نتایج جستجو برای عبارت :

مراد از کلام خداوند که فرمود: «مرا به یاد بیاورید تا شما را به یاد بیاورم‏»

«٥٤»وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللّهُ‌ وَ اللّهُ‌ خَیْرُ الْماکِرِینَ‌ و(دشمنان عیسى)تدبیر خود را(براى کشتن او)به کار بستند.خداوند نیز تدبیر خود را(براى حفظ‍‌ او)به کار برد و خداوند بهترین تدبیرکننده است. نکته‌ها: امام رضا علیه السلام فرمود:مراد از مکر خدا،کیفرِ مکر است وگرنه او اهل مکر نیست. ١گرچه آیه به یکى از
ادامه مطلب
مراد، ﺍﺯ ﺍﻫﺎﻟ روستایی ﺑﻪ ﺻﺤﺮﺍ ﺭﻓﺖ ﻭ در راه برگشت، به ﺷﺐ خورد و
از قضا در تاریکی شب ﺣﻮﺍﻧ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺣﻤﻠﻪ ﺮﺩ. ﺲ ﺍﺯ ﺩﺭﺮ ﺳﺨﺖ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺑﺮ
ﺣﻮﺍﻥ ﻏﺎﻟﺐ ﺷﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺸﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﻪ ﻮﺳﺖ ﺣﻮﺍﻥ ﺯﺒﺎ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣ‌ﺭﺳﺪ،
ﺣﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻭﺵ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺁﺑﺎﺩ ﺭﺍﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩ. ﺲ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ روستا،
ﻫﻤﺴﺎﻪ‌ﺍﺵ ﺍﺯ ﺑﺎﻻ ﺑﺎﻡ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺪ ﻭ ﻓﺮﺎﺩ ﺯﺩ: «ﺁﻫﺎ ﻣﺮﺩﻡ، مراد شیر ﺷﺎﺭ
ﺮﺩﻩ!» مراد ﺑﺎ ﺷﻨﺪﻥ ﺍﺳﻢ ﺷ
روایت شده که روزى حضرت امیر علیه السّلام بر فراز منبر مسجد کوفه پس از
حمد و ثناى الهى فرمود: اى مردم! گناهان سه قسمند، سپس ساکت شد، شخصى
پرسید: یا على علیه السّلام فرمودى گناهان سه قسمند و ساکت شدى؟
فرمود:آرى
مى‏خواستم آن را توضیح دهم ولى چیزى به ذهنم رسید، که فاصله بین کلام شد،
آرى گناه سه قسم است: گناهى که آمرزیده مى‏گردد و گناهى که آمرزیده
نمى‏گردد، و گناهى که هم صاحبش بیم دارد و هم امید، عرض شد برایمان آن را
روشن کن؟
فرمود: آرى گناهى که
✨﷽✨
✍ از حضرت موسی (ع) به نقل از  پیامبر اکرم (ص) روایت شده:
حضرت موسی (ع) عرضه داشت: خدایا! قرب و نزدیکی به شما را می خواهم. خداوند فرمود: کسی به من نزدیک می شود که شب قدر بیدار باشد. عرض کرد: خدایا! رحمتت را خواهانم. فرمود: رحمتم شامل کسی می شود که در شب قدر به فقرا و درماندگان ترحّم کند. عرض کرد: خدایا! گذشتن از [پل] صراط را می خواهم.فرمود: عبور از صراط برای کسی است که در شب قدر صدقه ای بدهد.
عرض کرد: خدایا! از درختان و میوه های بهشت می خواهم.فرمود: آن ه
و نیز حضرت ع  صادق ع شیعیان ما انهایی  هستند که هر گاه تنهاباشند ذکر خدا بسیار کنند و 3 ونیز اانحضرت ع فرمود رسولخداص فرمود هرکه ذکر خدای عزوجل را بسیار کند خداوند اورا دوست دارد وهرکه  ذر ذکر خدا را بسیار کند وبرای او دو براعت یعنی منشور ازادی نوشته شود یکی بر امت از دوزخ و دیگری براعت از نفاق ودروریی  4 حضرت صادق ع فرمود  تسبیح فاطمه زهرا ع از جمله ذکر بسیاری است که خدای عزوجل فرموده است وخدا را یاد کنید یاد کردن بسیر سوره احزاب ایه 41  و نیز م
 امام صادق ع فرمود هرکه مومنی را سیر کند بهشت برایش واجب شود هرکه کافری را سیر کند بر خدا سزاوار که درونش از زقوم پر کند چه مومن باشد و چه. کافر  2 ابو بصیر امام صادق ع فرمود یک مسلمان را خوراک دهم از خوراک دادن افقی از نزد من بهتر است  عرضکردم افق چه قدر است فرمودصد هزار کس یا بیشتر  شرح مراد به مردم مخالفین مستعضف یا مومنین مستعضباست مجلسی ره 
محمدبن مسلم گوید حضرت باقر ع  فرمود ای محمدبن مسلم گناهان مومن که از ان توبه کند برای او امرزیده است وباید   برای  اینده پس از توبه و امرزش کار نیک کند  هر اینه بخدا سوگند این فضیلت نیست مگر برای امل ایمان عرضکردم  پس اگر بعداز توبه و اسغفاراز گناهان باز گناه  کند دوباه توبه کندچگونه. است فرمود ای محمدبن مسلم ایاباورداری که بنده مومناز گناهخود پشیمان  شودواز ان امرزش خواهد و توبه کند و خداوند توبه اش را نپذیرد عرضکردم اگر چند بار این کار کر
حضرت صادق ع فرمود هر کس بپدر ومادر خود نظر دشمنی کند  در صورتیکه اندو باو نیز کرده باشد ،خداوند نمازش را نپزیرد شرح یعتی در صورت ستم باو نیز قبول نشود تا چه رسد اینکه نیکی باو کند8 حضرت باقر ع فرمود پدرم بمردی نگاه کرد که پسرش بهمراه او بود و ان پسر بشانه یدرش تکیه کرده بود فرمود پدرم با ان پسر از بدی ان کارش سخن نگفت تا از دنیا رفت 
«٤٨»وَ یُعَلِّمُهُ‌ الْکِتابَ‌ وَ الْحِکْمَةَ‌ وَ التَّوْراةَ‌ وَ الْإِنْجِیلَ‌ و خداوند به او کتاب و حکمت و تورات و انجیل را مى‌آموزد. نکته‌ها: در تفاسیر شیعه و سنّى مى‌خوانیم که مراد از تعلیم کتاب،آموزش خط‍‌ و نوشتن است و مراد از حکمت،آگاهى بر مصالح و مفاسد اشیا و افعال و اخلاق و عقاید است،خواه آثار دنیوى باشد،خواه اخروى. پیام‌ها: ١-یکى از اصول و شرایط‍‌ رهبرى الهى،داشتن آگاهى‌هاى لازم است.آگاهى براساس علم و حکمت و کتب آسمانى
حضرت صادق ع فرمود همانا خداوند دوست داردبنده ای را که در گناه بزرگ باو توجه کند و از او امرزش بخواهد ومبغوض دارد بنده ای را که را که گناه اندک را خوار شمارد و بان بی اعتنا باشد ودر مقام توبه وتدارک ان نباشد  و حضرت صادق ع فرمود امیرالمومنین ع فرمود همانا پشیمانی بر گناه وبدی انسانرا بدست کشیدن از ان وامیدارد
یکی از مناظرات امام رضا(ع) با ابوقره بود. در این مناظره سوالات متعددی مطرح شده
است. یکی از این سوالات بدین شرح می باشد:ابو قرّه گفت: چرا هنگام دعا دستهاى خود
را به آسمان بالا مى‌برید؟فرمود: خداوند هر کدام از بندگان را به نوعى از عبادت
استعباد فرموده(بنده خود نموده است)، و خداوند را پناهگاه و مکانهایى براى عبادت است که بدان پناه
مى‌برند، بندگان خود را ملزم فرمود به رعایت گفتار، علم و عمل و توجّه و مانند اینها. توجّه نمود در نماز به کعبه، و حج
استغفار دوای هردردیموضوع داستان : پند قرآنی✅مردى خدمت امام حسن مجتبى علیه السلام آمد و از قحطى و گرانى به آن حضرت شکایت نمود، پس حضرت به او فرمود: از خدا طلب آمرزش کن، و مرد دیگرى آمد و به آن حضرت از فقرو تهى دستى شکایت کرد، پس حضرت به او هم فرمود از خداوند (جهت گناهان خود) استغفارو طلب آمرزش نما، و مرد دیگرى آمد و به آن حضرت عرض کرد از خدا بخواه و دعا کن کهخداوند پسرى بمن لطف فرماید، پس باو هم فرمود: از خدا طلب آمرزش نما، پس ما(حضار مجلس) به آن حض
امام باقر ع فرمود نه بخدا سوگند خداوند از مردم جز دو خصلت نخواسته است یکی اعتراف بنعمتهای او تا نعمت را بر ایشان بیفزاید ودبگر اعتراف بگناهان تا انهارا برای ایشان بیامرزد  3 برخی از اصحاب عمروبن عثمان از حضرت صادق حدیث کند که شنیدم ان حضرت مبفرمود همانا مردگاهی گناه کند وخدا لوسیله ان اورا ببهشت برد عرضکردم خداوند بسبب گناه اوراببهشت برد فرمود اری هر اینه او گناه کندو پیوسته از تن ترسان است و بر خود خشمناک است پس خداوند لباو ترحم کند واورا 
و بتحقیق رسولخد ص فرموده ایا شمارا اگاه نکنم به بهتربن کارهایتان که در درجاتشما از همه کارها بالاتر و نزد خداوند از همه پاکتر ا وپاکیزه تر است و برای شما از دینار طلا ودرهم نقره بهتر واز ایتکه با دشمن خودتان بر حود کنید و جهاد کنید وشما انها را بکشبد وانها شمارابکشند خوبتر است عرضکردند چرا فرمود ان بسیار ذکر خدا کردنست سپس فرمود مردی خدمت پیغمبر ص فرمود هر که زبانی گویای بذکر خدا باو داده شده است خیر دنیا و اخرت با داده شده ودرباره گفتار خدا
حضرت صادق ع فرمود رسولخدا ص فرموده هر که برتری پیر مردی را بخاطر گذشت سن او بداند و اورااحترام کند خداوند خاطر او را از هراس روز رستاخیز آسوده سازد و نیز فرمود ص هر کس احترام کند از کسی که موی   خود ا در اسلام سفید کرده خدای عزو جل از هراس روز قیامت اورااسوده سازد
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
ألا أُبشرک فی العطاس فقلت بلی، قال أرواحنا لتراب مقدمه الفداء هو أمانٌ من الموت لثلاثة أیام
نسیم، خدمتکار حضرت مهدى (علیه‌السلام) گوید: آن حضرت به من فرمود: آیا تو را در مورد عطسه کردن بشارت دهم؟ گفتم: آرى. فرمود: عطسه، علامتِ امان از مرگ تا سه روز است.
منابع:بحارالانوار/ ج51 / ص :5
بشربن غالب  اسدی از حضرث حسین بن علی  ع حدیث. کند که فرمود هر کس یک  ایه از کتاب خدای عزوجل را در نمازش در حال ایستاده  بخواند در برابر هر حرفی خداوند  صد حسنه برایش بنویسدو اگر در عیر از نمار بحوابد بهر حرفی ده. حسنه بنویسد  واگرفران،  گوش دهدبهر حرفی یک حسنه برایش بنویسداگر فران  را  شبانه ختم  کند فرشتگان تا صبح. برای او رحمت فرستندو یک دعای مستجاب شده نزد  خداوند دارد و این دعا یا ختم فران برای او بهتر. است  ار انچه  میان زمین  اسمان. است 
   1 عبدالرحمن بن حماد در ح دیثی مرفوع برخی از اصحابش نقل کند که امیرالمومنین  ع در کوفه بر منبر  بر آمد خدا را سپاس  گفت ستایش کرد سپس فرمود ای مردم همانا گناهان سه کو نه اند این را فرمود  و خاموش نشست  واز سخن گفتن خودداری کرد حبه عرنی که یکی از اصحاب آنحضرت بود بوی عرصکرد ای امیر مومنان فرمودی گناهان سه گونه اند دم ف و بستی فرمود  من انهارایاد نکردم جز اینکه میخواستم  شرح دهم ولی تنگی نفسی بر من عارض شد که میان  من و سخن محافل شد آری گناهان 
اهمیت نیکی به پدر و مادر در کلام معصومین 


 
نیکى به والدین، کفارۀ گناهان است
آیت الله دستغیب در صفحه ۱۳۸ کتاب
«گناهان کبیره» به اهمیت نیکی به پدر و مادر و دوری از آزار و اذیت آنها
اشاره می کند که در متن زیر شرح موضوع آمده است.
نیکى به والدین کفارۀ بسیارى از
گناهان است. چنانچه مرویست که مردى خدمت حضرت رسول خدا (ص) آمد و عرض کرد:
کار زشتى نبوده مگر اینکه من انجام داده ام، آیا براى من توبه اى هست؟ حضرت
فرمود: برو به پدرت نیکى کن تا کف
علی بن الحسین ع فرمود هر که مومنی را ازگرسنگی سیر کندخدایش از میوه های بهشت خوراند و هرکه مومن تشه یی را اب دهد  خدابش از شراب  بهشتی سر بمهر بنوشاند  6. امام صادق ع  هرکه مومنی اطعام کند تا سبر شود هیچ یک از مخلوق. خدا اجر اخروی اورا نداند نه فرشته نه پبغمبرمرسل جز خداوند پردردگان جهانیان سپس فرمود از اسباب امرزش اطعام کردن مسلمان گرسنه است انگاه  قول خدای عزوجل را تلاوت فرمود و باطعام کردن یتیم خویشاوند یا مستمند خاکنشین در روز فحطی و گرسنگ
 همه سخنها در چهار کلمه جمع است   
امام صادق ع فرمود:خداوند متعال به حضرت آدم ع وحی فرمود:من تمام سخن را درچهارکلمه برایت جمع میکنم.آدم عرض کرد:پروردگارا آنها چیست؟خداوند فرمود:یکم از آنها من هستمدوم از آنها تو هستیسوم از آنها میان من وتوستوچهارم از آنها میان تو ومردم استآدم عرض کرد:پرودگارا بیشتر بیان فرما تا بفهمم.خداوند فرمود:آنچه ازمن است اینست که مرا عبادت کنی وچیزی را شریک و همتایم نسازی.وآنچه ازتوست اینست که پاداش عمل تورا بدهم در رو
امام صادق ع راجع بقول خدای عزوجل 273 سوره 2 بهر که حکمت. دادند خیر بسیاری دادند و فرمود مراد بحکمت اطاعت  خدا ومعرعت امام است 12 در باره قول خدای تبارک وتعالی 123 سوره 3 ایا کسبکه مرده بود و ما اورا زنده کردیم وباو نوری دادیم که میان مردم راه رود فرمود مرده کسی است که بچیزی معرفت نداشته باشد و نوریکه با ان میان مردم راخ رود امامی است کخ از او پیروی میکند واینکه فرماید  پمانند کسی است کخ دد ظلمات باشد ونتواند از ان بدر رود کسی است که امام رانشناسد
هرروزبا قرآن و حدیث: پیامبر رحمت و مهربانی فرمود :
هنگامی که مردم دسته جمعی گناه کنند خداوند بلایی فراگیر و همگانی بر ایشان نازل فرماید تا متنبه شوند و توبه کنند 
هنگامی که امر به معروف و نهی از منکر فراموش و ترک شود خداوند آن قوم را خانه نشین میکند 
و هنگامی که یاد وذکر خدا از دلها بیرون رود خداوند ترس از مرگ رابین آنها زیاد کند تا خوشی دنیا را نبینند 
اصول کافی/ جلد ۴ /ص ۱۴
ابو بصیر گوید راجع به همین ایه سوره تحریم ایه 8 معنای  ان چیست  فرمود ان گناهی. استکه هر که در ان باز نکردد  عرضکردم کدامیک از ما هست که باز نگرد د عرضکردم  کدامیک از ما هست که باز نکردد فرمود ای ابامحمد همانا خداوند  از میان بنگانشدوست دارد انکس راکه در فتنه گناه واقع شود وبییارتوبه کند. ابن ابی عمیر از برخی از اصحاب  در حدیثی مرفوع که سندش بمعصوم رسد حدیت کردهکه فرمود خدای عزوجل بتوبه کنندگان سه خصلت داده استکه اگر یکیار انهارا بتمامی اهل ا
حضرت باقر ع خضرت صادق ع فرمود ند نزدیکتر چیزی که بنده بکفر دارد اینست که با مردی عقد برادری در دین بسته باشد ولغزش ها و خطاهای او را شماره کند که روزی اورا بانها سرزنش کند  2 حضرت صادق ع فرمود. رسولخد اص فرموده است ای گروهیکه بزبان اسلام اورده و بدلش ایمان نرسیده و پیوست نشده مسلمانان نکوهش نکنید واز عیوب انان جستجو نکنید  زیرا هر که عیوب انهارا جستجو کند خداوند عیوب اورا دنبال کند و هرکه خداوند عیبش را دنبال کند رسوایش کند گر چه در خانه اش با
 محمدبن مسلم گوید حضرت باقر ع فرمود ای محمدبن مسلم گناهان مومن که از ان توبه کند برای او امرزیده است و بابد برای اینده پس از توبه و امرزش کار نیک کند هر اینه بخدا سوگند این فضیلت نیست مگر برای اهل ایمان  عرضکردم پس اگر بعد از توبه و اسغفار از گناهان باز گناه کند خود پشیمانود و از ان امرزش. خواهدو توبه کند و از خدا امرزش خواهد این چگونه است فرمود هر انگاه که مومن باسغفارو توبه باز گردد خداوند نیز بامرزش او بر میگردد و گناهش را  بیامرزد  و بدرست
#قرآن_و_شفاء
درمان بیماری های روحـی و روانی ، قرآن است.⚠️چنانچه امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: «دَواء دَوائکُم و نَظمُ ما بَینَکُم» ترجمه: شفای هرگونه بیماری های #علمی و #عملی انسان، قرآن مجید است.}
❓خداوند میفرماید: وَ نُنَّزِّلُ مِنَ القرآنِ ماهُوَشِفاءورحمة لِلمؤمنین.
خداوند سبحان فرمود: ماراه درمان رو به مؤمنین نشون میدیم➕نه تنها طبیب میفرستیم،➕نه تنها دارو میفرستیم،✅بلکه #شـــــفـــــــــــاء میفرستیمـــــ....
نفرمود: قرآن، دواست
 حضرت صادق ع فرمود هر اینه خدواند بخاطر انکسیکه نماز میخواند از شیعیان ما  بلا زا دفع کند از انکسکه نماز نمبخواند از شیعیان ما واگر همگی نماز را ترک کنند هر اینه همگی انها هلاک شوند و خداوند بخاطر انکه زکاه دهد از شیعیان ما دفع کند از انکه زکاه نمی پردازد و اگر همگی زکاه ندهند هلاک. گردند  همانا خداوند بخاطر انکه از شبعیان ما حج کند از انکه حج نکند بلارا دفع کند و اگر بترک حج اتفاق کنند هر اینه هلاک شوند و اینست گفتار خدای عزوجل واگر نبود بر ک
حضرت صادق ع فرمود همانا  بنده بامداد کند در حالی که مومن باشد و شام کند در حالی که کافر است  و بالعکس گاهی  شود صبح کندکافر وشام کند مومن و دراین میان مردمی هستندکه ایمانشان عاریت است و سپس از انها گرفته شود و انهارا ممارین یعنی ع اریت داده شدگان نامند. سپس فرمود فلانی از انهاست  3عیسی شلقان گوید روزی نشته بودم و حضرت موسی بن جعفر ع که در ان. زمان کودکی بود بر من گذر کرد. بره ای با اوبود گوید من عرضکردم ای پسرمن میبینی پدر شماچه میکند ما را بچیز
‍ ‍
نماز شب در کلام امیرالمؤمنین علیه السّلام
برخاستن براى نماز شب، موجب تندرستى و خشنودى پروردگار و استحقاق رحمت و تمسک به اخلاق پیامبر است. (بحارالانوار، ج۸۴)
از زمانیکه گفتار رسول خدا (صلى الله علیه وآله) را شنیدم که فرمود: نماز شب نور است، نماز شب را ترک نکردم. (بحارالانوار، ج۴۱، ص۷۱)
شب زنده دارى، شعار پرهیزکاران و روش مشتاقان است. (غررالحکم، ص۱۹۲)
#نماز_شب#نماز_عشق #همدم_همراه_همراز_نزدیکترین_رفیق #جانا #خدا❤️
 
رسول خدا ص فرمود دوستی کنانبرای خدا در دوز قیامت روی زمین زبر جدی سبز زیر سایه عرش سایه رحمت خدا سمت راستش باشند و هر دودست او را ست است چهره انها بسیار سفید ونورانی تر از خورشبد درخشانست وهر فرشته مقرب وپیغمر مرسلی بمقام انها غبطه میبرند مردم گویند اینها کیانند و بانها گفته شود دوستی کنان برای خدا یند شرح پر واضح است که اضافه دست بخدا یتعلی در قران   و اخبار سبیل مجاز و استعمار ه میباشد و مراد از ان نعمت یا قدرتست وچون دست چب از دست راست نقصا
از خدا خواستم عادتهای زشت را ترکم بدهد خدا فرمود : خودت باید آنها را رها کنی
از او درخواست کردم فرزند معلولم را شفا بدهد فرمود : لازم نیست ، روحش سالم است جسم هم موقت است.
از او خواستم لا اقل به من صبر عطا کند ، فرمود : صبر ، حاصل سختی و رنج است عطا کردنی نیست، آموختنی است.
گفتم مرا خوشبخت کن، فرمود: نعمت از من خوشبخت شدن از تو
از او خواستم مرا گرفتار درد و رنج نکند فرمود : رنج از دلبستگی های دنیایی جدا و به من نزدیکترت می کند.
از او خواستم روحم را رش
در آغاز کلام بود و کلام با خدا بود
و کلام خدا بود
همان در آغاز با خدا بود
همه چیز به واسطه ی او پدید آمد
و از هر آنچه پدید آمد
هیچ چیز بدون او پدیدار نگشت .
در او حیات بود و آن حیات ،
نور آدمیان بود .
این نور در تاریکی می درخشید و تاریکی آن را در نیافت .
 
 
                                                      انجیل یوحنا - 1:1  -  5:1
امام صادق ع فرمود کسی که حدیث مارا برای سوددنیا خواهد در اخرت بهره ای ندارد و هرکه انرا برای خیر اخرت جوید خداوند خبر دنیا و اخرت باو عطافرماید 3 و فرمود هرکه حدیث را برای سود دنیا خواهد در اخرت بهره یی ندارد4 وفرمود چون عالم را دنیا دوست  دیدید اورا نسبت بدینتان متهم دانبد  وبدانید دیاریش حقیقی نبست  زبرا دوست هر چیری گرد محبوبش میگردد و فرمود خدا بداود وحی فرمود که میان من وخودت عالم فریفته دنیا را واسطه قرار مده کهترا از راه دوستیم بگردان
اگه جایی تو زندگیت ابهام داشتی و نتونستی درست حسابی تصمیم بگیری،اگر بین دو سه تا گزیه مردد بودی،تقوا پیشه کن تا خدا راه صواب و صحیح رو بهت نشون بده
خداوند فرمود 
یا ایها لذین امنو ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا
و در جای دیگر فرمود
و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب
و در جای دیگر فرمود 
و اتقوا الله و یُعلِّمکم الله و الله بکل شی علیم
چیه این تقوا؟؟هر در زندگی خودش متناسب با شرایط خودش میدونه تقوا چیه و چه مصداقی داره براش.یکی بر
ما تو خونمون دو مدل دکترا داریم.
یک مدل دکترای با کلاس داریم که هر موقع مراد (الان نسرین ، شباهنگ یا دردانه! میاد میگه به مراد من چیکار دارین؟ آقا مراد از مراد ، مراد شما نیست :دی) این مدل دکترا است ، مستر و خواهر و برادرش ادعا دارند که فقط اونا دکتر اند. ما هم مترسک سر جالیزیم!
علت رو هم که جویا میشی میگن فقط phd دکتره! پزشک عمومی بره کشکش رو بسابه بابا! در حد کارشناسی ارشد بیشتر نیستی تو!
بعد یک مدل دکترا هم داریم که گلاب به روتون ، روی من به دیوار ،
 وانحضرت ع فرموده که رسول خدا ص فرمود رسولخداص فرمود هر که با تسلیت و دلجویی  خداوند تسلی نجوید در مفابل ناملایمات بردباری نکند و نفسش از حسرت های پی درپی بنداید و هر که چشم بدنبال انچه در دست مردمان دیگر است اندازد اندوهش فراوان گردد وسوز دلش درمان نپذیرد وهر که جز در خوردن و یا نوشیدن یاجامه پوشیدن برای خدای در نعمتی نبیند بطور تحقیق چنین کسی کردارشکم وکوتاه وعذابش نزدیک است
امام چهارم ع فرمود اگر مردم بدانند در طلب علم چه فایده است  انرا میطلبیدند اگر چه با ریختن خون دل و فرو رفتن در گردابها باشد خداوند تبارک و تعالی بدانیال وحی فرمود که منفور ترین بند گانم نزد من نادانی است  که حق علما را سبک شمرد و پیرو ی از ایشان نکند  و محبوترین بند گانم پر هیز کاریستکه طالب ثواب بزرگ و ملازم علما پیرو خوبشتن داران و پذریرنده حکما باشد
امام صادق ع فرمود با اهل بدعت رفاقت و هم نشینی نکننید تا نزد مردم  چون یکی از انها محسوب شوبد رسولخدا ص  فرمود انسان بر گیش دوست ورفیق خود است 4 از حضرت ع صادق  حدیث شده است که فرمود رسولخدا ص فرموده است هر گاه پس. از من اهل ربب و بدعت را دیدید بیزاری حودرا از  انها اشکار کنیدو بسیار بانها دشنام دهید و در باره بد  گویید و انها را با برهان و دلیل خفه کنید که نتوانند در دل مردم القا شبه کنند و نتوانند بقادر اسلام طمع کنند و در نتیجه مردم از انهادور
ولادت امام حسین (علیه السلام)
 
 
 
 امام حسین(ع) در سوم شعبان سال چهارم هجرت در شهر مدینه به دنیا آمد. پدر بزرگوار ایشان امیر المؤمنین على(علیه السلام) و مادر ایشان حضرت فاطمه(علیها السلام) سید زنان اهل عالم است. پس از آن که عالم وجود به وجود ذى وجود ایشان منوّر شد پیامبر اکرم به على(علیه السلام) فرمود: چه نامى بر این فرزندم نهادى. ایشان عرض کرد ما در نام گذارى این فرزند بر شما پیشى نمى گیریم. پیامبر فرمود: من نیز در این نام گذارى بر خداوند سبقت نم
حقانیت غدیر و امامت و ضلالت خلفای غاصب در کلام حضرت زهرا سلام الله علیها
 
شیخ ابو القاسم خزاز قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 
محمود بن لبید گوید: چون رسول خدا صلی الله علیه و آله از دنیا رفت، حضرت فاطمه سلام الله علیها نزد قبر شهدای احد و قبر حمزه علیه و می‌آمد و در آنجا می‌گریست؛ روزى آن حضرت را دیدم که بالاى قبر حمزه آمده و گریه می‌کند؛ او را به حال‏ خود گذاردم تا آرام شد، [آنگاه] نزدش آمدم و بر او سلام کردم و عرض کردم: اى سرور زنان شم
 امام صادق ع فرمود  مردی  خدمت پیغمبر ص امد عرض کرد  بکه احسان کنم فرمود به مادرت گفت سپس بکه فرمود بمادرت عرض کرد سپس بکه فرمود بمادرت  عرضکرد سپس بکه فرمود بپدرت  10 و فرمود مردی خدمت رسولخدا  ص امد و عرضکرد یا رسول الله منن بجهاد  علاقه دارم و نسبت ان با نشاطم  پیغمبرص  فرمود پس در راه خدا جهاد کن گه اگر کشته شوی نزد خدا زنده خواهی بود وروزی  شوی و اگر بمیری پاداشت بعهده خداباشد و اگر ازمیدان جنگ باز گردی از گناهان پاک شوی  مانند روزیکه.   
دانلود آهنگ بی کلام شهدای گمنام

نواهای بی کلام دفاع مقدس
آهنگ بی کلام شهدای مدافع حرم
آهنگ بی کلام راهیان نور

دانلود اهنگ بی کلام نوای گمنامی
آهنگ بی کلام مخصوص راهیان نور

موزیک متن یادواره شهدا
سرود بی کلام دفاع مقدس
 حضرت صادق ع فرمود دو نفر مرد بر حضرت امیرالمومنین علیه السلام وارد شدند پس آنحضرت برای هر کدام از انهاتوشکی انداخت یکی از آندو روی آن نشست ودی ری خودداری کرد امیرالمومنین باو فرمود بر آن بنشین زیرا از پذیرفتن احترام خود داری نکند جز اطلاع سپس فرمود رسولخدا ص فرمود هر گاه بزرگوار قومی برشما رسید اورا گرامی دارید
اگر مدیر و مسئولی دم از راه امام و کلام امام می زند، حق ندارد زندگیش خلاف ارزش هایی باشد که امام خمینی(ره) به آنها اعتقاد داشت و توصیه می فرمود!
اگر صاحب تریبونی، مقامی، نماینده ای، مدیر یا مسئولی دم از ولایت مداری و انقلاب می زند، حق ندارد فرزندان و خانواده اش را به خارج از کشور بفرستد و بعد هم طلبکارِ ملت باشد که چرا حساس هستند!
امام باقر ع میفرمود فرشته ای خدمت رسولخدا ص امد و عرض کرد خدای عزوجل را مخیر ساخته که  بنده ورسول ومتواضع باشی یک پادشاه ورسول پیغمبر  بجبرییل نگریست او با دست اشاره کرد  ه تواضع پیش گیر پس پیغمبر ص فرمود بنده و متواضع ورسول را اختیار کردم فرستاده. گفت بااین انتخاب از مفامیکه نزد پروردگارت داری چیزی کاسته نشود امام باقر ع فرمود کلیدهای خزانه های زمین همراه ان فرشته بود ا اگر پیغمبر ص پادشاهی را انتخاب کند باو دهد و کلیدهای زمین معنای حقیقی
 حضرت باقر ع فرمود د هر که قران در حال ایستاده در نمارش  بخوانند خداوند بهر حرفی از ان صدحسنه برای او بنویسدو هرکس انرا در نمازش نشسته بخوابد  خداوند بهر حرفی  پنجاه حسنه برایش  بنویسد وهرکه قران را در غیرار نمازش بخواند خداوند بهر حرفی ده حسنه برایش بنویسد ابن محبوب گوید من مانند همین حدیث را از معاذ بن مسلم یکی از راویان حدیث  شنیدم. 2 حضرت صادق  ع فرمودجل باز میدارد تاجری را که در  بازار مشغول بتجارت است  
#حدیث_مهدوی 
پیامبر اکرم(ص)
رسول خدا فرمود:  خداوند من و اهل بیتم را از یک نور آفریده هفت هزار قبل از آدم، سپس به صلب آدم منتقل شدیم، آنگاه از نهاد او پیوسته در پشت های پاک و رحم های پاکیزه قرار گرفتیم. پرسیدیم شما در کجا و به چه صورت بودید؟ فرمود:  ما شبح هایی از نور بودیم در زیر عرش، تسبیح و تمجید خدا را می نمودیم . سپس فرمود:  وقتی مرا به معراج صعود دادند و رسیدم به سدرة المنتهی جبرئیل ازمن جدا شد. گفتم: جبرئیل دوست من! در چنین موقعی از من جدا می
#حدیث_مهدوی 
پیامبر اکرم(ص)
رسول خدا فرمود:  خداوند من و اهل بیتم را از یک نور آفریده هفت هزار قبل از آدم، سپس به صلب آدم منتقل شدیم، آنگاه از نهاد او پیوسته در پشت های پاک و رحم های پاکیزه قرار گرفتیم. پرسیدیم شما در کجا و به چه صورت بودید؟ فرمود:  ما شبح هایی از نور بودیم در زیر عرش، تسبیح و تمجید خدا را می نمودیم . سپس فرمود:  وقتی مرا به معراج صعود دادند و رسیدم به سدرة المنتهی جبرئیل ازمن جدا شد. گفتم: جبرئیل دوست من! در چنین موقعی از من جدا می
به نام خداوند رنگین کمان
خداوند بخشنده و مهربان خداوند گل های رنگا و رنگخداوند پروانه های قشنگ خداوند ماه و خداوند آبآفرینندگارِ نور و آفتاب خداوند دریا و باد و بارانخداوند بخشنده ی مهربان خداوندی که از همه برتر استکه او اولین بوده و آخر است خدایا به ما مهربانی بدهدلی بزرگ و آسمانی بده دلی صاف باشد و زلال تر از آبدلی پر نور باشد و گرم چون آفتاب
 
 سعید فلاحی (زانا کوردستانی)
 حضرت صادق ع فرمود هکه دعایی کند و نام پیغمبر ص را نبرد ان دعا بالای سرش چون پرنده ای بچرخد و چون پیغمبر ص را برد دعا بالا رود نیز انحضرت فرمود مردی نزد پیغمبر ص امد عرضکرد ای رسول خدا من یک سوم صلواتم را شما قراد دهم ،نه بلکه نیمی از صلواتم زا مخصوص شما گردانم نه بلکه تمامی انرا از ان شما گردانم رسولخدا ص فرمود در این صورت خرج و موونه دنیاو اخرت تو کفایت شود شرح این حدیق 4 بیاید  شرح حدیث فیض ره در شرح حدیث3 گوید مقصود ار صلاه معنای لغوی ان است ک
امام سجادعلیه السلام و سایر اسیران را در شام ، در آستانه درب مسجد، نگه داشتند؛
در آن هنگام فردی سالخورده نزدیک آنان آمد و گفت: سپاس خداوندی که شما را کشت و
مردم را از شوکت شما آسوده ساخت و یزید را بر شما مسلط کرد. امام خطاب به وی فرمود:
‌ای پیر! آیا قرآن خوانده‌ای؟ گفت: آری. امام فرمود: آیا این آیه را خوانده‌ای که
می‌فرماید: «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی» [۱]؛ گفت: خوانده‌ام.
امام فرمود: ما «قربی» هستیم. و افزود آیا آیه «و آت ذو
ابو ابراهیم سمرقندی ما را خبر داد، گفت: به جناب منصور گفتم: مراد خداوند از اینکه فرموده الف لام میم چیست؟! فرمود: آن مانند سخن یکی از شماست هنگامی که با بلندگو سخن می گوید، پس پیش از آنکه سخن خود را آغاز کند می گوید: ❗️یک دو سه❗️ تا بداند که صدا می رسد و تا شنونده سکوت و توجه کند!... 
مناهج الرسول صفحه 43
‼️آری! اینست علامه تقلبی کسی که مریدانش دشمنان اورا حرامزاده میدانند... کسی که در منجلاب جهل گیر افتاده و تقلا میکند
اشارتی باشد برای عاقلان و
امام باقر ع فرمود رسولخدا ص برای مردم،خطبه خواند و فرمود بدترین شما را بشماخبر ندهم  کفتند چرا یا رسول الله فرمود کسبکه از صله و بخشش دریغ کند وبنده خودرابزند و تنهابخوردانهاگمان خدا مخلوقی را بدتر از او نیافریده سپس فرمودبدتر ازاین را بشما خبر ندهم  گفتند چرا یا رسول لله  فرمود کسیکه  بخیرش امبد نیست  وازشرش ایمنی نباشد انها گمان کردند خدا مخلوقیرا بدتر از او  نیافریده  وسپس فرمود  فرمود شما را خبر ندهم به بدتر از ابن  عرض کردندچرا یا ر
 
 [هرروزبا قرآن و حدیث]
 
پیامبر ص : امت من چهار گروه هستند
 
گروه اول :  گروهی که نماز می خوانند، ولی در نمازشان سهل انگارند "ویل” برای آن هاست، و "#ویل” نام یکی از طبقات زیرین جهنم است. خداوند فرمود: پس "#ویل” برای نمازگزاران است، آن هایی که در نمازشان سهل انگارند. سوره ی ماعون آیه ی 4 و 5
 
گروه دوم :  گروهی گاهی نماز می خوانند و گاهی نمی خوانند، پس "#غی” مال آن هاست، و "#غی” نام یکی از طبقات پایین جهنم است. خداوند متعال فرمود:  سپس جانشین آن مرد
حفص گوید از حضرت موسی بن جعقر علیهمالسلام شنیدم که بمردی میفرمود ایا ماندن در دنیا را دوست داری عرضکرد اری فرمود برای چه عرضکرد برای خواندن قل هو اللهاحد  حضرت سکوت کرد فرمود و پس از ساعتی بمن فرمود ای حفص هر که از دوستان و شیعیان ما بمیرد وقران را خوب در قبر باو یاد میدهند. تا خداوند بدان وسیله درجه اش را بالا بردزیرا درجات بهشت برابر با ایات قران است باو گفته شود بخوان و بالا رو پس مبخواند و بالا میرود حفص گویدمن احدی را ندیدم که برخورد بیمن
حضرت صادق ع فرمود هرکه مومنی را سرزنش ند خدا اورا در دنیا و اخرت سرزنش کند خضرت صادق ع فرمود رسولخدا ص فرموده است هر کار زشتی را فاش کند چون کسی استکه انرا انجام داده و هرکه مومنی را بچیزی سرزنش کند نمیرد تا مرتکب ان شود حضرت صادق ع فرمو د هرکه مومنی را بگناهی سرزنش کند نمیرد تا انرا مرتکب گردد ونیز انحضرت ع فرمود هرکه مومنی را دیدار کند بچیزی که اورا سرزنش کند خداوند اورا در دنیا و اخرت سرزنش کند 
 محمد بن مارد گوید  بحضرت صادق  ع  عرضکردم برای ما حدیثی روایت که شما فروموده اید. چون معرفت. بامامت ما پیدا کردی پسن هر چه خواهی بکن فرمود اری من اینرا گفته ام گوید عرضکردم اگر چه زناکنند یادزدی کنند یا شراب بنوشند بمن فرمود انالله وانا الیه راجعون بخدا سوگند با ما با انصاف رفتار نکردند که خود ما بکردارمان مواخذه شویم  ولی تکلیف از انها برداشته شده باشد همانا من گفتم چون معرفت بامام خود پیدا کردی هرچه خواهی کم یا بیش کار خیر انجام ده که از ت
رسولخدا فرمود حوارین بعیسی  علیهالسلام گفتند یا دوح الله با که بنشینم فرمود با کسیکه. دیدارش شما را بیاد خدا اندازد و سخنش دانشتانرا زیاد کند وکردارش شما را باخرت تشویق کند  4 رسولخدا فرمود همنیشنی با اهل دین شرف دنیاو اخرتست  امام باقر ع فرمود نشستن نزد کسیکه باو اعتماد دارم از عبادت دارم از عبادت یکسال برایماطمبنان بخشتر است 
 
عبید بن زراره گوید از امام صادق ع راجع بکبایر  پرسیدم  فرمود  انها در کتاب علی ع هفت است 1 کفر بخدا  ادم کشی 3 نافرمانی پدر مادر 4خوردن ربا بعد از دانستن  5 خوردن مال. یتیم بنا حق 6. فرار از جهاد7 تعرب  بعداز هجرت  عرضکردم انها. بزرگتربن. گهانانند فرمود اری  عرضکردم گناه.  خوددن.یک درهم از مال بناحق. بزرگتر است ترک نماز فرمود ترک نماز عرضکردم شماکه ترک نمازرااز کبایر نشممردی فرمود نخستین چیزی که بتو ،گفتم چه بود. عرض کردم کفر فرمود تارک. نماز کاف
ابو خدیجه گوید امام صادق ع فرمود مردی خدمت پیغمبر ص امد وعرض کرد برایم دختری متولد شد واوراپروریدم تا بالغ شد من جتمه وزیورش پوشیدم وا را سر چاهی اوردم ودر مفان ان انداختم واخر سخنی که از او شنیدم این بودکه گفت پدر جان اکنون جبران این کارم چه باشد  حضرت فرمود  مادرت زنده است گعت نه فرمود خااله ات زنده گفت اری فرمود با او خوش  رفتاری کن کخ او بجای مادر است و خوش رفتاری بااو کفاره ان کارت شود  الو خدیجه گوبد بامام صادق ع فرمود عر ضکردم این کار د
از امام علی نقل شده
است: روزى حضرت فاطمه زهراء سلام اللّه علیها مشغول پختن غذا بود، من نیز در تمیز
کردن مقدارى عدس به او کمک مى کردم . در همین حال پیامبر اسلام صلّى اللّه علیه و
آله وارد منزل شد؛ و پس از آن که فاطمه زهراء را کنار اجاق آتش مشغول پختن غذا دید؛
و نیز مرا در حال کمک به او مشاهده کرد، فرمود: اى ابوالحسن ! سخنم را گوش کن ؛
و توجّه داشته باش که من سخنى نمى گویم مگر آن که خداوند مرا به آن دستور داده
باشد. سپس افزود:•هر مردى که همسرش را د

«ابوهاشم جعفری می گوید: در محضر امام جواد علیه السلام بودیم، صحبت از سفیانی شد و این جمله بازگو شد که: «امر سفیانی از حتمیات است»، به خدمت امام جواد علیه السلام گفتم: «آیا ممکن است در مورد یک امر حتمی نیز برای خدای تبارک و تعالی بدا حاصل شود؟ فرمود: آری. گفتم: می ترسیم در مورد قائم (علیه السلام) نیز برای خداوند بدا حاصل شود! فرمود:«القائم من المیعاد و الله لا یخلف المیعاد».«ظهور قائم (عجل الله فرجه) میعاد است (یعنی: خداوند توسط پیامبر اکرم صلی
امام صادق(علیه السلام):محمدبن مسلم روایت میکندازامام صادق که فرمود:همانا پیش از قیام قائم نشانه هایی خواهدبودازجمله:آزمایش (به گرفتاری) ازجانب خدای تعالی برای بندگان با ایمان. عرض کردم آن آزمایش چیست؟ فرمود:همانا فرمایش خدای عزوجل است که "وحتما شمارابه چیزی از ترس وگرسنگی وکاهش درمالها وجانهاوفرزندان خواهیم آزمودوبردباران رابشارت ده.آیه ۱۵۵بقره" آن حضرت فرمود:حتما شماراخواهیم آزمودیعنی مؤمنان را به چیزی ازترس ازپادشاهان فلان خان
فضائل روز نوروز در کلام امام صادق علیه السلام
شیخ الاسلام علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
 بدان که میان علما در تعیین روز نوروز اختلاف بسیار هست، بعضی گفته‌اند: دهم ایار است از ماه‌های رومی. و بعضی گفته.اند: نهم شباط است و مشهور آن است که اول انتقال شمس است به برج حمل، چنان چه در این ازمنه معمول است و این مطلب را در کتاب بحار الانوار بسط عظیمی داده‌ام و این رساله گنجایش ذکر آن‌ها را ندارد و به گمان فقیر، همین نوروز که در این ازمنه مشهو
یکی ﺍﺯ ﺍﻫﺎﻟ ﺩﻩ ﺑﻪ اسم مش مراد به ﺻﺤﺮﺍ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺷﺐ ﺍﺯ ﻗﻀﺎ ﺣﻮﺍﻧ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺣﻤﻠﻪ ﺮﺩ. ﺲ ﺍﺯ ﺩﺭﺮ ﺳﺨﺖ، ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺑﺮ ﺣﻮﺍﻥ ﻏﺎﻟﺐ ﺷﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺸﺖ ﻭ ﺣﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻭﺵ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺁﺑﺎﺩ ﺭﺍﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩ...
 
ﺲ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺩﻩ، ﻫﻤﺴﺎﻪ ﺍﺵ ﺍﺯ ﺑﺎﻻ ﺑﺎﻡ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺪ ﻭ ﻓﺮﺎﺩ ﺯﺩ:ﺁﻫﺎ ﻣﺮﺩﻡ، ﻣﺶ مراد ﺷﺮ ﺷﺎﺭ ﺮﺩﻩ!
ادامه مطلب
هنگامی که پیامبر(صلوات الله علیه) و مردم [از خاکسپاری سعد بن معاذ] بازگشتند پرسیدند: ای رسول خدا! با سعد کاری کردی که با هیچ‌کس دیگر نکرده‌ای؛ جنازه‌اش را بدون ردا و کفش مشایعت کردی؟ فرمود: فرشتگان بدون کفش و ردا در تشییع او حاضر شدند و من به آنان تأسّی جستم. گفتند: یک بار سمت راست تابوت و بار دیگر سمت چپ آن را گرفتی! فرمود: دستم در دست جبرئیل بود و هر جا را که او می‌گرفت می‌گرفتم. گفتند: به غُسل او فرمان دادی و خودت بر جنازه‌اش نماز گزاردی و خو
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
إذا استغفرت الله عزَّ وجلّ فالله یغفرُ لک
ای شیعه ما اگر از خداوند (صاحب عزت و جلال) طلب آمرزش کنی، خداوند تو را می‌آمرزد.
منابع:الکافی (ط - الإسلامیة) / ج 1 / 521 / باب مولد الصاحب ع ..... ص : 514کافی (ط - دار الحدیث) / ج 2 / 665 / 125 - باب مولد الصاحب علیه‌السلام ..... ص : 645الوافی / ج 3 / 873 / 11 ..... ص : 872بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج 51 / 329 / باب 15 ما ظهر من معجزاته صلوات الله علیه و فیه بعض أحواله و أحوال سفرائه ..... ص : 293
حضرت صادق ع فرمود در هر خانه که قران خوانده شود وذکر خدای عزوجل شود برکت ان خانه زیاد گردد و فرشتگان در تن خانه ایند و شیاطین از ان دوری کنند وبرای اهل اسمان بدر خشید چنانچه ستاره فروزان برای اهل زمین میدرخشبد واما خانه ایکه خوانده نشود وخدا در ان خانه ذکر نشود  برکتش کم شود و فرشتگان از ان دوری کنیدوشیاطین در ان خانه درایند    ایند بتحقیق ریول خدا ص فرموده ایا شما را اگاه نکنم به بهترین کارهایتان که در درجات شما از همه کارها یتان که در در درج
مردی بحضرت الولحسن ع عرضکردم مرا سفارشی نما فرمود زبانت را نگهدار تا عزیز باشی و افسار خودرا بدست مردم مده که خوار و زبون شوی 5 رسول خدا ص بمردی که خدمتش امد  فرمود نمیخواهی ترا بامری  رراهنمایی کنم که خدا بسببان بهشت برد عرضکردچرا یا رسول الله فرمود از انچه خدا بتو داده بده عرض کرد اگر خودم از اینکه باو دهم نیازمند تر باشم چکنم فرمود مظلوم را یاری کن عرضکردم اگر خودم از انکه یاریش کنم نا توانتر باشم چکنم فرمود کا ری براینادان کن یعنی نادان ر
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
ألا أُبشرک فی العطاس فقلت بلی، قال أرواحنا لتراب مقدمه الفداء هو أمانٌ من الموت لثلاثة أیام
نسیم، خدمتکار حضرت مهدى (علیه‌السلام) گوید: آن حضرت به من فرمود: آیا تو را در مورد عطسه کردن بشارت دهم؟ گفتم: آرى. فرمود: ع
حق مرد بر زن در کلام معصومین(ع)
حقّ مرد بر زن
امام باقر علیه‌السّلام فرمود: زنی به خدمت رسول خدا صلّی‌الله علیه وآله شرفیاب شد و عرض کرد حقّ شوهر بر زن چیست؟ حضرت فرمود:
تطیعه و لا تعصیه، و لا تصدّق من بیت‌ها شیئاً الّا باذنه، و لا تصوم تطوّعاً الّا باذنه، و لا تمنعه نفس‌ها و ان کانت علی ظهر قفت، و لا تخرج من بیت‌ها الّا باذنه، فان خرجت بغیر اذنه لعنت‌ها ملائکة السّماء و ملائکة الارض و ملائکة الغضب و ملائکة الرّحمة حتّی ترجع الی بیت‌ها. 1
زن
۶. زیان‏کار
«لَقَدْ خَابَ مَنْ رَضِىَ دُونَکَ بَدَلاً».
امام حسین (ع) فرمود: «هرکس به غیر تو دل ببندد، زیان کرده است».
(بحار الانوار، ج ۹۵ ص ۲۱۶ ح۳ )
۷. ستایشگران خداوند
«مَا خَلَقَ اللّهُ مِنْ شَىْ‏ءٍ إِلا وَ لَهُ تَسْبِیحٌ یَحْمَدُ بِهِ رَبّهُ».
امام حسین (ع) فرمود: «خداوند هیچ موجودى را نیافرید، جز آن‏که براى او تسبیحى قرارداد تا با آن خدا را ستایش کند».
(بحار الانوار، ج ۶۱ ص ۲۹ ح۸ )
۸. دوستى خداوند، سرمایه انسان‏
«خَسِرَتْ صَفْقَةُ عَبْدٍ
«٨١»وَ إِذْ أَخَذَ اللّهُ‌ مِیثاقَ‌ النَّبِیِّینَ‌ لَما آتَیْتُکُمْ‌ مِنْ‌ کِتابٍ‌ وَ حِکْمَةٍ‌ ثُمَّ‌ جاءَکُمْ‌ رَسُولٌ‌ مُصَدِّقٌ‌ لِما مَعَکُمْ‌ لَتُؤْمِنُنَّ‌ بِهِ‌ وَ لَتَنْصُرُنَّهُ‌ قالَ‌ أَ أَقْرَرْتُمْ‌ وَ أَخَذْتُمْ‌ عَلى‌ ذلِکُمْ‌ إِصْرِی قالُوا أَقْرَرْنا قالَ‌ فَاشْهَدُوا وَ أَنَا مَعَکُمْ‌ مِنَ‌ الشّاهِدِینَ‌ و(به یاد آور)هنگامى که خداوند از پیامبرانِ‌(پیشین)پیمان گرفت که هرگاه به شما کتاب و حکمتى د
«عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ قَالَ: لَمَّا وُلِدَتْ فَاطِمَةُ أَوْحَى اللَّهُ إِلَى مَلَکٍ فَأَنْطَقَ بِهِ لِسَانَ مُحَمَّدٍ فَسَمَّاهَا فَاطِمَةَ. ثُمَّ قَالَ: إِنِّی فَطَمْتُکِ‏ بِالْعِلْمِ‏ وَ فَطَمْتُکِ مِنَ الطَّمْثِ.ثُمَّ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ: وَ اللَّهِ لَقَدْ فَطَمَهَا اللَّهُ بِالْعِلْمِ وَ عَنِ الطَّمْثِ فِی الْمِیثَاقِ».
ترجمه:
امام باقر(علیه السلام) فرمود: وقتی فاطمه(علیها السلام) متولد شد، خدا به فرشته‏اى وحى کرد و به وسیلۀ
علی بن الحسین ع می فرمود من خوشم میاید از مردی که هنگا،م غضب بردباری اورا در یابد      اما باقر ع فرمود خدای عزوجل شخص با حیای خویشتن دار را دوست وارد  رسولخدا ص فرمود خدا هیچگاه کسی را بسبب جهل عزیز نساخته وب سبب بردباری دلیل نداشته است
۲۱. تأخیر در مرگ و افزایش روزى با صله رحم‏
«مَنْ سَرّهُ اَنْ یُنْسَاَ فِى اَجَلِهِ وَ یُزَادَ فِى رِزْقِهِ فَلْیَصِلْ رَحِمَهُ».
امام حسین (ع) فرمود: «کسى که دوست دارد اجلش به تأخیر افتد و روزى ‏اش افزایش یابد، صله رحم به‏ جا آورد».
(بحار الانوار، ج ۷۱ ص ۹۱ ح۵ )
۲۲. عرضه اعمال به خداوند
«إِنّ اَعْمَالَ هَذِهِ الاُمّةِ مَا مِنْ صَبَاحٍ إِلا وَ تُعْرَضُ عَلَى اللّهِ عَزّوَجَلّ».
امام حسین (ع) فرمود: «همانا اعمال امّت، هر بامدادان بر خداوند عرض
 امام صادق ع می فرمود در علی ع سنت هزار پیغمبر بود چنانچه پیغمبر ص فرمود هر که خواهد علم آدم وعبادت نوح و خلت ابراهیم و سطوت موسی وزید عیسی را ببیند بغلی بت ابیطالب نظر کند  عالمیکه با آدم ع فرمود آمد بالا نرفت و عالمی نمی رد که علمش از میان برود و علم بارث منتقل میشود
✅مرحوم شهید دستغیب (ره):
یکی از علمای نجف حدود یکصد سال پیش، در خواب حضرت عزراییل را می بیند. پس از سلام می پرسد: از کجا می آیی؟ ملک الموت می فرماید: از شیراز! روح مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم. 
شیخ می پرسد: روح او در چه حالی است؟ عرزاییل می فرماید: در بهترین حالات و بهترین باغهای عالم برزخ. خداوند هزار ملک را برای انجام دستورات شیخ قرار داده است.
آن عالم پرسید: آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد به چنین مقامی دست یافته است؟
فرمود:
خداوند
در قرآن کریم
می‌فرماید: «فَاذْکُرُونی‏ أَذْکُرْکُمْ»1 (پس مرا به یاد آرید تا به یادتان بیاورم‏)

«ذکر» در
مورد انسان گاهی در مقابل غفلت قرار مى‏گیرد
و غفلت عبارت است از نداشتن علم به علم؛ یعنى اینکه ندانم که میدانم. گاهی هم ذکر در مقابل نسیان استعمال مى‏شود و نسیان عبارت
است از اینکه علم به‌کلی از ذهن زایل شود.2
ولی این دو معنی در مورد خداوند صحیح نیست؛ زیرا غفلت
و نسیان از ساحت خداوند متعال به دور است.

در مورد اینکه مراد از کلام خد
باسمه تعالىاین کلام پیامبر اسلام ص بود:پرسیدند: پدران مشرک؟فرمود: خیر، پدران مؤمن که فرایض و احکام دینى را به فرزندانشان یاد نمىدهند و به کسب ناچیزى از مال دنیا از آنان خشنودندمن از آنان بیزارم وآنان هم[در عمل] از من بیزارند
 سوره_مریم آیه ۹
قَالَ کَذَٰلِکَ قَالَ رَبُّکَ هُوَ عَلَیَّ هَیِّنٌ وَقَدْ خَلَقْتُک َمِن قَبْلُ وَلَمْ تَکُ شَیْئًا
(فرشته وحی به زکریا چنین گفت): اما پروردگارت فرمود: این کار بر من آسان است، (زیرا) پیش از این من تو را آفریدم در حالی که چیزی نبودی
 تفسیر_و_توضیح:
حضرت زکریا از خدا فرزند خواست و خداوند دعایش را اجابت کرد.
حضرت زکریا به خداوند عرضه داشت چه‌طور ممکن است در حالی که من ناتوان هستم و همسرم نازا؟!
ولی خداوند در جواب می‌فرماید: این
♦️عقل چیست ؟؟؟!♦️
✅یکی از اصحاب امام صادق علیه السّلام می گوید از آن حضرت پرسیده شد :
مَا الْعَقْلُ ؟؟؟! قَالَ : مَا عُبِدَ بِهِ الرّحْمَنُ وَ اکْتُسِبَ بِهِ الْجِنَانُ قَالَ : قُلْتُ : فَالّذِی کَانَ فِی مُعَاوِیَةَ ؟! فَقَالَ : تِلْکَ النّکْرَاءُ تِلْکَ الشّیْطَنَةُ وَ هِیَ شَبِیهَةٌ بِالْعَقْلِ وَ لَیْسَتْ بِالْعَقْلِ.
عقل چیست ؟؟؟!فرمود : چیزی است که به وسیله ی آن خداوند پرستش می شود و بهشت بدست می آیدآن شخص می گوید : گفتم :پس آن چه که م
 امام باقر ع فرمود در تورات نوشته است از جمله مناجانت خدای عزوجل با موسی بن عمران ع این لود که ای موسی راز پنهان مرا درباطن خویش پوشیده دار ودر اشکارت سازگاری با دشمن  من ودشمن خود را از جانب من اظهار کن وبا اظهار راز پنهانمسبب دشنام دادن انها بمن مشو تا در دشنام دادن من شریک دشمن خود ودشمن من گردی 4 رسول خدا ص فرمود پرودگارم مرا بسازکاری با مردم امر فرمود چنانکه بانجام واجبات امر فرمود 
#حدیث_مهدوی
امام جواد(ع)

«ابوهاشم جعفری می گوید: در محضر امام جواد علیه السلام بودیم، صحبت از سفیانی شد و این جمله بازگو شد که: «امر سفیانی از حتمیات است»، به خدمت امام جواد علیه السلام گفتم: «آیا ممکن است در مورد یک امر حتمی نیز برای خدای تبارک و تعالی بدا حاصل شود؟ فرمود: آری. گفتم: می ترسیم در مورد قائم (علیه السلام) نیز برای خداوند بدا حاصل شود! فرمود:«القائم من المیعاد و الله لا یخلف المیعاد».«ظهور قائم (عجل الله فرجه) میعاد است (یعنی: خداوند
روزى امام علىّ بن ابى طالب ، امیرالمؤ منین صلوات اللّه علیه عبورش به گروهى از
مسلمان ها افتاد که در گوشه اى از مسجد را اشغال کرده بودند و به عبادت مشغول
بودند. حضرت علىّ علیه السلام نزدیک ایشان رفت و فرمود: شما چه کسانى هستید؟ و
چه مى کنید؟ در پاسخ به حضرت، اظهار داشتند: ما بر خداوند توکّل کرده ایم و
عبادت او مى کنم. حضرت فرمود: خیر، چنین نیست ؛ بلکه شما بى عار و مُفت خور مى
باشید، چنانچه راست مى گوئید و توکّل برخداوند متعال دارید، بگوئید که د
در روایتی از صفوان جمال که از یاران امام کاظم بود نقل شده که می گوید :خدمت امام رسیدم فرمود:ای صفوان همه کارهای تو خوب است جز یک کار 
عرض کردم :فدایت شوم ،چکار؟فرمود :اینکه شتران خود را به هارون کرایه می دهی !گفتم: به خدا سوگند در مسیرهای عیاشی و هوس بازی و صید حرام به او کرایه نمی دهم  تنها در راه مکه در اختیار آنها می گذارم . فرمود ای صفوان !آیا از آنها کرایه می گیری ؟! عرض کردم بله ،فرمود : آیا دوست داری که زنده بمانند و بر سر کار باشند تا کرایه ت
یعقوب احمر گوید بحضرت صادق ع عرضکردم فدایت شوم من قران را خوانده ام ولی ار ذهمم رفته است دعا کنید که خداوند انرا بمن بیاموزد گوید انحضرت از ابن مطلب که من خدمتش  عرضکردم ناراحت شد و فرمود خداوندانرا بتو و ما همگی یاد دهد گوید ما نردیک ده نفر بودیم  سپس فرمود سوره که مردی میخواندبا اوست تا گاهی که انرا واگذارد پس روز قیامت در زیباترین صورت نزدش ابد بر او سلام کند انمرد گوید تو کیستی گوید من فلان سوره ام و اگر تو بمن چسبیده بودی و نگاهم داشته بو
 
   تفسیر قرآن چه فوایدی دارد
 
 
 
تفسیر عبارت است از روشن کردن معانی آیات قرآن کریم و کشف مراد و مدلول آن ها
 
تفسیر از واژة فَسَرَ به معنای روشن کردن و آشکار ساختن است و در اصطلاح، عبارت است از: زدودن ابهام از لفظ مشکل و دشوار، که در انتقال معنای مورد نظر، نارسا و دچار اشکال است. همین نکته مرز بین تفسیر و ترجمه است؛ زیرا ترجمه در جایی است که معنای لغوی لفظ را روشن نیست. ولی تفسیر آن است که در عین روشن بودن معنای لغت، هم چنان هاله‌ای از ابهام ب
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ روزى حضرت امیرالمؤمنین
علیه السلام براى انجام کارى ، یکى از غلامان خود را صدا زد. شیطان او را
وسوسه کرد که جواب آن حضرت را ندهد. چندین بار او را صدا کرد، جواب نیامد!
حضرت به جست و جو پرداخت . دید آن غلام پشت دیوارى دراز کشیده و مشغول خرما
خوردن است .آن حضرت فرمود: اى غلام ! مگر صداى مرا نمى شنیدى که جواب
نمى دادى ؟ غلام عرض کرد: چرا. فرمود: چرا جواب نمى دادى ؟ عرض ‍ کرد: یا
على ! مى خواستم تو را به غضب آورم ؟!ح
‌ علامه طباطبایی بیشتر بر کدامیک از ادعیه ماه مبارک سفارش می‌فرمود؟
 
دعاهای ماه رمضان فراوان است که در موسوعه‌های دعایی مانند «اقبال الاعمال» و «مصباح المتهجد» ذکر شده. اما در میان ادعیه‏ این ماه، مشایخ قوم به چند دعا عنایت ویژه داشته‏ اند؛ از جمله:
 
▫️دعای افتتاح در شب‏ها 
▫️دعای امام سجاد(ع) معروف به دعای ابوحمزه‏ ثمالی در سحرها. 
▫️همچنین مرحوم استاد سعادت‌پرور به نقل از مرحوم علامه، بر دعای مباهله (دعای سحر) تأکید می‌نمودند و
 حضرت قرانباقر ع  فرمود هر که  قراندر حال. ایستاده در نمازش بخواهد خداوند به حرفی پنجاه حسنه برایش  بنویسد وهر که قران در غیر از نمازش بخواند بهر حر فی. ده.  حسنه. برایش بنویسند   الن محبوب گویدمن مانند همبن حدیث  رااز معاد بن مسلم یکی از راویان حدیث   شنیدم  2 حضرت صادق ع فرمود چه باز میدارد تاجری را که در بازار مشغول.بتجارت است از ابنکه چون شب هنگام  بخانه باز میگردد نخوابد تا یک سوره از قران بخواند  بجای هر ایه که میخواند. برایش ده حسنه نو
پیغمبر ص فرمود سه خصلت است که هر کس  خدای عزوجل را با انها ملاقات کند با این سه خصلت بمیرد از هر دریکه خواهد داخل بهشت شود کسیکه خلقش نیکو باشد ودر غیبت و حضور مردم از خدا بترس و مجادله نکند اکرچه حق با او باشود 3 وباز فرمود کسیکه خدا را هدف مجادلاتش کند بتحول بسیار نزدیکشود شرح مرحوم مجلسی برای این روایت سه معنی ذکر فرموده که دوستی ان ،قربب بذهن است 1 در ذات و صفات خدا واردبحث و گعتگو نشوید و با یگدیگر ستیزه  منمابید زیرا  عقول و افکار بشر از د
احادیث ذکر شده از ائمه اطهار (ع) در خصوص نماز اول وقت:1. یکی از اصحاب امام صادق (ع) به آن حضرت عرض کرد: یا ابا عبد اللَّه! مرا از بهترین وقت براى خواندن نماز صبح آگاه فرما. امام (ع) فرمود: هنگام طلوع فجر؛ زیرا خداوند مى‏فرماید: «به تحقیق که قرآن فجر مشهود است»؛ یعنى، نماز صبح را هم فرشتگان روز و هم فرشتگان شب مشاهده می­کنند. پس اگر بنده‏اى نماز صبح خود را به هنگام طلوع فجر بخواند، ثواب آن دو بار در نامه اعمال او نوشته مى‏شود، هم فرشتگان روز مى‏نو
ماه رجب هفتمین ماه از ماه‌های قمری، ماهی بسیار شریف و از ماه‌های حرام است. رجب نام نهری است در بهشت که از عسل شیرین‌‌ تر و از شیر سفیدتر است و هر کس در این ماه روزه دارد، از آن نهر آب می‌نوشد. به ماه رجب رحب الأصب یعنی ماه ریزش رحمت خداوند بر مردم نیز می‌‌ گویند.
فضیلت و اعمال ماه رجب المرجب
ماه رجب، ماه توبه و بازگشت به سوی پروردگار جهانیان و قدم نهادن و بلکه سر نهادن در مسیر سیر و سلوک و تزکیه نفس و تلاش برای قرب و نزدیکی به خداوند مهربان می
امام صادق ع فرمود همانا مومن کسی است که چون خشم گیرد از حق نگذردو چون راضی و حشنود گردد در باطل قدم ننهدوچون قدرت یابد بیشتر از حق خود نگیرد  سلیمان بن خالد گوید اما باقر ع فرمود ای سلیمان میدانی مسلمان کیست عرض کردم قربانت شما  بهتر میدانی فرمود مسلمان کسی است که مسلمانان از زبان ودست او سالم باشند سپس فرمود میدانی مومن کیست عرضکردم شما داناترید فرمود مومن کسی است که مسلمانها او را بر مال و جان خود امین سازند  و بر مسلمان حرامست که نسبت بمس
حضرت صادق ع فرمود مردی خدمت رسولخدا. . دص امده عرضکرد  پیغمبر خدا قرض ووسوسه در دل بر من غالب گشته دستوری برای رفع هر دو بمن بدهید پس پیغمبر ص باو فرمود بگو توکلت علی الحی الذی لا یموت  الحمد لله لم یتخذ صاحبه ولا ولدا ولم یکن له شریک فی الملک ولم بکن ه من الذل وکبره تکبیرا حضرت ع فرمود مدتی بر این جریان گذشت پس. روزی ان مرد بر پیغمبر ص.گذرکرد انحضرت صدای اوزدو فرمود چه کردی عرض کرد ای رسولخدا انچه بمن فرمودی بدان ادامهدادم و خدا دین مرا ادا کرد
ولادت امام حسین (علیه السلام)


 
 امام حسین(ع) در
سوم شعبان سال چهارم هجرت در شهر مدینه به دنیا آمد. پدر بزرگوار ایشان
امیر المؤمنین على(علیه السلام) و مادر ایشان حضرت فاطمه(علیها السلام) سید
زنان اهل عالم است. پس از آن که عالم وجود به وجود ذى وجود ایشان منوّر شد
پیامبر اکرم به على(علیه السلام) فرمود: چه نامى بر این فرزندم نهادى.
ایشان عرض کرد ما در نام گذارى این فرزند بر شما پیشى نمى گیریم. پیامبر
فرمود: من نیز در این نام گذارى بر خد
 حضرت صادق ع  فرمود همانا خدای عزوجل فرماید هر که بسبب ذکر من در خواست و پرسش از من سر گرم شود بطوری که در خواست و حاجت خودرا فراموش کند باو بدهم بهتر از انچه میدهم بانکس که از مندر خواسک کند و ذکر من اورا سر گرم نکرد حدیث 2 ونیز ان حضرت ع فرمود همانا بنده ای بخدای عزوجل حاجتی دارد و ثنای و ستایش بر خدا وصلوات بر مجمد وال محمدشروع کند تا ابنکه حاجت خودرا فراموش کند و سر گرم ثنای بر خدا و صلوات شود پس خداوند حاجت اورابر اورده بی انکه درباره ان در خ
حضرت صادق ع فرمود رسولخدا ص فرمود هیچ مددمی نباشد که در انجمنی گردهم ایند ونام خدای عزوجل را نبرند وبر پیغمبر صلوتت ص نفرستند جز اینکه ان مجلس مایه حسرت و زیان بر انها باشد  6 حضرت صادق ع فرمود ذکر خدا در هنگامیکه بول میکنی عیب ندارد زیرا ذکر خدا در هر حالی نیکو است پس از ذکر خدا خسته مشو
از حضرت  صادق ع حدیث شده  که رسولخدا ص فرمود هرکس خوسنودی مردم را بحشم خداجوید خداوند ستایش کننده اورا. نکوهش کننداه اش قرار دهد  شرح شابدمقصود  اینستکه.  انکس که بخاطر او و خوشنودش این کار را انجام داده و توقع  مدح از او داشته است خداوندچنان. کندکه هم او نکوهش کندیا مفصود این استکه. جلوی رو مدحش وپشت یر مذمتش نمایند 3 حضرت صادق ع فرمود مردی بحسین علیهالسلام نوشت  مرابا دو حرف  پند بده  انحضرت  در جواب نوشت  هرکه امری را ا نافرمانی خدا بجوید
امام صادق ع فرمود کسیکه بدنیا زاهد وبی رغبت  باشد خدا حکمت را در قلبش برجا دارد و زبانشرا بان گویا سازدواورا به عیبهای دنیا و دردو دوایش بینا گرداند واورا از دنیا سالم بیرون کندو ببهشتداسلام دراور. 2 امام صادق ع فرمود همه خیر در خانه یی نهاده. شده و کلیدش را زهد وبی رغبتی بدنیا قرار داده اند سپس فرمود  رسولخدا ص فرمود مرد شبرینی ایمانرا در قلبش نمی. یابد تا انکه باکش نباشد که چه کسی دنیا را خورد
چرا در هنگام بردن نام اما عصر (عج) در دعاها دست بر سر میگذاریم و برای دیگر ائمه این عمل صورت نمی گیرد؟
 در حضور امام رضا«ع» کلمه قائم ذکر شد، آن حضرت برخاست , دست بر سر نهاد و فرمود : «اللهم عجّل فرجه»بحار الانوار( ج ۵۱، ص ۳۰)امام صادق«ع» فرمود : «سزاوار است هنگام ذکرصفت« قائم»  به پاخیزند و از خداوند تعجیل در فرجش را بخواهند» (الزام الناصب، ج ۱، ص ۲۷۱.) علت بلند شدن را از امام صادق (ع) پرسیدند ؛ ایشان فرمود: زیرا غیبت ایشان طولانی است و چون رأفت
خداوند متعال در آیات الهی شخصیت‌های مثبت و منفی زیادی را معرفی کرده است و برای اینکه شناخت کامل و جامعی نسبت به این شخصیت‌ها پیدا کنیم خداوند متعال در جای جای قرآن سخنرانی‌هایی را از آن‌ها بیان کرده است که ما با توجه به حرف‌ها و سخنانشان بتوانیم شخصیت آن‌ها را بهتر بشناسیم چرا که فرمود : (تا مرد سخن نکفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد )
ادامه مطلب
در زمان ابوبکر و عمر،
زلزله شدیدی در مدینه رخ داد، به طوری که عموم مردم ترسیدند. نزد ابوبکر و عمر
رفتند، مشاهده کردند آن دو نفر از شدت ترس به شتاب حضور امیرالمؤمنین(ع) می
روند.مردم هم به تبعیت آنها حضور آن حضرت رسیدند. امیرالمؤمنین(ع) از منزل خارج
شدند. ابوبکر و عمر و عموم در عقب آن بزرگوار رفتند تا به باروی شهر رسیدند. آن
حضرت روی زمین نشست مردم هم اطراف او نشستند. دیوارهای مدینه مانند گهواره حرکت می
کرد اهل مدینه از شدت ترس صداهای خود را بل

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها