نتایج جستجو برای عبارت :

علائم افرادی که دچار کمبود اکسیژن خون هستند

کمبود ویتامین B5 بسیار نادر است زیرا این ویتامین تقریباً در همه نوع مواد غذایی وجود دارد. در کشورهای توسعه یافته، این کمبود بسیار نادر است زیرا بیشتر افراد کالری توصیه شده روزانه را دریافت می کنند و به ندرت دچار سوء تغذیه می شوند. با این وجود، کمبود آن ممکن است هنگام ترکیب با سایر کمبودهای ویتامین B ایجاد شود.
بیخوابی
تحریک پذیری
سردرد
افسردگی
خستگی
گرفتگی عضلات
احساس سوزش در پا
عفونتهای تنفسی فوقانی
استفراغ
مشکلات دستگاه گوارش (GI)
علائم معم
همه چیز درباره اکسیژن خون و علائم کمبود آن در بدن 
سطح اکسیژن خون ، مقدار اکسیژن در گردش خون است و گلبول های قرمز خون اکسیژن را از ریه ها به بقیه قسمت های بدن می ‎رسانند . سطح اکسیژن خون یک فرد ، نشانگر چگونگی توزیع اکسیژن بدن از ریه ها به سلول ها است و این امر برای سلامتی انسان از اهمیت بالایی برخوردار است . 

ادامه مطلب
علائم و نشانه های کمبود کلسیم در بدن
کمبود کلسیم در بدن می تواند در آینده برای شما مشکلات زیادی ایجاد کند یکی از عوارض کمبود کلسیم پوکی استخوان است
در ادامه شما با نشانه های کمبود کلسیم در بدن و روش افزایش کلسیم در بدن آشنا خواهید شد
ادامه این مطلب اینجا را کلیک کنید
عنصر "روی" به عنوان یک ماده معدنی ضروری، عملکردهای مختلفی در بدن دارد که تقویت سیستم ایمنی و کمک به تقسیم سلولی از جمله آن‌هاست.


به گزارش : علائم کمبود "روی" در بدن کاملاً عمومی و کلی هستند و به همین دلیل این امکان وجود دارد که فرد به آن‌ها توجه نداشته باشد.
ادامه مطلب
کمبود آهن هنگامی اتقاق می‌افتد که بدن به میزان کافی مواد غذایی حاوی آهن دریافت نکند. فقر یا کمبود آهن افراد را با مشکلاتی نظیر کاهش غیرعادی گلبول‌های قرمز خون مواجه می‌کند. بسیاری از مشکلاتی که افراد به طورمتداول در زندگی تجربه می‌کنند ناشی از عدم تغذیه مناسب و ابتلا به فقر آهن است. این مسئله به خصوص درکودکان به بروز مشکلات جدی می‌انجامد. در ادامه این مقاله به دلائل و علائمی که به شما در تشخیص فقر آهن کمک می کند اشاره خواهیم کرد. 
برای در
کمبود ویتامین چه بلایی سر طوطی شما میاورد
- کمبود ویتامین A با عوارضی نظیر چشم های اشک آلود ، ملتهب بودن پوست داخلچشم و دهان ، اختلالات قوه بینایی و در صورت شدت آن با بروز لایه های روی چشم ها همراه خواهد بود . رشد نابسامان جوجه ها ، دیر بهبود یافتن زخم ونطفه نداشتن ازجمله سایر علائم کمبود ویتامین A می باشد
ادامه ی پست در ادامه مطلب....
ادامه مطلب
ویتامین و مواد معدنی که کمبودشان در بدن حال روحی تان را بهم میریزد
کمبود ویتامین و مواد مغذی ضروری در بدن می تواند باعث تضعیف روحیه در افراد شود. آیا می دانستید که افسردگی، اضطراب و تغییر روحیه به طور مداوم یا دیگر مشکلات رفتاری به دلیل کمبود این ویتامین ها می باشد؟ تقریباً یک پنجم از جوانان در جهان دچار این کمبود ها هستند و بسیاری از افراد در دنیا احساس اضطراب و افسردگی و دیگر مشکلات ذهنی را دارند.
حال در این قسمت از سلامت نمناک 8 مورد ا
 عناصر غذایی در رشد خیار درختی
- علائم کمبود ازت در خیار درختی
- علائم کمبود فسفر در خیار درختی
- علائم کمبود پتاسیم در خیار درختی
- علائم کمبود کلسیم در خیار درختی
- علائم کمبود منیزیم در خیار درختی
- علائم کمبود آهن در خیار درخت
- دلاییل کمبود آهن در خیار درختی
- علائم کمبود منگنز در خیار درختی
- علائم کمبود روی در خیار درختی
- علائم کمبود بر در خیار درختی
- علائم کمبود مس در خیار درختی
* آفات و بیماری ها
- شته سیاه باقلا – شته سبز هلو – تری
 عناصر غذایی در رشد خیار درختی
- علائم کمبود ازت در خیار درختی
- علائم کمبود فسفر در خیار درختی
- علائم کمبود پتاسیم در خیار درختی
- علائم کمبود کلسیم در خیار درختی
- علائم کمبود منیزیم در خیار درختی
- علائم کمبود آهن در خیار درخت
- دلاییل کمبود آهن در خیار درختی
- علائم کمبود منگنز در خیار درختی
- علائم کمبود روی در خیار درختی
- علائم کمبود بر در خیار درختی
- علائم کمبود مس در خیار درختی
* آفات و بیماری ها
- شته سیاه باقلا – شته سبز هلو – تری
علائم کبد چرب
چگونه بیماری کبد چرب را تشخیص دهیم
متاسفانه این بیماری علائم خاصی ندارد. علائم کبد چرب ناپیدا است. این بیماری به صورت خاموش بوده در مواردی که کبد دچار التهاب و آسیب بافت کبدی صورت می شود علائم خود را نشان می دهد. یکی از علائم آن درد مبهم در ناحیه ربع (یک چهارم) فوقانی راست شکم حس می گردد و در موارد شدید تر باعث عوارض پوستی مانند التهابات پوستی، خارش و زخم های نابجا، خونریزی های زیر پوستی و کبودی خود را نشان می دهد.

ادامه مطلب
ویتامین یکی از فاکتورهای مهم سلامتی است و فقدانش سلامت جسم و روان را مورد تهدید قرار می‌دهد.
گاهی‌ اوقات و به دلایل مختلف، بدن ما تمام مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کند. در چنین حالتی، دچار کمبود ویتامین می‌شویم. کمبود ویتامین‌ می‌تواند مشکلاتی در بدن به‌وجود بیاورد. بنابراین مهم است که علائم کمبود ویتامین‌های مختلف را بشناسیم. در این مقاله دربارۀ علائم کمبود ویتامین A در بدن توضیح می‎دهیم.
به گزارش مجله دلتا؛ و
علائم استرس از اولین راه های درمان انواع استرس هستند. با شناخت نشانه های استرس است که می توانیم آن را درمان و در آینده از آنها پیشگیری کنیم. در این مطلب سایت روانشناسی ویکی روان به علائم اصلی استرس از دید روانشناسی می پردازیم.
استرس را معمولا به عنوان فشار روانی و یا عاطفی ناشی از شرایط نامساعد تعریف می کنند که اکثر افراد دچار این وضعیت هستند. فارغ از اینکه اصلا استرس چیست، مطالعات نشان داده است که ۳۳ درصد از بزرگسالان در معرض سطوح بالای
فرق کرونا با آنفولانزا و سرماخوردگی چیست و از کجا بفهمیم که کرونا ویروس گرفتیم یا دچار سرماخوردگی و آنفولانزا شده ایمبا ما در مجله حرف تازه همراه باشید تا علائم اصلی کرونا ویروس ووهان با بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی را بدانید
ادامه مطلب
پرستار کودک بیمار کم آبی بدن
علت کم آبی در بدن کودک چیست؟
پرستار کودک دلیل  کمبود آب بدن ،  را گاهی اوقات  مقدار از دست رفتن آب و نمک در بدن می داند. این اتفاق می تواند زمانی رخ دهد که کودک دچار تب، اسهال، یا استفراغ است، یا از طریق انجام ورزش های طولانی مدت با تعرق بالا دچار این عارضه شود. بعضی از بیماری ‌ها می توانند نوشیدن مایعات را برای کودک دشوار کنند.
اگر کودکان نتوانند مایعاتی را که از دست رفته جایگزین کنند، دچار بیماری دهیدراسیون یا کم
تحقیق در مورد بیماری‌ های فیزیولوژیک
چکیده مقاله:
بیماریهایی که در اثر کمبود مواد غذایی روی برنج ایجاد می‌شود.
کمبود آهن سبب از بین رفتن سبزی برگهای جوان و در نتیجه زردی آنها می‌گردد. برگهای مسن‌تر ممکن است زرد شوند و در اثر کمبود مفرط، بوته‌ها معمولاً می‌میرند. علائم اولیه معمولاً 4 تا 5 هفته بعد از نشاء‌کاری اتفاق می‌افتد.
کمبود منگنز باعث ایجاد خطوط زرد بین رگبرگها از نوک به سمت قاعده برگها می‌شود که بعداً قهوه‌ای تیره و نکروز می‌
اضطراب عبارت است از یک عامل ناشناخته و نا معلوم که موجب پریشانی فکر وگاه باعث بروز علائم احساس خطر از جمله تپش قلب و رنگ پریدگی می شود. در فرآیند اضطراب بر خلاف ترس طبیعی، یک عامل حقیقی ترس آور یا خطرناک یا آسیب رسان وجود ندارد بلکه فقط به طور خود کار و ناخود آگاه ذهن آدمی دچار احساس خطر می شود و هر گاه ذهن در اثر تنش های روانی و استرس های عصبی و حوادث ناخوشایند و ناگواری که در زندگی مکررا” برایمان رخ می دهد از روال عادی خارج شود و حساسیت بیش از
کروم به عنوان یکی از تنظیم کننده های قند خون ، به انسولین کمک می کند تا با کمک به انتقال گلوکز به سلول ها ، قند و نشاسته را به انرژی تبدیل کند. این ماده همچنین در متابولیسم طبیعی و ذخیره چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها نقش دارد. در حالی که برای حفظ عملکرد طبیعی متابولیک به مقادیر زیادی کروم احتیاج نداریم ، اما هنوز هم یک ماده معدنی ضروری است که باید در رژیم های روزانه ما به آن توجه شود.
طبق اطلاعات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، بیش از 90 درصد
علائم بیماری نیوکاسل در سهره ها
زمانی که ویروس وارد بدن سهره شود این پرنده را به بیماری نیوکاسل دچار می کند. در ابتدای این بیماری سهره ها دچار تورم ملتحمه چشم می شوند و کم کم اشتهایشان را از دست می دهند. در ادامه بیماری نیوکاسل در بدن سهره منجر به اسهال زرد و تنگی نفس  در پرنده می شود. و در نهایت این بیماری باعث تلف شدن سهره ها می شود.
 
مشاوره و آموزش درمان بیماری نیوکاسل
تجربه نشان داده است زمانی که سهره ها به این بیماری دچار می شوند این بیمار
چاقی طوطی خود را کنترل نمایید.
یکی از مشکلات اساسی طوطی ها چاقی است. این مشکل عموما به دلیل مصرف غذا های پرچرب برای طوطی ایجاد می شود. طوطی هایی که دارای مشکل چاقی هستند می توانند به بیماری کبد چرب مبتلا شوند که این بیماری جدی است.
مشاوره و آموزش ودرمان بیمای های حیوانات
-اگر که متوجه شدید که طوطی شما در حال چاق شدن است حتما طوطی را نزد دامپزشک ببرید. کاهش مصرف برخی از مواد غذایی می تواند سبب کاهش وزن طوطی شود اما مهم این است که شما برای طوطی خود
کود کلات چیست؟
 
چرا از فرم آهن باید استفاده می شود؟ با افزایش pH محیط در حال رشد از 6.2 ، آهن حتی اگر هنوز وجود داشته باشد در دسترس گیاه قرار می گیرد. کلاتها از نظر الکتریکی دارای مولکولهای آلی هستند که آهن را در خود نگه می دارند ، اما آهن را حتی اگر pH متوسط ​​در حال رشد زیاد باشد ، به گیاه می ریزد. براساس گفته مهندسین شرکت پالایش کود همه کلات ها به طور یکسان کار نمی کنند. براساس این انتشار ، "درک مدیریت pH برای گیاهان رشد یافته کامل" بهترین کلات بر
علائم افسردگی چیست
افسردگی مانند سایر اختلالات روانی با علائمی همراه است که روند عادی زندگی روزمره را تغییر می‌دهند.
۱. تغییرات خواب
بسیاری از مبتلایان به افسردگی با تغییرات الگوی خواب مواجه می‌شوند. تغییر الگوی خواب گاهی به شکل بی خوابی و گاهی به شکل خواب زیاد و بیشتر از حد معمول بروز می‌کند. صبح خیلی زود بیدار شدن از جمله علائم شایع در افسردگی‌های حاد است.
۲. تغییرات اشتها
گاهی مبتلایان به افسردگی در قالب مکانیسم مقابله، به کم‌خوری یا
علائم کمبود آهن در گیاه:
علائم کمبود آهن، ابتدا به صورت زردی برگهای جوان ظاهر می شود به طوریکه پهنک برگ زرد و رگبرگها سبز باقی مانده است. ضمن اینکه این عنصر فاقد حرکت در آوند آبکش بوده و قابلیت انتقل از برگهای پیر به سمت برگهای جوان را ندارد. همچنین در صورت بروز کمبود شدید سرشاخه خشک خواهد شد.
علائم کمبود آهن در گیاه
شرکت نهاده گسترپارس رویش
 
کمبود ویتامین D ‌یا همان هدیه آفتاب چه بلایی سر ما می‌آورد؟ کدام بیماری‌ها با کمبود این ویتامین مرتبط هستند؟ با مجله دلتا همراه باشید.
ویتامین D یا همان ویتامین آفتاب که نبود آن تقریبا تمام ارگان‌های حیاتی بدن را به هم می‌ریزد. اصولاً  ویتامین‌ها یکی از ضروریات بدن هستند که به هم خوردن میزان تعادل آن‌ها سلامتی بدن را به خطر می‌اندازد و دقیقا همین موقع است که بیماری‌ها به بدن شما حمله می‌کنند.
درواقع، ویتامین D برای سلامت استخوان و تع
خارش سر نشانه چیست؟
ریزش مو در زنان و مردان ابتدا می توان ناشی از کمبود ویتامین B7 یا بیوتین باشد. این کمبود به آسانی درمان شده و جلوه مو ها دوباره احیا می شود. افراد می توانند جهت دریافت بیوتین بیشتر، زرده تخم مرغ مصرف کنند. خاکستری شدن زود هنگام مو ها و شوره سر از علائم بارز کمبود مجموعه ویتامین های B و سلنیوم هستند.
همانطور که بدن برای سالم بودن به اسید های چرب ضروری و برخی آنتی اکسیدان ها نیاز دارد، مو ها و پوست سر نیز به مقادیر مناسبی از ویتا
انسان ها با توجه به ظرفیت های وجودی خودشان نسبت به اتفاقات اطراف شان به گونه ای واکنش نشان می دهند ولی وقتی این فشارها زیاد شود و از توان فرد خارج شود او دچار استرس می شود و دچار مشکلاتی خواهد شد.
علائم استرس در مردان
 
غمگین بودن، افسردگی، گریه کردن، انزوا، بی‌خوابی، تغییر خلق‌وخو، نگرانی، هیجان زیاد، عصبانیت، پرخوری، احساس ناامنی، کاهش عملکرد، حواس ‌پرتی در کار، تغییر روابط، افزایش مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی.
ادامه مطلب
علائم ظاهری کمبود عناصر غذایی  در گیاه به صورت علائمی مختلف قابل مشاهده است که میتوان به مواردی چون تغییر رنگ، سوختگی، توقف رشد جوانه های انتهایی، تغییر شکل میوه ها، تفاوت در عملکرد، زودرسی، دیررسی، کوچک شدن میوه ها، نارسایی در رشد، کاهش گسترش ریشه و کاهش خاصیت انبارداری میو ه ها اشاره نمود.

ادامه مطلب
از علائم کبد چرب تا راههای طبیعی درمان آن
“کبد چرب” (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.در این بخش از نمناک با علائم ، انواع ، علت و درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.
کبد چرب چیست؟
ادامه مطلب
حدود ۲۰ میلیون آمریکایی مبتلا به آسیب اعصاب محیطی یا نوروپاتی هستند و دیابت مقصر شماره یک ابتلا به آن است. علل دیگر شامل افزایش سن، کمبود ویتامین، قرار گرفتن در معرض مواد سمی از جمله الکل، داروهای ضد سرطان، عفونت، اختلالات خود ایمنی مانند هپاتیت سی، دیفتری، اچ آی وی، آرتریت روماتوئید، سندرم گیلن باره، و ... است.
آسیب های عصبی به طور کلی به آهستگی پیشرفت می کنند و شما می توانید قبل از وخیم شدن علائم، جلوی پیشرفت این بیماری را بگیرید. شما باید
علائم ظهور حضرت مهدی (عج) بر دو دسته تقسیم می شوند:
الف: علائم حتمی و قطعی؛
ب: علائم غیر حتمی و غیر قطعی که البته در این علائم هم ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد.
علائم غیر حتمی فراوان هستند و نوعاً بعضی از آنان به وقوع پیوسته است اما علائم حتمی و قطعی هنوز رخ نداده اند بعضی از این علائم قطعی عبارتند از:
برای مشاهده ادامه مطالب روی ادامه مطلب کلیک کنید...


ادامه مطلب
F – Face (صورت): اگر دچار سکته مغزی شده اید ، صورت شما ممکن است از یک طرف افتادگی یا بی حسی داشته باشد. یک آزمایش خوب: سعی کنید لبخند بزنید و در آینه بررسی کنید تا ببینید که آیا یک طرف صورت از کار افتاده است یا خیر.
 
A – Arm (بازو): اغلب ، یک بازو ضعیف یا افتاده خواهد بود. سعی کنید هر دو بازو را به طور همزمان بلند کنید و ببینید که آیا یکی از آنها به سمت پایین حرکت می کند یا خیر.
 
S – Speech (گفتار): ممکن است صدا گرفته و نامفهوم به نظر برسد ، و دیگران نتوانند حر
کم خونی زمانی رخ می‌دهد که سطح هموگلوبین در خون کاهش یابد. هموگلوبین، پروتئین موجود در سلول‌های قرمز خون هستند که وظیفه اکسیژن رسانی به بافت‌های مختلف بدن را دارند. کمبود آهن یکی از دلایل رایج کم خونی است. و دقیقا هنگامی رخ می‌دهد که میزان ماده معدنی آهن در بدن شما به اندازه کافی وجود نداشته باشد.
بدن انسان به ماده معدنی آهن نیاز دارد تا بتواند هموگلوبین بسازد. و هنگامی که دچار کمبود این ماده معدنی باشد، میزان اکسیژن رسانی به بافت‌های بدن
بیماری های غذایی معمولا به مسمومیت های غذایی باز می گردد، که نتیجه خوردن غذاهای فاسد و آلوده می باشند. رایج ترین علائم مسمومیت غذایی عبارت است از تهوع، استفراغ و اسهال است. اگرچه مسمومیت غذایی کاملا آزار دهنده است اما اجتناب از آن امکان پذیر نمی باشد. طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها از هر 6 نفر امریکایی 1 نفر در سال دچار مسمومیت غذایی می گردد. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام قصد داریم در مورد علائم مسمومیت غذایی ، دلایل و غذا های
از علائم کبد چرب تا راههای طبیعی درمان آن
“کبد چرب” (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.در این بخش از نمناک با علائم ، انواع ، علت و درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.
کبد چرب چیست؟

ادامه مطلب
علائم #ویروس_کرونا چیست؟علائم معمول گونه‌ی جدید ویروس کرونا (nCoV) که بیش از صدها نفر را مبتلا کرده است و طبق گفته‌ی سازمان بهداشت جهانی، ممکن است 2 تا 14 روز پس از مواجهه با آن در فرد ظاهر شود، عبارت است از: علائم تنف
ادامه مطلب
علائم بیماری پاپیلومالتوز در سهره 
اگر در سایر نواحی بدن سهره ضایعاتی مشاهد کردید احتمالا سهره شما دچار بیماری پاپیلومالتز شده است. البته این ضایعات اگر روی سطح بدن پرنده ایجاد شود قابل تشخیص است. اما اگر داخل بدن سهره بزند ممکن است تا زمانی که کالبد شکافی نشود قابل مشاهده نباشد. بیماری پاپیلو مالتز باعث بروز پاپیلوما در حلق، دهان، کلواک و سایر اندام های پرنده می شود. زمانی که این بیماری در سهره ایجاد می شود مدفوع سهره رقیق می شود. باعث بوی
علائم هپاتیت نکروزان دام 
 
در اکثر موارد بیماری بدون نشانی خاص بوده و دام بطور ناگهانی تلف می‌شود.
 
مشاوره و آموزش درمان علائم هپاتیت نکروزان دام 
 
مرگ بر اثر توکسمی و اختلال تنفسی رخ می‌دهد. وجود نقاط نکروتیک و پرخون در کبد، خیز در زیر جلد نواحی گردن، تیرگی و خشکی جلد، فساد سریع لاشه و خروج خونابه از سوراخ بینی از علائم این بیماری می‌باشد.
علائم اولیه HIV و چگونه درمان می شود؟
بثورات علائم HIV است که معمولاً در طی دو ماه اول پس از انقباض ویروس رخ می دهد. مانند سایر علائم اولیه HIV ، به راحتی ممکن است به دلیل علائم عفونت ویروسی ، این بثورات را اشتباه بگیرید. بنابراین ، یادگیری چگونگی شناسایی این بثورات و نحوه درمان آن مهم است.
تغییر پوستطبق آمار UC San Diego Health ، 90 درصد افرادی که مبتلا به HIV هستند در برخی از مراحل بیماری علائم و تغییرات پوستی را تجربه می کنند.
بثورات به دلیل شرایط ناشی از HI
کمبود آب بدن می‌تواند باعث کاهش انرژی و بدخلقی و حتی بروز بیماری‌های جدی‌تری شود. علائم کمبود آب در بدن را در ادامه این مطلب بخوانید.

کمبود آب بدن یکی از مشکلاتی است که عده‌ای از مردم به دلیل مصرف کم آب، میوه و سبزیجات به آن دچار می‎شوند. کمبود آب می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌ شده و سلامتی انسان را به خطر بیندازد. خیلی از ما ممکن است بدنمان دچار کم‌آبی باشد؛ اما از آن آگاه نباشیم. اگر علائم کمبود آب بدن را که در این مطلب مجله دلتا مطرح شده
از علائم کبد چرب تا راههای طبیعی درمان آن
“کبد چرب” (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.در این بخش از نمناک با علائم ، انواع ، علت و درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.
کبد چرب چیست؟

ادامه مطلب
از علائم کبد چرب تا راههای طبیعی درمان آن
“کبد چرب” (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.در این بخش از نمناک با علائم ، انواع ، علت و درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.
کبد چرب چیست؟

ادامه مطلب
از علائم کبد چرب تا راههای طبیعی درمان آن
“کبد چرب” (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.در این بخش از نمناک با علائم ، انواع ، علت و درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.
کبد چرب چیست؟

ادامه مطلب
از علائم کبد چرب تا راههای طبیعی درمان آن
“کبد چرب” (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.در این بخش از نمناک با علائم ، انواع ، علت و درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.
کبد چرب چیست؟

ادامه مطلب
از علائم کبد چرب تا راههای طبیعی درمان آن
“کبد چرب” (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.در این بخش از نمناک با علائم ، انواع ، علت و درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.
کبد چرب چیست؟

ادامه مطلب
از علائم کبد چرب تا راههای طبیعی درمان آن
“کبد چرب” (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.در این بخش از نمناک با علائم ، انواع ، علت و درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.
کبد چرب چیست؟

ادامه مطلب
آموزش و پرورش:
نه فقط درتهران بلکه بطور کلی با کمبود شدید نیرو در شاخه معلمی مواجهیم که تلاش می‌کنیم این کمبود را جبران کنیم.
با این حال هشدارهایی مبنی بر وقوع سونامی کمبود معلم در ۵سال آتی داده می‌شود که باید آن را جدی گرفت/ایسنا
@IrNews_24
مشاهده مطلب در کانال
کمبود ویتامین ها و مواد معدنی براحتی میتونه موجب تغییر خلق و خو در حد بیماری شده و روی رفتار و طرز نگرش ها و عملکردهامون تاثیر بگذاره .
چکاپ سالانه به انتخاب پزشک خانواده و با توجه به سن و سال و سبک زندگی و منطقه ی جغرافیایی انجام میگیره .
از موارد مهمی که میشناسم براتون مینویسم .
کمبود ویتامین D3 در اغلب ایرانی ها منجر به چاقی ؛ افسرگی ؛ مشکل کلسیم سازی و غیره میشه . بدون هیچ مشکلی برید داروخانه یک ورق D3 50000 بخرید و هر ماه یکی بخورید .به خانواده ه
علائم و نشانه های دختر بودن جنین در بارداری
نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم باردا
علائم و نشانه های دختر بودن جنین در بارداری:نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم بارداری دخ
‍ وضعیت  کمبود کپسول گاز درفاریاب این تنها واحد رسمی صنفی کپسول گاز در فاریاب است که به لحاظ هجوم جمعیت متقاصی در شب این سوخت مورد نیاز اقدام به توزیع نموده استسرمای شدید از یکطرف استفاده خودروهای گازسوز از طرفی دیگر یکی از عواملی  است که مردم فاریاب را دچار مشکل کرده است در گفتگویی که با متقاضیان داشتیم اغلب از توزیع کپسول گاز به خودرهای دوگانه سو
ادامه مطلب
شرکت پالایش کود
از نظر متخصصان شرکت پالایش کود فقر آهن اثرات واضحی رو گیاهان می گذارد که یکی از علائم اصلی کمبود آهن در گیاهان، وجود نشانه هایی زرد رنگ در برگ ها است و کمبود آهن باعث جلوگیری از کار کرد مفید کلرپلاست در درختان می شود. 
اما با توجه به مطالعات مختلف، نشانه های عنصر آهن در ریشه خیلی از درختان  وگیاهان همچنین بر روی ریشه، تاثیر می گذارد از نشانه های کمبود آهن در ریشه میتوان به موارد زیراشاره کرد:
1-شکل گرفتن آوندهای ریشه بصورت گست
علائم کبد چرب و درمان انواع آن:
“کبد چرب” (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.در این بخش از نمناک با علائم ، انواع ، علت و درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.

ادامه مطلب
از علائم کبد چرب تا راههای طبیعی درمان آن
“کبد چرب” (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.در این بخش از نمناک با علائم ، انواع ، علت و درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.
کبد چرب چیست؟

ادامه مطلب
علائم اوتیسم در کودکان چیست؟ اختلال اوتیسم از جمله اختلالات نافذ رشدی است که بررسی آن به صورت یک طیف رفتاری انجام می‌گیرد. افراد مبتلا به اوتیسم دارای نقص در تعامل اجتماعی، مشکلات زبانی و رفتارهای محدود و کلیشه‌ای هستند. والدین اولین افرادی هستند که متوجه تفاوت کودک خود با سایر کودکان می‌شوند. با این حال برای تشخیص این اختلال در کودکان به نظر روانشناس و متخصص نیاز است. ما در ادامه مطلب به بررسی بیشتر در زمینه علائم اوتیسم در کودکان خواهی
بیماری های غذایی معمولا به مسمومیت های غذایی باز می گردد، که نتیجه خوردن غذاهای فاسد و آلوده می باشند. رایج ترین علائم مسمومیت غذایی عبارت است از تهوع، استفراغ و اسهال است. اگرچه مسمومیت غذایی کاملا آزار دهنده است اما اجتناب از آن امکان پذیر نمی باشد. طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها از هر 6 نفر امریکایی 1 نفر در سال دچار مسمومیت غذایی می گردد. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام قصد داریم در مورد علائم مسمومیت غذایی ، دلایل و غذا های
گوگرد یکی از  عناصر غذایی اساسی برای رشد گیاه است. در سالهای اخیر ، کمبودهای این عنصر شایع تر شده و اهمیت آن در تولید محصولات زراعی بیشتر شناخته شده است. اگرچه این ماده مغذی ثانویه محسوب می شود، اما در حال حاضر به عنوان "ریز مغذی چهارم" همراه با نیتروژن ، فسفر و پتاسیم شناخته می شود.
محصولات زراعی روغنی ، حبوبات ، علوفه و برخی محصولات گیاهی به مقدار قابل توجهی به گوگرد احتیاج دارند. در بسیاری از محصولات زراعی ، مقدار آن در گیاه مشابه فسفر است.
فواید شیر مادر و زمان از شیر گرفتن نوزاد
شیر مادر شامل ترکیبی منحصر به فرد از اسیدهای چرب، لاکتوز، آمینو اسید، ویتامین، مواد معدنی، آنزیم ها و دیگر عوامل مهم، می باشد.شیر مادر هر چیزی که کودک برای هضم آسان، رشد مغز و حفاظت از بیماری ها و عفونت ها را نیاز است، دارا می باشد.
شیردهی نیز برای مادر مفید است و کاهش خطر سرطان تخمدان، سرطان پستان و پوکی استخوان را به همراه دارد. در 6 ماه اول، شیر مادر تمام نیازهای غذایی کودک را برآورده می کند.
اگر کودک
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که احساس کنید که بیمار هستید یا ترس از ابتلا به یک بیماری داشته باشید . اما وقتی که به پزشک مراجعه می کنید، متوجه می شوید که دچار اضطراب و استرس شده اید و خود را بیمار پنداشته اید . به این اختلال، اختلال هیپوکندریازیس یا اختلال خود بیمار انگاری گفته می شود .
افراد دچار این اختلال کوچکترین نشانه های بدنی خود را بیماری تلقی می کنند و پزشک نمی تواند آن ها را قانع کند که بیمار نیستند . افراد مبتلا به این اختلال با کوچک
علت ، علائم و درمان سریع آفت دهان و زبان
زبان یکی از قویترین عضلات بدن است که توانایی صحبت ، غذا خوردن وتشخیص مزه های گوناگون به ما می بخشد. آفت دهانی، عارضه ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود و به دلایل مختلفی ممکن است دیده شود . با دلایل و درمان آفت دهان وزبان در این مطلب آشنا شوید.
از علت تا درمان آفت دهان و زبان

ادامه مطلب
علت ، علائم و درمان سریع آفت دهان و زبان
زبان یکی از قویترین عضلات بدن است که توانایی صحبت ، غذا خوردن وتشخیص مزه های گوناگون به ما می بخشد. آفت دهانی، عارضه ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود و به دلایل مختلفی ممکن است دیده شود . با دلایل و درمان آفت دهان وزبان در این مطلب آشنا شوید.

ادامه مطلب
کتاب شادخواری در رابطه با ارتباط غذا و گروه خونی منتشر شد غذاهایی که با هم نباید خورد مثل لوبیا با تخم مرغ یا لوبیا با پیاز یا لوبیا با سیر که در باغچه هم نباید در کنار هم کاشته شود مصرف غذاهایی که سبب کمبود مواد معدنی در بدن می شود مثلا قهوه سبب کمبود پتاسیم و کاهش روی یا زینک در بدن می شود کمبود پتاسیم سبب تپش قلب و اسپاسم عضله می شود و کمبود روی باعث کاهش حس چشایی و بویایی می شود که باعث می شود مصرف نمک و فلفل به غذا زیاد مصرف شود اما مهمترین ض
علائم و نشانه های دختر بودن جنین در بارداری:نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم بارداری دخ
کمبود منابع در یک تعارض، مردم اعتقاد دارند که منابع کافی برای پیشرفت وجود ندارد. مشخص ترین مثال کمبود منابع پول است، که باعث بسیاری از تعارض ها به حساب می آید. اگر کسی بخواهد برای افزایش دسمتزد یا خوش خدمتی به رئیس پول کمتری خرج نماید و یا با استفاده از آن به گسترش…
ادامه مطلب
. سردرد تنِشیسردردهای تنشی از رایج‌ترین انواع درد پشت سر هستند. مدت زمان این سردردها از ۳۰ دقیقه تا یک هفته متغیر است. از علائم سردردهای تنشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:    احساس فشار و گرفتگی در قسمت پشت سر یا پیشانی؛    دردی خفیف یا متوسط که گاه‌به‌گاه شدید می‌شود؛    این درد با ورزش، شدید نمی‌شود؛    این درد، حالت تهوع و استفراغ به همراه ندارد.درمان سردرد تنشیدرد پشت سر - درد تنشیاگر معمولا دچار سردردهای تنشی نمی‌شوید، مصرف استا
کمبود کلسیم در سالمندان
در این مقاله به بررسی کمبود کلسیم در سالمندان می پردازیم و راهکارهایی را برای برطرف کردن این مشکل ارائه می دهیم.
هنگامیکه از کلسیم حرف زده می شود همه بیاد استخوان ها و پوکی استخوان ها می افتند. ماده ضروری و مورد نیاز برای سلامت استخوان ها کلسیم است، ولی تأثیر آن فقط به همین جا ختم نمی شود. مشکلات دندانی، خشکی پوست، ریزش مو، شکنندگی دندان ها و همچنین بی خوابی و بعضی از مسائل دیگر هم می تواند در اثر کمبود کلسیم باشد.
بیشت
 
منیزیم یک ماده معدنی اساسی است که برای سلامت و عملکرد درست بدن موثر است  . این ماده معدنی می تواند سلامت استخوان ها را بهبود ببخشد ، فشار خون را تثبیت کند و به حفظ ریتم قلب و عملکرد اعصاب کمک کند. علائم کمبود منیزیم شامل خستگی ، کاهش اشتها ، حالت تهوع ، گرفتگی عضلات ، سوزن سوزن شدن و انقباضات عضلات است. کمبود منیزیم نیز با سردرد و میگرن مرتبط است. تخمین زده می شود که بسیاری از افراد از طریق رژیم های غذایی منیزیم کافی دریافت نمی کنند.منیزیم ، و
 قرص تستوسترون چیست و موارد مصرف آن
قرص تستوسترون (Testosterone) از
داروهای افزایش دهنده هورمون تستوسترون در بدن آقایان است. تستوسترون در
اشکال دارویی مثل قرص و آمپول وجود دارد تستوسترون
از جمله هورمون‌های مهم بدن است که میزان آن در مردان چندین برابر زنان
است. این هورمون از اصلی‌ترین هورمون‌های جنسی به شمار می‌رود که با کاهش
آن در بدن قطعا فرد دچار مشکلاتی می‌گردد. امروزه برای جبران کمبود این
هورمون داروهایی با عنوان آمپول
علت ، علائم و درمان سریع آفت دهان و زبان
زبان یکی از قویترین عضلات بدن است که توانایی صحبت ، غذا خوردن وتشخیص مزه های گوناگون به ما می بخشد. آفت دهانی، عارضه ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود و به دلایل مختلفی ممکن است دیده شود . با دلایل و درمان آفت دهان وزبان در این مطلب آشنا شوید.
از علت تا درمان آفت دهان و زبان

ادامه مطلب
کمبود ویتامین D ‌یا همان هدیه آفتاب چه بلایی سر ما می‌آورد؟ کدام بیماری‌ها با کمبود این ویتامین مرتبط هستند؟ با مجله دلتا همراه باشید.
ویتامین D یا همان ویتامین آفتاب که نبود آن تقریبا تمام ارگان‌های حیاتی بدن را به هم می‌ریزد. اصولاً  ویتامین‌ها یکی از ضروریات بدن هستند که به هم خوردن میزان تعادل آن‌ها سلامتی بدن را به خطر می‌اندازد و دقیقا همین موقع است که بیماری‌ها به بدن شما حمله می‌کنند.
درواقع، ویتامین D برای سلامت استخوان و تعدا
علائم و نشانه های دختر بودن جنین در بارداری:نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم بارداری دخ
مدیریت عوامل مسبب نوروپاتی و برطرف کردن علائم از اهداف درمانی به حساب
می‌آیند. درصورتی‌که تست‌های آزمایشگاهی هیچ بیماری دیگری را نشان ندهند،
احتمالا پزشک به بیمار وقت می‌دهد به این امید که علائم نوروپاتی بهبود
یابد. علاوه بر داروهایی که برای درمان نوروپاتی دیابتی
و بیماری‌های مرتبط با نوروپاتی محیطی استفاده می‌شوند، برخی داروهای
مصرفی جهت تسکین علائم و نشانه‌های نوروپاتی محیطی از قرار ذیل هستند:
داروهای مسکن
داروهایی که بدون نس
علت ، علائم و درمان سریع آفت دهان و زبان
زبان یکی از قویترین عضلات بدن است که توانایی صحبت ، غذا خوردن وتشخیص مزه های گوناگون به ما می بخشد. آفت دهانی، عارضه ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود و به دلایل مختلفی ممکن است دیده شود . با دلایل و درمان آفت دهان وزبان در این مطلب آشنا شوید.

ادامه مطلب
ممکن است در فصل تابستان باتوجه به گرمای شدید دچار بیماری های گوارشی شوید که علائم آن بصورت اسهال و استفراغ بروز می کند.دفع مایعات از طریق اسهال می‌تواند سبب کم‌آبی بدن شود. در برخی از موارد تب، بی‌اشتهایی، دل‌پیچه، تهوع و کاهش وزن هم روی می‌دهد.در قسمت زیر انواع علائم عفونت گوارشی را قرار داده ایم.می توانید برای آشنایی با انواع بیماری گوارشی همراه ما باشید.

ادامه مطلب
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، اندازه سنگ های صفراوی ممکن است از کمیت یک دانه شن تا یک توپ گلف متفاوت باشد. فدایی از سنگ های صفراوی آنقدر کوچک هستند که عاری ایجاد علائم از دفع می شوند. ولی چنانچه سنگ صفراوی درد یا ناراحتی شدیدی ساختن کند، ممکن است جراحی برای خارج کردن آن لازم باشد. از عموم علائم عقل صفراوی می توان به این موارد اشاره کردک - درد ناگهانی و شدید داخل پاره بالایی و عبث بطن خواه در مرکز شکم درست زیر جناغ. - درد متعاقب بین تیغه های
تفاوت علائم افسردگی زنها و مردها در چیست؟
بعضی از علائم افسردگی در زن‌ها و مردها یکسان است. علائمی مثل کم‌تحرکی، از دست دادن انگیزه و حس لذت، تغییر در اشتها و کم‌خوابی. ولی نحوه بروز این بیماری مرموز، در زنها متفاوت از مردهاست. خوب است در مورد این علائم بیشتر بدانیم. زیرا متاسفانه در باور عموم، افسردگی به عنوان یک بیماری زنانه جاافتاده. در صورتی که مردها هم دچار این حالت می‌شوند ولی طبق باور سنتی جامعه، آنها کمتر از حالت‌های روحی خود صحب
ترشحات سفید و غلیظ واژن   
ترشحات سفید و غلیظ واژناگر دارای ترشح بی­رنگ و یا سفید هستید، طبیعی است، این موکوس به طور طبیعی از گردن رحم، که سرویکس نامیده می­شود، ترشح می­گردد. میزان ترشح واژینال در طول دوره قاعدگی تغییر می­کند(ترشحات قهوه­ای در پایان دوره پریود) و اغلب زنان باردار دچار ترشحات دوران بارداری می­گردند.ترشح طبیعی بوی شدید یا رنگ ندارد. ممکن است احساس رطوبت و خیسی ناراحت­ کننده ای کنید، اما نباید هیچ خارش و یا آزردگی در اطراف و
روان گیسختگی پارانوئید یک اختلال روانی پیچیده است که علائم آن اغلب بین سنین ۱۶ تا ۳۰ سالگی شروع به نمایان شدن می کنند. چندین زیر گروه از بیماری های روان گیسختگی پارانوئید وجود دارد که هر کدام از آنها مجموعه خاصی از علائم
ادامه مطلب
علت ، علائم و درمان سریع آفت دهان و زبان
زبان یکی از قویترین عضلات بدن است که توانایی صحبت ، غذا خوردن وتشخیص مزه های گوناگون به ما می بخشد. آفت دهانی، عارضه ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود و به دلایل مختلفی ممکن است دیده شود . با دلایل و درمان آفت دهان وزبان در این مطلب آشنا شوید.
از علت تا درمان آفت دهان و زبان

ادامه مطلب
علت ، علائم و درمان سریع آفت دهان و زبان
زبان یکی از قویترین عضلات بدن است که توانایی صحبت ، غذا خوردن وتشخیص مزه های گوناگون به ما می بخشد. آفت دهانی، عارضه ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود و به دلایل مختلفی ممکن است دیده شود . با دلایل و درمان آفت دهان وزبان در این مطلب آشنا شوید.
از علت تا درمان آفت دهان و زبان

ادامه مطلب
علت ، علائم و درمان سریع آفت دهان و زبان
زبان یکی از قویترین عضلات بدن است که توانایی صحبت ، غذا خوردن وتشخیص مزه های گوناگون به ما می بخشد. آفت دهانی، عارضه ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود و به دلایل مختلفی ممکن است دیده شود . با دلایل و درمان آفت دهان وزبان در این مطلب آشنا شوید.
از علت تا درمان آفت دهان و زبان

ادامه مطلب
علت ، علائم و درمان سریع آفت دهان و زبان
زبان یکی از قویترین عضلات بدن است که توانایی صحبت ، غذا خوردن وتشخیص مزه های گوناگون به ما می بخشد. آفت دهانی، عارضه ای است که هر فردی در هر سنی ممکن است به آن دچار شود و بسیار آزاردهنده خواهد بود و به دلایل مختلفی ممکن است دیده شود . با دلایل و درمان آفت دهان وزبان در این مطلب آشنا شوید.
از علت تا درمان آفت دهان و زبان

ادامه مطلب
بیش فعالی | ADHD
این اختلال یکی از اختلالات شایع و در عین حال با تشخیص سخت برای پزشکان است. اختلال بیش فعالی بیماری پیچیده ای است و اغلب تشخیص داده نمی شود. درباره کودکی که با چنین اختلالی تشخیص داده می شود ۳ علامت را نباید از یاد ببرید که شامل پرتحرکی، کمبود توجه و تمرکز و در نهایت اعمال تکانه ای (کارهای ناگهانی و غیرقابل پیش بینی) است.
زمانی که یک مشاور بتواند جزئیات لازم را از والدین و مدرسه به دست آورد می توان معیارهای لازم را در نظر گرفت.
علائ
رفلاکس اسید معده زمانی اتفاق می‌افتد که اسید معده‌ی شما به داخل مری برگردد. زمانی که این اتفاق می‌افتد، امکان دارد که شما مزه‌ی ترش مایعی را در انتهای گلوی خود احساس کنید. این موج از اسید معده می‌تواند پوشش مری شما را تحریک و اذیت کرده و باعث بروز سوزش معده، معده درد یا به اصطلاح ترش کردن معده شود.اگر شما به‌ندرت به این مشکل دچار می‌شوید، نیازی نیست برای درمان معده درد تغییراتی اساسی در نحوه‌ی زندگی خود ایجاد کنید. استفاده از داروهای بد
عارضه لکه پوست استخوانی یا اضمحلال پوست استخوانی میوه پسته Endocarp Lesion طی چند سال اخیر در مناطق پسته کاری کشور شیوع پیدا کرده است. این عارضه تاکنون بر روی ارقام کله قوچی، احمدآقای، عباسعلی و فندقی مشاهده شده و خسارت آن بر روی ارقام کله قوچی، عباسعلی و احمد آقائی شدید می باشد.
علائم عارضه از مرحله شروع تشکیل پوست استخوانی تا سخت شدن آن به صورت سیاه شدن پوست استخوانی از قسمت راس به سمت قاعده میوه که حدوداً تا دو سوم آن را می پوشاند مشاهده شده و سپ
علائم هشدار دهنده و علائم دیابت در مردان و زنان یک‌سان هستند ؟ علائم هشدار دیابت وجود دارد که هم زنان و هم مردان به عنوان مثال : تشنگی بیش از حد و ادرار کردن مکرر بدن ( از عفونت دستگاه ادراری یا مشکلات کلیوی ) عفونت پوست و پوست در مناطق بدن و یا بوی استون و یا بی‌حسی در دست‌ها و یا بی‌حسی .
علائم هشدار دهنده و علائم دیابت برای مردان منحصر به فرد هستند ؟
علایم و نشانه‌های دیابت منحصر به فرد عبارتند از: اختلال عملکرد sex ( تصادفات ، عجز ) Retrograde ejaculat
درک روان پریشی در اختلال دوقطبی
 
علائمانواع روان پریشیعللتشخیصرفتارچشم اندازروان پریشی دو قطبی چیست؟روان پریشی ناتوانی در تشخیص واقعیت در دنیای اطراف شما است. این با آنچه افکار و برداشت های شما به شما می گویند متفاوت است. افرادی که روانی را تجربه می کنند اغلب دچار توهم یا هذیان هستند.
بیشتر افراد ، روان پریشی را با اسکیزوفرنی مرتبط می کنند . اما می تواند نشانه ای از سایر شرایط و اختلالات روحی و جسمی باشد.
مبتلایان به اختلال دو قطبی ممکن اس
آنفلوآنزا با تب‌ولرز و بدن درد همراه است و سرماخوردگی معمولا آب‌ریزش بینی دارد. بالا رفتن تب هم از علائم هر دوی آن‌هاست؛ همچنین سرفه، عطسه و گلودرد.
کرونا می‌تواند همه این‌ نشانه‌ها را داشته باشد اما برای تشخیص آن به علائم دیگری دقت کنید. تنگی نفس حاد در کنار سرفه و گلودرد از مهم‌ترین نشانه‌های بیماری کرونا است. 
به طور متوسط طی پنج روز از شروع علائم، افراد دچار تنگی نفس می‌شوند.
پس از حدود هشت روز مشکلات تنفسی شدید در افراد مبتلا مشاه
علائم و نشانه های دختر بودن جنین در بارداری
نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم باردا
نیوکاسل در سهره و قناری ها
بیماری نیوکاسل یک بیماری واگیر دار و حادی است ولی ب ندرت سهره و قناری را مبتلا و در انها دیده میشود. در واقع این بیماری در اثر ویروسی به نام ” پارامیکسوویروس” به وجود می آید. این بیماری تمامی گونه های پرندگان را مبتلا می کند. سهره ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و دچار بیماری نیوکاسل می شوند. اما این بیماری در هر پرنده ای با یک علائم ظاهر می شود(مثلا در کبوتران با لقمه و چرخش سر و گردن و بی تعادلی). بنابراین تصمیم دار
بیماری بهجت چیست؟
بیماری بهجت یک بیماری نادر خود ایمنی است که باعث آسیب رگ های خونی شما می شود و منجر به زخم دهان، بثورات و علائم احتمالی دیگر می شود.
شدت این بیماری از فردی به فردی دیگر؛ متفاوت است. بیماری بهجت یک بیماری مزمن است که علائم آن ممکن است به طور موقت برطرف شود ولی مجددا بروز می یابد؛ با این حال  علائم این بیماری را می توان با دارو و تغییر شیوه زندگی مدیریت کرد.

ادامه مطلب
ویتامین A جزو ویتامین‌های محلول در چربی است. علی‌رغم اینکه کمبود این ویتامین برای بدن مُضر است، مقدار زیاد آن نیز خطرآفرین است.
ویتامین‌ها
ترکیبات آلی هستند که به‌مقدار خیلی کم، برای متابولیسم مواد غذایی و
اعمال حیاتی بدن، رشدونمو و تندرستی، ضرورت دارند. تغذیۀ ناقص و رژیم غذایی
نامناسب سبب کمبود یا فقدان یک یا چند ویتامین می‌شود و به بیماری‏‌های
مختلف ازجمله بِری‌بِری و پلاگر می‌انجامد. در این مطلب به نقش ویتامین A در بدن می‌پرداز
بیماری اوتیسم چیست؟ آشنایی با عوامل و علائم آن در کودکان
بیماری اوتیسم یک شرایط پیچیده عصبی و رفتاری و اختلالاتی در تعاملات اجتماعی و رشد کلامی و مهارت های ارتباطی همراه با رفتارهای تکراری و سخت است و به دلیل زیادی علائم این بیماری،آن را اختلال طیف اوتیسم (ASD) می نامند.بیماری اوتیسم
ادامه مطلب
دکتر مونا زارع
شیرخواران و کودکان نسبت به بزرگسالان به دفعات بیشتری دچار سرماخوردگی می شوند و علائم طولانی تری دارند.
سرماخوردگی عامل میلیون ها روز از دست رفته در مدرسه و میلیون ها روز
غیبت از کار می شود که زمان غیبت از کار زمان مراقبت از کودکان بیمار را هم
شامل می شود. این مقاله مروری بر دلایل، علائم و درمان سرماخوردگی در
کودکان است.
ادامه مطلب
 
از دیشب هر دومون علائم سرماخوردگی مشکوک به علائم کرونا داریم. منتظریم ببینیم به کجا میرسه. وصیت کنیم یا چی؟
چند وقته از خونه بیرون نرفتیما، پاشد رفت بانک، هر چقدم بهش گفتم نرو گوش نکرد. دیگه الان بانک و دستگاه عابر متهم ردیف اولن.
داریم توهم میزنیم دیگه انقد که بررسی کردیم شرایطمون علائم چی میتونه باشه  
 
 
 
 
از دیشب هر دومون علائم سرماخوردگی مشکوک به علائم کرونا داریم. منتظریم ببینیم به کجا میرسه. وصیت کنیم یا چی؟
چند وقته از خونه بیرون نرفتیما، پاشد رفت بانک، هر چقدم بهش گفتم نرو گوش نکرد. دیگه الان بانک و دستگاه عابر متهم ردیف اولن.
داریم توهم میزنیم دیگه انقد که بررسی کردیم شرایطمون علائم چی میتونه باشه  
 
 
 
 
از دیشب هر دومون علائم سرماخوردگی مشکوک به علائم کرونا داریم. منتظریم ببینیم به کجا میرسه. وصیت کنیم یا چی؟
چند وقته از خونه بیرون نرفتیما، پاشد رفت بانک، هر چقدم بهش گفتم نرو گوش نکرد. دیگه الان بانک و دستگاه عابر متهم ردیف اولن.
داریم توهم میزنیم دیگه انقد که بررسی کردیم شرایطمون علائم چی میتونه باشه  
 
 
 
“کبد چرب” (fatty liver) مشکلی است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود و متاسفانه 40 درصد از مردم ایران مبتلا به آن هستند و عوارض شدیدی برای اعضای بدن ایجاد می کند.در این بخش از نمناک با علائم ، انواع ، علت و درمان کبد چرب آشنا خواهید شد.
ادامه مطلب
علائم اولیه ی سرطان سینه را جدی بگیرید
 
 

تغییرات ایجاد شده در اندازه ی سینه ها می تواند نشان دهنده ی وجود سرطان باشد
 
9 علامت احتمالی سرطان سینهسرطان سینه یکی از رایج ترین سرطان ها در دنیاست که علائم خود را دارد، اما اکثر افراد نسبت به برخی از این علائمی که بدن بروز می دهد بی توجه بوده و اعلام خطر بدن را نادیده می گیرند. درست است که نیازی به نگرانی های بی مورد و وسواسی در مورد سلامتی نیست، اما نباید علائم جدی را نادیده گرفت.
ادامه مطلب
نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم بارداری دختر روی شکم زن حامله می رسیم.
ادامه مطلب
کمبود آب را جدی بگیریم
علی رغم بارندگی های سیل آسا در سال گذشته بر خلاف تصورات همچنان نام ایران جزو 10 کشور برتر پر تنش آب در سراسر جهان دیده می شود، و آمارها بیانگر افزایش 4/5 درصدی مصرف آب نسبت به سال قبل در کشور است.
 
منبع : سایت جام جم آنلاین
 
آیا علائم استرس را می‌شناسید؟ استرس و اضطراب هیجاناتی هستند که همواره با انسان و در زندگی او همراه بوده‌اند. اضطراب یک حس ناخوشایند است که منبع مشخصی ندارد و مقداری از آن طبیعی است ولی در صورتی که مزمن و شدید شود، تبدیل به نوعی از اختلالات روانی می‌شود و اختلالات اضطرابی را نیز به همراه دارد. علائم اضطراب به دلایل متعددی همچون مشکلات جسمی، عوامل محیطی، و غیره ایجاد می‌شوند. علائم و نشانه‌های زیادی برای تشخیص اضطراب وجود دارد که از انوا
علائم همووروئید در همه مبتلایان یکسان نیست و بسته به محل ایجاد عارضه و شدت پیشرفت آن قابل تغییر است. گاهی اولین نشانه ای که افراد با آن مواجه می شوند، خونریزی از مقعد است. در چنین شرایطی، احتمال اینکه هموروئید از نوع داخلی باشد بیشتر است، چون شایع ترین نشانه هموروئید داخلی خونریزی است و سایر علائم آن در مقایسه با هموروئید خارجی خفیف تر است.
هموروئید خارجی به دلیل اینکه در پوست حساس اطراف مقعد بروز پیدا می کند، علائمی مثل خارش و سوزش، ایجاد ا
برای درمان سردرد چی بخوریم؟
سردرد و میگرن از آن دست مشکلاتی هستند که زندگی را مختل و فرد را دچار مشکلات اساسی می کند.اگر شما اغلب دچار سردرد می شوید یا میگرن دارید و از عوارض برخی از داورها می ترسید باید بدانید که خوشبختانه روش های جایگزین مناسبی برای حل مشکلات وجود دارد.
یکی از دردسرهای بزرگ مبتلا شدن به سردرد های گاه و بی گاه است. دردهای ناحیه سر از بیماری های خاص به شمار نمی رود ولی بیشتر افراد از آن رنج می برند و برای درمان سردرد راه
افسردگی می تواند انرژی و امید را در انسان از بین ببرد و باعث احساس خستگی، غم و ناراحتی شود. افسردگی زنان که یکی از انواع افسردگی به علت بسیاری از عوامل – از جمله هورمون های تولید مثل، فشارهای اجتماعی و واکنش منحصر به فرد زن به استرس پیچیده تر است.
وخامت مشکلات اهمیت چندانی ندارد چرا که کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهتر شدن احساسات و تفکراتان انجام دهید.
افسردگی زنان چیست؟
نمی توانید تنها به حرف هایی مثل “خودتو از این وضع بیرون بک
♦️خلاصه ای از گزارش مجله جاما در موردعلائم 138 بیمار مبتلا به #کرونا ویروس :
علائم شایع در شروع بیماری: 1️⃣تب 99% 2️⃣خستگی70% 3️⃣سرفه خشک 60%4️⃣تنگی نفس در ابتدا 30%  5️⃣ اسهال و تهوع در 10% موارد 1 تا2 روز قبل از تب و شروع تنگی نفس خودش را نشان میدهد لذا به علائم گوارشی توجه شود .
♦️شایع ترین علائم آزمایشگاهی: ⬇️wbcکاهش لنفوسیت ها⬆️PTافزایش⬆️LDH افزایش
♦️41% موارد ابتلا در بیمارستان صورت گرفته است.♦️از زمان شروع اولین علائم تا بروز تنگی نفس مع
 
فرزند شما در اوایل ۶ ماهگی با علائمی نشان می دهد که آماده راه رفتن است. آیا کودک شما به زودی راه می رود؟
فرزند شما در اوایل ۶ ماهگی با علائمی نشان می دهد که آماده راه رفتن است. آیا کودک شما به زودی راه می رود؟ در ادامه نشانه هایی که باید به آن ها توجه کنید آمده است. در ادامه پیرامون این موضوعات مطالعه خواهید کرد: علائم راه رفتن کودک در ۶ الی ۹ ماهگی، علائم راه رفتن کودک در ۹ الی ۱۲ ماهگی، علائم راه رفتن کودک در ۱۲ الی ۱۸ ماهگی.
ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها