نتایج جستجو برای عبارت :

بررسی / تحلیل انقراض

وابستگی متقابل بسیاری از گونه های گیاهی و گرده افشان آنها به این معنی است که اثرات منفی تغییرات آب و هوایی تشدید می شود. محققان دانشگاه زوریخ نشان می دهند که تعداد کل گونه هایی که به دلیل انقراض تهدید شده اند، به میزان قابل توجهی بالاتر از پیش بینی شده در مدل های قبلی است.
ادامه مطلب
یکی از عوامل اصلی انقراض دایناسور ها این بود که
دانشمندان معتقدند که یک شهاب سنگ غول پیکر به زمین برخورد کرده و به قدری بر زیست بوم های روی زمین اسیب رسانده است که دایناسور ها نتوانستند بقایایشان را حقظ کنند . در اثر برخورد این شهاب سنگ با زمین، که در کشور مکزیک رخ داده، گودالی به قطذ 180 کیلو متر به وجود آمده است که امروزه دهانه چیکلاسوب نام دارد . حدود 50تا80 درصد تمام جانداران و حیات گیاهی روی زمین در ان دوره بر اثر این برخورد منقرض شدند.
اسکی ح
بسم الله الرحمن الرحیم
 
درباره انقراض سلسله ماد بوسیله کورش منابع متعددی وجود دارد لکن بررسی تک تک آنها زمان و انرژی زیادی را می طلبد ، دیاکونوف یکی از شرق شناسان برجسته اینکار را انجام داده است ، وی نظر مثبتی نسبت به کورش هخامنشی دارد بنابراین نمیتوان به سخنانش برچست غرض ورزی زد :
ادامه مطلب
دانشمندان، تقریباً مطمئن بودند که انقراض نسل دایناسورها بر اثر برخوردی بزرگ بوده است. زیست‌شناسان و زمین‌شناسان احتمال می‌دادند که شاید علت دیگری باعث این انقراض شده باشد.
 
از جمله علل انقراض دایناسورها :دهانه برخوردی شیوا در هند که باعث فعال شدن آتش فشان‌ها شدهفوران‌های عظیم آتش فشانی در سطح زمینشاید هم فرایندی تدریجی اینها نظریه‌های موازی به شمار می‌رفتند.برپایه آخرین پژوهش‌ها ثابت شده‌است که برخورد یک شهاب‌سنگ عظیم با زمین در
1.طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشمندانی که در استنفورد، پرنستون و برکلی مقاله ای را در مجله علمی منتشر کردند، گزارش شده است که سیاره ما در حال ورود به دوره جدیدی از انقراض با دانشمندان برتر است که هشدار می دهند که گونه ها در سراسر جهان عمدتا به مرحله مردن قدم میگذارند، از جمله انسان.مهره داران با سرعت 114 بار سریعتر از حد معمول در حال ناپدید شدن هستند، چنین رویدادی مشابه 65 میلیون سال پیش است، زمانی که دایناسورها ناپدید شدند، به احتمال زیاد به
 
شاید نسلهای بعد گونه ی ما رو نبینند
 
توی گونه ی ما مواردِ خاص و کمیابی مشاهده شده
 
مثلا تصور کن وقتی عشقت تب کنه تو بمیری
وقتی پای عشقت در میون باشه...
... دیگه نه کارت مهمه، نه خودت مهمی...
 
تصور کن همه چی شو زیبا ببینی
عشقت
هر چی از عشقت می بینی برات زیبا باشه
هرچی
چیزایی که بقیه به خاطرش عشقت رو سرزنش می کنند
ولی تو به جای سرزنش، سرسلامتی بهش بدی و کمکش کنی تا زیباترش کنه
 
به نظرت گونه ی ما در حال انقراض نیست؟
 
نع
 
در حال انقراض نیست
به جاش ی
فهرست قرمز گونه های در معرض خطر انقراض
اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست (IUCN)، که این سیاهه را منتشر می‌کند، اصلی‌ترین مرجع در جهان برای بررسی وضعیت بقای جانوران است. در عین حال سیاهه‌هایی نیز از وضعیّت گونه‌های در خطر توسط گروه‌ها و کشورها منتشر می‌شوند که برآوردی از وضعیت انقراض این گونه‌ها در یک منطقه خاص هستند. IUCN تلاش می‌کند تا برآورد خود از هر جاندار را در هر پنج سال، یا بیشینه ده سال، یکبار بازبینی و به روز کند.
شماهارو نمیدونم اما من واقعا اعصاب و روانم بهم ریخت!
عصرم که رفتم سرکار بچه ها همه دپرس بودن
یعنی از عید هیچی نفهمیدم
الان تو فکر خرید دوچرخه ام!
هم ورزشه هم پاکه هم جای پارکش همه جا هست هم هزینه بنزینم میاد پایین چون واقعا صرف نداره!
اونایی ک شعار با روحانی تا ۱۴۰۰ میدادن الان بشینن تا منقرض بشه نسل ایرانیا تا ۱۴۰۰
 
مارخور (Markhor)
شاخ های این بز آدم را یاد آبنبات قیچی های قدیم می اندازد که در هم پیچیده و خمیده بودند. بز کوهی مارخور یکی از گونه های بزرگ‌ جثّه بز کوهی است که در شمال شرقی افغانستان، شمال پاکستان، کشمیر، جنوب تاجیکستان و جنوب ازبکستان زندگی می‌ کند. این حیوان در معرض خطر انقراض قرار دارد.در باور محلی گفته می شود این حیوان مارها را کشته و آن‌ ها را می‌ خورد.
خبر را نیمه شب دریافت کردم از کسی که خودش سالهای جوانی اش را در خطرها و دلهره های کارهای امنیتی برون مرزی سپری کرده است.دوست داشتم باور نکنم ولی خیلی زود خبر توسط منابع رسمی تایید شد: سردار بزرگ اسلام سرلشگر پاسدار حاج قاسم سلیمانی به یاران شهیدش پیوست....
یک لحظه یاد زمانی افتادم که خبر شهادت مالک را به امیرالمومنین علیه السلام دادند. فرمود:
ادامه مطلب
خفاش بینی لوله ای میوه‌خوار در سال ۲۰۰۹ در جنگلهای پاپوئا واقع در گینه نو کشف شد. این خفاش از حیوانات بومی فیلیپین به شمار می رود. اگر به شکل بینی این خفاش دقت کنید متوجه خواهید شد که دلیل انتخاب نام "بینی لوله ای" برای این خفاش چه بوده است. این خفاش نسبت به سایر همنوعان خود از ظاهر مهربان‌تری برخوردار است و بر اساس تحقیقات صورت گرفته، این خفاش، تنها خفاش میوه خوار است. متاسفانه این خفاش در لیست قرمز و جزو گونه های در خطر انقراض قرار گرفته است.
فهرست قرمز گونه های در معرض خطر انقراض
اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست (IUCN)، که این سیاهه را منتشر می‌کند، اصلی‌ترین مرجع در جهان برای بررسی وضعیت بقای جانوران است. در عین حال سیاهه‌هایی نیز از وضعیّت گونه‌های در خطر توسط گروه‌ها و کشورها منتشر می‌شوند که برآوردی از وضعیت انقراض این گونه‌ها در یک منطقه خاص هستند. IUCN تلاش می‌کند تا برآورد خود از هر جاندار را در هر پنج سال، یا بیشینه ده سال، یکبار بازبینی و به روز کند.
 
 
۲۶ دی ۱۳۹۸
مصاحبه ای ۷۰ دقیقه ای با دکتر بروس لیپتون استاد بین المللی شناخته شده در علم ژنتیک و روان  او یک بیولوژیست سلول بنیادی است وکتاب او یعنی بیولوژی باور جزو پرفروش ترین و مهم ترین کتاب های دنیا در زمینه زیست شناسی است همچنین او در سال ۲۰۰۹ جایزه صلح را دریافت کرده و در صدها برنامه تلویزیون و رادیویی مهمان بوده همچنین یکی از ارائه دهندگان کلیدی کنفرانس های بین المللی
خلاصه ای از ابتدا سخنرانی مصاحبه بروس لیپتون
 اتفاقی هست که جها
* سلوکیان جانشینان اسکندر بودند ، که پس از انقراض حکومت هخامنشی حدود ۶۵ سال بر ایران حکومت کردند. تندیس سنگی هرکول در بیستون کرمانشاه ، مربوط به این دوره است. 
* آثار عصر سلوکی یا بیشتر تحت تاثیر هنر ایرانی و دنباله ی هنر هخامنشی است ، یا آمیزه ای است از هنر ایران و هنر یونان و یا با هنر و دنیای یونانی رابطه ی مستقیم دارد .
* اشکانیان ( پارتیان ) در حدود ۲۵۰ قبل از میلاد بر سلوکیان شوریدند و سلسله ی اشکانیان را به وجود آوردند .در سال ۲۲۴ میلادی ارد
سلام. 
چنگیزخان از مردم آسیای میانه بود و نمی دانست که برای آنکه کوکب اقبال بر روی شانه‌هایش بنشیند باید تا پنجاه سالگی صبر کند. چنگیزخان سالها در حصار کوه و بیابان جنگید و بعداز کشتار بازرگانانش و پررویی ها و یاوه گویی های گوجلوک خان قراخاطایی و همچنین نامه های قره خان از سرزمین قره خانیان ، عزم را جزم کرد تا هر دوی آنان سرجای خود بنشاند. چنگیزخان نامه ای به گوجلوک مسیحی که مسلمانان را می کشت تا طوایف چینی های سیاه را جایگزین آنان کند نوشت :
تقویم شیعه
دوازدهم ربیع الاول
۱- ورود پیامبر صلی الله علیه و آله به مدینه
در غروب این روز پیامبر صلی الله علیه و آله بعد از هجرت از مکه وارد مدینه طیبه شدند، و در قبا نزول اجلال فرمود و منتظر ماند تا امیر المومنین علیه السلام به ایشان ملحق شد، و سپس وارد مدینه شدند؛ چون رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده بودند من وارد مدینه نمی‌شوم تا اینکه پسر عمویم و دخترم فاطمه علیهما السلام بیایند. این در حالی بود که در چهارم ربیع الاول پیامبر صلی الله عل
آپوکالیپتو (به انگلیسی: Apocalypto) یا آخرالزمان،نام فیلمی حماسی به کارگردانی مل گیبسون محصول ۲۰۰۶ آمریکا است. فیلم روایت‌گر انقراض تمدن مایا است و به زبان غیر انگلیسی ساخته شده‌است.کیفیت پوشش و زندگی مردم مایا به سبک انسان‌های اولیه به تصویر کشیده شده‌است و توحش مردم و بیگانگی فیلم از مظاهر مدرنیته گواه بر این مدعاست.
سلام
در یک سری سلسه پست میخوام به این موضوع که مدتی ذهنم رو مشغول کرده بپردازم و در موردش متن بنویسم.اونم اینه 1000دلیل که از ایفون متنفرم و اپل چطور میتونه باعث انقراض بشریت بشه!
در هر پست 10 دلیلم را تفسیر میکنم.
اخطار!!!تمام نوشتهای این موضوع غیر حرفه ای و بدون آزمایش و ممکن است احساس و پیش بینی و کمی تخیل هم چاشنی کنم.
----------------------------------------------------
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
تجمع المراكز الثقافیة التاسع 1441هـ هـ
ملف النقاش : دراسة میدانیة للفترة الزمنیة التی نعیشها مع انتشار فایروس كورونا : تحدیات و فُرص

ت
العناوین 
الرابط

1
إطلالة على أبعاد تكامل الانسان و نماذج على التحدیات

2
دراسة میدانیة للتحدیات و تحویلها إلى فُرص: تخطیط و إجراء و تقییم

3
دراسة الفرص المتاحة فی الوضع الراهن

4
 آلیات التبلیغ الإلكترونی: تحلیل و نقد
ارکیده گوست یا ارکیده شبح مانند، بومی فلوریدا، کوبا و باهاما است. می‌توان گفت که مهمترین علت شهرت و خاص بودن این گل، شکل ظاهری آن است زیرا درست شکلی شبح مانند دارد. گلبرگ‌های این گیاه سفید رنگ و کشیده هستند. گل ارکیده گوست بسیار نادر است و متاسفانه در معرض انقراض قرار دارد. گفته می‌شود که ازدیاد زباله‌ها در طبیعت و کم شدن گرده‌افشانی این گیاهان توسط پروانه‌ها دلایل اصلی کم شدن تعداد این نوع گل‌هاست.
منبع : عجیب ترین و نایاب ترین گل های دن
بسم الله الرحمن الرحیم
تجمع المراكز الثقافیة التاسع 1441هـ هـ
ملف النقاش : دراسة میدانیة للفترة الزمنیة التی نعیشها مع انتشار فایروس كورونا : تحدیات و فُرص

ت
العناوین 
الرابط

1
إطلالة على أبعاد تكامل الانسان و نماذج على التحدیات

2
دراسة میدانیة للتحدیات و تحویلها إلى فُرص: تخطیط و إجراء و تقییم

3
دراسة الفرص المتاحة فی الوضع الراهن و آلیات التبلیغ الإلكترونی: تحلیل و نقد

 
 
   علم جفر یا علم‌الحروف چیست؟
 
 علم جَفر از علوم خفیه است و به ادعای باورمندان، به تفسیر حروف و اسما می‌پردازد
 
تا به حال 12 جلد کتاب تحت عنوان جفر دردسترس عموم قرار گرفته که اغلب دارای جداولی بسیار پیچیده اند و هر یک از این 12 کتاب بعنوان جفر تلقّی شده است؛ولی مطمئنّاً هیچ ربطی به جفر علی( علیه السلام) ندارند.
علم جفر چیست؟مراد از علم جفر یا علم الحروف علمی است که به وسیله آن تمامی حوادث عالم تا انقراض عالم مشخص می شود که صورت کامل و درست
باید همه ارکان دولت رازیرسوال ببریم.درابعاداقتصادی.سیاسی.مذهبی.تفریحی.حتی پوشش افرادرازیرسوال ببریم.
طبیعی هست جامعه ای که در عرض سه ماه باافزایش قیمت کالاهای اساسی مواجه گرددشورش میکند.
این حرف هادراتاق فکرفراماسونرهای اسرائیل رخ می نمود.
رشددوبرابری تورم نقطه به نقطه در ایران به عوامل مختلفی گره میخورد.این رشددوبرابری قیمت کالاهادرعرض سه ماه همواره دراسفندماه استارت پروژه اش خورده میشد.
طبیعی بودن رشدنرخ کالاهاراکسی قبول نداشت.درک
بسم الله الرحمن الرحیم 
الحرب الناعمة فی نهج البلاغة 
شهر رمضان 1440هـ 


ت
عنوان المحاضرة
الرابط

1
تأملات فی الخطبة 28: الحرب الناعمة و أسباب ضعف الهمة فی مواجهتها 

2
تأملات فی الخطبة 25: خیانة الأمانة 

3
تأملات فی الخطبة 32: الحركة القهقرائیة للأمة الإسلامیة و أصناف الناس بعد النبی الأكرم صلى الله علیه و آله

4
تأملات فی الخطبة 145: اختیار المسیر و ترك البدَع

5
تأملات فی الخطبة 31 و 148 و 84: تحلیل نفسی لبعض من نقض العهد
افوربیا اوبسا یک گونه گیاهی عجیب است که در آفریقای جنوبی یافت می شود که به دلیل شباهت آن به توپ بیسبال، گیاه بیسبال نیز نامیده می شود. این گیاه سرعت رشد بسیار کمی دارد و تنها دو تا سه دانه بذر درون خود نگه می دارد. با توجه به جمع آوری و شکار بیش از حد، این گیاه در معرض انقراض قرار دارد. گیاه بیسبال کروی شکل بوده و به مرور زمان به شکل استوانه ای در می آید، در طول تابستان شکوفه می دهد و برای مدت کوتاهی برگ های کوچکی ایجاد می کند.
منبع : عجیب ترین گو
بسم الله الرحمن الرحیم 
الحرب الناعمة فی نهج البلاغة 
شهر رمضان 1440هـ 


ت
عنوان المحاضرة
الرابط

1
تأملات فی الخطبة 28: الحرب الناعمة و أسباب ضعف الهمة فی مواجهتها 

2
تأملات فی الخطبة 25: خیانة الأمانة 

3
تأملات فی الخطبة 32: الحركة القهقرائیة للأمة الإسلامیة و أصناف الناس بعد النبی الأكرم صلى الله علیه و آله

4
تأملات فی الخطبة 145: اختیار المسیر و ترك البدَع

5
تأملات فی الخطبة 31 و 148 و 84: تحلیل نفسی لبعض من نقض العهد
یک باور عمومی در مورد قاتلین سریالی وجود دارد و آن اینکه تمامی آن ها مرد هستند. اما این باور عمومی صحت ندارد هر چند دلیل داشتن چنین باوری تا حدود زیادی قابل پذیرش است زیرا تعداد قاتلین سریالی زن در مقایسه با همتایان مردشان بسیار اندک و ناچیز است. علاوه بر این، تمامی رسانه های خبری و سرگرمی معمولاً مردان را در جایگاه یک قاتل سریالی قرار می دهند و در تصویرهای آنان، زنان آنقدر زیبا و حساس هستند که امکان ارتکاب خشونت و قتل در آن ها وجود ندارد. با
 
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: مرال ها هر سال اواخر تابستان و اوایل پاییز در فصل جفت گیری سرشماری می شوند.سربازی در پایان خاطرنشان کرد: مرال بزرگ ‌ترین علف خوار جنگل‌های شمال ایران است که به دلیل تخریب زیستگاه و شکار بی‌ رویه در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.
 
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: سرشماری مرال های گیلان تا نیمه مهرماه ادامه دارد.
به گزارش ایسنا_ منطقه گیلان، منصور سربازی با اشاره به اجرای سرش
بسم الله الرحمن الرحیم 
الحرب الناعمة فی نهج البلاغة 
شهر رمضان 1440هـ 


ت
عنوان المحاضرة
الرابط

1
تأملات فی الخطبة 28: الحرب الناعمة و أسباب ضعف الهمة فی مواجهتها 

2
تأملات فی الخطبة 25: خیانة الأمانة 

3
تأملات فی الخطبة 32: الحركة القهقرائیة للأمة الإسلامیة و أصناف الناس بعد النبی الأكرم صلى الله علیه و آله

4
تأملات فی الخطبة 145: اختیار المسیر و ترك البدَع

5
تأملات فی الخطبة 31 و 148 و 84: تحلیل نفسی لبعض من نقض العهد
“ساحل عاج” از کشورهای غربی در آفریقا است که “باموسوکرو” به عنوان پایتخت آن شناخته می شود. این کشور نزدیک به ۲۴ میلیون نفر جمعیت دارد که بالغ بر ۴۰ درصد از آن را قوم آکان تشکیل داده است. در ادامه همراه سفرمی سامانه آنلاین بلیط هواپیما سیستمی و چارتری و رزرو هتل باشید و با با ویژگی های بیشتری از “ساحل عاج” آشنا شوید.
 
ویژگی های جغرافیایی ساحل عاج
این کشور ۳۲۲۴۶۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. همسایگان ساحل عاج از سمت شرق به کشور غنا و از سمت غرب ب
8
خیلی از بازیکنان منتظر عرضه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس بودند و حالا با عرضه آن، ما نگاهی به جنبه‌های مختلف این کنسول انداخته‌ایم.
 
کنسول‌های میان نسلی مخالفان زیادی دارند و خیلی‌ها فکر می‌کنند از آنجایی که تلویزیون‌های 4K هنوز فراگیر نشده‌اند، عرضه آن‌ها احمقانه به نظر می‌آید، اما سونی و مایکروسافت سعی دارند بازیکنان را به این ویژگی علاقه‌مند کنند.
کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در سال 2013 برای تلوزیون‌هایی که از وضوح تص
در جهان هستی شگفتی‌های بسیاری وجود دارد که بسیاری از آن‌ها مرموز و حل نشده باقی مانده‌اند. عمر اکثر ما هم ممکن است به کشف علل اصلی این راز‌ها قد ندهد.
در زیر ۱۰ نمونه از کشف‌های عجیب دنیا که هیچ توضیحی برای آن‌ها وجود ندارد را برایتان معرفی کرده‌ایم.
۱- پرندگان Moa
 
موآ پرنده‌هایی بودند که توان پرواز نداشتند و بومی نیوزیلند بشمار می‌رفتند. این پرنده‌ها در حوالی سال ۱۵۰۰ میلادی به طور کامل منقرض شدند. افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید این
داستان به مدت ها قبل باز می‌گردد. جایی که انسان‌ها بدست تایتان‌ها هیولاوار خورده می‌شدند اما عده اندکی از آن‌ها زنده ماندند تهدید تایتان ها باعث شد تا بشر به فکر ساخت سه دیوار بلند ماریا،رز وسینا و تشکیل ارتش بیوفتد تا مانع از انقراض نسل انسان شوند.سرانجام بشر توانست تا صدها سال از دست این موجودات غول پیکر در امان بماند.
پسری به نام ارن یائیگر و خواهر ناتنی اش میکاسا آکرمن و دوستشان آرمین آرلت در شهری نزدیکی دیوار ماریا زندگی میکنند ارن
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی تاریخ الفلسفة 
الأستاذ الشیخ فضیل الجزائری
صیف 1440هـ فی قم المقدّسة


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
كلیات البحث و فهرسة عامة

2
الأنساق الفلسفیّة

3
المدارس الفلسفیة الأربع قبل سقراط

4
نقد المدارس الأربع ، مرحلة سقراط

5
أفكار سقراط : تحلیل و نقد

6
أفلاطون: نظریة المعرفة عند أفلاطون

7


8


9
بسم الله الرحمن الرحیم
تجمع المراكز الثقافیة التاسع 1441هـ هـ
ملف النقاش :
دراسة میدانیة للفترة الزمنیة التی نعیشها مع انتشار فایروس كورونا : تحدیات و فُرص

ت
العناوین 
الرابط

1
إطلالة على أبعاد تكامل الانسان و نماذج على التحدیات

2
دراسة میدانیة للتحدیات و تحویلها إلى فُرص: تخطیط و إجراء و تقییم

3
دراسة الفرص المتاحة فی الوضع الراهن و آلیات التبلیغ الإلكترونی: تحلیل و نقد

 



ورش العمل 


ت
عنوان الورشة
الرابط

1
كیفیة إعداد ورش عمل تفاعلیة

بوسیله گزارش روابط اشتراکی ارتش، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» در حاشیه نویسی سنت تشییع و خاکسپاری پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مهذب در جمع خبرنگاران اعتراف داشت: این دو مثال گرانقدر در سنین ۱۸ و ۲۲ سالگی برای متلاطم کوبیدن دشمن متجاوز وارد عرصه شدند و ما امروز از این عزیزان فراگیری شجاعت، ایستادگی، مقاومت و پایداری می گیریم. وی افزود: شهدا بخاطر شرف، ناموس، مکتب، دفاع از انقلاب و اسلام و حدود و ثغور قلمرو تا پای جان ایستادند، تا ما امرو
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی تاریخ الفلسفة 
الأستاذ الشیخ فضیل الجزائری
صیف 1440هـ فی قم المقدّسة


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
كلیات البحث و فهرسة عامة

2
الأنساق الفلسفیّة

3
المدارس الفلسفیة الأربع قبل سقراط

4
نقد المدارس الأربع ، مرحلة سقراط

5
أفكار سقراط : تحلیل و نقد

6
أفلاطون: نظریة المعرفة عند أفلاطون

7
تتمة أفكار أفلاطون: أدلة تجرد النفس 

8
المجتمع فی فكر أفلاطون و نقد آرائه

9
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی تاریخ الفلسفة 
الأستاذ الشیخ فضیل الجزائری
صیف 1440هـ فی قم المقدّسة


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
كلیات البحث و فهرسة عامة

2
الأنساق الفلسفیّة

3
المدارس الفلسفیة الأربع قبل سقراط

4
نقد المدارس الأربع ، مرحلة سقراط

5
أفكار سقراط : تحلیل و نقد

6
أفلاطون: نظریة المعرفة عند أفلاطون

7
تتمة أفكار أفلاطون: أدلة تجرد النفس 

8
المجتمع فی فكر أفلاطون و نقد آرائه

9
تتمة آراء أفلاطون مع تلخیص و نقد
بسم الله الرحمن الرحیم
دروس فی تاریخ الفلسفة 
الأستاذ الشیخ فضیل الجزائری
صیف 1440هـ فی قم المقدّسة


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
كلیات البحث و فهرسة عامة

2
الأنساق الفلسفیّة

3
المدارس الفلسفیة الأربع قبل سقراط

4
نقد المدارس الأربع ، مرحلة سقراط

5
أفكار سقراط : تحلیل و نقد

6
أفلاطون: نظریة المعرفة عند أفلاطون

7
تتمة أفكار أفلاطون: أدلة تجرد النفس 

8
المجتمع فی فكر أفلاطون و نقد آرائه

9
تتمة آراء أفلاطون مع تلخیص و نقد

10
نبذة تاریخیة عن أرسطو

11
انج
به گزارش سایت تفریحی چفچفک : قریب به ۴ هزار سال پیش بر روی جزیره ی دور افتاده ای در قطب شمال، زندگی آخرین ماموت سیاره زمین به پایان رسید و این در حالیست که راز انقراض ماموت ها بالاخره کشف شد.
ماموت ها که شکل و اندازه ای فیل مانند داشتند، به مدتی نزدیک به ۹۰ هزار سال در زمان آخرین عصر یخبندان کره زمین، نیمکره ی شمالی سیاره ی ما را تحت تسلط خود داشتند، اما همه ی این ها پیش از آن بود که تغییرات آب و هوایی و انسان های شکارچی انقراض این موجودات را رقم
در این آموزش با مفاهیم و نکات کلیدی درس "شیمی نهم" در قالب نمونه سوال امتحانی، بیشتر آشنا می شوید.
 
         1- جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید:الف( گاز آمونیاک از اتصال گاز هیدروژن و .................. به دست می آید.ب( فراوان ترین عنصر در پوسته زمین .................... است.پ( اگردر بستر اقیانوس ها زمین لرزه یا آتشفشان رخ دهد، .......... ایجاد می گردد.
 
          2- مفاهیم زیر را تعریف کنید:الف( کاتیون
ب( فسیل
پ( قانون پایستگی
 
          3- درستی یا نادرستی عبارات زیر
ماموت ها که شکل و اندازه ای فیل مانند داشتند، به مدتی نزدیک به ۹۰ هزار سال در زمان آخرین عصر یخبندان کره زمین، نیمکره ی شمالی سیاره ی ما را تحت تسلط خود داشتند، اما همه ی این ها پیش از آن بود که تغییرات آب و هوایی و انسان های شکارچی انقراض این موجودات را رقم بزنند.
دانشمندان در نقاط مختلفی از دنیا از اسپانیا گرفته تا سیبری، اسکلت ها و اجساد یخ زده ای از ماموت ها یافته اند. آن ها از این کشفیات به این نتیجه رسیدند که این موجودات تا حدود ۱۱ هزار سال
اوایل نوشتنم نمی‌آمد و‌بعد یکهو به خودم آمدم و دیدم رمز را فراموش کرده‌ام.اول چندتا از چیزهایی که به خاطرم میرسید را امتحان کردم و‌بعد خواستم تا برایم لینک ‌تغییر پسورد بفرستد بعد دیدم رمز ایمیلم هم در خاطرم ‌نمانده ،بعد هم تسلیم‌شدم و‌ رها کردم...
امشب بین انجام کارهای معمولی چراغی روشن شد و‌ حافظه‌م احیا.و حالا اینجام،بازهم غریبانه با صفحه‌ی سفید کلنجار میروم.
امشب لئو حالش خوب نبود و من مانده بودم و‌ناتوانی این دست‌های سیمانی.
اوایل نوشتنم نمی‌آمد و‌بعد یکهو به خودم آمدم و دیدم رمز را فراموش کرده‌ام.اول چندتا از چیزهایی که به خاطرم میرسید را امتحان کردم و‌بعد خواستم تا برایم لینک ‌تغییر پسورد بفرستد بعد دیدم رمز ایمیلم هم در خاطرم ‌نمانده ،بعد هم تسلیم‌شدم و‌ رها کردم...
امشب بین انجام کارهای معمولی چراغی روشن شد و‌ حافظه‌م احیا.و حالا اینجام،بازهم غریبانه با صفحه‌ی سفید کلنجار میروم.
امشب لئو حالش خوب نبود و من مانده بودم و‌ناتوانی این دست‌های سیمانی.
اگر دنبال یک تحقیق کودکانه در مورد شیر می‌گردید جایش همین جاست. شیرها در آفریقای جنوب صحرا و شمال غرب هند زندگی می‌کنند. جنگل محل زندگی شیرها نیست. زیستگاه آنها دشت است جایی‌که می‌توانند پستاندارانی مانند آهو، بزکوهی و گورخر را شکار کنند. شیرها برای شکار پستانداران بزرگتر همچون بوفالو، زرافه و حتی کروکودیل با یکدیگر همکاری می‌کنند. بیشتر اوقات شکار به عهده شیرهای ماده است. گاهی برای بیرون کشیدن طعمه به یکدیگر کمک می‌کنند. یکی از شیرها
آقای حساس خیلی حساس بود ! البته نه این که بنشیند و دست روی دست بگذارد،نه ! ریا اگر نشود، در کمپین " کوفتت بشه گربه ی گنجشک خور" و کمپین " خدا مرگت بده عامل انقراض یوزپلنگ ایرانی " هم عضویت داشت و شب ها از خواب و خوراکش میزد تا با فحش نوشتن زیر پیج امیر تتلو و شاهزاده ی عربستان فرهنگ ناب ایرانی را به رخ جهانیان بکشد و ثابت کند که کوروش میتواند زیر پتوی گلبافت( made in china) مچاله شود و آهسته بخوابد ! آقای حساس مثل هر وطن دوست روشن فکر دیگری از زنده باد و مر
وقتی یه شهر قدیمی رو پیدامیکنن،چیزی که میتونه خیلی به باستان شناسا کمک کنه واسه شناخت اون شهر و مردمش و پیشه أونها وعلایقشون و أرزش ها و دینشون و حتی رفتارشون و ظاهرشون استفاده میشه قبرستون اون شهره.
از روی حالتی که توی قبر گذاشته شدن و حالت دستاشون،شکل و اندازه قبر ها و وسایلی که با اون ها دفن شده و خیلی چیزای دیگه.
چند سال دیگه بعد از این که جامعه امروزی ما با خاک یکسان شده باشه و کشف میشده که این بقایای مردمی هستش که دو هزار سال بعد از میلاد
مریم به صورت طفلش چشم دوخته بود. از خوشحالی اشک درون چشمانش جمع شد. با خودش گفت: نیومدی نیومدی حالام که اومدی تو چه اوضاعی اومدی؟!خاطره سال گذشته از جلو چشمانش گذشت. سوار اتوبوس بود. به حرف مسافران روبرویش گوش می داد. روبرویی می گفت: داشتن بچه واجبه؟کناری با صورتی بی حالت جواب داد: بالاخره برای بستن دهن خونواده شور لازمه.روبرویی صورتش را در هم برد و گفت:گور پدر خونواده شورمریم لبخندی زد و گفت: بچه داشتن واجب نیس مستحبهخانم روبرویی چشم هایش را د
اگر دنبال یک تحقیق کودکانه در مورد شیر می‌گردید جایش همین جاست. شیرها در آفریقای جنوب صحرا و شمال غرب هند زندگی می‌کنند. جنگل محل زندگی شیرها نیست. زیستگاه آنها دشت است جایی‌که می‌توانند پستاندارانی مانند آهو، بزکوهی و گورخر را شکار کنند. شیرها برای شکار پستانداران بزرگتر همچون بوفالو، زرافه و حتی کروکودیل با یکدیگر همکاری می‌کنند. بیشتر اوقات شکار به عهده شیرهای ماده است. گاهی برای بیرون کشیدن طعمه به یکدیگر کمک می‌کنند. یکی از شیرها
دانلود زیرنویس فارسی فیلم I Am Mother 2019
I Am Mother 2019 Farsi Subtitle
معرفی بیشتر فیلم من مادر هستم :
فیلم I Am Mother محصول کشور استرالیا و به کارگردانی Grant Sputore می باشد که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است. فیلم من مادر هستم ۲۰۱۹ در قالب ژانر های درام، علمی تخیلی و معمایی به تولید رسیده است و نویسندگی آن بر عهده کارگردان می باشد. همچنین از ستارگان این فیلم می توان به کلارا روگارد، رز بیرن و هیلاری سوانک اشاره کرد که به ایفای نقش پرداخته اند. فیلم I Am Mother داستان دختری جوان
پاورپوینتی زیبا و جذاب در 33 اسلاید قابل ویرایش به همراه تصاویر جهت آموزش و یادگیری بهتر دانش آموزان § هزاران سال است که انسان رفتارهای جانوران را مشاهده می کند و در پی یافتن علت این رفتارها و چگونگی بروز آنهاست. زندگی انسان به داشتن اطلاعات دربارۀ رفتار جانوران وابسته است. دانستن دربارۀ چگونگی زادآوری یک حشره آفت، می تواند به یافتن راه هایی برای مبارزه با آن منجر شود. دانستن دربارۀ مهاجرت یا تغذیۀ یک جانور در معرض خطر انقراض، می تواند به را
انقراض فیلمی به کارگردانی بن یانگ ، کارگردان جوان است ، اما با استعداد بسیار خوبی که ما را به ارمغان می آورد یک تریلر علمی تخیلی که اکنون متعلق به نتفلیکس است و من اکنون می گویم چون این فیلم در سینما اکران می شد ، اما سرانجام جهانی تصمیم گرفت پیش پرده را لغو کنید و نتفلیکس حقوق این فیلم را به دست گرفت و بدین ترتیب به سکوی خود منحصراً برای مشتریان خود رسید.
 
حمله به قسمت زمین خاصداستان فیلم چیزی عجیب است ، زیرا درست است که مانند بسیاری از فیلم
یکی از چالشای اساسی تدریس، نگه‌داشتن/نداشتن حد وسط توی درس‌دادنه. بر این اساس می‌شه استادا رو به سه دسته تقسیم کرد:
۱.سمت افراط قضیه: تا-بیخِش-درس‌دهندگان. این گروه سرفصل رو تا بیخش می‌گن و کلی هم تمرین و تکلیف بار دانشجو می‌کنن. تخصص اصلی این عزیزانِ دل، تربیت ملابنویسه. چه در امر جزوه‌نویسی، چه در بخش تمرین‌های تحویلی. تو گویی یگانه رسالتشون تربیت دستگاه زیراکسه ولاغیر. توجیهشونم اینه که ما وجدانمون راحته که وظیفه‌مونو انجام دادیم و
دانلود فیلم X-Men: Apocalypse 2016
امتیاز : 6.9 از 10
کیفیت : Bluray 1080p
ژانر : اکشن, علمی تخیلی, ماجراجویی
کارگردان : Bryan Singer
ستارگان : James McAvoy, Jennifer Lawrence, Michael Fassbender, Nicholas Hoult
سال : 2016
کشور : آمریکا
سازندگان : Simon Kinberg,Bryan Singer,Simon Kinberg,Michael Dougherty,Dan Harris,Jack Kirby,Stan Lee
مدت زمان : 2 ساعت و 24 دقیقه
با ظهور اولین جهش یافته ی دنیا که "آخرالزمان/Apocalypse" نام دارد، مردان ایکس باید با هم متحد شوند تا از نقشه ای که او برای انقراض نسل کشیده، جلوگیری کنند ...
ادامه مطلب
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رشیدی رئیس اداره حفاظت محیط
زیست شهرستان دشتی اظهار داشت: پس از کشف و دستگیری یک متخلف شکار و صید
غیرمجاز ۹ قطعه تیهو به همراه آلات و ادوات صید در شهرستان دشتی، فرد متخلف
با شکایت اداره حفاظت محیط زیست حبس شد و طی دادرسی قضایی با توجه به
اجرای سیاست‌زدایی قوه قضاییه، در نهایت حکم متخلف صادر شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی افزود: حکم صادره برای متخلف
شامل ۱۰۰ ساعت خدمات عمومی رایگان در محی
در این پست شما می توانید بازی RAGE 2 Rise of the Ghosts را برای کامپیوتر دانلود کنید.
بازی کامپیوتر RAGE 2 در سبک اکشن محصولی از Bethesda Softworks می باشد که توسط id Software و Avalanche Studios توسعه داده شده است و دارای شوتر اول شخص و جهانی باز است.این بازی در دنیایی اخر الزمانی اتفاق میافتد و شما میتوانید ازادانه در این جهان به ماجراجویی بپردازید و به دشت های سوزان یا جنگل ها مرطوب استوایی بروید و به هرجایی و هر چیزی شلیک کنید.داستان RAGE 2 از جایی اغاز میشود که با برخورد سیار
مریم نایب رزمگاهی متولد 22 شهریور ماه 1368 از مشهد مقدس.شروع فعالیت هنری وی بصورت حرفه ای از سن 13 سالگی آغاز وبا سپری کردن دوره های طراحی با تکنیک سیاه قلم و رنگ روغن به سبک رئال در محضراستاد بهزادیان تا سال1386انجام گردید.
در سال 1395 ایشان بطور خود آموخته با خلق اثر" ببر در آب" شروع فعالیت خود را در سبک هایپررئال آغاز کرد.سبک هایپررئال (فرا واقع گرایی)سبکی است که در آن هنرمند اثری خلق میکند که بسیار شبیه به عکس است و در جزئیات اغراق میشود.
اثر ببر در
فریدریش نیچه نظر مبثتی به نظریۀ فرگشت داروین ندارد. در روزگار نیچه مدت زیادی از ارایۀ نظریۀ داروین نمی‌گذشت، و زمانی که مثلاً نیچه در کتاب غروب بتان (به سال 1889) درباره نظریه داروین می‌نویسد، حدود 30 سال از ارایه نظریۀ او گذشته، و هنوز خیلی از بحث‌ها و جریح ‌و تعدیل‌ها در آن صورت نگرفته است. اما نقدی که نیچه بر نظریه داروین وارد می‌کند، چندان به جزئیات آن مربوط نمی‌شود و گزاره‌ای از کلیت آن را نشانه رفته است که هنوز هم به قوت خود باقی است. ن
نام این پرنده زیبا Cotinga maculata است،جنس نر پرنده طولی معادل 20 سانتی متر و وزنی معادل 65 گرم را دارد و در قسمت های پایین بدن رنگی به شکل کبالت را دارد و قسمت بالای بدن آبی رنگ است و در تنها در جنگل های مرطوب در منطقه بسیار کوچک ریودوژانیرو  در برزیل که یک منطقه حفاظت شده است زندگی می کند و از دانه ها میوه ها توت ها و کرم ها و حشرات تغذیه میکند.جنس ماده نیز قهوه ای رنگ و تیره پوشیده شده از پرهای آبی را دارد.
این پرنده اغلب در امتداد لبه مکان های مسطح دید
بازی Shadow of the Tomb Raider نسخه‌ای جدید از سری محبوب و قدیمی توم ریدر است که توسط استودیو Eidos-Montréal؛ Crystal Dynamics و Nixxes software در سبک اکشن و ماجراجویی ساخته شده و کمپانی اسکوئر انیکس این بازی را در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر کرده است.
بازی Shadow of the Tomb Raider در ادامه‌ی نسخه‌ی قبلی جریان دارد و با فاصله‌ی دو ماه، وقایع را روایت می کند. لارا کرفت سفر هیجان‌انگیز خود را از آمریکای جنوبی به سوی شهر افسانه‌ای پتیتی آغاز می‌کند و در این راه باید با نیروهای نظامی وابس
  انسان  و چالشهای سهم خواهانه ی او بر زمین
پس از تصویب نهایی حیات بر زمین و پیدایش گونه های گیاهی وجانوری در زمین و دریا وسکونت انسان بر زمین وتسلط او بر شکار و سکونت درغارها و رشد انسان در پایداری و مقابله با پدیده ها ی طبیعی، انسان توانست  به انقلاب های پی در پی و هدفمندی دست بزند و این دگرگونی ها نشان از این داشت که انسان برای خود سهم بیشتری از زندگی و رفاه در زمین می طلبد. با  آغاز انقلاب کشاورزی  و در پی آن انقلاب شهرنشینی و سپس دگرگونی ه
شهر هراره پایتخت زیمبابوه

مه‌گرفتگی در شهر آبادان استان خوزستان

مه‌گرفتگی در شهر آبادان استان خوزستان

مسیری زیبا برای رسیدن به کربلا

دیدار رئیس‌جمهور چین با نخست‌وزیر هند

ملکه بریتانیا در آیین افتتاح یک پروژه مسکن در جنوب غربی لندن

بارش شدید باران همزمان با نزدیک شدن طوفان هاگیبیس به ژاپن

بارش شدید باران همزمان با نزدیک شدن طوفان هاگیبیس به ژاپن

تظاهرات و تجمع اعتراضی فعالان محیط زیستی موسوم به جنبش شورش علیه انقراض در شهر برلین
ویدئویی از صحنه خروج کودک نه ساله ای که سه روز قبل توسط مادرش به چاه انداختهخ شده بود در فضای مجازی منتشر شده که مرا به فکر فرو برد . بیست و اندی سال پیش ماجرای سمیه و شاهرخ – دختری نوجوان که با معضوق اش دو تن از خواهر و برادران خود را در وان خفه کرد – در آن زمان این خبر در حد یک انقراض دسته جمعی شوک آور بود – زمانه که عوض شد ما هم سر تر شدیم هر روز خبری از قتل یک فرد توسط یکی از عزیزان و بستگان نزدیک اش منتشر می شود ، پدر توسط پسر، پسر توسط پدر و قت
بعد از کش‌وقوس‌های مجلس چهارم حالا نوبت پنجمین مجلس شوراست و سرگذشت آن!
انتخابات مجلس پنجم
رضاخان پهلوی در زمان انتخابات پنجمین مجلس شورا توانست علی‌رغم میل مخالفین خود در آن اعمال نفوذ کند و با انتخاب افراد خاصی که مدنظر داشت، پایگاه محکمی را در مجلس شورا به دست بیاورد!اما در این میان یک نکته جالب و فضایی وجود داشت و آن اینکه؛ خودِ شخص رضا‌خان از همه‌ ایالات و ولایات به نمایندگی انتخاب شد! که اگر گذری هم نگاه کنیم، این کار خود نشانه آشک
چند زبان زنده در دنیا وجود دارد؟
جالب است بدانید ۵زبان برتر و متداول تر وجود دارد که در حدود ۳۳٪ از کل جمعیت جهان را تشکیل می دهد. بد نیست بدانید در حال حاضر بین ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ زبان وجود دارد اما به دلیل وجود گویش و لهجه های متفاوت نمی توان عدد دقیقی برای آن ذکر کرد
البته تخمین زده شده است که تا سال ۲۱۰۰ تقریباً نیمی از این زبانها از بین خواهند رفت که به طور حتم خبر ناخوشایندی برای زبان شناسان محسوب می گردد.
کدام زبان ها در خطر انقراض قرار دارند؟
تقویم شیعه
ذی الحجه
ماه ذی الحجه بسیار پرحادثه و پرخاطره‌ای است. روزهای ماندگاری از شیرین‌ترین روزهای تاریخ اهل بیت علیهم السلام، در کار وقایعی جانسوز در این ماه جمع شده است. روزهای ۱، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۴، ۲۷، ۲۹، ۳۰ حامل این اتفاقات هستند که آنها را مرور می‌کنیم. عید غدیر، ولادت امام هادی علیه السلام، عید قربان، خلافت ظاهری امیر المؤمنین علیه السلام، روز مباهله، روز خاتم بخشی امیر المومنین علیه السلام، نزول سور
دوباره نزدیک به آن ایام تولد لعنتی ام شدیم و اخلاقم به صورت پیش فرض  روی حالت تخماتیک قرار گرفت:/نمیدانم چرا همیشه در روز تولدم از سگ هار هم بدتر و عوضی تر میشوم:/فکر کنم افسردگی بعد از زاییده شدن میگیرم:) کلا از بچگی با این روز مشکل داشتم:)فکر کنم از همان موقع هم طرفدار انقراض و نابودی بوده ام...بالاخره از ان دوران گذشتیم ،هنگام فرود در زمان رسیده و خلبان تخماتیک خاموش شده تا خلبان اصلی یعنی من کنترل پرواز را در دست بگیرد:/در واقع گند کاری هایش ر
دوباره نزدیک به آن ایام تولد لعنتی ام شدیم و اخلاقم به صورت پیش فرض  روی حالت تخماتیک قرار گرفت:/نمیدانم چرا همیشه در روز تولدم از سگ هار هم بدتر و عوضی تر میشوم:/فکر کنم افسردگی بعد از زاییده شدن میگیرم:) کلا از بچگی با این روز مشکل داشتم:)فکر کنم از همان موقع هم طرفدار انقراض و نابودی بوده ام...بالاخره از ان دوران گذشتیم ،هنگام فرود در زمان رسیده و خلبان تخماتیک خاموش شده تا خلبان اصلی یعنی من کنترل پرواز را در دست بگیرد:/در واقع گند کاری هایش ر
اورانگوتانها دقیقا گونه های بومی مالزی و اندونزی هستند و در جنگل های بارانی بورنئو سوماترا یافت می شوند،اورانگوتانها بیشتر وقت خود را بروی درختان میگذراند و دارای رنگ قهوه ای مایل به بنفش هستند و از درختی به درخت دیگر می روند و به راحتی میتوانند با انگشتان دست و پا انگورها و میوه ها را بچینند. 
میوه مهمترین زنجیره غذایی اورانگوتان ها را تشکیل میدهد ولی از عسل،حشرات و تخم مرغ پرندگان استفاده میکنند،و شبها برای خواب از شاخ و برگ گیاهان برای
  انسان  و چالشهای سهم خواهانه ی او بر زمین
پس از تصویب نهایی حیات بر زمین و پیدایش گونه های گیاهی و جانوری در زمین و دریا و سکونت انسان بر زمین وتسلط او بر شکار و سکونت درغارها و رشد انسان در پایداری و مقابله با پدیده ها ی طبیعی، انسان توانست به انقلاب های پی در پی و هدفمندی دست بزند و این دگرگونی ها نشان از این داشت که انسان برای خود سهم بیشتری از زندگی و رفاه در زمین می طلبد. با  آغاز انقلاب کشاورزی  و در پی آن انقلاب شهرنشینی و سپس دگرگونی ه
پله های مقاومت
به یاری خداوند از قطرات پراکنده
پیروان اسلام و توان معنوی امت محمد(ص) و امکانات کشورهای اسلامی باید استفاده کرد
و با تشکیل هسته های مقاومت حزب الله در سراسر جهان، اسرائیل را از گذشتۀ جنایت بار
خود پشیمان و سرزمینهای غصب شده را از چنگال آنان خارج کرد.

گروه شیطان


در یک روایتی است که رسول خدا که مبعوث شد آن شیطان بزرگ فریاد کرد و شیطان
را دور خودش جمع کرد و این که مشکل شد کار بر ما، در این انقلاب، شیطان بزرگ شیاطین دیگر را دور خود
باغ
وحش وکیل آباد یکی از جاذبه های تفریحی شهر مشهد به شمار می آید که  در جنوب غربی این شهر واقع شده و تنها باغ‌وحش
مشهد و استان خراسان رضوی امحسوب می شود، که سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید
می کنند. باغ وحش وکیل آباد با دارا بودن مساحتی غریب به 40 هزار متر مربع جز بزرگ
ترین باغ وحش موجود در ایران به شمار می آید که در سال 1339 افتتاح شده است. شما با رفتن به باغ وحش وکیل آباد مشهد می‌توانید از انواع
حیوانات آبزی، پرندگان، خزندگان، انواع حیوانا
باغ
وحش وکیل آباد یکی از جاذبه های تفریحی شهر مشهد به شمار می آید که  در جنوب غربی این شهر واقع شده و تنها باغ‌وحش
مشهد و استان خراسان رضوی امحسوب می شود، که سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید
می کنند. باغ وحش وکیل آباد با دارا بودن مساحتی غریب به 40 هزار متر مربع جز بزرگ
ترین باغ وحش موجود در ایران به شمار می آید که در سال 1339 افتتاح شده است. شما با رفتن به باغ وحش وکیل آباد مشهد می‌توانید از انواع
حیوانات آبزی، پرندگان، خزندگان، انواع حیوانا
باغ
وحش وکیل آباد یکی از جاذبه های تفریحی شهر مشهد به شمار می آید که  در جنوب غربی این شهر واقع شده و تنها باغ‌وحش
مشهد و استان خراسان رضوی امحسوب می شود، که سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید
می کنند. باغ وحش وکیل آباد با دارا بودن مساحتی غریب به 40 هزار متر مربع جز بزرگ
ترین باغ وحش موجود در ایران به شمار می آید که در سال 1339 افتتاح شده است. شما با رفتن به باغ وحش وکیل آباد مشهد می‌توانید از انواع
حیوانات آبزی، پرندگان، خزندگان، انواع حیوانا
نوروز 99 هم اومد. خیلی خوشحالم که یک 3-4 روزی تعطیلات عید را هوای سالم تری نسبت به بقیه روزها داریم. تاحدی راضی کننده است ، و حال و هوای 4-5 سال پیش رو تداعی میکند.
دیگر اینکه چند روزی هست نمیتوانم فکر این بیمارانی را نکنم که الآن به ویروس کرونا مبتلا شده اند. یک بار فکرم میرود قم و میگویم الآن تو بازار ، چطوری مردم با ترس از پلیس میروند بازار و فکرشون درگیره که یک وقت به دلیل بیماری یکی دیگه دستگیر نشوند . باز یک بار دیگر فکرم میرود سمت نوجوون های ای
#یادداشت_1


 

دیگر دیریست که پوچی و پوکی
ادعای توان عملکردی سازمان منطقه‌ی آزاد اروند در تمامی حوزه ها‌ی توسعه و پیشرفت
منطقه‌ای، دست کم به خودِ ساکنان خطه‌ی رنجور و زخمی اروند به اثبات رسیده است و
مدت‌هاست از بازماندگان امیدوار به اثربخشی ساختار و سازمان فعلی در گفتار و
نوشتار فضای رسانه‌ای منطقه اثری به چشم نمی‌خورد، مگر اوقاتی خاص، از جمله موسم
انتخابات و از سوی اشخاصی عمدتاً سیاسی و با اغراض (امراض) سیاسی که خب بماند بحثش.


 

موضوع
وضعیت:  اتمام فصل ۳ – فصل ۴ نامشخص
پخش: دوشنبه ها (۴۵ دقیقه)
سالهای پخش: ۲۰۱۴-
ژانر : اکشن | درام | علمی تخیلی
 کیفیت : ۴۸۰p – ۷۲۰p – 1080p
کارگردان :  Steven Kane, Hank Steinberg
ستارگان : Eric Dane, Rhona Mitra, Adam Baldwin
 خلاصه سریال :
ماموریت چهار ماهه ناو Nathan James در جنوبگان به اتمام رسیده. ناخدا “تام چندلر” و سایر خدمه در صدد بازگشت به کشور هستند که کشتی آن‌ها هنگام سوار کردن “راشل اسکات” محقق میکروب شناسی که در قطب جنوب در حال انجام آزمایشاتی سری است مورد حمله نیروهای
باغ پرندگان ایگواسواگر دوست دارید با پرندگان و حیوانات استوایی و نیمه گرمسیری آشنا شوید، باید حتماً از باغ پرندگان ایگواسو دیدن کنید. با قدم زدن در بیشه‌ها و جنگل‌های بارانی با صدها گونه پرنده، پروانه و خزنده آشنا خواهید شد.
باغ پرندگان ایگواسو (Iguazu) پارکی با استانداردهای جهانی است که ۴ هکتار جنگل نیمه گرمسیری را در برمی‌گیرد و می‌توانید در آزادراه «کاتاراتاس» (Cataratas)، آن طرف مرکز بازدیدکنندگان پارک ملی ایگواسو و در دو کیلومتری فرودگاه
بالاخره همان عواملی که امام علی (ع) و سپاهش را در مقابل معاویه متوقف ساخت، دوباره کارساز شد و صلح را بر امام حسن (ع) تحمیل ساخت و وضعی برای امام دوم شیعیان (ع) پیش آمد که جز صلح با معاویه، راه حل دیگری نمانده بود. البته امام حسن (ع) مقاومت زیادی نمود، ولی موقعی تن به صلح داد که یارانش از پیرامونش متفرق شدند و او را تنها گذاردند.معاویه وقتی وضع را مساعد یافت، به امام حسن (ع) پیشنهاد صلح کرد. امام حسن (ع) جهت مشورت با سپاهیان خود، خطبه‌ای ایراد و آن‌ه
طوفان عظیم نوح(ع) آغاز دورۀ جدید تمدّن بشری بر روی زمین است. زمان رخداد آن مورد اتّفاق عموم ملّت‌ها و امّت‌ها قرار دارد که حدود 3100 پیش از میلاد -با اندکی پس و پیش- گفته شده است؛ امّا در مورد اینکه جهانی بوده یا منحصر به غرب آسیا، در بین صاحبنظران اختلاف است. آیت‌الله جوادی آملی از جمله عالمان معاصر شیعه است که این اختلاف نظر را به طور جدّی در مباحث تفسیری خود مطرح کرده است.
امّا از نظر حقیر، وقتی خداوند در چند جای قرآن، انسان‌ها را با لفظ "بنی
بعضی آدم‌ها برای من همیشه عجیب میمونن...همون‌هایی که بعد از اومدنِ یک آدمِ دیگه توی زندگی‌شون،خودِ واقعی‌شون رو میذارن کنار و شروع به تولید داخلی میکنن و یک آدمِ جدید،با یک کیفیتِ دیگه و یک رنگ و‌ بویِ دیگه از خودشون میسازن تا به دلِ اون یک آدمِ جدیدِ‌ زندگی‌شون خوش و‌ پُررنگ و لعاب بنظر برسن و متاسفانه شیطونی‌ها،ذوق‌ کردن‌هاشون و از همه مهمتر خودِ قشنگِ زندگیِ خودشون بودن رو میذارن توی گونی و پرت میکنن تهِ انبارِ ذهن‌شون و یک وقت‌ه
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از روزیاتو : رزش پرتفو سهام عدالت کاهش یافت؛ افت ارزش ۴۹ شرکت بورسی سهام عدالت در آبان ۹۸ رقم خورد. ارزش سهام عدالت هر یک از دارندگان این سهام، در سال ۹۸ به ۵۰ میلیون ریال رسید. با این حال با توجه به افت محدود بورس در مهر و آبان ۹۸، این ارزش ۵ میلیون تومانی، با تلورانس همراه است که با توجه به رکورد زنی شاخص کل بورس ایران در سال۹۸، پیش بینی می شود که با رشد شاخص، شرکت های مشمول سهام عدالت نیز با رشد قیمتی تا سال
همانگونه که قبلا هم گفتم پرورش قرقاول شغلی بیسیار سود ده می باشد و شما می توانید به راحتی سالیانه بالای 100 میلیون تومان درآمد کسب کنید فقط کافی به وبسایت سعیدمارکت مراجعه نمایید و کلی اطلاعات راجب قرقاول کسب کنید.
قرقاول ایرانی
قرقاول ایرانی و شناخت آن
قرقاول ایرانی یا همان قرقاول خزری از دیر باز در ایران سکونت داشته اند. و مکان اصلی آنها جنگل های شمال ایران می باشد. این نژاد از قرقاول به دلیل مسائل زیست محیطی و خطر انقراض، محافظت شده می ب
بهترین باغ وحش های استرالیا
 
استرالیا کشور پهناوری است که علاوه بر شهرهای بزرگش مثل سیدنی و ملبورن، حیات وحش حیرت‌انگیزی دارد.
حیات وحش بی‌نظیر کشور استرالیا، یکی از دلایل مهمی است که آن را از کشورهای دیگر متمایز می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم بازدید از باغ وحش‌های متنوع آن را از دست ندهید. اما با توجه به تنوع و تعداد زیاد این باغ وحش‌ها، از کجا بدانیم بهترین گزینه برای بازدید از کوالاها یا غذا دادن به کانگوروها کجاست؟ یا برای این‌ک
کشتار و سوخاری کردن حیوانات به طرز وحشیانه به گزارش چفچفک، آلف جاکوب نیلسن هنگام بازدید از بازار توموهن عکس هایی از حیواناتی از قبیل میمون ها، خفاش ها، مارها، سگ ها و گربه هایی که به طرز وحشیانه ای کشته شده و سوخاری شده اند گرفته است.
او از اینکه به این بازار رفته ابراز ناراحتی کرد و از آن به عنوان تجربه ای وحشتناک در زندگی خود نام برد.
شیوه کشته حیوانات نیز در این بازار متفاوت است. بعد از اینکه سگ ها کشته شدند بر روی آتش گرفته می شوند تا موهای
بدون تردید شورایاران در این سال ها علامت دادند و مدلل کردند ظرفیت های انعام برای آبادانی شهر و محله هستند و می توانند بوسیله عنوان بازوان قوی مدیریت شهری تا اینکه اعلی از استعداد و بضاعت خود درون خدمت رسانی به شهروندان روشن شوند. اما موضوع قابل توجه این است که آن نعوظ که باید و شاید از این نیروی بشریت استفاده نشده است. نکته امیدبخش و روشن در این دوره از انتخابات شورایاری ها، نگاه خاص مدیریت شهری برای اثربخشی و حفظ کردن نهاد شورایاری به عنو
تاریخچه موسیقی
تاریخ موسیقی شناختن مبدأ و منشأ موسیقی اهمیتِ بسیار دارد؛ زیرا کشف این نکته به شناسایی ماهیت موسیقی کمک بسیاری می‌کند، و به همین دلیل است که تاکنون دانشمندان و فلاسفه در این باره فرضیات متعددی ارائه کرده‌اند، که از میان آن‌ها هربرت اسپنسر، فریدریش نیچه، زیگموند فون هاوزگر، و یوهان گوتفرید فون هردر را باید نام برد.
در دوره‌های اخیر، دانشمندان و محققان، با تحقیق در احوال ملل ابتدایی وحشی و نیمه‌وحشی، طریق مطمئن‌تری برای
پیشنهادات حرفه ای برای خرید تخم ماهی هایی که شما به آن نیاز دارید
خوب حالا من خرید خاویار را انجام دادم و به خانه رسیدم . حالا چه ؟
خوب در مرحله اول شما از قاشق فلزی برای سرو کردن خاویار استفاده نمی کنید .
وقتی که شما از قاشق فلزی برای این کار استفاده کنید خاویار را اکسید می کند .
در این صورت قسمت هایی برجسته و با ارزش از خاویار شما تلخ خواهد شد .
پس در واقع خرید خاویار که انجام دادید به نتیجه خواهد ماند .
به جای فلز ، از پلاستیک استفاده کنید .
اما
انقلاب صنعتی را به خاطر دارید؟ آغاز این انقلاب، این بود که ماشین‌ها توانستند توانایی‌های مشابه جسم انسان را داشته باشند. ما توانستیم ماشین‌هایی بسازیم که می‌توانستند کارهای فیزیکی را بهتر، سریعتر و با هزینهٔ کمتر نسبت به یک انسان انجام دهند. 
 
انقلاب صنعتی، محدود به اروپا نبود. با گذشت زمان این انقلاب جهان را درنوردید و تقریبا به همهٔ نقاط دنیای ما نفوذ کرد. در این انقلاب عظیم، کارکرد جسم انسان کاهش چشمگیری یافت و در کارخانه‌ها و صن
تولیدکنندگان خاویار ادعا می کنند که خاص ترین نوع خاویار در جهان از بلوگا تهیه می شود .
هر چند بالا رفتن تقاضا برای خرید خاویار در سراسر جهان باعث انقراض نسل بعدی گونه های استورژن شده است .
این کار سازمان ملل را مجبور کرده است که ماهیگیری در زمینه ماهی های استورژن را ممنوع اعلام کند .
به این دلیل ، تولید کنندگان خاویار همچنان به دنبال منابع جایگزین خاویار هستند .
این امر منجر به افزایش محبوبیت خاویاری شد که از ماهی سالمون به دست می آمد .
البته
انقلاب صنعتی را به خاطر دارید؟ آغاز این انقلاب، این بود که ماشین‌ها توانستند توانایی‌های مشابه جسم انسان را داشته باشند. ما توانستیم ماشین‌هایی بسازیم که می‌توانستند کارهای فیزیکی را بهتر، سریعتر و با هزینهٔ کمتر نسبت به یک انسان انجام دهند. 
 
انقلاب صنعتی، محدود به اروپا نبود. با گذشت زمان این انقلاب جهان را درنوردید و تقریبا به همهٔ نقاط دنیای ما نفوذ کرد. در این انقلاب عظیم، کارکرد جسم انسان کاهش چشمگیری یافت و در کارخانه‌ها و صن
انقلاب صنعتی را به خاطر دارید؟ آغاز این انقلاب، این بود که ماشین‌ها توانستند توانایی‌های مشابه جسم انسان را داشته باشند. ما توانستیم ماشین‌هایی بسازیم که می‌توانستند کارهای فیزیکی را بهتر، سریعتر و با هزینهٔ کمتر نسبت به یک انسان انجام دهند. 
 
نقلاب صنعتی، محدود به اروپا نبود. با گذشت زمان این انقلاب جهان را درنوردید و تقریبا به همهٔ نقاط دنیای ما نفوذ کرد. در این انقلاب عظیم، کارکرد جسم انسان کاهش چشمگیری یافت و در کارخانه‌ها و صنا
گربه‌های حبشی بسیار باهوش و کنجکاوند، آن‌ها عاشق بازیگوشی و شیرین‌کاری هستند و هیچ نقطه‌ای از فضا از دست آن‌ها در امان باقی نمی‌ماند.
به خاطر علاقه شدیدشان به چنگ انداختن و گرفتن به آن‌ها گاهی “Aby-grabbys” هم میگویند. (Grab به معنای گرفتن با چنگک است). Aby های بازیگوش عاشق پرش و صعود کردن هستند. برای اینکه او را سرگرم کنید کافی است در دستان خود انواع اسباب‌بازی‌هایی مثل پازل‌ها را نگه‌دارید تا هوش او را به چالش بکشید.
به نظر می‌رسد او در حال ح
قبل از این که خرید خاویار انجام دهید باید یک سری نکات را به شما بگوییم .
خاویار پیچیده است .
کم تر کسی همه قوانین حاکم بر رفتار های لاکچری را می داند .
حتی کسانی که خدمات و محصولات لاکچری ارائه می دهند نیز از این قاعده مستثنی نیستند .
امروزه به معنای واقعی کلمه صد ها نوع تخم ماهی در فروشگاه ها وجود دارد .
در این مقاله هفت نکته وجود دارد که بیان می کند چه محصولاتی ارزش این پرداخت ها را دارد .
1. استورژن خود را بشناسید
با توجه به اکثر علاقه مندان و دی
نمیدانم چگونه باید طرفدار هفت آتشه و بیگ فن 《انقراض بشر》 بود و از کسایی که تورا به این دنیا آورده اند راضی و خشنود بود؟؟؟!برای باز ده هزارم دارم به این نقطه از عرفان میرسم که قول یکی از دوستان سراسر از تناقضم!نمی دانم چگونه هم از کسی متنفرم هم مسئول محافظت از او، می گویند مسئولیت از علاقه می آید و باید بگویم دوستشان هم دارم:///؟؟!!
دیگر عادت کرده ام که نورون های مغزم باهم دعوا بگیرند و تا میتوانند فسفر های بدن من بیچاره را به فنا دهند:/ 
پیغمبر د
نمیدانم چگونه باید طرفدار هفت آتشه و بیگ فن 《انقراض بشر》 بود و از کسایی که تورا به این دنیا آورده اند راضی و خشنود بود؟؟؟!برای باز ده هزارم دارم به این نقطه از عرفان میرسم که قول یکی از دوستان سراسر از تناقضم!نمی دانم چگونه هم از کسی متنفرم هم مسئول محافظت از او، می گویند مسئولیت از علاقه می آید و باید بگویم دوستشان هم دارم:///؟؟!!
دیگر عادت کرده ام که نورون های مغزم باهم دعوا بگیرند و تا میتوانند فسفر های بدن من بیچاره را به فنا دهند:/ 
پیغمبر د
ماکائو اسپیکس

 
ماکائو اسپیکس
Spix’s Macaw
 
مااکائوی Spix تنها عضو از میان رده طوطی هایCyanopsitta است. این نوع ماکائو از جمله طوطی های در حال انقراض است. کاهش سریع نسل این طوطی به دلیل شکار و تله گذاری، تخریب مداوم زیستگاهشان و وجود زنبور افریقایی است که در رقابت بر سر لانه سازی و عامل کشته شدن این ماکائوها در لانه هایشان هستند.
خصوصیات فیزکی:
این نوع ماکائو، طوطی ظریفی است که به رنگ آبی- خاکستری با یک دم و بال های بلند است. چشم ها زردرنگ و سر پرنده خاکس
RSS که پیش از ظهور و متداول شدن شبکه‌های اجتماعی، یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای مطلع شدن از اخبار روز بود، اکنون به یک تکنولوژی درحال انقراض تبدیل شده است.
داستان RSS را از دو منظر می‌توان بررسی کرد؛ روایت نخست، داستان نسخه‌ای از آینده‌ی اینترنت است که هیچ‌گاه به‌ثمر نرسید و دومی داستان چگونگی تبدیل شدن تلاشی همه‌جانبه برای بهبود استانداردی مشهور، به یکی از بحث‌برانگیزترین و تلخ‌ترین نزاع‌ها بر سر ایجاد انشعاب در تاریخ توسعه‌ی نرم
.
تو،
قیام چکاوک‌ها به وقت اقامه‌ی بامداد،
تو،
همان حس زیبای آرامشی، که صبحِ نم‌زده‌ی بهاری دارد!
من،
به رویش دوباره‌ی رنگ‌های عشق،
در پسِ هُبوط تو، ایمان دارم؛
پس، طلوع کن!
بتاب بر این دشت رکود؛
بیا تا بعد از انقراض نسل شب‌بوها،
دست نعناع‌های وحشی را به دست باد بسپاریم؛
بلکه بشکند،
حریم سکونی که سال‌ها،
حاکم چرخ‌های، ارابه‌ی وحشیِ خیالِ ماست!
.
•••••••
.
ادامه مطلب
درس هشتم "طراحی کنیم و بسازیم" دانش‌آموز را به دنیای اختراع و ابتکار دعوت می‌کند. حمل و نقل زمینی عمدتا بوسیله خودرو انجام می‌شود. با درست کردن خودرو دانش‌آموز نیز در حمل و نقل نقشی ایفا می‌کند.
در درس نهم، دانش‌آموز با انرژی همراه شده و مسیر ذخیره و انتقال انرژی از جسمی به جسم دیگر یا از شکلی به شکل دیگر را تعقیب می‌کند و در پایان درس "سفر انرژی" با روش‌های اندازه‌گیری انرژی آشنا می‌شود.
درس دهم شاهراهی است که از لنزهای یک میکروسکوپ دانش
نرسیدم به نوشتن نود و هشت نامه یا آخرین پست نود و هشت یا این عنواین. البته،  با اینکه الان نود و نه است، رسما نود و نه نیست‌‌. به هرحال، سردرد دارم و باز میخواهم بنویسم. یک هفته بیشتر می شود که مرتبا مینویسم.احساس قدرت می کنم. احساس خوشحالی و خوشبختی. سال نود و هشت واقعا برایم سال خوبی بود. فهمیدم دوستی چیست، عجز چیست، فتح چیست. یک روز رفتم روی پشت با و روی بادکنک هلیومی‌یی آرزو هایم را نوشتم. آن آرزوها براورده شد. نه به خاطر رسیدن آن بادکنک به آ
آنر دقایقی پیش و هنگام رویدادی اختصاصی از پرچم داران ۲۰۱۹ خویشتن رونمایی کرد. آنر ۲۰ و آنر ۲۰ پرو برای رقابت در بازار داغ گوشی های هوشمند، تا دندان به قابلیت های متنوع مجهز شده اند. ولی در این بین و مقابل سنت همیشگی هواوی، آنر ۲۰ پرو به عنوان گزینه ی رده بالاتر، به سخت ادوات توانمندی به خصوص در مقدر شدن دوربین مهیا شده است.مقالات مرتبط:آنر 20 و آنر 20 پرو با تمرکز بر دوربین و تراش کرین 980 معرفی شدندهواوی در این گوشی از جهیز دوربین چهارگانه ای بهر
کاری که ائتلاف و کوشش های ایلامی ها،بابلی ها و پارس ها در آغاز سده هفتم پیش از میلاد موفق از پیش برد آن نشده بودند،بالاخره مادها در اتحاد با بابلی ها به انجام رساندند،یعنی نابود کردن و انقراض آشور.
بار اصلی جنگ را مادها تحت رهبری هوخشتره ی دوم بر دوش کشیدند.
پیش از هوخشتره در سال ۶۳۲ فرورتیش،شاه پیشین ماد،کوشیده بود تا در جنگی برق آسا پاستخت آشور نینوا را به تصرف خود در بیاورد،اما در جنگ کشته شده بود.پسر و جانشینش هوخشتره دوم، در سال ۶۱۴ شهر
رئیس جمهور وقت درون آن زمان برای آنکه ارج ها گران زیرفون نشود، با قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت موافقت کرد. با نهایی شدن دستورالعمل ارج گذاری درون سال ۹۲ و وعده اعلام نرخ های متاخر خودرو، انتظارات اشتراکی بخاطر کاهش ارزش خودرو و انقراض ایستادگی خودروسازان بیشتر شد. اردیبهشت همان سال بود که شورای هم چشمی تورم بخشی ۵خودرو پرتیراژ کشور برای اینکه پراید ۸.۵۰درصد، تیبا ۱.۵۲درصد، پژو ۴۰۵  ۷.۵۹درصد، سمند ۳.۵۴درصد و رانا را ۴.۴۹درصد اطلاع داد
بازدید از جذاب ترین و شگفت انگیز ترین پارک های ملی اندونزی 
شکوه طبیعی اندونزی در یک مکان گرمسیری که از 17000 جزیره مختلف تشکیل شده است، بهشتی خیره کننده را برای افراد محلی و گردشگران فراهم می کند. تنوع این مناظر طبیعی، زیبایی پر جنب و جوش از جانوران را به نمایش می گذارد و استوا را به حرکت در می آورد. در این کشور زیبا می توانید قله های آتشفشانی را که جنگل های زمردی را سرخ کرده اند، مشاهده کنید یا آب های لاجوردی شفاف و درخشان، زندگی دریایی را ببنی

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها