نتایج جستجو برای عبارت :

انفاق

«و مما رزقناهم ینفقون» سوره بقره، آیه۳

• و از آنچه که ما روزی آن‌ها کرده‌ایم انفاق می‌کنند. انفاق کردن یعنی خرج‌کردن از مال بدیهی است که مراد از این خرج‌کردن، آن خرجی نیست که انسان برای خودش می‌کند، چون خرج کردن برای خود را هر انسانی می‌کند بلکه مقصود انفاق در راه خداست. یعنی در راه هدف‌های والا و در راه آرمان‌های الهی خرج‌کردن بسیار مهم است! و این انفاق دارای دو فایده است: فایده‌ای که به انفاق کننده می‌رسد. فایده‌ای که به انفاق شوند
 
مثل کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری است که هفت خوشه برویاند و در هر خوشه یکصد دانه باشد .
 
هر دانه ای در هر زمینی هفت خوشه که در هر خوشه صد دانه باشد نمی رویاند 
بلکه باید دانه سالم ،زمین مستعد ،زمان مناسب ،و حفاظت کامل باشد . انفاق نیز همین طور است باید از مال حلال با قصد قربت بدون منت با شیوه نیکو و غیره باشد . 
انفاق تنها پاداش اخروی ندارد بر خلاف برخی ها که فکر می کنند جزای  کار نیک فقط در آخرت است .
قرآن کریم سوره
#حدیث_مهدوی 
امام حسین(ع)
 
«انفاق و احسان کنید، سوگند به خدایی که دانه را شکافت و انسان را آفرید، روزی فرا خواهد رسید که دیگر برای انفاق یک درهم و یا یک دینار محلی پیدا نشود (اشاره به بی نیازی مردم در دوران حضرت صاحب الامر)».
عقد الدرر/ ص171
«٢٧٠»وَ ما أَنْفَقْتُمْ‌ مِنْ‌ نَفَقَةٍ‌ أَوْ نَذَرْتُمْ‌ مِنْ‌ نَذْرٍ فَإِنَّ‌ اللّهَ‌ یَعْلَمُهُ‌ وَ ما لِلظّالِمِینَ‌ مِنْ‌ أَنْصارٍ و هر مالى را که انفاق کرده‌اید،یا نذرى را که نذر کرده‌اید،پس قطعاً خداوند آن را مى‌داند و براى ستمگران هیچ یاورى نیست. پیام‌ها: ١-حال که خداوند از انفاق ما با خبر است،پس بهترین مال را با والاترین اهداف خرج کنیم. «ما أَنْفَقْتُمْ‌... فَإِنَّ‌ اللّهَ‌ یَعْلَمُهُ‌» ٢-انفاق،مخصوص ثروتمندان و ا
ماه رمضون ، روزه میگیریم که حال فقرا رو درک کنیم ، الان اینترنتمون رو قطع کردم که حال  مردم کره شمالی رو درک کنیم ، گمونم حکمش مثل ماه رمضونه و ثواب هم داره منتها این مدل شمسیشه ، حالا هی ناشکری کنین، قدر نمیدونین که،مرسی اه:)
خدایا یعنی کی کره شمالی به کره جنوبی تبدیل میشه ؟؟ کی ماه رمضون اهوراییمان تمام مِرِه؟
 
 
پ.ن: من: گلاب اینترنت وصل شد ، گلاب : دروغ میگی من : آره ، گلاب : همانا تو از دروغگویانی ، بخورید و بیاشامید ولی دروغ نگویید :/ ، من : ا
انفاق عادلانه به دور از اسراف و سختگیری:
«وَ الَّذِینَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَ لَمْ یَقْتُرُوا وَ کانَ بَیْنَ ذلِکَ قَواماً» [فرقان/۶۷]
آنان که هرگاه انفاق کنند، نه از حد گذرند و نه تنگ گیرند و میان این دو روش اعتدال دارند.
ادامه مطلب
«٢٧٤»اَلَّذِینَ‌ یُنْفِقُونَ‌ أَمْوالَهُمْ‌ بِاللَّیْلِ‌ وَ النَّهارِ سِرًّا وَ عَلانِیَةً‌ فَلَهُمْ‌ أَجْرُهُمْ‌ عِنْدَ رَبِّهِمْ‌ وَ لا خَوْفٌ‌ عَلَیْهِمْ‌ وَ لا هُمْ‌ یَحْزَنُونَ‌ کسانى که اموال خود را در شب و روز،پنهان و آشکارا انفاق مى‌کنند،اجر و پاداش آنان نزد پروردگارشان است و نه ترسى براى آنهاست و نه غمگین مى‌شوند. نکته‌ها: در تفاسیر صافى،مجمع البیان،قرطبى و کبیر فخر رازى آمده که این آیه در شأن حضرت على علیه السلا
کسب حلال و انفاق در راه حق ⭐
✍امام صادق علیه السلام: «اگر مردم از راهى که خداوند به آنان فرمان داده، کسب درآمد کنند و آنها را در راهى که خداوند از آن بازشان داشته، انفاق کنند، آن را از ایشان نمى‌پذیرد و اگر از راهى که آنها را از آن نهى کرده، درآمد به دست‌آورند و آن درآمد را در راهى که خداوند بدان فرمانشان داده، به مصرف رسانند باز از آنان نمى‌پذیرد، مگر اینکه از راه حلال به دست آورند و در راه حلال انفاق کنند .» من لا یحضره الفقیه:
۲ / ۵۷ / ۱۶۹۴ 
«٢٦٧»یا أَیُّهَا الَّذِینَ‌ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِنْ‌ طَیِّباتِ‌ ما کَسَبْتُمْ‌ وَ مِمّا أَخْرَجْنا لَکُمْ‌ مِنَ‌ الْأَرْضِ‌ وَ لا تَیَمَّمُوا الْخَبِیثَ‌ مِنْهُ‌ تُنْفِقُونَ‌ وَ لَسْتُمْ‌ بِآخِذِیهِ‌ إِلاّ أَنْ‌ تُغْمِضُوا فِیهِ‌ وَ اعْلَمُوا أَنَّ‌ اللّهَ‌ غَنِیٌّ‌ حَمِیدٌ اى کسانى که ایمان آورده‌اید! از پاکیزه‌ترین چیزهایى که بدست آورده‌اید و از آنچه ما براى شما از زمین رویانیده‌ایم،انفاق کنید و براى انفاق به سراغ
بر اساس قانون مدنی در صورتی که مردی نفقه اشخاص واجب النفقه خود را نپردازد ، می توان گفت وی مرتکب ترک انفاق شده است . به استناد سایت مشاوره حقوق خانواده دینا ، در صورت ترک انفاق از سوی مرد ، زن می تواند به داداه خانواده مراجعه و نفقه خود را مطالبه کند . علاوه بر این ، زن می تواند به دلیل عدم پرداخت نفقه یا ترک انفاق ، از مرد شکایت کیفری ترک انفاق نماید تا وی به مجازات برسد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه حکم ترک انفاق چیست بر روی لینک زیر
«٢٦٢»اَلَّذِینَ‌ یُنْفِقُونَ‌ أَمْوالَهُمْ‌ فِی سَبِیلِ‌ اللّهِ‌ ثُمَّ‌ لا یُتْبِعُونَ‌ ما أَنْفَقُوا مَنًّا وَ لا أَذىً‌ لَهُمْ‌ أَجْرُهُمْ‌ عِنْدَ رَبِّهِمْ‌ وَ لا خَوْفٌ‌ عَلَیْهِمْ‌ وَ لا هُمْ‌ یَحْزَنُونَ‌ کسانى که اموال خود را در راه خدا انفاق مى‌کنند و سپس به دنبال آنچه انفاق کرده‌اند،منّت نمى‌گذارند و آزارى نمى‌رسانند،پاداش آنها برایشان نزد پروردگارشان(محفوظ‍‌)است و نه ترسى دارند و نه غمگین مى‌شوند. نکته‌ها:
لَن تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُوا مِن شَیْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِیمٌ
هرگز به (حقیقت) نیکوکاری نمی‌رسید مگر اینکه از آنچه دوست می‌دارید، (در راه خدا) انفاق کنید؛ و آنچه انفاق می‌کنید، خداوند از آن آگاه است. (٩٢)

لَیْسُوا سَوَاءً مِّنْ أَهْلِ الْکِتَابِ أُمَّةٌ قَائِمَةٌ یَتْلُونَ آیَاتِ اللَّهِ آنَاءَ اللَّیْلِ وَهُمْ یَسْجُدُونَ
آنها همه یکسان نیستند؛ از اهل کتاب، جمعیّتی هستند که
ادام
«٢٦٤»یا أَیُّهَا الَّذِینَ‌ آمَنُوا لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِکُمْ‌ بِالْمَنِّ‌ وَ الْأَذى‌ کَالَّذِی یُنْفِقُ‌ مالَهُ‌ رِئاءَ النّاسِ‌ وَ لا یُؤْمِنُ‌ بِاللّهِ‌ وَ الْیَوْمِ‌ الْآخِرِ فَمَثَلُهُ‌ کَمَثَلِ‌ صَفْوانٍ‌ عَلَیْهِ‌ تُرابٌ‌ فَأَصابَهُ‌ وابِلٌ‌ فَتَرَکَهُ‌ صَلْداً لا یَقْدِرُونَ‌ عَلى‌ شَیْ‌ءٍ مِمّا کَسَبُوا وَ اللّهُ‌ لا یَهْدِی الْقَوْمَ‌ الْکافِرِینَ‌ اى کسانى که ایمان آورده‌اید! بخشش‌هاى خود را با من
حُبِّبَ إلَىَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ؛ تِلاوَةُ کِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ
اللّه ِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه؛
از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد؛
تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا(ص) و انفاق در راه خدا.
برای دختر پیامبر ص سه چیز محبوب و دوست داشتنی است:
تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر، انفاق در راه خدا
۱. تلاوت قرآن
قرآن نور است. کلام خداست.
انسان با خواندن آن با چگونگی آفرینش و هدف آن، با نعمت ها و دستورات خدا،
با سرنو
الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ لَا یُتْبِعُونَ مَا أَنفَقُوا مَنًّا وَلَا أَذًى لَّهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ
کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند، سپس به دنبال انفاقی که کرده‌اند، منت نمی‌گذارند و آزاری نمی‌رسانند، پاداش آنها نزد پروردگارشان (محفوظ) است؛ و نه ترسی دارند، و نه غمگین می‌شوند.
 
تفسیر صوتی آیه 262 سوره بقره از استاد قرائتی
به استناد سایت حقوق کیفری دینا ، یکی از انواع جرایمی که در ارتباط با پرداخت نفقه به زن در قانون مورد پیش بینی قرار گرفته است ، جرم ترک انفاق می باشد ؛ لذا زمانی که مرد نفقه افراد واجب النفقه مانند همسر خود را نپردازد ، مرتکب این جرم شده است که بر اساس قانون ، مجازات ترک انفاق عبارت است از حبس از سه ماه و یک روز تا پنج ماه . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مجازات ترک نفقه بر روی لینک زیر کلیک کنید :
 
www.heyvalaw.com/web/articles/view/1371/جرم-ترک-انفاق-و-مجازات-
 
پیراهن عروسی حضرت زهرا (س)
پیامبر خدا برای شب عروسی دخت فرزانه اش، فاطمه علیهاالسلام پیراهنی آماده ساخت و ایشان پیراهن دیگری نیز داشت که پوشیده و اصلاح شده بود.
شب عروسی او بود که بی نوایی در خانه ی پیامبر آمد و از ایشان لباس طلبید.
دخت گرانمایه ی پیامبر برخاست و نخست پیراهن اصلاح شده ی خویش را در بسته ای نهاد تا در راه خدا به او انفاق کند اما ناگهان آیه ی شریفه ی قرآن را به خاطر آورد که:
«لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون.»
«شما به اوج نیکی
هوالحکیم
 
... یا مردم میخواهند به بهشت بروند ( نمازشان را میخوانند ، روزه شان را میگیرند و ... تا به بهشت بروند ) ، اما بعضی از انسان ها که میخواهند بروند و به خود خدا برسند " یُرِیدُونَ وَجْهَهُ الله " .یکی از مهمترین چیزهایی که انسان را در رسیدن به خود خدا کمک میکند 《انفاق 》 هست .انفاق بسیار مسئله مهمی هست ، جهاد با مال ، جهاد عجیبی است ، خیلی وقت ها انسان حاضر است جانش را بدهد ولی مالش را ندهد ، اصلاً اگر کسی توانست بر مال غلبه کند و دلش را از مال
بسم الله الرحمن الرحیم
میگفت همیشه آرزو داشتم به فقرا کمک کنم،اما خوب نمیدانست چطور و چگونه...آرزویش این بود از ته دل...بزرگتر که شد رسید به سنین جوانی،خداراهش را نشانش داد...توانست هر ماه اندکی هرچند به هزارتومن کمک کند...هیچ نداشت،اما از وقتی انفاق میکرد در راه خدا،روز به روز به ثروتش افزوده میشدطوریکه باور نکردنی بود...اما یکی از همین ماه ها پولی نداشت تا در راه محبوبش پروردگارش بدهد...
این شد که گفت:خدایا هیچی ندارم بدهم،اول ماه بعد هم داره
بسم الله الرحمن الرحیم
میگفت همیشه آرزو داشتم به فقرا کمک کنم،اما خوب نمیدانست چطور و چگونه...آرزویش این بود از ته دل...بزرگتر که شد رسید به سنین جوانی،خداراهش را نشانش داد...توانست هر ماه اندکی هرچند به هزارتومن کمک کند...هیچ نداشت،اما از وقتی انفاق میکرد در راه خدا،روز به روز به ثروتش افزوده میشدطوریکه باور نکردنی بود...اما یکی از همین ماه ها پولی نداشت تا در راه محبوبش پروردگارش بدهد...
این شد که گفت:خدایا هیچی ندارم بدهم،اول ماه بعد هم داره
مجازات ترک انفاق طبق ماده قانونی 642
به‌ موجب
ماده ۶۴۲ قانون مجازات اسلامی، «هر کس با داشتن استطاعت مالی نفقه زن خود را در
صورت تمکین ندهد، یا از تأدیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع نماید، دادگاه
او را از سه ماه و یک‌روز تا پنج ماه حبس محکوم می‌نماید.» در این ماده دو جرم ترک
انفاق زوجه و ترک انفاق افراد واجب النفقه غیر از زن، مورد جرم‌انگاری قرار گرفته
است

https://t.me/Namehnegari2017/17
چند روز پیش وبلاگ رو باز کردم ، و عنوان پست قبلی رو ، که "شُکر" بود ، به اشتباه "شِکَر" خوندم.و این اشتباه چقدر به کامم شیرین اومد.
آخه همون امتحانی که ازش می ترسیدم و نسبت بهش نا امید بودم رو خوشبختانه با موفقیت پشت سر گذاشتم و مرحله ی اولش رو قبول شدم.
برای قبولی قطعی تو این امتحان ، نذر کردم که یه خوراکی خوشمزه پخش کنم و چی خوشمزه تر از نون پنیر سبزی و خرما به همراه یه پیاله حلوای زعفرونی؟! حالا قراره فردا ، تقریبا سه هفته جلوتر از اعلام نتایج نه
1. آیا تعاون وهمکاری محدود به مکان خاصی می شود؟
تعاون، تنها به خانه و مدرسه و محلّه، محدود نمی‌شود. گاهی افراد نیکوکار در سطح جامعه به صورت فردی و گاهی به صورت گروهی به دیگران یاری می‌رسانند و کمک می‌کنند.
2. انفاق به چه معناست؟
افراد از طریق بخشش مال، علم، توانایی‌ها، و زمان عمر خود به کسانی که نیازمند هستند، یاری می‌رسانند. به این بخشش «انفاق» میگویند.
ادامه مطلب
 
8 ساعت خواب می تواند مثل 8 ساعت نماز باشد و ساعتها نماز خواندن ممکن است "هیچ" باشد.  این هنر "نیت" است که یک کاری را ارزشمند کند یا بی ارزش. پای ریا اگر در میان باشد خیلی از عبادتها "هیچ" است. 
نیت کسی اگر خدمت به خلق خدا باشد محل کارش می شود مسجد و کارش می شود عبادت. کسی هم ممکن است ساعتها در  مسجد به خاطر شنیدن یک "احسنت" قرآن دست بگیرد  و تکان تکان بخورد و  بهره ای نبرد. 
در ترازوی خدا نیت را اندازه می گیرند.  
یک نمونه اش را از قرآن کریم بخوانیم. در
حضرت #آیت_الله_بهجت(ره) :
خدا می‌ داند یک صلواتی را که انسان بفرستد و برای میّتی هدیه کند چه معنویتی، چه صورتی، چه واقعیتی برای همین یک صلوات است. باید به کمی و زیادی متوجه نباشد، به کیفیت اینها متوجه باشد. اگر برای خدا کسی انفاق کرد، ولو یک پول باشد، و برای خدا انفاق نکرد، هزارها طلا و نقره باشد. اینها فانیات هستند و آنها باقیات هستند. [انسان] هر آن‌ به‌ آن ترقی و رشد می‌ کند، محال است که یک کار خیری برای خدا بکند مغفولٌ‌ عنه باشد؛ «لا یعزُبُ ع
سوالات درس دوم مطالعات هشتم 
درس دوم: تعاون
2)
نکته: تعاون تنها به خانه و مدرسه و محله محدود نمی شود.
 1 -انفاق چیست؟ افراد از طریق بخشش مال، علم، توانایی ها و وقت خود به کسانی که نیازمند هستند،
یاری می رسانند، به این بخشش انفاق می گویند. 
2 -افراد نیکوکار و موسسات خیریه چه نقشی در همیاری اجتماعی دارند؟ گاهی افراد نیکوکار در قالب
سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه به یاری نیازمندان یا حل برخی از مشکالت جامعه می
پردازند. 
ادامه مطلب
سوالات شکایت کیفری ترک انفاق
 
 
 
۰۹۱۲۱۴۶۳۲۴۸ تلفن مستقیم
دکتر فتح اللهی 
 
با شکایت ترک انفاق، و در مقابل رای نفقه حقوقی زودتر بیاد و مرد ان را پرداخت بکند جلوی حکم کیفری و زندان گرفته میشود؟اگر کسی ترک انفاق شکایت کرد و کیفر خواست بیاد ولی رای دادگاه صادر نشود و در طرف مقابل رای نفقه حقوقی زودتر بیاد و مرد ان را پرداخت بکند جلوی حکم کیفری و زندان گرفته میشود۰آیا شهادت شهود برای اثبات عدم پرداخت نفقه کافیست؟وقت تون بخیر بنده حدود۴ماه هست
انفاق هوشمند
خاطرم هست اولین بار معنای "نفق" و داستان موش صحرایی (مشاهده داستان) را از معلم عربی سال دوم دبیرستان‌ شنیدم. بعدها دقیق‌تر خواندم که #انفاق یعنی پر کردن خلأهای جامعه اسلامی (مشاهده مطلب) ، یعنی هزینه کردن با هر آن‌چه داری. گاهی پول، گاهی زمان، گاهی آبرو و گاهی ذهن. برادر عزیزم، جناب نصیری‌کیا، در همین وبلاگ از انفاق گفته بود (مشاهده مقاله) . این نوشته ادامه و امتداد همان بحث است.
پیش‌تر (مشاهده مقاله)  از لزوم #مجاهدت در عرصه اق
«١٧»اَلصّابِرِینَ‌ وَ الصّادِقِینَ‌ وَ الْقانِتِینَ‌ وَ الْمُنْفِقِینَ‌ وَ الْمُسْتَغْفِرِینَ‌ بِالْأَسْحارِ (پرهیزگاران،همان)صابران و راستگویان و فرمان‌برداران فروتن و انفاق‌کنندگان و استغفارکنندگان در سحرها هستند.
نکته‌ها: افراد با تقوا خصوصیات و ویژگى‌هایى دارند؛از جمله: 
ادامه مطلب
إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا وَمَاتُوا وَهُمْ کُفَّارٌ فَلَن یُقْبَلَ مِنْ أَحَدِهِم مِّلْءُ الْأَرْضِ ذَهَبًا وَلَوِ افْتَدَىٰ بِهِ أُولَٰئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ وَمَا لَهُم مِّن نَّاصِرِینَ
کسانی که کافر شدند و در حال کفر از دنیا رفتند، اگر چه روی زمین پر از طلا باشد، و آن را بعنوان فدیه (و کفّاره اعمال بد خویش) بپردازند، هرگز از هیچ‌یک آنها قبول نخواهد شد؛ و برای آنان، مجازاتِ دردناک است؛ و یاورانی ندارند. (آل عمران/٩١)
 
دریافت
 
 
              هو نعم المولی و نعم الوکیل
ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب ......
با سلام؛
احتراماً- به استحضار میرساند به موجب سند ازدواج شماره 9957- 25/8/1377(تصویر مصدق پیوست) مشتکی عنه آقای ...... همسر دائمی موکله خانم ...... میباشد که مدت طولانی است زندگی مشترک (همسر و فرزندان) را رها کرده و هیچ گونه وجهی بابت مخارج یومیّه زندگی و نفقه به آنان پرداخت نمی نماید و بعلاوه به تکالیف شرعی و قانونی خویش عامل نیست.
بنا به مراتب، مستنداً به ماده 53 قانون حمای
14اسفند روز احسان و نیکوکاریدل ها به هم نزدیک می شوند و شکوفه های مهربانی در قلب ها جوانه می زند.امروز لب ها برای لبخند پر از بهانه اند و بازار محبت گرم است.شاید بتوان با سرمایه احسان و نیکوکاری، در این روز، دلی به دست آورد و با دوستی و مهرورزی، بوستان وجود را زینت داد و نهال عشق و خوبی را بار دیگر آبیاری کرد.
-----------------------------------
انسان دوستی یا نیکوکاری (به انگلیسی: philanthropy) به اعمال یا اوقافی گویند که در راه اهداف بشردوستانه و برای مقاصد نیکوکار
«٢٧٣»لِلْفُقَراءِ الَّذِینَ‌ أُحْصِرُوا فِی سَبِیلِ‌ اللّهِ‌ لا یَسْتَطِیعُونَ‌ ضَرْباً فِی الْأَرْضِ‌ یَحْسَبُهُمُ‌ الْجاهِلُ‌ أَغْنِیاءَ مِنَ‌ التَّعَفُّفِ‌ تَعْرِفُهُمْ‌ بِسِیماهُمْ‌ لا یَسْئَلُونَ‌ النّاسَ‌ إِلْحافاً وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ‌ خَیْرٍ فَإِنَّ‌ اللّهَ‌ بِهِ‌ عَلِیمٌ‌ (انفاق شما باید)براى نیازمندانى باشد که در راه خدا محصور شده‌اند.(به خاطر دین خدا،از وطن آواره و یا در جبهه‌هاى جهاد هستند.)توان حرکت و س
✅ تکافل، تعاون و عهده داری
استاد علی صفایی حائری(عین-صاد)
... هرکس به قدر خود ظرفیتی دارد و به اندازه ی ظرفیت خود می تواند آب بردارد...، می تواند یک استعداد را در نظر بگیرد و گرفتاری هایش را در نظر بگیرد.
اگر این روح در ما زنده شود؛ این روح تعاون و تکافل و عهده داری و کوشش در راه حوائج و گرفتاری ها، دیگر مرگی و کمبودی نخواهیم داشت.
... اگر هر کس، یک نفر یا بیشتر از این استعدادها را در نظر می گرفت و گرفتاری های آن ها را مرتفع می کرد، کارها به خوبی اصلا
یسْئَلُونَکَ ما ذا یُنْفِقُونَ قُلْ ما أَنْفَقْتُمْ مِنْ خَیْرٍ فَلِلْوالِدَیْنِ وَ الْأَقْرَبینَ وَ الْیَتامى‏ وَ الْمَساکینِ وَ ابْنِ‏ السَّبیلِ‏ وَ ما تَفْعَلُوا مِنْ خَیْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلیمٌ (بقره:٢١٥) ترجمه: از تو می‌پرسند که چه انفاق کنند؟ بگو: [نوع صدقه چندان مهم نیست، بلکه] هر خیر و نیکى‏ و مالى را که انفاق می‎کنید براى والدین و نزدیکان و یتیمان و فقیران و «ابن سبیل»(در راه ماندگان) باشد. و هر کار خیرى انجام دهید بی‌
روز شننبه نهم آذرماه جلسه قرآن هفتگی در منزل امیرحسنی فرزند مرحوم رجبعلی حسنی برگزار گردید.
دراین جلسه سوره های ف ، جمعه ، منافقون و تغابن قرائت گردید. و درپایان جلسه با اشاره به آیات دهم و یازدهم صوره منافقون این موضوعات مورد بحث و بررسی قرر گرفت و درآیه ده سوره منافقون به این اشاره گردیده است که مال و فرزندان گاهی اوقات باغث هلاکت انسان می وند زیرا زیادی مال و فرزندان و مغغرور شدن به آنها انسان را از یاد خدا غافل می کند و این غفلت باغث می شو
وَلَا تَیَمَّمُوا الْخَبِیثَ مِنْهُ تُنفِقُونَ وَلَسْتُم بِآخِذِیهِ إِلَّا أَن تُغْمِضُوا فِیهِ و براى انفاق، به سراغ بى ارزش آن نروید در حالى که خودِ شما، (به هنگام پذیرش اموال،) حاضر نیستید آنها را بپذیرید.(بقره/267)قرابت آنچه برخود می پسندی برای دیگران نیز بپسند(نامه ۳۱ نهج البلاغه)
بعد از وصل شدن نت میرم یه مدت طولانی 
و بعد کنکور شاید برگردم شاید هم نه 
بستگی داره که چی پیش بیاد 
اگر اون چیزایی که انتظارشو دارم انفاق بیفته برمیگردم 
اما اگر نه عمرا دیگه بنویسم 
عمرا 
عمرا 
عمرا 
+شاید براتون اصلا مهم نباشه اما من اینجا اینو نوشتم که بعدا دوباره اومدم ببینم و برام تجدید خاطر بشه که چه تصمیمی از قبل گرفتم 
+اهنگ جرزن از البوم ۴۲۰ الان حسش عالیههه
برنامه
گروه معارف و مناسبتهای رادیو ایران تقدیم میکند.
********************************
به افق آفتاب
*********************************
به نام ِ خدایی که با بهانه هایی کوچیک یا بزرگ
بندگانش رُ بی اون که بدونن به سعادت میرسونه
*****************************************
با عرض احترام و ارادت سلام
سلام
********************************
حرف ِ امروز ِ ما از دستهایی شبیه ِ دست ِ خداست
دستهایی که جز سخاوت و بخشش نیستند.
*********************************
انفاق توی ساده ترین مفهوم یه امتحانه ، امتحان ِ این که ما چقدر میتونیم از او
 ابوولادحناط گوید ار امام صادق ع پرسیدم خداب عزوجل که فرمایدو پدر و مادر احسان کنید 23سوره 17 این احسان چیست فرمودا حسان اینستکه با انها نیکو معاشرت کنی و انها را مجبور نکنی که چیزیراکه احتیاج از تو بخواهند اگر چه بی نیاز باشند بلکه باید اظهار نکرده وظیعه خودرا انجام دهی مگر خدای عزوجل نمیفرمایدو هر گز به نیکی نرسیدمگر از انچه  دوست دارید انفاق کنید92سوده 3
امروز داشتم به این فکر میکردم، که فلان روز نیازی نبود به پسرم سر پاستیل سختگیری کنم و اینطور اشکش رو ببینم؛ کافی بود برنامه ی دیگه ای میچیدم تا به هدف میرسیدم. ولی ترس از فجیع شدن یک انفاق ساده در آینده باعث شده بود مغزم به درستی موضوع رو تحلیل نکنه و نتونم تصمیم پخته ای بگیرم.
این پروسه مادری رشد مغزم رو چندین برابر کرده به حدی که انگار حس میکنم بخش هایی از مغزم از زیر پرده ای بیرون اومده و داره فعالیت میکنه.
دوست دارم این باز شدن عقل و نگاهم ر
داستان ضرب المثل اگر خدا بخواهد همه را یکسان می کند این مثل را وقتی می گویند که یکی مال ثروت زیادی داشته باشد . سخاوت نداشته باشد و از مالش چیزی انفاق نکند و به کسی نبخشد . آدم بیچاره ای بود که از همه جا درمانده شده بود . به دهی رسید . از اهالی آنجا سؤال کرد : "بزرگ این آبادی کیست ؟" خانه ی مرد پولداری را به او نشان دادند . رفت خانه آن مرد گفت : "من مانده ام . زمین سخت و آسمان بلند و تمام محصولم امسال خراب شده خیلی ناراحتم به من کمک کن تا بتوانم خودم را
ببنید امام معصوم درباره امام زمان عج چه میگوید :
امام صادق ع :  این گونه خطاب می کند:«ای آقای من، 
غیبت تو خواب از من ربوده، بسترم را برایم تنگ ساخته،روح و روانم را بی‌تاب کرده است.
منبع :کمال الدین / ج2 / باب 33
چند شب برا ظهورش نخوابیدیم؟!
چقدر گریه و ناله کردیم؟!
چقدر ندبه و عهد خوانده‌ایم؟!
چقدر انفاق و نذر کرده ایم؟!
⛔️در کل برا ظهورش چه کرده ایم
 
.#نشر_صدقه_جاریستhttp://eitaa.com/joinchat/2238513161C70e8a50686•┈••✾✾••┈•
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان
 
 
الم ۱
الف لام میم
در ابتدای 29 سوره حروف مقطعه آورده شده و در مورد معنای آن مطالب زیادی گفته شده
اما اکثرا آیه بعد از آن ویژگی هایی در مورد قرآن بیان شده و گویا این پیغام می رساند که قرآن نیز از همین حروف تشکیل شده و ببینید ما چه نازل کردیم و بشر چه استفاده ای از این کلمات می کند! ( تفسیر المیزان)
 
 
ذَلِکَ الْکِتَابُ لَا رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِلْمُتَّقِینَ ۲
این است کتابى که
علی بن حسین ع فرمود از جمله اخلاق مومن انفاق بر اهل وعیال است بقدر تنگدستی وتوسعه ایکه خدا باوواده وانصاف دادن  بمردم و پیشی ،گرفتن بسلام بر انها  حدیث 37 امام باقر ع فرمود مومن از کوه محکمتر است زیرا از کوه چیزی بر گرفته شود ولی ازدین مومن  برگرفته نشود حدیث 38  امام صادف ع فرمود مومن یاری نیکو وخرجش سبک است  و زندگیش را خوب اداره مبکند از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود یعنی از یک راه دو بار گول نمیخورد بلکه در همان بار اول میگیرد
امام صادق ع فرمود مومن بردبار است که نادانی نورزد اگر نسبت باو نادانی ورزند بردباری کند و ستم نکند ببخشد و بخل نورزد و اگر نسبت باو بخل ورزند صبر کند حدیث 18 امام صادق ع فرمود مومن کسی است که کسبش حلال و اخلاقش نبکو و با طنش سالم باشد وزیادی مالش را انفاق و زیادی سخنش را نگهدارد و مردم از شرش محفوظ باشند و از خود بانها انصاف دهند حق را بگوید اگرچه بزیان خود ونفع مردم باسد
اگر خدا را دوست داری
اگر خدا را دوست داری،✨خدا گفته است:✨(لا یسخر قوم من قوم)همدیگر را «مسخره نکنید.»
اگر خدا را دوست داری، ✨خدا گفته است:✨(ولا تلمزوا انفسکم)از همدیگر «عیب جویی نکنید»
اگر خدا را دوست داری ،✨خدا گفته است:✨(ولا تنابزوا بالالقاب)«لقب زشت» به هم ندهید.
اگر خدا را دوست داری، ✨خدا گفته است:✨(و انفقوا فی سبیل الله)در راه خدا «انفاق کنید.»
اگر خدا را دوست داری ،✨خدا گفته است:✨(و بالوالدین احسانا)و «به پدرو مادر نیکی کنید.»
اگر خدا
 
ترک انفاق جرم است و براساس قانون مدنی ۶ ماه تا ۲ سال حبس مجازات این جرم است در پاسخ به این سوال که آیا دادخواست ترک انفاق کیفری است یا حقوقی ؟
جرم ترک انفاق کیفری می باشد و زن بر اساس شرایطی که در زندگی زناشویی برای او به وجود آمده است ، میتواند شکایت کیفری ترک انفاق را برای همسر خود انجام دهند .پرداخت نکردن نفقه زن و یا بیرون کردن او از خانه از جمله شرایطی است که زن می تواند بر اساس آنها شکایت کیفری کند .
ترک انفاق از جرایم کیفری است که در قانو
بسم الله الرحمن الرحیم- نیم نگاهی به کتاب
گرانسنگ -ولایت علوی- به تحقیق ونگارش حضرت جناب اقای ایت الله العظمی- جوادی املی
رحمت الله علیه واسعه- ایشان یک استدلال بسیار زیبا اورده اند که من  باسلوک خویش انرا تبین میکنم- فرض کنید
علت  انفاق  محبت باشد از ایه بخوبی روشن میشود این ایه
برای یکنفر امده است- از این ایه باید استفاده میکردند که ایه دستور جدیدی میدهد
که درنماز در رکوع میتوان انفاق کرد ومسلم است در ایستادن ودرنشستن هم میشود داد
ومیابیست
یکی از سرمایه داران مدینه وصیت کرد که انبار خرمای او را پیامبر اسلام به بینوایان انفاق کند.
پس از مرگ او، رسول خداتمام خرماها را به فقرا داد، آن گاه یک عدد خرمای خشکیده و کم مغز برداشت و به مسلمانان فرمود:سوگند به خدا که اگر خود این مرد، این یک دانه خرما را به بدبخت و گرسنه ای می داد، پاداش آن نزد پروردگار بیش از همه این انبار خرما بود که من به دست خود که پیامبر خدا هستم، به فقرا و بینوایان دادم.
در حدیث دیگری پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم
 عمران حلبی گوید بامام صادق  ع عرض کردم چه صفاتی برای مرد  پسندیده تر است فرمود وقار بدون هیبت سنگینباشد و مردم ازاو نترسد  و بخشش بدون عوض خواستن و اشتغال بغیر مال دنیا  34 علی بن الحسین میفرمود  همانا شناسایی  بکمال دین مسلمان  یعنی علامت کمال دینش ترک کردن سخنی است که باو مربوط نیست و کمی مجادله و خویشتن داری و صبر و حسن خلق  علی بن الحسن ع فرمود از جمله اخلاق مومن انفاق  بر اهل و عیال است بقدر تنگدستی و تو سعه دادن بقدر توسعه ایکه خدا باو
 عمران حلبی گوید بامام صادق چه صفاتی برای مرد پسندیده تر است فرمود وقار بدون هیبت سنگین باشد ومردم از او نترسند و بخشش بدون عوض خواستن و اشتغال.بغیر مال دنیا علی بن الحسین فرمود از جمله اخلاق مومن انفاق بر اهل وعیال است بقدر تنگدستی وتوسعه دادن بقدر توسعه ایکه خدا باو داده است وانصاف دادن بمردم وپبشی گرفتن بسلام بر انها امام باقر ع فرمود مومن از کوه محکمتر است زیرا ز کوه محکمتر است زیرا از کوه چیزی بر گرفته شود ولی از دین مومن بر گرفته نشود
بسم الله الرحمن الرحیم آیه 254 سوره بقره یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَ یَوْمٌ لَا بَیْعٌ فِیهِ وَلَا خُلَّةٌ وَلَا شَفَاعَةٌ وَالْکَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ اى کسانى که ایمان آورده اید از آنچه به شما روزى داده ایم انفاق کنید پیش از آنکه روزى فرا رسد که در آن نه داد و ستدى است و نه دوستى و نه شفاعتى و کافران خود ستمکارانند.  السلام علیک یافاطمة الزهرا 
حضرت بقیه الله الاعظم (
الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُم بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلَانِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ
 
آنها که اموال خود را، شب و روز، پنهان و آشکار، انفاق می‌کنند، مزدشان نزد پروردگارشان است؛ نه ترسی بر آنهاست، و نه غمگین می‌شوند.
 
تفسیر صوتی آیه 274 سوره بقره از استاد قرائتی
 
گلریزان همیشه گل ریزان است ...
آیین گلریزان بخشی از تاریخ بزرگ ایرانیان است و برخی از مورخان ثبت این سنت را از زمان حمله مغول عنوان کرده‌اند رسمی که تجلی اجرایی دستور دینی "انفاق" است.
گلریزان تجلی اجرایی دستور دینی انفاق
جشنی که سنتی قدیمی است و در آن برای افراد نیازمند کمک، پول و سایر مایحتاج جمع می‌شود. اگر خود ما از کسانی نباشیم که تا به حال در یکی از این جشن‌ها  شرکت کرده‌ایم، حتما شنیده‌ایم یا در رسانه ملی دیده‌ایم یا در مطبوعات خوا
باشدنمازجمعه گلبانگ سوی وحدت/دعوت کند شمارابهرعطا ورحمت/آدینه ها بخواند سوی پرستش حق/ظهراست هر مصلی تندیس خوب عزت/باحج مستمندان بسیارآشناشو/درنزداهل عالم معیار بهرشوکت/دشمن شناسی آن بسیاردلنشین است/ازخطبه هابگیرد هرشیعه ای بصیرت/انفاق می نماید ایزد به هر مسلمان/کارنمازجمعه برزندگی است برکت/پیغام آسمانی باشد ولی شناسی/یاری نما فراوان هرلحظه ای ولایت/یادآوری مهدی درخطبه و نمازش/ازکعبه رخ نماید آن آیت هدایت/
ویژگی های اخلاقی امام
بر اساس منابع، امام صادق(علیه السلام)فردی دارای ویژگی های چون:انفاق، علم فراوان، عبادت بسیار و تلاوت قرآن بوده است. 
مالک بن انس گفته است:
"در مدتی که پیش امام صادق(علیه السلام) می رفته، همیشه اور را
ادامه مطلب
ویژگی های اخلاقی امام
بر اساس منابع، امام صادق(علیه السلام)فردی دارای ویژگی های چون:انفاق، علم فراوان، عبادت بسیار و تلاوت قرآن بوده است. 
مالک بن انس گفته است:
"در مدتی که پیش امام صادق(علیه السلام) می رفته، همیشه اور را
ادامه مطلب
«مَثَلُ الَّذِینَ یُنفِقُونَ اءَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ اءَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنبُلَةٍ مِّاْ ئَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ یُضَعِفُ لِمَن یَشَآءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ»(1)«حکایت آنان که اموال خویش را در راه خدا انفاق می‏کنند حکایت دانه‏ای است که هفت خوشه رویانیده که در هر خوشه صد دانه باشد، و خدا برای هر که بخواهد، دو برابر هم می‏کند، که خدا وسعت بخش و دانا است»وقتی پای دستگیری و کمک به هم‌نوع
بنام خدا
باسلام.
شروع ماه رحمت و بندگی و نزدیکی بیشتر با خدا با انجام کارهای چون روزه،نماز،قران خواندن،انفاق و .. بر شما مبارک باد.
این ماه جزو های ماه بسیار بزرگ در نزد خداست،که می توان یک سال اینده را برای انسان خوب رقم بزند.! انکه از این ماه استفاده کرد،دنیا و اخرتش پر خیر و نیکی .. و انکس که از ان دوری کرد،پس بد به حال او در دنیا و اخرت.
این ماه رو به هیچ وج از دست ندهید و انشالله که بتوانید ارتباط خودتون با خدا رو بهتر و نزدیک کنید و البته پادا
"هفت خصلت مومن از زبان دلنشین مولایمان امیر مومنان علی (ع)”
مومن کسی است که:۱- کسبش حلال است.۲- اخلاقش مهربان و رئوف است.۳- قلبش سالم از کینه و کدورت است.۴- زیادی مالش را انفاق کند.۵- زیادی سخنش را نگه می دارد.۶- مردم از شرّش در امان باشند و به خیرش امیدوار.۷- و او از خود درباره دیگران انصاف می دهد.
 
نصایح صفحۀ ۲۸۱
 
 
اندک شدن خواب بخاطر اقامه عزاداری ✔️ 
#عزاداری_تا_پاسی_از_شب

خدای متعال به پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود:
فَوَعِزَّتِی وَ جَلَالِی أَنِّی لَأَخلُقُ لَهَا (فاطمة) شِیعَةً طَاهِرِینَ مُطَهَّرِینَ، یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ عَلَی عَزَاءِ الْحُسَیْنِ، وَ أَرْوَاحَهُمْ عَلَی زِیَارَتِهِ، وَ یُقِیمُونَ عَزَاءَهُ فِی مَجَالِسِهِمْ، وَ یَسْبِکُونَ الدُّمُوعَ، وَ یُقَلِّلُونَ الهُجُوعَ، لَیْسَ لَهُمْ مِنْ ذَلِکَ رُجُوعٌَ ای محمّد! ... 
قرآن در چند جا می فرماید : 
«کُلوا» یعنی بخورید، اما هر جا فرموده 
«کلوا» به دنبالش یک مسئولیتی 
به عهده ما گذاشته است :
 
★جایی می فرماید : کلوا...
در ادامه می فرماید : «واشکروا»
«خوردی شکر کن»
 
★جایی می فرماید : کلوا...
در ادامه می فرماید :«اطعموا»
«خودت خوردی به دیگران هم بده»
 
★جایی می فرماید : کلوا...
در ادامه میفرماید :«انفقوا»
«بخور و انفاق کن»
 
★جایی می فرماید : کلوا... 
درادامه می فرماید : «واعملوا صالحا»
«خوردی نیرو گرفتی، کار نیکی انجا
«به نام خدایی که در همین نزدیکیست»
 
و اما قربِ نوعِ دوم که قربِ بنده به خداست.انسان به صورتِ ابتدایی از خدا دور است و در دورترین فاصله ها قرار دارد. رابطه‌ی قرب رابطه‌ی طرفین است، اما در موردِ خدا و انسان مستثناست.لذا در موردِ انسان قرب به کار برده نمی‌شود بلکه تقرّب به کار می‌رود. تقرّب یعنی نزدیک نیستیم ولی باید کاری کنیم که قرب پیدا کنیم.
 
رفتن به سوی خدا هم ۴ مرحله دارد که در قرآن ذکر شده است:
۱. «وَافعَلوا الخَیرَ لَعَلَّکُم تُفلِحون»
«پاسخ سؤالات مسابقه» برنامه 98/09/28
 
 
 
«سؤالات مسابقه»
 
 
 
1- احساس نیاز انسان به قدرت برتر، برای پناه بردن به او، چه دلیلی بر خداشناسی است؟
 
 
1) دلیل عقلی
2) دلیل فطری ✅ (صحیح)
3) دلیل تجربی
 
 
 
 
2- پسر نوح، در هنگام نزول قهر الهی، به چه چیزی پناه برد؟
 
 
1) قله کوه ✅ (صحیح)
2) کشتی نوح
3) غار دل کوه
 
 
 
 
3- بر اساس آیه 256 سوره بقره، راه چنگ زدن به ریسمان محکم الهی، در برابر خطرات و حوادث چیست؟
 
 
1) کفر به طاغوت‌ها
2) ایمان به خدا
3) هر دو مورد ✅ (صحی
✨ موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل تسنن روایت کرده است که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: یا على! اگر بنده‌ای عبادت کند خدای عز و جل را به اندازه عمر نوح و به اندازه کوه احد طلا داشته باشد و در راه خدا انفاق کند و به قدری عمرش طولانی شود که هزار بار پیاده به مکه رود، و عمل حج انجام دهد، بعد هم در بین صفا و مروه در راه خدا مظلومانه شهید شود، ولی ولایت تو را نداشته باشد یا على، بوی بهشت به مشامش  نخواهد رسید و وارد بهشت هم نخواهد شد.
 
عبدالرووف مناوی (عالم بزرگ و مشهور اهل سنت) از قول "مجدی" یکی دیگر از دانشمندان اهل سنت می نویسد:وقال المجد اللغوی: ما یروى فی فضل صوم یوم عاشوراء والصلاة فیه والانفاق والخضاب والادهان والاکتحال بدعة ابتدعها قتلة الحسین رضی الله عنهآن چه در فضیلت روزه روز عاشورا و نماز در آن روز و انفاق و حنا و سرمه کشیدن روایت شده است، همه ساخته قاتلین حسین رضی الله عنه می باشد فیض القدیر.ج6 ص236.ط دار المعرفة
 
 
شورای فرهنگی نگار مهر( مجمع خیرین فرهنگ فاطمی) درراستای ترویج فرهنگ انفاق وایثار و همچنین توجه ویژه به مباحث فرهنگی وحمایتی ؛ فعالیت خود را آغاز نموده استاین شورا باحضورجوانان علاقمند ودرراستای محرومیت زدایی فرهنگی تلاش می نمایدشورا باجمع آوری کتاب های ویژه کودکان و نوجوانان ؛ اقدام به طبقه بندی وارسال آن به مناطق محروم وکمتربهره مند در قالب کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان می نمایددرمرحله اول گروههای هدف شامل دانش آموزان دوره ابتد
ضرورت خودسازی همزمان با فعالیت‌های اجتماعی 
▪️فعّالیّت‌هاى اجتماعى تنها در حالى ارزشمند و مؤثّر خواهند بود که صرفاً براى جلب رضایت الهى و قربةً الى الله انجام شوند. یعنى شخص از طریق خدمت به خلق، درصدد نزدیکى بیشتر به خدا باشد. بنابراین در فعّالیّت‌هاى اجتماعى نیز غایت و هدف، فردى و متوجّه شخص انجام‌دهنده است.
▪️اسلام به هیچ وجه جایز نمى‌داند به قیمت فدا کردن رضایت الهى و به بهاى دور شدن از خدا و دچار شدن به انحطاط و تباهى، شخص در مقام
 
برای نماز عصر عازم مسجدالنبی بودیم. در بین راه، پیرمرد گدایی از ما کمک خواست. هر دو بی‌تفاوت از کنارش گذشتیم؛ اما هنوز صدایش را می‌شنیدیم که در حق انفاق‌کنندگان دعا می‌کرد. ... ناگهان دست دوستم را گرفتم و از او خواستم بایستد. بعد به طرف مرد گدا برگشتیم. دست به جیب بردم، درهمی بیرون آوردم و به دست مرد گدا دادم و گفتم این پول را به تو می‌دهم تا در حق من دعا کنی. ...
برای ادامه روی ادامه مطلب کلیک کنید.
برای شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ای
خیرین محترم                                                                                                                                                 بیاییم امسال با توجه به وضعیت کرونا حتی الامکان هزینه های افطاری های خود را بین نیازمندان آبرومند تقسیم کنیم به یاد کریم اهل بیت «امام حسن مجتبی علیه السلام » کریمانه انفاق کنیم.                                                                                    ت
سلام دوستان
این اولین مطلب در موضوعات "کمپین انفاق هفتگی به فقرا" هستش
ممنون از اینکه همیشه با نظراتتون از وبلاگ حمایت کردید 
حالا بنده میخوام دوستان و نزدیکانمو و همهء شما مهربون هارو واسه یک عمل خیر به یاری خدا دور هم جمع کنم تا وقتی خدا عمر بده.
 
اولین فاز جمع شدن دوستان هم عقیده
دومین فاز شفاف سازی و آپدیت روزانه تمامی وجوه واریزی (برای اطمینان اعضا)
سومین فاز مشخص کردن افراد نیازمند و کمک کردن به اونها هستش (با ارسال عکس و فاکتور در کانا
سلام دوستان
این اولین مطلب در موضوعات "کمپین انفاق هفتگی به فقرا" هستش
ممنون از اینکه همیشه با نظراتتون از وبلاگ حمایت کردید 
حالا بنده میخوام دوستان و نزدیکانمو و همهء شما مهربون هارو واسه یک عمل خیر به یاری خدا دور هم جمع کنم تا وقتی خدا عمر بده.
 
اولین فاز جمع شدن دوستان هم عقیده و با ایمان به خدا و روز قیامت!
دومین فاز شفاف سازی و آپدیت روزانه تمامی وجوه واریزی (برای اطمینان اعضا)
سومین فاز مشخص کردن افراد نیازمند و کمک کردن به اونها هستش (
یک آیه از سوره بقره با صدای استاد عبدالباسط که به تازگی منتشر شده و احتمالا مربوط به اواهر دهه هفتاد هست.
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاکُم مِّن قَبْلِ أَن
یَأْتِیَ یَوْمٌ لَّا بَیْعٌ فِیهِ وَلَا خُلَّةٌ وَلَا شَفَاعَةٌ ۗ وَالْکَافِرُونَ
هُمُ الظَّالِمُونَ (254)ای اهل ایمان، از آنچه روزی شما کردیم انفاق کنید پیش از آنکه بیاید روزی که نه کسی
(برای آسایش خود) چیزی تواند خرید و نه دوستی و شفاعتی به کار آید، و کافر
یک آیه از سوره بقره از تلویزیون قطر  با صدای استاد عبدالباسط که به تازگی منتشر شده و احتمالا مربوط به اواخر دهه هفتاد هست.
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاکُم مِّن قَبْلِ أَن
یَأْتِیَ یَوْمٌ لَّا بَیْعٌ فِیهِ وَلَا خُلَّةٌ وَلَا شَفَاعَةٌ ۗ وَالْکَافِرُونَ
هُمُ الظَّالِمُونَ (254)ای اهل ایمان، از آنچه روزی شما کردیم انفاق کنید پیش از آنکه بیاید روزی که نه کسی
(برای آسایش خود) چیزی تواند خرید و نه دوستی و شفاعتی
ببینید قرآن یک گروه
اجتماعی مسلمان را چگونه تصویر می کند(درست از همهء ابعاد،مو به مو و جزء به
جزء،علیه جامعه یا گروه مسلمان کنونی):«...و کسانی که دعوت خداوندشان را پاسخ
گفتند و نماز به پا داشتند و کار جامعه شان،میان شان بر شُور است و از آنچه آنان
را ارزانی داشته ایم،انفاق می کنند و کسانی که چون قربانی تجاوز و ستمی شدند،خود انتقام می
گیرند و عکس العمل یک بدی،بدی ای همانند و هم اندازهء آن است...و بر کسانی که پس
از ستمی که دیده اند انتقام کشند هیچ ب
«٢٤٥»مَنْ‌ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ‌ اللّهَ‌ قَرْضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ‌ لَهُ‌ أَضْعافاً کَثِیرَةً‌ وَ اللّهُ‌ یَقْبِضُ‌ وَ یَبْصُطُ‍‌ وَ إِلَیْهِ‌ تُرْجَعُونَ‌ کیست که به خداوند وام دهد،وامى نیکو تا خداوند آن را براى او چندان برابر بیافزاید و خداوند(روزى بندگان را)محدود و گسترده مى‌سازد،و به‌سوى او بازگردانده مى‌شوید. نکته‌ها: در تفاسیر مختلف ١آمده است که این آیه به دنبال آیه قبل که مردم را به جهاد تشویق مى‌کرد،مؤمنان را ب
 
توجه
این کتاب ویژه استفاده اعضای محترم طرح حمایتی؛ فرهنگی نگار مهر( اهدا و انفاق) گردیده است
۱_درخواست عضویت
ارسال پیامکی مشخصات ( نام و نام خانوادگی؛ تلفن تماس وتلفن همراه) به شماره۰۹۳۰۳۵۷۵۰۲۵ _ جهت درخواست عضویت ودریافت کدعضویت۲_مدت زمان در اختیار داشتن یک جلد کتاب حداکثر سی روز است که قابل تمدید می باشد۳_درخواست تمدید مدت زمان در اختیار داشتن کتاب ؛  با ارسال پیامکی درخواست تمدید ( کدعضویت وکدشناسایی کتاب موردنظر) امکان پذیراست۴_لطفاپ
 
قال النبی(ص):  «اول شخص تدخل الجنه فاطمه»
پیامبر اکرم(ص) فرمودند :  « اولین کسی که داخل بهشت میشود فاطمه(س) است»
« بحارالانوار ج ۴۳ ص ۴۴ »
.
.
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها « از دنیای شما سه چیز محبوب من است:1) تلاوت قرآن2) نگاه به چهره رسول خدا3) انفاق در راه خدا »..رفتی تو و زینبت ز غم می سوزدآتش ز نوایش به دلم افروزداین خانه عزاخانه شود بار دگرهرگاه نگاه خود به در می دوزد...
.
شهادت شهیده راه ولایت 
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد 
«سؤالات مسابقه»
1- خداوند به چه کسی فرمان می‌دهد به پیامبران پیشین اقتدا کن؟
1) پیامبر اسلام
2) حضرت ابراهیم
3) حضرت موسی
2- کدام نوع تقلید درست است؟
1) جاهل از عالم
2) عالم از عالم
3) هر دو مورد
3- آیه 43 سوره نحل چه فرمانی می‌دهد؟
1) ذکر و یاد خدا
2) سؤال از عالمان
3) رسیدگی به سائلان
4- سفارش خداوند درباره‌ی والدین چگونه است؟
1) احسان به والدین
2) عدالت با والدین
3) هر دو مورد
5- احسان به والدین در قرآن، پس از چه فرمانی آمده است؟
1) اقامه نماز
2) انفاق به نیازم
قران در موارد متعددی به پیامبر و مسلمانان امر به نمازخواندن (اقامه صلاه) کرده‌است. از جمله در سوره بقره آیه ۱۱۰، گفته است: وَأَقِیمُواْ الصَّلاَةَ وَآتُواْ الزَّکَاةَ وَمَا تُقَدِّمُواْ لأَنفُسِکُم مِّنْ خَیْرٍ تَجِدُوهُ عِندَ اللّهِ إِنَّ اللّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ.
و نماز را به پا دارید و زکات را بدهید و هر گونه نیکی که برای خویش از پیش فرستید آن را نزد خدا باز خواهید یافت آری خدا به آنچه می‌کنید بیناست.
ویا در سوره ابراهیم آیه ۳
کارت بانکیم رو به فروشنده دادم و باخیال راحت منتظر شدم تا کارت بکشه ، ولى در کمال تعجب ، دستگاه پیام داد :"موجودى کافى نمیباشد ! "امکان نداشت ، خودم میدونستم  که اقلا سه برابر مبلغى که خرید کردم در کارتم پول دارم، با بیحوصلگى از فروشنده خواستم که دوباره کارت بکشه و این بار پیام آمد:"رمز نامعتبر است"این بار فروشنده با بیحوصلگى گفت:آقا لطفا نقداً پرداخت کنید ، پول نقد همراهتون هست؟....فکر کنم کارتتون رو پیش موبایلتون گذاشتین کلاً سوخته
در راه بر
انواع «ما»:
استفهامیّة: این نوع «ما» همیشه در ابتدای جمله می­آید و معنای «چه چیزی؟» یا «چیست؟» می­دهد.
ما بیدک؟ ! چه چیزی در دستت است؟
 
موصول: اغلب در میان جمله می­آید و معنای «آنچه» یا «چیزی که» می­دهد.
أنفِقوا مِمّا تُحبّون ! از آنچه دوست دارید انفاق کنید.          (مِن + ما ! مِمّا)
 
شرط: در ابتدای جمله می­آید و حتما بلافاصله در جلوی آن، فعل می­آید. این نوع «ما» معنای «هر چیزی که» یا «هرچه» می­دهد.
ما تُنفِقوا یَعلَمْهُ اللهُ ! هر آنچه انفاق
الَّذینَ یُؤمِنونَ بِالغَیبِ وَیُقیمونَ الصَّلاةَ وَمِمّا رَزَقناهُم یُنفِقونَ(پرهیزکاران) کسانی هستند که به غیب [=آنچه از حس پوشیده و پنهان است‌] ایمان می‌آورند؛ و نماز را برپا می‌دارند؛ و از تمام نعمت‌ها و مواهبی که به آنان روزی داده‌ایم، انفاق می‌کنند. [سوره بقره، آیه۳]
_ اگر کسی اعتقاد و باور خودش را در عوامل مادی و صحنه‌ی ماده محدود کرد هدف او هم محدود به صحنه‌ی ماده‌ خواهد شد و دیگر امکان ندارد ایده غیرمادی برای او وجود داشته باش
انفاق
و قریبه
آقا
ممکنه این قالیچه رو از من بخرید؟
حاج
ناصر:خانوم،زود این اَنگل رو از مغازه ی من بِبَر بیرون،مغازم رو پر کثافت کردی؟
به نظر میاد از توی آشغالی پیداش کرده باشی!
...
مسئول
جمع آوری کمک های مردمی:جمعا 3 تومن هزینه سقفمون میشه،اینم رسیدش خدمت شما،ضمنا
وا داشتم اسمتون رو،رویِ تابلو،سر درِ مسجد 
بنویسند.
حاج
ناصر:حالا روی تابلو لازم نبود،روی همون کاشی های مسجد کفایت می کرد،اصل مطلب خدا
ببینه کافیه.
...
آقا
رحیم:آقا این روزا کمتر به ما
سعدی می گوید:
صد زلت از نظر خلق در حجاب بهتر ز طاعتی که به روی و ریا کنیم
بعضی از بزرگان علم اخلاق گفته اند ریشه اصلی ریاکاری حب جاه و مقام است که اگر ان را به دقت بررسی کنیم، به سه اصل باز می گردد:
1. علاقه به ستایش مردم از او. 2. فرار از نکوهش آنها. 3. طمع ورزیدن به آنچه در دست مردم است.
ریا، همچون آتش سوزانی است که گاه در خرمن اعمال انسان می افتد و همه را خاکستر می کند. نه تنها عبادت ها و طاعت های انسان را برباد می دهد، بلکه گناه عظیمی است که مایه روسی
اگه اشتباه نکنم کتاب دوم دبستان بود. یه عده تو صف نونوایی سنگکی بودن و یه پسر بدون صف میرفت که نون بگیره ...
یادمه تو اون داستان یه حدیث از مولا علی بود که «آنچه برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند».
تو همون دوران بچگی اینقدر جالب بود این جمله برام که می تونم بگم در تمام سال های بعد از اون همیشه تو ذهنم بود و البته کم هم نمیشنیدم این حدیث رو در این مدت.
وقتی بعد از مدرسه وارد محیط بزرگتر دانشگاه شدم، دیدم همیشه هم آدم ها اون چیزی که برای خودشون
دعاوی کیفری
به مجموعه دعاویی اطلاق میگردد که مربوط به رفتار مجرمانه افراد بوده و در قانون مجازات برای آن مجازات تعیین شده است و رسیدگی به آن تابع قانون آئین دادرسی کیفری بوده و در صلاحیت محاکم کیفری اعم از دادگاه کیفری 2 و دادگاههای کیفری یک استان و دیوان عالی کشور میباشند.
اعم دعاوی کیفری به شرح ذیل عبارتند از :
شکایات مربوط به قتل و جرح و ضرب عمدی
شکایات مربوط به مطالبه دیه
شکایت مربوط به کلاهبرداری و اختلاس و ارتشاءِ و ربا و خیانت در امانت
آن‌شکلی تشنه‌ی کلمات مستقیمِ تو ام که هرکس نداند، می‌گوید کلمه‌ای، سیل است بر عطش و آتشِ درونم که تویی ناجی من، پس بده عزیز و بر این ضعیف رحم بیار... اما نیستی. من می‌دانم که کلمه‌ای کافیست تا در این تمنا غرق بشوم. روح آدم که هرچه فروتر رود و بیش‌تر در عمق بماند، خفه نمی‌شود ؛ فقط بیش‌تر دردش می‌آید. حالا تو بیا و کلمه‌ای هم انفاق نکن؟ بدهی، ندهی، مرگم تویی که زنده نگاهم می‌داری.
ریاضی مهندسی اما نشسته میانِ من و تو، بیش از تو عذابم می‌ده
اگه اشتباه نکنم کتاب دوم دبستان بود. یه عده تو صف نونوایی سنگکی بودن و یه پسر بدون صف میرفت که نون بگیره ...
یادمه تو اون داستان یه حدیث از مولا علی بود که «آنچه برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند».
تو همون دوران بچگی اینقدر جالب بود این جمله برام که می تونم بگم در تمام سال های بعد از اون همیشه تو ذهنم بود و البته کم هم نمیشنیدم این حدیث رو در این مدت.
وقتی بعد از مدرسه وارد محیط بزرگتر دانشگاه شدم، دیدم همیشه هم آدم ها اون چیزی که برای خودشون
سلام
میخواستم نظرتون رو درباره ی معیارهام بدونم؛
من تصمیم دارم با پسری مومن در این حد که آدم با تقوا و صادقی باشه، نماز و قرآن خون باشه، به زکات و خمس و انفاق اعتقاد داشته باشه، چشم پاک باشه، قیافه ش به دلم بشینه و کار مناسبی داشته باشه که بتونه خرج زندگی مون رو تامین کنه، ازدواج کنم.
حتی راضیم کنار مادرش تو یه اتاق زندگی کنم، ولی چیزهایی که گفتم رو دارا باشه، ولی میگن همچین آدمی وجود نداره، به نظرتون من باید معیار هام رو تغییر بدم؟، از طرفی ا
از حقوقی که در قانون مدنی برای زوجه مقرر شده حق حبس می‌باشد. ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی این حق را چنین تعریف می‌کند: زن می‌تواند تا مهریه به او تسلیم نشده از ایفای وظایفی که در مقابل شوهر دارد امتناع کند مشروط بر اینکه مهر او حال باشد و این امتناع مسقط حق نفقه نخواهد بود همچنین ماده ۱۰۸۶ قانون فوق در ادامه آورده است که اگر زن قبل از اخذ مهریه به اختیار خود به ایفای وظایفی که در مقابل شوهر دارد قیام نمود دیگر نمی‌تواند از حکم ماده قبل استفاده کند م
چند ماه منتظر امروز بودم تا برای اولین بار خمس درآمد خودم را حساب و پرداخت کنم و یک جورهایی جشن تکلیف اقتصادی بگیرم؛ ولی الان...خب، وضع اقتصاد طوری است که با شنیدن اسمش آدم یاد هر چیزی می‌افتد جز جشن. حتی اگر این جشن، صرفا یک حس خوب شخصیِ فردیِ محدود بوده باشد...

+ احساس (و نه اعتقاد)م را نسبت به انفاق‌های واجب از مجموعهٔ مبانی اقتصادی اسلام، مدیون داستان اول کتاب «این همان مرد است» آقای مرتضی دانشمند و مادرم هستم که این کتاب را شانزده سال پیش،
 
نگاهی حقوقی به تأمین نفقه اقارب
تحقیق حاضر مى کوشد بر گوشه اى از نظام حقوق مالى اقارب در فقه وحقوق مدنى ایران پرتو اندازد
مشخصات فایل

تعداد صفحات
35

حجم
0 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی
doc

دسته بندی
فقه و حقوق اسلامی

توضیحات کامل
تحقیق حاضر مى کوشد بر گوشه اى از نظام حقوق مالى اقارب در فقه وحقوق مدنى ایران پرتو اندازد. در این تحقیق تعاریف مربوط به نفقۀ اقارب در فصل کلیّات مورد بررسی قرار گرفته وسپس مباحث متعدد مربوط به نفقۀ اقارب از قبیل مصادیق ص
 
نگاهی حقوقی به تأمین نفقه اقارب
تحقیق حاضر مى کوشد بر گوشه اى از نظام حقوق مالى اقارب در فقه وحقوق مدنى ایران پرتو اندازد
مشخصات فایل

تعداد صفحات
35

حجم
0 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی
doc

دسته بندی
فقه و حقوق اسلامی

توضیحات کامل
تحقیق حاضر مى کوشد بر گوشه اى از نظام حقوق مالى اقارب در فقه وحقوق مدنى ایران پرتو اندازد. در این تحقیق تعاریف مربوط به نفقۀ اقارب در فصل کلیّات مورد بررسی قرار گرفته وسپس مباحث متعدد مربوط به نفقۀ اقارب از قبیل مصادیق ص
 
حجه الاسلام والمسلمین سیدمحمد معلمی امام جمعه بشرویه در نماز جمعه این هفته که با حضور اقشار مختلف مردم مومن و انقلابی و در محل مصلی نماز مسجد جامع میدان بشرویه برگزار شد ؛در ادامه تفسیر حکمت های نهج البلاغه بخل را زشت ترین صفت اخلاقی برشمرد و گفت:انسان بخیل به داشتن از دارایی های دیگرادیگران در رنج و عذاب روحی است و از آنچه که خداوند به اوهم داده برای انفاق و کمک به دیگران پرهیز می کند 
وی گفت:درمقابل این صفت زشت و ناپسند خداوند به انسانها
کارت بانکیم رو به فروشنده دادم و با خیال راحت منتظر شدم تا کارت بکشه، ولى در کمال تعجب، دستگاه پیام داد:
"موجودى کافى نمیباشد! " 
امکان نداشت، خودم می دونستم که اقلا سه برابر مبلغى که خرید کردم در کارتم پول دارم.
با بیحوصلگى از فروشنده خواستم که دوباره کارت بکشه و این بار پیام آمد:
"رمز نامعتبر است".
این بار فروشنده با بی‌حوصلگى گفت:
آقا لطفا نقداً پرداخت کنید، پول نقد همراهتون هست؟
فکر کنم کارتتون رو پیش موبایلتون گذاشتین کلاً سوخته...
در راه ب
رزمایش همدلی مصلی قم
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



 
«ماه رمضان ماه انفاق، ایثار و کمک به مستمندان است. چه خوب است که یک رزمایش گسترده در کشور به وجود بیاید برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان.»
ادامه مطلب
  1- آیات اولیه سوره علق، به کدام یک از بسترهای فساد اشاره دارد؟
1) طغیان و تجاوز از حدود الهی
2) کفر به خداوند و احکام الهی
3) خودخواهی و استبداد رأی
2- حضرت سلیمان علیه‌السلام، مُکنت و قدرت خود را چگونه می‌دید؟
1) محصول علم و تلاش خود
2) لطف و فضل خداوند
3) محصول تلاش مردم
3- بر اساس آیه 39 سوره طه، منشأ محبوبیت پایدار چیست؟
1) انفاق و بخشش به مردم
2) عبادت و بندگی به درگاه خدا
3) لطف و اراده‌ی الهی
4- بر اساس قرآن، منشأ بروز مشکلات در زمین و آسمان چیست؟
1)
سوال‌های درس 2
 
 
1. آیا تعاون وهمکاری محدود به مکان خاصی می شود؟
تعاون، تنها به خانه و مدرسه و محلّه، محدود نمی‌شود. گاهی افراد نیکوکار در سطح جامعه به صورت فردی و گاهی به صورت گروهی به دیگران یاری می‌رسانند و کمک می‌کنند.
 
 
2. انفاق به چه معناست؟
افراد از طریق بخشش مال، علم، توانایی‌ها، و زمان عمر خود به کسانی که نیازمند هستند، یاری می‌رسانند. به این بخشش «انفاق» میگویند.
 
 
3. نمونه هایی از سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه را که با ه
نام سوره: یونس
معنی نام سوره: یونس
شماره سوره: 10
تعداد کل آیات سوره: 109 آیه
 
کلمه نماز در معنی فارسی سوره یونس به ترجمه دکتر الهی قمشه ای به نقل از سایت پارس قرآن:
 
آیه شماره 87:
" و به موسی و برادرش (هارون) وحی کردیم که شما برای پیروانتان در شهر مصر منزل گیرید و (اکنون که از بیم فرعونیان به مساجد نتوانید رفت)، خانه‌هایتان را قبله و معبد خود قرار دهید و نماز به پا دارید و (تو هم ای رسول) مؤمنان را (به فتح در دنیا و بهشت در آخرت) بشارت ده. "
 
 
 
 
نام سو
 
ب طور مثال یه ظرف میوه خوری می خریم می زاریم کنار سالن ب عنوان دکور ، بعد تا یه نفر از کنارش رد میشه ، تن و بدنمون میلرزه که نکنه بخوره بهش بیفته بشکنه ، این یعنی مال مون داره ب ما حکم رانی میکنه و ما اسیر مال مونیم! و هیچ لذتی از مال مون نبردیم! :// انفاق رو امام حسن مجتبی علیه السلام فهمیده بود که تو طول عمرش سه بار تمام داراییش رو بخشید! ما اگه یه فقیر جلومونو بگیره بین دو تومنی و پنج تومنی و یه سکه 500 تومنی ، سکه رو میدیم!؟ :] ولی من خدایی دو توم
استفاده از فرصت ها
استفاده درست و کامل از فرصت ها و استعدادها، بزرگ ترین عامل کامیابی و
خوشبختی انسان است. انسان کامل، انسانی است که در مدّت کوتاه عمر خویش، با
بهره گیری از امکاناتی که در اختیار اوست، زمینه را برای زندگی سعادتمندانه
در آخرت فراهم کند و پیش از آنکه فرصت ها را از دست بدهد و ناتوانی و سستی
وجودش را فرا گیرد، بار سفر آخرتش را به بهتیرن وجه ببندد. امیر مؤمنان
علی علیه السلام در این باره فرمود:

«ای جمعیّت انسان ها! پروا کنید، حال
امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: زمین کعبه گفت: کیست مثل من و حال‌آنکه خانه خداوند متعال بر من بناشده و مردم از اطراف‌واکناف به‌طرف من می‌آیند و حرم امن الهی قرار داده‌شده‌ام و چه فضیلت‌هایی که برای زیارت این مکان مقدس واردشده از آن جمله: حضرت علی بن الحسین علیه‌السلام فرمودند: تسبیح گفتن در مکه افضل است از خراج و مالیات که درراه خدا انفاق شود. (1)حضرت باقر علیه‌السلام می‌فرمایند: سجده کننده در مکه به‌منزله در خون غلتیدن درراه خداست؛ د
برای خودم متاسفم و از درگاه خدا کمک می خوام به خاطر #ضعفی که #مرگ رو دور میبینم و حتماً باید اتفاقی بیفته #حادثه ای بیفته تا مرگ رواحساس کنم نزدیکه مثل الان
خدایا #ببخش خدایا شرمنده ام وقتی میگیم الهی اَنا عبدُکَ ضعیف. ضعف انسان، #ضعف جسمانی فقط نیست #اصلی ترین ضعف انسان ضعف جسمانی اش نیست اصلی ترین ضعف انسان ضعف #عقل شه در نفسش آنچه که باید نزدیک ببینیم و نمی بینیم آنچه که باید قدر بدونیم و نمی دونی حواسمون به اون چیزی که باید باشه و نیست اینها

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها