است که با ژست های بروز و زیبای بارداری در خدمت همشهریان عزیز میباشیم.
عکس کودک در فضای باز در شیراز و صدرا بدون پرداخت ورودی باغ با تخفیفات عالی به مدت محدود

بخش تخص
روابط عمومی فرهنگسرای خاتم(ص) اعلام کرد: برنامه اردو های شناختی ویژه «کودک و مادر» و با حضورکودکان ۵ تا ۷ سال است، مخاطبان را با همراهی و آموزش کارشناسان تسهیل‌گر، با توانمندی ها و استعدادهای فردی آنان آشنا می‌کند.
در این برنامه انواع ملزومات مورد نیاز مادر و کودک در اختیار آنان قرار می‌گیرد و کارآفرینی با استفاده از ساخت کاردستی، توام با بازی با وسایلی همچون سرسره، استخر توپ، ربات، شن بازی، وسایل فکری و هوشمند و دیگر محصولات و اسباب باز
نوزادان تازه متولد شده به تغذیه ی مداوم با شیر مادر نیاز دارد. حجم معده ی کودک بسیار کوچک است بنابراین میزان شیر خوردن در هر بار بسیار کم و دفعات آن زیاد است. هضم شیر مادر بسیار راحت است ، بنابراین نوزادان زودتر احساس گرسنگی می کنند. پس از رسیدن کودک به ۳ ماهگی ، معده ی او به اندازه یک تخم مرغ خواهد بود (ظرفیت ۵۵ – ۸۵ گرم). از آنجا که در این زمان ظرفیت معده بزرگتر است ، می توانند شیر بیشتری مصرف کنند.
به طور متوسط ​​، کودک ۳ ماهه شیرخوار ، هر ۳-۴ س
بنام خالق عشق

مادر یکی از افرادی است که در تامین امنیت جسمی و روانی کودک نقش بسیار مهمی دارد. او با تامین نیازهای زیستی در کنار نیازهای روانی کودک خود، به رشد بهتر او کمک می کند. با ما همراه باشید تا در مورد این موضوع بیشتر گفت و گو کنیم.
ادامه مطلب
شیر گرفتن می تواند فرایندی طولانی و چالش برانگیز باشد ، هم برای مادر و هم برای کودک. در این زمان باید یک استراتژی مناسب در پیش بگیرید تا به راحتی از این دوره بگذرید.
در صورت عدم آمادگی ، نیازی به متوقف کردن ناگهانی شیردهی نیست و سعی کنید این کار را بصورت تدریجی و آهسته انجام دهید. با این وجود ، چند دستورالعمل ساده می تواند به مادران کمک کند تا تعیین کنند که هنوز نیازی به شیردهی هست یا نه.
آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که نوزادان در ۶ ماه اول
مهم است که نه تنها شما به کودک خود غذاهای مقوی بدهید و نوشیدنی های خوب بدهید بلکه برای شما و کودکتان مهم است که طی وعده های غذایی با هم ارتباط داشته باشید. این چیزها به رشد بدن و ذهن کودک شما کمک می کند.. تغذیه کودک شش ماهه به طور کامل با شیر مادر و شیر خشک تامین میشود ولی بعد از آن  کودکان نیاز به مواد مغذی دیگر و انرژی از غذاهای جامد دارند.
فرآیند از شیر گرفتن
آکادمی آمریکایی پزشکان کودکان توصیه می کند که کودکان برای حداقل یک سال با شیر مادر ت
آموزش از پوشک گرفتن کودک
آموزش از پوشک گرفتن کودک یکی از مهم ترین و سخترین مراحل برای مادر و کودک است و خیلی مهم است که در این راه مادر از چه روش هایی استفاده می کند. شما می توانید با استفاده از مطالب و نکته های زیر به راحتی این آموزش را پشت سر بگذارید. با استفاده از روش های زیر می توانید به آسانی رفتن به دسشویی را به کودک خود آموزش دهید. در این راه ممکن است یک مقدار کودک لجبازی کند اما شما می بایست صبوری کنید تا این دوران هم برای شما و هم برای کو
سازمان جهانی بهداشت (WHO): غذای کودک نیازی به طعم شیرین ندارد.اکثر غذاهای آماده کودک با طعم شیرین (مانند شکلات) فرموله شده اند. استفاده از این غذاها در طولانی مدت یک عادت غلط و یک سبک تغذیه ناسالم را برای کودکان به همراه دارد .استفاده از طعم دهنده ها در سنین پایین، با افزایش فشار به کبد، اثرات مخربی بر رشد جسمی و روانی کودکان دارند.تغذیه کودک 
چگونه شیر مادر تولید میشود؟







شیر مادر، شیری است که از پستان مادر برای فرزندش بدست می‌آید
 
زمانی که
کودک شما به دنیا می آید بافت غده ای سینه ممکن است تا دو برابر بزرگتر
شود. اما میزان شیر مادر از زنی به زن دیگر متفاوت است. این اتفاق می تواند
در اواسط یا اواخر حاملگی رخ دهد، و یا حتی بعد از اینکه کودک متولد شد.
ادامه مطلب
مشاورهٔ تربیتی

ادامهٔ پاسخ استاد علی‌اکبر مظاهری به پدری اهل مشورتدو نکته طلایی١. در محدودیت‌هایی که برای تماشای تلویزیون کودکمان قائل می‌شویم، به کودک استرس وارد نکنیم. مثلاً نگوییم یک ربع بعد، تلویزیون را خاموش می‌کنم.در این صورت، هم استرس تمام‌شدن این زمان و هم نگرانی ناتمام‌ماندن برنامهٔ تلویزیونی را به جان نحیف کودک می‌اندازیم.بلکه بهتر است بگوییم که، وقتی این برنامه تمام شد، تلویزیون را خاموش کن یا خاموش می‌کنم. ٢. محدودکردن
افسردگی مادر چه تأثیری بر اعضای خانواده دارد؟ مادر یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل بر روی سلامت فرزند می‌باشد. مسلم است که وقتی مادر شرایط روحی نامساعدی داشته باشد، فرزند نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. افسردگی مادر از همان دوران بارداری تأثیرات خود را بر روی جنین می‌گذارد و باعث اختلال در رشد جسمی و روانی کودک می‌شود. همچنین افسردگی مادر بر روی رفتار، روان و تعاملات اجتماعی فرزندش تأثیر می‌گذارد و در نهایت باعث می‌شود که احتمال مب
شیر مادر یکی از بهترین غذاها برای کودکان است که خاصیت فراوانی در رشد فکری وجسمی کودک دارد . در دوران شیر دهی زنان باید رژیم غذایی مطلوب داشته باشند تا شیرشان از کیفیت بالایی بر خوردار شود اما برخی عوامل باعث می شوند تا شیر مادر فاسد شود با این عوامل آشنا شوید.
 
ادامه مطلب
علت فاسد شدن شیر مادر چیست ؟
شیر مادر یکی از بهترین غذاها برای کودکان است که خاصیت فراوانی در رشد فکری وجسمی کودک دارد . در دوران شیر دهی زنان باید رژیم غذایی مطلوب داشته باشند تا شیرشان از کیفیت بالایی بر خوردار شود اما برخی عوامل باعث می شوند تا شیر مادر فاسد شود با این عوامل آشنا شوید.

ادامه مطلب
علت فاسد شدن شیر مادر چیست ؟
شیر مادر یکی از بهترین غذاها برای کودکان است که خاصیت فراوانی در رشد فکری وجسمی کودک دارد . در دوران شیر دهی زنان باید رژیم غذایی مطلوب داشته باشند تا شیرشان از کیفیت بالایی بر خوردار شود اما برخی عوامل باعث می شوند تا شیر مادر فاسد شود با این عوامل آشنا شوید.

ادامه مطلب
تمام والدین دوست دارند فرزند آن‌ها به عنوان یک کودک باهوش و موفق شناخته شود. یک کودک باهوش در مدرسه دانش‌آموزی موفق و در جامعه فردی بدون مشکل خواهد بود. تربیت یک کودک باهوش و موفق، دوران بزرگ‌سالی او را هم به عنوان فردی پیشرو تضمین خواهد کرد. اما چگونه کودک باهوش داشته باشیم؟ تربیت یک کودک باهوش چقدر ساده است؟ پدر و مادر در مسیر تربیت فرزند خود چه موانعی را پیش رو دارند و با چه مشکلاتی مواجه خواهند بود؟ یکی از بزرگ‌ترین سوالات والدین میزا
تغذیه معمول با شیر مادربه کودکتان هر دو تا سه ساعت و هر زمان که او نشانه های گرسنگی را نشان می دهد شیر دهید. کودک خود را در برنامه تغذیه ای در هر سه تا چهار ساعت مانند یک دستور تغذیه با شیر خشک قرار ندهید. از آن جا که شیر مادر به راحتی قابل هضم است، نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند باید بیشتر شیر بخورند.از استفاده از پستانک اجتناب کنید(در ابتدا)برای 4 تا 6 هفته اول از پستانک دوری کنید. اگر کودک شما به جای مکیدن پستان، پستانک را بمکد. به انداره
چه زمانی کودک برای اولین وعده غذای کمکی آماده است؟
یک کودک 6 ماهه باید شروع به خوردن غذاهای کمکی بکند. این کار قدمی مهم در رشد او است و یافتن طعم و رنگ جدید غذاها نیز می تواند بسیار مسرت بخش باشد.
در آغاز کودکان به سه وعده غذایی در روز نیاز ندارند. به تدریج می توان تنوع و میزان غذای مصرفی کودک را افزایش داد و رژیم غذایی کودک را به رژیم غذایی خانواده نزدیک کرد.
آغاز غذاهای کمکی
زمانی که کودک غذاهای کمکی را آغاز می‌کند، همیشه همراه او باشید تا اگ
سلامی دوباره به همراهان عزیزم. امیدوارم احوالتون خوب و دلتون شاد باشه.این پست با احترام تقدیم همگی شما همراهان و  عزیزانی که پست قبل رو مطالعه کردند و به دنبال راهکار برای رفع کولیک هستند.
❇️ مادر بعد از شیر خوردن و بین شیردادن باید به دفعات،نوزاد را بغل کند تا هوایی که وارد معده او شده با آروغ زدن خارج گردد.
❇️ بعضی از مواقع هوا در معده نیست و در روده هاست، بنابراین مالش دادن شکم و خم کردن پاها نوزاد روی شکم او کمک خواهد کرد و سبب جابچایی گا
سلامی دوباره به همراهان عزیزم. امیدوارم احوالتون خوب و دلتون شاد باشه.این پست با احترام تقدیم همگی شما همراهان و  عزیزانی که پست قبل رو مطالعه کردند و به دنبال راهکار برای رفع کولیک هستند.
❇️ مادر بعد از شیر خوردن و بین شیردادن باید به دفعات،نوزاد را بغل کند تا هوایی که وارد معده او شده با آروغ زدن خارج گردد.
❇️ بعضی از مواقع هوا در معده نیست و در روده هاست، بنابراین مالش دادن شکم و خم کردن پاها نوزاد روی شکم او کمک خواهد کرد و سبب جابچایی گا
علت فاسد شدن شیر مادر چیست ؟
شیر مادر یکی از بهترین غذاها برای کودکان است که خاصیت فراوانی در رشد فکری وجسمی کودک دارد . در دوران شیر دهی زنان باید رژیم غذایی مطلوب داشته باشند تا شیرشان از کیفیت بالایی بر خوردار شود اما برخی عوامل باعث می شوند تا شیر مادر فاسد شود با این عوامل آشنا شوید.
چه چیزهایی شیر مادر را فاسد می کند؟
یکی از بیشترین غصه های مادران بعد از زایمان این است که آیا شیر خوب و کافی برای تغذیه نوزادم دارم؟در این مطلب سعی کردیم
شیر مادر یا شیرخشک تنها غذایی است که نوزاد به آن احتیاج دارد. آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که کودکان باید به مدت شش ماه پس از تولد، به صورت انحصاری از شیرمادر تغذیه شوند.
اما در سنین ۴ تا ۶ ماهگی، بیشتر نوزادان آماده هستند که غذای جامد را به عنوان مکمل تغذیه با شیر مادر یا شیرخشک شروع کنند. در این مدت نوزادان به طور معمول از زبان خود برای هل دادن مواد غذایی به سمت بیرون استفاده نمی کنند و سعی می کنند که هماهنگی و تعادل دهان و گلوی خود را برا
آیا سن تربیت کودک مربوط به دوره  خاصی است؟ همه پدر و مادرها می خواهند کودک خود را به بهترین شکل تربیت کنند و از همان اولین روزهای زندگی کودک به دنبال بهترین نحوه برخورد با کودک و پرورش او هستند. اما خیلی از والدین به درستی نمی‌دانند در چه سنی چه رفتاری با کودک مناسب‌تر است. آگاهی از سن مناسب برای تربیت کودک و چگونگی آن والدین مانند راهنمایی همیشگی برای پیشبرد رفتاری متناسب با درک کودک ارائه می دهد. 

ادامه مطلب
نکاتی با توجه به مصوبه اخیر حضانتاولاًحضانت در لغت به معنی پروردن و در اصطلاح عبارت از نگهداری مادی و معنوی طفل (پرورش و تربیت) می‌باشد. لذا سپردن حضانت کودک به معنی سپردن سایر امور طفل به خصوص امور حقوقی به شخص نمی‌باشد. حضانت با ولایت که خاص پدر و جد پدری است تفاوت اساسی دارد. اگر حضانت به مادر سپرده شود ولایت پدر و در غیاب پدر، جد پدری نسبت به کودک تا زمان حیات آنان باقی است.به عنوان مثال مادری که حضانت کودک با او است و پدر طفل یا پدربزرگ ط
افسردگی مادر چه تأثیری بر اعضای خانواده دارد؟ مادر یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عوامل بر روی سلامت فرزند می‌باشد. مسلم است که وقتی مادر شرایط روحی نامساعدی داشته باشد، فرزند نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. افسردگی مادر از همان دوران بارداری تأثیرات خود را بر روی جنین می‌گذارد و باعث اختلال در رشد جسمی و روانی کودک می‌شود. همچنین افسردگی مادر بر روی رفتار، روان و تعاملات اجتماعی فرزندش تأثیر می‌گذارد و در نهایت باعث می‌شود که احتمال مب
رشد کودک : 4 تا 7 ماهگی
کودکان در این سن همچنان به رشد سریع ادامه می‌دهند، رشد در اندازه‌ی بدن، مهارت‌های فیزیکی و توانایی ارتباط با جهان پیرامون خود. بسیاری از مهارت‌های جدیدی که می‌آموزند می‌تواند برای خوردن غذاهای سفت‌تر و جامد به کار آن‌ها بیایید. در واقع در این زمان یا طی چند ماه دیگر، کودک شما برای اولین بار می‌تواند طعم غذایی به جز شیر مادر یا شیر خشک را بچشد. البته همچنان اصلی‌ترین غذای کودک، شیر است اما او کم‌کم می‌تواند بسیار
دریای شوکتی که به دنیای باور استاز منتهای عشق مصفای مادر استآن عطر بی بدیل که بر تارک گل استیک قطره از حضور مطلای مادر استدر واژگان کلام محبت شنیده ایاین نام زیب زیور زیبای مادر استآن در عصمتی که به عالم نشانه استاز غمزه ی نگاه وتمنای مادر استعشقی که جملگان به پناهش قدم زننداز سایه سار مقدم زیبای مادر استآن جنتی که جمله زنامش قلم زننددر زیر گام ها وقدم های مادر استناظم به قصد حرمت مادر بگو به بانگآری بهشت زیر قدم های مادر است
نقش خانواده در عکاسی کودک در آتلیه کودک
بیشتر بدانید: آتلیه کودک شرق
عکاسی کودک فاکتور ها و تکنیک های خاص و به خصوصی دارد که شما با پیروی از آنها میتوانید عکس های زیبا و خوبی بگیرید . قواین عکاسی کودک ساده هستند و شما میتوانید تنها با کمی توجه  آنها را به راحتی رعایت کنید .
برای داشتن یک عکاسی کودک خوب تنها داشتن یک عکاس خوب یا یک سوژه ی آروم که به خوبی با شما همکاری میکند کافی نیست بلکه پدر و مادر کودک نیز در نتیجه ی نهایی و مثبت بودنش نقش بسیار
چیکار کنم نوزادم چاق بشه؟
تپل شدن کودک آرزوی هر مادری است و فکر می کنند در صورتی که بچه ها چاق باشند حتما در سلامت
کامل هستند به همین دلیل به دنبال راه هایی برای افزایش وزن کودکان هستند.
مادر ها با تقویت کردن بدن خود می توانند شیر خود را تقویت کنند و باعث مقوی شدن شیر شود.
زیرا که کودک با شیر مادر می تواند وزن بگیرد و این راه یکی از مطمئن ترین و ساده ترین روش تپل
شدن کودک است.مادر می تواند از مواد غذایی که موجب افزایش شیر می شود استفاده کند که
سال
بخشی در مغز که ستون چنگکی نام دارد براثر فشار‌های روانی مادر دچار آسیب می‌شود
به گزارش سایک نیوز و به نقل از  بهداشت نیوز، محققان در این بررسی اثر فشار روانی مادر بر رشد مغزی ۲۵۱ نوزاد زودرس را بررسی کردند. طبق تحقیق جدیدی که دانشکده‌ی کینگز لندن انجام داده است فشار روانی مادر در دوران آبستنی می‌تواند بر رشد مغز کودک اثر منفی بگذارد.
طبق تحقیق جدیدی که مجله‌ی روان‌شناسی زیست‌شناختی منتشر کرده است زنان بارداری که قبل از زایمان دچار فشا
چند نکته درباره ی آماده سازی کودک برای شیشه گرفتن:
 
بهداشت را رعایت کنید: قبل از اولین تغذیه، بطری ها را طبق دستور بسته بندی بشویید یا استریل کنید.
شیر را گرم کنید: برای گرم کردن شیر مادر یا شیرخشک از یک بطری گرم یا آب گرم استفاده کنید. (از ماکروفر استفاده نکنید). قبل از تغذیه کودک، کمی از شیر را روی قسمت داخلی مچ دست امتحان کنید.
به علاقه ی کودک خود اهمیت دهید: اگر کودک شما شیر گرم دوست ندارد ، می توانید آن را کمی سرد کنید یا دمای آن را به دمای ا
بازه زمانی ۶ تا ۱۰ سالگی، دوره ای است که کودک بیشترین تاثیر را از همسالانش می پذیرد و این دورانی است که کودک هنوز به حمایت و راهنمایی های والدینش احتیاج دارد.در این سنین بسیار مهم است که با فرزندتان در ارتباطی امن و صمیمی قرار بگیرید تا بتوانید شما را به عنوان یک منبع حمایت کننده در دنیای ذهنی خود تثبیت کند.مادر یا پدر افسرده نمی تواند نیازهای روانی کودک را برطرف کند و به همین دلیل فرزندان افراد افسرده، دو برابر بیشتر از فرزندان مادران سالم
تربیت کودک تنها به عهده‌ی مادر نیست. نقش پدر تنها در پرداختن هزینه‌های زندگی نیست. کودک برای داشتن شخصیتی سالم نیاز به حضور پدر، بازی با او، محبت و توجه پدر دارد.
حضور مثبت پدر در زندگی کودک باعث ایجاد حرمت نفس، امنیت، اعتماد به نفس و توانایی بیشتر در کودک خواهد شد.
کودکانی که از توجه پدر در زندگی خود برخوردارند در نوجوانی کمتر دچار مشکل خواهند شد.
تربیت کودک تنها به عهده‌ی مادر نیست. نقش پدر تنها در پرداختن هزینه‌های زندگی نیست. کودک برای داشتن شخصیتی سالم نیاز به حضور پدر، بازی با او، محبت و توجه پدر دارد.
حضور مثبت پدر در زندگی کودک باعث ایجاد حرمت نفس، امنیت، اعتماد به نفس و توانایی بیشتر در کودک خواهد شد.
کودکانی که از توجه پدر در زندگی خود برخوردارند در نوجوانی کمتر دچار مشکل خواهند شد.
مهر بی تناسب  معنایش این است که پیوسته به همسرمان فکر می کنیم و اسمش را عشق می گذاریم و اجازه می دهیم تا احساسات و رفتارمان را کنترل کند. 
می دانیم که به سلامتی مان لطمه می زند، می دانیم که حال مان را خراب می کند و با این حال نمی توانیم از آن دست بکشیم. هیچ زنی برحسب اتفاق گرفتار مهر بی تناسب نمی شود. آنچه می خوانید ویژگی های  زنانی است که مهر بی تناسب دارند:
در خانواده ای ناسالم بزرگ شده اید که به نیازهای تان بهای لازم داده نشده است.
نیازهای اح
امپاتی (empathy ) چیست؟
 "امپاتی" به معنی خود را به جای دیگران قرار دادن است.
 مادری کودکش را به گردش می برد.
  او خیلی خوشحال است اما کودک زار زار گریه می کند. 
مادر ابتدا دلیل گریه کودک را نمی فهمد
 اما وقتی خود را جای کودک می گذارد و از دید
 کودک به جهان می نگرد ،
 تازه متوجه می شود کودک فقط پاهای آدمها را می بیند ، 
و در این شلوغی چیز دیگری نمی بیند. 
از این پایین دنیا خیلی خسته کننده است.
 هرچه توانایی امپاتی در شما افزایش پیدا کند ،
 ارتباطهای صم
بخش تخصصی نوزاد(تم زیبای پاییزی)
آتلیه سنترال با دکورها و ایده های نوزادی به روز در خدمت همشهریان عزیز میباشد.
آتلیه سنترال جهت عکاسی نوزادی داری چندین لباس نوزادی میباشد که در نوع خود زیبا و منحصر به فردند.برای مشاهده نمونه کارها ما را در اینستاگرام دنبال کنید:centralstudio.gallery 
بخش تخصصی کودک آتلیه سنترال 
بخش تخصصی کودک آتلیه سنترال در شیراز و صدرا با بروزترین دکورهای کودک در شهر شیراز در خدمت ههمشهریان عزیز است.
خدمات اتلیه مادر و کودک آتلی
بغل کردن کودکان از بدو تولد یکی از مهم‌ترین نیازهای عاطفی و روانی کودکان است. در واقع کودک در هنگام تولد وارد دنیای بیگانه‌ای می‌شود و هنگامی که در آغوش مادر قرار می‌گیرد به نوعی امنیت و آرامش به او بازمی‌گردد. در آغوش گرفتن کودک باعث ایجاد پیوند عاطفی عمیق میان مادر و کودک می‌شود که این مسئله از بسیاری استرس‌ها، اضطراب‌ها، رفتارهای نابهنجار و اختلالات روانی در بزرگسالی جلوگیری می‌کند. در نتیجه شناخت فواید و تاثیرات در آغوش گرفتن کو
چراغ خواب اتاق کودک مدل خرس کیتی ، ترس از تاریکی در میان همه کودکان وجود دارد و بهترین روش برای کم کردن این ترس استفاده از چراغ خواب در اتاق کودک است.
گاهی مواقع نیاز می شود که مادر جهت سرکشی به کودک وارد اتاق او شود و برای اینکه با روشن کردن چراغ باعث برهم خوردن خواب کودک نشود وجود چراغ خواب کودک لازم است.چراغ خواب دیواری وسیله ای بسیار مناسب و کاربردی جهت اتاق کودک محسوب می شود.کاربرد چراغ خواب اتاق کودک کیتی ایجاد نوری ملایم و یکنواخت در ات
خرید استیکر اتاق کودک اولین موضوعی است که برای تزئین اتاق کودک به ذهن پدر و مادر ها می رسد.استیکر کودک بدلیل قیمت مناسب و تغییر سریع فضا ایده ای خوب برای دکور اتاق کودک بوده و نسل جدید این محصول یعنی استیکر چوبی بخاطر جنس بسیار بادوام و قابلیت جابجایی و همینطور برجسته بودن از سطح دیوار و زیبایی بسیار خوب ، رفته رفته جایگزین کاغذ دیواری در اتاق کودک شده است. استیکر چوبی لانه پرنده می تواند در تزئین اتاق کودک دخترانه بکار برده شود. این استیکر ب
انسان در کنار رشد جسمی خود دارای رشد عقلی نیز می باشد. رشد عقلی او از بدو تولد ابتدا با صدا اطرافیان در زمان پاسخ به گریه های او شروع می شود. طفل از دانش ابتدایی که به دست آورده است در مراحل بعدی زندگی هم استفاده می کند که در مراحل بعدی زندگی دیگر پاسخگو نیست؛ در این زمان تصمیم می گیرد خود به دنبال ارضاع حس کنجکاوی خود قدم بر می دارد. در این زمان با بعد جدیدی از زندگی با نام خطر ریکس آشنا می شود: مانند افتادن، درد، گاهی خراش یا زخم. این تجارب در
سلام امروز میخوایم  اطلاعات مفید روانشناسی را در اختیار شما قرار دهیم . امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشد .
اطاعاتی در مورد کودک
سایتی در مورد نوزادان
فواید خوردن شیر مادر برای کودک
فوت ناگهانی کودک
سایتی در مورد فواید شیرمادر
مرگ ناگهانی کودک و علت آن
اطلاعاتی در مورد ارتباط خواب و تنفس با مرگ ناگهانی کودک
اطلاعاتی در مورد مزایای از پستان شیر دادن به کودک
سایتی در مورد مرگ و تولد کودک
فواید شیردادن مستقسم به کودک
سایتی در مورد راه پ
از دور توجهم به سویشان جلب شد. عمویش آدم
تازه موهای سر برادرزاده را پیرایش کرده بود. همچون آهو جستم و در چند
ثانیه تنظیمات و قابم را بستم. همه چیز آماده بود. با انگشت سبابه ام دکمه
شاتر دوربین را لمس کردم اما پیش از فشردنش، کودک قیچی را به سمت موهایش
برد بدون اینکه مادر متوجه شود. من اما حواسم بود. توجه نکردم و گفتم حتما
قیچی را پایین میاورد. اما انگار کودک تصمیمش را گرفته بود. به سرعت دکمه
را فشرم و عکس ثبت شد و تا آمدم بگویم قیچی... کار از کار
کودک باید بتواند در ٧ سالگی شکست و باختن را تحمل کند وگرنه در زندگی با هر شکستی از پا می‌افتاد.
او را داور کنید و شما و همسرتان بازی کنید، هر کسی باخت خوشحالی کند و بازنده دو جایزه و برنده یک جایزه بگیرد.
نگران از بین رفتن رقابت و برنده شدن در کودک نباشید! رقابت در وجود کودک از تولد وجود دارد؛ هدف پدر و مادر باید کم‌کردن این رقابت و جایگزین کردن همکاری در کودک باشد.
خودباوری کودکان و روش هایی تقویت برای خوشحالی آنها
1- تقویت نقاط قوت کودک و افزایش اعتماد به نفس
خانواده ‌ها باید الگوی خوبی برای کودکان باشند. تقلید و الگو برداری یکی از فراگیرترین روش ‌های یادگیری در کودکان است. تحقیقات نشان می‌ دهد، یکی از بهترین راه‌ های تقویت خودباوری کودکان، برخوردار بودن از والدینی است که خود نیز از خودباوری بالایی برخوردار باشند.
خودباوری کودکان
اگر والدین (پدر و مادر) در عمل الگوی خوبی برای فرزندان باشند، از این
فواید شیر مادر و زمان از شیر گرفتن نوزاد
شیر مادر شامل ترکیبی منحصر به فرد از اسیدهای چرب، لاکتوز، آمینو اسید، ویتامین، مواد معدنی، آنزیم ها و دیگر عوامل مهم، می باشد.شیر مادر هر چیزی که کودک برای هضم آسان، رشد مغز و حفاظت از بیماری ها و عفونت ها را نیاز است، دارا می باشد.
شیردهی نیز برای مادر مفید است و کاهش خطر سرطان تخمدان، سرطان پستان و پوکی استخوان را به همراه دارد. در 6 ماه اول، شیر مادر تمام نیازهای غذایی کودک را برآورده می کند.
اگر کودک
 
لجباز شدن کودک بنا به دلایلی ایجاد می شود. والدین برای کاهش لجبازی کودکان از امر و نهی های بی مورد و زیاد پرهیز کنند. این تکرار باید ها و نباید ها موجب بروز مشکلات عصبی و پرخاشگری در کودک می شود .
جالب است بدانید لجبازی کودک بیشتر در فرزند اول دیده می شود، به دلیل اینکه مادر می خواهد فرزندش را در بهترین شرایط ممکن تربیت کند و کنترل بیشتری بر رفتارهای وی داشته باشد که در نتیجه موجب بروز لجبازی در کودک می شود
​کودک از 2 تا 3 سالگی لجبازی را آغاز
عکس مادر و کودک در آتلیه کودک
از جمله دلایلی که مادران همراه با فرزندانشان به آتلیه کودک مراجعه میکنند علاقه ای رایج است که به تازگی سبب شده این عمل بین والدین باب شود و دوستش داشته باشند .
اگر شما هم مادری جوان هستید که دوست دارید این تجربه را در آتلیه کودک داشته باشید بهتر است این مقاله را دنبال کنید .
بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد
باید بعضی از نکات را رعایت فرمایید :
•با توجه به سن کودکتان و راحتی اش ژست های مورد نظرتان را گلچین و انتخاب کنید .
9 نکته ی تربیتی:
1- همیشه به کودک خود سلام کنید و به او احترام بگذارید2- زمانی با کودک بازی کنید که او مشتاق باشد
3- از زورگویی پرهیز کنید4- با کودک رفتار محبت آمیز داشته باشید
5- برای آموختن زندگی به کودک عجله نکنید و اجازه بدهید او از کودکی خود لذت ببرد6- ناکامی کودک را محترم بشمارید و او را از شکست نترسانید
7- کودک را برای خودش و بر اساس توانایی هایش پرورش دهیدو نه برای اینکه تصویری از آرزوهای شما باشند
8- با صبر و سکوت با کودک خود ارتباط برقرار کنی
یک متخصص نوزادان گفت: رشد کودک باید بر اساس جدول رشد باشد و بالا بودن یا پایین بودن وزن کودک نیاز به بررسی داشته و می‌تواند به دلیل سوء تغذیه او باشد.
    مادر شیرازی نوزاد 5 ماهه اش را به آتش کشید!    نوزاد کارتن خواب بر اثر سرما به خواب ابدی فرو رفت    خرافه های دوران بارداری که باعث اضطراب مادران می شود    علائم سرما خوردگی در مادر نوزاد را ناشنوا کرد    فروش نوزاد یک ماهه از سوی مادر سنگدل برای خرید هروئین
علی‌اصغر عالی‌پور با اشاره به ت
تغذیه کودک از غذاهای جامد که به آنها غذاهای تکمیلی گفته می شود باید از شش ماهگی آغاز شود. این کار قدمی مهم در رشد کودک است و یافتن طعم و رنگ جدید غذاها نیز می تواند بسیار مسرت بخش باشد. در آغاز کودکان به سه وعده غذایی در روز نیاز ندارند. به تدریج می توان تنوع و میزان غذای مصرفی کودک را افزایش داد و رژیم غذایی کودک را به رژیم غذایی خانواده نزدیک کرد. تنها تفاوت در حجم کمتر غذای کودک است.
مناسب ترین زمان برای شروع غذای کمکی کودک
تحقیقات نشان می‌ده
‌بسم الله#اضطرابزمینه ایجاد اضطراب را می‌توان موارد زیر در نظر گرفت: 1- زمینه ارثی: عامل #ژنتیکی که ممکن است از والدینی مضطرب به فرد منتقل شده باشد. 2- حوادث کودکی: مهمترین عوامل ، جدایی پدر و مادر ، مرگ والد و یا والدین ، خشونت های خانوادگی ، خشونت های کلامی و جسمی و ... عوامل دیگر تولید اضطراب می باشد! 3- مادر و پدر مضطرب : در ٠-٦ ماهگی کودک دوره دوختگی با مادر دارد و در این دوره احساس خود را از مادر می گیرد. پس مادر مضطرب این احساس را به کودک منتقل
آیا از اثرات منفی خیانت بر زندگی کودک آگاه هستید؟ خیانت پدرومادر چه تاثیری بر روح و روان کودک به جا می‌گذارد؟
خیانت یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است در زندگی یک فرد پیش بیاید. این اتفاق انقدر دردآور است که حتی شنیدن اسمش هم لرزه به اندام می‌اندازد.
ادامه مطلب
گاهی دلم پر می کشد ، تا بام مادر عائشه(رض)تا بشنود از قدسیان ، پیغام مادر عائشه(رض)محبوبه ای خیرالوراء ، تسکین درد مصطفی(ص)آرامش پیغمبر(ص) از ، آرامش مادر عائشه(رض)تدوین بشد از مادرم ، فقهی که از احمد شنیدصدها روایت نقل و شد ، از کام مادر عائشه(رض)هرکس که دارد در دلش ایمان به الله و رسول ، حرمت کند باید که او مقام مادر عائشه(رض)طعنه به پاکان می زند خفاش تاریکی شب ، تا کور و می گردد ز نور تام مادر عائشه(رض)طبق گواهی خدا ، ایشان بری از توهمت استاز آنچ
علت فاسد شدن شیر مادر چیست ؟
شیر مادر یکی از بهترین غذاها برای کودکان است که خاصیت فراوانی در رشد فکری وجسمی کودک دارد . در دوران شیر دهی زنان باید رژیم غذایی مطلوب داشته باشند تا شیرشان از کیفیت بالایی بر خوردار شود اما برخی عوامل باعث می شوند تا شیر مادر فاسد شود با این عوامل آشنا شوید. 
چه چیزهایی شیر مادر را فاسد می کند؟
یکی از بیشترین غصه های مادران بعد از زایمان این است که آیا شیر خوب و کافی برای تغذیه نوزادم دارم؟در این مطلب سعی کردیم
 
 
چند تمرین ساده برای افزایش هوش کودک
افزایش هوش کودک با چند تمرین ساده که شما با انجام دادن این تمرین ها و ورزش ها می توانید هوش
و قدرت یادگیری کودکتان را افزایش خواهید داد، اما چه تمارینی این خاصیت را دارند؟
در ادامه این تمارین را برای شما آورده ایم.
ورزش صدا
این فعالیتی است که بسیاری از والدین آن را انجام می‌دهند بدون آن که بدانند این کار چقدر برای کودک
مفید است. بسیاری از والدین هنگام عوض کردن پوشک،حمام یا بازی با کودک خود حرف می‌زنند.
✅نکته طلایی ششم: اهمیت شیر مادر
⬅️از پیامبر اکرم نقل شده که فرمودند: براى طفل، هیچ شیرى بهتر از شیر مادر نیست. (عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج2، ص34)همچنین از آن حضرت نقل شده که فرمودند: چیزى که بتواند جاى غذا و آب را بگیرد جز شیر نیست.⬅️امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده‌اند: براى کودک هیچ شیرى با برکت‌تر از شیر مادر نیست. (الکافی، ج6، ص40)⬅️کار شیر دادن، تنها تغذیه نیست؛ بلکه تبادل عاطفى و تقویت روحى است.⬅️به مادر شیخ انصارى که یکى از افتخا
عکاسی کودک
در ادامه ی مقاله قبلی باید بگوییم اگر هنوز عکاسی کودک را آغاز نکرده اید وقتش است که یک سری چیز ها را چک کنید .
قبل از شروع عکاسی کودک بهتر است کوچولو را سیر کنید و به طور کامل غذایش را بدهید به اضافه اینکه کودک باید قبل از شروع عکاسی کودک خواب کافی داشته باشد تا بتواند هنگام عکاسی پر نشاط و هیجان زده باشد .
این نکته را بدانید که اگر کوچولویتان به خوبی استراحت کرده باشد و شکمش نیز سیر باشد احتمال همکاری اش با شما بسیار بالا می رود و به
جنگ و جنایت ذات رژیم کودک کش صهیونیستی:  بار دیگر خوی وحشی گری صهیونیستها نمایان شد و با هدف قرار دادن ساختمانهای مسکونی در غزه یازده انسان بی گناه از جمله یک کودک ۱۴ ماهه و مادر باردارش به شهادت رساندند. وحشی گری و حیوانیت  عادت رژیم صهیونیستی بوده که از ابتدای تولد نامشروعش همراه او بوده است. اروپا هم که سابقه ای تاریک از کشتار بی گناهان از کمک به صدام تا بن سلمان دارد باز از سگ زنجیری آمریکا حمایت کرده اند و بار دیگر مدعیان دروغین حقوق بشر
آباد عالم ما، از یک دعای مادر،
صد سد ره شکسته از یک صدای مادر.
شیر سفید او شد شعر سفید شاعر،
بالا نبوده شعری از الّه های مادر.
گر بخت خود بیابیم در عالم حوادث،
در عالم دل ما خالی است جای مادر.
غرق گنه شود دهر از آب دیده او،
اشکی اگر بریزد از دید ه های مادر.
خوشبخت عالمستیم از هر کلام نیکش.
حرف خوشی نیابیم اندر بهای مادر.
 راضی از این جهان و راضی ز خویش باشیم،
راضی ز ما خدا هم، باشد دعای مادر.
جنّات نقد آدم باشد کنار مادر،
جنّات هر دو عالم در پیش پای
تم پاییزی کودکانه آتلیه سنترال شیراز
بخش تخصصی کودک اتلیه کودک سنترال با زیباترین دکورها و طرح ها
بخش تخصصی کودک آتلیه سنترال در شهر صدرا و شیراز با قیمتهای مناسب با بروزترین و زیباترین متدهای روز منطبق با سلیقه شما در خدمت همشهریان عزیز میباشد.
انواع تم تولد کودک:
بخش تخصصی کودک آتلیه عکس و فیلم سنترال با زیبا ترین تم هالی تولد در خدمت همشهربان عزیز در شیراز و صدرا
 
خدمات اتلیه مادر و کودک آتلیه عکس و فیلم سنترال در شیراز و صدرا
از خدمات و
زمانى که کودک شروع به گفتن "من،من" میکند یعنى خودم میخواهم انجام دهم به این معنیست که کودک در حرکت بسوى استقلال است .
مسلما در ابتدا همه کارها را اشتباه انجام میدهند و برخورد والدین تاثیر تعیین کننده ایى در اعتماد بنفس کودک دارد.
اگر به او بگوییم نکن، بده، بشین، دست نزن تو نمیتونى، به جاى آنکه به او بیاموزیم و مراقبش باشیم کودک به این نتیجه میرسد که من ناتوان و ابله هستم و نمیتوانم.
نکات مهم عکاسی کودک 
بیشتر بدانید: آتلیه نوزاد
در وبلاگ استودیو بن سای تا به حال چندین بار مطالبی راجع به عکاسی کودک و عکاسی نوزاد برای تان نوشته ایم .
که میتوانید با رفتن به صفحه ی اصلی عکاسی کودک آن ها را پیدا و مطالعه کنید .
اما به دلیل حساسیت بالای این نوع عکاسی بهتر است که تنها به یکی دوتا مطلب افاقه نکنید و بیشتر راجع به آن مطالعه کنید .
اگر باقی مطالب منتشر شده داخل وبلاگ استودیو بن سای را خوانده باشید نکات زیادی را آموخته اید اما علاوه ب
Anxiety | اضطراب
اضطراب در افراد می تواند دلایل فراوانی داشته باشد.
 زمینه ارثی:
عامل ژنتیکی که ممکن است از والدینی مضطرب به فرد منتقل شده باشد.
حوادث کودکی:
مهمترین عوامل، جدایی پدر و مادر، مرگ والد و یا والدین، خشونت های خانوادگی، خشونت های کلامی و جسمی و ... عوامل دیگر تولید اضطراب می باشد.
مادر و پدر مضطرب:
در ٠-٦ ماهگی کودک دوره دوختگی با مادر دارد و در این دوره احساس خود را از مادر می گیرد. پس مادر مضطرب این احساس را به کودک منتقل می کند. همچنین
#داستان_کوتاه‌مادر نابینا کنار تخت پسرش در شفاخانه نشسته بود و میگریست ...فرشته ی فرود آمد و رو به طرف مادر گفت: ای مادر من از جانب خدا آمده ام. رحمت خدا بر آن است که فقط یکی از آرزو های ترا برآورده سازد، بگو از خدا چه میخواهـی؟مادر رو به فرشته کرد و گفت: از خدا میخواهم تا پسرم را شِفا دهد. فرشته گفت: پشیمان نمیشوی؟ مادر پاسخ داد: نه!فرشته گفت: اینک پسرت شِفا
ادامه مطلب
نکاتی برای پمپاژ برای افزایش شیر تغذیه شیر
استفاده منظم و مکرر برای از بین بردن شیر مادر از  شما می تواند به شما در ایجاد، حفظ و یا افزایش میزان شیر مادر کمک کند. این که آیا شما پمپاژ پس از و از طریق تغذیه با شیر مادر، و یا پمپاژ به طور انحصاری برای کودک شما، به طور کامل از شیر خود را از های خود را تخلیه و عمل پمپ مادر تحریک خود را تشویق بدن خود را به شیر بیشتر. در اینجا 15 نکته برای پمپ کردن برای ساختن یا افزایش میزان شیر مادرتان وجود دارد.

ادامه
مصرف قطره آهن: مصرف قطره آهن سبب می شود که رنگ مدفوع نوزاد سبز شود.مصرف شیر خشک: مصرف شیر خشک هم دلیل دیگری برای سبز بودن رنگ مدفوع نوزاد است و این بخاطر آهن موجود در شیرخشک اتفاق می افتد.غذای کمکی: کودکان ۶ ماهه و بالاتر که خوردن غذای کمکی را شروع کرده اند بیشتر مدفوع سبز دارند که ویتامین های موجود در غذا مسبب این اتفاق هستند. در نتیجه، مدفوع از رنگ زرد خارج شده و به سبز پررنگ تبدیل میشود.اشکالات خفیف: هنگامی که کودک بیمار باشد، تغییر رنگی در م
انتظارات در تغذیه با شیر بطری : بشتر کودکان می توانند تغذیه با شیشه شیر را در چند ساعت بعد از تولد شروع کنند. بیشتر نوزادان حدود ۶ تا ۱۰ بار در هر ۲۴ ساعت  شیر می خورند. مقادیر تغذیه متوسط بسته به سن کودک و میزان گرسنگی که او در آن لحظه دارد متغیر است.
مقادیر تغذیه متوسط بر اساس سن کودک
کودک یک ماهه : ۲۰ fl oz (۶۰۰ میلی لیتر) در 24 ساعت
کودک دوماهه: ۲۸ fl oz(۸۵۰ میلی لیتر) در 24 ساعت
کودک سه ماهه: ۳۰ fl oz(۹۰۰ میلی لیتر) در 24 ساعت
کودک چهار ماهه: ۳۰ fl oz( ۹۰۰ میلی
این عشق های تحمیلی و برخوردهای نابجای والدین در زمان کودکی.
و نوجوانی و پس از آن هم دخالت و تحمیل سلیقه ها در انتخاب کردن .
راه آینده جوانان به واکنش های تلخ و دور از انتظار و همینطور رنج آور .
از طرف فرزندان نسبت به والدین منجر خواهد شد.دعوا با پدر و مادر
برخوردهایی که موجب به وجود آمدن تضاد و درگیری میان آنها و فرزندان می شود.
مطالب و مقالات سایت ” مشاوره خانواده” توسط تیم تخصصی مشاوران و روانشناسان تهیه و پشتیبانی شده است.
 برخوردهای نابجای
 
✔️کودک پس از به دنیا آمدن، به دلیل وجود آنتی بادی هایی که از طریق جفت از مادر به جنین منتقل می شوند، در برابر برخی از بیماری ها مصون هستند. بعد از تولد نیز، این مصونیت در کودکانی که از شیر مادر تغدیه می کنند، وجود دارد. اما با این حال، این مصونیت موقتی است. . .
ادامه مطلب
کودک آزاری جنسی شامل هر نوع استفاده از کودک برای رسیدن به تحریک جنسی است که می‌تواند توسط بزرگسالان و یا کودکان دیگر اتفاق بیافتد. آزار جنسی ممکن است گاه همراه با لمس و یا حتی بدون لمس کردن کودک انجام شود. در واقع این آزار تنها به مجبور کردن کودک برای س.ک.س محدود نمی‌شود. آزار جنسی غیر لمسی رفتارهایی نظیر وادار کردن کودک به نگاه کردن تصاویر مستهجن یا تلاش برای تماشا کردن کودک برهنه را در برمی‌گیرد. با توجه به آثار بسیار گرانباری که آزار جنس
رشد کودک: ماه اول تا سوم
در این ماه‌ها رشد قدی و وزنی کودک بسیار
سریع است. روند رشد کودک در این ماه‌ها مشابه رشد سریعی است که طی یک ماه
اول داشته است. در این ماه کودک بین 2.5 الی 3.8 سانت رشد قدی و در حدود
907 گرم رشد وزنی خواهد داشت. این اعداد تنها نشان‌دهنده میانگین مورد
انتظار هستند و امکان آن وجود دارد که روند رشد کودک شما آرام‌تر یا
سریع‌تر باشد و یا در مقطعی رشد او به طور ناگهانی زیاد شود. اگر در سن 6
هفتگی کودک شما بیش‌ازحد بی‌قرار است یا
 
قانون ارتعاش چیست؟ | ارتعاش در قانون جذب | قانون ارتعاش | ارتعاش  | بالا بردن ارتعاش | ارتعاش فکری چیست؟
 
بهترین روانشناس کودک ارومیه | بهترین روانشناس کودک سنندج | بهترین روانشناس کودک کرمانشاه | بهترین روانشناس کودک ایلام | بهترین روانشناس کودک اهواز | بهترین روانشناس کودک خرم آباد
بهترین روانشناس کودک اصفهان | بهترین روانشناس کودک یزد | بهترین روانشناس کودک سمنان | بهترین روانشناس کودک اراک | بهترین روانشناس کودک همدان | بهترین روانشناس
 
به گزارش نی نی کا به نقل از ایرنا؛ با به دنیا آمدن هر نوزادی، اولین سوالی که بعد از اسمش چیست و .. پرسیده می‌شود این است که نوزادتان چند کیلو به دنیا آمده؟ و قطعا هر چه وزن نوزاد بالاتر باشد، اطرافیان کودک احساس غرور بیشتری می‌کنند از اینکه مادر در دوران بارداری‌اش تغذیه خوبی داشته و به کودک‌اش خوب رسیده است.
ادامه مطلب
از نظر روانپزشکان ، این مرحله بسیار مهم و تاثیرگذار بوده و در صورت درست پیش نبردن پروسه ،میتواند تاثیرات بدی روی روحیه کودک داشته باشد و حتی بعضی از مشکلات رفتاری در بزرگسالی میتواند ریشه در اشتباه والدین در دوره از شیرگرفتن باشد. چون شیردهی نه تنها نیازهای تغذیه ای کودک را تامین میکند ،بلکه نیازهای روحی و روانی او نیز با مکیدن پستان مادرش ارضا میشود.
در دین مقدس اسلام توصیه شده است که مادران در صورت تمایل به شیردهی کامل باید به کودک تا پای
صفات ارثی پدر : زمانی که شما مشتاقانه منتظر به دنیا آمدن فرزندتان هستید، ممکن است برای شما و اطرافیان هم این سوال به وجود بیاید که فرزند شما بیشتر شبیه چه کسی است پدر یا مادر ؟
اکثر مردم در مورد رنگ چشم و وزن نوزاد پس از تولد سوال می‌پرسند، اما موارد دیگری مانند رنگ مو و….. وجود دارد. حتما می‌دانید بعضی از صفات ارثی هستند و از والدین به فرزندان به ارث می‌رسند.
صفات ارثی که کودک از پدر خود به ارث می برد
در ادامه به ۷ صفت اشاره می‌کنیم که کودک اح
مشاوره کودک و نوجوان به منظور ارتقا سطح تربیتی و آموزشی کودکان و نوجوانان می باشد.
مشاوره کودک شامل روانشناسی، و تربیت کودک و مسائل آموزشی پیش از مدرسه و به هنگام مدرسه بوده است.
این بخش در واقع موضوعات روانشناسی کودک و مشاوره تحصیلی را با هم ادغام کرده و با کمک متخصصین کودک و نوجوان به ارائه راهنمایی پرداخته می شود.
در این بخش شما با “دفاتر برتر کانون مشاوران ایران” در حوزه کودک، نونهال و نوجوان آشنا می شوید.
در ادامه نیز جدیدترین روشهای و
مشاوره کودک و نوجوان به منظور ارتقا سطح تربیتی و آموزشی کودکان و نوجوانان می باشد.
مشاوره کودک شامل روانشناسی، و تربیت کودک و مسائل آموزشی پیش از مدرسه و به هنگام مدرسه بوده است.
این بخش در واقع موضوعات روانشناسی کودک و مشاوره تحصیلی را با هم ادغام کرده و با کمک متخصصین کودک و نوجوان به ارائه راهنمایی پرداخته می شود.
در این بخش شما با “دفاتر برتر کانون مشاوران ایران” در حوزه کودک، نونهال و نوجوان آشنا می شوید.
در ادامه نیز جدیدترین روشهای و
دلایل کم شدن شیر مادر
  
دلیل کم بودن شیر مادر
 
بیش تر مادران در دوره ای از شیردهی و به خصوص ابتدای شروع آن، در خصوص کم بودن میزان شیر خود برای نوزادشان دچار شک میشوند. در بیش تر موارد، نوزاد شیر کافی اخذ میکند که نباید مضطرب باشید یا مشکل کم بودن شیر مادر قابل حل است، ولی در بعضی موارد هم، کم بودن شیر مادر میتواند بچه را در معرض خطر سوءتغذیه قرار دهد. بدین ترتیب لازم و ضروی است که این مسئله به وسیله پزشک کودک مورد بررسی قرار بگیرد. در این مطلب
قبل از پرداختن به انضباط در روش تربیت کودک دکتر هلاکویی بیان چند نکته ضروری است.
در سالهای دور برای اداره و تربیت یک انسان از شیوه ترس ، تنبیه و کنترل استفاده شده است. بنابراین قبلا شیوه پدر و مادر مبتنی بر بازداشتن فرزند از کار بد بوده نه آموختن کار خوب. ولی در دنیای امروز پرورش ، تعلیم و تربیت جایگزین شیوه قدیمی شده است.

ادامه مطلب
یکی دیگر از عوارض اختلال در خواب کودک، پرخاشگری و خشک کودک است.زمانیکه کودکتان در زمان مناسب نخوابد، در کل روز بی حوصله است و به دلیل اینکه انرژی لازم را برای انجام کارهایش نداردبا کوچکترین چیزی دچار استرس و اضطراب می شود و پرخاشگری می کند.از این رو خواب کودک می تواند روی پرورش کودک تاثیر مثمر ثمری داشته باشد.
هنگام تشنج کودک چه کارهایی انجام بدهیم؟
پس از ترخیص از بیمارستان اگر دارویی برای کودک‌تان تجویز شده است، به منظور پیشگیری از تکرار تشنج آن را همیشه و به موقع به کودک تان بدهید
هنگامی که کودک دچار تشنج می‌شود، به هیچ وجه استرس نداشته باشید.
آرامش خود را حفظ کرده و کنار کودک خود بمانید.

ادامه مطلب
همیشه دلم میخواست با انسان چشم و دل سیر و دنیا دیده و با فرهنگی ازدواج کنم خداروشکر همینطور هم شد
بهش گفتم مامانم داره جهیزیه میخره 
گفت:
الان گرونیه
نمیخوام فشار بیاد بخاطر جهیزیه
بعدشم من تورو واسه خودت میخوام
و اصلا نیازی به جهاز نیست قلب من
تو فقط بیا توی زندگیم. من هیچی دیگه نمیخوام
مادر تو مادر منه
پدرتم پدر من
من تورو با همه چیزت دوست دارم
فقط نمیخوام فشار بیاد به خانواده
اجازه هم نمیدم کسی دخالت کنه بگه چی کمه چی زیاده
یا این چیه یا او
 چه باید کرد؟ 
☸بخش اول
عوامل ژنتیکی 60 تا 80 درصد قد نهایی بچه را شکل می دهند و بقیه درصدها مربوط به عوامل مختلف دیگر است. تغذیه صحیح مادر به ویژه از نظر مقدار کلسیم، پروتئین و  ویتامین D و داشتن یک رژیم مناسب برای دوران بارداری  روی رشد جنین موثر است. 
تغذیه صحیح کودک از نظر مصرف شیر و لبنیات، پروتئین کافی و ریزمغذی ها یعنی ویتامینها و عناصر معدنی در رشد کودک مهم است ورز ش کودک و به ویژه ورزش یوگا مناسب برای رشد قد کودکان مفید است خواب کافی ک
مشاورهٔ تربیتیپاسخ استاد علی‌اکبر مظاهری به مادری حیرانعوامل و ریشه‌های دزدی در کودکان:١. تجربه‌طلبیکودک تمایل دارد همه چیز را تجربه کند. او برای تجربه‌کردن چیزهایی که از آنها منع شده، حریص‌تر نیز می‌شود.تطور کودکان و از حالی به حالی شدنشان موجب می‌شود که در موقعیت‌های جدید و سنین مختلف، مسائل جدیدی را تجربه کنند. مثلاً کودک در دورهٔ نوزادی، همه اجسام را به سمت دهان می‌برد و تجربه‌شان می‌کند.با بزرگ‌شدن کودک، این موضوع پیچیده‌تر
حضانت بعد از ازدواج مادر
حضانت بعد از ازدواج مادر ، مطابق قانون جدید حمایت از خانواده با ازدواج مجدد مادر طفل ،حضانت از او سلب نمی شود
بموجب ماده هزارو صد و هفتاد قانون مدنی اگر مادر در زمانی که حضانت طفل با اوست ازدواج نماید خواه فرزند دختر باشد یاپسر، حضانت از او به تقاضای شوهر سلب می شود،
در گذشته اینگونه بود و اگر مادری که حضانت با او بود مجدد ازدواج می کرد
پدر می توانست حضانت صغیر را از او بگیرد در حالیکه بر مبنای قانون جدید حمایت از خانو
قوانین تربیت کودک فرهنگ ژاپنبه گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بدونیم، آن ها قانونمند و مودب هستند و رفتار دوستانه و محبت آمیزی دارند به علاوه اجازه نمی دهند احساسات شان بر آن ها غلبه کند به همین دلیل است که به ندرت در فروشگاه ها و سوپرمارکت های ژاپن کودکی را در حال گریه کردن می بینید. پدر و مادرهای ژاپنی اصول خاصی در خصوص تربیت کردن فرزندان شان دارند که بد نیست ما هم از آن ها الهام بگیریم.در ژاپن روابط مادر و فرزندی بسیار نزدیک استدر ژاپن روا
زردی ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:
 
1-شیر مادر – سینه مادر در چند روز اول پس از زایمان مقدار کمی آغوز ایجاد می کند. پس از مدتی با افزایش شیردهی ، احتمال ابتلا به زردی ناشی از شیر مادر وجود دارد. اینطور تصور می شود که برخی از آنزیم های موجود در شیر مادر ممکن است موجب “زردی شیر مادر” شوند. این زردی ناشی از شیر مادر است. در این شرایط ، در مورد ادامه یا توقف شیردهی ، از پزشک سوال کنید.
 
2-ناسازگاری های گروه خونی (Rhesus (Rh و ABO – هنگامی که مادر و نوزاد
حضور موسسه کودک ایمن ـ ناجی فردا در هشتمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان
محورهای دورهمی هشتم:
۱. سخنرانی اساتید برجسته کودک و نوجوان
۲. ارائه فعالیت ها و اقدامات تعدادی از فعالان حوزه کودک و نوجوان
۳. رونمایی محصولات تولید شده اعضای دورهمی و کتاب دورهمی
۴. شبکه سازی و هم افزایی میان اعضا
در انتخاب زن شیرده و دایه برای فرزندان دقت شود چراکه شیر مادر اثر می گذارد و باعث می شود که ویژگی ‌هاى مادر، صفات شخصیتی و خصوصیات اخلاقی او به کودک منتقل شود. به هر حال، نباید در خصوص تغذیه کودکان و رعایت برخی نکات که در روایات به آن اشاره شده است غفلت کرد.

ادامه مطلب
آخرین وعده ی شیر کودک را در مجلس روضه ایی که در همسایگی شان برگزار شده بود، به طفلش خوراند. از اول نیت کرده بود که این گونه باشد. می خواست کودک را در شبی که منتسب به باب الحوائج، حضرت علی اصغر بود، از شیر بگیرد.
                                  
 
سر کودک روی پاهای مادر بود. موهای لخت طلایی اش روی صورتش ریخته بود. چشم های گرد عسلی اش را به چشمان مادر دوخته بود و با لبخندی نمکین در گوشه ی لب با گردن آویز فیروزه ایی مادر که منقش به آیه ی "و ان یکا
گریه های زیاد کودک در شب چه علتی دارد؟
بخش کودک مجله زیبا - بیدار شدن کودک در خواب علت های مختلفی دارد.در این مطلب می خواهیم درباره علت های بیدار شدن کودک از خواب و گریه های شبانه با شما والدین عزیز صحبت کنیم
به ادامه بروید
ادامه مطلب
18 ماه اول زندگی کودک: 18 ماه اول زندگی کودک
 
18 ماه اول زندگی کودک
 
 
 
1. تولد راحت و ساده و خوب
چون میدونیم کودک بزرگترین اسیب رو از فاجعه تولد میتونه ببینه و اگر اکسیژن در
هنگام تولد به مغزش نرسه باعث از بین رفتن میلیونها سلول مغزی در مغزش خواهد
شد.
 
2.زندگی بدون درد و رنج
کودک در 18 ماه اول نباید با درد و رنج و زندگی کنه لذا هر کوشش و تلاشی بکنید تا
فرزندتون این دوران رو در لذت و آرامش زندگی کنه لذا مساله های گوش درد و دل
درد و گرما و سرما و آسیبها
کودک آزاری ! پدیده ای که در حال حاضر بسیار فراگیر شده است، کودک آزاری می باشد. کودک آزاری که یکی از جنبه ها آن تنبیه کودک می باشد بر خلاف تصور مردم نوعاً توسط پدر و مادر طفل انجام می پذیرد.
این عمل در حالی از سوی والدین انجام می شود که متاسفانه قانون مجوز انجام این امر را به آنها داده است.
ماده ۱۱۷۹ قانون مدنی بیان می دارد: ابوین حق تنبیه طفل خود را دارند، ولی به استناد این حق نمی توانند طفل خود را خارج از حدود تادیب تنبیه نمایند.
از طرفی دیگر قان
روش های ساده برای افزایش شیر مادر وجود دارد که شما با خواندن این مقاله می توانید کسب کنید. شیر مادر اساسی ترین تغذیه کودک است که نوزاد تنها با این غذا به رشد و تکامل می رسد. شما می توانید با خوردن برخی خوراکی هایی که افزاینده شیر هستند شیر خود را زیاد و مقوی کنید. هر پقدر شیر شما چرب تر و مقوی تر باشد کودک شما هم به مراتب بیشتر و زودتر وزن می گیرد.
۱- تا می‌توانید به نوزاد شیر بدهید
شیر دادن به نوزاد مهمترین کاری است که باید برای افزایش تولید شی
دوره سه جلسه ای
زمان: ۵شنبه ها از ساعت ۹ الی ۱۰:۳۰ صبح
هزینه شرکت در هر جلسه: ۴۵هزار تومان
ثبت نام از هم اکنون

از به همراه آوردن فرزندان خودداری فرمایید.
درباره کلاس مادر و کودک(1)
کلاس مادر و کودک در سه جلسه برگزار می شود.
آموزش این جلسه ها مختص به مسائل رفتاری ، خلقی و یادگیری کودکان 3 تا 6 سال می باشد. مبنای اطلاعات، رشد کودکان می باشد و هدف، افزایش آگاهی مخاطبان از رشد کودکان به ویژه سنین 3 تا 6 سال است.
از طرفی، تجربه های قبلی آموزش موجب شده کلا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها